Cyrax0508 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Dan mag je niet zeggen dat je hem uitgespeeld en dat hij niet hardcore genoeg is
Ik vond dat wel moeilijk (en leuk). Ik zoek nu nog steeds af en toe wat maantjes trouwens. Die zijn voor mij optioneel, dus het cijfer is daar niet van afhankelijk wat mij betreft. Ik vind wel dat het er veel te veel zijn en dat het daarom kan voelen als opvulling. Dat heeft deze game helemaal niet nodig.
Uitspelen betekent voor mij doorspelen tot je de credits ziet. Niet tot je als een completionist alles hebt gedaan wat je kan doen. Als Mario Odyssey wilde laten zien dat het ook uitdagende platforming heeft dan het spel dat mij moeten laten zien voor ik de credits over mijn scherm zag rollen.
En als je het spel hebt uitgespeeld kan je daarna natuurlijk nog meer doen bij een spel. Een niveau hoger of lager, alles verzamelen, jagen op achievements/ challenges etc etc...
Mario Odyssey heb ik dus uitgespeeld. Toen ik de credits over mijn scherm zag rollen ben ik wellicht één of twee keer dood gegaan in totaal. Dat vind ik te weinig voor een Mario platform game. Ik beoordeel dit spel dus ook op een "run/ play" tot de credits. Doe ik ook met alle andere videogames.
Om de naam genoot erbij te pakken. Toen ik Super Mario World op de SNES had uitgespeeld had ik al iets van "zozo ik heb een paar pittige levels gedaan" en toen had ik nog geen eens de Special star stages gedaan"
Gelukkig voor mij is Super Mario 3D world meer als Mario World dan als Mario Odyssey!. Logisch ook gezien de naam natuurlijk.
Ik ben kritisch op Mario Odyssey en dat komt voor een gedeelte omdat ik previews heb gezien die zeer lovend waren en waarvan sommige het zelfs een spel noemenden die zoals Mario 64 is maar dan nog beter. Ja dan is de "hype train" wel in volle vaart. Mario 64 was in zijn tijd een revolutie, mijn eerste 3d Mario game ooit en er waren dingen die nu niet meer goed zijn maar WOW.... Mario 64 had al binnen 10 uur spelen diverse pittige platform stukjes. Eerste bowser stage kon je best dood gaan om even snel wat erbij te pakken.
[Voor 22% gewijzigd door MetalSonic op 04-01-2023 12:35]