Die sim bestelling was nogal vaag inderdaad maar de portal zelf is top en je doet hem er in en hij werkt.
[ Voor 31% gewijzigd door jurrehaak op 25-09-2026 23:28 ]
[ Voor 31% gewijzigd door jurrehaak op 25-09-2026 23:28 ]
jurrehaak schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:52:
Die sim bestelling was nogal vaag inderdaad maar de portal zelf is top en je doet hem er in en hij werkt.
lees even het topic door zou ik zeggen...EVfan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 15:54:
Sinds gisteren krijg ik deze melding:
[Afbeelding]
iemand die dit herkent, en advies?
Net een beurt gehad?EVfan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 15:54:
Sinds gisteren krijg ik deze melding:
[Afbeelding]
iemand die dit herkent, en advies?
@FitTivFitTiv schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:14:
[...]
lees even het topic door zou ik zeggen...
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Waarschijnlijk koelvloeistof vervangen en nou een luchtbel. Vaak gaat deze weer snel weg. Staan al een paar gevallen in dit topic.EVfan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:08:
[...]
@gjcvro
Ja 2 maanden en 500 km terug.
Vandaar mijn verwarring.
[ Voor 17% gewijzigd door gjcvro op 26-09-2026 18:20 ]
@gjcvrogjcvro schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:18:
[...]
Waarschijnlijk koelvloeistof vervangen en nou een luchtbel. Vaak gaat deze weer snel weg. Staan al een paar gevallen in dit topic.
hm, lees net dat vloeistof niet vervangen is. Weet je dat zeker? Er was nl ook een terugroepactie voor voor een bepaald jaar.
Nee, 40 min is te kort, ze hebben er volgens mij een paar uur voor nodig om te wisselen.EVfan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 18:26:
[...]
@gjcvro
Ja dat van die lucht bellen had ik ook de laaste weken hier gelezen.
Er was niets vermeld op het service rapport van koelvloeistof vervangen na de laatste beurt. 100% zeker weet ik het niet, maar de hele beurt nam maar 40 minuten in beslag, dus lijkt me ook niet dat er tijd voor geweest is.
Ga maandag de dealer bellen, dan zullen we het wel horen.
Even follow up: blijkt te gaan om de terugroep actie, die kennelijk de laatste twee jaar niet bij de beurt is uitgevoerd. Hun beleid is kennelijk wachten tot het systeem een foutmelding geeft en dan pas uitvoeren.gjcvro schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:36:
[...]
Nee, 40 min is te kort, ze hebben er volgens mij een paar uur voor nodig om te wisselen.
Hiervoor was de onze private lease, dus ik heb nooit een rekening gezien aangezien het een terugroepactie betreft zou het gratis moeten zijn, maar het mnoet ook elke x jaar en 60.000 km geloof ik.. Wel de ervaring dat binnen een maand na het vervangen je dezelfde melding krijgt dan je nu hebt, maar die gaat dan wel wegEVfan schreef op maandag 28 september 2026 @ 18:19:
[...]
Even follow up: blijkt te gaan om de terugroep actie, die kennelijk de laatste twee jaar niet bij de beurt is uitgevoerd. Hun beleid is kennelijk wachten tot het systeem een foutmelding geeft en dan pas uitvoeren.
Afspraak voor eind oktober, en de auto is dan een hele dag nodig. De terugroep actie zou kosteloos moeten zijn, is dat ook jullie ervaring?
Bij de laatste generatie Niro EV is het nu ook op 30k of twee jaar gezet. De boordcomputer geeft nog wel 15k als interval aan.janne_nl schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:56:
Bij de EV2 is het interval 30000km of 2 jaar......
Bij alle kia dealers hier in de regio is het meestal 2-3 maanden wachten om een afspraak te kunnen maken, dus ik zou zeggen dat ze 't al druk genoeg hebben en onzin-maintenance niet echt nodig hebbenMartiveen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:19:
@ninjazx9r98 denk dat die onderhouds interval ook voornamelijk hetzelfde gehouden is zodat de autobedrijven nog wat te doen hebben. Pure koppelverkoop..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 33% gewijzigd door janne_nl op 02-10-2026 09:32 ]
Dat is niet bepaald een aanbieding volgens mij.janne_nl schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:31:
Voor de liefhebbers en/of de zoekers, bij Hedin in Sittard staan een e-Niro Executive uit 2022 met ongeveer 50000 op de teller voor iets van 26000 te koop zag ik. (mijn oude)
Flink aan de prijs inderdaad, en voor dat geld niet eens even netjes gepoetst. Flink wat slijtage op het stuur ook.gjcvro schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 13:25:
[...]
Dat is niet bepaald een aanbieding volgens mij.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kia Vaneman Hoofddorp (en misschien ook wel Amsterdam) heeft vanaf 12 oktober elke werkdag minimaal 1 slot beschikbaar nog deze maand, zag ik in de online werkplaatsplanner.sigio schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 22:54:
Bij alle kia dealers hier in de regio is het meestal 2-3 maanden wachten om een afspraak te kunnen maken, dus ik zou zeggen dat ze 't al druk genoeg hebben en onzin-maintenance niet echt nodig hebben
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 02-10-2026 14:40 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Ik had precies het zelfde bij mijn overname.Arfman schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:12:
Binnenkort loopt onze lease ook af, we gaan de auto overnemen. Kreeg een berichtje van Kia dat de auto APK gekeurd moest worden en dat heb ik gelijk maar aangegrepen om een beurtje (40K KM) en bandenwissel te doen.
Nu wil de leasemaatschappij dit onderhoud niet betalen omdat dat volgens hun in de bepalingen staat, als je de procedure tot overname hebt gestart mag je geen onderhoud meer laten doen. Grappige is dat dat dus nergens in mijn contract staat. Ik heb de auto gisteren wel meegekregen zonder te betalen maar ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik heb het idee dat ik juridisch sterk sta (de klantenservice kon ook niks vinden in de bepalingen) maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen .. we zullen zien.
Apart. Onze auto heeft nog netjes de beurt gehad, koelvloeistof voor de 2e keer dat jaar vervangen en een maand later was hij van ons.Thyzz schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:38:
[...]
Ik had precies het zelfde bij mijn overname.
De beurt stond al ingepland voor ik de overname inging. Maar toch waren alle kosten voor mij. Helaas pindakaas
De 2e-hands Niro EV's zijn wel wat duurder geworden het afgelopen jaar. Vorig jaar kon je de zelfde modellen voor rond de 17k vinden (meerdere kennissen van mij hebben er toen een gekocht). Met de hogere benzine-prijzen sinds de Hormuz en Rusland issues zijn gebruikte EV's ook weer flink duurder geworden (omdat hogere vraag).janne_nl schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:27:
Dat mag je zeker vinden, als ik echter op autoweek/autoscout24 kijk is hij wel goedkoper dan de meeste andere van die leeftijd en kilometers. Zeker als je naar dezelfde uitvoering kijkt.
Ze zijn zelfs echt veel duurder geworden. Wij kochten die van ons in april en nu is hetzelfde model zeker €2000-€3000 duurder. We waren al vanaf begin februari aan het zoeken en toen waren ze nog eens €1500 goedkoper dan toen wij hem kochten. Helaas hadden we onze eigen Auris toen nog niet verkocht, anders had ons dat flink wat geld gescheeld.sigio schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:20:
[...]
De 2e-hands Niro EV's zijn wel wat duurder geworden het afgelopen jaar. Vorig jaar kon je de zelfde modellen voor rond de 17k vinden (meerdere kennissen van mij hebben er toen een gekocht). Met de hogere benzine-prijzen sinds de Hormuz en Rusland issues zijn gebruikte EV's ook weer flink duurder geworden (omdat hogere vraag).
In de app had ik ze al beschikbaar voor mijn MY22 maar werken deden ze niet en doen ze helaas nog steeds niet. Dit is weer de periode waarin het heel fijn is als ze zouden werken maar het is nog steeds alleen maar de voorruit en kabine verwarming die werkt via de app.gertvdijk schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:16:
[...]
Krijg nou wat. Een notificatie dat de bug gefixt zou zijn, zojuist op de telefoon. 👏
Iemand die het al getest heeft?
[Afbeelding]
Bij mij werkte het wel vanuit de app, vanmorgen nog. Spiegels en achterruit waren beslagen en na enkele minuten was het weg. Zelfs stuurverwarming deed het.ninjazx9r98 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:13:
[...]
In de app had ik ze al beschikbaar voor mijn MY22 maar werken deden ze niet en doen ze helaas nog steeds niet. Dit is weer de periode waarin het heel fijn is als ze zouden werken maar het is nog steeds alleen maar de voorruit en kabine verwarming die werkt via de app.
Ik kan dus instappen in een warme auto met een schoon voorruit maar achterruit en spiegels blijven koud en dus vochtig waardoor ik ze alsnog moet schoonmaken voor ik veilig weg kan rijden. Wegrijden met schone ruiten en spiegels zou zoveel fijner zijn maar helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 07-10-2026 20:06 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
In de auto werkt het prima bij mij maar gestart vanuit de app dus niet. Ik moet dus alsnog met het handje schoonmaken of instappen, inschakelen en dan paar minuten wachten in de auto die ondertussen wel al warm was.gertvdijk schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:53:
[...]
Bij mij werkte het wel, vanmorgen nog. Spiegels en achterruit waren beslagen en na enkele minuten was het weg. Zelfst stuurverwarming deed het.
Daar ga ik dus niet zomaar mee akkoordThyzz schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:38:
[...]
Ik had precies het zelfde bij mijn overname.
De beurt stond al ingepland voor ik de overname inging. Maar toch waren alle kosten voor mij. Helaas pindakaas
Even weer voor de zekerheid:ninjazx9r98 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:05:
[...]
In de auto werkt het prima bij mij maar gestart vanuit de app dus niet. Ik moet dus alsnog met het handje schoonmaken of instappen, inschakelen en dan paar minuten wachten in de auto die ondertussen wel al warm was.
Nog iets anders wat ik alleen lijk te hebben als ik de app gebruikt hebt om de climate control aan te zetten is dat de verwarming daarna niet stabiel lijkt. Staat bijv op 21 graden maar wordt veel warmer. In de app heb ik "user-set temperature" aan staan op 21 graden maar ik heb het vermoeden dat de andere optie van smart climate gebruikt wordt. Die kan zomaar 24 zijn in de vroege ochtend en dat komt ook meer overeen met wat ik merk in de auto.
Draai ik de temperatuur omlaag dan komt deze volgens het display wel vanaf 21 maar de lucht uit de roosters voelt dan echt koud. Temperatuur weer iets omhoog en dan gaat het wel goed.
Morgen maar weer eens kijken maar ik heb er weinig vertrouwen in terwijl het ooit wel gewerkt heeft.
Handmatig in de app en bij een MY22. Gepland schema gebruik ik niet.bnwgraaf schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:29:
[...]
Even weer voor de zekerheid:
Hebben we het over:
- In de app handmatig het klimaat systeem inschakelen?
- In de app via eengepland schema het klimaatsysteem aanzetten?
Het eerste werkt bij mijn MY20 zeker wel (stuur, spiegels, achterruit, voorruit), het tweede moet ik nog uitproberen.
Okay, dus blijkbaar weer/nog steeds verschillen tussen de auto's onderling dan!ninjazx9r98 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:02:
[...]
Handmatig in de app en bij een MY22. Gepland schema gebruik ik niet.
Daarvoor hebben we te weinig informatie wellicht. Laatste firmware voor infotainmentsysteem kan nog een variabele zijn bijvoorbeeld. Aan de lader met te weinig stroom of laadpunt uit maar wel ingeplugd doet hij ook niks, allemaal bekende issues niet benoemd als niet van toepassing. Zoals ook bij lage SoC onder de 20 ofzo doet hij ook niks.bnwgraaf schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:57:
Okay, dus blijkbaar weer/nog steeds verschillen tussen de auto's onderling dan!