sderooij schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:20:
hopelijk komt mijn pre-order door :)

Dan kan mijn 'oude' switch naar die jongens, en heb ik meteen een Oled :P
Jij elke keer weer met je pre-order bij je lokale winkel :P

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Jij elke keer weer met je pre-order bij je lokale winkel :P
haha ja erg he, sorry :P
Ik ondersteun graag de lokale ondernemer ;-)

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-01 21:36
is een OLED scherm niet een stap achteruit als je de switch buiten gebruikt? (ivm zonlicht)

[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 06-07-2021 16:25 ]

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

CR1691

Hero of Time

Daar is hij dan, de Switch ‘Pro’. Moet zeggen dat ik totaal niet verrast ben dat Nintendo met een marginale update komt ten aanzien van de huidige versie.

Al dat gespeculeer en hij is niet krachtiger dan de huidige versie. Nintendo geeft niet om grafische kracht maar kiest gewoon zijn eigen pad. En daar ben ik helemaal prima mee.

Hopelijk is dit wel weer een les voor mensen in de toekomst. Want hoe hysterisch sommigen mensen waren was best hilarisch

PSN: Finally_Chris

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

Cis

Net nu ik overwoog om een Switch aan te schaffen, lees ik de discussie over de OLED-versie.
Ik ga 'm nagenoeg altijd op mn tv gebruiken. Dus OLED is voor mij niet boeiend. De prijs echter wel: 350+ is voor mij echt een psychologische grens die overschreden wordt.
Eigenlijk was dat 300 al, maar na 4 jaar heb ik de hoop opgegeven :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Racing-Paradise schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:24:
is een OLED scherm niet een stap achteruit als je de switch buiten gebruikt? (ivm zonlicht)
Waarom zou het een stap achteruit zijn? Hangt van de helderheid af? De huidige Switch is al niet buiten te gebruiken.
CR1691 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:31:
Hopelijk is dit wel weer een les voor mensen in de toekomst. Want hoe hysterisch sommigen mensen waren was best hilarisch
Nee dat hysterische blijft gewoon, ik hoopte hetzelfde na het 2019 model :P

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 21:33

The Chosen One

Zie signature!

Hmmm minder vernieuwend dan gedacht.
Maaar mogelijk dat ik hem toch koop gezien ik er genoeg (handheld ook) op speel. Als je alleen docked doet lijkt dit me een miskoop.

Met de kindle Oasis ook, reteduur ding in verhouding met de gewone maar ik lees elke dag ermee.

[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 06-07-2021 16:40 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

CR1691 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:31:
Je begrijpt het niet, er is altijd een volgend model.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:33
JackAvery schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Je begrijpt het niet, er is altijd een volgend model.
Precies dit.

Er is altijd een volgende console. Er is altijd een volgende Mario, Zelda, Pokemon game.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:22
Grappig dat er zo negatief op gereageerd wordt. Vanuit Nintendo's oogpunt, maar ook die van de consument is dit gewoon een goede opzet.

Meer grafische kracht is voor niemand goed en is in het verleden ook vrij nutteloos gebleken, maar weinig spellen gebruikten dit. Dan is dat het ook niet waard om er een betere CPU in te doen, want het wordt nagenoeg niet gebruikt.
Ook in het verleden is al gebleken dat met een snellere CPU ook de slowdowns gewoon bleven i.v.m. dezelfde klok snelheden met het starten van deze spellen.

Nintendo zet deze ook niet in de markt zodat mensen massaal overgaan naar deze versie. Het is gewoon een extra keuze. Nintendo heeft ook altijd gezegd niet op korte termijn een krachtigere versie uit te brengen.

Er is altijd iets te zeuren met een nieuwe versie, maak je hem veel beter, dan zet je de huidige userbase in de kou, maak je hem zo, dan is het weer niet interessant...

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zeker maar dat volgende model zal geen switch zijn maar een compleet nieuw apparaat. En dan nog steeds zal het niet de filosofie van Sony en MS volgen. Nintendo heeft altijd zijn eigen ding gedaan.

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08-2025
Koldur schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:53:
Grappig dat er zo negatief op gereageerd wordt. Vanuit Nintendo's oogpunt, maar ook die van de consument is dit gewoon een goede opzet.

Meer grafische kracht is voor niemand goed en is in het verleden ook vrij nutteloos gebleken, maar weinig spellen gebruikten dit. Dan is dat het ook niet waard om er een betere CPU in te doen, want het wordt nagenoeg niet gebruikt.
Ook in het verleden is al gebleken dat met een snellere CPU ook de slowdowns gewoon bleven i.v.m. dezelfde klok snelheden met het starten van deze spellen.

Nintendo zet deze ook niet in de markt zodat mensen massaal overgaan naar deze versie. Het is gewoon een extra keuze. Nintendo heeft ook altijd gezegd niet op korte termijn een krachtigere versie uit te brengen.

Er is altijd iets te zeuren met een nieuwe versie, maak je hem veel beter, dan zet je de huidige userbase in de kou, maak je hem zo, dan is het weer niet interessant...
Interessante kijk er op. Ze hadden er namelijk ook gewoon een íets krachtigere SoC in kunnen stoppen en 1080p ipv sub-720p (voor veel spellen) aan kunnen bieden. Het hoeft geen "Switch 2" te zijn.

Voor mij persoonlijk is het écht waardeloos om te updaten voor 380(ish) euro in oktober, voor alleen een OLED upgrade.

Wanneer ze:
- JoyCon Drifting
- Bluetooth Audio
- 1080p handheld resolutie

hadden opgelost/toegevoegd, denk ik dat er heel veel mensen (ik in ieder geval wel) serieus hadden overwogen om te upgraden en dat is het nu gewoon niet waard.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:22
Tim14ww schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Interessante kijk er op. Ze hadden er namelijk ook gewoon een íets krachtigere SoC in kunnen stoppen en 1080p ipv sub-720p (voor veel spellen) aan kunnen bieden. Het hoeft geen "Switch 2" te zijn.

Voor mij persoonlijk is het écht waardeloos om te updaten voor 380(ish) euro in oktober, voor alleen een OLED upgrade.

Wanneer ze:
- JoyCon Drifting
- Bluetooth Audio
- 1080p handheld resolutie

hadden opgelost/toegevoegd, denk ik dat er heel veel mensen (ik in ieder geval wel) serieus hadden overwogen om te upgraden en dat is het nu gewoon niet waard.
Dat begrijp ik heel goed, maar iedereen gaat er maar vanuit dat het doel van deze uitvoering is, om mensen te laten upgraden.
Volgens mij is dat helemaal het doel niet, maar om opties te bieden bij instappers of mensen die een Switch hebben die toe is aan vervanging door welke oorzaak dan ook.

Dan is dit een prima toevoeging aan de verschillende uitvoeringen van de Switch.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Tim14ww
Koldur schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Dat begrijp ik heel goed, maar iedereen gaat er maar vanuit dat het doel van deze uitvoering is, om mensen te laten upgraden.
Volgens mij is dat helemaal het doel niet, maar om opties te bieden bij instappers of mensen die een Switch hebben die toe is aan vervanging door welke oorzaak dan ook.

Dan is dit een prima toevoeging aan de verschillende uitvoeringen van de Switch.
Maar de normale switch gaat als hete broodjes over de toonbank. Daarnaast gaat deze OLED alleen naar "tweakers/gamers" die daadwerkelijk het verschil weten tussen LED/OLED en 720/1080p en hadden degene die aan een vervangende switch toe waren juist eerder voor dit model gekozen als ze joy-con drifting hadden opgelost.

Mijn punt is: Tante Sjaan en de mama's van deze wereld gaan echt niet 50 euro meer uitgeven voor een OLED switch. Die gaan waarschijnlijk al gewoon voor de lite. De kleine groep mensen die geïnteresseerd zijn in een OLED scherm over de "normale" switch hadden ze zó veel groter kunnen maken door een paar kleine (zie mijn vorige post) verbeteringen door te voeren. Niet eens om iedereen te laten upgraden, maar wel om het een realistische mid-gen refresh te laten zijn, of ze hadden dit model het normale model moeten laten vervangen (zoals die battery refresh in 2019).

De verbeteringen die ik noemde zijn niet eens echt grote features, maar gewoon verbeteringen waar mensen al jaren op wachten. Dit is de mid-gen refresh, daar had dat simpelweg gewoon op moeten zitten, helemaal voor de "top of the line" switch.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim14ww op 06-07-2021 17:27 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tim14ww schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:24:
Mijn punt is: Tante Sjaan en de mama's van deze wereld gaan echt niet 50 euro meer uitgeven voor een OLED switch. Die gaan waarschijnlijk al gewoon voor de lite. De kleine groep mensen die geïnteresseerd zijn in een OLED scherm over de "normale" switch hadden ze zó veel groter kunnen maken door een paar kleine (zie mijn vorige post) verbeteringen door te voeren. Niet eens om iedereen te laten upgraden, maar wel om het een realistische mid-gen refresh te laten zijn, of ze hadden dit model het normale model moeten laten vervangen (zoals die battery refresh in 2019).
Ehh, tante Sjaan weet natuurlijk wel (heel goed) het verschil tussen 6,2 en 7 inch! :o
@Koldur heeft een goed punt hier: het doel is diversificatie van de line-up - in dit geval een 'opwaartse extensie'. Je biedt plots een premium product aan. Sommige mensen gaan willen upgraden, andere mensen gaan het 2019 model nu als goedkoper ervaren omdat er een duurder alternatief is, en dan beslissen om het middelste product toch maar te kopen.

@Tim14ww De Switch OLED is geen product dat als doel heeft de hele userbase op termijn te doen overstappen naar een beter product. Het is een product dat de userbase verder hoort uit te breiden. Denk aan gezinnen waarbij papa of mama zijn console wilt doorgeven, bijvoorbeeld. Nintendo's doel is meerdere consoles per huishouden. Een tweede doel is de marge op de hardware verder verhogen door de gemiddelde aanschafprijs per klant te proberen doen stijgen.

Op termijn kan Nintendo dit OLED model afprijzen naar 329, en als basis gebruiken voor een SoC upgrade. Zo blijven ze bepaalde mensen upgrades verkopen.

Anyway, ik verwacht eigenlijk dat dit model maximaal 10% van de verkopen gaat worden. Het zal dus voornamelijk helpen om de verkopen year-on-year niet te laten dalen.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19

Mauz1978

Console War Veteran

Jullie hebben het helemaal niet over de mogelijkheid van bekabeld internet. Dat vind ik (naast de rest) een hele mooie toevoeging. Zodra het kan, preorder ik deze (heb zelf nog een ouder (pre 2019) versie).

[ Voor 22% gewijzigd door Mauz1978 op 06-07-2021 18:06 ]

Something under the bed is drooling

• Tim14ww
Mauz1978 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:01:
Jullie hebben het helemaal niet over de mogelijkheid van bekabeld internet. Dat vind ik (naast de rest) een hele mooie toevoeging. Zodra het kan, preorder ik deze (heb zelf nog een ouder (pre 2019) versie).
Klopt zeker, maar dat kon toch al (weliswaar met een dongle)? Dit heb ik al sinds de originele release in 2017.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19

Mauz1978

Console War Veteran

Tim14ww schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Klopt zeker, maar dat kon toch al (weliswaar met een dongle)? Dit heb ik al sinds de originele release in 2017.
Met een aangekochte dongle, natuurlijk. Maar het zit niet standaard op een dock.

Something under the bed is drooling

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45
Koldur schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:53:

Meer grafische kracht is voor niemand goed en is in het verleden ook vrij nutteloos gebleken, maar weinig spellen gebruikten dit.
Klopt, kijk maar naar de Nintendo DSi en de New Nintendo 3DS, grafisch sterker, maar met betrekking tot games niet echt veel extra keus.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27
Interessant, ik speel 99% handheld, en een iets groter scherm met oled vind ik een in potentie mooie verbetering. Maar de vraag is wel hoeveel extra € daarvoor realistisch is. Ik vond het verschil tussen Lite en gewoon qua inch echt significant beter. Ben benieuwd of naar 7” ook zo’n groot verschil maakt of dat dit in ervaring/verhouding minder opvalt in vergelijking met Lite en gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 06-07-2021 18:52 ]

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:26
menne schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:51:
Interessant, ik speel 99% handheld, en een iets groter scherm met oled vind ik een in potentie mooie verbetering. Maar de vraag is wel hoeveel extra € daarvoor realistisch is. Ik vond het verschil tussen Lite en gewoon qua inch echt significant beter. Ben benieuwd of naar 7” ook zo’n groot verschil maakt of dat dit in ervaring/verhouding minder opvalt in vergelijking met Lite en gewoon.
Ik ook, heb mijne sinds sep '17.. tot en met Super Mario 3D All-Stars ook 99% handheld gespeeld(daarna is het meer 75%). Heb eigenlijk alleen na een tijdje docked dat ik denk phoe dit is een 'klein' scherm. maar daar wen ik verrekte snel aan. Misschien in een gekke bui( aanbieding :9 ), maar anders laat ik hem voorlopig links liggen.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:29
Cis schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:35:
Net nu ik overwoog om een Switch aan te schaffen, lees ik de discussie over de OLED-versie.
Ik ga 'm nagenoeg altijd op mn tv gebruiken. Dus OLED is voor mij niet boeiend. De prijs echter wel: 350+ is voor mij echt een psychologische grens die overschreden wordt.
Eigenlijk was dat 300 al, maar na 4 jaar heb ik de hoop opgegeven :)
Het huidige model staat gewoon aan 292€ op amazon.fr, dus onder je psychologische grens ;)

Ik hoop wel dat de prijs van de huidige switch gaat zakken door de introductie van het nieuwe model.

Als iemand zijn "oude" switch van de hand wil doen heb ik wel interesse (moet wel model 2019 zijn).

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-01 22:23
Had eigenlijk wel gehoopt op 4K (docked mode) en bluetooth.. Jammer!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:16
Alexknl schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:01:
Had eigenlijk wel gehoopt op 4K (docked mode) en bluetooth.. Jammer!
Native 4K betekent echt een nieuw model met nieuwe games. Ongetwijfeld zal deze er ooit wel komen. Maar waarom zou Nintendo. Het loopt allemaal als een tierelier.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06
Heb het gevoel dat Nintendo binnen een korte termijn iets van plan is naast de Oled editie. Als je na 4 jaar alleen maar minor veranderingen brengt voor de nieuwe editie, waarbij niet veel consumenten zullen upgraden (want de vraag hiernaar is denk ik super groot) dan moeten ze toch volgend jaar echt met iets nieuws komen.

Er is niet eens een upgrade naar 1080p? Volgens mij richt Nintendo ook alleen maar naar consumenten die nog geen Switch console hebben met deze editie. Want zeg nou eerlijk, een LAN ingang, Bluetooth, wider stand, iets groter scherm met Oled is nou echt geen upgrade.

Vind de kleur wel super strak!
@Lashrom Dat jij en andere tweakers denken dat de vraag super groot is naar naar een Switch Pro model betekend niet gelijk dat het ook zo is. De tweaker heeft al een Xbox Series X/Playstation 5 en vindt over het algemeen graphics erg belangrijk, maar geldt dit ook voor gehele Nintendo Switch doelgroep? Ik denk dat we met dit Switch OLED model voorlopig weer even klaar zijn, maar wie weet.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:22

Shiro

Serenity

Ik hoopte op z'n minst op iets meer cpu/gpu kracht, niet omdat ik zo nodig 4k wil, maar een cpu/gpu boost zodat huidige games stabiel 720p op 30fps aankan in handheld mode zou genoeg reden zijn geweest voor mij om te upgraden, maar als een scherm upgrade de enige nieuwigheid is, dan sla ik deze denk ik over.

Games zoals Xenoblade Chronicles 2 bijv schaalt de resolutie regelmatig omlaag als er teveel op scherm gebeurd. Volgens mij draait de huidige chips zelfs ver onder hun huidige max, dus zou denken dat Nintendo met een patch de cpu/gpu een boost zou kunnen geven. Enige is dan de cooling dan natuurlijk, maar dacht ergens gelezen te hebben dat daar ook nog wel rek in zat.

Juniper RWD

Shiro schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:31:
Volgens mij draait de huidige chips zelfs ver onder hun huidige max, dus zou denken dat Nintendo met een patch de cpu/gpu een boost zou kunnen geven. Enige is dan de cooling dan natuurlijk, maar dacht ergens gelezen te hebben dat daar ook nog wel rek in zat.
Dat zouden ze kunnen doen met de Switch V2, die draait zuiniger en koeler dan de Switch V1. Maar gaan ze niet doen, ze hebben gekozen voor een langere accuduur.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:27:
@Lashrom Dat jij en andere tweakers denken dat de vraag super groot is naar naar een Switch Pro model betekend niet gelijk dat het ook zo is. De tweaker heeft al een Xbox Series X/Playstation 5 en vindt over het algemeen graphics erg belangrijk, maar geldt dit ook voor gehele Nintendo Switch doelgroep? Ik denk dat we met dit Switch OLED model voorlopig weer even klaar zijn, maar wie weet.
Precies dit. Nintendo is gewoon enorm tevreden met de prestaties van de Switch in zijn huidige vorm.

Bovendien zien we aan de PS5 en Xbox dat de chiptekorten voor problemen zorgen. Mensen raken gefrustreerd dat ze die dingen niet kunnen krijgen. Bovendien zijn de marges voor de Switch ook flink geoptimaliseerd omdat er op het Oled scherm en het iets aangepaste dock weinig veranderd is.

Op deze manier harken ze weer een stapel nieuwe mensen binnen en schoppen ze huidige Switch bezitters niet tegen het been omdat ze opeens geen games meer kunnen spelen. Dus strategisch gezien een goede move.

Over een jaar of twee kunnen we waarschijnlijk een echte opvolger verwachten. En ook dan zie ik het nog niet als uitgemaakte zaak dat deze dan 60 fps op 4K kan draaien.

Zeg overigens niet dat het niet beter kan hoor. Maar als je ziet hoe succesvol de Switch blijft verkopen en dat de Switch na 4 jaar nog steeds geen prijsverlaging heeft gehad, wat ik echt bizar vind, zie ik niet waarom Nintendo met iets veel beters moet aankomen zetten.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het zijn de games en ook het feit dat je de switch overal mee naartoe kan nemen. Dat was echt een gouden zet.

In theorie kunnen we ook alles streamen op smartphones en tablets maar een console die ook als handheld gebruikt kan worden speelt toch wat lekkerder.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:22

Shiro

Serenity

L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Dat zouden ze kunnen doen met de Switch V2, die draait zuiniger en koeler dan de Switch V1. Maar gaan ze niet doen, ze hebben gekozen voor een langere accuduur.
Ja, ze zouden de Switch in handheld natuurlijk ook gewoon docked clock speed kunnen geven, desnoods de keuze aan de gebruiker over laten met een slider meer grafische pracht en praal of batterij duur.

Gezien de verkoop cijfers en succes van de Switch, vrees ik dat ik 1 van de weinige ben die er om geeft... En ondanks mijn klacht over soms lage resolutie en matige framerate in Xenoblade Chronicles 2 heb ik toch ook de expansion gekocht en bij elkaar meer dan 300 uur in zitten...

Dus ik snap dat er weinig incentive is voor Nintendo om het te doen, maar ach, you gotta have a dream :p

Juniper RWD

Shiro schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:31:
Ik hoopte op z'n minst op iets meer cpu/gpu kracht, niet omdat ik zo nodig 4k wil, maar een cpu/gpu boost zodat huidige games stabiel 720p op 30fps aankan in handheld mode zou genoeg reden zijn geweest voor mij om te upgraden, maar als een scherm upgrade de enige nieuwigheid is, dan sla ik deze denk ik over.
Het is al bevestigd dat het hier gewoon om dezelfde SoC gaat. Ook de accuduur blijft hetzelfde, dus ga er niet vanuit dat er iets veranderd is voor dit specifieke model.

Een CPU/GPU upgrade komt, maar niet nu. Nintendo itereert heel vaak op zijn handhelds. Om een analogie te maken met de 3DS:

Switch Lite Switch Switch OLED
2DS 3DS 3DS XL

De volgende stap was, één jaar na de 2DS, de New 3DS ;-)
CR1691 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:02:
Over een jaar of twee kunnen we waarschijnlijk een echte opvolger verwachten. En ook dan zie ik het nog niet als uitgemaakte zaak dat deze dan 60 fps op 4K kan draaien.
Ik denk niet dat ook maar iemand met enige realiteitszin verwacht dat een handheld binnen nu en twee jaar native 4K 60 FPS games gaat draaien. :+
Het lijkt erop dat Nintendo een USB poort verplaatst of opgeofferd heeft voor de ethernetaansluiting. Zie deze image van de dock:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22701153/switcholeddock.jpg

Ook de ventilatiesleuf is aangepast.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat een GPU/CPU upgrade pas bij een volgende console komt eerlijk gezegd. Zou anders (denk ik) voor teveel rompslomp zorgen. Ergens wel jammer.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Skull&Co dock zal vast wel blijven werken gok ik (tenzij ze de usb C aansluiting nog verplaatsen).

Hoop alleen dat de Skull & Co grip nog perfect past. Zat maar heel iets verschil in officieel volgens mij maar met die grips moet je natuurlijk niet hebben dat je L of R knop constant ingedrukt wordt zonder dat je dat wilt.

-

Hebben we al exacte lengte/hoogte van het scherm? Eens kijken hoeveel scherm oppervlakte we nu erbij hebben.

-

En misschien dat ik de Zelda joycons maar annuleer... heb er nu 2. Standaard en cheapo model voor gebruik met Ring Fit. Anders straks Zelda er ook bij en dan nog witte bijv.

Juli 16 kwamen die? Of wilt iemand em nog voor €xxx,- hebben? :P

[ Voor 38% gewijzigd door The Chosen One op 06-07-2021 22:47 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:08:
Het lijkt erop dat Nintendo een USB poort verplaatst of opgeofferd heeft voor de ethernetaansluiting. Zie deze image van de dock:

[Afbeelding]

Ook de ventilatiesleuf is aangepast.
Op de site geven ze aan dat er 2 usb poorten op zitten, dus opgeofferd.
per ongeluk post volledig verwijderd 8)7

Om het te proberen fixen:
Thomas schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:12:
Ik denk dat een GPU/CPU upgrade pas bij een volgende console komt eerlijk gezegd. Zou anders (denk ik) voor teveel rompslomp zorgen. Ergens wel jammer.
punt 1 dat ik maakte: een 'volgende console' is mogelijk slechts een kwestie van framing. Switch 2 vs Switch Pro zou exact dezelfde machine kunnen zijn met andere marketing/intentie.

Punt 2 dat ik maakte: er zijn een hoop bronnen die bevestigen dat een nieuwe SoC voor Nintendo wel degelijk in ontwikkeling is. De meest betrouwbare is kopite7kimi. Hier schreef ik origineel over:
  • Bekende Nvidia leaker kopite7kimi leakte het modelnummer (T239) en een codenaam (Dane) van wat de nieuwe Switch SoC zou moeten worden.
Andere bronnen zijn o.a. Bloomberg, Jeff Grubb, NateDrake, Imran Khan, vacatures die door Nvidia over de jaren heen gepost zijn...

[ Voor 255% gewijzigd door JackAvery op 06-07-2021 23:01 ]

JackAvery schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:31:
  • Bekende Nvidia leaker kopite7kimi leakte het modelnummer (T239) en een codenaam (Dane) van wat de nieuwe Switch SoC zou moeten worden.
Waaruit blijkt dat dit de nieuwe Switch SoC moet worden? Is het zoeken naar iets wat moet passen of is er ook daadwerkelijk een aanwijzing dat Nintendo iets met deze chip gaat doen? Kan het ook gebruikt worden voor een NVIDIA Shield product?
@L23 deze Nvidia leaker is meestal juist en hij zegt het letterlijk. Heeft o.a. Ampere's specificaties een jaar op voorhand al geleaked.
JackAvery schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:31:
per ongeluk post volledig verwijderd 8)7
Waardeloos, had ik beter je hele post kunnen quoten :P
L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Waardeloos, had ik beter je hele post kunnen quoten :P
Ik dacht dat ik in een reply zat, en het was een edit... mistakes were made :+ Anyway, het is economisch niet echt logisch voor Nvidia om een SoC van dat kaliber enkel voor de Shield te ontwerpen. In principe zou het natuurlijk wel weer een gevalletje kunnen worden waarbij de SoC voor meerdere producten gebruikt wordt, maar Nintendo heeft ondertussen wel bewezen een zeer grote klant te kunnen zijn.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:43
JackAvery schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Het is al bevestigd dat het hier gewoon om dezelfde SoC gaat. Ook de accuduur blijft hetzelfde, dus ga er niet vanuit dat er iets veranderd is voor dit specifieke model.

Een CPU/GPU upgrade komt, maar niet nu. Nintendo itereert heel vaak op zijn handhelds. Om een analogie te maken met de 3DS:

Switch Lite Switch Switch OLED
2DS 3DS 3DS XL

De volgende stap was, één jaar na de 2DS, de New 3DS ;-)

[...]
Ik denk niet dat ook maar iemand met enige realiteitszin verwacht dat een handheld binnen nu en twee jaar native 4K 60 FPS games gaat draaien. :+
En om de vergelijking met de DS te maken:
- DS launch in 2004
- DS Lite in 2006
- DSi in 2008
- DSi XL in 2009

En dan de Switch:
- Switch launch in 2017
- Switch batterij revisie en Switch Lite in 2019
- Switch OLED in 2021

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
Misschien een krachtigere switch met de release van BoTW 2?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:43
L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:16:
@VirinR Dus volgend jaar de Switch OLED XL? :P
Haha, ik heb onbewust de geruchtenmachine gestart 8)
Maar zonder dollen, ik denk niet dat we een Switch OLED XL krijgen omdat de Joy-Con dan niet zouden passen.

@JackAvery Wellicht kan je de launch model (2017 model) van je tabel meenemen in je tabel. Voor zover ik weet heeft dit model maar een batterijduur van 2.5 à 6.5 uur in tegenstelling tot de huidige 4.5 à 9 uur van de huidige Switch en Switch OLED.
L23 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:16:
@VirinR Dus volgend jaar de Switch OLED XL? :P
Switch PrOLED.
[b]VirinR schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:22:[/b.

@JackAvery Wellicht kan je de launch model (2017 model) van je tabel meenemen in je tabel. Voor zover ik weet heeft dit model maar een batterijduur van 2.5 à 6.5 uur in tegenstelling tot de huidige 4.5 à 9 uur van de huidige Switch en Switch OLED.
ik heb het launchmodel niet toegevoegd omdat het niet meer verkocht wordt, maar ik kan dat wel doen ja. Batterijduur is inderdaad korter.

Edit: done.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5n1F89VcAYmJOx?format=png&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5n1HmOUcAEws4d?format=jpg&name=360x360
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5n1ItwUcAQAkPw?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5n1KNbVIAMDWOH?format=png&name=small

Dit weekend een nieuw Tetris 99 evenement:

[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 07-07-2021 07:03 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:25

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RollieBollie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:18:
Dus:
  • [...]
  • formaat blijft zelfde, alle accesoires zijn compatible met oude en nieuwe switch
Behalve LABO, aldus GameXPlain op Youtube.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:33
Klopt. Labo maakt gebruik van het oude formaat scherm, maar de fysieke formaten van de Switch zijn hetzelfde. Labo kan je dus wel combineren met het nieuwe scherm, maar valt dus deels weg. Denk dat als je het karton aanpast wel normaal/redelijk normaal kan gebruiken.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:23
RollieBollie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:36:
Klopt. Labo maakt gebruik van het oude formaat scherm, maar de fysieke formaten van de Switch zijn hetzelfde. Labo kan je dus wel combineren met het nieuwe scherm, maar valt dus deels weg. Denk dat als je het karton aanpast wel normaal/redelijk normaal kan gebruiken.
Misschien een update in de labo software waar ze het scherm iets kunnen verkleinen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VirinR schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Haha, ik heb onbewust de geruchtenmachine gestart 8)
Maar zonder dollen, ik denk niet dat we een Switch OLED XL krijgen omdat de Joy-Con dan niet zouden passen.
Dat vermoeden heb ik nu ook, Als ik mijn geld er op in moest zetten dan denk ik dat er eerder een Switch 2 aangekondigd wordt, hopelijk met backward compatibility voor switch 1 games, maar geen forward compatibility met games en accessoires.

Die switch pro kunnen we imho nu wel vergeten. (en qua geruchten, het kan natuurlijk prima dat hij ooit wel in ontwikkeling geweest is, en nu tot de Switch OLED heeft geleid)

Soms is speculeren leuker dan de werkelijkheid

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 07-07-2021 08:31 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Wat nieuwe details over het OLED model:

Japans gaming magazine Famitsu interviewde Nintendo over het nieuwe model. Zij bevestigen het volgende:
  • Het gaat over dezelfde chipset als in de huidige Switch modellen.
  • De huidige hardware voorspellingen voor het financiële jaar (25.5 miljoen consoles) zijn gemaakt met het OLED model in gedachten.
  • Op dit moment gaat Nintendo zijn productie niet focussen op één van hun drie modellen.
Q: I wonder if the production of Nintendo Switch will become focused on the OLED model from now on?
A: It is not about a focus on any model. Depending on the preferences and lifestyle of the customer, we offer three models with different characteristics and price ranges.
  • Voorlopig zijn er geen plannen om de witte joycons apart te gaan verkopen.
Ook financieel dagblad Nikkei Shimbun schreef een artikel met de titel Nintendo throws down the gauntlet with small Switch upgrade - "Lifecycle of ten years". Dat staat helaas achter een paywall dus tot ik mijn toegang opnieuw fix blijf ik de inhoud nog even schuldig :P

Tenslotte bevestigt Digital Trends dat het nieuwe Switch dock ook apart te koop zal zijn. Mogelijk is dit enkel een regionale beslissing.
“The white dock and black dock will be sold separately (no HDMI cable, no AC adaptor, not in a package) on the Nintendo online store. It will not be sold at retail,” Nintendo tells Digital Trends.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Ik mag nu na jaren eindelijk een nieuwe Nintendo Switch aanschaffen van de vrouw :)
Nu moet ik nog wachten tot oktober :(
Tenminste dan wil ik ook de nieuwste.

Heb nu.
NES
2x SNES
2x N64
GameCube
Wii
GameBoy
GameBoy Pocket
GameBoy Color
GameBoy Advance
GameBoy Advance SP
GameBoy Advance Micro
DS
DSi
New 3DS
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:22:
Nu moet ik nog wachten tot oktober :(
Bekijk het van de zonnige kant: je kunt die tijd gebruiken om een lijstje van gewilde games op te stellen. :p

• Starscreamer
RayNbow schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Bekijk het van de zonnige kant: je kunt die tijd gebruiken om een lijstje van gewilde games op te stellen. :p
Mario kart 8
Zelda breath of the wild
Zelda link's awakening
Super Mario Odyssey
Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Super Mario 3D All-Stars

O-) O-) O-)
Bij die game moet je misschien niet al te lang wachten met kopen gezien daar geen nieuwe exemplaren van worden gemaakt (en de game niet meer in de eShop staat).

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wat ik niet zo kan vinden is de Joy-Con Controller Pair - Legend of Zelda: Skyward Sword HD Edition nu een limited edition of is gewoon de 1e lichting uitverkocht?

Volgens mij gewoon het 2e. (staat nog wel in preorder maar als ik de Oled Switch koop... tja nog een paar. ;p)

[ Voor 17% gewijzigd door The Chosen One op 07-07-2021 10:06 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:22:
Ik mag nu na jaren eindelijk een nieuwe Nintendo Switch aanschaffen van de vrouw :)
Mag? :?

• Starscreamer
RayNbow schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Bij die game moet je misschien niet al te lang wachten met kopen gezien daar geen nieuwe exemplaren van worden gemaakt (en de game niet meer in de eShop staat).
Klopt maar er liggen nog genoeg exemplaren bij de Mediamarkt :X
Vind wel jammer dat de spellen niet beter zijn dan origineel ;(

• Starscreamer
Tja een mega grote PS5 heb ik ook al :X
Maar goed daarop kan je geen Mario kart spelen en laat ze dat nou leuk vinden :*)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:44
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Tja een mega grote PS5 heb ik ook al :X
Maar goed daarop kan je geen Mario kart spelen en laat ze dat nou leuk vinden :*)
Ik denk dat DCNY meer zoiets bedoelde van: Waarom zou je toestemming moeten hebben? ;)

• Starscreamer
FrankoNL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat DCNY meer zoiets bedoelde van: Waarom zou je toestemming moeten hebben? ;)
Groot bedrag en weer zo'n ding bij de tv terwijl je al een nieuwe spelcomputer hebt O-)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nog slechter dan het huidige model kan haast niet :P

• Starscreamer
Met mijn iPhone 11Pro (ook OLED) geen enkel probleem. ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Starscreamer Hier wordt ook alles besproken. Alhoewel ik dan het voordeel heb dat mijn vrouw meestal wel pushed terwijl ik toch het meeste game.
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Ik vind het bij mijn iPhone 12 mini tegen vallen. Eerst maar afwachten of de helderheid van de Switch OLED hoger is. Ik ga er niet vanuit dat het beter zal zijn dan het huidige model, maar slechter kan in ieder geval niet.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-01 21:36
Caayn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:19:
[...]
Nog slechter dan het huidige model kan haast niet :P
Starscreamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Ik wacht de reviews wel even af. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe tv las ik overal dat OLED het vaak aflegde tov LCD in verlichte ruimtes. Mijn huidige Switch is niet bepaald makkelijk in gebruik buiten in de zon. Vandaar dat ik me af vroeg of ze nu niet juist een stap achteruit zetten.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
Racing-Paradise schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:41:
[...]

[...]

Ik wacht de reviews wel even af. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe tv las ik overal dat OLED het vaak aflegde tov LCD in verlichte ruimtes. Mijn huidige Switch is niet bepaald makkelijk in gebruik buiten in de zon. Vandaar dat ik me af vroeg of ze nu niet juist een stap achteruit zetten.
Kleine OLED schermen zijn slecht vergelijkbaar met de schermen op TV's. Je kan beter eens je Apple of Samsung telefoon uit je broekzak pakken en kijken hoeveel beter dat is dan het scherm op je switch.

• meesje
Hoe kan toch dat de neon joy-cons er altijd zo flets uitzien op foto’s? Zelfs op de website van Nintendo.
https://www.nintendo.nl/N...-OLED-model--2000984.html
@Racing-Paradise je trekt hier wel vrij kromme conclusies door de context er niet bij te betrekken :P Zoals Flamesz hierboven zegt, telefoon/tablet-size schermen kan je niet vergelijken met TV schermen en de omgeving waarin ze gebruikt worden.

De reden dat het OLED scherm bij de Switch het beter buiten zal doen, is omdat erg waarschijnlijk het nieuwe scherm een veel hogere maximale helderheid heeft dan het huidige LCD scherm. Dat laatste gaat ongeveer tot 300-330 nits afhankelijk van het paneel.

Desondanks is het geen slecht idee om reviews af te wachten. De kans bestaat wel dat het model een tijd lang uitverkocht zal zijn...

@meesje , dat ligt aan de belichting van de foto's, meer niet. Soms zijn het ook renders i.p.v. foto's.

• Caayn
  • Niet online
Flamesz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Kleine OLED schermen zijn slecht vergelijkbaar met de schermen op TV's. Je kan beter eens je Apple of Samsung telefoon uit je broekzak pakken en kijken hoeveel beter dat is dan het scherm op je switch.
Dan heb je het ook gelijk over producten met dure hoge kwaliteit OLED schermen. Ik heb niet de illusie dat de Switch OLED daar in de buurt van komt.

Wij zullen zien wat de nieuwe Switch zal doen en ben heel benieuwd naar de reacties van met name gebruikers. In professionele recensies rond de originele launch in 2017 is dit aspect (leesbaarheid in bijv. de tuin) nauwelijks naar voren gekomen.
@Caayn heb je gelijk in, maar zelfs de goedkope rigide OLED schermen van tegenwoordig kunnen zonder problemen 700+ nits halen. In oktober weten we het :)

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
Caayn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Dan heb je het ook gelijk over producten met dure hoge kwaliteit OLED schermen. Ik heb niet de illusie dat de Switch OLED daar in de buurt van komt.

Wij zullen zien wat de nieuwe Switch zal doen en ben heel benieuwd naar de reacties van met name gebruikers. In recensies rond de originele launch in 2017 is dit aspect (leesbaarheid in bijv. de tuin) nauwelijks naar voren gekomen.
Het OLED scherm in mijn bijna 4 jaar oude S8 is al beter dan wat op de Switch zit.
Ik weet niet welke bekende devices OLED schermen van andere fabrikanten dan Samsung hebben als voorbeeld, maar ik heb in ieder geval nog nooit een OLED scherm gezien dat slechter is dan wat er nu op de Switch zit.

• meesje
@JackAvery Dat het aan de belichting ligt, begrijp ik. De vraag achter mijn opmerking was van waarom wordt er niet meer aandacht aangegeven om de kleur zo juist mogelijk weer te geven? Zelfs de foto op de originele verpakking is niet zo sprankelend. Op vrijwel geen enkele foto krijg je een neon gevoel.

• Caayn
  • Niet online
Flamesz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Het OLED scherm in mijn bijna 4 jaar oude S8 is al beter dan wat op de Switch zit.
Ik weet niet welke bekende devices OLED schermen van andere fabrikanten dan Samsung hebben als voorbeeld, maar ik heb in ieder geval nog nooit een OLED scherm gezien dat slechter is dan wat er nu op de Switch zit.
Dat laatste is ook het enige wat mij voorzichtig optimistisch maakt. Zoals ik in mijn vorige post al grapte "Nog slechter dan het huidige model kan haast niet".
@meesje er zijn vast heel goede redenen voor het marketing team om daar geen aandacht aan te besteden, maar ik denk niet dat iemand hier een conclusief antwoord voor je kan geven zonder inside info :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kleuren zijn sowieso wat afwijkend met de realiteit volgens mij. De "witte" joycons en dock op de foto's en marketingmateriaal zijn imho meer een luxe zilvergrijs dan wit. Ben erg benieuwd hoe dat in het echt er uit ziet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

@meesje vind je dit een betere foto? :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHzPiSQWsAA0pji?format=jpg&name=4096x4096

• Starscreamer
RayNbow schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb hem toch maar alvast besteld O-) terwijl ik geen Switch heb 8)7
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:01:
@JackAvery Dat het aan de belichting ligt, begrijp ik. De vraag achter mijn opmerking was van waarom wordt er niet meer aandacht aangegeven om de kleur zo juist mogelijk weer te geven? Zelfs de foto op de originele verpakking is niet zo sprankelend. Op vrijwel geen enkele foto krijg je een neon gevoel.
Ik dacht er ooit een artikel over gelezen te hebben, maar kan het niet vinden. De reden dat de verpakking er anders uit ziet heeft mogelijk te maken met de standaard inkt kleuren (CMYK), je bent dan beperkt in het aantal kleuren en neon rood is zo een kleur die moeilijk te printen is.

Ieder zijn ding, maar neon rood ziet er in het echt nog lelijker uit dan op de foto's inderdaad. Dus opzicht handig als je ze een keer in het echt hebt gezien zodat je voor de prachtige kleur grijs kan gaan :P
Een random foto van internet of ben je zelf de analogue stick aan het vervangen?
L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Een random foto van internet of ben je zelf de analogue stick aan het vervangen?
Het is inderdaad een foto van het internet. :+

Eerste keer dat je zelf de analogue stick vervangt? En waar heb je het gekocht?
Ah, 2019. Hoe beviel het, kwam het driften sneller terug dan bij de officiële analogue stick?

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 07-07-2021 11:55 ]

L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:53:
kwam het driften sneller terug dan bij de officiële analogue stick?
Ik heb tot nu toe nog geen drift op de vervangende stick gemerkt.
En waar heb je het gekocht?
Amazon US. Geen idee of er nu betere plekken zijn om een vervangend setje te vinden (vooral nu de importregels zijn aangepast en je altijd belasting e.d. moet betalen voor non-EU post).

Edit: ik zie vergelijkbare listings op Amazon.de; dat is een goedkopere route dan Amazon.com.
Hoe beviel het
Het is priegelwerk. Ik had de meeste moeite met het loskoppelen van de connector van de accu. De spudger die erbij geleverd werd is namelijk net te breed, waardoor je er niet goed bij kunt komen.

Edit 2: toen ik een klein tijdje terug de stick in de rechter Joy-Con verving heb ik de accu maar aangesloten gelaten. :X

[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 07-07-2021 12:24 ]

• meesje
L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:24:
Ieder zijn ding, maar neon rood ziet er in het echt nog lelijker uit dan op de foto's inderdaad. Dus opzicht handig als je ze een keer in het echt hebt gezien zodat je voor de prachtige kleur grijs kan gaan :P
Haha, daarin was mijn zoontje wel duidelijk: grijs is saai. :) En daarin geeft ik ‘m geen ongelijk. Die gekleurde joy-cons vind ik juist wel passen bij een merk als Nintendo en bij multiplayer. “Jij krijgt de grijze joy-con, en jij krijgt ook de grijze joy-con, en jij…. etc.”. ;)
@meesje Niet dat ik van plan ben te gaan gamen met een enkele Joy-con. Ik heb naast de grijze Joy-cons ook Mario Rood.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 19:09
Hopelijk is het nieuwe dockingstation ook vriendelijker voor de Switch. las dat de oude makkelijk krassen maakte omdat het niet helemaal vlekkeloos klikt/ in schuift
MetalSonic schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:46:
Hopelijk is het nieuwe dockingstation ook vriendelijker voor de Switch. las dat de oude makkelijk krassen maakte omdat het niet helemaal vlekkeloos klikt/ in schuift
Geen idee of dat veranderd is met het 2019 model. Maar mijn Switch vertoond geen krassen en ik gebruik geen screen protector. Maar wordt inderdaad vaak gemeld, iedereen raad een screenprotector aan, maar lijkt in de praktijk mee te vallen.
Het nieuwe Switch OLED model is inmiddels bij Allyourgames en Nedgame te bestellen voor 360 euro. Waarschijnlijk volgen nog meer winkels vandaag.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Toch maar het OLED model gereserveerd. Heb een tijdje terug m'n Switch launch model verkocht. Had gehoopt op een spec-bump, maar een groter OLED scherm en 32GB extra opslag ten opzichte van de "normale" Switch is die extra 30 euro wel waard.
L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:53:
Het nieuwe Switch OLED model is inmiddels bij Allyourgames en Nedgame te bestellen voor 360 euro. Waarschijnlijk volgen nog meer winkels vandaag.
In Frankrijk (MicroMania), België (kleine winkel) en Spanje (game.es) is ie al gespot voor 349. Lijkt dat de prijs dus tussen de 350 en de 370 zal liggen.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
L23 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:53:
Dat valt nog mee. Gezien wat voor de og switch door retailers hier gevraagd wordt had ik 370-380 verwacht.
Even schaamteloos mijn eigen schrijfsel linken, maar ik heb een nieuwe tweakblog geschreven over mijn verwachtingen voor het OLED model re. product positie, beoogde doelgroep en verkoopsverwachtingen. Op het einde ga ik verder kort in op de speculatie rond de nieuwe SoC en hoe een toekomstig scenario zich kan uitspelen. Wie mijn posts hier leest, zal de tl;dr al weten denk ik, maar het is allemaal net iets uitgebreider neergepend.

Gezien niet iedereen hier speculatie evenveel smaakt, kan die conversatie altijd daar in de comments gebeuren.

Blijkbaar hebben oplettende fans en ex-GameXplain mensen een hoop grafische upgrades gespot voor Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl in die Switch OLED trailer. Zie bvb. de screenshots in deze tweets.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Disfigured schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:54:
Toch maar het OLED model gereserveerd. Heb een tijdje terug m'n Switch launch model verkocht. Had gehoopt op een spec-bump, maar een groter OLED scherm en 32GB extra opslag ten opzichte van de "normale" Switch is die extra 30 euro wel waard.
Bij de de winkels waar je kunt pre-orderen is de 'normale' switch toch nog steeds (ca.) € 50,- goedkoper? (Bij Allyourgames is het rood/blauwe 2019 model € 309,99 en de OLED is €359,99).

Ik heb wel een witte gepre-ordered, ook al verwacht ik niet echt tekorten (wat met betere specs eerder zou zijn geweest, niet in de laatste plaats omdat ze er dan mogelijk minder hadden kunnen produceren).

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
Jake schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Bij de de winkels waar je kunt pre-orderen is de 'normale' switch toch nog steeds (ca.) € 50,- goedkoper? (Bij Allyourgames is het rood/blauwe 2019 model € 309,99 en de OLED is €359,99).

Ik heb wel een witte gepre-ordered, ook al verwacht ik niet echt tekorten (wat met betere specs eerder zou zijn geweest, niet in de laatste plaats omdat ze er dan mogelijk minder hadden kunnen produceren).
Ik houd mijn hart vast met hoeveel dat ding gescalped zal gaan worden. Ook hier op Tweakers. Zie elk uur nog wel heel veel (positief beoordeelde) Tweakers die een ps5 aanbieding met mucho profits (ieder zijn ding, ik heb er geen mening over).

Vind het alleen triest (dat is wél een mening ja :P).

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04-2025
Hier ook een pre-order geplaatst.

Ben niet super enthousiast over de spec van de Switch OLED. Maar wil al een tijdje een Switch om o.a. de Mario games + Zelda games te spelen, mijn laatste Nintendo console was de GameCube!

• Starscreamer
Xlast88 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:07:
Hier ook een pre-order geplaatst.

Ben niet super enthousiast over de spec van de Switch OLED. Maar wil al een tijdje een Switch om o.a. de Mario games + Zelda games te spelen, mijn laatste Nintendo console was de GameCube!
Waar kan je een officiële pre-order plaatsen?
Pagina: 1 ... 115 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic