Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Alsjeblieft, kijk niet naar reviews. Ga gewoon zelf naar de bios en trek je eigen conclusies.Timothy3000 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:04:
Matige reviews voor de Mario Movie helaas.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
User score op rottentomatoes zit tot nu op 95%L23 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:18:
[...]
Ja zie het, maar het zegt mij verder niet zoveel. Ik denk dat ik meer heb aan de user scores die nog moeten komen.
https://www.rottentomatoes.com/m/the_super_mario_bros_movie
Ooit eens de fout gemaakt om mijn (enorme) kijklijsten van de verschillende diensten op te schonen o.b.v. IMDb scores. Je moet wat hè.Zeror schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:20:
[...]
Alsjeblieft, kijk niet naar reviews. Ga gewoon zelf naar de bios en trek je eigen conclusies.
Btw, een IMDb score (op dit moment) van 7,5/10 vind ik zeer hoog. Zeker voor een film. Lijkt me zeker dus geen ‘matige reviews’.
Ik zit momenteel in de bioscoop,.over 7 minuten begint de film, Lets the Go!!!!meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:15:
Yes! Kaartjes gekocht. Morgen gaan we (twee volwassen en acht kids). Ik heb er zin! Sinds lange tijd weer eens naar de bios.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Veel plezier!Linksquest schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:53:
[...]
Ik zit momenteel in de bioscoop,.over 7 minuten begint de film, Lets the Go!!!!
Mag ik trouwens aan iedereen vragen om in dit topic geen eventuele spoilers (wel in [spoiler]-tags) te plaatsen t/m de paasdagen? Dat geeft iedereen de gelegenheid om zelf de film te ontdekken
[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 05-04-2023 12:55 ]
Van mij mag het zelfs wat scherper: graag inhoudelijk discussie over de film in een afzonderlijk topic. Je zult altijd zien dat iemand de spoiler tags vergeet. In principe is een afzonderlijk topic ook wel logisch, want de film heeft niks te maken met de Nintendo Switch.Zeror schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:53:
[...]
Veel plezier!
Mag ik trouwens aan iedereen vragen om in dit topic geen eventuele spoilers (wel in [spoiler]-tags) te plaatsen t/m de paasdagen? Dat geeft iedereen de gelegenheid om zelf de film te ontdekken
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 05-04-2023 13:11 ]
Ik kijk juist graag naar reviews. Handige tools. Helemaal bij studios waarvan ik het vorige werk ook vrij matig vond. Dat zorgt ervoor dat ik geen geld en tijd verspil en een film dan eens op stream opzet (of een game in de korting koop).Zeror schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:20:
[...]
Alsjeblieft, kijk niet naar reviews. Ga gewoon zelf naar de bios en trek je eigen conclusies.
Tot dusver vond ik het voor de aankondiging en de trailers wel prima in het Switch topic omdat dit ook het meest actuele Nintendo topic is. Hoeft van mij niet zo streng als de berichten hier maar gewaardeerd worden. Maar als er inhoudelijker over de film gesproken wordt, los van de spoilers, vind ik het inderdaad logischer om daar een eigen topic voor aan te maken.meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:10:
[...]
Van mij mag het zelfs wat scherper: graag inhoudelijk discussie over de film in een afzonderlijk topic. Je zult altijd zien dat iemand de spoiler tags vergeet. In principe is een afzonderlijk topic ook wel logisch, want de film heeft niks te maken met de Nintendo Switch.
Nog tot het einde van de maand wachten en dan is de Switch er. Nadeel? Ja, de hoes en pro controller en spel komen later pas.
Ga wel die screenprotector halen via Amazon.de die ik voor mijn dochter ook had besteld. Erg makkelijk te plakken met het frame er omheen.
Dit gezegd zijn de userreviews inderdaad wel top, dus ik denk dat als hij over een paar maanden op HBO staat zeker wel even een avondje voor de film vrijmaak.Timothy3000 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:16:
[...]
Ik kijk juist graag naar reviews. Handige tools. Helemaal bij studios waarvan ik het vorige werk ook vrij matig vond. Dat zorgt ervoor dat ik geen geld en tijd verspil en een film dan eens op stream opzet (of een game in de korting koop).
Had je nog geen Switch dan? Of heb je de oude Switch al verkocht afwachtende op de TOTK editie?Arunia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:19:
Nog tot het einde van de maand wachten en dan is de Switch er. Nadeel? Ja, de hoes en pro controller en spel komen later pas.
Ga wel die screenprotector halen via Amazon.de die ik voor mijn dochter ook had besteld. Erg makkelijk te plakken met het frame er omheen.
Misschien nog beter, ja. Open wel even een topic.meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:10:
[...]
Van mij mag het zelfs wat scherper: graag inhoudelijk discussie over de film in een afzonderlijk topic. Je zult altijd zien dat iemand de spoiler tags vergeet. In principe is een afzonderlijk topic ook wel logisch, want de film heeft niks te maken met de Nintendo Switch.
Nog een optie? Ik hou mijn launch switch zodat ik die kan softmodden. Gewoon omdat het kan.L23 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:22:
[...]
Had je nog geen Switch dan? Of heb je de oude Switch al verkocht afwachtende op de TOTK editie?
Dus straks 2 Switchen.
Hoe gaat het met het bijwerken van de Switch starttopic?Zeror schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:23:
[...]
Misschien nog beter, ja. Open wel even een topic.
Mijn plan... had al ooit een tijdje die [dingen die niet mogen] draaien, maar das allemaal outdated geloof ik. Wel leuk om er een hobby/homebrew dingetje van te maken zodra ik de OLED Zelda versie binnen heb.Arunia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:24:
[...]
Nog een optie? Ik hou mijn launch switch zodat ik die kan softmodden. Gewoon omdat het kan.
Dus straks 2 Switchen.
[ Voor 3% gewijzigd door cronixx op 05-04-2023 13:29 ]
Dan snap ik het nadeel niet. Je kan eind deze maand gelijk gamen op het OLED model met de games die je al hebt. En de hoes van het launch model past ook prima.Arunia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:24:
[...]
Nog een optie? Ik hou mijn launch switch zodat ik die kan softmodden. Gewoon omdat het kan.
Dus straks 2 Switchen.
Interessant gesprek stof hoor, maar volgens de huisregels mag dat hier niet besproken worden. Zeg het maar even.cronixx schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:27:
[...]
Mijn plan... had al ooit een tijdje die van Team Xecutor draaien, maar das allemaal outdated geloof ik. Wel leuk om er een hobby/homebrew dingetje van te maken zodra ik de OLED Zelda versie binnen heb.
Oke, dan doe ik het wel niet!L23 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:28:
[...]
Interessant gesprek stof hoor, maar volgens de huisregels mag dat hier niet besproken worden. Zeg het maar even.
maar toch hou ik m'n OG Switch er dan nog bij
SsssstL23 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:26:
[...]
Hoe gaat het met het bijwerken van de Switch starttopic?

Maargoed, hier het topic voor Nintendo films (heb het algemeen gehouden):
• Het Nintendo films en series topic
Met wat @L23 aangeeft, hou ik het om die reden wat vaag met wat ik er mee ga doen. Maar is vooral proberen van spellen, er is best veel meuk en niet alles is een demo van. Vroeger zou ik dan volledig illegaal zijn gegaan, maar tegenwoordig wordt er zeker gewoon gekocht.cronixx schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:27:
[...]
Mijn plan... had al ooit een tijdje die [dingen die niet mogen] draaien, maar das allemaal outdated geloof ik. Wel leuk om er een hobby/homebrew dingetje van te maken zodra ik de OLED Zelda versie binnen heb.
@L23 Dat ik dan geen opbergmogelijkheid heb voor de andere. Is een FWP hoor en denk dat ik hem ook gewoon in de hoes van de andere Switch steek.
Nu alleen nog vechten of die TotK dock beneden komt te staan in plaats van de Let's Go variant of wellicht als mijn vrouw overstag gaat, de Splatoon 3 variant.
Ik was in de veronderstelling dat we er wel over mochten praten, maar niet mochten linken naar downloads en/of manuals o.i.d.Arunia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:37:
[...]
Met wat @L23 aangeeft, hou ik het om die reden wat vaag met wat ik er mee ga doen. Maar is vooral proberen van spellen, er is best veel meuk en niet alles is een demo van. Vroeger zou ik dan volledig illegaal zijn gegaan, maar tegenwoordig wordt er zeker gewoon gekocht.
@L23 Dat ik dan geen opbergmogelijkheid heb voor de andere. Is een FWP hoor en denk dat ik hem ook gewoon in de hoes van de andere Switch steek.
Nu alleen nog vechten of die TotK dock beneden komt te staan in plaats van de Let's Go variant of wellicht als mijn vrouw overstag gaat, de Splatoon 3 variant.
Maargoed, thanks voor de heads up, had mn bericht al even iets aangepast zodat ik weer binnen de kaders blijf.
Beetje ondergesneeuwd in de laatste berichten denk ik, maar waarom koop je/wil je geen (extra) Case erbij?
Het is even wennen dat er niet over gepraat mag worden, maar ach. Erg is het gelukkig niet.cronixx schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:52:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat we er wel over mochten praten, maar niet mochten linken naar downloads en/of manuals o.i.d.
Maargoed, thanks voor de heads up, had mn bericht al even iets aangepast zodat ik weer binnen de kaders blijf.
Beetje ondergesneeuwd in de laatste berichten denk ik, maar waarom koop je/wil je geen (extra) Case erbij?
Case komt ook. Het hele zwikje besteld, maar die komen pas begin mei. Dus daar nog op wachten. Maar ga de Switch zeker wel gebruiken voordat dat binnen is.
Oh op die manier, ja das waar, 2 weekies later komt de case pas. Ga 'm zelf waarschijnlijk vooral op de TV gebruiken en/of als handheld in huis die eerste paar weken, dus als de case dan eenmaal komt is dat vroeg zat.Arunia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:57:
[...]
Het is even wennen dat er niet over gepraat mag worden, maar ach. Erg is het gelukkig niet.
Case komt ook. Het hele zwikje besteld, maar die komen pas begin mei. Dus daar nog op wachten. Maar ga de Switch zeker wel gebruiken voordat dat binnen is.
De nostalgie is groot. Toch had ik liever een heel nieuw deel gehad. Een doorontwikkeling zoals we wel bij FE hebben gezien.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Heb tijd nodig.. Na het weekend heb ik die tijd. Dus kan ik dan de ts bijwerken.
Ik vraag me af hoe leuk het is als je een paar jaar terug nog de games op de Game Boy Advance hebt gespeeld. Ik gebruik nog regelmatig de Game Boy Color en Game Boy Advance. Een nieuw deel is voor mij interessanter.Mog schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:11:
[...]
De nostalgie is groot. Toch had ik liever een heel nieuw deel gehad. Een doorontwikkeling zoals we wel bij FE hebben gezien.
Geen fantastische film, wel leuke fan service.
Make lovecraft not warcraft.
FFPixel Remasters hebben eindelijk een releasedatum op consoles: 19 april. Verder zijn er eindelijk extra fonts toegevoegd en is er nu ook de optie om tussen de originele en de nieuwe soundtracks te wisselen.
Over soundtracks gesproken, het verbaast me dat nog niemand over de Xenoblade 3 soundtrack release gesproken heeft… er zijn vier nieuwe releases aangekondigd:
- Xenoblade Chronicles 3 Original Soundtrack - de gewone release met 9 CD’s. Het zijn meer dan 140 Tracks inclusief de nieuwe tracks voor de toekomstige DLC wave 4. Release op 2 augustus, enkele dagen na de limited release.
- Xenoblade Chronicles 3 Original Soundtrack Limited Edition - de 9 CD’s met een hoop extra’s zoals 80 pagina’s aan liner notes en interviews, en 1/3e schaal replica’s van de fluiten van Mio en Noah. Pre-orders zijn mogelijk tot 30 april, daarna gaat men hun print run bestellen. Er komt maar één print. Uitverkocht is uitverkocht. Meer informatie over beide edities hier.
- Xenoblade Chronicles Original Soundtrack Trinity Box - 20 cd’s met de volledige soundtrack van Xenoblade 1 (remaster),2 en 3, inclusief de eerste fysieke release van de Torna soundtrack - goed voor 350 tracks. Opnieuw: Pre-orders zijn mogelijk tot 30 april. Er komt maar één print. Uitverkocht is uitverkocht.
- Xenoblade Defenitive Edition Original Soundtrack - 5 cd’s, 99 tracks. Release van de soundtrack van de XC remaster. Het bevat dus de volledige soundtrack, met de 54 nieuwe arrangementen van de originele XC1 OST. Originele versies not included als ik het goed heb gezien. Meer info.
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 06-04-2023 06:35 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Coole gast!Sméagol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:02:
***members only***
Zonder al teveel te spoilen: waarom was het geen goede verhaallijn? Te gehaast?Sméagol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:02:
***members only***
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Het zou wel een goede manier zijn om mensen kennis te laten maken met de serie en bij een eventueel succes er op voortbouwen voor de Switch.L23 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:58:
[...]
Ik vraag me af hoe leuk het is als je een paar jaar terug nog de games op de Game Boy Advance hebt gespeeld. Ik gebruik nog regelmatig de Game Boy Color en Game Boy Advance. Een nieuw deel is voor mij interessanter.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Open alsjeblieft een nieuw topic als je dit wil weten. Zie eerdere berichten hiervoor.Redax schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:23:
[...]
Zonder al teveel te spoilen: waarom was het geen goede verhaallijn? Te gehaast?
Stel je niet zo aan, het is niet alsof we eindeloos over de film zijn het kletsen. Er wordt in dit topic zoveel gepraat over zaken die niet direct over de Nintendo Switch gaan maar over allerlei games die eigenlijk een eigen topic moeten krijgen.meesje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:06:
[...]
Open alsjeblieft een nieuw topic als je dit wil weten. Zie eerdere berichten hiervoor.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Het gaat me niet om dat het niet perse Switch gerelateerd is, maar door een afzonderlijk topic voorkom je in ieder geval dat er (per ongeluk) inhoudelijk wordt gesproken over de film. Er zijn genoeg tweakers die dit topic actief volgen en naar de film gaan.Redax schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:23:
[...]
Stel je niet zo aan, het is niet alsof we eindeloos over de film zijn het kletsen. Er wordt in dit topic zoveel gepraat over zaken die niet direct over de Nintendo Switch gaan maar over allerlei games die eigenlijk een eigen topic moeten krijgen.
Er is al een topic waar dat nu besproken kan worden, dus daar verder.Redax schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:23:
[...]
Stel je niet zo aan, het is niet alsof we eindeloos over de film zijn het kletsen. Er wordt in dit topic zoveel gepraat over zaken die niet direct over de Nintendo Switch gaan maar over allerlei games die eigenlijk een eigen topic moeten krijgen.
Overigens vind ik praten over Switch games gewoon ontopic hoor
[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 06-04-2023 11:11 ]
Bedankt voor het openenmelden!L23 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:40:
[...]
Er is al een een topic waar dat nu besproken kan worden, dus daar verder.
Haha, ik had ondertussen al mijn reactie aangepast.
Mooi om te weten dat er ook een Pokemon serie op komst is.
Bedankt voor het registreren van je interesse in de The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Collector's Edition en Link (Tears of the Kingdom)-amiibo.
We willen je hierbij laten weten dat het vanaf dinsdag 11 april 2023 mogelijk zal zijn om pre-orders te plaatsen voor de The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Collector's Edition en Link (Tears of the Kingdom)-amiibo en wel volgens het principe 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. De eerste 24 uur is de optie om een pre-order te plaatsen enkel beschikbaar voor degenen die hun interesse geregistreerd hebben. Na deze 24 uur is de optie beschikbaar voor alle geïnteresseerde klanten (zolang de voorraad strekt).
(qua grootte neem ik 64GB)
Ultra is genoeg.superiscch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:42:
Als ik een SD kaartje wil plaatsen, neem ik dan best SanDisk Extreme of is Ultra genoeg? 🙂
(qua grootte neem ik 64GB)
OK thx 🙂 ik had wat schrik dat het spel traag ging werken met Ultra
Ik had de aankondiging gezien, maar ze zijn vrij prijzig (de Trinity Box zit ergens rond de 140 euro). Het is een geweldige soundtrack (alle games), maar ik luister eigenlijk nooit CDs meer (kan ze nog wel afspelen), dan is het wel heel prijzig.JackAvery schreef op donderdag 6 april 2023 @ 06:21:
[YouTube: FINAL FANTASY Pixel Remaster | PS4 & Nintendo Switch Launch Date Trailer]
FFPixel Remasters hebben eindelijk een releasedatum op consoles: 19 april. Verder zijn er eindelijk extra fonts toegevoegd en is er nu ook de optie om tussen de originele en de nieuwe soundtracks te wisselen.
Over soundtracks gesproken, het verbaast me dat nog niemand over de Xenoblade 3 soundtrack release gesproken heeft… er zijn vier nieuwe releases aangekondigd:
- Xenoblade Chronicles 3 Original Soundtrack - de gewone release met 9 CD’s. Het zijn meer dan 140 Tracks inclusief de nieuwe tracks voor de toekomstige DLC wave 4. Release op 2 augustus, enkele dagen na de limited release.
- Xenoblade Chronicles 3 Original Soundtrack Limited Edition - de 9 CD’s met een hoop extra’s zoals 80 pagina’s aan liner notes en interviews, en 1/3e schaal replica’s van de fluiten van Mio en Noah. Pre-orders zijn mogelijk tot 30 april, daarna gaat men hun print run bestellen. Er komt maar één print. Uitverkocht is uitverkocht. Meer informatie over beide edities hier.
- Xenoblade Chronicles Original Soundtrack Trinity Box - 20 cd’s met de volledige soundtrack van Xenoblade 1 (remaster),2 en 3, inclusief de eerste fysieke release van de Torna soundtrack - goed voor 350 tracks. Opnieuw: Pre-orders zijn mogelijk tot 30 april. Er komt maar één print. Uitverkocht is uitverkocht.
- Xenoblade Defenitive Edition Original Soundtrack - 5 cd’s, 99 tracks. Release van de soundtrack van de XC remaster. Het bevat dus de volledige soundtrack, met de 54 nieuwe arrangementen van de originele XC1 OST. Originele versies not included als ik het goed heb gezien. Meer info.
superiscch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:00:
[...]
OK thx 🙂 ik had wat schrik dat het spel traag ging werken met Ultra
Duidelijk 🙂
Ik zie dat SanDisk speciale Nintendo versies heeft, die zelfs goedkoper zijn dan de reguliere versie 🤷🏻♂️
Vaak zijn die duurder. Wel leuke afbeeldingen staan er op, maar verder niet speciaal.superiscch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:16:
[...]
Duidelijk 🙂
Ik zie dat SanDisk speciale Nintendo versies heeft, die zelfs goedkoper zijn dan de reguliere versie 🤷🏻♂️
Ik dacht net "wow dat is goedkoop"Transportman schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:04:
[...]
Ik had de aankondiging gezien, maar ze zijn vrij prijzig (de Trinity Box zit ergens rond de 140 euro). Het is een geweldige soundtrack (alle games), maar ik luister eigenlijk nooit CDs meer (kan ze nog wel afspelen), dan is het wel heel prijzig.
Ik heb zelf de Samsung EVO Plus Class 10 gepakt van 256, was bij bol.com net €20,00, doet het prima. Na 6 jaar moest mijn 64GB toch een keer geüpgraded wordensuperiscch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:16:
[...]
Duidelijk 🙂
Verwijderd
Speciale reden om voor de Lite te gaan? Blijf dat een mooi apparaat vinden, maar vrijwel iedereen raad het af "omdat je voor €60-€70 meer een reguliere Switch kan kopen."Rebbelx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:33:
2 weekjes geleden toch overstag gegaan voor een Switch Lite. Heb reeds een PS5 voor op tv te spelen. Wat een heerlijk toestel. Dit moet de beste handheld zijn die ik ook al gehad heb. Gewoon leuk dat je vrijwel alle switch games erop kan spelen. Speel nu Zelda Links Awakening... wat een heerlijk spelletje.
Herkenbaar, 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan. Naast mijn Xbox Series X een Switch Lite gekocht, voor 'er bij'. Maar dat veranderde later in een upgrade naar een normale switch, en niet veel later naar een OLED model. Nu is het zelfs mijn main console en zit ik meer op de Switch te gamen dan de Series XRebbelx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:33:
2 weekjes geleden toch overstag gegaan voor een Switch Lite. Heb reeds een PS5 voor op tv te spelen. Wat een heerlijk toestel. Dit moet de beste handheld zijn die ik ook al gehad heb. Gewoon leuk dat je vrijwel alle switch games erop kan spelen. Speel nu Zelda Links Awakening... wat een heerlijk spelletje.
Ik heb ook de Lite.Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:02:
[...]
Speciale reden om voor de Lite te gaan? Blijf dat een mooi apparaat vinden, maar vrijwel iedereen raad het af "omdat je voor €60-€70 meer een reguliere Switch kan kopen."
Wilde de Switch alleen voor ‘handheld’. Twijfel soms nog wel om een OLED aan te schaffen 😅
Ooit ook iets dergelijks gedaan. Niet vanwege een PS of Xbox, maar omdat de gewone Switch bij ons altijd op de tv is aangesloten. Mijn zoontje sluit een spel nooit, nu veel met FIFA bezig en hij pauzeert gewoon midden in een wedstrijd. Hierdoor kan ik ik niet ‘s avonds iets anders spelen. Daarom ooit ook een Lite gekocht. Ik vind deze fijner in de hand liggen dan een gewone Switch, het voelt iets robuuster, maar…. het scherm vind ik voor menig spel te klein (tekst, figuuurtjes). Ongetwijfeld heeft dit met mijn leeftijd te maken.Rebbelx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:33:
Omdat ik puur gekocht heb voor handheld te spelen. Ik snap dat het prijsverschil niet zo enorm groot is maar het was een weloverwogen keuze. Als je toch weet dat je niet op tv met het toestel zal spelen... Uiteraard is het scherm niet groot maar ik heb me er tot nu toe nog niet aan gestoord. Ik lees vaak als kritiekpunt bij de gewone switch dat deze redelijk zwaar is en niet zo goed in de hand ligt tov de lite versie. Ik kan uiteraard niet vergelijken maar de Lite dat is echt een uitstekende handheld.. Ligt prima in de hand, weegt niks.Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:02:
[...]
Speciale reden om voor de Lite te gaan? Blijf dat een mooi apparaat vinden, maar vrijwel iedereen raad het af "omdat je voor €60-€70 meer een reguliere Switch kan kopen."
Moest ik geen PS5 hebben zou ik uiteraard wel een normale switch kopen maar nu vond ik dat niet echt nodig.
:strip_exif()/f/image/yNgnavt4E0ee1SOlA9NsbxSk.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar niet elk spel heeft dat nodig om online te gaan, dus het kan eigenlijk nutteloos zijn als haar spelletjes dat niet nodig hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door superiscch op 07-04-2023 15:12 ]
De vraag is: Wil je online? Bijna alle games zijn gewoon offline te spelen, het is inderdaad niet nodig. Een Family abonnement is inderdaad goedkoper als je meerdere profielen toegang wil geven tot online. Maar als dat niet niet nodig is dan 1 online abonnement goedkoper.superiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:10:
Met een Nintendo switch online kan één profiel online spelen, heb ik dat correct voor? Zowel ik als m'n dochter hebben een profiel op mijn account dus ik zou voor Family moeten gaan.
Maar niet elk spel heeft dat nodig om online te gaan, dus het kan eigenlijk nutteloos zijn als haar spelletjes dat niet nodig hebben?
Ja dat heb je helemaal correct en met een Familie abonnement kan je Nintendo Online inderdaad delen tussen de accounts die je in deze familiegroep gooit door middel van een email adres. Dit kan zelfs met vrienden want dat doen wij namelijk, waardoor we voor een heel jaar €8,74 per persoon betalen.superiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:10:
Met een Nintendo switch online kan één profiel online spelen, heb ik dat correct voor? Zowel ik als m'n dochter hebben een profiel op mijn account dus ik zou voor Family moeten gaan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geen idee als ik echt online wil spelen ☺️ het zou me vooral te doen zijn voor de oudere games als nostalgie denk ik.L23 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:16:
[...]
De vraag is: Wil je online? Bijna alle games zijn gewoon offline te spelen, het is inderdaad niet nodig. Een Family abonnement is inderdaad goedkoper als je meerdere profielen toegang wil geven tot online. Maar als dat niet niet nodig is dan 1 online abonnement goedkoper.
@G_Dragon, bedankt voor de tip
Met de oudere games bedoel je de NSO apps (NES, SNES, Game Boy)? Zeker leuk om te spelen. Daar heb je per profiel een online abonnement nodig als elke gebruiker ze wil kunnen spelen.superiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:24:
[...]
Geen idee als ik echt online wil spelen ☺️ het zou me vooral te doen zijn voor de oudere games als nostalgie denk ik.
@G_Dragon, bedankt voor de tip
Verder kan online Mario Karten een leuke bezigheid zijn. Zou dus eerst even uitzoeken welke games je wil gaan spelen en of ze interessante online functionaliteit hebben.
M'n dochter kan gerust die spelletjes onder mijn account spelen, als ze dat al zou willen. ☺️L23 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:32:
[...]
Met de oudere games bedoel je de NSO apps (NES, SNES, Game Boy)? Zeker leuk om te spelen. Daar heb je per profiel een online abonnement nodig als elke gebruiker ze wil kunnen spelen.
Verder kan online Mario Karten een leuke bezigheid zijn. Zou dus eerst even uitzoeken welke games je wil gaan spelen en of ze interessante online functionaliteit hebben.
Bedankt voor de info
Nu ook een overzichtstrailer van Nintendo
Ik heb destijds enkel Advance Wars: Dark Conflict gespeeld. Hoewel dat wel smaakte ga ik toch deze even laten liggen nu dat Zelda zo dichtbij komt en ik eigenlijk nog Octopath II wil oppikken. Advance Wars komt er misschien later nog wel bij als ie naar 40ish euro daalt.
De HelpDesk van Nintendo speelt doofstom, zelfs als ik screenshots stuur van mijn inactieve maar wel actieve online lidmaatschap. Cronixx to the rescue.cronixx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:22:
Dacht ik meld toch nog ff dat @ROFLASTC de trotste eigenaar is van een setje NES-controllers.
Extra karmapunten voor hem.
And it goes BRAAAAAPP!

My middle finger salutes you.
https://store.nintendo.nl...switch-000000000010008149
Have fun!
Nice, veel speel plezier ermee.barktus schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:49:
De eerste stapel met games is een feit. De volgende stapel is mijn vrouw alvast gestart![]()
[Afbeelding]
Die is al een tijd verkrijgbaar en net als de NES controller niet uitverkocht. Begrijp alleen de toegevoegde waarde van deze controller niet, enkel nostalgie.sderooij schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:33:
Geen idee of het is gepost, maar de sega controller is te koop:
https://store.nintendo.nl...switch-000000000010008149
Have fun!
Al gebruik gemaakt van de N64 controller?
https://www.nintendo.com/...ndo-switch-online-switch/L23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:08:
[...]
Die is al een tijd verkrijgbaar en net als de NES controller niet uitverkocht. Begrijp alleen de toegevoegde waarde van deze controller niet, enkel nostalgie.
Ja, nostalgie
Maar goed, struikel over de 50 euro vraagprijs en dat ze in Japan wel de 6 knoppen variant hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 08-04-2023 18:33 ]
Redax schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:23:
Zonder al teveel te spoilen: waarom was het geen goede verhaallijn? Te gehaast?
Ik was niet op de hoogte van dat topic, logisch ook als die ten tijde van posten een paar uur oud was, maar ondanks dat ik een "Nintendo film & series" topic overkill vind (ik voorzie weinig actie in dat topic, maak dan een algemeen Nintendo topic aan), zal ik daar m'n non-spoiler reactie plaatsen.L23 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:40:
Er is al een topic waar dat nu besproken kan worden, dus daar verder.
Make lovecraft not warcraft.
Ja inderdaad, dat heb ik ook een beetje met de N64 controller, maar goed, ik wil hem wel een volgende keer pakken, want N64 games spelen is toch beter met een originele controller.L23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:25:
[...]
Ja, nostalgieAls je vroeger de controller niet hebt gehad spelen de games net zo goed met de Joy-cons, Pro controller en SNES controller.
Maar goed, struikel over de 50 euro vraagprijs en dat ze in Japan wel de 6 knoppen variant hebben.
Was ook geen reactie op jou. Alleen een mededeling dat er een apart topic was aangemaakt en om te voorkomen dat hier spoilers gedeeld werden.Sméagol schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:56:
[...]
[...]
Ik was niet op de hoogte van dat topic, logisch ook als die ten tijde van posten een paar uur oud was, maar ondanks dat ik een "Nintendo film & series" topic overkill vind (ik voorzie weinig actie in dat topic, maak dan een algemeen Nintendo topic aan), zal ik daar m'n non-spoiler reactie plaatsen.
Zelf het topic niet aangemaakt. Ik verwacht dat je gelijk hebt qua activiteit in dat topic, maar overkill wil ik het niet noemen. Er zijn een aantal mensen die graag voor alles en nog wat een nieuw topic openen. Bij game topics zie je het vaak na een aantal pagina's doodbloeden. Geen idee of een algemeen Nintendo topic een goed idee is en of daar vraag naar is. Voor een dergelijk topic zal je dan zelf initiatief moeten nemen of iemand anders.
De N64 controller vind ik een ander verhaal. Ook daar vind ik 50 euro best veel geld, maar wat er qua hardware in de controller zit beter te onderbouwen dan de Mega Drive controller. En een aantal N64 games spelen inderdaad daadwerkelijk beter met de N64 controller. Qua nostalgie kan ik de Mega Drive controller begrijpen, maar games spelen net zo goed op een andere controller.Linksquest schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:02:
[...]
Ja inderdaad, dat heb ik ook een beetje met de N64 controller, maar goed, ik wil hem wel een volgende keer pakken, want N64 games spelen is toch beter met een originele controller.
Jazeker! Met goldeneye en zeldaL23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:08:
[...]
Die is al een tijd verkrijgbaar en net als de NES controller niet uitverkocht. Begrijp alleen de toegevoegde waarde van deze controller niet, enkel nostalgie.
Al gebruik gemaakt van de N64 controller?
Ja precies, dat bedoel ik,, ik heb wel die van de NES en SNES, N64 wil ik me ook nog halen.L23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:35:
[...]
De N64 controller vind ik een ander verhaal. Ook daar vind ik 50 euro best veel geld, maar wat er qua hardware in de controller zit beter te onderbouwen dan de Mega Drive controller. En een aantal N64 games spelen inderdaad daadwerkelijk beter met de N64 controller. Qua nostalgie kan ik de Mega Drive controller begrijpen, maar games spellen net zo goed op een andere controller.
Ik moet zeggen: mario 64 speelt echt vele malen beter met de n64 controller, maar is natuurlijk goed te doen met de joycons/pro controller.Linksquest schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:23:
[...]
Ja precies, dat bedoel ik,, ik heb wel die van de NES en SNES, N64 wil ik me ook nog halen.
Voor iOS games heb ik nu een backbone. Dit ligt superfijn in de hand. Ik denk dat zo’n NeoGrip voor mij ook veel fijner zal zijn. Ik zie plaatjes dat je met grip deze nog in het dock past. Dat is wel handig aangezien de oudste alleen docked speelt.Serena schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:26:
[...]
Kijk eens naar de Skull & Co. NeoGrip. Maakte voor mij echt een WERELD van verschil. Zit er nu standaard op.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 10-04-2023 09:13 ]
Ik heb zelf zo'n NeoGrip. De Switch past in het dock met de grip maar dan wordt het dock wel een beetje naar buiten gebogen. Persoonlijk gebruik ik daarom een verlengkabel van Ali die je in het dock vast kan klikken. Ik leg de Switch dan naast het dock.meesje schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:12:
[...]
Voor iOS games heb ik nu een backbone. Dit ligt superfijn in de hand. Ik denk dat zo’n NeoGrip voor mij ook veel fijner zal zijn. Ik zie plaatjes dat je met grip deze nog in het dock past. Dat is wel handig aangezien de oudste alleen docked speelt.
Nu moet ik er wel bij opmerken dat ik een OLED-Switch gebruik in het 'oude' dock. Ik geloof dat het dock wat bij de OLED-versie geleverd wordt iets meer ruimte heeft, dus misschien dat 'ie daar wat beter in past.
En welke online service pakket kunnen jullie mij aanraden?
[ Voor 17% gewijzigd door WhiteHwk op 10-04-2023 10:38 ]
Nintendo heeft altijd gezegd dat ze minimaal 7 jaar de Switch willen ondersteunen. We zitten nu op 6 jaar. Er is dus nog niets bekend over een opvolger en wanneer de ondersteuning stopt.WhiteHwk schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:36:
Ik heb nu ook een Nintendo Switch gekocht met smash ultimate. Hoelang word de switch geondersteund? Wil graag genieten van de online mogelijk heden
En welke online service pakket kunnen jullie mij aanraden?
Er zijn voor online meerdere keuzes:
- family pakket of single pakket
- online of uitgebreid (verschil zit hierbij in wat voor old school games je erbij krijgt)
- als je single pakket neemt zonder uitbreiding heb je nog de keuze voor maandelijks of jaarlijkse betaling
Dank voor reactie . Als ik online uitgebreid kies zijn die oldschool games dan ook van jou? Of?RollieBollie schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:47:
[...]
Nintendo heeft altijd gezegd dat ze minimaal 7 jaar de Switch willen ondersteunen. We zitten nu op 6 jaar. Er is dus nog niets bekend over een opvolger en wanneer de ondersteuning stopt.
Er zijn voor online meerdere keuzes:Cloud opslag en online mogelijkheden zijn bij alle opties zelfde.
- family pakket of single pakket
- online of uitgebreid (verschil zit hierbij in wat voor old school games je erbij krijgt)
- als je single pakket neemt zonder uitbreiding heb je nog de keuze voor maandelijks of jaarlijkse betaling
Nee helaas niet, alle retro games waar je bij kunt via Nintendo Online (uitgebreid of niet), kun je alleen spelen zolang het abonnement loopt.WhiteHwk schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:01:
[...]
Dank voor reactie . Als ik online uitgebreid kies zijn die oldschool games dan ook van jou? Of?
Slaat de switch ook de saves lokaal op ?
Ja, op het in het interne geheugen.WhiteHwk schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:30:
Gaaf zeg dank jullie wel voor de info. Past mooi bij mijn oldschool consoles ps1 en wii
Slaat de switch ook de saves lokaal op ?
Past prima in het dock. Haal die gripjes er alleen af als ik hem in het ‘koffertje’ duw om mee te nemen.meesje schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:12:
[...]
Voor iOS games heb ik nu een backbone. Dit ligt superfijn in de hand. Ik denk dat zo’n NeoGrip voor mij ook veel fijner zal zijn. Ik zie plaatjes dat je met grip deze nog in het dock past. Dat is wel handig aangezien de oudste alleen docked speelt.
Dock buigt ook niet naar buiten of zo. Glijdt er heel soepel in. Ik heb overigens een Oled Switch. Weet niet of dat verschil maakt.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ze mogen hier niet opgehangen worden
Een mede-tweaker mag ze tegen verzendkosten overnemen (plus de 2.99 die ikzelf heb moeten betalen aan nintendo aan verzending
Mocht je nog steeds een gegadigde zoeken, dan heb ik wel interesse. Nou ja, m'n zoontje 😅sderooij schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:05:
Kan ik iemand blij maken met deze poster set? https://store.nintendo.nl...terset-000000000010011600
Ze mogen hier niet opgehangen wordenEn vind het zonde om er niks mee te doen. Ze zijn niet uit de doos geweest en zijn in splinternieuwe conditie.
Een mede-tweaker mag ze tegen verzendkosten overnemen (plus de 2.99 die ikzelf heb moeten betalen aan nintendo aan verzending).
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mij kun je blij maken met de Mario poster. Ik pieste helaas naast het potje toen ik ze wilde bestellen…sderooij schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:05:
Kan ik iemand blij maken met deze poster set? https://store.nintendo.nl...terset-000000000010011600
Ze mogen hier niet opgehangen wordenEn vind het zonde om er niks mee te doen. Ze zijn niet uit de doos geweest en zijn in splinternieuwe conditie.
Een mede-tweaker mag ze tegen verzendkosten overnemen (plus de 2.99 die ikzelf heb moeten betalen aan nintendo aan verzending).
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
prima!Jan_V schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:50:
[...]
Mocht je nog steeds een gegadigde zoeken, dan heb ik wel interesse. Nou ja, m'n zoontje 😅
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic