Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Voor de mensen die Breath of the Wild of Tears of the Kingdom nog moeten uitspelen of gaan herspelen... Het Switch 2 topic gaat enorm snel, dus ik post deze info hier ook eens (ook al is er al een stuk hierboven besproken :))

Overzichtstrailer van de Nintendo Switch 2 edities:

Treehouse sessie van een half uur met een showcase van de nieuwe features van beide games

Het lijkt (maar onbevestigd) dat de NS2 Edities op 1440p 60fps draaien. Ze zien er alvast heel strak uit. HDR is toegevoegd, waarbij je ook merkt dat de games opnieuw gecolourgraded zijn. Ook de laadtijden zijn significant korter dankzij de krachtigere CPU. De upgrade voegt verder een tweede save slot toe.

Je ziet een zeer positieve vergelijking in Breath of the Wild van Korok Forest. In Tears of the Kingdom zie je dan weer een heel goed voorbeeld van verbeterde laadtijden: rond minuut 5 van de Treehouse footage springt men van een eiland uit de lucht rechtstreeks naar de onderwereld. Je merkt héél duidelijk de kortere laadtijden daar.

Er zijn ook een aantal nieuwe features gerelateerd aan de Nintendo Switch app. De "Zelda Notes" functie van de app weet eigenlijk live waar je in het spel bent en geeft zo onder andere toegang tot:
  • Een "gps" functie voor bijvoorbeeld gemiste koroks e.d.
  • Een verhalende functie waarbij je wanneer je op bepaalde plekken bent, extra achtergrondverhaal kan horen ingesproken door enkele karakters
  • Delen van items met andere spelers
  • Delen van blueprints in ToTK met andere spelers
  • Screenshot editing functie
  • Detailstatistieken van je game, die ook vergelijkbaar is met andere spelers in de wereld
  • Item bonussen, Amiibo scan functies...
De Nintendo Switch 2 edities zijn gratis voor mensen die reeds een Nintendo Switch Online abonnement hebben met het uitbreidingspakket. Anders kosten ze ongeveer 10 euro.

Los hiervan werd bevestigd dat Echoes of Wisdom en Link's Awakening gratis patches krijgen voor Switch 2. De inhoud hiervan is nog onduidelijk.

Persoonlijk ben ik toch wel blij met de upgrades. Ik moet Tears nog uitspelen door tijdsgebrek. Ik denk dat ik Breath of the Wild ook eens wil herspelen, al is het misschien maar een aantal uur ronddwalen in de wereld.

En ja, Wind Waker herspeel ik ook wel op de GameCube NSO app. Zeer blij daarmee.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thnx voor het delen ;) Hoewel het maar slechts andere doosjes zijn, zal ik wel weer z'n Nerd zijn die ze toch fysiek koop, gewoon omdat het Zelda is. Dam You Nintendo! 8)7 _O-

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet Link's Awakening nog uitspelen op de Switch. Moet ik denk maar doen voordat ik een Switch 2 koop (afhankelijk van de release lineup haal ik 'm niet eens op de eerste dag). Dat EoW gratis een visuele update krijgt is wel een reden om die nog even uit te stellen. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hero of Time schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:44:
Ik moet Link's Awakening nog uitspelen op de Switch. Moet ik denk maar doen voordat ik een Switch 2 koop (afhankelijk van de release lineup haal ik 'm niet eens op de eerste dag). Dat EoW gratis een visuele update krijgt is wel een reden om die nog even uit te stellen. :P
Ook Links Awakening krijgt een gratis upgrade. Ik ga ze allebei spelen op de Switch 2.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17

Tarin

Just plain weird.

Zit de dlc voor BotW ook in de Switch 2 Edition? Dan is die 10 voor BotW wel een goede deal.

Maar ik ben ook verstokte verzamelaar dus er zullen hier ook wel fysieke exemplaren komen. Hopelijk geen Collectors Edition ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 08:30
Tarin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:52:
Zit de dlc voor BotW ook in de Switch 2 Edition? Dan is die 10 voor BotW wel een goede deal.

Maar ik ben ook verstokte verzamelaar dus er zullen hier ook wel fysieke exemplaren komen. Hopelijk geen Collectors Edition ;).
Waarschijnlijk niet.

Het ziet er naar uit dat BOTW Switch 2 fysieke versie bestaat uit een Switch 1 cartridge en code voor upgrade. De Switch 1 cartridge is enkel de game zonder DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-08 12:39

Reintji

(2 x dad)²

Nintendo is en blijft natuurlijk wel een beetje de koning van de remakes. Op bijna alle consoles zijn wel remakes uitgekomen van eerdere generaties (de eerste de NES classics op GBA?). Zelda is daarbij geen uitzondering. Mijn eigen Zelda avontuur begon op de SNES in de brugklas, dat was ook mijn eerste console (geen Zelda op de MSX helaas,..). Met vriendjes op een kamertje eindeloos zoeken en proberen enz. schriftje bijhouden van wat, waar en wanneer. N64 in eerste instantie overgeslagen, maar de Zelda magie was terug op de GameCube met WW en op de Wii met TP (en vele op alle nintendo handhelds). Datzelfde had ik ook met BotW op de Switch, was nieuw en heel anders.

Wat hierboven ook enkele mensen schrijven, persoonlijk zit ik niet te wachten op de volgende heruitgave en zie ik liever een hele nieuwe game. Die komt er vast wel. De tienergamers in huis verheugen zich in ieder geval wel op de Switch 2. Dan speel ik daar ToTK wel op wanneer de console in huis komt.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Volgens de Japanse My Nintendo Store zouden we nu de grootte van de Upgrade Passes kennen:Indien we naar de totale installatiegrootte kijken bij een digitale editie, lijken deze niet te verschillen van de Switch versies... maar het is me niet helemaal duidelijk of hier de upgrade pass nog bovenop komt. Mogelijk wel?
  • Breath of the Wild: 14.4 GB
  • Tears of the Kingdom: 16.3 GB

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Tarin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:52:

Nintendo of Europe heeft aan dailynintendo.nl bevestigd dat de DLC niet inbegrepen is. Beetje een gemiste kans. Ik zie sommige mensen makkelijk dual dippen zo.

De NS2 Editie upgrade staat wel volledig op de cartridge.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 10-04-2025 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:40:
[...]

Nintendo of Europe heeft aan dailynintendo.nl bevestigd dat de DLC niet inbegrepen is. Beetje een gemiste kans. Ik zie sommige mensen makkelijk dual dippen zo.

Dat is dan wel jammer, zeker voor de prijs. Vraag me dan wel af als je die expansion pas al hebt, of je deze dan met de Switch 2 versie kunt gebruiken, of dat je daar ook nog eens voor mag gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17

Tarin

Just plain weird.

JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:40:
[...]

Dat is dan wel weer erg jammer :(. Tenzij hij 'meegenomen' wordt vanaf de Switch? Net als hopelijk de MK8 Deluxe DLC?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Tarin schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:15:
[...]

Dat is dan wel weer erg jammer :(. Tenzij hij 'meegenomen' wordt vanaf de Switch? Net als hopelijk de MK8 Deluxe DLC?
Het lijkt me heel sterk dat Nintendo je DLC van Switch 1 niet zou ondersteunen, maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-08 23:56
Zo spannend was de DLC niet dat het veel werk zou kosten voor de upgrade. :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Señor Sjon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:41:
Zo spannend was de DLC niet dat het veel werk zou kosten voor de upgrade. :?
Die is wel geupgrade, alleen zit niet standaard in het spel. DLC zou je apart moeten aanschaffen, of via NSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:24
RollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:25:
Ik wil nieuwe Zelda games spelen. Oude games ken ik al.

Als er alleen graphics en geluid zijn verbeterd sla ik over.

Is er echter nieuwe content dan ga ik wel weer die game spelen. Voorbeeld Link's Awakening -> DX extra dungeon en foto's maken -> Switch versie deze juist weer wel onder andere vanwege de nieuwe graphics, maar ook vanwege de extra dungeon maker.

BOWT en TOTK heb ik al uitgespeeld. TOTK was ik laatst weer aan begonnen, maar nu gestopt zodat ik weer verder ga op Switch 2 met extra functies van Zelda Notes. Zat nog afgelopen dagen te denken om opnieuw te gaan beginnen, maar er is weinig extra verhaal en we hebben toch Mario Kart erbij en maand later Donkey Kong.

Ik zou zelfs de CD-i versies spelen als ik de mogelijkheid heb.
De cdi versie is een pc emu versie van. Die heb ik zelf eens gedownload en op mijn server staan. Geen idee waarvan, maar wel een optie zonder cdi speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:14
Dat de DLC niet inbegrepen zit is geen verassing anders hadden ze dat heel duidelijk aangegeven op het doosje zoals bij de Switch 1 games.

Daarnaast verlaagt Nintendo hun Switch games niet. Zat de Uitbreidingspas er bij inbegrepen dan kwam er nog eens 20 euro bovenop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzB9QgucDu4v7pjoMDkYwOffByY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFp9pC17BgFHvH8N8OtJcwvk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:14
TomBraamhaar schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:35:
[...]

Die is wel geupgrade, alleen zit niet standaard in het spel. DLC zou je apart moeten aanschaffen, of via NSO.
Via NSO + Uitbreidingspakket heb je dus wel de Upgrade Pack voor de Switch 2 versie (BOTW en TOTK), maar niet de BOTW Uitbreidingspas. NSO + Uitbreidingspakket bevat alleen DLC voor Mario Kart 8 Deluxe, Animal Crossing: New Horizons en Splatoon 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik las net ergens dat YouTuber Zeltik in zijn video oa het heeft over enkele dagelijkse bonussen van Zelda Notes.

Namelijk reparatie van bow en equipment. Zal waarschijnlijk 1 item per dag zijn, maar in BOTW hadden we geen mogelijkheid tot reparatie. In TOTK heb je die mogelijkheid wel.

[ Voor 30% gewijzigd door RollieBollie op 14-04-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou inderdaad een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Voor de amiibo fans: vier van de nieuwe Champion amiibo's staan nu op de Nintendo Store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vanmiddag mailtje van Nedgame. Had er niet meer bij stil gestaan, maar m'n amiibo's zijn net verzonden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:53:
Vanmiddag mailtje van Nedgame. Had er niet meer bij stil gestaan, maar m'n amiibo's zijn net verzonden. *O*
Ik had gisteren inderdaad ook een mail gekregen, dus zal ergens vandaag wel binnen komen. Kan ik deze aan mijn Zelda Amiibo verzameling toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:53:
Ik heb ze binnen, leuk dat ze ook alle 4 los zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1G_XXRPioN9gc3ncW4yc3t95n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1ut81CZVPAybVDgP9NF22wR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:26
Bij mij kwam het mailtje van Nedgame vandaag pas, bij mij zullen ze morgen wel binnen komen. Dat ze nu los zijn boeit me wat minder, want ik heb ze alle 4 besteld, maar kan me ook voorstellen dat sommige mensen er maar 1-2 willen omdat ze dat een leuk karakter vinden en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik ga ze volgende maand kopen. Heb laatst al een stuk of 6 gekocht waardoor ik tot vandaag alle Zelda amiibo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 17:46
Ik heb vandaag mijn Switch 2 binnen gekregen. Ik heb nooit de Switch 1 gehad, mijn laatste Nintendo was de originele Wii. Nu ik dus weer eens een Nintendo heb kan ik ook weer de Zelda spellen spelen.

Is het "verplicht" om Breath of the Wild eerst te spelen voordat je Tears of the Kingdom speelt? Ik begrijp dat ze in dezelfde omgeving afspelen. En dat ToTK eigenlijk een sterk uitgebreide BoTW is. Of begrijp ik de helft van het verhaal van ToTK niet als ik geen BoTW heb gespeeld?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:43
Denizz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:51:
Ik heb vandaag mijn Switch 2 binnen gekregen. Ik heb nooit de Switch 1 gehad, mijn laatste Nintendo was de originele Wii. Nu ik dus weer eens een Nintendo heb kan ik ook weer de Zelda spellen spelen.

Is het "verplicht" om Breath of the Wild eerst te spelen voordat je Tears of the Kingdom speelt? Ik begrijp dat ze in dezelfde omgeving afspelen. En dat ToTK eigenlijk een sterk uitgebreide BoTW is. Of begrijp ik de helft van het verhaal van ToTK niet als ik geen BoTW heb gespeeld?
Je kunt ze prima los zien, het zijn eigenlijk 2 verschillende verhalen die in dezelfde wereld afspelen. Als je ze achter elkaar speelt dan zie je wel veel herkenbare dingen, maar ook veel dingen zijn heel anders omdat het toch 2 verschillende verhalen zijn.

Wel kan TOTK misschien erg groot zijn als je de wereld nog niet kent. BOTW is wat dat betreft wat kleiner (ondanks dat ze in dezelfde wereld zich afspelen). Meer spoiler ik niet.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
DutchKel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:54:
[...]

Je kunt ze prima los zien, het zijn eigenlijk 2 verschillende verhalen die in dezelfde wereld afspelen. Als je ze achter elkaar speelt dan zie je wel veel herkenbare dingen, maar ook veel dingen zijn heel anders omdat het toch 2 verschillende verhalen zijn.

Wel kan TOTK misschien erg groot zijn als je de wereld nog niet kent. BOTW is wat dat betreft wat kleiner (ondanks dat ze in dezelfde wereld zich afspelen). Meer spoiler ik niet.
Dank, ik ga er vanavond nog even over nadenken :) . Ik neig toch om direct naar TOTK te gaan omdat ik niet de meeste speeltijd van de wereld heb en allicht dat BoTW + ToTK kort achter elkaar nogal teveel van het goede wordt en dat ik ze allicht beiden niet fatsoenlijk uitspeel.

Zojuist het "uitbreidingspakket" in ieder geval gekocht om de Zelda's uit mijn jeugd weer te kunnen spelen (OoT en Wind Waker). :*)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je TotK speelt zonder eerst BotW, mis je wel wat aan het verhaal mbt wat er is gebeurt en waarom de wereld nu zo is zoals die is. Wil je echt BotW overslaan qua spelen, kijk dan wat video's die het verhaal vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hero of Time schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:33:
Als je TotK speelt zonder eerst BotW, mis je wel wat aan het verhaal mbt wat er is gebeurt en waarom de wereld nu zo is zoals die is. Wil je echt BotW overslaan qua spelen, kijk dan wat video's die het verhaal vertellen.
Hoezo mis je dat? Dat wordt in TOTK in het begin netjes uitgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Denizz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:33:
[...]

Dank, ik ga er vanavond nog even over nadenken :) . Ik neig toch om direct naar TOTK te gaan omdat ik niet de meeste speeltijd van de wereld heb en allicht dat BoTW + ToTK kort achter elkaar nogal teveel van het goede wordt en dat ik ze allicht beiden niet fatsoenlijk uitspeel.

Zojuist het "uitbreidingspakket" in ieder geval gekocht om de Zelda's uit mijn jeugd weer te kunnen spelen (OoT en Wind Waker). :*)
BoTW is eigenlijk te goed om over te slaan, zeker nu met de update voor de Switch 2 is een het “ must play “. BoTW had een release in 2017, dus waarom nu opeens haast maken ? Lekker de tijd voor nemen en als je het einde hebt bereikt, dan zie je wel wanneer je weer zin krijgt in ToTK, dan heb je weer iets om naar uit te kijken en in 2026 is de game nog net zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DutchKel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Hoezo mis je dat? Dat wordt in TOTK in het begin netjes uitgelegd.
Ja, in veel te korte tijd. De gebeurtenissen zijn wel wat langer dan een 90 seconde cutscene. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Donderdag opnieuw begonnen aan BOTW met Zelda notes. Gamen zonder dat je Zelda notes aan hebt staan is natuurlijk mogelijk. Progressie zal gewoon doorlopen en bij de volgende keer in de app zichtbaar zijn.

My Play Data geeft je leuke achievements, maar een deel is gekoppeld aan je Nintendo account. Helaas heb ik hierdoor al enkele achievements zoals X aantal Koroks gevonden en X keer dood gegaan.

Global Play Data zelfde verhaal als My Play Data. Leuke info, maar gekoppeld aan je Nintendo account.

Navigatie is leuk en handig. Je kan POI's aanzetten. Heb je een POI nog niet gevonden is die wel zichtbaar. Heb je de POI gevonden dan zal die dimmen, maar blijft zichtbaar. Wil je een specifieke POI zoeken kan je die hilighten en gaat de navigate praten.

Voice memories zijn leuk en voegen kleine grappige info toe. Het is alleen soms even schrikken als je een voice memory lokatie bereikt. Helaas kan je ze maar 1 keer bereiken op je account en zal je bij een nieuwe run de memories niet meer vinden.

De daily bonus timer is gekoppeld aan de app en is 24 uur aangezien het daily is. Heb je vandaag om 7:00 gedraaid kan je dus morgen weer om 7:00 draaien en vergeet je dat gaat de 24 uur dus verschuiven. Heb je de game niet open zal de daily bonus wel in de game komen. De daily bonus zal in de game pas zijn te vinden nadat je de 1e 4 shrines hebt gedaan.

In de app kan je zien welke van de 32 amiibo je hebt gescand. Zodra je een amiibo 5 keer hebt gescand krijg je een bonus scan, maar tsja zover zijn we nog niet. Heb ze vandaag voor de 2e keer gescand. Scannen werkt gewoon zonder de app open te hebben staan en registreert dan wel. Je kan de verpakking van de amiibo's in de app zien.

Item sharing komt in game beschikbaar als je de 1e 4 shrines hebt gedaan. Deze heb ik nog niet gebruikt.

Photo studio is grappig. Ik heb nog niet de sensor upgrade om foto's te maken, maar je kan ook gewoon screenshots maken met de screenshot knop. In de app kan je 300 foto's/screenshots opslaan en na 30 dagen worden ze automatisch verwijdert. Je kan deze foto's croppen, stempels op zetten zoals logo's, icons, qr code en frames. Ik vermoed dat de qr code is voor de item sharing.

[ Voor 74% gewijzigd door RollieBollie op 07-06-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hero of Time schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:07:
[...]

Ja, in veel te korte tijd. De gebeurtenissen zijn wel wat langer dan een 90 seconde cutscene. :P
Ben het zeker met je eens dat het handig is om eerst Breath of the Wild te hebben gespeeld, maar je kunt inderdaad Tears of the Kingdom ook goed spelen zonder Botw te hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:26

Het is niet verplicht/nodig, de verhalen staan op zich los van elkaar, maar je zal wel de nodige referenties missen naar BotW en bij bepaalde personages zal je wat achtergrond/karakterontwikkeling missen.

Ze spelen in dezelfde wereld af, maar TotK heeft grotten, de Sky Islands en de Depths, dus die is een flink stuk groter.

Persoonlijk vind ik BotW de betere van de twee, beide zijn geweldige games, maar BotW voelde voor mij net iets meer "af".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:35

Mijn advies, skip Breath of the Wild en begin lekker aan Tears of the Kingdom. Mis je hierdoor wat verwijzigingen? Sure, maar dat kun je makkelijk tackelen door van te voren een korte story video van BOTW te bekijken. Doordat de game zo groot is en het voor een groot gedeelte ook copy-paste is vanuit BOTW naar TOTK, is de kans aanwezig dat je burned out raakt.

Voor mij persoonlijk kwam ik ook absoluut niet in BOTW, zelfs na meermaals proberen. TOTK klikt daarentegen echt vanaf het eerste moment al. Ook als je kijkt naar alle nieuwe mechanics die in TOTK gestopt zijn, dan voelt BOTW meer aan als een 'beta' en TOTK is alles wat ze daadwerkelijk wilde realiseren.

Ik heb zelf dus geen BOTW gespeeld en heb nog geen enkel moment gehad van "Oh, dit had ik waarschijnlijk geweten door BOTW te spelen".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-08 20:28
Ik zou als je ze beide nog niet gespeeld hebt eerder voor BOTW gaan. Vond ik toch wel de betere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raxious schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Voor mij persoonlijk kwam ik ook absoluut niet in BOTW, zelfs na meermaals proberen. TOTK klikt daarentegen echt vanaf het eerste moment al. Ook als je kijkt naar alle nieuwe mechanics die in TOTK gestopt zijn, dan voelt BOTW meer aan als een 'beta' en TOTK is alles wat ze daadwerkelijk wilde realiseren.
Dat is wel bijzonder eigenlijk. Anders dan de mogelijkheden van Link en een paar mechanics die net wat anders werken (zoals elemental arrows los vs via fusing) zijn ze in de basis identiek qua opzet en hoe je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:44
Sinds Switch 2 wil ik ze ook weer spelen haha, maar heb BOTW al 3x uitgespeeld dus die skip ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Dank voor de inzichten allemaal. Vandaag heb ik het mogelijk gemaakt dat ik gedocked kan spelen en een Switch 2 pro controller gekocht. En daarbij heb ik tegelijkertijd fysiek ToTK Switch 1 versie meegepakt. Maar zojuist ook BoTW nog digitaal gekocht. (Fysiek lag die niet in de Mediamarkt Breda).

Ik ga gewoon beginnen met BoTW, en mocht het onverhoopt niet klikken zoals bij jou @Raxious dan prop ik de cartridge van ToTK erin en ga daarmee aan de slag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:47
Raxious schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Mijn advies, skip Breath of the Wild en begin lekker aan Tears of the Kingdom. Mis je hierdoor wat verwijzigingen? Sure, maar dat kun je makkelijk tackelen door van te voren een korte story video van BOTW te bekijken. Doordat de game zo groot is en het voor een groot gedeelte ook copy-paste is vanuit BOTW naar TOTK, is de kans aanwezig dat je burned out raakt.

Ik heb zelf dus geen BOTW gespeeld en heb nog geen enkel moment gehad van "Oh, dit had ik waarschijnlijk geweten door BOTW te spelen".
Grappig die andere ervaring. Ik heb nooit TOTK afgemaakt. De depths vond ik vooral een extra laag grinden. BoTW heb ik daarentegen meermaals uitgespeeld incl dlc content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Denizz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:39:
Dank voor de inzichten allemaal. Vandaag heb ik het mogelijk gemaakt dat ik gedocked kan spelen en een Switch 2 pro controller gekocht. En daarbij heb ik tegelijkertijd fysiek ToTK Switch 1 versie meegepakt. Maar zojuist ook BoTW nog digitaal gekocht. (Fysiek lag die niet in de Mediamarkt Breda).

Ik ga gewoon beginnen met BoTW, en mocht het onverhoopt niet klikken zoals bij jou @Raxious dan prop ik de cartridge van ToTK erin en ga daarmee aan de slag :).
.

BOTW is mijn favoriete Zelda all times. De fout die ik heb gemaakt is direct dat ik botw voor de derde keer had doorgelopen en direct daarna TOTK ben gaan spelen. Ik heb toen TOTK benaderd als BOTW 2. Dat is het niet. Het is een totaal ander spel. TOTK kon me toen ook niet vatten. Ik heb TOTK toen een paar maanden weggelegd en ben fris zonder BOTW manieren en vooroordelen opnieuw begonnen. Nu vind ik TOTK ook top en speel ik het wel op de goede manier. Wellicht iets om rekening mee te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TOTK heb ik nooit zo in kunnen komen als BOTW. Het is veelal toch meer van hetzelfde met iets teveel craften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net TOTK uitgespeeld (alle missies en Ganondorf verslagen). Is blijkbaar standaard voor Zelda games, maar ik vind het wel jammer dat je niet verder kan spelen in de wereld “erna”. Hoe iedereen zou reageren, hoe het kasteel eruit ziet, etc.
Nu BOTW vanaf 0 beginnen op de Switch 2. Was in 2017 gestopt op 60% denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

An sich ook wel begrijpelijk. Monsters verschijnen in de wereld door zijn aanwezigheid en als je nog side quests te doen hebt dat bepaalde monster parts nodig heeft, of je wilt je kleding verder upgraden, zal je geen materialen meer kunnen krijgen. Althans, dat zou denk ik de gedachte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hero of Time schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:44:
An sich ook wel begrijpelijk. Monsters verschijnen in de wereld door zijn aanwezigheid en als je nog side quests te doen hebt dat bepaalde monster parts nodig heeft, of je wilt je kleding verder upgraden, zal je geen materialen meer kunnen krijgen. Althans, dat zou denk ik de gedachte zijn.
Ja, daarom gaat de laatste save ook altijd terug naar vlak voor het eindgevecht, maar de game geeft wel aan dat je het uitgespeeld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Hero of Time schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:44:
Ik denk niet dat het is wat @CyBeRSPiN bedoeld. Ik zou namelijk ook graag eens in de wereld na het verslaan van Ganon/Ganondorf willen wandelen. Niet om alles tot 100% te krijgen maar om juichende bewoners te zien als je bijvoorbeeld langsloopt. Bij Twilight Princess (en ik dacht ook ocarina of time) hebben ze dat bijvoorbeeld in de aftiteling gestopt, maar dat is niet speelbaar jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan krijg je het Far Cry effect waarbij er weinig meer te beleven is zodra je een kamp veroverde. Dat is 1x leuk om alles af te gaan, maar daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
Beste tweakers, ik heb jullie hulp nodig. Uiteraard heb ik op internet gezocht, maar ik kom er toch nog niet uit. Met de koop van de Switch2, ook weer Zelda TOTK opgepakt. De nieuwe app is een welkome toevoeging om het spel richting de 100% te voltooien. Ik mis echter een lichttempel/shrine

De navigatie geeft bij de lichttempels 100% aan. Bij de statistieken geeft ie echter aan 'aantal lichttempels voltooid: 151'. Ik heb nu ook drie lichtorbs. Ik mis er nog één om weer een hartje toe te voegen. Volgens mij heb ik dus wel alle lichttempels bezocht, maar één niet afgerond.

Nu kom ik op internet wel berichten tegen dat niet voltooide lichttempels, op de kaart, een gedeelte van het pictogram oranje moet zijn. Maar wellicht kijk ik er geheel overheen, maar ik zie het echt niet. Zijn wellicht meer mensen hier tegenaan gelopen? Misschien nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Rn82 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:22:
Beste tweakers, ik heb jullie hulp nodig. Uiteraard heb ik op internet gezocht, maar ik kom er toch nog niet uit. Met de koop van de Switch2, ook weer Zelda TOTK opgepakt. De nieuwe app is een welkome toevoeging om het spel richting de 100% te voltooien. Ik mis echter een lichttempel/shrine

De navigatie geeft bij de lichttempels 100% aan. Bij de statistieken geeft ie echter aan 'aantal lichttempels voltooid: 151'. Ik heb nu ook drie lichtorbs. Ik mis er nog één om weer een hartje toe te voegen. Volgens mij heb ik dus wel alle lichttempels bezocht, maar één niet afgerond.

Nu kom ik op internet wel berichten tegen dat niet voltooide lichttempels, op de kaart, een gedeelte van het pictogram oranje moet zijn. Maar wellicht kijk ik er geheel overheen, maar ik zie het echt niet. Zijn wellicht meer mensen hier tegenaan gelopen? Misschien nog andere tips?
Ik kan alleen als tip geven ga de kaart in detail af en je zult er inderdaad een in een andere kleur zien. Maar dit valt niet op als je de hele kaart uitgezoomd hebt.

Via Zelda Notes zou die ook zichtbaar moeten zijn. Vreemd dat die daar niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

DutchKel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Ik denk niet dat het is wat @CyBeRSPiN bedoeld. Ik zou namelijk ook graag eens in de wereld na het verslaan van Ganon/Ganondorf willen wandelen. Niet om alles tot 100% te krijgen maar om juichende bewoners te zien als je bijvoorbeeld langsloopt. Bij Twilight Princess (en ik dacht ook ocarina of time) hebben ze dat bijvoorbeeld in de aftiteling gestopt, maar dat is niet speelbaar jammer genoeg.
Ja precies. Het voelt nu onaf omdat die missie blijft staan alsof je die nog moet doen.
Ik snap het ook wel, want het zou een enorme impact hebben op de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij het gaat om een bug, maar zo ver mijn kennis gaat, zijn tempels die je niet afgerond hebt oranje en die je afgerond hebt blauw. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een niet afgeronde tempel al blauw was.

Echt in tip is in deze situatie vind ik lastig, dan zeggen van, loop ze allemaal nog eens na. Maar er zijn ook een paar orbs buiten shrines te verzamelen. Misschien dat je daar nog eentje van mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:19

Eh, wacht even. Nieuwe app? Ik ben net weer begonnen met BotW op de Switch 2 en doe mijn completion nu via Zeldadungeon.net.
Voelt op de een of andere manier niet helemaal intuïtief aan. Maar er is dus ook een app? Ik zie in de App Store wel de Breath Companion app, is het deze?

Edit: Ik zag dat het de Zelda Notes app betrof en deze via de Nintendo Switch app loopt. Ik ga dit eens proberen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Denman op 18-06-2025 10:36 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Eh, wacht even. Nieuwe app? Ik ben net weer begonnen met BotW op de Switch 2 en doe mijn completion nu via Zeldadungeon.net.
Voelt op de een of andere manier niet helemaal intuïtief aan. Maar er is dus ook een app? Ik zie in de App Store wel de Breath Companion app, is het deze?

Edit: Ik zag dat het de Zelda Notes app betrof en deze via de Nintendo Switch app loopt. Ik ga dit eens proberen! :)
Check deze video ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:28:
Tenzij het gaat om een bug, maar zo ver mijn kennis gaat, zijn tempels die je niet afgerond hebt oranje en die je afgerond hebt blauw. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een niet afgeronde tempel al blauw was.
Als je de shrine hebt gevonden, is het hele icoontje oranje. Heb je de fast travel (en dus ingang) geactiveerd, dan is de onderste helft blauw, de bovenste helft oranje. En wanneer je de het hebt gehaald en de orb ontvangen, is het hele icoon blauw.

Vanwege de dubbele kleur, kan je het dus redelijk snel missen als je snel over de kaart kijkt.
DutchKel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Bij de meerdere Zelda's zie je hoe de wereld reageert op het verslaan van de eindbaas. Denk maar aan 'the boy and the flute' van Link to the Past, de juichende soldaten in de Oracle games, het herstellen van Lorule in Link Between Worlds, etc.

Bij BotW en TotK zie je wel een cutscene aan het eind waar je deels de rust van de wereld ziet, maar niet echt hoe de verschillende volken het vieren. Dat zie je overigens ook niet bij elke Zelda, sommige vieren wat, anderen gaan gewoon door met de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hero of Time schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:08:
[...]

Als je de shrine hebt gevonden, is het hele icoontje oranje. Heb je de fast travel (en dus ingang) geactiveerd, dan is de onderste helft blauw, de bovenste helft oranje. En wanneer je de het hebt gehaald en de orb ontvangen, is het hele icoon blauw.

Vanwege de dubbele kleur, kan je het dus redelijk snel missen als je snel over de kaart kijkt.
Ik heb wel het vermoeden dat er bij Zelda notes een bug in zit. Ik kan bijvoorbeeld niet alle winkeltjes vinden. Ik heb 98% van de winkels gevonden maar Zelda notes geeft niks aan als ik alleen de winkels wil zien. Dus het lijkt alsof ik toch alle winkels heb gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011

Met het schaamrood op de kaken, moet ik bekennen dat ik toch met mijn neus heb zitten kijken. Eén shrine was toch oranje. Nu alle lichttempels voltooid. Desondanks, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008

beuker19

Killerbeuker is so OP

5 Juni de Switch 2 gekocht en op Vaderdag TOTK gekregen dus ik deze zomer proberen beide games (BOTW had ik al en ook de upgrade gedaan) proberen uit te spelen.
BOTW ben ik gisteren mee begonnen en wat een verademing in vergelijking met de switch 1 versie.
ik heb BOTW namelijk nooit uitgespeeld omdat mijn zoontje de save game had overschreven waarbij ik net voorbij de eerste baas was en ik mij toen niet opnieuw kon motiveren.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels zit ik echt helemaal in het spel en is de bekende “kilk” er. Het heeft wel even geduurd voordat het eindelijk zover was. Pas toen ik bezig was met de 2e devine beast (Rudania) was ie er opeens.

Ben nu gestaag verder aan het gaan en onderweg naar de 3e devine beast (links beneden) en ondertussen veel shrines doen en ook wat gericht naar armor sets zoeken. Ik hanteer grotendeels mijn Elden Ring strategie: gewoon lekker de locatie opzoeken en vervolgens zelf de rest uitzoeken.

Gisteren ook 2e hands Links Awakening voor €35 gehaald. Die is denk ik ook wat toegankelijker voor de kinderen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-08 11:31
Erg vermaakt met Link's Awakening, en niet zo heel lang geleden uitgespeeld. Echoes of Wisdom wil ik ook nog een keer halen maar lijkt mij niet zo leuk als Link's Awakening.

Sinds ik de Switch 2 heb met de launch heb ik bijna niets anders zitten spelen dan Tears of the Kingdom, ik vermaak mij er meer mee dan toen die in 2023 uitkwam. Ik had toen pas BOTW uitgespeeld en raakte een stuk sneller uitgekeken op TOTK, de 30 fps framerate werd ik ook nogal zat en de performance was door het bouwen sowieso minder dan die van BOTW. Maar nu met de upgrade speelt het echt fijn, en na 2 jaar niet gespeeld te hebben is het een stuk leuker om de wereld weer te ontdekken.

Ik had voor de release al mijn twijfels of ik dat bouwen en fusen wel leuk zou vinden, en dat viel mij uiteindelijk wel tegen en was meer van de BOTW speelstijl. Maar nu speel ik het met een andere mindset en heb ik er veel meer plezier mee. Ik probeer ook om zo min mogelijk te lezen en videos te kijken en alles zelf te ontdekken. Ik mis nog wat belangrijke onderdelen om goed voertuigen te kunnen bouwen, dat zou ik zo kunnen opzoeken op internet maar ik ontdek het liever zelf, dat maakt wel het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou wel de 'fanbike' opzoeken en opslaan. Die gaat je HEEL erg helpen en is gewoon een leuke kleine build. Niet vergeten hem een koplamp te geven door zo'n grote seed erop te gooien, blijft ie ook nog eens heel lang actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Señor Sjon schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:00:
Ik zou wel de 'fanbike' opzoeken en opslaan. Die gaat je HEEL erg helpen en is gewoon een leuke kleine build. Niet vergeten hem een koplamp te geven door zo'n grote seed erop te gooien, blijft ie ook nog eens heel lang actief.
Volgens mij heb ik die weleens in een video gezien en ik heb er zelf eentje gebouwd en mee gevlogen nu ik eindelijk het stuur element heb gevonden. Zo ver was ik nog niet gekomen toen ik de game met release speelde, het is erg leuk om voertuigen te bouwen. Er is echt een wereld opengegaan nu ik de stuurtjes heb.

Nu alleen nog ervoor zorgen dat ik meer batterijen heb, tijd om weer de depths in te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Schandalig, ik heb de OP en lijst met Zelda games bekeken en de CDI Zelda games missen allemaal. Ik heb Link: The Faces of Evil in mijn bezit, nooit uitgespeeld, geen idee waarom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RaXz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:19:
Schandalig, ik heb de OP en lijst met Zelda games bekeken en de CDI Zelda games missen allemaal. Ik heb Link: The Faces of Evil in mijn bezit, nooit uitgespeeld, geen idee waarom. :+

[YouTube: Faces of Evil / Zelda's Adventure (CD-I Part 3) - Angry Video Game Nerd]
Dat is ook goed te verklaren, die games willen we eigenlijk het liefst vergeten. 😅

Maar even serieus: de CD-i Zelda-spellen, zoals Link: The Faces of Evil, zijn nooit door Nintendo zelf ontwikkeld. Ze zijn gemaakt door Philips, dat in de jaren '90 tijdelijk licenties kreeg om personages zoals Link en Zelda te gebruiken. Dit kwam voort uit een mislukte samenwerking tussen Nintendo en Philips, waarbij eigenlijk een SNES met cd-speler zou worden ontwikkeld. Dat project kwam niet verder dan een prototype, maar Philips hield wel de rechten om enkele games te maken.

Het resultaat? Drie Zelda-titels voor de CD-i, berucht vanwege hun matige gameplay en absurde tussenfilmpjes. Nintendo erkent ze dan ook niet als onderdeel van de officiële canon en het is daarom niet zo vreemd dat ze ontbreken in de meeste overzichtslijsten.

Dat je Faces of Evil nooit hebt uitgespeeld zegt eigenlijk alles. 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
Nintendo zal wel spijt hebben gehad dat ze de licentie weg hadden gegeven aan een ander bedrijf. Maar hey, ik was in die tijd meer van de Sega en had geen Nintendo, kon ik thuis toch nog een soort van Zelda spelen. Dat was 2 jaar na de release van Link to the Past, daar zat ik op te kwijlen bij een vriendje die wel een SNES had.

M'n eerste echte Zelda was Wind Waker, die zat in de Gamecube bundel samen met Ocarina of Time Master Quest, erg veel vermaakt met die twee spellen. En uiteraard Link to the Past op de Gameboy Advance die ook in 2002 uitkwam, toen was ik nare nasmaak van Faces of Evil helemaal kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ze alle 3 nog fysiek liggen, enigste reden dat ik een Philips CD-I nog heb, moet alleen een keer wat budget games kopen waar het doosje nog van heel is, me dochter heeft per ongeluk bij eentje het hoesje verkeerd geopend, en oortje is afgebroken van het hoesje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
Linksquest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:49:
Ik heb ze alle 3 nog fysiek liggen, enigste reden dat ik een Philips CD-I nog heb, moet alleen een keer wat budget games kopen waar het doosje nog van heel is, me dochter heeft per ongeluk bij eentje het hoesje verkeerd geopend, en oortje is afgebroken van het hoesje.
Zelda's Adventure leek mij altijd al de leukste van drie, vooral omdat die ook topdown is.

Ik moest gelijk aan dat spel denken wanneer ik Echoes of Wisdom voor het eerst zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal een keer, zal wel pas later worden, een review schrijven van die 3 Zelda CD-I games, gewoon omdat het kan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Linksquest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:20:
Ik zal een keer, zal wel pas later worden, een review schrijven van die 3 Zelda CD-I games, gewoon omdat het kan :D
Doe maar een review zonder score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan volgens mij geen review zonder score plaatsen, of ik moet al een video review doen, maar zal hoe dan ook neutraal reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 23:31
Vraagje over TOTK, weer een heerlijk spel trouwens :-)

Maar als ik het goed begrepen heb, zou nadat ik alle drakentranen verzameld heb, die "Light dragon" een stuk lager moeten gaan vliegen. Maar bij mij is die missie voltooid, maar die draak vliegt nog altijd heel hoog. Ik zou er graag eens naartoe vliegen, want die heeft iets wat ik heel graag zou willen :-)

Ik speel op de Switch 2 met de S2 updates. Ik heb meer dan twee energiebollen, wat moet ik nog meer doen om die draak wat lager te krijgen? Want zo geraak ik er niet op :(

Ik hoop dat ik hiermee niet al te veel spoilers heb gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet het even voor je onder spoiler

spoiler:
Om de Light Dragon te bereiken, na het verzamelen van de Drakentranen. Hij vliegt in een grote cirkel rond Hyrule, vaak hoger dan de luchteilanden. Je kunt het Heldenpad-functie op je Sheikah-lei gebruiken om zijn bewegingen te volgen.

Vind een zweefeilanden die hoog genoeg is voor een goede zweefafstand, of bouw iets met rakketten. Je kunt daarna met je paraglider de draak bereiken.

Je kunt ook deze video bekijken mocht het niet lukken. YouTube: Where to find the Light Dragon Location in Zelda: Tears of the Kingdom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
Linksquest schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:03:
Ik zet het even voor je onder spoiler

spoiler:
Om de Light Dragon te bereiken, na het verzamelen van de Drakentranen. Hij vliegt in een grote cirkel rond Hyrule, vaak hoger dan de luchteilanden. Je kunt het Heldenpad-functie op je Sheikah-lei gebruiken om zijn bewegingen te volgen.

Vind een zweefeilanden die hoog genoeg is voor een goede zweefafstand, of bouw iets met rakketten. Je kunt daarna met je paraglider de draak bereiken.

Je kunt ook deze video bekijken mocht het niet lukken. YouTube: Where to find the Light Dragon Location in Zelda: Tears of the Kingdom
spoiler:
Op dat Youtube filmp^je vliegt ze wel een héél stuk lager dan hier :( Maar zal subiet nog eens kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou me maar op de hoogte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 19:08
Kwam een mooi overzichtje tegen op reddit van alle hoofd Zelda-games en hoe/waar deze speelbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hhp35uHLtL-AoZYrpsABn1X6rU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R5IgPNvv81JwAlXnXoSXlRYm.png?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Dalike, ik heb het gehaald toen ik zag dat ze in het noordwesten was. Ben toen naar de Rito temple gegaan en daar vond ik het een en ander hoog genoeg om haar te bereiken.

@Linksquest, hoe durf je de Light Dragon met 'hij' aan te spreken! En 'Sheikah-lei'? Werkelijk? Het is de Purah Pad! In BotW had je de Sheikah Slate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:26:
@Dalike, ik heb het gehaald toen ik zag dat ze in het noordwesten was. Ben toen naar de Rito temple gegaan en daar vond ik het een en ander hoog genoeg om haar te bereiken.

@Linksquest, hoe durf je de Light Dragon met 'hij' aan te spreken! En 'Sheikah-lei'? Werkelijk? Het is de Purah Pad! In BotW had je de Sheikah Slate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
Het is me gelukt om via die South Lanayru archipel te gaan, en daar vloog ze ineens 😊

@Hero of Time ik denk dat @Linksquest probeerde zo weinig spoilers als mogelijk weg te geven 😃😉😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zeror schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:40:
Kwam een mooi overzichtje tegen op reddit van alle hoofd Zelda-games en hoe/waar deze speelbaar zijn.

[Afbeelding]
De GameCube versies werkten ook gewoon op de Wii, die kon (zeker de eerste jaargangen van de Wii, is er bij een latere versie dacht ik uitgehaald) gewoon GameCube schijfjes lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Señor Sjon schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:04:
[...]

De GameCube versies werkten ook gewoon op de Wii, die kon (zeker de eerste jaargangen van de Wii, is er bij een latere versie dacht ik uitgehaald) gewoon GameCube schijfjes lezen.
Klopt. De Wii kan GameCube discs afspelen.

De Wii Mini niet. Deze is ook qua looks anders dan de normale Wii. Deze Wii Mini heeft ook geen lan/wifi hardware.

Movie update:
Zelda wordt gespeeld door Bo Bragason
Link door Benjamin Evan Ainsworth

Ik ken ze geen van beiden.

Releasedate was dacht ik al bekend, maar deze is dus 7 mei 2027.

[ Voor 16% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalike schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Het is me gelukt om via die South Lanayru archipel te gaan, en daar vloog ze ineens 😊

@Hero of Time ik denk dat @Linksquest probeerde zo weinig spoilers als mogelijk weg te geven 😃😉😊
Gelukkig is het gelukt. En @Hero of Time plaagt mij graag, maar ik plaag hem net zo hard terug 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nintendo heeft bekendgemaakt wie de rollen van Link en Zelda gaan spelen in de Zelda film.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNry_JWq5BALlZDbGXRuPtsqhKw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HY71E0eiyKXMiGzgv1PMpmbj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep. Helaas wel enkele weken vertraagd.

Zou 26 maart 2027 release zijn, maar is dus 7 mei 2027.
nieuws: Nintendo's liveaction The Legend of Zelda-film komt in 2027 naar de b...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dalike schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Nice!
Dat kan, maar als je al puur naar de ogen kijkt, zou je kunnen opmaken dat het om een vrouwelijke draak gaat. En omdat je alle herinneringen al had, is het niet echt meer een spoiler te noemen. ;)
Linksquest schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Gelukkig is het gelukt. En @Hero of Time plaagt mij graag, maar ik plaag hem net zo hard terug 8)7
Vooral als er verkeerde feiten worden genoemd. :P
Linksquest schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:35:
Nintendo heeft bekendgemaakt wie de rollen van Link en Zelda gaan spelen in de Zelda film.

[Afbeelding]

[X]
Moet zeggen, zo met de foto's, geen slechte acteurs voor de rollen. Men zou kunnen vallen over de haarkleur van Link, maar die was bij de eerste Zelda's bruin, later blond en met BotW/TotK er tussenin. Dus dat het zwart is, is niet erg. Men vond het uiteindelijk ook prima dat Chris Pratt de stem van Mario deed in de film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
Cool. Heeft iemand van LEGO Mario & Yoshi een LEGO Link & Octorok gemaakt. Dit zonder andere LEGO onderdelen te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door RollieBollie op 28-07-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel erg vet, die zou ik zo kopen als die officieel bestond. Ik heb zelf wel die Mario & Yoshi en zou het kunnen proberen te maken, maar vind die ook al mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Hero of Time schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:47:
Moet zeggen, zo met de foto's, geen slechte acteurs voor de rollen. Men zou kunnen vallen over de haarkleur van Link, maar die was bij de eerste Zelda's bruin, later blond en met BotW/TotK er tussenin. Dus dat het zwart is, is niet erg. Men vond het uiteindelijk ook prima dat Chris Pratt de stem van Mario deed in de film.
Hoe weet je welke haarkleur link in de film krijgt? Ik zie alleen 2 foto's van de hoofdrolspelers. Daar staat niks in over de haarkleur.

Ik bedoel Orlando Bloom heeft ook geen lange blonde lokken maar in the Lord of the Rings heeft hij die weer wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
Linksquest schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:17:
[...]

Mocht ik hem ooit weg doen, dan zal ik je benaderen voor een normale prijs natuurlijk ;)
Ik reageer even op een oud bericht van jouw omdat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJvFg-0dTOo-eHp8rsCKe745lQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEuWsWKWmgi0S9WI5bNwBeLz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hem vandaag via marktplaats heb kunnen kopen voor 600 euro. Dus mocht je hem ooit wegdoen,vraag dan gewoon de hoofdprijs. :)

Ik kan dus eindelijk zeggen dat mijn verzameling compleet is. Botw en totk voor de switch 2 zijn toch geen fysieke spellen? Digitaal heb ik de upgrades al. Maar horen die nu wel of niet in de verzameling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzqPyw4mlWo-t0p6FIDZ_uOC9EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ID8Wz3MSxg3eqbKHuZgNKHgq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 05:21:
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.[Afbeelding]
Dat is ook een exemplaar om trots op te zijn.

Die CD-I spellen zijn helaas moeilijk te krijgen. Kun je nagaan dat 600 euro nog een koopje is voor Zelda's Adventure? Ze wisselen vaak voor ongeveer 1000 euro van eigenaar. Het is dan ook het slechtste spel uit de reeks en het minst verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 05:21:
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.[Afbeelding]
Dat is ook een heel mooi ding, die heb ik helaas zelf (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
En ik heb er niets eens veel voor betaald. Eigenaar van gameshop vroeg wat ik wilde geven. Bedrag dat ik noemde was van een normale game toendertijd. Dus iets van 50 a 75 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:13:
[...]

Ik reageer even op een oud bericht van jouw omdat...

[Afbeelding]

Ik hem vandaag via marktplaats heb kunnen kopen voor 600 euro. Dus mocht je hem ooit wegdoen,vraag dan gewoon de hoofdprijs. :)

Ik kan dus eindelijk zeggen dat mijn verzameling compleet is. Botw en totk voor de switch 2 zijn toch geen fysieke spellen? Digitaal heb ik de upgrades al. Maar horen die nu wel of niet in de verzameling?
Dam, ik heb er ooit €50,00 voor betaald. Maar ik moet eens kijken of ik nieuwe doosjes kan vinden voor de CD-I. Dan heb ik nog maar 1 belofte open staan, en dat is ooit voor jullie die 3 CD-I Zelda games te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:42:
En ik heb er niets eens veel voor betaald. Eigenaar van gameshop vroeg wat ik wilde geven. Bedrag dat ik noemde was van een normale game toendertijd. Dus iets van 50 a 75 euro.
Wat staat er hier precies op? Aangezien het een DS cart is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Linksquest schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Hierop staat enkel een hele slechte kwaliteit trailer van de gamecube game. Op touchscreen enkel een knop play/stop en bovenste dus de trailer.

Grappige is ook dat de DS pas in november 2004 beschikbaar was voor consumenten. En de E3 was dus in juni 2004. Er was dus waarschijnlijk nog niemand die een DS had. Het schijnt dat er van deze cartridge 500 zijn gemaakt, maar mogelijk dat er dus een zooi weg zijn vanwege feit dat ze nog niet konden worden gebruikt.

Afgelopen weekend de LEGO NES gebouwd. Kwam ik daarna webshop tegen die stickers verkoopt voor LEGO. https://www.brickstickers...tem-(The-Legend-of-Zelda)

Tsja. Dan maar extra blokjes kopen en die stickerset. :D

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Linksquest schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:
[...]

[REVIEW] The Legend of Zelda: Twilight Princess Preview Trailer – Nintendo DS cartridge

Geschreven met hulp van ChatGPT op verzoek van DutchKel.

Als verzamelaar van Zelda-memorabilia en fan van bijzondere Nintendo-uitgaven kwam ik onlangs in het bezit van een opvallend stukje Nintendo-geschiedenis: de The Legend of Zelda: Twilight Princess Preview Trailer voor de Nintendo DS. Ja, een preview trailer op een DS-cartridge. Een bijzondere vorm van promotie uit 2005, nog vóór de release van Twilight Princess op de GameCube.

Wat zit er precies in?

Deze cartridge werd destijds verspreid via promotionele acties, voornamelijk in de Verenigde Staten. Op de cartridge staat een korte videotrailer van de GameCube-versie van Twilight Princess. Het idee was dat je deze trailer kon bekijken op je Nintendo DS — een originele manier om fans alvast warm te maken voor de aankomende game.

De cartridge draagt de code NTR-ATQE-USA en is niet bedoeld om mee te spelen. Het is puur een stukje marketinggeschiedenis.

Uiterlijk en inhoud

De cartridge werd geleverd met een fraai vormgegeven leaflet, compleet met artwork van Link en de mysterieuze schaduwfiguur. De tekst “A New Legend Is Born” en “Coming Soon” maakt het helemaal af. De video start automatisch zodra je de cartridge in een originele Nintendo DS of DS Lite stopt.

Werkt het nog?

Ja! Getest op een DS Lite, en de trailer speelt direct af zonder problemen. De videokwaliteit is verrassend goed, zeker als je bedenkt dat dit meer dan 15 jaar oud is en op een DS wordt afgespeeld.

Voor wie is dit interessant?

Niet voor gamers die op zoek zijn naar speelbare content, maar voor verzamelaars is dit een klein juweeltje. Het is zeldzaam geworden, vooral als het doosje en de leaflet nog aanwezig zijn. Voor de meeste mensen zal dit slechts een curiositeit zijn, maar voor een Zelda-fan zoals ik is het een toffe toevoeging aan de collectie.

Conclusie

🟢 Pluspunten

Zeldzaam en uniek promotiemateriaal

Mooie presentatie met klassiek artwork

Werkt nog uitstekend op originele hardware

Perfect voor verzamelaars van Zelda- of Nintendo-items

🔴 Minpunten

Geen speelbare content

Alleen interessant voor een nichegroep

Beperkte praktische waarde

Eindscore: 8/10 als verzamelobject

Een stukje vergeten marketinggeschiedenis dat inmiddels een cultstatus heeft bereikt onder verzamelaars. Zeker geen must-have voor iedereen, maar voor fans van The Legend of Zelda een prachtig en uniek stukje nostalgie.

Edit: ik heb deze overigens niet. Ondanks dat ChatGPT het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Leuk geschreven door de AI.

Ik kan me alleen niet herinneren dat er een leaflet bij zat. Ik heb enkel het kartonnen hoesje, rubberen hoesje waar de cartridge inzit en de cartridge. Nou komt dit wel uit een perskit met daarin nog andere items. Misschien heb ik dus niet alles Zelda related van deze perskit gekregen.

Edit: en de code klopt niet. Die is DIS-NTR-AZDE-USA.

[ Voor 8% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:05:
Leuk geschreven door de AI.

Ik kan me alleen niet herinneren dat er een leaflet bij zat. Ik heb enkel het kartonnen hoesje, rubberen hoesje waar de cartridge inzit en de cartridge. Nou komt dit wel uit een perskit met daarin nog andere items. Misschien heb ik dus niet alles Zelda related van deze perskit gekregen.

Edit: en de code klopt niet. Die is DIS-NTR-AZDE-USA.
Het kan zijn dat de review niet 100% klopt. AI wordt wel steeds beter maar maakt op detail niveau nog wel eens fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Best mooi gemaakt en leuke guest characters.

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic