Nee mijn printer kan geen metaal printen, maar wel (hard) plastic. Een bahco gaat dus prima.Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:15:
[...]
Dus voor 200€ heb jij een 3D printer die metaal kan printen?
Schroeven of een bahco kan je toch niet in plastic maken?
Met schroeven bedoelde ik eigenlijk moer+bout en dan met name de wat grotere.
Met schroeven bedoelde ik eigenlijk moer+bout en dan met name de wat grotere.Sissors schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:57:
Kan je met een 3D printer van €200 echt een schroef fatsoenlijk 3D printen? En voor die enkele keer dat je dat nodig hebt, ben je niet veel goedkoper af om te 'leasen', oftewel gewoon een bedrijf te betalen om jouw 3D printje te maken?
Net als dat ik echt niet geloof dat een 3D geprintte Bahco van een simpele plastic 3D printer iets anders is als zonde van het geld. Voor een tientje koop je een metalen van de bouwmarkt. Ook die gaat het waarschijnlijk niet overleven als je hem dagelijks moet gebruiken, maar voor incidenteel een keertje is dat goed zat, en waarschijnlijk ordes beter dan wat je zelf 3D print.
Wat mij betreft is een 3D printer net zoiets als je eigen groente tuin. Als het je hobby is, prima. Maar je houdt echt jezelf voor de gek als je het doet om geld te besparen. (Tenzij het over geld besparen voor je hobby is, omdat je vaak behuizingen enzo nodig hebt. Maar je gaat niet in het 'gewone' leven geld besparen door een 3D printer te kopen).
En ja de kwaliteit is gewoon écht goed.
Ik maakte eerder inderdaad gebruik van 3dhubs (3d printen op bestelling) maar dat kost toch al snel 10 euro en telkens 5 euro verzendkosten. Als je een paar keer per jaar iets kleins nodig hebt, is dat dus de betere keuze, maar voor mij niet aangezien ik veel klus en veel baat heb bij op maat gemaakte voorwerpen.
Die bahco van plastic kost je nog geen 50 cent om te printen. Dus zonde van het geld dat valt wel mee. Het is misschien niet het beste voorbeeld maar er is ook genoeg gereedschap te bedenken waar geen grote krachten op uitgeoefend worden.
Ik vind ook dat een groentetuin hobby is, zo realistisch ben ik wel want ik reken ook altijd alles door. 3D printen is dat zéér zeker niet, al zijn het momenteel vooral hobbyisten die er eentje hebben.
Ik had iets meer een open mind verwacht in dit topic eigenlijk. Blijkbaar moet Mr. Money Mustache er eerst een keer over posten voordat het serieus genomen wordt (of had ik het wat beter moeten introduceren/onderbouwen uiteraard)
Ben het wel met je eens dat het niet voor iedereen interessant is. Maar je noemt zelf al het voorbeeld van behuizingen en andere hobby-gerelateerde zaken. Wat te denken van speelgoed printen, leerzame bouwpakketen (T-rex skelet in elkaar zetten o.i.d.) voor je kinderen. Waar een wil is, is een weg.
Voor mij persoonlijk is geld besparen de primaire reden voor aankoop geweest, en dan houd ik mezelf niet voor de gek, aangezien ik het er in 2 maanden al uit heb, als mijn geautomatiseerde vouwgordijnen straks af zijn.
Ik zie dit echt als 1 van de grotere technologische innovaties van de afgelopen decennia: zélf kunnen produceren binnen no-time. Deur niet uit hoeven, en alles perfect op maat en uitwisseling van alle denkbare 3d-modellen via internet. Ik vind het dan weer ondenkbaar dat mensen daar de potentie niet van inzien. Produceren ipv consumeren.
[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 23-04-2019 12:56 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018