Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
The Zep Man schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Voor de luiaards bestaat dit. De kromming van de nek die ze laten zien lijkt mij niet echt comfortabel, maar goed. :P
Ziet er uit als een mooi 3d print project haha

Al is zoiets nog beter voor in bed:

https://www.reddit.com/r/...arm_that_fits_steam_deck/

[ Voor 43% gewijzigd door Bartske op 27-03-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Gisteren een Steamdeck van een collega geleend om te kijken of het een mogelijke vervanger voor mijn Nintendo Switch is. Gaat dus vooral om het couch gamen en niet de achterliggende game-library. Ik ben de laatste jaren sowieso steeds minder een Nintendo fan merk ik, dus dat is al een plus voor de Steamdeck.

Eerste indruk was wel gelijk dat hij wel erg groot is en best zwaar. Kan mij voorstellen dat als je hier de hele avond mee op de bank zit je toch wel wat last van je handen kan krijgen (althans.... ik wel). Daarnaast blaast hij de warme lucht aan de achterkant uit volgens mij en dat begon ik op een gegeven moment ook wel te voelen op mijn schoot.

Verder heb ik een drietal spellen geprobeerd. Hotline Miami, Vampire Survivors en Helldivers 2.
Draaiden alledrie prima. Natuurlijk de laatste niet met alle pracht en praal die ik op mijn vaste PC heb, maar goed genoeg om van het spel te genieten.

Nog even een tijdje proberen en dan kijken wat we gaan doen met danwel de Switch of een Steamdeck.
Oh grappig, ik zag gisteren steeds de notificaties langskomen dat je die games aan het spelen was inderdaad, leuk te zien dat je ze op een steam deck aan het testen was :)

Zelf niet zo'n last van het gewicht maar dat is persoonlijk inderdaad. Ik denk dat het deels ook wel is dat je voor jezelf moet vinden welke houdingen het fijnst zijn.

Ik heb de gaming pillow van Mechanism nog overwogen, maar de verzendkosten werden me een beetje te absurd, bijna net zoveel als het ding zelf al kost.

Zelf gisteren Dark Souls Remastered gekocht en op de deck gaan spelen. Ik heb de niet remastered versie vroeger gespeeld, maar kreeg er weer veel zin hem opnieuw op te pakken omdat ik veel dark souls challenge video's van GamersWeekend heb zitten kijken (nadat het algoritme me er eens een random voorschotelde) en zin kreeg het zelf te doen. Heb de game destijds wel uitgespeeld (in de zin van ik heb Gwyn met veel moeite 1 keer verslagen), maar dat was het ook. Hij draait in ieder geval uitstekend op de Deck tot nu toe, stabiel 60 fps en accu gaat nog zo'n 3-4 uur mee lijkt het (oled model).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:41:
@PdeBie je kan de deck ook relatief makkelijk undervolten. Hoe ver je kan gaan ligt aan de silicon lottery. Maar daarmee kan je de deck ook iets zuiniger laten draaien.
Dat zal ik dan eens bekijken mocht ik een eigen deck hebben. Deze is geleend van een collega. Laat ik daar maar niet mee rommelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:45
Gisteren een Steamdeck van een collega geleend om te kijken of het een mogelijke vervanger voor mijn Nintendo Switch is. Gaat dus vooral om het couch gamen en niet de achterliggende game-library. Ik ben de laatste jaren sowieso steeds minder een Nintendo fan merk ik, dus dat is al een plus voor de Steamdeck.

Eerste indruk was wel gelijk dat hij wel erg groot is en best zwaar. Kan mij voorstellen dat als je hier de hele avond mee op de bank zit je toch wel wat last van je handen kan krijgen (althans.... ik wel). Daarnaast blaast hij de warme lucht aan de achterkant uit volgens mij en dat begon ik op een gegeven moment ook wel te voelen op mijn schoot.

Verder heb ik een drietal spellen geprobeerd. Hotline Miami, Vampire Survivors en Helldivers 2.
Draaiden alledrie prima. Natuurlijk de laatste niet met alle pracht en praal die ik op mijn vaste PC heb, maar goed genoeg om van het spel te genieten.

Nog even een tijdje proberen en dan kijken wat we gaan doen met danwel de Switch of een Steamdeck.
Ik vind de deck juist super comfortabel. Eerst dacht ik dat hij minder zou zijn dan de switch vanwege het gewicht, maar het comfort is veel hoger. Heb al vele uren in die machine gestopt.

Heeft hij een Oled of een LCD? Ik heb de Oled en die is geloof ik wat cooler. Alle games draai ik standaard op ftp10. Soms meer, maar dan neem ik het extra verbruik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:57

Ikzelf heb de deck ook altijd vrij zwaar gevonden. Meestal gaan mijn handen na een half uurtje tintelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 12:29
De last Of Us 2 remasterd is SD compatible:) Prachtige game voor wie hem niet gespeeld heeft: must buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
continue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:27:
De last Of Us 2 remasterd is SD compatible:) Prachtige game voor wie hem niet gespeeld heeft: must buy!
Hopelijk draait die beter als Spiderman 2.. die had de badge ook gekregen maar is inmiddels eraf gehaald en veranderd naar ; playable

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:44
continue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:27:
Deel 1 vind ik de aanrader. De relatie tussen die 2 was perfect en dat maakte de game . Deel 2 heb ik halverwege weg gelegd en nooit meer aangeraakt. Wat mij betreft was het met 1 deel klaar, maar ik kan niet zeggen waarom zonder te spoilen (niks met woke stuff te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:33
Beakzz schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:46:
[...]

Deel 1 vind ik de aanrader. De relatie tussen die 2 was perfect en dat maakte de game . Deel 2 heb ik halverwege weg gelegd en nooit meer aangeraakt. Wat mij betreft was het met 1 deel klaar, maar ik kan niet zeggen waarom zonder te spoilen (niks met woke stuff te maken)
Deel 2 vond ik nog beter dan 1. Eerste game die echt wat emoties los bracht bij mij en ik game toch al 35 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb deel 1 nu al vijf keer weggelegd. Ik zit op 20% ongeveer, maar de gameplay vind ik zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Ik vind deel 1 een geweldig spel, heb deze en de DLC met veel plezier gespeeld. Maar niet op de Deck, ik vond de grafische pracht te mooi om te moeten missen. Dus deel 1 op PC gespeeld en de DLC op mijn GPD Win Mini.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MennoE schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:18:
Ik heb deel 1 nu al vijf keer weggelegd. Ik zit op 20% ongeveer, maar de gameplay vind ik zo saai.
Op een gegeven moment kan het ook handig zijn om gewoon te accepteren dat het je game niet is :)
Ik had hetzelfde als jij denk ik... Begin van de game is absoluut geweldig en het verhaal heel interessant, maar de gameplay vind ik echt ondermaats. Idem voor uncharted serie trouwens, Naughty Dog games spreken mij gewoon niet aan. Maar de serie is geweldig, dus ik heb die gewoon gekeken en de games mogen anderen van genieten (die dat wel kunnen).
Ik heb op zich een heel brede smaak in games, maar je hoeft ook niet alles leuk te vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:39
We gaan wat off-topic, maar ik merk dat bij TLOU deel 1 (nu 2x uitgespeeld) dat het spel echt top begint. De proloog is super sterk. Maar daarna lijkt het redelijk stil te vallen. Ik heb iedere keer gehad dat ik me er zelf doorheen moet slepen, totdat je door Pittsburgh heen bent. Dan begint het verhaal en de karakters van Joel en Ellie echt te raken. Daarna wil ik hem niet meer weg leggen.
Verder snap ik het commentaar op de ND games. Uncharted en TLOU volgen exact dezelfde gameplay loop. Het is beetje exploren (je route zien te vinden, puzzels) met casual chit chat tussen de karakters, afgewisseld met actie momenten waar je meerdere vijanden moet doden/ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
Nou the last of us 2 aan het downloaden dus straks spelen . Ben benieuwd !
Kan best zijn dat dit mijn laatste aanschaf word voor de Steam deck . Zodra de switch 2 binnen is verleg ik waarschijnlijk ( mijzelf kennende ) de focus daarop . Maar man wat een prachtig apparaat de Steam deck en geweldige games erop gespeeld . Nu nog god of war ragnarok aan het uitspelen , split fiction met een vriend en tussen door call of duty multiplayer ( geforce now ) hopelijk draait the last of us 2 goed erop dan heb ik mijn hele wishlist waarvoor ik de deck aanschafte gespeeld .

[ Voor 76% gewijzigd door el1989 op 03-04-2025 20:52 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:24:
Verder snap ik het commentaar op de ND games. Uncharted en TLOU volgen exact dezelfde gameplay loop. Het is beetje exploren (je route zien te vinden, puzzels) met casual chit chat tussen de karakters, afgewisseld met actie momenten waar je meerdere vijanden moet doden/ontlopen.
Klinkt als God of War (ook uit de stal van Sony).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 21:44

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Iemand van jullie toevallig Call of Juarez Gunslinger op de Steam Deck gespeeld? Het spel zelf loopt vloeiend, maar bij de filmpjes hapert het geluid extreem. Was wel benieuwd of andere ook dit probleem hadden. Geluid tijdens het spelen zelf is wel prima, alleen tijdens de filmpjes niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
The Zep Man schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:25:
[...]

Klinkt als God of War (ook uit de stal van Sony).
Mwoah, die voelt qua gameloop echt anders. Ten eerste is dat een semi open wereld game. Het verhaal wordt voor mijn gevoel ook meer verteld door juist de epische momenten terwijl ND juist de “saaie” momenten gebruikt om de karakters en het verhaal te vertellen. Nu heeft Uncharted natuurlijk wel veel van die overdreven actie scenes. Maar die zijn voor mijn geval meer voor de spanning en sensatie dan dat ze perse iets toevoegen aan het verhaal en de relaties tussen de karakters. Dat laatste gebeurt juist veel in de rustige momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:10:
Iemand van jullie toevallig Call of Juarez Gunslinger op de Steam Deck gespeeld? Het spel zelf loopt vloeiend, maar bij de filmpjes hapert het geluid extreem. Was wel benieuwd of andere ook dit probleem hadden. Geluid tijdens het spelen zelf is wel prima, alleen tijdens de filmpjes niet.
Had ik ook. Ik geloof dat je de maximale frames op de SD moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

MennoE schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:35:
[...]

Had ik ook. Ik geloof dat je de maximale frames op de SD moet uitzetten.
Ga ik dat eens testen, maar zoals gezegd loopt het spel verder vlekken loos in handheld mode, zijn alleen de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:01
Ik heb die ervaring niet gehad, wel topspel op de Steam Deck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:05:
[...]

Ik heb die ervaring niet gehad, wel topspel op de Steam Deck!
Geen verkeerde game inderdaad, maar helaas blijft het gekraak in het geluid bij de tussenfilmpjes, de rest van de game loopt goed, dus neem dat wel voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:01
Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:43:
[...]

Geen verkeerde game inderdaad, maar helaas blijft het gekraak in het geluid bij de tussenfilmpjes, de rest van de game loopt goed, dus neem dat wel voor lief.
Heb je je steamdeck is opnieuw opgestart. Dat wil het gekraak wel eens verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:49:
[...]

Heb je je steamdeck is opnieuw opgestart. Dat wil het gekraak wel eens verhelpen.
Dit is een veel genoemd probleem met het spel op de SD. Ik had het ook. Op Reddit, Steam en ProtonDB staat hoe je het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:49:
[...]

Yes heb ik.

Maar mij is wel iets anders net opgevallen, ik heb de game gisteren gedownload voor het eerst. Echter het spel niet de eerste keer met internet opgestart maar offline omdat ik geen internet op die locatie had. Net weer verbonden, maar hij ziet mijn gespeelde uren niet en achievements heeft ook niks mee gedaan.

Heb net 3 minuten laten lopen en hij telt mijn game tijd opnieuw 🙈 en ondanks dat ik mijn savefile heb geopend ziet hij niet de achievements. Denk dat ik mijn gedownloaden games de volgende keer de eerste keer met internet opstart 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
@Linksquest sommige games willen weleens de achievements alsnog meetellen als je de game weer opstart met internet aan, andere niet.

Op de harde manier 2 jaar terug ontdekt, Steam Deck heeft geen bereik bij ons boven (al het andere wel) dus ik speelde destijds meerdere games offline, ik wist wat dit kan veroorzaken op mijn PC met Steam, maar ergens had ik de hoop dat dit geen issue was op de Steam Deck.

Wel dus :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Nu vind ik game uren nog achievements niet zo belangrijk, gebruik die informatie hooguit voor aan mijn reviews toe te voegen, maar het viel.me toevallig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over gemiste achievements:

Als je zoveel geeft om virtuele medailles start dan Steam Achiement Manager en geef ze aan jezelf uit. :P

Achievements zijn voor mij als ze langskomen: "huh, leuk dat de makers van het spel iets willekeurigs erkennen wat ik gedaan heb". Ik mis ze dus ook niet als ze niet langskomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:57:
Over gemiste achievements:

Als je zoveel geeft om virtuele medailles start dan Steam Achiement Manager en geef ze aan jezelf uit. :P

Achievements zijn voor mij als ze langskomen: "huh, leuk dat de makers van het spel iets willekeurigs erkennen wat ik gedaan heb". Ik mis ze dus ook niet als ze niet langskomen. :+
Ja iemand die er niet zo over denkt als jij in je tweede alinea zal het ook nooit eens zijn met de eerste.
Ik vind achievements wel leuk, maar de lol zit er in om ze te behalen. Handmatig unlocken haalt alle fun onderuit. En het moet natuurlijk ook gewoon leuk blijven, ik ben niet zo iemand die een game blijft spelen voor achievements terwijl de game zelf eigenlijk niet leuk meer is. Maar het kan net een extra boost zijn om even iets dieper te gaan op een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:00:
Ja iemand die er niet zo over denkt als jij in je tweede alinea zal het ook nooit eens zijn met de eerste.
Ik vind achievements wel leuk, maar de lol zit er in om ze te behalen. Handmatig unlocken haalt alle fun onderuit.
Als je denkt dat je een achievement verdiende maar niet kreeg door een bug dan kan je overwegen om hem alsnog te unlocken.

Laat ik het zo zeggen: er zijn mensen die graag gefrustreerd zijn en klagen, en er zijn mensen die denken in oplossingen in plaats van problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 01:18:
@Linksquest sommige games willen weleens de achievements alsnog meetellen als je de game weer opstart met internet aan, andere niet.

Op de harde manier 2 jaar terug ontdekt, Steam Deck heeft geen bereik bij ons boven (al het andere wel) dus ik speelde destijds meerdere games offline, ik wist wat dit kan veroorzaken op mijn PC met Steam, maar ergens had ik de hoop dat dit geen issue was op de Steam Deck.

Wel dus :F
Dit heb ik ook gemerkt, of dat het wordt gefixed bij een update/game verifiëren uitvoeren.

Is er een topic waar je kan vragen welke spellen iets te proberen op de SD? Ben opzoek naar een nieuwe Metroidvania (zeker nu er weer Hollow Knight nieuws is :+) of een leuke race game dst niet te serieus is (zoals Trackmania).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Niet ter geruststelling, maar dit is waarschijnlijk een Linux/mesa bug. Ook op de PC heb ik er last van (meerdere users rapporteren dit), al lijken de laatste updates het te verbeteren.

Speel je met een hoofdtelefoon/bluetooth device? Frame rate los of vastgezet? Verder geen custom ROM zoals bazzite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:07:
[...]

Niet ter geruststelling, maar dit is waarschijnlijk een Linux/mesa bug. Ook op de PC heb ik er last van (meerdere users rapporteren dit), al lijken de laatste updates het te verbeteren.

Speel je met een hoofdtelefoon/bluetooth device? Frame rate los of vastgezet? Verder geen custom ROM zoals bazzite?
Nope, gewoon via de speakers, maar zoals gezegd, de gameplay zelf klinkt prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@twowheeler
Ik heb een reviwtje geschreven over de INIU P62 powerbank:

uitvoering: INIU Cougar P62-E1 Power Bank 65W 20000mAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Super! Ik heb hem zojuist besteld. Deze is voor kamperen ook handig voor enkel de telefoons, daarnaast natuurlijk voor de Deck, dat is de vornaamste reden voor 65W te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Aanrader: https://store.steampowered.com/app/2459550/Emberward/

De beste tower defense game die ik in recente tijd heb gespeeld. :) Heeft alleen geen controller support, dus je moet werken met touchpad en back buttons (handig om escape, Q en E te binden).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

g0tanks schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:19:
Aanrader: https://store.steampowered.com/app/2459550/Emberward/

De beste tower defense game die ik in recente tijd heb gespeeld. :) Heeft alleen geen controller support, dus je moet werken met touchpad en back buttons (handig om escape, Q en E te binden).
Bedankt voor de tip, heb hem op mijn verlanglijstje gezet. Ben dankzij een donatie van een mede Tweaker gisteren aan deze game begonnen. Moest wel even puzzelen met de Rock Star Launcher, maar het is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zJAIGhUOJTfn5l9Rp9CDbKlg2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v4LtDoGnz62w3fL1fVeDEmCz.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:58:
[...]

Super! Ik heb hem zojuist besteld. Deze is voor kamperen ook handig voor enkel de telefoons, daarnaast natuurlijk voor de Deck, dat is de vornaamste reden voor 65W te gaan.
Inmiddels binnen. Verbazend hoe klein het is als je bedenkt dat er 20000mah in zit.

Echter wel een probleem met laden van de deck met de bijgeleverder kabel. Dan gaat het laden de hele tijd aan/uit.

Inmiddels contact met de fabrikant gezocht. met een andere kabel gaat het wel goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:35
Zijn er leden die ryujinx of soortgelijke emulator gebruiken op de deck oled zo ja op hoeveel tdp draaien de meeste games "prima" ? En wat kan ik kwa speeltijd verwachten? Heb zelf de normale deck gehad welke erg luidruchtig is vergeleken met de rog ally die ik nu zelf gebruik. Hoe is dit bij de oled versie?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:59:
[...]

Inmiddels binnen. Verbazend hoe klein het is als je bedenkt dat er 20000mah in zit.

Echter wel een probleem met laden van de deck met de bijgeleverder kabel. Dan gaat het laden de hele tijd aan/uit.

Inmiddels contact met de fabrikant gezocht. met een andere kabel gaat het wel goed _/-\o_
Antwoord van de fabrikant: De bijgeleverde kabel is volgens hen enkel om de bank mee op te laden. Lijkt me larie, maar maakt niet uit, ze sturen een "normale" kabel van hen op. Prima service, de 3 jaar garantie vertrouw ik dus ook wel.

Wel bizar, het gewicht verraad wat de battery bank kan maar verder niet. Ideaal voor de deck, maar ook voor een weekendje kamperen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Sokucho schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:50:
Zijn er leden die ryujinx of soortgelijke emulator gebruiken op de deck oled zo ja op hoeveel tdp draaien de meeste games "prima" ? En wat kan ik kwa speeltijd verwachten? Heb zelf de normale deck gehad welke erg luidruchtig is vergeleken met de rog ally die ik nu zelf gebruik. Hoe is dit bij de oled versie?
Ik heb zelf een LCD model en heb EmuDeck draaien, hier geen problemen, ook niet dat hij luidruchtig ofzo word. Ook met de Heroic Launcher geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
Heeft iemand een idee:
Als ik The Elder Scrolls Online afsluit op Steam Deck, krijg ik een zwart scherm te zien met onderaan het scherm aan de linkerkant "Steam Menu" en rechts "B Abort Game". Dit heb ik niet met andere spellen, alleen Elder Scrolls Online.
Als ik op de Steam Knop klik en Home selecteer, kom ik gewoon terug op het Home Scherm met een kleine omweg. Wat is de reden voor het zwarte scherm, en hoe krijg ik het gerepareerd. Ik krijg op internet geen duidelijk antwoord, dan kom ik meestal uit bij een crash. Maar dat is nu niet het geval, meer een incomplete sluiting van een game of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik heb zelf die game op Playstation, dus dat antwoord moet ik je helaas even schuldig blijven. Ik heb wel even lopen zoeken, en een concreet antwoord vind ik niet, behalve een bericht uit 2021 van iemand die ook dat probleem had, maar dan op zijn PC. Hij heeft de game opnieuw geïnstalleerd en toen was voor hem het probleem opgelost. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar dit is wat ik kon vinden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
Linksquest schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:43:
Ik heb zelf die game op Playstation, dus dat antwoord moet ik je helaas even schuldig blijven. Ik heb wel even lopen zoeken, en een concreet antwoord vind ik niet, behalve een bericht uit 2021 van iemand die ook dat probleem had, maar dan op zijn PC. Hij heeft de game opnieuw geïnstalleerd en toen was voor hem het probleem opgelost. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar dit is wat ik kon vinden voor je.
Bij een game van dit formaat is een herinstallatie mijn laatste redmiddel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Barryz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:54:
Heeft iemand een idee:
Als ik The Elder Scrolls Online afsluit op Steam Deck, krijg ik een zwart scherm te zien met onderaan het scherm aan de linkerkant "Steam Menu" en rechts "B Abort Game". Dit heb ik niet met andere spellen, alleen Elder Scrolls Online.
Dit heb ik met veel games gehad toen ik mijn Steam Deck net had (mei 2024). Toen ik van stable naar beta SteamOS overstapte heb ik het nooit meer gehad.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canteclaer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-05 21:44
Het kan komen omdat Elder Scrolls Online werkend krijgen op de steam deck sowieso nogal een probleem is. Kan mij herinneren dat het een heel gedoe was om het te installeren op Linux. Was voor mij een van de redenen om over te stappen naar een Windows handheld en dat draait een stuk soepeler. Heb ja al gedacht aan minion of een addon die blijft hangen of discord overlay (als je in game discord gebruikt tenminste)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:40

PinusRigida

I put the p in pool.

Barryz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:54:
Heeft iemand een idee:
Als ik op de Steam Knop klik en Home selecteer, kom ik gewoon terug op het Home Scherm met een kleine omweg. Wat is de reden voor het zwarte scherm, en hoe krijg ik het gerepareerd. Ik krijg op internet geen duidelijk antwoord, dan kom ik meestal uit bij een crash. Maar dat is nu niet het geval, meer een incomplete sluiting van een game of iets dergelijks.
Je kan ook gewoon nog 's op 'B' drukken, dan kom je ook terug in je game-menu.

Ik heb het ook wel nog 's met een game af en toe, ik geloof dat ik het gisteravond nog had met A Telltale Series: The Expanse.

Waaraan het ligt weet ik niet maar ik vind het niet zo'n probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:09
PinusRigida schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:07:
[...]

Je kan ook gewoon nog 's op 'B' drukken, dan kom je ook terug in je game-menu.

Ik heb het ook wel nog 's met een game af en toe, ik geloof dat ik het gisteravond nog had met A Telltale Series: The Expanse.

Waaraan het ligt weet ik niet maar ik vind het niet zo'n probleem.
Er is een Telltale game van The Expanse :o Een van de beste sci-fi shows van de laatste jaren O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

JanW schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:16:
[...]

Er is een Telltale game van The Expanse :o Een van de beste sci-fi shows van de laatste jaren O+
Yup, idd... al meteen bij het opstarten van de game zit je in de juiste sfeer. O+
...al is het niet perfect (quick-time events) maar al-bij-al zeker aan te raden als je al fan bent van de serie!

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 22-04-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:27
De afgelopen dagen veel stutters en glitches/haperingen bij het gebruik van XBPlay met cloud gaming. In huis niets gewijzigd qua internetverbinding. Ook op de deck heb ik niets gewijzigd, wel zijn er uiteraard updates geweest, al weet ik niet of XBPlay geupdate is.
Het is echt heel irritant gezien zo de games die ik via Cloudgaming speel (Fortnite, Riders Republic, Dreamlight Valley) amper te spelen zijn. Ik ben van ellende ;-) vanmiddag maar op de Xbox gaan spelen in de slaapkamer.

Heeft iemand hier er ook last van? Of iemand een idee hoe dit te verbeteren is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 10:28
Ik heb er ook last van, ik heb denk dat het aan Microsoft ligt. Volgens mij heeft een GFN hier totaal geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
ETA Prime heeft voor ons eens gekeken of de nieuwe remaster van Elder Scrolls Oblivion werkt op de Steam Deck. En jawel, met alles laag en XESS komt hij heel ver:

Het is niet op 60 fps of hoge kwaliteit, maar naar zijn woorden: het draait beter en is mooier dan het originele spel op de Xbox 360 :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:03:
Het is niet op 60 fps of hoge kwaliteit, maar naar zijn woorden: het draait beter en is mooier dan het originele spel op de Xbox 360 :)
Maar draait het beter als het originele spel op de Steam Deck? Zo niet kan je ook wachten totdat de belangrijkste wijzigingen voor de remaster (buiten de graphics) gebackport zijn naar het origineel d.m.v. mods.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Mochten er mensen zijn die na de laatste steam deck update last hebben van crashende gui icm decky 3.13. Ben vergeten de error op te schrijven }:O
Het lukt dan niet om decky te updaten via de standaard optie in decky loader want dan crasht de boel weer. Dan moet je even naar desktop mode switchen en de decky loader install script starten. Daar heb je naast het installeren en verwijderen vsn decky ook de optie om decky te updaten.

Nu heb ik versie 3.15 en die lijkt wel stabiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:20
XanderDrake schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:03:
ETA Prime heeft voor ons eens gekeken of de nieuwe remaster van Elder Scrolls Oblivion werkt op de Steam Deck. En jawel, met alles laag en XESS komt hij heel ver:
[YouTube: Elder Scrolls Oblivion Remastered On The Steam Deck! Can It Handle It?]

Voor dit soort spellen ben ik zó blij met GeForce NOW. Ja het kost wat per maand maar de ervaring op de Steam Deck is ook zoveel beter (alleen al max graphics en een uitstekende batterijduur). Lekker via GFN op de TV, alleen een controller nodig. En als de vrouw de TV in pikt lekker verder op de Steam Deck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:09
cold_as_ijs schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:52:
Mochten er mensen zijn die na de laatste steam deck update last hebben van crashende gui icm decky 3.13. Ben vergeten de error op te schrijven }:O
Het lukt dan niet om decky te updaten via de standaard optie in decky loader want dan crasht de boel weer. Dan moet je even naar desktop mode switchen en de decky loader install script starten. Daar heb je naast het installeren en verwijderen vsn decky ook de optie om decky te updaten.

Nu heb ik versie 3.15 en die lijkt wel stabiel
Deze foutmelding toevallig? https://app.filen.io/#/d/...psxhtmsZ4B50MlwBNA2S0B268

Ik werd er helemaal krankjorum van :D Ik kon niet eens meer fatsoenlijk de Deck opstarten of ik kreeg deze error voor m'n kiezen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twowheeler
Gisteren Snowrunner geinstalleerd. Bizar hoe lekker dat op de deck speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

twowheeler schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:47:
Gisteren Snowrunner geinstalleerd. Bizar hoe lekker dat op de deck speelt.
Ja, ha, daar weet ik alles van. Dat gaat je heel wat uurtjes kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
JanW schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:22:
[...]

Deze foutmelding toevallig? https://app.filen.io/#/d/...psxhtmsZ4B50MlwBNA2S0B268

Ik werd er helemaal krankjorum van :D Ik kon niet eens meer fatsoenlijk de Deck opstarten of ik kreeg deze error voor m'n kiezen. Bedankt voor de tip!
Ja deze was het. Bij mij was de enige optie die goed werkte om decky steeds opnieuw op te starten. Restart steam deck bleef vaak ook gewoon hangen.
Maar idd zeer irritante bug. Gelukkig redelijk makkelijk te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:04:
[...]

Ja, ha, daar weet ik alles van. Dat gaat je heel wat uurtjes kosten...
yup :Y
Snowrunner was één van m'n eerste games die ik kocht toen m'n Steam Deck nog nieuw was... heb er ondertussen 251,4u in zitten en ben nog làng niet klaar. _/-\o_

Snowrunner was voor mij die game die ik niet wist dat ik nodig had. :D
Vroeger veel racegames gespeeld maar ik geraak daar niet meer in, het houdt me niet meer vast dus m'n deck staat voornamelijk vol FPS en RPG's... en wat Roguelikes...

Even Mudrunner gespeeld en vond de eerste missie: die trailer uit de modder krijgen al ongelooflijk irritant. :D

Desondanks toch nog Snowrunner geprobeerd en was meteen hooked en heeft me nog niet losgelaten.

Soms wil je gewoon met vette trucks door modder ploeren. :D

[ Voor 45% gewijzigd door PinusRigida op 25-04-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
PinusRigida schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:52:
[...]

yup :Y
Snowrunner was één van m'n eerste games die ik kocht toen m'n Steam Deck nog nieuw was... heb er ondertussen 251,4u in zitten en ben nog làng niet klaar. _/-\o_

Snowrunner was voor mij die game die ik niet wist dat ik nodig had. :D
Vroeger veel racegames gespeeld maar ik geraak daar niet meer in, het houdt me niet meer vast dus m'n deck staat voornamelijk vol FPS en RPG's... en wat Roguelikes...

Even Mudrunner gespeeld en vond de eerste missie: die trailer uit de modder krijgen al ongelooflijk irritant. :D

Desondanks toch even snowrunner geprobeerd en was meteen hooked en heeft me nog niet losgelaten.

Soms wil je gewoon met vette trucks door modder ploeren. :D
Juist, voor mij dé game die ik met een lekker muziekje kan spelen. Frustrerend en toch ontspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

twowheeler schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:09:
[...]

Juist, voor mij dé game die ik met een lekker muziekje kan spelen. Frustrerend en toch ontspannend.
Echt he. :D
Vaak echt relax en voor je't weet zit je je lip kapot te bijten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik wil graag een steam deck kopen, nu wil ik graag beginnen met een tweedehandse. Waar moet ik op letten als ik een tweede handse koop. Dan bedoel ik specifiek voor dit apparaat, scammers en duidelijke schade aan deck staan al op de radar.

Moet ik bijvoorbeeld kijken naar battery health? Zo ja, hoe kan ik dat doen? Kan ik de leeftijd van de steam deck controleren?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

LuCarD schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:12:
Ik wil graag een steam deck kopen, nu wil ik graag beginnen met een tweedehandse. Waar moet ik op letten als ik een tweede handse koop. Dan bedoel ik specifiek voor dit apparaat, scammers en duidelijke schade aan deck staan al op de radar.

Moet ik bijvoorbeeld kijken naar battery health? Zo ja, hoe kan ik dat doen? Kan ik de leeftijd van de steam deck controleren?
Het blijft altijd een gok, maar ik wil je best even wat tips geven. Waar ik zo wie zo op zou letten is de verkoper zelf, je kunt aan de feedback al zien hoelang iemand bezig lid is. Bij voorkeur zou ik altijd kijken bij iemand in de omgeving, dan kun je altijd de kwaliteit in eigen ogen zien.

Verder kun je vragen naar de aankoop datum, of er eventueel krassen en deuken aanwezig zijn, en zou ik vragen naar de reden van de verkoop. Batterij kun je zeker ook nakijken, ik plaats even een video hoe je die kunt checken.

Wat je ook kunt doen, is altijd bij Valve zelf kijken naar een refurbished model, dan heb je meteen ook garantie. Succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Linksquest schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:49:
[...]

Het blijft altijd een gok, maar ik wil je best even wat tips geven. Waar ik zo wie zo op zou letten is de verkoper zelf, je kunt aan de feedback al zien hoelang iemand bezig lid is. Bij voorkeur zou ik altijd kijken bij iemand in de omgeving, dan kun je altijd de kwaliteit in eigen ogen zien.
Ik heb nu contact met iemand buiten tweakers via MP. Maar wel hier redelijk om de hoek.
Verder kun je vragen naar de aankoop datum, of er eventueel krassen en deuken aanwezig zijn, en zou ik vragen naar de reden van de verkoop. Batterij kun je zeker ook nakijken, ik plaats even een video hoe je die kunt checken.

[YouTube: How to Check your Battery Health & Quality on Steam Deck (Easy Method)]
Ahh thx, dit helpt wel. Ga het gelijk vragen :P
Wat je ook kunt doen, is altijd bij Valve zelf kijken naar een refurbished model, dan heb je meteen ook garantie. Succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust ;)
Dat zou wel mijn voorkeur hebben als ze een beetje normaal beschikbaar zouden zijn. Maar de afgelopen week heb ik 1 keer twee devices gezien die ik kon kopen. Maar waren de verkeerde modellen. En toen was ik ook nog niet zeker of ik er wel eentje wou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 20:30
Pin je niet vast op een bepaald type opslag. Upgraden is super easy en kan je misschien nog geld schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:14:
[...]

Op de Steam Deck (client)
Deze scripts worden als non-Steam games toegevoegd aan Steam om te gebruiken in Gaming Mode.

Script om VPN in en uit te schakelen, wg-myvpn.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/usr/bin/env bash

WG_INTERFACE=wg-myvpn

CONFFILE=${WG_INTERFACE}.conf

case $1 in
  up)
    nmcli connection import --temporary type wireguard file $CONFFILE
    nmcli connection up $WG_INTERFACE
  ;;
  down)
    nmcli connection down $WG_INTERFACE
    nmcli connection delete $WG_INTERFACE
  ;;
  status)
    [ -e /sys/class/net/${WG_INTERFACE}/operstate ] && STATUS="up" || STATUS="down"
    echo "WireGuard interface $WG_INTERFACE is $STATUS"
    [[ "$STATUS" == "up" ]] && exit 1 || exit 0
  ;;
  *)
    echo "Usage: $0 up|down|status"
    exit 255
  ;;
esac

wg-myvpn.conf betreft een wg-quick configuratiebestand met de gewenste WireGuard client-configuratie.

Het bovenstaande script kan als Target tweemaal aan Steam toegevoegd worden als non-Steam game. Gebruik voor Launch Options "up" (zonder aanhalingstekens) voor de non-Steam game die de VPN inschakelt, en "down" voor degene die de VPN uitschakelt. In Gaming Mode krijg je geen feedback, dus test de VPN eerst. Als het werkt, dan mag je verwachten dat het blijft werken zolang er een verbinding is en de Deck niet wordt herstart omdat WireGuard stateless is.

WoL-script (WoL via OPNsense, pas de relevante waardes aan!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/usr/bin/env bash

routerProtocol=https
routerHost="<OPNsense IP or hostname>"
routerPort="<OPNsense web interface port>"

routerApiKey="<API key from OPNsense user with WoL access>"
routerApiSecret="<Secret associated with API key>"

routerWolUuid="<See your browser's web developer tools, network tab when editing an OPNsense WoL Configuration for the relevant underlying UUID.>"

routerBaseUrl="${routerProtocol}://${routerHost}:${routerPort}"
wolApiSetUrl="${routerBaseUrl}/api/wol/wol/set"
curl --request POST --header "Content-Type: application/json" \
  --insecure \
  --user ${routerApiKey}:${routerApiSecret} \
  --data "{\"uuid\":\"${routerWolUuid}\"}" \
  $wolApiSetUrl
echo ""

De uitvoer zou "{"status":"OK"}" moeten zijn. Dit houdt in dat OPNsense het verzoek heeft ontvangen en het geconfigureerde WoL-pakket heeft verstuurd. Dit houdt niet per se in dat de betreffende computer is ingeschakeld. Test je configuratie vooraf.

Op de Windows host (server)
De scripts om aan te roepen worden geconfigureerd in Sunshine. De benodigde parameters (resolutie, refresh rate, HDR gewenst) worden aangeleverd door Moonlight om zo de server af te stellen op de behoeften van de client. Hou rekening met dat Sunshine alleen scripts uitvoert als een nieuwe sessie/desktop aangeroepen wordt door Sunshine (zoals "Desktop"). Opnieuw gebruik maken van een bestaande sessie laat scripts dus niet draaien. Stop de huidige sessie in Moonlight en start een nieuwe sessie om uitvoer van scripts door Sunshine te forceren.

De resolutie en refresh rate worden direct ingesteld d.m.v. qres.exe, die je onder andere hier kan vinden.

Stel in voor config.do_cmd (niets voor undo_cmd, niet elevated):
code:
1
cmd /C <path to>\qres.exe /x:%SUNSHINE_CLIENT_WIDTH% /y:%SUNSHINE_CLIENT_HEIGHT% /r:%SUNSHINE_CLIENT_FPS%

HDR in- en uitschakelen (alleen getest met Windows 11) wordt met een eigen script gedaan omdat Windows daar geen standaard, makkelijk te gebruiken methode voor heeft en in de tijd dat ik het ontwikkelde third-party tooling te brak was om scriptmatig aan te sturen. Dit script schakelt altijd als het handmatig wordt aangeroepen, en alleen indien nodig wanneer het wordt aangeroepen door Sunshine. Je ziet met Moonshine niets van de uitvoer omdat dit script wordt uitgevoerd voordat beeld wordt getoond.

Stel in voor config.do_cmd (niets voor undo_cmd, niet elevated):
code:
1
<path to>\hdrswitch.bat

hdrswitch.bat (pas waarde monitor key aan!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
@echo off

set regMds=HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\MonitorDataStore
set monitor=<Current monitor registry key name from registry key above>

set hdr=
for /F "usebackq tokens=3 delims= " %%V IN (`reg query %regMds%\%monitor% /v AdvancedColorEnabled ^| find "AdvancedColorEnabled"`) DO set hdr=%%V
if "%hdr%"=="" (
  echo ERROR: Could not detect HDR mode of current monitor. Exiting.
  goto :EOF
)
if "%hdr%"=="0x0" set hdr=false
if "%hdr%"=="0x1" set hdr=true

set switch=false
if not "%hdr%"=="%SUNSHINE_CLIENT_HDR%" set switch=true
set request=%SUNSHINE_CLIENT_HDR%
if "%request%"=="" if "%hdr%"=="false" set request=true
if "%request%"=="" if "%hdr%"=="true"  set request=false

echo Currently in HDR mode: %hdr%
echo    Requested HDR mode: %request%
echo         Switch needed: %switch%
echo.

if "%switch%"=="true" (
  echo Switching...
  cscript /NOLOGO hdrswitch.vbs
) else (
  echo Nothing to do, so not switching.
)

hdrswitch.vbs (in dezelfde locatie als hdrswitch.bat):
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.Run("""ms-settings:display""")
WScript.Sleep 1000
oShell.AppActivate "settings"
WScript.Sleep 100
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys "{TAB}"
WScript.Sleep 60
oShell.SendKeys " "
WScript.Sleep 500
oShell.SendKeys "%{F4}"

Voor het uitschakelen van Windows na 15 minuten inactiviteit gebruik ik HASS.Agent en verdere automatisering vanuit Home Assistant. Als ik mijn PC aan wil laten staan voor een langere periode zonder gebruikersinvoer, hoef ik alleen maar aan de Windows-kant HASS.Agent de nek om te draaien.

Als de PC niet is aangesloten op een monitor of TV, dan is een HDMI- of DisplayPort-dummy vereist om alle gewenste resoluties te ondersteunen en om een actieve geluidsuitgang te hebben. Beide zijn nodig om Sunshine video en audio te laten streamen. Ik gebruik een programmeerbaar model van Lindy die mijn LG OLED TV emuleert. Mogelijk zijn er ondertussen betere/goedkopere dummies, maar zoveel jaar geleden was dit de enige manier om een dummy met HDR-ondersteuning in diens EDID-configuratie te krijgen.
Van deze post over het door Sunshine automatisch laten configureren van de resolutie en HDR op de host PC werkte de scripts niet meer in Windows 11 24H2. Dit komt omdat Microsoft de benaming van de betreffende registrywaarde heeft aangepast en er aanpassingen zijn gemaakt aan het configuratiescherm waar de HDR omschakeloptie in staat. Ook heb ik het in- en uitschakelen van HDR wat vlotter gemaakt. De nieuwe scripts zijn als volgt.

hdrswitch.bat (vergeet niet de waarde die de aangesloten monitor identificeert toe te voegen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
@echo off

set regMds=HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\MonitorDataStore
set regValue=HDREnabled
set monitor=<Current monitor registry key name under regMds>

set hdr=
for /F "usebackq tokens=3 delims= " %%V IN (`reg query %regMds%\%monitor% /v "%regValue%" ^| find "%regValue%"`) DO set hdr=%%V
if "%hdr%"=="" (
  echo ERROR: Could not detect HDR mode of current monitor. Exiting.
  goto :EOF
)
if "%hdr%"=="0x0" set hdr=false
if "%hdr%"=="0x1" set hdr=true

set switch=false
if not "%hdr%"=="%SUNSHINE_CLIENT_HDR%" set switch=true
set request=%SUNSHINE_CLIENT_HDR%
if "%request%"=="" if "%hdr%"=="false" set request=true
if "%request%"=="" if "%hdr%"=="true"  set request=false

echo Currently in HDR mode: %hdr%
echo    Requested HDR mode: %request%
echo         Switch needed: %switch%
echo.

if "%switch%"=="true" (
  echo Switching...
  cscript /NOLOGO hdrswitch.vbs
) else (
  echo Nothing to do, so not switching.
)

hdrswitch.vbs
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.Run("""ms-settings:display""")
WScript.Sleep 500
oShell.AppActivate "settings"
WScript.Sleep 1

For i = 1 To 7
  oShell.SendKeys "{TAB}"
  WScript.Sleep 1
Next

oShell.SendKeys " "
WScript.Sleep 1
oShell.SendKeys "%{F4}"

Apollo had ik overwogen, maar die zet zwaar in op een aangepaste Moonlight client die enkel beschikbaar is op Android. De Deck draait geen Android, dus dat is voor mij geen optie. Dan gebruik ik liever een HDMI dummy en wat losse scripts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:44
Hagdos schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 05:49:
World of Goo 2 is net uit, dat lijkt me een perfect spel voor de Deck. Helaas wordt het niet verkocht op Steam, maar wel ontwikkeld voor Linux. Heeft iemand het al geprobeerd te installeren? Tips, ervaringen?
Ondertussen is World of Goo 2 ook direct in Steam verkrijgbaar. Daar lijkt het goed te werken (nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
@LuCarD wat @sigmundfreund zegt kan ik beamen. Ik heb meer dan een jaar geleden een 64GB SD gekocht en er een 1TB SSD in gezet, nog geen 10 minuten werk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mwa, daar zou ik toch wel een asterisk bij willen plaatsen van... Voor mensen met enige ervaring. Ik heb de oled niet open gehad maar mijn lcd launch model daarvoor wel. Ik vond het best lastig om de shell los te krijgen, het is niet van schroefjes er uit en los, je moet echt wel even met beleid op de juiste plek er iets tussen weten te wurmen. Zeker niet het makkelijkste apparaat wat ik ooit geopend heb. En de schroefjes moet je wel voorzichtig mee zijn want die zitten gewoon in het plastic gedraaid, dus als je een beetje lomp bent kun je dat beschadigen. Verder natuurlijk ook voorzichtig zijn met ribbon cables en je moet de shielding van de oude ssd overzetten naar de nieuwe.

Het is niet heel moeilijk, maar ook absoluut geen ps5 niveau of zo waar het een kwestie is van kap verwijderen en je kunt gelijk de nieuwe ssd plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:13:
Zeker niet het makkelijkste apparaat wat ik ooit geopend heb. En de schroefjes moet je wel voorzichtig mee zijn want die zitten gewoon in het plastic gedraaid, dus als je een beetje lomp bent kun je dat beschadigen.
Ik vergelijk het openen van een Steam Deck en het vervangen van onderdelen met het hetzelfde doen voor notebooks. Met name die goedkope consumentennotebooks die vaak ook geklemde onderdelen hebben. Als je daar ervaring mee hebt, je voorzien bent van een goede set prying tools, en wanneer je gebruik maakt van een voorbeeldvideo dan komt het wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 26-04-2025 23:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 00:43
LuCarD schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:12:

sigmundfreund schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:13:
Pin je niet vast op een bepaald type opslag. Upgraden is super easy en kan je misschien nog geld schelen.
Ik heb 2 weken terug via de V&A een 256GB model gekocht met een 512GB MicroSD, ik heb mijn spellen tot op heden enkel daarop geïnstalleerd en het werkt gewoon perfect.

Je merkt vaak aan de advertentie, de staat van het product, het email/app contact wel of het betrouwbaar is.
Met zo’n duur product haal ik het liever zelf op, dan kun je hem even bekijken en evt. Testen, de mensen ontmoeten die hem verkopen en ene praatje maken.

Ik heb mijn SD gekocht van iemand die er niet veel mee heeft gedaan, ze had hem 2 jaar terug zelf op Tweakers V&A gekocht. Via de beoordeling kon ik ook die oude advertentie bekijken. Dat gaf mij een vertrouwd gevoel.

Ondertussen al heel wat uurtjes ingestopt, ben er heel blij mee. Waar ik mijn Switch nooit handheld gebruikte thuis pak ik de SD dagelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door iwaarden op 26-04-2025 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Inmiddels een proud owner van een Steam Deck... Heb hem nu een weekend in huis en ik denk wel dat het een blijvertje is. Speelt echt heel lekker.

Ben alleen een beetje negatief verrast door de batterij duur. Ongeveer 2,5 uur met Cult of the Lamb, had toch wel iets meer verwacht. Volgens https://sharedeck.games/ is dat normaal voor standaard instellingen, ga nog even spelen met de settings die daar worden aangeraden. Heb dat nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LuCarD schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:59:
Inmiddels een proud owner van een Steam Deck... Heb hem nu een weekend in huis en ik denk wel dat het een blijvertje is. Speelt echt heel lekker.

Ben alleen een beetje negatief verrast door de batterij duur. Ongeveer 2,5 uur met Cult of the Lamb, had toch wel iets meer verwacht. Volgens https://sharedeck.games/ is dat normaal voor standaard instellingen, ga nog even spelen met de settings die daar worden aangeraden. Heb dat nog niet geprobeerd.
Sommige games belasten de hardware veel meer dan je op basis van het uiterlijk zou verwachten. Cult of the Lamb is er inderdaad zo-een. Dat viel me inderdaad ook tegen toen ik die speelde.
Daarentegen heb je dan iets als GTA V wat, op een oled model, richting de 5 uur gaat, en sommige echt lichte games gaan naar de 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:22:
[...]

Sommige games belasten de hardware veel meer dan je op basis van het uiterlijk zou verwachten. Cult of the Lamb is er inderdaad zo-een. Dat viel me inderdaad ook tegen toen ik die speelde.
Daarentegen heb je dan iets als GTA V wat, op een oled model, richting de 5 uur gaat, en sommige echt lichte games gaan naar de 8 uur.
Bij veel spellen die ik speel, merk ik dat Indie developers vooral erg hun best doen om het te optimaliseren. Zo hebben ze vaak een power profile, terwijl andere het compleet negeren.

Gebruikt iemand van jullie toevallig desktop-mode met de Dock? Heb het nu een paar keer geprobeerd, en je zou dit prima kunnen gebruiken voor iets als Jellyfin of als tweede browser.

Heb alleen een bug, de dock (dus waar de applicaties staan), heeft de neiging om te slepen i.p.v. te launchen.

Nog een vraag.. heeft toevallig ooit iemand A2 Racer in emulatie aan de praat gekregen? Het zou nu mogen, aangezien het verlaten software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online

OLED? Ik heb een OLED gekocht omdat de LCD te korte batterij duur had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs

Ik tweak meestal wat settings om langer batterijduur te krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld vaak FPS limit op 40 staan ipv 60.
Verder kan je kijken of je de steam deck kan undervolten. Daarmee kan je als je de silicon lottery hebt gewonnen afhankelijk van de game al snel 2 watt besparen.

Ik zet vaak als ik de game voor het eerst speel de steam overlay aan met FPS en Watt. Daarmee kan je dan wat settings tweaken om de game zowel zuinig als genoeg FPS te laten halen.

[ Voor 9% gewijzigd door cold_as_ijs op 28-04-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossmusix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:32
wbt fps probeer ik bijna altijd eerst 45 fps te behalen (dit omdat het scherm dan op 90hz kan blijven draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Weer een vraagje aan jullie. Ik had al een Jsaux docking station bij mijn tv in de slaapkamer staan. Die werkt prima met mijn Steam Deck. Echter, omdat ik er ook een Claw bij heb gehaald, heb ik in mijn werkkamer een Ugreen Revodok gehaald gezien mijn HP docking station voor de laptops niet werkt met zowel de Deck als de Claw.
Deze Ugreen wordt nu gepowerd door 65watt. De Claw doet het er meteen op, helemaal prima, maar de Deck doet precies hetzelfde met deze dock als met de HP dock. (geen beeld, wel werkend toetsenbord en muis) Gezien de HP dock met displayports is, ging ik er vanuit dat dat de issue is. Echter deze dock heeft maar 1 HDMI aansluiting en is ook netjes van HDMI naar HDMI aangesloten. Gezien ik eerder met de Jsaux al het probleem had dat deze alleen met de Steam Deck adapter werkte met de Deck, heb ik de stroomadapter al even gewisseld. Echter dan nog doet ie het niet, wel weer met de Claw trouwens. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sas_andrea schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:55:
Weer een vraagje aan jullie. Ik had al een Jsaux docking station bij mijn tv in de slaapkamer staan. Die werkt prima met mijn Steam Deck. Echter, omdat ik er ook een Claw bij heb gehaald, heb ik in mijn werkkamer een Ugreen Revodok gehaald gezien mijn HP docking station voor de laptops niet werkt met zowel de Deck als de Claw.
Deze Ugreen wordt nu gepowerd door 65watt. De Claw doet het er meteen op, helemaal prima, maar de Deck doet precies hetzelfde met deze dock als met de HP dock. (geen beeld, wel werkend toetsenbord en muis) Gezien de HP dock met displayports is, ging ik er vanuit dat dat de issue is. Echter deze dock heeft maar 1 HDMI aansluiting en is ook netjes van HDMI naar HDMI aangesloten. Gezien ik eerder met de Jsaux al het probleem had dat deze alleen met de Steam Deck adapter werkte met de Deck, heb ik de stroomadapter al even gewisseld. Echter dan nog doet ie het niet, wel weer met de Claw trouwens. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik ken beide niet, stond er wel ondersteuning voor Linux bij?

Je zou de bèta versie van Steam Deck kunnen proberen, ik dacht dat die een nieuwere kernel hadden. Anders zul je echt opzoek moeten naar een supported Linux dock (of die van hunzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
HollowGamer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:01:
[...]

Ik ken beide niet, stond er wel ondersteuning voor Linux bij?

Je zou de bèta versie van Steam Deck kunnen proberen, ik dacht dat die een nieuwere kernel hadden. Anders zul je echt opzoek moeten naar een supported Linux dock (of die van hunzelf).
Ja wel ondersteund, daar heb ik juist op gelet. Steam Deck staat specifiek benoemd.
Dat van die bèta ga ik vanavond testen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:12
sas_andrea schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:55:
Weer een vraagje aan jullie. Ik had al een Jsaux docking station bij mijn tv in de slaapkamer staan. Die werkt prima met mijn Steam Deck. Echter, omdat ik er ook een Claw bij heb gehaald,
Heb je de Claw 8? Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
hotymoty schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:34:
[...]

Heb je de Claw 8? Hoe bevalt ie?
Haha, nee helaas gewoon een normale a1m ultra 7. Deze heb ik voor 300 via marktplaats gekocht. Maar heel eerlijk, hij bevalt goed. Uiteraard is de Windows 11 beleving niet zo smooth als die van Steam, maar ik kan nu wel m'n Gamepass spellen native spelen zonder allerlei haperingen. Ook Fortnite draait prima. Accu gaat in Asphalt even lang mee als mijn LCD Steam Deck. (Kleine 1,5 uur) En het scherm is ook heel mooi.

Maar, een hele grote maar... Ik vind de Deck veel en veel lekkerder in de handen liggen. Deze voelt echt lichter aan ondanks het verschil van maar 35 gram. Hij ligt soort van op/in m'n handen en vooral de LB zit automatisch goed terwijl ik bij de Claw een beetje moet krommen wat dus onnatuurlijk aanvoelt. Ook de touch pads mis ik echt. En het hele gebruik van de desktop mode met de linker en rechter trigger als muisknoppen is veel intuïtiever dan A en B knoppen.
Dus nog geen idee of die blijft. Is echt een probeersel. 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
HollowGamer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:01:
[...]

De bèta getest en dat werkte! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:23
Het jeukt weer om Battlefield te gaan spelen nu heb ik niet altijd zin om een console te starten. Maar even lekker op de bank terwijl vrouwlief gtst kijkt, of even op bed.
Was vroeger een hardcore bf4 speler nu begrijp ik dat in 2026 weer een nieuwe uitkomt. Dus ik zal de handheld vooral voor dit spel halen, welke raden jullie me aan. Mijn gevoel zegt dat ik het beste een Steam Deck kan halen ivm support etc

Carpe scrotum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jobius
  • Laatst online: 22:46
foxtrot81 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:07:
Het jeukt weer om Battlefield te gaan spelen nu heb ik niet altijd zin om een console te starten. Maar even lekker op de bank terwijl vrouwlief gtst kijkt, of even op bed.
Was vroeger een hardcore bf4 speler nu begrijp ik dat in 2026 weer een nieuwe uitkomt. Dus ik zal de handheld vooral voor dit spel halen, welke raden jullie me aan. Mijn gevoel zegt dat ik het beste een Steam Deck kan halen ivm support etc
Ik betwijfel of de Steam Deck fatsoelijk een Battlefield game kan draaien die nog niet eens uit is. Die games zijn niet bepaald lichtgewicht. Daarbij lees ik dat BF2042 niet eens draait op de SD door de anticheat die dat spel gebruikt.

Als je het specifiek voor battlefield haalt zou ik sowieso even wachten tot de game uit is.
En dan nog is een windows based handheld waarschijnlijk een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:23
Fair en nog op onderzoek nuttige input imho

Carpe scrotum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Er is wel nog een andere mogelijkheid.. dat is dacht ik de NVIDIA Streaming dienst bijvoorbeeld gebruiken, en deze dan streamen naar je SD. Je kan het natuurlijk ook streamen met je eigen PC via Steam Link.

Dit zal altijd wisselvallig zijn, zeker voor een shooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb toevallig gisteravond voor het eerst GeForce Now geprobeerd. Dat werkt fantastisch. Ik merk gewoon geen input lag en het ziet er prachtig uit. Ze hebben ook BF spellen, dus perfect voor op de SD. Enige minpunt is dat het kleine scherm van de SD. Dat vind ik persoonlijk voor 3d spellen afbreuk doen aan de immersie. Ook is het daardoor wat onoverzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jobius schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:06:
Daarbij lees ik dat BF2042 niet eens draait op de SD door de anticheat die dat spel gebruikt.
Ik denk dat BF2042 speelbaar kan draaien onder Windows op de SD. Of je dat wilt is iets anders. Het is immers BF2042... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
MennoE schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:38:
Ik heb toevallig gisteravond voor het eerst GeForce Now geprobeerd. Dat werkt fantastisch. Ik merk gewoon geen input lag en het ziet er prachtig uit. Ze hebben ook BF spellen, dus perfect voor op de SD. Enige minpunt is dat het kleine scherm van de SD. Dat vind ik persoonlijk voor 3d spellen afbreuk doen aan de immersie. Ook is het daardoor wat onoverzichtelijker.
Ik heb maanden lang geforce now gebruikt voor cod black ops 6 en was bijna elke dag online de multiplayer aan het doen en zombie modus . Of ik ben er totaal ongevoelig voor maar ik merkte 0 input lag en kon prima mee komen met vrienden die wel native op pc/console speelde . Ik kan het ieder aanraden om zo de anti cheat software probleem op te lossen op de deck . Ik gebruikte wel de ultimate abbo . Inmiddels opgezegd omdat ik de laatste tijd niet zoveel cod meer speelde en mijn backlog wil afmaken voor de switch 2 5 juni bij mij binnenkomt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Lastige is dat dat weer een abonnement extra is. En de Ultimate is 20.99 per maand. Dat vind ik best veel gezien ik ook nog Game Pass heb. Maar fijn dat het zo goed werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el1989
sas_andrea schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:54:
Lastige is dat dat weer een abonnement extra is. En de Ultimate is 20.99 per maand. Dat vind ik best veel gezien ik ook nog Game Pass heb. Maar fijn dat het zo goed werkt!
De prijs per maand is ook de reden dat ik het vrij snel afzegde toen ik niet meer veel black ops 6 deed . Voor een euro of 5 had ik het wel gehouden, nu zit ik soms van ; hè heb wel zin in paar potjes cod of Fortnite maar dus geen optie meer . Ach switch 2 komt bijna uit en daar komt cod ook op uit dus probleem bijna opgelost . Heb trouwens geen ervaringen met met de goedkopere en gratis abbo van geforce. Misschien werkt dat ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik zit te denken om een Steam Deck OLED 512gb te halen. Ik heb een vraagje; ik twijfel nog om een extra microsd kaart van 1tb/512gb te halen. Welk type/merk kan ik het beste halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
hotymoty schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:43:
Ik zit te denken om een Steam Deck OLED 512gb te halen. Ik heb een vraagje; ik twijfel nog om een extra microsd kaart van 1tb/512gb te halen. Welk type/merk kan ik het beste halen?
Ik heb deze gekocht bij mijn OLED 512gb, SanDisk Ultra micro SDXC 1TB UHS-I A1 U1.

Stukje duurder dan andere merken maar minder/geen negatieve reviews dat de Steam Deck binnen no-time de sd-kaart kapot had gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ik heb deze gekocht:
SanDisk Extreme MicroSDXC UHS-I Geheugenkaart 1 TB Met SD Adapter (1 Jaar RescuePRO Deluxe, Leessnelheden Tot 190 MB/s, A2, C10, V30, U3, 30 Jaar Garantie) Rood/Goud
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Kost wat, maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
kevi-n1 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:21:
[...]

Ik heb deze gekocht bij mijn OLED 512gb, SanDisk Ultra micro SDXC 1TB UHS-I A1 U1.

Stukje duurder dan andere merken maar minder/geen negatieve reviews dat de Steam Deck binnen no-time de sd-kaart kapot had gemaakt.
Deze zal vast prima werken, maar ik zou echt voor een A2 gaan. Kost amper extra, maar zorgt wel voor betere prestaties. Random IO prestaties zijn significant beter bij A2 tov A1. Zie het kopje "Performance ratings" bij Wikipedia: SD card. Verder is de Steam Deck interface een UHS-I interface, maar wanneer je voor een UHS-II kaart zou gaan, werkt het altijd op de maximale doorvoersnelheid. Of je het in de praktijk ook merkt, is een tweede.. daar heb ik geen ervaring mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
En ik heb deze:
https://amzn.eu/d/6PJKUsH

Nu ook in de aanbieding. 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@hotymoty check ook even reviews zoals The best microSD cards for the Steam Deck, waarbij meerdere kaarten getest worden in een Steam Deck.

Aan zo'n overzicht heb je voor het uitkiezen van je kaart meer dan allerlei tweakers die allemaal zeggen dat ze een andere kaart hebben :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Gizz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:45:
@hotymoty check ook even reviews zoals The best microSD cards for the Steam Deck, waarbij meerdere kaarten getest worden in een Steam Deck.

Aan zo'n overzicht heb je voor het uitkiezen van je kaart meer dan allerlei tweakers die allemaal zeggen dat ze een andere kaart hebben :P
Thanks! Ga ik checken!
Pagina: 1 ... 114 115 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.