• Dreamert
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:04
Ook maar weer de backlog gevuld.

Bring you home en all of you pack
En de divinity 1 en 2 bundle gehaald.

Nu maar weer verder met de backlog...
Mijn steam deck favorieten zijn denk ik...
Mass Effect Legendary Edition, laatst van begin tot eind op de deck gedaan en alle achievements gehaald, draait perfect.
Titanfall 2, kortere game maar geweldige campaign en draait ook prima.
Dark Souls 1 en 2... Waarschijnlijk ook 3 en Elden Ring maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. 1 (remaster) en 2 draaien in ieder geval top en heb ik ook volledig op de deck alle achievements gehaald.
Nog wel heel wat meer maar dit zijn de echte toppers als ik mijn historie kijk van wat ik op de deck gespeeld heb.
Misschien als honorable mention nog kingdoms of Amalur re-reckoning, maar die, net als the outer worlds (1), liggen mij gewoon toevallig heel erg goed terwijl de algemene mening iets minder is geloof ik. Beiden wel ook volledig alle achievements op de deck gehaald.

Ondertussen ben ik zelf over naar een Xbox Ally X met Bazzite er op. Nieuwere games vind ik de deck toch steeds vaker iets te zwak voor en met de staat van de industrie verwacht ik geen betere deal de komende paar jaar. En hopelijk als de boel dan langzaam weer tot rust komt is het tijd voor de steam deck 2 :+

Gamertag: FinrazielNL

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 16:36
Super gaaf dat er zoveel reacties zijn, perfecte tijd voor steamdeck d8 ik zo :)

Iemand al arc raiders gespeeld op de deck? Lijkt me een vette game maar twijfel ivm de prijs.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:50
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervarimg met de Oled versie mbt de ergonomie? Is het niet te zwaar om hem in je handen te houden?

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:48

The GUI

ClickOps < DevOps

Nee hij is verrassend licht zelfs! En waar ik met de Switch verkrampte handen krijg is de Deck echt een verademing. Ook de plaatsing van de joysticks helpt daarbij.
De batterij is eerder leeg dan dat ik er moe van ben :P

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
hotymoty schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:00:
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervarimg met de Oled versie mbt de ergonomie? Is het niet te zwaar om hem in je handen te houden?
Hij ligt goed in de hand. Met een kussentje eronder is het perfect!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 09:48
fib3rlight schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:33:
Super gaaf dat er zoveel reacties zijn, perfecte tijd voor steamdeck d8 ik zo :)

Iemand al arc raiders gespeeld op de deck? Lijkt me een vette game maar twijfel ivm de prijs.
26€ op verschillende key websites. Ik wou dat die op console zo goedkoop was :P wacht nog altijd op een sale

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:40
Heeft iemand Dragon Age: Origins aan de praat gekregen op de Steam Deck? Ik heb de LAA patch uitgevoerd maar in de launcher gebeurt er niks als ik op ‘play’ klik (desktop mode). Via Steam krijg ik een error via een verlopen website als ik de game wil starten.

De patch zou de game juist playable moeten maken, maar ook zonder de patch werkt het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door RazorMaron op 20-12-2025 10:47 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 14:54
Vele die hier vaak komen hebben al gereageerd op het nieuwsbericht, maar om het hier nog een keer te delen: de Steam Deck LCD SKUs gaan eruit. Dus de aanbieding van een paar maanden geleden was de laatste, bij de huidige kerst sales zijn ze niet te krijgen. Erg jammer dat Valve niet nog een laatste toegift doet voor deze machines, maar anderzijds ook logisch. Het DDR5 geheugen wordt zo duur dat het prijspunt niet meer te handhaven is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-01 19:07
Iemand een idee wat tegenwoordig met de huidige prijzen een goede SSD is voor de steam deck? Ik heb nu 64GB maar wil upgraden naar 500GB/1TB.

De Crucial P310 M.2 2230 1TB / WD Black SN770M 1TB leek me wel een goede optie:
uitvoering: Crucial P310 M.2 2230 1TB
uitvoering: WD Black SN770M 1TB

[ Voor 16% gewijzigd door niels2322 op 22-12-2025 15:33 ]

• XanderDrake
niels2322 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:44:
Iemand een idee wat tegenwoordig met de huidige prijzen een goede SSD is voor de steam deck? Ik heb nu 64GB maar wil upgraden naar 500GB/1TB.

De Crucial P310 M.2 2230 1TB / WD Black SN770M 1TB leek me wel een goede optie:
uitvoering: Crucial P310 M.2 2230 1TB
uitvoering: WD Black SN770M 1TB
Ik vind ze beide duur, een hoge snelheid haal je toch niet op de Deck. Ik zou kijken naar een refurb 512gb 2230, die heb je soms uit geupgrade laptops.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 22-12-2025 20:49 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-01 19:07
XanderDrake schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:48:
[...]

Ik vind ze beide duur, een hoge snelheid haal je toch niet op de Deck. Ik zou kijken naar een refurb 512gb 2230, die heb je soms uit geupgrade laptops.
Thanks! Op Amazon voor 77 euro een 1TB 2230 retourdeal aan de haak geslagen, hopelijk is dat wat!

• DigiMike
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-01 19:53
Ik ben sinds de kerst de trotse eigenaar van de steam deck Oled (met dank aan de vrouw).

Top apparaat, heerlijk op de bank gamen en vooral via steamlink de zwaardere games streamen. Ik loop alleen tegen iets aan wat ik maar niet krijg opgelost.

Als ik BF6 naar de deck stream dan kan ik de voicechat niet gebruiken. De microfoon van de steamdeck registreert niks, de headset middels Bluetooth en bedraad registreert ook niks op de microfoon. Ik hoor wel geluid alleen de microfoons registeren niks, iemand enig idee hoe of wat?

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07

marapuru

db.

XanderDrake schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:59:
Vele die hier vaak komen hebben al gereageerd op het nieuwsbericht, maar om het hier nog een keer te delen: de Steam Deck LCD SKUs gaan eruit. Dus de aanbieding van een paar maanden geleden was de laatste, bij de huidige kerst sales zijn ze niet te krijgen. Erg jammer dat Valve niet nog een laatste toegift doet voor deze machines, maar anderzijds ook logisch. Het DDR5 geheugen wordt zo duur dat het prijspunt niet meer te handhaven is.
Het lijkt iets anders te liggen. Het heeft waarschijnlijk meer te maken met de introductieprijs van de nieuwe hardware. Ik las laatst deze post
I believe that the end of the LCD line is an entirely strategic move.

With the discontinuation of the LCD and the introduction of the Machine and Frame, the OLED will suddenly occupy the "Pricing Anchor" slot for Valve's first-party lineup of gaming hardware.

Crucially, I believe Valve sees the $399 price as too low.

Not because they're losing money on it, but because of your squishy little monkey brains.

Let's say that the entry level Steam Machine is $649. Like it or not (and despite them being different SKUs) gamers won't help but to compare $399 to $649. They will then say "no way, Jose."

A mockup of the Steam Hardware store page showing speculative prices for the Steam Machine and the Steam Frame The truth is, a $529 price anchor for the Steam Deck will make the entry level spread of Steam Hardware seem more palatable.

A mockup of the Steam Hardware store page showing the new lowest tier of the Steam Deck plus speculative prices for the Steam Machine and the Steam Frame

Gamers already know that the Deck is a great deal and now being able to compare $529 against (the hypothetical) $649? That starts to make the Steam Machine look like an obvious (not to mention affordable) upgrade.
In het kort:
- De goedkoopste variant van de steamdeck was altijd een lokkertje
- Product / price sandwiching is een standaard techniek in sales
- De stap van 399 naar 649 (verwachte prijs steam machine) is te groot

Ongetwijfeld zullen geheugenprijzen meespelen. Maar ik vond dit een plausibelere redenering.

• fib3rlight
DigiMike schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:53:
Ik ben sinds de kerst de trotse eigenaar van de steam deck Oled (met dank aan de vrouw).

Top apparaat, heerlijk op de bank gamen en vooral via steamlink de zwaardere games streamen. Ik loop alleen tegen iets aan wat ik maar niet krijg opgelost.

Als ik BF6 naar de deck stream dan kan ik de voicechat niet gebruiken. De microfoon van de steamdeck registreert niks, de headset middels Bluetooth en bedraad registreert ook niks op de microfoon. Ik hoor wel geluid alleen de microfoons registeren niks, iemand enig idee hoe of wat?
je geluid kan ik je niet mee helpen, maar ben benieuwd wat jij bedoelt met Steamlink, bedoel je dan dat je de game streamt via je PC via steam?

• XanderDrake
marapuru schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:54:
In het kort:
- De goedkoopste variant van de steamdeck was altijd een lokkertje
- Product / price sandwiching is een standaard techniek in sales

Ongetwijfeld zullen geheugenprijzen meespelen. Maar ik vond dit een plausibelere redenering.
Klinkt niet onlogisch. 399€ was in begin 2022 al een zeer scherpe prijs, en sindsdien hebben we ook gewoon ~18% inflatie gehad dus dat maakt dit prijspunt nu (en 349€ tijdens aanbiedingen) eigenlijk extreem laag. In landen zoals de VS zijn dingen ook veel duurder ondertussen dus een nieuw prijspunt van 569€ is niet onlogisch. Het grootste probleem is wel de Switch 2. Het is niet helemaal appels met appels vergelijken, maar die kan je nog wel krijgen voor 449€.

Als Valve de Deck uit zijn niche wil halen (4 miljoen units sold, versus 154 miljoen Switches), moeten ze nog wel een stap zetten ergens... Of performance, of prijs, of... iets anders?

PS. 649€ voor de Steam Machine is heel netjes in deze markt. Heck, tegenwoordig koop je voor dat geld slechts je geheugen...

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 30-12-2025 10:50 ]

• DigiMike
fib3rlight schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:05:
[...]

je geluid kan ik je niet mee helpen, maar ben benieuwd wat jij bedoelt met Steamlink, bedoel je dan dat je de game streamt via je PC via steam?
Dat klopt, de steamdeck maakt verbinding met steam op de PC, hiermee stream ik de games vanaf de pc naar steamdeck.

• fib3rlight
DigiMike schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:54:
[...]

Dat klopt, de steamdeck maakt verbinding met steam op de PC, hiermee stream ik de games vanaf de pc naar steamdeck.
ja idd, dat gebruik ik idd om forbidden west te kunnen spelen op de deck, ik dacht miss bedoel jij wat anders :)
DigiMike schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:54:
Dit beantwoordt niet expliciet de vraag. Gebruik je Steam Link ("Remote Play") om te streamen?

Dit is een belangrijke vraag om eerst te beantwoorden. Er zijn ook andere mogelijkheden dan Steam Link waarmee je Steam en spellen daaruit kan streamen, ieder met andere functionaliteit.

Voor Steam Link/Remote Play:
Voice recording over streaming is not currently supported.
Hetzelfde met Sunshine+Moonlight, helaas. Mogelijk kan je wat je wilt bereiken voor elkaar krijgen m.b.v. AudioRelay.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 30-12-2025 12:06 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33

Gundogan

Rip and tear, until it is done

marapuru schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:54:

649? In this economy? :+

999 lijkt me realistischer tenzij Valve zwaar verlies wil gaan lijden op hardware (in 2026 en 2027 als de AI scam zo door blijft gaan).

Goedkope Steam consoles zullen we denk ik voorlopig niet (meer) zien, zelfs niet als ze uitvogelen hoe het allemaal op ARM hardware kan.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-01 09:04
fib3rlight schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:43:
willen jullie je top 5 games die echt fijn vind op de SteamDeck met mij delen? ik heb nog een mooi potje budget op mn account :)
Ik speel veel:
Asphalt unite (gratis, maar ik neem elke maand een season pass 🙈)
Balatro
Slay the Spire (net mee begonnen, maar wat gaat de tijd opeens snel 😜) Balatro en Slay the Spire zijn ook in de sale!

Op m'n Claw speel ik Dreamlight Valley en Fortnite (kan niet native op Steam Deck) plus nog wat andere dingen. Maar dit zijn mijn 5 meest gespeelde games.

• DigiMike
The Zep Man schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:56:
[...]

Dit beantwoordt niet expliciet de vraag. Gebruik je Steam Link ("Remote Play") om te streamen?

Dit is een belangrijke vraag om eerst te beantwoorden. Er zijn ook andere mogelijkheden dan Steam Link waarmee je Steam en spellen daaruit kan streamen, ieder met andere functionaliteit.

Voor Steam Link/Remote Play:

[...]

Hetzelfde met Sunshine+Moonlight, helaas. Mogelijk kan je wat je wilt bereiken voor elkaar krijgen m.b.v. AudioRelay.
Scherp opgemerkt! Ik heb over dat gedeelte heen gelezen toen ik t aan t uitzoeken was. Wel jammer dat die mogelijkheid er niet is

• fib3rlight
sas_andrea schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:34:
[...]

Ik speel veel:
Asphalt unite (gratis, maar ik neem elke maand een season pass 🙈)
Balatro
Slay the Spire (net mee begonnen, maar wat gaat de tijd opeens snel 😜) Balatro en Slay the Spire zijn ook in de sale!

Op m'n Claw speel ik Dreamlight Valley en Fortnite (kan niet native op Steam Deck) plus nog wat andere dingen. Maar dit zijn mijn 5 meest gespeelde games.
thx!! ga ik bekijken!
Gundogan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:58:
[...]

649? In this economy? :+

999 lijkt me realistischer tenzij Valve zwaar verlies wil gaan lijden op hardware (in 2026 en 2027 als de AI scam zo door blijft gaan).

Goedkope Steam consoles zullen we denk ik voorlopig niet (meer) zien, zelfs niet als ze uitvogelen hoe het allemaal op ARM hardware kan.
Ik vermoed dat dat wel meevalt... De prijzen die wij in de winkel zien is niet per se wat een fabrikant betaalt en er zit maar 16 GB in... Ok 24 met vram er bij. De bill of materials voor deze rampocalypse werd op ongeveer 450 dollar geschat. Dat zal nu wel een stuk hoger zijn, maar 650 lijkt me niet compleet onrealistisch als ze scherp in de markt willen zitten en 999 extreem hoog. Maar we zullen het gaan zien...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Finraziel schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:07:
[...]

Ik vermoed dat dat wel meevalt... De prijzen die wij in de winkel zien is niet per se wat een fabrikant betaalt en er zit maar 16 GB in... Ok 24 met vram er bij. De bill of materials voor deze rampocalypse werd op ongeveer 450 dollar geschat. Dat zal nu wel een stuk hoger zijn, maar 650 lijkt me niet compleet onrealistisch als ze scherp in de markt willen zitten en 999 extreem hoog. Maar we zullen het gaan zien...
Natuurlijk betalen fabrikanten niet hetzelfde voor onderdelen als eindconsumenten, maar aangezien ram-prijzen 3 tot 4 keer over de kop zijn gegaan, hebben we het niet over een tientje of 2 meer. Ook voor fabrikanten niet.

Een paar maanden geleden zou ik rond de €699 verwachten, meeste analyses die ik serieus neem zaten ook rond de $700-750 (wat in euro minstens net zoveel zal zijn). Maar met de huidige ram-prijzen verwacht ik zeker niet onder de €799, eerder €899. En €999 zou me ook niet verbazen.

Jouw €650 om 'scherp in de markt te zitten' lijkt me heel erg wishful thinking, ook omdat Valve volgens mij al had gezegd dat ze de Steam Machine een goede marge wilden geven, en niet zo goedkoop mogelijk wilden maken (zoals ze bij de Steam Deck wel hebben gedaan, in ieder geval in het begin).

The devil is in the details.

Hahn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:33:
[...]

Natuurlijk betalen fabrikanten niet hetzelfde voor onderdelen als eindconsumenten, maar aangezien ram-prijzen 3 tot 4 keer over de kop zijn gegaan, hebben we het niet over een tientje of 2 meer. Ook voor fabrikanten niet.

Een paar maanden geleden zou ik rond de €699 verwachten, meeste analyses die ik serieus neem zaten ook rond de $700-750 (wat in euro minstens net zoveel zal zijn). Maar met de huidige ram-prijzen verwacht ik zeker niet onder de €799, eerder €899. En €999 zou me ook niet verbazen.

Jouw €650 om 'scherp in de markt te zitten' lijkt me heel erg wishful thinking, ook omdat Valve volgens mij al had gezegd dat ze de Steam Machine een goede marge wilden geven, en niet zo goedkoop mogelijk wilden maken (zoals ze bij de Steam Deck wel hebben gedaan, in ieder geval in het begin).
Ja het hangt een beetje van je startpunt af, mijn verwachting was 499 voor de ram crisis. En wat Valve gezegd heeft is zo multi-interpretabel dat iedereen er iets anders van maakt. Ik ging vooral mee met de redenatie van Moore's law is dead.
Voor de ram crisis kon je voor 700 vrij makkelijk een beter systeem maken (qua specs) dan de steam machine, daarom kon ik me niet voorstellen dat dat de prijs zou gaan worden. Op dit moment geldt dat nog steeds voor 1000...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Finraziel schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:15:
[...]

Ja het hangt een beetje van je startpunt af, mijn verwachting was 499 voor de ram crisis. En wat Valve gezegd heeft is zo multi-interpretabel dat iedereen er iets anders van maakt. Ik ging vooral mee met de redenatie van Moore's law is dead.
Voor de ram crisis kon je voor 700 vrij makkelijk een beter systeem maken (qua specs) dan de steam machine, daarom kon ik me niet voorstellen dat dat de prijs zou gaan worden. Op dit moment geldt dat nog steeds voor 1000...
In die 'vrij makkelijk een beter systeem maken voor 700 euro' reken je urenlang onderdelen uitzoeken, bestellen op de goedkoopste plekken, dagen wachten tot alles binnen is, daarna urenlang alles in elkaar zetten, instellen en OS installeren mee?

Want al die tijd en moeite is ook wat waard. Voor de diehard tweaker die de absolute beste bang-for-buck wil is de Steam Machine sowieso nooit bedoeld geweest.

Maar ja, als je echt absoluut alleen maar de materialen meerekent, dan was 699,- voor de ram-crisis geen geweldige deal. Als je álles meerekent, dan was het helemaal niet zo gek.

The devil is in the details.

Hahn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:20:
[...]

In die 'vrij makkelijk een beter systeem maken voor 700 euro' reken je urenlang onderdelen uitzoeken, bestellen op de goedkoopste plekken, dagen wachten tot alles binnen is, daarna urenlang alles in elkaar zetten, instellen en OS installeren mee?

Want al die tijd en moeite is ook wat waard. Voor de diehard tweaker die de absolute beste bang-for-buck wil is de Steam Machine sowieso nooit bedoeld geweest.

Maar ja, als je echt absoluut alleen maar de materialen meerekent, dan was 699,- voor de ram-crisis geen geweldige deal. Als je álles meerekent, dan was het helemaal niet zo gek.
Nee niet op die manier... Sowieso ook het compacte formaat, de integratie met steam os en hdmi cec is allemaal wat waard. Ik bedoel, Valve had iets gezegd van dat het ongeveer op het niveau zou zijn van als je zelf zo'n systeem zou samen stellen. Zoals gezegd, het systeem is krachtiger dan de steam machine want de exacte CPU en GPU zijn niet los te krijgen (want het zijn de scraps waar AMD niet vanaf kwam). Goed, 500 was dan misschien nog wat te optimistisch, maar het zou wel minder dan die 700 toen moeten zijn geweest denk ik. Aan de andere kant denk ik dat ze het wel voor 500 op de markt hadden kunnen zetten zonder verlies te lijden er op. Maar ja waarschijnlijk weet Valve nu zelf niet wat het ze de komende tijd gaat kosten en hebben we daarom nog geen prijzen van hun gehoord...

En als we overigens wel naar aantrekkelijkheid kijken voor iemand die het niet erg vindt om zelf een systeem samen te stellen... Leg een klein beetje extra geld bij en je hebt een videokaart die veel meer extra performance biedt dan dat het extra geld kost. Dus dat speelde wel ook mee in mijn redenatie dat de prijs niet te hoog zou kunnen zijn.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01 23:02
Finraziel schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:15:
[...]

De Steamdeck OLED 512GB kost €569, de 1TB kost €679

De Steammachine komt in 512GB en 2TB. De minimale prijs van een Steammachine gaat denk ik richting de €769 voor de 512GB en dan €879 voor de 2TB.

Dit vanwege de hardware en prijs differentiatie met de Steamdeck. Ik verwacht geen overlap tussen de 2, de Steammachine word toch echt als nieuwer en sterker neergezet en dus op een hoger prijspunt dan de Steamdeck. Wat ze met de hogere RAM prijzen gaan doen is dan nog de vraag.

Valve gaat niet voor goedkoop, de Valve Index bril koste ook €539 terwijl de complete set voor €1079 ging. De Steam Frame moet ook nog ergens komen qua prijs, ben benieuwd waar ze die neerzetten.
iwaarden schreef op woensdag 31 december 2025 @ 18:28:
[...]

De Steamdeck OLED 512GB kost €569, de 1TB kost €679

De Steammachine komt in 512GB en 2TB. De minimale prijs van een Steammachine gaat denk ik richting de €769 voor de 512GB en dan €879 voor de 2TB.

Dit vanwege de hardware en prijs differentiatie met de Steamdeck. Ik verwacht geen overlap tussen de 2, de Steammachine word toch echt als nieuwer en sterker neergezet en dus op een hoger prijspunt dan de Steamdeck. Wat ze met de hogere RAM prijzen gaan doen is dan nog de vraag.

Valve gaat niet voor goedkoop, de Valve Index bril koste ook €539 terwijl de complete set voor €1079 ging. De Steam Frame moet ook nog ergens komen qua prijs, ben benieuwd waar ze die neerzetten.
Mja, dat zou kunnen... Maar op zich dat vergelijken met de steam deck lijkt me niet zo zinnig. Portable hardware is altijd duurder voor de power die het heeft dan niet portable hardware. Bovendien zit er geen scherm, accu en ingebouwde controller in. Ik ga er vanuit dat de Steam Controller niet inbegrepen is in de prijs van de Steam machine straks namelijk, genoeg mensen die namelijk zelf al een controller hebben liggen en dat dus liever besparen. En Valve biedt vaker die optie om alleen te kopen wat je nodig hebt, zoals ze inderdaad ook al met de Index deden.

Pagina: 1 ... 120 121 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.