Hier ook maak ik minder gebruik van de Switch, maar dat duurt gelukkig niet zo lang (Witch on the Holy Night is al onderweg, en in februari Atelier Ryza 3).
Boosdoener was Pokémon overigens, als deze beter beviel (op meerdere fronten) dan zou ik deze nu nog spelen, maar na uitspelen ervan was ik klaar.
In ieder geval maak ik minder gebruik van de Switch dan in de eerste 3 a 4 jaar dat ik deze had, maar het is ook best logisch (minder games die ervoor uitkomen die ik erop wil spelen), echter doe ik mijn Switch niet de deur uit, dat gebeurt met geen enkel systeem bij ons thuis.
Steam Deck recent ook erbij gehaald, omdat ik vaak wel achter de PC zit maar niet even vaak de tijd heb voor gaming, dus Steam Deck is meer daarvoor (en zoals met elke handheld, erg fijn om ermee in bed te spelen)
Accu duur en dergelijke heb ik geen last van, meeste games die ik erop speel halen makkelijk 5 a 6 uur accu duur, met een enkele die de Deck in 2 a 2,5 uur leeg trekt.
Maar daar kocht ik de Deck ook voor, lichtere langere games (VNs, JRPG en bepaalde indies) die veel van mijn tijd vreten, want die 12 uur dat Uncharted in beslag neemt dat is nog te doen, maar een 80 a 100 uur JRPG is voor mij anders niet te doen.
Overigens speel ik (door pokemon op de Switch) laatste tijd vooral op mijn Vita en 3DS, die backlog is enorm lang in mijn geval (next stop Stella Glow op de 3DS, werd ook eens tijd).
ook een stuk handzamer die 2
Maar in mijn ogen zijn beide Steam Deck en Switch super, al zie ik mijzelf nu bepaalde games vaker op PC halen want ze draaien beter op de Deck, dan op de Switch (waar blijft mijn "Switch 2 Pro Ultra" Nintendo

)