Over genieten van de Switch gesproken:
  • Octopath II ziet er nog steeds prachtig uit in deze informatieve trailer van de laatste twee hoofdpersonages in het spel. Men lijkt toch echt moeite gedaan te hebben om de mogelijkheden van de personages en de structuur van de verhalen verder te diversifiëren.

• Endless Dungeon heeft een release date gekregen maar helaas werd specifiek de Switch versie uitgesteld tot later dit jaar. Op andere platformen kan je vanaf 18 mei beginnen spelen.
  • Persona fans kunnen zich sinds enkele dagen uitleven met Persona 3 en 4 op de eShop

• Mensen die graag Factorio op Switch willen proberen grijp je kans voor de prijs van het spel omhoog gaat:

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-02 23:08
Heel benieuwd naar de Octopath 2 recensies. De eerste begon goed maar vond ik uiteindelijk gigantisch saai worden door de repetitieve verhaallijnen en chapters. De combat was wel erg tof en de graphics echt fantastisch.

Hoop dat deel 2 verhaal en opbouw technisch meer in mijn straatje valt. Dan ga ik hem zeker kopen.
@Timothy3000 mijn indruk van de informatie tot nu toe is dat men de moeite neemt om meer interactie tussen de party members te hebben, dat men in de verhalen van de specifieke personages zelf variatie probeert in te bouwen bvb. door je zelf volgorde van bepaalde dingen te laten kiezen, en dat er ook meer side stories zijn die op meerdere manieren op te lossen zijn.

Combat/Muziek/Graphics van Octopath 1 was echt top tier. Zwakke punt waren de dungeons zelf voor mij die heel erg een "hier is nog een cave omdat we je iets moeten laten doen voor je boss X tegenkomt" gehalte hadden.

Maar goed, eerst eens beslissen of ik Fire Emblem toch nu al koop.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
JackAvery schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:10:
@L23 ik denk dat @Transportman gewoon bedoelt dat voor hem het feit dat er support tot 2023/24 is aangekondigd voor bepaalde games net iets meer doorweegt dan voor mij :)
Dat bedoel ik inderdaad.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:53
Timothy3000 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik vind dat vooralsnog opzich wel meevallen (ben in chapter 7 nu) al mis ik het hele sociale gebeuren van Three Houses wel een beetje. En het verhaal is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Het is voor mij echt de core gameplay die dit een toffe game maakt, waar Three Houses in z'n geheel echt fantastisch was. Die game staat vooralsnog wel wat hoger.
Ben nu bij chapter 3. Heerlijke game vooralsnog. Minder social sim dan de vorige en dat vind ik wel prettig eigenlijk.

• Timothy3000
Begin nu wel wat te snappen wat je bedoelt. Iets verder in de game nu en de karakters blijven maar komen haha.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:58

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Hier over gesproken, stel hè je neemt een switch lite, daar in worden neem ik aan dezelfde stick units gebruikt. Hoe is het met de drift-gate op de
Lite consoles

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

SpoekGTi schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Hier over gesproken, stel hè je neemt een switch lite, daar in worden neem ik aan dezelfde stick units gebruikt. Hoe is het met de drift-gate op de
Lite consoles
Zelfde joysticks en dus het zelfde probleem. De joysticks die in de video getoond worden kunnen ook zowel voor de Switch (OLED) en de Switch Lite gebruikt worden.
De Nintendo Youtubers vallen toch wel een beetje in herhaling ;p Maar goed om bevestigingen te zien uit "het wild".

Ondertussen heeft GuliKit trouwens ook bevestigd dat de sticks op Amazon etc. echt van hen komen.

[Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 22-01-2023 20:36]

JackAvery schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:35:
[...]

De Nintendo Youtubers vallen toch wel een beetje in herhaling ;p Maar goed om bevestigingen te zien uit "het wild".

Ondertussen heeft GuliKit trouwens ook bevestigd dat de sticks op Amazon etc. echt van hen komen.
Deze kwam ik toevallig tegen omdat ik wel vaker Spawn Wave videos kijk. Maar zullen inmiddels wel meerdere videos zijn? Spawn Wave heeft in ieder geval wel verstand van hardware openen en repareren. Ik vond destijds die youtuber die als eerst een OLED Switch in handen had en het vervolgens ging openen, lees slopen, zo suf :P

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 00:01
Toen ik NYXI's net uitgebrachte GameCube Joy-Cons zag, heb ik hem meteen besteld: https://nyxigaming.com/pr...ad-for-switch-switch-oled

Maar nu zie ik ook dit, maar ik kan die nergens in Europa bestellen volgens mij: https://retroflag.com/handheld_controller_for_switch.html

Ik hou van deze look. Maar zijn er nog alternatieven (met een enigszins cool ontwerp)? Ik wil gewoon werkende Joy-Cons met rumble, bewegingssensoren, en optioneel zetten ze ook de Switch aan en/of hebben ze NFC-functionaliteit. Dat is echter geen must. Wat zijn dus mijn beste opties?

Ik heb gewoon een hekel aan die kleine na een tijdje met een Steam Deck gespeeld te hebben. :+
@Ik ben dus Luke De Hori Split Pad Pro controller? Heeft alleen geen gyro en rumble...

[Voor 25% gewijzigd door L23 op 23-01-2023 16:19]

• Ik ben dus Luke
L23 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:14:
@Ik ben dus Luke De Hori Split Pad Pro controller? Heeft alleen geen gyro en rumble...
Die ziet er echt goed uit, maar mist sowieso rumble en volgens mij motion. Dan vind ik wel echt musts qua ervaring (nu ik weet dat er alternatieven zijn met die optie). Anders had ik die zeker gekocht, ondanks het wat saaie uiterlijk.

• Random IT Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:17
JoeZuCK schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:49:
Hoe kijken jullie naar LRG (Limited Run Games).

Ik zit met een schuin oog te kijken naar Return to Monkey Island. Maar import en taxes maakt het meteen al zo duur. Ik zit met een dubbel gevoel namelijk, want ik heb destijds ook Hollow Knight bij ze besteld (eerste batch) waarbij je de DLC apart moest downloaden en niet op de cardridge stond. Heb hem overigens nog altijd nieuw in seal, maar dat terzijde.

Maar met Hollow Knight was het volgens mij ook zo dat dit spel ook via andere kanalen dan LRG verkocht werd later en het ineens een stuk goedkoper werd.

Hoe zal dat gaan met Return to Monkey Island. Zal dit echt een limited run zijn en moet ik bang zijn om achter het net te vissen (FOMO) of zal dit spel ook fysiek via andere kanalen in de toekomst worden aangeboden.

Ik snap dat jullie niet in jullie glazen bol kunnen kijken, maar ik zou graag jullie mening of kijk hierop willen weten.
Meestal zegt LRG dat gewoon in de kleine lettertjes. Dan staat erbij dat ze een publisher zijn van de game maar dat ze die ook zullen verkopen aan andere partijen. Als dat niet zo is staat dat ook in de kleine lettertjes.

Mocht je achter het net vissen, Nedgame koopt meestal ook een aantal exemplaren. Geen garantie dat je de game nog via Nedgame kan krijgen maar het is een mogelijke optie.

Als het aankomt op LRG in zijn algemeenheid: Er zijn pas twee situaties geweest waarbij een game die ECHT limited zou zijn later door een vage publisher deal (buiten LRG's controle) toch niet zo limited bleek te zijn. Dat was bij Star Wars Jedi Knight 2 and 3 en Divinity Original Sin 2. Bij de Star Wars games heeft dat echt een storm van shit opgeleverd voor LRG waardoor ze er nu enigszins wat meer voorzichtig ermee zijn geworden. Over het algemeen zijn de games toch echt limited, behalve als ze een publisher zijn.

Het enige irritante zijn de wachttijden. Het duurt meestal een half tot 3/4 jaar voordat je de game ook daadwerkelijk krijgt. Maar de verzending is in mijn geval (ik heb de laatste paar jaar 4 keer iets bij LRG gekocht) altijd goed gegaan. Ik heb ook eens bij een andere limited publisher wat besteld (Phoenotopia) maar daar was de kwaliteit toch een heel stuk minder. LRG is toch wel een vrij OK organisatie wat dat betreft, in mijn ervaring dan. :)
Ik ben dus Luke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Die ziet er echt goed uit, maar mist sowieso rumble en volgens mij motion. Dan vind ik wel echt musts qua ervaring (nu ik weet dat er alternatieven zijn met die optie). Anders had ik die zeker gekocht, ondanks het wat saaie uiterlijk.
Maar die NYXI's Gamecube Joy-cons heb je dus besteld? Die heeft wel gyro en rumble. Tof ontwerp, maar vraag me af hoe praktisch die A, B,X en Y knoppen indeling is voor Switch games. Ben benieuwd naar de ervaringen.

• Ik ben dus Luke
L23 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Maar die NYXI's Gamecube Joy-cons heb je dus besteld? Die heeft wel gyro en rumble. Tof ontwerp, maar vraag me af hoe praktisch die A, B,X en Y knoppen indeling is voor Switch games. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Mja. Kan hem altijd nog annuleren, maar vooralsnog is het het beste wat ik kon vinden. NYXI's andere Joy-Cons schijnen wel prima te zijn. Ik denk zelf dat die grote A wel te doen is. Het is niet dat ik zeer competitieve games speel. In BotW zitten Jump en Attack bijvoorbeeld op X en Y.
Nieuwe aankondiging, release op 2 februari:

Over een uur* (vanaf 18:30) gaan de ontwikkelaars van de SteamWorld serie ook iets nieuws over hun games vertellen. Livestream vind je hier. Of je kijkt gewoon naar de nieuwe trailer ;)

[Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 23-01-2023 20:27]

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zal vast wel weer een 'internet download required' retail uitgave worden om geld te besparen op de cartridge ;w

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33
Ike. schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Zal vast wel weer een 'internet download required' retail uitgave worden om geld te besparen op de cartridge ;w
Hoeft niet, volgens mij had True Colors dat niet op de Switch, en die is nieuwer. Bij de Remaster van deel 1 en before the storm stond meen ik deel 1 erop en moest je before the storm downloaden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Ike. schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Ik heb de indruk dat de release eShop only is dus zonder download zal het moeilijk worden.
Snipperclips is komende vrijdag van 27 januari tot 3 februari gratis te spelen voor Nintendo Switch Online leden. Leuke co-op game.

• Timothy3000
Chapter 11 in Fire Emblem nu en ik moet zeggen dat ik Three Houses echt een stuk beter vind.

De karakters in Engage zijn inwisselbaar en hebben nul persoonlijkheid en het verhaal is echt slecht. De gameplay is tof maar heb het nu eigenlijk allemaal wel al gezien.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:53
Timothy3000 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:15:
Chapter 11 in Fire Emblem nu en ik moet zeggen dat ik Three Houses echt een stuk beter vind.

De karakters in Engage zijn inwisselbaar en hebben nul persoonlijkheid en het verhaal is echt slecht. De gameplay is tof maar heb het nu eigenlijk allemaal wel al gezien.
Ben bang dat ik het met je eens ben. Ik vind de mindere focus op de sociale sim wel leuk. Maar het verhaal en de karakters zijn zo suf dat ik echt zin moet maken om door alle tekst heen te klikken tussen veldslagen. Gameplay is top, maar ga dit niet uitspelen.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Ben bang dat ik het met je eens ben. Ik vind de mindere focus op de sociale sim wel leuk. Maar het verhaal en de karakters zijn zo suf dat ik echt zin moet maken om door alle tekst heen te klikken tussen veldslagen. Gameplay is top, maar ga dit niet uitspelen.
Normaal gesproken is in Fire Emblem die binding met personages juist zo belangrijk imo. Met name op Classic Mode.

Hier lijken ze allemaal op elkaar en is hun enige motivatie dat ze de Divine Dragon zo belangrijk vinden. Echt personages van karton in een totaal oninteressant plot. Hoe tof die gameplay dan ook mag zijn, dit geeft totaal geen zin om verder te spelen.
Het werd tijd dat er nog eens een N64 game toegevoegd werd:

Het klinkt verder alsof online multiplayer exclusief wordt voor Switch. Goldeneye krijgt ook een Xbox release - waarbij de game in 4K op GamePass speelbaar zal zijn. (Bron: 007.com)

[Voor 37% gewijzigd door JackAvery op 25-01-2023 15:28]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:32
/dubbelpost - verkeerd gekeken

[Voor 168% gewijzigd door FabianNL op 25-01-2023 15:44]

JackAvery schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:24:
Het werd tijd dat er nog eens een N64 game toegevoegd werd:
[Video: GoldenEye 007 - Nintendo 64 - Nintendo Switch Online]

[Embed] Het klinkt verder alsof online multiplayer exclusief wordt voor Switch. Goldeneye krijgt ook een Xbox release - waarbij de game in 4K op GamePass speelbaar zal zijn. (Bron: 007.com)
OMG eindelijk :D

Nu alleen nog de controller zien te bemachtigen :( Er zijn volgens mij redelijk goede alternatieven ook.
maar zal toch prima te spelen zijn met de pro controller lijkt me?
sderooij schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:06:
[...]

OMG eindelijk :D

Nu alleen nog de controller zien te bemachtigen :( Er zijn volgens mij redelijk goede alternatieven ook.
maar zal toch prima te spelen zijn met de pro controller lijkt me?
Goede alternatieven zijn mij niet bekend, wellicht is er een adapter in combinatie met een originele N64 controller? Als ik lees dat de N64 Online controller weer op voorraad is zal ik het hier melden, maar dat is zo sporadisch...

Zou verwachten dat het prima te spelen is met de Pro Controller, maar ik heb geen ervaring met de andere N64 Online games. Maar op de Xbox spelen ze het ook gewoon met een Xbox controller.
Volgens mij heb je voor 007 echt wel twee N64 controllers nodig...

...om het vervolgens met twee controllers te kunnen spelen:

:p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33
Moeten die wel eens te krijgen zijn, ben al maanden het wachten op voorraad 😥

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Transportman
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:15:
[...]

Goede alternatieven zijn mij niet bekend, wellicht is er een adapter in combinatie met een originele N64 controller? Als ik lees dat de N64 Online controller weer op voorraad is zal ik het hier melden, maar dat is zo sporadisch...

Zou verwachten dat het prima te spelen is met de Pro Controller, maar ik heb geen ervaring met de andere N64 Online games. Maar op de Xbox spelen ze het ook gewoon met een Xbox controller.
Ik heb zelf een aantal N64 Online games met de Pro Controller gespeeld (Zelda, Banjo-Kazooie), is op zich goed te doen, ik had alleen wat ruzie met de C-knoppen (die zijn EN op de rechter stick gemapt EN 2 zijn op de X en Y gemapt EN als je R (of ZR) gebruikt mapt die naar de volledige ABXY), zelf gebruik ik de rechter stick, maar soms ga ik een beetje scheef daarmee en doet die een ander item :(.

Geen idee of de mapping voor Goldeneye problemen gaat geven, maar zal vooral proberen zijn.

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 13:38
Ik heb m’n 2019 switch (bijna 2jr geleden gekocht) gisteren ingeruild voor een OLED, met bijbetaling. Lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gedaan. Gewicht valt me reuze mee en het scherm, boh! :D Ik speel vooral in de trein onderweg van/naar werk, en vooral aan het raam scheelt het heel veel glare. Blij mee. :)

Gaan jullie zaterdag nog mee doen aan het Mario Kart toernooi?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:08
Infidel666 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:22:
Ik heb m’n 2019 switch (bijna 2jr geleden gekocht) gisteren ingeruild voor een OLED, met bijbetaling. Lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gedaan. Gewicht valt me reuze mee en het scherm, boh! :D Ik speel vooral in de trein onderweg van/naar werk, en vooral aan het raam scheelt het heel veel glare. Blij mee. :)

Gaan jullie zaterdag nog mee doen aan het Mario Kart toernooi?
is er een winkel waar je een mooie inruilactie hebt?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 15:43
L23 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:15:
[...]

Ik heb zelf een Mayflash MF-103 gekocht, die kan je ook verbinden met de switch en dan een originele N64 controller gebruiken. Het enige probleem wat ik ermee had was dat er geen knop was om het pauze menu te openen, maar in de laatste firmware update is dat ook toegevoegd en kan je dus ook save states maken.

[Voor 4% gewijzigd door urk_forever op 26-01-2023 12:26]

Hail to the king baby!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 13:38
Megupe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:07:
[...]

is er een winkel waar je een mooie inruilactie hebt?
Ik heb ‘m bij Gamemania ingeruild. Ik kreeg 180 euro terug, nieuwe OLED voor 325 gekocht, ter plekke aan de balie gecontroleerd en alle data overgezet. Dus ik liep binnen met een switch en naar buiten met een nieuwe. :)

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:11
Vraagje: kan zo het Mario Odyssey topic niet zo snel vinden, maar loop tegen een irritant probleem aan. Ben nog vrij ver in het begin (missie: hole in the desert). Ik save na elk ‘level’ en ik zie hem ook automatisch saven, maar elke keer als ik het spel opstart sta ik weer in die desert. Moons die je pakt onthoudt hij wel, maar je moet alsnog weer alle levels door. Klopt dat? Alsof hij het enkel saved als je echt die hele missie af hebt..

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06
L23 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:26:
@Alwayshappyz Dat klopt inderdaad, je begint altijd bij het schip.
Is ook logisch, anders zou je de lastigere missies kunnen savescummen.
hcQd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:33:
[...]

Is ook logisch, anders zou je de lastigere missies kunnen savescummen.
Niet aan gedacht, maar inderdaad. En het is ook geen probleem. Een maan is over het algemeen vrij snel behaald. En vanuit het schip ben je in de wereld vrij snel weer op de plek waar je de volgende maan kan vinden. En er zijn checkpoints waar je snel heen kan transporteren.

[Voor 6% gewijzigd door L23 op 26-01-2023 19:20]

Ook een goede tip in de video om de besturing wat te moderniseren.

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

barktus

Moehhhh!

Eind december mijn switch gekocht, helaas kwam de speakerstof er naar één week al half uit. Vorige week is hij opgestuurd, ik ben benieuwd. Verder echt een leuke console, kan niet wachten tot hij terug is :p

My middle finger salutes you.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 23:28
L23 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:36:
[...]

Niet aan gedacht, maar inderdaad. En het is ook geen probleem. Een maan is over het algemeen vrij snel behaald. En vanuit het schip ben je in de wereld vrij snel weer op de plek waar je de volgende maan kan vinden. En er zijn checkpoints waar je snel heen kan transporteren.
In principe zijn de werelden niet zo groot dat het een probleem is. Heb het eigenlijk nooit als probleem gezien tijdens het spelen. Gewoon een sessie wat manen halen en de volgende keer kun je de keuze maken de andere kant op te gaan.
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:26:
Eind december mijn switch gekocht, helaas kwam de speakerstof er naar één week al half uit. Vorige week is hij opgestuurd, ik ben benieuwd. Verder echt een leuke console, kan niet wachten tot hij terug is :p
Speakerstof? Hopelijk snel gerepareerd.

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

barktus

Moehhhh!

L23 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Speakerstof? Hopelijk snel gerepareerd.
Ja onderin de switch zitten twee sleuven voor het geluid. Daar kwam het stof/gaas ineens uit. Ik hoop het ook. 8)

My middle finger salutes you.

The Pathless krijgt volgende week een Switch port. Lijkt een fijne game te zijn.

En de sequel op Fuga: Memories of Steel komt uit in mei

[Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 27-01-2023 11:06]

L23 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:18:
[YouTube: Goldeneye Nintendo Switch Performance Review!]

Ook een goede tip in de video om de besturing wat te moderniseren.
Op reddit stond ook een guide om moderne twin stick controls te benaderen
In the Switch menu:
  • Create a control profile for Goldeneye
  • Remap the left analog stick to function as right analog
  • Remap the right analog stick to function as left analog
  • Remap ZR button to function as ZL, so you can fire with ZR
  • Remap ZL to function as L, so you can manual aim with ZL
  • (Optional) remap L to function as B, so you can activate things with L.
  • (Optional) remap R to function as A, so you can switch weapons with R.
  • (You will now have to navigate using the right analog stick and either A/B or L/R, depending on whether you followed steps 6 and 7.)
  • Launch Goldeneye and begin a mission, navigating menus with the right analog stick.
  • Pause, and go over to controls.
  • Switch from 1.1 Honey to 1.2 Solitaire.
  • Go over to Settings, and turn the Look Up/Down setting to Upright
.
Verder is het raar om Goldeneye met een goede framerate te zien :+

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 08:10
Zijn er mensen die Grand Mountain Adventure spelen?

Ik baal er nog steeds van dat Steep nooit op de switch is uitgekomen en Snowboarding the next phase valt erg tegen.

Hopelijk komt 1080° snel uit, net als Goldeneye grijs gespeeld op de N64.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Is dat niet een directe kopie van een iPad spel?

• Dagg
Ike. schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Is dat niet een directe kopie van een iPad spel?
Goed dat je het zegt, ik heb totaal geen idee. Ik ga er even naar kijken. Als dat zo is dan vind ik de prijs best hoog _O-

Edit: je hebt gelijk, is zeker de helft goedkoper en de ratings lijken best hoog te zijn maar daar kun je gezien andere opmerkingen wel je twijfels over hebben.

[Voor 21% gewijzigd door Dagg op 27-01-2023 19:33]

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik heb een vraag mbt justdance 2020.
Kon we zo krijgen van een nichtje.
Nu wil ik wel een unlimited abo afnemen om te kijken of het wat is. Via de site ubisdt kan ik andere consoles kiezen maar bij de switch zie ik geen opties of zie ik iets over het hoofd?

AnimeAdicted

Dagg schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Goed dat je het zegt, ik heb totaal geen idee. Ik ga er even naar kijken. Als dat zo is dan vind ik de prijs best hoog _O-

Edit: je hebt gelijk, is zeker de helft goedkoper en de ratings lijken best hoog te zijn maar daar kun je gezien andere opmerkingen wel je twijfels over hebben.
Welke rating? metacritic? Daar staan heel weinig reviews valt me op.

• Dagg
L23 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Welke rating? metacritic? Daar staan heel weinig reviews valt me op.
Dat had ik ook gezien bij Metacritic en op Steam, Play Store en App Store komt het vooral over als een relax game waar het bij de laatste twee een ‘gratis’ spel was en bij Steam betaal je €19,99. En daar wordt Forza aangeraden als vergelijkbare game. Dat is ook de reden dat ik de €34,95 niet helemaal kan rijmen. Het spel staat inmiddels op de verlanglijst mocht die in de aanbieding komen.

Het is hoe je er zelf naar kijkt en het free roaming op de bergen lijkt mij leuk maar ik had toch wat meer op spel elementen a la 1080° en Steep gehoopt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 23:28
Vandaag eens op zoek gegaan of we konden vinden welke dlc er hebben...
Echt, niet te vinden. Ook niet met de uitleg op internet.

Ik ben Nintendo dan, maar damn, dit soort dingen irriteren me mateloos.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:46
Goldeneye is supertof, die nostalgie! Maar pro controller is wel erg wennen. Hopelijk nog een keer een n64 online controller op de kop tikken!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Mystikal schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Ik heb geen actieve herinnering aan het feit dat ik deze vraag al eerder gesteld heb.... |:(

[...]

Was meer kabelgewijs handiger met een LG g65, die zit zo plat tegen de muur. Ik denk dat ik toch maar voor een extra kabel ga en zo het probleem omzeilen...
Vanochtend samen met mijn dochter van 7 gehengeld in de spouw en direct kunnen aansluiten. Lijkt na gerommel in het begin nu te werken. Eens kijken hoe het houdt op langere termijn.

Basement Bios ---- Exo-S

NieR Automata helemaal tot het [E]inde uitgespeeld. Mooi spel. Uiteindelijk level 74 en 92% van de sidequests afgerond. Ook een stuk van de Trials DLC gespeeld, maar dat wordt op een gegeven moment aardig pittig en voor wat over blijft denk ik toch wel een 80+ level nodig. Toen ik zaterdag de game had uitgespeeld toch nog weer de rest van het weekend bezig gehouden met sidequests afronden, wapens verzamelen en upgraden. Wie weet ooit nog 100%, nu tijd voor een volgende game :p

Wat mij in de reviews aansprak en de reden dat ik de game gekocht heb is dat de gameplay afwisselend veranderd van 3D naar een 2.5D platformer en een top-down shooter. Zag er leuk uit en dat is het ook. En tijdens het spelen ook positief verast van het verhaal en de soundtrack, zit erg goed in elkaar.
Meer mensen hier die NieR Automata gespeeld hebben? En een enigszins vergelijkbare Japanse RPG kunnen aanraden?
@L23 Nier Automata is niet bepaald een typische game dus het is moeilijk om iets vergelijkbaars aan te raden. Je zou naar het andere werk van Yoko Taro kunnen kijken of naar andere Platinum Games games maar het blijft zo dat Automata gewoon een heel eclectische game is waar de combinatie van veel verschillende dingen “gewoon werken.”

Ik zou kunnen gaan wijzen op JRPG’s met extreem goede soundtracks of degelijke verhalen maar deze specifieke gameplay combinatie… Zelfs de voorganger is (of zo lijkt het) gewoon heel anders.
@JackAvery Ja dat realiseer ik me :p Tot nu toe spreken Japanse RPG’s me niet zo aan. NieR Automata deed dat wel.
Wat me naast het verhaal en de soundtrack ook aanspreekt is het verkennen en de leuke sidequests. In dat opzicht past het voor mij in het rijtje van Star Wars Knights of the Old Republic 1 & 2 en de Mass Effect Trilogy. Deze games hebben ook allemaal een vergelijkbare speelduur. Is er in dat opzicht een (Japanse) RPG aan te raden?

Een game als Xenoblade Chronicles 3 ben ik ook nieuwsgierig naar.

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 19:54
Offens1490 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:39:
Nu wil ik wel een unlimited abo afnemen om te kijken of het wat is. Via de site ubisdt kan ik andere consoles kiezen maar bij de switch zie ik geen opties of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie ook geen unlimited abo meer via de site van Ubisoft. Vanaf JD 2023 is het een plus abo. Ik ben benieuwd of je nog een unlimited abo kunt afsluiten als je een oudere versie van JD hebt dan 2023. Weet iemand dit?
Ik heb weinig verstand van Justdance. Maar op de website bij het Unlimited abonnement staat bij de Switch versie inderdaad geen opties, maar dat het abonnement in-game is voor de Nintendo Switch. Al gekeken of je vanuit de game zelf kan abonneren?

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
L23 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb weinig verstand van Justdance. Maar op de website bij het Unlimited abonnement staat bij de Switch versie inderdaad geen opties, maar dat het abonnement in-game is voor de Nintendo Switch. Al gekeken of je vanuit de game zelf kan abonneren?
L23 in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" helpt niet?
Dat is het dance+ abonnement die met Just Dance 2023 is geintroduceerd. Werkt niet met de oudere games.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
L23 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:13:
NieR Automata helemaal tot het [E]inde uitgespeeld. Mooi spel. Uiteindelijk level 74 en 92% van de sidequests afgerond. Ook een stuk van de Trials DLC gespeeld, maar dat wordt op een gegeven moment aardig pittig en voor wat over blijft denk ik toch wel een 80+ level nodig. Toen ik zaterdag de game had uitgespeeld toch nog weer de rest van het weekend bezig gehouden met sidequests afronden, wapens verzamelen en upgraden. Wie weet ooit nog 100%, nu tijd voor een volgende game :p

[Afbeelding]

Wat mij in de reviews aansprak en de reden dat ik de game gekocht heb is dat de gameplay afwisselend veranderd van 3D naar een 2.5D platformer en een top-down shooter. Zag er leuk uit en dat is het ook. En tijdens het spelen ook positief verast van het verhaal en de soundtrack, zit erg goed in elkaar.
Meer mensen hier die NieR Automata gespeeld hebben? En een enigszins vergelijkbare Japanse RPG kunnen aanraden?
Voor vergelijkbaar met Nier is het zoals eerder al genoemd uitdagend. Ik heb zelf Astral Chain gespeeld omdat ik na Nier Automata meer zoals Nier wilde. Was op zich tevreden met Astral Chain, het combat is veel leuker dan Nier Automata, in andere aspecten is het vergelijkbaar maar net een stukje minder.
Als je Nier Automata leuk genoeg vond om zo ver door te spelen als jij hebt gedaan past het waarschijnlijk wel in je straatje.
Flamesz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Voor vergelijkbaar met Nier is het zoals eerder al genoemd uitdagend. Ik heb zelf Astral Chain gespeeld omdat ik na Nier Automata meer zoals Nier wilde. Was op zich tevreden met Astral Chain, het combat is veel leuker dan Nier Automata, in andere aspecten is het vergelijkbaar maar net een stukje minder.
Als je Nier Automata leuk genoeg vond om zo ver door te spelen als jij hebt gedaan past het waarschijnlijk wel in je straatje.
Ik heb me prima vermaakt met de combat van NieR Automata, maar inderdaad gelezen dat het beter kan. Wat zijn de aspecten die bij Astral Chain die vergelijkbaar zijn? Hoe zit het met verkennen van de wereld en de afwisselende sidequests zoals in NieR Automata?

Moet wel zeggen dat ik NieR Automata na de eerste keer dood gaan op easy heb gezet en het daar ook op heb laten staan. Uiteindelijk wel de auto chips (auto attack, auto shoot etc.) uitgezet die ze bij easy introduceren. Maar alsnog geen makkelijke game, het hacken met 9S was af en toe best pittig.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
L23 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb me prima vermaakt met de combat van NieR Automata, maar inderdaad gelezen dat het beter kan. Wat zijn de aspecten die bij Astral Chain die vergelijkbaar zijn? Hoe zit het met verkennen van de wereld en de afwisselende sidequests zoals in NieR Automata?

Moet wel zeggen dat ik NieR Automata na de eerste keer dood gaan op easy heb gezet en het daar ook op heb laten staan. Uiteindelijk wel de auto chips (auto attack, auto shoot etc.) uitgezet die ze bij easy introduceren. Maar alsnog geen makkelijke game, het hacken met 9S was af en toe best pittig.
Dat ik Astral Chain speelde is voor mij al 3 jaar geleden, en Nier Automata 5, dus ik moet zeggen dat de sidequests me van beide niet helemaal meer bij staan. Je bent in Astral Chain politie agent/detective dus er zitten volgens mij meerdere tussen waarin je kleinere mysteries oplost, criminelen achtervolgd of mensen helpt. Als je van collectibles verzamelen houdt weet ik dat daar wel een hoop van te doen was in Astral Chain.
Wat ik wel herinner is dat de wereld van Astral Chain levendiger is, maar wel wat minder open dan die van Nier. Qua verhaal vind ik Astral Chain minder sterk dan Nier Automata, maar dat spreekt voor zich sinds Nier Automata in dat aspect mijn favoriete spel is.

Het sterkste punt is echt de combat van Astral Chain. Je bestuurt een Agent die vergelijkbaar vecht als in Nier Automata, een beetje versimpeld. Maar daarnaast heb je een soort demonisch beest dat je tegelijk kan besturen. Dit maakt het echt heel uniek, en doordat je door het spel verschillende beesten unlocked die verschillende dingen doen en je er ook combo's mee kan maken blijft het echt veel gevarieerder dan het raggen in Nier Automata, dat met verloop van tijd wel wat repetetief werd.

• Offens1490
L23 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Nou ja zo goed als het kon heb ik inmiddels maand gratis gekregen.(lees oude account opgeschoond)

Echter ben ik bang dat zoals vorige keer weer verwezen wordt naar online site. Time will tell en anders pech gehad.

AnimeAdicted

• Locolau
  • Laatst online: 03-02 16:10
Via de e-shop kan je dit kopen geloof ik? Let op, de 2023 editie heeft weer een nieuwe versie van het abonnement dus daar werkt die niet bij. Wie weet dat ze abonnementen voor de 'oude versie' niet meer verkopen.

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 19:54
Locolau schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Via de e-shop kan je dit kopen geloof ik? Let op, de 2023 editie heeft weer een nieuwe versie van het abonnement dus daar werkt die niet bij. Wie weet dat ze abonnementen voor de 'oude versie' niet meer verkopen.
Hmmm. Ik overweeg juist om een oudere versie (2022) te kopen omdat daar veel meer liedjes in het unlimited abo zitten. Zou jammer zijn als dat abo dan niet meer af te sluiten is. Dan ben je afhankelijk van en een nieuw spel, en een nieuw -kariger- abo...
Bailey2005 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Hmmm. Ik overweeg juist om een oudere versie (2022) te kopen omdat daar veel meer liedjes in het unlimited abo zitten. Zou jammer zijn als dat abo dan niet meer af te sluiten is.
Het oude Unlimited abo lijkt gewoon nog af te sluiten.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
L23 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Dat is het dance+ abonnement die met Just Dance 2023 is geintroduceerd. Werkt niet met de oudere games.
ahh..sorry dan

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 13:33
even heerlijk speculeren; gaan we een direct zien de komende weken?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:07
idd, de kans is groot dat er een Direct komt. Helemaal als je naar de vorige jaren kijkt en dat er buiten Zelda Tears of the Kingdom er geen grote Nintendo games aangekondigd zijn.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
Zag dat je met een dongel je PS5 controller kan aansluiten. Weet iemand of je ook 2 PS5 controllers kan aansluiten om met zijn 4e te spellen? Thanks!
Asprine schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:55:
Zag dat je met een dongel je PS5 controller kan aansluiten. Weet iemand of je ook 2 PS5 controllers kan aansluiten om met zijn 4e te spellen? Thanks!
Dat kan met twee dongels, per PS5 controller een dongel.

[Voor 5% gewijzigd door L23 op 31-01-2023 19:08]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 17:39
Ben benieuwd of de geruchten dat er een Direct aankomt waar zijn. Komende dinsdag wordt er gezegd.

https://mynintendonews.co...y-happening-7th-february/

[Voor 8% gewijzigd door Zeror op 01-02-2023 19:59]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Zeror schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:58:
Ben benieuwd of de geruchten dat er een Direct aankomt waar zijn. Komende dinsdag wordt er gezegd.

https://mynintendonews.co...y-happening-7th-february/
Volgende week is denk ik een goede kanshebber. De 7de is misschien wat "lastig" omdat het ook de dag is van de kwartaalresultaten. Nintendo heeft nog nooit op dezelfde dag een Direct gedaan... maar er kan altijd een eerste keer zijn.

• Zeror
JackAvery schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Volgende week is denk ik een goede kanshebber. De 7de is misschien wat "lastig" omdat het ook de dag is van de kwartaalresultaten. Nintendo heeft nog nooit op dezelfde dag een Direct gedaan... maar er kan altijd een eerste keer zijn.
Die video van de direct ligt allang klaar hoor. Kwestie van lanceren.

• Offens1490
Vandaag de "8Bitdo
8BitDo Lite 2 BT Gamepad Pink"

Ontvangen en moet zeggen best aardig.
Ja je zal consessies moeten doen maar ik Krijg minder kramp dan de joycons.
Enig echt nadeel na Mario kart dat het nog steeds vrij ligt aanvoelt.

Tja blijf de Pro controller best duur vinden, ondanks dat ik al 1 heb.

AnimeAdicted

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:01

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Stadia controller is nu werkend te krijgen met 8bitdo usb adapter, zie; https://reddit.com/r/Nint...o_v2_stadia_support_beta/

Team Cherry heeft een trademark aangevraagd voor "Fearless Fox". Was in het Edge artikel over Hollow Knight Silksong dat eind 2020 uitkwam al bekend dat ze ideeën aan het verzamelen waren voor een opvolgende game. Dit zal geen vervolg zijn op de Hollow Knight games, maar wel weer een grote wereld om te verkennen.

Maar gezien ze met Fearless Fox van ideeën op papier naar een trademark zijn gegaan. Ben ik benieuwd hoe het bug testen van Hollow Knight Silksong verloopt. Er zijn al meerdere aanwijzingen dat 2023 het jaar wordt dat Silksong uit komt. Zou februari, deze maand, het moment zijn dat we meer van de game horen? :+

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:46
Wat zijn jullie ervaringen met een controller specifiek voor N64 Online? En dan met name een goede analoge joystick. Er is natuurlijk de officiële van Nintendo zelf, die moeilijk verkrijgbaar is. Maar ook 3rd party. Welke werkt het prettigste? Het grootste bezwaar van een Pro controller (die ik nu gebruik), is dat het altijd prutsen blijft met knoppen lay-out en dat de stick te gevoelig is.

• Zeror

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
buddow schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:33:
Wat zijn jullie ervaringen met een controller specifiek voor N64 Online? En dan met name een goede analoge joystick. Er is natuurlijk de officiële van Nintendo zelf, die moeilijk verkrijgbaar is. Maar ook 3rd party. Welke werkt het prettigste? Het grootste bezwaar van een Pro controller (die ik nu gebruik), is dat het altijd prutsen blijft met knoppen lay-out en dat de stick te gevoelig is.
De Brawler64 is denk ik wat jij zoekt :)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:01

Ryatzu

Ryatzu schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:17:
Stadia controller is nu werkend te krijgen met 8bitdo usb adapter, zie; https://reddit.com/r/Nint...o_v2_stadia_support_beta/
Bij deze kan ik nu ook bevestigen dat het werkt.
Voor macos gebruikers moet het via een iets andere weg (heb ik gebruikt)
https://reddit.com/r/Stad...dy4q/_/j741s4j/?context=1

Pagina: 1 ... 191 192 193 Laatste

Let op:
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee