RollieBollie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:20:
Aaargh. Zit ik klaar voor de Age of Calamity DLC, maar denk dat we die dus rond 15:00 krijgen.
om opgewarmd te raken ;p

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Hehehe. Dank je. Ik had de base game + dlc 1 al 100 % uitgespeeld, maar nog niet de weapons geupgrade. Ben benieuwd of er met de nieuwe dlc hogere upgrades komen, maar denk het wel.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:14
AoC toch maar laatst van de hand gedaan, ik kan er gewoon niet over uit dat het spel zo belabberd loopt. Het is helaas niet 'zo nu en dan', maar meer dat het 80% van de tijd is :(

Erg jammer, want het was een erg gaaf spel. Ik wacht wel een keer op een 'definitive' editie en hopelijk hebben ze dan iets kunnen doen aan de framedrops (zoals bij botw in den beginne).

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Van de verwachte releases ben ik vooral geïnteresseerd in Voice of Cards. Ik speel normaal nooit echt kaartspellen (behoudens Pokemon Trading Card Game op de Gameboy en Digimon Card Battle op de PSX), maar om een of andere reden lijkt deze mij wel tof.

Heb voor het eerst in lange tijd weer een nieuwe game gekocht, morgen komt Monster Hunter Rise door de brievenbus. Heb een beetje zitten klooien in de demo met de verschillende wapens, en het bevalt goed. Wordt mijn eerste Monster Hunter game, dus ben benieuwd!
Megupe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Wat dan? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in deze games (en hoop ook echt nog op Golden Eye).
Er is de afgelopen dagen een hoop discussie over de kwaliteit van de emulatie. Hoewel het zeker 'goed genoeg' is voor de casual speler, heeft Nintendo duidelijk een paar steken laten vallen. De belangrijkste kritiek gaat over (1) input lag en hoe significant dit wel/niet is; (2) visuele bugs in individuele games - voornamelijk Ocarina of Time; (3) algemene visuele bugs, met name het niet correct renderen van misteffecten en van transparantie, (4) de kwaliteit van de netcode - deze werkt net zoals de NES/SNES apps met een lockstep methode waarbij de speler met de slechtste connectie het voor iedereen kan verpesten.

Zie bijvoorbeeld de volgende video's:

En voor discussies over de input lag, zie bijvoorbeeld de posts van Jersh in dit topic op Famiboards die met een 240Hz camera heeft zitten meten. Post 1, post 2. Het lijkt erop dat de input lag verschilt per game.

Overigens lijkt het dat er nog best veel games gepland zijn voor de service (voorlopig zijn er 38 ID's gevonden voor de N64 games, en 52 ID's voor Mega Drive).

sderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:28:
AoC toch maar laatst van de hand gedaan, ik kan er gewoon niet over uit dat het spel zo belabberd loopt. Het is helaas niet 'zo nu en dan', maar meer dat het 80% van de tijd is :(

Erg jammer, want het was een erg gaaf spel. Ik wacht wel een keer op een 'definitive' editie en hopelijk hebben ze dan iets kunnen doen aan de framedrops (zoals bij botw in den beginne).
Hoe vervelend je dat ervaart is voor iedereen verschillend natuurlijk maar ik vond het erg speelbaar in docked mode. Slowdowns komen zelden op irritante momenten. Gezien er nu nog steeds niet aan de performance is gewerkt in een patch, verwacht ik wel geen update meer. Geen echte verrassing gezien Koei-Tecmo's technische visie op Warrior games ;p

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:14
@JackAvery Some vraag ik me wel eens af of Nintendo geen 'boost' modus kan unlocken voor de switch, bijv een 10% cpu overclock, gezien de Switch nou nooit echt warm is na lange game sessies. Zou dat ding dat niet makkelijk aan kunnen, qua hitte afvoer?

Volgens mij kan een dergelijke optie heel veel framedrops in spellen reduceren/verbeteren? :)

[ Voor 16% gewijzigd door sderooij op 29-10-2021 09:42 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-01 23:22
Aryawn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:28:
Van de verwachte releases ben ik vooral geïnteresseerd in Voice of Cards. Ik speel normaal nooit echt kaartspellen (behoudens Pokemon Trading Card Game op de Gameboy en Digimon Card Battle op de PSX), maar om een of andere reden lijkt deze mij wel tof.
Demo al geprobeerd? Staat op Eshop. Was erg leuk!
JackAvery schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:10:
Wordt er in dit topic deze week iets gekocht? :+
Nee, bij mij gaat er van alles op de wishlist. Koop de laatste tijd (onverwacht) wat oudere games (Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Burnout Paradise, Lego City Undercover, Untitled Goose Game). Maar sinds ik de Switch OLED heb ben ik voornamelijk Mario Odyssey weer opnieuw aan het spelen en ook weer aan het Mario Karten. Gisteren Mario Kart met een Hori Mario Kart Racestuur Pro Mini gespeeld, best vermakelijk :p

In november in ieder geval Knights of the Old Republic, die is leuk geprijsd.
Of ik in december (gelijk) de Grand Theft Auto trilogy ga halen is nog even afwachten. Eerst Switch gameplay zien. En ben benieuwd naar de staat van de fysieke uitgave.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10-2025
L23 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Nee, bij mij gaat er van alles op de wishlist. Koop de laatste tijd (onverwacht) wat oudere games (Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Burnout Paradise, Lego City Undercover, Untitled Goose Game). Maar sinds ik de Switch OLED heb ben ik voornamelijk Mario Odyssey weer opnieuw aan het spelen en ook weer aan het Mario Karten. Gisteren Mario Kart met een Hori Mario Kart Racestuur Pro Mini gespeeld, best vermakelijk :p

In november in ieder geval Knights of the Old Republic, die is leuk geprijsd.
Of ik in december (gelijk) de Grand Theft Auto trilogy ga halen is nog even afwachten. Eerst Switch gameplay zien. En ben benieuwd naar de staat van de fysieke uitgave.
GTA staat in ieder geval niet compleet op de cartridge, helaas.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Reksho
  • Laatst online: 05-12-2025
sderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:41:
@JackAvery Some vraag ik me wel eens af of Nintendo geen 'boost' modus kan unlocken voor de switch, bijv een 10% cpu overclock, gezien de Switch nou nooit echt warm is na lange game sessies. Zou dat ding dat niet makkelijk aan kunnen, qua hitte afvoer?

Volgens mij kan een dergelijke optie heel veel framedrops in spellen reduceren/verbeteren? :)
Via homebrew is dat al geprobeerd en inderdaad goed mogelijk, zeker in docked modus waarbij je geen zorgen hoeft te maken over de batterij.

Hier een aantal videos daarover:

[ Voor 9% gewijzigd door Reksho op 29-10-2021 10:09 ]

Redax schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

GTA staat in ieder geval niet compleet op de cartridge, helaas.
Dat is inderdaad de verwachting. Maar hoe en wat is nog gissen. Ik zou zelf tevreden zijn als het in ieder geval net zoals bij de Bioshock Collection downloads via de cartridge zijn. Een download code is een no go voor mij. Maar ja, als San Andreas er dan wel op staat wellicht nog steeds aantrekkelijk :p maar gezien ik nog genoeg te gamen heb kan het ook zijn dat ik het pas later haal en wacht op een passende prijsdaling.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10-2025
L23 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Dat is inderdaad de verwachting. Maar hoe en wat is nog gissen. Ik zou zelf tevreden zijn als het in ieder geval net zoals bij de Bioshock Collection downloads via de cartridge zijn. Een download code is een no go voor mij. Maar ja, als San Andreas er dan wel op staat wellicht nog steeds aantrekkelijk :p maar gezien ik nog genoeg te gamen heb kan het ook zijn dat ik het pas later haal en wacht op een passende prijsdaling.
Ik begrijp het. Voor mij zou het persoonlijk een no-go zijn als de game incompleet is. Ik koop de games ook zodat ik ze over 5, 10 of zelfs 20 jaar nog eens kan spelen als ik zin heb. Maar als de servers t.z.t. weg zijn zit je met een incomplete game. In mijn geval een goede reden om alle games waarbij een download vereist is te verkopen. Ben overigens wel heel nieuwsgierig naar die GTA trilogy.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

@Redax ik snap je volledig. Ik heb inmiddels ook best een aardig aantal games die volledig op cartridge staan of die ik zelf als volledig beschouw. Maar ja, uiteindelijk is het wat het is. Ik wil toch graag wel weer GTA kunnen spelen. Als het maar geen rare download codes in een doosje zijn dan kan ik het spel in ieder geval weer voor een mooie prijs verkopen, dat is voor mij het tweede voordeel van fysieke games. Maar met incomplete games heb ik wel de neiging om te wachten op een flinke prijsdaling. Zo vond ik Bioshock the Collection voor rond de 20 euro wel weer leuk ondanks dat je alle 3 games moet downloaden vanaf de cartridge.
sderooij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:41:

Voor Nintendo moeten alle Switch consoles (tot nu toe) gelijk kunnen presteren. Er zijn een hoop scenario's die Nintendo dus wilt vermijden. Een 2019 model zou misschien makkelijk kunnen overclocken, een 2017 model met een oude Tegra die toevallig nog eens binnen een slechte bin valt, kan dat misschien niet zonder nadelen. Voor de Switch met een fan die al wat aan het verslijten is, gaat de temperatuur misschien wat te hoog lopen met hitterisico's voor handheldspelers of op shutdowns in docked, of bij consoles met oudere batterijen kan de impact misschien opvallender zijn.

Dat er (ideale) scenario's zijn waarin mensen met homebrew hun consoles zonder veel nadelen kunnen overclocken, hoeft dus weinig te betekenen. Die moeten geen rekening houden met "what if" scenario's.
Ik verwacht niet dat Nintendo opties gaat geven. De Switch V2 is aangekondigd met een langere accu duur, daar hebben mensen hun aankoop op gebaseerd. Ik verwacht niet dat er achteraf, na de aankoop, nog wijzigingen tussen de modellen zullen komen.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:38

The Chosen One

Zie signature!

L23 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Wat voor Tomb Raider games zijn dit? Leuk om te spelen?
Twin Stick shooters. Erg leuke games. 2e deel iets minder dan 1e maar beide prima games. Heb ze al maar 2e deel loopt erg vreemd op mijn pc, 1080TI gaat direct tot 70 graden en zo...
Ach misschien nog wel een keer kopen. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• RollieBollie
Yeah. Nieuwe DLC voor AoC is beschikbaar.

• Reksho
  • Laatst online: 05-12-2025
JackAvery schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Voor Nintendo moeten alle Switch consoles (tot nu toe) gelijk kunnen presteren. Er zijn een hoop scenario's die Nintendo dus wilt vermijden. Een 2019 model zou misschien makkelijk kunnen overclocken, een 2017 model met een oude Tegra die toevallig nog eens binnen een slechte bin valt, kan dat misschien niet zonder nadelen. Voor de Switch met een fan die al wat aan het verslijten is, gaat de temperatuur misschien wat te hoog lopen met hitterisico's voor handheldspelers of op shutdowns in docked, of bij consoles met oudere batterijen kan de impact misschien opvallender zijn.

Dat er (ideale) scenario's zijn waarin mensen met homebrew hun consoles zonder veel nadelen kunnen overclocken, hoeft dus weinig te betekenen. Die moeten geen rekening houden met "what if" scenario's.
Nintendo heeft al geëxperimenteerd met een firmware update waarbij de cpu maximaal wordt geoverklokt tijdens laadschermen bij Breath of the Wild, wat voor kortere laadtijden heeft gezorgd. Vergeet niet dat de Tegra chip in de Switch van zichzelf eigenlijk al een downclocked versie is van de Nvidia Shield. Die heeft nota bene niet eens een ventilator. Ik denk dat Nintendo gewoon heel conservatief is geweest omdat het batterijduur belangrijker vindt dan graphics en het verschil niet te groot wil laten zijn met docked (terecht imo).
Reksho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Nintendo heeft al geëxperimenteerd met een firmware update waarbij de cpu maximaal wordt geoverklokt tijdens laadschermen bij Breath of the Wild, wat voor kortere laadtijden heeft gezorgd. Vergeet niet dat de Tegra chip in de Switch van zichzelf eigenlijk al een downclocked versie is van de Nvidia Shield. Die heeft nota bene niet eens een ventilator. Ik denk dat Nintendo gewoon heel conservatief is geweest omdat het batterijduur belangrijker vindt dan graphics en het verschil niet te groot wil laten zijn met docked (terecht imo).
Dat weet ik ja, er zijn meerdere games die dat profiel gebruiken tijdens het laden van het spel. De Tegra X1 in de Shield is inderdaad hoger geclocked, maar kan voor zover ik weet deze clocks helemaal niet sustained aanhouden.

Nintendo kiest voor een consistente ervaring, en wilt risico's en eventuele schadeclaims vermijden. Als een zeker percentage van de X1 chips die van de band afrollen, niet helemaal goed met een boostclock profiel omkunnen, heb je als producent een probleem - ofwel vanuit het perspectief van de klant (niet alle chips doen wat er beloofd wordt) ofwel uit economisch perspectief (meer chips die je niet kan gebruiken dus hogere kosten per SoC).

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01 14:13
Net de OLED binnen (via bol). Daar zit geen seal omheen. Alles ziet er verder uit als nieuw (alles in aparte plasticjes enz), maar denk er nu aan dat het wellicht een retourtje kan zijn die misschien last had van een slecht scherm. Of zitten ze nooit in een seal?
Ik wilde hem eigenlijk pas 5 december aansluiten en (laten) uitpakken, maar om de een of andere reden heeft Sinterklaas hem nu al langsgebracht....

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Demo al geprobeerd? Staat op Eshop. Was erg leuk!
Ik wist niet dat er een demo beschikbaar is, thanks voor de tip!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
Erg vermakelijk, die demo van Metroid Dread! Speelt lekker weg. Het voelt wel een beetje “daunting”, al die plekken op de map enz en waar je dan naartoe moet. Tegelijkertijd volgt dat zich (tot nu toe) ook wel vanzelf. Kijk er niet echt naar uit om compleet vast te zitten of geen idee te hebben waarheen te gaan, dus blijft nog even een twijfel geval. Maar het tempo en de sfeer bevalt erg goed!
@menne Metroid Dread is zo gedesigned dat het meestal erg moeilijk is om vast te zitten. Geen zorgen over maken. Als je toch ergens vast zit, moet je meestal een muur opblazen oid ;p

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:11
menne schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:10:
Erg vermakelijk, die demo van Metroid Dread! Speelt lekker weg. Het voelt wel een beetje “daunting”, al die plekken op de map enz en waar je dan naartoe moet. Tegelijkertijd volgt dat zich (tot nu toe) ook wel vanzelf. Kijk er niet echt naar uit om compleet vast te zitten of geen idee te hebben waarheen te gaan, dus blijft nog even een twijfel geval. Maar het tempo en de sfeer bevalt erg goed!
Hier hoef je je helemaal niet druk om te maken! Het is inderdaad zo slim ontworpen, dat dit eigenlijk helemaal niet voorkomt! Ik vind dit ook echt goed en fijn gedaan, want daarvoor ben ik altijd een beetje "bang" bij dit genre...

@FabianNL ik wou expres de Boss Keys aflevering niet linken omdat het risico op spoilers nogal groot is :D Heb zelf nog niet gekeken.

Dying Light is gepatched naar versie 1.0.2. De belangrijkste fix: de framerate is niet langer unlocked, maar wordt beperkt tot 30 FPS. Het spel gaat zo veel vloeiender aanvoelen. Ook de resolutie in handheld is verhoogd.
Hier vind je een video met een indicatie van de performance

Het lijkt een heel goede port te zijn. Dying Light is in Europa momenteel enkel fysiek beschikbaar door problemen met de eShop. Het hoofdkantoor van Nintendo of Europe bevindt zich namelijlk in Duitsland, waar het spel geband is. Desondanks de moeite om eens uit te proberen, misschien een perfecte halloweengame ;)

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 30-10-2021 09:27 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:32
heeft iemand al ervaringen met het nieuwe oled model en eventueel wel of geen krassen op het scherm dmv het dock?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

joey82 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:54:
heeft iemand al ervaringen met het nieuwe oled model en eventueel wel of geen krassen op het scherm dmv het dock?
Ik heb het nieuwe model en geen krassen. Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• menne
Tomba schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:40:
[...]
Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.
+1 hier dezelfde ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door menne op 30-10-2021 15:54 ]

[...]

Ik heb het nieuwe model en geen krassen. Wel vind ik het scherm een vingerafdruk magneet en staat ie imo erg wiebelig in het dock.
Is dat omdat je het OLED model niet aan de bovenkant uit het dock kan tillen zonder dat er een vingerafdruk op het scherm komt? Dat heb ik in ieder geval :p Dat is het nadeel van dunnere randen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

L23 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

Is dat omdat je het OLED model niet aan de bovenkant uit het dock kan tillen zonder dat er een vingerafdruk op het scherm komt? Dat heb ik in ieder geval :p Dat is het nadeel van dunnere randen.
Dat, plus ik ben momenteel SM3DW aan t spelen en daar zitten momenten in waar je scherm aan moet raken ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• joey82
[...]

ik vroeg het omdat hier komende week de oled versie in huis komt maar bij game mania / coolblue heb ik nog geen screen protector kunnen vinden....

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 13:00
joey82 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

ik vroeg het omdat hier komende week de oled versie in huis komt maar bij game mania / coolblue heb ik nog geen screen protector kunnen vinden....
https://www.nintendolife....n-durability-scratch-test

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B09B1L53CB/

[ Voor 30% gewijzigd door Koldur op 30-10-2021 17:17 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 13:07
Met sinterklaas wil ik mijn zoon (6,5) een nintendo switch cadeau doen, van de opa's en oma's zal hij er ook nog wel wat dingetjes bij krijgen. Duur speelgoed, maar ik denk dat hij er wel plezier aan zal hebben.

Ik twijfel nog over welke case of hoes, deze lijkt mij prima?
- https://www.nedgame.nl/ni...een-protector/6436811128/
Moet vooral stevig en praktisch zijn want hij is nog niet zo voorzichtig soms.

Welke Games?:
- Minecraft, beetje moeilijk nog misschien, maar kan zelf meedoen en hij vind dit leuk.
- Mario Kart 8, no brainer denk ik
Nu word het moeilijk
- Mario Party, welke van de tig?, of andere party game om met meerderen te doen.
- Animal Crossing, van horen zeggen
- Anders?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
@evuijtert LEGO city undercover vonden mijn kinderen erg leuk.

• Jan_V
  • Laatst online: 21:31
evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:01:
Met sinterklaas wil ik mijn zoon (6,5) een nintendo switch cadeau doen, van de opa's en oma's zal hij er ook nog wel wat dingetjes bij krijgen. Duur speelgoed, maar ik denk dat hij er wel plezier aan zal hebben.

Welke Games?:
- Minecraft, beetje moeilijk nog misschien, maar kan zelf meedoen en hij vind dit leuk.
Nu word het moeilijk
- Mario Party, welke van de tig?, of andere party game om met meerderen te doen.
- Anders?
Mooie selectie. Inderdaad LEGO City.
Wij hebben de Mario Party voor Switch en die is echt leuk voor onze 4yo. Er zijn maar 2 toch? De originele en de remaster van oude Mario Party games.

Onze wil ook graag Minecraft, maar ik snap het zelf niet (op Xbox), dus ben daar wat huiverig mee.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• evuijtert
Lego City erbij, goede suggestie.

Zie t nu inderdaad, de ene mario party is een collectie van oudere consoles. Dan maar de nieuwe denk ik.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
evuijtert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:43:
Lego City erbij, goede suggestie.

Zie t nu inderdaad, de ene mario party is een collectie van oudere consoles. Dan maar de nieuwe denk ik.
Om het lastiger te maken: die collectie is de nieuwe (2 dagen uit).

• evuijtert
Jake schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 05:45:
[...]

Om het lastiger te maken: die collectie is de nieuwe (2 dagen uit).
ah handig, heb de 'oude' iig besteld, zal eens wat youtube kijken en zien of t de goede is.

• Timothy3000
Ik zou voor Mario Party Superstars gaan (de game die vrijdag uitkwam). Leukere minigames en boards. Super Mario Party vonden wij hier niet zo leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 09:42 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49

Welke Games?:
Nu word het moeilijk
- Anders?
Mario Kart inderdaad gelijk kopen. Iedereen kan dit spelen.
Mario Party ook super leuk. Wij hebben zelf Super Mario Party. Als ik er nu eentje zou moeten kopen, zou ik voor de laatste gaan.
Minecraft lijkt mij inderdaad ook een beetje moeilijk. Staat wel op ons lijstje om ooit te kopen.
Met Animal Crossing heb ik zelf geen ervaring mee. Wel even gespeeld op ipad. Volgens mij moet je bij dit spel wel een beetje kunnen lezen. Er wordt veel geconverseerd en moeten er keuzes gemaakt worden.
Lego City werd al genoemd. Menig kind speelt dit, maar om het uiterste uit het spel te halen (conversaties, humor) moet je denk ik wel wat ouder zijn.
Volgens mij nog niet genoemd, maar ik vind Mario & Sonic Olympische Spelen een aanrader. Deze kent veel sporten die snel op te pakken zijn. Met verschillende control keuzes. Ook bv motion control zoals destijds bij de Wii. Lekker actief aan het tafeltennissen.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:25
is Mario tennis aces leuk of is het inmiddels te oud geworden?
Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:16:
Wat bedoel je met te oud geworden? Een spel kan na 10 jaar nog steeds leuk zijn om te spelen. Het is nog steeds de enige Mario tennis game op de Switch.

• meesje
Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:16:
Volgens mij is het een van de betere spellen uit de Mario Tennis serie. Een score van 75 op metacritic is niet verkeerd: https://www.metacritic.com/game/switch/mario-tennis-aces
Na Sint kan ik er zelf een oordeel over geven. :)

• Ashwani
L23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Wat bedoel je met te oud geworden? Een spel kan na 10 jaar nog steeds leuk zijn om te spelen. Het is nog steeds de enige Mario tennis game op de Switch.
klopt dat is waar.. maar het kan zijn dat er een vervolg op de planning staat. Ik zit te twijfelen tussen Fifa 22 of Mario Tennis
Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

klopt dat is waar.. maar het kan zijn dat er een vervolg op de planning staat. Ik zit te twijfelen tussen Fifa 22 of Mario Tennis
Fifa 22 is de legacy editie, en heeft dus niet alle toeters en bellen zoals op andere consoles.

Er wordt momenteel geen nieuwe Mario Tennis game verwacht. Wel kan je sinds vorige week de originele Mario Tennis spelen als je een online abonnement met N64 uitbreiding hebt ;P

Wat Mario Tennis Aces betreft, ik zou zeggen kijk eens naar reviews. Het spel heeft sindsdien verschillende patches gehad. O.a. zijn er extra game modes en characters toegevoegd sinds launch. Desondanks heeft het spel misschien nog wat weinig content tegenover oudere Mario Tennis games.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 31-10-2021 12:05 ]

Ik zie Nintendo ook geen nieuwe Mario Tennis game uitbrengen voorlopig, maar uitbreiden met andere sport games zoals Mario Golf.

• meesje
Ik hoop eigenlijk nog op een Mario voetbal spel.

Zelf vind ik dat je Mario Tennis niet kunt vergelijk met FIFA. Gewoon beide halen! :)
Als je goedkoop uit wil zijn met FIFA kun je ook een oudere jaargang op MP halen. Qua spel is er weinig veranderd sinds 18.

• joey82
heeft een nintendo switch ( orgineel of oled ) bij eigen games van nintendo ( mario etc ) eigenlijk last van frame drops / stotterende gameplay bij handheld en of in het dock?

na de super nintendo is er hier eigenlijk geen console van nintendo meer in huis gekomen ( raar maar waar )

alvast bedankt....

• menne
joey82 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:41:
heeft een nintendo switch ( orgineel of oled ) bij eigen games van nintendo ( mario etc ) eigenlijk last van frame drops / stotterende gameplay bij handheld en of in het dock?

na de super nintendo is er hier eigenlijk geen console van nintendo meer in huis gekomen ( raar maar waar )

alvast bedankt....
Ik ben het nog bij geen enkele game tegengekomen. Speel zelf 95% van de tijd handheld.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Het bestaat zeer zeker. Mario odyssee en breath of the wild hebben dit weleens. Is verder niet erg of vervelend.

• joey82
menne schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Ik ben het nog bij geen enkele game tegengekomen. Speel zelf 95% van de tijd handheld.
dankjewel,

[ Voor 29% gewijzigd door joey82 op 31-10-2021 16:37 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:35
meesje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:46:
Ik hoop eigenlijk nog op een Mario voetbal spel.
Ik wacht hier echt al veel jaren op. Was zo ontzettend verslavend. Jammer dat Nintendo hier niks meer mee doet...

• Timothy3000
L23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat hij de online multiplayer misschien bedoelt. Een paar maanden geleden toen ik het nog speelde leek het online minder actief in Mario Tennis. Wellicht dat dat nu weer wat anders is.

Als je hem puur voor de lokale multiplayer haalt is het wel een aanrader.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 15:56 ]

• Timothy3000
joey82 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:41:
Verschilt per game. Sommige games totaal niet maar andere (Breath of the Wild, Age of Calamity, Bowser's Fury) hebben er wel last van.

• joey82
Timothy3000 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:54:
[...]

Verschilt per game. Sommige games totaal niet maar andere (Breath of the Wild, Age of Calamity, Bowser's Fury) hebben er wel last van.
als mario kart er maar geen last van heeft, ik heb zo een idee dat dat mijn main game word ( was er vroeger nogal verslaafd aan )

• Timothy3000
Die loopt als een zonnetje! Topgame ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 31-10-2021 15:57 ]

• joey82
beetje voorbarige vraag misschien maar wat is de levensduur van een console tegenwoordig?

ik bedoel dan wanneer nintendo met een nieuwe console zal komen....

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
@joey82 ze hebben net een upgrade uitgebracht qua oled scherm.
Ik verwacht voorlopig geen nieuwe, maar iets met een glazenbol en een vaatwasser zeg maar.
Niemand weet het. Zeker bij Nintendo zullen ze altijd roepen dat ze niets nieuws uitbrengen, totdat ze het zelf aankondigen.

• RollieBollie
Meestal zal een console na een jaar of 5 een opvolger krijgen. Nintendo heeft echter al aangegeven dat ze de Switch langer willen ondersteunen. Switch is uit 2017. Dus tel daar 5 jaar bij op kom je in 2022. Denk dat je dus moet denken aan minimaal 2024 voor een echte opvolger.
Het is allemaal gissen. Maar ondersteunen is iets anders dan opvolgen. De 3DS is ook nog een aantal jaren na de Switch ondersteund met nieuwe games. Voorlopig heb je nog wel even plezier met de Switch.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 31-10-2021 17:28 ]

• Ashwani
Wat is jullie ervaring met cloud games? Ik zag een vette trailer van Guardians of the Galaxy alleen heb ik nooit eerder een cloud game gespeeld

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:41
Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:48:
Wat is jullie ervaring met cloud games? Ik zag een vette trailer van Guardians of the Galaxy alleen heb ik nooit eerder een cloud game gespeeld
Deze heeft een demo versie waarmee je het kunt uitproberen. (Zelf nog niet gespeeld.)
@Ashwani alle cloud games op de Switch kan je uitproberen. Heb je een snelle internetverbinding dan werkt het top. Ik vind ze alleen erg duur en als in de toekomst de server er uit gaat kan je het spel niet meer spelen in tegenstelling tot digitale en fysieke aankopen.

• Ashwani
L23 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:56:
@Ashwani alle cloud games op de Switch kan je uitproberen. Heb je een snelle internetverbinding dan werkt het top. Ik vind ze alleen erg duur en als in de toekomst de server er uit gaat kan je het spel niet meer spelen in tegenstelling tot digitale en fysieke aankopen.
Ik ga zo even de demo proberen! Ja als de server eruit gaat is het wel zonde.. hoelang duurt het normaal voordat ze zo’n server eruit halen?
Ashwani schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Ik ga zo even de demo proberen! Ja als de server eruit gaat is het wel zonde.. hoelang duurt het normaal voordat ze zo’n server eruit halen?
Geen idee. Maar lees de voorwaarden, ze beloven in ieder geval niet dat je het spel voor altijd kan spelen. Verwacht in ieder geval een aantal jaren en daarna hangt het denk ik af van hoeveel gebruikers er op een gegeven moment nog gebruik van maken.
Ik vind het voornamelijk vreemd dat je voor zulke spellen evenveel betaald als een game die je op je Switch kan downloaden. Maar cloud games lijken me wel goed geschikt voor een abonnement zoals Game Pass waarbij je een bedrag per maand betaald en de keuze hebt uit meerdere games.

• Ashwani
De demo valt toch tegen heb last van framedrops. Dus dan wordt het luigi mansions en Mario Tennis. Mario golf lijkt me saai.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Iemand een idee of guardians of the galaxy ook ergens goedkoper te krijgen is? 70 euro is wat boven mijn budget :/ en hij zit ook niet bij de gamevouchers.
dragon2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:24:
Iemand een idee of guardians of the galaxy ook ergens goedkoper te krijgen is? 70 euro is wat boven mijn budget :/ en hij zit ook niet bij de gamevouchers.
Dat lijkt me niet. Het is een cloud game en er is maar 1 aanbieder waar je de game kan spelen. Zie ook geen code-in-a-box product die je bij een winkel zou kunnen bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 31-10-2021 22:36 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

MazeWing

The plot thickens...

Sinds vrijdag ben ik ook in het bezit van een Switch (OLED, wit). Primair gekocht voor de kinderen (5 en 6)voor sinterklaas, maar omdat ie bij de Franse Amazon €319 was toch alvast maar besteld, zodat ik zeker wist dat ik 'm voor sinterklaas had (tegen de lagere prijs).

Ook meteen de volgende spellen er bij gekocht:
- Mario Odyssey
- Mario 3d World
- Metroid Dread

Zodra het Sinterklaas is komt er ook nog Mario Party Superstars voor de kinderen.

Inmiddels aardig wat uurtjes "stiekem" (lees: als de kinderen er niet zijn of slapen) gepeeld en ben erg tevreden over de verbeteringen die het OLED model heeft. Het scherm is echt een flinke vooruitgang en de extra grootte maakt het apparaat er ook veel moderner uitzien. Ik vind het nog steeds (in verhouding met de ps5/xbx) een erg duur apparaat voor wat het is, maar het OLED-model is aanzienlijk meer bang 4 buck dan de vorige modellen.

Qua spellen ben ik erg content met beide Mario's. Metroid Dread gaat ongeopend retour. Ik heb de demo gespeeld en die kon mij onvoldoende bekoren om de full game te spelen. Inmiddels ook wat digitale spellen gekocht:
- Hades (reeds op PC gespeeld)
- Snipperclips
- Quake (ook op PC gespeeld)
- Worms WMD
- Urban Flow (nog niet gespeeld)
- Steamworld Dig (nog niet gespeeld)

Spellen zoals Hades zien er toch wel erg goed uit op het OLED scherm. Daarnaast is het geluid ook wat beter vergeleken met de originele Switch. Het is wat voller en ruimtelijker.

Al bij al weet de Switch me toch behoorlijk te bekoren en ik zie de charme achter het idee beter in dan een aantal jaren geleden. Wel blijf ik van mening dat Nintendo eigenlijk een upgrade had door mogen voeren qua SoC.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik ben het daar helemaal mee eens... Heb de mijne nou een kleine 2 weken (waarin ik vrij had, vandaag weer werken) en heb er aardig wat mee gespeeld. Ik had al een lite, maar het oled model maakt het spelen een stuk leuker waardoor ik hem veel sneller even pak. Het is inderdaad een erg mooi scherm en ook door het formaat ziet het er een stuk beter uit.

Ik had voorheen het idee dat ik de switch erg oncomfortabel zou vinden (had wel eens een van een vriend in handen gehad), maar nu ik er zelf een heb blijk ik al snel een manier gevonden te hebben waarmee hij prima lange tijd in mijn handen ligt. In eerste instantie was ik met mijn pinken het ding aan het ondersteunen maar dat gaat niet lang goed. Nu klem ik hem meer gewoon tussen mijn handpalmen.

Afgelopen weken vooral veel Torchlight 2 gespeeld en ben nu bezig aan steamworld dig 2, beiden heerlijke games (en las online dat ik dig 1 wel over kon slaan). Verder nog deze gekocht online:
Steamworld Quest
Steamworld Heist
Sayonara Wild Hearts
Children of Morta

En heb deze nog liggen die ik half op de lite gespeeld heb of nog helemaal niet...
Zelda Link's Awakening (het origineel was vroeger mijn eerste eigen Zelda)
Mario Odyssey
Splatoon 2
Dragon Quest XI
Borderlands (1, 2 & TPS)
Bioshock collectie
En volgens mij vergeet ik nog wel wat...

Ik pak deze switch nu veel makkelijker er bij dan die lite die maar wat lag te verstoffen (binnenkort maar eens op v&a gooien), en dus meer dan genoeg games voorlopig om me er mee te vermaken :)

Gamertag: FinrazielNL

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:10
Zaterdag avond bij mm besteld en zondag geleverd Switch oled met Mario kart en een extra pakket met accessoires.
Er zit nu in de docking station een lan aansluiting dat is beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Beaudog op 01-11-2021 11:49 ]

@Finraziel leuk om te horen dat met de OLED de Switch een aantrekkelijker voorstel is geworden ;) Als je op termijn toch last zou hebben van het comfort in handheld mode, zou ik aanraden om eens te gaan kijken naar de bestaande grips op de markt. Voor het OLED model zijn er een aantal nieuwe, wat het wel momenteel moeilijker maakt om er een aan te raden. Meestal zeg ik mensen om naar Skull & Co en Satisfye te kijken, maar de OLED grips zijn toch weer net iets anders daar.

De indie library is enorm uitgebreid op Switch, dus er zullen vast nog veel leuke keuzes zijn qua games om handheld te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 01-11-2021 09:02 ]

• joey82
Hoe zit het eigenlijk met games waar continu een icoontje oid in beeld staat mbt de switch oled?

Heb je dan kans op een burn in na een tijd?

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
joey82 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:07:
Hoe zit het eigenlijk met games waar continu een icoontje oid in beeld staat mbt de switch oled?

Heb je dan kans op een burn in na een tijd?
De kans is echt zeer klein, bij normaal gebruik. Meestal zijn er wel cutscenes of zet je de game af en toe op pauze, dan is je interface ook anders. En als er een minuutje ofzo geen inputs geregistreerd worden gaat het scherm vanzelf op super low brightness. Zou me er niet te druk om maken.

• dialMforMike
  • Laatst online: 12-01 21:29

Ik ben geen fan van die case, heb hem ooit gekocht maar ik vond het niet meer dan een etui waar vroeger (op school) je pennen ook lekker in rond knalde. De buitenkant te soft en de "fit" te losjes.

Zelf gebruik ik de Tomtoc A05-1, deze heeft een hardshell wat wel een tik kan verduren en het voegt weinig bulk aan je Switch toe, is voor je zoontje misschien iets minder boeiend :) Er kunnen 10 games in.

De OLED versie past net (L/R worden een beetje ingedrukt, weet niet zeker hoe fijn ik dat vind);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVMSqCBnrAWqnCnRYYahL2iD_mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Gv7O5syExNEBsRveif66NyY.jpg?f=fotoalbum_large

You look like I need a drink.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38
Ik blijf fan van de official licensed hardcase, ik geloof dat die in NL van BigBen is. Er zullen vast gelijkwaardige zijn maar deze heb ik al vrijwel vanaf dag 1 dat de switch uitkwam en is nog steeds top. Heb ook de grote traveler case, ook heel tevreden mee, wat leuk aan die case is dat de final van de switch toen nog niet bekend was en zij beeldmateriaal van het concept model gebruikt hebben, kijk maar eens naar de L/R buttons ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 01-11-2021 11:38 ]

De BigBen case is inderdaad een heel degelijk product en kan je moeilijk een miskoop mee doen :) Maar er zijn zoveel alternatieven. Zelf heb ik een case van ORZLY die ook meer dan voldoende is voor mij.
dialMforMike schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:17:
Ik ben geen fan van die case, heb hem ooit gekocht maar ik vond het niet meer dan een etui waar vroeger (op school) je pennen ook lekker in rond knalde. De buitenkant te soft en de "fit" te losjes.
Ik vind het niet te losjes in de case zitten. En met de OLED Switch past het nog iets beter. Voordeel vind ik dat de hoes compact is en daardoor weinig ruimte inneemt. Maar ik zou het niet strak in een volgepropte rugzak stoppen. Inderdaad soft. Wil je meer bescherming dan is een hardcase een betere keuze.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-01 18:02

The_Bird

Meneer de Raaf

Heb sinds kort ook een Switch met de volgende spellen:

-Crayon ShinChan (Natsu Yasumi)
-Link's Awakening
-Smash Bros
-Origami King
-Cruisin Blast

Tot nu toe alleen Smash en Zelda gespeeld.
Zelda vind ik een leuke remake, mooie art style en speelt lekker weg. Persoonlijk spreken dit soort Zelda's mij meer aan dan BOTW. Die is ook leuk maar voelt toch anders. LA is gezelliger.

Smash is ook leuk. Ik had hem al op de WiiU maar de content die er in deze versie zit is te bizar voor woorden zeg. Zoveel vechters en opties. En het ziet er nog heel mooi uit ook,

Stiekem kijk ik ook al uit naar Mario Party Superstars. Ben een redelijke MP fan en deze ziet er wel echt leuk uit. Dat je ook nog eens online kan spelen is ook leul.

"21 jaar DSL!"

• dialMforMike
  • Laatst online: 12-01 21:29
L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:51:
[...]
Ik vind het niet te losjes in de case zitten. En met de OLED Switch past het nog iets beter.
Misschien dat ik er op dat aspect naast zit, het is alweer even geleden.

You look like I need a drink.

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
vergeef me mijn search onkunde, maar ik kom niet helemaal uit het delen van games op de switch. Ik heb 2 dochters, van 7 en 9, die hebben beide een account op de switch, net als ik. We hebben een Family Nintendo Online account, en gebruiken allemaal de switch met spellen online gekocht en als hardware kaartje.

Nu heb ik een tweede switch gekocht, want de OLED maakte de gewone switches wat goedkoper. Maar op de tweede switch kan ik alleen nog de digitale games spelen, niet m'n dochters. Na wat research over primary accounts en zo verder lijkt dit "works as designed". Oftewel, ik moet een 2de account aanmaken die primary is op de tweede switch en alle digital only games nogmaals kopen om het ook speelbaar te maken voor andere accounts. Is dat werkelijk hoe het is?

Met de kaartjes natuurlijk geen probleem, behalve dat er niet op meer switches gespeeld kan worden dan er kaartjes zijn voor die specifieke game.

Andere optie is dat ik zelf de tweede switch (met mijn niet primary account) voor mezelf houdt en mijn dochters er niet mee laat spelen. Ik denk niet dat ik mezelf daar populair mee maak.

Ik heb dus lopen zoeken naar oplossingen hiervoor, maar niet echt iets kunnen vinden, behalve de "iedere switch heeft een separaat account nodig dat primary is op dat systeem dat in je family zit en alle benodigde digitale spellen nog een keer koopt"

Ik hoop dat dit niet de enige optie is, weet iemand een betere manier?
@mediumdry Er gelden digitaal dezelfde beperkingen als bij een fysieke cartridge. Een fysiek cartridge kan je maar op 1 Switch spelen. Dat is digitaal ook zo. Al hebben ze daar een primaire Switch waarmee je je gekochte games offline kan spelen en op dezelfde Switch met andere accounts. En een secundaire Switch waar je alleen met een internetverbinding de game kan opstarten en enkel met het account waarmee je de game gekocht hebt. Er zijn zoals je zelf ook al gevonden hebt wat creatieve oplossingen om er meer uit te halen met games delen. Maar gebruiksvriendelijker wordt het niet.
@mediumdry hier vind je een geschreven guide van hoe game sharing werkt. Deze feature is eigenlijk gemaakt voor één persoon die meerdere consoles gebruikt, komt met een aantal beperkingen, en gaat dus geen perfecte oplossing zijn om meerdere personen binnen een groep één aankoop te laten delen.

• mediumdry
  • Nu online
@L23 Dank je voor je reactie. De cartridge heeft niet de beperking van een user account. Dochter 1 kan spel 1 spelen op switch 1 en dochter 2 spel 2 op switch 2, geen probleem. In geval van digitale game kan dochter 1 het spel op switch 1 spelen, op switch 2 kan geen enkele andere digitale game gespeeld worden, tenzij mijn account gebruikt wordt en dus niet het account van een van mijn dochters.

Ik vind dat een beetje een sneue manier van omgaan met klanten... Of op zijn minst niet gebruiksvriendelijk, zoals je al aangaf.

• mediumdry
  • Nu online
@JackAvery dank je voor die link, ik had inmiddels al een hoop andere gehad, maar deze bevestigd inderdaad wat ik had gevonden en wat @L23 ook zei. Ik had gelukkig al gekozen om de meeste games als fysieke cartridge te kopen (zodat ze bij vriendjes de games ook kunnen spelen door alleen een cartridge mee te nemen), maar zal dus animal crossing, minecraft en zo nog een paar voor een tweede keer aan moeten schaffen. Helaas waren er een paar bij die met enorme kortingen gekocht waren die niet zo vaak langskomen!
@mediumdry Dat klopt, een cartridge heb je er maar 1 van (dat is de beperking van een cartridge) en de digitale aankoop is gebonden aan een user account. Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat 1 digitale game aankoop door honderden mensen gespeeld kan worden, ik zou niet weten hoe je het huidige systeem zou kunnen aanpassen om het minder sneu te maken. Daarnaast is een game aankoop bedoeld om door 1 iemand te gelijk te spelen. Qua fysieke games moest je ook altijd 2 exemplaren kopen om ze samen op hetzelfde moment te spelen.

Vergelijkbaar met cartridges wisselen tussen meerdere Switch systemen zou je ook je primaire en secundaire Switch systemen kunnen aanpassen, nadeel is alleen dat je dit maar een paar keer per jaar kan doen.

Niet de reden waarom ik vrijwel alles fysiek koop. Maar games delen gaat fysiek een stuk makkelijker.

• mediumdry
  • Nu online
L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:00:
Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat 1 digitale game aankoop door honderden mensen gespeeld kan worden, ik zou niet weten hoe je het huidige systeem zou kunnen aanpassen om het minder sneu te maken.
Ik ben het family sharing van Apple gewend. (of spotify enz..) Apps kunnen door iedereen in de family ge-installeerd worden en tegelijk gebruikt. Of ook door 1 user op meerdere apparaten. Het family account van Nintendo zette me op het verkeerde been. Ik verwachtte hetzelfde, maar online en shop zijn gescheiden bij Nintendo en ze kennen dat concept dus niet. Family sharing zorgt er ook voor dat het bij een beperkte groep gebruikers blijft. Kortom, ik ben nieuw op console gebied, zo veel mag duidelijk zijn. :D

[ Voor 4% gewijzigd door mediumdry op 01-11-2021 15:11 ]

@mediumdry Bij Apple is er met de apps inderdaad meer mogelijk, maar ook weer hele andere prijzen en als geheel een hele andere markt. Bij Xbox en Playstation loop je tegen dezelfde beperkingen aan, maar sneu vind ik het niet. Steam ben ik minder bekend mee, maar begrijp dat games delen daar makkelijker gaat.

Een familie abonnement waar er meer mogelijk is om game aankopen in een gezin te gebruiken zou wel mooi zijn. Je ziet een dergelijke oplossing met de Animal Crossing DLC in het Nintendo Online Uitbreidingspakket.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:00:
ik zou niet weten hoe je het huidige systeem zou kunnen aanpassen om het minder sneu te maken.
Niet zo moeilijk hoor, gewoon zoals Sony en Microsoft dat doen... In kunnen loggen met meerdere accounts tegelijk. Dus bijvoorbeeld als ik twee xboxen heb dan stel ik er een in als home en dan kan iedereen daarop al mijn games spelen (net als op de switch). Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo).
Dan kunnen er dus prima 2 mensen op 2 xboxen mijn digitale games spelen. Enige wat niet kan is dat ik zelf nog eens op een derde Xbox inlog, dan wordt de persoon die op Xbox 2 zat er uit gekickt.
Jammer dat dat op de switch blijkbaar niet kan.

Gamertag: FinrazielNL

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-01 18:02

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo maakt echt ontzettend leuke spellen maar het hele online/account verhaal is echt behoorlijk tegenvallend.:
-Speciale app nodig voor voice chat
-Problemathiek zoals bij de posters boven met meerdere accounts
-Feit dat je met AC met meerdere accounts geen eigen eiland kan hebben

Een van de redenen dat ik voor Switch alles fysiek koop is omdat ik gewoon minder vertrouwen heb in het online gebeuren van Nintendo.

"21 jaar DSL!"

Finraziel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:18:
[...]

Niet zo moeilijk hoor, gewoon zoals Sony en Microsoft dat doen... In kunnen loggen met meerdere accounts tegelijk. Dus bijvoorbeeld als ik twee xboxen heb dan stel ik er een in als home en dan kan iedereen daarop al mijn games spelen (net als op de switch). Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo).
Dan kunnen er dus prima 2 mensen op 2 xboxen mijn digitale games spelen. Enige wat niet kan is dat ik zelf nog eens op een derde Xbox inlog, dan wordt de persoon die op Xbox 2 zat er uit gekickt.
Jammer dat dat op de switch blijkbaar niet kan.
Volgens mij hebben Sony en Microsoft exact dezelfde beperkingen.

• Timothy3000
L23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:28:
[...]

Volgens mij hebben Sony en Microsoft exact dezelfde beperkingen.
Nee, dit is echt alleen op de Switch het geval.
Timothy3000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:33:
[...]

Nee, dit is echt alleen op de Switch het geval.
Kan je dan ook uitleggen wat de verschillen zijn? Anders blijft het een wellus nietus discussie.

[ Voor 40% gewijzigd door L23 op 01-11-2021 15:38 ]

• Timothy3000
Exact zoals Finraziel het beschrijft.
Finraziel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:18:
[...]
Dan kunnen er dus prima 2 mensen op 2 xboxen mijn digitale games spelen.
Of begrijp ik je verkeerd?
@Timothy3000 Het verschil is dat je een digitale game met twee mensen tegelijk kan spelen op een Xbox (en Playstation)? En op een Switch kan dat niet?

• mediumdry
  • Nu online
verschil is dat systeem 2 (niet primary) ook de andere accounts de games laat spelen, niet alleen de account die de game gekocht heeft. Op de switch kan alleen de account spelen die de game gekocht heeft op de niet primary switch voor dat account.

Gevolg is dat de games wel te zien zijn na installatie maar je krijgt een melding dat je niet mag spelen als je probeert het spel op te starten met een andere account. Ik zie het beteuterde gezicht van mijn dochters al...
"Op de tweede Xbox log ik dan in en zolang ik daar ingelogd ben kunnen andere accounts ook mijn spellen spelen. Dat inloggen kan ook automatisch gebeuren (ik hoef niet iedere keer mijn ww in te voeren of zo)."

DIe kende ik nog niet. Je moet dan wel online zijn, maar het hele secundaire systeem kan de games spelen. Dat is wel een verschil inderdaad en inderdaad minder sneu :P

• mediumdry
  • Nu online
in my defense: ik gebruikte het woord sneu net nadat ik er achter gekomen was dat ik waarschijnlijk een redelijk aantal spellen nog een keer kan kopen en dat het "koopje" van de niet-OLED switch een stuk duurder uitviel dan ik gedacht had! 😕
Pagina: 1 ... 137 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic