The Zep Man schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:42:
[...]
En het afkraken van iets dat je niet begrijpt. Veel punten van @
Erapaz zijn aantoonbaar onwaar, en daar gaat hij niet verder op in (terwijl hij door blijft gaan met afkraken van iets dat hij niet heeft en niet begrijpt).
Ik ga ook niet het Switch topic in omdat ik geen Switch heb en daar even lekker ongefundeerd ga schoppen omdat ik een Deck gereserveerd heb. Voor iedereen die blij is met zijn Switch ben ik blij, en straks ben ik (zeer waarschijnlijk) blij met mijn Deck.
Nou nou, hij stelt dat als je alleen Tomb Raider speelt dan is een Surface Pro al direct een concurrent van de Deck welke je al jaren kan kopen; die stelling is 100% correct

En hij lichtte dat ook toe.
@
Erapaz maakt wel een paar aannames waar ikzelf het ook niet mee eens ben; AAA draaien écht wel beter op de Deck dan op de Switch. De nVidia chipset in de Switch en de lagere hoeveelheid RAM zijn zware beperkingen. We zullen eens Witcher 3 op de Switch vergelijken met de Deck, nou dat wordt smullen

Ook zal het qua AAA (naast Nintendo exclusives) in de toekomst op de Switch steeds minder leuk worden; Doom Eternal draait nog wel, maar alles wat nu uitkomt? Op 4gb RAM? Ik denk het niet.
Het heeft geen zin om heen om stennis te schoppen heen en weer, want de Switch en de Deck het zijn twee andere apparaten met andere groepen gebruikers en gebruikservaringen.
Maar omdat de Switch nu alleen een OLED scherm upgrade krijgt en voor de rest niets, denk ik dat er meer mensen naar de Deck gaan kijken dan je zou verwachten

L23 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:45:
Iedereen mag zijn mening geven. Ik denk dat het minder toxisch is als mensen discussiëren over de potentie van het product inplaats van het afkraken om dat het niet in je eigen straatje past. Discussies worden interessant als je je er in verdiept hebt en bereidt bent van elkaar te leren. Dat de Steam Deck niet voor iedereen interessant is dat is vanzelfsprekend, maar je moet toch wel kunnen inzien dat het voor andere gebruikers wel een interessant product kan zijn.
Afkraken kan anders héél nuttig zijn! In de Handheld PC categorie waren er nogal wat vaporware en scamware apparaten die werden gelanceerd via Kickstarter, zoals de
Smach Z, welke hun deadlines en hun product eisen totaal niet waar maakten. Ik heb persoonlijk mee gedaan aan eentje waar het helemaal in de soep liep, ondanks dat ik destijds ook lyrisch was van het product en niet goed tegen afkrakers kon (spoiler, ze hadden wel gelijk).
In zulke gevallen zal je zeker kritisch moeten zijn! Ik denk dat het met de Deck wel anders zal lopen