StealthyPeanut schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:16:
Voor mezelf Zelda BOTW gekocht. Na een vliegende start en denk 25 uur, nu een beetje op een drempel gestuit. Als ik hem opstart heb ik een uurtje max de tijd en voordat ik erin zit, zit m'n tijd er alweer op. Ook word ik niet zo de wereld ingezogen als ik had gehoopt. Het voelt soms als werk ipv hobby.
De truk bij BOTW is om te doen waar jij zin in hebt

Als het aanvoelt als werk, dan doe je misschien niet de juiste dingen. Niks is verplicht. En als blijkt dat het spel echt niet voor jou is, zet het neer.
Voor mensen met weinig tijd zou ik zeggen: stel je eigen doelen. Op een half uurtje kan je 1-2 shrines eens doen bvb. Zelf ontdek ik gewoon graag nieuwe dingen in dat spel. Als ik een half uur rondgedwaald heb en eigenlijk bijna niks gedaan heb, maar het me gelukt is om berg X te beklimmen en een nieuw shrine te vinden, heb ik nog steeds plezier gehad.
Daarom nu op zoek naar een nieuwe game die me meer ligt. Ik heb al tal van videos bekeken van topgames voor de Switch maar de traditionele Nintendo games doen me niet zoveel. Ze lijken me vooral leuk om met de kids te doen, maar zelf doet het me niet zoveel. Is de Switch dan wel wat voor mij vraag ik me af? Of herkennen meerdere dit gevoel en is dit vooral een vooroordeel omdat het jeugdsentiment is?
Afhankelijk van het genre dat je graag speelt heeft Nintendo echt wel meer dan de typische kids games in het gamma. Ze zien er gewoon niet "realistisch" uit zoals de typische AAA games op andere platformen. De gameplay kan echter even goed of beter zijn.
Kijk zeker ook naar third-party en indie games. Ik weet niet of je nog op andere platformen speelt, maar indien niet heb je echt veel opties als je wat verder zoekt.
De games die me wel leuk lijken, zijn realistischer en in genres waar de Switch niet per se om bekend staat (racegames, strategie etc). Kan ik dan nog wel slagen op de Switch vraag ik me af. Ik krijg dé game niet gevonden via YT, daarom dat ik mijn gedachten hier neerschrijf.
Iemand suggesties of tips?
Thanks

.
Het is mijn genre niet maar racegames die je kan overwegen: Fast RMX, Horizon Chase Turbo, GRID Autosport, Burnout Paradise, Trials Rising... Geef Mario Kart in single player op 200cc misschien ook eens een kans.
Strategie: er is heel veel keuze als je strategie RPG's leuk vindt. Hetzelfde geldt voor strategie/puzzel mixes. Ook zijn er enkele 4X games die interessant kunnen zijn. "Pure" RTS games worden bijna niet meer gemaakt, maar er zijn er een paar op Switch. Mijn suggesties: Civilization VI, Into The Breach, Mario + Rabbids serie, Fire Emblem serie, Valkyria Chronicles serie, Triangle Strategy, The DioField Chronicle, Tactics Ogre Reborn, Wargroove, Invisible Inc., This War of Mine, XCOM 2, Pikin 3, The Banner Saga... en eigenlijk kan ik nog veel meer opsommen