Dat is mooi vervelend jongens! Ik zou dolgraag willen kijken naar mijn bestelling leveringsdatum, maar ik kan momenteel niet in mijn steam account. Mijn smartphone is kaduuk en vervolgens is dat een single point of failure: ik kan niet meer bankieren, corona bewijzen, steam inloggen, inloggen op werk etc. etc.
Valve doet een flinke hardware push. Naast de Deck zijn ze ook bezig met een
Stand Alone VR bril! Dit waren al langer geruchten, welke verstomden toen de Deck werd aangekondigd; het klinkt namelijk als ongeveer eenzelfde apparaat als de Deck, met een AMD APU, kleine schermen, etc etc.
Maar het blijkt toch te kloppen! Op zich interessante timing: Facebook is VR momenteel aan het steamrollen (pun unintended) door alle goede ontwikkelaars op te kopen en hun games aan te bieden op hun VR platform: de Quest 2. Door dit te doen maakt Facebook het de PC VR gamers moeilijk: de Quest 2 is niet echt een snel platform, en Facebook heeft alle andere Rift producten ge-EOL-ed. Dus
als de VR games van deze studios al uitkwamen op PC, zullen ze flink geminimaliseerd zijn qua graphics...
Valve kan hier de tegenhanger zijn. De Valve Index en SteamVR zijn al geweldig. Nu nog een goedkopere versie (dus een Steam Deck met 2 schermpjes welke je op je hoofd vastbindt

) en meer goede games!!
Ergens hoop ik ook dat Valve Exclusives zoals Alyx ook op de Deck uitkomen. Nog een reden om de Deck te kopen, en de gyroscoop kan een alternatief zijn voor de vele movement gestures in de game