Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Het aan elkaar plakken van shots is niet het probleem. Ik kan willekeurige video's gemakkelijk aan elkaar lijmen met ffmpeg, maar het resultaat is dan geen film.DutchKel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:36:
[...]
Totdat iemand bedenkt dat je die korte shots aan elkaar kunt plakken tot een volledige film.
Het probleem is coherentie. Hoe zorg je er voor dat alle shots een samenhangend geheel vormen? Modellen hebben nu al moeite om binnen in een enkel shot de boel consistent te houden:
:strip_exif()/f/image/9tPLjfbT4XxAFwCYB3i4DO8g.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zVxVoVbQaj5pAxW5v7QSV5p9.png?f=user_large)
Laat staan om de boel consistent te houden tussen alle shots.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Commandline FTW
Dat is inderdaad waar ik op doelde. Het gebrek aan consistentie in een enkel shot.Hero of Time schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:37:
@RayNbow, bij je twee foto's zie je ook nog eens dat de pels van de boog eerst netjes op de voorgrond is en de foto er na opeens achter de arm die de boog vasthoud.
Het stuk in het spoilerblok slaat op (in)consistentie tussen shots.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Deze ligt vanaf maart in de winkels met een aanbevolen prijs van 120 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2026 06:57 ]
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 17-01-2026 21:02 ]
Dat gerucht bestaat ook pas 15 jaar...jori040 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:02:
En de aankondiging van Ocarina of Time remake is een kwestie van tijd.
Ik doe niet meer mee aan geruchten.In een volgende Direct gaan we hem zien.
Ik heb net even gekeken, maar er is nog steeds geen enkele officiële bevestiging van Nintendo dat er een Ocarina of Time-remake in ontwikkeling is. Ook bij betrouwbare insiders is er niks concreets bekend. Wat je nu vooral ziet zijn oude geruchten die rond elke Direct weer opduiken en wat fan-remakes in Unreal Engine. Kortom: nog steeds wishful thinking, geen echt nieuws.jori040 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:48:
[...]
Ik doe niet meer mee aan geruchten.In een volgende Direct gaan we hem zien.
Ik verwacht wel binnenkort The Wind Waker HD.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 18-01-2026 08:39 ]
Stiekem hoop ik wel op een combi remake van Ocarina of Time en Majora's Mask.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Juist en dat is ook de reden dat ik denk dat The Wind Waker HD net als Twilight Princess HD naar de switch komt.Linksquest schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:36:
The Wind Waker HD bestaat al, voor de Wii Unet als Twilight Princess HD.
Ze kunnen die relatief goedkoop overzetten en de Wii U is toch zo erg geflopt dat Nintendo al bijna elk spel wat ze er zelf op hebben uitgebracht op de switch ook hebben uitgebracht behalve de Zelda spellen.
Bij die twee HD games is nog wel een mooie winst te behalen.4K/60fps is een mooie upgrade lijkt me.Linksquest schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:36:
The Wind Waker HD bestaat al, voor de Wii Unet als Twilight Princess HD.
Nu is de minste versie van Windwaker speelbaar op de Switch 2.De HD[WiiU] versie is echt prachtig om te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 18-01-2026 11:11 ]
Aan de andere kan zou je kunnen zeggen dat het misschien een slecht teken is dat Windwaker nu al op de Switch 2 te spelen is.Als Windwaker HD er echt aan zit te komen voor Switch 2 dan had Nintendo het origineel niet zo snel online gezet.DutchKel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:41:
[...]
Juist en dat is ook de reden dat ik denk dat The Wind Waker HD net als Twilight Princess HD naar de switch komt.
Ze kunnen die relatief goedkoop overzetten en de Wii U is toch zo erg geflopt dat Nintendo al bijna elk spel wat ze er zelf op hebben uitgebracht op de switch ook hebben uitgebracht behalve de Zelda spellen.
Als stand-alone cart voor de Switch?DutchKel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:41:
[...]
Juist en dat is ook de reden dat ik denk dat The Wind Waker HD net als Twilight Princess HD naar de switch komt.
Nintendo speler sinds '94.
Als dit gameplay beelden zijn dan is dit nog steeds next gen.jori040 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:54:
Deze door Nintendo gemaakte WiiU demo ziet er nu nog steeds goed uit.[YouTube: The Legend of Zelda - Wii U Demo E3]
Ik vind BotW en TotK er goed uitzien maar dit ziet er dan toch weer een stap beter uit wat mij betreft.
Ik weet dat het een techdemo is en het laat zien wat er kan.RayNbow schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:48:spoiler:...maar het waren geen games, slechts techdemo's.
Het probleem voor mij is dat er nooit games gemaakt kunnen worden zoals de techdemo.
Hiermee worden er te hoge verwachtingen geschept en valt de volgende complete game altijd tegen.
Dat Nintendo met BotW en TotK zo'n grote open-wereld game op de Switch heeft gekregen is ook wel een prestatie.Pjotter87 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Als dit gameplay beelden zijn dan is dit nog steeds next gen.
Ik vind BotW en TotK er goed uitzien maar dit ziet er dan toch weer een stap beter uit wat mij betreft.
Hoe dan ook blijft dit idd een prachtig filmpje.
Een remake van bv Ocarina zou er nu zo uit kunnen zien.
Om eerlijk te zijn verwacht ik dat de Switch 2 daar nog niet krachtig genoeg voor is. Een volledige game met die kwaliteit.jori040 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]
Dat Nintendo met BotW en TotK zo'n grote open-wereld game op de Switch heeft gekregen is ook wel een prestatie.
Maar we kunnen altijd hopen en ik laat me graag verrassen!
BotW draaide ook op de WiiU.jori040 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:10:
[...]
Dat Nintendo met BotW en TotK zo'n grote open-wereld game op de Switch heeft gekregen is ook wel een prestatie.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat zeg je bijna goed. Hij is verkrijgbaar voor de WiiU. Maar ik vond hem niet echt speelbaar erop. Af en toe zat je naar een dia show te kijken.
En dat is heel knap.
Nou vond ik de WiiU ook wel een flinke upgrade t.o.v. Wii.Op marketing gebied ging daar wat mis.
Na Windwaker was Twilight princess een beetje een tegenvaller voor mij.TP is op zich leuk maar doet nergens iets nieuws.
Veranderen in een ander wezen (wolf) met eigen puzzels is niet super vernieuwend gezien Majora's Mask.
Hoe dan ook, TP had genoeg vernieuwende dingen.
Commandline FTW
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Twitter-gebruiker ktwfc viert de verjaardag van spellenreeksen vaak met een animatie:Zerora schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:44:
Iedereen gefeliciteerd met 40 jaar Legend of Zelda![]()
— くつわ (@ktwfc) 20 februari 2026
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
De behind the scenes hiervan is ook interessant:Zerora schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:51:
Ik vind zelf de artwork uit de manuals van Zelda 1, 2 and Link's Awakening het meest bijdragen aan mijn verbeelding hoe ik dat Zelda games graag zou willen zien. Deze persoon heeft de artwork van Zelda 1 geanimeerd.
[YouTube: I Animated the NES Legend of Zelda Manual Illustrations]
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom—Secrets of the Zonai komt uit op 20 oktober. Er zal weer een gewone en een special edition zijn.
Cover:
/f/image/FufXvXKD466LLdEY758AlC6r.webp?f=fotoalbum_large)
En de special edition:
Commandline FTW
Arts and Artifacts is best interessant als "visuele encyclopedie". Het Breath of the Wild boek is leuk om te lezenHero of Time schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:21:
Idem. De andere boeken heb ik ook, al heb ik daar nog geen woord van gelezen eigenlijk. Ja, deels Hyrule Historia, maar dat is 't.
Verleidelijk om de special edition van deze op te pikken gezien ik die van BOTW heb. Maar misschien even de prijs afwachten in Europa
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zelf hoop ik dat als ze dit doen, ze serieus durven afwijken van de originele game, zolang de sfeer maar hetzelfde blijft. Ik heb OoT al best een paar keer gespeeld
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2026 11:13 ]
TP voor de Switch zou ik al toejuichen. Die is dit jaar 20 jaar oud. OoT wordt over 2 jaar 30. Sjeez, wat word ik oudJackAvery schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:13:
@Señor Sjon er zijn enkel geruchten over een remake van OoT, geen officieel nieuws.
Zelf hoop ik dat als ze dit doen, ze serieus durven afwijken van de originele game, zolang de sfeer maar hetzelfde blijft. Ik heb OoT al best een paar keer gespeeld
Lees: je wordt oud, je hebt geld over en tijd te weinigPjotter87 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:13:
Ik heb tegenwoordig wel een zwak voor zulk soort dingen dus zal er wel weer komen tegen die tijd.
(Heb hetzelfde)
Dat hoop ik ook. Waar ik op hoop is dat ze terug naar de tekentafel gaan en de game maken volgens de gamedesign filosofieën van nu zonder daarbij de ziel van de game ingrijpend te veranderen. OoT was/is om een reden erg goed en die kern moet blijven. Ook de story moet hetzelfde blijven, maar kan wel hier en daar uitgebreid worden of verder gedramatiseerd.JackAvery schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:13:
De zones kunnen groter en gedetailleerder. Alle zones mogen ook wel worden samengevoegd tot 1 open wereld. Meer bonus content of verlenging van de main quest in de nieuwe ontstane gaten. Zorgt dat de wereld veel meer leeft.
Wat ze met Twilight Princess hebben gedaan voor de WiiU tov de GC/Wii versie vond ik wel netjes. Ook met Wind Waker zijn ze dicht bij de kern van de game gebleven en zijn er voor beide alleen wat quality of life aanpassingen gedaan. Bij WW de Swift Sail en minder grinden voor rupees voor Triforce shards en bij TP het transformeren en de Poe Lantern (al had men dat ook met een indicator op de map kunnen oplossen zoals de Skulltula marker in Ocarina of Time).
Dus, als er wat met OoT wordt gedaan, dan alsjeblieft niet de extreme hand-holding van de 3Ds versie maar terug naar de roots. Zelda was altijd uitdagend met de puzzels, dat moet zo blijven. Combat hoeft niet moeilijker te worden op het niveau van een Souls game, maar makkelijker dan de gemiddelde game tegenwoordig ook niet. Bij Skyward Sword hadden de motion controls en reactie van de vijanden op je houding een extra uitdaging. Soms wat frustrerend, maar het idee en principe was wel leuk.
Commandline FTW
Ik vind overigens al lang dat een remake die zich baseert op de concept art er heel tof zou kunnen uitzien. Deze blijven toch in mijn geheugen gegrift:Zerora schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:21:
[...]
Dat hoop ik ook. Waar ik op hoop is dat ze terug naar de tekentafel gaan en de game maken volgens de gamedesign filosofieën van nu zonder daarbij de ziel van de game ingrijpend te veranderen. OoT was/is om een reden erg goed en die kern moet blijven. Ook de story moet hetzelfde blijven, maar kan wel hier en daar uitgebreid worden of verder gedramatiseerd.
De zones kunnen groter en gedetailleerder. Alle zones mogen ook wel worden samengevoegd tot 1 open wereld. Meer bonus content of verlenging van de main quest in de nieuwe ontstane gaten. Zorgt dat de wereld veel meer leeft.

Waarom? Het is niet zo dat het origineel verdwijnt. Sterker nog, het origineel is al te spelen op de Switch. Een vernieuwde OoT kan naast het origineel bestaan net zoals de Link's Awakening remake naast het origineel kan bestaan (ook speelbaar op de Switch).Hero of Time schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:57:
Ergens zie ik liever dat ze van OoT afblijven.
Je vraagt waarom terwijl ik in m'n post juist uitleg waarom.RayNbow schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:51:
[...]
Waarom? Het is niet zo dat het origineel verdwijnt. Sterker nog, het origineel is al te spelen op de Switch. Een vernieuwde OoT kan naast het origineel bestaan net zoals de Link's Awakening remake naast het origineel kan bestaan (ook speelbaar op de Switch).
Commandline FTW
De voorbeelden waarmee je komt (ZTP* en ZWW) werden in opgepoetste staat uitgebracht op een platform waarop de originele games niet te spelen waren. In zo'n geval kan ik me voorstellen dat men de games wil kunnen spelen in een vorm zo dicht mogelijk bij het origineel.Hero of Time schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:59:
[...]
Je vraagt waarom terwijl ik in m'n post juist uitleg waarom.
OoT is in originele vorm te spelen op de Switch. De wens dat Nintendo van OoT afblijft is onzinnig.
(* Strict genomen kon je ZTP in Wii-modus spelen.)
[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 04-04-2026 07:58 ]
Alleen die redenen die je opnoemt zijn niet meer logisch voor deze tijd. Nintendo wil juist meer mensen aan het gamen hebben en helaas heeft de jeugd van tegenwoordig meer hulp nodig anders leggen ze het spel al snel opzij.Hero of Time schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:59:
[...]
Je vraagt waarom terwijl ik in m'n post juist uitleg waarom.
Wij zijn nog van de stempel dat de uitleg van de spellen in een boekje stonden. Tegenwoordig zitten er geen boekjes meer bij en wordt alles in-game uitgelegd met heel veel hulp erbij als je ergens te lang over doet. Denk aan de Mario spellen waarbij het level voor je gehaald kan worden als je 5 keer achter elkaar dood gaat in hetzelfde level. Dat was vroeger ook niet.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Van mij mogen ze die maken, liefst wel in combinatie met Majora's Mask, want die 2 games horen voor mijn gevoel gewoon bij elkaar.Zerora schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:56:
En over een Ocarina of Time remake gesproken: Wat zou jij willen zien in de remake van OoT die vermoedelijk (aldus de geruchten) bij Nintendo in ontwikkeling is??
Omdat Zelda dit jaar 40 is, zou ik ook wel open staan voor een collection verzameling, een beetje zoals we bij de GameCube hebben gezien met de Collectors Edition.
Ik ben erg teleurgesteld in de collectors items van tegenwoordig. Sinds de Nintendo Switch is vrijwel alles digitaal geworden. Ik heb hier bijvoorbeeld nog een ongeopende OLED Limited Edition Zelda staan, maar ik betwijfel of die over tien jaar nog bruikbaar is.Linksquest schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:53:
[...]
Van mij mogen ze die maken, liefst wel in combinatie met Majora's Mask, want die 2 games horen voor mijn gevoel gewoon bij elkaar.
Omdat Zelda dit jaar 40 is, zou ik ook wel open staan voor een collection verzameling, een beetje zoals we bij de GameCube hebben gezien met de Collectors Edition.
Er zit namelijk een digitale code bij voor Tears of the Kingdom. Zodra de servers offline gaan, is die code waardeloos. Daarnaast moet je de Switch met internet verbinden voor systeemupdates, omdat spellen anders niet meer correct functioneren. Ook die online diensten zullen op een gegeven moment worden stopgezet.
Dat vind ik een groot nadeel van moderne collectors items: je bezit eigenlijk geen volledig product meer, maar bent afhankelijk van diensten die op termijn verdwijnen.
Ter vergelijking: mijn originele Zelda op de NES werkt vandaag de dag nog steeds: een stekker erin, cartridge erin en spelen maar. Dat soort tijdloze bruikbaarheid is tegenwoordig helaas niet meer vanzelfsprekend.
Jongeren van tegenwoordig moeten niet van die zeikerige quitters zijn en eens doorzettingsvermogen leren. Ze spelen ook Hollow Knight en Elden Ring, waar je heel vaak dood gaat voordat je een vijand hebt verslagen. Dus om dan maar een puzzel met 4 stukjes te maken en dan nog voor gaan doen waar de stukjes moeten vind ik een slechte zaak. Kijk dan een film.DutchKel schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:24:
[...]
Alleen die redenen die je opnoemt zijn niet meer logisch voor deze tijd. Nintendo wil juist meer mensen aan het gamen hebben en helaas heeft de jeugd van tegenwoordig meer hulp nodig anders leggen ze het spel al snel opzij.
Wij zijn nog van de stempel dat de uitleg van de spellen in een boekje stonden. Tegenwoordig zitten er geen boekjes meer bij en wordt alles in-game uitgelegd met heel veel hulp erbij als je ergens te lang over doet. Denk aan de Mario spellen waarbij het level voor je gehaald kan worden als je 5 keer achter elkaar dood gaat in hetzelfde level. Dat was vroeger ook niet.
Dus remakes van een film waarbij ze het verhaal aanpassen en de lessen van de oorspronkelijke schrijver compleet verdraaien vind je geweldige 10/10 films? Nee, van dingen die al goed zijn blijf je af, het wordt anders alleen maar slechter.RayNbow schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:50:
OoT is in originele vorm te spelen op de Switch. De wens dat Nintendo van OoT afblijft is onzinnig.
Commandline FTW
Dat zeg ik nergens.Hero of Time schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:29:
[...]
Dus remakes van een film waarbij ze het verhaal aanpassen en de lessen van de oorspronkelijke schrijver compleet verdraaien vind je geweldige 10/10 films?
Maar als iemand besluit om een film opnieuw te maken, dan vind ik het wat vreemd dat er verwacht wordt dat de filmmaker de film bijna een op een moet namaken. Het hele idee van een remake is om misschien op bepaalde punten andere keuzes te maken. Als het een carbon copy is, why bother?
In het geval van een film-remake verdwijnt het origineel niet. Die kun je nog steeds kijken. Als een remake slecht is, dan is het simpel... niet kijken.Nee, van dingen die al goed zijn blijf je af, het wordt anders alleen maar slechter.
Nintendo-insider NateTheHate heeft in zijn podcast van 27 maart een behoorlijke bom gegooid: er zou een volledige remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time in ontwikkeling zijn voor de Nintendo Switch 2, met een verwachte release in de tweede helft van 2026, waarschijnlijk als grote kerst titel.
Een paar belangrijke details:
- Het gaat expliciet om een volledige remake, niet een remaster of een HD-upscale zoals de 3DS-versie (Ocarina of Time 3D)
- De game zou from the ground up herbouwd worden
- Een tweede insider (Shpeshal Nick) voegt toe dat het project een flink budget heeft: "way more than just a 3DS-style port in HD"
- Er wordt ook gesproken over een Zelda-themed limited edition Switch 2 die samenvalt met de release, al is die claim alleen van Shpeshal Nick en niet bevestigd door andere bronnen
- Nintendo's June Direct is waarschijnlijk het moment waarop de officiële aankondiging volgt
- Nintendo zelf is volgens voormalig senior PR-manager Kit Ellis "absoluut woedend" over de lekken
NateTheHate heeft een solide trackrecord als het gaat om Nintendo-leaks, dus dit is niet zomaar een Facebookgerucht. Dat gezegd hebbende: zolang Nintendo niks officieel bevestigt, blijft het een leak.
2026 is sowieso het 40-jarig jubileum van de Zelda-franchise, dus de timing klopt in elk geval.
Bron: https://www.gamesradar.co...-become-a-major-priority/
Als er al sprake is van een remake, verwacht ik eigenlijk niet dat ze hem als OoT of remake gaan marketen, maar als volledig nieuwe game (met heel veel ideeën van OoT erin).
Resident Evil 2 & 4 remake zijn het bewijs dat het zeker wel kan werken.Inzicht hebben op dingen die vandaag de dag gedateerd zijn is natuurlijk wel een uitdaging.Transportman schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:04:
We gaan het allemaal wel zien, maar zelf verwacht ik eigenlijk dat die remake er niet gaat komen, omdat het afbreukrisico voor Nintendo enorm is, want ze kunnen het nooit goed doen. Passen ze teveel aan gaan er hele groepen klagen dat het niet OoT is, passen ze te weinig aan dan valt het gewoon op dat OoT op een aantal vlakken ook echt wel gedateerd is/was.
Als er al sprake is van een remake, verwacht ik eigenlijk niet dat ze hem als OoT of remake gaan marketen, maar als volledig nieuwe game (met heel veel ideeën van OoT erin).
En ook bij die games heb je mensen die 100% trouw blijven aan het origineel.
Mee eens, is inderdaad erg vervelend, ik bedoelde zelf meer naar deze collectie.DutchKel schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:25:
[...]
Ik ben erg teleurgesteld in de collectors items van tegenwoordig. Sinds de Nintendo Switch is vrijwel alles digitaal geworden. Ik heb hier bijvoorbeeld nog een ongeopende OLED Limited Edition Zelda staan, maar ik betwijfel of die over tien jaar nog bruikbaar is.
Ja snap ik, maar die krijgen we dan in zo'n doosje waar een beta versie op staat en je eerst mee online moet om hem te updaten. Dus als ik besluit om hem over 10 jaar te spelen wat met de gamecube versie prima gaat dan werkt dat weer niet.Linksquest schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:06:
[...]
Mee eens, is inderdaad erg vervelend, ik bedoelde zelf meer naar deze collectie.
[Afbeelding]
Overigens denk ik dat een remake net als links awakening een losse verkoop wordt. Een remake kost veel meer tijd en moeite om te maken dan een remaster.
Oh dan heb ik hem denk ik ook met cardridge, ik ging er eigenlijk vanuit dat het 't zelfde was als de 3ds van majora's mask waarbij een code werd geleverd om het spel te kunnen downloaden.JackAvery schreef op zondag 5 april 2026 @ 17:05:
@DutchKel heb jij een unieke collectors' OLED ofzo? Want die van mij bevat helemaal geen code voor Tears
Maar de switch zit nog nieuw in de doos en die is nog niet open geweest.
Er zit alleszins geen game bij die collectors ed.DutchKel schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:52:
[...]
Oh dan heb ik hem denk ik ook met cardridge, ik ging er eigenlijk vanuit dat het 't zelfde was als de 3ds van majora's mask waarbij een code werd geleverd om het spel te kunnen downloaden.
Maar de switch zit nog nieuw in de doos en die is nog niet open geweest.
Commandline FTW
[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 06-04-2026 09:42 ]
Echt als in van Nintendo? Nee.
Als je doorklikt zie je dit in de beschrijving van het kanaal staan:
Hi, I'm CryZENx, a Game designer, Programmer , Animator and content creator who loves remaking old Retro games , making videos to make people happy!
Ja dat klopt, hij maakt voornamelijk Unreal 5.x remakes. Maar de stijl van de video die ik deelde was heel anders dan wat hij tot nu toe zelf heeft gemaakt.RayNbow schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:17:
[...]
Echt als in van Nintendo? Nee.
Als je doorklikt zie je dit in de beschrijving van het kanaal staan:
[...]
Vandaar dat ik denk dat het mogelijk toch de Nintendo remake kan zijn.
Grofweg 30-35+ kent de magie van OoT voor de 1e keer (7 jaar oud in 1998), dus daar ligt nog een hele markt open.
Ben je serieus? Als dat het geval was had je nu 100+ analyse video's van de grote kanalen en was er geen game site die dit niet als grootste item had.DutchKel schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:11:
[...]
Ja dat klopt, hij maakt voornamelijk Unreal 5.x remakes. Maar de stijl van de video die ik deelde was heel anders dan wat hij tot nu toe zelf heeft gemaakt.
Vandaar dat ik denk dat het mogelijk toch de Nintendo remake kan zijn.
Het ziet eruit als een fan project en dat is het ook.
Ssssssst! Zo oud ben ik nog niet want ik kan het nog ontkennenapNia schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:15:
[...]
Lees: je wordt oud, je hebt geld over en tijd te weinig
(Heb hetzelfde)
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat er een remake van OoT uit komt.
Ik heb deze vroeger niet gespeeld. Ik kreeg de N64 met MM erbij omdat deze toen net nieuw was.
Later wel geprobeerd te spelen maar ik haak toch echt af op de graphics.
Maar ik merk dat ik dit bij alle N64 spellen heb. NES, SNES, alle handheld en bijvoorbeeld WW heb ik dan weer geen moeite mee om opnieuw te spelen.
Ik vind wel dat een remake een complete nieuwe game niet in de weg mag staan en ik krijg het idee dat dat wel steeds vaker gebeurd.
Zoveel remakes zijn er nog niet. Er is op dit moment nog maar 1 remake en dat is Link's Awakening en die kwam tussen botw en totk uit.Pjotter87 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:45:
[...]
Ssssssst! Zo oud ben ik nog niet want ik kan het nog ontkennen![]()
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat er een remake van OoT uit komt.
Ik heb deze vroeger niet gespeeld. Ik kreeg de N64 met MM erbij omdat deze toen net nieuw was.
Later wel geprobeerd te spelen maar ik haak toch echt af op de graphics.
Maar ik merk dat ik dit bij alle N64 spellen heb. NES, SNES, alle handheld en bijvoorbeeld WW heb ik dan weer geen moeite mee om opnieuw te spelen.
Ik vind wel dat een remake een complete nieuwe game niet in de weg mag staan en ik krijg het idee dat dat wel steeds vaker gebeurd.
Er is wel een soort van Remake van de aller eerste Legend of Zelda, maar deze is alleen op de Satellaview (Super Nintendo Satelliet Add-On) uitgekomen. Deze was grafisch heel anders en had meen ik een paar extra levels.
Kijk ook even naar deze verschillen.
Een game remaster is een technisch verbeterde versie van een bestaand videospel, vergelijkbaar met een 'moderne facelift'. Het originele spel blijft intact, maar wordt bijgewerkt met hogere resolutie graphics, betere belichting, verbeterde texturen en soms hogere framerates. De kern-gameplay en engine blijven hetzelfde, in tegenstelling tot een remake.
Link's Awakening is dus het origineel. Link's Awakening DX is een remaster waarbij er extra content is gekomen. Link's Awakening voor Switch is dus een remake.
En ze zijn alle 3 leuk om te spelen. Origineel vanwege enkele foutjes. DX vanwege de extra content zoals camera en dungeon. En Switch versie vanwege de nieuwe graphics en de dungeon maker.
[ Voor 10% gewijzigd door RollieBollie op 08-04-2026 10:23 ]
Je zou er zo een DLSS5 off/on meme van kunnen maken.Linksquest schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:15:
...
[Afbeelding]
Commandline FTW
Als we op dit punt aankomen dat Zelda games er zo uit gaan zien dan ben ik een zeer gelukkig mensLinksquest schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:07:
Ja inderdaad, maar dat zou wel een beetje de magie van Zelda weghalen. Dat gezegd te hebben, van mij mag de volgende Zelda weer een beetje realistischer getekend worden, of tenminste een beetje in de stijl van die Wii U techdemo.
NIce,Linksquest schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:06:
[...]
Mee eens, is inderdaad erg vervelend, ik bedoelde zelf meer naar deze collectie.
[Afbeelding]
Die heb ik, als echte verzamelaar, uiteraard in huis. Deze disc zat ook bij een bepaalde versie van Mario Kart Double Dash! overigens. En er is een versie van Wind Waker met OoT als bonus disc.
Ik hoop dat voor de OoT remake dat Nintendo er net zoveel effort insteekt als bij Link's Awakening.Linksquest schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:15:
Link's Aweking is echt een Remake, het is een volledig opnieuw gemaakte versie van de Game Boy uit 1993. Er zit maar liefst 29 jaar tussen. Even snel op google gekeken, ze hebben de opnieuw gemaakt met een nieuwe 'diorama'-kunststijl, moderne graphics, verbeterde controls en opnieuw opgenomen muziek, terwijl het verhaal en de top-down gameplay trouw blijven aan het origineel.
[Afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Cyrax0508 op 09-04-2026 08:48 ]
Ik vind Breath of the Wild eigenlijk veel mooier en technisch indrukwekkender dan deze tech demoLinksquest schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:07:
Ja inderdaad, maar dat zou wel een beetje de magie van Zelda weghalen. Dat gezegd te hebben, van mij mag de volgende Zelda weer een beetje realistischer getekend worden, of tenminste een beetje in de stijl van die Wii U techdemo.
[YouTube: The Legend of Zelda - Wii U Demo E3]
Dit was nog steeds een magische aankondiging wat mij betreft
Helemaal mee eens.JackAvery schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:10:
[...]
Ik vind Breath of the Wild eigenlijk veel mooier en technisch indrukwekkender dan deze tech demoTegelijkertijd ben ik ook fan van Wind Waker. Voor mij hoeft Zelda absoluut niet realistisch.
Dit was nog steeds een magische aankondiging wat mij betreft
[YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - E3 2014 Announcement Trailer [HD]]
Twilight Princess is imo veel slechter verouderd dan WW.
100%. WW is tijdloos en heeft een fantastische sfeer. Ik vind het een van de allermooiste Zelda's ooit gemaakt. Graphics bestaat uit meer dan slechts de technische kant. Ik vind zelfs de GC versie mooier dan de WIiU HD versie. Als ik de GC versie op mijn CRT televisie speel, dan is dat weer ultiem genieten. Maar goed, het zal ook wel wat nostalgie zijn. Ik vind het gewoon echt een prachtige game.TomBraamhaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:19:
[...]
Helemaal mee eens.
Wind Waker gebruikt een cel-shaded stijl, wat betekent dat het meer op een tekenfilm lijkt dan op realisme. Dat heeft een groot voordeel: de artstyle is tijdloos omdat het nooit realisme probeerde te zijn. Je hersenen beoordelen het niet op hoe "echt" het eruitziet, maar als illustratie en illustraties verouderen nauwelijks.TomBraamhaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:19:
[...]
Helemaal mee eens.
Twilight Princess probeerde juist realistisch te zijn, met gedetailleerde texturen en belichting. Op de GameCube/Wii was dat technisch gezien het maximaal haalbare, maar vergeleken met latere generaties oogt het nu gedateerd. Het probleem met streven naar realisme is dat het altijd zal verliezen van nieuwere hardware.
Heb die game heel hoog zitten.Cyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:06:
[...]
100%. WW is tijdloos en heeft een fantastische sfeer. Ik vind het een van de allermooiste Zelda's ooit gemaakt. Graphics bestaat uit meer dan slechts de technische kant. Ik vind zelfs de GC versie mooier dan de WIiU HD versie. Als ik de GC versie op mijn CRT televisie speel, dan is dat weer ultiem genieten. Maar goed, het zal ook wel wat nostalgie zijn. Ik vind het gewoon echt een prachtige game.
Ik vind het in alles de beste Zelda game.Ik snap ook niet waarom Nintendo die WiiU versie nog niet naar de Switch heeft gebracht.
Twilight Princess heb ik visueel nooit aantrekkelijk gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 09-04-2026 19:45 ]
Ik zou WW niet het mooiste noemen, maar het ziet er wel goed uit dankzij de cellshaded stijl. Ik kijk regelmatig WW rando races en er is ook een rando van WWHD. Toen ik die zag, vond ik de HD versie er eigenlijk minder uitzien. Het probeert te veel met licht effecten te werken waardoor het deel van de cell shading stijl verliest.Cyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:06:
[...]
100%. WW is tijdloos en heeft een fantastische sfeer. Ik vind het een van de allermooiste Zelda's ooit gemaakt. Graphics bestaat uit meer dan slechts de technische kant. Ik vind zelfs de GC versie mooier dan de WIiU HD versie. Als ik de GC versie op mijn CRT televisie speel, dan is dat weer ultiem genieten. Maar goed, het zal ook wel wat nostalgie zijn. Ik vind het gewoon echt een prachtige game.
TP vond ik er eigenlijk heel goed uit zien. Heb 'm op de Wii en vond de motion controls an sich wel aardig. Soms miste ik wel de 'normale' controls, maar het mikken met items zoals pijl en boog was wel beduidend beter. Omdat ik de GC heb overgeslagen, heb ik pas later WW gespeeld en kende ik de controls nog van OoT en MM, waar het soms wat rommelig was met de shooting gallery mini games. Motion controls lost daarin die kleine precisie die je wilt op. Bij Skyward Sword was het net te veel, al was het vechten wel innovatief met de manier hoe vijanden reageren op je houding met het zwaard.jori040 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:43:
[...]
Heb die game heel hoog zitten.![]()
Ik vind het in alles de beste Zelda game.Ik snap ook niet waarom Nintendo die WiiU versie nog niet naar de Switch heeft gebracht.
Twilight Princess heb ik visueel nooit aantrekkelijk gevonden.
Wat betreft persoonlijk beste Zelda, dat is voor mij Ocarina of Time omdat ik die veel heb gespeeld en WW een stuk minder. Plus, bij WW heb je vooral in het begin het ellenlange zeilen. Met de HD remake is dat maar iets verlicht door de swift sail. Gelukkig had je zodra je het pijl en boog had de mogelijkheid om warpen te unlocken met Cyclos. Ik zou zelfs TP boven WW durven te zetten in mijn ratings, mede ook door de setting en de stijl. De Temple of Time met de Dominion Rod blijf ik een prachtige dungeon vinden, zowel visueel als qua puzzels.
Ik heb Link's Awakening op de Switch, maar de art style kan mij niet echt bekommeren. Moet zelfs nog die met Zelda spelen, Echoes of Wisdom.
Commandline FTW
Klopt, dat was de Wind Waker Limited Edition, stonden ook leuke trailers toen op, waaronder deze bekende remix trailerCyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:45:
[...]
NIce,
Die heb ik, als echte verzamelaar, uiteraard in huis. Deze disc zat ook bij een bepaalde versie van Mario Kart Double Dash! overigens. En er is een versie van Wind Waker met OoT als bonus disc.
Yes, hahaha, dat herinner ik me nog. Die versie van TWW heb ik ook thuis liggen. De Mario Kart DD versie met bonusdisc heb ik ook in de vitrine staan. De GC is dan ook een van mijn favoriete consoles ooitLinksquest schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:38:
[...]
Klopt, dat was de Wind Waker Limited Edition, stonden ook leuke trailers toen op, waaronder deze bekende remix trailer
[YouTube: Nintendo GameCube - Games Lineup Trailer]
Zelf heb ik die Mario Kart versie niet, maar ik heb die van de Nintendo Club, wat in theorie gewoon dezelfde disk is.Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:46:
[...]
Yes, hahaha, dat herinner ik me nog. Die versie van TWW heb ik ook thuis liggen. De Mario Kart DD versie met bonusdisc heb ik ook in de vitrine staan. De GC is dan ook een van mijn favoriete consoles ooit
Commandline FTW
Dat is wel erg zuur zeg, vraagje, heb je het hier over de Mario Kart versie of die wat je bij Club Nintendo kon bestellen?Hero of Time schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:23:
Er zijn wel 2 versies van een disc met Majora's Mask erop. Eentje is bugged, de andere niet. Ik heb helaas de bugged versie. Wat is bugged er aan? Dat de boel compleet vastloopt als je van gebied verandert. Ik heb de eerste dungeon kunnen doen zonder issue, maar zodra ik naar de Gorons ging, had ik direct de eerste vastloper te pakken. Reset later en ik kon wel naar de blacksmith gedeelte. 2-3 vastlopers later heb ik 't maar opgegeven, MM is al irritant genoeg met het save systeem, 2,5 in-game dagen kwijt raken omdat de boel crasht is gewoon pure frustratie dat zelfs met anger management niet op te lossen is.
Ik denk dat de MK versie bugged is. Maar omdat ik geen Cube heb en de discs dus veel later kreeg, heb ik geen idee welke ik precies heb. Een van de schijfjes zit zelfs in een groene xbox doos met geprinte cover.Linksquest schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:44:
[...]
Dat is wel erg zuur zeg, vraagje, heb je het hier over de Mario Kart versie of die wat je bij Club Nintendo kon bestellen?
Commandline FTW
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
:strip_exif()/f/image/a1mmaUSDgDoZILZqhx9RThwk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vOxx3WI1UvSI5LzbJaTBIOGI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wj5uTeqcubFbLNX5XHiXpwe1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HF9rDvKRekq6IBEkZdB2zWMx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/16q9Rra7ibDETuJqJJk0xEdl.webp?f=fotoalbum_tile)
/f/image/VnqR1kpHDVpiu4Qti6HJvHXJ.webp?f=fotoalbum_tile)