Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
JackAvery schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:18:
[...]

Nintendo's niche van 122 miljoen+ gebruikers :+

De SoC die geleakt is lijkt alvast te suggereren dat er op de huidige koers verder gegaan wordt... maar het blijft Nintendo, dus wie weet.
hehe :) Ja, nou ja, ze bewandelen een totaal andere route dan Xbox en Playstation en lijken daardoor een soort van alleenheerser in die hoek van de markt te zijn geworden. En ook nog eens naar (bijna) iedereens tevredenheid. Dat vind ik toch best knap :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Gatygun als je gaat kijken naar een controller, kijk dan bijvoorbeeld ook naar de 8bitdo Ultimate, Sn30 pro+ (v2) of GULIkit Kingkong 2 (pro), die kan je eventueel ook voor PC of xbox gebruiken als je die hebt.
Ik heb de Ultimate een tijdje geleden besteld, maar ik vond de grip niet zo fijn omdat de punten vrij recht naar beneden wijzen. Bij de Sn30 Pro+, Pro Controller en Xbox series controller wijzen ze iets verder naar buiten, wat ik met mijn lompe klauwen wat fijner vind. Ik vind de Xbox controller tot nu toe het fijnst, maar speel op de Switch meestal met de Pro Controller ondanks de click triggers (alleen aan of uit, niet variabel zoals bij veel andere) en IMHO minder fijne joysticks. Hij houdt wel heel fijn vast.
Bij de 8bitdo Ultimate zit een handige compacte loading dock, Waar evt ook de dongle voor PC in kan.
De GULIkit wil ik nog proberen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen en het liefst wil ik ook de Xbox/PC stijl ABXY knoppen erbij en die waren een tijdje slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 22:31
Wel leuk dat je bij de Switch kan zien in een mooi overzicht hoeveel uur je in welk spel hebt gestopt. Vroeger zag ik dat sowieso vaak in games, de playtime. (Steam doet het uiteraard ook)

Heb ff gekeken van minste naar meeste...

Sonic Mania: , 10 uur, heerlijk spel maar al kapot gespeeld op de Xbox in het verleden. in die 10 uur heb ik hem nog eens uitgespeeld en alle emeralds verzameld voor Super Sonic. Voor een paar euro was het het zeker waard om opnieuw te kopen voor de Switch.

Mario odissey & Mario 3d world: beide op 25 uur. Eerste viel wat tegen tweede was heerlijk, en bij de 2de moet ik Bowsers fury nog spelen dus daar kan ik zo 10 uur bij optellen voor de toekomst

Smash Brothers Ultimate: 30 uur, ja is Smash brothers, leuk spel, gewoon een must have. Heeft mij niet verrast maar valt ook niet tegen.

Links Awakening: 35 uur, heerlijk, top 3 Zelda game voor mij .....

SNES games library: 60 uur, denk hiervan iets van 20 uur voor Links Awakening maar ook veel Starwing gespeeld, erg gaaf om oude SNES games te spelen.

Zelda BOTW: 100 uur, en dit is interessant, dit spel dat ik heb geleend van een vriend heeft de afgelopen maand heel veel uren gemaakt. Heeft lang geduurd maar ik ben er eindelijk de charmes van gaan inzien en gaan genieten. Hoe meer ik denk "dit is geen traditionele Zelda game maar een tof avontuur"hoe meer fun.

_/-\o_ Fire Emblem 3 houses _/-\o_ : laatste maar niet de minste, 195 uur, en daar zit hij op omdat ik het heb uitgeleend aan een vriend van mij. Meerdere playtroughs. Voor mij de "system seller" en voor mij de leukste, meest verslavende Fire Emblem game ooit. Alleen Awakening komt in de buurt maar dan is meer een klassieke FE (Engage komt hier uiteraard ook nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
MetalSonic schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:45:
Wel leuk dat je bij de Switch kan zien in een mooi overzicht hoeveel uur je in welk spel hebt gestopt. Vroeger zag ik dat sowieso vaak in games, de playtime. (Steam doet het uiteraard ook)

Heb ff gekeken van minste naar meeste...

Sonic Mania: , 10 uur, heerlijk spel maar al kapot gespeeld op de Xbox in het verleden. in die 10 uur heb ik hem nog eens uitgespeeld en alle emeralds verzameld voor Super Sonic. Voor een paar euro was het het zeker waard om opnieuw te kopen voor de Switch.

Mario odissey & Mario 3d world: beide op 25 uur. Eerste viel wat tegen tweede was heerlijk, en bij de 2de moet ik Bowsers fury nog spelen dus daar kan ik zo 10 uur bij optellen voor de toekomst

Smash Brothers Ultimate: 30 uur, ja is Smash brothers, leuk spel, gewoon een must have. Heeft mij niet verrast maar valt ook niet tegen.

Links Awakening: 35 uur, heerlijk, top 3 Zelda game voor mij .....

SNES games library: 60 uur, denk hiervan iets van 20 uur voor Links Awakening maar ook veel Starwing gespeeld, erg gaaf om oude SNES games te spelen.

Zelda BOTW: 100 uur, en dit is interessant, dit spel dat ik heb geleend van een vriend heeft de afgelopen maand heel veel uren gemaakt. Heeft lang geduurd maar ik ben er eindelijk de charmes van gaan inzien en gaan genieten. Hoe meer ik denk "dit is geen traditionele Zelda game maar een tof avontuur"hoe meer fun.

_/-\o_ Fire Emblem 3 houses _/-\o_ : laatste maar niet de minste, 195 uur, en daar zit hij op omdat ik het heb uitgeleend aan een vriend van mij. Meerdere playtroughs. Voor mij de "system seller" en voor mij de leukste, meest verslavende Fire Emblem game ooit. Alleen Awakening komt in de buurt maar dan is meer een klassieke FE (Engage komt hier uiteraard ook nog)
Je kunt dit geloof ik alleen zien van de laatste 20 games die je hebt gespeeld toch? Of is er ook een totaal overzicht? En zo ja; waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:50:
Of is er ook een totaal overzicht? En zo ja; waar?
Iets als een Activity Log (zoals op de 3DS of Wii U) ontbreekt. Als je in je Nintendo Account hebt aangegeven dat je emails van Nintendo wilt ontvangen, dan krijg je doorgaans aan het eind van het jaar een email met daarin een samenvatting van wat je dat jaar gespeeld hebt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
RayNbow schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:04:
[...]

Iets als een Activity Log (zoals op de 3DS of Wii U) ontbreekt. Als je in je Nintendo Account hebt aangegeven dat je emails van Nintendo wilt ontvangen, dan krijg je doorgaans aan het eind van het jaar een email met daarin een samenvatting van wat je dat jaar gespeeld hebt.
Als je op de switch bij je profiel kijkt, zie je wel je 20 laatst gespeelde games en het totaal aantal uren dat je die games gespeeld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:09:
[...]

Als je op de switch bij je profiel kijkt, zie je wel je 20 laatst gespeelde games en het totaal aantal uren dat je die games gespeeld hebt :)
Dat zei je toch net? Inderdaad de 20 laatst gespeelde games. Wil je oudere games zien dan moet je ze even opstarten. Alles blijft wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
L23 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:11:
[...]

Dat zei je toch net? Inderdaad de 20 laatst gespeelde games. Wil je oudere games zien dan moet je ze even opstarten. Alles blijft wel bewaard.
Nee, dat vroeg ik haha. Ik vroeg of je ergens meer games kon zien, want dat idee kreeg ik door het eerste bericht hierover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:15:
[...]

Nee, dat vroeg ik haha. Ik vroeg of je ergens meer games kon zien, want dat idee kreeg ik door het eerste bericht hierover :)
Op de Switch zelf niet, dus oudere games even opstarten om ze weer in het overzicht van de laatste 20 games te krijgen. En zoals @RayNbow aangeeft is er het einde van het jaar een overzicht van alle games die je afgelopen jaar gespeeld hebt. Al vond ik het overzicht van 2022 tegen vallen ten opzichte van 2021, geen idee waarom Nintendo dat elk jaar anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
L23 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:18:
[...]

Op de Switch zelf niet, dus oudere games even opstarten om ze weer in het overzicht van de laatste 20 games te krijgen. En zoals @RayNbow aangeeft is er het einde van het jaar een overzicht van alle games die je afgelopen jaar gespeeld hebt. Al vond ik het overzicht van 2022 tegen vallen ten opzichte van 2021, geen idee waarom Nintendo dat elk jaar anders doet.
Yes, helder! Thanks!

Kun je het ook niet online ergens zien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Bedankt allemaal heb de controller ook maar gelijk eventjes besteld mocht het niet bevallen dan heb ik het in iedergeval al vast.

De switch en spellen zijn al gearriveerd, buiten de nieuwe zelda omdat die nog niet uit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La84r0vCl1CZbW0yvrIFmBX4VGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vnhvQjVNq3nxNfA2NOzPeQV.jpg?f=fotoalbum_large

Nog eventjes wat vraagjes, ik heb een screen protector besteld, maar is dat wel een goed idee op een oled scherm? of gewoon zo laten?

Ook de vrfaag met zelda breath of the wild, er zijn dlc's zo te zien, als ik die koop word die data op de cartridge geschreven of moet je altijd je account eraan gekoppeld houden i.v.m toekomstig door verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gatygun schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:34:
Bedankt allemaal heb de controller ook maar gelijk eventjes besteld mocht het niet bevallen dan heb ik het in iedergeval al vast.

De switch en spellen zijn al gearriveerd, buiten de nieuwe zelda omdat die nog niet uit is.

[Afbeelding]

Nog eventjes wat vraagjes, ik heb een screen protector besteld, maar is dat wel een goed idee op een oled scherm? of gewoon zo laten?

Ook de vrfaag met zelda breath of the wild, er zijn dlc's zo te zien, als ik die koop word die data op de cartridge geschreven of moet je altijd je account eraan gekoppeld houden i.v.m toekomstig door verkoop.
Screen protector is geen probleem, heeft geen invloed op een OLED scherm of welk scherm dan ook, beschermt mogelijk wel tegen krassen.

Breath of the Wild DLC wordt opgeslagen op het interne geheugen van de Switch of op de SD kaart. Game cartridge is enkel leesbaar, daar wordt niks heen geschreven. Save data staat op het interne geheugen van de Switch.

Digitale aankopen op de Switch zijn gekoppeld aan het account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88

[Afbeelding]

Nice! Maar waar ga je de tijd vandaan halen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic

[Afbeelding]

Dat is een hele mooie collectie, meeste daarvan heb ik in de library. Deel je nog eens hoe je Luigi's Mansion 3 vind/ vond?

Heb zelf btw een screen protector op de OLED, je hebt tegenwoordig protectors die je er makkelijk op kan doen zonder bubbles etc. Paar jaar geleden had iemand van Tweakers daar wat tips over gegeven. Wellicht kan je het via Google vinden.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Zelda Oled switch is binnen. Erg mooie afwerking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2bnmi9L9IjMGPMUrKhLWH8W2Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB7A08cOXsadYEocZwakdFeR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Pokémon Violet, Kirby en de Vergeten Wereld én Advance Wars 1+2: ik heb veel te kiezen! Zin in! Tijd niet op de Switch gespeeld en nu drie (hopelijk) toffe games liggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:36:

[Afbeelding]
Nice, hier nog niet eens op de post 😭 hopelijk dat het maandag op de post gaat.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)

[Afbeelding]
Thanks, nou wil ik dit :') :+

Bij Amazon voor 356 euro, maandag in huis. Hmmm.

Junior heeft BotW ontdekt, dus nu is de 'OG' Switch continu in gebruik. TotK staat al in de pre-order, maar ik denk niet dat Junior voor die tijd de game uit heeft c.q er op uitgekeken is.

Maar dan zou ik een Switch, Switch OLED en 2 x een Lite hebben :X (die zijn van de 2 jongste kinderen)...

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 29-04-2023 17:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Veel plezier met de TotK oled! Nu kan ik echt niet meer wachten tot die pro controller... :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

[Afbeelding]
Ik heb hem hier ook, hij is idd prachtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7ifgY9QKsmSaWWnJcNP2h2ikXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZa7fprY3VZKUDOyeDs24DTC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Notna schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:21:
[...]

Bespaar je de moeite. Die van mij was nog niets eens verstuurd. Heb hem geannuleerd en besteld bij all your games.

Zal volgende week binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Arunia schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:38:
[...]

Bespaar je de moeite. Die van mij was nog niets eens verstuurd. Heb hem geannuleerd en besteld bij all your games.

Zal volgende week binnen komen.
Nouja, ik heb er geen haast bij en volgens mij verzendt Amazon ook op zondag voor levering maandag.

Als ik niets maandag zie kan ik het altijd nog annuleren :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
TomBraamhaar schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:17:
[...]

Ik heb hem hier ook, hij is idd prachtig.

[Afbeelding]
Hehe als ik een foto maak dan hebben we exact dezelfde switches nu 🤣 incl joycons

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Hoewel ik een voorkeur heb voor zelda blijf ik de Splat 3 Oled switch nog wel steeds het mooist vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Psyonara schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:21:
Hoewel ik een voorkeur heb voor zelda blijf ik de Splat 3 Oled switch nog wel steeds het mooist vinden.
Is ook een hele mooie idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:05
Bol levert tegenwoordig pakketten zonder papier in. Schandalig wel... Pakket gans ingedeukt aangekomen... Was dat bij jullie ook?

[ Voor 14% gewijzigd door cooLopke op 29-04-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cooLopke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:51:
Bol levert tegenwoordig pakketten zonder papier in. Schandalig wel... Pakket gans ingedeukt aangekomen... Was dat bij jullie ook?
De doos was niet veel groter dan de doos van de switch. Dus hij was prima aangekomen.

Met MediaMarkt heb ik slechtere ervaringen, daar verzenden ze soms een game los in een enorme doos met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:52:
[...]

De doos was niet veel groter dan de doos van de switch. Dus hij was prima aangekomen.

Met MediaMarkt heb ik slechtere ervaringen, daar verzenden ze soms een game los in een enorme doos met alle gevolgen van dien.
De doos was denk ik 5cm groter dan de doos van de switch. Je ziet toch aan de hoeken dat het (lichte) schade heeft opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cooLopke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:55:
[...]

De doos was denk ik 5cm groter dan de doos van de switch. Je ziet toch aan de hoeken dat het (lichte) schade heeft opgelopen.
De doos van de switch zelf is er natuurlijk ook voor bedoeld om de console zelf te beschermen. Ik snap zeker dat je de doos ook wilt hebben in optimale conditie, maar winkels en webshops zien dat soms net wat anders dan wij als liefhebbers.

Bij mij zijn de hoeken ook heel licht beschadigd. Het was mij nog niet eens opgevallen, maar nu ik er naar kijk dan zie ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vraagje aan mensen die wel eens bij Amazon.de hebben besteld, ik zag dat de Switch OLED Zelda bij nieuwe bestellingen nu €359,99 is, in plaats van €376,21 die ik ervoor betaald heb, of te wel €16,22 goedkoper nu. Nu las ik iets van dat een prijs verschil bij een reservering verrekend zou worden, iemand er ervaring mee of dit automatisch gebeurd? Of hoe het precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Linksquest schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:25:
Vraagje aan mensen die wel eens bij Amazon.de hebben besteld, ik zag dat de Switch OLED Zelda bij nieuwe bestellingen nu €359,99 is, in plaats van €376,21 die ik ervoor betaald heb, of te wel €16,22 goedkoper nu. Nu las ik iets van dat een prijs verschil bij een reservering verrekend zou worden, iemand er ervaring mee of dit automatisch gebeurd? Of hoe het precies werkt?
Vraag het in hun chat, de kans is groot dat je het verschil terug krijgt, Amazon is vrij coulant naar mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Bij mij is de TotK OLED gisteren binnen gekomen (direct besteld bij Nintendo), netjes in verpakkingsdoos waar die goed in paste en verder opgevuld met extra papier om schuiven te voorkomen, de enige beschadiging die de doos heeft is het punt waar je hem open klapt, maar dan moet je echt goed kijken.

Voor wie hem nog wilt hebben, hij is nog beschikbaar bij Nintendo, met gratis snelle verzending wordt die binnen 1-2 dagen geleverd volgens de site.

Daarnaast, nu ik hem heb, kan ik de joy cons die erbij zitten ook wat beter waarderen, op de foto's vond ik die toch wel wat minder. Ik vind de Skyward Sword joy cons nog steeds mooier, maar de TotK zijn ook niet slecht om naar te kijken.
Notna schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:21:
[...]

Junior heeft BotW ontdekt, dus nu is de 'OG' Switch continu in gebruik. TotK staat al in de pre-order, maar ik denk niet dat Junior voor die tijd de game uit heeft c.q er op uitgekeken is.

Maar dan zou ik een Switch, Switch OLED en 2 x een Lite hebben :X (die zijn van de 2 jongste kinderen)...
Met 1x BotW uitspelen kan je rustig richting de 150 uur zoet zijn (inclusief DLC), dus uitspelen gaat niet lukken voordat TotK over 2 weken uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
SD5k schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:31:
[...]

Vraag het in hun chat, de kans is groot dat je het verschil terug krijgt, Amazon is vrij coulant naar mijn ervaring.
Had een mail gestuurd en een net antwoord terug gekregen, ik moet na 4 mei, hun leverdatum ens mail sturen en dan krijg ik dat verschil teruggestort, eerde kon niet omdat hij nog niet geleverd was. Nu eerst wachten op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik heb wel eens gelezen dat sommige developers vroegen geen demo uitbrachten omdat het geen goede reclame was voor hun game. Sega heeft niet opgelet met de demo van Sonic Frontiers voor de Switch. Holy shit..... Performance is echt om te janken. Het is maar goed dat er geen FRAPS/ framerate indicator actief is want die zou denk ik sputteren rond de 20 en dan zien de omgevingen er ook nog kaal uit.

Gelukkig diverse recensies gezien dus ik weet dat als je wil investeren het een solide 3d Sonic game is. Maar dan wel één die haal voor de PC of Xbox Series S. En waarschijnlijk budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:05:
Ik heb wel eens gelezen dat sommige developers vroegen geen demo uitbrachten omdat het geen goede reclame was voor hun game. Sega heeft niet opgelet met de demo van Sonic Frontiers voor de Switch. Holy shit..... Performance is echt om te janken. Het is maar goed dat er geen FRAPS/ framerate indicator actief is want die zou denk ik sputteren rond de 20 en dan zien de omgevingen er ook nog kaal uit.

Gelukkig diverse recensies gezien dus ik weet dat als je wil investeren het een solide 3d Sonic game is. Maar dan wel één die haal voor de PC of Xbox Series S. En waarschijnlijk budget....
Kan me nog steeds niet voorstellen het een leuke 3D platformer is als je het vergelijkt met de Mario games. Maar inderdaad een game die beter tot zijn recht komt op andere platforms, al begreep ik dat je daar ook nog steeds last hebt van texture pop-in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
L23 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:24:
[...]

Kan me nog steeds niet voorstellen het een leuke 3D platformer is als je het vergelijkt met de Mario games. Maar inderdaad een game die beter tot zijn recht komt op andere platforms, al begreep ik dat je daar ook nog steeds last hebt van texture pop-in?
Sega heeft meer uitdagingen gehad met de transitie naar 3d maar er zijn echt wel leuke 3d adapties van Sonic. Sonic Generations heeft 3d levels waar ik echt veel plezier mee heb gehad om maar wat te noemen. Toch is op dit moment mijn favoriete Sonic game de game Sonic Mania (vollledig 2D).

De Series S/ X hebben ook texture pop in maar je kan dan in elk geval wel via performance mode een steady 60 fps spelen. Dat is al een wereld van verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 30-04-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
MetalSonic schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:26:
[...]

Sega heeft meer uitdagingen gehad met de transitie naar 3d maar er zijn echt wel leuke 3d adapties van Sonic. Sonic Generations heeft 3d levels waar ik echt veel plezier mee heb gehad om maar wat te noemen. Toch is op dit moment mijn favoriete Sonic game de game Sonic Mania (vollledig 2D).

De Series S/ X hebben ook texture pop in maar je kan dan in elk geval wel via performance mode een steady 60 fps spelen. Dat is al een wereld van verschil.
Ha, dan heb ik nog geluk met hoe jedi survivor draait op de deck :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:36:
[...]

Ha, dan heb ik nog geluk met hoe jedi survivor draait op de deck :P
Ach, op de Switch draait dat spel helemaal niet.

Ik ben sinds gisteren serieus begonnen met Metroid Prime Remastered. Eerder al Jedi Fallen Order gespeeld, grappig om te zien dat die games duidelijk inspiratie hebben opgedaan van Metroid Prime.

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 30-04-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
L23 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:38:
[...]

Ach, op de Switch draait dat spel helemaal niet.

Ik ben sinds gisteren serieus begonnen met Metroid Prime Remastered. Eerder al Jedi Fallen Order gespeeld, grappig om te zien dat die games duidelijk inspiratie hebben opgedaan van Metroid Prime.
Metroid Prime gaf bij mij een beetje het Halo gevoel, al kan het wat tijdslijn betreft haast niet (zit maar een jaar tussen de 2 en ontwikkeling aan MP was al bezig toen Halo uitkwam), maar in Halo had je diverse levels met gangen tussen grotere ruimtes waar de actie echt plaats vond en afwisseling tussen natuurlijk buiten en relatief modern binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:07:
[...]

Metroid Prime gaf bij mij een beetje het Halo gevoel, al kan het wat tijdslijn betreft haast niet (zit maar een jaar tussen de 2 en ontwikkeling aan MP was al bezig toen Halo uitkwam), maar in Halo had je diverse levels met gangen tussen grotere ruimtes waar de actie echt plaats vond en afwisseling tussen natuurlijk buiten en relatief modern binnen.
Toen ik een paar maanden terug de trailers en reviews zag moest ik ook aan Halo denken. Maar toen werd ik hier maar raar aangekeken dat ik die vergelijking maakte :P Maar begrijp wat je bedoeld. Allebei vrij kleurrijke games. En ook herkenbaar dat het uit dezelfde console generatie/tijd komt.
Qua gameplay wel behoorlijk anders. Ik mis ook nog steeds een Halo achtige shooter helaas. Liefst zie ik dat ze de eerste 3 Halo games op de Switch uitbrengen.
Ik heb zelf de Metroid en Castlevania games gemist. Dus Metroid Prime doet mij erg denken aan Hollow Knight, voor mij de eerste Metroidvania, maar dan in 3D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
En dat was Future Redeemed (XC3 DLC), heb hem in iets minder dan 30 uur 95% compleet (mis een paar monsters uit de Enemypedia en een paar high level Unique Monsters die ik niet ga doen vanwege het 20+ levels verschil die ik niet wil gaan grinden), maar het is wel weer 30 uur genieten en echt Xenoblade.
L23 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:32:
[...]

Toen ik een paar maanden terug de trailers en reviews zag moest ik ook aan Halo denken. Maar toen werd ik hier maar raar aangekeken dat ik die vergelijking maakte :P Maar begrijp wat je bedoeld. Allebei vrij kleurrijke games. En ook herkenbaar dat het uit dezelfde console generatie/tijd komt.
Qua gameplay wel behoorlijk anders. Ik mis ook nog steeds een Halo achtige shooter helaas. Liefst zie ik dat ze de eerste 3 Halo games op de Switch uitbrengen.
Ik heb zelf de Metroid en Castlevania games gemist. Dus Metroid Prime doet mij erg denken aan Hollow Knight, voor mij de eerste Metroidvania, maar dan in 3D.
Wat gameplay betreft zijn ze zeker anders, misschien dat mensen daarom wat raar keken toen je de vergelijking maakte. Zelf heb ik ook nooit Metroids of Metroidvanias gespeeld tot nu op de Switch (Dread was de eerste, daarna Prime Remastered) en ik ben wel heel blij dat de moeilijkheidsgraad naar easy kan, van mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:49:
[...]een paar high level Unique Monsters die ik niet ga doen vanwege het 20+ levels verschil die ik niet wil gaan grinden)
Nu heb ik heel XC3 nog niet aangeraakt, maar 20+ levels is best wel een groot gat. In XC2 wilde een verschil van 13 levels nog wel eens te overbruggen zijn. 😅

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
RayNbow schreef op maandag 1 mei 2023 @ 06:15:
[...]

Nu heb ik heel XC3 nog niet aangeraakt, maar 20+ levels is best wel een groot gat. In XC2 wilde een verschil van 13 levels nog wel eens te overbruggen zijn. 😅
In de main games kan je ook redelijk eenvoudig naar lvl100 groeien omdat er altijd wel tegenstanders zijn van vergelijkbaar niveau in een nieuw gebied/pad om te ontdekken en waren er een paar 100+ UMs die nog wel te doen zijn, maar in de DLC zit een gat en eindig je rond 60-70 en is er niets om het makkelijk op te krikken. De DLC van XC2 had hetzelfde probleem, dat zat ook een gat tussen wat je zonder grind uitkwam en wat je nodig had voor sommige UMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Als je een nieuwe switch koopt, heb je dan je savegames van je 'oude' switch gewoon, of niet? (zowel voor gedownloade games als games op cartridge)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:13
Timbox88 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:18:
Als je een nieuwe switch koopt, heb je dan je savegames van je 'oude' switch gewoon, of niet? (zowel voor gedownloade games als games op cartridge)
Als je Switch Online hebt kun je je cloudsaves op je nieuwe switch zetten (eventueel zou je hiervoor gebruik kunnen maken van de 7 dagen gratis proefperiode). Dan moet je dus even zorgen dat je vooraf je saves op je oude switch in de cloud zet. Dit is niet mogelijk voor alle games (in elk geval niet voor Animal Crossing en sommige Pokémon games, maar ik heb niet het hele lijstje in mijn hoofd), dus check even wat je voor die games eventueel extra moet doen.

Nog makkelijker is als je beide systemen tegelijk in huis hebt, dan kun je eventueel de apparaten naast elkaar leggen en met save transfer meteen al je gegevens overzetten, dan neem je ook het aantal gespeelde uren etc mee naar je nieuwe Switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08
Je kunt komende week Cadence of Hyrule als Game op Proef gratis spelen met Nintendo Switch Online.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:29
Zeror schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:13:
Je kunt komende week Cadence of Hyrule als Game op Proef gratis spelen met Nintendo Switch Online.
Helemaal correct. Wel grappig dat er ook al heel lang een demo is, maar die kan je enkel spelen tot de 1e boss. En daarna dat wel herhalen, maar komt dus niet voorbij de boss. Denk dat je nu met Games op proef wel daarvoorbij kan komen.

Het levert ook 100 platina punten op die je kan gebruiken voor bijv afbeelding stukjes.

En de game is de komende week aan te schaffen met 50% korting. € 12,50 voor de game of € 19,99 voor de game en alle DLC. Denk dat ik dit wel ga doen. De demo vond ik leuker dan Crypt of the NecroDance: Nintendo Switch Edition, omdat by Cadence of Hyrule je na enkele foute moves een easy mode krijgt. De game blijft lastig, maar je hoeft dan niet meer 100% nauwkeurig op de beat knopjes te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Helemaal correct. Wel grappig dat er ook al heel lang een demo is, maar die kan je enkel spelen tot de 1e boss. En daarna dat wel herhalen, maar komt dus niet voorbij de boss. Denk dat je nu met Games op proef wel daarvoorbij kan komen.

Het levert ook 100 platina punten op die je kan gebruiken voor bijv afbeelding stukjes.

En de game is de komende week aan te schaffen met 50% korting. € 12,50 voor de game of € 19,99 voor de game en alle DLC. Denk dat ik dit wel ga doen. De demo vond ik leuker dan Crypt of the NecroDance: Nintendo Switch Edition, omdat by Cadence of Hyrule je na enkele foute moves een easy mode krijgt. De game blijft lastig, maar je hoeft dan niet meer 100% nauwkeurig op de beat knopjes te rammen.
Vorig jaar de fysieke game met DLC gekocht voor 14 euro, maar nog niet aan toegekomen. Demo wel even geprobeerd, maar nog best pittig. Ik begrijp dat er ook een mode is waarbij je geen rekening hoeft te houden met de beat.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Afgelopen weekend ook mijn Zelda TotK switch binnen gekregen. Past goed bij de huidige collectie :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT88C1bPSFkdsm7GD8-XYhxC8ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6tVTwSTQh0zN0FgtW6akwIu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
sarlo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:34:
Afgelopen weekend ook mijn Zelda TotK switch binnen gekregen. Past goed bij de huidige collectie :)[Afbeelding]
DAM!!!! :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Die nieuwe Zelda Oled die Nintendo nu uitgebracht heeft... doet dus vermoeden dan ze nog even doorgaan met de switch ipv een nieuwe console stilaan te releasen. Of ben ik mis ? Het zou me bizar lijken eerst nog een nieuwe special edition te releasen en vervolgens een paar maanden later een nieuwe console ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Rebbelx schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:05:
Die nieuwe Zelda Oled die Nintendo nu uitgebracht heeft... doet dus vermoeden dan ze nog even doorgaan met de switch ipv een nieuwe console stilaan te releasen. Of ben ik mis ? Het zou me bizar lijken eerst nog een nieuwe special edition te releasen en vervolgens een paar maanden later een nieuwe console ?!
Ik denk niet dat Nintendo zo redeneert hoor. Qua productie is het weinig extra voor ze. Ik denk niet dat deze nieuwe versie (slechts de looks) reden is om aan te nemen dat een nieuwe versie nog lang op zich laat wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afgelopen weekend ook mijn Zelda TotK switch binnen gekregen. Past goed bij de huidige collectie :)[Afbeelding]
Wow wat een verzameling, moet je dit zien @drawing_a.k :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik verwacht heel eerlijk dit jaar überhaupt nog geen opvolger voor de Switch. Maar bij Nintendo weet je dat nooit natuurlijk. Heb hem zelf wel besteld omdat ik nog een launch Switch heb en tot nu toe geen reden zag om hem up te graden. Mocht Nintendo wel een nieuwe uitbrengen, dan blijft het voor mij toch shut up and take my money. Een nieuwe console komt op launch ook gewoon hier. De WiiU wordt ook nog zo nu en dan aan gezet om Yoshi's Wooly World te spelen met mijn dochter. Heb Crafted World ondertussen ook, maar eerst de andere uitspelen.

Vandaag wordt de nieuwe Switch geleverd en morgen kan ik hem pas ophalen. Dus nog even geduld. Dan alles overzetten. Twijfel nog of ik een nieuwe SD kaart aan ga schaffen.
Daarnaast nog twijfel of ik mijn oude Switch hou omdat deze gesoftmod kan worden. Hij levert nog best wat op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet juist het aantal speciale edities toe nemen aan het einde van de cyclus. Die geven de verkopen nog even een boost. De New 2DS XL had een boel special editions en dat model kwam een paar maanden nadat de Switch was gelanceerd.

Voor Nintendo of elk ander bedrijf niks bizars aan. En voor de Zelda fan toch leuk dat ze deze editie kunnen kopen? Kunnen ze nog jaren plezier van hebben ook als de opvolger volgend jaar op de markt zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik had 2 weken geleden nog gelezen dat Nintendo vacatures had open staan voor de nieuwe hardware, dus die zal wel al in de maak zijn, maar denk pas op ze vroegst eind volgend jaar verschijnen.

Bron: https://gamer.nl/artikele...lgende-generatie-console/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Toch weer even een Switch Oled op de kop getikt voor de nieuwe Zelda straks. Wie heeft er nog (indie)pareltjes voor mij die ik de laatste, pak 'm beet 4 jaar, gemist heb? Moet toch wat te doen hebben tot 12 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spud82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:23:
Toch weer even een Switch Oled op de kop getikt voor de nieuwe Zelda straks. Wie heeft er nog (indie)pareltjes voor mij die ik de laatste, pak 'm beet 4 jaar, gemist heb? Moet toch wat te doen hebben tot 12 mei.
In de afgelopen 4 jaar heb je een heleboel gemist. Dan toch wel handig om ieder geval aan te geven welke genre games je aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:41:
[...]

In de afgelopen 4 jaar heb je een heleboel gemist. Dan toch wel handig om ieder geval aan te geven welke genre games je aanspreken.
Fair enough.
Iets gameplay-achtigs a la Hollow Knight wellicht? Ik heb hier een Playstation 5 staan, dus misschien heb ik iets exclusiefs voor de Switch over het hoofd gezien? Of één of andere maffe JRPG ofzo.

Ik zie nu dat Persona 5 Royal ook op de Switch te verkrijgen is, die heb ik pas voor 30% gespeeld. Lijkt mij de ideale Switch-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ga je nog een extra Lite halen en dan een alu shell er om heen gooien? Als je toch met verzamelen bezig bent? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:23:
[...]

Ik verwacht heel eerlijk dit jaar überhaupt nog geen opvolger voor de Switch. Maar bij Nintendo weet je dat nooit natuurlijk. Heb hem zelf wel besteld omdat ik nog een launch Switch heb en tot nu toe geen reden zag om hem up te graden. Mocht Nintendo wel een nieuwe uitbrengen, dan blijft het voor mij toch shut up and take my money. Een nieuwe console komt op launch ook gewoon hier. De WiiU wordt ook nog zo nu en dan aan gezet om Yoshi's Wooly World te spelen met mijn dochter. Heb Crafted World ondertussen ook, maar eerst de andere uitspelen.

Vandaag wordt de nieuwe Switch geleverd en morgen kan ik hem pas ophalen. Dus nog even geduld. Dan alles overzetten. Twijfel nog of ik een nieuwe SD kaart aan ga schaffen.
Daarnaast nog twijfel of ik mijn oude Switch hou omdat deze gesoftmod kan worden. Hij levert nog best wat op ook.
Precies, je weet het nooit bij Nintendo. Maar ik denk ook niet dat er dit jaar een opvolger komt, ook al verkoopt hij minder dan voorgaande periode(s). Je leest her en der dat de Switch dood is omdat de PS5 hem voorbij gaat in de laatste maanden. Dat vind ik altijd een beetje appels met peren vergelijken. De PS5 is nog maar net echt opgestart (want is pas sinds kort echt goed te koop) en iedereen die een Switch wil, die heeft er ondertussen echt wel een. Dus ja, op een gegeven moment gaan de verkopen naar beneden en stagneert de boel op een gegeven moment. Dus Nintendo komt nog even met een paar special editions om de gekken zoals ik (die al meerdere Switches hebben) nog even te verleiden en misschien nog her en der een paar mensen die toch hun OG Switch maar willen upgraden.

Ik heb zelf ook de Zelda Editie (en de Splatoon versie en de Animal Crossing editie) gekocht want als Zelda fan is het wel tof om de WiiU Zelda te hebben, de Majora’s Mask New 3DS en dan nu de TotK Switch Oled. Ik moet zeggen dat ik hem een heel stuk mooier vind irl dan toen ik hem voor het eerst zag in gelekte foto’s. Sterker nog, ik vind hem net wat mooier dan de Splatoon versie. Dat komt vooral door de dock, die is echt mooi. Bij het overzetten had ik een nieuwe en grotere SD kaart gebruikt omdat ik ruimte tekort kwam. Ik verwacht dat ik nu geen grotere meer nodig zal hebben omdat ik niet denk dat er nog 100 games komen die ik wil hebben.

Een nieuwe Nintendo console komt er ook bij mij day one. Als die morgen in de winkel komt, dan koop ik hem gisteren 😊 Ook al heb ik net de Zelda Oled staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spud82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Fair enough.
Iets gameplay-achtigs a la Hollow Knight wellicht? Ik heb hier een Playstation 5 staan, dus misschien heb ik iets exclusiefs voor de Switch over het hoofd gezien? Of één of andere maffe JRPG ofzo.

Ik zie nu dat Persona 5 Royal ook op de Switch te verkrijgen is, die heb ik pas voor 30% gespeeld. Lijkt mij de ideale Switch-game.
Hollow Knight kan ik wat mee. Ik zou de Ori games willen aanraden, maar je hebt helaas net de aanbieding daarvan misgelopen. Maar Ori and the Blind Forest en Will of the Wisps zijn erg goed. Een wat meer relaxte Metroidvania die ik kan aanraden is Yoku's Island Express. Een Metroidvania-pinball game. Momenteel in de aanbieding voor €3,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psyonara schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Ga je nog een extra Lite halen en dan een alu shell er om heen gooien? Als je toch met verzamelen bezig bent? :P
Waarom een aluminium shell er om heen? Wel mooi hoor, maar ook best prijzig... Je bedoeld dan een shell van Boxy Pixel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 16-09 09:46
Goeie deal gescoord vanochtend. Ik had 2 weken geleden Lego Harry Potter gekocht op Bol. Bleek die vandaag in de aanbieding te zijn. Even in de chat geklommen en het verschil kreeg ik in de vorm van een cadeaubon terug.
Meteen ingewisseld voor Captain Toad, die stond voor €34,- online.
Kijk ik een uur later, is Toad ineens €40,-!
Ik ben blij, in plaats van €67,- voor 2 spellen, nu maar € 53,- betaald. Ik kan blij worden van zulke kleine gelukjes.
En ik kan voorlopig weer vooruit met spelen!
Oh ja, dadelijk nog een MP koopje oppikken, Lego The Incredibles voor € 10,-.

Ik heb tijd te kort!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
Psyonara schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Dat zou kunnen maar nee, ik hou het bij originele "limited" editions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sarlo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Dat zou kunnen maar nee, ik hou het bij originele "limited" editions :)
Ik zie dat je ze in een plastic case bewaard. Gebruik je de verschillende consoles wel of laat je ze dicht? Af en toe de accu's opladen van de console en Joy-cons lijkt me wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Ik zie dat je ze in een plastic case bewaard. Gebruik je de verschillende consoles wel of laat je ze dicht? Af en toe de accu's opladen van de console en Joy-cons lijkt me wel een goed idee.
Ik gebruik de Smash en de Zacian/Zamazenta. De andere check ik wel regelmatig van of dat de batterij nog opgeladen is. Maar ik moet bekennen, de batterijen van de switch blijven echt lang op spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sarlo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Ik gebruik de Smash en de Zacian/Zamazenta. De andere check ik wel regelmatig van of dat de batterij nog opgeladen is. Maar ik moet bekennen, de batterijen van de switch blijven echt lang op spanning.
Ja klopt, als de Switch uit staat dan gaat de accu lang mee. Maar de controllers lopen wel vrij snel leeg is mijn ervaring. Al heb ik het vermoeden dat als je een controller vanuit de fabriek nog niet verbonden hebt met de Switch deze ook vrij lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuhf
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-06-2023
Sinds ongeveer 2 maanden zeer tevreden Switch Oled eigenaar en BoTW helemaal suf gespeeld. Binnenkort gelukkig TotK. Echter wil ik mij soms ook kunnen vermaken met andere games.

Nu neig ik naar The Witcher 3. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het veel minder/beter dan BoTW? En wat vinden jullie überhaupt van dit spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Timbox88 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Ik denk niet dat Nintendo zo redeneert hoor. Qua productie is het weinig extra voor ze. Ik denk niet dat deze nieuwe versie (slechts de looks) reden is om aan te nemen dat een nieuwe versie nog lang op zich laat wachten.
Er gingen vorige week nog geruchten dat de opvolger van de Switch ongeveer tegelijk met de Playstation 5 Pro uit zou komen.
Bron: https://www.tomsguide.com...ed-to-share-launch-window

[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 02-05-2023 15:05 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Zeuhf schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:54:
Sinds ongeveer 2 maanden zeer tevreden Switch Oled eigenaar en BoTW helemaal suf gespeeld. Binnenkort gelukkig TotK. Echter wil ik mij soms ook kunnen vermaken met andere games.

Nu neig ik naar The Witcher 3. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het veel minder/beter dan BoTW? En wat vinden jullie überhaupt van dit spel?
Zelf uitgespeeld op PS5.... Ik heb dan weer BOTW nog niet gespeeld. The Witcher is gewoon waanzinnig groot... Lijkt soms geen einde aan te komen. Uiteraard kan je enkel focussen op de main story maar dan mis je een groot deel van het plezier. Als je echt ALLES wil doen... zit je blijkbaar bij Witcher 3 aan rond de 200 uur en Zelda is blijkbaar vergelijkbaar. Maar wat zeggen die cijfers.... gewoon dat beide games gigantisch zijn. Wat wel zo is, is dat er voor zover ik me kan herinneren niet zoveel te puzzelen is in The Witcher. Het zegt je ook steeds perfect wat je moet doen. Zelda is op dat gebied meer uitdagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Spud82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:23:
Mijn Zelda Switch OLED is eindelijk op de post, kreeg net de mail. Zou morgen binnen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Witcher 3 dan weer niet gespeeld, maar wel Skyrim. Ik vind dat je ze alle 3 niet echt met elkaar kan vergelijken omdat ze alle 3 goed zijn op hun eigen manier.

Ik zou in ieder geval even reviews kijken van de Switch versie. En wellicht komt de game beter tot zijn recht in handheld mode dan op de grote tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 23:14

1 van de beste games ooit gemaakt. Een fantastische RPG, elke sidemissie is om te smullen. De combat is zo nu en dan wat clunky en de game komt wat sloom op gang, maar het is elke seconde waard. Switch port is ook fenomenaal gedaan. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Mwah ik zou The Witcher 3 altijd op de PS / XBOX of PC spelen, of je moet heel veel waarde hechten aan de handheld-modus. Vast een knappe port, maar een fatsoenlijke framerate en resolutie maken die game wel nóg beter.

Maar goed dit is het Nintendo-topic, misschien is een andere console wel helemaal geen optie. Het blijft in ieder geval een moddervette game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeuhf
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-06-2023
Dank allen voor de reacties! Zie namelijk veel positieve reviews van The Witcher op de Switch en ook het handheld spelen lijkt erg goed te zijn.

Ga hem denk ik aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:49
Ik sluit me aan bij alle bovenstaande reacties :) The Witcher 3 is echt fenominaal, zelf voornamelijk gespeeld op de pc. Heb voor het handheld spelen daarna de switch versie nog gekocht omdat ik de game zo vet vind. Super chill handheld, draait stabiel, maar op andere platformen wel echt 300x mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Hollow Knight kan ik wat mee. Ik zou de Ori games willen aanraden, maar je hebt helaas net de aanbieding daarvan misgelopen. Maar Ori and the Blind Forest en Will of the Wisps zijn erg goed. Een wat meer relaxte Metroidvania die ik kan aanraden is Yoku's Island Express. Een Metroidvania-pinball game. Momenteel in de aanbieding voor €3,99.
Waar was deze in de aanbieding? Op de Nintendo shop of fysieke editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cooLopke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:23:
[...]

Waar was deze in de aanbieding? Op de Nintendo shop of fysieke editie?
eShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
Hopelijk komt die nog eens terug in aanbieding. In de gaten houden dus. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
L23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Waarom een aluminium shell er om heen? Wel mooi hoor, maar ook best prijzig... Je bedoeld dan een shell van Boxy Pixel?
Zeker mooi en helaas ook prijzig en toch heeft het wel wat, als ik geld teveel had dan ging ik er zeker voor.
Maar denk eerst voor een GBA Alu shell ga oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cooLopke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:34:
[...]

Hopelijk komt die nog eens terug in aanbieding. In de gaten houden dus. Thanks!
https://www.dekudeals.com/items/ori-and-the-blind-forest-de
https://www.dekudeals.com...and-the-will-of-the-wisps

Hier zie je de historiek van eShop deals.

@Spud82 Er zijn heel veel goede metroidvanias en (J)RPG’s op Switch beschikbaar. Je moet je zeker geen zorgen maken dat je games te kort zou komen. De meeste games zijn ondertussen multiplatform beschikbaar dus vooral afhankelijk van hoe graag je ze handheld wilt spelen.

Check Metroid Dread voor een sterke exclusive in het genre. Het is anders dan Hollow Knight maar zeker de moeite. Qua RPG exclusives kan je bvb. de Xenoblade serie zeker overwegen. Niet exclusief maar wel aanraders voor turn based fans zijn bvb. Octopath Traveler II en Dragon Quest XI.

Hades, Tunic en Death’s Door zijn ook heel fijne games op een handheld. Hetzelfde geldt voor games zoals Stardew Valley. Zelda is ook een hele toffe reeks van Nintendo exclusives voor fans van actie/avontuur.

Last but not least zijn een hoop van de oudere Metroid games beschikbaar op het Nintendo online abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Switch versie van Marvel’s Midnight Suns is nu officieel afgelast door Firaxis. Meer dan één zin wilden ze er niet aan kwijt.
Note that a Nintendo Switch version of Marvel's Midnight Suns is no longer planned.
Het spel heeft niet goed verkocht, wat vermoedelijk met deze beslissing te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
JackAvery schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 06:33:
[...]

https://www.dekudeals.com/items/ori-and-the-blind-forest-de
https://www.dekudeals.com...and-the-will-of-the-wisps

Hier zie je de historiek van eShop deals.

@Spud82 Er zijn heel veel goede metroidvanias en (J)RPG’s op Switch beschikbaar. Je moet je zeker geen zorgen maken dat je games te kort zou komen. De meeste games zijn ondertussen multiplatform beschikbaar dus vooral afhankelijk van hoe graag je ze handheld wilt spelen.

Check Metroid Dread voor een sterke exclusive in het genre. Het is anders dan Hollow Knight maar zeker de moeite. Qua RPG exclusives kan je bvb. de Xenoblade serie zeker overwegen. Niet exclusief maar wel aanraders voor turn based fans zijn bvb. Octopath Traveler II en Dragon Quest XI.

Hades, Tunic en Death’s Door zijn ook heel fijne games op een handheld. Hetzelfde geldt voor games zoals Stardew Valley. Zelda is ook een hele toffe reeks van Nintendo exclusives voor fans van actie/avontuur.

Last but not least zijn een hoop van de oudere Metroid games beschikbaar op het Nintendo online abonnement.
Ben je in Metroid Dread eigenlijk veel aan het zoeken naar de weg/aan het puzzelen? Totaal niet bekend met de serie en de graphics spreken me wel aan, maar ben niet zo van het zoeken/puzzelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Timbox88 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:38:
[...]

Ben je in Metroid Dread eigenlijk veel aan het zoeken naar de weg/aan het puzzelen? Totaal niet bekend met de serie en de graphics spreken me wel aan, maar ben niet zo van het zoeken/puzzelen etc.
Puzzelen valt wel mee. Wel backtracking omdat je nieuwe skills hebt gekregen.
Maar dat is een beetje standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Nouja… ik liep eigenlijk in het begin al vast, en ik ben best Metroid fanaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Metroid Dread vond ik voor de beginnende speler relatief lineair. Je moet wel backtracken maar al bij al is het toch vrij duidelijk waar je naartoe moet. Kan niet zeggen dat ik ooit “vast” heb gezeten behalve dat sommige battles oefenen vereisen.

De “EMMI” secties zijn waarschijnlijk love it or hate it :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59

Het is een heel mooi spel, en enorm groot. En toch heb ik hem al ooit gekocht 10 uur gespeeld en weer verkocht want het pakte me niet.
Paar maanden terug nieuwe poging gedaan weer 15 uur gespeeld maar ik kom er gewoon niet in. Misschien omdat ik alleen handheld (lite) speel maar de limited edition ligt hier alweer stof te happen ...

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Als het goed is, krijg ik vanavond eindelijk mijn Zelda Switch OLED binnen, en de dag begon nog leuker met de melding dat ik nog geld terug krijg van Amazon.de :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjSRz4vEn7MhS_YQQMA_thGcQlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xWKynFNhRXYwZQR8sJmrbD4N.png?f=fotoalbum_large

Hoewel ik toen ik voor het laatst keek en de mail stuurde, nog €16,22 was. €376,21 betaald en prijs stond toen €359,99, ben ik hier heel erg blij mee, nu wachten totdat ik het op mijn rekening heb staan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Flozem schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:03:
Nouja… ik liep eigenlijk in het begin al vast, en ik ben best Metroid fanaat…
Dit is dus wel de reden waarom ik dit soort games niet speel, haha. Tijdens het gamen wil ik eigenlijk zo min mogelijk nadenken. Klinkt mss stom, maar ik wil volledige ontspanning tijdens het gamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
JackAvery schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:10:
Metroid Dread vond ik voor de beginnende speler relatief lineair. Je moet wel backtracken maar al bij al is het toch vrij duidelijk waar je naartoe moet. Kan niet zeggen dat ik ooit “vast” heb gezeten behalve dat sommige battles oefenen vereisen.

De “EMMI” secties zijn waarschijnlijk love it or hate it :)
De "EMMI" secties geven mij hartkloppingen. :+
Ik twijfel alleen of ik opnieuw begin omdat er toen ik begon nog geen Easy modus was. Ik speel spellen sinds ik een gezin heb en weinig tijd op easy of story. Ain't got no time for this shit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Als ik een Switch OLED koop; kan ik die rechtstreeks syncen met mijn huidige switch om alle save files over te zetten, zodat ik met alle games verder kan waar ik was gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
Timbox88 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:15:
Als ik een Switch OLED koop; kan ik die rechtstreeks syncen met mijn huidige switch om alle save files over te zetten, zodat ik met alle games verder kan waar ik was gebleven?
Zeker wel heb ik laatst ook gedaan

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
SpoekGTi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Zeker wel heb ik laatst ook gedaan
Nice, top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat is inderdaad de beste manier. Worden instellingen, save data en gespeelde uren overgezet.

Je gebruikersgegevens overdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
L23 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Dat is inderdaad de beste manier. Worden instellingen, save data en gespeelde uren overgezet.

Je gebruikersgegevens overdragen
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40
Tja, ik heb laatst eerst BOTW (die speel ik nu opnieuw, maar dan in hardmode) overgezet nadat ik alleen het account had overgezet.
De rest van de games en saves moet ik nu handmatig overzetten, alles in geheel lijkt niet meer te lukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:15:
Tja, ik heb laatst eerst BOTW (die speel ik nu opnieuw, maar dan in hardmode) overgezet nadat ik alleen het account had overgezet.
De rest van de games en saves moet ik nu handmatig overzetten, alles in geheel lijkt niet meer te lukken :?
De handleiding die ik hierboven heb geplaatst is de juiste wijze. Maar het is mij niet duidelijk wat jij met overzetten bedoeld? Inloggen met je account op een nieuwe Switch kan ook, maar dan ben je afhankelijk van je cloud saves en moet je instellingen zoals primaire Switch/secundaire Switch aanpassen en ben je je gespeelde uren kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40
L23 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:33:
[...]

De handleiding die ik hierboven heb geplaatst is de juiste wijze. Maar het is mij niet duidelijk wat jij met overzetten bedoeld? Inloggen met je account op een nieuwe Switch kan ook, maar dan ben je afhankelijk van je cloud saves en moet je instellingen zoals primaire Switch/secundaire Switch aanpassen en ben je je gespeelde uren kwijt.
Ik heb gedaan wat jij hier opschrijft:
Inloggen met je account op een nieuwe Switch kan ook, maar dan ben je afhankelijk van je cloud saves en moet je instellingen zoals primaire Switch/secundaire Switch aanpassen en ben je je gespeelde uren kwijt.
Maar wellicht kan ik (heb alleen paar uur zelda op de nieuwe switch) de saves van Zelda in de cloud zetten, dan de switch terug naar fabrieksinstellingen en dan alsnog jouw methode doen.
Dat vanavond maar eens proberen. Is toch stuk eenvoudiger dan alles met de hand installeren.
Pagina: 1 ... 210 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic