Ik denk dat bij een hoop tweeverdieners ( in dit topic) het zo is dat er van één inkomen geleefd zou kunnen worden. Plus eventueel het spaargeld. Maar dat zie ik dan niet echt als FO, omdat je dan juist heel afhankelijk van de ander bent. In feite leg je zo de verantwoordelijkheid voor je gezin volledig bij je partner: die moet de komende 25 jaar blijven werken omdat anders de basis voor jouw "FO" weg valt. Ook als straks het gevoel van de 'wittebroodsweken' van de nieuwe baan en het weer gaan werken wegvalt. Vind ik zelf niet echt een sociale instelling. Los daarvan zou ik in een FO situatie juist ook samen dingen willen ondernemen.
Het komt op mij over dat je in feite niet FO bent, maar je haar afhankelijkheid van jou en haar huismoederschap inruilt voor jouw afhankelijkheid van haar en jouw huisvaderschap. Daar is niets mis mee, maar is toch wel heel wat anders dan FO.
Het komt op mij over dat je in feite niet FO bent, maar je haar afhankelijkheid van jou en haar huismoederschap inruilt voor jouw afhankelijkheid van haar en jouw huisvaderschap. Daar is niets mis mee, maar is toch wel heel wat anders dan FO.