• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Klopt. Je ziet enkel het totale percentage. Ik had online de specifieke percentages gevonden.

Elk item dat ik had beschreven levert 0,08% op. Dus 4 divine beasts, 120 shrines, 900 seeds en 226 locaties.
Bluebe schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

oke thanks ga ik eens naar kijken of het wat is :) Ja heb de switch vooral gekocht voor games als de mario platform games, mario kart en smash maar daarnaast eigenlijk niet helemaal scherp welk spel echt nog meer een must have is voor de switch. Zelda trekt me ook nog wel aan als ik wat op youtube kijk, maar ik heb nog nooit een zelda game gespeeld dus niet helemaal zeker of het mijn ding is. Metroid prime ook beetje twijfels bij.
Er zijn ettelijke duizenden games op Switch te koop. Nintendo games zijn natuurlijk een enorme aantrekkingskracht voor het platform maar je moet je er niet noodzakelijk door laten beperken. Misschien helpt het als je je eigen smaak qua games wat meer beschrijft?

Als je graag platformers speelt, kan Rayman Legends misschien iets voor je zijn. Ondertussen al wat ouder maar nog steeds een erg goede game. Er staat een demo op de eShop en Ubisoft games krijgen regelmatig digitale korting. Verder zijn er een hoop 'golden oldie' Mario platformers in de NES en SNES apps die bij het Nintendo Switch Online abonnement horen.

Bijna elke Zelda game staat 'los' van elkaar en Breath of the Wild is ook weer een heel ander beestje dan een 'klassiekere' Zelda game.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 20:49

JB

Cédric roelt!

Aaaargh :( Ik word helemaal gek van Nintendo Switch Online :/ Ik heb op mijn account een familielidmaatschap aangevraagd.

Mijn zoontje heeft nu ook een account en heb ik aangemaakt onder zijn eigen email adres. Daar hangt ook een "ouder/voogd" account aan, maar tijdens het aanmaken heb ik nergens de mogelijkheid gezien om deze te koppelen aan mijn eigen account, dus nu lijkt het alsof hij met zijn eigen email adres ouder/kind is :?

Ik wil zijn account dus koppelen aan mijn familie account maar krijg dan de melding dat dat niet gaat omdat hij al lid is van een andere "familie"... Hoe dan!? Iemand die mij dit makkelijk kan zeggen en/of dit nog te corrigeren valt?

Ik heb nu zijn account onder het voogd account verwijderd, maar dit lijkt het alleen maar erger te maken? Ik kan op de Switch zijn lokaal account niet meer wijzigen naar het nieuw aangemaakte kinder account onder mijn eigen "ouder/voogd"? Wat een drama dit...

Hoe kan ik die koppeling lokaal weg krijgen om deze te koppelen aan het kinder account onder het juiste ouder/voogd account? Dat gaat dus niet meer... wat betekent, dat ik mijn family account nooit goed ga krijgen zonder dat iemand al zijn gegevens verliest?

Hmm het lijkt nu gelukt door het kinderaccount over te dragen, dat gaat gelukkig wel.

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 24-10-2021 11:50 ]

Mijn boefje is liev!

@JB een "kind" kan geen account aanmaken vziw, want daar kan geen e-mail adres aan gekoppeld worden. Een kinderaccount moet aangemaakt worden door een "ouder" account. Wat je vermoedelijk hebt gedaan is dus een "ouder" account op het e-mail adres van je zoon aagemaakt, en daar nog eens een andere kind account mee gecreëerd. Die vormen inderdaad automatisch een familiegroep.

Hoe het eigenlijk moest: met jouw eigen account een kinderaccount voor je zoon aanmaken. Omdat de kinderaccounts automatisch in dezelfde familiegroep als de 'ouder' belanden, zou die account ook automatisch toegang tot Nintendo Switch Online krijgen als de beheerder van de familiegroep (niet hetzelfde als een 'ouder' btw!) een familie abonnement afsluit.
Als een Nintendo-account van een ouder of voogd een familielidmaatschap aanschaft, kunnen de kinderaccounts onder deze Nintendo-account dan ook Nintendo Switch Online gebruiken?

Als een ouderaccount een individueel lidmaatschap koopt, kan alleen de ouderaccount Nintendo Switch Online gebruiken en de kinderaccounts niet. Als de ouderaccount echter een familielidmaatschap koopt, kan elke kinderaccount binnen de familiegroep gebruikmaken van de service.
Het is mogelijk om een kinderaccount naar een andere familiegroep - die waar zich jouw account in bevindt - te verplaatsen. Uitleg: Hoe kan ik een kinderaccount overdragen naar een andere beheerder/familiegroep?

Wat additionele links naar de klantenservice van Nintendo:Mijn advies: probeer eerst die kinderaccount van je zoon naar je eigen groep te verplaatsen, en jezelf dus als ouder daarvan te maken. Als er geen aankopen op die account met je zoons e-mail adres gemaakt zijn of er nog geen belangrijke save data op staat, zou ik daarna de oude account op je Switch met zijn e-mail adres verwijderen of gewoon negeren. Maar opnieuw - ik heb zelf geen ervaring met kinderaccounts. Misschien heeft iemand anders hier beter advies dat meer toekomstgericht is.

Anyway, Nintendo legt het soms slecht uit of maakt de nodige info moeilijk toegankelijk. Vervelend, hoop dat je het kan oplossen. Als je specifieke vragen hebt, laat maar horen, maar kijk dus zeker ook eens verder op de website van Nintendo. Er staat veel info, je moet m gewoon vinden (met bvb. de zoekfunctie).

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 19:25
"Vervangingsweken" bij BCC, sommige Switch games gemiddeld zo'n € 5,- goedkoper. https://www.bcc.nl/gaming/nintendo/nintendo-games

En nu moet ik kiezen: Super Mario Odyssey of Super Mario 3D World + Bowser's Fury? Nog geen Mario game op de Switch gespeeld, op dit moment samen met mijn dochter aan het genieten van Luigi's Mansion 3, maar die gaat binnenkort uitgespeeld worden. 8) Dus: welke raden jullie aan? :)

I'm sorry, did i just break your concentration?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 20:49

JB

Cédric roelt!

@JackAvery dank voor je input! Het is inderdaad gelukt door account te verhuizen.

Mijn boefje is liev!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 19:13
ChaszOne schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:28:
"Vervangingsweken" bij BCC, sommige Switch games gemiddeld zo'n € 5,- goedkoper. https://www.bcc.nl/gaming/nintendo/nintendo-games

En nu moet ik kiezen: Super Mario Odyssey of Super Mario 3D World + Bowser's Fury? Nog geen Mario game op de Switch gespeeld, op dit moment samen met mijn dochter aan het genieten van Luigi's Mansion 3, maar die gaat binnenkort uitgespeeld worden. 8) Dus: welke raden jullie aan? :)
Ik zou absoluut beginnen met SMO.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01 18:31

Bluebe

Roar

Ik heb alleen Super Mario 3D World + Bowser's Fury maar ik vind het wel echt een fantastische game.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 16:30

Mauz1978

Console War Veteran

Odyssey is een nobrainer, de switch is ervoor gemaakt! :)

Something under the bed is drooling

Mauz1978 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Odyssey is een nobrainer, de switch is ervoor gemaakt! :)
Ik speel het spel nu voor de tweede keer. Ik ben verbaasd hoe goed HD Rumble in dat spel verwerkt zit. Is inderdaad in alle opzichten mooie showcase voor wat de Switch kan.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:54

Beide zijn goede games. Zelf hou ik niet van open wereld games. Ik sla SMO over. Destijds op de Wii vond ik Mario Galaxy helemaal niks. Ik heb wel idee dat ik hierin een uitzondering ben. :) Destijds ook een start gemaakt met Zelda BotW. Eerst was ik helemaal enthousiast, maar vrij snel voelde ik me verloren. Dit spel niet meer aangeraakt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 11:48

Super Mario Odyssey vond ik echt geweldig. Toen ik de trailers zag had ik mijn bedenkingen, maar Nintendo heeft wat mij betreft met Odyssey echt weer een pareltje afgeleverd. 3D World is leuk op z'n eigen manier, maar toch wel minder dan Odyssey. Bowser's Fury moet ik nog steeds spelen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

meesje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Beide zijn goede games. Zelf hou ik niet van open wereld games. Ik sla SMO over. Destijds op de Wii vond ik Mario Galaxy helemaal niks. Ik heb wel idee dat ik hierin een uitzondering ben. :) Destijds ook een start gemaakt met Zelda BotW. Eerst was ik helemaal enthousiast, maar vrij snel voelde ik me verloren. Dit spel niet meer aangeraakt.
Ik heb met Super Mario 3D-All Stars voor het eerst de oudere Mario 3D games gespeeld. Daarvan vond ik Sunshine het meest lijken op Mario Odyssey, inderdaad wat meer open wereld. En vond ik Mario 64 weer vergelijkbaar met Mario Galaxy, voelde wat meer linear. Het ontdekken in grote werelden vind ik erg leuk en dat ervaarde ik in Sunshine, Odyssey en ook BOTW. Het verzamel aspect vind ik erg leuk.
Super Mario 3D World kan ik nog geen oordeel over geven, moet die nog steeds een keer halen, maar dat lijkt mij de beste 2D Mario game :P

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 19:25

Thx iedereen voor de reacties _/-\o_

Besloten om voor Odyssey te gaan, is besteld 8)

I'm sorry, did i just break your concentration?

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:24
Zojuist Metroid Dread uitgespeeld. Mijn god wat een game, hulde _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qo47OEs-qTAlpw9fXymenEOH0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYjeXBSJvr9JJBcIOySry9ke.jpg?f=fotoalbum_large

Wel op het gemakje natuurlijk, en een poging gedaan tot 100%. Twee shinesparkpuzzles die maar niet wilde lukken, dus na uren proberen toch maar door naar de eindbaas :)

[ Voor 79% gewijzigd door Melkunie op 24-10-2021 16:35 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22

Als je een game zoekt om samen te spelen zou ik 3D World en Bowser's Fury zeker ook nog eens op de kop tikken. Fantastische multiplayer game.

Oddysey is ook zeker een parel en een fantastische aankoop. Ga je/jullie vele leuke speeluren uithalen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 24-10-2021 18:46 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:03
Melkunie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:26:
Zojuist Metroid Dread uitgespeeld. Mijn god wat een game, hulde _/-\o_

[Afbeelding]

Wel op het gemakje natuurlijk, en een poging gedaan tot 100%. Twee shinesparkpuzzles die maar niet wilde lukken, dus na uren proberen toch maar door naar de eindbaas :)
Welke 2 waren er niet gelukt? Er zitten inderdaad een paar fors pittige tussen, maar met wat oefening was het mij wel gelukt op 1 na, tot ik op Youtube iemand zag die een extra shinespark kon krijgen halverwege door de eerste te activeren tegen een helling/muur en vervolgens meteen weer op te slaan, daarmee lukte het mij toen ook vrij snel.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:24
@Transportman, deze in Cataris en deze in Ferenia :)
Ik heb al verschillende methodes gevonden maar ik krijg ze maar niet uit m'n vingers. Die extra shinespark is me een paar keer gelukt, maar meer per ongeluk dan expres, dat wil nog niet lukken. Maar blijven oefenen is het antwoord, ik krijg ze nog wel te pakken!

• Transportman
Melkunie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:06:
@Transportman, deze in Cataris en deze in Ferenia :)
Ik heb al verschillende methodes gevonden maar ik krijg ze maar niet uit m'n vingers. Die extra shinespark is me een paar keer gelukt, maar meer per ongeluk dan expres, dat wil nog niet lukken. Maar blijven oefenen is het antwoord, ik krijg ze nog wel te pakken!
Die in Cataris was mij ook bij toeval gelukt, ik on op een gegeven moment vanaf het het station naar het platform helemaal linksboven stuiteren met de super speed/space jumps en wall jumps en vanaf daar met de shinespark opgeslagen naar het punt waar ik moest zijn.

Die in Ferenia is even oefenen met timing, maar is in principe vanaf het station met superspeed en een wall jump omhoog, een slide door de blokken heen en daarna de shinespark activeren in de ruimte linksboven. Dan moet je snel terug rollen en de blokken opblazen om naar boven te kunnen, maar de timing daarvoor is vrij kort. Ik had zelf vooral moeite met het activeren van de shinespark in die ruimte, ik kwam niet altijd op snelheid uit de slide.

• sderooij
Transportman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Die in Cataris was mij ook bij toeval gelukt, ik on op een gegeven moment vanaf het het station naar het platform helemaal linksboven stuiteren met de super speed/space jumps en wall jumps en vanaf daar met de shinespark opgeslagen naar het punt waar ik moest zijn.

Die in Ferenia is even oefenen met timing, maar is in principe vanaf het station met superspeed en een wall jump omhoog, een slide door de blokken heen en daarna de shinespark activeren in de ruimte linksboven. Dan moet je snel terug rollen en de blokken opblazen om naar boven te kunnen, maar de timing daarvoor is vrij kort. Ik had zelf vooral moeite met het activeren van de shinespark in die ruimte, ik kwam niet altijd op snelheid uit de slide.
Spoilers :P

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zie die Mega Drive controller maar niet in de Nintendo Store staan. Heb ik een nieuwsbericht gemist dat deze later verkrijgbaar is o.i.d.?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22

NoTimeRemains

I know

Nou eindelijk Metroid Dread 100% uitgespeeld. Mn eerste playthrough. Hier en daar wat items opgezocht, maar dat mag de pret niet drukken. Wat een spel! Voel me weer x jaar oud en met mn Gameboy een beetje Metroid zitten spelen.

Nu kan mn Switch ingepakt worden en voor reparatie naar Nintendo.

This is the Way.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

NoTimeRemains schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:20:
Nou eindelijk Metroid Dread 100% uitgespeeld. Mn eerste playthrough. Hier en daar wat items opgezocht, maar dat mag de pret niet drukken. Wat een spel! Voel me weer x jaar oud en met mn Gameboy een beetje Metroid zitten spelen.

Nu kan mn Switch ingepakt worden en voor reparatie naar Nintendo.
Je had m van blijdschap voor het uitspelen in de lucht gegooid en toen viel ie kapot?

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:22

NoTimeRemains

I know

Mauz1978 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

Je had m van blijdschap voor het uitspelen in de lucht gegooid en toen viel ie kapot?
nee ik heb een ratelende ventilator

This is the Way.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 17:17

The Chosen One

Zie signature!

Mensen hier ervaring met die rubbertjes die je over de thumbsticks kunt doen?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Weer tijd voor een Tetris-weekend:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• sderooij
The Chosen One schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:27:
op de joycons? ik gebruik die, bevallen goed, vooral met lange speelsessies en zweterige vingers :)

• Magic
  • Niet online
The Chosen One schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:27:
Werkt prima, voor de PS4 en Switch heb ik een controller met, en een controller zonder. Ligt een beetje aan de game welke ik daar pak. Sommige games hebben baat bij wat hogere thumbsticks zodat je wat meer nauwkeurigheid kan uitoefenen

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 21:00

PBP

Ik wacht nog wel even met de Expansion pack voor Nintendo online :/ , schijnen nogal wat problemen te zijn
Het Nintendo Switch Online uitbreidingspakket is nu beschikbaar en natuurlijk staan de fora al vol met zowel positieve als negatieve ervaringen. Ook de dataminers zijn al zwaar aan het werk geweest. Wat puntjes die me opvielen:
  • Goed nieuws: de Mega Drive/Genesis emulatie is dik in orde.
  • Slecht nieuws: puristen gaan zeker niet tevreden zijn met de N64 emulatie. Er zijn, afhankelijk van de game, o.a. discussies over input lag en grafische glitches. Het is nog even afwachten op goede vergelijkingen.
  • Het controller pack in de N64 geeft nog steeds problemen in games die ze nodig hebben. Vermoedelijk ligt dit aan het feit dat emulatie van rumble standaard aan staat.
  • Dataminers hebben o.a. de tabellen met gamelijsts gevonden. Er zijn momenteel 38 plekken voor N64 games en 52 plekken voor Mega Drive gevonden. De ID nummers van de games suggereren verder dat er nog een platform gepland is.
  • De online multiplayer is hetzelfde als bij de (S)NES apps. Ik heb daar zelf voornamelijk goede ervaringen mee, maar deze is wel enorm afhankelijk van de netwerkkwaliteit van alle spelers - alle clients moeten perfect in sync zijn.
  • Voor de fans van technische details - de emulator is dezelfde als wat Nintendo gebruikt heeft in Super Mario 3D All-Stars
Het default controllerschema:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yzxFyks.jpg

• Timothy3000
Ik hoop dat de optie komt om de controls te remappen.
Timothy3000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
Ik hoop dat de optie komt om de controls te remappen.
Een update waarbij Nintendo Online controllers te remappen zijn in system settings zou mooi zijn, nu niet mogelijk.

• Magic
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:40:
Ik wacht nog wel even met de Expansion pack voor Nintendo online :/ , schijnen nogal wat problemen te zijn
Ik wacht sowieso tot de DLC van ACNH er is. Ik heb 3 "gezinsleden" die graag die uitbreiding willen, dus als we de meerprijs tov een regulier online family abbo kunnen delen dan kan het net uit :P

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 10:24
Hoe zit dat nu met die nieuwe switch, deze komt volgend jaar toch pas of is deze al uit?
En het de moeite waard om daarop te wachten?

Switch zal eerst door de kinderen nog gebruikt worden op een oudere tv, dus 4k is nog niet echt van belang.
Tenzij ik hem in de woonkamer ga gebruiker op onze eigen 4k toestel.
@G.Scholtens ik zou niemand aanraden om op geruchten te wachten, hoe solide ze ook zijn :)

• G.Scholtens
JackAvery schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:51:
@G.Scholtens ik zou niemand aanraden om op geruchten te wachten, hoe solide ze ook zijn :)
Wouden anders met de feestdagen switch kopen voor de kinderen, maar als we weten dat paar maand later de nieuwe versie uitkomt die future proof is

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

De Switch OLED is letterlijk net uit. De 1e (en vage) geruchten zijn dat er misschien eind volgend jaar een 4k(ish) iets komt. En een kwartaal later met alle problemen het jaar daarop zou ook best kunnen... of nog later.

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 26-10-2021 10:02 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

G.Scholtens schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Wouden anders met de feestdagen switch kopen voor de kinderen, maar als we weten dat paar maand later de nieuwe versie uitkomt die future proof is
Kijk, het absolute vroegste dat je een nieuw model mag verwachten is de tweede helft van 2022. Realistischer is 2023.

Wat de geruchten betreft: we weten met relatieve zekerheid dat de chip bestaat. We weten niet of de chip al een tape-out heeft gekregen.

De Switch OLED is geen upgrade wat de internals betreft. De extra waarde zit m vooral in het scherm, de bouwkwaliteit en nog wat andere kleine maar nuttige features. Een gewone Switch kost ~300, een Switch OLED kost ~350.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 26-10-2021 10:08 ]

• G.Scholtens
The Chosen One schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:01:
De Switch OLED is letterlijk net uit. De 1e (en vage) geruchten zijn dat er misschien eind volgend jaar een 4k(ish) iets komt. En een kwartaal later met alle problemen het jaar daarop zou ook best kunnen... of nog later.
De oled is de versie die ik bedoelde, las net ook de review en dat die dus al te koop is. Verschil +/- 100euro met de normale lcd versie. Denk niet dat de kinderen echt het verschil zullen merken, alleen voor de ouders het prijs verschil >:)

• Timothy3000
JackAvery schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Kijk, het absolute vroegste dat je een nieuw model mag verwachten is de tweede helft van 2022. Realistischer is 2023.

Wat de geruchten betreft: we weten met relatieve zekerheid dat de chip bestaat. We weten niet of de chip al een tape-out heeft gekregen.

De Switch OLED is geen upgrade wat de internals betreft. De extra waarde zit m vooral in het scherm, de bouwkwaliteit en nog wat andere kleine maar nuttige features. Een gewone Switch kost ~300, een Switch OLED kost ~350.
Een gewone Switch heb je tegenwoordig al voor €282! De Oled heb je op Amazon.fr voor €329 (inc verzending).
Timothy3000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Een gewone Switch heb je tegenwoordig al voor €282! De Oled heb je op Amazon.fr voor €329 (inc verzending).
Dat weet ik, maar elke winkel heeft andere prijzen en het Amazon imperium heeft geen reclame nodig ;p

• Timothy3000
De reguliere prijs van een gewone Switch ligt rond de €285,- sinds de OLED uit is. Echt een mooie prijs voor de console. :)

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
G.Scholtens schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

De oled is de versie die ik bedoelde, las net ook de review en dat die dus al te koop is. Verschil +/- 100euro met de normale lcd versie. Denk niet dat de kinderen echt het verschil zullen merken, alleen voor de ouders het prijs verschil >:)
Zou dan gewoon lekker de reguliere Switch kopen (2019 model) á ~€280

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-01 18:54
Timothy3000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:50:
De reguliere prijs van een gewone Switch ligt rond de €285,- sinds de OLED uit is. Echt een mooie prijs voor de console. :)
Mooi om te weten, mijn release model begint laatste tijd hele aparte geluiden te maken en ventilator blijft blazen, dus denk dat hij richting zijn einde gaat.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mijn skull&co neogrip is binnen. Ff 5-10 min in me handen gehad net voor ik naar werk ging. Vluchtige 1e indruk… niet goed.
Vanavond ff wat mee(r) spelen.

• Magic
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:53:
Mijn skull&co neogrip is binnen. Ff 5-10 min in me handen gehad net voor ik naar werk ging. Vluchtige 1e indruk… niet goed.
Auch, die van mij is nog onderweg, ik hoop dat die mij wel bevalt, was erg gelukkig met de gripcase en mistte die meteen toen ik de oled in handen had.

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Oeh ben ook heel benieuwd naar je ervaringen!

• sderooij
oei nu ben ik ook nieuwsgierig! Heb zelf de Satisfye besteld deze week, in december zal deze arriveren :)

We horen het nog wel!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
sderooij schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

oei nu ben ik ook nieuwsgierig! Heb zelf de Satisfye besteld deze week, in december zal deze arriveren :)

We horen het nog wel!
Ik heb de Satisfye en kan niet meer zonder.
Als iemand een teardown van de N64 controller wilt zien, dit Japanse YouTube kanaal heeft er een open gemaakt. Enorme rumble actuator daar. Teardown begint rond 4:45.

michielvz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Ik heb de Satisfye en kan niet meer zonder.
Foto's / ervaringen delen mag altijd! :+

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:00
JackAvery schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:15:
Als iemand een teardown van de N64 controller wilt zien, dit Japanse YouTube kanaal heeft er een open gemaakt. Enorme rumble actuator daar. Teardown begint rond 4:45.

[YouTube: 【Switch】N64コン復活!Switch Onlineが拡張!N64がSwitchにやってきた!【N64】]

[...]

Foto's / ervaringen delen mag altijd! :+
Wist niet dat er rumble ingebouwd was, goed nieuws. :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de Crysis trilogie steeds beter wordt. 1 draait maar zo-zo, en had ik al gespeeld. 2 draait beter en ziet er stralend uit. 3 daarentegen draait echt top en ziet er echt veruit het beste uit. Na o.a. DOOM en Wolfenstein is dit echt verbluffend. Deze twee games zijn al echt absurd mooi voor dit apparaatje, maar Crysis 3 ziet er erg scherp en vloeiend uit, verreweg het mooiste spel op de Switch.

Daarnaast ook erg leuke games. Als je vooral in handheld speelt zeker een dikke aanrader. Speel je vooral docked en heb je toevallig ook een PS5/XBOX Series X/S staan, dan zou ik de remastered games eerder daar op spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 26-10-2021 20:01 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Magic @GeryP @sderooij en de rest.

Iets eerder naar huis gegaan vandaag en iets meer handons ervaring nu. Nog steeds geen dagen maar meer dan de paar minuten van vanmiddag uiteraard. ;p
Beetje SMM2 en voornamelijk D2R gespeeld, elke grip een paar countess runs e.d. bijv.

Disclaimer; mijn mening, bla bla bla gezond verstand. Zijn blijkbaar ook mensen die er helemaal lyrisch over zijn.
Heb de "oude" GripCase + Maxcarry Case bij de gewone Switch gekocht toen. Grote fan van de grip en case.

Bouwkwaliteit; prima, solide. Niks mis mee. Voelt wel beetje als goedkoop plastic... maar dat is het natuurlijk ook voor deze prijs.

Dat schuifje om het vast te zetten gelijk er af gehaald. Zit me gigantisch in de weg. OCD alarm gaat af of zoiets. :+ Hij valt/schuift er in principe ook niet zomaar uit.
Satisfye zal ook wel geen goede voor mij zijn met die dingen aan de onderkant. ;p

De kleine handvaten zijn niks. Of je moet hem krampachtig aan de handvaten vasthouden (en dat is natuurlijk niks) en als je je vingers laat rusten op de onderkant vallen ze in het 'kickstand gat'.
Ook geen fan van dat geribbelde.
Je zou kunnen zeggen de kleine(re) zijn meer voor kleine handen/kinderen maar die variant (zijn wel iets anders) gebruikte ik ook bij de oude gripcase.

Misschien dat het mijn model is maar de grote handvaten krijg ik er ook net niet helemaal opgeschoven, misschien dat het met meer "geweld" wel lukt maar dat durf ik nu ff nog niet en kan sowieso al zeggen dat die grote het minste (voor mij) zijn dus die gaan er toch nooit op komen.

Voelt alsof ik ineens een mega bakbeest in me handen heb. Met de middelgrote heb ik dat ook wel een beetje moet ik zeggen. Het is ook wel heel anders kwa grip. Hij is gewoon breder (waar je met je handen zit).

Gedeelte daarvan is misschien wennen maar 1e gedachte voelt dat niet zo fijn.
Ik merk het vooral als ik me Merc potions wil geven in Diablo 2 (ZL + D-pad (terwijl je met de linker thumbstick blijft lopen)) 1e gedachte daar is "als ik veel Diablo blijf spelen voelt dat niet lekker". En gezien ik nu ~140-150 uur (met wat afk in queues) er in heb en er nog wel wat honderden bij komt...

En als je het touchscreen veel gebruikt (Super Mario Maker 2 en dat soort games) is de controller ook niet fijn. Ieg niet met de middel en grote handvaten.

Ook minder fijn om met 1 hand ff vast te houden.En dan denk je misschien... maar je houdt zo'n ding toch met 2 handen vast? Ja meestal wel tijdens het spelen, maar niet altijd en als je zoiets gebruikt merk in de praktijk dat je dat toch ook niet altijd doet. Had ik met de 12.9" iPad toen ook (tegelijk besteld met de 11"), 1e gedachte... geweldig! mooi scherm! En dan pak je hem ff op, loop je er mee etc)
Hier ook zo. Ff slok drinken pakken of met 1 hand ff wat op het scherm tikken/vegen e.d.
Miniem puntje misschien maar ik merkt het wel.

Als je zover nog steeds leest merk je dat ik het nog niet over de middelste grips gehad heb. Deze zitten zeker fijner als de andere 2 al ben ik nog niet zo'n fan van het platte (trigger) gedeelte. En zoals ik zei, voelt het alsnog redelijk breed aan. Zal nog meer D2R, SMM2 en wat andere games spelen komende dagen maar als het zo blijft, neem ik me verlies en verkoop ik em wel weer en wachten we wel af of er nog wat anders komt.

Hopelijk maken ze de oude case weer opnieuw die past voor het nieuwe model. Was niet perfect maar ik vond em alsnog geweldig.

ps. met de kleine grips past hij wel in de oude max carry case, met de middel en grote uiteraard niet. Dan heb je de nieuwe (grotere) case nodig. Ik heb die er uiteraard met mijn reservaties die ik had niet bijbesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 26-10-2021 22:36 ]

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
@The Chosen One Jouw ervaring komt redelijk overeen met die van mij.

Welke grips gebruikte jij op de GripCase? Ik gebruikte de Plus Grips maar die vind ik op de NeoGrip geen doen (omdat ze nu onder een hoek staan). Ik gebruik nu de Trigger Grips. Vond het in het begin niet lekker vasthouden. Het voelt alsof er aan de bovenkant een stukje mist maar ben er inmiddels redelijk aan gewend.

De Plus Grips kosten inderdaad iets meer kracht om erop te schuiven. Vooral het laatste stukje. Daar ging het bij mij één keer mis waardoor de Plus Grip uit elkaar vloog (omdat deze nu uit twee stukken plastic gemaakt is). Gelukkig kon ik die weer gewoon op elkaar klikken.

edit: Waar ik de originele GripCase (na het wegknippen van de schouderknoppen) qua ergonomie een 9 vond, vind ik de NeoGrip nu een 8+.

[ Voor 9% gewijzigd door Cannoli op 27-10-2021 01:11 ]

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-01 09:12
Even een korte sanity check, er is geen mogelijkheid om (op een normale manier) Switch game card games naar een SD kaart te krijgen he? Ik heb van iemand een switch overgenomen met een zut games en dat constant switchen van kaarten is bijzonder irritant.

Gecensureerd.

Hemingr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:27:
Even een korte sanity check, er is geen mogelijkheid om (op een normale manier) Switch game card games naar een SD kaart te krijgen he? Ik heb van iemand een switch overgenomen met een zut games en dat constant switchen van kaarten is bijzonder irritant.
Games kopen in de eshop. Voordeel van fysieke games is dat je ze kan verkopen, zo zou je je digitale games kunnen bekostigen.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 27-10-2021 10:41 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
heeft iemand ervaring met Disco Elysium?
Het lijkt me een hele leuke en aparte game om te spelen. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren nog even een uur Metroid Dread gespeeld. 2e baas valt me toch best zwaar, maar dat ligt meer aan mezelf.
Dus ondertussen aan het sequence breaken. :+ Is ook wel eens leuk om te doen.

• Timothy3000
avec_style schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:19:
heeft iemand ervaring met Disco Elysium?
Het lijkt me een hele leuke en aparte game om te spelen. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
1 van de beste RPG's in jaren. Zo verschrikkelijk goed geschreven en zoveel diepgang. Fantastische personages, dialogen, soundtrack en quests. Zoveel manieren om de game te herspelen. Ontzettend grappig ook. Niet over twijfelen maar gewoon kopen! 1 van de gaafste games die je ooit zult spelen. Mijn GOTY iig. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 27-10-2021 15:33 ]

• Magic
  • Niet online
Ik heb Metroid Dread nu een paar uurtjes gespeeld, nog niet aan de 2e baas gekomen, maar op een of andere manier is er geen klik. Had ik voorheen ook met Metroid games niet, ondanks dat Metroidvania een van mijn favoriete genres is. Echt zo'n spel wat op papier alles goed doet, maar doordat de setting niet aanspreekt is er geen klik.

• Arunia
  • Nu online
@Magic Ik denk dat je meer met Castlevania hebt qua setting dan met Metroid als ik het zo lees?

• Magic
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:39:
@Magic Ik denk dat je meer met Castlevania hebt qua setting dan met Metroid als ik het zo lees?
Castlevania inderdaad, maar ook de beide ORI games, Hollow Knight, owlboy, guacamelee, steamworld dig, dust, Yoku’s Island Express. Om er maar een paar te noemen. Naast de futuristische stijl, denk ik ook dat ik in metroidvania's niet zo'n fan ben van ranged wapens. Ook vind ik Samus wat houterig bewegen, maar dat kan ook komen omdat ik maar niet aan de controls kan wennen. Ik denk dat het qua besturing mij beter zou bevallen als het mikken met de rechterstick zou zijn, en schieten met de trigger.

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 27-10-2021 15:45 ]

Magic schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Castlevania inderdaad, maar ook de beide ORI games, Hollow Knight, owlboy, guacamelee, steamworld dig, dust, Yoku’s Island Express. Om er maar een paar te noemen. Naast de futuristische stijl, denk ik ook dat ik in metroidvania's niet zo'n fan ben van ranged wapens. Ook vind ik Samus wat houterig bewegen, maar dat kan ook komen omdat ik maar niet aan de controls kan wennen.
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar de beweging/animatie in Dread is een van de beste in het genre :? Misschien heb je wat meer tijd nodig om te wennen? Er zijn verder een hoop bewegings-opties die verder in het spel verdiend worden.

• Arunia
  • Nu online
@Magic Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Alhoewel ik juist meer van Metroid ben en ORI en Hollow Knight nog moet gaan spelen. ;)

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar de beweging/animatie in Dread is een van de beste in het genre :? Misschien heb je wat meer tijd nodig om te wennen? Er zijn verder een hoop bewegings-opties die verder in het spel verdiend worden.
't is ook niet echt de beweging op zich of de animatie, maar meer dat wanneer je wil mikken, je eerst stil moet staan, of wanneer je wil sliden, dat je eerst in beweging moet zijn. Wat er toe leid dat je eerst een paar stappen terug moet doen wanneer je al tegen die muur staat. Als ik dat vergelijk met een game als ORI, wat qua beweging m.i. het ultieme is dan voelt het soms alsof ik een boot aan het besturen ben :P

Magic schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

't is ook niet echt de beweging op zich of de animatie, maar meer dat wanneer je wil mikken,
Samus doet redelijk wat uit zichzelf qua mikken terwijl ze beweegt. Free aim werkt inderdaad enkel als je "stil" staat.
je eerst stil moet staan, of wanneer je wil sliden, dat je eerst in beweging moet zijn. Wat er toe leid dat je eerst een paar stappen terug moet doen wanneer je al tegen die muur staat. Als ik dat vergelijk met een game als ORI, wat qua beweging m.i. het ultieme is dan voelt het soms alsof ik een boot aan het besturen ben :P
Sliden vanuit stilstand is zeker mogelijk (gewoon ZL+richting tegelijk indrukken), maar is voornamelijk nuttig net wanneer je in beweging bent. Kwestie van een beetje oefening/anticipatie. En ik kan niet genoeg herhalen dat er later in het spel meerdere power-ups zijn die specifiek op movement focussen.

Ik hou persoonlijk meer van hoe Samus beweegt dan van de floaty bewegingen van Ori, maar opnieuw, kwestie van smaak. Beide zijn topgames.

• Arunia
  • Nu online
Magic schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

't is ook niet echt de beweging op zich of de animatie, maar meer dat wanneer je wil mikken, je eerst stil moet staan, of wanneer je wil sliden, dat je eerst in beweging moet zijn. Wat er toe leid dat je eerst een paar stappen terug moet doen wanneer je al tegen die muur staat. Als ik dat vergelijk met een game als ORI, wat qua beweging m.i. het ultieme is dan voelt het soms alsof ik een boot aan het besturen ben :P
Het mikken terwijl je rent is wel mogelijk, maar dan moet je de joystick iets schuin bewegen tijdens het rennen. En nee, ik ben daar ook totaal niet goed in. :+

Sliden lukt in stilstand. Sterker nog, dat moet je een keer doen als je sequence aan het breaken bent. Anders kom je niet verder. ;) Dan moet je zelfs nog wat moves combineren.

Vind het overigens wel tof dat die sequence break zelfs nog geanticipeerd is door de makers. Als je het spel uit hebt, is dat zeker eens leuk om er naar te kijken. Echt heel tof gedaan.

• sderooij
N64 controller zojuist verzonden! :) ben erg benieuwd.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Het mikken terwijl je rent is wel mogelijk, maar dan moet je de joystick iets schuin bewegen tijdens het rennen. En nee, ik ben daar ook totaal niet goed in. :+

Sliden lukt in stilstand. Sterker nog, dat moet je een keer doen als je sequence aan het breaken bent. Anders kom je niet verder. ;) Dan moet je zelfs nog wat moves combineren.

Vind het overigens wel tof dat die sequence break zelfs nog geanticipeerd is door de makers. Als je het spel uit hebt, is dat zeker eens leuk om er naar te kijken. Echt heel tof gedaan.
Wat is ‘die sequence break’?

• Arunia
  • Nu online
@Mauz1978
spoiler:
dat je voor Kraid naar Artaria gaat en dan naar het gebied Dorian oid en zowel de Grapple shot als de bomb haalt voor morphball mode.

Je kunt met die bom tijdens het 2e deel van het Kraid gevecht namelijk linksonder een gat maken en jezelf in zijn buik lanceren. Bom planten en instant kill.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:06:
@Mauz1978
spoiler:
dat je voor Kraid naar Artaria gaat en dan naar het gebied Dorian oid en zowel de Grapple shot als de bomb haalt voor morphball mode.

Je kunt met die bom tijdens het 2e deel van het Kraid gevecht namelijk linksonder een gat maken en jezelf in zijn buik lanceren. Bom planten en instant kill.
Oh, dat heb ik onbewust gedaan, omdat ie zo moeilijk was. Ik wist niet dat dat een sequence break heet. Ik backtrack zoveel mogelijk omdat ik 100% wil ontdekken en in dat proces best wel veel spullen oppik :).

• Transportman
Arunia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Als je maar genoeg raketten verzameld, dan is het goed mikken als je beweegt ook niet meer nodig, dan is het gewoon de knop ingedrukt houden en vuren maar tijdens de boss battles ;)
Wat nieuws:
  • Het uitstekende Death’s Door komt op 23 november uit op Switch. Via Special Reserve Games beginnen dan ook de preorders voor een beperkte fysieke release. Voor wie het spel niet kent, het haalt wat van zijn inspiratie bij 2D Zelda games. Reviews van de Steam en Xbox versies waren lovend.
  • Metroid Dread heeft nu een demo, voor de twijfelaars.
  • Altus heeft een nieuwe trailer voor Shin Megami Tensei V online gezet:

Edit: Xbox/PC trailer van Death's Door, voor de curieuzeneuzen:

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 28-10-2021 15:49 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:10
JackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:18:
Wat nieuws:

• Metroid Dread heeft nu een demo, voor de twijfelaars.
Las ik ook (ik ben zo’n twijfelaar), maar zie m nog niet in de e-shop. Hopelijk is dat niet alleen voor US

• Timothy3000
DCNY schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Las ik ook (ik ben zo’n twijfelaar), maar zie m nog niet in de e-shop. Hopelijk is dat niet alleen voor US
Kan de demo ook nog niet vinden. Wanneer komt die online?

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:00
DCNY schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Timothy3000 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Kan de demo ook nog niet vinden. Wanneer komt die online?
kan alleen een Amerikaanse bron vinden:
https://www.nintendo.com/...d-dread-with-a-free-demo/

• Timothy3000
Helaas werkt de link van ''download demo'' ook niet. Jammer.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het lijkt er op dat de demo beschikbaar is voor de amerikaanse eshop, maar ik zie hem nog niet op de nederlandse site.

https://www.nintendo.com/...d-dread-with-a-free-demo/

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-12-2025
Ben zojuist naar de eShop gegaan, Metroid Dread gezocht en kon daar zelf al de demo downloaden. Moet 'm nog starten maar kan het hier in Nederland wel al downloaden.
Timothy3000 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:43:
Helaas werkt de link van ''download demo'' ook niet. Jammer.
Misschien wat captain obvious, maar je moet een Amerikaanse account gebruiken om vanaf de Amerikaanse eShop te downloaden he :p

Voorlopig heb ik de demo nog niet op de Europese website gezien - maar de website update vaak wel wat langzamer. Op de console zelf heb ik niet gekeken. Deze komt er echter met zekerheid aan, want Nintendo of Europe tweette net dit

• Timothy3000
JackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Misschien wat captain obvious, maar je moet een Amerikaanse account gebruiken om vanaf de Amerikaanse eShop te downloaden he :p

Voorlopig heb ik de demo nog niet op de Europese website gezien - maar de website update vaak wel wat langzamer. Op de console zelf heb ik niet gekeken. Deze komt er echter met zekerheid aan, want Nintendo of Europe tweette net dit
[Twitter]
Ik probeerde het in de browser met een Amerikaans account om te kijken of er wat zou gebeuren maar kreeg een blanco pagina. Maar goed om te weten dat hij komt, dan wacht ik nog even. :D

• Timothy3000

• Timothy3000
Demo uitgespeeld. Wel tof, deze ga ik tzt eens op Marktplaats scoren.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 19:57
Beter van die demo. Had hem geseald meegenomen op vakantie, voor als ik een nieuwe game zou moeten beginnen. Maar ben ook zo’n twijfelaar, dus beter even proberen op deze manier!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 16:32
Iemand al zijn NSO (family) lidmaatschap geupgrade naar NSO + uitbreidingspakket? Ik zit hier net even naar te kijken, maar ik snap die korting niet echt.

Mijn NSO is vorige maand verlengd met een jaar, ik heb nog 323 dagen resterend en als ik nog het uitbreidingspakket wil hebben moet ik nog 40,74 bijbetalen (323 * 0,09 = 29,07 korting).

Dat is wel bijzonder want normaal gesproken is de uitbreiding 35 euro extra (69,99 - 34,99) en dat is als je een heel jaar neemt :?

Of krijg je na het overstappen weer een nieuwe periode van 365 dagen?

Anders snap ik die "Korting" niet. NSO family is 34,99, ik heb nu 42 dagen gebruikt, dat is 0.09 * 42 = 3,78. 34,99 - 3.78 = 31,21 en de "Korting" is 29,07 dan betaal ik toch 2 euro extra :?

[ Voor 14% gewijzigd door urk_forever op 28-10-2021 14:08 ]

Hail to the king baby!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 12:13
Was voor de OLED heel erg nieuwsgierig hoe Metroid eruit zou zien.
Maar om hem daar alleen voor te kopen vond ik het te duur.
Door de DEMO kan ik hem mooi ff proberen :)
Mijn broer heeft laatst ook een Switch in huis gehaald met onder andere Untitled Goose Game. Maar inmiddels uitgespeeld, dus mag deze overnemen. Leuke fysieke release. Wat mij nog niet bekend was is dat er inmiddels een tweede druk is waar de later uitgebrachte co-op ook op de cartridge staat. Dus compleet op cartridge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT96qeK6x2fP1ByrNTjJR_G00I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noXw2kM8bpgaIsRm4lTez9aj.jpg?f=fotoalbum_large
urk_forever schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:04:
[,,,]

Of krijg je na het overstappen weer een nieuwe periode van 365 dagen?
Dit. Nintendo zegt je vorige abonnement af, en compenseert je per dag dat je oude abonnement nog zou lopen. Ze ronden naar beneden af waardoor je een beetje verlies maakt 8)7

• urk_forever
JackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Dit. Nintendo zegt je vorige abonnement af, en compenseert je per dag dat je oude abonnement nog zou lopen. Ze ronden naar beneden af waardoor je een beetje verlies maakt 8)7
Weer typisch Nintendo, de klanten waar je al geld van gekregen hebt nog meer laten betalen 8)7 .
Als ze nou in plaats daarvan iedereen die al NSO heeft NSO + uitbreiding voor dezelfde prijs (of in ieder geval echte korting ipv geld wat je al betaald hebt terug geven) zouden geven als bedankje |:(

Hail to the king baby!

urk_forever schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Weer typisch Nintendo, de klanten waar je al geld van gekregen hebt nog meer laten betalen 8)7 .
Als ze nou in plaats daarvan iedereen die al NSO heeft NSO + uitbreiding voor dezelfde prijs (of in ieder geval echte korting ipv geld wat je al betaald hebt terug geven) zouden geven als bedankje |:(
Het gaat letterlijk om een euro ofzo wat peanuts is en mij persoonlijk weinig problemen geeft, maar het is gewoon een beetje triestig. Dit hadden ze zeker klantvriendelijker kunnen oplossen. Nu zijn er wel veel verschillende redenen waarom die beslissing genomen kan worden, het kan al snel zoiets banaals zijn als 'onze betaalsoftware gaat maar tot twee cijfers na de komma, en met 0.10 euro per dag betalen we te veel terug'.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 28-10-2021 15:39 ]

• urk_forever
JackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Het gaat letterlijk om een euro ofzo wat peanuts is en mij persoonlijk weinig problemen geeft, maar het is gewoon een beetje triestig. Dit hadden ze zeker klantvriendelijker kunnen oplossen. Nu zijn er wel veel verschillende redenen waarom die beslissing genomen kan worden, het kan al snel zoiets banaals zijn als 'onze betaalsoftware gaat maar tot twee cijfers na de komma, en met 0.10 euro per dag betalen we te veel terug'.
Die euro of twee maakt mij ook niet zoveel uit. Het gaat meer om het principe, Nintendo maakt miljarden omzet per jaar, maar toch moeten ze ook die laatste paar centen nog binnen schrapen.

Daarnaast laten ze het in de email die ze sturen overkomen alsof je korting krijgt als je overstapt naar NSO + uitbreiding:
Nintendo Switch Online-leden kunnen hun huidige lidmaatschap bovendien met korting omwisselen naar een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket.
Maar je krijgt geen korting maar compensatie voor iets wat je al betaald hebt aan ze. Dat noem ik geen korting.
Als ze nou bestaande klanten het eerste jaar 10% korting zouden geven en dan die compensatie van wat je al betaald hebt eraf trekken dan krijg je in mijn ogen pas korting.

Hail to the king baby!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gddvJ7GgBQosfeAmeqBJWE4nCg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn5CEsM2X16sBk4vZY23kTg8.jpg?f=fotoalbum_large

Okay, dat is een begin. Nu de rest nog :P
Maar de dag is nog niet voorbij, wellicht dat er straks nog meer releases aangekondigd worden :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Spike_wolf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:30:
[Afbeelding]

Okay, dat is een begin. Nu de rest nog :P
Maar de dag is nog niet voorbij, wellicht dat er straks nog meer releases aangekondigd worden :)
Wat voor Tomb Raider games zijn dit? Leuk om te spelen?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

L23 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Wat voor Tomb Raider games zijn dit? Leuk om te spelen?
Dit zijn niet de klassieke games, dit zijn meer top down puzzle games. Grotendeels ontwikkeld als multiplayers, maar helemaal prima single player speelbaar.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPSLDjB5ZOKoaTVr9rfjQs72EW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyaXm3mS2u2BltDJIr85gNta.jpg?f=fotoalbum_large

Look what showed up early! Eerste indruk: leuk, ziet er goed uit!

• sderooij
DCNY schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]

Look what showed up early! Eerste indruk: leuk, ziet er goed uit!
Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar je full review :)

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Cannoli schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Ja, gewoon een USB-C female/male kabel. En de female kant dan in je dock drukken. Ik legde de Switch er dan naast (met scherm naar beneden). Ik weet niet of het met elke USB-C kabel werkt maar de twee goedkope merkloze kabels die ik hier thuis heb liggen werken allebei.

Wat een probleem kan geven is dat er in het dock een mechanische zit rond de USB-C aansluiting. Dit mechanische is een stukje plastic met (naar ik aanneem) veertjes eronder. Dit stukje plastic wordt normaliter door het gewicht van de Switch naar beneden gedrukt, waarna de Switch op de USB-C aansluiting zakt. De kabels die ik hier thuis heb liggen hebben een strakke female connector. Deze zit strak genoeg om de USB-C aansluiting in het dock dat deze het stukje plastic naar beneden gedrukt houden. Bij een lossere kabel zou het kunnen dat deze er telkens af gewipt wordt. Dan zou je met tape o.i.d. iets moeten doen om het mechanisme ingedrukt te houden.
@The Chosen One Terugkomend op een onderwerp van drie weken geleden. Ik heb deze laatst eens besteld bij Ali. Werkt ook prima. De klem zorgt ervoor dat het mechanische in het dock naar beneden gedrukt wordt en blijft.
De afgelopen week komen er echt veel games uit. Eerder deze week o.a.:
  • Switch Online expansion pack
  • Marvel's Guardians of the Galaxy: Cloud Version
  • Voice of Cards: The Isle Dragon Roars
  • Project Zero: Maiden of Black Water
  • Happy Game
  • Super Robot Wars 30 (Japanse release)
  • DUSK
  • Undernauts: Labyrinth of Yomi
  • Black Widow: Recharged
  • Ultimate Tiger Heli -TOAPLAN ARCADE
  • QUByte Classics
Vandaag releasen dan weer Mario Party Superstars, Hyrule Warriors Age of Calamity Expansion Pass - Wave 2, Cotton 100%, Panorama Cotton en nog wel wat.

Ook november ziet weer een hoop interessante releases. GTA Trilogy, Shin Megami Tensei V, Pokémon Diamond/Pearl, Death's Door, Star Wars Knights of the Old Republic...

Wordt er in dit topic deze week iets gekocht? :+ Hier gaan Voice of Cards voorlopig op de wishlist, net zoals het Hyrule Warriors expansion pack. Switch Online uitbreiding komt er misschien volgende week, of ik wacht tot de eerste update.

Over de N64 games in Switch Online valt overigens ook een hoop te zeggen...

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 29-10-2021 09:12 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:57
JackAvery schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:10:
Over de N64 games in Switch Online valt overigens ook een hoop te zeggen...
Wat dan? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in deze games (en hoop ook echt nog op Golden Eye).

Daarnaast vraag ik mij oprecht af hoe de grafische kwaliteit van de GTA Trilogie gaat zijn.
Met de switch wel ideale games om onderweg mee te hebben, alhoewel ik het schieten liever met muis doe.

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 29-10-2021 09:18 ]

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Aaargh. Zit ik klaar voor de Age of Calamity DLC, maar denk dat we die dus rond 15:00 krijgen.
Pagina: 1 ... 136 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic