@mediumdry Geen kritiek verder hoor. Ik vind het in het algemeen jammer bij Nintendo dat meerdere Switch apparaten in een huishouden niet lekker samen werken. Dat zie je op vrijwel alle vlakken. Het aantal gespeelde uren wordt ook niet gesynchroniseerd tussen twee apparaten. Inmiddels gaat save games synchroniseren wel iets beter. Maar het is qua mogelijkheden helaas niet zo goed geregeld als bij de Xbox die ik zelf ook heb.
Nu we het er toch over hebben: ik vind het ook erg jammer en onhandig dat voor elke user alle content/games zichtbaar zijn op een switch. Als je dus met een jong kind iets wilt gaan spelen, ziet die ook alle “interessante” thumbnails van games voor volwassenen, gewelddadige games etc. Leuk icm een kleuter. Vind het heel raar, juist bij een systeem dat ook gericht is op games voor jonge kinderen...
Maar goed, je doet er weinig aan...
[ Voor 4% gewijzigd door menne op 01-11-2021 15:57 ]
Ik vind het ook een beetje een omgekeerde volgorde; je kiest eerst een spel en DAARNA log je in (kies je je profiel) Ik ken geen enkel systeem wat in die volgorde werkt.menne schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
Nu we het er toch over hebben: ik vind het ook erg jammer en onhandig dat voor elke user alle content/games zichtbaar zijn op een switch. Als je dus met een jong kind iets wilt gaan spelen, ziet die ook alle “interessante” thumbnails van games voor volwassenen, gewelddadige games etc. Leuk icm een kleuter. Vind het heel raar, juist bij een systeem dat ook gericht is op games voor jonge kinderen...
"21 jaar DSL!"
Nou we toch aan het klagen zijn,
Heb vorige week een switch op marktplaats gekocht, bundel met ring fit adventure.
ik een nintendo account aangemaakt, probeer die game te installeren, vul de code in, en zegt vervolgens dat die code al gebruikt is. Zit ik hier met een ringfit hardware die dus user gebonden is ipv switch gebonden. WTF Nintendo...
Heb vorige week een switch op marktplaats gekocht, bundel met ring fit adventure.
ik een nintendo account aangemaakt, probeer die game te installeren, vul de code in, en zegt vervolgens dat die code al gebruikt is. Zit ik hier met een ringfit hardware die dus user gebonden is ipv switch gebonden. WTF Nintendo...
Is dat een 'code in a box'? Dan heb je neem ik aan het account van de verkoper nodig. Net als voor digitale games.Rava schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:51:
Nou we toch aan het klagen zijn,
Ik heb hier zelf gewoon een ringfitkaartje 🤔
Als de verkoper het je heeft verkocht incl ringfit dan zou ik m'n geld terugvragen, of je moet z'n account erbij krijgen...
[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 01-11-2021 16:54 ]
ja, was kaartje met code. hoe kunnen ze het verzinnen om daarvoor te kiezen bij zo'n speciale editiedragon2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:52:
[...]
Is dat een 'code in a box'? Dan heb je neem ik aan het account van de verkoper nodig. Net als voor digitale games.
Ik heb hier zelf gewoon een ringfitkaartje 🤔
Als de verkoper het je heeft verkocht incl ringfit dan zou ik m'n geld terugvragen, of je moet z'n account erbij krijgen...
Dat zie je vaker bij Nintendo bundels. Maar dat de code al gebruikt is dat is een probleem die je hebt met de verkoper.Rava schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:04:
[...]
ja, was kaartje met code. hoe kunnen ze het verzinnen om daarvoor te kiezen bij zo'n speciale editie
Ik vind het vooral bizar dat je de game niet digitaal kan kopen in de eshop. Dus dat betekend dat je Ring Fit Adventure nog een keer fysiek moet kopen terwijl je de accessoires al hebt.
inderdaad, leg dat een 6 jarige maar eens uit... kan het amper zelf begrijpen, dacht dat Nintendo een familly gameconsole was, helaas draait het enkel maar om geld verdienen, zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk. Dikke min voor Nintendo.L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:14:
[...]
Dat zie je vaker bij Nintendo bundels. Maar dat de code al gebruikt is dat is een probleem die je hebt met de verkoper.
Ik vind het vooral bizar dat je de game niet digitaal kan kopen in de eshop. Dus dat betekend dat je Ring Fit Adventure nog een keer fysiek moet kopen terwijl je de accessoires al hebt.
Het is een beetje alsof je een dikke game laptop koopt, deze na x aantal maanden verkoopt, je netjes een factory reset uitvoert, en dat de volgende koper bij het invullen van zijn gegevens te zien krijgt dat de laptop na een factory reset alleen maar te gebruiken is door de 1ste gebruiker.
Huh? Je hebt in dit geval een gebruikte code voor een digitale game gekocht. Dat probleem ligt niet bij Nintendo maar bij de verkoper. Die had dat niet aan jou moeten verkopen.Rava schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:20:
[...]
inderdaad, leg dat een 6 jarige maar eens uit... kan het amper zelf begrijpen, dacht dat Nintendo een familly gameconsole was, helaas draait het enkel maar om geld verdienen, zoveel mogelijk en zo vaak mogelijk. Dikke min voor Nintendo.
Het is een beetje alsof je een dikke game laptop koopt, deze na x aantal maanden verkoopt, je netjes een factory reset uitvoert, en dat de volgende koper bij het invullen van zijn gegevens te zien krijgt dat de laptop na een factory reset alleen maar te gebruiken is door de 1ste gebruiker.
Op geen enkele console kun je een digitale code 2x gebruiken.
het is toch logisch dat zo'n code gekoppeld wordt aan de switch zelf en niet aan user account. Het is niet de schuld van de koper dat Nintendo een bundel verkoop van switch saboteert door er een digitale code bij te stoppen waardoor hij niet meer verkoopbaar is
Een code koppelen aan het systeem is erg onhandig, maar zo werkte dat bij de 3DS wel. Gelukkig is dat bij de Switch niet het geval. Zo kan je makkelijk al je eigen aankopen meenemen naar een andere Switch apparaat.Rava schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:27:
het is toch logisch dat zo'n code gekoppeld wordt aan de switch zelf en niet aan user account. Het is niet de schuld van de koper dat Nintendo een bundel verkoop van switch saboteert door er een digitale code bij te stoppen waardoor hij niet meer verkoopbaar is
Dat je code al gebruikt is dat moet je met de verkoper afhandelen.
Je zou denken dat als je de ring fit accessoires koopt dat je dan op zijn minst nog het spel digitaal zou kunnen kopen als je dat koopt in de estore. Maar dat lijkt blijkbaar ook niet te kunnen. In Europa kan je het spel blijkbaar alleen maar krijgen als je het koopt in combinatie met de accessoires.
https://www.thegamer.com/...code-no-cartridge-europe/
https://www.thegamer.com/...code-no-cartridge-europe/
Nee. Ik ben erg blij dat ik mijn games en savegames toen ik mijn Switch upgrade gewoon kon overzetten.Rava schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:27:
Was erg balen geweest als mijn games en saves Switch gekoppeld waren geweest.
Het is de schuld van de verkoper dat die jou zogenaamd Ring Fit heeft verkocht terwijl deze code al was gebruikt. Erg balen natuurlijk, maar dat probleem ligt niet bij Nintendo.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 01-11-2021 17:40 ]
tja.... wat je ziet bij telefoons is dat die als personal device gezien worden en dat vertaalde zich lastig naar de situatie bij tablets e.d. (reden waarom ik daarop geen mail en kalender kan hebben bv). Computers hadden eerder al het multi-user idee, danwel bij unix tegelijk (en dus meerdere schermen ook mogelijk met andere users), maar zeker nu ook bij windows en Mac OS. De xbox en playstation zitten er dus blijkbaar wat tussenin en de Switch komt bij Nintendo vandaan die lange ervaring heeft met personal devices.
De manier van denken heeft dus nogal gevolgen voor hoe het systeem werkt. Persoonlijk zie ik de controller als persoonlijke identifier (ik haat de games waar ik m'n controller niet kan gebruiken en ik zonder aantoonbare reden naar een joy-con moet overstappen), maar anderen zullen dat zeker anders zien. Hoe je dan moet bepalen wat je aan de gebruiker laat zien... je kan beginnen met user keuze, zoals ook bv netflix dat doet. Persoonlijk vind ik het een voordeel dat je op de switch een game uit kan en dat een andere user meteen een andere game kan kiezen, zonder eerst de user uit moet laten loggen.. Maar het heeft wel de discussie tot gevolg die we nu hebben als je heel strict "iedere user koopt z'n eigen games" wil hebben.
Ik ben nog te nieuw bij gaming en consoles om daar een goed onderbouwde mening over te hebben, maar ik merk dat het huidige Nintendo model voor mij nogal schuurt. Het is op z'n zachtst gezegd oncomfortabel.
De manier van denken heeft dus nogal gevolgen voor hoe het systeem werkt. Persoonlijk zie ik de controller als persoonlijke identifier (ik haat de games waar ik m'n controller niet kan gebruiken en ik zonder aantoonbare reden naar een joy-con moet overstappen), maar anderen zullen dat zeker anders zien. Hoe je dan moet bepalen wat je aan de gebruiker laat zien... je kan beginnen met user keuze, zoals ook bv netflix dat doet. Persoonlijk vind ik het een voordeel dat je op de switch een game uit kan en dat een andere user meteen een andere game kan kiezen, zonder eerst de user uit moet laten loggen.. Maar het heeft wel de discussie tot gevolg die we nu hebben als je heel strict "iedere user koopt z'n eigen games" wil hebben.
Ik ben nog te nieuw bij gaming en consoles om daar een goed onderbouwde mening over te hebben, maar ik merk dat het huidige Nintendo model voor mij nogal schuurt. Het is op z'n zachtst gezegd oncomfortabel.
Nintendo is op dat gebied al jaren een vreemde eend in de bijt. Je hebt logica en je hebt "nintendo-logica".
Om even wat voorbeelden (uit het verleden) noemen:
- terwijl iedereen overstapte naar cd-rom bleven zij vasthouden aan de cartridge.
- het heeft tot de switch geduurd voordat het online aspect enigszins fatsoenlijk was.
- terwijl heel de wereld gebruik maakte van namen voor vrienden en hier ook op te zoeken, mocht je van nintendo gaan klooien met friend codes. Hetzelfde om een multiplayer spel te starten.
- in eerste aanleg waren digitale aankopen systeem gebonden, terwijl het toen al jaren gemeengoed was dat aankopen account gebonden waren.
- geen mogelijk tot refunds, terwijl dit bij bijna alle andere digitale stores wel kan (onder voorwaarden).
Om even wat voorbeelden (uit het verleden) noemen:
- terwijl iedereen overstapte naar cd-rom bleven zij vasthouden aan de cartridge.
- het heeft tot de switch geduurd voordat het online aspect enigszins fatsoenlijk was.
- terwijl heel de wereld gebruik maakte van namen voor vrienden en hier ook op te zoeken, mocht je van nintendo gaan klooien met friend codes. Hetzelfde om een multiplayer spel te starten.
- in eerste aanleg waren digitale aankopen systeem gebonden, terwijl het toen al jaren gemeengoed was dat aankopen account gebonden waren.
- geen mogelijk tot refunds, terwijl dit bij bijna alle andere digitale stores wel kan (onder voorwaarden).
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
@MazeWing wat betreft cd-rom en cartridge was ik absoluut blij met de cartridges. Heerlijk, bijna geen laadtijden.
Niet alleen dat. Ook geen herrie.Arunia schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:20:
@MazeWing wat betreft cd-rom en cartridge was ik absoluut blij met de cartridges. Heerlijk, bijna geen laadtijden.
En denk ook aan de krassen op een optische schijf. Heb een paar keer games teruggekregen dat ik dacht wtf heb je ermee gedaan. En natuurlijk meteen nieuwe schijf geeist van de leners die op mijn persoonlijke blacklist terecht kwamen.
Vanmiddag een hands on gelezen van de game lost in random. Paar weken geleden kwam al het 1 en ander hier langs met aankondiging en trailers.
Ik ben benieuwd, iemand die het spel heeft gekocht en wat zijn de ervaringen?
Het spel is niet al te gek geprijsd en de setting/kaartcombat spreekt me wel aan.
Ik ben benieuwd, iemand die het spel heeft gekocht en wat zijn de ervaringen?
Deze besteld en vandaag al binnen via Nedgame. Ik vraag mij af of hij ook in het Nederlands is? Ik zie alleen engels volgens mij staan op de cover.jongetje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:12:
@evuijtert LEGO city undercover vonden mijn kinderen erg leuk.
Je kan het spel geheel in het Nederlands spelen, zowel tekst als stemmen zijn in het Nederlands.evuijtert schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:17:
[...]
Deze besteld en vandaag al binnen via Nedgame. Ik vraag mij af of hij ook in het Nederlands is? Ik zie alleen engels volgens mij staan op de cover.
Dat was dan ook het enige voordeel. Want bepaalde spellen zoals Final Fantasy en Metal Gear Solid maakten optimaal gebruik van de beschikbare schijfruimte. Ook een spel zoals Resident Evil (2) kwam aanzienlijk beter tot z'n recht dan de N64 versie (alhoewel het wel knap was hoe dusdanig hebben weten te comprimeren).Arunia schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:20:
Maar het grootste gemis was vooral op het gebied van muziek. Eindelijk hadden we volledig orkestrale of "echte" muziek. Maar niet op de N64... Nee, daar mochten we nog jaren genieten van MIDI of zware compressie....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nikkei claimt dat Nintendo dit fiscale jaar minder consoles gaat kunnen produceren dan gehoopt door chip/onderdeeltekorten.
Edit: meestal doen ze dergelijke aankondigingen trouwens pas na het derde kwartaal. Nintendo verwacht momenteel nog 25.5 miljoen consoles te verschepen in het huidige fiscale jaar.
Overmorgen publiceert Nintendo haar kwartaalresultaten. We zullen dan zien of ze hun doelen voor het jaar aanpassen.OSAKA -- Nintendo will only be able to produce about 24 million units of its popular Switch game console in the fiscal year through March, 20% below an original plan, Nikkei has learned.
Its production has been held up by shortages of semiconductors and other electronic parts amid strong demand for Switch, including for its latest version released on Oct. 8.
Nintendo's trouble is a reminder of the far-reaching impact of the global supply crunch that has affected a wide range of industries from autos to electronics to machinery.
The Kyoto-based company originally planned on producing a record 30 million Switch units on the back of rising demand for computer games triggered by the COVID pandemic, which has forced people to spend more time at home.
Edit: meestal doen ze dergelijke aankondigingen trouwens pas na het derde kwartaal. Nintendo verwacht momenteel nog 25.5 miljoen consoles te verschepen in het huidige fiscale jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 02-11-2021 13:27 ]
Dat heeft natuurlijk geen bal te maken met de cartridge als medium, maar gewoon om de gierigheid van de uitgever. Dat is vandaag de dag nog steeds een issue, want er zijn ook voor de Switch wel grotere cartridges, maar die zijn duurder, dus zetten we liever maar de helft van je game op die card en de rest mag je downloaden. Het enige voordeel van de CD/DVD was dus niet zozeer dat je veel opslag had, maar gewoon dat ze verdomd goedkoop waren.MazeWing schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:47:
[...]
Dat was dan ook het enige voordeel. Want bepaalde spellen zoals Final Fantasy en Metal Gear Solid maakten optimaal gebruik van de beschikbare schijfruimte. Ook een spel zoals Resident Evil (2) kwam aanzienlijk beter tot z'n recht dan de N64 versie (alhoewel het wel knap was hoe dusdanig hebben weten te comprimeren).
Maar het grootste gemis was vooral op het gebied van muziek. Eindelijk hadden we volledig orkestrale of "echte" muziek. Maar niet op de N64... Nee, daar mochten we nog jaren genieten van MIDI of zware compressie....
Having said that, of je nou zo blij moet worden van CD/DVD als medium... Er zijn in die periode gewoon teveel games gemaakt waar je van FMV naar FMV zat te spelen, en omdat de in-game graphics gewoon ruk waren, lijkt de FMV in de verste verte niet op wat je net zat te spelen. Dan kun je mopperen over het gebrek aan FMV op de N64, maar je zat tenminste niet steeds van grafische stijl te wisselen.
Gisteren Metroid Dread uitgespeeld, wat een top game!
Gisteren Mario Party Superstars gespeeld. Wat een leuke game zeg! Beste MP sinds tijden en het ziet er nog heel mooi, levendig uit. Vorige MP games waren toch wat beperkt met karakters en animaties maar dat is hier mooi opgelost. Fijn dat de gameplay wat meer gestreamlined is ook, en leuk om die oude borden zo mooi uitgewerkt te zien. Absolute aanrader.
Binnenkort ook maar online proberen!
[ Voor 5% gewijzigd door The_Bird op 03-11-2021 10:00 ]
"21 jaar DSL!"
Ah, eindelijk het einde bereikt van Darker Side in Mario Odyssey. Samen met Soul Master (Hollow Knight) en de laatste Miriam Challenge (Blasphemous) een uitschieter qua bloed, zweet en tranen deze generatie voor mij.
You look like I need a drink.
Ik bijna, maar de laatste baas lukt me steeds niet. Kom niet door de 2e fase.Xlast88 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:35:
Gisteren Metroid Dread uitgespeeld, wat een top game!
Heb je Super Mario Party ook gespeeld? Die vond ik ook leuk maar vrij snel op uitgekeken wegens het beperkte aantal borden. Wil deze nieuwe ook halen wegens de hoge nostalgiefactor maar wil niet weer snel op uitgekeken rakenThe_Bird schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:59:
Gisteren Mario Party Superstars gespeeld. Wat een leuke game zeg! Beste MP sinds tijden en het ziet er nog heel mooi, levendig uit. Vorige MP games waren toch wat beperkt met karakters en animaties maar dat is hier mooi opgelost. Fijn dat de gameplay wat meer gestreamlined is ook, en leuk om die oude borden zo mooi uitgewerkt te zien. Absolute aanrader.
Die heb ik ook gespeeld en vindt deze toch leuker. In SMP zaten idd niet veel borden maar die borden waren ook gewoon vrij saai en statisch.. Hier voelt elk bord echt anders en uniek en wat meer 'levendig' als het ware.Reksho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
[...]
Heb je Super Mario Party ook gespeeld? Die vond ik ook leuk maar vrij snel op uitgekeken wegens het beperkte aantal borden. Wil deze nieuwe ook halen wegens de hoge nostalgiefactor maar wil niet weer snel op uitgekeken raken
Daarbij vond ik de SMP borden ook wat klein en moest je wel mazzel hebben dat je ook van die extra figuren met dobbelstenen kreeg. Daardoor verschoof de balans wel enorm. Die figuren met extra dobbelstenen heb je hier niet. Deze MP is wat simpeler in opzet maar daardoor des te leuker en zit er meer vaart in.
[ Voor 5% gewijzigd door The_Bird op 03-11-2021 12:25 ]
"21 jaar DSL!"
Ik heb gister mijn neogrip binnengekregen, en hoewel ik mij in al je punten wel kan vinden vind ik hem eigenlijk nog erg prettig in het gebruik. In vergelijking met de oude Gripcase is het wel een klein stapje terug qua ergonomie (de handen voelen wat meer naar buiten gedraaid) maar alsnog een hele verbetering ten opzichte van een "kale" switch. De Trigger grips vind ik het meest prettig.The Chosen One schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:27:
@Magic @GeryP @sderooij en de rest.
Iets eerder naar huis gegaan vandaag en iets meer handons ervaring nu. Nog steeds geen dagen maar meer dan de paar minuten van vanmiddag uiteraard. ;p
Beetje SMM2 en voornamelijk D2R gespeeld, elke grip een paar countess runs e.d. bijv.
Disclaimer; mijn mening, bla bla bla gezond verstand. Zijn blijkbaar ook mensen die er helemaal lyrisch over zijn.
Heb de "oude" GripCase + Maxcarry Case bij de gewone Switch gekocht toen. Grote fan van de grip en case.
Bouwkwaliteit; prima, solide. Niks mis mee. Voelt wel beetje als goedkoop plastic... maar dat is het natuurlijk ook voor deze prijs.
Dat schuifje om het vast te zetten gelijk er af gehaald. Zit me gigantisch in de weg. OCD alarm gaat af of zoiets.Hij valt/schuift er in principe ook niet zomaar uit.
Satisfye zal ook wel geen goede voor mij zijn met die dingen aan de onderkant. ;p
De kleine handvaten zijn niks. Of je moet hem krampachtig aan de handvaten vasthouden (en dat is natuurlijk niks) en als je je vingers laat rusten op de onderkant vallen ze in het 'kickstand gat'.
Ook geen fan van dat geribbelde.
Je zou kunnen zeggen de kleine(re) zijn meer voor kleine handen/kinderen maar die variant (zijn wel iets anders) gebruikte ik ook bij de oude gripcase.
Misschien dat het mijn model is maar de grote handvaten krijg ik er ook net niet helemaal opgeschoven, misschien dat het met meer "geweld" wel lukt maar dat durf ik nu ff nog niet en kan sowieso al zeggen dat die grote het minste (voor mij) zijn dus die gaan er toch nooit op komen.
Voelt alsof ik ineens een mega bakbeest in me handen heb. Met de middelgrote heb ik dat ook wel een beetje moet ik zeggen. Het is ook wel heel anders kwa grip. Hij is gewoon breder (waar je met je handen zit).
Gedeelte daarvan is misschien wennen maar 1e gedachte voelt dat niet zo fijn.
Ik merk het vooral als ik me Merc potions wil geven in Diablo 2 (ZL + D-pad (terwijl je met de linker thumbstick blijft lopen)) 1e gedachte daar is "als ik veel Diablo blijf spelen voelt dat niet lekker". En gezien ik nu ~140-150 uur (met wat afk in queues) er in heb en er nog wel wat honderden bij komt...
En als je het touchscreen veel gebruikt (Super Mario Maker 2 en dat soort games) is de controller ook niet fijn. Ieg niet met de middel en grote handvaten.
Ook minder fijn om met 1 hand ff vast te houden.En dan denk je misschien... maar je houdt zo'n ding toch met 2 handen vast? Ja meestal wel tijdens het spelen, maar niet altijd en als je zoiets gebruikt merk in de praktijk dat je dat toch ook niet altijd doet. Had ik met de 12.9" iPad toen ook (tegelijk besteld met de 11"), 1e gedachte... geweldig! mooi scherm! En dan pak je hem ff op, loop je er mee etc)
Hier ook zo. Ff slok drinken pakken of met 1 hand ff wat op het scherm tikken/vegen e.d.
Miniem puntje misschien maar ik merkt het wel.
Als je zover nog steeds leest merk je dat ik het nog niet over de middelste grips gehad heb. Deze zitten zeker fijner als de andere 2 al ben ik nog niet zo'n fan van het platte (trigger) gedeelte. En zoals ik zei, voelt het alsnog redelijk breed aan. Zal nog meer D2R, SMM2 en wat andere games spelen komende dagen maar als het zo blijft, neem ik me verlies en verkoop ik em wel weer en wachten we wel af of er nog wat anders komt.
Hopelijk maken ze de oude case weer opnieuw die past voor het nieuwe model. Was niet perfect maar ik vond em alsnog geweldig.
ps. met de kleine grips past hij wel in de oude max carry case, met de middel en grote uiteraard niet. Dan heb je de nieuwe (grotere) case nodig. Ik heb die er uiteraard met mijn reservaties die ik had niet bijbesteld.
Grootste minpunt vind ik dat de switch niet in het dock past met de neocase er op, waar dat met de gripcase en oude switch wel (met wat licht duwen) kon. Voordeel is dan weer dat hij makkelijker te verwijderen is. Ook kan ik hem juist beter in 1 hand houden dan de gripcase, omdat dan vaak 1 hoek bij mij uit de case sprong. Er zal vast wat beters op de markt zijn, maar voor dit bedrag iig niet het gevoel een miskoop te hebben.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Fase 2 is de hardest phase van het gevecht. Mij was het gelukt, toen ik alleen maar storm missiles ging gebruiken en focussen op ontwijken.TomBraamhaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:25:
[...]
Ik bijna, maar de laatste baas lukt me steeds niet. Kom niet door de 2e fase.
In de categorie "wat nieuws"...
Nieuwe release dates:
Nieuwe release dates:
- The Binding of Isaac: Repentance komt morgen uit op de US eShop;
- The Cruel King and the Great Hero komt uit op 4 maart 2022
- Sol Cresta (onbekende datum in 2022, kondigde Hideki Kamiya aan in zijn 'Very Sorry Stream')
- Sidescrolling shooter Gynoug (1991) krijgt een port op 12 november
- Vertical shoot'em up ESCHATOS (2011) komt dan weer uit op 18 november op de Japanse eShop.
- Volgende week is Story of Seasons: Pioneers of Olive Town de trial game voor Nintendo Switch Online abonnees.
Oef! Ik heb Story of Seasons: Trio of towns op de 3DS maar die SoS voor de Switch lijkt grafisch een enorme downgrade. Wat een simpele boel zeg zeg. Lijkt wel een geupscalede Wii game.
"21 jaar DSL!"
Resident Evil 2 maakte gebruik van de hoogst mogelijke capaciteit; 64MB. Groter was niet mogelijk...Seal64 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:14:
[...]
Dat heeft natuurlijk geen bal te maken met de cartridge als medium, maar gewoon om de gierigheid van de uitgever. Dat is vandaag de dag nog steeds een issue, want er zijn ook voor de Switch wel grotere cartridges, maar die zijn duurder, dus zetten we liever maar de helft van je game op die card en de rest mag je downloaden. Het enige voordeel van de CD/DVD was dus niet zozeer dat je veel opslag had, maar gewoon dat ze verdomd goedkoop waren.
Having said that, of je nou zo blij moet worden van CD/DVD als medium... Er zijn in die periode gewoon teveel games gemaakt waar je van FMV naar FMV zat te spelen, en omdat de in-game graphics gewoon ruk waren, lijkt de FMV in de verste verte niet op wat je net zat te spelen. Dan kun je mopperen over het gebrek aan FMV op de N64, maar je zat tenminste niet steeds van grafische stijl te wisselen.
Ik denk dat je geheugen het beter maakt dan dat het is, dat heb ik ook vaak met retrogamesThe_Bird schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:01:
Oef! Ik heb Story of Seasons: Trio of towns op de 3DS maar die SoS voor de Switch lijkt grafisch een enorme downgrade. Wat een simpele boel zeg zeg. Lijkt wel een geupscalede Wii game.
't is een wat andere artstyle, trio of towns had een wat meer realistische texturing, olive town heeft meer een cartoon shading. Of je dat mooi vind is persoonlijk, ik vind het juist meer tijdloos, maar kan me jouw mening ook goed voorstellen.
Ik ga hem wel proberen. de laatste Harvest Moon die ik gespeeld heb was nog op de DS, en Stardew Valley is toch wel een van mijn recente klassiekers. Een andere game in dat genre is op zich welkom, maar de matige reviews icm de toch best wel geprijsde game weerhielden me er van om hem niet te kopen en SV nog maar een keer te starten
Ik weet het zo net nog niet. Vind de artstyle een stuk minder dan zowel Trio of Towns als Doraemon, die ook uitkwam voor de switchMagic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:16:
[...]
Ik denk dat je geheugen het beter maakt dan dat het is, dat heb ik ook vaak met retrogames
't is een wat andere artstyle, trio of towns had een wat meer realistische texturing, olive town heeft meer een cartoon shading. Of je dat mooi vind is persoonlijk, ik vind het juist meer tijdloos, maar kan me jouw mening ook goed voorstellen.
Ik ga hem wel proberen. de laatste Harvest Moon die ik gespeeld heb was nog op de DS, en Stardew Valley is toch wel een van mijn recente klassiekers. Een andere game in dat genre is op zich welkom, maar de matige reviews icm de toch best wel geprijsde game weerhielden me er van om hem niet te kopen en SV nog maar een keer te starten
Trio of Towns
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g01KUI92ncJx3SoN6wL7yg71.jpg?f=user_large)
Olive Town
:strip_exif()/f/image/ORArDdFpOLJXqX53v42giw33.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de Switch versie, met idd een andere artstyle er nog steeds vrij basic uit zien. Zo kaal, ook op andere screenshots. Niet organisch als het ware.
Story of Seasons Doraemon
:strip_exif()/f/image/z0cyfX0gO252z2W6IkQOM04w.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoopte eigenlijk dat ze met die kinderboekstijl zoals in de Doreamon-versie zouden doorgaan. Vind ik echt een prachtige look voor dit type games.
"21 jaar DSL!"
Het is weer tijd voor de kwartaalresultaten van Nintendo
Ik update deze post wanneer ik kan met gedetailleerde info. In tegenstelling tot Nintendo (die over de eerste helft van het jaar spreken) ga ik voornamelijk kwartaal op kwartaal - dus de periode juli tot september - vergelijken:
Opvallend is ook dat de verhouding tussen de leveringen van Switch en Switch Lite consoles aan het veranderen is. Op regionaal vlak zien we vooral dat in Japan en in Europa er minder Lites geleverd worden. Voor Europa wijt Nintendo dit aan voorraadtekorten.
/f/image/b5GlzVwd1b9j9B8iYhFk7ps7.png?f=fotoalbum_large)
Life-to-date zijn er nu 92.87 miljoen Switches verkocht. Op het huidige tempo kunnen we verwachten dat de Switch de totale verkopen van de Wii inhaalt tijdens het huidige fiscale jaar. In 2022 zou de console de PS4 verkopen kunnen inhalen.
Door de componenttekorten in de productie is Nintendo genoodzaakt om zijn voorspellingen voor het volledige fiscale jaar aan te passen: in plaats van 25.5 miljoen verwacht het bedrijf nu 24 miljoen consoles te verschepen. CEO Furukawa verwacht dat er niet voldoende voorraad gaat zijn tijdens de kerstperiode om de vraag te doen stillen:
Tijdens de eerste helft van dit fiscale jaar zijn er al 18 games die meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht hebben. 14 hiervan zijn first-party games. Hieronder vind je een aantal updates
*New Pokémon Snap cijfers exclusief Japanse sales, waar het spel wordt uitgegeven door The Pokémon Company
De periode juli tot september was zeer rustig qua releases voor Nintendo met slechts twee titels: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD en WarioWare Get It Together!. Skyward Sword HD scoorde een degelijke start met 3.6 miljoen verkopen en werd hiermee de bestverkochte Nintendo game tijdens het zomerkwartaal. Van WarioWare vinden we geen cijfers terug, wat betekent dat van het spel minder dan 1 miljoen exemplaren geleverd zijn.
Zoals gewoonlijk zien we verder bij Nintendo dat de evergreen games het goed doen: Breath of the Wild, Smash, Animal Crossing, Super Mario Party, Ring Fit... zijn allemaal van de partij. Super Mario 3D World verkocht het afgelopen kwartaal meer dan Super Mario Odyssey. Mario Kart 8 Deluxe behaalt een record: van het spel zijn nu officieel meer games verkocht dan vorige recordhouder Mario Kart Wii (37.38m sales).
De verkopen van New Pokémon Snap worden zonder de Japanse leveringen gerapporteerd, waar het spel door The Pokémon Company uitgegeven wordt. Het laatste bekende verkoopscijfer dat we uit Japan hebben was 276.800 fysieke verkopen.
Verder opvallend: aan het huidige tempo haalt Pokémon Sword/Shield binnenkort de levenslange verkopen van Gold/Silver in. Hiermee kan het de tweede bestverkochte Pokémon game ooit worden. De vraag is echter in hoeverre Brilliant Diamond/Shining Pearl en Pokémon Legends Arceus de verkopen van Sword/Shield beïnvloeden.
/f/image/FTt3gNX2hsEYB6f65QTAbRkf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U8vcLUVuk2E4xRsP0qLSjYAR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2hiboVmaHSVr3Zn7lk3efC5J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8Mx6VgPk8I112B0R9sL94QOh.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder vind je de verdeling van de omzet per segment. Let op, ik gebruik hier cijfers voor het afgelopen half jaar, niet het laatste kwartaal. Switch-gerelateerde inkomsten bedragen 93% van de totale omzet.
/f/image/Ehfkffvzme5Av9RWZR6HfbMK.png?f=fotoalbum_large)
Zoals al vermeldt in het Hardware segment heeft Nintendo haar voorspellingen voor hardware verkopen neerwaarts aangepast naar 24 miljoen verscheepte consoles voor het lopende fiscale jaar. Desondanks verwacht het bedrijf nog steeds een omzet van 1600 miljard Japanse Yen, onder andere omdat ze verwachten meer software te verkopen (200 miljoen units voor dit fiscale jaar). De winstprognoses zijn zelfs lichtjes omhoog bijgesteld (+20 miljard JPY voor de operationele omzet, +10 miljard JPY nettowinst). Om deze redenen zal ook de dividenduitkering van het aandeel licht stijgen.
/f/image/GVo2guJ8RUEbPIXdbZBzTKjV.png?f=fotoalbum_large)
- Net sales dalen met 26,68% naar 2.306 miljard euro voor dit kwartaal in vergelijking met het Q2 van het vorige fiscale jaar. Operationele winst daalt daarom ook naar 0.766 miljard euro (-31.65%). De reden is eenvoudig: minder verkopen door het uitzonderlijke jaar vorig jaar.
- Hardware: 3.83 miljoen verscheepte consoles (3.14m gewone Switches, 0.7m Lites) - een zeer significante daling. Vooral Switch Lite doet het zwakker.
- Software: 48.6 miljoen verkochte games (excl. digital only games) - een lichte daling. Gemiddeld zijn er nu 7.3 games per console verkocht (excl. digital only games).
- Voorspellingen: Nintendo past de hardware voorspelling naar beneden aan en verwacht nu 24 miljoen Switches te verschepen tijdens dit fiscale jaar. De schuldige is de globale situatie m.b.t. chiptekorten. Software voorspellingen worden omhoog aangepast naar een voorspelling om 200 miljoen stuks software op het Switch platform te verkopen (+10 miljoen).
Hardware
Een dalingstrend is duidelijk: niet alleen verkocht Nintendo minder consoles dan in Q2 van het vorige fiscale jaar - wat te verwachten was, tenslotte heeft Animal Crossing vorig jaar een hoop consoleverkopen veroorzaakt. Ook de cijfers tegenover het eerste kwartaal van dit jaar zijn lager - wat te wijten lijkt aan problemen met de productie. Net zoals de rest van de technologieindustrie is Nintendo niet immuun voor de globale componententekorten. Verder had mogelijk de aankondiging van het OLED model in juli een impact op de verkoopcijfers van dit kwartaal. Nintendo meldt wel dat de eerste OLED leveringen aan de winkels in het cijfer voor de hybride Switch console al inbegrepen zijn.Opvallend is ook dat de verhouding tussen de leveringen van Switch en Switch Lite consoles aan het veranderen is. Op regionaal vlak zien we vooral dat in Japan en in Europa er minder Lites geleverd worden. Voor Europa wijt Nintendo dit aan voorraadtekorten.
/f/image/b5GlzVwd1b9j9B8iYhFk7ps7.png?f=fotoalbum_large)
Life-to-date zijn er nu 92.87 miljoen Switches verkocht. Op het huidige tempo kunnen we verwachten dat de Switch de totale verkopen van de Wii inhaalt tijdens het huidige fiscale jaar. In 2022 zou de console de PS4 verkopen kunnen inhalen.
Door de componenttekorten in de productie is Nintendo genoodzaakt om zijn voorspellingen voor het volledige fiscale jaar aan te passen: in plaats van 25.5 miljoen verwacht het bedrijf nu 24 miljoen consoles te verschepen. CEO Furukawa verwacht dat er niet voldoende voorraad gaat zijn tijdens de kerstperiode om de vraag te doen stillen:
“At this moment, I don’t see a sign of the component shortages recovering,” Nintendo President Shuntaro Furukawa said after the earnings release. The company will not be able to produce enough Switch units to satisfy demand and may need to revise its outlook again if the situation changes drastically, he added.
Software
Er werden het voorbije kwartaal 48.6 miljoen games aan de man gebracht, een daling van 2.45% tegenover de periode juli-september in 2020. De vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2019 is wel zeer gunstig (+35.49% software sales). Al bij al kunnen we stellen dat de softwareleveringen weinig te lijden hebben onder de beperkingen van de hardwareverkoop.Tijdens de eerste helft van dit fiscale jaar zijn er al 18 games die meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht hebben. 14 hiervan zijn first-party games. Hieronder vind je een aantal updates
| Game | Sales Q2 FY22 | Sales LTD |
|---|---|---|
| The Legend of Zelda: Skyward Sword HD | 3.6 | 3.6 |
| New Pokémon Snap* | 0.12 | 2.19 |
| Mario Kart 8 Deluxe | 1.66 | 38.74 |
| Mario Golf: Super Rush | 0.6 | 1.94 |
| Animal Crossing: New Horizons | 0.96 | 34.85 |
| Ring Fit Adventure | 0.95 | 12.21 |
| Super Mario 3D World + Bowser’s Fury | 0.77 | 7.45 |
| Miitopia | 0.33 | 1.37 |
| Super Smash Bros. Ultimate | 0.94 | 25.71 |
| Super Mario Party | 0.76 | 16.48 |
| The Legend of Zelda: Breath of the Wild | 0.93 | 24.13 |
| Super Mario Odyssey | 0.55 | 21.95 |
| Pokémon: Let's Go, Pikachu / Eevee | 0.26 | 13.83 |
| Splatoon 2 | 0.23 | 12.68 |
| Pokémon Sword/Shield | 0.79 | 22.64 |
| New Super Mario Bros. U Deluxe | H1 FY2021: 1.03 | 11.48 |
*New Pokémon Snap cijfers exclusief Japanse sales, waar het spel wordt uitgegeven door The Pokémon Company
De periode juli tot september was zeer rustig qua releases voor Nintendo met slechts twee titels: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD en WarioWare Get It Together!. Skyward Sword HD scoorde een degelijke start met 3.6 miljoen verkopen en werd hiermee de bestverkochte Nintendo game tijdens het zomerkwartaal. Van WarioWare vinden we geen cijfers terug, wat betekent dat van het spel minder dan 1 miljoen exemplaren geleverd zijn.
Zoals gewoonlijk zien we verder bij Nintendo dat de evergreen games het goed doen: Breath of the Wild, Smash, Animal Crossing, Super Mario Party, Ring Fit... zijn allemaal van de partij. Super Mario 3D World verkocht het afgelopen kwartaal meer dan Super Mario Odyssey. Mario Kart 8 Deluxe behaalt een record: van het spel zijn nu officieel meer games verkocht dan vorige recordhouder Mario Kart Wii (37.38m sales).
De verkopen van New Pokémon Snap worden zonder de Japanse leveringen gerapporteerd, waar het spel door The Pokémon Company uitgegeven wordt. Het laatste bekende verkoopscijfer dat we uit Japan hebben was 276.800 fysieke verkopen.
Verder opvallend: aan het huidige tempo haalt Pokémon Sword/Shield binnenkort de levenslange verkopen van Gold/Silver in. Hiermee kan het de tweede bestverkochte Pokémon game ooit worden. De vraag is echter in hoeverre Brilliant Diamond/Shining Pearl en Pokémon Legends Arceus de verkopen van Sword/Shield beïnvloeden.
Digitaal
68.3 miljard Japanse Yen (= 0.52 miljard Euro) van de softwareomzet was digitaal. We merken kwartaal op kwartaal een lichte daling in digitale verkopen (-3.12%) die ongeveer correleert met de algehele daling in software verkopen. Interessant om te zien is dat de verhouding van digitale tot fysieke verkopen ook een beetje daalt: digitale omzet vertegenwoordigde tijdens Q2 FY20 43.2% van het totaal, wat toch verrassend laag is./f/image/FTt3gNX2hsEYB6f65QTAbRkf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U8vcLUVuk2E4xRsP0qLSjYAR.png?f=fotoalbum_large)
Mobile & IP
Inkomsten van Mobile & IP zien een lichte daling naar 12.302 miljard Japanse Yen (€ 94 miljoen). Jaar-op-jaar is dit een daling van 3.8%. Nintendo meldt dat voor de eerste helft van het jaar de inkomsten van royalties gestegen zijn, en dat de daling te wijten is aan het krimpen van de inkomsten uit smart-device content./f/image/2hiboVmaHSVr3Zn7lk3efC5J.png?f=fotoalbum_large)
Financiëel
De omzet daalt met 26,68% naar 2.306 miljard euro voor dit kwartaal in vergelijking met het Q2 van FY2020/21. De operationele winst daalt daarom ook naar 0.766 miljard euro (-31.65%). De reden van deze dalingen is eenvoudig: minder verkopen in vergelijking met het uitzonderlijk goede coronajaar in combinatie met de Animal Crossing piek. Stijgende verkoops- en administratieve kosten eten verder in de operationele winst. Desondanks verdient Nintendo nog steeds heel aardig, met een operational profit ratio van 35.2% over het laatste half jaar./f/image/8Mx6VgPk8I112B0R9sL94QOh.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder vind je de verdeling van de omzet per segment. Let op, ik gebruik hier cijfers voor het afgelopen half jaar, niet het laatste kwartaal. Switch-gerelateerde inkomsten bedragen 93% van de totale omzet.
/f/image/Ehfkffvzme5Av9RWZR6HfbMK.png?f=fotoalbum_large)
Zoals al vermeldt in het Hardware segment heeft Nintendo haar voorspellingen voor hardware verkopen neerwaarts aangepast naar 24 miljoen verscheepte consoles voor het lopende fiscale jaar. Desondanks verwacht het bedrijf nog steeds een omzet van 1600 miljard Japanse Yen, onder andere omdat ze verwachten meer software te verkopen (200 miljoen units voor dit fiscale jaar). De winstprognoses zijn zelfs lichtjes omhoog bijgesteld (+20 miljard JPY voor de operationele omzet, +10 miljard JPY nettowinst). Om deze redenen zal ook de dividenduitkering van het aandeel licht stijgen.
Research & Development
Wat R&D uitgaves betreft blijft de stijgende trend zich handhaven. Nintendo geeft hier momenteel geen verklaring voor, maar het is wel zo dat het bedrijf blijft uitbreiden en dat ontwikkelkosten van games blijven stijgen./f/image/GVo2guJ8RUEbPIXdbZBzTKjV.png?f=fotoalbum_large)
Advertising
Net zoals vorig kwartaal blijven de advertentieuitgaves stijgen. Logisch: Nintendo bereidde zich vorig kwartaal voor op de lancering van de Switch OLED. Ook is het gewoon zo dat hoe groter je bestaande publiek wordt, hoe meer moeite het kost om nieuwe gebruikers aan te trekken naarmate de markt verzadigd raakt.
[ Voor 255% gewijzigd door JackAvery op 04-11-2021 14:05 ]
Ik kende heel die doraemon variant niet, is die het waard? Ziet er echt heel gaaf uit kwa stijl!The_Bird schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:51:
[...]
Ik weet het zo net nog niet. Vind de artstyle een stuk minder dan zowel Trio of Towns als Doraemon, die ook uitkwam voor de switch
Trio of Towns
[Afbeelding]
Olive Town
[Afbeelding]
Ik vind de Switch versie, met idd een andere artstyle er nog steeds vrij basic uit zien. Zo kaal, ook op andere screenshots. Niet organisch als het ware.
[Afbeelding]
Hoopte eigenlijk dat ze met die kinderboekstijl zoals in de Doreamon-versie zouden doorgaan. Vind ik echt een prachtige look voor dit type games.
Wat betreft Doraemon (kende ik helemaal niet,thx voor hem onder de aandacht brengen) ben ik het zeker met je eens, die cell shaded graphics zijn erg fraai. Maar ik zie liever de eenvoudige Olive Town graphics dan de korrelige overtextured trio of towns graphicsThe_Bird schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:51:
[...]
Ik weet het zo net nog niet. Vind de artstyle een stuk minder dan zowel Trio of Towns als Doraemon, die ook uitkwam voor de switch
Trio of Towns
[Afbeelding]
Olive Town
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is er ook voor PS4 overigens. Daar heb ik hem op. Vriendin heeft hem op Switch. Zit nagenoeg geen verschil in qua perfomance of graphics. Moet overigens zeggen dat ik de muziek ook echt heel mooi en ontspannen vind, vooral de nachtmuziek. Heerlijk met die gitaar:Poesmij schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:06:
[...]
Ik kende heel die doraemon variant niet, is die het waard? Ziet er echt heel gaaf uit kwa stijl!
YouTube: Doraemon: Story of Season OST - Spring Theme (Nighttime)
YouTube: Doraemon: Story of Season OST - Summer Theme (Nighttime)
Dan de game zelf. Het voelt echt als Story of Seasons maar er zit wel een Doreamon-sausje overheen. Zo speel je Nobita en zitten de andere karakters ook in deze wereld. Doordat het kinderen zijn kan je niet trouwen/kinderen krijgen al kan je wel je band met de dorpsmensen versterken.
Naarmate je vordert kan je meer van Doraemon's gadgets unlocken die alles makkelijker maken waarmee je bijvoorbeeld het weer voor morgen kan veranderen of kan teleporteren. Die dingen zijn wel optioneel dus als je dat niet wil hoeft het niet.
Hangt er dus een beetje vanaf van welke aspecten van SoS je leuk vindt. Als je echt voor trouwen/kinderen gaat is het minder jouw ding maar als je een mooie boerderij wil waar je steeds meer kan verbouwen ed is deze wel leuk. En de presentatie vind ik zelf enorm charmant, van zowel de graphics tot de soundtrack tot hoe de karakters in het dorp geschreven zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 04-11-2021 11:00 ]
"21 jaar DSL!"
Er is als je twijfelt ook een Doraemon demo in de Eshop.
Nu 3 avonden Mario party superstars gespeeld met mijn kids, wat een top spel zeg!
Super mario party was echt een aanfluiting met de eis om alleen maar joycons te gebruiken, het is ZOVEEL beter om gewoon een pro-controller te kunnen gebruiken :-)
absolute aanrader, wist 'm voor 51e aan te schaffen via Coolblue
Super mario party was echt een aanfluiting met de eis om alleen maar joycons te gebruiken, het is ZOVEEL beter om gewoon een pro-controller te kunnen gebruiken :-)
Wij ook sinds de release, erg leuk, ook hier de komst van de Pro controller gewoon veel beter.sderooij schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:11:
Nu 3 avonden Mario party superstars gespeeld met mijn kids, wat een top spel zeg!
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik ben binnenkort nieuw in de Switch scene (vanaf 5 decsderooij schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:11:
Volgens mij gebruikt de Mario party Superstars geen motion control meer. Dat maakt dit spel toch minder leuk? Of hecht ik te veel waarde aan motion?
Wat is het voordeel van de pro-controller in dit geval, meer grip / gevoel?
dat kan heel persoonlijk zijn, maar met een controller heb je net even wat meer grip ja.Patrick_ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:07:
[...]
Ik ben binnenkort nieuw in de Switch scene (vanaf 5 dec) en ben rond aan het kijken voor spellen die de kids kunnen doen. Wat ik altijd erg leuk vond aan bijvoorbeeld de Wii en de Apple TV zijn de motion controllers. Is meer interactiever, vandaar dat we voor de kids de Switch hebben gekozen.
Volgens mij gebruikt de Mario party Superstars geen motion control meer. Dat maakt dit spel toch minder leuk? Of hecht ik te veel waarde aan motion?
Wat is het voordeel van de pro-controller in dit geval, meer grip / gevoel?
Super Mario 3D All-Stars heeft een update (versie 1.1.1) gekregen met ondersteuning voor de Nintendo 64 controller.
heb de n64 controller geprobeerd vd week, maar is gewoon mijn ding nietL23 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:13:
Super Mario 3D All-Stars heeft een update (versie 1.1.1) gekregen met ondersteuning voor de Nintendo 64 controller.
Heb 'm aan mijn broer gegeven.
Hopelijk kunnen we zsm die knoppen beetje proper mappen naar de pro controller.
Ik dacht dat je die gekocht had vanwege nostalgie? Dat lijkt mij in ieder geval de enige goede reden om er een te halen. Ik heb zelf nooit een N64 gehad dus ook niet van plan er een te halen en het lijkt me ook geen praktische controller voor andere games omdat we de knoppen niet zelf kunnen aanpassen. Ik verwacht helaas niet dat we binnenkort wel de knoppen kunnen aanpassen, het is een probleem bij elke Nintendo Online controller.sderooij schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:30:
[...]
heb de n64 controller geprobeerd vd week, maar is gewoon mijn ding niet![]()
Heb 'm aan mijn broer gegeven.
Hopelijk kunnen we zsm die knoppen beetje proper mappen naar de pro controller.
Uit nostalgie, klopt. Maar het gebruiken ervan kon ik gewoon niet aan wennen en mijn broer was rete jaloers..dus maar weggegevenL23 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:39:
[...]
Ik dacht dat je die gekocht had vanwege nostalgie? Dat lijkt mij in ieder geval de enige goede reden om er een te halen. Ik heb zelf nooit een N64 gehad dus ook niet van plan er een te halen en het lijkt me ook geen praktische controller voor andere games omdat we de knoppen niet zelf kunnen aanpassen. Ik verwacht helaas niet dat we binnenkort wel de knoppen kunnen aanpassen, het is een probleem bij elke Nintendo Online controller.
Ik heb meestal met nostalgie dat ik het nu ook nog leuk vind, in ieder geval met de Game Boysderooij schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:11:
[...]
Uit nostalgie, klopt. Maar het gebruiken ervan kon ik gewoon niet aan wennen en mijn broer was rete jaloers..dus maar weggegeven
een gameboy controller zou het gewoon helemaal zijn, hoe dan ookL23 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:23:
[...]
Ik heb meestal met nostalgie dat ik het nu ook nog leuk vind, in ieder geval met de Game Boy
Bedankt voor alle info. Ik mis nog een dingetje, al is dat niet per se onderdeel van de financiële info en is het een bevestiging van eerdere informatie, maar Nintendo heeft blijkbaar ook een 'update' gegeven van launch dates van aankomende games, maar die zijn gelijk aan wat eerder al naar buiten is gekomen. ( bron).JackAvery schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:03:
Het is weer tijd voor de kwartaalresultaten van NintendoIk update deze post wanneer ik kan met gedetailleerde info. In tegenstelling tot Nintendo (die over de eerste helft van het jaar spreken) ga ik voornamelijk kwartaal op kwartaal - dus de periode juli tot september - vergelijken:
- Net sales dalen met 26,68% naar 2.306 miljard euro voor dit kwartaal in vergelijking met het Q2 van het vorige fiscale jaar. Operationele winst daalt daarom ook naar 0.766 miljard euro (-31.65%). De reden is eenvoudig: minder verkopen door het uitzonderlijke jaar vorig jaar.
- Hardware: 3.83 miljoen verscheepte consoles (3.14m gewone Switches, 0.7m Lites) - een zeer significante daling. Vooral Switch Lite doet het zwakker.
- Software: 48.6 miljoen verkochte games (excl. digital only games) - een lichte daling. Gemiddeld zijn er nu 7.3 games per console verkocht (excl. digital only games).
- Voorspellingen: Nintendo past de hardware voorspelling naar beneden aan en verwacht nu 24 miljoen Switches te verschepen tijdens dit fiscale jaar. De schuldige is de globale situatie m.b.t. chiptekorten. Software voorspellingen worden omhoog aangepast naar een voorspelling om 200 miljoen stuks software op het Switch platform te verkopen (+10 miljoen).
Hardware
Een dalingstrend is duidelijk: niet alleen verkocht Nintendo minder consoles dan in Q2 van het vorige fiscale jaar - wat te verwachten was, tenslotte heeft Animal Crossing vorig jaar een hoop consoleverkopen veroorzaakt. Ook de cijfers tegenover het eerste kwartaal van dit jaar zijn lager - wat te wijten lijkt aan problemen met de productie. Net zoals de rest van de technologieindustrie is Nintendo niet immuun voor de globale componententekorten. Verder had mogelijk de aankondiging van het OLED model in juli een impact op de verkoopcijfers van dit kwartaal. Nintendo meldt wel dat de eerste OLED leveringen aan de winkels in het cijfer voor de hybride Switch console al inbegrepen zijn.
Opvallend is ook dat de verhouding tussen de leveringen van Switch en Switch Lite consoles aan het veranderen is. Op regionaal vlak zien we vooral dat in Japan en in Europa er minder Lites geleverd worden. Voor Europa wijt Nintendo dit aan voorraadtekorten.
[Afbeelding]
[...]
Software
Er werden het voorbije kwartaal 48.6 miljoen games aan de man gebracht, een daling van 2.45% tegenover de periode juli-september in 2020. De vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2019 is wel zeer gunstig (+35.49% software sales). Al bij al kunnen we stellen dat de softwareleveringen weinig te lijden hebben onder de beperkingen van de hardwareverkoop.
Tijdens de eerste helft van dit fiscale jaar zijn er al 18 games die meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht hebben. 14 hiervan zijn first-party games. Hieronder vind je een aantal updates
Game Sales Q2 FY22 Sales LTD The Legend of Zelda: Skyward Sword HD 3.6 3.6 New Pokémon Snap* 0.12 2.19 Mario Kart 8 Deluxe 1.66
38.74 Mario Golf: Super Rush 0.6 1.94 Animal Crossing: New Horizons 0.96
34.85 Ring Fit Adventure 0.95 12.21 Super Mario 3D World + Bowser’s Fury 0.77
7.45 Miitopia 0.33 1.37 Super Smash Bros. Ultimate 0.94 25.71 Super Mario Party 0.76 16.48 The Legend of Zelda: Breath of the Wild 0.93 24.13 Super Mario Odyssey 0.55 21.95 Pokémon: Let's Go, Pikachu / Eevee
0.26 13.83 Splatoon 2 0.23 12.68 Pokémon Sword/Shield
0.79 22.64 New Super Mario Bros. U Deluxe H1 FY2021: 1.03 11.48
Digitaal
68.3 miljard Japanse Yen (= 0.52 miljard Euro) van de softwareomzet was digitaal. We merken kwartaal op kwartaal een lichte daling in digitale verkopen (-3.12%) die ongeveer correleert met de algehele daling in software verkopen. Interessant om te zien is dat de verhouding van digitale tot fysieke verkopen ook een beetje daalt: digitale omzet vertegenwoordigde tijdens Q2 FY20 43.2% van het totaal, wat toch verrassend laag is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mobile & IP
Inkomsten van Mobile & IP zien een lichte daling naar 12.302 miljard Japanse Yen (€ 94 miljoen). Jaar-op-jaar is dit een daling van 3.8%. Nintendo meldt dat voor de eerste helft van het jaar de inkomsten van royalties gestegen zijn, en dat de daling te wijten is aan het krimpen van de inkomsten uit smart-device content.
[Afbeelding]
Financiëel
De omzet daalt met 26,68% naar 2.306 miljard euro voor dit kwartaal in vergelijking met het Q2 van FY2020/21. De operationele winst daalt daarom ook naar 0.766 miljard euro (-31.65%). De reden van deze dalingen is eenvoudig: minder verkopen in vergelijking met het uitzonderlijk goede coronajaar in combinatie met de Animal Crossing piek. Stijgende verkoops- en administratieve kosten eten verder in de operationele winst. Desondanks verdient Nintendo nog steeds heel aardig, met een operational profit ratio van 35.2% over het laatste half jaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Research & Development
Wat R&D uitgaves betreft blijft de stijgende trend zich handhaven. Nintendo geeft hier momenteel geen verklaring voor, maar het is wel zo dat het bedrijf blijft uitbreiden en dat ontwikkelkosten van games blijven stijgen.
[Afbeelding]
Advertising
Net zoals vorig kwartaal blijven de advertentieuitgaves stijgen. Logisch: Nintendo bereidde zich vorig kwartaal voor op de lancering van de Switch OLED. Ook is het gewoon zo dat hoe groter je bestaande publiek wordt, hoe meer moeite het kost om nieuwe gebruikers aan te trekken naarmate de markt verzadigd raakt.
[Afbeelding]
Dit doen ze altijd. Er stond niks nieuws in, dus heb ik het niet vermeldTransportman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:59:
[...]
Bedankt voor alle info. Ik mis nog een dingetje, al is dat niet per se onderdeel van de financiële info en is het een bevestiging van eerdere informatie, maar Nintendo heeft blijkbaar ook een 'update' gegeven van launch dates van aankomende games, maar die zijn gelijk aan wat eerder al naar buiten is gekomen. ( bron).
Na de financiële cijfers volgde vandaag een Corporate Management Policy Briefing voor de eerste helft van het fiscale jaar. Daar kwamen een aantal interessante cijfers uit over de Nintendo Accounts en Nintendo Switch Online abonnees:
Ik ga mijn best doen om die leeftijdsdistributie te analyseren maar dit gaat wel even duren.
Er zijn nu 32 miljoen betaalde Nintendo Switch Online accounts. Dit cijfer telt alle accounts in individuele en familieabonnementen samen. De jaarlijkse omzet van NSO kunnen we zo een (heel wijde) range geven: tussen de 140 en de 640 miljoen euro (respectievelijk: alle accounts zitten in familieabo's per acht <> alle accounts zijn individuele abonnementen). Ik vermoed dat dit getal zeker in de bovenste helft van deze range zal zitten
Naar de toekomst toe zei Nintendo over NSO het volgende:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NDKDvjZs7sVi8m5zvnTvFXeG.png?f=user_large)
Ook interessant: bovenop de gewone R&D uitgaven plant Nintendo een hoop extra geld uit te geven in drie categorieën:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DgpCWCBnu1cro62S24KOjlWH.png?f=user_large)
Er zit een uitgebreide uitleg vast aan deze slide, ik verwijs voorlopig naar de PDF. Het uitbreiden van software assets is een belangrijk thema hier, net zoals het uitbreiden van de klantenrelaties.
Nintendo gaf verder commentaar op de hardware verkopen:
Meer info vind je in de PDF die bovenaan de post gelinked is.
- 250 miljoen Nintendo accounts bestaan over het hele ecosysteem
- Vorig jaar waren er 87 miljoen actieve accounts. Het afgelopen half jaar was dit al 79 miljoen.
- Nintendo publiceerde ook een grafiek met de leeftijdsdistributie van die actieve accounts.
![]() | ![]() | ![]() |
| click to enlarge | ||
Ik ga mijn best doen om die leeftijdsdistributie te analyseren maar dit gaat wel even duren.
Er zijn nu 32 miljoen betaalde Nintendo Switch Online accounts. Dit cijfer telt alle accounts in individuele en familieabonnementen samen. De jaarlijkse omzet van NSO kunnen we zo een (heel wijde) range geven: tussen de 140 en de 640 miljoen euro (respectievelijk: alle accounts zitten in familieabo's per acht <> alle accounts zijn individuele abonnementen). Ik vermoed dat dit getal zeker in de bovenste helft van deze range zal zitten
Naar de toekomst toe zei Nintendo over NSO het volgende:
Niet alleen wordt er heel veel software verkocht op het Switch platform, er zijn ook een massa games beschikbaar. De huidige count staat op meer dan 6700 titels.Going forward, we will continue to improve and expand both Nintendo Switch Online and Nintendo Switch Online + Expansion Pack, striving to provide services that satisfy consumers
:fill(white):strip_exif()/f/image/NDKDvjZs7sVi8m5zvnTvFXeG.png?f=user_large)
Ook interessant: bovenop de gewone R&D uitgaven plant Nintendo een hoop extra geld uit te geven in drie categorieën:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DgpCWCBnu1cro62S24KOjlWH.png?f=user_large)
Er zit een uitgebreide uitleg vast aan deze slide, ik verwijs voorlopig naar de PDF. Het uitbreiden van software assets is een belangrijk thema hier, net zoals het uitbreiden van de klantenrelaties.
Nintendo gaf verder commentaar op de hardware verkopen:
- In de periode april-september 2020 was voor 40% van nieuwe Switch eigenaren de eerste game die gestart werd op de console Animal Crossing: New Horizons. Tijdens de afgelopen eerste helft van het fiscale jaar was er geen gelijkaardige enkele titel die zo'n grote impact op de verkopen had.
- Totale sell-through - dus de verkoop aan consumenten - zit boven de 90 miljoen consoles. Nintendo verwacht dat dit cijfer boven de 10 miljoen zal liggen tegen het einde van dit fiscale jaar.
- Nintendo wilt ook dit jaar groei realiseren met behulp van het OLED model. Ze zien o.a. dat er steeds meer mensen zijn die nu meerdere Switch-consoles per gezin kopen en hopen groei in die richting verder aan te moedigen.
- OLED verkooptrends zijn divers: er is zowel een groep upgraders als een groep first adopters.
Meer info vind je in de PDF die bovenaan de post gelinked is.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2021 10:26 ]
Gisteren uit wat impuls een Switch Lite besteld toen ik zag hoe mooi die Dialga/Palkia editie was. Oorspronkelijk enkele jaren terug met Sword/Shield was ik van plan de Zacian/Zamazenta editie te kopen maar wat ben ik blij dat ik gewacht heb
zou net geleverd moeten zijn, straks uitproberen.
Ik zit nog te twijfelen of ik de online expansion aan ga schaffen. We hebben 2 Switches in huis en mijn vrouw zit ook in het basis family plan.
Zou zij de dlc van animal crossing dan ook kunnen gebruiken?
JaArunia schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:38:
Ik zit nog te twijfelen of ik de online expansion aan ga schaffen. We hebben 2 Switches in huis en mijn vrouw zit ook in het basis family plan.
Je bedoelt de Sega controllers die Nintendo gaat verkopen? Zijn die al beschikbaar (geweest)? Ik zag alleen dat de N64 controllers te koop waren.Arunia schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:57:
Waarschijnlijk komen er nog 2 stuks Sega controllers bij. Al was het alleen maar voor emulatie via de Nvidia shield. Speelt wel prettiger.
Knights of the Old Republic is inmiddels naar m'n Switch gedownload 
Kan hem nog niet spelen uiteraard, dus die gaat me nog een weekje lekker zitten maken op m'n home screen
Kan hem nog niet spelen uiteraard, dus die gaat me nog een weekje lekker zitten maken op m'n home screen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Hoe groot is de download?Spike_wolf schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:22:
Knights of the Old Republic is inmiddels naar m'n Switch gedownload
V1.0.1 is 11.9 gig
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Alweer kleiner dan eerder in de eshop aangegeven stond. Maar vraag me wel af waarom deze zo groot is. KotOR op mijn iPhone neemt 2,58GB in beslag. En andere versies van KotOR waren ook nooit zo groot. Wellicht heeft het spel mooiere textures of andere verbeteringen dan eerdere versies? Geen idee.
Ik heb de licht zins die uitkwam en heb nu de oled besteld.
Alles overzetten gaat via de instellingen heb ik gelezen maar hoe kan ik het beste de data overzetten van animal crossing ?
Gewoon in het spel de backup functie aanzetten en op de nieuwe de backup weer laden of met die speciale app alles overzetten ?
Iemand hier dat al eens gedaan ?
En was dan alles behouden ?
Alles overzetten gaat via de instellingen heb ik gelezen maar hoe kan ik het beste de data overzetten van animal crossing ?
Gewoon in het spel de backup functie aanzetten en op de nieuwe de backup weer laden of met die speciale app alles overzetten ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Switch zelf overzetten via system transfer, tenzij je beide wil gaan gebruiken.chucky666 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:14:
Ik heb de licht zins die uitkwam en heb nu de oled besteld.
Voor Animal Crossing is er een app waarmee je de data kan overzetten.
Via zoekfunctie ook veel over te vinden in dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 06-11-2021 08:52 ]
Heb je dit nog kunnen oplossen en hoe ?KRAI.7 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:37:
Hallo allen, zojuist de nieuwe Switch OLED gekocht!
Ik probeer nu de gegevens over te zetten en heb hier deze guide voor gevolgd, met betrekking tot Animal Crossing. (https://www.nintendolife....o-another-nintendo-switch)
Het is dus de bedoeling dat het volledige eiland overgezet wordt. Ik heb dus 1) de Island Transfer Tool gedownload, 2) de user overgedragen van m’n oude Switch naar de nieuwe en 3) de Island Transfer Tool gedownload op m’n nieuwe Switch.
Nu moet ik de Island Transfer Tool openen op beide consoles, maar de user die ik gebruikte op mijn oude Switch voor Animal Crossing staat niet meer op dat systeem maar alleen op m’n nieuwe systeem. Als ik dus probeer de app te openen op m’n oude Switch krijg ik de melding: “Deze gebruiker kan deze software niet spelen. Als je de software niet hebt gekocht dan kun je dit in de eShop doen.”
Wat nu? Ik snap even niet wat hier nu mis gaat…
Want heb dadelijk hetzelfde probleem denk ik.
Weer inloggen met je account op het oude systeem. Dan kan je de software weer draaien. De software zit gekoppeld aan je account en als je uitgelogd bent dan kan je de software niet opstarten.chucky666 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:17:
[...]
Heb je dit nog kunnen oplossen en hoe ?
Inderdaad wat @L23 zegt!chucky666 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:17:
[...]
Heb je dit nog kunnen oplossen en hoe ?
Oke dus gebruiker en data overzetten en daarna weer inloggen op de oude switch met gebruiker en de ac transfer app draaien.KRAI.7 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:43:
[...]
Inderdaad wat @L23 zegt!Gewoon weer inloggen inderdaad op je oude systeem zodat je de software kan opstarten.
Mooi dan weet ik dat vast.
YouTube: How to Transfer Your Animal Crossing Island to a New Switch Console ...chucky666 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:51:
[...]
Oke dus gebruiker en data overzetten en daarna weer inloggen op de oude switch met gebruiker en de ac transfer app draaien.
Mooi dan weet ik dat vast.
Rockstar heeft een aantal screenshots gedeeld van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition.
Zie dit artikel op NintendoLife. Ik heb de eerdere games niet gespeeld maar qua graphics lijkt het aardig overeen te komen met LA Noire op de Switch.
Zie dit artikel op NintendoLife. Ik heb de eerdere games niet gespeeld maar qua graphics lijkt het aardig overeen te komen met LA Noire op de Switch.
Er zit een serieuze bug in de Animal Crossing DLC:
https://www.thegamer.com/...tch-save-file-corruption/
Hier video met uitleg:
https://www.thegamer.com/...tch-save-file-corruption/
Hier video met uitleg:
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ziet er toch wat minder mooi uit dan ik had verwacht.. maar goedVirinR schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:57:
Rockstar heeft een aantal screenshots gedeeld van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition.
Ik had er geen verwachtingen bij. Bij het 3e screenshot viel me vnl. op dat de motor meer boven de weg zweeft. Het voelt best ouderwets aan. Maar ja dat gevoel kreeg ik ook bij het zien van Tony Hawk.Ashwani schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:31:
[...]
Ziet er toch wat minder mooi uit dan ik had verwacht.. maar goed
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 07-11-2021 17:06 ]
Ik zou het niet vergelijken met LA Noire. Wel een Rockstar game. Maar oorspronkelijk uitgebracht in 2011 voor de Xbox 360 en PS3. De GTA Trilogie zijn van oorsprong Xbox en PS2 games. De gezicht animaties van LA Noir zijn sowieso een apart geval (motion capture) maar ook in details van gebouwen zul je blijven zien dat de games een generatie verschillen.VirinR schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:57:
Ik heb de screenshot van GTA3 vergeleken met de iOS port en je ziet duidelijk verbeteringen in de textures, maar verder geen indrukwekkende verbeteringen. Maar de iOS port had ook al hogere textures dan de oorspronkelijke games. Wel heeft de iOS versie nog dat alles in de verte plotseling ingeladen word, dus dan zie vanuit het niets voetgangers en auto's verschijnen. Ben benieuwd of dat opgelost is of nog steeds een game engine limitatie is. Dat zou de game wel een stuk mooier maken.
![]() | ![]() |
GTA3 iOS
Wat Meesje ook al opmerkt is dat je bij de screenshots geen schaduwen ziet ten opzichte van de andere versies. Wel raar dat ze niet gekozen hebben voor een simpele schaduw zoals je ook bij de IOS port en de originele games ziet. Want nu lijkt het inderdaad alsof de motor boven de weg zweeft.
Mij zelf maakt het verder niet zoveel uit hoe het er grafisch uit ziet, als het maar vloeiend draait. Belangrijker vind ik dat de besturing en gameplay verbeteringen nu meer lijken op GTA5, als ze dat goed gemoderniseerd hebben en je missies gelijk opnieuw kan proberen dan zijn het voor mij nog steeds erg leuke games om te spelen qua verhaal en missies.
Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of het ook 60 euro waard is. Maar daarvoor heb ik nog te weinig informatie. Ben benieuwd naar de reviews. En wat ik kan verwachten van de fysieke release... Het is ook wel flauw dat je de games digitaal niet los kan kopen. De mogelijkheid om het op een Nintendo console te kunnen spelen vind ik nog wel interessant. Maar ik ga ze niet nogmaals voor de Xbox of iOS kopen. Qua speeluren ben je met alle 3 de games in ieder geval wel weer even zoet.
Ik haal in ieder geval 11 november Star Wars Knights of the Old Republic en heb verder nog wat games te spelen. Afhankelijk van de staat van de fysieke release haal ik deze gelijk in december of ik wacht nog even op een aanbieding.
Denk dat ik dan toch maar even op een goede aanbieding wacht voordat ik de Switch versie koop. Dit valt wat tegen.VirinR schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:57:
Star Wars Knights of the Old Republic voor de Switch blijkt inderdaad verbeterde textures te hebben. Voorgaande KotOR ports zoals de smartphone ports op iOS en Android hebben dat niet. Vandaar dat de game download aanzienlijk groter is dan de andere versies.
We've upgraded the cinematics and game textures from 480p to 720p on Nintendo Switch which is what's increased the file size on that platform.
— Aspyr (@AspyrMedia) 14 oktober 2021
Even terug komen op deze; Het lijkt me van wel maar je kunt hem dus ook gewoon aansluiten en dan op de tv spelen met het scherm van de Switch uit? Op de foto's hebben ze lekker de Switch er naast staan met het scherm actief.Cannoli schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
@The Chosen One Terugkomend op een onderwerp van drie weken geleden. Ik heb deze laatst eens besteld bij Ali. Werkt ook prima. De klem zorgt ervoor dat het mechanische in het dock naar beneden gedrukt wordt en blijft.
Iemand hier nog "leuke" thumb grips gezien? Kan natuurlijk gewoon simpele zwarte bestellen maar zag toevallig https://www.aliexpress.co...2210000000083496700%22%7D daar ook langskomen.
En zat ook ff te kijken naar grips.
https://www.aliexpress.co...2212000025949361369%22%7D is een optie al niet gelijk de mooiste maar ja praktisch eerst.
Denk dat ik de Skull&Co variant maar weg doe, denk ook maar een 2/5 review op de website zelf plaatsen. Eens kijken of die blijft staan. Websites en negatieve reviews gaan niet altijd samen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik wacht zelf nog steeds op de satisfye gripThe Chosen One schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:03:
[...]
Even terug komen op deze; Het lijkt me van wel maar je kunt hem dus ook gewoon aansluiten en dan op de tv spelen met het scherm van de Switch uit? Op de foto's hebben ze lekker de Switch er naast staan met het scherm actief.
Iemand hier nog "leuke" thumb grips gezien? Kan natuurlijk gewoon simpele zwarte bestellen maar zag toevallig https://www.aliexpress.co...2210000000083496700%22%7D daar ook langskomen.
https://www.aliexpress.co...2212000025949361369%22%7D is een optie al niet gelijk de mooiste maar ja praktisch eerst.
Denk dat ik de Skull&Co variant maar weg doe, denk ook maar een 2/5 review op de website zelf plaatsen. Eens kijken of die blijft staan. Websites en negatieve reviews gaan niet altijd samen.
Als die er is, komt er uiteraard een review ;-)
Never preorder, nou ik kon niet wachten en ze staan al pre-loaded op mijn homescreenTimothy3000 schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:41:
[...]
Denk dat ik dan toch maar even op een goede aanbieding wacht voordat ik de Switch versie koop. Dit valt wat tegen.
Ik zie het als een iets betere versie van liberty city&vice city stories. Kan het alleen maar meevallen
Pak hem wel in de Aanbieding mee ooit voor de ps5.
Als er geen goede physical editie komt kijk ik wel of ik een grijze key kan kopen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Want je wil graag je Switch account laten bannen?The Chosen One schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:36:
Als er geen goede physical editie komt kijk ik wel of ik een grijze key kan kopen.
Nog nooit gehoord dat je daar voor gebanned wordt. Die key kan ik ook cadeau gekregen hebben.L23 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:37:
[...]
Want je wil graag je Switch account laten bannen?
Dit gebeurt serieus?L23 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:37:
[...]
Want je wil graag je Switch account laten bannen?
Maakt niet uit hoe jij de key gekregen hebt, maar waar de key vandaan komt. En het is zeker mogelijk dat je een ban krijgt als die key bijvoorbeeld gekoppeld is aan gestolen credit card gegevens. Wellicht is de ene key minder grijs dan de ander, maar wees je bewust van waar je een game aanschaft.The Chosen One schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:38:
[...]
Nog nooit gehoord dat je daar voor gebanned wordt. Die key kan ik ook cadeau gekregen hebben.
Dat bestaat vast maar de meeste keys zijn echt niet met gestolen cc verkregen, dat zijn gewoon codes vanuit andere landen waar de game goedkoper is. Er was toen een keer 1 game die toen in het nieuws gekomen was waar het even 'big' mee was. En er zit ook verschil in de keysites zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 07-11-2021 22:46 ]
Dat zeg ik ook nergens. Maar wees je bewust waar je koopt.The Chosen One schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:46:
Dat bestaat vast maar de meeste keys zijn echt niet met gestolen cc verkregen.
[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 07-11-2021 23:02 ]
@JackAvery Daar hadden we het toch gisteren over? Al is het wel mooi dat de screenshots nu direct in het topic gepost zijn. Ga jij de game halen? Enig idee wanneer we de reviews kunnen verwachten?
Ik vind m'n Skull & Co Neogrip echt superfijn. Ik gebruik de trigger grips. Denk niet dat ik ooit nog zonder dat ding in handheld mode kan spelen.The Chosen One schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:03:
[...]
Even terug komen op deze; Het lijkt me van wel maar je kunt hem dus ook gewoon aansluiten en dan op de tv spelen met het scherm van de Switch uit? Op de foto's hebben ze lekker de Switch er naast staan met het scherm actief.
Ik heb een enorm druk weekend gehad dus ik heb alle posts gemist, sorryL23 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:15:
@JackAvery Daar hadden we het toch gisteren over? Al is het wel mooi dat de screenshots nu direct in het topic gepost zijn. Ga jij de game halen? Enig idee wanneer we de reviews kunnen verwachten?
ik las hier verschillende reviews over de Skull & Co Neogrip maar jou bevalt ie dus prima?Disfigured schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:16:
[...]
Ik vind m'n Skull & Co Neogrip echt superfijn. Ik gebruik de trigger grips. Denk niet dat ik ooit nog zonder dat ding in handheld mode kan spelen.
Past hij nu ook nog in de docking? of moet je de switch er dan weer uithalen?
En hoelang was de levertijd?
Vind hem erg fijn ja, en voelt kwalitatief ook stevig en goed doordacht aan. Volgens mij past 'ie alleen met de kleinste grips in de dock. Maar je kunt de grips er heel makkelijk uitschuiven, dan zou die moeten passen zonder dat je de hele behuizing los moet halen. Dat las ik in ieder geval ergens, want heb het zelf nog niet geprobeerd, mijn dock zit nog verpakt.GeryP schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:49:
[...]
ik las hier verschillende reviews over de Skull & Co Neogrip maar jou bevalt ie dus prima?
En hoelang was de levertijd?thanks!
Heb er drie weken op moeten wachten, pakketje kwam uit China.
Mij bevalt ook goed, handheld is veel fijner zo.GeryP schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:49:
ik las hier verschillende reviews over de Skull & Co Neogrip maar jou bevalt ie dus prima?
Past soort van in OLED dock, maar je buigt e.e.a. wel... ik doe het in elk geval niet. Ik laad de Switch gewoon met kabel op.
(Levertijd weet ik niet meer, maar ik had preorder, dus ook niet zo representatief).
Ziet er eigenlijk best comfortabel uit, ben deze nergens in de webshops tegen gekomen. Heb zelf dus maar de Hori Split Pad Pro gekocht, welke overigens ook een verademing zijn tegenover de standaard Joycon's. Die standaard dingen zijn echt voor kleine kinderhanden gemaakt.GeryP schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:49:
[...]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Iets langer dan een week geleden ben ik begonnen met Monster Hunter Rise, en ik vind het echt een toffe game. Behalve dat het grafisch m.i. een van de mooiste Switch games is, is de gameplay loop ook best verslavend (jagen op monsters -> organen en onderdelen gebruiken om betere wapens en armor te maken -> sterkere monsters uitdagen -> etc.).
Moeilijkheidsgraad is ook prima, het is geen hack-and-slash game, maar ook geen Dark Souls. In het begin zijn de monsters nog relatief klein en gemakkelijk te verslaan, daarna wordt het geleidelijk pittiger. Soms is beter om een halve minuut alleen maar rondjes te rennen en te rollen om het monster om het gedrag en de aanvalspatronen te observeren. Bij sommige gevechten ga je dan een keer knockout voordat je bij de tweede of derde poging wint, maar het voelt nooit oneerlijk.
Gisteren ook voor het eerst online co-op gespeeld met randoms. Het vinden van een lobby gaat heel vlot, er zijn er altijd tientallen beschikbaar, waarvan ook genoeg met spelers van dezelfde rank. Een quest starten met 2-4 spelers is ook zo gebeurd. Health en sterkte van de monsters wordt automatisch aangepast naar het aantal spelers, dus met z'n vieren wordt het uitdagend. Online questen geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als wat ik had toen ik 15 jaar geleden Guild Wars speelde.
Kortom, zeker aan te raden! Achteraf gezien is de demo niet helemaal representatief voor wat je kan verwachten in de echte game, omdat in de demo een aantal hunts zijn van sterke monsters met matige gear.
Moeilijkheidsgraad is ook prima, het is geen hack-and-slash game, maar ook geen Dark Souls. In het begin zijn de monsters nog relatief klein en gemakkelijk te verslaan, daarna wordt het geleidelijk pittiger. Soms is beter om een halve minuut alleen maar rondjes te rennen en te rollen om het monster om het gedrag en de aanvalspatronen te observeren. Bij sommige gevechten ga je dan een keer knockout voordat je bij de tweede of derde poging wint, maar het voelt nooit oneerlijk.
Gisteren ook voor het eerst online co-op gespeeld met randoms. Het vinden van een lobby gaat heel vlot, er zijn er altijd tientallen beschikbaar, waarvan ook genoeg met spelers van dezelfde rank. Een quest starten met 2-4 spelers is ook zo gebeurd. Health en sterkte van de monsters wordt automatisch aangepast naar het aantal spelers, dus met z'n vieren wordt het uitdagend. Online questen geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als wat ik had toen ik 15 jaar geleden Guild Wars speelde.
Kortom, zeker aan te raden! Achteraf gezien is de demo niet helemaal representatief voor wat je kan verwachten in de echte game, omdat in de demo een aantal hunts zijn van sterke monsters met matige gear.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
/f/image/7hLQopRAUtu3DsrSO89MmuGY.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/iRO9sWewsSjGXezAK4uYwCIA.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/vfmgmNWFoo7G4NS7dYRyTWTL.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nj5lLSDNwr6NOXngnFIdKyO6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AHict9wYaahVruO8BarrtQr8.jpg?f=fotoalbum_tile)