• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:03:
Ik zet het even voor je onder spoiler

spoiler:
Om de Light Dragon te bereiken, na het verzamelen van de Drakentranen. Hij vliegt in een grote cirkel rond Hyrule, vaak hoger dan de luchteilanden. Je kunt het Heldenpad-functie op je Sheikah-lei gebruiken om zijn bewegingen te volgen.

Vind een zweefeilanden die hoog genoeg is voor een goede zweefafstand, of bouw iets met rakketten. Je kunt daarna met je paraglider de draak bereiken.

Je kunt ook deze video bekijken mocht het niet lukken. YouTube: Where to find the Light Dragon Location in Zelda: Tears of the Kingdom
spoiler:
Op dat Youtube filmp^je vliegt ze wel een héél stuk lager dan hier :( Maar zal subiet nog eens kijken :-)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Kwam een mooi overzichtje tegen op reddit van alle hoofd Zelda-games en hoe/waar deze speelbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hhp35uHLtL-AoZYrpsABn1X6rU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R5IgPNvv81JwAlXnXoSXlRYm.png?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Dalike, ik heb het gehaald toen ik zag dat ze in het noordwesten was. Ben toen naar de Rito temple gegaan en daar vond ik het een en ander hoog genoeg om haar te bereiken.

@Linksquest, hoe durf je de Light Dragon met 'hij' aan te spreken! En 'Sheikah-lei'? Werkelijk? Het is de Purah Pad! In BotW had je de Sheikah Slate.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Hero of Time schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:26:
@Dalike, ik heb het gehaald toen ik zag dat ze in het noordwesten was. Ben toen naar de Rito temple gegaan en daar vond ik het een en ander hoog genoeg om haar te bereiken.

@Linksquest, hoe durf je de Light Dragon met 'hij' aan te spreken! En 'Sheikah-lei'? Werkelijk? Het is de Purah Pad! In BotW had je de Sheikah Slate.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Het is me gelukt om via die South Lanayru archipel te gaan, en daar vloog ze ineens 😊

@Hero of Time ik denk dat @Linksquest probeerde zo weinig spoilers als mogelijk weg te geven 😃😉😊

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 20:48
Zerora schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:40:
Kwam een mooi overzichtje tegen op reddit van alle hoofd Zelda-games en hoe/waar deze speelbaar zijn.

[Afbeelding]
De GameCube versies werkten ook gewoon op de Wii, die kon (zeker de eerste jaargangen van de Wii, is er bij een latere versie dacht ik uitgehaald) gewoon GameCube schijfjes lezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RollieBollie
  • Laatst online: 20:33
Señor Sjon schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:04:
[...]

De GameCube versies werkten ook gewoon op de Wii, die kon (zeker de eerste jaargangen van de Wii, is er bij een latere versie dacht ik uitgehaald) gewoon GameCube schijfjes lezen.
Klopt. De Wii kan GameCube discs afspelen.

De Wii Mini niet. Deze is ook qua looks anders dan de normale Wii. Deze Wii Mini heeft ook geen lan/wifi hardware.

Movie update:
Zelda wordt gespeeld door Bo Bragason
Link door Benjamin Evan Ainsworth

Ik ken ze geen van beiden.

Releasedate was dacht ik al bekend, maar deze is dus 7 mei 2027.

[ Voor 16% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2025 13:23 ]

Dalike schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Het is me gelukt om via die South Lanayru archipel te gaan, en daar vloog ze ineens 😊

@Hero of Time ik denk dat @Linksquest probeerde zo weinig spoilers als mogelijk weg te geven 😃😉😊
Gelukkig is het gelukt. En @Hero of Time plaagt mij graag, maar ik plaag hem net zo hard terug 8)7

Nintendo heeft bekendgemaakt wie de rollen van Link en Zelda gaan spelen in de Zelda film.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNry_JWq5BALlZDbGXRuPtsqhKw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HY71E0eiyKXMiGzgv1PMpmbj.jpg?f=user_large

• RollieBollie
Yep. Helaas wel enkele weken vertraagd.

Zou 26 maart 2027 release zijn, maar is dus 7 mei 2027.
nieuws: Nintendo's liveaction The Legend of Zelda-film komt in 2027 naar de b...

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dalike schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Nice!
Dat kan, maar als je al puur naar de ogen kijkt, zou je kunnen opmaken dat het om een vrouwelijke draak gaat. En omdat je alle herinneringen al had, is het niet echt meer een spoiler te noemen. ;)
Linksquest schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Gelukkig is het gelukt. En @Hero of Time plaagt mij graag, maar ik plaag hem net zo hard terug 8)7
Vooral als er verkeerde feiten worden genoemd. :P
Linksquest schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:35:
Nintendo heeft bekendgemaakt wie de rollen van Link en Zelda gaan spelen in de Zelda film.

[Afbeelding]

[X]
Moet zeggen, zo met de foto's, geen slechte acteurs voor de rollen. Men zou kunnen vallen over de haarkleur van Link, maar die was bij de eerste Zelda's bruin, later blond en met BotW/TotK er tussenin. Dus dat het zwart is, is niet erg. Men vond het uiteindelijk ook prima dat Chris Pratt de stem van Mario deed in de film.

• RollieBollie
Cool. Heeft iemand van LEGO Mario & Yoshi een LEGO Link & Octorok gemaakt. Dit zonder andere LEGO onderdelen te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door RollieBollie op 28-07-2025 14:38 ]

Dat is wel erg vet, die zou ik zo kopen als die officieel bestond. Ik heb zelf wel die Mario & Yoshi en zou het kunnen proberen te maken, maar vind die ook al mooi.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Hero of Time schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:47:
Moet zeggen, zo met de foto's, geen slechte acteurs voor de rollen. Men zou kunnen vallen over de haarkleur van Link, maar die was bij de eerste Zelda's bruin, later blond en met BotW/TotK er tussenin. Dus dat het zwart is, is niet erg. Men vond het uiteindelijk ook prima dat Chris Pratt de stem van Mario deed in de film.
Hoe weet je welke haarkleur link in de film krijgt? Ik zie alleen 2 foto's van de hoofdrolspelers. Daar staat niks in over de haarkleur.

Ik bedoel Orlando Bloom heeft ook geen lange blonde lokken maar in the Lord of the Rings heeft hij die weer wel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• DutchKel
Linksquest schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:17:
[...]

Mocht ik hem ooit weg doen, dan zal ik je benaderen voor een normale prijs natuurlijk ;)
Ik reageer even op een oud bericht van jouw omdat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJvFg-0dTOo-eHp8rsCKe745lQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEuWsWKWmgi0S9WI5bNwBeLz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hem vandaag via marktplaats heb kunnen kopen voor 600 euro. Dus mocht je hem ooit wegdoen,vraag dan gewoon de hoofdprijs. :)

Ik kan dus eindelijk zeggen dat mijn verzameling compleet is. Botw en totk voor de switch 2 zijn toch geen fysieke spellen? Digitaal heb ik de upgrades al. Maar horen die nu wel of niet in de verzameling?

• RollieBollie
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzqPyw4mlWo-t0p6FIDZ_uOC9EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ID8Wz3MSxg3eqbKHuZgNKHgq.jpg?f=fotoalbum_large

• DutchKel
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 05:21:
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.[Afbeelding]
Dat is ook een exemplaar om trots op te zijn.

Die CD-I spellen zijn helaas moeilijk te krijgen. Kun je nagaan dat 600 euro nog een koopje is voor Zelda's Adventure? Ze wisselen vaak voor ongeveer 1000 euro van eigenaar. Het is dan ook het slechtste spel uit de reeks en het minst verkocht.

RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 05:21:
600 Euro. Damn.

Nope. Die ga ik dus niet kopen. Dit blijft mijn pareltje.[Afbeelding]
Dat is ook een heel mooi ding, die heb ik helaas zelf (nog) niet.

• RollieBollie
En ik heb er niets eens veel voor betaald. Eigenaar van gameshop vroeg wat ik wilde geven. Bedrag dat ik noemde was van een normale game toendertijd. Dus iets van 50 a 75 euro.
DutchKel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:13:
[...]

Ik reageer even op een oud bericht van jouw omdat...

[Afbeelding]

Ik hem vandaag via marktplaats heb kunnen kopen voor 600 euro. Dus mocht je hem ooit wegdoen,vraag dan gewoon de hoofdprijs. :)

Ik kan dus eindelijk zeggen dat mijn verzameling compleet is. Botw en totk voor de switch 2 zijn toch geen fysieke spellen? Digitaal heb ik de upgrades al. Maar horen die nu wel of niet in de verzameling?
Dam, ik heb er ooit €50,00 voor betaald. Maar ik moet eens kijken of ik nieuwe doosjes kan vinden voor de CD-I. Dan heb ik nog maar 1 belofte open staan, en dat is ooit voor jullie die 3 CD-I Zelda games te reviewen.

RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:42:
En ik heb er niets eens veel voor betaald. Eigenaar van gameshop vroeg wat ik wilde geven. Bedrag dat ik noemde was van een normale game toendertijd. Dus iets van 50 a 75 euro.
Wat staat er hier precies op? Aangezien het een DS cart is

• RollieBollie
Linksquest schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Hierop staat enkel een hele slechte kwaliteit trailer van de gamecube game. Op touchscreen enkel een knop play/stop en bovenste dus de trailer.

Grappige is ook dat de DS pas in november 2004 beschikbaar was voor consumenten. En de E3 was dus in juni 2004. Er was dus waarschijnlijk nog niemand die een DS had. Het schijnt dat er van deze cartridge 500 zijn gemaakt, maar mogelijk dat er dus een zooi weg zijn vanwege feit dat ze nog niet konden worden gebruikt.

Afgelopen weekend de LEGO NES gebouwd. Kwam ik daarna webshop tegen die stickers verkoopt voor LEGO. https://www.brickstickers...tem-(The-Legend-of-Zelda)

Tsja. Dan maar extra blokjes kopen en die stickerset. :D

[ Voor 15% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2025 13:21 ]

• DutchKel
Linksquest schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:50:
[...]

[REVIEW] The Legend of Zelda: Twilight Princess Preview Trailer – Nintendo DS cartridge

Geschreven met hulp van ChatGPT op verzoek van DutchKel.

Als verzamelaar van Zelda-memorabilia en fan van bijzondere Nintendo-uitgaven kwam ik onlangs in het bezit van een opvallend stukje Nintendo-geschiedenis: de The Legend of Zelda: Twilight Princess Preview Trailer voor de Nintendo DS. Ja, een preview trailer op een DS-cartridge. Een bijzondere vorm van promotie uit 2005, nog vóór de release van Twilight Princess op de GameCube.

Wat zit er precies in?

Deze cartridge werd destijds verspreid via promotionele acties, voornamelijk in de Verenigde Staten. Op de cartridge staat een korte videotrailer van de GameCube-versie van Twilight Princess. Het idee was dat je deze trailer kon bekijken op je Nintendo DS — een originele manier om fans alvast warm te maken voor de aankomende game.

De cartridge draagt de code NTR-ATQE-USA en is niet bedoeld om mee te spelen. Het is puur een stukje marketinggeschiedenis.

Uiterlijk en inhoud

De cartridge werd geleverd met een fraai vormgegeven leaflet, compleet met artwork van Link en de mysterieuze schaduwfiguur. De tekst “A New Legend Is Born” en “Coming Soon” maakt het helemaal af. De video start automatisch zodra je de cartridge in een originele Nintendo DS of DS Lite stopt.

Werkt het nog?

Ja! Getest op een DS Lite, en de trailer speelt direct af zonder problemen. De videokwaliteit is verrassend goed, zeker als je bedenkt dat dit meer dan 15 jaar oud is en op een DS wordt afgespeeld.

Voor wie is dit interessant?

Niet voor gamers die op zoek zijn naar speelbare content, maar voor verzamelaars is dit een klein juweeltje. Het is zeldzaam geworden, vooral als het doosje en de leaflet nog aanwezig zijn. Voor de meeste mensen zal dit slechts een curiositeit zijn, maar voor een Zelda-fan zoals ik is het een toffe toevoeging aan de collectie.

Conclusie

🟢 Pluspunten

Zeldzaam en uniek promotiemateriaal

Mooie presentatie met klassiek artwork

Werkt nog uitstekend op originele hardware

Perfect voor verzamelaars van Zelda- of Nintendo-items

🔴 Minpunten

Geen speelbare content

Alleen interessant voor een nichegroep

Beperkte praktische waarde

Eindscore: 8/10 als verzamelobject

Een stukje vergeten marketinggeschiedenis dat inmiddels een cultstatus heeft bereikt onder verzamelaars. Zeker geen must-have voor iedereen, maar voor fans van The Legend of Zelda een prachtig en uniek stukje nostalgie.

Edit: ik heb deze overigens niet. Ondanks dat ChatGPT het zegt.

• RollieBollie
Leuk geschreven door de AI.

Ik kan me alleen niet herinneren dat er een leaflet bij zat. Ik heb enkel het kartonnen hoesje, rubberen hoesje waar de cartridge inzit en de cartridge. Nou komt dit wel uit een perskit met daarin nog andere items. Misschien heb ik dus niet alles Zelda related van deze perskit gekregen.

Edit: en de code klopt niet. Die is DIS-NTR-AZDE-USA.

[ Voor 8% gewijzigd door RollieBollie op 31-07-2025 15:07 ]

• DutchKel
RollieBollie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:05:
Leuk geschreven door de AI.

Ik kan me alleen niet herinneren dat er een leaflet bij zat. Ik heb enkel het kartonnen hoesje, rubberen hoesje waar de cartridge inzit en de cartridge. Nou komt dit wel uit een perskit met daarin nog andere items. Misschien heb ik dus niet alles Zelda related van deze perskit gekregen.

Edit: en de code klopt niet. Die is DIS-NTR-AZDE-USA.
Het kan zijn dat de review niet 100% klopt. AI wordt wel steeds beter maar maakt op detail niveau nog wel eens fouten.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Best mooi gemaakt en leuke guest characters.

• RollieBollie
Coole verzameling. Hij heeft nog meer, maar voor dit record zijn alleen Official Nintendo memorabilia geteld.

[ Voor 21% gewijzigd door RollieBollie op 04-09-2025 06:00 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RollieBollie schreef op donderdag 4 september 2025 @ 05:57:
Coole verzameling. Hij heeft nog meer, maar voor dit record zijn alleen Official Nintendo memorabilia geteld.

[YouTube: Largest Collection of The Legend of Zelda Memorabilia! | Guinness World Records]
Jammer dat de video niet te zien is....
Private video
Sign in if you've been granted access to this video
Je moet de persoon dus eerst kennen én je bent verplicht in te loggen met je Google account. :w

• RollieBollie
Hero of Time schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:39:
[...]

[...]

Je moet de persoon dus eerst kennen én je bent verplicht in te loggen met je Google account. :w
Dat is vaag. Ik heb vanochtend deze video gezien via die link. En ik ken die persoon niet.

• DutchKel
Hero of Time schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:39:
[...]

[...]

Je moet alleen bij YouTube inloggen. Meer is er niet nodig.

Edit: bij heeft inderdaad zijn video op private gezet. Ik mag hem ook niet meer kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 04-09-2025 10:44 ]

• Zerora
  • Nu online
Een tijd terug kwam ik dit kanaal tegen op youtube en die gast is bezig met een eigen versie van Zelda 1 in een toffe unieke tekenstijl.

https://www.youtube.com/p...P41oOtrBYPdiGnkbDQ0nTgojv

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29

RayNbow

Kirika <3

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G4bgSWkWEAARMmh?format=jpg&name=large

190 euro op My Nintendo Store

168 euro bij Laced Records, maar wordt verzonden vanuit de UK (niet EU).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:21
De twee lp versie is ook al te vinden in de my nintendo store:
https://store.nintendo.nl...bel-lp-000000000010018666

Op zich had ik in deze versie nog wel interesse, maar 60 euro voor een dubbel lp is een bizarre prijs, zeker aangezien ik hem waarschijnlijk niet vaak ga draaien. Ik laat ze dus aan me voorbij gaan.
Het iss dat ik geen LP's meer verzamel en pas verkocht heb, want anders had ik deze gekocht.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen eens een losse cd speler, aan een LP heb ik al helemaal niks want heb niet eens een speler. Jammer, want het ziet er wel vet uit.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:32
Mijn gat in de hand nam de overhand. Heb de 2 lp versie besteld.
TomBraamhaar schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:37:
Mijn gat in de hand nam de overhand. Heb de 2 lp versie besteld.
O nice man, ben benieuwd hoe hij klinkt.

• TomBraamhaar
Linksquest schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:27:
[...]

O nice man, ben benieuwd hoe hij klinkt.
Eerst maar kijken of hij überhaupt ooit uit het folie komt :P

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22
TomBraamhaar schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:45:
[...]

Eerst maar kijken of hij überhaupt ooit uit het folie komt :P
Ik zou het zo zonde vinden om te kopen en dan niet te beluisteren. Ik vind de soundtrack van botw echt geweldig 🤗

• DutchKel
Ik heb de 8 LP versie besteld, maar ik kan nu al zeggen dat die door mij niet uit het plastic wordt gehaald. Ik heb geen platenspeler en het is voor mij puur voor de verzameling.

Overigens worden ze pas halverwege 2026 verzonden.

• TomBraamhaar
Mijn eerste indrukken van Age of improssement zijn goed. Draait als een tierelier, goede controls en leuke cutscenes.
Goed om te horen, wil die game ook graag gaan spelen, maar ik heb nog geen Switch 2, dus het word nog even wachten voor mij. Maar is het eentje te vergelijken met de vorige Hyrule Warrios?

• RollieBollie
Linksquest schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:45:
Goed om te horen, wil die game ook graag gaan spelen, maar ik heb nog geen Switch 2, dus het word nog even wachten voor mij. Maar is het eentje te vergelijken met de vorige Hyrule Warrios?
Yep. Grotendeels vergelijkbaar met Age of Calamity.

Grote verschil is dat je bij AoI speelt met karakters die voor TotK een rol spelen. Meeste ken je dus niet.

Qua gameplay kan je camps bouwen waar je oa health regent. En camps kan je voordat je een quest/challenge begint voorzien van items waardoor je max 3 voordelen krijgt. En heb je geen zin meer om een bepaald voordeel te ontvangen kan je die wijzigen. Ik prop er bijv veel items in voor extra exp. En zal dat na verloop van tijd niet meer nodig hebben en kan die dan dus wijzigen.

En je kan op sommige momenten 2 karakters teamwork laten doen waardoor je een extra krachtige aanval hebt.

Tevens zijn sommige questen/challenges gelocked als ze in een vijandig gebied liggen. Moet je dus eerst dat gebied veilig maken en dan kan je de questen/challenges afronden.

[ Voor 8% gewijzigd door RollieBollie op 11-11-2025 11:09 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
Nintendo en Lego teasen een nieuwe set voor 2026. Een heel iconische scene uit Ocarina of Time alleszins... en dit komt overeen met een leak van vorige maand die het over een diorama van ~1000 stukjes heeft.

Video nog niet op YT gevonden dus :

The Legend of Zelda LEGO set coming 2026 buff.ly/fjCHXAd

Wario64 (@wario64.bsky.social) 11 november 2025
Of voor de meta gebruikers:[Instagram: https://www.instagram.com/p/DQ5N1n1FfRk/?hl=en]

[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2025 17:24 ]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:00
Linksquest schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:45:
T.o.v. die vorige twee zijn de visuals nu echt prachtig.En de gameplay is 60fps!
Heb het idee dat hier meer budget achter zit.Niet dat die vorige twee slecht zijn.
Lego en Nintendo brengen in 2026 een nieuwe Lego-set gebaseerd op The Legend of Zelda uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 12-11-2025 09:05 ]

• RollieBollie
Wow.

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment uitgespeeld. Oh. Na het uitspelen komt er nog een heleboel bij.

Als je de game nog niet hebt uitgespeeld lees dan niet volgende:
spoiler:
whoa, we hebben dus de hele tijd met de great duke tree gespeeld
En deels vind ik het jammer dat we niet met onze grote vriend kunnen spelen, maar is ook wel te begrijpen aangezien dit dus het 1e stuk van de volledige verhaallijn is. Gelukkig zit er dus wel een alternatief in.

[ Voor 5% gewijzigd door RollieBollie op 30-11-2025 13:12 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:07
RollieBollie schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:11:
Wow.

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment uitgespeeld. Oh. Na het uitspelen komt er nog een heleboel bij.

Als je de game nog niet hebt uitgespeeld lees dan niet volgende:
spoiler:
whoa, we hebben dus de hele tijd met de great duke tree gespeeld
Ik heb hem net 100% uit (inclusief de gevechten uit de gratis update) in iets meer dan 50 uur, zeker een vermakelijke game, al vind ik persoonlijk Age of Calamity iets beter. Daar vond ik de gevechten iets meer verhaal hebben en een soepelere flow hebben, nu zit je constant in menu's voor de Zonai devices/fuse attacks en het leunt best veel op de Unique actions, switch attacks en sync strikes, waardoor je constant uit de flow gehaald wordt. Daarnaast zijn de special attacks qua kracht nu gewoon meh, leuk als je een hele groep vijanden in 1x op wil ruimen, maar tegen bosses doet het gewoon nauwelijks schade terwijl een weak point attack een kwart of meer van de health bar laat verdwijnen. Ook de maps zijn wat minder, het is allemaal kleine vlaktes die door smalle gangen verbonden zijn, het voelt nooit echt groots.

De Aside quests vind ik persoonlijk niet helemaal lekker werken, ze zijn redelijk makkelijk te vervullen, maar doordat je een volgende set pas krijgt als de huidige set volledig is afgerond, blijven ze soms vrij lang open staan, of omdat een quest nog niet beschikbaar is of omdat je dan met een karakter een boss moet verslaan die aan het einde van een verhaalmissie zit van 20-30 minuten (of helemaal aan het einde in een challenge afrond).

Het pakt wel een aantal minpunten uit Age of Calamity goed op, je kan nu voor bijna ieder level een upgrade kopen om schatkisten en Koroks te tonen op de kaart, zijn de Koroks van zichzelf ook beter vindbaar (zichtbaarder als je gewoon de paden volgt) en kan je drops die je moet hebben voor quests nu makkelijker kopen (niet meer na ieder gevecht de 3 honing kopen waar je tientallen van nodig hebt). Wapen upgrades zijn ook een stuk simpeler, maar als je het in AoC eenmaal door had, kon je daar snel wapens naar de max upgraden terwijl dat in AoI veel lastiger is.

Het verhaal is wel goed, het geeft ook iets meer body aan de sages, waar ze in TotK eigenlijk anoniem waren en alleen maar hetzelfde riedeltje afspeelden, hebben ze nu ten minste naam, achtergrond en karakter.
En deels vind ik het jammer dat we niet met onze grote vriend kunnen spelen, maar is ook wel te begrijpen aangezien dit dus het 1e stuk van de volledige verhaallijn is. Gelukkig zit er dus wel een alternatief in.
Ja, onze grote vriend heeft het zwaar, vorig jaar in Echoes of Wisdom ook al niet de hoofdrol, nu helemaal afwezig.

• Zerora
  • Nu online
Nou daar zijn we dan. In 2026, het jaar waarin onze geliefde Nintendo franchise 40 jaar oud wordt. In maart moet het gaan gebeuren. Nu heeft Nintendo nog 0,0 niks laten weten wat ze met de verjaardag van Zelda gaan doen. Misschien tijd om eens wat wensen of verwachtingen op een rijtje te gaan zetten.

Mijn wens:
Terugkeer naar Ocarina of Time. Niet hetzelfde verhaal, maar wel die versie van Hyrule. Verhaal kan afspelen ergens na de events van Majora's Mask. Ook een vleugje Twilight Princess kan verwerkt worden dit nieuwe verhaal aangezien momenteel volgens de tijdlijn Twiight Princess na Majora's Mask komt. Ocarina of Time en Twilight Princess zijn beide geliefde titels en een nieuw verhaal en combi van die twee titels zou erg passen en interessant kunnen zijn. Helemaal als je bedenk dat ze een moderne engine, die van TotK/BotW, kunnen gebruiken voor nog meer diepgang en een nog groter Hyrule.
Het zou gaaf zijn als tijdreizen weer terug komt, maar nog groter en impactvoller dan ervoor. Wat als elke keuze van de speler impact heeft op het Hyrule in de toekomst, hoe groot of hoe klein dan ook. Bouw je een brug in een rivier in het verleden, is die brug uitgebouwd tot een goede brug naar heus dorp in de toekomst. En in het dorp woont iemand die een artifact heeft die jij goed kunt gebruiken om de grot, die eigenlijk op die plek was als er geen dorp was gevormd te kunnen bezoeken. Dus je gaat met het artifact terug het verleden, haalt de brug weer weg, terug naar de toekomst en ipv het dorp is de grot nu wel te bezoeken, want hebt het juiste artifact nu bij je. Maar omdat alles van de keuze van de speler afhangt, had je die artifact ook op een andere manier kunnen verkrijgen als je achterhaalt waar die dorpsbewoner eerst woonde voordat ie dat dorp is komen wonen.
Dit is een voorbeeld hoe dat Ocarina of Time tijdreizen terug kan komen en ook de creativiteit van Tears samen te voegen is met elkaar. En met AI kan Nintendo heel veel van die reacties van de inwoners van Hyrule laten reageren op de acties van de speler waardoor voor iedereen de ervaring anders is.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijdreizen is niet nieuw in de Zelda serie, bij Oracle of Ages doe je dat heel veel en zie je ook de effecten van je acties. En bij Skyward Sword wordt het ook met items op lokale punten toegepast. Maar de paradox die in Ocarina of Time zit met de Song of Storms moet men wel voorkomen. Wat je noemt over brug maken om later een dorp te hebben voor een item, om dan die hele ontwikkeling ongedaan te maken voor een grot is zo'n paradox die je echt niet moet willen in een spel. Een item op verschillende plekken/manieren krijgen waarbij er tegenstrijdige mogelijkheden zijn zoals dus wel of niet iets doen in de toekomst zie ik helemaal niet zitten.

Terug naar een Hyrule van OoT/TP qua opzet zie ik ook wel zitten. De exacte wereld van beide is al aardig verkend, maar een nieuwe met vergelijkbare werelddelen kan zeker werken. Het hoeft niet zo gigantisch te zijn als bij BotW/TotK, want die voelen op punten toch wat leeg.

• RollieBollie
Ik zie een multi player online game nu wel zitten. De oudere multi player games waren enkel local en dan moet je dus wel iemand hebben die ook Zelda games speelt.

Nou kan je wel al een lange tijd Four Swords via NSO spelen, maar dat is dus enkel met vrienden. Gelukkig wel online mogelijk. En voicechat is dan wel handig en dat was dus met SW met de hout touwtje methode, maar denk dat je nu wel SW VC kan gebruiken.

• DutchKel
Er gaan geruchten dat spelers in het nieuwe hoofddeel van de The Legend of Zelda-reeks op Switch 2 tussen dimensies moeten wisselen. Daarbij zouden de puzzels in de game inspelen op dit concept.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goh, dat klinkt erg bekend. Lijkt qua concept er op Link Between Worlds voor de 3DS.

• jori040
Na twee grote Zelda games in dezelfde stijl wil ik nu iets nieuws/anders zien.Dat ze dezelfde engine gaan gebruiken is niets meer dan normaal.

Ik vermoed dat we sowieso eerst een remake gaan krijgen.Windwaker 4k/60fps op Switch 2 zou ook niet verkeerd zijn.

• TomBraamhaar
Net Echoes uitgespeeld en daarvoor Age of Imprisoment, ben wel weer toe aan een Zelda met gewoon Link in de hoofdrol.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet nog steeds Echoes opstarten. En Links Awakening en Age of Calamity uitspelen. Imprisonment heb ik niet eens, want nog geen Switch 2 en vind dat spel nog geen reden er een te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 03-01-2026 11:38 ]

• JackAvery
Benieuwd of Nintendo met iets speciaals komt voor de 40ste verjaardag, de tijd zal het leren. Ik vermoed eerder een spin-off of een remaster/online abo release indien we het over een game hebben. Maar verras me gerust Nintendo.

Over dat artikel dat de PU citeert: ik denk niet dat deze bron toegang zou hebben tot dit soort informatie, laat staan op dit moment. Lijkt me gewoon een schot in het duister.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 03-01-2026 12:34 ]

Ik zou een remake van Ocarina of Time in combinatie van Majora's Mask wel zien zitten. Maar een mooie fysieke collectie zoals The Legend Of Zelda: Collector's Edition Disc (4 games) wat we op de GameCube hebben gehad, zou ik wel zien zitten. Echter wel wat uitgebreider natuurlijk.

• Zerora
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:26:
Net Echoes uitgespeeld en daarvoor Age of Imprisoment, ben wel weer toe aan een Zelda met gewoon Link in de hoofdrol.
Een Co-op feature waarin zowel met Link als met Zelda gespeeld kan worden zou ook tof zijn.

• jori040
Conclusie:Er moet snel een nieuwe N-Direct komen. ;)
Iets van een teaser is al genoeg.

Met geruchten houd ik me in 2026 niet meer bezig. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door jori040 op 03-01-2026 14:09 ]

jori040 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:06:
Conclusie:Er moet snel een nieuwe N-Direct komen. ;)
Iets van een teaser is al genoeg.

Met geruchten houd ik me in 2026 niet meer bezig. ;)
Echt? En ik wou nog net het gerucht met je delen dat er een 4K Remake van de 3 Zelda CD-I games in de maak is voor de Switch 2 8)7

• DutchKel
Linksquest schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:17:
[...]

Echt? En ik wou nog net het gerucht met je delen dat er een 4K Remake van de 3 Zelda CD-I games in de maak is voor de Switch 2 8)7
Ik las daar toevallig ook al wat over. Schijnt dat Nintendo hiervoor in gesprek is met Philips, vooral omdat de CD-I rechten natuurlijk nog steeds gevoelig liggen. Er zouden recent zelfs een paar patenten zijn opgedoken rond Bluetooth-inputdevices die verdacht veel lijken op de originele CD-I controllers, specifiek gericht op de Nintendo Switch 2.

Niks officieel bevestigd uiteraard, maar het klinkt allemaal net iets te concreet om volledig uit de lucht gegrepen te zijn.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie nog steeds liever nieuwe games, dan remakes. Van OoT en MM zijn al 3 versies (GC included), WW heeft er 2, TP in zekere zin 3, de eerste Zelda heeft er nog meer, want er is ook een reeks Nintendo Classics geweest op de GBA en via de eShop kon je het ook op je (3)DS en Wii(U) krijgen en met Nintendo Online ook op de Switch.

Ik zit echt niet te wachten op wat men met Skyrim doet. Maak iets nieuws. Weer iets unieks. Laat ons weer wat ontdekken ipv herinneringen ophalen.

• Señor Sjon
Als ze durabilty nou eindelijk eens een schop geven zou ik helemaal blij zijn. Wat meer lijn in het verhaal ook, want twee delen lang herinneringen verzamelen is ook wel genoeg geweest.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:50
Iemand heeft een AI trailer voor een The Legend of Zelda film gemaakt. Best tof gedaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Ziet er inderdaad tof uit, maar ook wel eng om te zien hoe ver de techniek al komt.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

...het enige wat de techniek nu kan zijn korte shots genereren. Je kunt hiermee geen feature-length film maken.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wil TP nog steeds spelen. En WW wel opnieuw spelen. Dus van mij mogen ze de Wii U remakes shadow droppen voor de Switch 2.

De film interesseert me niet. Ik ga hem bekijken als ie uitkomt, maar dat is dan 1,5 uur en done.

Het mooiste zou zijn is gewoon een volledig nieuw deel. Ik weet niet of ik nog terug kan naar ouderwetse Zelda's, maar een mooie mix zou tof zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• DutchKel
RayNbow schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:51:
...het enige wat de techniek nu kan zijn korte shots genereren. Je kunt hiermee geen feature-length film maken.
Totdat iemand bedenkt dat je die korte shots aan elkaar kunt plakken tot een volledige film.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

DutchKel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:36:
[...]

Totdat iemand bedenkt dat je die korte shots aan elkaar kunt plakken tot een volledige film.
Het aan elkaar plakken van shots is niet het probleem. Ik kan willekeurige video's gemakkelijk aan elkaar lijmen met ffmpeg, maar het resultaat is dan geen film.

Het probleem is coherentie. Hoe zorg je er voor dat alle shots een samenhangend geheel vormen? Modellen hebben nu al moeite om binnen in een enkel shot de boel consistent te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBMUnLSRWpZp_ze7t-FOqkLQcbs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9tPLjfbT4XxAFwCYB3i4DO8g.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUtMtwJ3Pzy4a_jnBaw9dGQuGGg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zVxVoVbQaj5pAxW5v7QSV5p9.png?f=user_large

Laat staan om de boel consistent te houden tussen alle shots.
spoiler:
Waarom schiet Zelda in de trailer soms met haar rechterhand de boog en soms met haar linkerhand?

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@RayNbow, bij je twee foto's zie je ook nog eens dat de pels van de boog eerst netjes op de voorgrond is en de foto er na opeens achter de arm die de boog vasthoud. Ook best knap als je net een pijl vuurt.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:37:
@RayNbow, bij je twee foto's zie je ook nog eens dat de pels van de boog eerst netjes op de voorgrond is en de foto er na opeens achter de arm die de boog vasthoud.
Dat is inderdaad waar ik op doelde. Het gebrek aan consistentie in een enkel shot. :)

Het stuk in het spoilerblok slaat op (in)consistentie tussen shots.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is een mooi stukje prompt werk. Maar meer dan dat ook niet. Een volledige GenAI film weiger ik te kijken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JackAvery
Lego heeft een nieuwe Zelda set aangekondigd gebaseerd op het slot van Ocarina of Time:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltd7895bf495988a25/77093_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=60&width=800&height=800&dpr=2

Deze ligt vanaf maart in de winkels met een aanbevolen prijs van 120 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2026 06:57 ]

• jori040
En de aankondiging van Ocarina of Time remake is een kwestie van tijd. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 17-01-2026 21:02 ]

• DutchKel
jori040 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:02:
En de aankondiging van Ocarina of Time remake is een kwestie van tijd. ;)
Dat gerucht bestaat ook pas 15 jaar...

• jori040
DutchKel schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:40:
[...]

Dat gerucht bestaat ook pas 15 jaar...
Ik doe niet meer mee aan geruchten.In een volgende Direct gaan we hem zien.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

We krijgen een port van OoT 3D die de VB-accessoire vereist. 🍿

• DutchKel
jori040 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:48:
[...]

Ik doe niet meer mee aan geruchten.In een volgende Direct gaan we hem zien.
Ik heb net even gekeken, maar er is nog steeds geen enkele officiële bevestiging van Nintendo dat er een Ocarina of Time-remake in ontwikkeling is. Ook bij betrouwbare insiders is er niks concreets bekend. Wat je nu vooral ziet zijn oude geruchten die rond elke Direct weer opduiken en wat fan-remakes in Unreal Engine. Kortom: nog steeds wishful thinking, geen echt nieuws.

Ik verwacht wel binnenkort The Wind Waker HD.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 18-01-2026 08:39 ]

The Wind Waker HD bestaat al, voor de Wii U :P net als Twilight Princess HD.

Stiekem hoop ik wel op een combi remake van Ocarina of Time en Majora's Mask.

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:36:

Juist en dat is ook de reden dat ik denk dat The Wind Waker HD net als Twilight Princess HD naar de switch komt.

Ze kunnen die relatief goedkoop overzetten en de Wii U is toch zo erg geflopt dat Nintendo al bijna elk spel wat ze er zelf op hebben uitgebracht op de switch ook hebben uitgebracht behalve de Zelda spellen.

Het is zeker mogelijk, en wat je zegt klopt, bijna elke Wii U game van Nintendo zelf is overgezet naar de Switch. Het is afwachten wat Nintendo precies gaat doen met het 40 jarige bestaan van Zelda.

• jori040
Linksquest schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:36:

Bij die twee HD games is nog wel een mooie winst te behalen.4K/60fps is een mooie upgrade lijkt me.
Nu is de minste versie van Windwaker speelbaar op de Switch 2.De HD[WiiU] versie is echt prachtig om te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 18-01-2026 11:11 ]

• jori040
DutchKel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Juist en dat is ook de reden dat ik denk dat The Wind Waker HD net als Twilight Princess HD naar de switch komt.

Ze kunnen die relatief goedkoop overzetten en de Wii U is toch zo erg geflopt dat Nintendo al bijna elk spel wat ze er zelf op hebben uitgebracht op de switch ook hebben uitgebracht behalve de Zelda spellen.
Aan de andere kan zou je kunnen zeggen dat het misschien een slecht teken is dat Windwaker nu al op de Switch 2 te spelen is.Als Windwaker HD er echt aan zit te komen voor Switch 2 dan had Nintendo het origineel niet zo snel online gezet.

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:20

Reintji

(2 x dad)²

DutchKel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Als stand-alone cart voor de Switch?

Nintendo speler sinds '94.

• jori040
Deze door Nintendo gemaakte WiiU demo ziet er nu nog steeds goed uit.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:52
jori040 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:54:
Deze door Nintendo gemaakte WiiU demo ziet er nu nog steeds goed uit.[YouTube: The Legend of Zelda - Wii U Demo E3]
Als dit gameplay beelden zijn dan is dit nog steeds next gen.
Ik vind BotW en TotK er goed uitzien maar dit ziet er dan toch weer een stap beter uit wat mij betreft.
Helemaal mee eens, vond het net als bij de Spaceworld 2000 trailer voor de GameCube zo jammer dat die games niet uitgekomen zijn.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

spoiler:
...maar het waren geen games, slechts techdemo's. :p

Klopt helemaal, maar laten we eerlijk zijn, dat concept vroeg in de tijd van de GameCube en ook bij de Wii U wel naar een volledige game in die stijl.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:36

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dat soort techdemos zijn conveniently altijd in hele kleine ruimtes ;)

• Pjotter87
RayNbow schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:48:
spoiler:
...maar het waren geen games, slechts techdemo's. :p
Ik weet dat het een techdemo is en het laat zien wat er kan.
Het probleem voor mij is dat er nooit games gemaakt kunnen worden zoals de techdemo.
Hiermee worden er te hoge verwachtingen geschept en valt de volgende complete game altijd tegen.

• jori040
Pjotter87 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:54:
[...]

Als dit gameplay beelden zijn dan is dit nog steeds next gen.
Ik vind BotW en TotK er goed uitzien maar dit ziet er dan toch weer een stap beter uit wat mij betreft.
Dat Nintendo met BotW en TotK zo'n grote open-wereld game op de Switch heeft gekregen is ook wel een prestatie.

Hoe dan ook blijft dit idd een prachtig filmpje.

Een remake van bv Ocarina zou er nu zo uit kunnen zien.

• Pjotter87
jori040 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]

Dat Nintendo met BotW en TotK zo'n grote open-wereld game op de Switch heeft gekregen is ook wel een prestatie.

Om eerlijk te zijn verwacht ik dat de Switch 2 daar nog niet krachtig genoeg voor is. Een volledige game met die kwaliteit.

Maar we kunnen altijd hopen en ik laat me graag verrassen!

• Señor Sjon
jori040 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]

BotW draaide ook op de WiiU. ;)

• DutchKel
Señor Sjon schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:28:
[...]

Dat zeg je bijna goed. Hij is verkrijgbaar voor de WiiU. Maar ik vond hem niet echt speelbaar erop. Af en toe zat je naar een dia show te kijken.

• jori040
Señor Sjon schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:28:
[...]

En dat is heel knap.
Nou vond ik de WiiU ook wel een flinke upgrade t.o.v. Wii.Op marketing gebied ging daar wat mis.

Na Windwaker was Twilight princess een beetje een tegenvaller voor mij.TP is op zich leuk maar doet nergens iets nieuws.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Spinner was nieuw. Het veranderen van het gebied naar de Twilight zone was nieuw, die je moest herstellen. Waterbommen waren an sich nieuw te noemen. De double clawshot was ook nieuw, eerder had je alleen de hookshot als vergelijkbaar item. Zwaardvechten op je paard net zo, werd in voorgaande Zelda's ook niet gedaan, hooguit pijl en boog. Dominion Rod was ook nieuw, al kan je zeggen dat Command Melody van Wind Waker hetzelfde principe deed.
Veranderen in een ander wezen (wolf) met eigen puzzels is niet super vernieuwend gezien Majora's Mask.

Hoe dan ook, TP had genoeg vernieuwende dingen.

• Señor Sjon
En niet eindeloos zeilen is altijd +1. Weeer met baton windrichting aanpassen, de padding aan het eind was ook verschrikkelijk. Hebben ze wel iets aangepast in de WiiU versie, maar op de GC was het een nachtmerrie.

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic