• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Magic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Dat bedoelde ik met "negeren", maar bijvoorbeeld ni no kuni is al eens voor 9 euro in de aanbieding geweest, die wil ik voor dat geld wel meepakken mocht ie nog een keer zo diep gaan, maar dan kan ik hem dus niet hiden :)

Andere games die ik bijvoorbeeld al op andere platforms heb (en niet wil dubbeldippen) of sowieso niet in geintereseerd ben hide ik uiteraard :)
Wat je volgens mij kan doen (maar het is wel wat werk) is het item op je wishlist zetten en dan bewerken. Dan kan je een treshold voor de 'desired price' zetten. Alleen wanneer het spel daaronder komt krijg je een notificatie of email. Je zou moeten testen of je m dan ook kan 'hiden' terwijl hij wel op je wishlist blijft staan.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Magic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Het nadeel is dat de hottest deals sectie eigenlijk een roulatie is van elke keer dezelfde games. Borderlands legendary collection, ni no kuni, figmet en bioshock zijn praktisch 365 dagen in het jaar ergens in de aanbieding. nu kun je de games wel negeren, maar als je wacht op een nog diepere aanbieding dan moet je ze tolereren. Het zou mooi zijn als ze games die weinig in de aanbieding zijn wat hoger zouden presenteren. :)
Inderdaad :)
Ik denk dat 'hottest games' gewoon werkt met een populariteitsranking op basis van clicks, dus niet vreemd. Ik blijf het praktisch vinden omdat ik niet zo vaak games koop, en je kan inderdaad games 'hiden'.
Vergeet ook niet dat DekuDeals een recommender system bevat.

(De kwaliteit van de aanbevelingen hangen natuurlijk wel af van de games die je hebt en de ratings die je geeft.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:27:
Vergeet ook niet dat DekuDeals een recommender system bevat.

(De kwaliteit van de aanbevelingen hangen natuurlijk wel af van de games die je hebt en de ratings die je geeft.)
Ik gebruikte het recommended systeem eigenlijk nooit, bijvoorbeeld ik heb starlink en pinballFX heb, dus vrijwel alle DLC voor die games staat er in. Ik heb picross S1, dus dan wordt S2, S3, S4, S5 enzovoort ook aanbevolen. Dan is de eerste pagina al gevuld :P

Echter met jouw linkje, gefilterd op aanbiedingen is hij wel ineens heel interessant. Zo had ik em nog nooit gezien, zeer praktisch en zou m.i de standaard moeten zijn :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Magic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:47:
Ik heb picross S1, dus dan wordt S2, S3, S4, S5 enzovoort ook aanbevolen.
Hier geen last van.
spoiler:
Ik heb alle Picross games al. :X

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Zou het zo kunnen zijn dat vrijdag as, Skyward Sword al in de schappen ligt? :o
@sderooij ja toch? Komt deze week toch uit?
16 juli is vrijdag.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 13-07-2021 11:02 ]

• sderooij
L23 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:01:
@sderooij ja toch? Komt deze week toch uit?
16 juli is vrijdag.
Voor mijn gevoel is het nog Mei :P
@RayNbow Rare spoiler RayNbow, schaamte? :p

Ik kijk zelf nooit in de eshop. De paar games die ik wil staan in de wishlist en dan stuurt Nintendo wel een mail als ze in de aanbieding zijn. Maar begrijp dat dit maar bij een handvol games werkt.
Kennis van nieuwe games krijg ik voornamelijk van dit topic, budgetgaming, dekudeals en Youtube reviews/aanbevelingen (SwitchUp verteld ook welke games in de aanbieding de moeite waard zijn en welke je beter kan laten liggen).
Websites kijk ik eigenlijk steeds minder voor games, Nintendolife vindt ik de laatste tijd steeds minder worden en van de interessantere dingen maken ze ook Youtube content van.

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 13-07-2021 11:14 ]

L23 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:09:
@RayNbow Rare spoiler RayNbow, schaamte? :p
Ik had ook veel extra enters kunnen plaatsen om de punchline iets later binnen laten te komen. :p
Ik kijk zelf nooit in de eshop.
Ik kijk zelf ongeveer elke week wel bij de nieuwe releases en de coming soon sectie van de eShop (EU en JP). Soms vind je dan een onderbelichte titel.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:01
https://www.theverge.com/...nnected-wearos-smartwatch

Wie wíl dit betalen? Doelgroep Tagheuer en Mario liggen volgens mij mijlenver uit elkaar..
@DCNY Gelimiteerd, dus de collector koop het wel. Ziet er wel goedkoop uit met dat schermpje, bij een mechanisch uurwerk kan ik de vraagprijs nog begrijpen.

Verwijderd

Zijn er hier gamers die tevreden zijn met hun Nintendo Switch Lite?

Ik denk erover om een Lite te halen. Lijkt mij leuk om wat typische Nintendo games te spelen en het scheelt toch weer 100 euro. Ik zie mijzelf ook vaker handheld gamen, bijv. 's avonds als mijn vriendin tv kijkt. Nadeel is dan wel dat we niet samen kunnen gamen, maar ze is toch niet echt een gamer. Als handheld lijkt de reguliere Switch mij wat "logger" dan de Lite en dat is ook een reden naast de prijs dat ik de Lite overweeg. Ik ken een aantal Switch bezitters en die waarschuwen mij juist om geen Lite te nemen met als argument dat het hele concept van de Switch als hybride console niet aanwezig is.

Heb wat research gedaan en zie dat je met een Nintendo Online subscription kan saven in de cloud (m.u.v. een paar games) en dus evt. in de toekomst nog kan overstappen naar een reguliere Switch. Dus als zo'n Lite naar meer smaakt dan kan ik dat altijd nog overwegen. Maar in dat geval is het beter om gelijk een reguliere Switch te kopen Lastig... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2021 16:45 ]

• sderooij
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:43:

Ik denk erover om een Lite te halen. Lijkt mij leuk om wat typische Nintendo games te spelen en het scheelt toch weer 100 euro. Ik zie mijzelf ook vaker handheld gamen, bijv. 's avonds als mijn vriendin tv kijkt. Nadeel is dan wel dat we niet samen kunnen gamen, maar ze is toch niet echt een gamer. Als handheld lijkt de reguliere Switch mij wat "logger" dan de Lite en dat is ook een reden naast de prijs dat ik de Lite overweeg. Ik ken een aantal Switch bezitters en die waarschuwen mij juist om geen Lite te nemen met als argument dat het hele concept van de Switch als hybride console niet aanwezig is.

Heb wat research gedaan en zie dat je met een Nintendo Online subscription kan saven in de cloud (m.u.v. een paar games) en dus evt. in de toekomst nog kan overstappen naar een reguliere Switch. Dus als zo'n Lite naar meer smaakt dan kan ik dat altijd nog overwegen. Maar in dat geval is het beter om gelijk een reguliere Switch te kopen Lastig... :P
Ik heb er 8 maanden een intensief gebruikt, maar weggedaan omdat ik bepaalde features miste zoals support voor spellen als Mario party.

Uiteindelijk vond ik het alsnog prettig om docked te kunnen spelen. Als je niet perse ALLEEN maar handheld moet spelen, zou ik een normale switch nemen.

Maar ook komt er binnenkort een OLED model, denk voor puur handheld spelen is dat helemaal een genot over het huidige lcd scherm.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Voordelen zijn natuurlijk allemaal ook zelf te bedenken. Je kunt altijd de joycons wisselen, groter scherm, ieg de mogelijkheid tot docken, enkele (ook echt enkele) games dit niet (goed) speelbaar zijn op de Lite.

Ik speel redelijk veel handheld maar kunnen docken en af en toe paar uur op de tv spelen is wel fijn. Pro controller erbij (kun je later bekijken natuurlijk).

Geen idee hoe de Lite voelt maar mijn Switch met een Skull & Go grip is prima te hanteren, fijn in de hand (met de grip), niet zwaar etc.

Ik heb een gewone Switch en de Lite heeft (nog (nu)) een kleiner scherm. Lijkt mij echt niks. Oled kom maar. :+

[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 13-07-2021 17:33 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Verwijderd

Natuurlijk is de kans best groot dat ik uiteindelijk ook lekker docked wil spelen. Ik denk nu van niet, maar dat kan wel veranderen. In dat geval haal ik liever het nieuwe model over een paar maanden. Lite kan dan wel ter overbrugging als ik besluit om wat geld kapot te slaan. :P

Goed, ga er nog even wat nachtjes over slapen.

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022

Ik heb een switch lite en daar is prima op te spelen. Heb ook de lite gekocht omdat ik alleen interesse had om handheld te gamen. Heb niet het idee dat ik iets mis, dus ik heb er ook nog nooit aan gedacht om te upgraden. Ook niet voor de oled versie.
Twee Switch systemen kopen voor hetzelfde doel is natuurlijk een stuk duurder. Voor wat je er allemaal bij krijgt zou ik 100 euro extra betalen. Voor mij persoonlijk is de normale Switch altijd een prima handheld geweest, niet te log. Een 6,2 inch of 7 inch scherm lijkt me ook comfortabeler om op te gamen dan op een 5,5 inch scherm.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 08:25
@Verwijderd ik heb een week de Lite gehad, ik vond persoonlijk het scherm te klein voor BOTW. Ik heb daarna een gewone Switch gekocht, vond ik veel prettiger voor handheld gamen door het iets grotere scherm. De lite was wel super compact, dus voor met name on-the-go gamen misschien nét iets praktischer. Maar als je - net zoals ik - veel thuis handheld doet (en af en toe on the go) - zou ik persoonlijk de gewone Switch aanraden (of de OLED..). Want die OLED 7” versie lijkt me helemaal fantastisch.

Ik weet niet of er nog winkels zijn die hem op display hebben zoals de mediamarkt, dan zou je eens kunnen vergelijken qua scherm grootte.

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik game zelf het liefste handheld. Maar de mogelijkheid om af en toe toch een potje Mario kart te doen met m'n vriend of met bezoek, is wel ideaal. Ook als ik een game speel die hij geweldig vindt, kan hij docked natuurlijk veel makkelijker meekijken. Daarnaast -en nu klink ik heel lui- is 't dock een ideale oplader, met minimaal risico om die switch ergens over de grond de zien zeilen omdat je achter de laadkabel bleef hangen.

Mijn intentie was vooraf om 100% handheld te spelen. Dat haal ik in de praktijk niet en ik ben dan ook heel blij dat ik de gewone switch heb gekocht.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Mijn Switch heb ik sinds de release in 2017 en heb thuis bijna altijd docked gespeeld en onderweg naar kantoor bijna dagelijks handheld. Deze heb ik niet vervangen voor de V2, omdat ik een powerbank heb die de Switch 4 a 5 keer kan opladen.

Ik heb nooit de behoefte gehad om voor de Lite te gaan, omdat ik het kleinere scherm een minpunt vind en er geen joycons zijn. Heb je een probleem met de controller van de Lite, moet de hele Lite naar Nintendo.

Als ik nog geen Switch had of nu mijn Switch zou moeten vervangen zou ik wel voor de OLED gaan, maar zolang mijn Switch het doet ga ik niet voor de OLED.

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:45
Is er een website waar ik makkelijk in de gaten kan houden welke eshop games er in de sale zijn? Het liefst een pagina waar ik een profiel met een verlanglijstje kan aanmaken. Ik heb een paar leuke games gezien, maar ze zijn toch net te duur om ze direct te kopen (en ik heb nog een aardige backlog aan fysieke games).

• sderooij
abc874 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:07:
Is er een website waar ik makkelijk in de gaten kan houden welke eshop games er in de sale zijn? Het liefst een pagina waar ik een profiel met een verlanglijstje kan aanmaken. Ik heb een paar leuke games gezien, maar ze zijn toch net te duur om ze direct te kopen (en ik heb nog een aardige backlog aan fysieke games).
https://www.budgetgaming.nl/ :)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:46
https://www.dekudeals.com/

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik dacht even dat mijn browser nog open stond in dit topic, want gisteren hadden we bijna dezelfde vraag met een paar antwoorden eronder. Ook in de TS staat e.e.a. genoemd.....

https://www.nintendolife...._an_incredibly_simple_fix

Zag dit filmpje net voorbij komen op Nintendolife. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Stukje papier in je Joy-con en het drift probleem is opgelost. Zelf nog niet uitgetest, maar ik merk wel dat de drift verdwijnt als ik de behuizing van de Joy-con indruk.

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 14-07-2021 11:48 ]

• Magic
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[YouTube: How To Fix Your Joycon Drift Permanently!]

https://www.nintendolife...._an_incredibly_simple_fix

Zag dit filmpje net voorbij komen op Nintendolife. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Stukje papier in je Joy-con en het drift probleem is opgelost. Zelf nog niet uitgetest, maar ik merk wel dat de drift verdwijnt als ik de behuizing van de Joy-con indruk.
Ik heb 2 joycons die allebei wat drift vertonen, heb al spare sticks thuisliggen, maar vanavond dit maar eens eerst proberen.

Magic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb 2 joycons die allebei wat drift vertonen, heb al spare sticks thuisliggen, maar vanavond dit maar eens eerst proberen.
Benieuwd naar je resultaten!
Magic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb een linker Joy-con die drift vertoond, Mario rood gekocht op Amazon Japan en is al meer dan twee jaar oud. Ik fix het ook liever zelf. Waar heb jij de schroevendraaier en spare sticks gekocht?

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:01:
[...]

ik laat het weten :)
L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb een linker Joy-con die drift vertoond, Mario rood gekocht op Amazon Japan en is al meer dan twee jaar oud. Ik fix het ook liever zelf. Waar heb jij de schroevendraaier en spare sticks gekocht?
De schroevendraaier die ik gebruik zit bij een ifixit kitje in die ik jaren heb. De sticks heb ik al tijden geleden bij aliexpress gehaald:

https://nl.aliexpress.com/item/4000130014457.html
en
https://nl.aliexpress.com/item/4000028407524.html

2 verschillende soorten omdat ik benieuwd was naar het verschil, 1 kit heeft ook gereedschap, maar die heb ik nooit gebruikt. Ik heb het setje joycons van een maat van me voorzien van 2 verschillende types (groen/blauwe ribbonkabel) en er is nooit verschil gemerkt :P

[ Voor 70% gewijzigd door Magic op 14-07-2021 12:07 ]

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025

Ik heb pas een Switch Lite gekocht "voor erbij". Had een normale Switch, maar die heb ik verkocht omdat ik ook de Switch OLED ga kopen. De Lite is wel lekker handzaam en licht, het scherm is wat scherper (meer pixels per inch) maar wel kleiner. Ik vind vooral de D-pad fijn en aangezien ik vooral een handheld gamer ben vond ik het wel de moeite waard. Maar je kunt hem dus echt niet docken, dus mocht je daar behoefte aan krijgen op een gegeven moment dan kan het gewoon niet. :D

Ik heb hem overigens tweedehands (maar in nieuwstaat) kunnen kopen voor 120 euro, dus je kunt voor weinig geld instappen.

• sderooij
Ter info: https://www.coolblue.nl/p...-zelda-skyward-sword.html

Ik dacht die zelda joycons overal waren uitverkocht. Hopelijk morgen binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door sderooij op 14-07-2021 14:11 ]

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:59
sderooij schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:11:
Ter info: https://www.coolblue.nl/p...-zelda-skyward-sword.html

Ik dacht die zelda joycons overal waren uitverkocht. Hopelijk morgen binnen :)
Bedankt voor de tip, toch nog maar even besteld :)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb de mijne geannuleerd (bol.com) omdat ik de nieuwe Oled koop. 350-80=270 euro kostende Oled!
I is Smart!

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

The Chosen One schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:26:
Ik heb de mijne geannuleerd (bol.com) omdat ik de nieuwe Oled koop. 350-80=270 euro kostende Oled!
I is Smart!
Die prijs mag je gerust even uitleggen, want voor 270 wil ik er ook wel een :p
@JackAvery Volgens mij geeft The Chosen One gewoon geld uit aan de Zelda Joy-cons om het vervolgens te annuleren en als winst te zien bij de aankoop van het OLED model :P
L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:37:
@JackAvery Volgens mij geeft The Chosen One gewoon geld uit aan de Zelda Joy-cons om het vervolgens te annuleren en als winst te zien bij de aankoop van het OLED model :P
Natuurlijk :+

Ik vroeg het omdat er vandaag een specifieke deal is bij de Franse keten Fnac waardoor je via het kopen van cadeaubonnen met korting de OLED kan preorderen aan 300 euro. Misschien was er nog iets beter :p
JackAvery schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Natuurlijk :+

Ik vroeg het omdat er vandaag een specifieke deal is bij de Franse keten Fnac waardoor je via het kopen van cadeaubonnen met korting de OLED kan preorderen aan 300 euro. Misschien was er nog iets beter :p
Is uiteindelijk 315 euro begrijp ik vanwege de verzendkosten. Maar voor jou nog niet de moeite waard om te upgraden naar het OLED model?
L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Is uiteindelijk 315 euro begrijp ik vanwege de verzendkosten. Maar voor jou nog niet de moeite waard om te upgraden naar het OLED model?
Zeer verleidelijk, maar geen noodzaak.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Heeft iemand een tip welke game mee te nemen voor onderweg op vakantie?

Ik heb gespeeld:
Mario Odyssee
Pokemon Let's go
Pokemon Sword en Shield + Isle of Armor

Ik heb ongespeeld in de kast liggen:
Donkey Kong Tropical Freeze
Zelda BOTW (wel in begonnen en wil het wel nog een kans geven, maar vond het begin vrij ingewikkeld. Heb verder ook geen Zelda games gespeeld)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
de Foarsitter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:42:

Ik heb gespeeld:
Mario Odyssee
Pokemon Let's go

Zelda BOTW (wel in begonnen en wil het wel nog een kans geven, maar vond het begin vrij ingewikkeld. Heb verder ook geen Zelda games gespeeld)
Vindt je smash brawl niks of mario kart

Burp

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53

Ik heb gespeeld:
Mario Odyssee
Pokemon Let's go

Zelda BOTW voelt als een must have, maar ik ben bang dat het voor mij een te groot spel is. Vroeger wel eens een spel gespeeld waarbij je met een persoon door een open wereld moest lopen. Ik voelde me toen al vrij snel verloren en had geen flauw idee wat ik moest doen. Ik ben bang dat ik hetzelfde ga ervaren met Zelda.

Wat is trouwens je exacte vraag? Wil je een (on)gespeeld spel meenemen uit je eigen collectie? Of ben je op zoek naar een nieuwe aankoop? Indien het laatste dan vind ik Mario Kart inderdaad een must have.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 14-07-2021 17:04 ]

• sderooij

Ik heb gespeeld:
Mario Odyssee
Pokemon Let's go

Donkey Kong Tropical Freeze is enorm gaaf, maar zeker niet als enige spel gezien het ENORM frustrerend is om level 6-2 voor de 80ste keer te doen :P

Botw inderdaad een must have zou ik zeggen :)
Eventueel Ori ook?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

meesje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:00:
[...]
Zelda BOTW voelt als een must have, maar ik ben bang dat het voor mij een te groot spel is. Vroeger wel eens een spel gespeeld waarbij je met een persoon door een open wereld moest lopen. Ik voelde me toen al vrij snel verloren en had geen flauw idee wat ik moest doen. Ik ben bang dat ik hetzelfde ga ervaren met Zelda.
De vrijheid om te doen wat je wilt, wanneer je wilt, waar je maar wilt is één van de dingen die juist een open wereld spel mooi maken. Al zal je met zelda altijd een aantal dingen af moeten werken (vrijspelen) voor je bepaalde dingen kan. Dat is het rpg element zeg maar.
Het menu is wel dusdanig goed dat je de quests goed bij kan houden wat je zou kunnen doen (of -moet- doen zoals jij het brengt)
Het is in mijn ogen niet een spel voor snel tussendoor, maar iets waar je tijd voor neemt en ook wel even bezig mee bent. En hoewel het een open wereld is, je begint klein en de eerste paar uur wordt je nog wel een beetje bij de hand genomen. Hier komt ook dat "vrijspelen" element bij kijken.

Iets dat ik overigens ook terug zie bij Fenyx Rising. Vooral de derde DLC (lost gods) kan me goed vermaken. Groot nadeel van dit deel is dat het van First Person perspectief naar forced 3/4 birds eye perspectief gegaan is. Maar als je daar eenmaal aan gewend bent is het een verfrissend nieuw deel. Eigenlijk groter dan beide voorgaande DLC's bij elkaar.
De balans is beter dan bij het origineel (vanilla) en ook hier speel je stapje voor stapje gebieden vrij. (alhoewel je met de juiste tactiek eigenlijk vrij snel overal heen kan gaan bij zelda).
Samenvattend de season pass in mijn ogen:
dlc 1: veel puzzels weinig vechten
dlc 2: kon me niet erg bekoren, meer vechten maar het verhaal hoort er niet erg bij. Het spreekt me gewoon niet aan. Ik vermoed dat ik halverwege op ben gehouden / gepauzeerd.
dlc 3: nu mee bezig, anders maar erg leuk. Dikke 15 uur inzitten nu (completist style), weinig vaults, heel veel combats en de overpowered issues bij het origineel zijn aangepakt. Ook wat nieuwe vijanden. In mijn ogen de beste van de serie, waarschijnlijk alleen al het geld voor de season pass waard.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:23

Ik heb gespeeld:
Mario Odyssee
Pokemon Let's go

Beetje afhankelijk van wat je als "onderweg" beschouwd. Wil je wat uurtjes opvullen, of wil je iets snel op kunnen pakken en weer weg kunnen leggen? Want een Pokemon lijkt mij iets geschikter als het om snel oppakken/wegleggen gaat, terwijl de rest meer voor wat meer uur is.
meesje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Wat is trouwens je exacte vraag? Wil je een (on)gespeeld spel meenemen uit je eigen collectie? Of ben je op zoek naar een nieuwe aankoop? Indien het laatste dan vind ik Mario Kart inderdaad een must have.
BotW verteld je eigenlijk niet waar je heen moet, zodra je het startgebied hebt gehad staat het je vrij om te gaan en staan waar je wilt, je wordt nergens heen gestuurd. Ik vond dat juist een voordeel aan BotW, het voelt niet alsof je ergens heen moet gaan of een bepaalde kant op wordt gestuurd doordat de andere kant enorm sterke vijanden heeft.

Daarnaast, de wereld is wel groot, maar ieder gebied is voldoende uniek om je toch een gevoel te laten houden waar je bent en waar je heen gaat. Omdat het spel je niet verteld waar je heen moet, had ik ook niet het gevoel dat ik maar door de wereld reisde omdat ik van A naar B moet omdat er bij B wat te doen is, maar het nodigt echt uit tot ontdekken, in plaats van alleen maar tijdvulling te zijn. Ik vond de wereld dan ook niet echt gigantisch aanvoelen, hij is groot en er is genoeg te ontdekken, maar je bent tegelijk niet uren onderweg om ergens te komen.

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Operatie voltooid en de eerste indruk lijkt positief, ik heb een aantal minuten met tussenpozen getest, en hoewel de cursor nog een enkele keer iets langzamer naar het centrum terugkeerde, heb ik geen last van "zwevende" input meer gehad, terwijl ik dat daarvoor zeer consequent kon aantonen.

Ik heb een stukje karton van 0,67mm dik gebruikt. in de video geven ze 1mm dik aan, maar ook "visitekaartje", welke met 300g/m2 doorgaans zo'n 0,4mm dik is. ik heb ook geprobeerd met het karton en een 250g/m2 papiertje er bovenop, maar dan lijkt de behuizing niet helemaal goed meer te sluiten, en gezien de triwing schroefjes sowieso al superbroos zijn, wou ik daar geen extra kracht op laten zetten.

De tijd zal blijken of dit een permanente fix is :)

Magic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Operatie voltooid en de eerste indruk lijkt positief, ik heb een aantal minuten met tussenpozen getest, en hoewel de cursor nog een enkele keer iets langzamer naar het centrum terugkeerde, heb ik geen last van "zwevende" input meer gehad, terwijl ik dat daarvoor zeer consequent kon aantonen.

Ik heb een stukje karton van 0,67mm dik gebruikt. in de video geven ze 1mm dik aan, maar ook "visitekaartje", welke met 300g/m2 doorgaans zo'n 0,4mm dik is. ik heb ook geprobeerd met het karton en een 250g/m2 papiertje er bovenop, maar dan lijkt de behuizing niet helemaal goed meer te sluiten, en gezien de triwing schroefjes sowieso al superbroos zijn, wou ik daar geen extra kracht op laten zetten.

De tijd zal blijken of dit een permanente fix is :)
Grappig, ik ben ook net klaar. Ik had nog een schroevendraaier liggen voor de Gameboy en die werkte ook op de Joy-cons. Ik was begonnen met 0,3 mm, maar dat hielp niet. Dus nog een keer geopend en dus 2 keer 0,3 mm en wat plakband gebruikt, zal ook wel iets van 0,67 mm zijn :P
Even kort Bioshock Infinite opgestart en tot nu toe geen zwevende input. Bij mij zweefde het wat naar links en rechts en stond ik ook minder snel stil, het voelt nu directer aan.

Of het een permanente fix is, dat is afwachten, ik denk dat het ooit wel een keer terug komt. Ik laat het weten.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 14-07-2021 20:42 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik vraag me af of een stukje karton in de behuizing steken een degelijke fix is voor de slijtage van de sticks. Als je de onderdelen in de stick behuizing strakker op elkaar drukt slijt dat gewoon verder weg en zit je straks met hetzelfde probleem natuurlijk.

Ik heb het probleem met mijn linker joycon een tijd terug opgelost door een stick gewoon te vervangen, kleine moeite, paar schroefjes (wel de juiste schroevendraaier hebben natuurlijk, wat gepriegel, maar exact dezelfde stick als die Nintendo gebruikt kost anderhalve euro in China. Geen issues meer sindsdien. Tot deze ook slijt natuurlijk, dat is onvermijdelijk, maar ook dan is hem weer vervangen een fluitje van een cent :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Spike_wolf schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:28:
Ik vraag me af of een stukje karton in de behuizing steken een degelijke fix is voor de slijtage van de sticks. Als je de onderdelen in de stick behuizing strakker op elkaar drukt slijt dat gewoon verder weg en zit je straks met hetzelfde probleem natuurlijk.

Ik heb het probleem met mijn linker joycon een tijd terug opgelost door een stick gewoon te vervangen, kleine moeite, paar schroefjes (wel de juiste schroevendraaier hebben natuurlijk, wat gepriegel, maar exact dezelfde stick als die Nintendo gebruikt kost anderhalve euro in China. Geen issues meer sindsdien. Tot deze ook slijt natuurlijk, dat is onvermijdelijk, maar ook dan is hem weer vervangen een fluitje van een cent :)
Ik had nog geen vervangende onderdelen besteld. Ik verwacht inderdaad dat de joystick gewoon verder slijt, maar zo verleng je wel de duur. Ik ben benieuwd hoe lang. Ik opende voor de eerste keer een Joy-con, het is een iets snellere fix dan de joystick vervangen, geen kabeltjes los maken etc. Maar het blijft gepriegel.

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Ik had nog geen vervangende onderdelen besteld. Ik verwacht inderdaad dat de joystick gewoon verder slijt, maar zo verleng je wel de duur. Ik ben benieuwd hoe lang. Ik opende voor de eerste keer een Joy-con, het is een iets snellere fix dan de joystick vervangen, geen kabeltjes los maken etc. Maar het blijft gepriegel.
True. Maar again, voor 3 euro heb je twee sticks, dus dat is de moeite ook niet. En je hoeft niets te solderen ofzo, een paar schroefjes en een ribbon cable uit een clip losmaken en weer vast zetten, dat is alles. Goed te doen, ook zonder electronica skills. Maar het is wat gepriegel inderdaad :)

Humankind… be both.

Spike_wolf schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:42:
[...]

True. Maar again, voor 3 euro heb je twee sticks, dus dat is de moeite ook niet. En je hoeft niets te solderen ofzo, een paar schroefjes en een ribbon cable uit een clip losmaken en weer vast zetten, dat is alles. Goed te doen, ook zonder electronica skills. Maar het is wat gepriegel inderdaad :)
Het kost inderdaad niks, maar als je het niet in huis hebt :p Het is alleen afwachten hoe lang deze oplossing werkt, wellicht gaat een joystick nu twee keer zo lang mee.

Goed te doen zonder electronica skills vind ik moeilijk te zeggen. Ja, ik vind het makkelijk. Maar er zijn ondanks de waarschuwingen altijd mensen die het voor elkaar krijgen een kabel of connector te mollen. Alleen al door het onvoorzichtig te openen. Voor sommige mensen is het echt beter dat ze het gewoon opsturen naar Nintendo.

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 14-07-2021 21:49 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Het kost inderdaad niks, maar als je het niet in huis hebt :p Het is alleen afwachten hoe lang deze oplossing werkt, wellicht gaat een joystick nu twee keer zo lang mee.
Oh tuurlijk, zonder materiaal is een tijdelijke oplossing altijd beter dan geen oplossing :)
Goed te doen zonder electronica skills vind ik moeilijk te zeggen. Ja, ik vind het makkelijk. Maar er zijn ondanks de waarschuwingen altijd mensen die het voor elkaar krijgen een kabel of connector te mollen. Alleen al door het onvoorzichtig te openen. Voor sommige mensen is het echt beter dat ze het gewoon opsturen naar Nintendo.
Ligt dat aan ontbrekende electronica skills, of is dat gewoon algemene lompheid? :P

Humankind… be both.

• Magic
  • Niet online
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, de theorie in het filmpje is dat het slijpsel nu ook weggeveegd kan worden, maar slijtage houd je altijd natuurlijk.

Aan de andere kant, ook de sticks in een PS4/Xbox/pro controller slijten, en toch is drifting daar een veel minder issue.

Mocht het probleem toch terugkomen dan zijn we weer wat wijzer, en dan kan de methode ook meteen de prullenbak in, want eer je hem zover uit elkaar hebt dat je het kartonnetjes kan plaatsen, kun je ook praktisch de stick zelf al vervangen :)

Spike_wolf schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:54:
Ligt dat aan ontbrekende electronica skills, of is dat gewoon algemene lompheid? :P
Dat is inderdaad gewoon lompheid :p Geen geduld of niet in willen verdiepen. Ik heb op Reddit regelmatig Joy-con of Game Boy backlit schermpjes installeren verkeerd zien gaan terwijl het bijna plug and play is.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Magic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:56:
Aan de andere kant, ook de sticks in een PS4/Xbox/pro controller slijten, en toch is drifting daar een veel minder issue.
Het verschil is dat die sticks een stuk groter en robuuster zijn. Plus dat er meer fabrikanten zijn die die dingen maken en dat die form factor al vrij lang gebruikt wordt. Van de soort sticks die in de Switch zitten zijn er maar twee varianten, en die zijn sinds de introductie niet veranderd verder.
Het is jammer dat daar geen verbeteringen in aangebracht lijken te worden, helemaal met de wereldwijde backlash over de drift issues en met de gigantische hoeveelheid sticks die Nintendo inkoopt zou je verwachten dat ze enigszins input zouden hebben over kwaliteitsverbeteringen.

Maar ach, als je voor een paar euro en een half uurtje prutsen het probleem verhelpt... Wel jammer voor de "gewone" mens die de joycon gewoon weggooit en een nieuwe set koopt natuurlijk.

Humankind… be both.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
maar exact dezelfde stick als die Nintendo gebruikt kost anderhalve euro in China.
Nja, maar is het niet zo dat je sinds kort btw/invoerrechten/whatever dient te betalen voor alle zendingen uit China (dankjewel EU) zodat twee sticks van anderhalve euro elk heel wat meer kosten?
RangedNeedles schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:25:
[...]

Nja, maar is het niet zo dat je sinds kort btw/invoerrechten/whatever dient te betalen voor alle zendingen uit China (dankjewel EU) zodat twee sticks van anderhalve euro elk heel wat meer kosten?
Op Amazon.nl kun je twee sticks voor 9 euro halen + evt. verzendkosten afh. totaalbedrag bestelling. Het kost wel meer, maar je hebt dan geen gedoe met importkosten.

In ander nieuws, een nieuwe SMTV trailer: YouTube: Shin Megami Tensei V - Story Trailer - Nintendo Switch
(Geen embed vanwege leeftijdsrestrictie)

[ Voor 51% gewijzigd door RayNbow op 15-07-2021 06:13 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:33
RangedNeedles schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:25:
[...]

Btw over anderhalve euro is dertig cent, dat blijft goedkoop. Wel komt er binnenkort een einde aan de speciale status van China waardoor de verzendkosten flink zullen oplopen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
https://nl.ign.com/the-le...d-hd-uniek-en-frustrerend

Review van zelda skyward sword. De omzetting van motion controls naar stickcontrols blijkt niet heel geweldig te zijn. We gaan het vrijdag zien. Heb deze namelijk om een of andere reden nog nooit gespeeld en dat terwijl ik wel de Wii en het spel heb (maar meestal uitgeleend)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

hcQd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:15:
[...]

Btw over anderhalve euro is dertig cent, dat blijft goedkoop.
Maar hoeveel zijn de administratiekosten die PostNL er bovenop gooit? ;)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:46
harley schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:41:
https://nl.ign.com/the-le...d-hd-uniek-en-frustrerend

Review van zelda skyward sword. De omzetting van motion controls naar stickcontrols blijkt niet heel geweldig te zijn. We gaan het vrijdag zien. Heb deze namelijk om een of andere reden nog nooit gespeeld en dat terwijl ik wel de Wii en het spel heb (maar meestal uitgeleend)
Grappig, 3 reviews gekeken en die zeggen juist dat het wel goed werkt. (Nintendo Life, Nintendroid en PU)

• Magic
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:42:
[...]

Niets, gezien je bij AliExpress de BTW al in het voren betaald. Zolang je onder de 120 euro blijft het bij de BTW wat je extra betaald :)

En als je bij een andere (niet EU) webshop besteld die btw niet in het voren int dan is het 4 euro per pakketje. Nog steeds prima te doen in het geval van een setje joycon dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 15-07-2021 08:05 ]

Magic schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Niets, gezien je bij AliExpress de BTW al in het voren betaald. Zolang je onder de 120 euro blijft het bij de BTW wat je extra betaald :)
Ah, ik heb een tijdje niets bij Ali gehaald, maar als zij van tevoren de BTW regelen, dan is dat mooi. :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:33
RayNbow schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:42:
[...]

Vier euro als PostNL de btw-afdracht moet doen, niets als dat al door de verzender is geregeld.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Magic schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:03:
[...]

En als je bij een andere (niet EU) webshop besteld die btw niet in het voren int dan is het 4 euro per pakketje. Nog steeds prima te doen in het geval van een setje joycon dus :)
vorige week zelfs een shop/store waarbij de producten vanuti Belgie verstuurd! Dat was voor mij nieuw (spanje/duitsland wel vaker gehad). De BTW werd direct doorbelast bij de betaling aan Ali. Niet de indruk dat het 'sneller' gaat vanuit belgie.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RangedNeedles
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:52:
[...]

vorige week zelfs een shop/store waarbij de producten vanuti Belgie verstuurd! Dat was voor mij nieuw (spanje/duitsland wel vaker gehad). De BTW werd direct doorbelast bij de betaling aan Ali. Niet de indruk dat het 'sneller' gaat vanuit belgie.
offtopic:
Met Bpost is dat nooit :+ Als we hier kunnen kiezen tussen een verzending (niet per se Ali of zo) met PostNL of Bpost, doe dan maar die eerste. Dan komt het inderdaad veel sneller en goedkoper aan, zonder dat het pakketje kwijt geraakt.

Goed om te weten dat bestellen van AliExpress wat makkelijker blijft, maar tegelijkertijd had ik ook gelezen dat in onze buurlanden de extra kosten (als die er dan wel zijn) veel lager zijn dan wanneer je in BE woont en het door Bpost moet worden afgehandeld. Dan betaal je echt veel meer. Het zou zelfs goedkoper zijn om het naar NL te laten sturen en dan van daaruit met PostNL naar BE 8)7 Daar is al heel wat commotie over geweest dat ik er van in het begin inzit met de gedachte van, okee, whatever, ik bestel wel niets meer uit het buitenland :D
Bloomberg schat in een artikel dat het nieuwe OLED model ongeveer 10 dollar meer kost om te produceren. Hierbij rekenen ze 3 tot 5 dollar extra voor het scherm, 3.5 dollar voor de upgrade naar 64GB, en een paar dollars voor de andere upgrades. Dit is wat extra bewijs voor het idee dat Nintendo met het OLED model de marges op hardware verder probeert te laten groeien.

Nu is het nog wat vroeg dag om dit als 'waarheid' aan te nemen. Zo blijkt uit FCC documentatie dat de antenne van de Switch OLED (hoe gaan we dit afkorten...?) vervangen is. De modellen uit 2017 en 2019 gebruiken een PCB antenne, deze wordt omgeruild voor een LDS antenne, een techniek die bvb. in smartphones gebruikt wordt om de antenne in de body te printen. Deze antenne kost ook weer iets meer, en zou een positieve impact kunnen hebben op de wifi/bluetooth ontvangst van de console. Mogelijk zijn er nog meer interne veranderingen waar we nog niet van weten.

Ter illustratie een plaatje van de huidige Switch antenne en hoe een LDS antenne er in een smartphone uit kan zien.

Overigens blijkt uit diezelfde documentatie dat de serienaam van het model HEG-001 wordt. De meeste info valt helaas nog onder embargo, maar de FCC heeft de engineering sample van het OLED model reeds een jaar geleden ontvangen voor tests.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2021 10:22 ]

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:59
De Skyward Sword Joy-Cons zijn binnen, ze zijn beduidend donkerder dan lijkt uit alle plaatjes die ik gezien heb, op de afbeelding op het doosje zijn ze ook lichter van kleur.

Desalniettemin ik ben er blij mee :) (al wordt mijn verzameling switch controllers wel erg groot zo :D )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m3HnN4b4GVbtEkv303EyHAtItU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EK7kEspQMODvchpXI4mIWKGW.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt ook een fysieke versie in Europa uit. Wel apart voor Nintendo dat ze deze pas later aankondigen.

• G33st
  • Laatst online: 23:35
L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Vraag me dan wel af wat er aan de hand is met die download required meldingen op de doosjes. Waarom wordt dat net als bij Tony Hawk vermeld en blijkt het achteraf niet te kloppen. Ik zat Tony Hawk helemaal af te kraken, maar heb nu al 40 uur plezier op versie 1.0 :p
Het verpest het uitkijken naar games, al raad ik pre-orderen sowieso af.
Hoe speelt het spel handheld eigenlijk? of speel je hem vooral op de televisie?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:53:
[Twitter]

Er komt ook een fysieke versie in Europa uit. Wel apart voor Nintendo dat ze deze pas later aankondigen.
heb er een paar keer naar gekeken, maar niet de indruk dat het zo 'interresant' is voor de gemiddelde tweaker :+ was het van kaliber 'sackboy' (little big adventure [ps3]) dan zou het ongetwijfeld een 'must buy' worden. Dit proeft meer als groep 3/4 basisschool niveau :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

G33st schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Hoe speelt het spel handheld eigenlijk? of speel je hem vooral op de televisie?
Het is een uitstekende Switch game die zowel handheld als docked goed draait. Verschil met de Xbox/PS4 versies is dat deze in 30 fps draait inplaats van 60 fps en grafisch iets minder mooi is, maar de gameplay blijft goed. Ik zou het spel alleen voor de Switch kopen als je van plan bent handheld te spelen of geen andere console hebt, als je enkel op de tv speelt dan is de Xbox/PS4 versie logischer.
Ik speel het spel zowel handheld als docked en vermaak me er al 45 uur mee. Voor mij wel een van de betere game aankopen van de laatste tijd. Al die challenges halen houdt me de komende tijd nog wel even bezig en het is een ideale game om tussendoor even op te pakken.

Ik had een aantal reacties later ook een SwitchUp review geplaatst, die geeft duidelijk aan wat je kan verwachten van de Switch versie.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 15-07-2021 11:19 ]

himlims_ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:01:
[...]
heb er een paar keer naar gekeken, maar niet de indruk dat het zo 'interresant' is voor de gemiddelde tweaker :+ was het van kaliber 'sackboy' (little big adventure [ps3]) dan zou het ongetwijfeld een 'must buy' worden. Dit proeft meer als groep 3/4 basisschool niveau :X
Het is ook niet iets voor mij. Maar zag al wel leuke creaties voorbij komen. Maar dan is het voor mij alleen wat creaties van anderen uitproberen en dat is denk ik eventjes leuk. Zelf een game maken is niks voor mij, ik ben altijd erg goed in details uitwerken, maar voor dat het een volledige game is ben ik al weer afgehaakt. Dit merkte ik onder andere bij Portal 2 en Mario Maker 2 :P

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:23
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:50:
De Skyward Sword Joy-Cons zijn binnen, ze zijn beduidend donkerder dan lijkt uit alle plaatjes die ik gezien heb, op de afbeelding op het doosje zijn ze ook lichter van kleur.

Desalniettemin ik ben er blij mee :) (al wordt mijn verzameling switch controllers wel erg groot zo :D )

[Afbeelding]
Ik vind ze eigenlijk wel mooier als ze inderdaad wat donkerder zijn. Die van mij komen morgen binnen, dus ik ga het zien.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-01 12:26
hcQd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Vier euro als PostNL de btw-afdracht moet doen, niets als dat al door de verzender is geregeld.
Mitst de tracker het naar behoren doet voordat de pakket bij een PostNL punt beland, en je daar 7 euro mag betalen.

Uit ervaring werkt de tracker van buitenlandse zendingen half/half, de issues beginnen in mijn geval meestal als ik de normale tracker erbij oak als het pakket eenmaal in Nederland is, tot dat stukje werkt de tracker bij mij vrijwel altijd (maar dat is de internationale tracker, misschien daarom)

Ik ben benieuwd of dit nu beter zal gaan, ik heb nog best wat onderweg dat besteld was voor de nieuwe regels ingevoerd werden.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Sj0eRdJuH schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:50:

[Afbeelding]
Donkerder lijkt me eigenlijk wel mooier. Vind donkerder paars ook sowieso altijd mooier, anders wordt het lila gedoe.
Maar toch ook blij dat ik ze geannuleerd heb. Die witte van de oled zijn ook sexy. Beetje richting ivoor wit of hoe je dat moet noemen heb ik het idee.
L23 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:53:
[Twitter]

Apart? Welke? De fysieke versie of de Europese? Eerst digitaal releasen is slim. Hoge marge, winst voor Nintendo, niet doorverkopen etc.

Er is nu ook een demo op de e-shop. Zal hem eens downloaden maar wordt niet echt warm van de game. Looks, meh, en heb het idee dat iets (goeds) maken relatief veel tijd kost. (ja het is 3D e.d. natuurlijk maar ja, tijd is geld bla bla).

Heb ook het gevoel dat Gamestudio Garbage Garage niet zo'n hit is. Reviews meh, reacties die ik van enkele streamers rond release zag meh.

Mario Maker 3 kom maar op! >:)
(benieuwd of die ooit zal komen, game heeft prima verkocht maar als je naar andere games kijkt zitten die miljoenen hoger)

The Chosen One schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:41:
Apart? Welke? De fysieke versie of de Europese? Eerst digitaal releasen is slim. Hoge marge, winst voor Nintendo, niet doorverkopen etc.

Er is nu ook een demo op de e-shop. Zal hem eens downloaden maar wordt niet echt warm van de game. Looks, meh, en heb het idee dat iets (goeds) maken relatief veel tijd kost. (ja het is 3D e.d. natuurlijk maar ja, tijd is geld bla bla).

Heb ook het gevoel dat Gamestudio Garbage Garage niet zo'n hit is. Reviews meh, reacties die ik van enkele streamers rond release zag meh.

Mario Maker 3 kom maar op! >:)
(benieuwd of die ooit zal komen, game heeft prima verkocht maar als je naar andere games kijkt zitten die miljoenen hoger)
Hij was al fysiek verkrijgbaar bij release, maar niet in Europa. Was hier alleen digitaal. Nu alsnog voor Europa ook fysiek aangekondigd.

Ik vond Mario Maker 2 tegen vallen, maar dat is vanwege het online gedeelte. Als Nintendo nou wat meer moeite steekt in online gaming. Level kunnen delen en goede levels kunnen vinden gaat ingewikkeld, van wat ik begrijp hetzelfde bij Game Builder Garage.

Wat betreft de Joy-cons, wit is mooier dan speciale editie Joy-cons.
Een releasedatum en een starter bonus voor Pokémon Unite:

Trouwens, dat witte OLED model is mooi maar ik vraag me zelf af hoe lang het duurt tot ie verkleurt.

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2021 15:27 ]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 15:25
Ja, eens zien of het wat is. gewoon downloaden en wat spelen, is goed op te pakken zo te zien en potjes duren ook maar 5-10 minuten vanwege de tijdslimiet. Lekker om zo dus af en toe tussendoor te doen.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-01 11:58
JackAvery schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:14:
Een releasedatum en een starter bonus voor Pokémon Unite:
[Twitter]

Trouwens, dat witte OLED model is mooi maar ik vraag me zelf af hoe lang het duurt tot ie verkleurt.
Eindelijk de datum bekend! Ik ben zo benieuwd hoe deze game speelt. Thanks voor het delen.

• meesje
Smaken verschillen (gelukkig :) ). Zeker i.c.m. het witte dock vind ik de witte Switch erg passen in een Frans Bauer interieur. ;)
Gewoon met je chips vingers van af blijven.
meesje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:49:
Smaken verschillen (gelukkig :) ). Zeker i.c.m. het witte dock vind ik de witte Switch erg passen in een Frans Bauer interieur. ;)
Vanwaar die interesse in Frans Bauer's interieur? :P

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

L23 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Gewoon met je chips vingers van af blijven.

[...]

Vanwaar die interesse in Frans Bauer's interieur? :P
Mensen zonder smaak moet je ook hebben. Dan lijkt de rest van ons nog slimmer/beter. :>

• sderooij
Amiibo binnen, joycons en oh ja, skyward sword :P

Tot volgende week :D

Verwijderd

Ik quote mijzelf maar even... update:

Nogmaals dank voor de nuttige reacties! Mede door de reacties besloten om voor de reguliere Switch te gaan. Vanzelfsprekend voorkeur voor het OLED model en had hem bij Amazon in mijn mandje, maar ik vind 8 oktober nog best lang duren. Daarom toch maar voor de reguliere Switch gekozen. Komt morgen binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs0gAXhLH-grebUjhqEWwr4x8Ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bB4rWJFivixHKg0dage6JMHw.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
Via topics op budgetgaming ben ik al websites als limitedrungames en superraregames tegen gekomen. En vandaag de website pixelheart.eu. Ik vraag me af of er nog meer van dergelijke websites zijn.

• sderooij
oh wow :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRz4bImhpiUxrVnpaKX3WAB4GwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/veIKr4DQcim07HtDqCVtolTH.png?f=fotoalbum_large

Valve komt met een switch achtig systeem? :o

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-01 17:02

Mauz1978

Console War Veteran

Ziet eruit als de lynx… Mn handen doen al pijn als ik ernaar kijk haha

Something under the bed is drooling

@sderooij Daar is dan eindelijk de Switch Pro :P

Wel een tof ding. 7 inch scherm met een resolutie van 1280 x 800 (16:10).
Qua performance vergelijkbaar met de Xbox One/PS4.
Accuduur is 2 - 8 uur. Mogelijk aan de korte kant bij zwaardere games?
Vraag me wel af hoe goed PC games geoptimaliseerd zijn voor een 7 inch scherm als het om interface en tekstgrootte gaat.
Controller ziet er wat ongemakkelijk uit, maar ik ben dan ook alleen Xbox/Switch controllers gewend.
Er is zeker een markt voor, maar verwacht geen concurrentie voor Nintendo. Het 256GB model kost 550 euro. Het 64GB model is 420 euro, wellicht is uitbreiden met een SD kaart voldoende. In ieder geval een stuk duurder dan een Nintendo Switch.

[ Voor 98% gewijzigd door L23 op 15-07-2021 21:23 ]

• meesje
meesje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:17:
Via topics op budgetgaming ben ik al websites als limitedrungames en superraregames tegen gekomen. En vandaag de website pixelheart.eu. Ik vraag me af of er nog meer van dergelijke websites zijn.
Nog een gevonden: strictlylimitedgames.
Hebben jullie nog andere tips?
@meesje Ik heb zelf alleen games besteld bij limitedrungames en superraregames, dus kan qua ervaringen niks anders aanraden.
Wel vind ik het handig om voor limited prints Reddit in de gaten te houden, ik kijk regelmatig op:
https://www.reddit.com/r/NSCollectors/
https://www.reddit.com/r/LimitedPrintGames/

• Magic
  • Niet online
Grappig, dat was ook meteen mijn gedachte, hoewel ik als ik de plaatjes naast elkaar zet behalve de breedte weinig vergelijkbaars zie :)

• sderooij
Skyward sword heel erg leuk dusver :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:09:
@sderooij Daar is dan eindelijk de Switch Pro :P

Wel een tof ding. 7 inch scherm met een resolutie van 1280 x 800 (16:10).
Qua performance vergelijkbaar met de Xbox One/PS4.
Accuduur is 2 - 8 uur. Mogelijk aan de korte kant bij zwaardere games?
Erg grote range (factor 4), die 8 uur wellicht als je niet-grafisch (-intensief) spel speelt? Maar 2-5 staat natuurlijk niet zo lekker op de specs-lijst.
Er is zeker een markt voor, maar verwacht geen concurrentie voor Nintendo.
Nog niet in elk geval, maar wellicht na een paar iteraties.
Wordt weinig over geschreven (dus weet niet hoe accuraat), maar de Steam Deck is ook ruim 1,5x zo zwaar als Switch.
Het 256GB model kost 550 euro. Het 64GB model is 420 euro, wellicht is uitbreiden met een SD kaart voldoende. In ieder geval een stuk duurder dan een Nintendo Switch.
En: dock is sold separately (en "coming soon")
Jake schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:31:
[...]

Erg grote range (factor 4), die 8 uur wellicht als je niet-grafisch (-intensief) spel speelt? Maar 2-5 staat natuurlijk niet zo lekker op de specs-lijst.
Battery life zal inderdaad sterk afhangen van wat je speelt, maar ga er gerust van uit dat deze beter zal zijn dan die van bvb. de GDP Win 3. Het max TDP lijkt op 15W gezet te zijn.
Nog niet in elk geval, maar wellicht na een paar iteraties.
Wordt weinig over geschreven (dus weet niet hoe accuraat), maar de Steam Deck is ook ruim 1,5x zo zwaar als Switch.
Maak daar maar meer dan 2x van. De Switch weegt zonder dock minder dan 300, het OLED model 320g.
Edit: correctie, dat is het gewicht zonder joycons. Met joycons zal je inderdaad rond de 415 gram zitten. Dus je was volledig juist, mea culpa :D
En: dock is sold separately (en "coming soon")
Yup. Haal daar maar bij dat voor de gemiddelde PC gamer die 64GB eMMC niet acceptabel is. Die SKU is perfect voor indiegames (en eventueel emulatie?), maar wie AA+ games wilt gaan spelen is eigenlijk beter af met de duurdere SKU's. Vergeet bvb. niet dat de installatiegrootte van AA+ games niet geoptimaliseerd zijn op PC.

Is de SteamDeck concurrentie voor de Switch? Ik moet er nog eens beter over nadenken, maar momenteel zou ik hoogstens zeggen dat dit slechts geldt voor een klein (maar mogelijk significant) gedeelte van de Switch userbase: zij die reeds op PC gamen, die hun PC games graag handheld willen spelen, en houden van de specs race.

Ik schrijf er later meer over ;p

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2021 14:23 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:32
sderooij schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:50:
Ik twijfel heel erg... Game is in de basis voor mijn gevoel deels als showcase bedoeld voor hoe een game met motion werkt. In de reviews zie ik ook gemengde gevoelens (deel is met knoppen beter maar een deel juist met motion).

Anderzijds is dit 1e en enige 3D Zelda die ik nooit heb gespeeld... Wel aangeschaft destijds voor de Wii maar nooit opgepakt...

En daarbij voelt 60 (of eerder 54) euro best veel voor een gokje :X
Ik weet dat Nintendo niet zo snel doet aan korting maar ik denk dat ik hier toch wel even op wacht (toch nog een fikse backlog op de XSX).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:00
sderooij schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:50:
En ook heerlijk 60 fps spelen, alles gaat zo soepel. De besturing en het skippen van tutorials gaat nu een stuk fijner. Voelt nog niet echt als een oud spel aan iig (de Wii versie nooit uit gespeeld wegens irritaties met besturing en skippen van tutorials).

[ Voor 19% gewijzigd door rudyman85 op 16-07-2021 08:25 ]

@Thalaron , je kan Skyward Sword vandaag zonder problemen voor ~50 vinden. Ik denk mettertijd dat 40 wel moet lukken. Het is ook een goede kandidaat als Nintendo ooit een budget gamelijn aankondigt, al is daar momenteel geen enkele reden voor. Ik wacht zelf ook op een lagere prijs, maar ik heb m wel al op de Wii uitgespeeld :)

Wat de controls betreft, dat is moeilijk te zeggen op basis van anderen hun indruk, gewoon iets wat je zelf moet ervaren.
Pagina: 1 ... 117 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic