Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 00:18:
[...]
Misschien moet ik mijn exit plan een beetje verduidelijken, ik ben van plan om stapsgewijs een aantal procent om te zetten als ik een bepaalde winst heb behaald. Dan heb je een stukje winst, meer zekerheid en kan je de rest nog door laten lopen.
Bedankt voor de website, ik zal eens een kijkje nemen.
Ik ben het ermee eens. Op het lange termijn stijgen aandelen. Hetzelfde geld voor de huizen markt
Huizen stijgen alleen op de juiste plaats en met het juiste onderhoud.
Een huis in een dorp in Frankrijk wat leegloopt is waardeloos.
Dat zal in Amsterdam nooit gebeuren als je eigenaar bent van de grond, want die waarde zal nooit zakken (op de juiste plaats).
Maar een appartement in een blok of blokje uit de jaren 50 moet ooit wel eens tegen de grond, en heropgebouwd worden.
En dan boek je als eigenaar toch een minwaarde....
Zodra de VVE begint te praten over een afbraak (dat kan jaren vooraf zijn), dan zal de waarde toch een stevige knauw krijgen.
Ook een villa blijft niet in waarde stijgen, en als je ze koopt, en je gooit er een paar ton tegen om ze in te richten naar je smaak, dan moet je niet altijd hopen dat je dat geld er terug uit haalt.
En vergeet niet dat je onderhoud moet plegen aan een huis om de waarde te houden. Een dak, keuken, badkamer, vloer, raamwerk. Dat heeft allemaal een houdbaarheidsdatum.