• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:58

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RazorMaron schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 05:58:
Zijn er hier mensen die de Steam Deck gebruiken in de trein? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zit eraan te denken om wat te spelen in de trein, maar ik merk toch dat ik een vorm van social anxiety begin te krijgen bij het nadenken hierover. Ik kan niet goed omschrijven waarom :P

Wellicht omdat men makkelijk mee kan kijken en dan een hele anime show zien. (Ben van plan Persona 5 te spelen).
Ik speel zelf ook vaak op handhelds tijdens het forenzen, maar dan een kleinere handheld zoals de CubeXX of een telescoop controller voor m'n telefoon (de Steamdeck vind ik te groot en is meer aanvullend voor thuis). Niemand boeit het wat en degene die het wat boeit kijken een keer op en gaan daarna verder waar ze zelf mee bezig waren.

De enige keer dat iemand mij actief benaderde voor "vreemde" hardware was toen ik nog een Nokia N900 had. En dat is dus al 15+ jaar geleden. :D

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:48
SteamOS z'n quirks negerende, dat mensen kijken is niet de reden dat ik de SD niet in de trein gebruik, de formaat is de reden (ik vind de OG Switch al te groot)

Maar als dat geen issue is gewoon doen, meeste mensen boeit het totaal niet.

3DS of PS Vita vroeger wel vaak gebruikt onderweg, maar nu niet meer (vroeger waren die goedkoper en nieuw in de winkel mocht je eentje moeten vervangen).

Beide ook nog limited editions dus ook dat speelt een rol mee nu.

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 10-08-2026 10:43 ]

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:50
Haha dank allen.

Dan ga ik hem lekker aanzetten vandaag op de terugreis. Kijk er nu al naar uit om wat te spelen. Eerst de AirPods koppelen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 13:54
Ik vlieg met enige regelmaat voor werk en ook ik speel lekker op m'n deck. Zelfs Mortal Kombat met z'n finishing moves. >:) Gewoon lekker doen.
Wat al gezegd is, wel koptelefoon gebruiken. Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die filmpjes kijken of telefoneren zonder oordopjes.

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:20
Ik gebruik hem graag in de trein (of vliegtuig). Soms krijg je wel eens een vraag uit nieuwsgierigheid, dat vind ik wel leuk. De meeste mensen negeren je.

Als je (tweede klas) naast iemand moet zitten bij drukte is 'ie wel vrij groot, voelt net asociaal. Degene die naast je zit kan zeker alles zien wat je doet.

Uiteraard oortjes in. Ik heb een keer met bluetooth geprobeerd (Fairbuds), maar de vertraging was dusdanig groot dat het irritant was.

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 19:03
EDIT: Verkeerde Steam topic 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Stunned Guy op 10-08-2026 12:34 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ben zo onzichtbaar in de trein en het vliegtuig met die steamdeck dat mensen op mn schoot gaan zitten.

Something under the bed is drooling

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Mauz1978 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:25:
Ik ben zo onzichtbaar in de trein en het vliegtuig met die steamdeck dat mensen op mn schoot gaan zitten.
"Krak" zei de Steam Deck. Hoop dat die mensen hem dan wel vergoeden, want zo veel gewicht kan dat ding niet hebben gok ik _O-.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Vuikie
Mauz1978 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:25:
Who is Steam Deck? Where is Steam Deck? I do you one better! Why is Steam Deck?!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier mensen ervaring met een shell swap? Ik heb helaas wat (cosmetische) schade op de voor en zijkant van mijn SD Oled nadat hij van tafel is gestoten :|. Beetje jammer maar helaas, wel een reden voor mij om er misschien een keer zo’n coole doorzichtige shell op te knallen. Lees/zie alleen dat dat nogal wat werk kost. Ben niet vies van een apparaat openmaken en draai mijn hand niet om voor kleine reparaties aan bijvoorbeeld een laptop of controller, maar een shell swap is echt een complete disassembly incl. vastgelijmd scherm verwijderen. Ben benieuwd hoe goed het nou te doen is, het voelt een beetje alsof je met genoeg geduld en de juiste tools de klus wel klaart, maar zo niet dan begin ik er ook niet aan :+.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:58

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Zijn er hier mensen die de Steam Deck gebruiken in de trein? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zit eraan te denken om wat te spelen in de trein, maar ik merk toch dat ik een vorm van social anxiety begin te krijgen bij het nadenken hierover. Ik kan niet goed omschrijven waarom :P

Wellicht omdat men makkelijk mee kan kijken en dan een hele anime show zien. (Ben van plan Persona 5 te spelen).
Zoals anderen al hebben opgemerkt: dit is echt typisch Wikipedia: Spotlight effect

Er zullen 1-2 mensen zijn die denken "oh wat geinig hij heeft een Nintendo Switch". Rest doesn't care.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik gebruik hem altijd tijdens de vlucht, vlieg 2 a 3x per maand. Gebruik een Bluetooth headset van Jabra, de evolve 65. Deze combinatie werkt echt als een trein en wat andere ervan vinden maakt mij niet zoveel uit. Heb zelfs alba’s adventure gespeeld.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:17
Gebruik hem regelmatig in de trein en in het vliegtuig, heeft nog nooit iemand naar omgekeken.

Heb eergister Demon’s Tilt aangeschaft in de aanbieding, vind pinball games altijd al leuk maar deze is echt vet, strakke soundtrack, retro pixel graphics. Heb er ondertussen al wat uurtjes in verloren. Soms wat lastig om te volgen waar de bal is maar je kan wat spelen met instellingen om hem beter zichtbaar te maken. Erg vermakelijk iig en speelt heerlijk op de Steamdeck. Heb de opvolger ook gekocht, maar moet die nog spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door iwaarden op 22-08-2026 13:08 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23
Hebben jullie daadwerkelijk een draaiende steam animatie als je de deck afsluit? Ik zie deze eigenlijk nooit draaien. Ik heb ooit een undervolt gedaan, toen was er helemaal niks (deck ging gewoon uit, maar wel stabiel).

Game nieuws: ben eindelijk begonnen met mad max. Deze draait als een zonnetje! Ook wreckfest doet het super

• Vuikie
twowheeler schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:29:
Hebben jullie daadwerkelijk een draaiende steam animatie als je de deck afsluit? Ik zie deze eigenlijk nooit draaien. Ik heb ooit een undervolt gedaan, toen was er helemaal niks (deck ging gewoon uit, maar wel stabiel).

Game nieuws: ben eindelijk begonnen met mad max. Deze draait als een zonnetje! Ook wreckfest doet het super
Ja, die heb ik. Als ik m'n deck uitzet draait het Steam logo en knippert het blauwe puntje alsof ie een oog dicht doet.

• twowheeler
Vuikie schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

Ja, die heb ik. Als ik m'n deck uitzet draait het Steam logo en knippert het blauwe puntje alsof ie een oog dicht doet.
Dat heb ik al tijden niet meer (oled). Hij doet dit enkel bij in standby

Hmm, misschien toch een keer een reset uitvoeren. En even Steam contacten

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 25-08-2026 12:05 ]

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 14:32

Grappig, na het zien van iemand met een steam deck in de trein ben ik overstag gegaan en heb er zelf een aangeschaft. Dat was mijn eerste kennismaking met het apparaat IRL en overtrof mijn verwachtingen denk ik wel.

Zelf nooit gebruikt in de trein, daar vind ik hem echt wat te groot en kostbaar voor, de switch wel eens geprobeerd maar ook dat vond ik toch geen pretje tijdens de spits. Het is wat te krap, ook als je zitplaats hebt. De handeling om dat apparaat uit je tas te halen, de hoes, het niet comfortabel kunnen zitten omdat je bij gaming toch je ellebogen wat naar buiten wilt bewegen, al met al beperk ik mij graag tot het comfortabele formaat van niet meer dan een telefoon.

Blijft verder persoonlijke keuze natuurlijk, ik moet ook zeggen dat mijn treinrit slechts 23 minuten is, bij een langere rit zou ik het denk ik toch wel zonde vinden van mijn tijd om alleen maar wat te internetten of een stukje serie/youtube kijken en dan wellicht toch vaker een console meenemen.

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 14:32
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:14:
[...]

Ik gebruik hem altijd tijdens de vlucht, vlieg 2 a 3x per maand. Gebruik een Bluetooth headset van Jabra, de evolve 65. Deze combinatie werkt echt als een trein en wat andere ervan vinden maakt mij niet zoveel uit. Heb zelfs alba’s adventure gespeeld.
heh? deze headset heb ik ook voor het werk maar dat is toch echt een kwelling tijdens een vlucht? er is geen noise cancelling, als ik dat vergelijk met een van mijn headsets zonde NC dan moet ik in het vliegtuig het volume altijd ongezond hard zetten om wat te kunnen horen.

Als je echt zo vaak vliegt dan kan ik wel heel sterk in-ear oortjes adviseren zoals de airpods pro, wat een genot is dat tijdens het vliegen!

• twowheeler
Gisteren even brutaal ondervolt alles op -50mv gezet.

Mijn verbazing: geen enkel probleem tegengekomen. Hele boel draait gewoon prima (en iets kouder).

RDR2 is nu in de Sale, ook een aanrader voor de deck begrijp ik. Ik heb nog zat andere mooie games klaarstaan

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ocin32 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

heh? deze headset heb ik ook voor het werk maar dat is toch echt een kwelling tijdens een vlucht? er is geen noise cancelling, als ik dat vergelijk met een van mijn headsets zonde NC dan moet ik in het vliegtuig het volume altijd ongezond hard zetten om wat te kunnen horen.

Als je echt zo vaak vliegt dan kan ik wel heel sterk in-ear oortjes adviseren zoals de airpods pro, wat een genot is dat tijdens het vliegen!
My bad, ik heb de evolve2 65 flex, de opvouwbare versie. Voor muziek heb ik noise cancelling earbuds. Dat is inderdaad ideaal. Voordeel van de headset is dat ik op de kamer ook nog online kan gamen met spraak.
twowheeler schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:38:
Gisteren even brutaal ondervolt alles op -50mv gezet.

Mijn verbazing: geen enkel probleem tegengekomen. Hele boel draait gewoon prima (en iets kouder).
Doe je dat via de bios die undervolt?

• twowheeler
Brilsmurfffje schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

My bad, ik heb de evolve2 65 flex, de opvouwbare versie. Voor muziek heb ik noise cancelling earbuds. Dat is inderdaad ideaal. Voordeel van de headset is dat ik op de kamer ook nog online kan gamen met spraak.

[...]

Doe je dat via de bios die undervolt?
Ja. Volume + ingedrukt houden tijdens boot.

• twowheeler
Gisteren even een reset inc nieuw installeren steamos gedaan. Is echt een fluitje van een cent.

Enige nadeel is dat de game profielen weg zijn, maar die waren toch niet zo spannend. Wel lekker, schone lei.

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:36

McLambo

MTB Junky

Is er een reden waarom je naast een reset ook compleet SteamOS opnieuw geinstalleerd hebt?

• twowheeler
McLambo schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:39:
Is er een reden waarom je naast een reset ook compleet SteamOS opnieuw geinstalleerd hebt?
Ja, ik wilde zeker weten dat ik weer een schone OS heb (heb wat zitten klooien in de desktop omgeving). Het was ook gewoon een optie die je kan kiezen als je voor fabrieksinstellingen gaat. Kost jezelf dus geen extra moeite oid.
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.