Wat moet je in hemelsnaam doen in Uithuizen als pensionado op je postzegel stukje land en in je mini pre-fab huisje behalve weinig geld uitgeven?oscar82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:27:
Een tijd geleden ging het hier over het gebrek aan bouwgrond in NL. Toch vond ik - toegegeven, in de provincies Groningen en Limburg - nog wel wat kavels voor onder de 50k. En dan heb ik het niet over agrarische grond. Dit heeft de bestemming wonen en gesaneerde grond. Zou je daar een kant en klare woonunit op plaatsen, kan je er prima wonen, toch?
Juist de prijs van de prefab woonunit viel mij vies tegen met 125k (de Heijmans ONE). Zijn daar geen goedkopere varianten voor op de markt van concurrenten? Het idee van een kant en klare twee(of meer)persoons woning spreekt mij namelijk wel heel erg aan voor als de kinderen het huis uit zijn.
Misschien zijn omgebouwde containers ook nog eens aardbevingsbestendiger dan reguliere stenen huizen. Ideetje om de provincie Groningen vol te plempen met een soort wooncontainers? Bijkomend voordeel voor aspirant FO-ers is dat je genoeg grond om je heen hebt om een stel kippen te houden en een moestuintje of schuur voor houtbewerking in je eigen tuin te zetten, als dat je ding is.
Je kan natuurlijk ook je eigen huis (laten) bouwen, maar ik denk dat je dan wel zin moet hebben om daar flink wat tijd en energie in te investeren. Vraag me trouwens af of het dan met alle advieskosten uiteindelijk niet juist duurder wordt dan een massaproductie unit. Ben persoonlijk totaal geen klusser of binnenhuisarchitect, dus vooral het onderhoudsarme aspect van een tiny en/of prefab huis spreekt mij wel aan.
Geen stadsvoorzieningen, geen mensen (vrienden/familie) die in de buurt wonen, geen luchthaven dichtbij, geen mooi weer, geen fatsoenlijk stuk grond om wat leuks mee te doen... wel aan een (drukke?) weg zo te zien