• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:43
tekken4111 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
Vraagje over metroid dread :)

spoiler: title
Ik ben nu net begonnen en heb nog nooit een metroid spel aangeraakt. Wel heb ik al aardig wat metrovania spellen gespeeld zoals hollow knight en beide ori's :)

Ik ben nu een emmi tegen gekomen, en merk meteen al dat ik het erg irritant vind dat je chased wordt zonder echt 1 weg en zonder dat je wapen nut heeft.

Is dit een core onderdeel van het spel? Of komen er ook gewoon "bosses" enzo die gewoon een gevecht zijn? Ik wil niet teveel googlen want dat spoilert anders straks de hele game.
spoiler:
De EMMI zones zijn wel een soort core onderdeel van het spel, maar het zijn eigenlijk eenmalige zones waar je doorheen gaat, grootste deel van de tijd hoef je je er geen zorgen over te maken en zal je bezig zijn de rest van de wereld te ontdekken.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 18:49
G.Scholtens schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]
Heb 2e hands al genoeg gezien vanaf 150euro met doos en al. Is voor de kinderen prima, zolang het maar compleet is en er geen krassen op het scherm zitten.
Is dat wel een 2019 model dan? Want dat klinkt inderdaad wel erg goedkoop voor een Switch 2019.
menne schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:15:
[...]

Is dat wel een 2019 model dan? Want dat klinkt inderdaad wel erg goedkoop voor een Switch 2019.
Zelfs voor een Switch V1 goedkoop, de prijzen tussen de V1 en V2 verschillen nauwelijks. Ben benieuwd of de prijzen mogelijk weer gaan stijgen door de chiptekorten?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 14:00
menne schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:15:
[...]

ZIjn er meerdere modellen? Toch alleen de oude versie en de nieuwe oled?
Helaas reageert de verkoper nog niet
G.Scholtens schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:17:
[...]

ZIjn er meerdere modellen? Toch alleen de oude versie en de nieuwe oled?
Helaas reageert de verkoper nog niet
Daarom zitten de prijzen van de V1 en V2 zo dicht bij elkaar. Ja, er zijn meerdere modellen. De V2 heeft een zuinigere chip en daardoor langere accuduur, verder zijn ze het hetzelfde.

• G.Scholtens
L23 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:22:
[...]

Daarom zitten de prijzen van de V1 en V2 zo dicht bij elkaar. Ja, er zijn meerdere modellen. De V2 heeft een zuinigere chip en daardoor langere accuduur, verder zijn ze het hetzelfde.
Dus model 2019 is goed als ik voor 2e hands ga?
G.Scholtens schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:31:
[...]

Dus model 2019 is goed als ik voor 2e hands ga?
Gezien de prijzen niet zo verschillen zou ik inderdaad voor het 2019 (V2) model gaan. Heb je een langere accuduur, wat ik voor een handheld wel handig vind. En je koopt tweedehands minder oude hardware wat mogelijk goed is voor de levensduur.

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-12-2025

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 16:32
dannyvz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:51:
[...]

Betekent dit dan ook dat je met 2 carts op 1 systeem kan?
Ja, dat laten ze ook zien in de video.

Hail to the king baby!

De eShop Cyber Deals staan online. Ik zie al meer dan 300 games op DekuDeals met de tag "New Lowest Price." Een kleine greep uit het gamma:
  • Witcher 3 Complete Edition - 29.99 (19.99 voor basiseditie)
  • Dicey Dungeons: 3.74 euro
  • Astral Chain - 39.99
  • The Wonderful 101 Remastered - 20.24
  • Tony Hawk's Pro Skater 1+2 - 24.74
  • Android Assault Cactus + - 599
  • Diablo II Resurrected - 29.99
  • Doom Eternal 23.99
  • Metro 2033 Redux - 7.49 (idem voor Metro Last Light)
  • Wolfenstein II: The New Colossus - 11.99
  • Hyrule Warriors Age of Calamity - 39.99 (of 59.98 met DLC pass erbij)
  • Pikmin 3 Deluxe - 39.99
  • Ori and the Will of the Wisps - 17.99
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy: 19.99
  • Bravely Default II - 39.99
  • Dragon Quest XI S - 29.99
  • Xenoblade Chronicles Definitive Edition - 39.99
  • Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout - 39.99
  • Cruis'n Blast - 24.99
  • Taiko no Tatsujin: Drum 'n' Fun! - 11.99
  • Tetris Effect: Connected - 26.79
  • Cities: Skylines - 9.99
  • Grindstone - 8.39
  • Katana Zero - 8.99
  • Darkest Dungeon - 10.99
.. en nog veel meer ;o Hebben jullie nog iets interessants gezien?
  • Limbo - 1,99
  • Inside - 1,99
  • SEGA Genesis Classics - 14,99 (Verdiep je even in de input lag)
  • LEGO Marvel Super Heroes - 19,99
  • Lost in Random - 20,09
  • NOSTALGIC TRAIN - 9,87
Jammer dat ze al anderhalf jaar vergeten Hellblade in de aanbieding te gooien :P

[ Voor 38% gewijzigd door L23 op 18-11-2021 18:17 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54
Hellblade is inderdaad een toffe game, zelf op de Xbox gespeeld, maar het is een geweldige game.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:44:
Hellblade is inderdaad een toffe game, zelf op de Xbox gespeeld, maar het is een geweldige game.
Ik wou hem gelijk halen toen die uit kwam op de Switch, maar was verbaasd dat er geen fysieke release was. Laatste aanbieding was 50% korting in de eshop, maar toch maar overgeslagen. Sindsdien zit ik te wachten. :P Lijkt wel alsof ze de game vergeten zijn.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
Bastion is ook wel leuk geprijsd: 2,49 euro.
L23 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
Jammer dat ze al anderhalf jaar vergeten Hellblade in de aanbieding te gooien :P
Ik heb dit met Hollow Knight :+
JackAvery schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb dit met Hollow Knight :+
Daar keek ik ook even naar, zag dat ik die op het goedkoopste moment digitaal had gekocht voor 7,49, ik was toen het wachten op de fysieke versie beu. Maar uiteindelijk pas serieus gaan spelen toen ik de fysieke versie had :P

Verder hoop ik nog een keer op Alien Isolation voor rond de 10 euro of een fysieke release...

• Linksquest
L23 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:50:
[...]

Ik wou hem gelijk halen toen die uit kwam op de Switch, maar was verbaasd dat er geen fysieke release was. Laatste aanbieding was 50% korting in de eshop, maar toch maar overgeslagen. Sindsdien zit ik te wachten. :P Lijkt wel alsof ze de game vergeten zijn.
Ja inderdaad

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15

MazeWing

The plot thickens...

Zitten wel een paar leuke titels tussen. Ik denk dat ik ga kopen:
- Ori and the Will of the Wisps (gespeeld via game pass, maar lijkt me erg leuk op het OLED scherm van de switch)
- Inside (ook iets dat goed tot z'n recht komt op het OLED scherm)
- Limbo (12 jaar geleden gespeeld op de xbox 360 en intens genoten)

Ik heb nog niet alles bekeken, dus mogelijk wordt bovenstaande lijst nog uitgebreid.

Wel jammer dat er eigenlijk nauwelijks tot geen Nintendo spellen in de aanbieding zijn. Maar dit had ik ook neit verwacht gezien Nintendo's verleden met eigen spellen afprijzen...

edit: en het zijn er toch wat meer geworden ;)

- Duke Nukem 3D
- Darksiders Warmastered Edition
- Lego City Undercover (wilde ik rond sinterklaar fysiek voor de kinderen bestellen)
- New Super Mario Bros. (tsja...)
- Unravel 2

Ik heb nu al een enorme backlog voor de Switch :o

[ Voor 19% gewijzigd door MazeWing op 19-11-2021 07:38 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

@MazeWing mooi lijstje daar! Eind december/begin januari volgt meestal nog een first-party sale. Je gaat natuurlijk nooit alles in de korting vinden (zo werkt Nintendo inderdaad niet), maar misschien volgen er dan nog een paar games of DLC die nu niet in de lijst staan.

Huidige first-party / Nintendo published kortingen:
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Pikmin 3 Deluxe
  • Hyrule Warriors: Age of Calamity
  • Dragon Quest XI
  • Astral Chain
Overigens zijn bij Bol.com nu ook de gaming Black Friday deals begonnen. Voor Switch zie ik o.a. Overcooked - All You Can Eat edition, Puyo Puyo Tetris 2, Persona 5 Strikers, Snowrunner, DOOM Slayers collection, Neo: The World Ends With You , Subnautica, Blasphemous, Greak: Memories of Azur, Sniper Elite 4, Destroy All Humans en de Oddworld Collection staan.

En voor die ene persoon die naar paardengames vroeg: Mijn Paardenwereld 2: Een nieuw avontuur staat ook in de lijst ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 19-11-2021 09:30 ]

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-01 16:21
G.Scholtens schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]

Bedankt hier kan ik wat mee.
Nee we gaan waarschijnlijk wel het oudere model aanschaffen en misschien ook wel 2e hands.
Tenzij er nog mooie black friday deal komt, maar verwacht zo ie zo geen voorraad meer in de winkel met het nieuwe model de komende weken.

Heb 2e hands al genoeg gezien vanaf 150euro met doos en al. Is voor de kinderen prima, zolang het maar compleet is en er geen krassen op het scherm zitten.
Pas hier aub echt mee op. De marktprijs ligt normaal ruim €50 hoger. Als je gaat uitproberen probeer dan met je eigen Nintendo account zowel in docking station als los in de hand. Let ook op of de joy-con drifting.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
Voor het eerst sinds januari Zelda Breath of the Wild opgestart, ben pas bij het begin, moet 4 stenen verzamelen in 4 tempels/grotten ? en dan aan een oude man geven.

Echter zie ik nergens het zelda topic ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 07:40
Mars18 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:34:
Voor het eerst sinds januari Zelda Breath of the Wild opgestart, ben pas bij het begin, moet 4 stenen verzamelen in 4 tempels/grotten ? en dan aan een oude man geven.

Echter zie ik nergens het zelda topic ?
https://gathering.tweaker...ist_messages/1337312/last

• Mars18
Dank, die zag ik wel.
Dacht dat er een apart topic zou zijn van dit spel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

JackAvery schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:48:
Ik heb gehoord dat er hier wat KOTOR fans zijn...
[Twitter]Zoals men van LRG gewend is, zijn er meerdere versies: standard, Premium ($90) en Master ($175). Meer info.

[Afbeelding]

De premium editie mist de "green game case", de briefopener, de replica lightsaber hilts, de pazaak set, de strategy guides en de litographs.

Pre-orders vanaf 19 november.
Hij is nu te bestellen, kosten zijn zo’n 50€ totaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BScrtKoPqXmk8l_3mJGrlQokd9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT2OTdfT7oguFj7VAuBUwuLU.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn eerste Limited Run game en wat voor 1 *;

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Tomba schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:30:
[...]

Hij is nu te bestellen, kosten zijn zo’n 50€ totaal:
[Afbeelding]
Mijn eerste Limited Run game en wat voor 1 *;
Je kan tot 2 januari bestellen. Ik kijk het nog even aan, denk dat ik het oversla. Er zijn een aantal bugs die ik toch wel graag gefikst zie worden en als patch op de cartridge. En ook al zijn er geluiden dat het een LRG exclusive is verwacht ik later toch een Europese retail release.
Iemand bij Bandai Namco denkt dat mensen heel veel Pac-Man games willen spelen:

Loop Hero heeft een release date! 9 december:

Heeft er iemand hier trouwens die Ruined King al gespeeld?

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
Ben echt verbijsterd dat Will of the Wisps vaker in de aanbieding is dan Ori and the Blind Forest. Ik wil ze in de juiste volgorde spelen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
afterhourpower1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:46:
Ben echt verbijsterd dat Will of the Wisps vaker in de aanbieding is dan Ori and the Blind Forest. Ik wil ze in de juiste volgorde spelen.
Hehe je bent wel ben de grote woorden hè?😂😂

Maar doe niet zo moeilijk en koop die game lekker full price. Is het echt waard.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 15:31
JackAvery schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:05:
@MazeWing mooi lijstje daar! Eind december/begin januari volgt meestal nog een first-party sale. Je gaat natuurlijk nooit alles in de korting vinden (zo werkt Nintendo inderdaad niet), maar misschien volgen er dan nog een paar games of DLC die nu niet in de lijst staan.

Huidige first-party / Nintendo published kortingen:
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Pikmin 3 Deluxe
  • Hyrule Warriors: Age of Calamity
  • Dragon Quest XI
  • Astral Chain
Overigens zijn bij Bol.com nu ook de gaming Black Friday deals begonnen. Voor Switch zie ik o.a. Overcooked - All You Can Eat edition, Puyo Puyo Tetris 2, Persona 5 Strikers, Snowrunner, DOOM Slayers collection, Neo: The World Ends With You , Subnautica, Blasphemous, Greak: Memories of Azur, Sniper Elite 4, Destroy All Humans en de Oddworld Collection staan.

En voor die ene persoon die naar paardengames vroeg: Mijn Paardenwereld 2: Een nieuw avontuur staat ook in de lijst ;)
Goed dat je het zegt dat er nog een first-party sale aankomt. Is die sale dan ook voor fysieke games of alleen in de eShop? Luigi's Mansion 3, New Pokemon Snap en Mario Party Superstars staan op mijn lijstje dus ik wacht nog wel met kopen (hoewel de prijzen van Bol.com sowieso wat redelijker zijn dan de eShop).

Na het GTA debacle (NintendoLife noemt het zelfs de Cyberpunk 2077 van dit jaar), heb ik besloten de game te laten liggen. Ik zie wel dat Lego City: Undercover in de aanbieding is dus wellicht dat ik die haal als GTA-vervanger :P
@VirinR de afgelopen jaren ging het om een digitale sale. Hier zie je bvb.de first-party games die vorig jaar een discount kregen. In 2019 zagen we dan weer ARMS, Fitness Boxing, Hyrule Warriors, Kirby Star Allies, Mario Kart 8, Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020, Mario + Rabbids Kingdom Battle en Splatoon 2. Het verschilt elke keer wat.

Verwacht meestal 33% korting. Het zou me overigens sterk verbazen als Mario Party Superstars in het lijstje zou staan.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 20-11-2021 10:57 ]

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-01 08:07
Hoe is Hyrule Warriors: Age of Calamity? Kan je die ook spelen als je botw niet hebt uitgespeeld?

• VirinR
JackAvery schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:56:
@VirinR de afgelopen jaren ging het om een digitale sale. Hier zie je bvb.de first-party games die vorig jaar een discount kregen. In 2019 zagen we dan weer ARMS, Fitness Boxing, Hyrule Warriors, Kirby Star Allies, Mario Kart 8, Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020, Mario + Rabbids Kingdom Battle en Splatoon 2. Het verschilt elke keer wat.

Verwacht meestal 33% korting. Het zou me overigens sterk verbazen als Mario Party Superstars in het lijstje zou staan.
Ah dan ga ik toch niet wachten op de sale. Ik heb liever mijn games fysiek (niet voor het verkopen, maar puur voor in de kast) en inderdaad, ik verwacht Mario Superstars ook niet in de aanbieding maar deze is bij een aantal winkels voor 50 euro te krijgen.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Is er de afgelopen jaren met Black Friday ook een aanbieding geweest voor Nintendo Switch Online?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48
Ashwani schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:20:
Hoe is Hyrule Warriors: Age of Calamity? Kan je die ook spelen als je botw niet hebt uitgespeeld?
Het spel speelt zich 100 jaar voor Botw af.
Soort prequel in de stijl van de Warriors games.
Of je botw gespeeld moet hebben. Tja, denk het niet echt. Je leert alleen wel karakters uit Botw kennen voor Botw zelf en wat er gebeurd is. Terwijl je dat dus in Botw tijdens het spelen leert. Weet niet of het voor jou het oorspronkelijke verhaal verpest.

• Linksquest
de Foarsitter schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:48:
Is er de afgelopen jaren met Black Friday ook een aanbieding geweest voor Nintendo Switch Online?
Zo ver ik me kan herinneren niet.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:43
Ashwani schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:20:
Je kan hem prima spelen zonder BotW uitgespeeld te hebben, het zijn redelijk losstaande verhalen, maar ik denk dat je de karakters beter kan plaatsen als je BotW wel een flink stuk gespeeld hebt.

spoiler:
Tot je kennis hebt gemaakt met de verschillende volken waar Impa je heen stuurt, want dan leer je de meeste karakters kennen.

• Ashwani
Arunia schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:51:
[...]

Het spel speelt zich 100 jaar voor Botw af.
Soort prequel in de stijl van de Warriors games.
Of je botw gespeeld moet hebben. Tja, denk het niet echt. Je leert alleen wel karakters uit Botw kennen voor Botw zelf en wat er gebeurd is. Terwijl je dat dus in Botw tijdens het spelen leert. Weet niet of het voor jou het oorspronkelijke verhaal verpest.
Oké dank je wel voor de informatie. Hij is nu in de aanbieding ik denk wel dat ik hem ga kopen

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
Zojuist mijn ORZLY oled glass switch screen protectors ontvangen (via amazon), en zit goed. Beter dan dat velletje plastic wat bij mijn case kwam.

Was een 4 pack voor 7 euro, mooie deal :)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 20:07
De oled versie is hier onderweg, ik verwacht deze morgen. De oled zal de huidige switch v1 gaan vervangen, die nog zo goed als nieuw is.

Hebben jullie nog tips m.b.t. het overzetten van data naar de nieuwe switch?

Ik ga de oude switch verkopen, lijkt me een prima deal op dit moment met alle tekorten etc.
PacinoAllstars schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:58:
De oled versie is hier onderweg, ik verwacht deze morgen. De oled zal de huidige switch v1 gaan vervangen, die nog zo goed als nieuw is.

Hebben jullie nog tips m.b.t. het overzetten van data naar de nieuwe switch?

Ik ga de oude switch verkopen, lijkt me een prima deal op dit moment met alle tekorten etc.
Indien je geen Animal Crossing speelt, is het vrij eenvoudig. Er zijn meerdere video's en guides op internet. Zie bijvoorbeeld de video hieronder. Hou er rekening mee dat je digitale games opnieuw zal moeten downloaden, dit kan een tijdje duren. Je SD kaart gaat namelijk niet werken in je nieuwe console zonder geformatteerd te worden.

Indien je wel Animal Crossing speelt, ga je er ook nog voor moeten zorgen dat je een island transfer op de juiste manier doet. De video covert dat ook, maar misschien is een specifieke guide daarvoor wel handig.

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 20:07
JackAvery schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:06:
[...]

Indien je geen Animal Crossing speelt, is het vrij eenvoudig. Er zijn meerdere video's en guides op internet. Zie bijvoorbeeld de video hieronder. Hou er rekening mee dat je digitale games opnieuw zal moeten downloaden, dit kan een tijdje duren. Je SD kaart gaat namelijk niet werken in je nieuwe console zonder geformatteerd te worden.

[YouTube: Switch OLED - Setting up and Upgrading Right]

Indien je wel Animal Crossing speelt, ga je er ook nog voor moeten zorgen dat je een island transfer op de juiste manier doet. De video covert dat ook, maar misschien is een specifieke guide daarvoor wel handig.
Scherp, ik heb een animal crossing save nog waarbij ik echt heel veel stuff heb.

• gwystyl
  • Laatst online: 21:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb afgelopen weekend weer even BOTW opgestart, maar na een uurtje alweer weggelegd. Ik ben op de PC de afgelopen jaren voornamelijk bezig met Assassin's Creed serie, en vooral in Odyssey en Origins heb ik tientallen uren zitten. BOTW is toch een stuk minder toegankelijk. Ik mis een beetje een doel/opdracht, en ben nog te zwak om niet ongeveer door elk monster afgemaakt te worden of mijn wapens aan gort te zien gaan. Ik gok dat het nog een tijdje doorbijten is, maar dat kan nog even duren denk ik.

In de Black Friday presale vandaag heb ik Immortals: Fenyx Rising en LEGO Harry Potter opgepikt bij Bol.com. De eerste voornamelijk voor mijzelf, de tweede als co-op met zoonlief. Iets zegt me dat ik die de komende tijd meer ga spelen dan BOTW (naast AC Origins op PC). Beide staan ook op cartridge, dus mochten ze toch niet bevallen dan kunnen ze weer voor niet al te veel op MP :)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-01 16:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

gwystyl schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:37:
Ik heb afgelopen weekend weer even BOTW opgestart, […] Ik mis een beetje een doel/opdracht, en ben nog te zwak om niet ongeveer door elk monster afgemaakt te worden of mijn wapens aan gort te zien gaan. Ik gok dat het nog een tijdje doorbijten is, maar dat kan nog even duren denk ik.[…]
Herkenbaar.

Groot Zelda-fan hier en ik heb BotW vorig jaar Kerst dan ook gelijk met de Switch zelf aangeschaft. Maar de game ligt eigenlijk al een jaar stof te verzamelen. Ik denk dat ik het twee weken elke avond gespeeld heb en wilde het echt een kans geven, maar ik kom er maar niet "in".

Het survival idee is prachtig, de wereld is prachtig vormgegeven, maar ik heb toch de voorkeur aan de wat meer lineaire gameplay van de voorgaande Zelda's. Het feit dat je zelf moet zoeken waar je naar toe moet, om er vervolgens met veel trial-and-error achter te komen dat je nog niet klaar bent voor de kant die je gekozen hebt, frustreren mij.

Ook de opdracht om overal foto's van te maken… nee sorry, not my cuppa.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

Tarin

Just plain weird.

gwystyl schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:37:
Ik heb afgelopen weekend weer even BOTW opgestart, maar na een uurtje alweer weggelegd. Ik ben op de PC de afgelopen jaren voornamelijk bezig met Assassin's Creed serie, en vooral in Odyssey en Origins heb ik tientallen uren zitten. BOTW is toch een stuk minder toegankelijk. Ik mis een beetje een doel/opdracht, en ben nog te zwak om niet ongeveer door elk monster afgemaakt te worden of mijn wapens aan gort te zien gaan. Ik gok dat het nog een tijdje doorbijten is, maar dat kan nog even duren denk ik.
[...]
Grappig, ik had als Zelda-fan met veel interesse in de Griekse oudheid best zin in AC:Odyssey; heb het 2 keer geprobeerd en ben na 5 resp. 15 minuten afgehaakt (1e keer: meh, ik dacht dat het om stealth ging, ik heb geen zin om meteen in een groot gevecht gedropt te worden; 2e keer: afgeknapt op de stemmen/karakters denk ik? Dan liever (bijna) geen gesproken tekst). Misschien moet ik het nog een keer proberen met een taal die ik niet versta? Eigenlijk wil ik gewoon een beetje in oud-Griekenland rondwandelen..
Mijn eerste rondje BotW heb ik als eerste mijn stamina-ding geupgraded en ben overal langs en overheen geklommen. De vijanden groeien mee met je vooruitgang, dus je bent vervolgens niet volledig OP als je terug gaat naar het Plateau, maar de mogelijk even ergens weg te rennen tot je redelijke kleding (armour) vond ik wel fijn, en uitvogelen hoe je die bergtop daar beklimmen kan door een route van platformpje naar platformpje te zoeken is leuk, vooral met het uitzicht daarna, en dan lekker shrines zoeken en markeren.
Heroic_Nonsense schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:44:
[...]

Ook de opdracht om overal foto's van te maken… nee sorry, not my cuppa.
Die heb ik volledig genegeerd, met uitzondering van een paar items voor het upgaden van kleding, dan is die sensor wel handig (yellow lizalfos, voor hun staarten bijvoorbeeld). 100% was sowieso niet mijn ding hier, mij teveel korok seeds ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 22-11-2021 09:56 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

@gwystyl en @Heroic_Nonsense over smaak valt niet te twisten natuurlijk en het kan uiteraard dat BOTW gewoon je ding niet is. Maar dat het spel je laat doen wat je wilt is net één van de grote sterktepunten ervan. Als je persé wat objectives wilt, zitten die er in. "Defeat Calamity Ganon" is je credo. Als je dat niet meteen lukt maar wel wat begeleiding kan gebruiken, dan volg je de main quests. "Seek out Impa" "Free the Divine Beasts." Maar zelfs deze zijn niet verplicht.

Het idee is dat de typische objectives en quests voornamelijk natuurlijk komen - "he kijk die toren daar wil ik checken" "wat zou er op die berg zijn" "Deze NPC vertelt me over een ding op een plek, hoe kan ik dat vinden." Als je erin slaagt om je te laten leiden door nieuwsgierigheid, en niet zit te focussen op de skinner box progressie waardoor men geconditioneerd is in andere open world games, ga je er veel meer plezier aan hebben - vind ik toch. Exploratie is (voor mij) de kern van Breath of the Wild.

In principe is het trouwens niet zo dat je "te zwak" bent voor iets in het spel, maar er zit natuurlijk wel een leercurve aan vast die in het begin voor velen pittig kan overkomen. Vier tips die misschien helpen:
  1. gebruik cooking. Je kan zo heel eenvoudig tijdelijk meer hartjes krijgen of jezelf gerichte buffs geven.
  2. doe zoveel mogelijk shrines om je stamina en/of hearts up te graden. Zelf prefereer ik stamina eerst.
  3. eenmaal je wat verder in het spel zit, kan je beginnen focussen op het upgraden van je preferentiële kleding. Dit geeft je een hoop defense bonussen.
  4. combat is erg zelden verplicht. Je kan de meeste gevechten ook gewoon uit de weg gaan.
Wat de wapens betreft: gebruik je sheikah slate, gebruik je omgeving, en beschouw wapens als ammo - gebruik ze, vervang ze. Experimenteer. Later in het spel ga je sowieso sterkere wapens vinden die er langer over doen om te breken.

• Arunia
Ik kan me wel vinden in de aangehaalde punten. Zelf ook meer van de lineaire Zelda games. Ben wel een eind in BotW, maar moet nog dat laatste stukje doen.
Blijf er bij, als je ook maar valt in het spel, dan duurt het een eeuwigheid voordat Link weer opstaat. Totaal niet fijn spelen tijdens gevechten, maar goed. Dan niet opgeblazen worden denk ik zo. :+

• gwystyl
  • Laatst online: 21:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Tarin de massale gevechten in AC Odyssey vond ik ook niet zo leuk, maar de rest van de game kan je wel redelijk stealth doen en vrij rondlopen/klimmen en genieten van het uitzicht. Toen ik AC Odyssey uitgespeeld had (op een paar collectables na) ben ik begonnen aan AC Origins. Die sprak me vanwege de setting iets minder aan, en toen ik net begonnen was moest ik even omschakelen omdat ik in Odyssey inmiddels lomp overpowered was ten opzichte van de meeste NPC's, maar daar zat ik vrij snel weer in. Ook hier kan het redelijk stealth, maar de focus ligt er duidelijk minder op dan bij de oudere AC's.

@JackAvery dank voor de tips. Ik heb ook The Elder Scrolls Morrowind, Oblivion en Skyrim gespeeld waarin je kan koken, maar daar was het meestal meer voor de sier of in ieder geval kon je prima zonder. Ik zal er bij BOTW wat meer op gaan focussen. Ik heb duidelijk niet in mijn systeem zitten wanneer je nog potions of gerechten kan innemen (tijdens gevechten?), maar ik heb al wel e.e.a. gemaakt waarmee je meer hartjes of kouderesistentie krijgt.
Wegrennen van gevechten ben ik vanuit andere spellen minder gewend, maar kan inderdaad ook een goede optie zijn als winnen niet in een paar keer lukt en je daar niet per se hoeft te zijn voor het verhaal O-)

• menne
Grappig, ik vond bij BOTW dat je juist best wel wat begeleiding kreeg in het begin. Eerst het plateau, dan via die twin peaks naar Impa(?) en daarvoor nog even een paardje vangen. Vanaf daar gewoon richting één van de Devine beasts en alles wat je onderweg tegenkomt onderzoeken (towers, shrines enz enz). Of misschien kreeg je eerst nog wel een opdracht naar een of andere professor in die toren aan de kust, weet even niet meer. Ging bij mij allemaal heel geleidelijk, maar misschien ben ik toevallig als eerste richting de meest “toegankelijke” gebieden gegaan?

[ Voor 12% gewijzigd door menne op 22-11-2021 10:50 ]

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Ben groot fan van BotW. Wat is een beter vergelijkbare game qua gameplay: Assasins Creed of The Witcher III?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dedominee schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:48:
Ben groot fan van BotW. Wat is een beter vergelijkbare game qua gameplay: Assasins Creed of The Witcher III?
Dat is als vragen wat lijkt het meest op Call of Duty, Fifa of F1 2021. Niet echt vergelijkbaar, tenzij je naar heel specifieke punten gaat kijken.

Eigenlijk is het enige juiste antwoord op je vraag Immortals fenyx rising. Dat is een vrij aardig gelukte kopie van de gameplay van BotW.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
dedominee schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:48:
Dit is lastig en totaal niet te vergelijken. Inderdaad Immortas Fenyx Rising. Zelf vermaak ik mij met de game Kena: Bridge Of Spirits. Dit is een soort Zelda meets Tombraider. Deze game is momenteel alleen nog op PC, PS5 en PS4.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 22-11-2021 10:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Dat is een goede kopie inderdaad, die is inmiddels volledig uitgespeeld. Jammer! Dacht dat deze games ook veel raakvlakken zouden hebben. Bedankt voor de feedback in ieder geval!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 22:29

The Chosen One

Zie signature!

Ik vond dat je teveel begeleiding kreeg juist. Daarom heb ik die 'pro-modus' aangezet.

---

Mensen hier nog enig idee of er nog meer grips zijn op het doolhof van Snelle Ali zijn die vergelijkbaar zijn met https://skullnco.com/coll...pcase-for-nintendo-switch voor een OLED Switch?

https://www.aliexpress.co...2212000025736817113%22%7D

https://www.aliexpress.co...2212000025073185682%22%7D

https://www.aliexpress.co...2212000025949361369%22%7D

Gevonden, leun naar de 1e ieg. Ff rondje China doen, verlangkabel voor Switch docken, thumbgrips erbij (misschien, twijfel nog).

edit;

Nog mensen hier die thumb stick grips hebben? En hebben jullie dan lage of hoge?

bijv;
https://www.aliexpress.co...2sceneId%22:%223339%22%7D

of

https://www.aliexpress.co...2sceneId%22:%223339%22%7D

[ Voor 30% gewijzigd door The Chosen One op 22-11-2021 12:34 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• VirinR
Bol.com heeft verschillende first-party en third-party games in de aanbieding voor 42,99. Aanbiedingen zijn wel alleen vandaag geldig. (Tekst gekopieerd van BudgetGaming)
51 Worldwide Games: 29,99
Alles over Paardrijden: 22,99
Animal Crossing: New Horizons: 42,99
Captain Toad: Treasure Tracker: 29,99
DC Super Hero Girls: Teen Power: 42,99
Donkey Kong Country: Tropical Freeze: 42,99
Go Vacation: 39,99
Hyrule Warriors: Age of Calamity: 39,99
Immortals Fenyx Rising: 21,99
Just Dance 2022: 32,99
Kirby Star Allies: 42,99
LEGO Harry Potter Collection: Jaren 1-7: 24,99
Luigi's Mansion 3: 42,99
Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Tokio 2020: 42,99
Mario Golf: Super Rush: 42,99
Mario Kart 8 Deluxe: 42,99
Mario Party Superstars: 42,99
Miitopia: 39,99
Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin: 42,99
Moorhuhn Crazy Chicken Kart 2: 19,99
Need for Speed: Hot Pursuit Remastered: 18,99
New Pokémon Snap: 42,99
New Super Mario Bros. U Deluxe: 42,99
No More Heroes III: 39,99
Paper Mario: The Origami King: 29,99
Pokémon Let's Go, Eevee!: 42,99
Pokémon Let's Go, Pikachu! : 42,99
Pokémon Shield: 42,99
Pokemon Sword: 42,99
Pokkén Tournament DX: 42,99
Ring Fit Adventure: 59,99
Splatoon 2: 42,99
Spongebob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated - Switch: 20,99
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury: 42,99
Super Mario Maker 2: 42,99
Super Mario Odyssey: 42,99
Super Mario Party: 42,99
Super Smash Bros. Ultimate: 52,99
The Last Kids on Earth and the Staff of Doom: 29,99
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 52,99
The Legend of Zelda: Link's Awakening: 42,99
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD: 42,99
WarioWare: Get It Together!: 39,99
Yoshi's Crafted World: 42,99
Zijn hele goede aanbiedingen en drie games die op mijn lijstje staaan (Lugi's Mansion 3, New Pokemon Snap en zelfs Mario Party Superstars) zijn allemaal afgeprijsd naar 42,99 per stuk dus ik heb maar direct besteld. :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
VirinR schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:27:
Zijn hele goede aanbiedingen en drie games die op mijn lijstje staaan (Lugi's Mansion 3, New Pokemon Snap en zelfs Mario Party Superstars) zijn allemaal afgeprijsd naar 42,99 per stuk dus ik heb maar direct besteld. :)
Ik had Mario Party Superstars al/nog liggen "voor mijn zoontje", maar die was € 10,- duurder (zat nog in de gesloten envelop/karton waar die in is bezorgd), dus vanmorgen even snel aangepast :-)

• Linksquest
Iemand toevallig Streets of Rage 4 op de Switch gespeeld? Ik heb de game voor de PS4 via Limited Run Games en speel hem ook via Xbox Game Pass, maar toen ik voor de PS4 versie de DLC wilde kopen, ging dat niet omdat Limited Run een NTSC versie is, nu ben ik het me overwegen om de Switch versie te kopen met de DLC erin, dus de Anniversarie Edition, maar wilde weten of de game ook goed vloeiend loopt.

Reden dat ik het vraag is omdat RIM, wat een prachtige game is, niet 100% vloeiend loopt op de Switch.

@Linksquest SoR4 op Switch is 60 fps, levert een korte google search me op ;) Digital Foundry link.

Er bestaat trouwens een fysieke versie met de DLC voor zover ik weet.

• Linksquest
JackAvery schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:04:
@Linksquest SoR4 op Switch is 60 fps, levert een korte google search me op ;) Digital Foundry link.

Er bestaat trouwens een fysieke versie met de DLC voor zover ik weet.
Ja de Anniversary Edition, ik weet :D En had ook op Google gezocht, maar vind een persoonlijke mening van mede gamers ook altijd wel belangrijk om te horen ;)

Maar toch bedankt.

@Linksquest: Zelf geen problemen ondervonden met SoR4 op de Switch. Hier is wat footage dat ik heb opgenomen:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Mooie prijzen bij Bol. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury moet ik nog steeds een keer halen en dan is €42,99 een mooie prijs. Ik wacht alleen nog op een nieuwe druk (cartridge revisie 001) zodat de day one patch ook op de cartridge staat. Zover ik weet bestaat die nog niet? Dus dan wacht ik maar op de volgende aanbieding.

Voorlopig ook nog de aankoop uitgesteld omdat ik na Mario 3D World even geen Mario meer kon zien :P

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 22-11-2021 16:36 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 14:18

Mauz1978

Console War Veteran

Yay, m’n game and watch van Zelda is binnen. Het is wel kleiner dan ik dacht, en net als de vorige nieuwe mis ik enorm een standaardje aan de achterkant. Verder ongelooflijk dat er 3 spellen in zitten en blijkbaar is nu ook alle karton en plastic bedrukt, zodat ik echt niks weg kan gooien (ik heb ‘m vooral gekocht om mijn verzameling game and watches aan te vullen)…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP1CtVb9nLqQYgybMJJgBNo2N7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvl0S2yCPQmdyEUBR0TaaNC0.jpg?f=fotoalbum_large

Something under the bed is drooling

• 4acesNL
  • Laatst online: 16-01 12:53
Toch overstag gegaan en een Switch oled wit aangeschaft. Dacht hem niet nodig te hebben, want oude Switch doet praktisch hetzelfde. Mjah, totdat je de oled versie in je handen hebt gehad. Dit is wat ik van de Switch verwachte toen ie uitkwam in 2017 handheld speelt nu wel echt heel fijn.

• Linksquest
Mauz1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:20:
Yay, m’n game and watch van Zelda is binnen. Het is wel kleiner dan ik dacht, en net als de vorige nieuwe mis ik enorm een standaardje aan de achterkant. Verder ongelooflijk dat er 3 spellen in zitten en blijkbaar is nu ook alle karton en plastic bedrukt, zodat ik echt niks weg kan gooien (ik heb ‘m vooral gekocht om mijn verzameling game and watches aan te vullen)…

[Afbeelding]
Netjes, hoop dat ik hem ook morgen mag ophalen.

• menne
Toch maar Lego City Undercover in de sale aangeschaft. Ook op basis van wat reviews etc. Ervaring na het eerste uur: moet wel zeggen dat de performance echt zeer te wensen overlaat, echt vaak lage frames/traagheid. Ook het ontbreken van muziek voelt heel erg “kaal” aan. Hoop dat het allemaal nog wat gaat verbeteren, want de eerste indruk is niet zo positief.. Zo zie je maar dat reviews niet altijd een goede graadmeter zijn :)
menne schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:06:
Toch maar Lego City Undercover in de sale aangeschaft. Ook op basis van wat reviews etc. Ervaring na het eerste uur: moet wel zeggen dat de performance echt zeer te wensen overlaat, echt vaak lage frames/traagheid. Ook het ontbreken van muziek voelt heel erg “kaal” aan. Hoop dat het allemaal nog wat gaat verbeteren, want de eerste indruk is niet zo positief.. Zo zie je maar dat reviews niet altijd een goede graadmeter zijn :)
Dat viel mij ook op, maar vindt het verder prima speelbaar. Bij co-op zakt de performance mij wel te ver, dus voor multiplayer zou ik eerder de Xbox/Playstation versie kopen.

Ik moet wel zeggen dat nu ik met Lego City Undercover mijn eerste Lego game voor de Switch heb ik mij toch wel een beetje zorgen maak over de mogelijke performance van Lego Star Wars The Skywalker Saga. Die game zal een stuk vernieuwender zijn dan de huidige Lego games en komt ook uit voor de PS5/XBSX. Ben benieuwd hoe mooi die game op de Switch gaat draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 22-11-2021 21:29 ]

• G.Scholtens
Hoe zit dat precies met de SD kaartjes, wat word hier precies op opgeslagen?
Gisteren de black friday deal van amazon besteld. Het 2019 model met mario kart 8 (DLC) Dit lijkt me dus geen fysieke game maar digitaal.

Hoeveel opslag heb ik in totaal nodig qua games? Standaard zit er maar 32gb in, en wat ik zo gevonden heb zijn de games gemiddeld 10GB per stuk klopt dit?

Dus dan zou ik naast mario kart nog maar 2 games digitaal kunnen downloaden? En hoe zit het dan met de fysieke games, slaan die ook iets op op de SD kaart?

Zat zelf te denken aan 256 of 512gb

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 16:18
ik zoek een goede switch deal en kwam deze tegen https://www.amazon.de/Nin...2CB09M8XN23X%2CB09KMHHHDL.
Is er nog iets om rekening mee te houden; kan ik bijvoorbeeld die tegoedcode voor Mario Kart gewoon in de NL shop inwisselen?

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hmm, gek. Ik heb me over laatst (eindelijk!) ook eens achter Lego Undercover gezet en ik vond het best 'n leuk spel eigenlijk! De laadtijden zijn misschien zo zo, vooral als je het spel opstart, ook al heb je wel nooit een laadscherm als je de hele map doorkruist.

De uitdaging, het verschil in missies, rijden, varen, vliegen, de humor, de performance. Voor mij allemaal best wel okee :D
datadevil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:51:
ik zoek een goede switch deal en kwam deze tegen https://www.amazon.de/Nin...2CB09M8XN23X%2CB09KMHHHDL.
Is er nog iets om rekening mee te houden; kan ik bijvoorbeeld die tegoedcode voor Mario Kart gewoon in de NL shop inwisselen?
Ja dat kan, het is de EU shop. Overigens ook geen probleem om Amerikaanse of Japanse dingen in te wisselen, moet je wel een account uit die regio aanmaken. Switch is regiovrij.

Overigens is de prijs nog iets lager bij Amazon Frankrijk, als je dan toch je geld aan Amazon wilt geven.
G.Scholtens schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:40:
Hoe zit dat precies met de SD kaartjes, wat word hier precies op opgeslagen?
Gisteren de black friday deal van amazon besteld. Het 2019 model met mario kart 8 (DLC) Dit lijkt me dus geen fysieke game maar digitaal.
Digitale game installaties, patches, screenshots/video kunnen op de SD kaart. Save games gaan naar het intern geheugen.
Hoeveel opslag heb ik in totaal nodig qua games?
Dit hangt af van welke games je gaat kopen en of je digitaal of fysiek prefereert.
Standaard zit er maar 32gb in, en wat ik zo gevonden heb zijn de games gemiddeld 10GB per stuk klopt dit?
De grootte van games is zo variërend dat hier geen zinnig antwoord op is te geven. Topgames zoals Undertale of Baba is You nemen 200 MB in. Breath of the Wild is aan de grote kant voor een Nintendo game met 15 GB. Mario Party Superstars is 3 GB. En dan zijn er zeldzame games zoals NBA 2K, LA Noire, The Witcher 3... die 20-30 GB innemen.
Dus dan zou ik naast mario kart nog maar 2 games digitaal kunnen downloaden? En hoe zit het dan met de fysieke games, slaan die ook iets op op de SD kaart?

Zat zelf te denken aan 256 of 512gb
Fysieke games moeten niet geïnstalleerd worden. Er zijn wel een beperkt aantal fysieke games met een verplichte download.

Wat de rest van de vraag betreft: doe wat onderzoek op voorhand over welke games je zelf graag wilt kopen en hoe groot ze zijn. Of koop gewoon een grote SD kaart voor 'gemoedsrust'. Natuurlijk zijn er mensen die zelfs 1TB kaartjes vol krijgen. Zelf koop ik meestal fysiek, mijn 128 GB SD kaart zit na 4 jaar nog steeds niet vol.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 16:18
JackAvery schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ja dat kan, het is de EU shop. Overigens ook geen probleem om Amerikaanse of Japanse dingen in te wisselen, moet je wel een account uit die regio aanmaken. Switch is regiovrij.

Overigens is de prijs nog iets lager bij Amazon Frankrijk, als je dan toch je geld aan Amazon wilt geven.
Doorgaans geef ik ze liever geen geld, maar op de een of andere manier is er geen enkele deal in NL. Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 11:04
VirinR schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:27:
Bol.com heeft verschillende first-party en third-party games in de aanbieding voor 42,99. Aanbiedingen zijn wel alleen vandaag geldig. (Tekst gekopieerd van BudgetGaming)

[...]

Dankzij deze post Pokémon Sword voor mijn zoontje besteld. Die wordt gek met Kerst 8)

• menne
@G.Scholtens ik heb nog nooit iets op mijn sd kaart hoeven zetten toen ik de 32gb switch had. Zou lekker een kaartje kopen zodra je ruimte gebrek hebt ipv “preventief” zoals ik ook had gedaan... ook al kost het niet veel, toch zonde. En heb nu de oled met 64GB, dus nu al helemaal niet meer nodig :p

[ Voor 33% gewijzigd door menne op 23-11-2021 09:15 ]

• Arunia
RangedNeedles schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
Hmm, gek. Ik heb me over laatst (eindelijk!) ook eens achter Lego Undercover gezet en ik vond het best 'n leuk spel eigenlijk! De laadtijden zijn misschien zo zo, vooral als je het spel opstart, ook al heb je wel nooit een laadscherm als je de hele map doorkruist.

De uitdaging, het verschil in missies, rijden, varen, vliegen, de humor, de performance. Voor mij allemaal best wel okee :D
Wij hebben de Wii U versie. Als je het over laadtijden hebt, die versie is echt een drama! :+
G.Scholtens schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:40:
Hoeveel opslag heb ik in totaal nodig qua games? Standaard zit er maar 32gb in, en wat ik zo gevonden heb zijn de games gemiddeld 10GB per stuk klopt dit?
Zoals @JackAvery aangaf is het lastig om hier iets over te zeggen, gezien het enorm varieert. Het beste is om de games op de Nintendo site op te zoeken om te zien hoe groot ze zijn.

Hier is een overzicht van wat games die ik op m'n Switch heb staan:
En hoe zit het dan met de fysieke games, slaan die ook iets op op de SD kaart?
DLC en patches.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RangedNeedles schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:

Ja - buiten de laadtijden - echt een top game. Heb m op de Wii U grijs gespeeld maar desondanks nog een keer gekocht op Switch. De co-op is echt een leuke toevoeging :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds een week een Switch in huis gehaald, voornamelijk voor Ring FIT en Just Dance met de kids, maar ook als vervanging voor de Wii U, om diverse Mario games te spelen, zoals Kart.

Maar jeminee, wat was de Wii U inderdaad een log en traag ding en als ik de restwaarde zie kan die mooi boven bij de kinderen als handheld.
Reminder dat Death's Door vandaag releast op Switch:

Performance: "bar a few stutters in latter areas it performs excellently on the Switch. [...] runs really smoothly in both docked and handheld"

• 4acesNL
Oh Nice. Deze wilde ik super graag spelen, maar geen Xbox in huis. 😊
Voor zij met interesse in Death's Door: vergeet ook niet dat er vanaf vandaag een fysieke release te preorderen is op https://specialreservegames.com/ - deze loopt tot 7 januari.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 23-11-2021 19:09 ]

• afterhourpower1
Ik word steeds geslacht door de eindbaas van Metroid Dread. Had sowieso dit spel nooit kunnen uitspelen zonder een guide. Word ik oud ofzo?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Mauz1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:20:

[Afbeelding]
Volgens de Nintendo site met geheimen is het binnenbakje bedoeld als standaard. Ik heb zelf geen game en watch dus geen flauw idee of het klopt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01 08:00
Ik ben in blijde verwachting van een Switch. Voornamelijk om lekker op de bank met vriendin en vrienden te kunnen spelen.
Ik heb: mario kart, mario 3d world, mario odyssey en mario party superstars. Als ik mij goed ingelezen heb kan dit met de helft van een set joycons.

Heeft iemand een goedkoop alternatief voor deze joycons? Ik vind ze redelijk aan de prijs als ik inschat hoeveel ze gebruikt zullen gaan worden. En ik begreep dat sommige 3rd party joycons wel gesplitst kunnen worden, maar niet altijd geschikt zijn voor multiplayer.
Ik heb weinig vereisten, als ze het maar gewoon doen.

Alvast bedankt!

• renzo4000
  • Laatst online: 23:02
@VySio Ik heb zelf twee GameSir T4 Mini controllers erbij gekocht. Dit zijn serieus hele fijne controllers die voor mijn gemiddeld tot grote handen lekker comfortabel zijn. Voor onze kinderen zijn ze ook goed te hanteren.

Button en sticks zijn solide, goede motion en vibratie en je kan je Switch ermee aanzetten (de meeste 3rd party controllers kunnen dat niet). Ook zitten er leds (aanpasbaar naar wens ;)) in ... vond dat een beetje gimmicky maar toch wel handig als je in het donker zit te gamen. Ze kosten €35 per stuk ongeveer...

https://www.talkandroid.c...ni-switch-pro-controller/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• 4acesNL
afterhourpower1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:55:
Ik word steeds geslacht door de eindbaas van Metroid Dread. Had sowieso dit spel nooit kunnen uitspelen zonder een guide. Word ik oud ofzo?
Ik ben 46 en heb Dread op bijna 100 procent uitgespeeld, zonder guides. Dus ik weet niet hoe oud jij bent? 😅

• afterhourpower1
4acesNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:17:
[...]

Ik ben 46 en heb Dread op bijna 100 procent uitgespeeld, zonder guides. Dus ik weet niet hoe oud jij bent? 😅
Jonger dan jij en dit doet pijn haha. Maar ik was nooit al zo goed in die Metroidvania’s. Ik weet niet of ik de eindbaas ooit ga verslaan. Eerste stuk lukt me nu maar wordt gelijk geslacht bij deel 2.

• Arunia
harley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:22:
[...]

Volgens de Nintendo site met geheimen is het binnenbakje bedoeld als standaard. Ik heb zelf geen game en watch dus geen flauw idee of het klopt.
Ik heb hem wel en inderdaad, je kunt de kartonnen inlay aanpassen tot standaard.
Mario Golf Super Rush heeft gisteren een laatste content update gekregen. Versie 4.0.0 voegt toe:
  • Twee nieuwe characters, Shy Guy en Wiggler
  • Twee nieuwe golfbanen met 18 holes elk, Shelltop Sanctuary en All-Star Summit
  • Twee nieuwe game modes
    • Target Golf - check de patchnotes - is er zowel voor single als multiplayer.
    • One-on, One-Putt is een Sole Score Challenge mode waarin je één slag hebt om de green te bereiken en één slag om te putten.
Verder zijn er nog verschillende dingen aangepast en is er gesleuteld aan de game balance. De volledige patch notes vind je hier.

Sinds de launch is O.a. het aantal golfbanen in het spel bijna verdubbeld en zijn er vijf characters toegevoegd. Niet slecht :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:35:
Sinds de launch is O.a. het aantal golfbanen in het spel bijna verdubbeld en zijn er vijf characters toegevoegd. Niet slecht :)
Dat is zeker netjes. Ik ben nog wel in dubio of ik het spel ga halen. Blijft het leuk? (vooral voor samenspelen)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-01 16:19
afterhourpower1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:16:
[...]

Jonger dan jij en dit doet pijn haha. Maar ik was nooit al zo goed in die Metroidvania’s. Ik weet niet of ik de eindbaas ooit ga verslaan. Eerste stuk lukt me nu maar wordt gelijk geslacht bij deel 2.
Blijven volhouden! Ik dacht er een tijdje hetzelfde over, maar ineens komt er een moment dat je fase 1 van het gevecht perfect kunt uitvoeren en je jezelf afvraagt waarom je het eerder zo moeilijk vond. Vanaf dan kun je zo'n beetje met 100% health fase 2 in en kost het je een aantal pogingen om die te masteren :D

Ben zelf overigens 32 ;)

• Ashwani
The Witcher 3 gekocht. Ben benieuwd

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-01 16:21
De vrouw vind Super Mario Odyssey helemaal geweldig :)
Voordeel is dat zij nu op de Switch (Hand held) kan spelen terwijl ik op de PS5 zit.
Nadeel is dat ik nu geen Mario kan spelen ;(
Moet je nagaan, ik was degene die al zeurde over de Switch sinds 1e release :X
Nu hopen op mooie black friday deals betreft games :)

Ben ook volgende maand jarig en wil dan graag:
  • Zelda BOTW
  • Super Mario 3D World + Bowser's Fury

[ Voor 17% gewijzigd door Starscreamer op 24-11-2021 10:18 ]

• dragon2
  • Niet online
Starscreamer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:14:volgende maand jarig en wil dan graag:
  • Zelda BOTW
  • Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Die laatste is nu in de aanbieding: https://www.amazon.de/dp/...lt_i_5ADDM0W83ZMCW2TGAR61

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 21:47

Kiwi

Gadgetfreak

De Nintendo 64 controller is nu ook weer op voorraad: https://mynintendostore.n...ntendo-64-controller.html
Alweer uitverkocht...

[ Voor 11% gewijzigd door Kiwi op 24-11-2021 11:28 . Reden: Alweer uitverkocht... ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

Tarin

Just plain weird.

Starscreamer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:14:
De vrouw vind Super Mario Odyssey helemaal geweldig :)
Voordeel is dat zij nu op de Switch (Hand held) kan spelen terwijl ik op de PS5 zit.
Nadeel is dat ik nu geen Mario kan spelen ;(
Moet je nagaan, ik was degene die al zeurde over de Switch sinds 1e release :X
[...]
Wij hebben pas een Switch gekocht toen ik voor m'n werk regelmatig in hotels zat (en er ook direct al meerdere interessante spellen waren). Toen kwamen Pokemon Shield en Corona, vervolgens heeft ze My Time at Portia ontdekt en toen heb ik uit armoe maar een OLED Switch gekocht nu ik weer wat vaker op pad moet ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 15:36
afterhourpower1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:55:
Echt? Ik vond dit juist een makkelijkse Metroid. De bosses moet je even doorhebben, dat kan soms even duren, maar daarna is het redelijk simpel. Na het uitspelen heb ik Hard mode gedaan, maar dat is helemaal een piece of cake omdat je weet hoe alles moet.

• Mars18
Wij hebben de Switch in okt 2017 gekocht, gekke is dat wij de 1e jaren weinig gespeeld hebben.
Nu sinds een jaar is het eigenlijk mijn hoofd console geworden.

Speel amper meer op de ps4, en de ps5 heb ik voorlopig nog niet nodig.

Vorig jaar 70 uur Pokemon Sword gespeeld, en nu bezig met Zelda Breath of the Wild en Pokemon Pearl, en Animal Crossing.

Echt een heerlijk apparaat, ga het steeds meer waarderen.

• Arunia
De Sega Mega Drive controllers zijn ook beschikbaar ondertussen:
https://mynintendostore.n...ga-drive-control-pad.html

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
Jemig wat een geld vragen ze voor deze dingen!

• Arunia
@meesje Is inderdaad veel geld. Maar wil ze zelf ook gebruiken voor emulatoren.
Denk dat ik ze wel voor kerst vraag. :+

Hoop stiekem dat ik ze uiteindelijk op de mini's kan gebruiken. Wie weet ooit.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 24-11-2021 11:49 ]

Pagina: 1 ... 140 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic