Het 'Legend of Zelda' topic

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:40:
[...]

Ik heb net de Steam Controller binnen die ook 100 euro heeft gekost. :P Maar daar heb je op de Switch weinig aan. Voordeel van de Pro2 controller is dat je E I N D E L I J K de Switch weer vanaf de bank kan starten.
---
Enige wat mij opviel in de trailers was de plastic look van Link in de regen bij het Ganon stukje. Dat zag er wat vreemd uit.
Wat bedoel je met eindelijk? Met een pro controller kon je de 1e switch ook prima vanaf de bank starten (bij mij gaat zelfs ook tegelijkertijd de tv mee aan).

Ik heb wel de allereerste versie uit 2017, misschien dat ze het er later uit hebben gehaald maar dat kan ik me niet echt voorstellen.

Switch 1 inschakelen met de pro controller: De home knop een paar seconden (ik vermoed 3 seconden) ingedrukt houden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
Met een Switch 1 Pro Controller kun je helaas niet je Switch 2 vanaf de bank aanzetten. Dus je moet altijd even naar de Switch 2 toelopen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32
Bij de Switch2 is het systeem verwijderd wat dat regelt, want het zat naast Bluetooth Low Energy. Dus een Pro1 Controller krijgt de Switch2 niet remote aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DutchKel
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:49:
Bij de Switch2 is het systeem verwijderd wat dat regelt, want het zat naast Bluetooth Low Energy. Dus een Pro1 Controller krijgt de Switch2 niet remote aan.
Ooow op die manier, maar dat was volgens mij al bekend bij de lancering van de Switch 2 dat de oude Pro controller beperkingen had. Je kon prima de oude pro controller gebruiken om de switch 1 aan te zetten, dat kon vanaf het begin al. Bij de Switch 2 hoort ook eigenlijk de pro controller 2, we mogen blij zijn dat de oude pro controller nog enigszins compatible is.

• Señor Sjon
DutchKel schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:41:
[...]

Ooow op die manier, maar dat was volgens mij al bekend bij de lancering van de Switch 2 dat de oude Pro controller beperkingen had. Je kon prima de oude pro controller gebruiken om de switch 1 aan te zetten, dat kon vanaf het begin al. Bij de Switch 2 hoort ook eigenlijk de pro controller 2, we mogen blij zijn dat de oude pro controller nog enigszins compatible is.
In deze tijd zou het juist slecht zijn als het niet compatible was, zeker omdat vrijwel alles nu via usb-c of draadloos gaat. Zo wezenlijk zijn controllers de laatste jaren niet veranderd en qua knoppen is het grofweg wel hetzelfde.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DutchKel schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:41:
[...]

De Wii ProController was 100% compatible met de WiiU, alle functionaliteit inclusief het aanzetten van de console. Dat het met Switch controller naar Switch 2 niet kan, is in die zin een vreemde keus.

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had iedereen trouwens ook door in de play demo dat het max aantal rupees waar je mee start, 200 is ipv 99? Zou dat betekenen dat de eerste (adult) wallet dan 500 geeft en de tweede (giant) wallet iets van 999 bied?

Ik hoop overigens niet dat ze de Skyward Sword principe hanteren: wallet vol, geld terug in kistje.

Commandline FTW

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:01
Ik weet wel dat bepaalde items (zoals deku nuts) duurder zijn om te kopen. (23 jaar aan inflatie tussen beide delen :+ )

Dus dan komt het wel goed van pas dat je wallet ook wat groter is.

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04

Zyron

BWRAAAAP

Voor de liefhebbers zijn de Switch 2 OoT Edition en de Pro Controller (zonder displaystand) nu te pre-orderen bij CoolBlue.

Console: https://www.coolblue.nl/product/986118/nintendo-switch-2-the-legend-of-zelda-40th-anniversary-edition.html

Controller:

https://www.coolblue.nl/p...-anniversary-edition.html

[ Voor 60% gewijzigd door Zyron op 11-09-2026 11:26 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• Señor Sjon
Die display standaard ziet er ook erg printbaar uit. Anderen hebben al leuke pogingen gemaakt zie ik
https://makerworld.com/nl...triforce-controller-stand

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

masauri

aka qwybyte

Zyron schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:20:
Voor de liefhebbers zijn de Switch 2 OoT Edition en de Pro Controller (zonder displaystand) nu te pre-orderen bij CoolBlue.

Console: https://www.coolblue.nl/product/986118/nintendo-switch-2-the-legend-of-zelda-40th-anniversary-edition.html

Controller:

https://www.coolblue.nl/p...-anniversary-edition.html
voor de switch 2, 20 euro duurder dan bij Nintendo zelf? of zie ik dat mis?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03
Ben nu een week bezig met breath of the wild. Dit is mijn eerste Zelda game. Ziet er allemaal tof uit alleen ik ga continu dood. Elke temple moet ik YouTube erbij pakken. Ligt dit aan mij? Heb heb voor nu even aan de kant gelegd. De nieuwe Zelda in november ziet er overigens wel tof uit. Deze is qua gameplay wel anders begreep ik?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 14:03
nickdew schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:21:
Ben nu een week bezig met breath of the wild. Dit is mijn eerste Zelda game. Ziet er allemaal tof uit alleen ik ga continu dood. Elke temple moet ik YouTube erbij pakken. Ligt dit aan mij? Heb heb voor nu even aan de kant gelegd. De nieuwe Zelda in november ziet er overigens wel tof uit. Deze is qua gameplay wel anders begreep ik?
Nou eigenlijk zijn juist Breath of the Wild en Tears of the Kingdom heel anders. Ocarina of Time is zoals Zelda altijd al was eigenlijk.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:54
Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:23:
[...]

Nou eigenlijk zijn juist Breath of the Wild en Tears of the Kingdom heel anders. Ocarina of Time is zoals Zelda altijd al was eigenlijk.
Daar ben ik het als speler van het eerste uur nou niet helemaal mee eens. Zelda is vooral bekend geworden met het top down perspectief. Dus dat is begonnen bij "The legend of Zelda" op de nes, of link's awakening op de gameboy, en de grote klapper was a "link to the past" op de snes. Voor mij zijn alle "van bovenaf" gespeelde zelda games hoe het zou moeten zijn.

Ocarina en majora's mask waren de eerste 3d versies die op de N64 uitkwamen. Ook vernieuwend en gaaf om te spelen, maar anders dan wat het origineel is. Idem voor botw en totk. Stuk voor stuk vette games waar de nodige uren in gegaan zijn.

Pareltje om te spelen blijft ook A link between worlds. Hopelijk brengen ze tzt weer eens een klassieke zelda van bovenaf uit :-)

[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 12-09-2026 20:16 ]

• DutchKel
Eigenlijk zijn alle Zelda's voor hun generatie hetgeen wat bedoeld is met het spel.

Daarvoor moeten we een stukje terug in de geschiedenis.
Het team van Miyamoto werkte gelijktijdig aan The Legend of Zelda en Super Mario Bros., waarbij ze probeerden de ideeën te scheiden: Super Mario Bros. zou lineair zijn, waarbij de actie in een strikte volgorde plaatsvond, terwijl The Legend of Zelda het tegenovergestelde zou zijn. Miyamoto zelf was verantwoordelijk voor het bepalen welke concepten "Zelda-ideeën" of "Mario-ideeën" waren. In tegenstelling tot Mario werd Zelda niet-lineair gemaakt en dwongen ze de spelers na te denken over wat ze nu moesten doen met raadsels en puzzels.

Met The Legend of Zelda wilde Miyamoto het idee van een spel-"wereld" nog verder brengen, door spelers een "miniatuurtuin te geven die ze in hun lade kunnen plaatsen." Hij haalde zijn inspiratie uit zijn ervaringen als jongen rond Kyoto, waar hij nabijgelegen velden, bossen en grotten verkende, en via de Zelda-titels probeert hij spelers altijd een deel van het gevoel van ontdekking en grenzeloze verwondering over te brengen dat hij voelde. "Toen ik een kind was," zei hij, "ging ik wandelen en vond ik een meer. Het was een behoorlijke verrassing voor mij om het te vinden. Toen ik zonder kaart door het land reisde, op zoek naar mijn weg, en onderweg geweldige dingen tegenkwam, realiseerde ik me hoe het voelde om op zo'n avontuur te gaan." De herinnering aan verdwaald zijn te zijn in het doolhof van schuifdeuren in het huis van zijn familie werd opnieuw gecreëerd in Zelda's labyrintische kerkers.
Dus in beginsel voldoet elk Zelda spel hieraan en bij Breath of the Wild en Tears of the Kingdom komt het momenteel het dichts bij het oorspronkelijke idee.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2026 09:58 ]

Hey Zelda fans,

Even een algemene vraag, toevallig met @Hero of Time er even overgehad en we vroegen ons af of jullie straks met de release van Ocarina of Time (Remake) liever een apart topic hebben of gewoon liever hier over de game willen praten.

Het is niet bedoeld om topics af te splitsen, maar meer bedoeld dat er in dat topic vrijer over de game gepraat kan worden, zonder dat je bang moet zijn voor spoilers. Nu gaat het hier om een remake, maar we weten niet wat er allemaal nieuws is. Nogmaals het idee is bedoeld om plaats aan te bieden waar men vrij kan praten over de game, en niet bang hoeft te zijn dat iets gespoilt word. Zo hoeven ook fans die nog niks van de game willen weten omdat ze hem later kopen, niet bang te zijn in dit topic te komen.

Laat me maar weten wat jullie ervan vinden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• k1978
  • Laatst online: 30-09 05:39
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:37:
Hey Zelda fans,

Even een algemene vraag, toevallig met @Hero of Time er even overgehad en we vroegen ons af of jullie straks met de release van Ocarina of Time (Remake) liever een apart topic hebben of gewoon liever hier over de game willen praten.

Het is niet bedoeld om topics af te splitsen, maar meer bedoeld dat er in dat topic vrijer over de game gepraat kan worden, zonder dat je bang moet zijn voor spoilers. Nu gaat het hier om een remake, maar we weten niet wat er allemaal nieuws is. Nogmaals het idee is bedoeld om plaats aan te bieden waar men vrij kan praten over de game, en niet bang hoeft te zijn dat iets gespoilt word. Zo hoeven ook fans die nog niks van de game willen weten omdat ze hem later kopen, niet bang te zijn in dit topic te komen.

De game verdient wel een apart topic ;). Kom zelf hier niet zoveel dus laat het aan de andere over.

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:37:
Hey Zelda fans,

Mijn persoonlijke mening: Dit is met de voorgaande spellen (waarbij spoilers mogelijk nog meer van belang waren) nooit gedaan voor zover ik weet. Vooral bij Breath of the Wild was dat een idee geweest (of het een goed idee is dat is nog maar de vraag).

Ik zou het bij deze topic laten, meestal wordt hier toch alleen maar het meest recente spel besproken en alles wat nieuw is. Anders krijg je dat er niks meer in deze topic wordt gezet.

De spoiler tag is juist hiervoor bedacht zodat je gemengde discussies kunt voeren.

Edit: Bij 2 topics heb je overigens ook een hele grote kans dat in beide topics hetzelfde spel wordt besproken, dan moet je mensen telkens blijven verwijzen naar het andere topic (mijn ervaring is dat topic alerts niet vaak worden gelezen) en dat komt ook niet ten goede van deze topic.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2026 10:52 ]

DutchKel schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:49:
[...]

Mijn persoonlijke mening: Dit is met de voorgaande spellen (waarbij spoilers mogelijk nog meer van belang waren) nooit gedaan voor zover ik weet. Vooral bij Breath of the Wild was dat een idee geweest (of het een goed idee is dat is nog maar de vraag).

Ik zou het bij deze topic laten, meestal wordt hier toch alleen maar het meest recente spel besproken en alles wat nieuw is. Anders krijg je dat er niks meer in deze topic wordt gezet.

De spoiler tag is juist hiervoor bedacht zodat je gemengde discussies kunt voeren.
Je hebt een punt, en inderdaad Breath of the Wild had dat inderdaad niet, Echoes of Wisdom en Tears of the Kingom hadden wel beide een apart topic.

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:52:
[...]

Je hebt een punt, en inderdaad Breath of the Wild had dat inderdaad niet, Echoes of Wisdom en Tears of the Kingom hadden wel beide een apart topic.
Zo zie je maar weer, ik zit al heel lang in deze topic en het is dus blijkbaar langs me heen gegaan dat die 2 spellen een aparte topic hadden/hebben. Overigens zie ik nu ook dat Echoes of Wishdom hier in de alert staat (voorheen was me dat dus ook niet opgevallen).

Zoals gezegd, het is een idee, en ook als dat topic er is, geen verplichting om perse dat topic te gebruiken.

• avec_style
  • Laatst online: 21:01
Ik ben het eens met @Linksquest

Een aparte topic zorgt alleen maar voor verwarring. Ik vind het zelf wel fijn dat alles in 1 grote Zelda topic zit.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 15:14
Heb alle Zelda’s maar vond de BoW de minste Zelda die ik ook gespeeld heb. Kan aan mij liggen maar het spel greep mij niet. OOT remake komt de Zelda jeuk weer volledig terug O+ Had nog geen Switch 2 en kwam dus goed uit dat de Zelda editie kwam.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DutchKel schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:49:
[...]

Dat was exact mijn redenatie ook. Als er voor elke Zelda een apart topic gemaakt gaat worden, heeft dit topic niet echt meer nut, anders dan geruchten en nieuws te delen totdat er een nieuw deel uit is, waarna de hele discussie verhuist naar het nieuwe topic. Wie niet gespoild wil worden, heeft 2 keuzes: hopen dat het in spoiler tags wordt gezet of het topic even niet lezen.
avec_style schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:08:
Ik ben het eens met @Linksquest

Een aparte topic zorgt alleen maar voor verwarring. Ik vind het zelf wel fijn dat alles in 1 grote Zelda topic zit.
Idem, dat was dus ook de reden waarom het altijd hier bleef, tot er opeens de vraag kwam om voor spoilers een apart topic te maken. Er zit een voordeel aan om het te splitsen, je hebt alle info over 1 spel in 1 topic. Als je straks hier gaat zoeken op zaken van Ocarina of Time, krijg je de N64 versie, de 3DS denk ik en nu ook al Switch 2 gerelateerde posts. Zelfde game, maar functioneel werken ze alle 3 net iets anders qua controls.
Het geeft overigens wel heel mooi de verschillen aan tussen de releases. Dat zou je met aparte topics niet zo snel krijgen.

Commandline FTW

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:59
Imo ook liever 1 topic.

• Señor Sjon
sahinasappelsap schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:39:
[...]

Daar ben ik het als speler van het eerste uur nou niet helemaal mee eens. Zelda is vooral bekend geworden met het top down perspectief. Dus dat is begonnen bij "The legend of Zelda" op de nes, of link's awakening op de gameboy, en de grote klapper was a "link to the past" op de snes. Voor mij zijn alle "van bovenaf" gespeelde zelda games hoe het zou moeten zijn.

Ocarina en majora's mask waren de eerste 3d versies die op de N64 uitkwamen. Ook vernieuwend en gaaf om te spelen, maar anders dan wat het origineel is. Idem voor botw en totk. Stuk voor stuk vette games waar de nodige uren in gegaan zijn.

Pareltje om te spelen blijft ook A link between worlds. Hopelijk brengen ze tzt weer eens een klassieke zelda van bovenaf uit :-)
Links Awakening had een remake en je had 2 jaar terug Echoes of Wisdom in hetzelfde perspectief. Moet die nog steeds uitspelen, maar het feit dat je bijna niet zelf kan vechten vind ik wel wat vervelend worden.
Starscreamer schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:15:
Heb alle Zelda’s maar vond de BoW de minste Zelda die ik ook gespeeld heb. Kan aan mij liggen maar het spel greep mij niet. OOT remake komt de Zelda jeuk weer volledig terug O+ Had nog geen Switch 2 en kwam dus goed uit dat de Zelda editie kwam.
Dat heb ik met ToTK. Heb het in BotW allemaal wel een keer gedaan en de grote ergernis (durability) zit er nog steeds in.
Ook in 1 topic houden. En we gaan toch geen zwarte balken topic krijgen voor iets wat we 28 jaar geleden terug ervaren hebben? Oei, nu klink ik wel oud...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Señor Sjon schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:10:
Ook in 1 topic houden. En we gaan toch geen zwarte balken topic krijgen voor iets wat we 28 jaar geleden terug ervaren hebben? Oei, nu klink ik wel oud...
Daarnaast zijn er ook mensen van 30 die het origineel op de N64 nooit hebben gespeeld en geen 3DS hebben gekocht voor de remake daar.

En wat als er wat nieuwe dingen in zitten? Wil je dat ook direct lezen ipv zelf vinden/achter komen?

Commandline FTW

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 15:14
Hero of Time schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:27:
[...]

Daarnaast zijn er ook mensen van 30 die het origineel op de N64 nooit hebben gespeeld en geen 3DS hebben gekocht voor de remake daar.

En wat als er wat nieuwe dingen in zitten? Wil je dat ook direct lezen ipv zelf vinden/achter komen?
Wist je dat ik niet eens in de gaten had dat de 3DS een remaster was.

Kwam pas jaren later achter :+ in mijn hoofd zag het op de N64 hetzelfde uit.

• Señor Sjon
Hero of Time schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:27:
[...]

Ik vind dat nooit zo problematisch, lees ook vaak vooruit wat er gaat gebeuren als ik series kijk. :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

https://www.nintendo.com/...c-ocarina-of-time-129987/

50 USD en al gelijk uitverkocht op de eerste dag :') Nog geen NL link gevonden op Nintendo, wel een placeholder op de HORI EU site: https://horieurope.com/en-eu/products/nsx-261

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 15-09-2026 17:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

€50 lijkt me als ik naar de foto kijk een redelijke prijs, tenminste hij oogt niet goedkoop.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:46

RayNbow

Kirika <3

...ik heb vanochtend een ocarina (als in: een muziekinstrument) besteld op Amazon JP. 😅

Voor net geen 3 tientjes... plus 2 tientjes verzending.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37
RayNbow schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:49:
...ik heb vanochtend een ocarina (als in: een muziekinstrument) besteld op Amazon JP. 😅

Voor net geen 3 tientjes... plus 2 tientjes verzending.
BAX heeft ze voor twee tientjes, en dan heb je hem sneller in huis, mocht je er eentje willen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Paar jaar geleden kreeg ik een ocarina voor m'n verjaardag van vrienden. Geen idee of het fatsoenlijk bruikbaar is.

Commandline FTW

Ik heb zelf een 20 jaar geleden een porseleinen Ocarina gekocht, hij doet het wel, maar klinkt als een blokfluit :P

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03
€50 is wel fors zeg voor zo’n gimmick. Dan ga ik het wel neuriën :+

• JackAvery
  • Laatst online: 20:51

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom—Secrets of the Zonai will launch March 30, 2027. Thank you for your patience as we prepare the highest standard of quality that you have come to expect and deserve. Preorder and details: https://bit.ly/4cEu7by

— Dark Horse Comics (@darkhorse.com) 2026-09-15T16:00:23.503031078Z
Ik weet dat iedereen het nu over Ocarina of Time heeft maar de Engelstalige versie van het ToTK artbook wordt dus uitgesteld tot eind maart.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2026 20:25 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb al de Hero's Edition gepre-ordered toen ik 'm bij Archonia zag. Beide edities zijn daar blijkbaar nog te bestellen. Verwachte datum is nog niet aangepast en staat nog op 20 okt - 3 nov.

Commandline FTW

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 13:16
sahinasappelsap schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:39:
[...]

Eens. Dat is hoe Zelda is begonnen en beroemd is geworden. Ik vind dan weer wel dat er eigenlijk geen "zo hoort Zelda te zijn" meer is tegenwoordig. Dat vind ik zo tof m.b.t. een aantal van Nintendo's franchises als Zelda en Mario. Dan weer 2D, dan weer 3D en omgekeerd.

Er is toch nog niet enorm lang geleden een topdown Zelda op de Switch uitgebracht (Echoes of Wisdom)? Vond ik een erg leuke game, weer eens wat anders qua speelstijl.

A Link between Worlds is echt een pareltje, die heb ik grijs gespeeld op de 3DS.

• TomBraamhaar
Voor mij is er idd ook geen "Zo hoort Zelda te zijn". Nintendo heeft ook bij Zelda nooit hetzelfde trucje gedaan en ik heb het idee dat ze geen nieuwe deel maken als er geen nieuwe ideeën zijn.

BotW voelde voor mij echt als een frisse wind. Moet eerlijk zeggen dat ik een paar jaar een game droogte had en de Wii U had over geslagen. BotW kocht ik bijna blind met de Switch op day one. Misschien omdat ik er zo blind in ging, dat ik geen echte verwachtingen had. Maar dit is voor mij de beste Zelda, en misschien wel de beste game, ooit.
@Hero of Time Ik heb net mail gekregen van My Nintendo dat de Mineru zonoÏde Amiibo op de post is.

TomBraamhaar schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:33:
Voor mij is er idd ook geen "Zo hoort Zelda te zijn". Nintendo heeft ook bij Zelda nooit hetzelfde trucje gedaan en ik heb het idee dat ze geen nieuwe deel maken als er geen nieuwe ideeën zijn.

BotW voelde voor mij echt als een frisse wind. Moet eerlijk zeggen dat ik een paar jaar een game droogte had en de Wii U had over geslagen. BotW kocht ik bijna blind met de Switch op day one. Misschien omdat ik er zo blind in ging, dat ik geen echte verwachtingen had. Maar dit is voor mij de beste Zelda, en misschien wel de beste game, ooit.
Ik vond bij BotW zelf alleen jammer dat de grote temples, wat daar titans zijn, minder als een temple aanvoelde, ja je hebt die shrines, maar het voelde toch anders.

• Señor Sjon
Sommige shrines waren een stuk complexer dan die divine beasts. Door o.a. windbombs hebben ze te snelle forward motion uit TotK gesloopt wat alles toch wat slomer aan doet voelen soms.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:41:
@Hero of Time Ik heb net mail gekregen van My Nintendo dat de Mineru zonoÏde Amiibo op de post is.
Ik kreeg die vandaag ook. Release was de 17e, verzending de 16e. Grappige is dat ik wat later mail van de Duitse DHL kreeg (wel grotendeels in het Engels), dat het 2 werkdagen duurt.
Linksquest schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:42:
[...]

Ik vond bij BotW zelf alleen jammer dat de grote temples, wat daar titans zijn, minder als een temple aanvoelde, ja je hebt die shrines, maar het voelde toch anders.
Ew, waarom gebruik je voor de Divine Beasts de Nederlandse naam? En eerder ook 'Zonoïde'. Maar je zegt dan wel weer 'shrines'. Zou je het spel dan ook 'Adem van de Wildernis' noemen? :+

Commandline FTW

Nee man, blijft gewoon Breath of the Wild :D

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DHL is vandaag onderweg met m'n Mineru amiibo. Geweldige tijdsindicatie ook weer, tussen 10:00 en 18:00. Oftewel, ik kan niet eens even boodschappen doen, want gegarandeerd dat 'ie dan net voor de deur staat. Al is de status nog 'aangekomen in regio' en nog niet 'onderweg met bezorger'.

Is iig iets beter dan tussen 17:00 en 21:00, want ik ga ook nog eens uit eten.

Edit:
Nu issie met de bezorger onderweg, betere indicatie gekregen en valt gelukkig stuk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 18-09-2026 11:50 ]

Commandline FTW

Hero of Time schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:42:
DHL is vandaag onderweg met m'n Mineru amiibo. Geweldige tijdsindicatie ook weer, tussen 10:00 en 18:00. Oftewel, ik kan niet eens even boodschappen doen, want gegarandeerd dat 'ie dan net voor de deur staat. Al is de status nog 'aangekomen in regio' en nog niet 'onderweg met bezorger'.

Is iig iets beter dan tussen 17:00 en 21:00, want ik ga ook nog eens uit eten.

Edit:
Nu issie met de bezorger onderweg, betere indicatie gekregen en valt gelukkig stuk beter.
Die 10 tot 18 is bij mij meestal standaard als ze op die dag komen, maar nog niet onderweg zijn, op moment dat ze altijd onderweg zijn, krijg ik een wat beter blok. Ik heb nu tussen 13:15 en 17:15.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:22:
[...]

Die 10 tot 18 is bij mij meestal standaard als ze op die dag komen, maar nog niet onderweg zijn, op moment dat ze altijd onderweg zijn, krijg ik een wat beter blok. Ik heb nu tussen 13:15 en 17:15.
Heb de mijne net ontvangen.

Commandline FTW

Nice, ik heb hem ook binnen, ziet er leuk uit.

Een nieuwe korte promotie trailer van 20 seconden 🤣

• RollieBollie
  • Laatst online: 30-09 13:23
Damn. Spoilers.
spoiler:
Blijkbaar zit de triforce erin.
Geintje. Heb de OG en 3DS remake bij release gespeeld.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vind ik deze wat meer recent, 4 dagen geleden geplaatst (en recommended bij bovenstaande):

Commandline FTW

• JackAvery
  • Laatst online: 20:51
Hero of Time schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:14:
Vind ik deze wat meer recent, 4 dagen geleden geplaatst (en recommended bij bovenstaande):
[YouTube: The Legend of Zelda: Ocarina of Time Trailer 2 ( Nintendo Switch 2 )]
Dit is een fan trailer.

• DutchKel
Ik kan niet wachten tot de officiële soundtrack uit is ervan. Het lijkt me heerlijk de bekende deuntjes vanuit een volledig symphonie orkest te horen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, shit, niet naar het kanaal gekeken. Neemt niet weg dat 'ie een mooie compilatie heeft gemaakt.

Commandline FTW

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 08:21
Switch 2 gekocht voor de Ocarina of time. Eerste playthrough aangezien ik als kind altijd meekeek met m'n grote broer op de N64. Hij kreeg de puzzels namelijk wel opgelost -_-

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:52
Sinds vorige maand heb ik een Switch 2 gekocht. Nooit een console gehad buiten de originele Gameboy met Tetris, Mario en Zelda Links Awakening die eens via via gekregen heb toen ik een jaar of 13 was. Wel eens Zelda gespeeld toen, maar snapte er nog niet zoveel van. Ik speel al heel mijn leven op PC.

Na het zien van alle hype rond Ocarina of Time ook een preorder geplaatst want die ziet er een leuk spel uit.

Liep deze week door de bib en ik zag Zelda Links Awakening en BOTW liggen. Ik heb Links Awakening meegenomen en dit spel is echt mega. BOTW ga ik eens halen als OOT uit is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• TomBraamhaar
Broodro0ster schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:33:
Sinds vorige maand heb ik een Switch 2 gekocht. Nooit een console gehad buiten de originele Gameboy met Tetris, Mario en Zelda Links Awakening die eens via via gekregen heb toen ik een jaar of 13 was. Wel eens Zelda gespeeld toen, maar snapte er nog niet zoveel van. Ik speel al heel mijn leven op PC.

Na het zien van alle hype rond Ocarina of Time ook een preorder geplaatst want die ziet er een leuk spel uit.

Liep deze week door de bib en ik zag Zelda Links Awakening en BOTW liggen. Ik heb Links Awakening meegenomen en dit spel is echt mega. BOTW ga ik eens halen als OOT uit is.
One of us...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Broodro0ster schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:33:
Let wel dat je 3 flink andere ervaringen zal hebben. Links Awakening is de klassieke top-down Zelda. Breath of the Wild is niet zoals voorgaande 3D Zelda's waren, maar enorm open en alle vrijheid en potentiële issues die daar bij komen kijken. Ocarina of Time was revolutionair destijds omdat het de eerste 3D Zelda was, maar ook erg lineair.

Hopelijk geniet je van alle drie. Bij BotW heb je echt een hele hoop te doen, voor je het weet zit je aan >200 uur alleen maar door rondlopen en ontdekken.

Commandline FTW

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Hier aan The Legend of Zelda: The Minish Cap op de Switch, lekkere game moet ik zeggen. Best pittige puzzels soms om weer verder te komen. Voor mijn gevoel is het in de huidige Zelda's allemaal net een tandje makkelijker.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Minish Cap is zeker een goede Zelda. Het enige nadeel wat ook wel enigszins terecht wordt genoemd is de enorme fetch quest heen en weer rennen met de Kinstones. Je bent regelmatig van de ene kant van de wereld naar de andere aan het rennen om het passende stukje te vinden en plaatsen.

Commandline FTW

• D. Ninjai
Om in de sferen van Zelda te komen speel ik momenteel ook Links Awakening op de Switch en vind het superleuk. Ouderwets verkennen en tig dingen proberen, 20x een rondje lopen in een dungeon en dan een eureka moment krijgen. Even wennen dat het vroeger wat lastiger was om uit te vogelen wat je moest doen.

Door die uil en maffe personages in een klein dorpje moest ik aan Twin Peaks denken, een van mijn favoriete series. En toen ik wat achtergrond ging lezen over LA was de serie ook nog eens inspiratie voor de game. The owls are not what they seem :+

Hierna Wind Waker voor het eerst spelen. BotW al een keer uitgespeeld. TotK geen interesse in, lijkt mij meer van hetzelfde en ben een beetje open wereld moe geworden.

• Broodro0ster
  • Laatst online: 17:52
Hero of Time schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:51:
[...]

Let wel dat je 3 flink andere ervaringen zal hebben. Links Awakening is de klassieke top-down Zelda. Breath of the Wild is niet zoals voorgaande 3D Zelda's waren, maar enorm open en alle vrijheid en potentiële issues die daar bij komen kijken. Ocarina of Time was revolutionair destijds omdat het de eerste 3D Zelda was, maar ook erg lineair.

Hopelijk geniet je van alle drie. Bij BotW heb je echt een hele hoop te doen, voor je het weet zit je aan >200 uur alleen maar door rondlopen en ontdekken.
Ja, ik ben er mij bewust van dat het 3 andere games zijn. Heb me ondertussen al een beetje ingelezen. BOTW spreekt mij ook het minst aan door de lange playtime en dat het minder linear is. Vroeger vond ik ontdekken in een grote wereld super, nu vind ik een linear spel met goed verhaal gewoon chill om te spelen. Zo heb ik me goed vermaakt met 007 First Light deze zomer. Niet teveel nadenken en enjoy the ride :D Dus ik denk dat ik me goed ga amuseren met OoT.

Ondertussen ook gezien dat de andere Zelda titels ook via de bibliotheek te verkrijgen zijn, dus ik zal daar wel de komende tijd nog een paar keer langs gaan.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 21:56
D. Ninjai schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:53:
Om in de sferen van Zelda te komen speel ik momenteel ook Links Awakening op de Switch en vind het superleuk. Ouderwets verkennen en tig dingen proberen, 20x een rondje lopen in een dungeon en dan een eureka moment krijgen. Even wennen dat het vroeger wat lastiger was om uit te vogelen wat je moest doen.

Door die uil en maffe personages in een klein dorpje moest ik aan Twin Peaks denken, een van mijn favoriete series. En toen ik wat achtergrond ging lezen over LA was de serie ook nog eens inspiratie voor de game. The owls are not what they seem :+

Hierna Wind Waker voor het eerst spelen. BotW al een keer uitgespeeld. TotK geen interesse in, lijkt mij meer van hetzelfde en ben een beetje open wereld moe geworden.
Ik moet zeggen, toen ik paar jaar terug na BOTW ook TOTK speelde viel het me echt tegen, ben toen ook niet verder gekomen dan de eerste sage. Wilde toen perse bepaalde zaken in de juiste volgorde doen. Wat eigenlijk de charme van het spel verpest.

Ben vorige week een nieuwe playthrough begonnen. Heel bewust nu veel meer blanco ingestapt. Ook gewoon veel meer van ik heb nu zin om dit of dat te doen op x of y manier. Ik heb de main quest amper aangeraakt. Enkel het start gebied.

Misschien denk ik over een week ben er wel weer klaar mee. Maar voor nu vermaak ik me er wel weer prima mee.

Wel heel erg zin in OoT. Juist het lineaire spreekt me daar heel erg in aan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben ook benieuwd welk extraatje er zal zijn in deze versie. Bij Wind Waker HD had je de Tingle Bottle als vervanger voor de Tingle Tuner, maar bij Twilight Princess kreeg je het toch wel handige Poe Lantern als item. Bij OoT 3D had je de Sheikah Passages of hoe die Mask of Truth kruipruimtes ook heten waar delen compleet voorgekauwd worden. Dat enorme hand-holding hoeft voor mij niet, dat verpest juist het principe van Zelda om zelf puzzels op te lossen. Weet je het echt niet, dan is er tegenwoordig internet.

Ik vond de Horseback Archery het meest vervelende als minigame voor een piece of heart en grotere quiver. Ik verwacht dat het met de gyro wat makkelijker is. De mini games in Hyrule Castle Market en Kakariko Village vielen an sich nog wel mee. Benieuwd of ze hier wat mee (gaan) doen.

Commandline FTW

• Señor Sjon
Kist schreef op zondag 27 september 2026 @ 11:28:
[...]

Ik moet zeggen, toen ik paar jaar terug na BOTW ook TOTK speelde viel het me echt tegen, ben toen ook niet verder gekomen dan de eerste sage. Wilde toen perse bepaalde zaken in de juiste volgorde doen. Wat eigenlijk de charme van het spel verpest.

Ben vorige week een nieuwe playthrough begonnen. Heel bewust nu veel meer blanco ingestapt. Ook gewoon veel meer van ik heb nu zin om dit of dat te doen op x of y manier. Ik heb de main quest amper aangeraakt. Enkel het start gebied.

Misschien denk ik over een week ben er wel weer klaar mee. Maar voor nu vermaak ik me er wel weer prima mee.

Wel heel erg zin in OoT. Juist het lineaire spreekt me daar heel erg in aan.
Ik kom er bij TotK ook maar niet in. Het 'smeden' van wapens is een keer leuk, maar je blijft bezig. Om maar niet te spreken over iets op een pijl zetten met het eindeloze horizontale menu. Ook in EoW heb die menustijl en in OoT zag ik hem ook in de trailer. Kan niet zeggen dat ik dat een prettige ervaring vond.

• hotymoty
  • Laatst online: 30-09 09:38
Ik ben net een 5tal uur begonnen aan Wind Waker (HD). Erg vermakelijk, maar vind het soms toch wel pittig. Dan moet ik ergens heen of iets doen waar je zelf achter moet komen zonder hint. Vaak ben ik echt maar met iedereen aan het praten in de hoop dat je een hint of iets krijgt. Dit gevoel had ik als jongetje ook toen ik voor het eerst Ocarina of Time speelde. Je werd echt gedwongen om te onderzoeken.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:10

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

hotymoty schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:28:
Dit gevoel had ik als jongetje ook toen ik voor het eerst Ocarina of Time speelde. Je werd echt gedwongen om te onderzoeken.
Welcome to pre-2010ish gamedesign :D

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik ben net een 5tal uur begonnen aan Wind Waker (HD). Erg vermakelijk, maar vind het soms toch wel pittig. Dan moet ik ergens heen of iets doen waar je zelf achter moet komen zonder hint. Vaak ben ik echt maar met iedereen aan het praten in de hoop dat je een hint of iets krijgt. Dit gevoel had ik als jongetje ook toen ik voor het eerst Ocarina of Time speelde. Je werd echt gedwongen om te onderzoeken.
Welke generatie ben je? Gen Z? :P Ik bedoel het lief.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• D. Ninjai
Ik ben de schaamte voorbij dat ik dan wel gewoon even opzoek als ik echt te lang blijf vastzitten. De tijd die ik vroeger had als kind heb ik niet meer dus ik wil ook gewoon door.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
D. Ninjai schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:56:
Ik ben de schaamte voorbij dat ik dan wel gewoon even opzoek als ik echt te lang blijf vastzitten. De tijd die ik vroeger had als kind heb ik niet meer dus ik wil ook gewoon door.
Hier ook hoor. Ben zelf blijkbaar een Millenial :+ maar zoek gewoon op waar het nodig is na een tijd. Ook kies ik voor easy of story mode omdat ik het spel en het verhaal wil doen. Daar haal ik al voldoening uit. Als ik iets moeilijks wil spelen, dan kies ik een spel wat dat is Tunic, Dark/Demon Souls en dergelijke.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
Voor mij is gamen juist de uitdaging en het zelf uit te zoeken en vinden. Voor mijn gevoel doet iets opzoeken hoe het moet de ervaring teniet. Dan kan ik het net zo goed niet spelen.😁 Juist zelf onderzoeken en vinden is wat de Zelda games leuk maken.

Maar dit is al een eeuwenoude discussie. So you do you. Allemaal goed. Als je maar plezier beleeft. 😊

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:44

Tarin

Just plain weird.

Ik zit Wind Waker HD net ook (weer) te spelen (bijna klaar in Hero Mode). Blijft een gaaf spel, ik blijf het varen ook leuk vinden (mede dankzij het turbozeil), hoewel het vinden van alles Pieces of Heart in andere Zelda's makkelijker leek te zijn. Ik heb nu alle schatkaarten, bijna 5000 rupees over en mis 11 van de 44 Pieces of Heart..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• hotymoty
  • Laatst online: 30-09 09:38
Mog schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:55:
[...]

Welke generatie ben je? Gen Z? :P Ik bedoel het lief.
Bouwjaar 1994. Ik speelde ocarina toen ik 5 of 6 was. Deels mijn Engelse vaardigheid ook geleerd van spellen zoals Zelda en Pokemon haha

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:57
Voor wie naar een van de concerten wil, tickets zijn vanaf morgen ongeveer 13.00 te koop, en ze zijn bezig voor extra concerten:

Ticket sales are scheduled to begin from September 30th 2026, with exact sale dates varying by venue. Additional concerts in France, Germany, Italy and Spain are currently being planned, with details and additional cities to be announced in the near future.

• DutchKel
Wie kan zich nog de tijd herinneren dat je elk boompje probeerde plat te branden met de blauwe kaars en na 1 keer gebruiken weer even terug naar het vorige scherm en weer terug om de volgende boom proberen plat te branden. Alleen om de geheimen te ontdekken. Of overal bommen leggen totdat ze op zijn om te kijken of je ergens stiekem door kunt gaan...
spoiler:
Ik heb het uiteraard over The Legend of Zelda in die mooie gouden cardridge.

Transportman schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:30:
Voor wie naar een van de concerten wil, tickets zijn vanaf morgen ongeveer 13.00 te koop, en ze zijn bezig voor extra concerten:

Ticket sales are scheduled to begin from September 30th 2026, with exact sale dates varying by venue. Additional concerts in France, Germany, Italy and Spain are currently being planned, with details and additional cities to be announced in the near future.
Als Duitsland een beetje in de buurt is, kan ik daar misschien wel naar toe gaan.

• Zerora
DutchKel schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:57:
Wie kan zich nog de tijd herinneren dat je elk boompje probeerde plat te branden met de blauwe kaars en na 1 keer gebruiken weer even terug naar het vorige scherm en weer terug om de volgende boom proberen plat te branden. Alleen om de geheimen te ontdekken. Of overal bommen leggen totdat ze op zijn om te kijken of je ergens stiekem door kunt gaan...
spoiler:
Ik heb het uiteraard over The Legend of Zelda in die mooie gouden cardridge.
Ik had zo'n actie in Links Awakening vroeger. Als kind was mn engels nog niet zo goed en begreep ik veel ook niet. Mn pa mocht alles vertalen voor mij. Dus ik wist dat ik voor de 3e dungeon key ergens moest graven, maar niet waar. Ik heb dus letterlijk elk vakje waar ik kon komen afgegraven toen. En toen kwam ik erachter dat met Richard moest praten :+

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is juist de pracht van Zelda games. Ontdekken en proberen. Bij Wind Waker krijg je wat uitleg over het kwadrant als je de vis wat all-purpose bait geeft (en de kaart van het eiland/kwadrant). Het kan soms wat vreemd klinken wat 'ie zegt, maar wat later zal je opeens een 'oooohhh' momentje krijgen en snap je 't. En als je echt niet meer weet waar je heen moet, praat met je boot. En kijk op je kaart, het eiland waar je heen moet staat als 't goed is gemarkeerd.
Linksquest schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:28:
[...]

Als Duitsland een beetje in de buurt is, kan ik daar misschien wel naar toe gaan.
Frankrijk is met de trein anders ook nog wel te doen, afhankelijk waar het is.
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 10:25:
[...]

Ik kom er bij TotK ook maar niet in. Het 'smeden' van wapens is een keer leuk, maar je blijft bezig. Om maar niet te spreken over iets op een pijl zetten met het eindeloze horizontale menu. Ook in EoW heb die menustijl en in OoT zag ik hem ook in de trailer. Kan niet zeggen dat ik dat een prettige ervaring vond.
Ja, wat ik zo snel in de play demo/trailers zag, vind ik het item wisselen bij de OoT remake ook niet heel fijn. Leuk dat je elk item kan kiezen zonder elke keer het menu te openen, het haalt alsnog iets van de snelheid weg. Je hebt toch vaak een paar specifieke items bijna permanent toegewezen aan knoppen. Met Adult Link had ik bijvoorbeeld altijd de Ocarina, boog en hookshot aan. En soms dan de Ocarina wisselen voor bommen of hamer. En als kind veelal boomerang en slingshot. Voor bosses dan weer de deku stick want die doet 2x meer damage dan je zwaard en nog eens 2x als je een jumpslash doet. Gohma dood met 2 sprongen. 8)

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zerora schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:59:
[...]

Ik had zo'n actie in Links Awakening vroeger. Als kind was mn engels nog niet zo goed en begreep ik veel ook niet. Mn pa mocht alles vertalen voor mij. Dus ik wist dat ik voor de 3e dungeon key ergens moest graven, maar niet waar. Ik heb dus letterlijk elk vakje waar ik kon komen afgegraven toen. En toen kwam ik erachter dat met Richard moest praten :+
Oh, dat graven heb ik ook gedaan met LA, ALttP, Oracles en Minish Cap (Mole Mitts in dit geval).

Commandline FTW

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

[...]

Maar Richard ben ik destijds ook een tijd op zoek geweest. En uiteindelijk heb Ik heel Koholinth afgegraven, overal onder water gezwommen en elke muur geprikt met het zwaard.
Dat was ook een van de redenen dat ik Twilight Princess overweldigend vond - in OoT zat nog niet zo vreselijk veel detail, maar in TP had ik het gevoel dat je makkelijk iets over het hoofd kon zien. Uiteindelijk wel alle insecten gevonden en naar Agitha gebracht natuurlijk.
Hero of Time schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:32:
[...]

Dat is juist de pracht van Zelda games. Ontdekken en proberen. Bij Wind Waker krijg je wat uitleg over het kwadrant als je de vis wat all-purpose bait geeft (en de kaart van het eiland/kwadrant). Het kan soms wat vreemd klinken wat 'ie zegt, maar wat later zal je opeens een 'oooohhh' momentje krijgen en snap je 't. En als je echt niet meer weet waar je heen moet, praat met je boot. En kijk op je kaart, het eiland waar je heen moet staat als 't goed is gemarkeerd.

[...]
Ik heb destijds met de eerste playthrough aantekeningen zitten maken wat de vis te melden had, sommige dingen heb je pas veel later nodig. Maar met de hd-versie kan je de info ook via de kaart opvragen als je eenmaal met de vis gepraat hebt dacht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Tarin op 29-09-2026 21:46 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Reminder voor mensen die naar het Zelda Concert in Europa willen. Vanaf morgen om 13:00 zijn de kaarten te bestellen.

https://zelda.gameconcerts.com

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tarin schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:37:
[...]

Ik heb destijds met de eerste playthrough aantekeningen zitten maken wat de vis te melden had, sommige dingen heb je pas veel later nodig. Maar met de hd-versie kan je de info ook via de kaart opvragen als je eenmaal met de vis gepraat hebt dacht ik.
Je kan altijd nog een keer bait gooien om de hint weer te krijgen. :)

Commandline FTW

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hero of Time schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:42:
[...]

Je kan altijd nog een keer bait gooien om de hint weer te krijgen. :)
Maar dan moet je daar weer heen varen, en als je in een hoek ergens iets over bij welke maanstand het spookschip langs komt hebt gehoord, kan je met een beetje pech 5 vissen voeren voordat je de juiste hebt.
Maar ok, je moet wat om 60 Beedle-shop-ship-punten te verzamelen ;).

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tarin schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:48:
[...]

Maar dan moet je daar weer heen varen, en als je in een hoek ergens iets over bij welke maanstand het spookschip langs komt hebt gehoord, kan je met een beetje pech 5 vissen voeren voordat je de juiste hebt.
Maar ok, je moet wat om 60 Beedle-shop-ship-punten te verzamelen ;).
Voor de Ghost Ship is het al helemaal eenvoudig: wanneer die verschijnt, zie je 'm bij dat eiland op de kaart staan! Pas als je de chart hebt en geopend, anders heb je er niks aan. En op de chart zelf staat ook de stand bij elk eiland.

Voor nou net dit voorbeeld zijn de vis hints niet zo heel zinvol. :P

Commandline FTW

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Hero of Time Dat is waar ook. The Wind Waker heeft een beetje een overdaad aan kaarten, merkte ik toen ik de laatste Treasure Charts aan het zoeken was, vandaar mijn notitieblokje. Maar het heeft ook een leuk uitgewerkt vechtsysteem, het is leuk om om Darknuts heen te rollen of over hun hoofd te salto'en, en met de grappling hook feathers, crests, pendants en necklaces te pikken.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:15
Hero of Time schreef op zondag 27 september 2026 @ 12:21:
Ben ook benieuwd welk extraatje er zal zijn in deze versie. Bij Wind Waker HD had je de Tingle Bottle als vervanger voor de Tingle Tuner, maar bij Twilight Princess kreeg je het toch wel handige Poe Lantern als item. Bij OoT 3D had je de Sheikah Passages of hoe die Mask of Truth kruipruimtes ook heten waar delen compleet voorgekauwd worden. Dat enorme hand-holding hoeft voor mij niet, dat verpest juist het principe van Zelda om zelf puzzels op te lossen. Weet je het echt niet, dan is er tegenwoordig internet.

Ik vond de Horseback Archery het meest vervelende als minigame voor een piece of heart en grotere quiver. Ik verwacht dat het met de gyro wat makkelijker is. De mini games in Hyrule Castle Market en Kakariko Village vielen an sich nog wel mee. Benieuwd of ze hier wat mee (gaan) doen.
Oh ja, die was ik vergeten, de Horseback Archery, heb ik dan ook alleen maar gedaan in mijn 100% playthrough. Man zovaak als ik dat opnieuw heb moeten doen.. :'(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

jbdeiman schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:38:
[...]

Oh ja, die was ik vergeten, de Horseback Archery, heb ik dan ook alleen maar gedaan in mijn 100% playthrough. Man zovaak als ik dat opnieuw heb moeten doen.. :'(
Heb hem een tijd geleden op de Gamecube gedaan, dat was inderdaad het minste van het spel, maar met gyro-aiming wordt het een stuk leuker denk ik.

Zin an. Nog 5 weken ofzo, kijken of ik dan wel zo'n beetje klaar ben met Pokopia. Gisteren BotW uitgespeeld, Wind Waker had ik parallel gespeeld maar de WiiU stond de afgelopen maanden niet aangesloten, die kan ik vanavond uitspelen, Majoras Mask ben ik een aardig eind in maar ik denk dat ik op de 3DS opnieuw begin, die is op de Gamecube toch een beetje suboptimaal hoewel het wel een fijne manier is om die oude games via HDMI op een groter scherm te spelen. Misschien slinger ik tussendoor Links Awakening DX nog een keer aan via de Gameboy Player, die speelt altijd wel lekker weg.
Tears of the Kingdom voor de Switch 2 moet dan maar wachten tot na OoT.

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
[...]

Ja herkenbaar hoor. In de tweede (denkik) dungeon zat ook een kamer waar de vijanden in een bepaalde volgorde afgemaakt moesten worden om een sleutel te krijgen, maar had echt geen idee, want sprak nauwelijks Engels. Weken vastgezeten, mooie tijden.

• RollieBollie
  • Laatst online: 30-09 13:23
Tarin schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:48:
[...]

Tears of the Kingdom voor de Switch 2 moet dan maar wachten tot na OoT.
Zo zat ik vorige week ook.

Had weer zin om een game te starten, maar tsja, zodra OoT er is stop ik weer met die andere game. Ben daarom begonnen aan Tinykin. Lijkt een beetje op Pikmin. Was een goede tip vanuit de Switch 2 topic.
Hero of Time schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:32:
[...]

Frankrijk is met de trein anders ook nog wel te doen, afhankelijk waar het is.
Net even op de die link van @Mog gekeken, maar Duitsland en Frankrijk staan er nog niet bij, gezien de datums, ben ik bang dat die concerten misschien pas in 2028 gaan plaatsvinden.

• Zerora
CrabpPeople schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:44:
[...]

Ja herkenbaar hoor. In de tweede (denkik) dungeon zat ook een kamer waar de vijanden in een bepaalde volgorde afgemaakt moesten worden om een sleutel te krijgen, maar had echt geen idee, want sprak nauwelijks Engels. Weken vastgezeten, mooie tijden.
Ja, die ook ja. Heb ik ook een lange tijd vastgezeten.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Linksquest schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:47:
[...]

Net even op de die link van @Mog gekeken, maar Duitsland en Frankrijk staan er nog niet bij, gezien de datums, ben ik bang dat die concerten misschien pas in 2028 gaan plaatsvinden.
Die worden inderdaad "later" aangekondigd. Zal wel tweede helft 2027 of eerste helft 2028 worden.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ben wachtende 12.922 bij de Zelda concerten in Londen :'(

• Transportman
Mog schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:05:
Ben wachtende 12.922 bij de Zelda concerten in Londen :'(
De andere locaties zijn ook drama, Glasgow ben ik 1500, Stockholm 1000, Edinburgh is de site eruit geklapt.

• Transportman
Transportman schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:06:
[...]

De andere locaties zijn ook drama, Glasgow ben ik 1500, Stockholm 1000, Edinburgh is de site eruit geklapt.
Edinburgh is al uitverkocht.

• Transportman
Het is mij gelukt is Stockholm, maar daar was het ook al bijna uitverkocht, op beide dagen waren er alleen nog wat losse stoelen over.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Er zijn nog 2467 wachtenden voor me. Ik heb bijna geen hoop meer. Ik heb ook nog eens 2 stoelen naast elkaar nodig.

Voordeel: ik kan een andere stad dan Londen uitkiezen voor ons weekendje weg.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Het is toch nog gelukt! Na 2 uur en 30 minuten wachten was ik er eindelijk doorheen! Kaartjes voor de zondagavond voorstelling in Londen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tarin schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:16:
@Hero of Time Dat is waar ook. The Wind Waker heeft een beetje een overdaad aan kaarten, merkte ik toen ik de laatste Treasure Charts aan het zoeken was, vandaar mijn notitieblokje. Maar het heeft ook een leuk uitgewerkt vechtsysteem, het is leuk om om Darknuts heen te rollen of over hun hoofd te salto'en, en met de grappling hook feathers, crests, pendants en necklaces te pikken.
Weet je wat het leukste is? Een parry over de Darknut heen zodat je z'n helm eraf slaat, dan met ice arrows 'm bevriezen en snel een jump attack met de Skull Hammer. Insta-kill. :Y)
En de light arrows zijn ook leuk, doden vijanden in een enkel schot. Maar er is 1 vijand die ze kan blokkeren: Moblins.
jbdeiman schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:38:
[...]

Jep, zo vaak net 1490 punten gehaald of heel goed op weg zijn en dan de laatste pot missen voor 100 punten. En dan zie je speedrunners even met gemak beide keren een top score schieten alsof het niks is. :X

Commandline FTW

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste