Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

19:07 hier. Ik sta op december 2021 maar heb nog niks ontvangen qua e-mail of Steam melding om daadwerkelijk iets te betalen voor de volledige levering.
Het is ook nog geen December he :) Je ontvangt in December de uitnodiging om te bestellen, wellicht ook de Deck zelf maar daar hebben ze niets over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Het is ook nog geen December he :) Je ontvangt in December de uitnodiging om te bestellen, wellicht ook de Deck zelf maar daar hebben ze niets over gezegd.
Ik reageerde op de voorgaande reactie m.b.t. het feit dat pre-orders zijn vervroegd. E.g. de releasedatum van de Steamdeck is in december 2021 en daar staat ook mijn levering op. Als er dus 'pre-orders' zijn vervroegd moet je wel heel vroeg er doorheen zijn gekomen (binnen 7 minuten in ieder geval want anders zou ik ook wat hebben gehoord op dit moment). Een soort hand of god zeg maar want de hele Steam store crashte op 19:01.

Binnen wat community's waar ik in zit ben ik zelfs de enige met een december 2021 levering dus....oftewel: Ik krijg binnenkort ook een mail (en dan zal ik het hier wel even laten weten zodat mensen het zelf ook kunnen checken voor december 2021 leveringen), of het verhaal op Reddit is een broodje kolder. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Ik reageerde op de voorgaande reactie m.b.t. het feit dat pre-orders zijn vervroegd. E.g. de releasedatum van de Steamdeck is in december 2021 en daar staat ook mijn levering op. Als er dus 'pre-orders' zijn vervroegd moet je wel heel vroeg er doorheen zijn gekomen (binnen 7 minuten in ieder geval want anders zou ik ook wat hebben gehoord op dit moment). Een soort hand of god zeg maar want de hele Steam store crashte op 19:01.

Binnen wat community's waar ik in zit ben ik zelfs de enige met een december 2021 levering dus....oftewel: Ik krijg binnenkort ook een mail (en dan zal ik het hier wel even laten weten zodat mensen het zelf ook kunnen checken voor december 2021 leveringen), of het verhaal op Reddit is een broodje kolder. :P
Ze lijken alleen een grotere capaciteit te hebben voor de eerste batch, of er hebben een hoop mensen de pre-order gecancelled. Dat is toch anders dan dat ze pre-orders vervroegd hebben. Voor December zal er niets besteld kunnen worden, dat lees ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42
Ja ik ben heel benieuwd hoe het proces van de uitnodiging en betaling gaat lopen. Ik hoop dat ze vroeg beginnen met dat rond te mailen, maar heb goede hoop.

Of hebben hier mensen meer kennis van dat toekomstig proces?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ik heb hem om 14:01 staan en sta ook nog op Q1 22.
Dus als die van mij vervroegd wordt zijn jullie pas aan de beurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:50:
ik heb hem om 14:01 staan en sta ook nog op Q1 22.
Dus als die van mij vervroegd wordt zijn jullie pas aan de beurt :P
Eeh, welke datum / tijd zone? De pre-orders begonnen pas om 19:00 (lokale tijd) op de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tadango schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Eeh, welke datum / tijd zone? De pre-orders begonnen pas om 19:00 (lokale tijd) op de 16e.
Haha, scherp. Vroeg me al af hoe lang het zou duren voor iemand daar doorheen zou prikken. :P

Ik zat tussen 8 en half 9 ergens, dus dat zal niet veel verschillen met de rest. Heb ook nog niet veel verschuivingen qua levertijden bij anderen gezien, dus ik verwacht er ook niet veel van. Zo lang er niet massaal afgemeld wordt, zal er niet veel in de datum veranderen, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Nou, het is al een tijdje stil qua boeiend nieuws. Er komen mondjesmaat videos langs van games die al draaien op de Steam Deck dev kits. Maar veelal is dit niet zo verrassend, het zijn vaak lichtere spellen, dus weinig nieuwswaarde.
Er komt wel binnenkort een online conference rondom Steamworks en de Deck, 12 november. Hopelijk krijgen we dan nog een paar lekkere kruimels over de ontwikkeling en software van de Deck :)

Ik ben vooral benieuwd naar de control scheme sharing features. Ik wilde the Witcher 1 spelen op mijn GPD Win maar dat werd afgeraden: controller onvriendelijk, je moet extra software installeren etc. Maar voor de Steam Controller zijn er wel fijne setups die werken. Ik hoop dat we deze "backwards compatibility" gaan terug zien in SteamOS 3.0 en de Deck.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:41:
Ik ben vooral benieuwd naar de control scheme sharing features. Ik wilde the Witcher 1 spelen op mijn GPD Win maar dat werd afgeraden: controller onvriendelijk, je moet extra software installeren etc. Maar voor de Steam Controller zijn er wel fijne setups die werken. Ik hoop dat we deze "backwards compatibility" gaan terug zien in SteamOS 3.0 en de Deck.
Gezien de Steam Deck ook gewoon zijn eigen (vaste) controller heeft, hoeft Valve hiervoor niets meer te doen dan een nieuwe profiel (knoppenallocatie, afbeelding) aan Steam toe te voegen.

Van SteamOS 3.0 geloof ik wel dat het goed komt. Zolang het platform maar Steam draait en de hardware ondersteund wordt, zal praktisch alles zonder gekke kernel crap (DRM, anti-cheat, ...) wel werken. Dat SteamOS 3.0 bouwt op Arch Linux is een bonus, want daardoor is het makkelijk om ook niet-Steam zaken aan de praat te krijgen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Stiekem toch wel erg benieuwd naar de Steam Deck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gezien de laatste maand voor de release inmiddels in aangebroken, verwachgt ik eigenlijk niet heel veel nieuws de komende periode. Wachten is nooit leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:35
Hier December 2021: nog geen update van Valve inzake mijn reservering. Hopelijk ergens in November :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:41:
Hier December 2021: nog geen update van Valve inzake mijn reservering. Hopelijk ergens in November :)
November is toch geen December? Lijkt me dat je ergens in December de koop pas kan doen, en dus dan ook een bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:34
We gaan het meemaken. Mijn verwachtte leveringsdatum is ook nog steeds december 2021. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Juist!! Op de frontpage is te vinden dat de eerste BattlEye anti cheat based games werken op Proton! ARK en Mount & Blade II. Hier is de post van Valve zelf hierover. Ze houden ons dus wel op de hoogte ;)

Blijkbaar is het een kwestie van een bepaalde compatibilty flag aan te zetten, en dan refereert het naar de SteamOS versie van BattlEye? Het zal snel duidelijk worden.
Een probleem dat ik nu bedenk is dat dit mogelijk per game moet gebeuren, dus ze zullen handmatig door de lijst moeten struinen vrees ik. Developers kunnen het wel gewoon zelf doen, door BattlEye te benaderen.

[ Voor 18% gewijzigd door XanderDrake op 07-11-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:08:
Juist!! Op de frontpage is te vinden dat de eerste BattlEye anti cheat based games werken op Proton! ARK en Mount & Blade II. Hier is de post van Valve zelf hierover. Ze houden ons dus wel op de hoogte ;)

Blijkbaar is het een kwestie van een bepaalde compatibilty flag aan te zetten, en dan refereert het naar de SteamOS versie van BattlEye? Het zal snel duidelijk worden.
Een probleem dat ik nu bedenk is dat dit mogelijk per game moet gebeuren, dus ze zullen handmatig door de lijst moeten struinen vrees ik. Developers kunnen het wel gewoon zelf doen, door BattlEye te benaderen.
Ik denk dat het als een potentieel risico gezien kan worden om dit toe te staan en dat de leverancier van die software dat dus niet zomaar voor al hun klanten aanzet, maar pas als de klant er om vraagt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Of de pre-orders zijn vervroegd of dat er veel annuleringen zijn weet ik niet, feit is wel dat mijn 64gb Deck reservering van Q1 '22 naar December '21 is gegaan. Heb 16-07 21:53 uur gereserveerd.

Heb hier in Win 10 met Steam al wat spellen proberen te laden vanaf een Samsung Evo Plus 128GB (MB-MC128GA/EU) SD kaartje. Ik heb geen tijd bijgehouden maar het laden was niet merkbaar langzamer in de paar spellen die ik heb getest. Ook tijdens gameplay geen stotters.

[ Voor 40% gewijzigd door Pietjeball op 08-11-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Wat voor spellen speel je? Oudere (tot pakweg 2014) spellen zijn gebouwd met de HDDs van oude consoles in gedachte. Een willekeurige SD kaart is sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pietjeball schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:43:
Heb hier in Win 10 met Steam al wat spellen proberen te laden vanaf een Samsung Evo Plus 128GB (MB-MC128GA/EU) SD kaartje. Ik heb geen tijd bijgehouden maar het laden was niet merkbaar langzamer in de paar spellen die ik heb getest. Ook tijdens gameplay geen stotters.
Hier hetzelfde gedaan met een Samsung Evo Plus 256. Flightsim 2020 en Cyberpunk 2077 speelden en starten beiden prima zonder ervaring dat het langzaam was. Ik heb ook niets gemeten gezien het me vooral om de ervaring ging. Als ik het niet als langzaam ervaar terwijl ik er op let dan is het geen argument voor snellere opslag. Ja ik ben nog steeds van plan om een 64Gb model te bestellen met een 1TB upgrade maar dat is meer omdat je dan met een 1TB SD kaart 2TB opslag mee neemt zonder extra kaartjes. Ik hoop dat er in de bijgeleverde hoes ruimte is om een paar sd kaartjes mee te nemen, dan zou een stapel 512Gb kaartjes ook een optie zijn (is goedkoper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
@XanderDrake Ik heb gisteravond nog wat spellen uit mijn library gepakt die vrij lang laden t.o.v. de rest. Farming Simulator 19 moet in de regel vrij lang laden wanneer je behoorlijk wat voertuigen hebt. De resultaten waren niet echt stabiel (schommelde bij allen rond de 40 seconden met per keer meerdere seconden verschil), de ene keer was de sd kaart sneller en de andere keer de nvme en dan de sata ssd (mijn sata en nvme zitten beiden voor ongeveer 80% vol)

Daarna heb ik Wreckfest geprobeerd, het laden naar het hoofdmenu duurt bij dit spel vaak even. Hierbij stabiele resultaten, NVME SSD was met 19,5 seconden de snelste gevolgd door de SATA SSD met 20 seconden en de SD kaart deed het in een zeer acceptabele 22 seconden.

Voor iedere test heb ik de pc even uitgezet zodat niets uit het ram geladen kon worden.

Wel een dringend advies aan iedereen die een SD kaartje wil gebruiken: neem een flinke grootte zodat je jouw spellen erop kunt laten staan want van je desktop/laptop library naar je SD kaartje kopiëren gaat tergend langzaam.

En het ene SD kaartje is het andere niet. Er zijn helaas zeer weinig tests te vinden waarbij de responstijden worden meegenomen. Ik heb geloof ik een vrij oude test op Tom's gezien maar er kunnen dus zeer grote verschillen tussen zitten.

Edit: vond zojuist een test van april dit jaar bij Tom's Hardware getiteld "Best microSD Cards for Raspberry Pi" (weet niet of ik hier naartoe mag linken dus vandaar de titel). Is best een interessante omdat ze boot times en open times meenemen in tegenstelling tot zo'n beetje iedere andere review op het internet waar ze enkel lees en schrijfsnelheid meten.

[ Voor 22% gewijzigd door Pietjeball op 09-11-2021 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Ja. Het begint tijd te worden dat we gaan kijken naar MicroSD's :) Vooralsnog niet te veel reviews die consistent kijken naar app, game of software gebruik op MicroSDs, met uitzondering van low performance apparaten (midrange smartphones, Raspberry Pi's or de Switch). Ik heb wel de hoop dat zodra de Deck is gelanceerd dat deze reviews ineens per tientallen online komen :+
Maar gezien Black Friday en de kerst inkopen waarschijnlijk vóór de release van de Deck plaats vinden is het nu al nuttig om er over na te denken.
Pietjeball schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:48:
Wel een dringend advies aan iedereen die een SD kaartje wil gebruiken: neem een flinke grootte zodat je jouw spellen erop kunt laten staan want van je desktop/laptop library naar je SD kaartje kopiëren gaat tergend langzaam.
Hier ben ik het roerend mee eens. Omdat low performance Flash opslag gebruik maakt van TLC en MLC geheugen, zullen de controllers werken met "single bit cell" buffering, waarbij geheugencellen die normaal bijv. 4 bits groot zijn ingezet worden voor de tijdelijke, snelle opslag van 1 bit. Vervolgens flow je deze opslag door naar langzamere bits. Maar daarmee offer je opslag op voor snelheid, vaak zelfs op een extreme manier. Als je meer data wegschrijft dan beschikbaar is in je buffer (wat afhangt van het formaat van je microSD) stort dan weer je snelheid in.
Goedkope SSDs doen dat ook, en dan kan het zijn dat je bandbreedte daalt met 90% :'(
Voor data lezen heb je minder dit probleem, maar voor installeren, uitpakken, data verwerken en downloaden zal je problemen ervaren. Bij mijn GPD Win en Steam plus een goedkoop SD kaartje heb ik soms downloadsnelheden van 1mb/s door het bufferen :(
Daarom; koop groter dan je initieel verwacht nodig te hebben!!

Ik heb momenteel deze op het oog: https://tweakers.net/pric...rosd-card-2021-512gb.html
Nieuw, groot, OK snel (denk aan first-gen SATA SSDs, sneller dan PS4 HDD) en niet te duur :)

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 09-11-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:26:
Ik heb momenteel deze op het oog: https://tweakers.net/pric...rosd-card-2021-512gb.html
Nieuw, groot, OK snel (denk aan first-gen SATA SSDs, sneller dan PS4 HDD) en niet te duur :)
Ja die zijn super, helaas geen 1TB versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hou met het kopen van een SD kaart rekening dat de Steam Deck UHS-I ondersteuning heeft. De originele maximale snelheid was 104 MB/sec. Dit is wel ietwat opgehoogd, maar verwacht geen wonderen. Waarschijnlijk heeft de allersnelste SD kaart kopen dus niet veel nut.

De voorgestelde SD kaart van @XanderDrake is interessant. Goede balans tussen prijs, (ondersteunde) snelheid en capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Jammer de bammer, mailtje van Steam:
The launch of Steam Deck will be delayed by two months. We're sorry about this—we did our best to work around the global supply chain issues, but due to material shortages, components aren’t reaching our manufacturing facilities in time for us to meet our initial launch dates.

Based on our updated build estimates, Steam Deck will start shipping February 2022. This will be the new start date of the reservation queue—you will keep your place in line but dates will shift back accordingly. Reservation date estimates will be updated shortly after this announcement.

Again, we're sorry we won’t be able to make our original ship date. We'll continue working to improve reservation dates based on the new timeline, and will keep you updated as we go.

To view your updated expected order availability and FAQ, please visit the Steam Deck store page.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 08:11
Zuurbier
De lancering van Steam Deck is met 2 maanden uitgesteld. Onze excuses hiervoor. We deden ons uiterste best om wereldwijde problemen met de distributieketen te omzeilen, maar wegens tekorten aan sommige materialen kunnen bepaalde onderdelen onze fabrieken niet op tijd bereiken. Daarom kunnen we onze oorspronkelijke lanceringsdata niet meer nakomen.
Gebaseerd op onze productieschattingen kunnen we Steam Deck naar klanten beginnen te verzenden vanaf februari 2022. Dat wordt ook de nieuwe startdatum van de wachtrij voor reserveringen. Jouw plaats in de wachtrij blijft behouden, maar de datum wordt overeenkomstig aangepast. Schattingen van reserveringsdata worden kort na deze aankondiging bijgewerkt.
We excuseren er ons nogmaals voor dat we de originele leveringsdatum niet kunnen nakomen. We blijven voortwerken aan het verbeteren van de reserveringsdata op basis van de nieuwe tijdlijn en houden iedereen gaandeweg op de hoogte.
Bezoek de winkelpagina van Steam Deck om geüpdatete informatie te bekijken over de verwachte beschikbaarheid van je bestelling en voor veelgestelde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Steam Deck Discord ontploft. Hoop gezeur over lui die hun order annuleren... wow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Ze weten wel hoe ze het bericht moeten brengen. Ik zag de e-mail "Steam Deck Shipping Update" en ik was al klaar om meer info te vinden over hoe ik moet betalen en wanneer ik hem exact kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Misschien ook door de totaal onrealistische geruchten dat de levering vervroegd zou zijn. Wie dat geloofde, leeft in een andere wereld. Mij verbaast dit uitstel niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Edmin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:30:
De Steam Deck Discord ontploft. Hoop gezeur over lui die hun order annuleren... wow
Best wel kleinzerig ook. Aan de andere kant heb ik er geen problemen mee dat zij annuleren. Meer kans dat voor de anderen hij "eerder" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuur, maar is niet anders. Ik sta op Q2 nu, dus ga uit van april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Mike
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:47
Er is een Update.

Hello NameHere
The launch of Steam Deck will be delayed by two months. We're sorry about this—we did our best to work around the global supply chain issues, but due to material shortages, components aren’t reaching our manufacturing facilities in time for us to meet our initial launch dates.
Based on our updated build estimates, Steam Deck will start shipping February 2022. This will be the new start date of the reservation queue—you will keep your place in line but dates will shift back accordingly. Reservation date estimates will be updated shortly after this announcement.
Again, we're sorry we won’t be able to make our original ship date. We'll continue working to improve reservation dates based on the new timeline, and will keep you updated as we go.
To view your updated expected order availability and FAQ, please visit the Steam Deck store page.
Cheers,
The Steam Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
@Mr Mike die was al een aantal keer gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
Kom op, dat was te verwachten toch? De hele wereld kampt met chip shortages, dus dit moet niemand verbazen

En als die jankers hun order annuleren, zijn wij eerder aan de beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn Q1 orders doorgeschoven naar Q2. De theorie is dat alles dat op december stond nu Q1 is, en alles dat op Q1 stond nu Q2 is. De andere theorie is dat het echt allemaal 'slechts' twee maanden is opgeschoven, dus sommige (vroege) Q1 orders staan dan nog steeds op Q1...

We gaan het zien. :)

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 10-11-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
addictive schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:52:
Kom op, dat was te verwachten toch? De hele wereld kampt met chip shortages, dus dit moet niemand verbazen
Je had ook kunnen denken dat Valve al een conservatieve inschatting had gemaakt. Immers speelden de chiptekorten al een grote rol toen in de pre-orders live gingen in juli.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:06
Was er al bang voor toen ik eerder deze week deze comment op reddit las:
What's concerning is the second wave of dev kits (DV) were supposed to ship to devs (who didn't receive an EV2) in October, we're now in November and according to devs in the Steamworks partner group (which I'm in), no-one has received a DV unit.
[...]
From what I understand, EV2 units (the engineering samples) weren't going to be sent out as dev kits, except they were because Valve decided they needed devices in the hands of developers quickly, so they ramped up production of those.

All told, there's 1,000 in the wild.
Bron: https://reddit.com/comments/qpkf55/comment/hjvadsl

Mijn 265gb versie is doorgeschoven van Q1 naar Q2, balen.
The Zep Man schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:19:
Er zijn Q1 orders doorgeschoven naar Q2. De theorie is dat alles dat op december stond nu Q1 is, en alles dat op Q1 stond nu Q2 is. De andere theorie is dat het echt allemaal 'slechts' twee maanden is opgeschoven, dus sommige (vroege) Q1 orders staan dan nog steeds op Q1...

Eeh, ze zeggen toch duidelijk dat alles 2 maanden opschuift?
Tadango schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:15:
Eeh, ze zeggen toch duidelijk dat alles 2 maanden opschuift?
Dat zeggen ze. Als ze elke twee maanden een batch zouden afleveren in de originele planning (december, februari, april, ...), dan schuift elke batch simpelweg door naar de volgende, en is inderdaad iedereen vanuit december naar Q1 (februari) gegaan, en iedereen vanuit Q1 (februari) doorgegaan naar Q2 (april).

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2021 07:34 ]

Als ze 2 maandelijkse batches hebben. Dat is een aanname puur op het uitstel van 2 maanden?

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Zou me eerlijk gezegd niets verbazen als dit de eerste is in een reeks vertragingen. In de decembermaand wordt met man en macht geprobeerd om containers van Azië naar VS/Europa te krijgen ivm bestellingen rondom de feestdagen. In de luwte van die hectiek (in januari/februari dus) staan er dus nog meer containers/schepen dan normaal op de ‘verkeerde plek’. Dat maakt het logistieke verhaal er niet makkelijker op wanneer je uitgerekend dan wil gaan beginnen te produceren en vervolgens je product verschepen lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door PhWolf op 11-11-2021 08:37 ]

Tadango schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:46:
Als ze 2 maandelijkse batches hebben. Dat is een aanname puur op het uitstel van 2 maanden?
Woorden zoals 'theorie' en 'als' impliceren dat, ja. Je bent goed in begrijpend lezen. :)

The Zep Man schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:10:
[...]
Woorden zoals 'theorie' en 'als' impliceren dat, ja. Je bent goed in begrijpend lezen. :)
Ik bedoelde of je jouw theorie alleen baseert op de verschuiving van 2 maanden of dat er wellicht eerder ooit eens iets gezegd is over batches. 2 maandelijkse batches klinkt opzich niet zo gek maar ik heb geen idee wat normaal is in de productie wereld. Ook lijkt me de 'december' batch kleiner gezien het aantal mensen wat December had ipv Q1 en dat ze opschalen maar ook dat zijn 100% annnames :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

g0tanks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:36:
[...]

Je had ook kunnen denken dat Valve al een conservatieve inschatting had gemaakt. Immers speelden de chiptekorten al een grote rol toen in de pre-orders live gingen in juli.
Uiteindelijk moeten dergelijke producten natuurlijk overal en nergens vandaan komen en heb je gewoon te maken met complexe logistieke processen die gepland worden op aannames over de toekomst. Zit één van je leveranciers ernaast, loopt heel je keten vast. Deze zomer zat iedereen in de 'hoera vaccin, back to normal' modus, dit najaar blijkt het toch wat anders te liggen.

• XanderDrake
g0tanks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:36:
[...]

Exact dit. Toen de Deck werd aangekondigd, waren er al lang vertragingen. De pre-order lijst die tot diep 2022 liep was al een soort van indicatie dat Valve ook maar beperkte productie kan garanderen. Én toch beweren dat ze voor de kerst beginnen met shippen, vanaf de start? Ik vind dit toch zuur.

Maar goed, grote partijen zoals Sony en Nintendo verlagen ook hun leveringen, onverwacht. Valve is niet immuun voor dezelfde problematiek...

• PhWolf
  • Laatst online: 05-09 11:44
XanderDrake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:41:
[...]

Exact dit. Toen de Deck werd aangekondigd, waren er al lang vertragingen. De pre-order lijst die tot diep 2022 liep was al een soort van indicatie dat Valve ook maar beperkte productie kan garanderen. Én toch beweren dat ze voor de kerst beginnen met shippen, vanaf de start? Ik vind dit toch zuur.

Maar goed, grote partijen zoals Sony en Nintendo verlagen ook hun leveringen, onverwacht. Valve is niet immuun voor dezelfde problematiek...
Mee eens dat het zuur is. Dat de eerste preorders voor kerst verstuurd zouden worden was natuurlijk een mooi argument voor de early birds. Wie weet of het een oprechte schatting was of meer een gevalletje wishful thinking vanuit Valve.
Valve heeft natuurlijk als relatief kleine speler niet ontzettend veel in de melk te brokkelen tov partijen als Nintendo en Sony en zal ook minder stappen in het proces in eigen beheer of geheel zelf in controle hebben, wat dat betreft kan ik me voorstellen dat ze juist harder geraakt worden.

• MacPoedel
The Zep Man schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:19:

Mijn Q1 order staat nog steeds op Q1, waarschijnlijk ben ik van januari naar maart verschoven (en ik zie het nog wel april worden). Dus alles is gewoon 2 maanden opgeschoven, zoals Valve ook stelde in hun aankondiging. En ik veronderstel dat hun batches kleiner zijn dan twee-maandelijks, sowieso gaat er al een groot verschil zijn tussen verschillende regio's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Info van de developer stream:

Er zijn nog minstens drie andere video’s over input, development enzovoort.

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 13-11-2021 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Laatst online: 17:48
Edmin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:30:
Geweldig! Dan schuift de rest door naar voren in de wachtrij :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Freaky Max schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:10:
Geweldig! Dan schuift de rest door naar voren in de wachtrij :+
Ik denk dat ze daar wel op terug komen als ze even rustig tot 10 tellen :*) er is namelijk geen goed alternatief voor hetzelfde geld.
Ik heb deze eens bekeken. Er zitten een paar mooie nieuwe hardware info puntjes tussen:
  • In de video staat de tekst 1GB VRAM... van het RAM geheugen. Ik denk dat ze daar een fout maken, want veel spellen trekken al meer geheugen dan dat in 720p.
  • Focus van de APU ligt op performance en energieverbruik, thermal limits zullen niet vaak limiterend zijn
  • Weinig gebruik van boost clocks om consistentie en clock sustainability goed te houden
  • Global frame limiter! Om het verbruik in de perken te houden, mooi!
  • Long standby time, je kan je Deck dagen wegleggen en direct verder spelen (als het spel het aankan).
  • 45 watt charging, OTG USB charging: 7.5 watt
  • 2x2watt speakers met dedicated amp, speaker audio zou erg goed moeten zijn.
Ook deze graph over opslag performance, helder!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O2qjVb2FD2mfGMLutPgt_cRuZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Ih6VZl8zTnDcugIyOUyguEy.png?f=fotoalbum_large
Ik heb wel vragen over wat voor microSD kaart ze gebruiken hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.18x penalty voor een SD card is echt minimaal en prima te doen. Mooie data wat klopt met veel bevindingen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
XanderDrake schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:25:

Ook deze graph over opslag performance, helder!
[Afbeelding]
Ik heb wel vragen over wat voor microSD kaart ze gebruiken hiero.
Dat maakt niet zoveel uit. Steam Deck ondersteunt UHS-I. Veel meer dan 100 MB/s read/write gaat die kaart niet kunnen doen. Valve gaat hun eigen benchmarks niet handicappen met een slechte SD kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
JackAvery schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:05:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit. Steam Deck ondersteunt UHS-I. Veel meer dan 100 MB/s read/write gaat die kaart niet kunnen doen. Valve gaat hun eigen benchmarks niet handicappen met een slechte SD kaart
Los van bandbreedte zijn I/O en random read/write snelheid redelijk belangrijk voor laden van games. Zelf zeggen ze dat het niet zoveel uitmaakt, maar ik heb mijn twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Ondanks we met z'n allen nog lang mogen op onze favoriete toekomstige handheld, gaan de software ontwikkelingen gestaag door. Proton is aangekomen bij de eerste RC van 6.3-8. Velen van jullie zal dat niet veel zeggen, maar het is de merge van alle positieve verbeteringen en updates waar wij/ik het de afgelopen tijd over heb gehad. Zaken als nieuwe supported games zoals Deathloop en Age of Empires 4, oudere games zoals Assassins creed en Black Ops 2, maar ook bijvoorbeeld nVidia DLSS en support voor Valve's CEG en BattlEye anti-cheat systemen.

Deze laatste vind ik belangrijk want nu kan men ruim op tijd gaan kijken hoe al die populaire spellen on-geoptimaliseerd draaien in Linux, en kan de launch catalogue van de Deck er nog completer uit gaan zien!
Verder is er een fix voor de Paradox Launcher, waar velen hier blij van worden, gezien je dan ook Stellaris kan spelen ;)

• XanderDrake
XanderDrake schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:26:
Nu in de aanbieding bij Amazon.de voor weinig:

https://www.amazon.de/dp/...L&tag=peppercom09-21&th=1

Select is een rebrand van Plus heb ik begrepen.

Persoonlijk wacht ik nog even tot er een paar roundups/reviews uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Eindelijk heb ik weer eens echt nieuws in deze droge tijden! Het staat zelfs op de voorpagina:
Valve zou bezig zijn met een Half-Life Co-op RTS/Shooter hybride die vooral goed werkt met de Deck :D !

Het is een gerucht, maar ik ben positief gestemd. Toch een soort first party titel, waarschijnlijk geen launch titel wat ik denk niet dat ze op tijd klaar zullen zijn. Tevens, een hybride van Left 4 Dead, Half life en het vaak vergeten Alien Swarm, daar word ik heel blij van. Alle drie heb ik grijs gespeeld, en een Alien Swarm top-down opzet werkt waarschijnlijk heel goed met de Deck 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
XanderDrake schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:37:
en een Alien Swarm top-down opzet werkt waarschijnlijk heel goed met de Deck 8)
Ik hoop dat tegen de launch tijd r-type een beetje een normale prijs heeft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Valve heeft weer een kruimel aan info gedeeld, deze keer via een updated Steam Deck FAQ voor developers.

Ze herbevestigen dat zij zelf de Deck als een PC zien. Geen Deck exclusive games en er zijn geen zaken die de Deck incompatible maken met andere PC systemen. Ook kan je wel VR draaien als je dat zou willen.

Gelukkig blijkt dat je de VRAM in je game zelf kan vaststellen, oftewel, die 1gb is default maar makkelijk aan te passen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Steam Deck - Final Packaging + Dev Kits: https://steamcommunity.co...etail/3122680206583792326

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/41210844/7e80e144f730c0cb160c03beb2a6dfe8ffcd503b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/41210844/10df452589a2bf0182cbe577c63bf221a47c2d2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik begrijp dat sommigen hem al hebben? Ik was één van de eerste die bestelde, en ik heb altijd een 'december 2021' in mijn order status gehad, en nu ineens is dat Q1 2022 geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
Ik begrijp dat sommigen hem al hebben? Ik was één van de eerste die bestelde, en ik heb altijd een 'december 2021' in mijn order status gehad, en nu ineens is dat Q1 2022 geworden...
Behalve developers en misschien een influencer hier of daar zou praktisch niemand een Steam Deck moeten hebben :) De publieke release is al ff uitgesteld tot februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
Alleen ontwikkelaars hebben er 1 kunnen bestellen. Alle normale reserveringen zijn 2 maanden opgeschoven dus de December bestellingen zullen nu ergens in Februari gedaan kunnen worden, als er geen nieuwe vertragingen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oh, thanks. Ik dacht ergens in het topic een bericht te hebben gezien van iemand die 'de speakers echt goed vond werken' dus ik ontleidde daaraan dat 'ie er al eentje heeft, dus ik checkte op basis daarvan mijn pre-order, vandaar. Tja, jammer. Dan maar ff wachten :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:20
Nu ook fotos's van de 512GB: "exclusive" case.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IhCJ-q2SLELbEAW2PWLpkATBoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woTunj8Ixg8E8eAVEZXx3eQL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vogZSZqndOkTP1w4r7ptq1iU-R8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4DGUS9DefSecaWxd3YXxQeu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBQvB_yPDe6CqBNC0_QWmQgexsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fp9QQKJwG4rdDLf1PrPBNTp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCjnG68dkdIhb2LUwCWT1ptrEJs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VI7YxPpfJI5x4d8jJmjgvZ7N.jpg?f=fotoalbum_tile

https://store.steampowere.../view/3122680206608729958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Het bedrijf Aya heeft een tweede concurrent naast de Steam Deck gelanceerd. Ideaal voor hun om te kapitaliseren op vermogende toekomstige klanten van de Deck die niet meer willen wachten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-EvXWJmG1LitPIJebRAtnH8rj8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/twI10QszEAqqVoAhU9eKSPHd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:27:
Het bedrijf Aya heeft een tweede concurrent naast de Steam Deck gelanceerd. Ideaal voor hun om te kapitaliseren op vermogende toekomstige klanten van de Deck die niet meer willen wachten ;)

[Afbeelding]
Heb je meer info naast een plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g0tanks schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:28:
[...]

Ik dacht 1200 dollar, meer informatie heb ik niet nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
g0tanks schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:28:
[...]

Was aan het editten, iedereen is super snel vanavond 7(8)7

Maar ik ga hier wel verder. Inderdaad 1300€ is niet helemaal mijn budget. Wat wél interessant is:
Deze handheld komt qua performance heel erg in de buurt van de Deck denk ik. Hij heeft eenzelfde scherm en een Ryzen 4800U welke op 35watt kan draaien, met een Vega 8 GPU op 2000mhz, na een paar tweaks. Ik verwacht dat deze nog iets trager gaat zijn dan de RDNA2.0 gpu op 1600mhz van de Deck, maarrr je mag de Proton-tax niet vergeten.

Al met al is de vergelijking snel gemaakt, dus dan is het volgende filmpje boeiend, ETA Prima test de Aya Neo Pro om te kijken naar een paar populaire en zware games. Draait lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8.4" scherm is dan wel leuk, maar verbruikt ook meer energie. Leuk dat deze 35W tdp kan, maar wil je dat? Zeker niet zonder voeding erop. Ik wacht wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:39:
8.4" scherm is dan wel leuk, maar verbruikt ook meer energie. Leuk dat deze 35W tdp kan, maar wil je dat? Zeker niet zonder voeding erop. Ik wacht wel.....
Nee. Maar een sneak peak naar wat de Deck zal presteren wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

Nee. Maar een sneak peak naar wat de Deck zal presteren wel ;)
Een YouTuber heeft al een setup die nagenoeg overeen komt. Vergeleken met gelekte benchmarks zit hij er maar een paar % naast dus vanuit die basis weten we al vrij aardig wat het doet en kan. Ik ben veel benieuwder naar de optimalisaties van proton want daar valt nog een hoop te winnen. Het liefst zou ik puur steam os draaien maar een duale boot zal nodig zijn om het uiterste eruit te halen. Qua ruwe hardware prestaties valt er weinig meer te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:15:
Een YouTuber heeft al een setup die nagenoeg overeen komt. Vergeleken met gelekte benchmarks zit hij er maar een paar % naast dus vanuit die basis weten we al vrij aardig wat het doet en kan. Ik ben veel benieuwder naar de optimalisaties van proton want daar valt nog een hoop te winnen. Het liefst zou ik puur steam os draaien maar een duale boot zal nodig zijn om het uiterste eruit te halen. Qua ruwe hardware prestaties valt er weinig meer te leren.
Link naar die youtuber aub! Ik wil graag zien hoe men dat poogt, want er zijn nog steeds niet echt RDNA2.0 alternatieven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:34:
[...]

Link naar die youtuber aub! Ik wil graag zien hoe men dat poogt, want er zijn nog steeds niet echt RDNA2.0 alternatieven uit.
Kjik hier eens: YouTube: YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Weer een kruimel nieuws afkomstig van Reddit. Uit een update log van een recente versie SteamOS 3 blijkt dat het devteam achter het OS het formaat van de linux distro heeft kunnen laten krimpen van 24gb naar 10gb:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/luJmgAMFfnmYJFfasF1WY9csm4QF66cHyXHRZDZxKfM.png?auto=webp&s=b15fd072cb90897e66f3f1a8b3c28bac93c1abbe

Heel fijn om te horen, vind ik, als 64gb versie pre-orderaar :+

Thanks. Inderdaad, hij komt met zijn setup behoorlijk in de buurt! Het Vega design in de 5700G die hij gebruikt is natuurlijk al ruim 4 jaar oud en ik denk dat RDNA2.0 een betere investering is voor de toekomst. Maar de vertaal-kosten die Proton moet maken, zal momenteel het prestatie gat tussen Windows Vega en Linux RDNA2.0 wel dichten :/

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:24
Ik ga hem ook zeker kopen in feb. de grotere versie incl. dock
Skywalker27 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:07:
Ik ga hem ook zeker kopen in feb. de grotere versie incl. dock
Wanneer heb je de pre-order gedaan dan? Als je die nog niet hebt kan je pas eind volgend jaar bestellen ben ik bang. De eerste maanden van 2022 zitten al vol.

• Skywalker27
Vandaag ;)

• Skywalker27
nu wachten op de mail om de bestelling te doen gaat nog wel even duren denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door Skywalker27 op 16-12-2021 16:11 ]

Skywalker27 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:10:
nu wachten op de mail gaat nog wel even duren denk ik
Najaar 2022 bestellen verwacht ik. Genoeg tijd om de ervaringen af te wachten moet je maar denken.

• Skywalker27
Ben wel erg enthousiast en onder tussen maar hopen dat de halfgeleider markt weer een beetje opgang komt.

• MacPoedel
HTT-Thalan schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:03:
Oh, thanks. Ik dacht ergens in het topic een bericht te hebben gezien van iemand die 'de speakers echt goed vond werken' dus ik ontleidde daaraan dat 'ie er al eentje heeft, dus ik checkte op basis daarvan mijn pre-order, vandaar. Tja, jammer. Dan maar ff wachten :P.
Misschien eens kijken of je mails van Valve/Steam niet in de spam filter blijven hangen, ik heb hier een mail over gekregen op 10 november.

Het zou zonde zijn als het jouw beurt is om te bestellen en je de mail niet leest (waarschijnlijk zul je in Steam ook wel een melding krijgen).
XanderDrake schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:06:
Weer een kruimel nieuws afkomstig van Reddit. Uit een update log van een recente versie SteamOS 3 blijkt dat het devteam achter het OS het formaat van de linux distro heeft kunnen laten krimpen van 24gb naar 10gb:

[Afbeelding]

Heel fijn om te horen, vind ik, als 64gb versie pre-orderaar :+
24GiB lijkt me dan ook gigantisch voor een ArchLinux distro met KDE Plasma, Steam (Big Picture) en nog Proton en compatibiliteitstools.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MacPoedel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:58:
[...]

Misschien eens kijken of je mails van Valve/Steam niet in de spam filter blijven hangen, ik heb hier een mail over gekregen op 10 november.

Het zou zonde zijn als het jouw beurt is om te bestellen en je de mail niet leest (waarschijnlijk zul je in Steam ook wel een melding krijgen).

[...]

24GiB lijkt me dan ook gigantisch voor een ArchLinux distro met KDE Plasma, Steam (Big Picture) en nog Proton en compatibiliteitstools.
Welke Linux kun je kwijt op 512gb? 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

HTT-Thalan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:00:
[...]

Welke Linux kun je kwijt op 512gb? 8).
all of them? at the same time!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Nou de extra tijd die de software developers hebben om SteamOS verder te krijgen, wordt goed ingezet. Het volgende plaatje is een leak van de toekomstige Developers FAQ:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pmnnx194h9681.png?width=406&format=png&auto=webp&s=307953493a05534704edb209ab58e0fef4baf6d1

Ik hoorde dit soort geluiden ook in andere tech preview video's: het ziet er naar uit Valve AMD FSR gaat injecteren via de Gamescope, oftewel het virtuele scherm waar games naartoe renderen. Het is niet het 'beste moment' om FSR in te zetten, als in, je kan FSR beter injecteren in de game engine begrijp ik. Maar voor alle games welke FSR (nog) niet toepassen of oudere zware games, is dit een geweldige oplossing. Het maakt de Steam Deck ook veel toekomst bestendiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Jup, maar aan de andere kant is er maar weinig beweging in de Top 10, waar alle anti-cheat games zitten. De bal ligt nu echt bij de developers van die games, zij moeten de Linux clients van hun anti-cheat gaan integreren. Ik heb wel goede hoop dat dit gebeurt voor of rond de shipment van de Deck :)

In ander nieuws: Aya Neo maakt mooi gebruik van de nieuws-luwte rondom de Valve Steam Deck, en teaset een Windows handheld op basis van "nieuwe AMD Cores".

Ik ben vol voor concurrentie, maar ik heb mijn twijfels of Aya Deck-achtige volumes kan shippen met de nieuwe AMD Rembrandt APUs.

[ Voor 24% gewijzigd door XanderDrake op 21-12-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Gimmick voor bij de Steam Deck? :p
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8hrl1aix5l781.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Kwam deze foto’s op Twitter tegen en vond het interessant om het contrast nog eens goed te zien qua bulk tussen de Switch en de Steam Deck.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FHwB3UrVUAEQ_yu?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FHwB3UuVcAMaxUH?format=jpg&name=large

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 30-12-2021 08:31 ]

Ik zie vooral een groot verschil in ergonomie ;)

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:20
JackAvery schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:23:
Kwam deze foto’s op Twitter tegen en vond het interessant om het contrast nog eens goed te zien qua bulk tussen de Switch en de Steam Deck.[Embed]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat verschil is nogal groot ja, ik ben heel benieuwd hoe hij in de hand ligt. Ik vindt zelf de switch handheld niet altijd even fijn dus de steam deck gaat wel n ding worden. Ik hoop dat het gewicht goed verdeeld is en de controllers een beetje te bedienen zijn zonder al te spastisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ben super benieuwd naar de steam deck. En hoe zeer de 64gb versie met traag geheugen nog iets voor elkaar boxt.

Maar de digital foundry videos worden must watch voor mij hieromtrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:34
JackAvery schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:23:
Kwam deze foto’s op Twitter tegen en vond het interessant om het contrast nog eens goed te zien qua bulk tussen de Switch en de Steam Deck.[Embed]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt mij even groot en ergonomisch als de Switch met de Hori Splitpad:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/DqmR6JorYpPk/550x213.jpg

Ooit gekocht omdat ik joycon drift wel zat was. Enige nadeel: er zit geen gyroscoop of trilfunctie in. Maar super ergonomisch, en beter ingedeeld dan die iele joycons. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Eerste unboxing video gespot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Mijn Steamdeck zou eigenlijk in december komen maar is natuurlijk verplaatst naar februari. Echter staat er nu Q1 waar voorheen wel februari stond. Meer mensen die opgeschoven/aangepast zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Chaos-Zero op 07-01-2022 14:58 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Chaos-Zero schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:57:
Mijn Steamdeck zou eigenlijk in december komen maar is natuurlijk verplaatst naar februari. Echter staat er nu Q1 waar voorheen wel februari stond. Meer mensen die opgeschoven/aangepast zijn?
Ja hier ook: Your expected order availability: Q1 2022 (via: https://store.steampowered.com/steamdeck) ik weet alleen niet of er bij mij ook ooit February stond (nadat December niet haalbaar was).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er heeft nooit februari gestaan. Er was altijd alleen december, Q1 en Q2 edg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Tadango schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:04:
Er heeft nooit februari gestaan. Er was altijd alleen december, Q1 en Q2 edg.
Staat mij bij dat ik een mailtje kreeg waarin stond dat het van december naar februari was verschoven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Staat mij bij dat ik een mailtje kreeg waarin stond dat het van december naar februari was verschoven.
In de email wel maar op de reservering pagina heeft dat nooit gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Ik zat net te kijken naar de mails die ik heb gehad van Valve over de Deck maar ik zie momenteel alleen de pre-order mail in mijn inbox staan :?
Op mijn pre-order site staat ook Q1 2022.... Dat terwijl ik kan zweren dat het februari was.Hhhhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheshireCat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-08 21:21
Hier in Augustus besteld, staat nog dteeds Q2 22 via laatste email.
Pagina: 1 ... 9 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.