• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:10:
Waar kan je een officiële pre-order plaatsen?
Hier:
L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:53:
Het nieuwe Switch OLED model is inmiddels bij Allyourgames en Nedgame te bestellen voor 360 euro. Waarschijnlijk volgen nog meer winkels vandaag.

[ Voor 26% gewijzigd door Jake op 07-07-2021 16:12 ]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Dat wordt een dure Oktober :)
* Metriod steelbook
* Metroid amiibo
* Switch ol(e)d model :P

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
Denk dat het voor mij alleen Metroid Dread wordt en de Amiibo.
Heb er een hard hoofd in dat ik deze Switch ga halen. Bak met geld (niet dat ik het niet heb), maar toch. Wil dan eigenlijk een Zelda versie oid als er dan toch geen pro komt nu.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 08:25
Ben wel benieuwd wat je realistisch nog kunt krijgen bij 2e hands verkoop van een switch 2019 model tegen die tijd als de oled versie gereleased is? Heb zelf een switch 2019 in maart dit jaar gekocht, maar een iets groter scherm is zeker niet verkeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 07-07-2021 16:32 ]

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Jake schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Bij de de winkels waar je kunt pre-orderen is de 'normale' switch toch nog steeds (ca.) € 50,- goedkoper? (Bij Allyourgames is het rood/blauwe 2019 model € 309,99 en de OLED is €359,99).

Ik heb wel een witte gepre-ordered, ook al verwacht ik niet echt tekorten (wat met betere specs eerder zou zijn geweest, niet in de laatste plaats omdat ze er dan mogelijk minder hadden kunnen produceren).
Oh, de normale Switch is 328 bij Nedgame en de OLED-versie 358.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Waar kan je een officiële pre-order plaatsen?
Ik woon in Ierland, kan hier via GameStop.ie (https://www.gamestop.ie/S...o-switch-oled-model-white)
Het laatste nieuws over de fysieke versie van Monster Hunter Stories 2, uit de mond van de developer zelf: Blijkbaar zijn de fysieke versies zo een afterthought daar dat de designer van de boxart het niet eens juist kan krijgen :+

Unavowed - de prequel op de Blackwell serie van adventure games - krijgt vandaag een Switch Port:

[ Voor 50% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2021 08:13 ]

Gamemania neemt vanaf vandaag reserveringen aan het voor het Switch OLED model, alleen via de winkels. Kost daar 349 euro.

https://www.gamemania.nl/...%3A%3A%3A%3A%3A1625733734

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 08-07-2021 10:51 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Daar hebben we toch het andere topic voor? (zie roze blok)
meesje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:52:
Daar hebben we toch het andere topic voor? (zie roze blok)
Vragen en opmerkingen erover kunnen inderdaad in het andere topic :P

1 keer melden kan geen kwaad? Als we maar geen reacties krijgen van iedereen die hem besteld heeft?

• meesje
  • Nu online
Ik heb het topic niet bedacht. Ik constateer alleen maar dat het er is. Sinds gisteren is er al in gepost. Ook in dat topic lijken me de ‘ik ook’ meldingen niet wenselijk.

349 euro vind ik overigens nog best meevallen. De huidige Switch zal straks wel een prijsverlaging krijgen.
Onze Switch is drie maanden oud en wordt niet heel intensief gebruikt. En dan ook nog alleen docked. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te upgraden. Als er ooit een echte nieuwe Nintendo console op de markt komt, heb ik wellicht interesse. Natuurlijk is dit standpunt afhankelijk van leuke aanbiedingen. :) Maar dat zal ongetwijfeld nog wel even duren.
Ik verwacht nog geen prijsverlaging, de Switch OLED zit qua prijs al hoger. Zolang er meer vraag is dan dat ze kunnen leveren blijven de prijzen voorlopig nog hetzelfde.

• meesje
  • Nu online
De huidige Switch kost nu 319/329 euro. Voor 2/3 tientjes meer lijkt me de keuze snel gemaakt. Daarom verwacht ik dat het 2019 model structureel zal zakken naar rond de 299 euro. Ik had ergens gelezen dat op dit moment de productie van de Switch nog op drie modellen gefocust blijft. De huidige blijft nog wel even bestaan.

Mooie prijsstelling :) :
- Switch Lite 199 euro
- Switch 2019 299 euro
- Switch OLED 349 euro

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 08-07-2021 11:22 ]

Ik begrijp niet waarom het zal zakken naar rond de 299 euro? Los daarvan zijn er rond black friday en andere momenten wel vaker aanbiedingen geweest voor rond de 299 euro.

Wel een mooie prijsstelling, maar ik vind Nintendo geen logisch bedrijf :P

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 08-07-2021 11:23 ]

• meesje
  • Nu online
Daarom noem ik ook het woord ‘structureel’. M.a.w. los van diverse aanbiedingen en stunts van grote bedrijven.

Waarom verlagen? Nintendo geeft aan op alle drie te blijven focussen. Om de verkoop van het 2019 model op peil te houden, zal het prijsverschil met de OLED versie meer moeten bedragen dan 2 of 3 tientjes. Ik heb dus over ‘advies’ prijzen.

Maar inderdaad Nintendo is niet altijd logisch. :) In ieder geval wel slim dat ze dit model niet met de E3 hebben gepresenteerd. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door meesje op 08-07-2021 11:26 ]

Ik ben zelf nog in dubio (vermoedelijk upgrade ik nog niet), maar ik ben al blij om te zien dat de Europese prijszetting voor een keer ons geen hak zet. Overigens heb ik mijn launch model ook gewoon voor 299 gekocht.

Op termijn verwacht ik dat de OLED unit de vervanger wordt van de huidige 2019 revisie, maar dat kan nog makkelijk 1 à 2 jaar duren. Als het gebeurt, is het ook afhankelijk van hoe men plant de volgende Switch hardware te marketen. Het ziet er verder naar uit dat er in oktober weinig OLED units beschikbaar gaan zijn, dus of er dit jaar structurele afprijzingen voor het 2019 model gaan gebeuren... ik denk het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2021 11:27 ]

• meesje
  • Nu online
JackAvery schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:25:
Ik ben zelf nog in dubio (vermoedelijk upgrade ik nog niet), maar ik ben al blij om te zien dat de Europese prijszetting voor een keer ons geen hak zet. Overigens heb ik mijn launch model ook gewoon voor 299 gekocht.

Op termijn verwacht ik dat de OLED unit de vervanger wordt van de huidige 2019 revisie, maar dat kan nog makkelijk 1 à 2 jaar duren. Als het gebeurt, is het ook afhankelijk van hoe men plant de volgende Switch hardware te marketen.
Dat is inderdaad fijn om te zien. Bij het lezen van 350 USD had ik geen 349 euro verwacht. Mijn verwachting is ook dat de 2019 versie op termijn er uit gaat. En wie weet komt er dan ook nog een upgrade van de Lite versie.
Ik vind elke twee jaar wel een mooi moment voor nieuwe Joy-cons en een nieuwe accu (dat vind ik sowieso het nadeel aan de Switch, al die accu's die niet makkelijk te vervangen zijn, mijn voorkeur gaat uit naar AA batterijen :P). Alleen komt er voor mij een dip aan qua games eind dit jaar, dus hopelijk nog verassingen dit jaar en komen games zoals Cuphead met DLC en Hollow Knight Silksong snel.

@JackAvery Waaruit maak je op dat er weinig OLED modellen beschikbaar zijn? Ik kan zelf moeilijk peilen hoe groot de vraag is en hoeveel er geleverd gaat worden.

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 08-07-2021 11:34 ]

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:31:
Ik vind elke twee jaar wel een mooi moment voor nieuwe Joy-cons en een nieuwe accu (dat vind ik sowieso het nadeel aan de Switch, al die accu's die niet makkelijk te vervangen zijn, mijn voorkeur gaat uit naar AA batterijen :P). Alleen komt er voor mij een dip aan qua games eind dit jaar, dus hopelijk nog verassingen dit jaar en komen games zoals Cuphead met DLC en Hollow Knight Silksong snel.

@JackAvery Waaruit maak je op dat er weinig OLED modellen beschikbaar zijn? Ik kan zelf moeilijk peilen hoe groot de vraag is en hoeveel er geleverd gaat worden.
Bij de accu kan ik me iets voorstellen, maar zijn de joy-cons ook zo aan slijtage onderhevig? (los van mogelijk drift probleem)
meesje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Bij de accu kan ik me iets voorstellen, maar zijn de joy-cons ook zo aan slijtage onderhevig? (los van mogelijk drift probleem)
Zelf geen ervaring mee, daarvoor heb ik ze te kort. Maar gaat hoe dan ook een probleem worden in de toekomst. Mijn Game Boy Advance uit 2001 doet het nog als nieuw en daar wissel je makkelijk de oplaadbare AA batterijen. Zelfde verhaal met mijn Xbox controllers.

Denk dat een Switch uit 2017 nu wel merkbaar minder goede accu heeft als je die regelmatig gebruikt hebt. Bij de Joy-cons zal meevallen, die hebben standaard al een erg lange accuduur.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 08-07-2021 11:45 ]

@L23 bij de Switch valt het nog mee zolang je een goede batterij kan sourcen. Alles is vervangbaar. Al die laptops met vastgelijmde custom batterijen vind ik veel erger -_-

Qua games zou het hier net wel een heel duur jaar zijn als ik alles zou kopen wat ik wil spelen. Gelukkig gebeurt dat niet :p
GameMania zei zelf dat er een beperkte beschikbaarheid is, dit is waarom ze enkel preorderen in de winkel. Dit volgt verder ook het leak van Vandal enkele maanden geleden, dat praktisch alles juist had behalve de 4K output. Daarin opperden ze dat de Europese launch zelfs later zou kunnen zijn door beperkte productie.

Nog een factor is dat Samsung zelf in maart nog stelde tegenover DigiTimes (paywalled) dat ze problemen hebben met display driver chips geleverd te krijgen voor hun rigide AMOLED panelen, met een prijsstijging als gevolg. Ze verwachtten toen dat deze trend zou aanhouden voor de tweede helft van 2021.

Nu bestaat de mogelijkheid dat Nintendo zelfs in 2020 al panelen heeft laten produceren, en het kan natuurlijk dat ik hier volledig de bal mis sla, maar ik verwacht eigenlijk dat er in oktober wereldwijd slechts 1-1.5 miljoen OLED consoles beschikbaar gaan zijn. De assemblage namelijk zou deze maand starten als je de insiders mag geloven. Over het hele oktober-december kwartaal lijkt me 3 miljoen verscheepte OLED units (optimistisch) mogelijk. Dan krijg je een verdeling van ongeveer 3m OLED / 3m Lite / 4-5m 2019 model voor het kerstkwartaal.

Anyway, die projectie is puur gut feeling op basis van die cijfers al een tijdje te volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2021 12:11 . Reden: bronnen ]

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

CR1691

Hero of Time

Na ballad of champions te hebben uitgespeeld wel heel even klaar met Zelda. De quest om de Master Sword te upgraden laat ik nog heel even zitten en dus ben ik met Mario + Rabbits gestart.

Eerste indruk, lekkere game om in handheld mode te spelen. Voorlopig is het nog niet te moeilijk dus prima game voor tussendoor. Daarna staat Hades op het programma en dat is toch een stukje lastiger heb ik begrepen. Of kan ik de verleiding niet weerstaan en ga ik voor Skyward Sword of Links Awakening :+ Fire Emblem lijkt me ook tof.

PSN: Finally_Chris

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
CR1691 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:55:
Na ballad of champions te hebben uitgespeeld wel heel even klaar met Zelda. De quest om de Master Sword te upgraden laat ik nog heel even zitten en dus ben ik met Mario + Rabbits gestart.

Eerste indruk, lekkere game om in handheld mode te spelen. Voorlopig is het nog niet te moeilijk dus prima game voor tussendoor. Daarna staat Hades op het programma en dat is toch een stukje lastiger heb ik begrepen. Of kan ik de verleiding niet weerstaan en ga ik voor Skyward Sword of Links Awakening :+ Fire Emblem lijkt me ook tof.
Met Hades kun je ook een modifier kiezen die het steeds makkelijker maakt naarmate je vaker faalt, dus als het te lastig blijkt voor je biedt dat zeker wel soelaas.

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
L23 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:31:
Bij de gamemania is pre-orderen inmiddels niet meer mogelijk. Dus ik gok dat het een vrij beperkte release gaat zijn.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 07:40
Ik heb, voor het eerst deze generatie, weinig interesse in een " nieuw" product van Nintendo. Ik ben verder niet teleurgesteld, ik ben dik tevreden over mijn AC Switch en zie weinig persoonlijke redenen om die te verkopen en voor de Oled Switch te gaan. Hij kan verder niet iets wat de mijne niet kan.

Ik vind hem zeker mooi om te zien, en een groter scherm is fijn, maar ik game eigenlijk niet zo heel veel handheld meer op de Switch.

Ik vind het een goed verhaal van mezelf, maar uiteindelijk ga ik hem toch wel kopen :-)

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:15:
Ik heb, voor het eerst deze generatie, weinig interesse in een " nieuw" product van Nintendo. Ik ben verder niet teleurgesteld, ik ben dik tevreden over mijn AC Switch en zie weinig persoonlijke redenen om die te verkopen en voor de Oled Switch te gaan. Hij kan verder niet iets wat de mijne niet kan.

Ik vind hem zeker mooi om te zien, en een groter scherm is fijn, maar ik game eigenlijk niet zo heel veel handheld meer op de Switch.

Ik vind het een goed verhaal van mezelf, maar uiteindelijk ga ik hem toch wel kopen :-)
Ik zou bij je eerste standpunt blijven. De Switch is gewoon nog niet aan vervanging toe.
Koop de Oled versie er gewoon bij.

• meesje
  • Nu online
De Switch OLED gaat dezelfde kant op als de PS5. We mogen hopen dat ie in 2023 normaal en tegen normale prijs verkrijgbaar is. :)
Nog niet bij alle winkels te bestellen en als je al een Switch in huis hebt ook geen ramp. Als we het dan weer over scalpers hebben, tja het is niet de moeite waard om er meer dan de vraagprijs aan uit te geven, dus ook gewoon niet doen.

• meesje
  • Nu online
Wie heeft het over scalpers? Dat bv Coolblue nu 399 vraagt, vind ik niet in de categorie scalpen vallen. Een winkel is vrij z’n eigen prijs te bepalen. Particulieren is een ander verhaal, maar daar doelde ik niet op met mijn eerdere reactie. Die zou ik inderdaad negeren, maar dat moet ieder lekker zelf bepalen.

[ Voor 83% gewijzigd door meesje op 08-07-2021 20:22 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

MazeWing

The plot thickens...

meesje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:37:
Wie heeft het over scalpers? Dat bv Coolblue nu 399 vraagt, vind ik niet in de categorie scalpen vallen. Een winkel is vrij z’n eigen prijs te bepalen. Particulieren is een ander verhaal, maar daar doelde ik niet op met mijn eerdere reactie. Die zou ik inderdaad negeren, maar dat moet ieder lekker zelf bepalen.
Het is ook niet verboden (uitzondering bij sommige merken/fabrikanten daargelaten), aangezien men het heeft over een MSRP (manufacturer's suggested retail price). Als jij als winkel jezelf volledig uit de markt prijst door er veel meer voor te vragen dan is dat je goed recht.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Maar Nintendo heeft geen adviesprijzen toch? Valt me ig op dat de prijzen bij Nintendo producten meer variëren dan bij andere fabrikanten.

• meesje
  • Nu online
Op Nintendo.com worden in ieder geval msrp bedragen genoemd.
https://www.nintendo.com/switch/system/
Op .NL niet iets dergelijks kunnen vinden. Wellicht dat het in EU/NL anders is?
@meesje in de EU mag de fabrikant geen specifieke verkoopprijs afdwingen. De een neemt dat al wat serieuzer als de ander. Gezien Nintendo vroeger al beboet is geweest over prijsafspraken, voeren ze tegenwoordig in de EU zelfs geen adviesprijzen.

Dat gezegd zijnde, tegenwoordig verkopen de EU Nintendo websites ook consoles, dat is een vrij goede hint ;)

• meesje
  • Nu online
Perfecte uitleg waarom geen Pro, V2, echte opvolger of hoe je het noemen wil. Bottom line: een beetje overdreven gezegd, maar Nintendo+gedateerde hardware verkoopt enorm goed. Waarom dus met echt iets nieuws komen? En het risico lopen dat door de bekende schaarste de verkoop enorm keldert in vergelijking met de huidige Switch.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 08-07-2021 22:54 ]

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-01 21:19
meesje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:53:
Perfecte uitleg waarom geen Pro, V2, echte opvolger of hoe je het noemen wil. Bottom line: een beetje overdreven gezegd, maar Nintendo+gedateerde hardware verkoopt enorm goed. Waarom dus met echt iets nieuws komen? En het risico lopen dat door de bekende schaarste de verkoop enorm keldert in vergelijking met de huidige Switch.

[YouTube: About The OLED Nintendo Switch...]
Mja dat klinkt aannemelijk.
Maar waarom zouden ze dan een oled versie op dit moment lanceren ? Als je die gedachte van dit filmpje zou doortrekken, dan had je de oledversie ook on hold gezet en gewacht op de decline.
Ik kan nog verstaan dat er problemen zouden zijn de socs. Maar aan de andere kant, het is nu ook niet alsof dat die 27 miljoen switchen ook geen soc gebruiken, en ook niet geproduceerd moesten zijn geweest. Noch kan ik het mij gewoon inbeelden dat uit de die van 1 processor voor de xbox series x, dat je daar niet meerdere socs zou kunnen uit halen voor de switch. Kan mij moeilijk inbeelden dat die van grootte gelijkaardig kunnen zijn. Daarvoor is het krachtverschil (en dus aantal transistoren op de die) toch gewoon een paar stappen kleiner voor...

Maar indien de aantallen instorten zou je dan toch dan pas afkomen met een oled switch pro. Ipv die oled versie nu al op de markt te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 09-07-2021 01:16 ]

RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:15:
Maar waarom zouden ze dan een oled versie op dit moment lanceren?
Het OLED model is mogelijk goedkoper te produceren, in ieder geval voor een hoger bedrag op de markt te zetten, dus meer winst.
Ik kan nog verstaan dat er problemen zouden zijn de socs. Maar aan de andere kant, het is nu ook niet alsof dat die 27 miljoen switchen ook geen soc gebruiken, en ook niet geproduceerd moesten zijn geweest.
Mogelijk hebben ze van de huidige SOC genoeg op voorraad en/of kunnen ze hier makkelijk aankomen, waarom in deze tijd onnodig risico nemen met een nieuwe SOC als de Switch met de huidige SOC zeer goed blijft verkopen?
Maar indien de aantallen instorten zou je dan toch dan pas afkomen met een oled switch pro. Ipv die oled versie nu al op de markt te gooien.
Het filmpje legt juist uit waarom het een slecht idee is om een "Pro" model nu al op de markt te gooien. Dat de vraag plotseling gaat instorten is zeer onwaarschijnlijk. Zodra de verwachting is dat de vraag gaat verminderen kan je daar op inspelen met een nieuw Switch model. Kennelijk verwacht Nintendo met de Switch OLED de vraag op pijl te houden.
meesje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:53:

[YouTube: About The OLED Nintendo Switch...]
Niet helemaal akkoord. Een aantal problemen met deze video:
  • Maakt nul onderscheid tussen onzingeruchten en degelijk gestaafde geruchten.
  • Lijkt niet te begrijpen wat de power draw en kost zou zijn van wat er verwacht wordt voor de nieuwe T239 SoC
  • Begrijpt niet echt waarom zowel bij PS4 als bij Switch in jaar 4 de cijfers hoger zijn dan in jaar 3. Ja de pandemie had een grote invloed - op iedereen. Nee de pandemie is niet de enige reden.
  • Heeft bovendien fouten zo'n beetje elk cijfer dat hij citeert - de totale Switch verkopen, de jaarlijkse Switch verkopen, de PS4 verkopen... voor de next-gen cijfers citeert hij zelfs VGChartz.
  • Begrijpt niet dat "most popular year" voor een console (jaar 1? Sure...) niks te maken heeft met de sales curve
Om dan tot het hoofdargument te komen: "De Switch verkoopt momenteel zoveel dat het nutteloos is om een nieuw, krachtiger model te introduceren." Hier is een heel simpel tegenargument, dat zowel geldt voor het OLED model als een Switch Pro: Nintendo vervangt niet meteen hun hele productie door een nieuw model. Zowel de aangekondigde SKU als de hypothetische "New Faster Switch(tm)" zouden bestaan naast de Lite en het 2019 model. Productdiversificatie betekent o.a. ook extra risicospreiding in het sourcen van onderdelen, en hoeft helemaal te leiden tot het potentiële inzakken van de productie of de vraag.

Natuurlijk valt er een punt te maken dat Nintendo met de keuze voor het OLED model aan winstmaximalisatie doet. Akkoord daarmee. Het is geen toeval dat veel analisten een 'pro model' in 2022 verwachten.

Om dan het punt van chiptekorten te behandelen: dit wordt een probleem zowel voor het OLED model als het voor een hypothetische "Super Switch PrOLED" zou zijn, en dit kan het zelfs worden voor de huidige Switch modellen. In Japan en de Verenigde Staten spreekt men al meer een jaar van krapte in de Switch voorraad. In Nederland is de prijs van de Switch al een jaar hoger dan de rest van Europa, omdat er in 2020 toch soms tekorten waren ondanks het breken van verkooprecords.

Wat nieuwe devices betreft: voor het nieuwe OLED scherm mag je verwachten dat er een vrij lage voorraad zal zijn, ten dele omdat er momenteel tekorten zijn van OLED display drivers. Een hypothetisch upgrade model zou exact hetzelfde probleem gehad hebben. Over bvb. de fabricatie van een nieuwe SoC kan je zeggen dat deze vermoedelijk geen grotere problemen zou hebben dan de Xbox Series en de PS5 SKU's. Ondanks de grote tekorten bij deze consoles, leveren ze tegelijkertijd meer dan in het eerste jaar van hun vorige generatie modellen. Ja, er is logistieke krapte, maar deze ligt aan soms heel onverwachte onderdelen, zoals een tekort aan ethernetpoorten. Ook dit zou trouwens een bottleneck kunnen zijn voor het OLED dock. Het produceren van de SoC's zelf lijkt niet zozeer het probleem. TSMC (en Samsung) jongleren al jaren met hun productiecapaciteit. Dit is waarom die capaciteit jaren op voorhand wordt ingekocht door de echt grote klanten: Apple, AMD, Nvidia, Samsung zelf...

tl;dr:
  • De introductie van het OLED model heeft net zoals een hypothetisch model een effect op de markt. Nintendo doet inderdaad met dit model aan winstmaximalisatie, maar het verhaal is complexer dan "nieuw krachtig model = het verspillen van opportuniteit".
  • Het "chiptekort argument" kan niet niet volledig begrepen worden, en heeft zowel op de vers aangekondigde OLED Switch als op een hypothetisch model als op huidige modellen potentiële impact. Het verschil in schaal van de impact is niet perse significant groter.

• meesje
  • Nu online
Verkeerd topic.

[ Voor 90% gewijzigd door meesje op 09-07-2021 10:21 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:29

vhal

ಠ_ಠ

Ik speel sinds gisteren Hades op de Switch, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar ik kwam hem tegen via een Twitch stream. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben al is het wel even uitzoeken welke boons beter zijn en welke goden je het best kan nemen voor een run. Maar het is wel typisch zo’n spel waar de tijd voorbij lijkt te vliegen. Want zoals iemand elders al zei, je denkt bij jezelf ‘nog één run’ maar uiteindelijk worden het er meer :+

Strava

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Ben vooral benieuwd naar hoe groot dat scherm 'aanvoelt'. 0.8" is op zich niet veel maar met zo'n klein scherm voor je neus.

@vhal Het duurt wel tientallen runs voor je de game echt leert, de juiste boons/combinaties/weapons e.d. je EN je je leert te beheersen en minder suicidal wordt.

En je het "systeem" e.d. snapt. Ingame kun je ook de boons per god zien e.d. En dan de 'tiers', duo's boons e.d. Dat helpt ook zeker.

Bezorgdatum:10-07-2021
Ok dan Intertoys... we wachten af. :+

[ Voor 101% gewijzigd door The Chosen One op 09-07-2021 10:42 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Koldur
  • Laatst online: 19-01 11:57
Wat mij begint op te vallen, is dat het lijkt alsof de OLED Switch zonder oplader geleverd wordt. Dat is nog wel een serieuze meerprijs als je voor het origineel gaat (wat wel aan te raden is, zeker in het geval van gebruik van het dock).

[ Voor 56% gewijzigd door Koldur op 09-07-2021 10:50 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

The Chosen One schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:38:
Ben vooral benieuwd naar hoe groot dat scherm 'aanvoelt'. 0.8" is op zich niet veel maar met zo'n klein scherm voor je neus.
In de aankondigingstrailer laten ze het verschil zien en dat lijkt toch best veel. Al betwijfel ik of het veel verschil maakt bij games waar de tekst in handheld mode moeilijk te lezen is (bijvoorbeeld Bioshock Infinite).
Koldur schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:42:
Wat mij begint op te vallen, is dat het lijkt alsof de OLED Switch zonder oplader geleverd wordt. Dat is nog wel een serieuze meerprijs als je voor het origineel gaat (wat wel aan te raden is, zeker in het geval van gebruik van het dock).
Dat zag ik iemand anders ook al roepen, waar is dat op gebaseerd?
Bij een handheld zoals de (3)DS zou ik het kunnen verwachten, maar bij een console dat een specifieke voeding nodig heeft ga ik er gewoon vanuit dat de oplader is inbegrepen. Vast wel ergens te vinden wat de inhoud van de doos is.

• Koldur
  • Laatst online: 19-01 11:57
L23 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Dat zag ik iemand anders ook al roepen, waar is dat op gebaseerd?
Bij een handheld zoals de (3)DS zou ik het kunnen verwachten, maar bij een console dat een specifieke voeding nodig heeft ga ik er gewoon vanuit dat de oplader is inbegrepen. Vast wel ergens te vinden wat de inhoud van de doos is.
Als je de doos bekijkt lijkt dat het geval, ik zou het ook vreemd vinden, maar we gaan het zien. De verpakking ziet er nogal klein uit, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Nintendo geeft nergens aan dat er een lader bij zit, terwijl ze dit bij de vorige modellen wel doen.

Zou ook veel logischer zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 09-07-2021 10:54 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Ik mis voornamelijk de pagina op de Nintendo site wat de inhoud van de doos aangeeft, deze is er wel voor het 2019 model. HDMI kabel is ook niet aangegeven volgens mij, maar ook niet logisch om weg te laten.
The Chosen One schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:38:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VzzMNrB6/sw-itch-screen-sizes.png

Of uit de OLED trailer (klik om te vergroten :P):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDYhH0J2tvtGqUY1TzXzkpk3spk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoVBOglINvkLkRgNoZUa3JJe.jpg?f=fotoalbum_medium

@L23 en @Koldur : op de Japanse Nintendo site (link) staat dat de gewoonlijke accessoires inbegrepen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door JackAvery op 09-07-2021 12:14 ]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 08:25
Ziet er wel als een lekkere verbetering uit. Mooi dat het weer een aanzienlijk stuk groter is binnen dezelfde buitenmaat.

• sderooij
Ziet er erg leuk uit hoor, maar ik zie dit toch echt gespeeld mee worden door een volwassene. Mijn jongste zoon van 8 zou dit geweldig vinden... :)

• Starscreamer
  • Laatst online: 19-01 13:16
Ik heb hem besteld _/-\o_
Eindelijk weer een Nintendo na de New 3DS
Ooit maar eens de Wii U 2e hands kopen als ze goedkoop worden :X
Starscreamer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:18:
Ik heb hem besteld _/-\o_
Eindelijk weer een Nintendo na de New 3DS
Ooit maar eens de Wii U 2e hands kopen als ze goedkoop worden :X
Ik denk dat je met de Switch straks genoeg te gamen hebt, dat is in ieder geval voor mij een reden om niet nog een Nintendo console of handheld er bij te kopen. Maar de Wii U is momenteel al aardig goedkoop, zie het eerder in prijs stijgen dan nog verder dalen.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben bang dat ik 't niet kan betalen.
https://www.tagheuer.com/...07-jeudi_TAG-HQ_INT_MULTI

Make lovecraft not warcraft.

• Starscreamer
Tag Heuer staat gelijk aan 2000 + euro betalen kan ik het wel betalen maar heb het er niet voor over 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
@sderooij Nou, voor onze 7 jarige dochter is het al saai te noemen.
We hebben de basisset van Mario (want, die doet wat met de NES lego set) en wat bij zaken, maar het wordt eigenlijk nooit opgepakt.
Luigi set komt er nog wel en de mini's als we die niet meer hebben, maar verder is het gewoon nutteloze zooi. :P

• sderooij
Arunia schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:01:
@sderooij Nou, voor onze 7 jarige dochter is het al saai te noemen.
We hebben de basisset van Mario (want, die doet wat met de NES lego set) en wat bij zaken, maar het wordt eigenlijk nooit opgepakt.
Luigi set komt er nog wel en de mini's als we die niet meer hebben, maar verder is het gewoon nutteloze zooi. :P
Haha oke dan, ik ga er is nog goed over nadenken :P

• Starscreamer
Wat is iedereen zijn/haar ervaring met Mario Kart Live: Home Circuit?
Is het het geld waard of kan ik beter MK8 Deluxe kopen.
Starscreamer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:06:
Twee totaal verschillende games, ik zou in ieder geval Mario Kart 8 Deluxe kopen, dat is gewoon een game die niet mag ontbreken bij een Nintendo Switch.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-01 17:02

Mauz1978

Console War Veteran

Mario kart live is hetzelfde als Mario Lego: even een leuke gimmick, en vooral interessant voor de verzameling, maar echt spelen doe je 1 tot 3 keer (iIn ons geval dan). De luigi set komt er dan ook niet in, tenzij ik die op de vrijmarkt een keer kan kopen (voor de verzameling ;)).

Something under the bed is drooling

From my hands-on session--which we unfortunately couldn't capture on video--it was clear that the OLED model helps bridge the gap between the handheld and docked experiences, amping up the experience of playing the Switch as a handheld.
Compared to the Switch and Switch Lite, the OLED model better displays light and black levels, which presents a more vivid and illuminating picture that looks clear, bright, and stunning in motion. Right from the jump, the new OLED screen is very bright, but not to the point of it being distracting.
The enhanced audio also adds a lot to the sense of ambiance to the games I played, which also included the Clubhouse Games collection. Compared to the original Switch's smaller speakers, the enhanced audio speakers on the new model are much larger, improving the audio while playing in handheld mode.
Er zullen vast nog wel een paar andere outlets previews hebben.
@JackAvery Hopelijk ook een hands on ervaring in de tuin :P Apart trouwens dat er alleen over gesproken mag worden en geen beelden?
Voor de OLED aficionado's hier, met dank aan The Verge:
One concern I had was that increasing the screen size while staying at the same 720p resolution would make pixels stick out and some things would look jagged. Pixels were more visible when I stopped the action and looked for them. I could see some subpar antialiasing on thin text on the home screen and on the blades of grass surrounding Link on the Great Plateau. But once I was actually playing, all I saw is that the screen was bigger and everything looked brighter.

To get really nerdy: I don’t have a definitive answer to whether the OLED screen uses a Pentile or RGB layout at the sub-pixel level, but it looks like RGB to me. At 7 inches diagonal, my sense is that Pentile would be obvious even to people who aren’t normally annoyed by it (like me). Photos weren’t allowed at the briefing, so I can’t show you a close-up image of the screen.
IGN over het scherm:
The strength of the new display (unsurprisingly) becomes even more obvious when turned on, immediately shining bright and clear from pretty much any viewing angle I tried. Honestly, it’s not an exaggeration to liken its vibrance to when the Gameboy Advance SP got an updated model with a far brighter screen, making the original Switch look noticeably dimmer if compared directly. Its colors are richer too, and I’m not kidding when I say Breath of the Wild’s grassy fields looked almost cartoonishly green viewed side-by-side.

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 09-07-2021 16:06 ]

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03-2025
Starscreamer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:06:
Wij hebben het gekocht voor 129 euro een half jaar geleden…
Mijn zoon heeft het echter wel geteld 2x gespeeld.
Daarna 4 maanden in een kast gestaan, toen besloten om het maar te verkopen.
Er is maar weinig vraag naar, kreeg er daarom ook maar 45 euro voor.

Ik zou het niet aanraden in ieder geval.

• Starscreamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TjBKDQttdWqOglRR-Z0HopFaSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSFBnkxsL1uWpc6WQYNukIUx.jpg?f=fotoalbum_large

Oktober duurt nog lang ;(
@Starscreamer Gelukkig kan je in de tussentijd de instructieboekjes lezen, oh wacht…

• sderooij
Misschien dat je het al hebt verteld ergens hoor, maar wordt dit je eerste mario game? :)

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:53:
@Starscreamer Gelukkig kan je in de tussentijd de instructieboekjes lezen, oh wacht…
Dit hoort allemaal bij deze moderne tijd (en straks wellicht alleen nog maar digital only), maar wat vond ik als kind het toch leuk om lekker de handleiding door te bladeren. En zou ik nu ook heel erg waarderen. Volgens mij is er ruimte in het hoesje (met clip). Zijn er soms wel uitgevers die een boekje/papiertje bij doen?
offtopic:
Dat doen ze met de Evercade (Google maar even als je het niet kent) heel erg leuk: spellen op cartridges, in een mooi (Sega MD achtig) doosje en handleiding. Ze spelen goed in op de retro gamer.
@meesje Ze zijn er wel, maar is eerder uitzondering. Voornamelijk uitgaves zoals Limited Run Games/Super Rare Games hebben standaard een boekje.
Van de gewone retail releases heeft Hollow Knight een map en handleiding. Hades heeft een boekje met illustraties. En Sonic Mania Plus, voor de prijs van 25 euro, een erg mooie uitgave.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 10-07-2021 16:46 ]

• Starscreamer
sderooij schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Misschien dat je het al hebt verteld ergens hoor, maar wordt dit je eerste mario game? :)
Mijn 1e Mario game kreeg ik bij mijn 1e Nes in 1990. Nu alle Super Mario Bros games in bezit tot de Wii O-)
Was altijd de Nintendo man (heb zelfs nog al mij consoles en games) echter laatste jaren overgestapt naar PlayStation. Deze 3 Mario games die ik nu gekocht heb op de Switch heb ik dus al en Mario 64 zeker 3x :+

[ Voor 10% gewijzigd door Starscreamer op 10-07-2021 17:15 ]

• meesje
  • Nu online
Starscreamer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Mijn 1e Mario game kreeg ik bij mijn 1e Nes in 1990. Nu alle Super Mario Bros games in bezit tot de Wii O-)
Was altijd de Nintendo man (heb zelfs nog al mij consoles en games) echter laatste jaren overgestapt naar PlayStation. Deze 3 Mario games die ik nu gekocht heb op de Switch heb ik dus al en Mario 64 zeker 3x :+
Indrukwekkend hoor! Vroeger ging bij mij het oude altijd weg om plaats te maken voor het nieuwe. Als ik dat nu bekijk, heb ik daar spijt van. Maar destijds zeker niet.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 10-07-2021 21:18 ]

Multiplatform kickstarter project dat zijn inspiratie overduidelijk bij Hollow Knight haalt:

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
JackAvery schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:33:
Multiplatform kickstarter project dat zijn inspiratie overduidelijk bij Hollow Knight haalt:

[YouTube: Crowsworn Kickstarter Trailer]
Daym, dit is wel heel erg look-a-like. Naast de 2D looks en de achtergrond herken ik zelfs abilities en HUD specificaties :x

Stiekem toch wel een beetje vet, want hollow knight heb ik grijs gespeeld en ik wacht met smart op silksong.

• meesje
  • Nu online
Op internet heb ik gezocht op ‘metroidvania Switch’ en veel (Indie?) games voorbij zien komen. Ik ben gekomen tot onderstaand lijstje. Je betaalt wel flink meer, maar mijn voorkeur gaat uit naar fysieke versies.

Shovel Knight
Ori and the Blind Forest
Ori and the Will of the Wisps
Hollow Knight
Dead Cells
Owlboy
Shantae HGH
Guacamelee

Wat vinden jullie van bovenstaande spellen? Zitten er dikke afraders tussen? Hebben jullie nog aanvullingen?
Aangezien ik vrij laat beginnen ben met de Switch denk ik dat ik met veel spellen te laat ben voor goede deals.
@meesje Ik heb Hollow Knight en de Ori games fysiek. Hollow Knight vond ik geweldig, maar is wel een pittige game. Voor mij waren de boss fights precies uitdagend genoeg zonder dat het frustrerend begon te worden. Ori and the Blind Forest vond ik ook goede game, ik zou zeggen dat die wat toegankelijker is dan Hollow Knight en is ook meer een platformer. Ori and the Will of the Wisps ben ik nog mee bezig, maar is een stukje uitgebreider dan Blind Forest en heeft duidelijk inspiratie opgedaan van Hollow Knight. Wellicht maakt je het niet zoveel uit, maar Hollow Knight en Ori and the Blind Forest staan compleet op cartridge, Will of the Wisps heeft een 1,4 GB performance fix/update.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:46
@meesje heb ze lang niet allemaal gespeeld, maar shovel knight zou ik iig niet als Metroidvania bestempelen.

Wel een leuke game, daar niet van, maar imo meer een platformer.

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
meesje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:35:
Op internet heb ik gezocht op ‘metroidvania Switch’ en veel (Indie?) games voorbij zien komen. Ik ben gekomen tot onderstaand lijstje. Je betaalt wel flink meer, maar mijn voorkeur gaat uit naar fysieke versies.

Shovel Knight
Ori and the Blind Forest
Hollow Knight
Dead Cells
Owlboy
Shantae HGH
Guacamelee

Wat vinden jullie van bovenstaande spellen? Zitten er dikke afraders tussen? Hebben jullie nog aanvullingen?
Aangezien ik vrij laat beginnen ben met de Switch denk ik dat ik met veel spellen te laat ben voor goede deals.
Hollow Knight vind ik sowieso een absolute aanrader, geweldig spel. Beide Ori's eveneens, al heb ik Blind Forest vrij snel weer weggelegd eerst. Will of the Wisps vond ik geweldig, en dat zorgde er ook weer voor dat ik Blind Forest weer (alsnog) heb opgepakt. Zijn ook prima "uit" volgorde te spelen, overigens. Je mist dan een beetje achtergrondverhaal, maar dat is niet kritiek. Hollow Knight en Will of the Wisps raad ik 100% aan iedereen aan die ook maar een beetje houdt van prachtige artwork, geweldige muziek, en exploration games.

Dead Cells is een roguelike. Ik vind 't supertof, maar het is geen metroidvania. Je kunt niet terug, en je gaat elke run dood en moet dan weer opnieuw beginnen (al houd je bepaalde upgrades wel). Lijkt wel wat op Prince of Persia MSDOS versie, als dat je een idee geeft. Voor iemand die van metroidvania's houdt, zou ik Hades eerder aanraden dan Dead Cells. Dat is ook een roguelike, maar daar zit veel meer storyline in, en je neemt meer upgrades mee als je dood gaat. Over de gehele linie is dat ook een iets makkelijker spel, met de optie om "God Mode" aan (én uit) te zetten (waar 't spel met elke death makkelijker van wordt). Daardoor kun je dat spel ook voor de storyline spelen, als je zou willen.

Guacamelee vond ik persoonlijk niet zo leuk, maar dat kwam meer door 't thema en de artwork dan door de game play zelf. Moet je liggen, I guess.

De rest ken ik niet goed genoeg om wat over te zeggen.

• meesje
  • Nu online
Dank voor jullie reacties. Zojuist van alle games op mijn lijstje wat filmpjes bekeken. Qua stijl spreken mij beide Ori’s en Hollow Knight erg aan. Voor deze ga ik maar eens even shoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 11-07-2021 22:28 ]

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 13:07
Heeft iemand ervaring met Bluetooth adapters voor the switch? En welke raden jullie aan?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:55
max.jansen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:15:
Heeft iemand ervaring met Bluetooth adapters voor the switch? En welke raden jullie aan?
Er zit al een Bluetooth module in de switch, dus waarom zou je er nog een bij willen?

Aanvullend: de Bluetooth module wordt gebruikt voor de joycons. Ik betwijfel het of je het bereik ermee kunt uitbreiden door een losse Bluetooth module erop aan te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 12-07-2021 09:22 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

max.jansen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:15:
Is het om third-party controllers aan te sluiten of voor headphones? In de topicstart staan er voor beide enkele suggesties, al zijn er voor headphones mogelijk wel meer opties tegenwoordig.
meesje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:04:
Dank voor jullie reacties. Zojuist van alle games op mijn lijstje wat filmpjes bekeken. Qua stijl spreken mij beide Ori’s en Hollow Knight erg aan. Voor deze ga ik maar eens even shoppen.
Sowieso kwaliteitsgames. Als je Nintendo Switch Online abonnee bent, kan je ook de moeder aller metroidgames spelen, Super Metroid :)

• meesje
  • Nu online
JackAvery schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Sowieso kwaliteitsgames. Als je Nintendo Switch Online abonnee bent, kan je ook de moeder aller metroidgames spelen, Super Metroid :)
Haha, klopt helemaal. Helaas geen fysieke cartridge. :)
@meesje makkelijk op te lossen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://catalogue.drouot.com/imagesref/perso/full/LOT/61/20929/284/SUPER-METROID-VERSION-FAH-EN-BOITE-EN-BON-ETAT-AVEC-SON-GUIDE-STRATEGIQUE-EN-EXCELLENT%26HELLIP-.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2021 09:41 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shovel Knight
Ori and the Blind Forest
Hollow Knight
Dead Cells
Owlboy
Shantae HGH
Guacamelee

Shovel Knight heb ik bij release op de pc redelijk gespeeld; vond m goed in elkaar zitten (deed me denken aan eoa duck-tales game)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Shovel Knight
Ori and the Blind Forest
Hollow Knight
Dead Cells
Owlboy
Shantae HGH
Guacamelee

Ik mis onder meer The Messenger. Maar er zijn misschien wel meer dan 100 Metroidvania's op de Switch. Check ook deze lijst even: https://www.nintendolife....switch-metroidvania-games (inclusief vele aanvullingen in de comments)
Goede deals zijn er altijd, zeker bij indiegames. Gewoon account en wishlist aanmaken op Dekudeals en er komen regelmatig spellen die je wilt hebben in de aanbieding voorbij.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• sderooij
Mooie set :) Alleen altijd jammer van die stickers op die doosjes...heb het nooit begrepen :P

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08
meesje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:04:
Helemaal eens met de beide Ori's, behoren tot de beste spellen die ik heb gespeeld.

Hollow Knight vind ik lastig aan te raden: ik wil hem heel graag goed vinden, maar hij is voor mij te moeilijk. Mijn specifieke issue: ik heb geen probleem met hele moeilijke bossfights, ik vind het prima om iets 100x te proberen voordat het lukt. Maar bij de meeste spellen kom je weer direct bij de boss als je doodgaat. Bij Hollow Knight moet je vaak nog een stukje extra opnieuw doen, waardoor het tijd (en soms ook levenspunten) kost om het opnieuw te proberen. Daardoor kost het (mij) exponentieel meer tijd om sommige bosses te halen dan me lief is. Ik merk dat ik niet meer de motivatie kan opbrengen om het nog eens te proberen, en dat is superzonde want ik ben nog niet erg ver in het spel (volgens mij moet ik nu Soul Master verslaan).

Oja en het idee dat je je cash kunt kwijtraken als je te snel achter elkaar doodgaat vind ik ook vervelend.

Maar verder lees ik alleen maar lovende verhalen, dus doe ermee wat je wilt.
BoardCrusher schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Hollow Knight vind ik lastig aan te raden: ik wil hem heel graag goed vinden, maar hij is voor mij te moeilijk. Mijn specifieke issue: ik heb geen probleem met hele moeilijke bossfights, ik vind het prima om iets 100x te proberen voordat het lukt. Maar bij de meeste spellen kom je weer direct bij de boss als je doodgaat. Bij Hollow Knight moet je vaak nog een stukje extra opnieuw doen, waardoor het tijd (en soms ook levenspunten) kost om het opnieuw te proberen. Daardoor kost het (mij) exponentieel meer tijd om sommige bosses te halen dan me lief is. Ik merk dat ik niet meer de motivatie kan opbrengen om het nog eens te proberen, en dat is superzonde want ik ben nog niet erg ver in het spel (volgens mij moet ik nu Soul Master verslaan).

Oja en het idee dat je je cash kunt kwijtraken als je te snel achter elkaar doodgaat vind ik ook vervelend.

Maar verder lees ik alleen maar lovende verhalen, dus doe ermee wat je wilt.
Een oplossing is om gebruik te maken van de Dreamgate die je later in het spel kan krijgen, een portaal waar je heen kan teleporteren. Die dreamgate activeer je dan net voor de bossfight, ga je vervolgens dood dan kan je gelijk weer terug.

Ik ben ook een keer veel cash/Geo kwijt geraakt omdat ik iets teveel vertrouwen had :P Maar op een gegeven moment zwem je in de Geo, dus opzich geen ramp.

• BoardCrusher
L23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Een oplossing is om gebruik te maken van de Dreamgate die je later in het spel kan krijgen, een portaal waar je heen kan teleporteren. Die dreamgate activeer je dan net voor de bossfight, ga je vervolgens dood dan kan je gelijk weer terug.
Dat klinkt nuttig! Maar: kan ik de Dreamgate krijgen voordat ik Soul Master versla? Volgens mij zijn al mijn andere paden wel zo'n beetje op (behalve de Mantis Lords, maar die lijkt nog een paar stapjes moeilijker dan Soul Master)

• Infidel666
BoardCrusher schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Dat klinkt nuttig! Maar: kan ik de Dreamgate krijgen voordat ik Soul Master versla? Volgens mij zijn al mijn andere paden wel zo'n beetje op (behalve de Mantis Lords, maar die lijkt nog een paar stapjes moeilijker dan Soul Master)
Zeker! Ik heb hier zo min mogelijk spoilers in gezet; als je een iets uitgebreider hulpje nodig hebt, kun je me denk ik beter even een PB sturen. :)

spoiler: Manier zonder boss fights
Je kunt geld sparen voor de lantaarn (te koop bij Sly), en dan door de donkere kamer aan de rechterkant van de eerste biome naar de Crystal Peaks. Eenmaal daar moet je zorgen dat je naar beneden gaat. :)

Of:
spoiler: Manier met andere boss fight
Je zoekt de simple key en gebruikt die helemaal beneden in de City of Tears. Je komt dan in een nieuwe biome, daar helemaal rechts blijven zoeken. Boss verslaan, lift pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Infidel666 op 12-07-2021 14:20 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Man man, Hollow Knight.
Dat spel behoord echt tot de absolute top van spellen die ik gespeeld heb.
Ja hij is moeilijk maar imho niet oneerlijk.

Als je je wat gaat verdiepen in de lore en voor de verschillende endings gaat ga je de game alleen nog maar meer waarderen. Toppertje.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Infidel666
Overigens is het gevecht met de Mantis Lords het meest "logische" gevecht van de hele game, vind ik. De patronen van de boss zijn daarin goed te zien en te leren, waardoor het een heel haalbare battle is. Maar het bankje is daar wel een behoorlijk eindje verderop, dus ik snap ook goed dat dat een horde kan opwerpen.

• BoardCrusher
Infidel666 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Zeker! Ik heb hier zo min mogelijk spoilers in gezet; als je een iets uitgebreider hulpje nodig hebt, kun je me denk ik beter even een PB sturen. :)

spoiler: Manier zonder boss fights
Je kunt geld sparen voor de lantaarn (te koop bij Sly), en dan door de donkere kamer aan de rechterkant van de eerste biome naar de Crystal Peaks. Eenmaal daar moet je zorgen dat je naar beneden gaat. :)

Of:
spoiler: Manier met andere boss fight
Je zoekt de simple key en gebruikt die helemaal beneden in de City of Tears. Je komt dan in een nieuwe biome, daar helemaal rechts blijven zoeken. Boss verslaan, lift pakken.
Top, bedankt! Nu je het zegt had ik methode 1 ook al bedacht, maar was me weer even ontschoten. Binnenkort maar weer eens aanzwengelen dan.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49

[...]

Super Metroid was al genoemd, maar vergeet ook die andere titel niet waar het genre z'n naam aan te danken heeft. Namelijk Castlevania. Je kunt de oude collecties oppakken op de Switch of gaan voor de spirituele opvolger Bloodstained.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Er komt volgens verschillende ratingbureaus zelfs een nieuwe collection uit. Op de SNES mini vind je verder de klassieker Castlevania IV.
Cruis’n Blast heeft een nieuwe trailer:

Op 14 september cruised deze naar de winkel, fysiek en digitaal.

Ook de eerste beelden van Super Robot Wars 30 staan nu online:

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2021 23:57 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik blader met enige regelmaat door de aanbiedingen in de eShop. Er lijkt veel prut te zijn, voor best lage prijzen ook. Ik vraag me af: zitten er niet stiekem pareltjes tussen deze games? Ervaringen?

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

iAR schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:41:
Ik blader met enige regelmaat door de aanbiedingen in de eShop. Er lijkt veel prut te zijn, voor best lage prijzen ook. Ik vraag me af: zitten er niet stiekem pareltjes tussen deze games? Ervaringen?
Ja hoor, legio. Vooral indiegames, die al in de regel niet duur zijn, zijn regelmatig in de aanbieding en er zijn talloze die de moeite waard zijn. Welke? Dat is erg afhankelijk van je smaak.

Op Dekudeals kan je een wishlist samenstellen waarbij je wordt genotificeerd wanneer een game in de aanbieding is. Je kan ook erg uitgebreid zoeken met allerhande filters, en games hebben ook data beschikbaar als de metacritic-rating.

Als je bijvoorbeeld van platformers houdt en wilt zien welke op dit moment in de aanbieding zijn en minder dan 5 euro kosten kom je uit op https://www.dekudeals.com...&filter[genre]=Platformer

Je hebt ook vrij veel YouTube kanalen die regelmatig de aanbiedingen (en nieuwe games) in de eShop bespreken, zoals Switch Up, Nindie Nation en SwitchWatch.

Op NintendoLife komen ook regelmatig overzichten voorbij met Hidden Gems.

- Soulseek rulez -

Ik gebruik op DekuDeals meestal de 'hottest deals' sectie. Af en toe ontdek je iets nieuws, maar het is over het algemeen een vrij goede filter die echt slechte games vermijdt. Een wishlist aanmaken is ook een goede tip.

Maar idd zoals hierboven al gezegd: er zijn inderdaad ook best veel goede games en niet enkel shovelware ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2021 09:04 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:02:
Ik gebruik op DekuDeals meestal de 'hottest deals' sectie. Af en toe ontdek je iets nieuws, maar het is over het algemeen een vrij goede filter die echt slechte games vermijdt. Een wishlist aanmaken is ook een goede tip.

Maar idd zoals hierboven al gezegd: er zijn inderdaad ook best veel goede games en niet enkel shovelware ;)
Het nadeel is dat de hottest deals sectie eigenlijk een roulatie is van elke keer dezelfde games. Borderlands legendary collection, ni no kuni, figmet en bioshock zijn praktisch 365 dagen in het jaar ergens in de aanbieding. nu kun je de games wel negeren, maar als je wacht op een nog diepere aanbieding dan moet je ze tolereren. Het zou mooi zijn als ze games die weinig in de aanbieding zijn wat hoger zouden presenteren. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Magic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Het nadeel is dat de hottest deals sectie eigenlijk een roulatie is van elke keer dezelfde games. Borderlands legendary collection, ni no kuni, figmet en bioshock zijn praktisch 365 dagen in het jaar ergens in de aanbieding. nu kun je de games wel negeren, maar als je wacht op een nog diepere aanbieding dan moet je ze tolereren. Het zou mooi zijn als ze games die weinig in de aanbieding zijn wat hoger zouden presenteren. :)
Als je ingelogd bent kan je games ook 'hiden', maar misschien wist je dat wel en vind je het wat te omslachtig.

- Soulseek rulez -

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tsjipmanz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Als je ingelogd bent kan je games ook 'hiden', maar misschien wist je dat wel en vind je het wat te omslachtig.
Dat bedoelde ik met "negeren", maar bijvoorbeeld ni no kuni is al eens voor 9 euro in de aanbieding geweest, die wil ik voor dat geld wel meepakken mocht ie nog een keer zo diep gaan, maar dan kan ik hem dus niet hiden :)

Andere games die ik bijvoorbeeld al op andere platforms heb (en niet wil dubbeldippen) of sowieso niet in geintereseerd ben hide ik uiteraard :)

[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 13-07-2021 09:21 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1 ... 116 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic