Wat overigens nog wel (enige) ruimte laat voor Nintendo om (bijv.) een kleine emboss te maken in de casing en/of het metalen plaatje beter bevestigen en/of meer bestand tegen doorbuigen maken.RayNbow schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:17:
Dit vreesde ik al. Zelf ooit voor een telefoon een stuk papier tussen de accu en de behuizing geplaatst om te zorgen dat het contact beter was, maar deze fix was ook van korte duur. Het is vergelijkbaar met een bierviltje onder een tafelpoot te stoppen om het wiebelen tegen te gaan. Naar verloop van tijd is het viltje te veel ingedrukt en begint het wiebelen weer.
Er zijn veel games in de aanbieding bij Amazon ES, weet iemand wanner je een Spaanse game krijgt deze ook in het Nederlands te spelen is? Gaat om de Lego HP game.
Staat op de achterkant van het doosje: EN, FR, DE, ES en IT, ik zou dus zeggen van niet.Vitruvius schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:02:
Er zijn veel games in de aanbieding bij Amazon ES, weet iemand wanner je een Spaanse game krijgt deze ook in het Nederlands te spelen is? Gaat om de Lego HP game.
Hiervoor check ik zelf altijd even de Nintendo website.Vitruvius schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:02:
https://www.nintendo.nl/G...r-Collection-1447078.html
Zoals hiervoor aangegeven dus inderdaad geen NL.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 22-07-2021 12:20 ]
Europese games zijn overigens allemaal hetzelfde, alleen het hoesjes is mogelijk in een andere taal. Games hebben meerdere talen op de cartridge staan en er bestaan geen speciale Nederlandse versies voor de Nederlandse markt.
Als er een specifieke NL versie van een bepaalde game misschien in de e-shop maar vast niet bij deze.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Oke, de buitenkant boeit me weinig dus ik kan gewoon bestellen en lekker in het EN spelen, thanks!
Ik vond de eerste trailer van Lost in Random al charmant, Nintendo post er nu een nieuwe met meer gameplay. Een beetje Tim Burton stopmotion vibes.
En voor de fans van survival/horror kan deze interessant zijn. Release 31 augustus:
En voor de fans van survival/horror kan deze interessant zijn. Release 31 augustus:
[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 23-07-2021 10:47 ]
die lego games zijn nog prima in het chinees te spelenVitruvius schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:02:
@JackAvery Lost in Random ziet er erg tof uit. Komt op meerdere consoles uit en dit is volgens mij een algemene gameplay trailer. Dus ben benieuwd hoe de Switch versie zal zijn ten opzichte van de andere consoles.
Ziet er zeker gaaf uit. Die gaat er zeker komen (<40 euroL23 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:27:
@JackAvery Lost in Random ziet er erg tof uit. Komt op meerdere consoles uit en dit is volgens mij een algemene gameplay trailer. Dus ben benieuwd hoe de Switch versie zal zijn ten opzichte van de andere consoles.
Deed me een beetje denken aan Alice (pc - 2002)
Link: Wikipedia: American McGee's Alice
Ik heb het idee dat dat wel zal meevallen, maar op 10 september weten we hetL23 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:27:
@JackAvery wellicht valt het mee. Maar het is nu gewoon de algemene trailer waar een Nintendo Switch logo is voorgeplakt :-p Kijk er in ieder geval naar uit, eindelijk weer iets wat me echt aanspreekt.
@L23 ik ben redelijk optimistisch omdat hun vorige game (Fe) de transitie naar Switch erg goed doorstaan heeft, op wat framerate klachten in docked na. De developer is zich daar duidelijk van bewust. Hopelijk zorgt deze ervaring voor een goede les in dit geval
Ik moet heel aan die oude Alice: Madness Returns game denken bij deze game. Heel tof!JackAvery schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:46:
Ik vond de eerste trailer van Lost in Random al charmant, Nintendo post er nu een nieuwe met meer gameplay. Een beetje Tim Burton stopmotion vibes.
[YouTube: Lost in Random - Official Gameplay Trailer - Nintendo Switch]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Zo daar zijn we weer, morgen gaan we de switch aan de kinderen geven.
Nu hebben we Mario kart 8 en Animal crossing, ik zal ook online aanschaffen om de retro games te kunnen spelen.
Maar nu vroeg ik mij af of ik nog een 128gb sd card dan nodig heb en moet dit van nintendo zelf zijn of kan het een andere kaart zijn die aan bepaalde specificaties voldoet?
Al lang niks meer met sd cards gedaan dat is zo jaren 2000 lol.
Nu hebben we Mario kart 8 en Animal crossing, ik zal ook online aanschaffen om de retro games te kunnen spelen.
Maar nu vroeg ik mij af of ik nog een 128gb sd card dan nodig heb en moet dit van nintendo zelf zijn of kan het een andere kaart zijn die aan bepaalde specificaties voldoet?
Al lang niks meer met sd cards gedaan dat is zo jaren 2000 lol.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
koop je fysieke games of download ? Bij fysiek heb je het niet direct nodig maar uiteindelijk ontkom je er niet aan. Ik zou dan vanwege het geringe prijsverschil er meteen 256GB in stoppen.Phyt_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:58:
Maar nu vroeg ik mij af of ik nog een 128gb sd card dan nodig heb..
Maakt niet veel uit, gewoon een gangbaar merk is voldoende...en moet dit van nintendo zelf zijn of kan het een andere kaart zijn die aan bepaalde specificaties voldoet?
Er moet wel Micro SD in !Al lang niks meer met sd cards gedaan dat is zo jaren 2000 lol.
Die lost in random lijkt me wel erg tof inderdaad.
Haha ja MicroSD had ik gezien ging mij meer om al die classes e.d.DukeBox schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:28:
[...]
koop je fysieke games of download ? Bij fysiek heb je het niet direct nodig maar uiteindelijk ontkom je er niet aan. Ik zou dan vanwege het geringe prijsverschil er meteen 256GB in stoppen.
[...]
Maakt niet veel uit, gewoon een gangbaar merk is voldoende.
[...]
Er moet wel Micro SD in !
Ik denk vooral fysieke games omdat je anders die games aan je account hebt hange en ik weet niet hoelang de switch leuk blijft
voorlopig blijft het even bij deze 2 + online retro games.
Ik houd het wel even in de gaten, maar bedankt dat stelt mij gerust dat ze morgen gewoon aan de gang kunnen
Nog 1 andere vraag, laden die joycons op als ze in de dock zitten aangesloten op de switch?
Of moet ik dan de switch met de joycons aangesloten met usbc opladen ?
Dat laatste is wat Nintendo aangeeft via de afbeelding maar dat lijkt mij een beetje vreemd dat hij gedocked niet zou opladen?
dan moet ik iedere keer de AC kabel uit die dock halen en in de switch steken?
Mijn idee was dat dat ding gewoon 99% van de tijd in de dock blijft staan namelijk.
https://www.nintendo.nl/S...ntrollers-op-1497984.html
[ Voor 24% gewijzigd door Phyt_ op 23-07-2021 15:41 ]
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
knappe jongen die joy-cons leeg krijgt; docked en handhelt laadt beide opPhyt_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:36:
[...]
Dat laatste is wat Nintendo aangeeft via de afbeelding maar dat lijkt mij een beetje vreemd dat hij gedocked niet zou opladen?
dan moet ik iedere keer de AC kabel uit die dock halen en in de switch steken?
Mijn idee was dat dat ding gewoon 99% van de tijd in de dock blijft staan namelijk.
https://www.nintendo.nl/S...ntrollers-op-1497984.html
Haha ik bedoel dat de switch docked staat maar de joycons gebruiken we uiteraard.
En als ze leeg zijn aan de switch koppelen die in de dock staat
.
Sd card wacht ik even mee inderdaad.
En als ze leeg zijn aan de switch koppelen die in de dock staat
Zijn er hier mensen die een switch lite hebben? Wij hebben deze een tijd gekocht, denk een half jaar terug, maar de batterij lijkt nu al kapot. We spelen nu sinds de release Pokemon Unite, en na een uur spelen is de batterij van de lite al zo laag, dat hij zegt dat die aan de oplader moet. Dit lijkt mij niet normaal toch?
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
@MyKey heb je ook batterijproblemen met andere (intensieve) games?
Nee, nooit echt problemen gehad met andere spellenJackAvery schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:54:
@MyKey heb je ook batterijproblemen met andere (intensieve) games?
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Je maakt het nogal ingewikkeld in ieder gevalPhyt_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:16:
Haha ik bedoel dat de switch docked staat maar de joycons gebruiken we uiteraard.
En als ze leeg zijn aan de switch koppelen die in de dock staat.
Kan dus ook aan het specifieke spel liggen.MyKey schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Nee, nooit echt problemen gehad met andere spellen
Loop ook voor de zekerheid even je settings na: helderheid, wifi ontvangst en of de firmware up to date is.MyKey schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Nee, nooit echt problemen gehad met andere spellen
Dat zijn dingen die je ongeacht het spel dat je speelt even na kan lopen die extra drain kunnen veroorzaken.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik had precies dit toen ik de trailer keek! Ben erg benieuwd hoeveel het spel gaat kosten en wellicht pik ik 'm ergens een keer opZerora schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Ik moet heel aan die oude Alice: Madness Returns game denken bij deze game. Heel tof!
lijkt me shovelware. Ik zie ook bij de voorste 2 dat het alleen een download code betreft, ik gok dat de rest hetzelfde zal zijn.Wii4all schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:42:
Bij de Dirk komende week een 6 tal switch spellen voor 7,99 euro, allemaal meuk of zit er toch wat leuks bij?
[Afbeelding]
Minigolf lijkt me me meest 'echte' game.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zijn inderdaad allemaal doosjes met downloadcode. Lijkt me verder geen bijzondere deal. Die games zijn altijd zeer goedkoop. En inderdaad vrij waardeloos. Volgens mij verkopen ze dat soort Switch spellen ook bij de Action.
Ik had iets heel vreemds met mijn switch eerder vanavond. Het viel me op dat het scherm aan bleef gaan (automatisch), om de 30 seconden of iets, en uiteraard weer uit na x aantal seconden.
Daarna heb ik maar beide sets joy con geüpdate en toen was het probleem weg, zit ook op firmware 12.1.0.
Denk dat het tijd wordt voor nog meer stabiliteit patches ;-)
Daarna heb ik maar beide sets joy con geüpdate en toen was het probleem weg, zit ook op firmware 12.1.0.
100% Stabiliteit krijg je enkel bij het Switch OLED model met de brede verstelbare standaardsderooij schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:00:
dat ik AL die tijd zonder deze stabiliteit heb kunnen overlevenL23 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:09:
[...]
100% Stabiliteit krijg je enkel bij het Switch OLED model met de brede verstelbare standaard
Een hoop AA en indie releases deze week. Ik ben helaas nog wel ff bezig met Monster Hunter Stories 2, anders zou The Great Ace Attorney wel verleidelijk zijn. Zijn er hier mensen die plannen om iets op te pikken?
Een greep uit het aanbod:
Neo The World Ends With You (27.07.2021)
Samurai Warriors 5 (27.07.2021)
The Great Ace Attorney Chronicles (27.07.2021)
Unbound: Worlds Apart (28.07.2021
Eldest Souls (29.07.2021)
Blaster Master Zero III (29.07.2021)
Fuga: Melodies of Steel (29.07.2021)
Ys IX: Monstrum Nox (31.07.2021)
Een greep uit het aanbod:
Neo The World Ends With You (27.07.2021)
Samurai Warriors 5 (27.07.2021)
The Great Ace Attorney Chronicles (27.07.2021)
Unbound: Worlds Apart (28.07.2021
Eldest Souls (29.07.2021)
Blaster Master Zero III (29.07.2021)
Fuga: Melodies of Steel (29.07.2021)
Ys IX: Monstrum Nox (31.07.2021)
@JackAvery GAA en MB03 staan al op m'n Switch... 😅
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Klopt het dat The Great Ace Attorney Chronicles fysiek geen EU release krijgt? Bij bv Nedgame zie ik deze als US import.
Klopt, digital only in EU.meesje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:19:
Klopt het dat The Great Ace Attorney Chronicles fysiek geen EU release krijgt? Bij bv Nedgame zie ik deze als US import.
Bij de ALDI ook al een paar keer zien liggen voor dezelfde prijs.Wii4all schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:42:
Bij de Dirk komende week een 6 tal switch spellen voor 7,99 euro, allemaal meuk of zit er toch wat leuks bij?
in de shop zelf regelmatig goedkoper te halen, ik heb wel eens overwogen om er 1/2 te kopen voor alleen de case als reserve o.i.d..
Tenzij je het spel graag wil hebben zijn dat wel hele dure reserve cases. Lege game cases zijn ook los te koop.DukeBox schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:02:
ik heb wel eens overwogen om er 1/2 te kopen voor alleen de case als reserve o.i.d..
Spel telt wel mee dan ja, maar ik heb ze nog niet < €2,- gezien en dat waren ook geen originele. Na een tijdje staan werd het kunststof geler dan de anderen.L23 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:14:
Tenzij je het spel graag wil hebben zijn dat wel hele dure reserve cases. Lege game cases zijn ook los te koop.
Gisteren Pokémon Unite maar eens gedownload. Toch wel een vermakelijk spelletje
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Hoe 'erg' is de verleiding om toch wat digitale munten te kopen?Nielless schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:13:
Gisteren Pokémon Unite maar eens gedownload. Toch wel een vermakelijk spelletje![]()
Best leuke deals in de Eshop. Is Sonic Mania het waard voor een tientje? En hoe zijn de Lego games op Switch?
Sonic Mania is ook voor 25 euro de moeite waard. Heb je nostalgie met de oude 2D Sonic games? Dan gaat Sonic Mania je goed bevallen.afterhourpower1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:33:
Best leuke deals in de Eshop. Is Sonic Mania het waard voor een tientje? En hoe zijn de Lego games op Switch?
Thanks. Aangeschaft voor na de vakantie. Eerst Skyward Sword uitspelen.L23 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Sonic Mania is ook voor 25 euro de moeite waard. Heb je nostalgie met de oude 2D Sonic games? Dan gaat Sonic Mania je goed bevallen.
Voor mij (nog) niet heel erg. Prima gratis te spelensderooij schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Hoe 'erg' is de verleiding om toch wat digitale munten te kopen?
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Lego Worlds is een aanrader; een soort Minecraft, maar dan Lego. Vindt hier gretig aftrek onder het nageslacht.afterhourpower1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:33:
De andere Lego-games zijn vrijwel identiek aan de versies voor andere platformen.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Het lijkt erop dat Nintendo al wist van de issue met de speling van het metaal die na een tijd in de joystick van de joycons 'drift' kan veroorzaken. Er zit namelijk een soort fix voor in de Zelda joycons (tweet heeft een foto):
Analist Mat Piscatella heeft eens vergeleken hoeveel games er op de (US) eShop verschijnen per half jaar. Blijkt dat er dit jaar al 900 games gereleased zijn tussen 1 januari en 26 juli.[Twitter: https://twitter.com/MatPiscatella/status/1419748293047816198]
Thanks to youtuber VK its known that pressure to the back of a joycon control stick stops drift. I opened my Zelda joycons and noticed strips, theyre not in any joycons me or others have seen. Please share this post. It seems nintendo fixed their biggest issue behind the scenes pic.twitter.com/FgDS1Prh11
— Chicken Noodle Gamer (@Mario_RPG_Fan) 26 juli 2021
Analist Mat Piscatella heeft eens vergeleken hoeveel games er op de (US) eShop verschijnen per half jaar. Blijkt dat er dit jaar al 900 games gereleased zijn tussen 1 januari en 26 juli.[Twitter: https://twitter.com/MatPiscatella/status/1419748293047816198]
Je hebt items die je mee de game in neemt die je character sterker maken in bepaalde stats. Deze kan je voor echt geld versneld upgraden waarmee je weken aan voorsprong kan hebben op de rest. Oftewel als je graag betaalt om te winnen dan is er zeker wel verleiding.sderooij schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Hoe 'erg' is de verleiding om toch wat digitale munten te kopen?
Zoals eerder werd geopperd vind ik (en mijn kinderen) lego worlds niet echt bijzonder. Zitten ook aardig wat quirks/bugs in het spel. In steam/bundle vaak ook voor ~2€ te krijgen in de aanbieding.afterhourpower1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:33:
Lego City Undercover daarentegen is een must buy maar dat was die op de Wii U eigenlijk al.
@Nielless hier ook lekker aan het spelen samen met mijn vrouw. Het spel bevalt op zich wel, maar het frustreert ook immens. Mede ook omdat anderen lijkend een stuk sterker zijn.
Kennelijk werd deze ‘fix’ al eerder toegepast.JackAvery schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:34:
Het lijkt erop dat Nintendo al wist van de issue met de speling van het metaal die na een tijd in de joystick van de joycons 'drift' kan veroorzaken. Er zit namelijk een soort fix voor in de Zelda joycons (tweet heeft een foto):
[Twitter]
Analist Mat Piscatella heeft eens vergeleken hoeveel games er op de (US) eShop verschijnen per half jaar. Blijkt dat er dit jaar al 900 games gereleased zijn tussen 1 januari en 26 juli.[Twitter][Afbeelding]
https://www.nintendolife....con_controllers_arent_new
Moet hierbij aan de eerder genoemde bierviltje opmerking denken.
Mijn Mario rode Joy-cons heeft die foam pads niet, maar is ook van begin 2019. Die Youtuber Erica Griffin geeft aan dat Joy-cons met foam pads ook gewoon kunnen driften.
Voorlopig zit er niks anders op dan opsturen naar Nintendo of zelf de driftende joystick vervangen.
Voorlopig zit er niks anders op dan opsturen naar Nintendo of zelf de driftende joystick vervangen.
Echt 75% van de eShop is troep. Allemaal van die crappy mobile games. Ik probeer ook regelmatig door de aanbiedingen te bladeren maar na een tijdje heeft de Switch er echt geen zin meer in en begint 'ie flink te haperen.JackAvery schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:34:
[Twitter]
Analist Mat Piscatella heeft eens vergeleken hoeveel games er op de (US) eShop verschijnen per half jaar. Blijkt dat er dit jaar al 900 games gereleased zijn tussen 1 januari en 26 juli.[Twitter][Afbeelding]
Op je PC gaat het een stuk sneller. En sorteren op prijs/populariteit hoef je alleen de eerste paar pagina's door te bladeren.Disfigured schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:48:
Ik probeer ook regelmatig door de aanbiedingen te bladeren maar na een tijdje heeft de Switch er echt geen zin meer in en begint 'ie flink te haperen.
De syberia reeks (1+2 voor €2,-) is ook leuk als je van dat soort games houdt.
Ik speel zelf ook graag de Assassin’s Creed reeks maar fysiek vind je die vaak nog goedkoper (~€10 per game)
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 27-07-2021 14:03 ]
Ik blijf mezelf herhalen maar dekudeals.com is je beste vriend. En inderdaad, de eShop is ook een pak toegankelijker op PC. Je kan zelfs games/demo's daar kopen en die worden automatisch op je Switch geïnstalleerd.Disfigured schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Echt 75% van de eShop is troep. Allemaal van die crappy mobile games. Ik probeer ook regelmatig door de aanbiedingen te bladeren maar na een tijdje heeft de Switch er echt geen zin meer in en begint 'ie flink te haperen.
Of 75% van de eShop "troep" is... dat lijkt me allemaal heel subjectief
Zeer subjectief inderdaad, al mag je zeker stellen dat er een groot verschil zit tussen de A-titles, de aandacht en tijd die daaraan besteed wordt/is en de echte budget titles waar het bijna lui is hoe ze een spel gemaakt hebben.JackAvery schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:10:
[...]
Of 75% van de eShop "troep" is... dat lijkt me allemaal heel subjectiefMaar in elke grote store zal er vast wel shovelware zijn.
Ik ben zelf vrij eerlijk dat ik vooral geïnteresseerd ben in de exclusieve titles van nintendo dus, en daarvan vind ik maar een beperkt deel leuk. Dus met zo'n definitie is bijna 95% troep
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Met 900 titels in een halfjaar kan je in ieder geval niet zeggen dat er te weinig games uitkomen
Zal voornamelijk troep zijn. Al ben ik ook benieuwd hoeveel goede games er tussen zitten die ondersneeuwen door het grote aanbod.
Ja het is in mijn ogen ook meer een "kwantiteit boven kwaliteit" eshop op deze manier.
Om dan maar de vergelijking te maken:
Op de Playstation Store vind je voor PS4 4117 beschikbare items. 4103 vallen onder het label "volledige game". Bij Microsoft zie ik 2297 resultaten onder de categorie "alle Xbox console games". Bij Nintendo krijg ik (filters: Nintendo Switch en 'nu verkrijgbaar' ) 5717 resultaten.
Om nog wat meer contrast toe te voegen: in de Google Play Store waren eind 2020 iets minder dan drie miljoen apps beschikbaar. In die periode stonden er 427.000 (apps gelabeld als) games in de Play Store.
Dat er dus meer shovelware zal zijn, is zeer waarschijnlijk, want er zijn gewoon meer games op Switch dan in de Sony en Microsoft stores. Zo zie je in ieder geval maar dat een toegankelijk platform voor- en nadelen heeft, al heeft elke store sowieso goede en minder goede content.
Desondanks denk ik zelf dat woorden zoals 'troep' of 'lui' tegelijk te gemakkelijk in de mond genomen worden
Op de Playstation Store vind je voor PS4 4117 beschikbare items. 4103 vallen onder het label "volledige game". Bij Microsoft zie ik 2297 resultaten onder de categorie "alle Xbox console games". Bij Nintendo krijg ik (filters: Nintendo Switch en 'nu verkrijgbaar' ) 5717 resultaten.
Om nog wat meer contrast toe te voegen: in de Google Play Store waren eind 2020 iets minder dan drie miljoen apps beschikbaar. In die periode stonden er 427.000 (apps gelabeld als) games in de Play Store.
Dat er dus meer shovelware zal zijn, is zeer waarschijnlijk, want er zijn gewoon meer games op Switch dan in de Sony en Microsoft stores. Zo zie je in ieder geval maar dat een toegankelijk platform voor- en nadelen heeft, al heeft elke store sowieso goede en minder goede content.
Desondanks denk ik zelf dat woorden zoals 'troep' of 'lui' tegelijk te gemakkelijk in de mond genomen worden
Er zijn uitzonderingen, maar bijna geen enkele Indie/Mobile game vind ik leuk genoeg om te kopen. En de meeste die ik dan wel koop zijn dan na enkele dagen weer verwijdert.
Het lijkt er wel een beetje op dat deze games zijn gemaakt met de gedachte: Oh, wacht eens. Videogames leveren veel geld op. Ik ga naast mijn werk/studie een videogame maken.
Het lijkt er wel een beetje op dat deze games zijn gemaakt met de gedachte: Oh, wacht eens. Videogames leveren veel geld op. Ik ga naast mijn werk/studie een videogame maken.
Een indie developer als Inti Creates maakt anders doorgaans kwalitatief goede games. Recent nog Master Blaster Zero 1 en 2 van m'n backlog gestreept en ondertussen deeltje 3 aan m'n backlog toegevoegd.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
@JackAvery Je moet ze eerst ook alle 900 spelen om er een oordeel over te mogen geven 
Het is bij de Nintendo Switch ook makkelijk om een smartphone game uit te brengen gezien de Switch een touchscreen heeft. Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waarom de Nintendo Switch eshop meer games heeft dan de Playstation Store.
Het is bij de Nintendo Switch ook makkelijk om een smartphone game uit te brengen gezien de Switch een touchscreen heeft. Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waarom de Nintendo Switch eshop meer games heeft dan de Playstation Store.
@JackAvery Dat klopt. Al vermijd ik mobile games zelf wel op de Switch. Ik heb juist een Switch gekocht omdat ik gamen op een smartphone op een gegeven moment niet meer leuk vond. Dus een game hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar als ik weet dat het ook op een smartphone te spelen is ben ik gelijk een stuk minder enthousiast
Maar ik zie de laatste tijd ook gewoon goede "mobile" games op Apple Arcade verschijnen die dan gelijk of later beschikbaar zijn op de Switch.
Gaaf! En dan gelijk alle drie op 1 cartridge uitbrengen.RayNbow schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:26:
Een indie developer als Inti Creates maakt anders doorgaans kwalitatief goede games. Recent nog Master Blaster Zero 1 en 2 van m'n backlog gestreept en ondertussen deeltje 3 aan m'n backlog toegevoegd.
[YouTube: Blaster Master Zero – Nintendo Switch Trailer]
Deze trailer van adventure RPG Black Book verscheen op het YouTube kanaal van Nintendo. Ik had nog niet eerder van de game gehoord maar ze ziet er sfeervol en best interessant uit: mix tussen een deck builder en een adventure game. De release is gepland voor 10 augustus.
Ook Baldo: The Guardian Owls heeft eindelijk een release date: 27 augustus. Dit wordt meegedeeld in een nieuwe trailer. Benieuwd of ze ondertussen hun assets ook aangepast hebben zodat ze niet meer geleend zijn uit Kiki's Delivery service... ;P
Ook Baldo: The Guardian Owls heeft eindelijk een release date: 27 augustus. Dit wordt meegedeeld in een nieuwe trailer. Benieuwd of ze ondertussen hun assets ook aangepast hebben zodat ze niet meer geleend zijn uit Kiki's Delivery service... ;P
Baldo komt 27 augustus uit, de trailer ziet er heel goed uit:
Maar de hands-on gamplay, zit me zo te storen aan alle geluidseffecten, met name het lopen
Zoals:
Maar de hands-on gamplay, zit me zo te storen aan alle geluidseffecten, met name het lopen
Zoals:
[ Voor 16% gewijzigd door sderooij op 28-07-2021 09:13 ]
Human Fall Flat vind ik nog wel een aanrader als couch co-op, kost ook maar een paar euro.
Nu ga ik er opletten en dan klinkt het inderdaad irritant :-p Verder zag ik veel mensen klagen over het loop tempo, maar lijkt hier weer mee te vallen.sderooij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:12:
Game ziet er mooi uit, maar de gameplay oogt saai. Weet niet precies wat het is.
Inderdaad een fijne game voor een avondje couch co-op!Xanthine schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:41:
Human Fall Flat vind ik nog wel een aanrader als couch co-op, kost ook maar een paar euro.
het spel ziet er zo mooi uit ja, hopelijk gaan er wat 'verbeteringen' komen na een x periode. Eerst wat reviews afwachten ookL23 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Nu ga ik er opletten en dan klinkt het inderdaad irritant :-p Verder zag ik veel mensen klagen over het loop tempo, maar lijkt hier weer mee te vallen.
Game ziet er mooi uit, maar de gameplay oogt saai. Weet niet precies wat het is.
En wat ik al dacht, inspiratie vanuit Spirited away
bron: link
@sderooij Ja klopt, heeft echt een Studio Ghibli sfeer. Maar ben een beetje bang dat met al die inspiraties dat de gameplay weinig uniek zal zijn en dat we vergelijkbare puzzels krijgen zoals in eerdere Zelda games.
@JackAvery Waren er veel assets gebruikt uit Kiki's Delivery Serivce? Ik had er nog niet eerder over gehoord. Maar op Resetera zie ik inderdaad dat de bladeren aan de boom regelrecht gekopieerd zijn. Al vraag ik me af hoe mensen daar achter komen
Ik zie in ieder geval vooralsnog een game die veel inspiratie heeft opgedaan, maar weinig unieks heeft.
@JackAvery Waren er veel assets gebruikt uit Kiki's Delivery Serivce? Ik had er nog niet eerder over gehoord. Maar op Resetera zie ik inderdaad dat de bladeren aan de boom regelrecht gekopieerd zijn. Al vraag ik me af hoe mensen daar achter komen
Ik zie in ieder geval vooralsnog een game die veel inspiratie heeft opgedaan, maar weinig unieks heeft.
@L23 niet dat ik weet, maar eenmaal je het gezien hebt, cannot be unseen
Iig frappant hoe letterlijk ze dat overgenomen hadden.
Ja ben bang dat we in de categorie "Simpsons did it!" komen mbt die dungeonsL23 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:50:
@sderooij Ja klopt, heeft echt een Studio Ghibli sfeer. Maar ben een beetje bang dat met al die inspiraties dat de gameplay weinig uniek zal zijn en dat we vergelijkbare puzzels krijgen zoals in eerdere Zelda games.
Voor wie Ori nog niet gekocht heeft:
(1) iam8bit opent vanaf morgen (9am Pacific Time) preorders voor wie die fancy Collector's Edition gemist heeft en nog zou willen.
(2) er komt volgens retailer ShopTo binnenkort een nieuwe fysieke versie uit met allebei de games op één cartridge (?)
(1) iam8bit opent vanaf morgen (9am Pacific Time) preorders voor wie die fancy Collector's Edition gemist heeft en nog zou willen.
(2) er komt volgens retailer ShopTo binnenkort een nieuwe fysieke versie uit met allebei de games op één cartridge (?)
@JackAvery Of zijn het twee digitale games op een downloadcode? Ik zie in die link van jou het volgende staan: "2 great games in one box- 2 digital…". Maar gezien de zin niet afloopt kan het ook om de soundtrack gaan of zo. Wel verleidelijk om nog een keer te kopen als Will of the Wisps met alle updates op cartridge staat...
@L23 niet onmogelijk... maar de link is dood en de boxart wazig
@JackAvery Klopt en kan ook verder nergens informatie vinden. Wel een raar tekst vak op de cover. Maar beide games passen net op een 8GB cartridge, dus beide games op cartridge lijkt me niet onrealistisch.
Experience retro games in authentic fashion with #NintendoSwitchOnline!
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 29 juli 2021
⭕ Save 50% off #NES controllers until 08/08!
⭕ Back in stock: #SuperNES controllers
Buy now: https://t.co/XOnY1Bnawu pic.twitter.com/caoRedSiV4
SNES Online controller is weer op voorraad.
https://mynintendostore.n...-for-nintendo-switch.html
[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 29-07-2021 12:57 ]
Bedankt voor het delen!L23 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:56:
[Embed]
SNES Online controller is weer op voorraad.
https://mynintendostore.n...-for-nintendo-switch.html
De SNES controller zat ik al een tijdje op te wachten. De NES controllers voor de helft van de prijs klinkt ook wel goed. Is er nog een goede reden om beide aan te schaffen? Met SNES controller kun je toch ook NES spellen spelen? Is het puur de 100% NES beleving?
@meesje het is puur de NES beleving (inclusief het mindere aantal knoppen). De NES controllers moet je zoals joycons op je Switch opladen, de SNES controller gebruikt een USB-kabel.
Heerlijk voor de SNES games, en voelt precies aan als de originele controllermeesje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:15:
[...]
Bedankt voor het delen!
De SNES controller zat ik al een tijdje op te wachten. De NES controllers voor de helft van de prijs klinkt ook wel goed. Is er nog een goede reden om beide aan te schaffen? Met SNES controller kun je toch ook NES spellen spelen? Is het puur de 100% NES beleving?
opladen via usb c
Dank! Dat vermoeden had ik al. Twijfel, twijfel. Aan de ene kant (zeker gezien de huidige prijs) voelt de NES controllers als ‘hebben’, maar rationeel gezien volstaat de SNES controller ook.JackAvery schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:27:
@meesje het is puur de NES beleving (inclusief het mindere aantal knoppen). De NES controllers moet je zoals joycons op je Switch opladen, de SNES controller gebruikt een USB-kabel.
NES controller moet je kopen als je er nostalgie mee hebt. Ik had zelf genoeg aan de SNES controller gezien deze alle knoppen heeft die je nodig hebt voor NES games. De SNES controller heeft ook alle schouderknoppen en is daardoor voor een heleboel games geschikt. Ook de manier van opladen van de SNES controller via USB-C sprak me meer aan. Enige nadeel van deze controllers (NES en SNES) is dat ze geen screenshot- en homeknop hebben, dus bij Switch games heb ik dan de joy-cons als tweede controller paraat staan om filmpjes op te nemen of een game te kunnen afsluiten. Gebruik de SNES controller momenteel voor Tony Hawk Pro Skater, al die combo's uitvoeren werkt een stuk beter met de D-Pad.meesje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:30:
[...]
Dank! Dat vermoeden had ik al. Twijfel, twijfel. Aan de ene kant (zeker gezien de huidige prijs) voelt de NES controllers als ‘hebben’, maar rationeel gezien volstaat de SNES controller ook.
Onze Toads zijn al hard bezig… 
Toch maar beide besteld. Als ik me later bedenk, zullen (a) de NES controllers weer duurder zijn en (b) kan ik weer 7 euro aan verzendkosten betalen.
Toch maar beide besteld. Als ik me later bedenk, zullen (a) de NES controllers weer duurder zijn en (b) kan ik weer 7 euro aan verzendkosten betalen.
2 SNES controllers besteld. Merkte met een bepaald aantal SNES games (kart en DK) toch wel dat een ouderwetse controller fijner zou zijn.
En, op de PC werkt deze ook geweldig met SNES emu ;-)Megupe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:56:
2 SNES controllers besteld. Merkte met een bepaald aantal SNES games (kart en DK) toch wel dat een ouderwetse controller fijner zou zijn.
Dat opladen van de NES controllers ziet er echt niet uit...JackAvery schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:27:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Opladen? Het lijkt mij wel fijn spelen zo. 😂Rossi46 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:37:
[...]
Dat opladen van de NES controllers ziet er echt niet uit...![]()
[Afbeelding]
Volgens NintendoEverything heeft deze editie van Ori beide games op de cartridge, twee digitale OST's en 6 art cards. Release op 12 oktober. Ik vind het relevante PR artikel helaas (nog) niet.L23 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:12:
@JackAvery Klopt en kan ook verder nergens informatie vinden. Wel een raar tekst vak op de cover. Maar beide games passen net op een 8GB cartridge, dus beide games op cartridge lijkt me niet onrealistisch.
Gelukkig kan je ze nog opladen via de Switch. Heb je een Switch Lite dan kan je deze controllers dus niet opladen. Voor normale joy cons kan je nog een houder kopen met oplaadfunctie, maar daar passen de NES controllers niet op.Rossi46 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:37:
[...]
Dat opladen van de NES controllers ziet er echt niet uit...![]()
[Afbeelding]
Dan nog afwachten of alle Will of the Wisps updates op de cartridge staan, niet altijd vanzelfsprekend. Wel een beetje flauw dat ze niet gelijk beide games op 1 cartridge hebben uitgebracht. Maar als je maar een van de twee games wou hebben had je de keuze en ben je goedkoper uit.JackAvery schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:59:
[...]
Volgens NintendoEverything heeft deze editie van Ori beide games op de cartridge, twee digitale OST's en 6 art cards. Release op 12 oktober. Ik vind het relevante PR artikel helaas (nog) niet.
[Afbeelding]
De inhoud lijkt verder hetzelfde. De digitale soundtracks heb ik regelmatig op de achtergrond geluisterd. Bij de huidige fysieke uitgave heeft elke game apart 6 art cards, dus totaal 12. Leuk dat het er bij zit, maar je kijkt er maar 1 keer naar
Nu hopen dat het ook in NL uitkomt én een beetje korting 
Want zoiets zou ik voor die ca. € 20,- nog wel imuls-buy doen, maar omdat het niet in NL uit is moet je shipping betalen. En dan vind ik die bijna € 7,- toch weer vrij veel (voor het totaal):
https://www.amazon.com/So...Double-Pack/dp/B08GHH697V
(zowel Sonic Mania als Team Sonic Racing zijn nu 9,99 in eShop, maar toch anders dan fysiek)
Want zoiets zou ik voor die ca. € 20,- nog wel imuls-buy doen, maar omdat het niet in NL uit is moet je shipping betalen. En dan vind ik die bijna € 7,- toch weer vrij veel (voor het totaal):
(zowel Sonic Mania als Team Sonic Racing zijn nu 9,99 in eShop, maar toch anders dan fysiek)
Je hebt over de Sonic Mania Team Racing Double Pack?Jake schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:56:
Nu hopen dat het ook in NL uitkomt én een beetje korting
Die double pack heeft niet de Sonic Mania DLC, is niet de plus versie. Al kan je die altijd als dlc in de eshop kopen. Sonic Mania Plus heeft de dlc op cartridge staan.
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/7tzYj8h5A7S6esg9IU1XpUS8.jpg?f=fotoalbum_large)