Ik ben 52, en hoop nog minstens 30-35 jaar in goede gezondheid te leven.Blik1984 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:42:
[...]
Bedenk je wel dat ouders die dit geven vaak al richting de 50/60 gaan en wellicht minder geinteresseerd zijn in maximaal rendement, maar meer interesse hebben in zekerheid.
Ik heb ook een familiebank met mijn ouders en los van het zekere rendement dat hoger is dan een obligatie, is de constante cashflow een factor die meespeelt
(Nog los van de emotionele factor dat je iets kan doen om je kinderen te helpen)
Constante cashflow is een illusie die heel veel rendement kost.
Met die termijn voor ogen weeg ik aandelen nog altijd zwaar door in mijn beleggingsstrategie. Maar, ik moet wel zeggen dat ik in maart, als er een dip was van 20-30% niet slecht sliep. Dat is een attitude die je jezelf moet aankweken. Beleggen vereist een leerproces waarin je fouten maakt en er van leert. Je kan boeken lezen zo veel je wil, maar als er op een week of 2 ineens 100k verdampt, dan leer je meer dan ooit.
Als je dan in paniek slaat wordt je geschoren. Ik ben rustig blijven zitten, en sta nu hoger dan ooit, zonder slapeloze nachten. Ik besef dat dat niet iedereen gegeven is.
Sony A7 iv en wat recycled glas