Acties:
  • +18 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:52

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Mede-auteur:
  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:46

The Zep Man

Vandaag heeft Valve de Steam Deck aangekondigd, een gaming handheld: https://www.steamdeck.com/en/

IGN heeft een aantal video's gemaakt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjoiiU8XS2y-mbLolnrQJlHvdVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PY2sDEFlAGYfgSBGU1GfAzNx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8VuP4IApUu4uSGxxYtHq4SlItg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eRCDCbBUzZepHsgvzAJHOUFb.jpg?f=user_large

Poll: Welke versie van de Steam Deck heb jij gereserveerd?
64GB
256GB
512GB
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403758&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Er wordt ook een overzicht bijgehouden van bestel- en levertijden van GoT-users: https://docs.google.com/s...ZxNrY/edit#gid=1943186751

Je kan jezelf toevoegen aan de lijst met dit formulier: https://docs.google.com/f...dPhf41NYXf20LRmA/viewform

Handige links:

Officieel Steam Deck nieuws
Windows drivers
Recovery instructions

In de Steam Store zie je bij elk spel staan of het op Deck wordt ondersteund ('Steam Deck Compatibility'). 'Not supported' houdt niet automatisch in dat een spel niet werkt. Je kan je een gedetailleerder antwoord vinden of jouw favoriete spel werkt op Deck in ProtonDB.

[ Voor 151% gewijzigd door The Zep Man op 28-03-2023 15:27 . Reden: ProtonDB genoemd. ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Tempting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het is dat ik al een Nintendo Switch heb, anders zou het een instant buy zijn.

Dat gezegd hebbende, ik twijfel wel. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Gewoon beide doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:08
Dit gaat echt fantastisch zijn voor de toekomst van Linux gaming. In YouTube: Steamworks Quick Tips - Steam Deck zegt Valve zelfs 'Our goal is to ensure every game will run with Proton by the time we ship Steam Deck'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En binnenkort Elgato in het nieuws met "Steam moet naam Steam deck wijzigen omdat het te veel lijkt op Stream Deck?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

g0tanks schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Nintendo heeft wel een heel ander soort games dan Steam natuurlijk. Ik zie het wel zitten om deze naast m'n Switch te hebben en zo min of meer alle games die ik zou willen spelen te kunnen spelen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-04 09:50
Ik ga dit apparaat sowieso reserveren morgen (19:00 ;)). Hopelijk ben ik dan snel aan de beurt als ze de invites rondsturen in december.

Paar punten die mij opvallen:
  • Zelfs met een dock zal je er geen eGPU aan kunnen hangen zonder in te leveren op performance vanwege de lage bandbreedte van de USB-C poort.
  • Het is gewoon een PC in handheld vorm. Dus Windows installeren op dat ding en gaan met die banaan.
  • Die eMMC variant kan net zo goed niet bestaan. Tuurlijk wachten op de benchmarks, maar dat gaat nooit lekker lopen qua laadtijden. Doe jezelf een lol en reserveer een versie met een NVMe SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
Overigens, qua hardware zou het toch goed sneller moeten zijn dan de 3200/3400 APUs van AMD. Niet alleen vanwege Zen2, maar ook de LP-DDR5 op de aangegeven snelheid zou toch echt moeten zorgen voor een snellere GPU performance. Als je benchmarks van die processors zou aanhouden dan is gamen hier echt goed op mogelijk :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Uit het niets.. En best verleidelijk ook.. Ik heb er zelf niet echt een nut meer voor, heb een Switch en PS5 en XSX.. Maar dit is eigenlijk wel een device wat qua power alles heeft wat je wilt als evolutie op een Vita of Switch.. Alleen dan niet je Switch games (en zelfs die zou je als emulator kunnen gebruiken..)

Wat ik zeg ik heb er echt eigenlijk niks aan.. Maar met die prijs… Gaat heel lastig worden om hem aan me voorbij te laten gaan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:07
Prachtig ding, xbox gamepass, psnow, stadia en nintendo emulator hop hop.

Dit had de nieuwe nintendo switch moeten worden :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 21:02
Welke versie gaan jullie reserveren en waarom?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze gaat gereserveerd worden, en dan uiteraard de variant met 512 GB NVMe. Later er nog even een dock bij bestellen, wanneer dat mogelijk is.

Er zijn drie uitkomsten:
• In december wil ik nog een dergelijk apparaat, en hij bevalt goed.
• In december wil ik dit apparaat niet (meer) of het bevalt niet goed. Kan altijd doorverkocht worden.
• Voor/in december wil ik dit apparaat niet (meer) en annuleer ik de order, wat mij slechts vier euro aan reserveringskosten zal kosten.

Er valt weinig te verliezen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 13:01
Mooi Concept, zeker geïnteresseerd. Natuurlijk zijn er wel een paar maren:
-Gaat de opslag genoeg zijn, want zelfs het 512GB model, kan krap worden.
-Ding is zwaar.
-Hoe is de bouwkwaliteit.

Maar ook interessant,
Je kan gewoon windows er op installeren als je dat liever hebt.
Daarmee open je de mogelijkheden voor gamepass, ps5 remoteplay, emulatoren, enzovoort.

Ik overweeg om er iig eentje te reserveren, en dan zie ik wel of ik tegen december hem nog wil.
Denk dat ik voor de 512GB zou gaan, ook vanwege het anti-glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrietje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:09:
Mooi Concept, zeker geïnteresseerd. Natuurlijk zijn er wel een paar maren:
-Gaat de opslag genoeg zijn, want zelfs het 512GB model, kan krap worden.
Dat ligt eraan wat je ermee speelt. Call of Battlefield Warzone Battleroyale Extreme Free2play Edition? Ja, daar kan je er maar 3 of 4 van installeren. Indie games? Er kunnen er mogelijk wel 100 op.
-Ding is zwaar.
Dubbel zo zwaar als een Switch. Goed om die armspieren te trainen, maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommigen wat te veel is.
-Hoe is de bouwkwaliteit.
Het is Valve. Over het algemeen brengen ze wel goede kwaliteit hardware uit.
Denk dat ik voor de 512GB zou gaan, ook vanwege het anti-glare scherm.
Goed punt. Ik vraag mij af of dat echt een ander frontje/case/scherm is, of gewoon een stuk folie. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

On_E

Housemusic

Tof ding! Maar compleet overbodig voor mij. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vind het wel vreemd genoeg wel interresant als een dedicated stream device in combinatie met een PS5/XSX met de optie om ook gewoon "lokaal" games te spelen. Windows erop en gaan.

Benieuwd naar de eerste echte recensies, de wifi kwaliteit, leesbaarheid van het scherm en het "anti-glare" scherm van de duurste variant.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 16-07-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Ik zag hem in Steam gisteren opkomen. Erg interessant. Wist niet dat ik het nodig had :+.
Twijfel alleen of ik hem ga bestellen. Zo ja, dan de meest luxe. Zoals al aangegeven zal de emmc variant echt zonde zijn van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 11:11

mark-k

AKA markkNL

Ik zie in die advertentie staat "run the latest Triple-A games", in hoeverre wordt dat ook echt waargemaakt? Hoe verhoudt zich deze HW tot 'normale' gaming HW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poeh, ik ga er vanavond ook wel een reserveren... Die 4 euro is inderdaad niks, daarvoor wil ik wel graag de optie om als een van de eersten hem te mogen bestellen.

Wel jammer dat je meteen moet kiezen welke versie. Sowieso een met nvme, maar welke dan. Ik vind het verschil tussen de 256 en 512 GB versies nogal substantieel en zelfs als die nog sneller is verwacht ik daar niet veel effectief voordeel van, maar het is lastig in te schatten hoe belangrijk dat antiglare scherm wordt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
mark-k schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:54:
Ik zie in die advertentie staat "run the latest Triple-A games", in hoeverre wordt dat ook echt waargemaakt? Hoe verhoudt zich deze HW tot 'normale' gaming HW?
Volgens IGN waren Doom Eternal en Star Wars Jedi: Fallen Order goed speelbaar. Je moet je bedenken dat de resolutie maar 1280x800 is, voor zo'n klein scherm prima, waardoor er veel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ben benieuwd hoe succesvol dit zal zijn, en of er ook een hardware refresh cycle is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

mark-k schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:54:

Developer kits gaan de deur uit zodat developers hun games kunnen testen en "nog beter kunnen maken op Deck".
Grote kans dat games specifieke aanpassingen gaan krijgen om er voor te zorgen dat ze netjes lopen.
Maar hun claim dat elke Steam titel er op draait/gaat draaien doet wel geloven dat de hardware best stevig zal zijn. Al scheelt het natuurlijk dat het scherm een 1280x800 resolutie heeft, dat maakt huidige games al een stuk makkelijker speelbaar dan wanneer ze op 4k moeten lopen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigt van het comfort van het apparaat trouwens. Hoe meer ik naar de snelle shots kijk van dit ding in menselijke handen, hoe meer kramp ik in mijn eigen handen krijg :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:58
mrtl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:11:
Ik ga dit apparaat sowieso reserveren morgen (19:00 ;)). Hopelijk ben ik dan snel aan de beurt als ze de invites rondsturen in december.

Paar punten die mij opvallen:
  • Zelfs met een dock zal je er geen eGPU aan kunnen hangen zonder in te leveren op performance vanwege de lage bandbreedte van de USB-C poort.
  • Het is gewoon een PC in handheld vorm. Dus Windows installeren op dat ding en gaan met die banaan.
  • Die eMMC variant kan net zo goed niet bestaan. Tuurlijk wachten op de benchmarks, maar dat gaat nooit lekker lopen qua laadtijden. Doe jezelf een lol en reserveer een versie met een NVMe SSD...
Om even hier op in te haken;
  • eGPU gaat niet werken denk ik, AMD Zen 2 ondersteund Thunderbolt niet echt lekker. Dit ding is al episch veel sneller dan de de Switch en die gebruikt men vaak nog als console dus ik denk niet dat de Deck een eGPU gaat nodig hebben.
  • Windows zal wel werken, sowieso na wat tweaks, maar ik zit wel met de drivers; volgens mij is dit echt een custom AMD APU voor Valve, dus de Windows drivers zullen niet voor het oprapen liggen.
  • Ik ben ZEEER verbaast over de prijs van de eMMC versie. 130€ goedkoper dan de NMVE versie?? Zo'n 256gb NMVE kost slechts 30-40€ dus er iets anders aan de hand. Misschien extra koeling, andere mobo PCB?
Ik ben heel geintresseerd juist in de eMMC versie. Hij is zo goedkoop. Ik denk dat de eMMC zelf snel genoeg zal zijn voor de games die je er op wilt spelen. Ik denk dat zware en grote spellen (Cyberpunk, RDR2, COD:WZ, etc) sowieso niet goed draaien op deze low powered APU en Linux combo. En voor de andere, minder zware games zijn SSD I/O niet zo belangrijk.
De eMMC draait nog steeds op PCI-E dus aan de bandbreedte zal het niet aan liggen. Daarnaast zal deze versie koeler en zuiniger draaien omdat hij gewoon minder hardware heeft.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:08:
[...]
Ik ben heel geintresseerd juist in de eMMC versie. Hij is zo goedkoop. Ik denk dat de eMMC zelf snel genoeg zal zijn voor de games die je er op wilt spelen.
Same here, ik heb een high-end gaming PC en verwacht niet dat ik snel triple-A games op een Steam Deck ga spelen. Eerder emulators en indiegames waarvoor de eMMC-versie prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

g0tanks schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Volgens IGN waren Doom Eternal en Star Wars Jedi: Fallen Order goed speelbaar. Je moet je bedenken dat de resolutie maar 1280x800 is, voor zo'n klein scherm prima, waardoor er veel mogelijk is.
1280x800 is uiteraard al gunstig voor de performance, maar dan nog, ik vraag me af hoe goed een CP2077, RDR2, etc hierop gaat draaien. Hoeveel dingen je kan bouwen in Valheim voordat je op 6fps zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Spike_wolf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:05:
[...]

[Twitter]
Developer kits gaan de deur uit zodat developers hun games kunnen testen en "nog beter kunnen maken op Deck".
Grote kans dat games specifieke aanpassingen gaan krijgen om er voor te zorgen dat ze netjes lopen.
Maar hun claim dat elke Steam titel er op draait/gaat draaien doet wel geloven dat de hardware best stevig zal zijn. Al scheelt het natuurlijk dat het scherm een 1280x800 resolutie heeft, dat maakt huidige games al een stuk makkelijker speelbaar dan wanneer ze op 4k moeten lopen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigt van het comfort van het apparaat trouwens. Hoe meer ik naar de snelle shots kijk van dit ding in menselijke handen, hoe meer kramp ik in mijn eigen handen krijg :P
Dan ben je dus overgeleverd aan de goodwill van de devs om hun games nog te gaan optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Zep Man schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:54:
Deze gaat gereserveerd worden, en dan uiteraard de variant met 512 GB NVMe. Later er nog even een dock bij bestellen, wanneer dat mogelijk is.

Er zijn drie uitkomsten:
• In december wil ik nog een dergelijk apparaat, en hij bevalt goed.
• In december wil ik dit apparaat niet (meer) of het bevalt niet goed. Kan altijd doorverkocht worden.
• Voor/in december wil ik dit apparaat niet (meer) en annuleer ik de order, wat mij slechts vier euro aan reserveringskosten zal kosten.

Er valt weinig te verliezen.
ding komt in in 2022 (release date van 2021 is voor US)

verkeerd gelezen:
Steam Deck starts shipping December 2021 to the United States, Canada, the European Union, and the United Kingdom. More regions coming in 2022—stay tuned for more info.

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 16-07-2021 10:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
mark-k schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:36:
[...]

1280x800 is uiteraard al gunstig voor de performance, maar dan nog, ik vraag me af hoe goed een CP2077, RDR2, etc hierop gaat draaien. Hoeveel dingen je kan bouwen in Valheim voordat je op 6fps zit.
Als ik een gok moet doen; Bagger. De beste AMD Laptop APU's met Zen3 cpu's en Vega 8's op 2ghz (!!) doen Cyberpunk 2077 nét aan 35FPS 720p@low. De Steam Deck APU heeft een betere videochip, maar clockt lager en heeft een veel minder hoge TDP.

Nog een argument voor de eMMC versie: je hebt al USB-C 256gb sticks op SATA SSD snelheid voor ~50€. Tuurlijk, het steekt een stuk uit, dus niet zo elegant, maar als je aan het spelen bent merk je daar weinig van :+
De meeste spellen zoals Doom Eternal passen nog wel op de eMMC. Zoals gezegd, RDR2 is zeker te groot, maar die wil je er toch niet op spelen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:01
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Als ik een gok moet doen; Bagger. De beste AMD Laptop APU's met Zen3 cpu's en Vega 8's op 2ghz (!!) doen Cyberpunk 2077 nét aan 35FPS 720p@low. De Steam Deck APU heeft een betere videochip, maar clockt lager en heeft een veel minder hoge TDP.

Nog een argument voor de eMMC versie: je hebt al USB-C 256gb sticks op SATA SSD snelheid voor ~50€. Tuurlijk, het steekt een stuk uit, dus niet zo elegant, maar als je aan het spelen bent merk je daar weinig van :+
De meeste spellen zoals Doom Eternal passen nog wel op de eMMC. Zoals gezegd, RDR2 is zeker te groot, maar die wil je er toch niet op spelen.
Ik denk dat handheld nog wel te doen zal zijn. Ding is, deze steam deck kan ook via een dock aangesloten worden op een monitor. Dan wordt het vrees ik een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:42:
USB is met name CPU gedreven. Lijkt mij een slecht idee, als je spellen met veel laadtijden wilt spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 16-07-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
FrankoNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat handheld nog wel te doen zal zijn. Ding is, deze steam deck kan ook via een dock aangesloten worden op een monitor. Dan wordt het vrees ik een ander verhaal.
Mja, daarvoor zou ik hem persoonlijk niet gebruiken. Voor €450+ kan je een betere mini game PC in elkaar steken.
En ook in de dock kan je een USB stick of Sata disk steken, toch?
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:50:
[...]
USB is met name CPU gedreven. Lijkt mij een slecht idee, als je spellen met veel laadtijden wilt spelen.
Doom eternal zou ik zeker op de eMMC installeren ja. Is ook iets van 53GB dus dat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:52:
Doom eternal zou ik zeker op de eMMC installeren ja. Is ook iets van 53GB dus dat past.
Ruimte is geen probleem. Kostbare I/O is een probleem, zeker als die CPU kracht kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:53:
[...]
Ruimte is geen probleem. Kostbare I/O is een probleem, zeker als die CPU kracht kost.
Mja ik weet dat zo gauw nog niet. Over het algemeen merk je het verschil niet tussen bijvoorbeeld een NMVE disk en een SATA disk ondanks dat de I/O verschillen echt mega zijn. Kijk ook dit filmpje, de slimste nerds kunnen het verschil niet zien:

Ik denk niet dat de eMMC trager is dan SATA, zeker gezien dat Valve aangeeft dat deze eMMC draait op de PCI-E bus. Ook is Zen 2 als CPU snel zat om I/O te pompen.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 16-07-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Mja, daarvoor zou ik hem persoonlijk niet gebruiken. Voor €450+ kan je een betere mini game PC in elkaar steken.
op dit moment, ben benieuwd wat dan, of bedoel je 2e hands ?

En tuurlijk als je hem alleen daarvoor wil gebruiken, maar het idee is dat je deze er OOK voor kunt gebruiken.
En dan gaat jouw verhaal niet op.

Alleen ik verwacht dat je hem ook kunt gebruiken om games te streamen vanaf je gewone pc.
klinkt mij best wel als een handige investering :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
heuveltje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:58:
[...]

op dit moment, ben benieuwd wat dan, of bedoel je 2e hands ?
Nee je hebt gelijk, mijn god wat is het slecht gesteld met de entry-gaming markt. Geen APU's beschikbaar, eerste degelijke videokaart kost 250€... Je zou nog iets bij Minis Forum kunnen kopen maar das minstens even duur als de Steam Deck :o

Ikzelf zoek dat niet, heb al een Acer Switch 7 Black met GTX 1070 eGPU, voor LAN en Console doeleinde.

[ Voor 18% gewijzigd door XanderDrake op 16-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:08:Ik ben ZEEER verbaast over de prijs van de eMMC versie. 130€ goedkoper dan de NMVE versie?? Zo'n 256gb NMVE kost slechts 30-40€ dus er iets anders aan de hand. Misschien extra koeling, andere mobo PCB?
In een van de video's gaven Valve medewerkers (twijfel even of GabeN het nou zelf ook zei) ook dat ze heel erg graag dat 400 dollar pricepoint wilden raken maar dat het pijnlijk was. Zou me dus niks verbazen als de emmc versie met verlies verkocht wordt en dat ze dat niet doen bij de nvme versies.

Ik heb zelf overigens nog een 1TB SSD liggen, die zou ik ook aan de USB kunnen hangen. Dat zou ook prima kunnen werken... 64 GB wordt toch krap denk ik. Ik zou er zelf bv ook wel Fallout games met veel mods op willen zetten, dan gaat het ook hard met de ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Finraziel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:18:
[...]

In een van de video's gaven Valve medewerkers (twijfel even of GabeN het nou zelf ook zei) ook dat ze heel erg graag dat 400 dollar pricepoint wilden raken maar dat het pijnlijk was. Zou me dus niks verbazen als de emmc versie met verlies verkocht wordt en dat ze dat niet doen bij de nvme versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
De SD kaart snelheid zou maximaal 104MB/s kunnen zijn volgens de spec. Lijkt me prima voor indy games.

De eMMC SSD zou volgens spec maximaal 500MB/s kunnen zijn. Als die inderdaad zo snel is dan kan ik die horrorverhalen van netbooks met eMMC opslag gelukkig gaan vergeten.

Zelf vraag ik me af of het anti-glare screen/coating niet na te maken is met een anti-glare screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvanCade schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:05:
De SD kaart snelheid zou maximaal 104MB/s kunnen zijn volgens de spec. Lijkt me prima voor indy games.

De eMMC SSD zou volgens spec maximaal 500MB/s kunnen zijn. Als die inderdaad zo snel is dan kan ik die horrorverhalen van netbooks met eMMC opslag gelukkig gaan vergeten.

Zelf vraag ik me af of het anti-glare screen/coating niet na te maken is met een anti-glare screen protector.
Die 500 MB/s is het maximale wat die PCIe Gen 2 x1 ondersteunt, dat betekent niet dat het emmc geheugen dat zelf kan... Lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat hij zo snel gaat zijn. En dan nog is het de vraag hoe snel hij is als er meerdere requests tegelijk binnenkomen, dat is ook waar emmc veel sneller onderuit kan dan dan een goede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:16:
[...]
Het is Valve. Over het algemeen brengen ze wel goede kwaliteit hardware uit.
Als je kijkt naar de Index, hebben ze een hoop heel goed gedaan. Maar de bouwkwaliteit is daar geen onderdeel van. Garantie afhandeling van de problemen door de slechte bouwkwaliteit dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Had me even in de tijd vergist. Je kan nog niet reserveren denk ik zo.
Wel maar even de melding ingesteld om straks te kunnen bestellen. Het gaat de meest luxe worden. Als ik het dan toch doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik snap de negativiteit rondom de 64gb versie niet helemaal. Als je alleen kleine indie games speel kan je hier makkelijk 30+ games op gooien en eventueel nog meer op een SD kaart. Snelheid is ook niet erg relevant, alleen het OS start wat langzamer. Dan lijkt mij het een prima deal.
Arunia schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:21:
Had me even in de tijd vergist. Je kan nog niet reserveren denk ik zo.
Wel maar even de melding ingesteld om straks te kunnen bestellen. Het gaat de meest luxe worden. Als ik het dan toch doe...
7 uur vanavond als het goed is.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Sissors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Als je kijkt naar de Index, hebben ze een hoop heel goed gedaan. Maar de bouwkwaliteit is daar geen onderdeel van. Garantie afhandeling van de problemen door de slechte bouwkwaliteit dan weer wel :P
Ikzelf heb een Index, nu 2 jaar en 300 uur VR verder en dat ding is nog helemaal hunky dory. Ik denk dat Valve nu wel goede productie partners en service voor elkaar heeft. Ik heb nul twijfels over de kwaliteit van de Deck :)
AvanCade schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:05:
De hoogtij dagen van netbooks zijn 10 jaar geleden he :o Toen waren SSDs sowieso niet zo geweldig, vergeleken met nu.
Sowieso zijn I/O pas recentelijk belangrijk geworden. Pas sinds de PS5 wordt er naar opslag gekeken als een gameplay verrijkend concept, daarvoor was voor de meeste games Harddisk streaming de norm. Alle nieuwe games draaien sowieso maar half op de Deck gezien Linux en de APU...

USB-C sticks zijn overigens veel sneller en goedkoper dan MicroSDs als je een beetje performance zoekt.

[edit] Stiekem hoop ik trouwens ook dat na een beetje tweaken we de Deck open kunnen krijgen en lekker zelf een NVME disk erin kunnen stoppen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 16-07-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:27:
De hoogtij dagen van netbooks zijn 10 jaar geleden he :o Toen waren SSDs sowieso niet zo geweldig, vergeleken met nu.
Ik heb een surface go met ik meen 64 GB emmc opslag... Nou heb ik niet echt uitgezocht hoeveel door de cpu en hoeveel door de opslag komt, maar dat ding is vies traag en blijft ook geregeld even 5 seconden hangen. Dus het is zeker niet zo dat alles nu wel snel genoeg is (als je dat bedoelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-04 10:45
Ik ga er eentje reserveren! Ik ben al een tijdje op zoek naar een pc gaming handheld (streaming/emulators/native games) en m'n oog was gevallen op GPD Win 3/Alienware's UFO/ONEXPLAYER. Maar vond ze te duur, voor de performance die je er voor krijgt.

Dit lijkt in mijn ogen, het ideale prijs/performance verhouding te zijn!

De 512GB variant ga ik reserveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avioto schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:23:
Ik snap de negativiteit rondom de 64gb versie niet helemaal. Als je alleen kleine indie games speel kan je hier makkelijk 30+ games op gooien en eventueel nog meer op een SD kaart. Snelheid is ook niet erg relevant, alleen het OS start wat langzamer. Dan lijkt mij het een prima deal.
Is het ook :)
Maar het hangt inderdaad ook echt af van je beoogde doel. Als je al weet dat je er inderdaad van die kleine niet zo zware games op gaat spelen (of vooral gaat streamen) dan kun je prima het goedkoopste model nemen.
Ik zie volgens mij bij mensen die de duurdere willen vooral dat ze dat willen omdat zij wel zwaardere games lokaal op het ding willen kunnen draaien. Niet per se negatief dus, maar gewoon goed dat de optie er is voor mensen die wel meer en snellere opslag nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of @WoutF dit een interessante optie vindt. Als ik het me goed herinner heb je aangegeven in de podcast over de nieuwe Switch dat dit wel een interessant segment is, maar dat je voornamleijk PC Gamer bent. Is dit iets wat je over de streep gaat trekken, of juist niet?

Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik je hier zo tag en erbij betrek :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Mijn hele Steam library is al maanden onaangeraakt omdat we eigenlijk geen mooi plekje meer hebben voor mijn desktop+28 inch scherm. Met kleine kinderen heb je al weinig tijd voor elkaar, dus zit ik liever samen op de bank met zo'n Steam Deck dan op zolder met 144 fps. Ook maar de reminder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Ik vind het oprecht een leuk idee, maar preorderen zal ik niet doen. De 256GB variant lijkt de beste optie. Ik zie al mogelijkheden om hier wat platformers of een Diablo achtige game op te spelen. Echt AAA games zal ik toch op de desktop blijven spelen.
Ik ben in ieder geval blij dat Valve blijft investeren in het afleveren van kwalitatief hoogwaardige hardware. De 8 RDNA2 Compute Units moet je op 1280x800 namelijk best ver kunnen komen.
Een andere vraag is of ik hier als bijna dertiger nog aan moet, maar da's een andere discussie :D

[ Voor 18% gewijzigd door zzzzz op 16-07-2021 13:26 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jveer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:56:
Ik ga er eentje reserveren! Ik ben al een tijdje op zoek naar een pc gaming handheld (streaming/emulators/native games) en m'n oog was gevallen op GPD Win 3/Alienware's UFO/ONEXPLAYER. Maar vond ze te duur, voor de performance die je er voor krijgt.

Dit lijkt in mijn ogen, het ideale prijs/performance verhouding te zijn!

De 512GB variant ga ik reserveren
Is er ooit nog wat van de Alienware UFO terecht gekomen? Ik kan enkel informatie vinden rondom de originele CES2020 demonstratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Caayn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Is er ooit nog wat van de Alienware UFO terecht gekomen? Ik kan enkel informatie vinden rondom de originele CES2020 demonstratie.
Nee, dat was een prototype om te zien of er animo was en daarna niks meer van gehoord.

Daar zal Dell nog wel een keer naar kijken als de Steam Deck goed word verkocht.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
Caayn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Helaas niet, het lijkt erop dat het meer een prototype was voor de CES beurs dan echt de aankondiging van een nieuw product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Finraziel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Ik heb een surface go met ik meen 64 GB emmc opslag... Nou heb ik niet echt uitgezocht hoeveel door de cpu en hoeveel door de opslag komt, maar dat ding is vies traag en blijft ook geregeld even 5 seconden hangen. Dus het is zeker niet zo dat alles nu wel snel genoeg is (als je dat bedoelde).
Afbeeldingslocatie: https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2018/08/surface-go-emmc-ssd.png?itok=mG102vsM
Dit is het geheugen van een Surface Go, links eMMC rechts NVME. Ik vind deze eMMC niet eens zo slecht, al verwacht ik dat die van de Deck sneller zal zijn. Ik denk dat de gebrekkige vlotheid met name door de low end chipset en single channel geheugen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:44

rammes

koekebakker 1e klas

zzzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:10:

Een andere vraag is of ik hier als bijna dertiger nog aan moet, maar da's een andere discussie :D
Het zelfde als een 40er gewoon kopen :9

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04 09:03
Ik was al een aantal weken op zoek naar zoiets om even languit op de bank als je thuis komt een paar casual simulator spelletjes ect te spelen.

Ik ga voor de duurste optie denk ik. Dit is in vergelijking met de competitie niet eens heel duur voor wat je krijgt. plus je koopt wat bij een bekend bedrijf met garantie ect.

Het meeste wat ik speel is zijn vaak indietitels met een mix van Casual, strategie en simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
Ik zie het wel zitten eigenlijk. De 256GB versie leun ik naartoe. Vraag me af of “langzame” RTS alla Anno een beetje te spelen zijn met de controls.

Een beetje op de bank een rijk uitbouwen.

Zag dat de nieuwste call of duty niet op de 256GB versie gaat passen. Maar ben niet echt een hardcore gamer dus denk niet dat dat mijn extra geld waard wordt.

De Xbox staat hier maar een beetje te verstoffen eigenlijk. En een Switch wel aan gedacht, maar heb zo’n 120 games in steam verzameld. Dus dat komt dan wel weer goed uit.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn schijnbaar mensen die het doen, RTS spelen met controllers. Dus onmogelijk is het niet, of het een leuke ervaring oplevert? Het is er natuurlijk totaal niet voor gemaakt, dus op zijn minst zal je wel wat tijd bezig zijn met controller bindings.

Laten we zeggen, ik heb mijn PC aan de TV hangen, dus ik speel primair gewoon achter de PC, maar dingen als Witcher, Outer Worlds, Subnautica, etc speel ik op de TV. Nog nooit overwogen een RTS op op de TV met controller te spelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Sissors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:35:
Er zijn schijnbaar mensen die het doen, RTS spelen met controllers. Dus onmogelijk is het niet, of het een leuke ervaring oplevert? Het is er natuurlijk totaal niet voor gemaakt, dus op zijn minst zal je wel wat tijd bezig zijn met controller bindings.
Ik denk dat de problematiek bij RTS games vooral zal liggen bij de resolutie en de scaling van de UI elementen. Dat is op 720p toch best een uitdaging. Maar de tijd moet het leren.
Daarnaast is de Valve controller zelf, met dezelfde trackpads, hoog aangeschreven. De Steam Deck heeft ook nog eens touchscreen dus daar liggen ook weer mogelijkheden. Het blijft lastig om nu te zeggen wat de user experience zal zijn.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

weet iemand of ik met Paypal kan betalen bij Steam?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
rammes schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:47:
weet iemand of ik met Paypal kan betalen bij Steam?
kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
Sissors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:35:

Laten we zeggen, ik heb mijn PC aan de TV hangen, dus ik speel primair gewoon achter de PC, maar dingen als Witcher, Outer Worlds, Subnautica, etc speel ik op de TV. Nog nooit overwogen een RTS op op de TV met controller te spelen ;) .
Ik doelde meer op die “muisvlakjes” die er op zitten. En online kom ik met age of empires toch al niet meer mee. 😉

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
mrtl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:26:
Overigens, qua hardware zou het toch goed sneller moeten zijn dan de 3200/3400 APUs van AMD. Niet alleen vanwege Zen2, maar ook de LP-DDR5 op de aangegeven snelheid zou toch echt moeten zorgen voor een snellere GPU performance. Als je benchmarks van die processors zou aanhouden dan is gamen hier echt goed op mogelijk :*).
Is dat zo? Kan ik verwachten dat cyberpunk,anno 1800, control, ashes of the singularity, flight simulator e.d. hier op >=60 FPS op draaien (800p medium settings).
Zo wordt het namelijk wel aangeprezen, maar ik twijfel daar serieus over.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 16-07-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
eL_Jay schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:59:
Is dat zo? Kan ik verwachten dat cyberpunk,anno 1800, control, ashes of the singularity, flight simulator e.d. hier op >=60 FPS op draaien (800p medium settings).
Dit is typisch ook een apparaat waar AMD FSR zich goed leent om de performance nog eens een kleine boost te geven. Zo zal AMD SAM ook nog een kleine boost geven. Ik denk dat Valve best goed met AMD heeft nagedacht over hoe ze het hardwareplantform rond kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
zzzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Dit is typisch ook een apparaat waar AMD FSR zich goed leent om de performance nog eens een kleine boost te geven. Zo zal AMD SAM ook nog een kleine boost geven. Ik denk dat Valve best goed met AMD heeft nagedacht over hoe ze het hardwareplantform rond kunnen krijgen.
720p heeft geen kunstjes nodig voor 60fps lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
zzzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:46:
Ik denk dat de problematiek bij RTS games vooral zal liggen bij de resolutie en de scaling van de UI elementen. Dat is op 720p toch best een uitdaging. Maar de tijd moet het leren.
Helemaal correct. Veel strategie spellen hebben gewoon veel tekst en UI die je moet kunnen lezen. Civ V en VI werken niet eens op 720p waardoor ik ze niet kon spelen op m'n GPD Win (1) :/ 800p is daar het laagste.
eL_Jay schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:59:
[...]Is dat zo? Kan ik verwachten dat cyberpunk,anno 1800, control, ashes of the singularity, flight simulator e.d. hier op >=60 FPS op draaien (800p medium settings).
Zo wordt het namelijk wel aangeprezen, maar ik twijfel daar serieus over.
Nee zo wordt het niet aangeprezen vind ik. Valve zelf heeft het over Portal 2 in de uitleg, dat spel is stok oud.

Verder is RDNA 2.0 performance echt indrukwekkend op lagere frequenties en TDPs, dus daar kijk ik met smacht naar uit! Ter voorbeeld: een AMD 6700 XT @ 5700 XT clocks verbruikt 50% van de stroom en is alsnog sneller :o 8)
Dat wij zo lang hebben moeten daarop begrijp ik niet. Ik sta in ieder geval klaar om te bestellen om 19u :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Melantrix schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:04:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of @WoutF dit een interessante optie vindt. Als ik het me goed herinner heb je aangegeven in de podcast over de nieuwe Switch dat dit wel een interessant segment is, maar dat je voornamleijk PC Gamer bent. Is dit iets wat je over de streep gaat trekken, of juist niet?

Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik je hier zo tag en erbij betrek :)
Ik word er nog niet heel warm van eerlijk gezegd. Ben heel benieuwd naar de eerst ervaringen van de controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:11
Ik ga de 512GB reserveren. Het anti-glare scherm is voor mij de meerprijs al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
Als iedereen nou zometeen de 512GB versie reserveert dan sta ik vooraan in de rij van de 256GB variant :P.

Op basis van de Steam Controller kan je zeggen dat je met de touchpads best goed RTS games kan spelen, maar dat vond ik best een lomp ding eigenlijk. Ik ben er nog niet over uit of het echt goed gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb helemaal gemist dat dit eraan zat te komen, en struikel nu via de AT toevallig over dit topic.

Dat gezegd hebbende, ik reserveer hem wel. Ik heb een hoop games die ik liever op de bank in de huiskamer zou doen dan persé (want zo is het anders normaal wel) in de studie op mijn PC, die voor veel zaken ook veel te snel is.

Nee, ik verwacht hier niet de nieuwste releases van 2022's zwaarste shooters op te draaien. Meer de indie/platform spullen, oude dos games, classics dus. De prijs is stevig, maar wel een fijne 'package' en de Dell USB-C docking die ik hier heb staan werkt er waarschijnlijk prima op.

Ik ga meeklikken voor de 512 variant hier zometeen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 21:10

The Chosen One

Zie signature!

Ik weet nog niet of dit helemaal iets voor me is. Hij is wel redelijk zwaar om vast te houden.
Maar 1 reserveren doe ik ook maar, de rest bekijken we wel. Annuleren kan altijd, 'kost' in principe geen geld.

Je hebt de touchpads als mouse controls in shooters e.d. maar kun je het touch screen ook als mouse(cursor) gebruiken? Bijv met RTS/They Are Billions? Of bijv visual novels of adventure games?
Volledige touch controls zullen wel niet ondersteunt worden (met een enkele game misschien uitgezonderd) lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door The Chosen One op 16-07-2021 18:57 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:55:
Ik weet nog niet of dit helemaal iets voor me is. Hij is wel redelijk zwaar om vast te houden.
Maar 1 reserveren doe ik ook maar, de rest bekijken we wel. Annuleren kan altijd, 'kost' in principe geen geld.

Je hebt de touchpads als mouse controls in shooters e.d. maar kun je het touch screen ook als mouse(cursor) gebruiken? Bijv met RTS/They Aare Billions?

En als je een visual novel/adventure game moet de game specifiek touch controls ondersteunen lijkt me maar kun je nog tikken op het scherm bijv om text te 'advancen'?
Ik vermoed dat dat wel instelbaar zal zijn, de touchscreen als touchpad gebruiken... Maar als Valve het niet specifiek bouwt weet ik niet genoeg van Linux om dat met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Huilen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5M1wyCX.png

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Was te verwachten natuurlijk, loopt vanzelf wel weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

en mijn oude account is blijkbaar niet oud genoeg en ik mag pas zondag reserveren. hufters. zeg dat dan direct!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Via de Steam Windows applicatie werkt het wel, zit nu op de cc verificatie te wachten, moest blijkbaar nogmaals inloggen op de website ter verificatie en daar hing die bij mij op.
rammes schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:01:
en mijn oude account is blijkbaar niet oud genoeg en ik mag pas zondag reserveren. hufters. zeg dat dan direct!
Wel oud genoeg maar waarschijnlijk niet de minimum order historie, ik dacht dat ik ook zoiets las.

[ Voor 31% gewijzigd door True op 16-07-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Mijn steam moet nog updaten... Maar volgens mijn mail en mijn bankrekening heb ik de 64gb versie te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja potver, helemaal vergeten dat dit ook een dingetje ging zijn natuurlijk. Firefox op W10 zegt hij 'loading' bij het onderdeel 'choose your steam deck'. Waardeloos :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Laatst online: 08-04 09:03
ik heb hem in mijn mandje maar kan niet afrekenen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 08:17
Niet te geloven… sta in de aanslag 1900. In basket, klik op afrekenen: crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wtf, via Edge geprobeerd, ingelogd, krijg ik ook te zien dat mijn account te nieuw is? Ik ben al meer dan tien jaar (goed) betalende klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
roberto250b schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:05:
ik heb hem in mijn mandje maar kan niet afrekenen :|
Dit... Heb ik helaas ook.
Andere betaaloptie heeft ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
RIP steam servers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jveer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Dit... Heb ik helaas ook.
Andere betaaloptie heeft ook geen zin.
Ik had van te voren alvast 5 euro op mijn steam wallet gezet, om eventuele issues/vertragingen bij de betaling voor te zijn. Heb nu de basket en 'purchase for myself' gedrukt. Nu staat er 'working...'

- edit - daarna nog het 'confirm and purchase' scherm natuurlijk, akkoord gaan met de 'terms of service'.

Heb gevinkt en purchase geklikt, er staat opnieuw 'working'.

- edit 2 -

gelukt :). Thank you for your purchase, en ook de mail bevestiging is binnen voor de 512 versie :).

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-07-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb wel een mailtje binnen: There was an error with a recent Steam purchase.
We've saved your cart (including discounts) for 72 hours so you can attempt your purchase again.

Misschien dat ik hierdoor geluk heb, maar ik blijf het voor nu even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Ik had van te voren alvast 5 euro op mijn steam wallet gezet, om eventuele issues/vertragingen bij de betaling voor te zijn. Heb nu de basket en 'purchase for myself' gedrukt. Nu staat er 'working...'

- edit - daarna nog het 'confirm and purchase' scherm natuurlijk, akkoord gaan met de 'terms of service'.

Idem… fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15

Thermometer

Whoop Whoop!

Krijg nu de melding:
It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again.
Terwijl ik alleen maar 1x in de 10 seconden het opnieuw probeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Ik kon inloggen op m'n Paypal account en alles leek goed te gaan, maar daarna een error en helaas geen geld afgeschreven in Paypal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bij mij hangt die voor de 3e keer op 'working' bij betaalgegevens (via cc).
Inloggen via de website is inmiddels wel gelukt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Yess gelukt! Woop. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jveer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:13:
[...]

Ik kon inloggen op m'n Paypal account en alles leek goed te gaan, maar daarna een error en helaas geen geld afgeschreven in Paypal :/
Via de Steam Desktop app alvast geld op je wallet zetten, scheelt een stap bij het afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
Blijf het maar niet snappen waarom bedrijven dit niet in order hebben bij pre-orders.

Ik werk zelf voor een Payment Service provider en hier zijn echt oplossingen voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@Xlast88 behalve de eerste 5 minuten van een steam sale heeft Steam er bar weinig storingen naar mijn idee. Ze doen het de laatste paar jaren echt erg erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Krijg nu de volgende foutmelding:
It looks like you've been attempting a lot of purchases in the last few hours. Please wait a while before trying again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb 'm hier ook binnen third time's the charm via cc.
THANK YOU FOR YOUR PURCHASE! voor de 256GB editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
Paar minuten geleden hier ook gelukt. Als ie op "Working" staat moet je gewoon wachten, anders krijg je de melding dat het niet lukt/teveel hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfields
  • Laatst online: 20-04 23:49
Geluk!
betaald met CC via Steam voor Windows.
Wel eerst een paar keer een foutmelding gekregen maar zojuist de bevestiging dat de 512GB versie gereserveerd is:)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
True schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:15:
Heb 'm hier ook binnen third time's the charm via cc.
THANK YOU FOR YOUR PURCHASE! voor de 256GB editie.
Gratz! Dat geeft hoop! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:21
g0tanks schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:15:

[...]
Ja hier ook.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g0tanks schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:15:

[...]
Ja ik ook... Sorry maar wat een stelletje fucking amateurs. Je zou denken dat ze nog nooit eerder een populair item uitgebracht hebben.

Pagina: 1 2 ... 115 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.