RollieBollie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:20:
Aaargh. Zit ik klaar voor de Age of Calamity DLC, maar denk dat we die dus rond 15:00 krijgen.
om opgewarmd te raken ;p
RollieBollie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:20:
Aaargh. Zit ik klaar voor de Age of Calamity DLC, maar denk dat we die dus rond 15:00 krijgen.
Er is de afgelopen dagen een hoop discussie over de kwaliteit van de emulatie. Hoewel het zeker 'goed genoeg' is voor de casual speler, heeft Nintendo duidelijk een paar steken laten vallen. De belangrijkste kritiek gaat over (1) input lag en hoe significant dit wel/niet is; (2) visuele bugs in individuele games - voornamelijk Ocarina of Time; (3) algemene visuele bugs, met name het niet correct renderen van misteffecten en van transparantie, (4) de kwaliteit van de netcode - deze werkt net zoals de NES/SNES apps met een lockstep methode waarbij de speler met de slechtste connectie het voor iedereen kan verpesten.Megupe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:17:
[...]
Wat dan? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in deze games (en hoop ook echt nog op Golden Eye).
Hoe vervelend je dat ervaart is voor iedereen verschillend natuurlijk maar ik vond het erg speelbaar in docked mode. Slowdowns komen zelden op irritante momenten. Gezien er nu nog steeds niet aan de performance is gewerkt in een patch, verwacht ik wel geen update meer. Geen echte verrassing gezien Koei-Tecmo's technische visie op Warrior games ;psderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:28:
AoC toch maar laatst van de hand gedaan, ik kan er gewoon niet over uit dat het spel zo belabberd loopt. Het is helaas niet 'zo nu en dan', maar meer dat het 80% van de tijd is
Erg jammer, want het was een erg gaaf spel. Ik wacht wel een keer op een 'definitive' editie en hopelijk hebben ze dan iets kunnen doen aan de framedrops (zoals bij botw in den beginne).
[ Voor 16% gewijzigd door sderooij op 29-10-2021 09:42 ]
Demo al geprobeerd? Staat op Eshop. Was erg leuk!Aryawn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:28:
Van de verwachte releases ben ik vooral geïnteresseerd in Voice of Cards. Ik speel normaal nooit echt kaartspellen (behoudens Pokemon Trading Card Game op de Gameboy en Digimon Card Battle op de PSX), maar om een of andere reden lijkt deze mij wel tof.
Nee, bij mij gaat er van alles op de wishlist. Koop de laatste tijd (onverwacht) wat oudere games (Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Burnout Paradise, Lego City Undercover, Untitled Goose Game). Maar sinds ik de Switch OLED heb ben ik voornamelijk Mario Odyssey weer opnieuw aan het spelen en ook weer aan het Mario Karten. Gisteren Mario Kart met een Hori Mario Kart Racestuur Pro Mini gespeeld, best vermakelijk
GTA staat in ieder geval niet compleet op de cartridge, helaas.L23 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:01:
[...]
Nee, bij mij gaat er van alles op de wishlist. Koop de laatste tijd (onverwacht) wat oudere games (Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Burnout Paradise, Lego City Undercover, Untitled Goose Game). Maar sinds ik de Switch OLED heb ben ik voornamelijk Mario Odyssey weer opnieuw aan het spelen en ook weer aan het Mario Karten. Gisteren Mario Kart met een Hori Mario Kart Racestuur Pro Mini gespeeld, best vermakelijk
In november in ieder geval Knights of the Old Republic, die is leuk geprijsd.
Of ik in december (gelijk) de Grand Theft Auto trilogy ga halen is nog even afwachten. Eerst Switch gameplay zien. En ben benieuwd naar de staat van de fysieke uitgave.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Via homebrew is dat al geprobeerd en inderdaad goed mogelijk, zeker in docked modus waarbij je geen zorgen hoeft te maken over de batterij.sderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:41:
@JackAvery Some vraag ik me wel eens af of Nintendo geen 'boost' modus kan unlocken voor de switch, bijv een 10% cpu overclock, gezien de Switch nou nooit echt warm is na lange game sessies. Zou dat ding dat niet makkelijk aan kunnen, qua hitte afvoer?
Volgens mij kan een dergelijke optie heel veel framedrops in spellen reduceren/verbeteren?
[ Voor 9% gewijzigd door Reksho op 29-10-2021 10:09 ]
Dat is inderdaad de verwachting. Maar hoe en wat is nog gissen. Ik zou zelf tevreden zijn als het in ieder geval net zoals bij de Bioshock Collection downloads via de cartridge zijn. Een download code is een no go voor mij. Maar ja, als San Andreas er dan wel op staat wellicht nog steeds aantrekkelijkRedax schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
GTA staat in ieder geval niet compleet op de cartridge, helaas.
Ik begrijp het. Voor mij zou het persoonlijk een no-go zijn als de game incompleet is. Ik koop de games ook zodat ik ze over 5, 10 of zelfs 20 jaar nog eens kan spelen als ik zin heb. Maar als de servers t.z.t. weg zijn zit je met een incomplete game. In mijn geval een goede reden om alle games waarbij een download vereist is te verkopen. Ben overigens wel heel nieuwsgierig naar die GTA trilogy.L23 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Dat is inderdaad de verwachting. Maar hoe en wat is nog gissen. Ik zou zelf tevreden zijn als het in ieder geval net zoals bij de Bioshock Collection downloads via de cartridge zijn. Een download code is een no go voor mij. Maar ja, als San Andreas er dan wel op staat wellicht nog steeds aantrekkelijkmaar gezien ik nog genoeg te gamen heb kan het ook zijn dat ik het pas later haal en wacht op een passende prijsdaling.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Voor Nintendo moeten alle Switch consoles (tot nu toe) gelijk kunnen presteren. Er zijn een hoop scenario's die Nintendo dus wilt vermijden. Een 2019 model zou misschien makkelijk kunnen overclocken, een 2017 model met een oude Tegra die toevallig nog eens binnen een slechte bin valt, kan dat misschien niet zonder nadelen. Voor de Switch met een fan die al wat aan het verslijten is, gaat de temperatuur misschien wat te hoog lopen met hitterisico's voor handheldspelers of op shutdowns in docked, of bij consoles met oudere batterijen kan de impact misschien opvallender zijn.sderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:41:
@JackAvery Some vraag ik me wel eens af of Nintendo geen 'boost' modus kan unlocken voor de switch, bijv een 10% cpu overclock, gezien de Switch nou nooit echt warm is na lange game sessies. Zou dat ding dat niet makkelijk aan kunnen, qua hitte afvoer?
Volgens mij kan een dergelijke optie heel veel framedrops in spellen reduceren/verbeteren?
Twin Stick shooters. Erg leuke games. 2e deel iets minder dan 1e maar beide prima games. Heb ze al maar 2e deel loopt erg vreemd op mijn pc, 1080TI gaat direct tot 70 graden en zo...L23 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:12:
[...]
Wat voor Tomb Raider games zijn dit? Leuk om te spelen?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nintendo heeft al geëxperimenteerd met een firmware update waarbij de cpu maximaal wordt geoverklokt tijdens laadschermen bij Breath of the Wild, wat voor kortere laadtijden heeft gezorgd. Vergeet niet dat de Tegra chip in de Switch van zichzelf eigenlijk al een downclocked versie is van de Nvidia Shield. Die heeft nota bene niet eens een ventilator. Ik denk dat Nintendo gewoon heel conservatief is geweest omdat het batterijduur belangrijker vindt dan graphics en het verschil niet te groot wil laten zijn met docked (terecht imo).JackAvery schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
Voor Nintendo moeten alle Switch consoles (tot nu toe) gelijk kunnen presteren. Er zijn een hoop scenario's die Nintendo dus wilt vermijden. Een 2019 model zou misschien makkelijk kunnen overclocken, een 2017 model met een oude Tegra die toevallig nog eens binnen een slechte bin valt, kan dat misschien niet zonder nadelen. Voor de Switch met een fan die al wat aan het verslijten is, gaat de temperatuur misschien wat te hoog lopen met hitterisico's voor handheldspelers of op shutdowns in docked, of bij consoles met oudere batterijen kan de impact misschien opvallender zijn.
Dat er (ideale) scenario's zijn waarin mensen met homebrew hun consoles zonder veel nadelen kunnen overclocken, hoeft dus weinig te betekenen. Die moeten geen rekening houden met "what if" scenario's.
Dat weet ik ja, er zijn meerdere games die dat profiel gebruiken tijdens het laden van het spel. De Tegra X1 in de Shield is inderdaad hoger geclocked, maar kan voor zover ik weet deze clocks helemaal niet sustained aanhouden.Reksho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:43:
[...]
Nintendo heeft al geëxperimenteerd met een firmware update waarbij de cpu maximaal wordt geoverklokt tijdens laadschermen bij Breath of the Wild, wat voor kortere laadtijden heeft gezorgd. Vergeet niet dat de Tegra chip in de Switch van zichzelf eigenlijk al een downclocked versie is van de Nvidia Shield. Die heeft nota bene niet eens een ventilator. Ik denk dat Nintendo gewoon heel conservatief is geweest omdat het batterijduur belangrijker vindt dan graphics en het verschil niet te groot wil laten zijn met docked (terecht imo).
Ik wist niet dat er een demo beschikbaar is, thanks voor de tip!Timothy3000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Demo al geprobeerd? Staat op Eshop. Was erg leuk!
Hier hoef je je helemaal niet druk om te maken! Het is inderdaad zo slim ontworpen, dat dit eigenlijk helemaal niet voorkomt! Ik vind dit ook echt goed en fijn gedaan, want daarvoor ben ik altijd een beetje "bang" bij dit genre...menne schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:10:
Erg vermakelijk, die demo van Metroid Dread! Speelt lekker weg. Het voelt wel een beetje “daunting”, al die plekken op de map enz en waar je dan naartoe moet. Tegelijkertijd volgt dat zich (tot nu toe) ook wel vanzelf. Kijk er niet echt naar uit om compleet vast te zitten of geen idee te hebben waarheen te gaan, dus blijft nog even een twijfel geval. Maar het tempo en de sfeer bevalt erg goed!
Dear Nintendo Switch players! Below, you can find the patch notes for the upcoming update:
— Dying Light (@DyingLightGame) 29 oktober 2021
▫️Fixed Hellraid crash
▫️Tweaked motion controls gameplay
▫️Base resolution increased (Portable only)
▫️Added Frame Cap (30 FPS)
▫️General Bug fixing and improved stability pic.twitter.com/eaCtVzN1Xg
[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 30-10-2021 09:27 ]
Ik heb het nieuwe model en geen krassen. Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.joey82 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:54:
heeft iemand al ervaringen met het nieuwe oled model en eventueel wel of geen krassen op het scherm dmv het dock?
+1 hier dezelfde ervaring.Tomba schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:40:
[...]
Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.
[ Voor 5% gewijzigd door menne op 30-10-2021 15:54 ]
Is dat omdat je het OLED model niet aan de bovenkant uit het dock kan tillen zonder dat er een vingerafdruk op het scherm komt? Dat heb ik in ieder gevalTomba schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb het nieuwe model en geen krassen. Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.
Dat, plus ik ben momenteel SM3DW aan t spelen en daar zitten momenten in waar je scherm aan moet rakenL23 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:13:
[...]
Is dat omdat je het OLED model niet aan de bovenkant uit het dock kan tillen zonder dat er een vingerafdruk op het scherm komt? Dat heb ik in ieder gevalDat is het nadeel van dunnere randen.
ik vroeg het omdat hier komende week de oled versie in huis komt maar bij game mania / coolblue heb ik nog geen screen protector kunnen vinden....Tomba schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb het nieuwe model en geen krassen. Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.
https://www.nintendolife....n-durability-scratch-testjoey82 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:44:
[...]
ik vroeg het omdat hier komende week de oled versie in huis komt maar bij game mania / coolblue heb ik nog geen screen protector kunnen vinden....
[ Voor 30% gewijzigd door Koldur op 30-10-2021 17:17 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Mooie selectie. Inderdaad LEGO City.evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:01:
Met sinterklaas wil ik mijn zoon (6,5) een nintendo switch cadeau doen, van de opa's en oma's zal hij er ook nog wel wat dingetjes bij krijgen. Duur speelgoed, maar ik denk dat hij er wel plezier aan zal hebben.
Ik twijfel nog over welke case of hoes, deze lijkt mij prima?
- https://www.nedgame.nl/ni...een-protector/6436811128/
Moet vooral stevig en praktisch zijn want hij is nog niet zo voorzichtig soms.
Welke Games?:
- Minecraft, beetje moeilijk nog misschien, maar kan zelf meedoen en hij vind dit leuk.
- Mario Kart 8, no brainer denk ik
Nu word het moeilijk
- Mario Party, welke van de tig?, of andere party game om met meerderen te doen.
- Animal Crossing, van horen zeggen
- Anders?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Om het lastiger te maken: die collectie is de nieuwe (2 dagen uit).evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:43:
Lego City erbij, goede suggestie.
Zie t nu inderdaad, de ene mario party is een collectie van oudere consoles. Dan maar de nieuwe denk ik.
ah handig, heb de 'oude' iig besteld, zal eens wat youtube kijken en zien of t de goede is.Jake schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 05:45:
[...]
Om het lastiger te maken: die collectie is de nieuwe (2 dagen uit).
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 09:42 ]
Mario Kart inderdaad gelijk kopen. Iedereen kan dit spelen.evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:01:
Met sinterklaas wil ik mijn zoon (6,5) een nintendo switch cadeau doen, van de opa's en oma's zal hij er ook nog wel wat dingetjes bij krijgen. Duur speelgoed, maar ik denk dat hij er wel plezier aan zal hebben.
Welke Games?:
- Minecraft, beetje moeilijk nog misschien, maar kan zelf meedoen en hij vind dit leuk.
- Mario Kart 8, no brainer denk ik
Nu word het moeilijk
- Mario Party, welke van de tig?, of andere party game om met meerderen te doen.
- Animal Crossing, van horen zeggen
- Anders?
Wat bedoel je met te oud geworden? Een spel kan na 10 jaar nog steeds leuk zijn om te spelen. Het is nog steeds de enige Mario tennis game op de Switch.Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:16:
is Mario tennis aces leuk of is het inmiddels te oud geworden?
Volgens mij is het een van de betere spellen uit de Mario Tennis serie. Een score van 75 op metacritic is niet verkeerd: https://www.metacritic.com/game/switch/mario-tennis-acesAshwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:16:
is Mario tennis aces leuk of is het inmiddels te oud geworden?
klopt dat is waar.. maar het kan zijn dat er een vervolg op de planning staat. Ik zit te twijfelen tussen Fifa 22 of Mario TennisL23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Wat bedoel je met te oud geworden? Een spel kan na 10 jaar nog steeds leuk zijn om te spelen. Het is nog steeds de enige Mario tennis game op de Switch.
Fifa 22 is de legacy editie, en heeft dus niet alle toeters en bellen zoals op andere consoles.Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:36:
[...]
klopt dat is waar.. maar het kan zijn dat er een vervolg op de planning staat. Ik zit te twijfelen tussen Fifa 22 of Mario Tennis
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 31-10-2021 12:05 ]
Ik ben het nog bij geen enkele game tegengekomen. Speel zelf 95% van de tijd handheld.joey82 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:41:
heeft een nintendo switch ( orgineel of oled ) bij eigen games van nintendo ( mario etc ) eigenlijk last van frame drops / stotterende gameplay bij handheld en of in het dock?
na de super nintendo is er hier eigenlijk geen console van nintendo meer in huis gekomen ( raar maar waar )
alvast bedankt....
dankjewel,menne schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:43:
[...]
Ik ben het nog bij geen enkele game tegengekomen. Speel zelf 95% van de tijd handheld.
[ Voor 29% gewijzigd door joey82 op 31-10-2021 16:37 ]
Ik wacht hier echt al veel jaren op. Was zo ontzettend verslavend. Jammer dat Nintendo hier niks meer mee doet...meesje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:46:
Ik hoop eigenlijk nog op een Mario voetbal spel.
Ik denk dat hij de online multiplayer misschien bedoelt. Een paar maanden geleden toen ik het nog speelde leek het online minder actief in Mario Tennis. Wellicht dat dat nu weer wat anders is.L23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Wat bedoel je met te oud geworden? Een spel kan na 10 jaar nog steeds leuk zijn om te spelen. Het is nog steeds de enige Mario tennis game op de Switch.
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 15:56 ]
Verschilt per game. Sommige games totaal niet maar andere (Breath of the Wild, Age of Calamity, Bowser's Fury) hebben er wel last van.joey82 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:41:
heeft een nintendo switch ( orgineel of oled ) bij eigen games van nintendo ( mario etc ) eigenlijk last van frame drops / stotterende gameplay bij handheld en of in het dock?
als mario kart er maar geen last van heeft, ik heb zo een idee dat dat mijn main game word ( was er vroeger nogal verslaafd aan )Timothy3000 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:54:
[...]
Verschilt per game. Sommige games totaal niet maar andere (Breath of the Wild, Age of Calamity, Bowser's Fury) hebben er wel last van.
[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 15:57 ]
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 31-10-2021 17:28 ]
Deze heeft een demo versie waarmee je het kunt uitproberen. (Zelf nog niet gespeeld.)Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:48:
Wat is jullie ervaring met cloud games? Ik zag een vette trailer van Guardians of the Galaxy alleen heb ik nooit eerder een cloud game gespeeld
Ik ga zo even de demo proberen! Ja als de server eruit gaat is het wel zonde.. hoelang duurt het normaal voordat ze zo’n server eruit halen?L23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:56:
@Ashwani alle cloud games op de Switch kan je uitproberen. Heb je een snelle internetverbinding dan werkt het top. Ik vind ze alleen erg duur en als in de toekomst de server er uit gaat kan je het spel niet meer spelen in tegenstelling tot digitale en fysieke aankopen.
Geen idee. Maar lees de voorwaarden, ze beloven in ieder geval niet dat je het spel voor altijd kan spelen. Verwacht in ieder geval een aantal jaren en daarna hangt het denk ik af van hoeveel gebruikers er op een gegeven moment nog gebruik van maken.Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:52:
[...]
Ik ga zo even de demo proberen! Ja als de server eruit gaat is het wel zonde.. hoelang duurt het normaal voordat ze zo’n server eruit halen?
Dat lijkt me niet. Het is een cloud game en er is maar 1 aanbieder waar je de game kan spelen. Zie ook geen code-in-a-box product die je bij een winkel zou kunnen bestellen.dragon2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:24:
Iemand een idee of guardians of the galaxy ook ergens goedkoper te krijgen is? 70 euro is wat boven mijn budgeten hij zit ook niet bij de gamevouchers.
[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 31-10-2021 22:36 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Gamertag: FinrazielNL
[ Voor 7% gewijzigd door Beaudog op 01-11-2021 11:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 01-11-2021 09:02 ]
De kans is echt zeer klein, bij normaal gebruik. Meestal zijn er wel cutscenes of zet je de game af en toe op pauze, dan is je interface ook anders. En als er een minuutje ofzo geen inputs geregistreerd worden gaat het scherm vanzelf op super low brightness. Zou me er niet te druk om maken.joey82 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:07:
Hoe zit het eigenlijk met games waar continu een icoontje oid in beeld staat mbt de switch oled?
Heb je dan kans op een burn in na een tijd?
Ik ben geen fan van die case, heb hem ooit gekocht maar ik vond het niet meer dan een etui waar vroeger (op school) je pennen ook lekker in rond knalde. De buitenkant te soft en de "fit" te losjes.evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:01:
You look like I need a drink.
[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 01-11-2021 11:38 ]
Ik vind het niet te losjes in de case zitten. En met de OLED Switch past het nog iets beter. Voordeel vind ik dat de hoes compact is en daardoor weinig ruimte inneemt. Maar ik zou het niet strak in een volgepropte rugzak stoppen. Inderdaad soft. Wil je meer bescherming dan is een hardcase een betere keuze.dialMforMike schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:17:
Ik ben geen fan van die case, heb hem ooit gekocht maar ik vond het niet meer dan een etui waar vroeger (op school) je pennen ook lekker in rond knalde. De buitenkant te soft en de "fit" te losjes.
"21 jaar DSL!"
Misschien dat ik er op dat aspect naast zit, het is alweer even geleden.L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:51:
[...]
Ik vind het niet te losjes in de case zitten. En met de OLED Switch past het nog iets beter.
You look like I need a drink.
Ik ben het family sharing van Apple gewend. (of spotify enz..) Apps kunnen door iedereen in de family ge-installeerd worden en tegelijk gebruikt. Of ook door 1 user op meerdere apparaten. Het family account van Nintendo zette me op het verkeerde been. Ik verwachtte hetzelfde, maar online en shop zijn gescheiden bij Nintendo en ze kennen dat concept dus niet. Family sharing zorgt er ook voor dat het bij een beperkte groep gebruikers blijft. Kortom, ik ben nieuw op console gebied, zo veel mag duidelijk zijn.L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:00:
Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat 1 digitale game aankoop door honderden mensen gespeeld kan worden, ik zou niet weten hoe je het huidige systeem zou kunnen aanpassen om het minder sneu te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door mediumdry op 01-11-2021 15:11 ]
Niet zo moeilijk hoor, gewoon zoals Sony en Microsoft dat doen... In kunnen loggen met meerdere accounts tegelijk. Dus bijvoorbeeld als ik twee xboxen heb dan stel ik er een in als home en dan kan iedereen daarop al mijn games spelen (net als op de switch). Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo).L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:00:
ik zou niet weten hoe je het huidige systeem zou kunnen aanpassen om het minder sneu te maken.
Gamertag: FinrazielNL
"21 jaar DSL!"
Volgens mij hebben Sony en Microsoft exact dezelfde beperkingen.Finraziel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:18:
[...]
Niet zo moeilijk hoor, gewoon zoals Sony en Microsoft dat doen... In kunnen loggen met meerdere accounts tegelijk. Dus bijvoorbeeld als ik twee xboxen heb dan stel ik er een in als home en dan kan iedereen daarop al mijn games spelen (net als op de switch). Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo).
Dan kunnen er dus prima 2 mensen op 2 xboxen mijn digitale games spelen. Enige wat niet kan is dat ik zelf nog eens op een derde Xbox inlog, dan wordt de persoon die op Xbox 2 zat er uit gekickt.
Jammer dat dat op de switch blijkbaar niet kan.
Nee, dit is echt alleen op de Switch het geval.L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:28:
[...]
Volgens mij hebben Sony en Microsoft exact dezelfde beperkingen.
Kan je dan ook uitleggen wat de verschillen zijn? Anders blijft het een wellus nietus discussie.Timothy3000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:33:
[...]
Nee, dit is echt alleen op de Switch het geval.
[ Voor 40% gewijzigd door L23 op 01-11-2021 15:38 ]
Of begrijp ik je verkeerd?Finraziel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:18:
[...]
Niet zo moeilijk hoor, gewoon zoals Sony en Microsoft dat doen... In kunnen loggen met meerdere accounts tegelijk. Dus bijvoorbeeld als ik twee xboxen heb dan stel ik er een in als home en dan kan iedereen daarop al mijn games spelen (net als op de switch). Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo).
Dan kunnen er dus prima 2 mensen op 2 xboxen mijn digitale games spelen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq