Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:38:
[...]
Ik twijfel hoor. Het is een rare actie, maar hoe groot is de kans dat hij hier iemand mee blesseert?
Ik zie dwaze tackles waarbij een tegenstander zich zwaar kan blesseren voor minder bestraft worden.
Bij veruit de meeste rode kaarten voor natrappen is het een relatief onschuldig tikje tegen de enkels.. Dit is vele malen pijnlijker dan 80% van de rode kaarten die voor natrappen worden gegeven.. Zelfde met rode kaarten voor slaande bewegingen. Die zijn zelden tot nooit van dermate intensiteit dat er risico op blessures is.
Bij harde tackles is er doorgaans een veel grotere blessurekans dan bij natrappen. Maar dat verandert er niets aan de natrappen volgens het boekje rood is. Onafhankelijk van hoe hard, hoe groot de kans op blessures is, hoe veel pijn een tegenstander heeft.
Om het met een duw te vergelijken is helemaal belachelijk. Duwen doe je met de handen. Met de noppen wordt het een heel ander verhaal. Daar kwam mijn mes-vergelijking bij kijken. Als het niet uit maakt of je met handen of noppen duwt, maakt het ook niet uit of je met noppen of een mes duwt, aangezien de hardheid of scherpte waarmee wordt geduwd volgens jou geen verschil maakt.
[
Voor 39% gewijzigd door
aicaramba op 18-03-2019 16:06
]