• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 10:48
Mochten de reviews dan oké zijn, halen jullie de GTA Trilogy dan digitaal of fysiek? Gezien niet alles op cartridge staat twijfel ik wat, maar de game is fysiek wel wat goedkoper.
Timothy3000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
Mochten de reviews dan oké zijn, halen jullie de GTA Trilogy dan digitaal of fysiek? Gezien niet alles op cartridge staat twijfel ik wat, maar de game is fysiek wel wat goedkoper.
Er is wat mij betreft nog te weinig bekend. Los van de reviews is er ook nog niet bekend wat er straks in december wel en niet op de cartridge staat.
Ik wacht eerst in ieder geval de reviews af, maar het komt op mij tot nu toe een beetje over als een simpele port met een heleboel hype. Maar ja ik heb tot nu toe nog geen gameplay beelden gezien en ook geen idee wat ik van de Switch versie kan verwachten. Dat iets als schaduwen ontbreken vind ik niet veelbelovend. En ik vind 50 a 60 euro wel een boel geld.
Timothy3000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:41:
eerst gameplay footage en een propere beoordeling van NintendoLife ;)
Een post voor de mensen die houden van hardware speculatie: gisteren startte de jaarlijkse GTC beurs van Nvidia. Hier focussen ze voornamelijk op hun producten die toegepast worden voor machine learning, AI, robotica, automotive en dergelijke.

In meerdere presentaties tijdens de GTC toonde Nvidia meer informatie over de Jetson en Orin product stacks. Dit is mogelijk zeer relevante informatie voor de volgende Switch SoC, welke volgens een betrouwbare leaker op het Orin-platform gebaseerd wordt. Concreet kondigde Nvidia twee producten aan in de Jetson lijn met Orin hardware: Jetson AGX Orin en Jetson Orin NX.

Vooral die laatste - Orin NX - kan een hint zijn naar wat we in de volgende Nvidia SoC voor Nintendo kunnen vinden. Het specsheet vind je hier. Jetson Orin NX komt in varianten die 10 tot 25W verbruiken. Op zijn piek hebben we het over een module met acht ARM A78AE CPU-kernen met een maximale frequentie van 2Ghz. Voor de grafische kracht (en deep learning toepassingen) is er een Ampere GPU aanwezig met 1024 Cuda cores, 32 Tensor cores, 8 RT cores en een maximale frequentie van 1Ghz. Dit komt neer op een compute performantie van ~2TFLOPS in FP32.

Op een lager niveau zien we dat de Ampere GPU meer L1 en L2 cache heeft gekregen (192KB L1 per SM, en een verdubbeling van het L2 geheugen). In vergelijking met desktop Ampere, heeft Orin slechts de helft RT cores. FP16 performance van de cuda cores is wel verdubbeld.

Orin NX krijgt verder 12GB aan LPDDR5 geheugen met een maximale bandbreedte van 102.4 GB/s. Ook ondersteunt de module AV1 encode/decode.

Orin NX releast in 2022 volgens de roadmap van Nvidia, met devkits in de eerste helft van het jaar, en een commerciële release in de tweede helft.

Vandaag volgt nog een presentatie over de Orin architectuur. Natuurlijk focust dit op automotive en AI compute maar mogelijk worden daar nog een paar interessante details vermeldt.

Indien de volgende Nintendo SoC inderdaad een Orin-derivaat blijkt te zijn (de zogenaamde T239 a.k.a. 'Dane'), dan geeft dit ons een relatief duidelijk plafond van wat we kunnen verwachten qua performance.

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Ah. Dat gaat de geruchten over een switch pro voeden.

Mijn refurbished kristallen bol zegt dat we 29 februari de pro kunnen kopen. 😉
RollieBollie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:31:

Die refurbished kristallen bol is duidelijk al te vaak gebruikt, voor elke Switch Pro gerucht sinds 2017 :P

• Linkje3
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 20:16
RollieBollie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:31:

Ik denk dat we zeker binnen 2 jaar nieuwe krachtigere hardware van Nintendo krijgen. Of dat dan een Switch Pro is, een Switch 2, of iets er tussen in (zoals de GameBoy Color, waar mensen het nog steeds niet over eens zij of dat een aparte generatie is), zullen we moeten afwachten.
Linkje3 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat we zeker binnen 2 jaar nieuwe krachtigere hardware van Nintendo krijgen. Of dat dan een Switch Pro is, een Switch 2, of iets er tussen in (zoals de GameBoy Color, waar mensen het nog steeds niet over eens zij of dat een aparte generatie is), zullen we moeten afwachten.
Binnen 2 jaar verwacht ik zelf niet. Tenzij je dan oktober 2023 bedoeld :P Tot nu toe duren de geruchten tot product langer dan voorspeld. Als Nintendo gebruik gaat maken van een Orin NX chip dan verwacht ik niet dat zij een van de eerste klanten zijn. Tot nu toe krijgen we elke twee jaar een vernieuwd model (Switch V1, V2 en OLED). Zie vanuit Nintendo geen reden om daarvan af te wijken en iets op kortere termijn uit te brengen. Wel lijkt het me na 6 a 7 jaar wel tijd voor een nieuwe generatie. Dus een Switch Pro die ik nooit had verwacht zie ik ook niet zo laat in de Switch generatie nog gebeuren. Wel hoop ik dat de opvolger nog steeds mijn huidige fysieke cartridges kan afspelen.

Wat bedoel je trouwens met iets er tussen in zoals de Game Boy Color. Ik vind dat juist vergelijkbaar met de verwachtingen die er voor de Switch Pro waren. DSi en New 3DS vallen daar ook onder, allemaal min of meer een aantal unieke games die alleen op die hardware draaien. Of de Game Boy Color een aparte generatie is doet er niet zoveel toe, als Nintendo zegt dat het van dezelfde generatie is als de Game Boy (Pocket) dan is dat zo. Ik zou het zelf wel een aparte generatie noemen omdat het een groot aantal eigen games had die niet op de Game Boy (Pocket) te spelen waren.
Aspyr deelde onderstaande informatie op Twitter. Knights of the Old Republic is dus morgen vanaf 18:00 te spelen.
Ik wacht zelf nog even de reviews af, maar zijn die goed dan download ik het ook morgen avond.

L23 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:53:
Aspyr deelde onderstaande informatie op Twitter. Knights of the Old Republic is dus morgen vanaf 18:00 te spelen.
Ik wacht zelf nog even de reviews af, maar zijn die goed dan download ik het ook morgen avond.

[Twitter]
[Afbeelding]
ben ook redelijk benieuwd naar deze versie.
Grand Theft Auto The Trilogy morgen vanaf 16:00.

L23 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:25:
Grand Theft Auto The Trilogy morgen vanaf 16:00.

[Afbeelding]
Alleen balen als ik nu op reddit lees dat waarschijnlijk heel veel muziek er niet in zal zitten :(
sderooij schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:56:
[...]

Alleen balen als ik nu op reddit lees dat waarschijnlijk heel veel muziek er niet in zal zitten :(
Ik zag dat er een lijst was geplaatst, maar nog niet in verdiept. Vandaag wel gameplay beelden gezien van de PS4/PS5 versies op Youtube.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-11 12:20
sderooij schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:56:
[...]

Waren die muziek licenties van de eerdere GTA games niet een aantal jaar geleden verlopen?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 17:01

The Chosen One

Zie signature!

En ook daarom zou het leuk zijn als ze allemaal fysiek op cartridge(s) stonden. Nu kunnen ze in de download versies gewoon liedjes verwijderen en pech heb je.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Zeror schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:52:
[...]

Waren die muziek licenties van de eerdere GTA games niet een aantal jaar geleden verlopen?
Wat ik zo kan vinden, is dit het geval ja.
sderooij schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:27:
[...]

Wat ik zo kan vinden, is dit het geval ja.
https://www.videogameschr...itive-edition-music-list/

Daarin staat de hele lijst, maar word ook bij gezegd dat bepaalde nummers niet op de lijst staan maar wel te horen waren in gameplay dat al gelekt was via Twitch.
The Chosen One schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:19:
En ook daarom zou het leuk zijn als ze allemaal fysiek op cartridge(s) stonden. Nu kunnen ze in de download versies gewoon liedjes verwijderen en pech heb je.
Als je Switch een update downloadt voor je fysieke versie, heb je ook pech.

spoiler:
Tenzij je je hele systeem wipet om de update te verwijderen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Over Day 1 patches gesproken, volgens een hoop leaks krijgen Pokémo, Brilliant Diamond/Shining Pearl een enorme release patch. Onder andere de post-game content en een deel van de muziek staan volgens de leakers niet op de cartridge.

Wat GTA betreft: voor mij is het vooral belangrijk dat ze voldoende de controls een update gegeven hebben. Helaas lijkt dat tegen te vallen. Eigenlijk ook erg dat ze nul gameplay getoond hebben pre-launch.
RayNbow schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:18:
[...]

Als je Switch een update downloadt voor je fysieke versie, heb je ook pech.

spoiler:
Tenzij je je hele systeem wipet om de update te verwijderen.
Daarom automatisch updaten uitzetten :p

Komt vrijwel op hetzelfde neer als een systeem wipe, maar kwam er achter dat als je een save game verwijderd of niet op je Switch hebt staan en je doet een system transfer naar een nieuwe Switch dan kan je ook weer de fysieke versie spelen zonder update. Je kan dan wat selectiever te werk gaan dan een systeem wipe en je behoud ook nog eens je gespeelde uren.
Gisteren deed Thunderful Games (vroeger bekend als Image & Form, de ontwikkelaars van de SteamWorld reeks) een eigen livestream om een aantal nieuwe games die ze gaan publiceren te introduceren. Host: Mark Hamill!

Onder andere aanwezig: 3D platformer Togges, “shoot ’em up-like” Swordship, 'motorvania' Laika: Aged Through Blood, de cell-shaded adventure game Wavetale en de volgende SteamWorld game: SteamWorld Headhunter. Die laatste wordt een third-peson co-op game en verhaalgewijs een vervolg op SteamWorld Dig 2.

De meeste games die ze getoond hebben, kregen geen specifieke releaseplatformen opgeplakt, maar het lijkt vrij waarschijnlijk dat op zijn minst een aantal naar Switch zal komen. Als je nieuwsgierig bent vind je de volledige stream hieronder:

• Disfigured
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 14:56
M'n Shin Megami Tensei V - Fall of Man Premium Edition is verstuurd door Game Mania! O+
Over een paar minuten kunnen mensen Grand Theft Auto The Trilogy spelen. Zouden de reviews ook gelijk om 16:00 verschijnen? Ik vind dit echt bizar :P
L23 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:56:
Over een paar minuten kunnen mensen Grand Theft Auto The Trilogy spelen. Zouden de reviews ook gelijk om 16:00 verschijnen? Ik vind dit echt bizar :P
Ik hoop echt zo dat mensen geen framedrops ervaren of artifacts :P
We gaan het meemaken.....

Voelt nog steeds als een minimal effort en }:O
sderooij schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ik hoop echt zo dat mensen geen framedrops ervaren of artifacts :P
We gaan het meemaken.....

Voelt nog steeds als een minimal effort en }:O
Je kan nu live gameplay zien op YouTube. Laat ik het zo zeggen, het ziet er beter uit dan Grand Theft Auto op de Game Boy Color :P Van wat ik nu zie van GTA 3 op de Switch wordt ik niet echt enthousiast. Lijkt last te hebben van frame drops en ziet er minder kleurrijk uit als de PS4/PS5 gameplay beelden.
L23 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
[...]

Je kan nu live gameplay zien op YouTube. Laat ik het zo zeggen, het ziet er beter uit dan Grand Theft Auto op de Game Boy Color :P Van wat ik nu zie van GTA 3 op de Switch wordt ik niet echt enthousiast. Lijkt last te hebben van frame drops en ziet er minder kleurrijk uit als de PS4/PS5 gameplay beelden.
Ik koop 'm wel een keer voor 5 euro bij de Intertoys :P

Ik ga zo even op YouTube kijken.

Samenvatting: Goede port. Draait grotendeels rond de 60 fps, maar bij combat rond de 40 fps. met de 720P textures ziet de game er beter uit dan voorgaande versies, maar visueel blijft het natuurlijk een oude game. Typisch iets voor Aspyr, tijdens combat zie je een enorme "Combat Mode engaged" banner, die zie je in elke versie, maar op de Switch is deze bizar groot :P Is te verwachten dat ze dat patchen.
Ik ga de game maar eens downloaden.

[Voor 64% gewijzigd door L23 op 11-11-2021 16:45]

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Iemand al Twitch gedownload?

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:28

Is wel een heel verschil met de PS versie...

stabiele framerate lijkt er op de switch ook niet echt in te zitten als ik het zo zie

[Voor 20% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 11-11-2021 18:52]

Sj0eRdJuH schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:50:
[YouTube: GTA: The Definitive Edition Graphics Comparison (Switch vs. PS5)]

stabiele framerate lijkt er op de switch ook niet echt in te zitten als ik het zo zie
en dan te bedenken dat we spellen als odyssey en botw hebben op de switch. Dit voelt als een slechte copy en paste van de ps5 met de meest lage resolutie mogelijk.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:45

MazeWing

passionate & cynical

Het is eigenlijk onacceptabel hoe het eruit ziet op de switch icm hoe het loopt. Het ziet er uit alsof de textures iets zijn opgeschaald en de belichting beter is en that's it. Dat ook nog eens met framedrops

De ps5 is wat beter, maar ook daar zijn framedrops gewoon onacceptabel. Dat spel zou gewoon met 120fps moeten lopen zonder ook maar 1 moment in te kakken.

Het lijkt erop dat het allemaal overgezet is naar unreal engine, zonder te optimaliseren...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:26:
[YouTube: Star Wars Knights of the Old Republic Nintendo Switch Review & Performance!]

Samenvatting: Goede port. Draait grotendeels rond de 60 fps, maar bij combat rond de 40 fps. met de 720P textures ziet de game er beter uit dan voorgaande versies, maar visueel blijft het natuurlijk een oude game. Typisch iets voor Aspyr, tijdens combat zie je een enorme "Combat Mode engaged" banner, die zie je in elke versie, maar op de Switch is deze bizar groot :P Is te verwachten dat ze dat patchen.
Ik ga de game maar eens downloaden.
kak, nu ik weet dat dit bestaat wil ik 'm. En m'n backlog is al enorm... En ik heb 't al zeker 8 keer gespeeld....En er zijn geen mods op de switch.... *koopt*

I like bacon!

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:11
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:50:
[YouTube: GTA: The Definitive Edition Graphics Comparison (Switch vs. PS5)]

Als de werkelijkheid al niet pijnlijk genoeg is(ja was zo dom om het nostalgie gevoel te volgen en hem te preorderen) maakt dit vergelijk het nog erger. Nou maar hopen dat er nog iets van een patch aankomt. maar ben er bang voor :'( Vind de lagere resolutie textures nog wel redelijk bij het nostalgie gevoel passen, maar die framedrops zijn echt irritant.
Bundin schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:46:
[...]

kak, nu ik weet dat dit bestaat wil ik 'm. En m'n backlog is al enorm... En ik heb 't al zeker 8 keer gespeeld....En er zijn geen mods op de switch.... *koopt*
Geen mods zie je als een voordeel of een nadeel? Denk zelf dat mods bij KotOR 1 niet zo relevant zijn, maar heb voor dat spel ook nooit mods uitgeprobeerd.

Ik zou zeggen kijk de review eens goed en maak dan een besluit. Wat ik nog was vergeten te noemen wat ook in de review aangekaard word is dat je bij deze versie geen meerdere aanvallen kan inplannen, best bizar eigenlijk. Edit: meerdere aanvallen inplannen werkt gewoon, maar gebruik je de X knop voor inplaats van de A knop.
En een ander kritiek puntje is dat je in het hoofdmenu geen continue optie hebt, dus je moet steeds naar Load Game gaan om het spel op te starten. Als je meerdere saves hebt dan staat de meest recente save onderaan, dus moet je elke keer naar onderen scrollen. Aspyr maakt rare keuzes. Ah, zo werkt de Xbox versie ook, maar bij de mobiele port hadden ze wel een continue optie in het hoofdmenu toegevoegd.

[Voor 9% gewijzigd door L23 op 11-11-2021 20:49]

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:08:
[...]

Geen mods zie je als een voordeel of een nadeel? Denk zelf dat mods bij KotOR 1 niet zo relevant zijn, maar heb voor dat spel ook nooit mods uitgeprobeerd.

Ik zou zeggen kijk de review eens goed en maak dan een besluit.
Er zijn bug fix mods, texture/backdrop upgrades en de restoration mod die verwijderde content herstelt. Daar zitten wel wat goede zaken tussen.

Verder had ik 'm al gekocht, want kotor. Ik heb de Android versie en de steam versie al, maar geen android tablet en portable is fijn :)

I like bacon!

Goed om eindelijk gameplay te zien. Benieuwd of Rockstar nog van plan is om deze games te patchen. Lijkt allemaal een gevalletje "goed genoeg maar kan veel beter."

Gezien de performance op andere platformen net zo goed matig is, ben ik benieuwd of ze veel problemen gehad hebben met deze heel oude code naar Unreal Engine over te brengen. Het lijkt me dat het budget redelijk gelimiteerd was, zie ook een hoop rare grafische bugs die nu bovenkomen.
JackAvery schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:43:
[...]

Goed om eindelijk gameplay te zien. Benieuwd of Rockstar nog van plan is om deze games te patchen. Lijkt allemaal een gevalletje "goed genoeg maar kan veel beter."

Gezien de performance op andere platformen net zo goed matig is, ben ik benieuwd of ze veel problemen gehad hebben met deze heel oude code naar Unreal Engine over te brengen. Het lijkt me dat het budget redelijk gelimiteerd was, zie ook een hoop rare grafische bugs die nu bovenkomen.
Meest vreemde vind ik wel dat ik meerdere mensen heb horen zeggen dat de Switch versie door de downgrades ten opzichte van de PS/Xbox versie meer trouw is aan het origineel :p

In ieder geval voor de Switch versie vind ik het raar dat er zoveel energie in gestoken is om de games op te poetsen en dan uiteindelijk met een resultaat te komen dat niet veel mooier is, maar ook nog eens niet stabiel draait. Ik denk dat als ze gewoon de mobiele HD ports voor de Switch hadden uitgebracht voor rond de 10 a 15 euro per stuk dat iedereen tevreden was geweest.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Tja als ze i.p.v. (simpele bedragen) 2 miljoen, 3 miljoen hier in hadden gestoken hadden ze 50% meer kosten gemaakt.
Maar als ze er meer ingestoken hadden en de verkopen daardoor 10 miljoen i.p.v. 'maar' 9,5 miljoen zijn hebben ze toch weer 0,5 miljoen bespaard.

Dus waarom meer moeite doen?

Matige port, geen 'fysieke' release en meer dan genoeg wel goede games (en ports zoals D2R (op de server problemen na)) om te spelen. We wachten wel een (half) jaar en zien of er patches zijn en een flinke discount.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Ja het verkoopt toch wel. Blijf me er elke keer over verbazen hoeveel mensen pre-orderen (terwijl er bij digitale games geen schaarste is). In die zin begrijp ik wel waarom ze er niet meer moeite in steken. Dat we geen reviews krijgen voordat de game uit is wordt ook bewust gedaan, er waren geen review codes uitgedeeld aan onder andere Nintendolife. Bij mij gingen al de alarmbellen af toen ik op de screenshots geen schaduwen zag, geen gameplay beelden getoond werden en reviews uitbleven.

Maar goed, ik had zelf ook geen interesse gehad in de mobiele HD ports. Inmiddels is het wel tijd voor GTA 4 of GTA 5. Met deze remaster verwachte ik dat het nog wel leuk zou zijn om de games nog eens op de Switch te spelen. Maar we hebben nu een game dat niet veel beter is dan de HD ports, niet stabiel draait en ook nog eens een stuk duurder is.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Sinds eergisteren de Skull & Co grip voor de OLED en ben erg tevreden met hoe ze vasthouden. Standaard zitten de "trigger grips" erop en die zijn in mijn optiek ook meteen de fijnste. De grote grips zijn echt te groot en uit verhouding (en geven me op 1 of andere manier een gevoel een oude ("the duke") xbox controller in mijn handen te hebben). De kleinste grips zijn op zich ook wel redelijk maar duidelijk een stuk kleiner. Qua gevoel lijkt het nog het meeste op van die cases met ingebouwde grip (die over het algemeen ook niet heel dik zijn).

Wat me wel stoort is de kleur van het witte lipje dat aan de bovenkant de Switch in de case houdt. Dit is wit en dit had in mijn ogen zwart moeten zijn zodat het gewoon met de Switch behuizing zelf past. Nu is alles (buiten de controllers) zwart en zie je een wit ding boven het scherm.

Enige nadeel is dat het nu niet meer in mijn ORZLY case past. De kleinste grips passen wel, maar als ik de grotere erin doe krijg ik de case niet meer dicht. In dat opzicht had ik misschien beter meteen een bijpassende case bij Skull & Co moeten bestellen...

[Voor 15% gewijzigd door MazeWing op 13-11-2021 08:38]

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

Over Skull & Co gesproken: hun Jumpgate dock zal niet gepatched worden om correct met de OLED te werken. Dit zou niet gaan door een HDMI chip incompatibiliteit.

Je kan daar nu wel al een nieuw, wit model bestellen dat wel compatibel is met de Switch OLED.

Ander nieuws: The Verge confirmeerde in een interview met Bowser (Doug) dat er in oktober 711.000 Switch consoles in de USA verkocht werden. 314.000 ervan waren OLED modellen. Switch was tijdens oktober het bestverkochte platform in de Verenigde Staten (zowel qua omzet als unit verkopen). In een apart interview met de Washington Post vermeldde Bowser dat veel van de verkochte consoles gekocht werden door huishoudens die reeds een Switch bezitten.

Metroid Dread verkocht in het land 854.000 fysieke exemplaren - wat bijna een dubbele omzet veroorzaakte in vergelijking met de vorige recordhouder Metroid Prime. Dread bereikte de top drie van de Amerikaanse All Platform software chart voor oktober zonder met de digitale sales van het spel rekening te houden.

Verder gaf Bowser ook wat nieuwe commentaar op de situatie van de Nintendo 64 emulator in het online abonnement:
We’re constantly looking for ways to make our online features and those games better and continuing to add value through more services and more games as we go forward. We take the feedback very seriously, and we’re continuing to look at ways to improve the overall performance. For us, it’s about quality and great content at a great value.
Nog meer mensen Star Wars Knights of the Old Republic gehaald? Ik ben inmiddeld 12 uur verder en ben zeer tevreden over de port :)

• Disfigured
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 14:56
MazeWing schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:35:
Sinds eergisteren de Skull & Co grip voor de OLED en ben erg tevreden met hoe ze vasthouden. Standaard zitten de "trigger grips" erop en die zijn in mijn optiek ook meteen de fijnste. De grote grips zijn echt te groot en uit verhouding (en geven me op 1 of andere manier een gevoel een oude ("the duke") xbox controller in mijn handen te hebben). De kleinste grips zijn op zich ook wel redelijk maar duidelijk een stuk kleiner. Qua gevoel lijkt het nog het meeste op van die cases met ingebouwde grip (die over het algemeen ook niet heel dik zijn).

Wat me wel stoort is de kleur van het witte lipje dat aan de bovenkant de Switch in de case houdt. Dit is wit en dit had in mijn ogen zwart moeten zijn zodat het gewoon met de Switch behuizing zelf past. Nu is alles (buiten de controllers) zwart en zie je een wit ding boven het scherm.

Enige nadeel is dat het nu niet meer in mijn ORZLY case past. De kleinste grips passen wel, maar als ik de grotere erin doe krijg ik de case niet meer dicht. In dat opzicht had ik misschien beter meteen een bijpassende case bij Skull & Co moeten bestellen...
Dat witte klemmetje is inderdaad jammer, zat er al aan te denken die misschien zelf zwart te spuiten ofzo. :D

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:21
Ik heb de animal crossing switch sinds december, maar merk dat al een tijd als ik een spel opstart, de ventilator best veel geluid maakt. Is dat normaal? Heeft iemand tips hoe ik kan zien of die vervangen zou moeten worden. Ik heb nog tot december garantie.

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:06

Mauz1978

Console War Veteran

L23 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:49:
Nog meer mensen Star Wars Knights of the Old Republic gehaald? Ik ben inmiddeld 12 uur verder en ben zeer tevreden over de port :)
Ik ga m ook halen, maar nu even niet. Heb al een goeie backlog aan games, en deze komt vast nog erg goedkoop in de schappen :). Maar ziet er iig goed uit!

Something under the bed is drooling

• Jake
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:49:
Ik heb hem (ook) op mijn wishlist staan. Op PC al vrij veel gespeeld (toen het net uit was). Hopelijk maken ze ook 2 nog, maar dan wel "af" (of: porten ze de remake over jaartje of wat ook).

Hoe zit het met de opmerkingen die je leest:
- niet kunnen stacken van aanvallen;
- zeer grote tekstvak bij combat mode;
- fluctuaties in framerate, lijkt mij niet zo storend, maar misschien is het het wel.
Jake schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
[...]

Ik heb hem (ook) op mijn wishlist staan. Op PC al vrij veel gespeeld (toen het net uit was). Hopelijk maken ze ook 2 nog, maar dan wel "af" (of: porten ze de remake over jaartje of wat ook).

Hoe zit het met de opmerkingen die je leest:
- niet kunnen stacken van aanvallen;
- zeer grote tekstvak bij combat mode;
- fluctuaties in framerate, lijkt mij niet zo storend, maar misschien is het het wel.
- In de review van SwitchUp was gezegd dat je inderdaad je aanvallen niet kan stacken (attack queue). Maar dit klopt niet. Een enkele aanval kies je met A. Meerdere aanvallen kan je stacken met X. Dit werkt exact hetzelfde zoals op de Xbox versie van KotOR.

- Er is inderdaad een zeer groot tekstvlak boven in beeld tijdens combat mode. De klachten zijn bekend bij Aspyr, dus hopelijk maken ze het wat kleiner. Het is voor mij geen deal breaker, het grote tekstvlak valt me ook niet altijd op :p

- De frame rate is niet locked. Ik vind dit niet een spel waarbij dat storend is. Daarnaast dropt het ook niet onder de 30fps.

- Er missen momenteel wat geluidseffecten in het spel, zal je waarschijnlijk niet opvallen als je de game nooit gespeeld hebt. Maar stemmetjes als je van team maat wisselt ontbreken, als iemand dood gaat hoor je geen kreet (arghhh...)

- Ik zie een aantal gebruikers klagen dat ze regelmatig hebben dat de software crashed. Geen idee waardoor dat komt. Ik speel het spel zelf al 15 uur en nog geen vastloper gehad. Ik denk een memory leak in combinatie met een bepaalde handeling, wellicht save ik vaker of zo en ik sluit zelf de game altijd af als ik klaar ben met gamen.

Wat mij zelf opvalt is dat deze port gebaseerd is op de Xbox versie, niet de PC versie. Controller ondersteuning en de bijbehorende Interface is hetzelfde. Bepaalde textures zijn verschillend tussen de Xbox en PC versie, de Switch versie komt overeen met de Xbox. Kwam vandaag een cheat code (Punch it Chewie) tegen die alleen werkt op de Xbox versie, deze werkt ook op de Switch. Verklaart mogelijk ook waarom de Switch versie geen touch support heeft ten opzichte van de smartphone versie. Geen idee of dit interessant is, vond zelf van wel :P Tot nu toe waren alle Star Wars Switch ports van Aspyr gebaseerd op de PC versies, wellicht hebben ze nu meer kennis omdat er allemaal Bioware veteranen werken bij Aspyr?

Ben zelf ook benieuwd hoe ze dat met KotOR 2 gaan doen in verband met de Restored Content Mod. De remake van KotOR 1 verwacht ik voorlopig nog niet, denk nog wel een paar jaar. Lijkt me ideaal voor de opvolger van de Switch, maar verwacht niet dat die remake op de Switch zelf kan draaien.

[Voor 3% gewijzigd door L23 op 13-11-2021 20:42]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik haat jullie allemaal...

Nog een keer KOTOR gekocht...

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Chosen One schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:24:
Ik haat jullie allemaal...

Nog een keer KOTOR gekocht...
Haha ik heb me gisteren nog net in kunnen houden. Gelukkig is hij niet zo duur, dus dat verzacht de pijn een beetje :P

Ik heb me er vroeger op PC erg mee vermaakt, dus ik sluit niet uit dat ik me binnenkort ook niet meer in kan houden O-)
L23 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:13:
[...]

- In de review van SwitchUp was gezegd dat je inderdaad je aanvallen niet kan stacken (attack queue). Maar dit klopt niet. Een enkele aanval kies je met A. Meerdere aanvallen kan je stacken met X. Dit werkt exact hetzelfde zoals op de Xbox versie van KotOR.

- Er is inderdaad een zeer groot tekstvlak boven in beeld tijdens combat mode. De klachten zijn bekend bij Aspyr, dus hopelijk maken ze het wat kleiner. Het is voor mij geen deal breaker, het grote tekstvlak valt me ook niet altijd op :p

- De frame rate is niet locked. Ik vind dit niet een spel waarbij dat storend is. Daarnaast dropt het ook niet onder de 30fps.

- Er missen momenteel wat geluidseffecten in het spel, zal je waarschijnlijk niet opvallen als je de game nooit gespeeld hebt. Maar stemmetjes als je van team maat wisselt ontbreken, als iemand dood gaat hoor je geen kreet (arghhh...)

- Ik zie een aantal gebruikers klagen dat ze regelmatig hebben dat de software crashed. Geen idee waardoor dat komt. Ik speel het spel zelf al 15 uur en nog geen vastloper gehad. Ik denk een memory leak in combinatie met een bepaalde handeling, wellicht save ik vaker of zo en ik sluit zelf de game altijd af als ik klaar ben met gamen.

Wat mij zelf opvalt is dat deze port gebaseerd is op de Xbox versie, niet de PC versie. Controller ondersteuning en de bijbehorende Interface is hetzelfde. Bepaalde textures zijn verschillend tussen de Xbox en PC versie, de Switch versie komt overeen met de Xbox. Kwam vandaag een cheat code (Punch it Chewie) tegen die alleen werkt op de Xbox versie, deze werkt ook op de Switch. Verklaart mogelijk ook waarom de Switch versie geen touch support heeft ten opzichte van de smartphone versie. Geen idee of dit interessant is, vond zelf van wel :P Tot nu toe waren alle Star Wars Switch ports van Aspyr gebaseerd op de PC versies, wellicht hebben ze nu meer kennis omdat er allemaal Bioware veteranen werken bij Aspyr?

Ben zelf ook benieuwd hoe ze dat met KotOR 2 gaan doen in verband met de Restored Content Mod. De remake van KotOR 1 verwacht ik voorlopig nog niet, denk nog wel een paar jaar. Lijkt me ideaal voor de opvolger van de Switch, maar verwacht niet dat die remake op de Switch zelf kan draaien.
hoeveel uren zit er ongeveer in kotor?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sderooij schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:47:
[...]

hoeveel uren zit er ongeveer in kotor?
Google is your friend...

https://howlongtobeat.com/game?id=9111
Single-PlayerPolledAverage
Main Story30828h 47m
Main + Extras67536h 50m
Completionists20948h 04m
All PlayStyles1.2K36h 44m

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

google is je vijand... als dat nog niet bekend is op Tweakers. ;p

Dat gezegd, je zult waarschijnlijk/mogelijk de game ook wel 2 keer uitspelen en misschien wel vaker met andere soort builds.

• Jake
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Afhankelijk van je playstyle zal het variëren, maar dit lijkt wel te kloppen.

Je kunt natuurlijk wat extra (of minder) uurtjes stoppen om je gear te verbeteren, maar dat betaald zich ook uit in iets snellere combat.

spoiler:
Of je speelt dark side, met force storm...
The Dark Side is not stronger, but a bit quicker!
KOTOR is een leuke game, maar wie is hier Shin Megami Tensei V aan het spelen? :P Ik moet helaas nog ff wachten met m bestellen.

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:25
JackAvery schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:31:
KOTOR is een leuke game, maar wie is hier Shin Megami Tensei V aan het spelen? :P Ik moet helaas nog ff wachten met m bestellen.
Ja SMT5 wil ik ook heel graag spelen, maar zijn nu gewoon te veel games echt te veel.

Dus deze ga ik later doen.
Waarom moet je helaas nog ff wachten met bestellen? Eerst wat games uitspelen?
[...] maar wie is hier Shin Megami Tensei V aan het spelen? :P

L23 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:09:
[...]

Waarom moet je helaas nog ff wachten met bestellen? Eerst wat games uitspelen?
Backlog + ik krijg zeer binnenkort nog een paar Bol.com bonnen om uit te geven. Niks belangrijks dus. Maar heb er wel zin in, SMT V klinkt zeer goed!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoe verhaal achtig is SMT? Ik wil altijd graag bij het begin beginnen en alles ervaren. (Max Payne, Deus Ex etc begin je ook niet bij het 2e deel).

ps. Diablo 2R, 250 hours and counting.
ps2. Nog (Switch) mensen hier die heel Act 5 vanmiddag willen doen op Hell?

TheChosenOne#2201

@The Chosen One de games overlappen regelmatig qua narratieve thema's maar ze zijn verhaaltechnisch gewoon los van elkaar te spelen.
Nu 30 uur zitten in Animal Crossing (incl alle nieuwe uitbreidingen), moet zeggen, leuk spel zo na 1.5 jaar niet gespeeld te hebben. Ben met de migratie naar mijn vorige switch, mijn savegame verloren dus moest opnieuw beginnen.

So far so good :P

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:24
Mijn dochter speelt een paarden spel op onze Switch, dat spel is digitaal gekocht, nu heeft zij een eigen Switch Lite, het opgeslagen spel kan ik wel overzetten, maar kom er niet uit of ik ook het spel zelf kan overzetten naar de andere Switch ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Mars18 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:40:
Mijn dochter speelt een paarden spel op onze Switch, dat spel is digitaal gekocht, nu heeft zij een eigen Switch Lite, het opgeslagen spel kan ik wel overzetten, maar kom er niet uit of ik ook het spel zelf kan overzetten naar de andere Switch ?
Niet als je daar een ander nintendo account gebruikt.
@Mars18: Je moet even aangeven welk account het spel gekocht heeft (Jouw account? Je dochters account?), welk account het spel heeft gespeeld (onder welk account staat de save opgeslagen) en welke accounts er op de Switch en Switch Lite staan. Op basis daarvan kunnen we aangeven wat de opties zijn.

• Patrick_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-11 16:26
Mars18 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:40:
Vanaf 5 december <+:) zijn we ook in het bezet van een Switch. Onze dochter is ook paardenliefhebster. Heb je nog ideeën voor een leuk paarden-spel? Als ik het aan onze dochter overlaat wordt elk spel waar ook maar een paard in voorkomt gekocht.
Ik heb gehoord dat er hier wat KOTOR fans zijn...
Zoals men van LRG gewend is, zijn er meerdere versies: standard, Premium ($90) en Master ($175). Meer info.

De premium editie mist de "green game case", de briefopener, de replica lightsaber hilts, de pazaak set, de strategy guides en de litographs.

Pre-orders vanaf 19 november.
JackAvery schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:48:
[Twitter]Zoals men van LRG gewend is, zijn er meerdere versies: standard, Premium ($90) en Master ($175). Meer info.

[Afbeelding]

De premium editie mist de "green game case", de briefopener, de replica lightsaber hilts, de pazaak set, de strategy guides en de litographs.

altijd mooi spul hoor van LRG, heb er vaak besteld. Maar het duurt wel even :P

• Mars18
RayNbow schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:55:
@Mars18: Je moet even aangeven welk account het spel gekocht heeft (Jouw account? Je dochters account?), welk account het spel heeft gespeeld (onder welk account staat de save opgeslagen) en welke accounts er op de Switch en Switch Lite staan. Op basis daarvan kunnen we aangeven wat de opties zijn.
Heb het spel gekocht bij de Intertoys, bleek een download code te zijn, ik weet echter niet welk account op onze switch de code heeft ingevoerd.

Hoe kan ik hier achter komen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Mars18 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:25:
[...]

Heb het spel gekocht bij de Intertoys, bleek een download code te zijn, ik weet echter niet welk account op onze switch de code heeft ingevoerd.

Hoe kan ik hier achter komen?
Zorg dat je account ingelogd is op de Nintendo website, en dan bekijk je je winkeltransacties. Dit kan op https://ec.nintendo.com/my/#/transactions/1
JackAvery schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:48:
[Twitter]Zoals men van LRG gewend is, zijn er meerdere versies: standard, Premium ($90) en Master ($175). Meer info.

[Afbeelding]

Ziet er mooi uit, maar ik zou dan voor de standaard versie gaan. Maar het gevoel dat dan nog steeds het belangrijkste onderdeel de handleiding ontbreekt.
Ik ben zelf wel tevreden met mijn fysieke Xbox versie. En ik ben benieuwd naar de onvermijdelijke release van THQ Nordic in de Nederlandse winkels.

• Mars18
JackAvery schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:33:
[...]

Zorg dat je account ingelogd is op de Nintendo website, en dan bekijk je je winkeltransacties. Dit kan op https://ec.nintendo.com/my/#/transactions/1
Dank, heb het artikel verworven met mijn account.
Dus moet je het waarschijnlijk overnieuw kopen ;)
Patrick_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:20:
[...]

Vanaf 5 december <+:) zijn we ook in het bezet van een Switch. Onze dochter is ook paardenliefhebster. Heb je nog ideeën voor een leuk paarden-spel? Als ik het aan onze dochter overlaat wordt elk spel waar ook maar een paard in voorkomt gekocht.
Mijn Paardenwereld, is best nog wel een lastig spel voor een 5 jarige, omdat je nog alle stappen moet doen, eerst een zadel pakken en dan pas paard rijden ;)

[Voor 41% gewijzigd door Mars18 op 16-11-2021 10:51]

Mars18 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:50:
[...]

Dank, heb het artikel verworven met mijn account.
Dus moet je het waarschijnlijk overnieuw kopen ;)
Dat kan, maar hoeft niet. Er is ook een alternatief:
  • Je voegt je eigen account ook toe aan je dochters Switch Lite.
  • Je stelt in dat de Switch Lite het primaire systeem is voor je account (en dus de andere Switch secundair).
  • Je dochter kan nu op haar Switch Lite alle spellen spelen die aangeschaft zijn met jouw account zonder beperkingen.
  • Jij kan spellen spelen op de oude Switch maar moet hiervoor wel online zijn.

• Starscreamer
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 01-12 22:19
Tot nu toe mijn Switch OLED ervaring.

Oled scherm is prachtig maar ik speel eigenlijk altijd op tv.

Vind de menu's met name naar de Nintendo store erg sloom inladen.
Dit ligt niet aan het internet want de Switch is bekabeld.

Vind de Switch best veel kan bewegen in de docking station en de kat liep de docking station keer omver.
Hier valt mij betreft toch wel wat te verbeteren. (standaard achter de docking station of ophang haakje.

De Nintendo games zijn stuk voor stuk goud (Mario Kart 8, Luigi Mansion 3, Super Mario 3D All-Stars Super Mario Odyssey). Zelden kunnen games mij zo bekoren als die van Nintendo exclusive.
Zelda moet er nog komen maar daarvan weet ik ook zeker dat het goud is.

Anders games... tja ik had MotoGp 2018 gekocht en daarvan schrok ik mij kapot betreft grafisch.
Deze game heb ik ook op de PS4 (niet eens de 5) en dan is het echt een mega downgrade.

Al met al leuke console maar niet volwaardig als je "niet" Nintendo of Indie games erop speelt.
Begrijp me niet verkeerd ben erg blij met mijn Switch maar ik koop er (hoofdzakelijk) alleen Nintendo games op.

Kortom Nintendo leuk voor Nintendo games maar het schort te kort voor een volwaardige games console (anno 2021).
@Starscreamer er zijn genoeg AA(A) games die wel goed geport zijn en ik eigenlijk echt kan aanraden... maar er is weinig reden om ze op Switch te spelen als je enkel docked gaat spelen en nog andere consoles/PC's hebt staan. Natuurlijk is de keuze niet ongelimiteerd, en smaken verschillen :-)

Wat de eShop betreft: de eShop is helaas niet gedesigned op performance voor de hoeveelheid data die ze nu heeft. Soms helpt een reboot van je Switch, vind ik, maar misschien is dat placebo effect. Ik heb hier precies minder last van vertraging dan veel mensen, maar ik ben niet het type om naar random games te gaan kijken op de shop. Dat gezegd zijnde is het een pijnpunt voor veel mensen. Ik zou je aanraden om nintendo.nl en dekudeals.com te gebruiken als je games wilt "ontdekken." Via de website kan je ook gewoon je games/demo's kopen en direct op je console laten downloaden.
Starscreamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:56:
Anders games... tja ik had MotoGp 2018 gekocht en daarvan schrok ik mij kapot betreft grafisch.
Deze game heb ik ook op de PS4 (niet eens de 5) en dan is het echt een mega downgrade.

Al met al leuke console maar niet volwaardig als je "niet" Nintendo of Indie games erop speelt.
Begrijp me niet verkeerd ben erg blij met mijn Switch maar ik koop er (hoofdzakelijk) alleen Nintendo games op.

Kortom Nintendo leuk voor Nintendo games maar het schort te kort voor een volwaardige games console (anno 2021).
Misschien begrijp ik het verkeerd. Maar je baseert je ervaring grotendeels op een ongeïnformeerde aankoop (MotoGP)? Dit soort ervaringen kom je ook tegen op een Xbox of Playstation. Daarom altijd eerst de reviews afwachten/kijken voordat je een aankoop doet.

Ik denk dat ik zelf geen Switch had gekocht als ik enkel op de tv speel, ook al zijn er een aantal hele goede Nintendo games die ik niet had willen missen. Third party games zijn beter op Xbox/Playstation. Veel Indie games had ik goedkoper met Game Pass kunnen spelen. Maar ja, koop bijna alles voor de Switch omdat ik graag zowel docked als handheld speel.

[Voor 16% gewijzigd door L23 op 16-11-2021 14:28]

• Starscreamer
L23 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:24:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd. Maar je baseert je ervaring grotendeels op een ongeïnformeerde aankoop (MotoGP)? Dit soort ervaringen kom je ook tegen op een Xbox of Playstation. Daarom altijd eerst de reviews afwachten/kijken voordat je een aankoop doet.

Ik denk dat ik zelf geen Switch had gekocht als ik enkel op de tv speel, ook al zijn er een aantal hele goede Nintendo games die ik niet had willen missen. Third party games zijn beter op Xbox/Playstation. Veel Indie games had ik goedkoper met Game Pass kunnen spelen. Maar ja, koop bijna alles voor de Switch omdat ik graag zowel docked als handheld speel.
MotoGP spel was 3 euro en was het proberen waard O-) puur uit nieuwsgierigheid
Alle andere thirt party games koop ik inderdaad sneller op de PS5

Ik heb de Switch puur gekocht voor Nintendo games dat ik hem kan meenemen is mooi meegenomen maar dat kan ik ook met de PlayStation (of ieder andere console) met remote play.
Jammer dat Nintendo dat niet heeft O-)

Ik had de Switch ook gekocht als het een vaste console was ;)

• Starscreamer
JackAvery schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:05:
@Starscreamer er zijn genoeg AA(A) games die wel goed geport zijn en ik eigenlijk echt kan aanraden... maar er is weinig reden om ze op Switch te spelen als je enkel docked gaat spelen en nog andere consoles/PC's hebt staan. Natuurlijk is de keuze niet ongelimiteerd, en smaken verschillen :-)

Wat de eShop betreft: de eShop is helaas niet gedesigned op performance voor de hoeveelheid data die ze nu heeft. Soms helpt een reboot van je Switch, vind ik, maar misschien is dat placebo effect. Ik heb hier precies minder last van vertraging dan veel mensen, maar ik ben niet het type om naar random games te gaan kijken op de shop. Dat gezegd zijnde is het een pijnpunt voor veel mensen. Ik zou je aanraden om nintendo.nl en dekudeals.com te gebruiken als je games wilt "ontdekken." Via de website kan je ook gewoon je games/demo's kopen en direct op je console laten downloaden.
Ik ben er wel zo'n 1 die niet doelgericht zoekt :P
Maar bedankt voor de tip :)
Starscreamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:36:
MotoGP spel was 3 euro en was het proberen waard O-) puur uit nieuwsgierigheid
Alle andere thirt party games koop ik inderdaad sneller op de PS5

Ik heb de Switch puur gekocht voor Nintendo games dat ik hem kan meenemen is mooi meegenomen maar dat kan ik ook met de PlayStation (of ieder andere console) met remote play.
Jammer dat Nintendo dat niet heeft O-)

Ik had de Switch ook gekocht als het een vaste console was ;)
Prima om een game voor 3 euro te proberen, al kijk ik zelf liever naar de ervaring dan de prijs. Toch erg kort door de bocht om het daarom niet te zien als een volwaardige console.

Remote play werkt prima op de Switch, stop gewoon de hele console in je tas :P
Nieuwe multiplatform Dragon Ball game voor 2022 aangekondigd:

DRAGON BALL: The Breakers wordt een asymmetrische survival multiplayer game. 7 gewone 'survivors' (de Bulma's en Oolongs van de wereld) spelen tegen één persoon die Cell/Freeza/Buu (de 'raider') speelt.De survivors proberen te ontsnappen, terwijl de raider de survivors probeert te vangen en zo probeert te transformeren.
Key Features
  • Escape as a Team… Or on Your Own! – Cooperate with others while there is still time, but the Raider or other Survivors' decision might force you to go at it alone. What will be your playstyle?
  • Trapped in a Temporal Seam – Escape from a large map composed of several areas, but be careful! The Raider is always looking for you and may destroy areas to reduce your living space, making your chance of escaping always more limited…
  • Enjoy Three First Iconic Raiders… Cell, Buu, and Frieza! – From the Dragon Ball franchise—As a Raider you will enjoy overwhelming powers to hunt and wipe out survivors. Master each Raider's power to track, catch your victims to evolve and get even more powerful!
  • Customize in Your Likeness – Whether you are a Raider or a Survivor, choose your progression path and unlock perks, skins, etc. to fine tune your own personal strategy to escape as a Survivor, or hunt as a Raider…
  • Enjoy Unique Power-Ups and Items – Vehicles, weapons, grappling hooks… make the most of each gimmick to face against the Raider and struggle for your life
DBZ was trouwens niet de enige grote IP die een nieuwe game aankondigden vandaag. Riot Games streamde vandaag in samenwerking met Nintendo hun 50 minuten lange "Riot Forge Showcase" - waarin allerlei indie developers de League of Legends IP gebruiken voor nieuwe games. Aangekondigd voor Switch zijn vier nieuwe games in de "a League of Legends Story" reeks: (1) Song of Nunu, (2) Hextech Mayhem, (3) CONV/RGENCE, (4) Ruined King. Wat trailers.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:52
Oei…. Je moet wel een hele grote GTA fan zijn om dit spel te kopen.
https://www.metacritic.co...---the-definitive-edition

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@JackAvery Grafisch zien ze er wel interessant uit. Blijft lol dus oppassen of het ook wat is. ;p

@meesje Userreviews zijn op metacritic altijd beetje overdreven maar zelfs de (nog maar 4) 'pro' reviews zijn niet hoog. En wel verdiend zo te zien/horen/lezen.

Benieuwd of ze er nog extreem veel moeite insteken of alleen een paar gamebreaking (regen) bugs fixen en de rest laten zitten.

Voor mij moet er wat flinke patches komen en 75% korting zolang er geen goede fysieke editie komt voor de Switch.

The Chosen One schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:01:
Benieuwd of ze er nog extreem veel moeite insteken of alleen een paar gamebreaking (regen) bugs fixen en de rest laten zitten.
Het geld is inmiddels binnen...

• tekken4111
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-12 22:34
Vraagje over metroid dread :)

spoiler: title
Ik ben nu net begonnen en heb nog nooit een metroid spel aangeraakt. Wel heb ik al aardig wat metrovania spellen gespeeld zoals hollow knight en beide ori's :)

Ik ben nu een emmi tegen gekomen, en merk meteen al dat ik het erg irritant vind dat je chased wordt zonder echt 1 weg en zonder dat je wapen nut heeft.

Is dit een core onderdeel van het spel? Of komen er ook gewoon "bosses" enzo die gewoon een gevecht zijn? Ik wil niet teveel googlen want dat spoilert anders straks de hele game.

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:39
tekken4111 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
Vraagje over metroid dread :)

spoiler: title
Ik ben nu net begonnen en heb nog nooit een metroid spel aangeraakt. Wel heb ik al aardig wat metrovania spellen gespeeld zoals hollow knight en beide ori's :)

Ik ben nu een emmi tegen gekomen, en merk meteen al dat ik het erg irritant vind dat je chased wordt zonder echt 1 weg en zonder dat je wapen nut heeft.

Is dit een core onderdeel van het spel? Of komen er ook gewoon "bosses" enzo die gewoon een gevecht zijn? Ik wil niet teveel googlen want dat spoilert anders straks de hele game.
spoiler:
je krijgt ook “gewone” bosses.

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-12 19:10
meesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:56:
Oei…. Je moet wel een hele grote GTA fan zijn om dit spel te kopen.
https://www.metacritic.co...---the-definitive-edition
Erg zonde dit, maar blijkbaar niet alleen bij Nintendo zo, dat is alweer een geluk. Lees wel dat het de slechtste versie moet zijn, maar als hij ook slecht loopt op Xbox, PC en Playstation, dan weet je wel dat er iets anders fout zit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

linksquest schreef op woensdag 17 november 2021 @ 05:58:
[...]

Erg zonde dit, maar blijkbaar niet alleen bij Nintendo zo, dat is alweer een geluk. Lees wel dat het de slechtste versie moet zijn, maar als hij ook slecht loopt op Xbox, PC en Playstation, dan weet je wel dat er iets anders fout zit.
Inderdaad. Als je weet dat een spel op krachtige platforms zoals de PS5/XBX en PC al slecht loopt, dan kun je er gif op innemen dat het op de Switch helemaal een drama is.

Benieuwd of we soortgelijke praktijken als bij Cyberpunk 2077 gaan zien; waarbij Sony/Microsoft refunds gaan aanbieden en/of het spel helemaal uit de store halen. Ik verwacht dit echter niet gezien het feit dat Take2 aanzienlijk meer "macht" heeft dan ProjectRed. Al is het maar vanwege de melkkoe genaamd Klara GTA Online...

The Chosen One schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:01:
@JackAvery Grafisch zien ze er wel interessant uit. Blijft lol dus oppassen of het ook wat is. ;p
Deze games worden niet ontwikkeld door Riot. Zij zijn enkel de publisher Het gaat om indie studio's die de League of Legends wereld/lore mogen gebruiken voor hun games.
  • Song of Nunu is de nieuwe game van Tequila Studios. de ontwikkelaars van o.a. Rime.
  • Ruined King is eigenlijk een mechanische sequel op BattleChasers door Airship Syndicate, die ook Darksiders: Genesis ontwikkeld hebben. Deze game was trouwens een shadowdrop dus nu al te spelen.
  • Hextech Mayhem is ontwikkeld door Choice Provisions, bekend van BIT.Trip, Tharsis enzoverder. Deze is ook al sinds gisteren te koop.
  • CONV/RGENCE tenslotte wordt ontwikkeld door Double Stallion, de enige uit de lijst die ik niet ken.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08:56
Nintendo heeft een demo van Big Brain Academy: Knappe Koppen in de eShop gezet. Het spel komt pas 3 december uit. Via de website (https://www.nintendo.nl/G...en-2034538.html#Overzicht) staat er nog geen knop om een demo te downloaden, maar wel in de Nintendo eShop op de Switch zelf.

Net even kort gespeeld en het ziet er veel beter uit dan het karige Brain Training.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:53
Kan je voor de switch ook een 2e docking erbij nemen? Zodat je kan kiezen bij welke tv je gaat zitten gamen en zijn er dan ook wat goedkopere dan de originele dockings?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:22
G.Scholtens schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:27:
Kan je voor de switch ook een 2e docking erbij nemen? Zodat je kan kiezen bij welke tv je gaat zitten gamen en zijn er dan ook wat goedkopere dan de originele dockings?
Ik vermoed dat je elk USB-Dock kunt gebruiken zolang je voeding maar voldoende is om de Switch van stroom te voorzien. Ik heb mijn dock weleens op een telefoon voeding aangesloten en dan gaat ie klagen dat in docking mode een andere voeding nodig is.
Ik zou bij een tweede dock in in ieder geval een officiële Nintendo adapter gebruiken. Er zijn wel wat goedkopere opties, maar zou eerder iets meer betalen dan de goedkoopste dock van Aliexpress plukken.

• mxmemx
  • Registratie: maart 2015
  • Nu online
Zijn er nog mensen benieuwd naar de aanstaande pokemon games van dit weekend?
Ik verwacht niet dat ik ook in deze versie 400 + uur zal stoppen aangezien ik nu wel een leven heb, maar kon het toch niet laten.
Behalve de originele dock (moeilijk te vinden en niet zo goedkoop) zijn er bvb. de Jumpgate van Skull & Co die vrij populair is, of de Genki covert dock. Er zijn ook een hoop goedkopere knock-offs die met simpele kabeltjes enzo werken. Ik zou daar voorzichtig mee zijn en altijd een originele power adapter van Nintendo gebruiken bij een third-party dock.

Let wel op als je een OLED model hebt gekocht. Een aantal third-party docks werkt daar niet goed mee. Skull & Co heeft bijvoorbeeld al een nieuw model van hun Jumpgate in de pre-order staan om dat op te lossen.

[Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 17-11-2021 15:21]

• G.Scholtens
JackAvery schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:13:
[...]

Behalve de originele dock (moeilijk te vinden en niet zo goedkoop) zijn er bvb. de Jumpgate van Skull & Co die vrij populair is, of de Genki covert dock. Er zijn ook een hoop goedkopere knock-offs die met simpele kabeltjes enzo werken. Ik zou daar voorzichtig mee zijn en altijd een originele power adapter van Nintendo gebruiken bij een third-party dock.

Let wel op als je een OLED model hebt gekocht. Een aantal third-party docks werkt daar niet goed mee. Skull & Co heeft bijvoorbeeld al een nieuw model van hun Jumpgate in de pre-order staan om dat op te lossen.
Bedankt hier kan ik wat mee.
Nee we gaan waarschijnlijk wel het oudere model aanschaffen en misschien ook wel 2e hands.
Tenzij er nog mooie black friday deal komt, maar verwacht zo ie zo geen voorraad meer in de winkel met het nieuwe model de komende weken.

Heb 2e hands al genoeg gezien vanaf 150euro met doos en al. Is voor de kinderen prima, zolang het maar compleet is en er geen krassen op het scherm zitten.
G.Scholtens schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]

Heb 2e hands al genoeg gezien vanaf 150euro met doos en al. Is voor de kinderen prima, zolang het maar compleet is en er geen krassen op het scherm zitten.
Pas hier ook mee op. Switch prijzen liggen tweedehands nog vrij hoog voor zover ik weet, en er zijn veel scammers die met 'too good to be true' aanbiedingen komen. 150 euro doet alarmbellen afgaan hier.

[Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 17-11-2021 15:39]

• G.Scholtens
JackAvery schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
[...]

Pas hier ook mee op. Switch prijzen liggen tweedehands nog vrij hoog voor zover ik weet, en er zijn veel scammers die met 'too good to be true' aanbiedingen komen.
Snap ik, daarom ga ik ook persoonlijk langs voor dit soort dingen.
Duurdere aankopen doe ik nooit snel online versturen

• Robolokotobo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-12 20:29
Hier is het nieuwe Pinball FX topic met informatie over de game die in Maart 2022 in Early Acces gaat

[Multi] Pinball FX (2022)

i5 3470 8GB GTX 1650

Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee