Bij de huidige prijzen rook je met 100 euro per maand niet extreem veel sigaretten... Maar het is natuurlijk wel jammer van het geld. (Aan de andere kant, ieder zijn hobby...)Kluifjes schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:02:
Voor de liefhebbers, vind het zelf altijd wel leuk om zoiets te lezen https://www.ad.nl/wonen/w...-onze-hypotheek~a0ff2036/
En dan verbaas ik me er toch weer over dat alles prima op orde lijkt, maar aan roken 100 euro per maand de deur uitvliegt. Ik weet dat het een verslaving is waar je niet makkelijk af komt, maar blijft toch een behoorlijk bedrag zeker als je dit al jarenlang doet.
Maar altijd leuk om te lezen hoe anderen bezig zijn met niet-uitgeven van geld. Maar in dit geval, als je met z'n tweeën voor je 30ste op 6000 netto zit, dan vind ik 20k per jaar aflossen geen heel grote prestatie. Dat is ongeveer een kwart van wat ze per jaar binnen krijgen. Met een nieuwbouwhypotheek van 142.000 tegen de lage rente van 2 jaar geleden zullen ze relatief weinig woonlasten hebben, er zijn geen kinderen en ze lijken een 'vrekkerig' (geuzenterm) leven te leiden. Waar gaat die overige 60k dan naartoe? Ik neem aan dat ze naast de aflossing op de hypotheek dus nog wel een forse spaar-/beleggingspot zullen hebben.