Dat zou inderdaad superstom zijn, maar als de SoC teveel afwijkt, dan kan het best zijn dat spellen niet zonder meer (gelijk) goed draaien (en er toch een patch nodig is). Voor 1st party kunnen ze dat vrij makkelijk realiseren, maar voor 3th partij hangt dat m.i. erg af of Nintendo een goede/simpele dev-kit maakt om game te updaten; dan is er natuurlijk best veel kans dat dit bij veel games zal gebeuren.
Hoe meer van de huidige titels gewoon werken op de opvolger, hoe beter.
Voor het najaar zijn vrijwel geen grote releases meer gepland, dus ik hou de hoop op een Switch opvolger eind 2023 / begin 2024.
Nintendo blijft Nintendo natuurlijk, maar het
lijkt mij niet dat ze nog op tijd gaan zijn voor de kerstverkopen 2023 (daarmee bedoel ik: aankondigen én in grote getalen in de winkel), maar je weet het nooit.
Switch is ook eind oktober 2016 aangekondigd, maar daarna stortte de verkoop van de Wii U in... ow, wacht

Mog schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:16:
Ik verwacht zelf dat de Switch 2 dit jaar nog aangekondigd wordt. De aankondiging van de huidige Switch is dan 7 jaar geleden en na Tears of the Kingdom komt alleen Pikmin 4 nog uit qua Nintendo exclusives.
Heel misschien Metroid Prime 4, maar als die nog voor Switch gaat uitkomen zal die wel ook voor een opvolger worden uitgebracht.