[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.833 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Ik twijfel hoor. Het is een rare actie, maar hoe groot is de kans dat hij hier iemand mee blesseert?
Ik zie dwaze tackles waarbij een tegenstander zich zwaar kan blesseren voor minder bestraft worden.
Boeiend wat de blessurekans is. DIt is gewoon vuil. Bewust iemand een trap in de rug geven. Doe je dit op straat sta je voor de rechter. Je ziet m gewoon nog even kracht geven op t laatst, smerig en gewoon schorsen die eikel

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 18-03-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:39:
[...]

Boeiend wat de blessurekans is. DIt is gewoon vuil. Bewust iemand een trap in de rug geven. Doe je dit op straat sta je voor de rechter
'een trap' vind ik ook wel weer wat overdreven. Van Gaal imiteerde 'een trap' in 1995.
Nogmaals, het is een vreemde actie. En je moet ergens een lijn trekken tussen wel of geen rood. Maar deze balanceert voor mij echt op het randje.

Dan moeten we Zeefuik ook op zeker 2 wedstrijden schorsen, want hij duwde El Khayati in z'n rug. Doe je dat op straat dan sta je voor de rechter!! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
"We zijn aan het voetballen".

Juist deze actie heeft helemaal niks met voetbal te maken en is gewoon een gefrustreerde actie, waar normaliter rood op staat. Is het extreem hard? Nee. Is het natrappen? Ja. Gewoon rood dus.

Dat het nu niet verder wordt opgepakt komt omdat de VAR dat tijdens de wedstrijd het schijnbaar niet aan durfde en dan wordt er al snel weer verder gebald.

Ik vind het ook niet iets voor Tagliafico overigens. Normaal gesproken is dat wel een harde maar faire kerel, de frustratie werd hem even te veel denk ik :)

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:43:
[...]

'een trap' vind ik ook wel weer wat overdreven. Van Gaal imiteerde 'een trap' in 1995.
Nogmaals, het is een vreemde actie. En je moet ergens een lijn trekken tussen wel of geen rood. Maar deze balanceert voor mij echt op het randje.

Dan moeten we Zeefuik ook op zeker 2 wedstrijden schorsen, want hij duwde El Khayati in z'n rug. Doe je dat op straat dan sta je voor de rechter!! 8)7
kijk het filmpje van @Ramzzz nog een paar keer zou ik zeggen. Dit een duw durven noemen 8)7
Hij geeft gewoon een trap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik had de actie gisteren niet gezien dus heb er net met mijn Ajax-bril even naar gekeken.
Ook ik vind dit gewoon rood. Opstaan doe je door met je voet kracht naar benéden te zetten, niet naar áchteren, dat doen ze bij de 100m sprint op hun startblokjes.

Dus ja hij is fout maar een trap kun je dit ook weer niet noemen toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2019 15:49 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:43:
[...]

Die wedstrijd had, gezien het vertoonde frustratiegeweld, zeker 6 rode kaarten mogen opleveren.

Los daarvan, dit is echt een textbook voorbeeld van rood.

Doelbewust (na)trappen van een tegenstander, en ook nog een liggende tegenstander, en ook nog tegen zijn romp. Veel smeriger dan dat wordt het niet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:45:
[...]

kijk het filmpje van @Ramzzz nog een paar keer zou ik zeggen. Dit een duw durven noemen 8)7
Hij geeft gewoon een trap
Een trapje dan. En volgens de regels is het inderdaad rood. Had hij rood gekregen dan had daar ook niemand iets van gevonden.

Maar ik word zo langzamerhand wel wat moe van die verschrikkelijke betutteling van het Nederlands voetbal.
Kijk eens naar de Premier League zou ik zeggen. >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Een trapje dan. En volgens de regels is het inderdaad rood. Had hij rood gekregen dan had daar ook niemand iets van gevonden.

Maar ik word zo langzamerhand wel wat moe van die verschrikkelijke betutteling van het Nederlands voetbal.
Kijk eens naar de Premier League zou ik zeggen. >:) :)
In de Premier League is het spel harder, maar ook daar geldt dat je niet je tegenstander moet aanvallen als het spel stil ligt. Er is een groot verschil tussen een (te) stevig duel om de bal, en gewoon naschoppen zonder bal in de buurt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:49:
[...]

In de Premier League is het spel harder, maar ook daar geldt dat je niet je tegenstander moet aanvallen als het spel stil ligt. Er is een groot verschil tussen een (te) stevig duel om de bal, en gewoon naschoppen zonder bal in de buurt.
Los van deze Tagliafico actie hé. We zijn ieder duwtje, iedere sliding en alle spelers die even licht vasthouden aan het kapot analyseren. Doe mij waar wat mannelijker voetbal hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Laatst online: 16-09 11:14
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:52:
[...]

Los van deze Tagliafico actie hé. We zijn ieder duwtje, iedere sliding en alle spelers die even licht vasthouden aan het kapot analyseren. Doe mij waar wat mannelijker voetbal hoor.
Helemaal mee eens, maar dan wel in duels om de bal graag. Ik vond VVV - PSV hiervan een goed voorbeeld, waar er veel werd toegelaten, maar er niemand echt over de schreef ging.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Ik twijfel hoor. Het is een rare actie, maar hoe groot is de kans dat hij hier iemand mee blesseert?
Ik zie dwaze tackles waarbij een tegenstander zich zwaar kan blesseren voor minder bestraft worden.
Bij veruit de meeste rode kaarten voor natrappen is het een relatief onschuldig tikje tegen de enkels.. Dit is vele malen pijnlijker dan 80% van de rode kaarten die voor natrappen worden gegeven.. Zelfde met rode kaarten voor slaande bewegingen. Die zijn zelden tot nooit van dermate intensiteit dat er risico op blessures is.

Bij harde tackles is er doorgaans een veel grotere blessurekans dan bij natrappen. Maar dat verandert er niets aan de natrappen volgens het boekje rood is. Onafhankelijk van hoe hard, hoe groot de kans op blessures is, hoe veel pijn een tegenstander heeft.

Om het met een duw te vergelijken is helemaal belachelijk. Duwen doe je met de handen. Met de noppen wordt het een heel ander verhaal. Daar kwam mijn mes-vergelijking bij kijken. Als het niet uit maakt of je met handen of noppen duwt, maakt het ook niet uit of je met noppen of een mes duwt, aangezien de hardheid of scherpte waarmee wordt geduwd volgens jou geen verschil maakt.

[ Voor 39% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 16:06 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yogibeer
Overmars gaat z'n contract bij Ajax verlengen tot 2024.
Toch nog een beetje goed nieuws op deze droevige dag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:02
Toch nog een beetje goed Ajax nieuws; Overmars verlengt en gaat niet naar Arsenal. :)
Daar zag het toch niet naar uit toen Monchi aangaf niet naar Arsenal maar terug naar Sevilla te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:52:
[...]

Ik vind dat echt een andere discussie. Bij een corner wat duw en trekwerk mag officieel ook niet, maar dat kan je dood analyseren. Maar als iets niets met een spelsituatie te maken heeft moet je gewoon zero tolerance hanteren, zo zijn de regels ook opgesteld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Overmars verlengd met Ajax, die zag ik niet aankomen, had echt het idee dat hij verder zou gaan kijken, maar blijkbaar vindt hij het toch een leuk project Ajax :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:51

Qu3st

Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:10:
Overmars verlengd met Ajax, die zag ik niet aankomen, had echt het idee dat hij verder zou gaan kijken, maar blijkbaar vindt hij het toch een leuk project Ajax :P
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik had ook het idee dat hij naar Arsenal zou gaan en had mijn pen al geslepen omdat ik het soort van hypocriet (niet echt het juiste woord, omdat hij niet echt klaagt erover, maar vooral realistisch is) had gevonden omdat hij altijd aangeeft "de spelersgroep te willen behouden, schier onmogelijk is", en dan zelf het slechte voorbeeld zou geven. Ben blij dat ik blijk te vroeg geoordeeld te hebben O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:53:
Semantische discussie ten spijt, deze actie van Tagliafico had niets met voetbal te maken.
Hier sluit ik mij graag bij aan. Het interesseert mij vrij weinig welke benamingen voor deze actie al dan niet acceptabel zouden zijn, de intentie is duidelijk. Er is geen enkele intentie om de tegenstander te verhinderen de bal te krijgen, of zelf de bal te krijgen, of een loopactie te voorkomen, dit is geen spelsituatie maar gewoon een poging om de andere speler te bezeren en/of het afreageren van de eigen irritatie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Bij veruit de meeste rode kaarten voor natrappen is het een relatief onschuldig tikje tegen de enkels.. Dit is vele malen pijnlijker dan 80% van de rode kaarten die voor natrappen worden gegeven..
Dit soort overtredingen doel je dan op

zelfs deze trap na is mijn inziens onschuldiger dan de actie van Tagliafigo maar ook meer dan terecht ene rode kaart. Voetbal is een contactsport en dat moet ook zeker zo blijven, een duel mag je zeker stevig maar fair aangaan en van belang is het spel om de bal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ziyech heeft zich geblesserd afgemeld voor Marokkaanse elftal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Beste 'transfer' deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Jammer voor hem, mooi voor ons. Hopelijk doet ie rustig aan zodat ie voor Juve weer fit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Qu3st schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:25:
Ziyech heeft zich geblesserd afgemeld voor Marokkaanse elftal.
Ik zat te denken, miss is het wel een bewussie. Net als Mazraoui die erover denkt hetzelfde te doen.

Even lekker rust nemen, opladen. En dan over 2 weken PSV op de flikker gegeven en doorbekeren in de landelijke bekerwedstrijd en CL finale. Ik zou dat serieus overwegen en kan me voorstellen dat Ten Hag het heeft gevraagd/gezegd.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:23:
[...]

zelfs deze trap na is mijn inziens onschuldiger dan de actie van Tagliafigo maar ook meer dan terecht ene rode kaart. Voetbal is een contactsport en dat moet ook zeker zo blijven, een duel mag je zeker stevig maar fair aangaan en van belang is het spel om de bal.
Eens het hoort gewoon niet op het veld thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18
P.O. Box schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:16:
[...]

Ik had ook het idee dat hij naar Arsenal zou gaan en had mijn pen al geslepen omdat ik het soort van hypocriet (niet echt het juiste woord, omdat hij niet echt klaagt erover, maar vooral realistisch is) had gevonden omdat hij altijd aangeeft "de spelersgroep te willen behouden, schier onmogelijk is", en dan zelf het slechte voorbeeld zou geven. Ben blij dat ik blijk te vroeg geoordeeld te hebben O-)
Misschien dat Marc even met Brands gebeld heeft over hoe leuk het is om bij een "engelse middenmotor" TD te spelen. Ik had ook verwacht dat ie zou gaan, ook na de vage antwoorden van Sar bij Studio Voetbal vorige week.

Benieuwd waar ie mee komt in het nieuwe seizoen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:39:
[...]

Boeiend wat de blessurekans is. DIt is gewoon vuil. Bewust iemand een trap in de rug geven. Doe je dit op straat sta je voor de rechter. Je ziet m gewoon nog even kracht geven op t laatst, smerig en gewoon schorsen die eikel
Idd als we op basis van de blessure kans de kleur van de kaart gaan bepalen is het nog subjectiever dan nu het geval is. Iemand komt keihard erin maar de andere speler springt op tijd dus geen blessurekans en dus dan maar geen kaart? Kom op zeg.....

Dit is gewoon een heel smerige geniepige overtreding die echt met rood bestraft had moeten worden. Beetje van het kaliber Kramer mentaliteit. Ben benieuwd of men hem nog wel kan schorsen want het was beoordeeld begreep ik en als dat zo is dan komt hij wel HEEL goed er onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Contracten zeggen niets, en zeker in de voetballerij niet, dat weet iedereen in dit topic toch? Contracten in de voetballerij zijn net zoveel waard als het papier waar ze op geschreven worden.

Als er een club komt legt die een zak duiten op tafel en Overmars is weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 18-03-2019 18:03 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Nou ja Toivonen zou ik ook standaard een schop verkopen :+

Maar wanneer wordt er wat bekend of Tagliafico een schorsing gaat krijgen? Of is dit echt totaal genegeerd door de heren in Zeist?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Slasher schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:00:
Contracten zeggen niets, en zeker in de voetballerij niet, dat weet iedereen in dit topic toch? Contracten in de voetballerij zijn net zoveel waard als het papier waar ze op geschreven worden.
Nou ja dat is ook weer overdreven, het zegt wel iets over de intenties op dat moment. Uitdienen gebeurt inderdaad zelden, in die zin is het meer een garantie op inkomsten bij een eventueel vertrek.
Als er een club komt legt die een zak duiten op tafel en Overmars is weg.
Yup, hopelijk een grote zak. Is positief toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
rikoos schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:38:
[...]
Ben benieuwd of men hem nog wel kan schorsen want het was beoordeeld begreep ik en als dat zo is dan komt hij wel HEEL goed er onderuit.
Lucky Ajax dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mag ook wel weer eens een keer }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik vind dat je wel een beetje blijft hangen in dezelfde grapjes hoor. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:41

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:47:
[...]

Ik vind dat je wel een beetje blijft hangen in dezelfde grapjes hoor. :+
Paarse mod Gonadan! What have you done!

Overigens hij blijft ook veel te lang hangen in die Feyenoord grap als Ajacied ;). Hup @Leon Zwiers show your real colors!
:*)

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 19-03-2019 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

toolkist schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Mag ook wel weer eens een keer }:O
Leuk precedent zo.
Dit mag dus en ellebogen geven eerder dit seizoen ook al.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Napo Ruud Bossen toch?
Wat een verschrikkelijke kwal was dat toch. Toivonen zal ik het maar ff niet over hebben hahaha. Die zet ik in het rijtje Nedved, Vreven, Immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Haha die Robbert Molenaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor de niet ingewijden: https://www.fcupdate.nl/v...kt-van-der-luer-opvolger/

Nu mag Van de Luer het wel even laten zien met z'n 'grote bek', ben erg benieuwd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Bijzonder mannetje wel hoor die Molenaar. Ik volgde hem op de voet toen hij trainer was bij FC Volendam. Zeer eigenaardige man met af en toe vreemde uitspattingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo kaartjes Ajax - Juventus in de pockets, wel weer 10% duurder dan de vorige wedstrijd, maar goed is ook kwartfinale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Schreuder weg na dit seizoen, die gaat zijn kans pakken in Duitsland :Y
Is wel een klap voor de staf denk ik, volgens mij is Schreuder op de achtergrond heel belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nu komt Poulsen het opvangen. Hopelijk snapt die het nut van een niet voetballende maar ontregelende ‘6’ wel. Geld zat me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:19
Martinusz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:52:
Schreuder weg na dit seizoen, die gaat zijn kans pakken in Duitsland :Y
Is wel een klap voor de staf denk ik, volgens mij is Schreuder op de achtergrond heel belangrijk.
het schijnt dat hij ook belangrijk was bij de komst van Tadic.

Voor Ajax belangrijker nieuws:

https://www.fcupdate.nl/v...ur-voetbalzaken-van-ajax/

Dit had ik niet verwacht! Dacht dat hij wel naar Arsenal zou gaan. Prachtige beslissing voor Ajax! Overmars is natuurlijk belangrijk, maar het brengt ook de nodige rust op bestuurlijk vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
KingKoning schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Dit had ik niet verwacht! Dacht dat hij wel naar Arsenal zou gaan. Prachtige beslissing voor Ajax! Overmars is natuurlijk belangrijk, maar het brengt ook de nodige rust op bestuurlijk vlak.
Inderdaad. En Ziyech kende hem ook goed vanuit zijn Twente tijd hé. Schijnt dat de aanwezigheid van Schreuder ook de doorslag gaf om nog een jaar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Uiteraard. Dit soort talenten wil je niet verliezen aan een B-categorie voetballand door Vader's trots.
De persoon zelf overtuigen voor NL te gaan spelen, uiteindelijk beslist zo'n manneke toch zelf.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Die arme Kluivert toch, het zoveelste slachtoffer van zelfoverschatting. Voor hem zelf is het misschien te laat, maar ik hoop een les voor andere jonge spelers in de ED. Alhoewel de velen die 'm voorgingen dat kennelijk ook niet geweest zijn..

Kluivert terug naar Ajax? 'In dit team wil iedereen wel spelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Family Guy schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Uiteraard. Dit soort talenten wil je niet verliezen aan een B-categorie voetballand door Vader's trots.
De persoon zelf overtuigen voor NL te gaan spelen, uiteindelijk beslist zo'n manneke toch zelf.
Idd. Dat dit met Ziyech wel gebeurd is, is schijnbaar een goede les geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
KingKoning schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:18:
[...]

En ook voor het langer blijven van Ziyech (ook kwam dat deels door te weinig belangstelling denk ik).
Schijnt heel goed in de groep te liggen, dus dat is wel jammer, aan de andere kant deze groep is volgend jaar ook anders ;)

Oud nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10 19:58
https://www.nu.nl/voetbal...erfinalist-willem-ii.html

Adrie Koster blijft langer bij WIllem II.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Typhone schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:13:
Nu komt Poulsen het opvangen. Hopelijk snapt die het nut van een niet voetballende maar ontregelende ‘6’ wel. Geld zat me dunkt.
Hij meer dan ieder ander. Maar wie moet die ontregelende 6 worden? Die Schouten, is dat wat?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik weet niet of we het in huis hebben. Normaal gesproken had ik dan wel iemand verwacht die aan de deur klopt, maar op het vlak van jeugd weet je het gewoon niet met Ten Hag.
Anders maar gewoon een goede halen. Want je ziet elke keer dat het hele middenveld naar voren rent en dat de verdediging het dan best zwaar kan krijgen in bepaalde wedstrijden. Is De Ligt straks weg dan kan die linie wel wat ondersteuning gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Weemism schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:41:
Die arme Kluivert toch, het zoveelste slachtoffer van zelfoverschatting. Voor hem zelf is het misschien te laat, maar ik hoop een les voor andere jonge spelers in de ED. Alhoewel de velen die 'm voorgingen dat kennelijk ook niet geweest zijn..

Kluivert terug naar Ajax? 'In dit team wil iedereen wel spelen'
Hij had beter kunnen blijven, zoals velen zeiden. Je hebt er niets aan om ergens op de bank te zitten.
Nu met Claudio Ranieri, maakt ie meer kans op speeltijd.

Kluivert blij met Ranieri: 'Ik ben nu een betere speler dan bij Ajax'

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 19-03-2019 17:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Van mij mag ie best terugkomen deze zomer. Wel koop uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zoals hij bij Ajax presteerde had hij ook gewoon keihard op de bank gezeten hoor. Neres en Tadic zijn wat dat betreft veel verder.
Mocht je nu wat kwijt raken in de aanval dan zou het een leuke aanvulling kunnen zijn, maar hij moet het nog steeds laten zien dat hij bepalend kan zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Wat heeft die Schreuder een groot hoofd. Valt me nu pas op... Die kon vroeger vast goed koppen :+

Maar zou dat nu echt zo'n verlies zijn? Het is maar de assistent ten slotte.

Die Kluivert zou k lekker in Italie laten. Hij heeft toch zeker zelf gekozen weg te gaan terwijl iedereen m zie dat t dom was? Harde les, maar mooi voorbeeld voor eventuele opvolgers bij de NL clubs. Wegrotten op de bank in het buitenland en niet meer in beeld voor Oranje? Of toch maar kiezen voor eigen ontwikkeling en een tussenstap of pas op de plaats maken.

[ Voor 50% gewijzigd door LZ86 op 19-03-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:18

ST10©DE

Dus.............

Leon Zwiers schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:02:
Die Kluivert zou k lekker in Italie laten. Hij heeft toch zeker zelf gekozen weg te gaan terwijl iedereen m zie dat t dom was? Harde les, maar mooi voorbeeld voor eventuele opvolgers bij de NL clubs. Wegrotten op de bank in het buitenland en niet meer in beeld voor Oranje? Of toch maar kiezen voor eigen ontwikkeling en een tussenstap of pas op de plaats maken.
Hoewel ik het helemaal met je eens bent vergeet (onder andere) de factor geld. Waardoor nog vele dezelfde weg zullen bewandelen ben ik bang.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kluivert kom niet bepaald uit een arm milieu denk ik. Of zou dat juist averechts werken in dit geval? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:18

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:09:
Kluivert kom niet bepaald uit een arm milieu denk ik. Of zou dat juist averechts werken in dit geval? 🤔
Of geldingsdrang in zijn geval? Dat hij beter / eerder wil zijn dan zijn vader? (eerder als in op jongere leeftijd in het buitenland spelen)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat zou kunnen. Maar goed belangrijker worden gaat ie uiteraard nooit :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:58:
Zoals hij bij Ajax presteerde had hij ook gewoon keihard op de bank gezeten hoor. Neres en Tadic zijn wat dat betreft veel verder.
En jij denkt dat Ten Hag de voorkeur aan Neres zou geven boven Kluivert? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dvdkiwi schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:13:
[...]

En jij denkt dat Ten Hag de voorkeur aan Neres zou geven boven Kluivert? :+
Ik denk dat zelfs Labyad onder Ten Hag Kluivert nog op de bank zou houden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Hackus schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:20:
[...]

Hij had beter kunnen blijven, zoals velen zeiden. Je hebt er niets aan om ergens op de bank te zitten.

Ik hoop dat ie z'n hele contractperiode op de bank blijft zitten. Wat een misselijk ventje was dat zeg. Had toch echt een verkeerd beeld van zichzelf, vond zichzelf geweldig.
En dat ie nu terug wil komen, is alleen maar omdat Ajax in de kwartfinale staat. Als Ajax met kerst in Europa was uitgeschakeld en 20 punten achterstand had op de #1, had je hem niet gehoord.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Curva schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:31:
[...]
Als Ajax met kerst in Europa was uitgeschakeld en 20 punten achterstand had op de #1, had je hem niet gehoord.
Een mens mag dromen toch? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yogibeer
Wat zijn die interlandweken toch altijd hemeltergend saai zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Curva schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:31:
Ik hoop dat ie z'n hele contractperiode op de bank blijft zitten. Wat een misselijk ventje was dat zeg. Had toch echt een verkeerd beeld van zichzelf, vond zichzelf geweldig.
En dat ie nu terug wil komen, is alleen maar omdat Ajax in de kwartfinale staat. Als Ajax met kerst in Europa was uitgeschakeld en 20 punten achterstand had op de #1, had je hem niet gehoord.
Als dat de situatie van Ajax was geweest dan was er ook geen 'misselijke' journalist geweest die het nodig vond dit soort uitspraken te gaan halen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EK - Kwalificatie
speelronde 1
21.03. 20:45 Nederland v Wit-Rusland

speelronde 2
24.03. 20:45 Nederland v Duitsland

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
We hebben het weleens gehad over uitstraling van van der Sar, maar die Jan de Jong heeft toch ook de uitstraling van een aardappel _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Martinusz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:22:
[...]

We hebben het weleens gehad over uitstraling van van der Sar, maar die Jan de Jong heeft toch ook de uitstraling van een aardappel _O-
Een bijzonder soort eigenheimer... dat zeker.

Maar hij haalt het nog niet bij die kwast die zichzelf bij Heerenveen naar binnen heeft geluld... :X

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2019 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:20:
[...]

Hij werkt hard, heeft geen grote bek en doet gewoon sympathieke uitspraken over het Ajax van nu.
Tuurlijk had hij beter nog een jaar langer kunnen blijven, maar het is niet dat hij naar Chelsea, City of Madrid ging waar hij als handelsvee wordt behandeld.

Voor een dergelijke stap moeten we toch respect hebben? Hij doet het dan nog niet eens zo slecht. Als hij de wisselvalligheid kwijtraakt kan hij volgend seizoen zomaar basisspeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
We zullen in ieder geval wel beginnen met een overwinning. Tegen de Duitsers mogen we waarschijnlijk blij zijn met een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Yogibeer schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:23:
We zullen in ieder geval wel beginnen met een overwinning. Tegen de Duitsers mogen we waarschijnlijk blij zijn met een puntje.
nations league vergeten? Real - Ajax vergeten?

Op papier is Duitsland idd beter, maar er kan van alles gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
KingKoning schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:21:
[...]

nations league vergeten? Real - Ajax vergeten?

Op papier is Duitsland idd beter, maar er kan van alles gebeuren.
Tuurlijk het blijft voetbal. Nations League zeker niet vergeten. Zo wel de overwinning als het gelijkspel tegen Duitsland waren vertekend. Vind jij toch zeker ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:08:
EK - Kwalificatie
speelronde 1
21.03. 20:45 Nederland v Wit-Rusland

speelronde 2
24.03. 20:45 Nederland v Duitsland
Gelijk twee thuiswedstrijden, je moet dus echt wel minimaal 4 punten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat is dat geouwehoer op op VI dat Wit Rusland zo sterk is defensief? Ik ga even kijken, 0-0 tegen Moldavië. Zit niet te zeuren, als je Frankrijk en Duitsland pakt dan moet je met mindere spelers ook Wit-Rusland kunnen pakken als je het voetbal tenminste serieus neemt. Ik zou niet weten welk land op dit moment écht sterk is want ik vind het allemaal wel meevallen tot nu toe. Overigens waar is Wout Weghorst in onze NL selectie?

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 20-03-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Typhone schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:26:
Wat is dat geouwehoer op op VI dat Wit Rusland zo sterk is defensief? Ik ga even kijken, 0-0 tegen Moldavië. Zit niet te zeuren, als je Frankrijk en Duitsland pakt dan moet je met mindere spelers ook Wit-Rusland kunnen pakken als je het voetbal tenminste serieus neemt. Ik zou niet weten welk land op dit moment écht sterk is want ik vind het allemaal wel meevallen tot nu toe. Overigens waar is Wout Weghorst in onze NL selectie?
Ze hebben nu 5 wedstrijden de nul, maar dat waren wedstrijden tegen idd Moldavie, San Marino en Luxemburg.

Naast Alexander Hleb van 37 jaar ken ik ook geen enkele speler van de wit Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Juist, mediasensatie pur sang. Vol erop klappen en ons eens trakteren op een ouderwetse 5-0.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:01:
Juist, mediasensatie pur sang. Vol erop klappen en ons eens trakteren op een ouderwetse 5-0.
Ik zou het niet eens meer mediasensatie noemen maar gewoon gebrek aan kwaliteit. VI is er echt wel zwaar op achteruit gegaan sinds Derksen en een paar anderen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:31:
[...]

Hij werkt hard, heeft geen grote bek en doet gewoon sympathieke uitspraken over het Ajax van nu.
Tuurlijk had hij beter nog een jaar langer kunnen blijven, maar het is niet dat hij naar Chelsea, City of Madrid ging waar hij als handelsvee wordt behandeld.

Voor een dergelijke stap moeten we toch respect hebben? Hij doet het dan nog niet eens zo slecht. Als hij de wisselvalligheid kwijtraakt kan hij volgend seizoen zomaar basisspeler zijn.
Zolang je nog geen jaar basisspeler bent bij Ajax, heb je niets in het buitenland te zoeken. Eerst een jaar volledig spelen bij Ajax, en dan kun je verder kijken.
Exocet schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Gelijk twee thuiswedstrijden, je moet dus echt wel minimaal 4 punten halen.
Jazeker. Ned en Dui zijn favoriet in deze groep, en dan is dat wel gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hackus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Zolang je nog geen jaar basisspeler bent bij Ajax, heb je niets in het buitenland te zoeken. Eerst een jaar volledig spelen bij Ajax, en dan kun je verder kijken.
En dat geldt voor vrijwel elke speler, bij vrijwel elke ED-club.

Maar ja, zaakwaarnemers ... dat die nog niet met pek en veren standaard buitengezet worden, is mij een raadsel.
Jazeker. Ned en Dui zijn favoriet in deze groep, en dan is dat wel gewenst.
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Rara wat ie vorig jaar gedaan heeft?
30 wedstrijden eredivisie, gemiddeld bijna 80min per wedstrijd en dat met name omdat ie begin 2017/2018 niet alles speelde (en 3 wedstrijden niet meedeed in okt/nov.

Eerst even kijken, dan oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:52:
[...]

30 wedstrijden eredivisie, gemiddeld bijna 80min per wedstrijd en dat met name omdat ie begin 2017/2018 niet alles speelde (en 3 wedstrijden niet meedeed in okt/nov.

Waarin hij ook een aardig rendement had en daarvoor ook al vrij veel speelde het halfjaar ervoor. Ook Europees nog wat minuten gemaakt.

Het is uiteraard vroeg, maar hij heeft zeker wel het talent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
toolkist schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:52:
[...]

maar toch, hij was niet onomstreden. Mijn insziens moet je als talent bij Ajax weggaan als je vast bij de selectie van je nationale ploeg zit (zeker als je NL bent), onbetwist basisspeler bij Ajax en minimaal een seizoen echt top gespeeld.

Voorbeelden: Jan Verthongen, die toen hij eenmaal weg ging de ED echt ontgroeid was. Mathijs de Ligt, Frenkie de Jong.

Kluivert wisselde aardige potjes tegen Roda nog af tegen wedstrijden dat hij een 4 speelde. Dan ben je niet klaar voor Italie, Spanje of engeland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je kunt er lang over discussiëren of hij te vroeg weg ging of niet, maar dat maakt het nog niet terecht om hem als 'misselijk ventje' weg te zetten. Hij heeft gewoon een keuze gemaakt die sportief en financieel goed uit kan pakken als het lukt, het maken van zo'n keuze is toch gewoon zijn goed recht? :?

Ik vind het zelf ook wat aan de vroege kant, zeker als ik hem in Italië bezig zie. Afkeer tegen hem krijg ik daar echter niet van, wel tegen zijn zaakwaarnemers, maar dat had ik al.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Treurig nieuws mensen, vandaag is Labyad geblesseerd geraakt bij oefenpartij tegen Peter Bosz en zijn mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tadic speelt ook niet, Ziyech was al bekend. Hopelijk allemaal preventief anders ga ik mij zorgen maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
E
Gonadan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:50:
Je kunt er lang over discussiëren of hij te vroeg weg ging of niet, maar dat maakt het nog niet terecht om hem als 'misselijk ventje' weg te zetten.
Zelf zou ik ‘m ook niet zo noemen. Zijn uitspraken tijdens het vorige seizoen over dat Ajax vooral aan ‘m wil verdienen en het logo kussen etc. maken wel dat ik snap dat hij niet geliefd is.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08

Nibbz

Postmaster General

Het "nieuwe" Duitsland al na 11 minuten achter.. Als ze straks verliezen.. zullen ze er zondag wel goed opklappen denk ik.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Gonadan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:43:
Tadic speelt ook niet, Ziyech was al bekend. Hopelijk allemaal preventief anders ga ik mij zorgen maken.
Tadic speelt de kwalificatiewedstrijd van maandag wel. Wel, goede zet dat hij de oefenpot overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; Wijnaldum, De Jong, Pröpper; Promes, Depay, Babel. Zo iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Promes vind ik echt helemaal niks, ik zou Bergwijn opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:59:
Promes vind ik echt helemaal niks, ik zou Bergwijn opstellen.
Promes komt er in Oranje lang niet altijd uit, maar toch zou ik hem opstellen. Ik zou Babel eruit halen, die maakt volgens mij geen goede periode door en stond er toch in vanwege gebrek aan beter (en dan Bergwijn er in, dat is wel een man in redelijke vorm en met toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Volgens mij doet Babel het ook wel redelijk bij Fulham toch?
Weliswaar in een minder goed team.

Bergwijn ipv Promes zou inderdaad ook nog kunnen. Al zal Promes (die toch wekelijks speelt bij een grote club in Spanje) de voorkeur van de bondscoach krijgen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Promes speelt niet altijd en heeft 1 goal en 4 assists dit seizoen, dan zou ik toch voor Bergwijn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
dutchgio schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:24:
Promes speelt niet altijd en heeft 1 goal en 4 assists dit seizoen, dan zou ik toch voor Bergwijn gaan.
https://www.transfermarkt...-2018-19/view/news/332002

Promes speelde 54 wedstrijden dit seizoen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Yogibeer op 21-03-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Geen volle wedtrijden ;) gemiddel maar 1 helft per wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Martinusz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Ah nee dat maakt het verhaal compleet anders natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Yogibeer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:30:
[...]

Ah nee dat maakt het verhaal compleet anders natuurlijk!
zeg ik dat :? :? Ik vul alleen aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat maakt het toch ook anders, hij wordt niet voor niets gewisseld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:29:
[...]

26 van de 48 wedstijden waren 'gewoon' volle wedstrijden en maar één wedstrijd waar hij niet in actie is gekomen. In dat perspectief is zijn rendement bijzonder matig als een linksbuiten. 4 assists en 1 doelpunt is niet om over naar huis te schrijven ongeacht dat hij in een sterkere competitie speelt. Waarbij je wel moet realiseren dat hij per eind januari de volle minuten pakt in de la liga.
dutchgio schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:35:
Dat maakt het toch ook anders, hij wordt niet voor niets gewisseld...
In de wedstrijden waar hij start (26 dus) is hij maar 5 keer gewisseld.
Pagina: 1 ... 94 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.