Oké, vandaag eindelijk de langverwachte P30 Pro Breathing Crystal Blue ontvangen. Ik ben er direct enthousiast mee aan de slag gegaan door alle apps te installeren en alles te
customizen naar mijn smaak. Ik heb geen back-ups o.i.d. dergelijks teruggezet, gewoon een frisse start. So far so good, totdat ik mijn eerste WhatApp-berichtje ontving.... In een voor mij volstrekt onbekende taal krijg ik een of andere (zo'n 7 seconden durende) 'voice message' te horen van een mannelijke spreker

Ik ben direct op onderzoek uitgegaan, wat blijkt:
-Elke keer als ik een WhatApp-berichtje ontvang, krijg ik hetzelfde (voor mij onverstaanbare) bericht te horen.
-Bij geen enkele andere actie krijg ik dit te horen, dus ook niet bij voorbeeld een ontvangen SMS of e-mail.
Ik ben direct op zoek gegaan naar oorzaken door allerlei instellingen en apps door te lopen. Helaas heeft dat geen soelaas geboden en heb ik als laatste strohalm de telefoon weer volledig gewist en terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Vervolgens heb ik enkel Whats-App geïnstalleerd om direct weer een test te doen: helaas, probleem blijft aanwezig
Ik heb zojuist contact gehad met de leverancier (Mobiel.nl). Zij snappen er ook niks van en het enige wat ze me kunnen aanbieden is de telefoon omruilen. Helaas deze kleur momenteel niet meer op voorraad (verwachting is uiterlijk volgende week vrijdag weer). Nu hoop ik natuurlijk van harte dat er hier een geniale Tweaker is die raad weet met dit mysterieuze probleem
Ik heb het betreffende geluidsfragment geüpload:
https://uploadfiles.io/gqgld