Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
PinkCat schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:03:
[...]

Ik gok dat je dit ook al hebt geprobeerd, maar wie weet. Druk de power button minimaal 20 seconden in en kijk of er leven in het apparaat komt. Paar uur aan de lader en dan nogmaals proberen de power button 20 seconden in te drukken.
Ja ook geprobeerd, met de volume toetsen, en home toets combinatie. Maar helaas.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 16:54
Bedankt nog allemaal voor de hulp gisteren met de headset.
Ik kan bevestigen dat de Sony Inzone H9 prima werkt met de Nintendo Switch, zo lang je de USB dongel op PC modus zet.

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, dus nu maar eens mezelf een beetje voorstellen.
De laatste Nintendo die ik heb gehad was een Nintendo 64 en de Nintendo Switch wilde ik eigenlijk al jaren in huis halen, maar nooit gedaan. Toen ik het OLED model voor een goede prijs zag heb ik hem dan eindelijk in huis gehaald. De tijd van het jaar is nu ook perfect om veel te kunnen gamen.

Ik ben momenteel verslaafd aan Mario Kart. Met name de banen uit het N64 en SNES tijdperk vind ik heel erg leuk, omdat ik als kind Mario Kart op beide consoles heb gehad.
In het begin was 100cc nog een uitdaging, maar hoe meer je speelt, hoe beter je wordt en nu ben ik al bezig om alle circuits op 3 sterren te halen met 150cc. Je wordt echt heel snel veel beter.

Verder heb ik Zelda: Breath of the Wild, New Super Mario Bros. U, en Pokémon Let's Go, Pikachu gekocht. Die laatste is misschien niet de beste Pokemon game, maar ik ken alleen de eerste 150 Pokemon, dus toen was de keuze snel gemaakt.

De Pro controller vind ik erg prettig, alleen is het even wennen als je van een PlayStation komt. Bij Nintendo is de A knop rechts de Enter knop, bij PlayStation is dat de X knop aan de onderkant. Ik klik nog steeds wel eens mis, maar ook dat gaat steeds beter.

Wat ik niet snap is dat bij Zelda de X knop bovenaan de spring knop is, dat voelt voor mij onnatuurlijk aan. Maar kwestie van wennen denk ik.

Maar een fantastisch kleine console waar ik nu al heel erg veel plezier aan beleef. Het dock had van mij wel wat zwaarder gemogen, en het klepje voor het wisselen van spelletjes vind ik ook niet heel erg praktisch. Maar het zijn maar kleine klachten.

Ik zoek nog een goede opberger voor al m'n spelletjes, heeft iemand een aanrader?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Nieuwe update voor Mario Strikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb ook eindelijk een Switch gekocht. Nu heb ik een jong zoontje en schijnt Pikuniku een leuk spelletje te zijn. Die wil ik dan in de shop kopen, maar krijg deze melding: Foutcode: 9001-1670

Is dit locatie afhankelijk en eventueel nog te omzeilen of is dit gewoon dat de game nog in de shop staat maar echt niet meer beschikbaar is?

Games gekocht:
Mario Kart
Mario Party Superstars
Mario Aces wil ik nog hebben, omdat ik op de N64 Mario Tennis geweldig vond, maar vooral even 2e hands.. (Het zou toch fijn zijn als mensen reageren op Marktplaats en V&A :) )
Mario Odyssey ook wel, maar al uitgespeeld op een geleende Switch, dus niet direct nodig.

Nog andere tips voor een zoontje van 6 en een half en een vrouw die stiekem ook wel eens wil proberen te gamen? (Zelf vind ik de Nintendo exclusives wel interessant, maar de rest gaat gewoon op de PS5)

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 15-12-2022 11:41 ]

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Weet iemand of het mogelijk is (en zo ja waar) om een gepersonaliseerde Switch skin te krijgen (gebaseerd op een foto)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Laatst online: 12-08-2024
Hann1BaL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:36:
Ik heb ook eindelijk een Switch gekocht. Nu heb ik een jong zoontje en schijnt Pikuniku een leuk spelletje te zijn. Die wil ik dan in de shop kopen, maar krijg deze melding: Foutcode: 9001-1670

Is dit locatie afhankelijk en eventueel nog te omzeilen of is dit gewoon dat de game nog in de shop staat maar echt niet meer beschikbaar is?

Games gekocht:
Mario Kart
Mario Party Superstars
Mario Aces wil ik nog hebben, omdat ik op de N64 Mario Tennis geweldig vond, maar vooral even 2e hands.. (Het zou toch fijn zijn als mensen reageren op Marktplaats en V&A :) )
Mario Odyssey ook wel, maar al uitgespeeld op een geleende Switch, dus niet direct nodig.

Nog andere tips voor een zoontje van 6 en een half en een vrouw die stiekem ook wel eens wil proberen te gamen? (Zelf vind ik de Nintendo exclusives wel interessant, maar de rest gaat gewoon op de PS5)
Is 6 niet langzaam de leeftijd dat bv Pokemon kan (op het doosje staat vanaf 7)?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bozzel1987 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:51:
[...]

Is 6 niet langzaam de leeftijd dat bv Pokemon kan (op het doosje staat vanaf 7)?
Misschien wel maar ik heb niks met Pokémon dus vind het lastig inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Hann1BaL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:36:

Games gekocht:
Mario Kart
Mario Party Superstars

Kirby en de vergeten wereld (ook co-op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
Bozzel1987 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:51:
[...]

Op veel doosjes staat ook 3 of alle leeftijden. In mijn ervaring zegt dat weinig over de speelbaarheid voor die leeftijd. Wel of het te geweldadig of spannend is.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

• ZesBarkiePK
Ik ben er bij Pokémon: Let's Go, Pikachu achter gekomen dat je de Pro controller niet kan gebruiken. Nu wil ik deze game ruilen voor een andere Pokemon game. Maar even voor de zekerheid, is dit bij alle Pokemon games zo gedaan? Want ik vind het irritant om met zo'n halve Joy-Con op de bank te zitten.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:01:
Ik ben er bij Pokémon: Let's Go, Pikachu achter gekomen dat je de Pro controller niet kan gebruiken. Nu wil ik deze game ruilen voor een andere Pokemon game. Maar even voor de zekerheid, is dit bij alle Pokemon games zo gedaan? Want ik vind het irritant om met zo'n halve Joy-Con op de bank te zitten.
Nee, alleen bij de Let's Go Pokemon spellen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Gaaf!
Blijkbaar zijn Sonic Origins, Collection of Mana en Trifox in de aanbieding.

Allemaal games op m'n wishlist.
Nu nog even nadenken of ik 20 euro een mooi bedrag hiervoor vind of wacht op een volgende deal. Ben momenteel druk met Assassin's Creed, wat nog wel even kan duren...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
ZesBarkiePK schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:01:
Vond ik ook vervelend inderdaad. Je zou eventueel nog kunnen kiezen om hem in handheld te spelen. Dan kun je gewoon de A-knop gebruiken om ballen te gooien en hoef je ook niet gek met een joycon te zwaaien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat nieuws:
  • Ys X: Nordics werd vandaag aangekondigd. Japanse release in 2023, de rest van de wereld volgt later. Screenshots vind je bvb. op Gematsu.
  • Tegelijkertijd werd een remaster van Ys: The Oath in Felghana aangekondigd - voorlopig Switch exclusief. Japan krijgt deze game de komende lente al.
  • Er is een nieuwe Octopath Traveler II trailer die twee characters introduceert - de nieuwe dief en priester.
  • Voor wie het gemist heeft: de Switch versie van Hogwarts Legacy heeft een lanceerdatum - 25 juli 2023.
  • Sephiroth en Kazuya amiibo's liggen op 13 januari in de winkel. Pyra en Mythra volgen later in het jaar. Fancy bewegende gifjes van de amiibo vind je in deze tweet
  • Oplettende redditors hebben een rating gespot door de ESRB van Final Fantasy 1-6 (Pixel Remaster) voor PC, PS4 en Switch. Ondertussen heeft de sneaky ESRB die console tags verwijderd, maar dat deze games er aan komen op andere platformen is ondertussen het slechts bewaarde geheim in de console industrie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vier Mega Drive games worden vandaag toegevoegd aan het Uitbreidingspakket van het online abonnement: Golden Axe II, Alien Storm, Columns en Virtua Fighter 2.

Ook postte Nintendo een lange informatieve trailer over de game hub in Fire Emblem Engage. Er zijn onder andere trial maps en een battle map creator te vinden, manieren om betere items te krijgen en een aantal activiteiten met de NPC’s te doen. Ook kan je een onsterfelijke hond(?) aaien en je characters customisen.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2022 06:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:11:
[...]

Vroege lente 2023 verwacht ik -25-33% met misschien al een tijdelijke aanbieding tijdens de feestdagen. Rond de zomer verwacht ik ~-50%.

Zoals ik zei, ik heb geen haast en games teveel :)
Zat even deze discussie terug te lezen over Mario + Rabbids Sparks of Hope.

Vandaag in de aanbieding met 45% korting. 33 euro bij de Mediamarkt en Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heb zin in deze game!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:49
L23 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:13:
[...]

Zat even deze discussie terug te lezen over Mario + Rabbids Sparks of Hope.

Vandaag in de aanbieding met 45% korting. 33 euro bij de Mediamarkt en Amazon.
Bij release was hij al iets van 46 bij MediaMarkt. Gaat altijd snel met Ubisoft games.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Vanochtend met mijn zoontje (bijna 4) 'Super Mario 3D World' uitgespeeld, dat voelde ook echt als een achievement en we waren beiden trots. O+

Vervolgens een stukje van 'Bowser's Fury' gespeeld en damn, dat is gewoon een heel nieuw spel! Erg tof! A new adventure awaits. :D

Ik vind het trouwens fantastisch dat mijn zoontje nu he-le-maal into 'Super Mario' lijkt te zijn. Dat begon met eerst meekijken op de Switch, vervolgens samen Lego Bowser bouwen, samen 'Super Mario 3D World' spelen en natuurlijk de trailer voor de aankomende film wel duizend keer achter elkaar kijken. 'Papa, zullen we adorable weer kijken?' O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is zover, Square Enix bevestigt eindelijk de console release van Final Fantasy I-VI Pixel Remaster. Behalve de eShop release volgt ook een beperkte collectors edition op de Square Enix store. Voor een exorbitante 275 euro krijg je het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j8AQ64npRturvBb18j4iyqvf3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BgFLrwhPqjNxpdXyA8S9WQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een gewone fysieke editie komt uit in beperkte oplage voor 75 euro - evenveel als de bundel momenteel digitaal op steam kost. De bundel met zes games komt uit in de lente. Pre-orders zijn mogelijk op de Square Enix store maar hou rekening met mogelijk hoge verzendkosten. In de US is de standard edition schijnbaar al uitverkocht…

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 18-12-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
JackAvery schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:08:
Het is zover, Square Enix bevestigt eindelijk de console release van Final Fantasy I-VI Pixel Remaster. Behalve de eShop release volgt ook een beperkte collectors edition op de Square Enix store. Voor een exorbitante 275 euro krijg je het volgende

[Afbeelding]

Ook een gewone fysieke editie komt uit in beperkte oplage voor 75 euro - evenveel als de bundel,momenteel digitaal op steam kost. De bundel met zes games komt uit in de lente. Pre-orders zijn mogelijk op de Square Enix store maar hou rekening met mogelijk hoge verzendkosten. In de US is de standard edition schijnbaar al uitverkocht…
Tracked shipping ongeveer 10 euro.

De prijs is fors, maar zo te lezen erg beperkt beschikbaar.

Edit: in de US was de standaard editie binnen een uur uitverkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryatzu op 18-12-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:49
75 voor de standaard editie?! Dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:56
Even een vraag waarop ik geen eenduidig antwoord kan vinden.

Ik heb zelf op de Switch gekoppeld aan een Nintendo-account (zonder abonnement). De kinderen hebben ook allebei een eigen lokaal profiel zonder koppeling aan een Nintendo account.

Nu zit ik te denken om een tweede Switch aan te schaffen. Essentieel voor deze aankoop is dat de save games gesynchroniseerd worden. Dit geldt dus ook voor de profielen van de kinderen.

Wanneer ik het Nintendo Switch Online abonnement neem dan begrijp ik dat dit voor mijn eigen profiel zeker lukt. Worden de profielen van mijn kinderen ook gesynchroniseerd omdat mijn eigen account op beide apparaten dan is gekoppeld? Als ik hiervoor de family variant moet nemen heb ik daar ook geen moeite mee maar ik wil voor hun nog geen eigen Nintendo account aanmaken, dat vind ik voor een 4 en 6-jarige te vroeg.

Hopelijk kan een ervaringsdeskundige hier mij van een antwoord voorzien.

Als er nog andere voor- en nadelen zijn die wel eens over het hoofd worden gezien dan hoor ik dat ook graag.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:56:
75 voor de standaard editie?! Dat gaat hem niet worden.
Ik vind 75 aan de hoge kant maar niet onredelijk. Als je slechts interesse in enkele van de games hebt, ben je beter af digitaal apart te kopen.

De collector's edition haal je beter uit Japan lijkt het. Daar zit er een tweede boek bij, de 35th Anniversary Final Fantasy Pixel Remaster Memorial Ultimania.

Afbeeldingslocatie: https://store.jp.square-enix.com/client_info/SQEX_ESTORE/itemimage/SE_E3192/FREE_ITEM117.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorco schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:

Ik heb zelf op de Switch gekoppeld aan een Nintendo-account (zonder abonnement). De kinderen hebben ook allebei een eigen lokaal profiel zonder koppeling aan een Nintendo account.

Nu zit ik te denken om een tweede Switch aan te schaffen. Essentieel voor deze aankoop is dat de save games gesynchroniseerd worden. Dit geldt dus ook voor de profielen van de kinderen.

Wanneer ik het Nintendo Switch Online abonnement neem dan begrijp ik dat dit voor mijn eigen profiel zeker lukt. Worden de profielen van mijn kinderen ook gesynchroniseerd omdat mijn eigen account op beide apparaten dan is gekoppeld?
Neen, enkel je eigen account gaat toegang hebben tot de cloud save en dus gesynchroniseerd worden.
Als ik hiervoor de family variant moet nemen heb ik daar ook geen moeite mee maar ik wil voor hun nog geen eigen Nintendo account aanmaken, dat vind ik voor een 4 en 6-jarige te vroeg.
De mogelijkheid bestaat om kinderaccounts te maken waarbij er een account als 'ouder' wordt ingesteld die bepaalde rechten heeft. Deze accounts komen echter met een aantal limitaties - bvb. de kinderaccount wordt pas 'volwassen' vanaf 18 (?) jaar als ik het goed begrepen heb. Misschien wil je een 15-16 jarige wel al met volledige accountrechten vertrouwen.

Ik heb deze kinderaccounts zelf niet gebruikt dus kan hier maar beperkt over adviseren. Op de website van Nintendo vind je wel een hoop uitleg - bvb. het verschil tussen de twee types accounts of over de verschillende rollen die een account kan hebben in een familiegroep.

Let wel op, er zijn een aantal games die niet functioneren met de gewone cloudsaves. O.a. Animal Crossing, Splatoon 2 en de Pokémon games vallen hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De standaard editie is inmiddels uitverkocht: https://store.eu.square-e...y-i-vi-collection-nswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

Hehe, eindelijk een verzamel set (al dan gedeeltelijk). Wacht ik gewoon al jaren op. Kan ik eindelijk beginnen met Final Fantasy. :+
(Final Fantasy Crystal Chronicles wel beetje gespeeld, en zo'n tower defense lang geleden volgens mij.)

Zal wel de gewone (digitale) versie ooit worden voor de Switch. Kijken of er nog een (iets) goedkopere versie langskomt ergens tegen die tijd.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
The Chosen One schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:12:
Hehe, eindelijk een verzamel set (al dan gedeeltelijk). Wacht ik gewoon al jaren op. Kan ik eindelijk beginnen met Final Fantasy. :+
(Final Fantasy Crystal Chronicles wel beetje gespeeld, en zo'n tower defense lang geleden volgens mij.)

Zal wel de gewone (digitale) versie ooit worden voor de Switch. Kijken of er nog een (iets) goedkopere versie langskomt ergens tegen die tijd.
De steam bundle is ook 75 euro. Dus ik verwacht dat het digitaal dezelfde prijs zal hebben. Wellicht later eind van 2023 pas echt korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Ik kan het zo 1,2 3 niet vinden. Maar is het mogelijk om het zo in te stellen dat de joy con controllers standaard staan ingesteld om ze horizontaal te gebruiken? Of om dit met een knopcombinatie te doen zonder dat je steeds naar het controllermenu moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lonehitman schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:44:
Ik kan het zo 1,2 3 niet vinden. Maar is het mogelijk om het zo in te stellen dat de joy con controllers standaard staan ingesteld om ze horizontaal te gebruiken? Of om dit met een knopcombinatie te doen zonder dat je steeds naar het controllermenu moet?
Nee, kan alleen via het controllermenu of als het spel zelf dat menu weergeeft.

Wellicht kan je in de game je controllers uitzetten, het controllermenu laten verschijnen en dan een Joy-con horizontaal verbinden.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 18-12-2022 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren met 3 man Super Mario 3D World gespeeld. Vind ik tot nu toe wel de leukste multiplayer game als het om Mario platformers gaat. Vooral hilarisch hoe chaotisch het af en toe is en het is ook vermakelijk om andere spelers op te tillen en in de afgrond te gooien :P

Ook nog even Portal Companion Collection meegepakt voordat de aanbieding verloopt. En komende week komt Mario + Rabbids Sparks of Hope binnen. Genoeg te gamen in de kerstvakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de 8bitdo lite 2 controller al in de hand gehad? Prijs is goed, ben benieuwd

https://www.8bitdo.com/lite2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Jorco schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:

Wanneer ik het Nintendo Switch Online abonnement neem dan begrijp ik dat dit voor mijn eigen profiel zeker lukt. Worden de profielen van mijn kinderen ook gesynchroniseerd omdat mijn eigen account op beide apparaten dan is gekoppeld? Als ik hiervoor de family variant moet nemen heb ik daar ook geen moeite mee maar ik wil voor hun nog geen eigen Nintendo account aanmaken, dat vind ik voor een 4 en 6-jarige te vroeg.

Hopelijk kan een ervaringsdeskundige hier mij van een antwoord voorzien.

Als er nog andere voor- en nadelen zijn die wel eens over het hoofd worden gezien dan hoor ik dat ook graag.
Wij zijn hier met zijn drieën(mijn vrouw, ik en onze dochter) en allen een eigen Switch ondertussen.
Jouw opstelling in ieder geval nooit gehad.
Qua synchroniseren van saves was het toen in ieder geval niet veel soeps, geen idee hoe dat nu is.
Bij Nintendo is het online altijd wel een beetje meh, zullen we maar zeggen en dat komt van een Nintendo fan vanaf de NES zeg maar.

Met een family account kun je mensen wel uitnodigen mits ze een online account hebben (voor onze dochter hebben we dat uiteindelijk een paar jaar geleden wel gedaan), toen was ze ook rond de 6 jaar.
Hierdoor krijgt ze gewoon toegang tot het online gedeelte en ook toegang tot de cloudsaves.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:49:
Qua synchroniseren van saves was het toen in ieder geval niet veel soeps, geen idee hoe dat nu is.
Je moet eenmalig handmatig de save-file uit de cloud downloaden op een nieuwe Switch:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Alleen jammer dat dit voor Animal Crossing werkt, want mijn dochter heeft de Switch kapot en voor op haar nieuwe Switch moet ze helaas opnieuw beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:37:
Alleen jammer dat dit voor Animal Crossing werkt, want mijn dochter heeft de Switch kapot en voor op haar nieuwe Switch moet ze helaas opnieuw beginnen.
Bij mij werkt het voor alle games, behalve Pokemon. Terwijl de save games voor Pokemon voor mij belangrijker zijn dan de andere games :P
Het systeem werkt verder wel goed btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinkCat
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:01
Linksquest schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:37:
Dat is niet geheel waar. Als je in Animal zelf de back-up had aanstaan, dan is er een kans om dat terug te halen op jouw nieuwe apparaat. Daarvoor moet je alleen wel Nintendo contacteren.

Klik onderaan de site op back-up herstellen en dan niet gerepareerd door Nintendo.

https://www.nintendo.nl/S...ew-Horizons--1818137.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
PinkCat schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:04:
[...]

Dat is niet geheel waar. Als je in Animal zelf de back-up had aanstaan, dan is er een kans om dat terug te halen op jouw nieuwe apparaat. Daarvoor moet je alleen wel Nintendo contacteren.

Klik onderaan de site op back-up herstellen en dan niet gerepareerd door Nintendo.

https://www.nintendo.nl/S...ew-Horizons--1818137.html
Super, ze krijgt hem met de kerst, ga ik het dan proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Linksquest schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:39:
[...]

Super, ze krijgt hem met de kerst, ga ik het dan proberen.
Als je het vooraf doet scheelt heel wat drama (en mogelijke server problemen) met Kerst.
Wel weer netjes inpakken natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +5 Henk 'm!
2023 begint toch wel erg dichtbij te komen. Daarom reeds een blik op wat het komende jaar voor Switch gamers zal brengen - of toch wat er reeds bekend is ;)

Switch H2 2022/early 2023 highlights
Q1 2023A Space For the Unbound (19.01.2023)
Persona 3 Portable (19.01.2023)
Persona 4 Golden (19.01.2023)
Fire Emblem Engage (20.01.2023)
Theatrhythem Final Bar Line (16.02.2023)
Tales of Symphonia Remastered (17.02.2023)
Labyrinth of Galleria: The Moon Society (17.02.2023)
Digimon World: Next Order (22.02.2023)
Kirby's Return to Dream Land Deluxe (24.02.2023)
Octopath Traveler 2 (24.2.2023)
Oni: Road to be the Mightiest Oni (09.03.2023)
Blanc (14.02.2023)
Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon (17.03.2023)
The Legend of Heroes: Trails to Azure (17.03.2023)
Remnant: From the Ashes (21.03.2023)
Have A Nice Death (22.03.2023)
Storyteller (23.03.2023)
Atelier Ryza 3: Alvchemist of the End & the Secret Key (24.03.2023)
Fitness Boxing Fist of the North Star (03.2023)
Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse (early 2023)
OddBallers (early 2023)
Dust & Neon (early 2023)
Q2 2023Megaman Battle Network Legacy Collection (14.04.2023)
Minecraft Legends (18.04.2023)
Tin Hearts (20.04.2023)
Afterimage (25.04.2023)
Fuga: Memories of Steel 2 (11.05.2023)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (12.05.2023)
Story of Seasons: A Wonderful Life (27.06.2023)
Ib (lente 2023)
WrestleQuest (mei 2023)
Dordogne (lente 2023)
Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly (lente 2023)
Venba (lente 2023)
Master Detective Archives: Rain Code (lente 2023)
Fae Farm (lente 2023)
Final Fantasy I-VI Pixel Remasters (lente 2023)
Potion Craft: Alchemist Simulator (lente 2023)
Undying (lente 2023)
Ys: The Oath in Felghana (JP: 24.04.2023)
'2023'/Onbekend
H2 2023 en verderThe Legend of Heroes: Trails into Reverie (07.07.2023)
Hogwarts Legacy (25.07.2023)
WORLD OF HORROR (zomer 2023)
Pepper Grinder (2023)
Botany Manor (2023)
Bomb Rush Cyberfunk (zomer 2023)
Sea of Stars (zomer 2023)
Pikmin 4
Advance Wars 1-2: Re-boot Camp
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Hollow Knight: Silksong
Marvel’s Midnight Suns
Rune Factory 3 Special
Dragon Quest III HD-2D Remake
Metal Slug Tactics
Star Wars Hunters
Kingdom Come: Deliverance
Front Mission 2 Remake
Super Bomberman R 2
Lorelei and the Laser Eyes
Disgaea 7: Vows of the Virtueless (JP: 26.01.2023; Rest van de wereld: herfst 2023)
SacriFire
Endless Dungeon
Front Mission 3: Remake
Oxenfree II: Lost Signals
Song of Nunu: A League of Legends Story
Ys X: Nordics
Hellboy Web of Wyrd
The Settlers: New Allies
Mineko's Night Market
Wizards with a Gun
A Tale of Paper
Disney Speedstorm
Outer Wilds
The Gecko Gods
'new Rune Factory series'

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.

Zelf heb ik wel zin in Fire Emblem. Voor Zelda neem ik een weekje vakantie. En als ook maar de helft van de games in de 'onbekende' sectie uitkomen, zit ik met een luxe probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:11:
2023 begint toch wel erg dichtbij te komen. Daarom reeds een blik op wat het komende jaar voor Switch gamers zal brengen - of toch wat er reeds bekend is ;)

Atelier Ryza 3: Alvchemist of the End & the Secret Key (24.02.2023)
Blanc (14.02.2023)
Storyteller (23.03.2023)
OddBallers (early 2023)
Ib (lente 2023)
WrestleQuest (mei 2023)
Dordogne (lente 2023)
Venba (lente 2023)
Fae Farm (lente 2023)
Ys: The Oath in Felghana (JP: lente 2023)
'2023'/Onbekend
H2 2023 en verderHogwarts Legacy (25.07.2023)
Pepper Grinder (2023)
Botany Manor (2023)
Story of Seasons: A Wonderful Life (zomer 2023)
Pikmin 4
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Marvel’s Midnight Suns
Rune Factory 3 Special
Sea of Stars
Metal Slug Tactics
Star Wars Hunters
Front Mission 2 Remake
Super Bomberman R 2
Minecraft Legends
Disgaea 7
SacriFire
Endless dungeon
Hellboy Web of Wyrd
Mineko's Night Market
Wizards with a Gun
A Tale of Paper
Disney Speedstorm
Outer Wilds

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.

Zelf heb ik wel zin in Fire Emblem. Voor Zelda neem ik een weekje vakantie. En als ook maar de helft van de games in de 'onbekende' sectie uitkomen, zit ik met een luxe probleem.
En kunnen we ook een nieuwe console verwachten? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:15:
[...]

Mijn eigen glazen bol zegt dat de kans zeker groter is dan 0% :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
5 dagen lang elke dag indie games aankondigingen, dit is dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 Silksong aankondiging op kerstavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er komt vast wel nieuwe hardware, zelfde Switch in een ander kleurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:21:
@L23 Silksong aankondiging op kerstavond?
:+

En Sports Story? Zou in december uitkomen... Zou ook een mooie shadow drop zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 19-12-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
[...]

In 2023 gaat de switch Pro premium extra ultra oled toch uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nog steeds geen datum voor Sports Story? December begint te vorderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Metroid Prime 4 heb ik ook wel zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:22:
[...]

:+

En Sports Story? Zou in december uitkomen... Zou ook een mooie shadow drop zijn.
Lijkt me zeer realistisch.

Silksong verwacht ik tussen januari en maart, als ik de meest recente fluisteringen van beta testers mag geloven. Maar dat is de geruchtenmolen.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 20-12-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Mijn zoontje heeft 2 tegoedkaartjes voor de Nintendo store gekregen, nu wou ik Minecraft Dungeons daarmee digitaal aanschaffen maar blijkt in NL niet te kunnen ofzo.. Weet iemand of dat te omzeilen is? Regio veranderen ofzo?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rohit schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:39:
Mijn zoontje heeft 2 tegoedkaartjes voor de Nintendo store gekregen, nu wou ik Minecraft Dungeons daarmee digitaal aanschaffen maar blijkt in NL niet te kunnen ofzo.. Weet iemand of dat te omzeilen is? Regio veranderen ofzo?
Waarom zou dat niet kunnen, hij is gewoon beschikbaar in de NL-store. Zijn je tegoedkaarten niet van de regio NL?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Magic schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:42:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen, hij is gewoon beschikbaar in de NL-store. Zijn je tegoedkaarten niet van de regio NL?
Volgens mij wel gewoon NL nahja weet ik bijna zeker want heb 2 losse kaartjes thuis liggen die hij met zijn verjaardag heeft gekregen staat dacht ik ook gewoon in het nederlands tekst op..
Komt van Primera.
Ik snap er niks van pfff vorig week lukte dit nog niet zag ik hem nergens staan. Nu zoek ik en zie ik hem meteen... Heel raar.. word vervolgd!

Zit er veel verschil in de normale of de ultimate versie?

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 20-12-2022 11:49 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Als je hem vandaag bestelt heb je hem morgen in huis! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Waar hopen jullie eigenlijk op als er een nieuwe Nintendo Switch uitkomt? Ik denk namelijk niet dat Nintendo op 4K gaat inzetten, dus vraag me af of er nog veel zal veranderen na het OLED model. Of denken jullie aan een heel andere console?

Ik heb mijn Nintendo Switch OLED nog maar net, dus van mij hoeft er voorlopig ook nog niks te veranderen. Ik ben nu een grote inhaalslag met games aan het maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:21:
Waar hopen jullie eigenlijk op als er een nieuwe Nintendo Switch uitkomt?
Leuke games, meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
Waar hopen jullie eigenlijk op als er een nieuwe Nintendo Switch uitkomt? Ik denk namelijk niet dat Nintendo op 4K gaat inzetten, dus vraag me af of er nog veel zal veranderen na het OLED model. Of denken jullie aan een heel andere console?

Ik heb mijn Nintendo Switch OLED nog maar net, dus van mij hoeft er voorlopig ook nog niks te veranderen. Ik ben nu een grote inhaalslag met games aan het maken.
Betere hardware kan wat mij betreft geen kwaad, zodat bijvoorbeeld games die nu alleen via cloud te spelen zijn native gespeeld kunnen worden.

Maar Nintendo kennende zullen ze wel met de Nintendo DS komen. (Nintendo Dual Switch). Een Nintendo Switch, maar nu met twee schermen!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is genoeg gelekt over de SoC die Nvidia voor Nintendo aan het maken zou zijn. De specs die toen boven kwamen 'drijven' lijken een groot genoeg verschil te maken en ik zou heel tevreden zijn met een Switch die gewoon die nieuwe SoC integreert. De grote vragen zijn voor mij
  • Blijft men bij het huidige hybride concept? (yes please)
  • Hoeveel is er nog veranderd sinds de laatste informatie hierover?
  • Wanneer wilt Nintendo het volgende toestel in de markt zetten?
  • Hoe wilt Nintendo het volgende toestel in de markt zetten? (Opvolger of revisie? Prijspunt? Doelgroep?)
Op zich is 2023 een logisch jaar voor een lancering om meerdere redenen, maar we kunnen helaas niet even in de hoofden van Nintendo kijken om te zien of die redenen prioritair zijn voor hen. Ik geloof er alvast in maar als het niet zo is, ook geen ramp.

Ik weet dat hier een gezonde dosis skepticisme over een volgend Switch model rondhangt en dat er graag al eens mee gelachen wordt :+ Maar voor de geïnteresseerden: het laatste nieuws is dat er ondertussen Linux drivers voor T239 te vinden zijn - dit impliceert alvast dat de SoC nog steeds niet geschrapt is. Nvidia gaat geen commits in publieke Linux drivers maken zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
JackAvery schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:02:
Er is genoeg gelekt over de SoC die Nvidia voor Nintendo aan het maken zou zijn. De specs die toen boven kwamen 'drijven' lijken een groot genoeg verschil te maken en ik zou heel tevreden zijn met een Switch die gewoon die nieuwe SoC integreert. De grote vragen zijn voor mij
  • Blijft men bij het huidige hybride concept? (yes please)
  • Hoeveel is er nog veranderd sinds de laatste informatie hierover?
  • Wanneer wilt Nintendo het volgende toestel in de markt zetten?
  • Hoe wilt Nintendo het volgende toestel in de markt zetten? (Opvolger of revisie? Prijspunt? Doelgroep?)
Op zich is 2023 een logisch jaar voor een lancering om meerdere redenen, maar we kunnen helaas niet even in de hoofden van Nintendo kijken om te zien of die redenen prioritair zijn voor hen. Ik geloof er alvast in maar als het niet zo is, ook geen ramp.

Ik weet dat hier een gezonde dosis skepticisme over een volgend Switch model rondhangt en dat er graag al eens mee gelachen wordt :+ Maar voor de geïnteresseerden: het laatste nieuws is dat er ondertussen Linux drivers voor T239 te vinden zijn - dit impliceert alvast dat de SoC nog steeds niet geschrapt is. Nvidia gaat geen commits in publieke Linux drivers maken zonder reden.
Als Nintendo weer voor een SoC gaat, kan je ervan uitgaan dat het een hybrid blijft. De meerwaarde om voor een SoC te gaan om deze vervolgens alleen in een losse home console te doen is nihil. Dan zijn de kosten om voor een losse CPU/GPU constructie te gaan verreweg de meest logische.

Wat wel zou kunnen, en nog steeds een hybride vorm zijn, is dat ze de home console en handheld los koppelen, maar dat SoC op beide wel hetzelfde is waar bij de losse home console door betere koeling/meer stroomgebruik een hogere resolutie gehaald kan worden.
Lijkt mij niet dat ze dit kant opgaan, maar je weet het nooit met Nintendo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:18:
[...]

Als Nintendo weer voor een SoC gaat, kan je ervan uitgaan dat het een hybrid blijft. De meerwaarde om voor een SoC te gaan om deze vervolgens alleen in een losse home console te doen is nihil. Dan zijn de kosten om voor een losse CPU/GPU constructie te gaan verreweg de meest logische.

Wat wel zou kunnen, en nog steeds een hybride vorm zijn, is dat ze de home console en handheld los koppelen, maar dat SoC op beide wel hetzelfde is waar bij de losse home console door betere koeling/meer stroomgebruik een hogere resolutie gehaald kan worden.
Lijkt mij niet dat ze dit kant opgaan, maar je weet het nooit met Nintendo.
offtopic:
PS5 en XSX gebruiken een APU van AMD. Dit is eigenlijk ook gewoon een CPU en een GPU op één chip ;)

Verschillende Orin producten schalen van 5W tot 50-60W. T239 lijkt inderdaad gericht op mobiel/hybride gebruik, maar afhankelijk van hoe groot je de chip maakt en hoeveel elektriciteit je erdoor wilt jagen is dat 'hybride' aspect eigenlijk niet vanzelfsprekend.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 20-12-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 16:57
Mijn kristallen bol liet me een nieuwe switch zien die iets dikker is dan de huidige, maar wel met een intel core i9 processor, dikke videokaart, 1 TB opslag en 512 GB geheugen.

Helaas moeten we nog wel enige tijd wachten. Release is gepland 2030.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
JackAvery schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:25:
[...]
offtopic:
PS5 en XSX gebruiken een APU van AMD. Dit is eigenlijk ook gewoon een CPU en een GPU op één chip ;)

Verschillende Orin producten schalen van 5W tot 50-60W. T239 lijkt inderdaad gericht op mobiel/hybride gebruik, maar afhankelijk van hoe groot je de chip maakt en hoeveel elektriciteit je erdoor wilt jagen is dat 'hybride' aspect eigenlijk niet vanzelfsprekend.
APU is wel heel verschillend van een SoC, daar zit echt nagenoeg alles in van de CPU tot en met de USB controller.

Wat het hybride vanzelfsprekend maakt, is dat een SoC kosten technisch niet logisch is voor een stand alone home console. Dan zijn de kosten van een APU of losse CPU/GPU en het hele technische eromheen gewoon veel goedkoper.
Tenzij de SoC alleen voor een handheld is en er natuurlijk gewoon een APU-CPU/GPU naast wordt gebruikt voor de home console.

Ik kan het mij alleen niet voorstellen, ze kunnen nu voor een console alle spellen ontwikkelen met alle voordelen die daarbij horen.
Lijkt mij dat ze alleen daarom al niet meer terug willen van een hybride console.
Met enige kanttekening dat ze voor een home console versie meer vermogen laten verbruiken voor een hogere resolutie dan een handheld versie o.i.d.
Misschien zelfs drie versies, home, hybride en een losse handheld. Maar wel allemaal onderdeel van hetzelfde ecosysteem.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:25
Ik heb deze controllers gekocht; de Hori Split Pad Pro Compact. En na ze even gebruikt te hebben heb ik toch wat plus en minpunten:

Pluspunten:
1. Ze hebben een betere grip dan gewone JoyCon
2. Ze hebben een gewone D-pad
3. Ze hebben iets grotere buttons
4. Ze hebben 2e programmeerbare toetsen, maar..

Minpunten:
1. Deze programmeerbare toetsen zijn per controller. Dus je kan bv geen ABYX aan de linker programmeerbare toets koppelen. En ook geen D-pad input op de rechter.
2. Ze hebben geen accu, dus je kan ze énkel in handheld modus gebruiken. Tenzij je de Split Pad Pro + Attachment set koopt. Die kan je ook bedraad gebruiken.
3. Ze zijn een stuk groter dan gewone JoyCon, wat het soms wat ongemakkelijker maakt de Switch vast te houden
4. Ze hebben geen rumble en ook geen NFC.

Al met al een goede controller, maar vooral als je met de minpunten kan leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Heb het gehele internet afgezocht, en ik kon niemand vinden. Dan ben ik dus echt de enige die superblij is met het uitkomen van Galaxian.

Eindelijk komen de echte old school games die ik graag wil een beetje door. Die geluidjes alleen al, zo heerlijk. Echt een beast van een retro gaming machine is de Switch.

Echter er moeten er nog wel een hoop komen. Miss pacman, Taitos Phoenix, Bagman etc etc....

Maar Galaxian nu, supervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:11:

Atelier Ryza 3: Alvchemist of the End & the Secret Key (24.02.2023)
Blanc (14.02.2023)
Storyteller (23.03.2023)
OddBallers (early 2023)
Ib (lente 2023)
WrestleQuest (mei 2023)
Dordogne (lente 2023)
Venba (lente 2023)
Fae Farm (lente 2023)
Ys: The Oath in Felghana (JP: lente 2023)
'2023'/Onbekend
H2 2023 en verderThe Legend of Heroes: Trails into Reverie (07.07.2023)
Hogwarts Legacy (25.07.2023)
Pepper Grinder (2023)
Botany Manor (2023)
Story of Seasons: A Wonderful Life (zomer 2023)
Pikmin 4
Metroid Prime 4
Detective Pikachu 2

Marvel’s Midnight Suns
Rune Factory 3 Special
Sea of Stars
Metal Slug Tactics
Star Wars Hunters
Front Mission 2 Remake
Super Bomberman R 2
Minecraft Legends
Disgaea 7
SacriFire
Endless dungeon
Hellboy Web of Wyrd
Mineko's Night Market
Wizards with a Gun
A Tale of Paper
Disney Speedstorm
Outer Wilds

Digimon World: Next Order oOo

[ Voor 89% gewijzigd door G_Dragon op 20-12-2022 23:01 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar hopen jullie eigenlijk op als er een nieuwe Nintendo Switch uitkomt?
Autostereoscopisch scherm.

spoiler:
Ain't gonna happen

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

Ik hoop dat de volgende Switch het formaat en de unibody van de Lite krijgt, maar dan wel met TV-output en een OLED scherm zonder bezels.
Native 4K rendering verwacht ik niet, maar op zijn minst wel een 4K output met HDR. Upscaling kun je het beste vanaf de bron doen. HDR komt goed tot zijn recht bij games als Zelda.
Backwards compatible zou ook echt wel een must moeten zijn. Al kijk ik er niet vreemd van op dat de opvolger een AMD SoC/APU heeft zoals de Steamdeck of de vele andere handhelds.

[ Voor 6% gewijzigd door Tux3.14 op 21-12-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Koldur schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:45:
[...]

APU is wel heel verschillend van een SoC, daar zit echt nagenoeg alles in van de CPU tot en met de USB controller.

Wat het hybride vanzelfsprekend maakt, is dat een SoC kosten technisch niet logisch is voor een stand alone home console. Dan zijn de kosten van een APU of losse CPU/GPU en het hele technische eromheen gewoon veel goedkoper.
Tenzij de SoC alleen voor een handheld is en er natuurlijk gewoon een APU-CPU/GPU naast wordt gebruikt voor de home console.

Ik kan het mij alleen niet voorstellen, ze kunnen nu voor een console alle spellen ontwikkelen met alle voordelen die daarbij horen.
Lijkt mij dat ze alleen daarom al niet meer terug willen van een hybride console.
Met enige kanttekening dat ze voor een home console versie meer vermogen laten verbruiken voor een hogere resolutie dan een handheld versie o.i.d.
Misschien zelfs drie versies, home, hybride en een losse handheld. Maar wel allemaal onderdeel van hetzelfde ecosysteem.
De mobiele CPU's van Intel en AMD hebben helemaal geen losse IO chips meer. De Northbridge is sowieso al jaren weg, en de Southbridge wordt bij vooral laptopprocessoren ook gewoon in de CPU verwerkt. Bij Intel begon dat met de Skylakes, bij AMD is dat met Zen standaard geworden.

Daarmee kun je daar dus wel degelijk gewoon over een SOC spreken - want je gelooft zelf ook niet dat er high-end desktopprocessoren in een Switch opvolger gebruikt gaan worden. Als dat al Intel of AMD wordt, dan zal het hooguit laptopspul zijn vanwege het feit dat je niet binnen vijf minuten je accu leeg wil trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke games (Gekko's! Meer Risk of Rain! Shin'en game!) en ik vind het ook een leuk format om ze aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Seal64 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:14:
[...]

De mobiele CPU's van Intel en AMD hebben helemaal geen losse IO chips meer. De Northbridge is sowieso al jaren weg, en de Southbridge wordt bij vooral laptopprocessoren ook gewoon in de CPU verwerkt. Bij Intel begon dat met de Skylakes, bij AMD is dat met Zen standaard geworden.

Daarmee kun je daar dus wel degelijk gewoon over een SOC spreken - want je gelooft zelf ook niet dat er high-end desktopprocessoren in een Switch opvolger gebruikt gaan worden. Als dat al Intel of AMD wordt, dan zal het hooguit laptopspul zijn vanwege het feit dat je niet binnen vijf minuten je accu leeg wil trekken.
SoC betekent ook Wi-Fi, Bluetooth, eventueel modem en dat alles erin verwerkt. Dat heb ik nog niet in APU's gezien.

Maar dit is vooral een beetje definitie gedoe. Volgens mij snapt men hier wel dat er met een echte SoC niet de APU's en andere CPU's geïntegreerd met een GPU worden bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:04:
[...]

SoC betekent ook Wi-Fi, Bluetooth, eventueel modem en dat alles erin verwerkt. Dat heb ik nog niet in APU's gezien.

Maar dit is vooral een beetje definitie gedoe. Volgens mij snapt men hier wel dat er met een echte SoC niet de APU's en andere CPU's geïntegreerd met een GPU worden bedoeld.
Het is inderdaad een beetje semantiek (ook de reden dat ik er niet verder op in ging eigenlijk). Voor mij is SoC vooral een marketing term die op meerdere manieren gebruikt wordt. Hoe moderne APU's en een SoC zoals de Tegra's functioneren is voor mij heel gelijkaardig ondanks dat er vanzelfsprekend nuanceverschillen bestaan.

FYI: in de Nintendo Switch zit een aparte Wifi/BT modem - deze zit niet in de Tegra geïntegreerd. Mijn (binnenkort stervende) tweakblog over het Switch OLED moederbord toont dit in detail. Het grootste high-level verschil lijkt me eigenlijk dat in vergelijking met de APU's in de consoles van Sony en Microsoft er geen aparte controller is voor het NAND geheugen van het systeem. Vooral Sony heeft veel gesproken over hun unieke SSD Controller.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 21-12-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Net crisis core gekocht, voor onder de kerstboom ... :(
Lijkt me een gaaf spel, iemand anders al gespeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 23:11

Ik hoop dat Switch games er ook op gespeeld kunnen worden (zonder opnieuw aan te moeten schaffen of NSO abonnement), ik heb best een verzameling ondertussen en wil bij een opvolger niet meteen 2 consoles moeten hebben staan om alles te kunnen spelen.

Maar van mij hoeft een opvolger ook nog niet, genoeg games die laten zien dat er best wat grafische pracht uit te halen is met optimalisaties. Jammer genoeg ook genoeg die niet zijn geoptimaliseerd en frame drops hebben, maar dat gaat een krachtigere Switch niet oplossen, omdat dan onze verwachtingen ook hoger liggen voor hoe het er grafisch uitziet en dan zijn de optimalisaties toch weer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Wat Nintendo wellicht op korte termijn zou kunnen doen (ipv een opvolger) is de Tegra X1 SOC 'openzetten'. Dat ding is zwaar underclocked, ik dacht iets meer dan de helft. Als ze deze beperking er af halen, of zelfs naar 75% van zijn capaciteit gaan dan zijn er wel tig meer zaken mogelijk. Hogere framerates, mooiere graphics en dergelijke.
Nou heeft dat natuurlijk impact op de accu. Maar geef men dan de keuze; wil je bestaande prestaties dan hou je 'm in deze stand en veranderd er niks. Wil je minder accu; maar betere prestaties dan vol gas.
Dat betekend ook dat game ontwikkelaars rekening moeten houden met 2 profielen. Maar dat doen ze eigenlijk ook al jaren met de PS4 (Pro), Xbox S en X, Xbox Series S en X enzovoorts.
En als zoiets niet in handheld modus kan; dan deze functie beschikbaar stellen voor als je docked speelt.
De homebrew&modding scene heeft bewezen dat het kan zonder issues zoals oververhitting en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tux3.14 Dat hadden ze met de Switch V2 (2019) kunnen doen, maar toen heeft Nintendo gekozen voor een langere accuduur ten opzichte van de Switch V1 (2017). Met de zuinigere en koelere chip is overclocking een minder probleem. Maar vond de Switch V1 bij normaal gebruik wel merkbaar warm worden, die sneller laten draaien lijkt me een minder goed idee qua warmte en je houdt dan qua accuduur helemaal niks over.

Momenteel wordt er al rekening gehouden met 2 profielen, docked en handheld. Zover ik Nintendo ken zijn ze niet zo van de keuzes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Tux3.14 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:14:
Wat Nintendo wellicht op korte termijn zou kunnen doen (ipv een opvolger) is de Tegra X1 SOC 'openzetten'. Dat ding is zwaar underclocked, ik dacht iets meer dan de helft. Als ze deze beperking er af halen, of zelfs naar 75% van zijn capaciteit gaan dan zijn er wel tig meer zaken mogelijk. Hogere framerates, mooiere graphics en dergelijke.
Nou heeft dat natuurlijk impact op de accu. Maar geef men dan de keuze; wil je bestaande prestaties dan hou je 'm in deze stand en veranderd er niks. Wil je minder accu; maar betere prestaties dan vol gas.
Dat betekend ook dat game ontwikkelaars rekening moeten houden met 2 profielen. Maar dat doen ze eigenlijk ook al jaren met de PS4 (Pro), Xbox S en X, Xbox Series S en X enzovoorts.
En als zoiets niet in handheld modus kan; dan deze functie beschikbaar stellen voor als je docked speelt.
De homebrew&modding scene heeft bewezen dat het kan zonder issues zoals oververhitting en dergelijke.
Ik vind de Switch OLED nu eerlijk gezegd al best warm worden in z’n docking. Ik denk niet dat Nintendo het risico gaat nemen. Maar het zou een leuke optie zijn. Kunnen ze meteen een Pro Dock maken en verkopen die groter en zwaarder is en de Switch actief koelt. ;)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Ik denk niet dat ze dat gaan doen. In Japan is handheld gaming vele malen groter als in het Westen, en Nintendo gaat zijn eigen thuisland niet opzadelen met een bak games die je niet handheld kunt spelen. Geloof maar gerust dat als er een docked high-performance mode gaat komen, dat er ook ontwikkelaars zijn die dus voor die mode gaan ontwikkelen en dat die game dan handheld of helemaal niet werkt, of zwaar gecastreerd is.

Dat hebben ze in het verleden alleen gedaan met een upgrade op handhelds. De DSi en de New 3DS waren vergelijkbaar met de voorgangers, maar waren wel significant sneller. Dat zou dus een "Switch Pro" zijn, maar gezien het feit dat we die vijf jaar geleden al "binnen een jaar" zouden hebben, zie ik die niet meer verschijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het optioneel maar gesanctioneerd verder overclocken zie ik nooit gebeuren met de huidige modellen. Te veel risico's aan verbonden. Er moet maar één persoon zijn met een chip die net binnen de aanvaardbare marges viel waarvan de Switch oververhit en brickt, of nog erger, brandwonden veroorzaakt omdat de koeling niet meer mee kan. Een potentiële publieke en legale ****show die Nintendo kan missen als kiespijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor als je afbeeldingsstukjes hebt gemist...
  • 23 december en 31 december Kirby en de Vergeten Wereld
  • 24 december en 1 januari Super Mario Odyssey
  • 25 december en 2 januari The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • 26 december en 3 januari Mario Kart 8 Deluxe
  • 27 december en 4 januari Xenoblade Chronicles 3
  • 28 december en 5 januari Mario Strikers: Battle League Football
  • 29 december en 6 januari Kirby's Dream Buffet
  • 30 december en 7 januari Nintendo Entertainment System
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjTf9M5TT0lVRJHYKRh9ooMdEGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ia5awgGZoK2zwx2BHlKKpTAY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vier goede games! En Sea of Stars komt in de zomer uit!

Edit: hier is Switch gameplay van Dust & Neon

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 23-12-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
L23 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:49:
Voor als je afbeeldingsstukjes hebt gemist...
  • 23 december en 31 december Kirby en de Vergeten Wereld
  • 24 december en 1 januari Super Mario Odyssey
  • 25 december en 2 januari The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • 26 december en 3 januari Mario Kart 8 Deluxe
  • 27 december en 4 januari Xenoblade Chronicles 3
  • 28 december en 5 januari Mario Strikers: Battle League Football
  • 29 december en 6 januari Kirby's Dream Buffet
  • 30 december en 7 januari Nintendo Entertainment System
[Afbeelding]
Wat moet je daar voor doen, alleen de game spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:51:
[...]

Wat moet je daar voor doen, alleen de game spelen?
De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen. Daar heb je wel een Online abonnement voor nodig. Je kan de afbeeldingen met platina punten toevoegen.

Hoe verdien je My Nintendo-punten (gouden, platina etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 23-12-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb voor mijn zoontje een X-rocker controller besteld en ben positief verrast door de kwaliteit.

De controller is iets kleiner dan de officiële pro controller. Daarom ligt deze beter in de hand bij een 7-jarige. Ook kost hij maar een paar tientjes.

Pairen ging prima en ook beschikt deze over rumble en gyroscoop dus ook dat gedeelte werkt gewoon. Enige wat je niet kunt doen is de switch aan zetten met de home knop van die controller.

Ik vind het wel een aanrader voor kinderen. Ook vanwege de prijs minder erg als het eens stuk gaat.

Deze om precies te zijn:
X-Rocker - Nintendo Switch Controller - Draadloos - Mini - Zwart-Rood

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 26-12-2022 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 11:23
Ik zie veel posts over afbeeldingsstukjes. Waarom zou je die willen verzamelen, unlocken die bepaalde extra’s bij bv Breath of the Wild of Mario Oddysey ? Of is het puur en alleen het plaatje..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Tommy-D het zijn gewoon plaatjes waarmee je je profielfoto kan opsmukken, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 11:23
Thanks @JackAvery dan mis ik dus niets (boeiends) :) Profilepics doen me niet zoveel, op geen enkel platform

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 23:01
Hot damn, 'Hades' is toch wel een heerlijk spel voor de Switch en OLED makes it look good! 8) :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmfr-lfJWIW6Q-tgocHqrxJ_Ik8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhWOU7L7BYfoLlWkEZetwqTW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:55:
Ik heb voor mijn zoontje een X-rocker controller besteld en ben positief verrast door de kwaliteit.

De controller is iets kleiner dan de officiële pro controller. Daarom ligt deze beter in de hand bij een 7-jarige. Ook kost hij maar een paar tientjes.

Pairen ging prima en ook beschikt deze over rumble en gyroscoop dus ook dat gedeelte werkt gewoon. Enige wat je niet kunt doen is de switch aan zetten met de home knop van die controller.

Ik vind het wel een aanrader voor kinderen. Ook vanwege de prijs minder erg als het eens stuk gaat.

Deze om precies te zijn:
X-Rocker - Nintendo Switch Controller - Draadloos - Mini - Zwart-Rood
Als ik dan ook een tip mag geven over een goede controller kan ik de Gamesir T4 mini aanraden. Erg degelijke controller die compact is (en zeer geschikt voor kinderen én volwassenen). Erg goede rumble, goede batterijduur en je ka wél je switch aanzetten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66b_SndBh7S8ekQ3Wa8oLXDCOyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3NdwPT5mD5O93dNnc2XOT6I.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.gamesir.hk/pr...-platform-game-controller

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!
renzo4000 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:59:
[...]

Als ik dan ook een tip mag geven over een goede controller kan ik de Gamesir T4 mini aanraden. Erg degelijke controller die compact is (en zeer geschikt voor kinderen én volwassenen). Erg goede rumble, goede batterijduur en je ka wél je switch aanzetten ;)

[Afbeelding]

Wat bedoel je met erg goede rumble? Op de website lees ik: “Asymmetric dual motors create different and non-monotonous vibration effects on the left and right grips, thus delivering a timely, combined, vivid vibration feedback, especially in racing, fighting and shooting games”. Is dat zoveel beter als andere third party controllers?
Mij lijkt het zonde om HD Rumble te moeten missen wat je wel bij de Joy-cons en Pro controller hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als we hier toch controller advies zitten te geven.. wat ongevraagd advies:

Zelf raad ik de Pro Controller aan - regelmatig tussen de 50 en 60 euro te vinden bij de online gigant who must not be named - of de 8BitPro controllers. Meestal hebben die een betere d-pad, en de duurste uitvoering van hun recente 'Ultimate Controller' model heeft hall effect sticks, wat het risico op stick drift serieus moet beperken. Je mist echter NFC en HD Rumble.

Deze controller kan in bluetooth mode wel degelijk de Switch aanzetten, maar veel mensen missen dit door de 'rare' manier waarop.

Gezien er drie SKU's van die controller zijn die extreem op elkaar lijken: je wilt de draadloze controller voor Switch, die tussen Bluetooth en 2.4G kan wisselen met de switch knop op de achterkant. Deze controller ondersteunt wel motion control, geen D-Input mode.

Natuurlijk zijn dit iets duurdere controllers dan de 20-30 euro dingen die vaak gekocht worden voor zij die af en toe wat multiplayer willen doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

renzo4000 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]

Kom je nu mee ;)
Nu zijn de kadootjes onder de boom al uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
L23 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:35:
[...]

Wat bedoel je met erg goede rumble? Op de website lees ik: “Asymmetric dual motors create different and non-monotonous vibration effects on the left and right grips, thus delivering a timely, combined, vivid vibration feedback, especially in racing, fighting and shooting games”. Is dat zoveel beter als andere third party controllers?
Mij lijkt het zonde om HD Rumble te moeten missen wat je wel bij de Joy-cons en Pro controller hebt.
Hold your horses... ik heb gereageerd met het doel om een goed alternatief te bieden voor betaalbare controllers die gewoon goed zijn (itt tot die rebranded aliexpress controllers die bij de action en de kruidvat worden verkocht). Natuurlijk is het geen originele joycon of pro controller, dat is appels met peren vergelijk (daar betaal je aanzienlijk meer voor). Dan zou ik eerder mijn geld uitgeven aan bovengenoemde 8bitpro.

Ik heb zelf overigens ook nog een usb dongle waarmee ik mijn ds4 controllers kan gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renzo4000 schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:06:
[...]

Hold your horses... ik heb gereageerd met het doel om een goed alternatief te bieden voor betaalbare controllers die gewoon goed zijn (itt tot die rebranded aliexpress controllers die bij de action en de kruidvat worden verkocht). Natuurlijk is het geen originele joycon of pro controller, dat is appels met peren vergelijk (daar betaal je aanzienlijk meer voor). Dan zou ik eerder mijn geld uitgeven aan bovengenoemde 8bitpro.

Ik heb zelf overigens ook nog een usb dongle waarmee ik mijn ds4 controllers kan gebruiken.
Geen kritiek hoor, vroeg me gewoon af waarom je het erg goede rumble vind omdat je dat specifiek benoemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35
Vroeger Pokemon Red/blue grijs gespeeld op mijn blauwe Nintendo pocket. Is dit ook ergens in een remake te vinden? Toen nog met 151 pokemon. Nu al bijna 900 lees ik. Ik volg alle nieuwe Pokemon niet zo en wil wat nostalgie.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bo0bz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:43:
Vroeger Pokemon Red/blue grijs gespeeld op mijn blauwe Nintendo pocket. Is dit ook ergens in een remake te vinden? Toen nog met 151 pokemon. Nu al bijna 900 lees ik. Ik volg alle nieuwe Pokemon niet zo en wil wat nostalgie.
Nostalgie krijg je met Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee. Die zijn gebaseerd op Red/Blue/Yellow. Maar zou eerst even reviews kijken of het wat voor je is.
Pagina: 1 ... 189 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic