Medio 2014 zat ik in een huurhuis, had standaard 2k op de rekening en de rest ging op. Toen heb ik voor de gein eens gekeken waar het allemaal aan uitgegeven werd en heb ik steeds mee nutteloze dingen geschrapt en ben ik gaan beleggen in crowdfunding. Binnen een half jaar stond er 6k, pas in 2017 ofzo doorgekregen dat het FO-minded was waar ik mee bezig was.mistahk1 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:56:
Hoe zijn mede-Tweakers gekomen tot het idee FO of in ieder geval het lekker sparen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
FO is vooral geld uitgeven aan de dingen waar je gelukkig van wordt (als dat een huwelijk van 10k is; go for it) Ik zou daarna wel gaan beginnen om een deel van je spaargeld automatisch te gaan beleggen maandelijks. 100k sparen voor "onverwachte" uitgave waarvan je de eerste 50k al hebt uitgegeven (aanbouw + huwelijk) is jezelf een stuk rijker rekenen dan je daadwerkelijk bent. Zeker als er een grote kans is op een kindje, een (nieuwe) auto, onderhoud aan je huis e.d. kan je jezelf afvragen wat er van die 100k overblijft.
Desalniettemin; goed dat je bezig bent met de toekomst en dat je geen extra schulden probeert te maken
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING