• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
rudyman85 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:15:
[...]

En ook heerlijk 60 fps spelen, alles gaat zo soepel. De besturing en het skippen van tutorials gaat nu een stuk fijner. Voelt nog niet echt als een oud spel aan iig (de Wii versie nooit uit gespeeld wegens irritaties met besturing en skippen van tutorials).
Voelt idd als een modern spel, en de prijs daar gelaten uiteraard :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-01 14:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Cs634ES07YgMQ4h239zcCu2hGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpftT6s1DYsDMl6ffSyYkAg2.jpg?f=fotoalbum_large

Kan weer even vooruit 💪

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
L23 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:17:
@meesje Ik heb zelf alleen games besteld bij limitedrungames en superraregames, dus kan qua ervaringen niks anders aanraden.
Wel vind ik het handig om voor limited prints Reddit in de gaten te houden, ik kijk regelmatig op:
https://www.reddit.com/r/NSCollectors/
https://www.reddit.com/r/LimitedPrintGames/
In mijn zoektocht deze website tegen gekomen.
https://limitedgamenews.com/
@meesje Vanwaar de interesse in limited print games? Zijn er een aantal digitale games waarvan je hoopt dat deze fysiek uitgebracht worden? Ik heb zelf Thimbleweed Park en Celeste van Limited Run Games en Worms W.M.D en Machinarium van Super Rare Games.
Er zijn tegenwoordig zoveel limited print bedrijven, maar er zijn maar weinig games die me interesseren. Wellicht had ik Inmost nog leuk gevonden, maar die was verassend snel uitverkocht bij Super Rare Games. Verder zie ik games uiteindelijk toch vaak een retail release krijgen zoals Hollow Knight en de Ori games, al moet je er wel geduld voor hebben. Zelf zou ik graag nog fysieke releases zien van Alien Isolation en Hellblade.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Hmm, Steam Deck is best goed geprijsd voor de specs. 50/60 euro meer dan de Switch OLED, maar wel een stuk krachtiger. Vind hem wel lomp en lelijk, en je speelt natuurlijk gewoon PC games op dat ding, maar toch. Had graag een Switch Pro gezien met vergelijkbare specs. De keuze voor een 16:10 aspect ratio vind ik wel vreemd.

• sderooij
Disfigured schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:15:
Hmm, Steam Deck is best goed geprijsd voor de specs. 50/60 euro meer dan de Switch OLED, maar wel een stuk krachtiger. Vind hem wel lomp en lelijk, en je speelt natuurlijk gewoon PC games op dat ding, maar toch. Had graag een Switch Pro gezien met vergelijkbare specs. De keuze voor een 16:10 aspect ratio vind ik wel vreemd.
Nintendo Switch is niet zo krachtig, maar we hebben een Switch vanwege het 'ecosysteem' en de Nintendo specifieke games natuurlijk ;-)

Heb al een gaming laptop, dus qua mobiliteit kan ik een Deck niet verantwoorden (naar mijn vrouw toe)... :X
Blijft natuurlijk wel een leuk hebbeding :P

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Denk dat ik er misschien 1 reserveer en dan ff aankijk. Annuleren kan altijd.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daarnaast zijn de games voor de switch ook geoptimaliseerd (iig, de meeste games dan) voor de switch. Ja, op papier is het apparaat krachtig zat om veel switch games te emuleren, maar hoelang doe je dan nog op een accu, en hoeveel lawaai maakt de koeling dan?

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Steam games. Ik heb Ori and the will of the wisps met veel plezier op mijn switch gespeeld. Ik heb Ori and the blind forest op PC, maar als ik deze op mijn laptop wil spelen (op papier krachtiger dan de steamdeck) dan loeit dat ding me het huis uit, en dat zelfs met meer koelmogelijkheden.

Uiteraard hoop ik dat de streamdeck een succes wordt, in theorie is het het apparaat waar ik al jaren op wacht, maar ik kijk het eerst maar even aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 16-07-2021 14:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Ik vind het een mooi apparaat, typisch een apparaat voor de Tweaker, je kan er van alles op installeren en veel opties. Ook mooi geprijsd, al denk ik dat je sowieso rond de 550 euro kwijt bent, 64GB model is qua opslag te weinig en dan ben je ook geld kwijt aan een snelle SD kaart en een case.
Het zou voor mij meer een hebbedingetje zijn, het idee dat je er van alles op kan installeren en er ook zwaardere PC games op kunnen draaien. Denk niet dat ik echt aan gamen toe kom :P

Ik heb voornamelijk mijn vraagtekens bij:
Hoe goed zijn PC games geoptimaliseerd voor een handheld? Qua input controls heb je in ieder geval veel mogelijkheden, dus het zal wel werken, maar gebruiksvriendelijk lijkt het me niet. Tekstgrootte en interface van PC games op een 7 inch scherm lijkt me niet ideaal en lijkt me een veel voorkomend probleem. Ontwikkelaars kunnen daar natuurlijk rekening mee gaan houden, het is afwachten of dat ook grootschalig gebeurd.
Voor de zwaardere games, waarmee het zich kan onderscheiden van de Switch, verwacht ik dat de accu binnen 4 uur leeg is, wellicht aan de korte kant.
Ik zie in dit Switch topic al regelmatig voorbij komen dat de Switch te groot en zwaar is voor een handheld en dat men daarom de voorkeur heeft voor een Switch Lite. De Nintendo Switch is 400 a 420 gram, de Steam Deck 670 gram.

Bij de Nintendo Switch merk ik zelf dat ik console/PC games over het algemeen liever op een groot scherm speel en 2D/indie games liever in handheld. Voor grote titels zoals GTA 5 en Red Dead Redemption heb ik een Xbox. Wel een groot voordeel van de Steam Deck is dat je games niet twee keer hoeft te kopen om ze zowel op de PC als in handheld te kunnen spelen. Heb je een enorme Steam bibliotheek aan (indie) games, dan is de Steam Deck goedkoper dan een Nintendo Switch want de games heb je al.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 16-07-2021 18:35 ]

• Disfigured
sderooij schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Nintendo Switch is niet zo krachtig, maar we hebben een Switch vanwege het 'ecosysteem' en de Nintendo specifieke games natuurlijk ;-)

Heb al een gaming laptop, dus qua mobiliteit kan ik een Deck niet verantwoorden (naar mijn vrouw toe)... :X
Blijft natuurlijk wel een leuk hebbeding :P
I know, maar vind het gewoon jammer dat de specs zoveel beter kunnen voor bijna hetzelfde geld, alleen Nintendo vertikt het gewoon. :D
Disfigured schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:31:
[...]

I know, maar vind het gewoon jammer dat de specs zoveel beter kunnen voor bijna hetzelfde geld, alleen Nintendo vertikt het gewoon. :D
Dat de accu dan sneller leeg is en het apparaat twee keer zo zwaar is geen probleem? Dat en de prijs zijn toch factoren waar Nintendo rekening mee houdt bij het uitbrengen van hun hardware.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Dat de accu dan sneller leeg is en het apparaat twee keer zo zwaar is geen probleem? Dat en de prijs zijn toch factoren waar Nintendo rekening mee houdt bij het uitbrengen van hun hardware.
ik had niet verwacht dat ik de handheld modus veel zou gebruiken; denk dat het 80% van de tijd is :+ sommige games (fps speel ik wel via tv). Maar bij langere sessie merk ik wel dat mijn handen 'het zwaar krijgen', vervolgens lees ik dat de switch-pro nog zwaarder wordt .... zet je dat weg langs het nieuwe ding van valve; die is nog zwaarder. Vind het op papier een ideaal machientje (en valve kennende kan je dat ding over een jaar voor 60% van de huidige prijs kopen)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

@himlims_ Switch-pro? Je bedoeld het Switch OLED model? Ja die is iets zwaarder, 420 gram. Ik denk dat 20 gram meer nog wel te overzien is, maar het moet niet aanzienlijk zwaarder worden.
Disfigured schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Valve kiest voor ander verdienmodel dan Nintendo hier. De inkomsten van Steam komen uit de software sales. Valve maakt bijna zeker verlies op dat model van 420 euro, Nintendo maakt winst op elke verkochte console. Verder vergelijk je nu een SoC die al jaren oud is met technologie die nog niet uit is. In beide gevallen heeft de prijszetting weinig met de werkelijke kosten van het apparaat te maken.

Wat de upgrade voor Nintendo games betreft: geduld!

De Steam Deck is een mooi apparaat voor mensen die momenteel al op PC spelen en héél graag hun library on the go willen gebruiken... of die graag een laptop met een heel klein scherm willen. Net zoals de Switch heeft ook dit apparaat zijn beperkingen. Op termijn hoopt Valve verder duidelijk het aantal Steam gebruikers verder te doen groeien met een heel agressief prijspunt op de hardware. Ook de rest van het PC ecosysteem kan in theorie hiervan profiteren... maar eerst zien hoe dit het doet.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-01 12:26
Magic schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:32:
Daarnaast zijn de games voor de switch ook geoptimaliseerd (iig, de meeste games dan) voor de switch. Ja, op papier is het apparaat krachtig zat om veel switch games te emuleren, maar hoelang doe je dan nog op een accu, en hoeveel lawaai maakt de koeling dan?

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Steam games. Ik heb Ori and the will of the wisps met veel plezier op mijn switch gespeeld. Ik heb Ori and the blind forest op PC, maar als ik deze op mijn laptop wil spelen (op papier krachtiger dan de steamdeck) dan loeit dat ding me het huis uit, en dat zelfs met meer koelmogelijkheden.
Je hebt laptops en laptops, mijn partner heeft een krachtigere gaming laptop dan ik en toch is de mijne luider, je kan koeling niet vergelijken tussen die apparaten.

Daarnaast ook dit, een gaming laptop heeft een krachtige CPU in combinatie met een losse GPU, apparaten als GPD Win of Steam Deck gebruiken veel zuinigere APUs, aka een CPU met een ingebouwde GPU aka wat de meeste normale non gaming laptops gebruiken.

Om maar over te zwijgen dat mijn niet zo krachtige laptop (mid range hardware wise) 60 watt naar de CPU pompt en ook nog daarboven op tot 90 watt naar de GPU, terwijl Steam Deck vrij zeker niet boven de 20watt voor beide gaat doen, waarschijnlijk zelfs 15 watt dus fors minder hitte ook.

Als men zich al ergens druk om zou moeten maken is het eerder de accu duur, en met 2 tot 8 uur zit je niet ver af van waar de originele V1 Switch zat.

Plus dit ding zal de "onmogelijke" ports die matig op de Switch draaien, beter aan kunnen.

Vergeet niet, Switch gebruikt een Nvidia SoC uit 2015, terwijl Steam deck krachtigere en nieuwere AMD chip zal hebben.

Ik heb nog steeds liever de Switch, en eigenlijk vind ik deze al te groot en te zwaar vergeleken met mijn PS Vita of New 3DS, zo'n Steam deck is dus niks voor mij vanwege gewicht.

Echter feit is dat die "optimalisaties" op de Switch wel beter kunnen, er zijn zat games op de Switch en dan negeer ik alle "onmogelijke" ports die gewoon niet zo stabiel draaien (na 100h MH Stories 2, ben ik die microstutters liever kwijt dan rijk om maar 1 recente game te noemen)

Als een game slechte performance op de Switch heeft dan heb je pech en ben je afhankelijk van de devs of die er wat beters van kunnen maken, op PC heb je tenminste nog mods en grafische settings als iets niet helemaal naar behoren draait (tenzij je Cyberpunk 2077 op dat ding wil gaan draaien, dat lijkt mij sowieso hopeloos)

Ik hou het liever op mijn gaming PC en laptop, en voor portable gaming Switch en kleiner, plus ik hoef geen 3de PC voor gaming, want in feite is dit een PC.
L23 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:06:
Ik heb voornamelijk mijn vraagtekens bij:
Hoe goed zijn PC games geoptimaliseerd voor een handheld? Qua input controls heb je in ieder geval veel mogelijkheden, dus het zal wel werken, maar gebruiksvriendelijk lijkt het me niet
Als een game zelf geen controllers ondersteund, dan kun je in Steam settings zelf best wat aan passen.

Op oude games na, of klassieke "PC only" games zoals Age of Empires of Anno spelen de meeste huidige games prima met een controller.
Tekstgrootte en interface van PC games op een 7 inch scherm lijkt me niet ideaal en lijkt me een veel voorkomend probleem. Ontwikkelaars kunnen daar natuurlijk rekening mee gaan houden, het is afwachten of dat ook grootschalig gebeurd.
Dat is meer een issue die ik zie gebeuren met nieuwere games, een probleem die bepaalde Switch games ook hebben (te kleine tekst)

Daar heb ik geen antwoord op, het zal wel per game verschillen.
Voor de zwaardere games, waarmee het zich kan onderscheiden van de Switch, verwacht ik dat de accu binnen 4 uur leeg is, wellicht aan de korte kant.
Valve zegt dat de Steam Deck rond 2 tot 8 uur zal zitten, niet ver af van de V1 model van de Switch dus (MHS2 krijgt mijn V1 Switch na 2.5 uur toch echt leeg, maar games als Taiko no Tatsujin kan ik rustig ruim 4 uur spelen, soms bijna 5 uur)
Ik zie in dit Switch topic al regelmatig voorbij komen dat de Switch te groot en zwaar is voor een handheld en dat men daarom de voorkeur heeft voor een Switch Lite. De Nintendo Switch is 300 a 320 gram, de Steam Deck 670 gram.
Hoofdreden waarom ik geen Steam Deck zou halen, ik vind de normale Switch al te lomp en te zwaar, Steam Deck is gewoon een forse schep bovenop dat.
Bij de Nintendo Switch merk ik zelf dat ik console/PC games over het algemeen liever op een groot scherm speel en 2D/indie games liever in handheld. Voor grote titels zoals GTA 5 en Red Dead Redemption heb ik een Xbox. Wel een groot voordeel van de Steam Deck is dat je games niet twee keer hoeft te kopen om ze zowel op de PC als in handheld te kunnen spelen. Heb je een enorme Steam bibliotheek aan (indie) games, dan is de Steam Deck goedkoper dan een Nintendo Switch want de games heb je al.
Ik speel Switch games vooral op een groter scherm omdat ik kramp in mijn hand krijg van de Switch (te zwaar en ligt niet lekker in de hand).

Maar 2de reden is omdat games als Zelda, Xenoblade of Monster Hunter gewoon fijner spelen op een groter scherm, plus geen accu die leeg kan om rekening mee te houden (of forse hitte omdat je door gaat met je game, maar je Switch tegelijk je lege accu oplaad terwijl jij een intensive game speelt erop)

Voordeel van Steam Deck is inderdaad dat je je games maar 1 keer koopt, of als je een grote bibliotheek hebt dat erop zal werken.

Schepje bovenop zijn de prijzen, ondanks dat ik een PC gamer ben koop ik bepaalde games bewust op de Switch, soms zelfs importeer ik ze.

Maar in 99% van de gevallen ben is gewoon fors duurder uit, ook met oudere games en dat als ik alleen kijk naar legale key verkopers zoals Fanatical, Play-Asia or Humble Bundle.

Ik heb al meerdere keren gehad dat ik een Switch versie van een oudere game kocht voor de volle poet, terwijl ik op PC het makkelijk voor 3 keer minder ook kon kopen, maar de portability wint gewoon vaak in mijn geval, en met meeste games kan ik makkelijk voorspellen waar ik ze beter op kan kopen, om ze vaker te spelen (recent Monster Hunter Stories 2 en Persona 5 Strikers om diezelfde reden op Switch gekocht)

Maar Steam Deck is te groot voor mij, plus ik heb al andere apparaten die PC games gewoon veel beter kunnen spelen, als ik een Switch of PS Vita pak en de game draait niet zo lekker, daar kan ik vaak mee leven ook al mopper ik soms wel.

Op een PC verwacht ik gewoon het maximaal mogelijke balans, en gezien de hardware van de Steam Deck zal dat voor mij niet genoeg bieden, en wat ik wel meer zou doen doe ik al met mijn andere portables, die lichter en kleiner zijn.

wat een lap tekst, maar ik denk dat ik genoeg heb gezegd over de Steam Deck, ook al ben ik een PC en handheld gamer is dat ding niet voor mij bedoeld

@JackAvery En toch kan Nintendo beter, al moet ik zeggen ik zie liever dat ze die Joy-Con drift oplossen maar zelfs dat vinden ze al te veel van het goede.

Ik ben dol op Nintendo, maar iedere keer dat ik hun PR onzin over "fun" en "quality" hoor Switch betreffende, rol ik met mijn ogen en negeer dat verder.
@Mizgala28 Niet alleen zijn games op de Switch duurder dan op de PC, ik verbaas me elke keer weer wat voor top games ze gratis weggeven op Steam, GOG en de Epic game store. :P
@Mizgala28 , Nintendo's oplossing voor joycon drift is nochtans heel simpel: je kan gratis je joycons laten repareren :P

Elk bedrijf kan beter. De meeste bedrijven bestaan in de eerste plaats voor zichzelf. Maar die discussie is wat te offtopic.

• Mizgala28
JackAvery schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:03:
@Mizgala28 , Nintendo's oplossing voor joycon drift is nochtans heel simpel: je kan gratis je joycons laten repareren :P

Elk bedrijf kan beter. De meeste bedrijven bestaan in de eerste plaats voor zichzelf. Maar die discussie is wat te offtopic.
Die fase ben ik overheen toen de garantie verliep en ik de rekening van ze kreeg.

Het is niet anders herhaal ik tegen mijzelf, vooral als ik op andere apparaten speel die deze issues niet hebben.

Ik leef ermee, plus voor mij heeft de drift het zover vernageld dat ik daardoor ook liever docked speel (Pro Controller doet het prima na zoveel jaar, houden zo graag)
@Mizgala28 ik hoor nochtans erg vaak dat Nintendo tegenwoordig ook buiten garantie in Europa gratis drift repareert. Spijtig dat ze daar geen publiek statement over doen i.t.t. de USA en dergelijke.

Maaruh, je weet toch dat je dit ook zelf kan repareren he? Het is nogal nutteloos om zelf met het probleem te blijven zitten.

• Mizgala28
JackAvery schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:12:
@Mizgala28 ik hoor nochtans erg vaak dat Nintendo tegenwoordig ook buiten garantie in Europa gratis drift repareert. Spijtig dat ze daar geen publiek statement over doen i.t.t. de USA en dergelijke.

Maaruh, je weet toch dat je dit ook zelf kan repareren he? Het is nogal nutteloos om zelf met het probleem te blijven zitten.
Dat heb ik ook meerdere keren gedaan, maar op ten duur was ik er gewoon klaar mee (huidige heeft geen drift meer, waarschijnlijk omdat de games in portable die deze gebruiken ik vaak mijd)

Ik ben er ook niet vies van om elektronica zelf open te maken, maar leuk is anders in Switch z'n geval na zoveel keer.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 16-07-2021 16:18 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:46
Ik snap het echt niet, heb een day one Switch en heb geen problemen gehad. Ook bij bekenden heb ik er nog niemand over gehoord. En op fora hoor je dan weer mensen die het al vaker hebben gehad.

• Mizgala28
TomBraamhaar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:17:
Ik snap het echt niet, heb een day one Switch en heb geen problemen gehad. Ook bij bekenden heb ik er nog niemand over gehoord. En op fora hoor je dan weer mensen die het al vaker hebben gehad.
Ik ken ook mensen die nergens last van hebben (en natuurlijk ook zat die wel issues hebben), zelfs eentje met niet zo voorzichtige kids en diegene heeft nul issues.

Misschien moet ik juist niet voorzichtig met de joy-cons omgaan, maar gewoon wat vaker tegen de muur smijten, wie weet helpt dat wel :9

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 16-07-2021 16:19 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:17:
Het is ook behoorlijk random, de beide sticks die bij m'n _op_enkele_weken_na day one switch zaten die doen het nog perfect, de joycons die ik 1,5 jaar later gekocht heb, en misschien 1/5e van het totale gebruik op zich hebben, vertoonden van het een op andere moment zowel links als rechts problemen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• meesje
L23 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:34:
@meesje Vanwaar de interesse in limited print games? Zijn er een aantal digitale games waarvan je hoopt dat deze fysiek uitgebracht worden? Ik heb zelf Thimbleweed Park en Celeste van Limited Run Games en Worms W.M.D en Machinarium van Super Rare Games.
Er zijn tegenwoordig zoveel limited print bedrijven, maar er zijn maar weinig games die me interesseren. Wellicht had ik Inmost nog leuk gevonden, maar die was verassend snel uitverkocht bij Super Rare Games. Verder zie ik games uiteindelijk toch vaak een retail release krijgen zoals Hollow Knight en de Ori games, al moet je er wel geduld voor hebben. Zelf zou ik graag nog fysieke releases zien van Alien Isolation en Hellblade.
Ik heb zelf geen spellen waarvan ik denk dat ik ie die graag fysiek zou willen hebben. Ik laat me meer leiden door het aanbod. Zo was er volgens mij niet zo lang geleden een Castlevania bundel te koop bij LRG. Daar zou ik wel interesse in hebben gehad. Eigenlijk wel een beetje achterlijk :) want deze was recentelijk voor 5 euro in de e-shop te koop.
Nu ik dit schrijf, gaat mijn voorkeur eerlijk gezegd wel uit naar moderne spellen. Dus geen oude spellen uit 8/16 bit tijdperk, maar ook geen nieuwe 8/16 bit spellen. Hollow Knight en beide Ori’s staan hoog op mijn wensenlijst. Over HK twijfel ik nog wel een beetje, want je gaf eerder aan dat deze vrij pittig is. Ik ben niet zo’n doorgewinterde gamer en ben bang dat ik bij dit spel afhaak. Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat als deze niet meer te krijgen is, ik enorme spijt krijg. Is er overigens bekend van deze spellen (HK en beide Ori’s) hoe lang ze in het aanbod blijven?
@meesje Datzelfde gevoel had ik bij Star Wars Episode 1 Racer, die kreeg ook een fysieke release via Limited Run Games. Een beetje achterlijk om zulke oude ports nog weer voor een meerprijs fysiek te kopen. Als het nou in de winkel ligt (Mario 3D All-Stars) dan wil ik er nog wel een uitzondering voor maken. Maar qua fysieke games vind ik het vooral leuk een collectie te hebben van de beste games op het platform.

Hollow Knight vindt ik inderdaad lastig aan te bevelen omdat het vrij pittig is. Ik zou zeggen begin eerst met de Ori games en smaakt dat naar meer dan kan je Hollow Knight altijd nog later aanschaffen. Ik had Hollow Knight eerst digitaal in de aanbieding gekocht voor rond de 8 euro, dat is ook geen geld om het te proberen.

Nee is niet bekend hoe lang de spellen fysiek beschikbaar blijven. Al verwacht ik dat de fysieke release van Hollow Knight voorlopig nog wel te koop blijft nadat Hollow Knight Silksong uitkomt.

• meesje
@L23 Ik denk dat ik dan eerst Ori and The Blind Forest bestel. Bij Amazon.NL 35 euro. Deel 2 komt dan wel later. Hopelijk komt er een heruitgave of iets dergelijks, want ik vind het best jammer dat (wat je al eerder aangaf) deze een vrij grote update nodig heeft.
Een heel ander spel, maar Streets of Rage 4 lijkt me ook gaaf. Het eerste deel had ik destijds op mijn MD. Van dit spel komt een heruitgave, incl. DLC. Het is dan toch super jammer dat je de eerste uitgave hebt? Of zelfs die van LRG?
@meesje Ik was met de Ori games al blij dat ze uberhaupt een fysieke release kregen. Ik betwijfel of er een nieuwe print komt met alle updates op cartridge. Maar zeg nooit nooit. Het komt alleen niet zo vaak voor. Nintendo’s eigen games krijgen cartridge revisies, maar bij third party games is het eerder een uitzondering.

Bij Streets of Rage 4 haakte ik af toen ze voor de eerste fysieke release aankondigden meer content voor het spel te willen maken. Maar de hype voor de game is inmiddels ook weg :p

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37
Ondanks dat het ook een handheld is, graag proberen de steamdeck discussie hier beperkt te houden en weer verder met de switch
Weet niet of er bijvoorbeeld (mede) shmup fans zijn maar ‘Dan3’ is in de reclame! Ga die denk ik zelf wel halen :)

10 second ninja DONE

• Mizgala28
Sagat schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:25:
[mbr] Ondanks dat het ook een handheld is, graag proberen de steamdeck discussie hier beperkt te houden en weer verder met de switch [/mbr]
Weet niet of er bijvoorbeeld (mede) shmup fans zijn maar ‘Dan3’ is in de reclame! Ga die denk ik zelf wel halen :)
€4.49, nu komen die gold coins wel van pas voor mij :)

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 16:23
Vanmiddag deze video gevonden die de joycon drift zou oplossen: YouTube: How To Fix Your Joycon Drift Permanently!
En mijn joycon werkt weer perfect. Natuurlijk afwachten of het zo blijft maar reden die wordt uitgelegd klinkt wel logisch en klopt ook in mijn geval.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Sagat schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:25:
[mbr] Ondanks dat het ook een handheld is, graag proberen de steamdeck discussie hier beperkt te houden en weer verder met de switch [/mbr]
Even de vermelding dat de Steam deck dus al (uiteraard) een eigen topic heeft; Steam Deck

Torchlight III is ook in de sale.. 67%... hmmm.... al genoeg discount? ;o

[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 16-07-2021 22:14 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Het verbaast me dat hier zo goed als geen commentaar is gegeven op die story trailer van Shin Megami Tensei V. Dat spel ziet er echt enorm goed uit. Overigens posten de Japanse social media accounts van Atlus dagelijks een demon van het spel, ondertussen hebben ze er al meer dan dertig getoond. Ik blijf het toch altijd leuk vinden om te zien hoe mythologie en religie van over de hele wereld deze reeks beïnvloedt heeft. Een zekere YouTube account heeft trouwens de moeite genomen om ze (een beetje gebrekkig) te vertalen voor zij die geen Japans verstaan (linkje naar playlist)
meesje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:22:
Een heel ander spel, maar Streets of Rage 4 lijkt me ook gaaf. Het eerste deel had ik destijds op mijn MD. Van dit spel komt een heruitgave, incl. DLC. Het is dan toch super jammer dat je de eerste uitgave hebt? Of zelfs die van LRG?
Het is nochtans niet heel anders dan al de 'GOTY' edities die regelmatig uitkomen voor grotere games. Of dat jammer is... voor de consument die vroeg instapt wel, voor de geduldige speler not so much. De uitgever daarentegen ziet een kans om zijn game twee maal in de verf te zetten, en dan heb je nog de occasionele verzamelaar die ze perse allebei wilt hebben...

• sderooij
En nu begint de twijfel: ga ik voor de switch oled reservering of de deck :p
JackAvery schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:11:
Het is nochtans niet heel anders dan al de 'GOTY' edities die regelmatig uitkomen voor grotere games. Of dat jammer is... voor de consument die vroeg instapt wel, voor de geduldige speler not so much. De uitgever daarentegen ziet een kans om zijn game twee maal in de verf te zetten, en dan heb je nog de occasionele verzamelaar die ze perse allebei wilt hebben...
Regelmatig? Ik ken voor de Switch vrijwel geen games waarvan een “GOTY” editie is uitgekomen. Ik kan alleen Pokemon Sword/Shield noemen.
Met de Xbox 360 was het vrij standaard, heb de GOTY editie van Oblivion, Fallout 3 en Fallout New Vegas en laatst nog GTA4 complete edition gekocht.
Voor de Switch zou ik een complete editie van BOTW wel interessant vinden, komt vast nog wel een keer.
L23 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Regelmatig? Ik ken voor de Switch vrijwel geen games waarvan een “GOTY” editie is uitgekomen. Ik kan alleen Pokemon Sword/Shield noemen.
Met de Xbox 360 was het vrij standaard, heb de GOTY editie van Oblivion, Fallout 3 en Fallout New Vegas en laatst nog GTA4 complete edition gekocht.
Voor de Switch zou ik een complete editie van BOTW wel interessant vinden, komt vast nog wel een keer.
Ik had het niet specifiek over Switch. Het was tot enkele jaren terug een vaak voorkomend fenomeen, en op Steam en dergelijke is het doodnormaal dat er ook 'volledige bundels' met game + alle DLC verkocht worden. Dit is trouwens de manier waarop de meeste DLC verkocht raakt.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2021 10:32 ]

@sderooij , het zijn twee volledig verschillende apparaten die je toevallig beide handheld kan spelen. De Deck ga je nog wel een hele tijd op mogen wachten, en kost significant meer als je een beetje opslag nodig hebt of de dock wilt...

But why not both? ;)
sderooij schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:29:
Je mag hier alleen de over de Switch praten, dus de keuze is snel gemaakt, de Switch OLED :p Kan je in oktober al van je nieuwe gadget genieten.
JackAvery schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:31:
Ik had het niet specifiek over Switch. Het was tot enkele jaren terug een vaak voorkomend fenomeen, en op Steam en dergelijke is het doodnormaal dat er ook 'volledige bundels' met game + alle DLC verkocht worden. Dit is trouwens de manier waarop de meeste DLC verkocht raakt.
Bij de Xbox One digitaal gegaan, maar ook daar kocht ik inderdaad de bundels. Fysiek waren er de afgelopen generatie volgens mij weinig GOTY’s, volgens mij iets typisch van de 360/PS3 generatie.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02

Mauz1978

Console War Veteran

sderooij schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:29:
Haha ik heb hetzelfde… heb ze wel beide gereserveerd voor de zekerheid… einde van de rit zal ik ze vast allebei hebben :P haha

Something under the bed is drooling

• TimNomivaas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik was zoals gewoonlijk weer eens te laat om de Switch Oled te bestellen :( denk dat Amazon.nl mijn laatste kans is om hem op/rond release te hebben.

• sderooij
Mauz1978 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Haha ik heb hetzelfde… heb ze wel beide gereserveerd voor de zekerheid… einde van de rit zal ik ze vast allebei hebben :P haha
hehe. Ik denk dat ik voor beiden ga, mijn huidige switch verkoop ik, en heb ik het Oled model.

Wellicht mijn gaming laptop upgraden naar de deck, en dan een dock/scherm erbij :)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:43:
Zijn er hier gamers die tevreden zijn met hun Nintendo Switch Lite?

Ik denk erover om een Lite te halen. Lijkt mij leuk om wat typische Nintendo games te spelen en het scheelt toch weer 100 euro. Ik zie mijzelf ook vaker handheld gamen,
[...]
Ik ken een aantal Switch bezitters en die waarschuwen mij juist om geen Lite te nemen met als argument dat het hele concept van de Switch als hybride console niet aanwezig is.
Voor dit dilemma stond ik ook, en heb er in dit topic toen ook uitvoerig bij stilgestaan en de mening gevraagd van de gevestigde orde hier ;)

Uiteindelijk vond ik, een aantal maand geleden, een promoactie voor een switch lite (nieuw dus) aan 160 euro. Dan werd de keuze 'voor me gemaakt eigenlijk'. Samen met m'n eerste game (mario 3d world), dus samen iets van 200 euro.

Stevig Hori hoesje gekocht op amazon, en daarmee was ik klaar.

Het scheelde voor mij dus veel meer dan 100 euro. En 160 euro leent zich ook veel makkelijker tot een 'impulsaankoop'. Hoe dan ook, op dat moment kon je geen gewone switch krijgen voor minder dan 340-360 euro (zonder game!) en dat vond ik voor dit soort bedenkelijke low power hardware gewoon echt te veel. Zeker in de context van wat je nog voor dat geld kan krijgen in dezelfde 'space'.

Zoals bvb ps5 diskless voor 400 en een xbox series S voor 300 (!!) En ja, ik begrijp dat je geen nintendo games kan spelen op een xbox, en dat je niet zomaar 1 op 1 kan vergelijken, maar het gaat om het principe. Recente, krachtige 1440p/60 hardware, met een goede controller die zowel op console als pc bruikbaar is, die minder kost dan een oude tegra 2 console?

Nogmaals, het gaat om de games, volledig akkoord. En ieder zal daar een andere afweging in moeten maken, maar ik ben absoluut geen nintendo exclusieve gamer, en ook niet echt een mobiele gamer. Ik had dus de hardware enkel nodig als een 'gateway' naar een handjevol exclusieve first of third party titles die ik graag nog had gespeeld. (mario, ...) En dan is een Lite meer dan prima.

Daarnaast ben ik ook geen fan van de normale switch hardware. Vond het hele zaakje nogal 'flimsy' aanvoelen, en naar mijn mening te veel plasti-crap gedoe in de doos waar ik toch niets mee zou doen. In het geval van een gewone switch, had ik die permanent op de tv aangesloten aangezien ik in de eerste plaats een old-school console gamer ben. Dan heb ik niets aan losse joycons, die dock, dat opzetstukje voor de joycons. Een gewone switch setup had me dus 360 + 60 (pro controller), 420 gekost. Zonder game.

En inderdaad, ik verkies ook de D-pad op de Lite. De Lite voelt ook super solide aan, wat ik zeer apprecieer in hardware. Echt een flink blokje, geen gekraak, geen torsie... Enige nadeel is dat de analoge sticks ook onderhevig zijn aan slijtage, en dat ze niet afneembaar zijn en de Lite dus in de vuilnisbak kan als het misgaat. Maar goed, tegen dan zijn ze misschien nog goedkoper en koop je gewoon een volledige Lite als vervanging

Uiteindelijk begrijp ik wat je schrijft ivm het hele concept van 'switchen' dat niet aanwezig is. Dat klopt, en dat is jammer. Ze hadden makkelijk de chip voor video uit kunnen laten zitten, en de Lite met een simpele usb-c naar hdmi verbinding kunnen laten maken met een tv (met dezelfde grafische kracht als wat de switch Lite op het schermpje toont, dus zonder de boost-mode van de dock, die keuze zou je dan zelf kunnen maken). En dan had m'n Lite permanent aan de tv gehangen.

Dat gezegd zijnde, ik heb de Lite enkel voor nintendo specifieke games. Die games zijn meestal erg verzorgd, en er wordt op gelet dat de tekst en informatie leesbaar blijft op het kleinere scherm. Ik heb geen andere Indies gespeeld op de Lite, van wat ik begrijp kan het daar soms tegenvallen. Maar alle Indies en kleine games, daar heb ik m'n ps4 voor (of pc)

All in all, zeker erg tevreden met de Lite. De gewone switch is gewoon niets voor mij, dus voor mezelf heb ik de goede keuze gemaakt.

Ik hoop nog steeds ergens zeer goedkoop een switch met kapot scherm te vinden, waar ik dan gewoon een vaste tv-console van knutsel. O-) :P
Amos_x schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:52:
Enige nadeel is dat de analoge sticks ook onderhevig zijn aan slijtage, en dat ze niet afneembaar zijn en de Lite dus in de vuilnisbak kan als het misgaat.
Ik neem hem als het zover is graag van je over.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
L23 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Ik neem hem als het zover is graag van je over.
Deal, wisselen tegen een afgeragde switch body zonder joyons en kapot scherm ;)
Amos_x schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:52:
Enige nadeel is dat de analoge sticks ook onderhevig zijn aan slijtage, en dat ze niet afneembaar zijn en de Lite dus in de vuilnisbak kan als het misgaat.
Ook de sticks van de Lite zijn gewoon repareerbaar, het kost gewoon (veel) meer moeite. Maar inderdaad, een kapotte Lite ga je vast wel een ondernemende koper voor vinden :)

Goed nieuws voor de indiegamers: Eastward heeft een ESRB rating gekregen (bron). Vermoedelijk in de nabije toekomst dus meer nieuws over deze game.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2021 13:06 ]

Amos_x schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Deal, wisselen tegen een afgeragde switch body zonder joyons en kapot scherm ;)
Als je er geen waarde in ziet dan neem ik ze uiteraard gratis over. Ik verwacht geen kapotte Switch te hebben en anders repareer ik het wel :P

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 17-07-2021 13:16 ]

John van Digital Foundry keek naar Skyward Sword HD en zag dat het goed was. Review bevat spoilers!:

Zijn grootste kritiek is dat hij geen fan is van de nieuwe button controls.

Wanneer je die video ziet, besef je toch maar weer hoe 'SD' de Wii was :P

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 17-07-2021 18:39 ]

• sderooij
JackAvery schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:14:
John van Digital Foundry keek naar Skyward Sword HD en zag dat het goed was. Review bevat spoilers!:

[YouTube: Legend of Zelda: Skyward Sword HD Switch Tech Review - A Dramatically Improved Game!]

Zijn grootste kritiek is dat hij geen fan is van de nieuwe button controls.

Wanneer je die video ziet, besef je toch maar weer hoe 'SD' de Wii was :P
Ik vind het spel er echt gelikt uitzien, heb de Wii editie nooit gespeeld. Maar bij die voor/na vergelijkingen zie je wel dat de Wii versie wat gedateerd aanvoelt.

Vraagje: spelen jullie SS met joy con?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik vond SS op de Wii altijd een mooi spel, met bizar goede soundtracks en een boeiend verhaal maar desondanks raakte ik nauwelijks ver in de game vooral door de controls.

Ik speel SS nu met button controls en dat is voor mij veel beter, nu ga ik hem zeker uit spelen!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 11:57
sderooij schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Ik vind het spel er echt gelikt uitzien, heb de Wii editie nooit gespeeld. Maar bij die voor/na vergelijkingen zie je wel dat de Wii versie wat gedateerd aanvoelt.

Vraagje: spelen jullie SS met joy con?
Ik speel het met de Joy-con en met motion controls. Werkt prima, enige waarvoor ik even de motion controls heb uitgezet is de eerste keer het sailcloth. Voor de rest geen problemen mee, ook niet met het lopen op touw.

Een tip om het her-kalibreren te voorkomen als je een speciaal item gaat gebruiken: druk op y vlak voordat je het item gaat gebruiken en druk dan op Zr. Werkt voor mij zeer goed op die manier.

Speelt voor mij nu zoveel beter, op de Wii duurde het voor mij echt heel lang voordat ik ben waar ik nu was en dat kwam echt omdat de motion controls toen heel slecht werkte bij mij. Vooral het slaan met het zwaard ging voor mij meer fout dan goed, maar ook het besturen van de beetle was echt bagger. Gaat nu eigenlijk altijd zoals ik wil.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• meesje
Tsjipmanz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Ik mis onder meer The Messenger. Maar er zijn misschien wel meer dan 100 Metroidvania's op de Switch. Check ook deze lijst even: https://www.nintendolife....switch-metroidvania-games (inclusief vele aanvullingen in de comments)
Goede deals zijn er altijd, zeker bij indiegames. Gewoon account en wishlist aanmaken op Dekudeals en er komen regelmatig spellen die je wilt hebben in de aanbieding voorbij.
Deze en vele andere metroidvania lijsten heb ik bekeken. Het valt me op dat Bloodstained: Ritual of the Night niet genoemd wordt. Wat is hiervan de reden? Dit spel wordt toch gezien als de opvolger van Castlevania?
meesje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Deze en vele andere metroidvania lijsten heb ik bekeken. Het valt me op dat Bloodstained: Ritual of the Night niet genoemd wordt. Wat is hiervan de reden? Dit spel wordt toch gezien als de opvolger van Castlevania?
Nu heb ik Bloodstained nog niet gespeeld (wel kort getest nadat ik m'n backer-code kreeg), maar de performance van de Switch port was pre-patch op sommige plekken wat matig. Geen idee hoe de performance op dit moment is.

(Zou eventueel van de week een opname kunnen maken van het eerste level op de Switch.)

Edit: de beta op de PC was in ieder geval prima:

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 18-07-2021 19:35 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Wetende dat er hier toch een aantal fysieke verzamelaars zitten: hier is een tip voor wie The Great Ace Attorney fysiek wilt importeren. Deze Canadese website lijkt vrij Europa-vriendelijk en de basisprijs is goedkoop (~35 euro)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:32

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb de Switch nog niet geüpdate na de update waarbij ineens download problemen kwamen e.d.

Zijn deze nu verholpen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Ik kwam net een nieuwe trailer van Chin-Shan op mijn Switch tegen, game komt jammer genoeg niet hier uit. Niet vertaald naar Engels, wie weet ooit?

Spel ziet er niet heel ingewikkeld uit, wellicht prima in het Japans te spelen?

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 18-07-2021 21:07 ]

JoeZuCK schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:48:
Ik heb de Switch nog niet geüpdate na de update waarbij ineens download problemen kwamen e.d.

Zijn deze nu verholpen?
Ik ben al een tijdje up to date, geen problemen gehad met downloads de afgelopen dagen.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

meesje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Ik heb het spel zelf nooit gespeeld. Volgens mij kwalificeert het wel als metroidvania, misschien is de reden dat het een vrij belabberde port blijkt te zijn als ik hier en daar wat reviews bekijk.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:42
@Bloodstained

Er zaten day-1 wat slowdowns in, maar de game was op de Switch handheld in ieder geval speelbaar. Zelf uitgespeeld.
Nintendo Co Ltd tweette eerder vandaag om de claims van Bloomberg dat het OLED model een hogere winstmarge heeft, formeel te ontkennen:

Natuurlijk is dit een tweet om de verwachtingen van aandeelhouders in het gareel te houden, maar het statement gaat een beetje tegen de logica in. Tenzij er nog een aantal componenten veranderd zijn die de totale bill of materials verder omhoog stuwen, verwacht ik dat dit een witte leugen is. Nintendo is vermoedelijk technisch correct. Een speculatief voorbeeld: boekhoudkundig zijn de nieuwe mallen en dergelijke van de OLED SKU mogelijk nog niet afgeschreven, waardoor het model nog geen winst kan maken, en dus de winstmarge [voor dit boekjaar] lager ligt.
Dat ze op dit moment geen plannen hebben voor een ander model (wat best waar kan zijn), geloofd toch niemand :P
@JackAvery of @RayNbow , zijn jullie van plan Chin-Shan te halen voor de Switch?
L23 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:27:
@JackAvery of @RayNbow , zijn jullie van plan Chin-Shan te halen voor de Switch?
Ik heb niets met de serie, dus nee. :p

* RayNbow probeert op dit moment Astral Chain van z'n backlog te strepen voordat The Great Ace Attorney arriveert...

@L23 niet meteen nee, ie kost 6500 Yen. Ben er nieuwsgierig naar maar niet 50 euro nieuwsgierig :P Ik moet trouwens verder spelen in Monster Hunter Stories 2.
Ik ben bijna door mijn backlog heen, vandaar :P Chin-Shan ziet er tof uit. Maar ja, ik kan geen Japans, dus wellicht beter wachten op een mogelijke Engelse release ooit. Ik zag ook een fysieke versie op Amazon Japan, maar of het 50 a 60 euro waard is...

• Disfigured
L23 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:04:
Ik kwam net een nieuwe trailer van Chin-Shan op mijn Switch tegen, game komt jammer genoeg niet hier uit. Niet vertaald naar Engels, wie weet ooit?

Spel ziet er niet heel ingewikkeld uit, wellicht prima in het Japans te spelen?

[YouTube: 『クレヨンしんちゃん「オラと博士の夏休み」~おわらない七日間の旅~』店頭PV【自然豊かな町「アッソー」での生活】]
Dit ziet er zo cool uit. De combinatie van de anime 3D models met de prerendered backgrounds werkt echt goed! Ik hoop sowieso dat die "stijl" een beetje terugkomt. Net als de oude Resident Evils en Final Fantasies.

• sderooij
L23 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:21:
Dat ze op dit moment geen plannen hebben voor een ander model (wat best waar kan zijn), geloofd toch niemand :P
met altijd de nintendo nadruk op "at this time".

"We mean like, today...Perhaps tomorrow, but not at this time, we swear" :P

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:01
JackAvery schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:41:
Nintendo Co Ltd tweette eerder vandaag om de claims van Bloomberg dat het OLED model een hogere winstmarge heeft, formeel te ontkennen:
[Twitter][Twitter]
Natuurlijk is dit een tweet om de verwachtingen van aandeelhouders in het gareel te houden, maar het statement gaat een beetje tegen de logica in. Tenzij er nog een aantal componenten veranderd zijn die de totale bill of materials verder omhoog stuwen, verwacht ik dat dit een witte leugen is. Nintendo is vermoedelijk technisch correct. Een speculatief voorbeeld: boekhoudkundig zijn de nieuwe mallen en dergelijke van de OLED SKU mogelijk nog niet afgeschreven, waardoor het model nog geen winst kan maken, en dus de winstmarge [voor dit boekjaar] lager ligt.
Mooi. En dan wil ik hier ook geen reacties meer zien als: “zal ik nu een Switch kopen want ik heb gehoord dat er een SuperSwitchProledDeLuxe aan zit te komen”

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:28
Ik zie nog weinig blote billen boogie's in de trailer. Serie was wel altijd grappig. Is nog een "Stemmen van Toen" interview met de vrouw die de stem deed, erg leuk om te zien.

Zit overigens ook nog te overwegen om die Mario Golf op te pikken. Heb al wel Mario Tennis, die ik af en toe eens aanslinger. Ben een beetje bang dat ik dat met Mario Golf ook ga krijgen. Mensen ervaringen met het spel?

[ Voor 38% gewijzigd door Skinnyice op 19-07-2021 14:34 ]

@meesje
Hier is wat onbewerkte footage van de Switch versie van Bloodstained (1.21), vanaf het moment dat je het spel start:

Let alleen niet al te veel op de gameplay; speelde wat matigjes... :X

Addendum: skip naar 0:57 als je de initiële laadtijd wilt overslaan.

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 19-07-2021 19:34 ]

Via NintendoEverything: Dying Light krijgt een Platinum editie... en deze komt naar Switch. Release in oktober, fysiek en digitaal.

Afbeeldingslocatie: https://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/dying-light-platinum-edition-sw.jpg

De originele bron is een Poolse website die een inside tip zou gekregen hebben, dus behandel dit misschien nog eventjes als een gerucht tot er verdere confirmatie is...

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 19-07-2021 19:36 ]

• meesje
RayNbow schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:33:
@meesje
Hier is wat onbewerkte footage van de Switch versie van Bloodstained (1.21), vanaf het moment dat je het spel start:
[YouTube: Bloodstained 1.21 Switch]

Let alleen niet al te veel op de gameplay; speelde wat matigjes... :X

Addendum: skip naar 0:57 als je de initiële laadtijd wilt overslaan.
Super zeg! Door jouw eerdere opmerking heb ik wel even gezocht op de titel van dit spel i.c.m. update. Er zijn er al redelijk wat geweest. Deze laatste update (1.21) schijnt veel verbeteringen te hebben gebracht. Toch zag ik bij 16:37 een hapering.
Is een dergelijke initiële laadtijd normaal voor dergelijke spellen? Ik vind het nog best lang.

Ik denk dat ik Bloodstained wel ga kopen. Het past bij het soort spellen dat ik leuk vind en het heeft moderne graphics. Niet 16 bit zoals bij b.v. Wallachia (zelfde genre en prijs). Ik denk wel dat ik Bloodstained als pittig ga ervaren.

Gisteren heb ik overigens Mega Man 11 gekocht. Moet nog binnen komen. Ik heb geen ervaring met Mega Man, maar heeft wel altijd mijn aandacht gehad. Volgens mij zijn deze spellen super moeilijk. Dus dat wordt nog wat. :)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:09
meesje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Super zeg! Door jouw eerdere opmerking heb ik wel even gezocht op de titel van dit spel i.c.m. update. Er zijn er al redelijk wat geweest. Deze laatste update (1.21) schijnt veel verbeteringen te hebben gebracht. Toch zag ik bij 16:37 een hapering.
Is een dergelijke initiële laadtijd normaal voor dergelijke spellen? Ik vind het nog best lang.

Ik denk dat ik Bloodstained wel ga kopen. Het past bij het soort spellen dat ik leuk vind en het heeft moderne graphics. Niet 16 bit zoals bij b.v. Wallachia (zelfde genre en prijs). Ik denk wel dat ik Bloodstained als pittig ga ervaren.

Gisteren heb ik overigens Mega Man 11 gekocht. Moet nog binnen komen. Ik heb geen ervaring met Mega Man, maar heeft wel altijd mijn aandacht gehad. Volgens mij zijn deze spellen super moeilijk. Dus dat wordt nog wat. :)
Bloodstained is een heerlijk spel hoor.. Heerlijke sfeer, gameplay maar ook muziek. Echt zo'n spel waar je op het audio vlak extra van geniet met goede headset of speakers.
Wat nieuws:
  • Uitgever Pix'n Love kondigde enkele weken geleden een gelimiteerde Deluxe Edition en Collector's Edition van No More Heroes III aan. Deze is reeds uitverkocht... maar morgen om 17:00 komen er 500 extra exemplaren te koop. Meer info op de website van PixNLove en op Twitter.
Afbeeldingslocatie: https://www.pixnlove.com/2890-thickbox_default/no-more-heroes-iii-deluxe-edition.webp
  • De eerste verkoopsresultaten van Skyward Sword HD zijn binnen. In het Verenigd Koninkrijk behaalde het spel de toppositie in de wekelijkse fysieke top 10. Skyward Sword verkocht - zonder digitale verkopen - 1.3% meer dan de opening van Link's Awakening in 2019, en 9% minder dan de opening van Skyward Sword op de Wii. Inclusief digitaal dus een erg goed resultaat voor de UK.
  • En tenslotte... Monster Hunter Stories 2 heeft ondertussen de kaap van 1 miljoen verscheepte games overschreden. Het spel sloop onder andere de Belgische wekelijkse top 5 binnen op plaats 3. Op basis van de demo en mijn eerste indrukken van de volledige game, meer dan terecht voor deze charmante en entertainende game. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6s4E6nXMAcazOx?format=jpg&name=900x900

Edit: meer nieuws ;)
  • Pokémon Unite valt nu te pre-downloaden voor de release van morgen.
  • De demo van Greak: Memories of Azur zou nu op de eShop moeten staan.
  • Doki Doki Literature Club Plus heeft in zijn eerste twee weken een half miljoen exemplaren verkocht
  • De reviews van Cris Tales beginnen online te komen (OpenCritic, MetaCritic).
  • Er is weeral eens een nieuwe Yu-Gi-Oh! game aangekondigd: Yu-Gi-Oh! Master Duel.

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 20-07-2021 16:00 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02

Mauz1978

Console War Veteran

Nou, ik moet zeggen dat ik ook he-le-maal hooked ben op Monster Hunter Stories 2. Ik heb nooit echt in de ‘echte’ Monster Hunter series kunnen komen (ik had m op de 3DS en World op PS4), maar ik zit nu zo enorm in Stories, dat ik Rise echt wel ga uitproberen.

Something under the bed is drooling

L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[YouTube: How To Fix Your Joycon Drift Permanently!]

https://www.nintendolife...._an_incredibly_simple_fix

Zag dit filmpje net voorbij komen op Nintendolife. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Stukje papier in je Joy-con en het drift probleem is opgelost. Zelf nog niet uitgetest, maar ik merk wel dat de drift verdwijnt als ik de behuizing van de Joy-con indruk.
Even op mijn eerdere bericht terugkomen. Ik heb het nu een aantal dagen kunnen testen en voor mij was het helaas geen mooie oplossing. De linker Joy-con drift vrij regelmatig naar links. Bovenstaande oplossing zorgde er de eerste dagen dat het driften vrijwel helemaal weg was. Maar de afgelopen dagen nam het driften weer toe. De behuizing indrukken helpt dan nog steeds. Dus druk lost inderdaad het probleem op, maar de behuizing van de Joy-con stond al bol en dus ga ik niet nog een dikker materiaal gebruiken want dan krijg ik de behuizing niet meer gesloten. Wellicht voor anderen wel een mooie oplossing, maar in mijn geval maar een zeer tijdelijke oplossing.

• hcQd
  • Laatst online: 03:33
Ik zou verwachten dat door de extra druk de slijtage alleen maar sneller gaat. En als je hem toch open maakt kun je er net zo goed een nieuwe stick inzetten.
Nintendo Switch Online update voor juli is bekend:

In Japan krijgen ze Shin Megami Tensei If...

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 21-07-2021 08:30 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Wow, wat ziet Pokemon Unite er leuk uit, heb nog nooit een spel zoals League of Legends gespeeld, zo te zien veel events en rewards.

Ziet er grafisch mooi uit, ben blij :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46
Mijn eerste indruk van Pokemon Unite is ook positief! Inderdaad goede graphics en ze hebben - meer dan verwacht - een goed Pokemon sausje aan een MOBA weten te geven.

Ook leuk dat je het online kan spelen zonder een Switch Online abonnement.

[ Voor 12% gewijzigd door imeR op 21-07-2021 11:02 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Naar aanleiding van beide bovenstaande posts gelijk maar geïnstalleerd via de eShop. Nu wachten tot ik thuis ben om te kijken hoe het in het echt speelt. De trailer is in ieder geval leuk; ik denk dat mijn zoontje het hack&slash met Pokémon die je kan aanpassen met vrolijke kle(u)ren ook wel leuk gaat vinden.

• sderooij
fyi, bij coolblue: https://www.coolblue.nl/p...-the-legend-of-zelda.html
mocht het iemand helpen.

• sderooij
L23 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Los bij Amazon en Bol goedkoper, geen sprake van een aanbieding :P
Ja...ik keek net nog een keer maar volgens mij valt het gewoon dik tegen hehe :P
Altijd al een week lang gratis Two Point Hospital willen spelen? Nintendo Switch Online abonnees krijgen volgende week die kans!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-01 18:41
Pokemon Unite is wel leuk, ik ben bekend met League of Legends, maar daar vanaf gestapt... Wild Rift is nog wel het spelen waard, al het leuks en zonder gedoe van de PC. Benieuwd wanneer dat Riot Nintendo Switch spel komt.

Leuke van Pokemon Unite vind ik wel de moves die veranderen tijdens het spel.

[ Voor 21% gewijzigd door Locolau op 21-07-2021 18:00 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit type controller wordt wel eens genoemd als alternatief voor die van Nintendo

Ik zie dit model van tig merken. Zijn die gewoon hetzelfde met een andere merksticker, of is het dan opletten dat je de juiste hebt?

https://www.amazon.de/dp/B08T9LKB3D/

Wat gebruiken jullie?
Ik heb 1 originele pro controller en 1 set grijze joy-cons. Die joy-cons zijn al eens gerepareerd vanwege connectieproblemen

Ik speel liever met een gewone controller tov Joy-cons, maar voor sommige games zijn die natuurlijk handiger

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2021 18:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

@Jorgen Ik zou zulke controllers enkel via Aliexpress kopen, aangezien het daar volgens mij ook vandaan komt en ook goedkoper is.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:59

g0tanks

Moderator CSA
L23 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:47:
@Jorgen Ik zou zulke controllers enkel via Aliexpress kopen, aangezien het daar volgens mij ook vandaan komt en ook goedkoper is.
Inderdaad, het zijn generieke controllers die vaak rebranded worden. Op AliExpress kan je ze voor de helft van de prijs krijgen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TomBraamhaar
L23 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:47:
Ook nog met de nieuwe import regels?
@TomBraamhaar Ik verwacht dat het dan nog steeds goedkoper is, maar ik zou in ieder geval even kijken en vergelijken. Volgens mij is het dat je nu btw betaald bij aankoop en is het dan klaar, het is niet opeens twee keer zo duur. Maar ik heb zelf geen ervaring met controllers kopen op Aliexpress, van de week vervangende joysticks besteld voor de joy-cons.

• TomBraamhaar
L23 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:04:
@TomBraamhaar Ik verwacht dat het dan nog steeds goedkoper is, maar ik zou in ieder geval even kijken en vergelijken. Volgens mij is het dat je nu btw betaald bij aankoop en is het dan klaar, het is niet opeens twee keer zo duur. Maar ik heb zelf geen ervaring met controllers kopen op Aliexpress, van de week vervangende joysticks besteld voor de joy-cons.
BTW en administratie kosten, gezien de handelingen die het postbedrijf moet doen.

Als het verschil dan nog een paar euro is, dan liever met 2 dagen in huis dan een maand wachten.

Kijken en vergelijken idd.

• hcQd
  • Laatst online: 03:33
TomBraamhaar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:55:
BTW en administratie kosten, gezien de handelingen die het postbedrijf moet doen.
Als de btw al via de verzender wordt betaald (zoals nu het geval is bij Ali) dan komt er verder niets bij. (Als alles goed gaat.)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb geen enkele ervaring met Ali en ben wat huiverig voor producten die via Chinese verzenders komen. Mijn ervaringen daarmee (via de resellers op Amazon) zijn nu niet heel bijzonder. Amazon heeft dat keurig voor me opgelost, maar het koste wel een maand wachten en vele mailtjes en telefoongesprekken richting de Chinese verkopers.

Hoe is jullie ervaring met dit soort controllers? Wat is meuk die ik sowieso moet vermijden en wat is wel heel fijn?

• sderooij
Jorgen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:52:
Dit type controller wordt wel eens genoemd als alternatief voor die van Nintendo

Ik zie dit model van tig merken. Zijn die gewoon hetzelfde met een andere merksticker, of is het dan opletten dat je de juiste hebt?

https://www.amazon.de/dp/B08T9LKB3D/

Wat gebruiken jullie?
Ik heb 1 originele pro controller en 1 set grijze joy-cons. Die joy-cons zijn al eens gerepareerd vanwege connectieproblemen

Ik speel liever met een gewone controller tov Joy-cons, maar voor sommige games zijn die natuurlijk handiger
Ik heb deze voor 12 euro p st besteld voor m'n 2 jongens. Die spelen er vaak op en werken zeer goed, alleen geen nfc en een wat agressieve rumble :P
verder top ding voor kinderen.

Webshop: https://www.aliexpress.co...?orderId=8132137121531720

edit: link toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door sderooij op 21-07-2021 21:39 ]

@Jorgen Ik ben zelf huiverig met dat soort producten, of het dan via Aliexpress gekocht wordt of via Amazon maakt dan ook niet uit. Denk niet dat service van Amazon zoveel beter is dan Aliexpress, in ieder geval niet de moeite waard om er aanzienlijk meer voor te betalen.

De controller die je in de link stuurde werd hier laatst wel aangeprezen, beviel goed volgens reacties, maar zij hadden de controller van Aliexpress.

Zelf geen ervaring met dat soort controllers, ik heb alleen Joy-cons en een SNES Online controller.

• ndonkersloot
  • Laatst online: 21:32
Ik heb het niet zo op third party controllers, enkel 8bit-do vind ik hoogwaardige alternatieve maken. Maar dat scheelt niet of nauwelijks kwam prijs met de first party controllers.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sderooij schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Ik heb deze voor 12 euro p st besteld voor m'n 2 jongens. Die spelen er vaak op en werken zeer goed, alleen geen nfc en een wat agressieve rumble :P
verder top ding voor kinderen.

Webshop: https://www.aliexpress.co...?orderId=8132137121531720

edit: link toegevoegd.
Ik kom bij een inlogpagina uit. Wil je een andere link proberen? Fijn om goede ervaringen te horen in elk geval

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2021 00:23 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

L23 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:35:
@Jorgen Ik ben zelf huiverig met dat soort producten, of het dan via Aliexpress gekocht wordt of via Amazon maakt dan ook niet uit. Denk niet dat service van Amazon zoveel beter is dan Aliexpress, in ieder geval niet de moeite waard om er aanzienlijk meer voor te betalen.

De controller die je in de link stuurde werd hier laatst wel aangeprezen, beviel goed volgens reacties, maar zij hadden de controller van Aliexpress.

Zelf geen ervaring met dat soort controllers, ik heb alleen Joy-cons en een SNES Online controller.
Ik wil ook liever geen rotzooi inderdaad. Vandaar dat ik eerst de ervaringen check

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ndonkersloot schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:32:
Ik heb het niet zo op third party controllers, enkel 8bit-do vind ik hoogwaardige alternatieve maken. Maar dat scheelt niet of nauwelijks kwam prijs met de first party controllers.
Hori en PowerA maken officieel gelicenseerde. Dat geloof ik wel. Maar dat scheelt dan ook nauwelijks in de prijs inderdaad. Daarom keek ik verder

L23 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Even op mijn eerdere bericht terugkomen. Ik heb het nu een aantal dagen kunnen testen en voor mij was het helaas geen mooie oplossing. De linker Joy-con drift vrij regelmatig naar links. Bovenstaande oplossing zorgde er de eerste dagen dat het driften vrijwel helemaal weg was. Maar de afgelopen dagen nam het driften weer toe. De behuizing indrukken helpt dan nog steeds. Dus druk lost inderdaad het probleem op, maar de behuizing van de Joy-con stond al bol en dus ga ik niet nog een dikker materiaal gebruiken want dan krijg ik de behuizing niet meer gesloten. Wellicht voor anderen wel een mooie oplossing, maar in mijn geval maar een zeer tijdelijke oplossing.
Dit vreesde ik al. Zelf ooit voor een telefoon een stuk papier tussen de accu en de behuizing geplaatst om te zorgen dat het contact beter was, maar deze fix was ook van korte duur. Het is vergelijkbaar met een bierviltje onder een tafelpoot te stoppen om het wiebelen tegen te gaan. Naar verloop van tijd is het viltje te veel ingedrukt en begint het wiebelen weer.

Pagina: 1 ... 118 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic