Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:57
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dFzjXIPixlmoyN7jnuALPVuI.jpg

Nintendo en Pokemon Company hebben al jaren diverse films van hun franchises. Zo zijn er verschillende Pokemon films/series uitgekomen. Met de The Super Mario Bros movie heeft Nintendo nu ook van hun hoofdfranchise ook een film in handen (we vergeten het gedrocht uit 1993 voor het gemak).

Dit topic is geopend om o.a. over de Super Mario film en andere toekomstige filmprojecten van Nintendo en de Pokemon Company te bespreken.

Films
Uitgekomen Mario films:
1986Super Mario Bros.: The Great Mission to Rescue Princess Peach!
1993Super Mario Bros.
1999Donkey Kong Country: The Legend of the Crystal Coconut
2015Pixels

The Super Mario Bros. Movie (april 2023)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOAVWM4Solw18hmVoL6v9dr4p6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wO4VJeZJAwG8wlB6Ka7IsDMx.png?f=user_large

Bekijk hieronder de officiële trailer:

Zie ook deze andere topic's over Mario op het forum:
Mario Kart 8 Deluxe:[Switch] Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario 3D All-Stars:[Switch] Super Mario 3D All-Stars
Het Super Mario Odyssey:[Switch] Het Super Mario Odyssey
Super Mario Maker 2:[Switch] Super Mario Maker 2
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury:[Switch] Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
Mariokart Tour:[Mobile] Mariokart Tour

Uitgekomen Pokémon films:
1998Pokémon: The First Movie
1999Pokémon the Movie 2000
2000Pokémon 3: The Movie
2001Pokémon 4Ever
2002Pokémon Heroes
2003Pokémon: Jirachi, Wish Maker
2004Pokémon: Destiny Deoxys
2005Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew
2006Pokémon Ranger and the Temple of the Sea
2007Pokémon: The Rise of Darkrai
2008Pokémon: Giratina and the Sky Warrior
2009Pokémon: Arceus and the Jewel of Life
2010Pokémon—Zoroark: Master of Illusions
2011Pokémon the Movie: White—Victini and Zekrom
2011Pokémon the Movie: Black—Victini and Reshiram
2012Pokémon the Movie: Kyurem vs. the Sword of Justice
2013Pokémon the Movie: Genesect and the Legend Awakened
2014Pokémon the Movie: Diancie and the Cocoon of Destruction
2015Pokémon the Movie: Hoopa and the Clash of Ages
2016Pokémon the Movie: Volcanion and the Mechanical Marvel
2017Pokémon the Movie: I Choose You!
2018Pokémon the Movie: The Power of Us
2019Pokémon: Mewtwo Strikes Back — Evolution
2019Pokémon: Detective Pikachu (live action)
2020Pokémon the Movie: Secrets of the Jungle

Series
Pokémon Concierge (binnenkort op Netflix)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL_YJizD4yjaf2_M58mjY38vQr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BwPvWrU97ySm9mFO2W1NYvJ0.png?f=user_large

Bekijk hieronder de officiële trailer:

Zie ook deze andere topic's over Pokémon op het forum:
Het grote Pokémon TopicHet grote Pokémon Topic
Pokémon Scarlet And Violet:[Switch] Pokémon Scarlet And Violet
Pokémon Legends: Arceus:[Switch] Pokémon Legends: Arceus
Pokemon Snap:[Switch] [Switch] Pokemon Snap
Pokémon GO:[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6

Links

[ Voor 116% gewijzigd door Zeror op 15-04-2023 15:09 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:21

snmght

imho dan he

Cool topic! Wij gaan dinsdag naar de bios met zijn tienen! :)

Het gedrocht uit 1993 is dan weer zo slecht dat het een beetje cult wordt. Zoals de sixties batman dat was. :7

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@Zeror Mooi topic, als je een mede-auteur zoekt om mee te helpen mag je me altijd toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 06-04-2023 10:52 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de film gezien, leuke familie film, wil nog even niks spoilen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kwam net dit nieuwtje tegen, niet echt een spoiler, maar zet hem toch even onder spoiler voor de zekerheid _/-\o_

spoiler:
Grant Kirkhope, de bedenker van de 'DK Rap', wordt niet vermeld in de aftiteling van The Super Mario Bros. Movie. Wel jammer aangezien die Rap wel in de film voor komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
Vandaag naar de bios geweest. Een erg leuk feest van herkenning. De kids (acht stuks) waren super enthousiast. Als je vroeger/nu nooit Mario games hebt gespeeld, kan ik me voorstellen dat het een wat langere zit is. T.z.t. koop ik deze film wel en ga ik ‘m nogmaals zien met Engelse audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

meesje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:37:
Vandaag naar de bios geweest. Een erg leuk feest van herkenning. De kids (acht stuks) waren super enthousiast. Als je vroeger/nu nooit Mario games hebt gespeeld, kan ik me voorstellen dat het een wat langere zit is. T.z.t. koop ik deze film wel en ga ik ‘m nogmaals zien met Engelse audio.
Klonk hij een beetje in het Nederlands? Wij hadden hem meteen in het Engels gezien, en in 3D met Dolby Atmos geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Linksquest schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:37:
[...]

Klonk hij een beetje in het Nederlands? Wij hadden hem meteen in het Engels gezien, en in 3D met Dolby Atmos geluid.
Ik vond het een dikke prima. Ik heb me er in ieder geval niet aan geërgerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Woon op steenworpafstand van een grote VUE bioscoop en zag dat hij zometeen draait in Dolby Cinema. Vriendin is aan het werk, dus ga zelf maar even. Ben benieuwd. Geen hoge verwachtingen van het verhaal, maar hoop op een heleboel leuke eastereggs ( :P ).

Zou liever naar de Engelstalige versie gaan, maar die kijk ik later nog wel een keer. Ga liever overdag naar de bioscoop (lekker rustig) en dan draait alleen de NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Anoniem: 1835258 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:54:

Zou liever naar de Engelstalige versie gaan, maar die kijk ik later nog wel een keer. Ga liever overdag naar de bioscoop (lekker rustig) en dan draait alleen de NL versie.
Echt? Wij zijn om 13:00 gegaan naar de originele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Linksquest schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:48:
[...]

Echt? Wij zijn om 13:00 gegaan naar de originele versie.
Ja, bedoel in de Dolby Cinema zaal. Overdag draait de Engelstalige versie in een kleine zaal. Heb dus Dolby Cinema verkozen boven Engelstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik zou dat normaal echt niet willen en kunnen om in de middag naar de bioscoop te gaan, wij gaan als uitzondering aankomende Zondag wel in de middag heen. Maar dat is puur omdat de zoon van mijn neef het in de avond niet volhoudt, ben trouwens wel heel benieuwd naar de Mario film.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ga pas volgende week zaterdag. Mn broer, waarmee ik had afgesproken te gaan, kan helaas niet eerder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Anoniem: 1835258 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:40:
[...]

Ja, bedoel in de Dolby Cinema zaal. Overdag draait de Engelstalige versie in een kleine zaal. Heb dus Dolby Cinema verkozen boven Engelstalig.
Oke, ik had bij Vue Kerkrade hem de in grootste zaal gezien, Engels, 3D met Dolby Atmos, kon zelfs nog D-box erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 23:24

Sméagol

Master of Mayhem

Redax schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:23:
Zonder al teveel te spoilen: waarom was het geen goede verhaallijn? Te gehaast?
Het was te simpel, dat is 't. Van een platformer vind ik dat helemaal ok, van een film verwacht ik doorgaans meer. Het is echt 80% fan service. Oftewel "name drop / reference, the movie". Normaal kan ik dat soort films niet uitstaan, zo heb ik Ready Player One ook links laten liggen, maar ik heb een zwak voor Mario, dus kon het bij uitzondering wel waarderen. Verder waren er nog wel een paar non fan service dingen die ik kon waarderen hoor, zoals Jack Black's zangkunsten.

Simpel gezegd, als ik geen Mario/Nintendo fan was zou ik 't slaapverwekkend vinden.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sméagol schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:01:
[...]

Het was te simpel, dat is 't. Van een platformer vind ik dat helemaal ok, van een film verwacht ik doorgaans meer. Het is echt 80% fan service. Oftewel "name drop / reference, the movie". Normaal kan ik dat soort films niet uitstaan, zo heb ik Ready Player One ook links laten liggen, maar ik heb een zwak voor Mario, dus kon het bij uitzondering wel waarderen. Verder waren er nog wel een paar non fan service dingen die ik kon waarderen hoor, zoals Jack Black's zangkunsten.

Simpel gezegd, als ik geen Mario/Nintendo fan was zou ik 't slaapverwekkend vinden.
Heb je de originele Mario film gezien, dus deze?

Ik vond die als kind al leuk en kijk hem nu nog wel eens, en zo slecht vind ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sméagol schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:01:
[...]

Natuurlijk, de verhaallijn is simpel. Maar vergeet niet dat de grootste doelgroep kinderen zijn. Zelf zou ik overigens niet met al te jonge kinderen gaan kijken. Sommige 8-jarigen vonden enkele scènes toch ook nog best spannend. Ik lees in dit topic namelijk regelmatig dat 4 of 5 jarigen al Mario spelen. Met die leeftijd zou ik niet naar deze film gaan. Ik weet niet wat het leeftijdsadvies is overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Linksquest schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:28:
[...]

Heb je de originele Mario film gezien, dus deze?

[YouTube: Super Mario Bros 1993 - MOVIE TRAILER]

Ik vond die als kind al leuk en kijk hem nu nog wel eens, en zo slecht vind ik hem niet.
Yup, maar da's zo lang geleden dat ik me eigenlijk niks kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

meesje schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:33:
[...]

Natuurlijk, de verhaallijn is simpel. Maar vergeet niet dat de grootste doelgroep kinderen zijn.
't is ook verder geen probleem, ik zeg alleen dat 't doorgaans niet mijn smaak is (en ik kan ook prima kinderfilms kijken als ze goed zijn). Mario is een uitzondering omdat ik nogal biased ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 17:41
Vandaag geweest naar Mario Bros, naar de NL en 3D versie.

Vermakelijk, geen hoogvliegertje, maar kijkt lekker weg, referenties in de film zijn leuk, de muziek is goed gekozen en herkenbaar.

Vind hem aan het begin leuk en rustig aan opbouwend, daarna wordt er heel snel door de franchise heen gerost op het scherm om naar een toepasselijk einde te werken.

Leuk, maar 1x kijken is meer dan zat, kinderen bijna 9 en 1 van 11 gaven ook aan dat ze meer plezier hebben met de minions dan hiermee

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Wij zijn maar de Mario film geweest en vonden hem erg goed gemaakt met veel humor, het stuk met de karts was echt ontzettend mooi gedaan. We willen de film nog een keer in het Engels kijken wanneer dit mogelijk is.

Alleen stom dat er een pauze in de film was, dit heb je normaal niet bij films die anderhalf uur duren.

[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 09-04-2023 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximvan
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb de nieuwe Mario gezien en vond het leuk, er waren veel geheimen te ontdekken door de verschillende licenties, het was erg leuk!
https://geheugenvanzuid.a...age/1090/smiley-oorbellen

[ Voor 19% gewijzigd door Maximvan op 17-04-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Film had voor mij iets langer gemogen, maar zeker geen verkeerde film

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:29
G_Dragon schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:41:
Wij zijn maar de Mario film geweest en vonden hem erg goed gemaakt met veel humor, het stuk met de karts was echt ontzettend mooi gedaan. We willen de film nog een keer in het Engels kijken wanneer dit mogelijk is.

Alleen stom dat er een pauze in de film was, dit heb je normaal niet bij films die anderhalf uur duren.
Dat komt omdat het een kinderfilm is. Mijn dochter vond Bowser maar eng.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
carpebios schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:13:
[...]

Dat komt omdat het een kinderfilm is. Mijn dochter vond Bowser maar eng.
Ja klopt, ben benieuwd of er ook reclame zou zijn bij de engelse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:29
G_Dragon schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:32:
[...]

Ja klopt, ben benieuwd of er ook reclame zou zijn bij de engelse versie.
Bij ons wel, mijn dochter kijkt zoveel YouTube in het Engels dat ze dit wel prima vond.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
carpebios schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:24:
[...]

Bij ons wel, mijn dochter kijkt zoveel YouTube in het Engels dat ze dit wel prima vond.
Ja Youtube hebben wij ook reclame vrij via een omweg dus wij zijn verwend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:44
meesje schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:33:
[...]

Natuurlijk, de verhaallijn is simpel. Maar vergeet niet dat de grootste doelgroep kinderen zijn. Zelf zou ik overigens niet met al te jonge kinderen gaan kijken. Sommige 8-jarigen vonden enkele scènes toch ook nog best spannend. Ik lees in dit topic namelijk regelmatig dat 4 of 5 jarigen al Mario spelen. Met die leeftijd zou ik niet naar deze film gaan. Ik weet niet wat het leeftijdsadvies is overigens.
Haha op onze leeftijden gingen we met 6 jaar al naar Lord of the rings. Zal vast wel meevallen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
hotymoty schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:31:
[...]

Haha op onze leeftijden gingen we met 6 jaar al naar Lord of the rings. Zal vast wel meevallen hoor
Haha ik zat met me 10e al in de bios bij Star Wars: Episode I: The Phantom Menace en op me 11e bij The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring :o. Later hoorde ik dat mijn moeder het er eigelijk niet helemaal mee eens was, maar ik was zeker niet bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
hotymoty schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:31:
[...]

Iedere ouder kan zijn/haar kind daar het beste zelf op beoordelen. Bij het kinderfeestje van mijn zoontje vonden sommige meisjes fragmenten met Bowser best spannend. En hiervoor zag ik ook een reactie dat zijn/haar dochtertje het spannend vind. Iets spannend vinden en er wakker van worden, zijn natuurlijk niet gelijk aan elkaar. In mijn ogen wel iets om rekening mee te kunnen houden, dat je bv niet met een vier jarig er naar toe gaat. Zelf vind ik overigens LotR voor een zes jarige onverantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb], niet echt van Nintendo, maar ik denk wel on-topic genoeg?

Een goede film over de geschiedenis van Tetris, een must-see voor de Nintendo fans hier.

Ik vond het wel gaaf te zien en best absurd dat dit op waarheid is gebaseerd. Wat vinden jullie van de film?

P.S. Kijk ook het begin van de aftiteling voor nog wat authentieke beelden!

[ Voor 6% gewijzigd door Sanny1987 op 09-04-2023 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-03 14:00
Sanny1987 schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:44:
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb], niet echt van Nintendo, maar ik denk wel on-topic genoeg?
[YouTube: Tetris — Official Trailer | Apple TV+]
Een goede film over de geschiedenis van Tetris, een must-see voor de Nintendo fans hier.

Ik vond het wel gaaf te zien en best absurd dat dit op waarheid is gebaseerd. Wat vinden jullie van de film?

Leuke film. Kende het verhaal al wel. Het is wel erg dik Amerikaans aangezet...zo port hij ter plekke even de nes versie naar gameboy....oftewel je moet het allemaal zeker niet serieus nemen ;-)
Maar ondanks dat een leuke drama film met enkele elementen van waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
davince72 schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:27:
[...]
Leuke film. Kende het verhaal al wel. Het is wel erg dik Amerikaans aangezet...zo port hij ter plekke even de nes versie naar gameboy....oftewel je moet het allemaal zeker niet serieus nemen ;-)
Maar ondanks dat een leuke drama film met enkele elementen van waarheid.
Haha, het blijft natuurlijk wel een film inderdaad.. een meer serieus verhaal op youtube / alternatief wil ik ook nog kijken.

spoiler:
Zo schijnt er ook geen auto achtervolging te zijn geweest, maar de film wil ook her en der wat extra spanning en drama natuurlijk. Dat de kern van het verhaal enigzins klopt vind al bizar genoeg

[ Voor 3% gewijzigd door Sanny1987 op 12-04-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Een ‘oudje’ (2019) maar zelf heb ik de film Pokemon Detective Pikachu nog niet gezien. Is op dit moment bij HBO Max te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wil hem graag zien, maar helaas geen Apple TV en ook niet de mogelijkheid om tijdelijk een abonnement te pakken, aangezien de App niet voor Android TV, LG OS, of gewoon Android te krijgen is, tenminste nog niet, net nog gekeken en voor mijn apparaten niet te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:02

Had het geluk de premiere van de film op 15 maart tijdens SXSW mee te mogen maken, inclusief Alexey Pajitnov en Henk Rogers die er bij aanwezig waren. Had helaas niet bedacht om mijn kopie van Tetris mee te nemen om te laten signeren. Leuk om de film met een publiek te kunnen zien. De game boy scene vond het publiek te gek, Ik denk dat de film een heel interessant maar toch vooral onderhandelingen/internationale verhoudingen verhaal voor een breed publiek toegankelijk maakt. Hopelijk wakkert het meer interesse aan in gamegeschiedenis om in het echte verhaal te duiken.

Want er valt wel wat aan te merken op het waarheidsgehalte van de film. Rogers en Pajitnov bleven in de Q&A wat vaag over het waarheidsgehalte, maar vonden het wel in de spirit van de waarheid (mijn interpretatie). Maar: het hele KGB spionnen verhaal, de dreigementen richting familie Pajitnov en Rogers en fysiek geweld, de achtervolging door de stad: ze zijn niet op de werkelijkheid gebaseerd. Belikov als onderhandelaar van Elorg heeft volgens mij meer te vrezen gehad. Er is hier dus een hoop opgeklopt en bedacht.

Het verhaal van de onderhandelingen van verschillende partijen met Elorg die onverwacht allemaal tegelijkertijd aan komen kloppen komt nog redelijk goed uit de verf. Toch is het jammer dat hier ook het opgeklopte KGB bad guys stuk om de film blijkbaar interessant te maken invloed heeft op het verhaal.

De omissie die volgens mij het meeste pijn doet qua credits voor de ontwikkeling van Tetris is het weglaten van Vadim Gerasimov. Gerasimov was verantwoordelijk voor de PC port van het spel en voegde functies toe zoals een scorebord. De PC port van Tetris zorgde ervoor dat Tetris echt de wereld over kon. Gerasimov speelt dan misschien geen rol in het geheel van de verhaallijn, maar op zijn minst de vermelding van zijn naam of een personage dat duidelijk als hem herkenbaar is zou fair zijn geweest.

Eén scène in het bijzonder viel mij op als onwaar, en geeft Rogers naar mijn mening veel te veel krediet voor de ontwikkeling van de core game play van Tetris. In een scène wordt Rogers uitgenodigd bij Pajitnov thuis en Pajitnov laat de originele versie van het spel zien. Hij toont het spel in een toestand waarin het geen lijnen wegwerkt, en Rogers zegt dat het leuker zou zijn als de lijnen zouden verdwijnen. Rogers en Pajitnov beginnen dit vervolgens te coderen en ontwikkelen dat deel van het spel. Dit is echt niet de waarheid, deze feature zat al lang voor hun ontmoeting in het spel.

Al met al vermakelijk, maar ik zou het niet zien als hét verhaal van Tetris. Voor dat verhaal kan ik de BBC documentaire uit 2004 aanbevelen. Die geeft een waarheidsgetrouwer beeld van de geschiedenis van Tetris:

Bonus: foto van de premiere met Rogers en Pajitnov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLN9EanWl8ujYVcK2o5QrY_YCm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJCaUN0bX969Vb0FHoWqjVnw.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:21

snmght

imho dan he

Linksquest schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:23:
[...]

Oke, ik had bij Vue Kerkrade hem de in grootste zaal gezien, Engels, 3D met Dolby Atmos, kon zelfs nog D-box erbij pakken.
Da's toevallig ik ga vanavond naar dezelfde zaal. 8)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

snmght schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:42:
[...]

Da's toevallig ik ga vanavond naar dezelfde zaal. 8)
Veel kijk plezier alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Heb eindelijk een datum afgesproken om te gaan. Volgende week woensdag. Ben benieuwd naar de film. Zie wel leuke reacties voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hier nog een leuk interview:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Voor de liefhebber:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSIs8mAYQA9KPS_FEPZeSOXqizY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/794kGwdG251W2HsyXEgpV0CM.jpg?f=fotoalbum_large
"hier te pre-orderen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Vanavond naar de Mario film geweest. Was echt fantastisch. Big smile van de eerste minuut tot de laatste. Veel leuke easter eggs ook.

spoiler:
bijv. Jump Man en Wrecking Crew haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:48
Zeror schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:26:
Vanavond naar de Mario film geweest. Was echt fantastisch. Big smile van de eerste minuut tot de laatste. Veel leuke easter eggs ook.

spoiler:
bijv. Jump Man en Wrecking Crew haha
Ik heb hem gisteren ook gekeken en idd ook genoten. Helaas wel de NLse versie ivm mijn dochter van 5. Maar nog steeds erg leuk

spoiler:
Punch out!!! Pizzaria vond ik ook leuk gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b100
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-09-2023
Was er afgelopen weekend geweest met mijn kinderen, wij allemaal vonden het een leuke film Nederlands gesproken.

Pluspunt Was dat de laatste 2 rijen van de plaatselijke bios nu geen stoelen meer hebben maar paar riante banken met handige lange tafeltjes voor het eten etc.

Na de film nog fijn potje mario karten met zijn alle topdag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb net de film van Tetris gezien en hoe ze die naar de Gameboy hebben gekregen, geweldige film, me echt mee vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Linksquest schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:06:
Heb net de film van Tetris gezien en hoe ze die naar de Gameboy hebben gekregen, geweldige film, me echt mee vermaakt.
Toevallig gisteren ook zitten kijken. Fantastische film. Vond alleen die 8-bit effecten tussendoor een beetje jammer. Dat had voor mij niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zeror schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Toevallig gisteren ook zitten kijken. Fantastische film. Vond alleen die 8-bit effecten tussendoor een beetje jammer. Dat had voor mij niet gehoeven.
Klopt, vooral bij bepaalde scenes. Maar bij die stukjes Level 1, Level 2 vond ik het wel wat hebben.

spoiler:
achtervolging scene bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Behind the scenes videos van The Super Mario Bros. Movie.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 08-06-2023 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb hem binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chOjdQpCXxf5za6VwnppoGq-f1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FC0sS7q2PoER7WMe9iCnUaNH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyZ-CLFgMoJwnLuM1OSkXK5_p4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2hvKPc67cqQDD3oBN98bSMA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nice. Mooi doosje. Jammer dat ik geen Blurays verzamel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nice, mijn dochter wilt hem ook nog eens graag zien, ben zelf het twijfelen of ik hem fysiek koop, want wij kijken nog amper een Blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nog wat nieuws op komst. The Pokemon Company en een derde partij maken een tv-serie rondom Pokemon:

Pokétsume (live-action Pokémon spin-off tv-serie)

[YouTube: POKE TSUME LA SERIE LIVE ACTION DE POKEMON I TRAILER]

Het X bericht in het Japans dat bij de publicatie hoort:

Nieuwsbericht in het nederlands:
https://www.4gamers.be/ni...v-serie-poketsume-onthuld

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 06-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de liefhebbers van de Super Mario film, deze staat nu op streamingdiensten. Voor mensen uit Nederland is dat op SkyShowtime, voor mensen uit België is dat Netflix.

In België is het Netflix omdat, mits ik het goed gelezen heb, daar nog geen Paramount dienst actief is, zoals SkyShowtime dat voor Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:35
Linksquest schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:55:
Voor de liefhebbers van de Super Mario film, deze staat nu op streamingdiensten. Voor mensen uit Nederland is dat op SkyShowtime, voor mensen uit België is dat Netflix.

In België is het Netflix omdat, mits ik het goed gelezen heb, daar nog geen Paramount dienst actief is, zoals SkyShowtime dat voor Nederland is.
Ah kak, waarom nu weer Sky? Wie heeft dat nou weer haha, Zit ik hier met mn Netflix, Disney, Prime en HBO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
DCNY schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Ah kak, waarom nu weer Sky? Wie heeft dat nou weer haha, Zit ik hier met mn Netflix, Disney, Prime en HBO 8)7
Precies daarom. Ze willen je verleiden tot klant. ;)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zelf toevallig al vanaf dag 1 klant, voor €3,50 per maand vind ik het wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:35
josh-hill schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Precies daarom. Ze willen je verleiden tot klant. ;)
Touché, maar tis n keer goed he ;)

Heb m via Pathe thuis al gezien, maar had m graag nog eens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zoals op verschillende plekken (waaronder de FP .geek: Nintendo werkt aan liveaction The Legend of Zelda-film ) gepost: er komt een Legend of Zelda live-action film.

Eerlijk gezegd hoopte ik dat men een animatiefilm zou maken indien men ooit Zelda naar het grote doek zou brengen, maar het is wat het is. Helaas twijfel ik of de aangekondigde producer (Avi Arad) en regisseur (Wes Ball) zo een sterk duo vind.

Mijn ietswat negatieve insteek even negerend: waar hopen jullie op voor deze film? Waar zal Nintendo inspiratie halen? Wie zal er gecast worden? Etc...

Ik verwacht/hoop zelf dat dit bijna volledig los zal staan van enige in-game lore. Het is de makkelijkste manier om met Zelda om te gaan, bijna elke game (op de zeldzame sequel na) is tenslotte zijn eigen legende, en ze zijn slechts losjes met elkaar verbonden. De tijdslijn beschouw ik meer als een ding 'voor de fans' dan onbeweeglijke canon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:31:
Mijn ietswat negatieve insteek even negerend: waar hopen jullie op voor deze film? Waar zal Nintendo inspiratie halen? Wie zal er gecast worden? Etc...

Ik verwacht/hoop zelf dat dit bijna volledig los zal staan van enige in-game lore. Het is de makkelijkste manier om met Zelda om te gaan, bijna elke game (op de zeldzame sequel na) is tenslotte zijn eigen legende, en ze zijn slechts losjes met elkaar verbonden. De tijdslijn beschouw ik meer als een ding 'voor de fans' dan onbeweeglijke canon.
Geen Tom Holland als Link :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Zeror schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:34:
[...]

Geen Tom Holland als Link :+
Chris Pratt als Link en Tom Holland als Zelda dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zoals op verschillende plekken (waaronder de FP .geek: Nintendo werkt aan liveaction The Legend of Zelda-film ) gepost: er komt een Legend of Zelda live-action film.

Eerlijk gezegd hoopte ik dat men een animatiefilm zou maken indien men ooit Zelda naar het grote doek zou brengen, maar het is wat het is. Helaas twijfel ik of de aangekondigde producer (Avi Arad) en regisseur (Wes Ball) zo een sterk duo vind.

De spider-man films met Tom Holland en de Spider verse Films van Avi Arad vind ik goed anders goed te pruimen.

Tom Holland als Link weet ik dan niet. Link heb ik weinig op humor kunnen betrappen en Tom Holland zie ik dan juist meer als de klungelige superheld.

Maar gezien Miyamoto er ook achter zit en het scherpe oog van Nintendo een oogje in het zeil houd heb ik er wel vertrouwen in. Helemaal na de Super Mario film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
@TomBraamhaar FYI Tom Holland heeft op dit moment niks met het project te maken voor zover bekend.

Arad heeft Spider-verse geproduceerd. Hij heeft ook een hele reeks enorm matige superheldenfilms uit de noughties geproduceerd, en het recente Morbius. Hopen dat we hem op een goede dag krijgen?

De Super Mario film vond ik erg leuk qua nostalgie/entertainmentwaarde maar het verhaal was flinterdun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:49:
[...]

Chris Pratt als Link en Tom Holland als Zelda dan? :+
Ik vind een Thomas Brodie-Sangster een goede voor de rol van Link. Plus hij heeft al met Wes Ball samengewerkt in The Maze Runner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ben hert met je eens, Animatie had voor mij ook meer de voorkeur gehad, vooral omdat je een bepaald beeld van Link, Zelda enzovoorts hebt, nu heb je echte acteurs en dan ga je vlug vergelijkingen maken. Ook lijken mij de effecten met Animatie mooier en meer passend aan de games houden.

Dat gezegd, ik ben benieuwd naar de opbouw, hopelijk bedenken ze een eigen verhaal en pakken ze alleen wat elementen uit de games, zoals personages, Master Sword en de Triforce, benieuwd hoe jullie hier over denken. Kijk ik nog even naar de Prince of Persia film, daar hebben ze ook alleen elementen eruit gepakt en die film vond ik best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:56:
@TomBraamhaar FYI Tom Holland heeft op dit moment niks met het project te maken voor zover bekend.
Weet ik, maar die naam werd hier genoemd. (en volgens mij al langer op internet).
Arad heeft Spider-verse geproduceerd. Hij heeft ook een hele reeks enorm matige superheldenfilms uit de noughties geproduceerd, en het recente Morbius. Hopen dat we hem op een goede dag krijgen?
Heb wel vertrouwen dat Nintendo en Miyamoto er voor zorgen dat hem een goede dag geven. :P
De Super Mario film vond ik erg leuk qua nostalgie/entertainmentwaarde maar het verhaal was flinterdun.
Mario hebben we natuurlijk nooit voor het het verhaal gehad, maar qua entertainment waarde zeer goed. Daarnaast heeft de film mijn dochter van 6 in eens tot super mario fan gemaakt. Het is haar favoriete film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
[Twitter: https://x.com/The_CombAIner/status/1722615896580219067?s=20]

Voor de gein maar wat Mock-ups gemaakt met AI van Tom Holland als Link. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Zit nu die nieuwe Pokémon Conciërge te kijken. Is best leuk gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:21
Grappig! Ik zie dit topic nu pas.

Nintendo heeft in 2007 ook een Animal Crossing film uitgebracht in Japan: https://en.wikipedia.org/wiki/Gekijōban_Dōbutsu_no_Mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Zeror schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:14:
Zit nu die nieuwe Pokémon Conciërge te kijken. Is best leuk gemaakt.

Mooi stijltje inderdaad :)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 03-01-2024 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
De tweede Super Mario Bros movie wordt gereleased in april 2026.

https://www.nintendolife....everything-we-know-so-far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Inmiddels weten we wel dat er een Zelda film gaat komen.
Het lijkt erop dat ze mogelijk de actrice voor Princess Zelda gevonden hebben.

https://gonintendo.com/co...-upcoming-legend-of-zelda

En dit zou vermoedelijk Link gaan worden:
https://www.imdb.com/name/nm11880640/

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 30-05-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hmm, bij alle 2 nog even geen idee wat ik van hun moet denken, ik wil niet direct zeggen of het een goede of slechte keuze is, maar ik ken hun ander werk niet. Ja ik ken Hunter Schafer van The Hunger Games film, maar die rol is me niet bij gebleven om te oordelen of ze een goede princess Zelda is.

Als deze informatie klopt, dan hebben we een beetje een leeftijd verschil tussen Princess Zelda en Link, wat acteurs schelen 11 jaar van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:54
aprte keuzes. Ik weet niet hoe/of het gaat werken. Het leeftijdsverschil zou makkelijk te verklaren kunnen zijn, aangezien er zoveel verschillende zelda timelines zijn en bijkomen.

Ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat worden. Hopelijk vinden ze mensen met passie voor de games en de lore. En niet een random dumpfilm om te cashen op de naam.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1