Knoalster91 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:59:
@G_Dragon @L23

Het is doorgegeven en is even de vraag of ze snel bij de oude Switch kan. If at all.
Hopelijk is dat het en dan is het hopelijk snel opgelost!

Bedankt :)
Onderaan de instructies wordt ook uitgelegd dat je één keer per jaar de registratie ervan als hoofdsysteem wissen zonder het Nintendo Switch-systeem te hoeven gebruiken. Daarvoor ga je naar accounts.nintendo.com en kies je WINKELMENU, gevolgd door REGISTRATIE VAN HOOFDSYSTEEM WISSEN.

Mocht je zelf een keer overstappen naar een ander Switch model dan is de makkelijkste manier om een system transfer te doen. Daarbij worden alle gegevens overgezet en is de nieuwe Switch ook gelijk het hoofdsysteem.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Mystikal

It never hurts to help

L23 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:48:
@Mystikal
Edit: Je hebt de vraag 2 jaar terug ook al gesteld en daar aangegeven dat de Switch via de tv zelf wel goed werkt. Dan is de heos bar zelf toch het probleem?
Ik heb geen actieve herinnering aan het feit dat ik deze vraag al eerder gesteld heb.... |:(
Meister Sachs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:43:
[...]

Is er trouwens een specifieke reden waarom je de switch via de soundbar op de tv hebt aangesloten? Ik beschik ook o.a. over een soundbar (Sonos). Die heb ik echter rechtstreeks aangesloten op de TV (via eARC). Apparaten zoals de Switch, ps5 en xbox series x heb ik dan uiteraard ook direct aangesloten op de TV. Werkt als een tierelier. Of bedoelde je dit niet?
Was meer kabelgewijs handiger met een LG g65, die zit zo plat tegen de muur. Ik denk dat ik toch maar voor een extra kabel ga en zo het probleem omzeilen...

Basement Bios ---- Exo-S

• Knoalster91
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-01 17:17
De Switch hoofd console maken was de oplossing. Werkt nu.
Heel erg bedankt!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01 16:21
Ik ben benieuwd of we binnenkort ook weer wat nieuwe originele Mario games of Donkey Kong games kunnen verwachten. Super Mario Odyssey is alweer 5,5 jaar oud. Bowser’s Fury tel ik niet mee als volledige game en 3D World Deluxe was vrijwel hetzelfde als de Wii U versie. Om eerlijk te zijn gebruik ik mijn Switch al een half jaar nauwelijks meer. Dat zal weer veranderen met Tears Of The Kingdom.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 20:17
Mario games frustreren me soms wel hoor, ik vind de meeste fantastisch en blijf sommige spelen zoals Mario Kart. Maar zelfs in Mario Kart wordt ik af en toe zo boos, omdat de winst op het allerlaatste moment voor je ogen verdwijnt. En ik probeer nog wel de roze auto van Peach te unlocken. Maar zie maar eens overal 1ste te worden voor genoeg punten.

Toch blijft het een soort van uitdaging, op een gegeven moment krijg ik altijd weer zin om ze te spelen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
afterhourpower1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:59:
Ik ben benieuwd of we binnenkort ook weer wat nieuwe originele Mario games of Donkey Kong games kunnen verwachten. Super Mario Odyssey is alweer 5,5 jaar oud. Bowser’s Fury tel ik niet mee als volledige game en 3D World Deluxe was vrijwel hetzelfde als de Wii U versie. Om eerlijk te zijn gebruik ik mijn Switch al een half jaar nauwelijks meer. Dat zal weer veranderen met Tears Of The Kingdom.
Ik verwacht geen nieuws omtrent een nieuwe Mario of Donkey Kong game voor Tears of the Kingdom uitkomt, en eigenlijk verwacht ik dit jaar ook geen nieuwe Mario. We hebben dit jaar al flink wat grote franchises waarvoor een nieuw deel is aangekondigd voor dit jaar (Fire Emblem, Zelda, Pikmin), ik zie Mario daar niet nog bij komen, ook omdat er echt nog helemaal niets bekend is over een nieuwe Mario. Een nieuwe Donkey Kong acht ik dan waarschijnlijker, maar ook daar zou ik niet te veel verwachten.

Ik denk dat de focus van de marketingafdeling van Nintendo na de release van Fire Emblem Engage volgende week zich vooral zal richten op 2 dingen, en dat is de Mario film in april en Tears of the Kingdom in mei. Dat zijn echt de grote jongens die nu bekend zijn, waar ze vol de focus op zullen willen richten. Dat gezegd hebbende, het zou kunnen dat ze in de film ergens een teaser of iets verstoppen naar een volgende Mario game, al past dat niet echt in de Nintendo strategie van aankondigingen van de laatste jaren waar alles wereldwijd tegelijk wordt aangekondigd in een Direct, dus ik acht dat onwaarschijnlijk.

Maar dat zijn mijn verwachtingen en verwachtingen, eind van het jaar zal blijken hoeveel er niet van klopte.

Verder, ik heb ook wel eens periodes gehad dat ik mijn Switch maanden niet gebruikt heb omdat ik met andere games bezig was, maar andersom ook, genoeg periodes gehad dat ik hem bijna dagelijks wel een paar uur gebruikte en in het weekend echt hele dagdelen zat te spelen.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 13:13
Ik vermoed sowieso dat het qua grote titels wel een beetje klaar is op de Switch. Zelda:TOTK zit nog in de pijplijn, en ik verwacht dat als MP4 nog gaat verschijnen dat ook nog wel een Switch titel zal zijn. Verder mogelijk nog wat WiiU ports (MP1/2/3 en mogelijk Zelda:WW en/of Zelda:TP) omdat dat relatief eenvoudig te doen zou moeten zijn. Granted, daar lopen al tijden geruchten over, maar goed.

Maar ik denk dat intern een hoop teams al stiekem met de opvolger bezig zijn. Nintendo kan het met bovenstaande nog wel een jaartje uitzingen, maar tenzij er ineens toch nog grote aankondigingen gaan komen wordt het dit jaar toch al een beetje karig, laat staan dat ze dan 2024 ook nog door moeten zonder grote titels óf een opvolger.

Maar dat is bij voorgaande consoles ook al geweest natuurlijk. Zelda:MM was zo ongeveer de laatste grote titel op de N64, op de Cube was Zelda:TP de uitzwaaier, de Wii sloot af met Zelda:SS en je zou kunnen stellen dat de WiiU Zelda:BOTW als klapstuk gekregen heeft. In die zin zou het zomaar kunnen dat Zelda:TOTK de laatste klapper op de Switch zal zijn.

• bzzzt
  • Laatst online: 03-02 13:56
Seal64 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:02:
Ik vermoed sowieso dat het qua grote titels wel een beetje klaar is op de Switch.
Je gebruikt nu ervaring met game opvolging in het verleden om te bepalen wanneer Nintendo een nieuwe console uitbrengt. Maar we leven nu wel in een bijzondere tijd van chiptekorten, onzekerheid en inflatie, dus vraag me af of een nieuwe game console is wat mensen op dit moment vinden dat ze nodig hebben.

Nintendo is niet zo groot als bv Sony of Microsoft (die ook inkomsten uit andere dingen als consoles hebben) dus een console misser kunnen ze zich slecht permitteren. Dan zitten ze liever nog een paar jaar op oude technologie en komen er echt nog wel een paar grote titels uit.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Knoalster91 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:17:
De Switch hoofd console maken was de oplossing. Werkt nu.
Heel erg bedankt!
Fijn om te horen dat het is opgelost!

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Seal64 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:02:
Ik vermoed sowieso dat het qua grote titels wel een beetje klaar is op de Switch. Zelda:TOTK zit nog in de pijplijn, en ik verwacht dat als MP4 nog gaat verschijnen dat ook nog wel een Switch titel zal zijn. Verder mogelijk nog wat WiiU ports (MP1/2/3 en mogelijk Zelda:WW en/of Zelda:TP) omdat dat relatief eenvoudig te doen zou moeten zijn. Granted, daar lopen al tijden geruchten over, maar goed.

Maar ik denk dat intern een hoop teams al stiekem met de opvolger bezig zijn. Nintendo kan het met bovenstaande nog wel een jaartje uitzingen, maar tenzij er ineens toch nog grote aankondigingen gaan komen wordt het dit jaar toch al een beetje karig, laat staan dat ze dan 2024 ook nog door moeten zonder grote titels óf een opvolger.

Maar dat is bij voorgaande consoles ook al geweest natuurlijk. Zelda:MM was zo ongeveer de laatste grote titel op de N64, op de Cube was Zelda:TP de uitzwaaier, de Wii sloot af met Zelda:SS en je zou kunnen stellen dat de WiiU Zelda:BOTW als klapstuk gekregen heeft. In die zin zou het zomaar kunnen dat Zelda:TOTK de laatste klapper op de Switch zal zijn.
Ik vind Hogwarts Legacy ook wel een grote titel, of heb je het specifiek over Nintendo exclusives?

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
bzzzt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Je gebruikt nu ervaring met game opvolging in het verleden om te bepalen wanneer Nintendo een nieuwe console uitbrengt. Maar we leven nu wel in een bijzondere tijd van chiptekorten, onzekerheid en inflatie, dus vraag me af of een nieuwe game console is wat mensen op dit moment vinden dat ze nodig hebben.

Nintendo is niet zo groot als bv Sony of Microsoft (die ook inkomsten uit andere dingen als consoles hebben) dus een console misser kunnen ze zich slecht permitteren. Dan zitten ze liever nog een paar jaar op oude technologie en komen er echt nog wel een paar grote titels uit.
Ik denk ook dat we dit jaar en volgend jaar nog geen nieuwe Switch gaan zien. Al die YT gasten schreeuwen er al jaren om, een nieuwe Switch, een Switch Pro of hoe ze het ding ook willen noemen. Want, zo stelt men, de Switch verkoop duidelijk steeds minder en de console loopt steeds verder achter en kan steeds minder goed nieuwe games fatsoenlijk draaien.

Dat kunnen best feiten zijn, maar er zit natuurlijk wel een bepaalde logica in. De console is nu 6 jaar op de markt, er zijn er echt een hoop verkocht. Natuurlijk is de Switch niet meer week in, week uit de best verkochte console. Zodra dat een weekje of langer niet zo is, dan staan ze weer te gillen dat ze gelijk hebben en dat de Nintendo morgen een nieuwe console moet uitbrengen anders gaat het geheid helemaal mis. Maar de software verkoop (en ook de hardware sales) zeggen Nintendo dat ze nog prima kunnen doorgaan zo. Het is echt meer een dingetje voor de hardcore gamer die graag een nieuwe console wil zien (en dat willen ze al jaren) dan dat de markt Nintendo daartoe dwingt.

Ook ik zou graag een nieuwe Switch willen zien (BC en 60fps docked en handheld), maar het is niet zo dat ik hem echt nodig heb. Want de games die ik erop speel, die spelen prima. Ik speel geen Pokemon games en ik speel geen grote games thirdparty games op de Switch. Ja, BotW en Links Awakning hadden framerate issues, maar dat heeft me nooit gehinderd en is nooit onspeelbaar geweest voor mij. Verder laat een Mario Kart, een Mario Odyssey, Kirby and the Forgotten Land zien dat Nintendo hun games mooi kunnen laten zijn en ook nog eens vloeiend speelbaar zijn.

De mensen die roepen dat hij nu toch echt moet komen doen dat meer vanuit hun eigen wens dan dat het voor Nintendo echt nodig zal zijn. Die lachen zich nog steeds rot met die “oude” Switch van ze. Binnenkort de Zelda TotK Oled Switch en ze lachen nog harder (ik ga hem ook zeker kopen 😊) en nog wat grote titels en ze zijn voorlopig weer helemaal het mannetje.

[Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 13-01-2023 10:10]

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:11
Ik hoef ook geen nieuwe Switch, maar zou wel graag zien dat ze wat goedkoper worden. Volgens mij kon je de GameCube en Wii (Mini) aan het eind van de cyclus voor respectievelijk €99 en €109 kopen. Plus een grote hoeveelheid topgames voor €29,95 (Players choice/Select). Nu is het natuurlijk een andere tijd, dat weet ik. Maar toch vind ik het jammer.

• bzzzt
Cyrax0508 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:08:
Want, zo stelt men, de Switch verkoop duidelijk steeds minder en de console loopt steeds verder achter en kan steeds minder goed nieuwe games fatsoenlijk draaien.
Als het doel van Nintendo zou zijn te concurreren met Xbox/PS5 als platform voor AAA games zou het inderdaad betekenen dat ze als de bliksem met een nieuwe console moeten komen. Maar dat is helemaal hun doel niet. Games die gericht zijn op de Switch kunnen er prima uitzien en vloeiend speelbaar zijn. De beperkte capaciteit maakt het onmogelijk om met de top van wat mogelijk is te concurreren op visuals dus moet daar innovatieve gameplay tegenover staan. In mijn ogen is dat de winnende combinatie van Nintendo: niet de hoofdprijs betalen voor goede gameplay.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Bombvis schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:57:
[...]
Ik vind Hogwarts Legacy ook wel een grote titel, of heb je het specifiek over Nintendo exclusives?
Het is nog steeds afwachten wat ze met de Switch versie gaan doen. Er is nog helemaal niks bekend hoe ze dit spel op de Switch gaan uitbrengen.

• Cyrax0508
bzzzt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Als het doel van Nintendo zou zijn te concurreren met Xbox/PS5 als platform voor AAA games zou het inderdaad betekenen dat ze als de bliksem met een nieuwe console moeten komen. Maar dat is helemaal hun doel niet. Games die gericht zijn op de Switch kunnen er prima uitzien en vloeiend speelbaar zijn. De beperkte capaciteit maakt het onmogelijk om met de top van wat mogelijk is te concurreren op visuals dus moet daar innovatieve gameplay tegenover staan. In mijn ogen is dat de winnende combinatie van Nintendo: niet de hoofdprijs betalen voor goede gameplay.
Ja, eens hoor. Ik zie de Switch ook precies zo en ik hou juist daarom van de Switch. Dat stukje dat jij quote is de algemene tendens van de YT mensen en dergelijke. Het is niet mijn eigen mening.

Ik vind de Switch overigens best een duur apparaat als ik dat vergelijk met de PS5/Series S/X. De Switch was al verouderd toen hij uitkwam :+

Ik heb de Switch voor de echte Nintendo games en voor Indie games. Als de performance van een bepaalde indiegame waar ik interesse in heb op de Switch goed draait, dan koop ik hem altijd op de Switch. Dit vanwege de draagbaarheid. Ik vind het bijvoorbeeld supervet dat de de TMNT Cowabunga collectie overal kan spelen.

Speelt een indiegame significant beter op de PS5, dan koop ik die versie. Gelukkig valt dit over het algemeen mee en kan ik ze redelijk vaak voor mijn Switch aanschaffen. Ik speel nooit een grote titel van een multiplaform game op de Switch, ik ga dan altijd voor de beste performance/graphics, tenzij ik de draagbaarheid echt heel belangrijk vind. Zo wilde ik de GTA Trilogy graag op de Switch, maar de performance is/was gewoon duidelijk slechter dan op de PS5. Dan kies ik wel voor de PS5.

*knip*
Dit is niet de bedoeling, zie ook onze huisregels

[Voor 87% gewijzigd door Sagat op 13-01-2023 14:50]

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 19:37
sderooij schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:26:

*knip*
domme vraag misschien, maar hoe zou dat in zijn werking gaan? :+

[Voor 40% gewijzigd door Sagat op 13-01-2023 14:50]

Zie eerdere bericht

[Voor 85% gewijzigd door Sagat op 13-01-2023 14:51]

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:50

ronalddus

Buffalo77

Vraagje.
Ik zou graag een 2e docking station willen aanschaffen voor mijn switch, zodat ik ook beneden met switch snel kan aansluiten op de tv (LG OLED).

Nu zijn is de officiele dock en adapter iets te duur om 'erbij te nemen'.

Ik heb ook geen HDMI kabel beschikbaar, dus ik moet iets gaan doen met een splitter/switch.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste/voordeligst kan oplossen?

- Zijn er third party docking stations te koop die betrouwbaar zijn?
- Is de officiele adapter van Nintendo nodig? Of moet deze aan bepaalde specs voldoen om het te laten werken?

[Voor 18% gewijzigd door ronalddus op 13-01-2023 11:47]

Buffalo77 | Pokemon Unite

• Transportman
  • Nu online
Ik zie voorlopig geen nieuwe Switch Pro/2 komen, de sales van de hardware zelf zijn nog goed te noemen. Daarnaast, nieuwe hardware leidt tot een split in playerbase, er zijn nu iets van 115-120 miljoen Switch consoles verkocht, dat is een gigantische markt om games op af te zetten, terwijl een opvolger dat niet meteen zal hebben. Een opvolger moet dan of backwards compatible zijn, waarbij de kans bestaat dat ontwikkelaars voor de originele Switch blijven ontwikkelen omdat die afzetmarkt veel groter is, wat vervolgens voor gebruikers de noodzaak om te upgraden weer weg neemt, wat het voor ontwikkelaars weer minder aantrekkelijk maakt om voor de nieuwe versie te ontwikkelen. In die zin dwingt de markt Nintendo er nu toe om door te gaan met de Switch, ondanks alle luchtfietserij van YouTubers en dergelijke (die volgens mij alleen maar views binnen willen trekken en vulling aan hun kanaal moeten geven tussen releases door).

Daarnaast, de bestverkochte game op de Switch (Mario Kart 8 Deluxe), krijgt tot eind dit jaar DLC, dat zou echt niet het geval zijn als een opvolger van de Switch met een nieuwe MK om de hoek zou staan, terwijl ook de NSO uitbreidingspakket voor een groot deel van dit jaar nog N64 games erbij gaat krijgen (zoals nu aangekondigd) en ook dat zou niet het geval zijn als de opvolger om de hoek zou staan. Tel daarbij dat Tears of the Kingdom momenteel de enige aangekondigde game is die bij een console launch een system seller zou kunnen zijn maar gewoon voor de Switch uitkomt, zie ik voorlopig geen opvolger van de Switch komen.

Ik ga er wel vanuit dat Nintendo bezig is met een opvolger, want de Switch zal niet het eeuwige leven hebben, maar zolang de verkopen goed te noemen zijn, zal de noodzaak er niet zijn.
bzzzt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:42:
[...]

En zelfs de graphics kunnen er nog prima uitzien (zie Xenoblade Chronicles 3 bijvoorbeeld). Het vereist alleen wel dat je als ontwikkelaar een optimaliseringsslag moet doen.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:07
ronalddus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:43:
Vraagje.
Ik zou graag een 2e docking station willen aanschaffen voor mijn switch, zodat ik ook beneden met switch snel kan aansluiten op de tv (LG OLED).

Ik zal niet snel een third party dock gebruiken. Die dingen willen wel eens Switches bricken.
De officiële dock kan je voor 70 euro bij Nintendo bestellen. En de voeding voor 30 euro. Zie https://store.nintendo.nl...-zwart-000000000010009196
en
https://store.nintendo.nl...dapter-000000000002510666
Geen officiëel door Nintendo gelicensideerd. Dus dan is de garantie tot aan de voordeur, en ik denk niet dat je je Switch wilt bricken met een onofficiële dock.
- Is de officiele adapter van Nintendo nodig? Of moet deze aan bepaalde specs voldoen om het te laten werken?
Voor de originele dock heb je de originele adapter nodig.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 13:38
Vraagje.

Ik heb ook geen HDMI kabel beschikbaar, dus ik moet iets gaan doen met een splitter/switch.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste/voordeligst kan oplossen?

Genki covert (mini) dock staat goed bekend online. Er zijn inderdaad verhalen te vinden van bricked consoles na het gebruiken van een third party dock, maar die verhalen heb ik nog nooit gehoord over de Genki covert linie.

Elke fatsoenlijke HDMI kabel werkt overigens. :)

• Cyrax0508
Transportman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:00:

[...]

En zelfs de graphics kunnen er nog prima uitzien (zie Xenoblade Chronicles 3 bijvoorbeeld). Het vereist alleen wel dat je als ontwikkelaar een optimaliseringsslag moet doen.
Die kunnen er zeker goed uitzien, maar feitelijk gezien is het wel zo dat de graphics toch behoorlijk achterlopen op zelfs de vorige generatie van Sony en MS. Laat staan op de huidige generatie van Sony en MS Het maakt mij verder niet uit hoor, ik speel graag op Switch en zeker Nintendo zelf kan op de veroudere hardware van hun console echt toveren soms.

Een game als MK 8 en Splatoon 3 spelen ontzettend vloeiend en zien er echt nog altijd goed uit. Optimalisatie kun je wel aan Nintendo overlaten. Natuurlijk vist Nintendo in een andere vijver, maar verschil in performance en pure kwaliteit van de graphics wordt toch wel steeds duidelijker met de tijd en dat gat zal alleen maar groter worden. Is voor nu niet erg, maar het gaat een keer zo zijn dat developers hun games niet meer kunnen maken voor de Switch.

[Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 13-01-2023 12:51]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 17:39
@ronalddus
Infidel666 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Genki covert (mini) dock staat goed bekend online. Er zijn inderdaad verhalen te vinden van bricked consoles na het gebruiken van een third party dock, maar die verhalen heb ik nog nooit gehoord over de Genki covert linie.

Elke fatsoenlijke HDMI kabel werkt overigens. :)
Ja, ik heb zelf die Genki Covert Dock. Die werkt prima en nog geen issues mee gehad tot nu toe. Voordeel is dat het compact en dus ook makkelijk om mee te nemen (op vakantie bijvoorbeeld). Daarnaast is ie ook bruikbaar als een USB-C PD charger. Enige nadeel is eigenlijk dat je Switch wel plat moet leggen. Hij komt niet met iets waarin je de Switch kunt wegzetten, zoals bij de officiele dock.

De Covert Dock Mini is weer een verbetering van die oorspronkelijke Covert Dock. Hier kost ie €55,29:
https://www.amazon.nl/Gen...ock-Mini-EU/dp/B0BLZN258X

Ik gebruik die Genki Covert Dock ook in combinatie met de Genki Shadowcast om bijvoorbeeld mijn laptop als groot scherm te gebruiken wanneer ik niet thuis ben.

[Voor 10% gewijzigd door Zeror op 13-01-2023 13:01]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• bzzzt
Toen de switch net nieuw was bleken sommige 'officieuze' accesoires in het slechtste geval je Switch op te blazen. Persoonlijk zou ik voor die paar tientjes 'winst' niet het risico willen lopen een 300-400 euro Switch met mogelijk voor honderden euro's aan games er op te moeten missen. Ik zou een game minder aanschaffen komend jaar en gewoon de officiële dock halen.
Houd er ook rekening mee dat je bij de meeste namaak docks ook nog een oplader moet aanschaffen en daar beter niet te extreem op kan bezuinigen. Het prijsverschil is dus minder groot dan je denkt.

Aan de andere kant zullen de kinderziektes ook wel uit de huidige docks zijn gehaald omdat het probleem al zo lang bekend is.

• bzzzt
Transportman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:00:
Een opvolger moet dan of backwards compatible zijn, waarbij de kans bestaat dat ontwikkelaars voor de originele Switch blijven ontwikkelen omdat die afzetmarkt veel groter is, wat vervolgens voor gebruikers de noodzaak om te upgraden weer weg neemt, wat het voor ontwikkelaars weer minder aantrekkelijk maakt om voor de nieuwe versie te ontwikkelen.
Nintendo zou natuurlijk zoals Sony met de PS4/PS5 een 'betere' versie kunnen maken die in principe dezelfde games speelt maar dan op een hogere resolutie/refresh. Daarmee kom je tegemoet aan de wensen van de mensen die meer performance en AAA ports willen, maar het wordt lastig uitleggen dat je voor een bepaalde game ervaring de nieuwe versie nodig hebt (denk aan Cyberpunk op de PS4).
Het is alleen helemaal niet iets voor Nintendo om zich heel erg druk te maken over de exacte snelheid van de GPU of hoeveelheid storage. Ze kopen gewoon in wat ze voor een bepaald prijspunt kunnen pakken en bouwen daar dan mee verder of het nu veel of weinig is. Druk maken doen ze zich over controls, draagbaarheid, gameplay concepten etc.
Ik ga er wel vanuit dat Nintendo bezig is met een opvolger, want de Switch zal niet het eeuwige leven hebben, maar zolang de verkopen goed te noemen zijn, zal de noodzaak er niet zijn.
Ik ga er vanuit dat Nintendo als sinds de release van de Switch aan het nadenken is over hoe de opvolger er uit moet zien wanneer die uit moet komen. Mogelijk vinden ze de potentiele opvolger die ze nu zouden kunnen bouwen gewoon niet goed genoeg.
Vind ik wel wat kort door de bocht. Als ontwikkelaar kan je een 3d chip die x miljoen triangles per seconde kan renderen niet ineens het dubbele laten presteren. Games die helemaal gebouwd zijn rond een bepaald performance nivo zijn echt niet met een slagje er overheen speelbaar te maken...

• bzzzt
Cyrax0508 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:50:
Optimalisatie kun je wel aan Nintendo overlaten. Natuurlijk vist Nintendo in een andere vijver, maar verschil in performance en pure kwaliteit van de graphics wordt toch wel steeds duidelijker met de tijd en dat gat zal alleen maar groter worden. Is voor nu niet erg, maar het gaat een keer zo zijn dat developers hun games niet meer kunnen maken voor de Switch.
Mwoch, tussen kunnen en willen zit natuurlijk ook een verschil. Zolang er een markt van 100 miljoen actieve devices is zullen er nog best lang games uitgebracht worden.

• ZesBarkiePK
Dank je wel, dat is geen geld. Ik heb er een voor in de slaapkamer besteld.

sderooij schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:26:
[mbr]
*knip*
[/mbr]
Zucht…
Oke dan
Ik hoef zelf ook geen nieuwe Switch. Maar kan best zijn dat als er een opvolger komt dat ik vrij snel overstap. Ik ben in ieder geval (nog steeds) tevreden met de Switch. Gaat mij om de games. En ja ik begrijp dat er een aantal games uitgebracht worden die waardeloos draaien. Maar voor mij waren er in 2022 nog genoeg leuke games te spelen die prima op de hardware draaien. Ik verwacht niet dat 2023 anders zal zijn. Zolang Nintendo zelf leuke games blijft ontwikkelen voor de Switch vind ik het wel prima. Prima als de volgende Mario 3D platformer nog op de Switch uitkomt. Ook prima als ze deze bewaren voor de opvolger, heb ik een reden om over te stappen.

Zelf verwacht ik mogelijk dit jaar een aankondiging en in 2024 de opvolger. Maar mocht het langer duren dan is dat voor mij geen probleem.
dit jaar verwacht ik ook niks, maar een opvolger komt er zeer zeker, want daar zal waarschijnlijk de nieuwe mario voor komen :P

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:34
ShadLink schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:21:
[...]
Voor de originele dock heb je de originele adapter nodig.
Ik was de adapter kwijt en heb gewoon een USB-C charger geprobeerd bij het Switch OLED dock. Een Apple iPad charger gaf niet genoeg power maar een Samsung 35 W USB-C charger werkt prima.
Voor de amiibo verzamelaars hier, ik zie dat wolf link op voorraad is :)
https://www.nedgame.nl/me...-link---midna/8930266266/

net even eentje besteld :)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
sderooij schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:29:

Gerucht is dat o. a. een flink aantal zelda amiibo opnieuw gemaakt worden voor de release van Tears of the Kingdom.

Shulk is bijv. via Nedgame ook weer te preorderen

[Voor 6% gewijzigd door Ike. op 14-01-2023 11:50]

sderooij schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:29:

Je kan alleen twintig hartjes krijgen via Twilight Princess HD op de Wii U? Standaard heb je maar 3 hartjes als je de amiibo gebruikt in BOTW.
L23 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Je kan alleen twintig hartjes krijgen via Twilight Princess HD op de Wii U? Standaard heb je maar 3 hartjes als je de amiibo gebruikt in BOTW.
Dat geloof ik wel ja, moet nog even iemand zoeken met een Wii U en TP + die hartjes kan geven :D

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
L23 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Yep. Dat is correct. Je moet in TP HD een bepaalde dungeon doorlopen. Dan kan je de amiibo scannen en heb je full hearts.
Dan mogen ze Twilight Princess HD ook wel uitbrengen op de Switch :P Ik vond Wolf Link wel tof in BOTW, leuk als je maatje ook weer in TOTK zit.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
DaLass schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:13:
[...]

Gek genoeg ook gezien bij een kennis van mij, die hadden een dock die ineens niets meer leek te doen aan hun TV. Aangezien ik 2 docks heb, gezegd dat ze er wel eentje konden lenen. Wisseltje gedaan, ondertussen draait hun "defecte" dock al ruim 6 maanden zonder issues als mijn main dock en zij hebben ook nergens last van met mijn dock.

Welke regio woon je? Wellicht kun je testen met iemand anders?
Ter lering en vermaak de test resultaten met een andere set:
• dock 2 met switch 2: werkt
• dock 2 met switch 1: werkt
• dock 1 met switch 2: werkt
• dock 1 met switch 1: werkt niet 8)7

• Transportman
  • Nu online
Rukapul schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Ter lering en vermaak de test resultaten met een andere set:
• dock 2 met switch 2: werkt
• dock 2 met switch 1: werkt
• dock 1 met switch 2: werkt
• dock 1 met switch 1: werkt niet 8)7
Misschien een keer een software update doen van dock en Switch? Baat het niet, schaadt het niet.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Transportman schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Misschien een keer een software update doen van dock en Switch? Baat het niet, schaadt het niet.
De originele dock heeft geen mogelijkheid om de firmware te updaten.

De Switch is up-to-date :)

• ZesBarkiePK
L23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:57:
Ik hoef zelf ook geen nieuwe Switch. Maar kan best zijn dat als er een opvolger komt dat ik vrij snel overstap. Ik ben in ieder geval (nog steeds) tevreden met de Switch. Gaat mij om de games. En ja ik begrijp dat er een aantal games uitgebracht worden die waardeloos draaien. Maar voor mij waren er in 2022 nog genoeg leuke games te spelen die prima op de hardware draaien.
Het gaat mij ook om de games. Maar een Zelda of Pokémon game met laten we zeggen PS4 graphics lijkt me wel heel erg gaaf.

Voor Mario games vind ik het niet zo belangrijk. Maar ik zou wel is willen zien wat ze met Zelda of Pokémon konden doen.

Dus ja als er iets nieuws uitkomt hoop ik wel dat het ook echt de moeite is.

• G_Dragon

G_Dragon

Ik kan maar geen leuke pre-order deal vinden voor Digimon World: Next Order, misschien omdat ik stiekem nog hoop heb op een mooie steelbook of editie O-)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Op Reddit lees ik dat GuliKit vanaf nu ook Hall Effect sensor joysticks verkoopt voor Joy-cons. Deze joysticks zouden het risico op stick drift serieus moeten beperken, maar of het de meerprijs waard is... Ik zie prijzen zoals £30,- voor 2 joysticks.
L23 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:10:
Op Reddit lees ik dat GuliKit vanaf nu ook Hall Effect sensor joysticks verkoopt voor Joy-cons. Deze joysticks zouden het risico op stick drift serieus moeten beperken, maar of het de meerprijs waard is... Ik zie prijzen zoals £30,- voor 2 joysticks.
Het probleem van de Amazon listing is dat het moeilijk na te gaan is of dit daadwerkelijk hall-effect-sticks zijn (al lijken de teardown-foto's daar wel op te wijzen?). De verkopende partij is bijv. niet GuliKit zelf en het product zelf is (nog?) niet te vinden op hun site.

[Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 16-01-2023 16:52]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Het probleem van de Amazon listing is dat het moeilijk na te gaan is of dit daadwerkelijk hall-effect-sticks zijn. De verkopende partij is bijv. niet GuliKit zelf en het product zelf is (nog?) niet te vinden op hun site.
Klopt idd. Er is alleen een aankondiging afgelopen zomer gedaan dat GuliKit er mee bezig is. Degene die op Reddit het product heeft gekocht heeft er volgens mij 50 dollar voor twee Joysticks betaald. En heeft ze uit elkaar gehaald en foto's gemaakt.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 22:10

Speedy55

www.jpl-racing.nl

sderooij schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Dat geloof ik wel ja, moet nog even iemand zoeken met een Wii U en TP + die hartjes kan geven :D
https://www.etsy.com/nl/l...-1&organic_search_click=1

Of iets makkelijker voor degene die geen mensen met Wii U kennen, zoals ik. Had hem zelf bij iemand anders besteld in het verleden, maar hetzelfde idee.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Le Figaro laat weten dat de Switch in 2022 de best verkochte console ooit is geworden in Frankrijk. In 2022 zijn er daar nog eens een klein miljoen consoles verkocht, goed voor een totaal van 7.09 miljoen Switch'es in het land. Dat is meer dan de Wii (6.3 miljoen) of de PS4 (6 miljoen).

Pokémon Scarlet & Violet (Violet et Écarlate) was de bestverkochte retailgame in Frankrijk met 701.000 exemplaren die over de toonbanken geschoven zijn (excl. digitale sales).

Frankrijk was trouwens niet het enige land waar Scarlet & Violet het erg goed doen... in Japan heeft het spel al meer fysieke exemplaren verkocht dan Sword & Shield op drie jaar tijd.

[Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2023 20:29]

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 19:52
Zijn er meer mensen die tegen het volgende aanlopen?

Nintendo-account. Werkt, ik kan inloggen op de Switch, wil ik via webbrowser inloggen, melding incorrect emailadres and/or password. Met zelfde emailadres en password. Doe ik reset van password en maak er hetzelfde van wat het was, dan kan ik inloggen via de webbrowser, maar even later doet ie het op de Switch niet. Weer password reset, etc... En ik heb 1 Nintendo-account met emailadres.

Dus best wel irritant eigenlijk.

Wilde bij Nintendo-support wel een ticket inschieten, maar daar heb je niet de optie om voor dit soort zaken een ticket in te schieten en de rest van de opties was gesloten (gisteren).

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33
Even nog eens geprobeerd hier, maar hier kan ik zonder problemen inloggen.

Mijn advies, maak eens (tijdelijk) een nieuw wachtwoord aan, waardoor je op beide plaatsen hem opnieuw moet invoeren en kijken of het probleem dan ook blijft.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
DikkieDick schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:22:

Nintendo-account. Werkt, ik kan inloggen op de Switch, wil ik via webbrowser inloggen, melding incorrect emailadres and/or password. Met zelfde emailadres en password. Doe ik reset van password en maak er hetzelfde van wat het was, dan kan ik inloggen via de webbrowser, maar even later doet ie het op de Switch niet. Weer password reset, etc... En ik heb 1 Nintendo-account met emailadres.

Wilde bij Nintendo-support wel een ticket inschieten, maar daar heb je niet de optie om voor dit soort zaken een ticket in te schieten en de rest van de opties was gesloten (gisteren).
Ik kan (bijna) nooit 2x met hetzelfde wachtwoord inloggen bij Nintendo.
Bij een wachtwoord als "Welkom 1349!!34fkdkded!!" werkt dit bij het resetten en kan ik inloggen.
Wanneer ik later weer eens wil inloggen met hetzelfde wachtwoord, dan faalt dit. Na een reset werkt het weer.
Ik heb dit inmiddels tig keer kunnen reproduceren.

Mijn oplossing: Je Google account (of ieder ander account) koppelen aan je Nintendo account en daarmee inloggen.

Is niet ideaal, maar dat werkt tenminste wel.
Ik vermoed dat ze een backend systeem hebben dat niet tegen lange wachtwoorden kan of zo, maar heb geen zin om te testen hoeveel karakters en welke karakters wel/niet worden ondersteund.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• DikkieDick
Jan_V schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Ik kan (bijna) nooit 2x met hetzelfde wachtwoord inloggen bij Nintendo.
Bij een wachtwoord als "Welkom 1349!!34fkdkded!!" werkt dit bij het resetten en kan ik inloggen.
Wanneer ik later weer eens wil inloggen met hetzelfde wachtwoord, dan faalt dit. Na een reset werkt het weer.
Ik heb dit inmiddels tig keer kunnen reproduceren.

Mijn oplossing: Je Google account (of ieder ander account) koppelen aan je Nintendo account en daarmee inloggen.

Is niet ideaal, maar dat werkt tenminste wel.
Ik vermoed dat ze een backend systeem hebben dat niet tegen lange wachtwoorden kan of zo, maar heb geen zin om te testen hoeveel karakters en welke karakters wel/niet worden ondersteund.
Ok. Ben dus niet de enige. Nou mijn ww is niet zo heel lang: iets van 11 karakters. Ga eens kijken hoe ik dat met mijn googleaccount ga doen. Gebruik ik verder niet, en het is uiteraard een heel ander emailadres. Heb nu iets van nintendo@mijndomein.nl, het handige van het hebben van een eigen domein, zodat ik 'overal' een ander emailadres kan gebruiken en mocht ik bv ineens mail van iets anders op dit emailadres krijgen dan weet ik dat er een lek is geweest. :-)

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 13:38
Mijn Nintendo wachtwoord is 20 tekens lang en het werkt altijd vlekkeloos, zowel op de switch als op de mobiele website. Dus aan de lengte alleen zal het niet liggen, vermoed ik.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
DikkieDick schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:22:

Controleer de taal van je toetsenbord instelling. En anders je PW is typen in notepad en kijk of ie exact overeenkomt met wat jij typt.

• DikkieDick
Tux3.14 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Controleer de taal van je toetsenbord instelling. En anders je PW is typen in notepad en kijk of ie exact overeenkomt met wat jij typt.
Dat laatste is een goede, maar als ik het ww invul (haal hem uit Lastpass) bij wijzig wachtwoord wat dan op de laptop is, dan werkt ie vervolgens wel weer op de Switch (als ie daar eerst niet werkte) en dan weer niet op de laptop. Maar heb het google account gekoppeld. Zien of dat nog soelaas biedt.
wolf link amiibo binnen, nice :D

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:41
Dat is gaaf. Ik heb het geluk gehad dat ik die toen heb kunnen kopen.
Hier vorige week Sephiroth binnen gekregen en voor mijn vrouw de Monster Hunter Stories 2 Amiibo Rathian and Cheval binnen gekregen a veel te veel geld.
De anderen uit die reeks waren overigens ook prijzig, maar niet zo duur als deze.
Heb echt een bak aan Amiibo en die liggen allemaal nog in een doos. Wellicht ooit eens neer kunnen gaan zetten als ik er plek voor heb.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 18:44
Wat kun je met een Amiibo?

• linksquest
Dat verschilt per Amiibo en per Game, bij de ene game zoals bijvoorbeeld super Smash, daar vechten ze met je mee, bij andere games krijg je weer een soort van mini dlc, bijvoorbeeld een pakje, en weer bij een andere game helpt het je weer, zoals bij Skywars Sword met de speciale Amiibo om overal te kunnen teleporteren.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-02 23:08
Goeie review voor Fire Emblem zeg! Kan niet wachten.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:26
Timothy3000 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:40:
Goeie review voor Fire Emblem zeg! Kan niet wachten.
Welke?

• linksquest
Ik zag alleen van IGN Benelux eentje voorbij komen, die gaf een 7, maar ook gamespot na google ook maar een 7. IGN.com weer een 9, weet niet of je die bedoeld?

[Voor 54% gewijzigd door linksquest op 17-01-2023 18:46]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:41
Soms echt toffe dingen zoals iets unlocken in een spel, andere keren suffe dingen. Ik koop ze omdat ik ze mooi vind.

De amiibo voor breath of the wild geeft bijvoorbeeld wolf link de wolf link uit twilight prinses en de link op paard geeft epona in het spel.
Daarnaast volgens mij andere versies een random per dag kistje waar nog equipment uit de betreffende spellen in kan zitten.

Voor yoshis wooly world op de wiiu gevwn amiibos verschillende skins voor Yoshi, dit zal in crafted world niet anders zijn.

• Timothy3000
Destructoid, Polygon, IGN, PU oa.

Moest reviewS zijn in mijn vorige post maar de S lijkt eraf gevallen haha.

[Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 17-01-2023 19:05]

L23 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:10:
Nu ook te koop op Aliexpress en Amazon.de - enkel nog steeds niet vanaf de GuliKit verkooppagina op Amazon. Gulikit heeft wel ondertussen de joysticks op hun eigen website gezet.

De verkoper op Amazon - 'AKNES'- lijkt wel op zijn minst een verdeler van verschillende controller merken te zijn waaronder Gulikit en 8bitdo. Volgens Aliexpress zit het hoofdkantoor in China onder de bedrijfsnaam Shenzhen Haifan Technology co. Ltd. Redelijke kans dat het dus niet gewoon namaak is, want dan zouden ze de producten rebranden...
JackAvery schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Nu ook te koop op Aliexpress en Amazon.de - enkel nog steeds niet vanaf de GuliKit verkooppagina op Amazon. Gulikit heeft wel ondertussen de joysticks op hun eigen website gezet.

De verkoper op Amazon - 'AKNES'- lijkt wel op zijn minst een verdeler van verschillende controller merken te zijn waaronder Gulikit en 8bitdo. Volgens Aliexpress zit het hoofdkantoor in China onder de bedrijfsnaam Shenzhen Haifan Technology co. Ltd. Redelijke kans dat het dus niet gewoon namaak is, want dan zouden ze de producten rebranden...
Namaak verwacht ik ook niet omdat op de foto's op Reddit te zien was dat het geen gewone Joy-con joysticks zijn. Hall Effect sensor joysticks voor de Joy-cons lijkt me op dit moment nog lastig na te maken.
Ik dacht dat GuliKit die pagina al op hun website had staan, ze hadden van het zomer ook al op Twitter aangekondigd er mee bezig te zijn. Alleen is het apart dat GuliKit op dit moment nog geen officiële aankondiging heeft gedaan dat ze nu te koop zijn. Mogelijk te vroeg in de verkoop?

Hoe kijk jij tegen de prijs aan? En ben je geïnteresseerd in dit product?
Het is dat ik een tijdje terug al een drift probleem had en toen vrij goedkoop op Aliexpress 6 vervangende joysticks gekocht heb voor 10 euro. Nog maar 1 joystick vervangen en kan nog jaren vooruit.
Hier zullen de Tomb Raider fans blij mee zijn...

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:40

Sméagol

Master of Mayhem

Er zijn rumours dat Baten Kaitos, één van de 3 RPG's op de GameCube ( 8)7 ), een remake krijgt. door Bandai Namco en Monolith.
https://exputer.com/news/baten-kaitos-eternal-wings-remake/

Ik had zelf liever een sequel gehad, maar 't is zo lang geleden dat een remake met goede production values er ook wel in gaat. Goeie herinneringen aan de game. "één van de 3 RPG's op de GameCube" was helaas niet heel veel overdreven, ik kocht de 3 grootste in één keer bij de Media Markt. Paper Mario, Tales of Symphonia, en deze dus, die ik volgens mij als eerste ben gaan spelen nadat ik ze alle 3 snel had uitgeprobeerd.
Ik vond de sfeer tof, de card battle mechanics leuk, en de mechanics dat al je kaarten konden veranderen was briljant. Ik kan me nog herinneren dat ik een zooi "death coins" (weet niet meer hoe ze heten) spaarden, en die constant naar enemies gooiden. Die coins hadden een kleine kans op een OHK.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

L23 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Namaak verwacht ik ook niet omdat op de foto's op Reddit te zien was dat het geen gewone Joy-con joysticks zijn. Hall Effect sensor joysticks voor de Joy-cons lijkt me op dit moment nog lastig na te maken.
Ik dacht dat GuliKit die pagina al op hun website had staan, ze hadden van het zomer ook al op Twitter aangekondigd er mee bezig te zijn. Alleen is het apart dat GuliKit op dit moment nog geen officiële aankondiging heeft gedaan dat ze nu te koop zijn. Mogelijk te vroeg in de verkoop?
Ik denk dat die pagina nieuw is maar ik durf er geen geld op inzetten.
Hoe kijk jij tegen de prijs aan? En ben je geïnteresseerd in dit product?
Het is dat ik een tijdje terug al een drift probleem had en toen vrij goedkoop op Aliexpress 6 vervangende joysticks gekocht heb voor 10 euro. Nog maar 1 joystick vervangen en kan nog jaren vooruit.
Ik ga mijn eigen joycons er niet mee upgraden. Dit is al bijna de prijs van een enkele joycon (of van 10 'gewone' sticks) en ik gebruik ze niet ongelooflijk vaak. Aan de andere kant denk ik dat het voor handheld spelers wel echt toegevoegde waarde heeft. Misschien interessanter om dan te wachten op third party joycons met hall effect sticks?
Eerste game aankoop dit jaar is Cuphead. Ben benieuwd, lijkt me wel een leuke game om co-op te spelen.

Inmiddels ook weer een stuk verder met NieR Automata. Speel nu android 9S. Wel onder de indruk van het spel. Normaal speel ik meer westerse RPG's zoals Knights of the Old Republic, Mass Effect, Fallout en Skyrim. Deze game sluit daar voor mij ook mooi op aan. Vooral de soundtrack vind ik erg goed. Favoriete nummer is Peaceful Sleep. Daarvan ook bladmuziek gevonden en aan het oefenen op de piano.

• G_Dragon

G_Dragon

Toch nog een launch bonus.. geen grote zoals een steelbook waarop ik hoopte, maar het is toch weer iets :D

Bloombergs Mochizuki kwam vannacht met een opmerkelijk artikel uit:
Het artikel zelf:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet meteen een sales argument zie voor een groei van de verkoop. Misschien spreek ik voorbarig en geven de fiscale resultaten die 7 februari en in mei gepresenteerd worden bewijs in het tegendeel. Maar er even van uitgaande dat de rapportage van Bloomberg klopt, zie ik minstens twee van deze drie dingen gebeuren in het komende fiscale jaar: meer special edities, een prijsverlaging en/of een nieuw model in de Nintendo Switch familie.

Ook zeer benieuwd welke software dit zou moeten blijven pushen. De evergreens blijven een rol spelen maar verder is de toekomst na Zelda bijna volledig onbekend.
@JackAvery Ben benieuwd wanneer ze de Playstation 2 inhalen :p

Ik verwacht inderdaad een toename in speciale edities om de verkoop te pushen.
Een prijsverlaging klinkt aannemelijk, maar dat had ik al een paar jaar eerder verwacht en was tot nu toe niet nodig.
Een nieuw model in de Switch familie (zoals de PSP E1000, Wii mini en New Nintendo 2DS XL) die goedkoper is te produceren?

Ik verwacht in ieder geval nog wel interessante software. Herhaling van 2017 met Zelda en Mario?

• Transportman
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:26:
Bloombergs Mochizuki kwam vannacht met een opmerkelijk artikel uit:
[Embed]Het artikel zelf:

[...]

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet meteen een sales argument zie voor een groei van de verkoop. Misschien spreek ik voorbarig en geven de fiscale resultaten die 7 februari en in mei gepresenteerd worden bewijs in het tegendeel. Maar er even van uitgaande dat de rapportage van Bloomberg klopt, zie ik minstens twee van deze drie dingen gebeuren in het komende fiscale jaar: meer special edities, een prijsverlaging en/of een nieuw model in de Nintendo Switch familie.

Ook zeer benieuwd welke software dit zou moeten blijven pushen. De evergreens blijven een rol spelen maar verder is de toekomst na Zelda bijna volledig onbekend.
De vraag naar Switch consoles is nog steeds prima en zat de beperking afgelopen jaar meer op beschikbaarheid. Daarnaast heeft Nintendo met de tot op heden bekende DLC een signaal afgegeven dat er voor eind 2023 wel nieuwe games zullen blijven komen (en waarschijnlijk tot daarna).

Daarnaast is het niet zo gek dat de toekomst na Zelda onbekend is, Nintendo houdt de kaarten dicht voor de borst, ik verwacht dat er pas na de release van Zelda nieuws zal komen over een volgende grote titel.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:49
Sméagol schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:37:
Er zijn rumours dat Baten Kaitos, één van de 3 RPG's op de GameCube ( 8)7 ), een remake krijgt. door Bandai Namco en Monolith.
https://exputer.com/news/baten-kaitos-eternal-wings-remake/

Ik had zelf liever een sequel gehad, maar 't is zo lang geleden dat een remake met goede production values er ook wel in gaat. Goeie herinneringen aan de game. "één van de 3 RPG's op de GameCube" was helaas niet heel veel overdreven, ik kocht de 3 grootste in één keer bij de Media Markt. Paper Mario, Tales of Symphonia, en deze dus, die ik volgens mij als eerste ben gaan spelen nadat ik ze alle 3 snel had uitgeprobeerd.
Ik vond de sfeer tof, de card battle mechanics leuk, en de mechanics dat al je kaarten konden veranderen was briljant. Ik kan me nog herinneren dat ik een zooi "death coins" (weet niet meer hoe ze heten) spaarden, en die constant naar enemies gooiden. Die coins hadden een kleine kans op een OHK.
3 grootste kan redelijk kloppen maar baten kaitos 1 van de 3 rpg's noemen gaat wel heel ver, harvest moon valt wellicht een beetje buiten standaard (j)rpg's maar pokemon xd gale of darkness en pokemon colloseum waren er bijvoorbeeld ook. Verder had je ook nog Lost Kingdoms, FF Crystal Chronicles, Skies of Arcadia Legends, Phantasy star Online en dan vergeet ik er nog een aardig aantal.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:40

Sméagol

Master of Mayhem

protoss warrior schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:57:
[...]

3 grootste kan redelijk kloppen maar baten kaitos 1 van de 3 rpg's noemen gaat wel heel ver, harvest moon valt wellicht een beetje buiten standaard (j)rpg's maar pokemon xd gale of darkness en pokemon colloseum waren er bijvoorbeeld ook. Verder had je ook nog Lost Kingdoms, FF Crystal Chronicles, Skies of Arcadia Legends, Phantasy star Online en dan vergeet ik er nog een aardig aantal.
Ik zeg zelf al dat dat overdreven was. Maar ik had 't over typische JRPG's, waar de Cube berucht om was daar een flink gebrek aan te hebben. Tuurlijk zijn er meer JRPG's, of RPG's in het algemeen, maar niet veel en de meeste zijn nog een flink stuk obscuurder ook. De Pokémon en FF spin-offs wil ik daar niet onder rekenen, die hadden echt een andere appeal dan de mainline games. Phantasy Star is een MMO, waarvan ik me überhaupt niet kan herinneren dat ik toendertijd op de hoogte van die game was. Ik denk dat ik die niet in winkels ben tegen gekomen. Lost Kingdoms stond toendertijd ook nog op m'n wishlist, maar was al behoorlijk wat obscuurder. Dan blijf er over Skies of Arcadia, die is fantastisch, en had ik niet moeten vergeten inderdaad. Dus 4 JRPG's op de Cube. ;)

Het punt was dus dat Baten Kaitos één van de weinige JRPG classics was op de Cube, en één waarvan ik wel een goede remake lust. Maar dan moet 't wel een goede remake zijn en geen simpele remaster. Met goede voice acting. Dan kan ik niet wachten om weer honderden kaarten te gaan verzamelen en kijken wat voor rare combo recipes ik kan ontdekken.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

L23 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:10:
@JackAvery Ben benieuwd wanneer ze de Playstation 2 inhalen :p

Ik verwacht inderdaad een toename in speciale edities om de verkoop te pushen.
Een prijsverlaging klinkt aannemelijk, maar dat had ik al een paar jaar eerder verwacht en was tot nu toe niet nodig.
Een nieuw model in de Switch familie (zoals de PSP E1000, Wii mini en New Nintendo 2DS XL) die goedkoper is te produceren?
Of een Switch 2 O-)
Transportman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:51:
[...]

De vraag naar Switch consoles is nog steeds prima en zat de beperking afgelopen jaar meer op beschikbaarheid.
Nintendo claimt dat maar ik weet niet of dit voldoende is om het produceren van een paar miljoen extra consoles per jaar te verantwoorden. Mijn indruk is niet dat er grote tekorten waren in de Europese of Japanse markt. Verder is vraag elastisch. Iemand die een Switch wou in 2022 wilt er niet noodzakelijk nog steeds één.

Alle publiek beschikbare data suggereert dat de vraag niet plots sterk aan het stijgen is. De eerste helft van het huidige fiscale jaar doet het net iets slechter dan het FY2019-2020. Eerste indicaties van Q3 suggereren eenzelfde trend.

Kort gesteld blijf ik er dus bij dat - indien de informatie van Bloomberg klopt - Nintendo hier te optimistisch projecteert tenzij ze van plan zijn om significante wijzigingen te doen aan hun prijs/waarde propositie.

FYI, de data van Nintendo zelf:

Daarnaast heeft Nintendo met de tot op heden bekende DLC een signaal afgegeven dat er voor eind 2023 wel nieuwe games zullen blijven komen (en waarschijnlijk tot daarna).
Los van het feit dat ik ook denk dat Nintendo nog wel enkele jaren games maakt die op de huidige Switch modellen functioneren: het bestaan van DLC is geen enkele indicatie van toekomstplannen.
Daarnaast is het niet zo gek dat de toekomst na Zelda onbekend is, Nintendo houdt de kaarten dicht voor de borst, ik verwacht dat er pas na de release van Zelda nieuws zal komen over een volgende grote titel.
Ik ga er van uit dat we volgende maand een Direct krijgen, maar wie weet. Het is trouwens best apart dat de marketing campagne voor Zelda nog steeds bijna onbestaande is, maar het is wel zo dat Nintendo die marketing cyclussen kort houdt.
Ik probeer er altijd een andere draai aan te geven :P Maar ben benieuwd.
@L23 ik vrees ervoor dat Nintendo toch gaat wachten tot 24 (of later). Persoonlijk vind ik dat niet erg maar ik zie het wel als een gemiste kans voor een business model dat iteratiever op de hardware inspeelt :) Nintendo heeft een sterk en nog steeds uniek concept in handen. Hopelijk beseffen ze dat.

• Transportman
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:02:
[...]
Nintendo claimt dat maar ik weet niet of dit voldoende is om het produceren van een paar miljoen extra consoles per jaar te verantwoorden. Mijn indruk is niet dat er grote tekorten waren in de Europese of Japanse markt. Verder is vraag elastisch. Iemand die een Switch wou in 2022 wilt er niet noodzakelijk nog steeds één.

Alle publiek beschikbare data suggereert dat de vraag niet plots sterk aan het stijgen is. De eerste helft van het huidige fiscale jaar doet het net iets slechter dan het FY2019-2020. Eerste indicaties van Q3 suggereren eenzelfde trend.

Kort gesteld blijf ik er dus bij dat - indien de informatie van Bloomberg klopt - Nintendo hier te optimistisch projecteert tenzij ze van plan zijn om significante wijzigingen te doen aan hun prijs/waarde propositie.

FYI, de data van Nintendo zelf:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou het ook knap vinden als het klopt, 21 miljoen is veel, zeker voor een console die zo oud is als de Switch. Ik ben het met je eens, ik zie het ze ook niet doen zonder een wijziging in de prijs/waarde propositie.

Er waren misschien geen grote tekorten in Europa/Japan, ik heb geen idee hoe het in andere regio's was (USA is +-1/3e van de totale Switch-markt), maar als ze 10% niet kunnen leveren wereldwijd, scheelt dat gewoon 2 miljoen Switch-consoles.

Al vraag ik me ook wel af hoe betrouwbaar Bloomberg in dit geval is, die hebben het ook continu over een Swtich 2/Pro gehad die volgens hun laatste berichten er toch niet gaat komen.
[...]
Los van het feit dat ik ook denk dat Nintendo nog wel enkele jaren games maakt die op de huidige Switch modellen functioneren: het bestaan van DLC is geen enkele indicatie van toekomstplannen.
Ik denk dat het wel een (extra) indicatie is dat er komende periode niets bijzonders verwacht hoeft te worden. Met DLC tot het eind van het jaar geeft Nintendo echt aan tot einde van het jaar nog wel vol op ondersteuning van de huidige Switch in te zetten.

Ik zie het bestaan van DLC niet als belangrijkste indicatie, de belangrijkste indicatie is wel dat TotK gewoon op de Switch uitkomt, Zelda is een van de weinige titels die een console launch zou kunnen dragen, dat Nintendo dat niet doet is voor mij wel de belangrijkste indicatie dat er voorlopig geen opvolger komt.
[...]
Ik ga er van uit dat we volgende maand een Direct krijgen, maar wie weet. Het is trouwens best apart dat de marketing campagne voor Zelda nog steeds bijna onbestaande is, maar het is wel zo dat Nintendo die marketing cyclussen kort houdt.
Mijn gevoel is dat de marketingcyclussen van Nintendo ongeveer van first party IP naar first party IP gaan, waarbij ik first party heel ruim reken. Met de release van de nieuwe Fire Emblem vandaag, verwacht ik ook dat de focus van marketing nu naar TotK zal verschuiven, startende vanaf de volgende Direct (februari/maart als Nintendo zich houdt aan het ritme van de afgelopen jaren).
Met de release van Fire Emblem Engage kan er elke week gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 3 maart. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Transportman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:20:
Ik denk dat het wel een (extra) indicatie is dat er komende periode niets bijzonders verwacht hoeft te worden. Met DLC tot het eind van het jaar geeft Nintendo echt aan tot einde van het jaar nog wel vol op ondersteuning van de huidige Switch in te zetten.
We hebben het over de Mario Kart 8 Deluxe Circuit-uitbreidingspas? Niet dat ik binnenkort iets bijzonders verwacht, maar zie niet waarom deze DLC iets kan uitsluiten. Los van wanneer de opvolger gaat komen gaat de Switch nog meerdere jaren ondersteund worden. Net zoals de 3DS die nog een paar jaar ondersteund werd nadat de Switch op de markt kwam. De 3DS remake van Luigi's Mansion kwam eind 2018 uit. In dat opzicht vind ik de DLC, waar ze voornamelijk oude banen nieuw leven in blazen, niet heel anders.

• Transportman
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:36:
[...]

We hebben het over de Mario Kart 8 Deluxe Circuit-uitbreidingspas? Niet dat ik binnenkort iets bijzonders verwacht, maar zie niet waarom deze DLC iets kan uitsluiten. Los van wanneer de opvolger gaat komen gaat de Switch nog meerdere jaren ondersteund worden. Net zoals de 3DS die nog een paar jaar ondersteund werd nadat de Switch op de markt kwam. De 3DS remake van Luigi's Mansion kwam eind 2018 uit. In dat opzicht vind ik de DLC, waar ze voornamelijk oude banen nieuw leven in blazen, niet heel anders.
Ik bedoel zeker niet dat de DLC een opvolger van de Switch uitsluit (hooguit in het geval van Mario Kart dat het Mario Kart 9 voorlopig uitsluit), maar juist in combinatie met het feit dat een system seller als Tears of the Kingdom "gewoon" op de Switch uitkomt dit jaar, verwacht ik binnenkort geen opvolger voor de Switch. Als het bericht van Bloomberg klopt, zou ik zelfs niet eerder dan H2 2024 een echte opvolger verwachten (in 2023 nog even de Kerstverkoop meepakken met de huidige Switch, dan in de loop van 2024 de opvolger aankondigen en dan in 2024 de opvolger in de Kerstverkoop).

Dit staat natuurlijk los van support en nieuwe games als de opvolger er eenmaal is, maar dat zal ook voor een deel afhangen wat die opvolger precies is en hoe goed ie verkoopt.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 14:14
Stick drift RMA update: ik heb op 5 januari mijn twee (neon gele) joycons naar Nintendo verstuurd en heb gisteren (20 januari) twee nieuwe joycons (in dezelfde kleur) terug ontvangen. Duurt dus eventjes, maar wel netjes opgelost!

omniscale.nl

• JoeZuCK
  • Laatst online: 13:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe kijken jullie naar LRG (Limited Run Games).

Ik zit met een schuin oog te kijken naar Return to Monkey Island. Maar import en taxes maakt het meteen al zo duur. Ik zit met een dubbel gevoel namelijk, want ik heb destijds ook Hollow Knight bij ze besteld (eerste batch) waarbij je de DLC apart moest downloaden en niet op de cardridge stond. Heb hem overigens nog altijd nieuw in seal, maar dat terzijde.

Maar met Hollow Knight was het volgens mij ook zo dat dit spel ook via andere kanalen dan LRG verkocht werd later en het ineens een stuk goedkoper werd.

Hoe zal dat gaan met Return to Monkey Island. Zal dit echt een limited run zijn en moet ik bang zijn om achter het net te vissen (FOMO) of zal dit spel ook fysiek via andere kanalen in de toekomst worden aangeboden.

Ik snap dat jullie niet in jullie glazen bol kunnen kijken, maar ik zou graag jullie mening of kijk hierop willen weten.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

@JoeZuCK Ik ben niet blij met LRG, al heb ik daar voorgaande jaren wel games besteld (Thimbleweed Park en Celeste). Thimbleweed Park, ook een game van Ron Gilbert, duurde een aantal maanden tot het geleverd was. Je doet een pre-order, vervolgens volgt de productie, dus het duurt een bepaalde tijd tot ze de game kunnen toesturen. Ik begrijp dat het tegenwoordig langer duurt omdat ze veel meer games tegelijk uitbrengen. Kan in sommige gevallen wel meer dan een jaar duren.

Importeren is inderdaad ook duur, daarom baal ik er van dat er geen wereldwijde fysieke release is aangekondigd van Return to Monkey Island en dat je het gewoon bij je Nederlandse (web)shop kan bestellen. Ik ga het spel waarschijnlijk wel bestellen, maar wacht nog even tot maart. Er is geen reden om nu al te bestellen, kan ook tot de laatste dag. Waar ik een beetje bang voor ben is dat er later alsnog een fysieke release aangekondigd wordt voor de Europese markt. Geen idee hoe je daar op tijd achter gaat komen en of dat überhaupt gaat gebeuren.

Hollow Knight begrijp ik niet helemaal, die was ook gelijk voor de Europese markt aangekondigd, kwam alleen iets later uit. Hollow Knight is ook nooit verkocht via LRG, maar via Fangamer.

• Timothy3000
Fire Emblem Engage is ouderwets tof. Ik mis de Three Houses school wel een beetje, maar de gameplay maakt veel goed.
Transportman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Ik bedoel zeker niet dat de DLC een opvolger van de Switch uitsluit (hooguit in het geval van Mario Kart dat het Mario Kart 9 voorlopig uitsluit), maar juist in combinatie met het feit dat een system seller als Tears of the Kingdom "gewoon" op de Switch uitkomt dit jaar, verwacht ik binnenkort geen opvolger voor de Switch. Als het bericht van Bloomberg klopt, zou ik zelfs niet eerder dan H2 2024 een echte opvolger verwachten (in 2023 nog even de Kerstverkoop meepakken met de huidige Switch, dan in de loop van 2024 de opvolger aankondigen en dan in 2024 de opvolger in de Kerstverkoop).

Dit staat natuurlijk los van support en nieuwe games als de opvolger er eenmaal is, maar dat zal ook voor een deel afhangen wat die opvolger precies is en hoe goed ie verkoopt.
Je mist het punt een beetje denk ik (of ik begrijp je uitleg niet juist). Je mag bijna zeker verwachten dat er een "cross-gen" periode volgt als er een nieuwe console uitkomt. Het uitkomen van een game op platform 1 betekent niet dat platform 2 niet al gereleased kan worden - zeker niet als de "opvolger" backwards compatible is. Hetzelfde geldt voor het aankondigen van DLC of support voor een multiplayer game (Splatoon 3 bvb.).

Als het nieuwe platform backwards compatible is, des te beter want dan 'moet' je eigenlijk geen aparte release op het tweede platform doen (al kan een aparte release met extra features natuurlijk sales op het nieuwe platform stimuleren).

Nintendo heeft regelmatig een console/handheld nog 1-2 jaar ondersteund terwijl de nieuwe generatie al in de winkels lag. Meest recent nog de 3DS :) Ik denk niet dat Nintendo bereid is om ASAP een publiek van 120 miljoen + gebruikers los te laten.

In ieder geval is het op dit moment zeer moeilijk te voorspellen wanneer Nintendo hun 'next-gen' gaat introduceren. Het software schema beschouw ik niet als een hint in de ene of de andere richting. De hardware/driver leaks zijn interessant en lijken te suggereren dat productie van de SoC niet al te ver weg meer is, maar artikels zoals dat van Bloomberg of de recente interpretatie van geruchten door Digital Foundry en Nate The Hate lijken een latere tijdlijn te suggereren.

• JoeZuCK
  • Laatst online: 13:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

@L23 Ja sorry Fangamer wbt Hollow Knight.

We zullen zien. Return to Monkey Island kost nu in totaal 57 euro.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

JoeZuCK schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:35:

Ik had nog niet naar de kosten gekeken, maar zuur :P En normaal gesproken kan je bij een gewone release in de winkel nog een leuke aanbieding afwachten.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:08
JoeZuCK schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:35:

Als ik nu ff kijk:
Switch € 24,99
Steam €22,99
Megupe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Als ik nu ff kijk:
Switch € 24,99
Steam €22,99
Gaat om de fysieke game.

• Timothy3000
Een paar uur in Fire Emblem zitten nu. Had verwacht dat het spel me wat zou tegenvallen. Ik vond de vorige erg leuk en dacht dat ik de school flink zou gaan missen.

Maar niets is minder waar. Het is en blijft gewoon een fantastische serie. De gameplay is aardig verslavend en zowel de main quests als kleine side quests zijn echt leuk om te spelen.

Met dit en Zelda beloofd het een mooi jaar voor de Switch te worden. :D

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:57
Onlangs een switch gekocht. M'n eerste Nintendo sinds Nintendo 64. Moet stellen dat de evolutie van Mario 64 naar Super Mario Odyssey stuk beperkter is dan ik had verwacht.

Komt ook wel omdat Mario 64 zo geweldig was voor z'n tijd. Maar toch, 25 jaar verder...

Controle en camera niet echt verbeterd en graphics natuurlijk wel wat, maar niet spectaculair.

Zelfde geldt voor Mario Kart.

Ik krijg vooral zin om de 64 versie te spelen, wel mooi dat dat ook kan :)

• Transportman
  • Nu online
JackAvery schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Je mist het punt een beetje denk ik (of ik begrijp je uitleg niet juist). Je mag bijna zeker verwachten dat er een "cross-gen" periode volgt als er een nieuwe console uitkomt. Het uitkomen van een game op platform 1 betekent niet dat platform 2 niet al gereleased kan worden - zeker niet als de "opvolger" backwards compatible is. Hetzelfde geldt voor het aankondigen van DLC of support voor een multiplayer game (Splatoon 3 bvb.).

Als het nieuwe platform backwards compatible is, des te beter want dan 'moet' je eigenlijk geen aparte release op het tweede platform doen (al kan een aparte release met extra features natuurlijk sales op het nieuwe platform stimuleren).

Nintendo heeft regelmatig een console/handheld nog 1-2 jaar ondersteund terwijl de nieuwe generatie al in de winkels lag. Meest recent nog de 3DS :) Ik denk niet dat Nintendo bereid is om ASAP een publiek van 120 miljoen + gebruikers los te laten.

In ieder geval is het op dit moment zeer moeilijk te voorspellen wanneer Nintendo hun 'next-gen' gaat introduceren. Het software schema beschouw ik niet als een hint in de ene of de andere richting. De hardware/driver leaks zijn interessant en lijken te suggereren dat productie van de SoC niet al te ver weg meer is, maar artikels zoals dat van Bloomberg of de recente interpretatie van geruchten door Digital Foundry en Nate The Hate lijken een latere tijdlijn te suggereren.
Ik ben het met je eens, ik hecht alleen ook nog wel wat waarde aan het release/support-schema van de games, maar ik zie het zeker niet als heilig. Het is een combinatie van meerdere factoren, waarbij release/support er eentje is.
Timothy3000 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:32:
Een paar uur in Fire Emblem zitten nu. Had verwacht dat het spel me wat zou tegenvallen. Ik vond de vorige erg leuk en dacht dat ik de school flink zou gaan missen.

Maar niets is minder waar. Het is en blijft gewoon een fantastische serie. De gameplay is aardig verslavend en zowel de main quests als kleine side quests zijn echt leuk om te spelen.

Met dit en Zelda beloofd het een mooi jaar voor de Switch te worden. :D
Ik heb er nu ook een aantal uur in zitten, hij is zeker leuk, tempo ligt voor mijn gevoel alleen iets te hoog. Na/tijdens ieder gevecht krijg je er weer nieuwe karakters bij, waardoor je niet echt binding krijgt met de karakters waar je al kennis mee hebt gemaakt. Ook de support op het veld is lastig, want dat telt alleen voor aangrenzende units, maar met een vierkante grid is dat lastig te bewerkstelligen omdat melee ook alleen maar aangrenzend kan.
Hertog_Martin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:39:
Onlangs een switch gekocht. M'n eerste Nintendo sinds Nintendo 64. Moet stellen dat de evolutie van Mario 64 naar Super Mario Odyssey stuk beperkter is dan ik had verwacht.

Komt ook wel omdat Mario 64 zo geweldig was voor z'n tijd. Maar toch, 25 jaar verder...

Controle en camera niet echt verbeterd en graphics natuurlijk wel wat, maar niet spectaculair.

Zelfde geldt voor Mario Kart.

Ik krijg vooral zin om de 64 versie te spelen, wel mooi dat dat ook kan :)
3D Mario en Mario Kart zijn wat betreft gameplay eigenlijk nog steeds dezelfde games als 25 jaar geleden met wat kleine aanpassingen, Nintendo had gewoon gigantisch veel goed de eerste keer.
Transportman schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:53:
Ik ben het met je eens, ik hecht alleen ook nog wel wat waarde aan het release/support-schema van de games, maar ik zie het zeker niet als heilig. Het is een combinatie van meerdere factoren, waarbij release/support er eentje is.
Wat bedoel je met dat je ook nog waarde hecht aan het release/support-schema? Hecht JackAvery daar geen waarde aan of zo?
We kunnen momenteel alleen kijken naar de releases en de support van de Switch. Opvolger is nog niet aangekondigd. Maar qua releases voor de Switch zie ik dit jaar geen verschil met voorgaande jaren. Nintendo kondigt zijn games vrij kort voor release aan, niet jaren van te voren. In dat opzicht niet vreemd dat het nog niet helemaal duidelijk is hoe de rest van het jaar er uit ziet na de release van Tears of the Kingdom.
@L23 ik denk dat @Transportman gewoon bedoelt dat voor hem het feit dat er support tot 2023/24 is aangekondigd voor bepaalde games net iets meer doorweegt dan voor mij :)
@JackAvery Ok. Mij zegt dat meer dat we voorlopig nog even kunnen genieten van de Switch. Met of zonder opvolger.

• Timothy3000
Transportman schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb er nu ook een aantal uur in zitten, hij is zeker leuk, tempo ligt voor mijn gevoel alleen iets te hoog. Na/tijdens ieder gevecht krijg je er weer nieuwe karakters bij, waardoor je niet echt binding krijgt met de karakters waar je al kennis mee hebt gemaakt.
Ik vind dat vooralsnog opzich wel meevallen (ben in chapter 7 nu) al mis ik het hele sociale gebeuren van Three Houses wel een beetje. En het verhaal is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Het is voor mij echt de core gameplay die dit een toffe game maakt, waar Three Houses in z'n geheel echt fantastisch was. Die game staat vooralsnog wel wat hoger.
Pagina: 1 ... 191 192 193 Laatste

Let op:
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee