Ok, ik wou nochtans niet nóg een abonnement op iets...
...maar het bleef toch wat in m'n been bijten: wetende dat Nvidia GeForce Now Free écht s***t is... zo erg zelfs dat het me lange tijd heeft afgeschrokken om een betaald lidmaatschap te overwegen.
...Maar steeds meer las ik mensen lovend... ook hier in dit topic.
...maar ultimate 20 euro/maand was toch echt out-of-the-question, daarvoor game ik niet genoeg en de hogere framerate en 5k gamen zijn voor mij, het type games dat ik speel en de hardware waarop ik game (hoogstens een 4k Q-led televisie, maar 9 op de 10 toch gewoon op m'n Oled SteamDeck), totaal overbodig.
Premium aan 10 euro/ maand was het overwegen waard, alleen was ik bang dat de wachttijden te lang gingen zijn, omdat ik las dat Ultimate toch voorrang krijgt.
...maar hey, ik zag op de website "daypass"...
ok, de prijs van een pak boter, doen.
En tja... laat ik zeggen dat ik m'n daypass heb laten overgaan in een abbo, en ik nu weer 10 euro/maand armer ben.
Het werkt echt goed voor de games die ik speel, ik kan me voorstellen dat je voor de populairste games misschien wat wachttijden hebt, maar ik speel bvb. geen Rocket league of Fortnite... dat zegt me niks.
...nu een week bezig, Warhammer 40k: Spacemarine 2 (en wow, zoiets met alle graphics op ultra, mét RTX, wanneer je dat nooit gezien hebt, is... tja, onverwacht

)
Dus Spacemarine 2, Doom: TDA, Wolfenstein: The new Order en Wolfenstein The New Colossus, Snowrunner... lekker overal alle settings op hoogste...
Verbazend maar nog niet 1x in een wachtrij gestaan, altijd metéén in m'n game.
...wat ik wel af en toe heb, zo'n 1x op 3, is dat ik kort nadat ik in m'n game ben, wat last heb van stutters, niet meteen maar meestal nadat ik een half minuutje ofzo bezig ben, dan begint het en van die 1/3 keer dat dit gebeurt, is het ongeveer 50/50 afwachten of de stutters na een tiental seconden gewoon over gaan, of doorzetten totdat ik melding krijg dat m'n verbinding niet stabiel genoeg is, dan moet ik 's uit de game en de game terug opstarten, niet hervatten, maar effectief de game afsluiten en desnoods uit GeForce Now gaan
Dit ligt wellicht aan m'n netwerk (of aan de server?) en aan het feit dat ik pas tijd heb om te gamen wanneer iedereen dat heeft, 's avonds, piekuren..., ik heb dan wel theoretisch voldoende bandbreedte (500 down, 30 up) ik game:
- altijd over WiFi: vooral omdat 9/10 op m'n SteamDeck game
- M'n 2 Access-Points (wél bekabeld aangesloten, dus geen repeaters) die ik gebruik zijn -hoewel 1750Mbps-rated-, geen game-access-points.
Nu laat ik -gelukkig voor mij- casual gamer zijn... ik zit er niet mee om 1 van m'n 3 speelsessies een keer uit de game te gaan, uit GeForce-Now en eens te herbeginnen, want àls het gebeurt, loopt het na de 2'de keer wél goed, gisteren heb ik een godganse avond zitten gamen, ik denk de halve SP campaign van SpaceMarine 2 uitgespeeld in 1 ruk door, het ging zonder 1 glitch of hapering... zo is het toch leuk!
Het geeft een nieuw leven aan m'n Steam Deck, niet dat die nog geen leven had, die werd stevig gebruikt, maar jeezes hoe ik 'm hoorde werken, en afzien tijdens het native spelen van bovenstaande games, waar je bij Doom: TDA en SpaceMarine 2 alle settings op 'aardappel' moet zetten, en nóg zit die SD te blazen zoals een jet...
...en nu... fanspeed = 0rpm... na zo'n 4u lang zonder onderbreking een AAA game te spelen op ultra graphics en de accu slechts iets meer dan half leeg
Ik denk dat m'n deck me dankbaar is!
Ik zou m'n ervaring nog wat kunnen stroomlijnen door nieuwe AP's te kopen voor beneden en boven, maar eerlijk... hoeft zelfs niet.
En dan nog weet ik niet of dat iets gaat veranderen want uiteindelijk, als ik heel de avond aan 1 stuk door een zware game kan streamen zonder 1 hapering, denk ik niet dat er iets mis is met m'n setup, maar eerder je wat geluk moet hebben dat je niet op een te drukke server gegooid wordt wanneer je je speelsessie begint...
[
Voor 13% gewijzigd door
PinusRigida op 03-03-2026 10:41
]