[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.835 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Lezen Vos!

[ Voor 98% gewijzigd door Vos op 17-03-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Han schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
[...]

Waarom niet? Wat als Ajax over twee weken thuis wint van PSV? PSV moet aan het einde van de competitie nog uit tegen AZ, die voor de derde plek voetbalt. Ik blijf er bij, je kan uit tegen PSV, Feyenoord en AZ verliezen. Die wedstrijden tegen Heracles kunnen je nekken, maar dat geldt ook voor PSV die uit tegen een Heerenveen, Utrecht en Emmen punten laat liggen. Die kunnen ook gewoon uit tegen Ajax en AZ verliezen, zeker in deze competitie en PSV verkeerd ook niet in goede doen. En dan heb ik het nog geeneens over de kampioenschapstress die er in kan sluipen. Na de thuiswedstrijd tegen PSV heeft Ajax een relatief makkelijk programma, met veel thuiswedstrijden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt of dat dat gelopen wedstrijden zijn, maar weiger te geloven dat het over en uit is.
Het is nog lang niet over, nog 8 wedstrijden te gaan en beide ploegen zijn niet meer zoals de eerste seizoenshelft.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zit even te kijken, maar als Ajax en PSV gewoon alles verliezen (onderling maakt dan niet uit) en Feyenoord wint alles, staan we gewoon een wedstrijd voor het einde weer op de Coolsingel.

Kijk en dat je eens verliest van een ploeg als Willem II wat zelf AZ verslaat wat weer Ajax verslaat, dus eigenlijk beter is als Real Madrid, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:51

Qu3st

PWM schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:41:
Zit even te kijken, maar als Ajax en PSV gewoon alles verliezen (onderling maakt dan niet uit) en Feyenoord wint alles, staan er gewoon een wedstrijd voor het einde weer op de Coolsingel.

Kijk en dat je eens verliest van een ploeg als Willem II wat zelf AZ verslaat wat weer Ajax verslaat, dus eigenlijk beter is als Real Madrid, kan gebeuren.
En NAC Breda gaat eerder niet degraderen en FC Twente niet promoveren dan dat dat gebeurd natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Ik denk zelfs 3 punten naar Eindhoven.
Na de winterstop heeft Ajax alleen in de CL overtuigd.
En PSV helemaal niet.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Tagliafico kon de wedstrijd tegen PSV weleens gaan missen,heeft een speler van AZ nog een trap na gegeven blijkbaar.

http://www.soccernews.nl/...opper-tegen-psv-in-gevaar

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kez schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:52:
Tagliafico kon de wedstrijd tegen PSV weleens gaan missen,heeft een speler van AZ nog een trap na gegeven blijkbaar.

Lijkt me duidelijk rood. En schorsing.

Maar wat zijn nu de regels als de VAR het al heeft beoordeeld? Kan het dan nog achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:51

Qu3st

Smerige actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Ik denk zelfs 3 punten naar Eindhoven.
Na de winterstop heeft Ajax alleen in de CL overtuigd.
Zo voortvarend speelt PSV nu ook weer niet. Maar PSV is wel stugger dan menigeen denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Toch vraag ik mij nog steeds af wat een speler denkt als hij zoiets doet. Het is niet alsof er maar 1 camera aan de zijlijn staat. Bizar dom ongeacht of daar nog iets uit komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:55:
[...]

Lijkt me duidelijk rood. En schorsing.

Maar wat zijn nu de regels als de VAR het al heeft beoordeeld? Kan het dan nog achteraf?
De var heeft dat ook niet gezien, dus kan gewoon door naar Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net nog dat doelpunt van Lozano. Frappant hoe Seuntjes zijn achtervolging op geeft en hem laat schieten. Nog niet eens onhoudbaar zo op het eerste gezicht ook nog eens.

Maar ja, zo direct kan iedereen de tegendoelpunten van Feyenoord tegen Willem II zien. Met name de 2-de en 3-de tonen aan dat het altijd nog erger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom fluit de scheidsrechter bij VVV - PSV 10 seconden voor het eind af, terwijl VVV bijna bij de cornervlag een inworp mag nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:14:
Waarom fluit de scheidsrechter bij VVV - PSV 10 seconden voor het eind af, terwijl VVV bijna bij de cornervlag een inworp mag nemen?
Zie Koppensneller in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2" en opvolgende posts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:14:
Omdat van Bommel erom vroeg, lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vreselijke website is dat zeg!

De actie is normaliter schorsing inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:41

Typhone

Who Dares Wins

Wat zei ik nou?
Erik ten Hag baalt ervan dat Ajax van haar plan moest afwijken bij het uitvallen van Hakim Ziyech. De oefenmeester achtte het nodig om Dusan Tadic uit de spits te halen, waarna invaller Kasper Dolberg in de punt kwam te staan. Het spelplan van de Amsterdammers kwam daardoor te vervallen.

'Dolberg is een meer dan uitstekende speler en basisspeler', begint de trainer over de spits in gesprek met de NOS. 'Hij kan het ook invullen, maar het speelplan is toch iets anders met een uit de spits spelende spits als Tadic. Het variabele spel, waar we deze wedstrijd aan hadden opgehangen, valt in duigen. Het breekt enigszins het ritme.'
Gigantisch risico met als gevolg spelplan in de prullenbak. Professionele prutser dus.

@Vos
Zag ik. Ten Hag niet boos kijken naar Gözübüyük? 9 wedstrijden schorsing graag!

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als dat plan zo belangrijk was waarom vervang je dan niet gewoon Ziyech en houd de rest in stand? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:51:
Als dat plan zo belangrijk was waarom vervang je dan niet gewoon Ziyech en houd de rest in stand? :?
Dat is hetgeen wat Ten Hag in Eindhoven heeft gedaan. Wellicht dacht hij daar eventjes aan terug? Om eerlijk te zijn zie ik in de selectie van Ajax geen speler die de kwaliteiten heeft van Ziyech en derhalve is een aanpassing niet heel raar. Wel had je dat wellicht anders kunnen opvangen om toch grotendeels aan het plan vast te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:23:
Dat is hetgeen wat Ten Hag in Eindhoven heeft gedaan. Wellicht dacht hij daar eventjes aan terug? Om eerlijk te zijn zie ik in de selectie van Ajax geen speler die de kwaliteiten heeft van Ziyech en derhalve is een aanpassing niet heel raar. Wel had je dat wellicht anders kunnen opvangen om toch grotendeels aan het plan vast te houden.
Geen idee wat hij dacht ik kijk puur naar het handelen. Als je het plan zo belangrijk vind, en je weet dat Ziyech al gammel is, dan zorg je dat je een speler op de bank hebt om in het ergste geval het plan door te kunnen zetten. Heb je dermate weinig vertrouwen in je reservespelers dat je dan liever het plan om gooit dan moet je niet achteraf mekkeren dat dat nodig was. Toen ik las dat Ziyech zou spelen kreeg ik al vrees dat hij toch stuk zou gaan. Dat kan onmogelijk een verrassing geweest zijn.

Overigens had ik niet de indruk dat daarvoor zijn plan wel erg goed werkte. Het was gewoon weer slordig en slap, blijkbaar vinden de spelers het kampioenschap toch niet zo heel erg belangrijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11
Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:39:
[...]
blijkbaar vinden de spelers het kampioenschap toch niet zo heel erg belangrijk.
Nee natuurlijk niet, die zetten alles vol op de beker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Als Nico er niet bij is tegen PSV zie ik die wedstrijd heel erg somber in.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Nee natuurlijk niet, die zetten alles vol op de beker
Onderstaande beker bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://www2.pictures.zimbio.com/gi/UEFA+Champions+League+Trophy+Tour+2013+TNOdhvOw8C2l.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ach ja, kampioen worden is ook alleen maar voor de eer. We halen de CL wel via de voorrondes en de knaken via de verkoop van spelers. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Daar besloot hij om 1 verdediger op te stellen en te freewheelen. Vandaag legt heel mooi de pijnpunten vast:

- Lasse Schöne laat grote gaten vallen en pakt geen mannetje op, op het middenveld
- Mazraoui is eigenlijk geen verdediger
- Ziyech is zo bepalend qua creativiteit dat er geen enkele backup is

Ik vind met name die eerste en die derde schrijnend want daar is goed op te trainen. Als Ziyech niet speelt zoals vandaag dan breng je Noa Lang linksbuiten, Huntelaar in de spits en Neres op rechts. Tadic linie terug.

Voor Schöne weet ik de oplossing zo even niet. In elk geval zou een defensieve blocker niet zo slecht zijn. Als het voetballend even niet lukt dan is het meteen driewerf niks omdat er De Jong, Schöne en Vd Beek staan. Allemaal voetballers. Een defensieve rots in de branding zou daar niet verkeerd zijn. Enige wat ik kan bedenken -> Blind op VM, Magallan erin of iemand anders. Hopelijk leest Overmars mee!

Zo van de zijkant kan ik het niveau van de invallers niet bepalen. Die komen erin en spelen daarna maanden niet meer. We zijn een profclub, spelers belonen voor hard trainen doe je maar bij de pupillen niet waar het om het echie gaat. Of je zit er dicht genoeg tegen aan om mee te blijven doen (regelmatig) of je bent een prutser en hoort bij jong Ajax. Dat halfslachtige gedoe is om moe van te worden.
Labyad mag/MOET natuurlijk wegwezen. Niks te zoeken bij Ajax.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Enige wat ik kan bedenken -> Blind op VM, Magallan erin of iemand anders. Hopelijk leest Overmars mee!
Als ik dan toch ook Overmars even op zijn donder mag geven: waarom mocht in hemelsnaam Wober weg? Die was makkelijk in te passen in die variant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:13:
[...]

Als ik dan toch ook Overmars even op zijn donder mag geven: waarom mocht in hemelsnaam Wober weg? Die was makkelijk in te passen in die variant. :(
Omdat Ten Hag hem als 4e verdediger zou gebruiken... Dan kun je als TD wel zeggen dat je hem toch houdt, maar dat heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ben steeds benieuwder hoe en door wie die Labyad ooit binnen is gekomen bij Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:37:
Ben steeds benieuwder hoe en door wie die Labyad ooit binnen is gekomen bij Ajax
Wilde Ten Hag per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:37:
Gewoon Eric ten Hag toch? Vanaf t moment dat hij naar Ajax ging zong de naam Labyad al rond.

Gisteren 2 fijne wedstrijden mogen zien, PSV die wederom toeslaat in de laatste minuten en daarna AZ die eindelijk eens wint van een topploeg. Bij PSV vond ik Ihattaren opvallend slecht spelen, dus terechte wissel maar daarna was er totaal geen creativiteit meer over. Lastig ballen dan tegen een ploeg met 10 man voor de pot, gelukkig had Chucky weer eens een ingeving. Ook raar dat Hendrix niet speelde trouwens.
Vwb Ajax denk ik toch - net als tegen Feyenoord - weer aan onderschatting. Alsof je als je met 110% inzet Real kunt verslaan een AZ wel even oprolt op 80%. Ook bizar dat je Zijech opstelt terwijl ie toch niet fit blijkt (zag althans geen overtreding vooraf gaan aan blessure). Neemt niet weg dat ik blij ben dat de marge weer 5 is, hopelijk is het lek nu boven bij PSV.
Op basis van spel van beide ploegen zou ik trouwens geen geld durven zetten op een winnaar over 2 weken, het kan letterlijk beide kanten op...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:41:
hopelijk is het lek nu boven bij PSV.
Da's wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek als je dat echt denkt. Deze punten hebben ze met name te danken aan de kwaliteit van het blijven door gaan, het was een moeizame wedstrijd. Het had ook zomaar mis kunnen gaan, daar houd ik mij dan ook nog maar even aan vast. Het kampioenschap is in theorie nog open. :P
Op basis van spel van beide ploegen zou ik trouwens geen geld durven zetten op een winnaar over 2 weken, het kan letterlijk beide kanten op...
Door de acties van Ajax krijg ik een 'alles of niets'-gevoel. Als ze zich opladen en spelen zoals in de CL dan winnen ze die pot gewoon, kunnen ze dat niet dan verwacht ik dat PSV mentaal sterker is en tactisch gehaaider.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Een collega van mij zei net dat ze bang was dat lucky Ajax nog de gelijkmaker erin zou prikken... (PSV'er uiteraard aangezien ik werkzaam ben in Eindhoven). Nu heb ik vanochtend even een mooi stukje proza gelezen waarin de feiten tussen 2009/2010 en nu eens even haarfijn uitgelegd worden.
Dit is het aantal punten wat een club GEWONNEN heeft met goals na de 85e minuut. Gelijkmakende goal staat voor 1 punt, winnende treffer staat voor 2 veroverde punten.

1. PSV 48pt
2. FC Twente 43pt
3. AZ 36pt
4. FC Utrecht 34pt
5. FC Groningen 32
...meerdere teams 32
9. Feyenoord 29pt
14. Ajax 18pt

Lijstje doelpunten na de 85e minuuut (los van wat het oplevert)

1. PSV 88 goals
2. Ajax 83 goals
3. Vitesse 66 goals
4. Feyenoord 65 goals
5. AZ 60 goals

Ajax is dus heer en meester om wedstrijden op slot te gooien en uit te bouwen maar zodra er gevochten moet worden om de punten dan blijkt dat iets te zijn wat ons totaal niet ligt. Getuige ook die lange ballen naar voren gisteren. Dat is al zolang ik me kan herinneren (veel verder dan deze statistiek teruggaat) een kansloos verhaal voor Ajax. Heel Ajax is om dat 4-3-3 vleugelsysteem met middenvelders gebouwd, niet op een 4-2-4 pomp alles er maar in systeem. Dat gaat heel soms een keer goed en des te verbazender vind ik het dat ze het toch vaak blijven proberen.

Overigens de term 'Lucky Ajax' mag bij deze wel de koelkast in toch? ;)

Voorspelling Ajax - PSV: 1:2
PSV heeft de macht het spel van Ten Hag te ontregelen. Puur op klasse krijgen we wel een goal maar daardoor lopen we in het mes. Net als een aantal jaren terug met die goal van Locadia (0-2 dacht ik). Twee counters om de oren en over en uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:56:
[...]

... Ajax is dus heer en meester om wedstrijden op slot te gooien en uit te bouwen ...
Die conclusie kun je hieruit helemaal niet trekken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Da's wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek als je dat echt denkt. Deze punten hebben ze met name te danken aan de kwaliteit van het blijven door gaan, het was een moeizame wedstrijd. Het had ook zomaar mis kunnen gaan, daar houd ik mij dan ook nog maar even aan vast. Het kampioenschap is in theorie nog open. :P

[...]
Met lek boven bedoel ik vooral dat niet ieder schot van de tegenstander op doel erin vliegt en dat PSV weer - net als voor de winterstop - ook de moeizame wedstrijden naar zich toe trekt. (En ook de 0 kan houden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Die conclusie kun je hieruit helemaal niet trekken.
Hoezo niet? Het aantal gescoorde doelpunten ligt 5 lager dan PSV over een periode van 10 jaar maar het aantal opgeleverde punten is 30 minder. Ajax scoort dus wanneer het 1 doelpunt meer heeft dan de tegenstander vanaf de 85e minuut relatief vaak goals waarmee een wedstrijd dus definitief in het slot wordt gegooid (of wellicht al is, zoals de 8-0 van Daley Blind in de 92e minuut tegen de Graafschap).

Als ik het zo trouwens lees staat mijn opmerking er trouwens wel wat krom maar deze uitleg geeft beter aan hoe de vork in de steel zit ;).

@Tomba
Zie mijn giga rant richting Seuntjens ;). Die bezorgde jullie gisteren het succes (kijk wat ie doet als Lozano aan de wandel gaat). PSV speelde zwaar moeizaam en Lozano speelde mijns inziens absoluut niet goed. Hetzelfde als Bergwijn. Angelino en Luuk de Jong daarentegen vond ik wel aardig spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Blijven nog 85 minuten over die die bijnaam rechtvaardigen ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:00:
Met lek boven bedoel ik vooral dat niet ieder schot van de tegenstander op doel erin vliegt en dat PSV weer - net als voor de winterstop - ook de moeizame wedstrijden naar zich toe trekt. (En ook de 0 kan houden)
Ja dat snap ik, maar dat was gisteren dus meer te zien in het resultaat dan in het spel.
Getuige ook die lange ballen naar voren gisteren. Dat is al zolang ik me kan herinneren (veel verder dan deze statistiek teruggaat) een kansloos verhaal voor Ajax. Heel Ajax is om dat 4-3-3 vleugelsysteem met middenvelders gebouwd, niet op een 4-2-4 pomp alles er maar in systeem. Dat gaat heel soms een keer goed en des te verbazender vind ik het dat ze het toch vaak blijven proberen.
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, je moet toch wat proberen als je basisspel niet werkt. Wat mij betreft moet je daar dan ook gewoon mensen voor in je selectie hebben en op trainen. Het is oneindig naïef om te denken dat je basistactiek tegen iedereen werkt als je maar hard genoeg probeert (helaas is dat wel aardig des Ajax')
Wat boeit die term nou eigenlijk? Je kunt wel blijven strijden om het te ontkrachten maar supporters van een concurrerende club vinden altijd wel iets om aan je club te hangen hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Gonadan
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, je moet toch wat proberen als je basisspel niet werkt. Wat mij betreft moet je daar dan ook gewoon mensen voor in je selectie hebben en op trainen. Het is oneindig naïef om te denken dat je basistactiek tegen iedereen werkt als je maar hard genoeg probeert (helaas is dat wel aardig des Ajax')
Correct maar die mensen hebben we niet echt en helaas was Dolberg al gebracht voor Ziyech i.p.v. Noa Lang waardoor Neres naar rechts kon verhuizen. Dan mis je én een wissel én je hebt al een speler erin staan die niet rendeert op hoge ballen (maar over de grond springen alle ballen net zo goed van z'n voeten af...) Daarbij was de verdediging nou niet zo stabiel dat we De Ligt wel even konden missen. Het lag puur aan AZ dat het geen monsterscore geworden is want die een partij kansen waar je bang van wordt.

Overigens @Family Guy. Ik had je tweede bericht even gemist tot net. Nu kom je voor de tweede keer in korte tijd melden dat het anti PSV gehalte erg hoog was. Vervolgens meld je jezelf af en kom je daarna nog even terug om aan te geven dat het een heerlijk middagje was. Is dat stijlvol? Nee. Vind ik het erg? Nee. Maar je bent van mij welkom om de hele middag AZ aan te moedigen (en Ajax te ontmoedigen). Er waren gisteren een aantal overduidelijke PSV supporters gewoon aanwezig en die worden echt niet de hele tijd belachelijk gemaakt, net zo min als dat het de andere kant op gebeurt. Sterker nog, dan volgt vanzelf wel een tik op de vingers wanneer het negatief is.
@Napo is er ook gewoon die praat vrolijk mee over PSV, over Ajax over AZ. Join de club gewoon en ouwehoer lekker mee tijdens wedstrijden. Volgens mij was @PickleRick er ook en nog niemand met een hoofdletter E in zijn naam. Zodra je vindt dat er over de schreef gegaan wordt ram je op de TR button en zal er ingegrepen worden. De bal kaatst alleen maar terug wanneer je dergelijke oneliners gaat droppen hetgeen zonde is. En een zeer gevatte sneer richting Ajax is toch niks mis mee als PSV supporter zijnde? Dat hoort erbij zeg. We kunnen allemaal relativeren mag ik hopen.

[ Voor 74% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:42:
Correct maar die mensen hebben we niet echt en helaas was Dolberg al gebracht voor Ziyech i.p.v. Noa Lang waardoor Neres naar rechts kon verhuizen. Dan mis je én een wissel én je hebt al een speler erin staan die niet rendeert op hoge ballen (maar over de grond springen alle ballen net zo goed van z'n voeten af...) Daarbij was de verdediging nou niet zo stabiel dat we De Ligt wel even konden missen. Het lag puur aan AZ dat het geen monsterscore geworden is want die een partij kansen waar je bang van wordt.
Dollie kan heel best koppen, maar dan moet je een voorzet wel daadwerkelijk op z'n pan mikken en niet naar de cornervlag of in de handen van de keeper.

Zelf heb ik geen beelden gezien, maar ik las ook dingen als een Van de Beek die van een paar meter afstand alsnog het stadion uit schoot. Het klinkt alsof de mogelijkheden er wel waren maar dat het gewoon weer een slordig zootje was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Dollie kan heel best koppen, maar dan moet je een voorzet wel daadwerkelijk op z'n pan mikken en niet naar de cornervlag of in de handen van de keeper.

Zelf heb ik geen beelden gezien, maar ik las ook dingen als een Van de Beek die van een paar meter afstand alsnog het stadion uit schoot. Het klinkt alsof de mogelijkheden er wel waren maar dat het gewoon weer een slordig zootje was.
Echte kansen van Ajax waren er denk ik maar 3. Kopbal van Donny van de lijn gehaald, grote kans van Donny en een schot van Mazraoui uit de kruising getikt. Verder viel het qua kansen ernstig mee. Een 4-1 ruststand en een 7-2 eindstand zouden helemaal niet vreemd zijn geweest gisteren zo matig was het. Vd Beek is gewoon chef artist du specialité in het missen van 100% kansen. Ik ben altijd blij als zo'n moment heel vroeg in de wedstrijd is want dan weet je dat hij zijn tweede vaak maakt. Maar nu gebeurde dat in de 83e minuut ofzo.

Ik ben ook wel benieuwd wie de andere 5 basisspelers van Erik ten Hag zijn. Volgens hem hebben we er 16 maar in de praktijk hebben we er 10. Over het koppen van Dolberg gesproken ;) -> dan moeten de voorzetten wel van de flanken komen en niet vanuit de verdediging er hoog ingepompt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:01:
[...]

@Tomba
Zie mijn giga rant richting Seuntjens ;). Die bezorgde jullie gisteren het succes (kijk wat ie doet als Lozano aan de wandel gaat). PSV speelde zwaar moeizaam en Lozano speelde mijns inziens absoluut niet goed. Hetzelfde als Bergwijn. Angelino en Luuk de Jong daarentegen vond ik wel aardig spelen.
Dat deed Seuntjes maar vooral Lozano natuurlijk heel goed ;)
PSV speelde zeker moeizaam ja, maar dat is dit seizoen eigenlijk steeds als PSV tegen een bus-parkeer-ploeg speelt. Zeker als je zoals gisteren speelt zonder ook maar 1 creatieve middenvelder. Na de wissel Ihattaren - Malen (die ik overigens terecht vond want Mo kwam helemaal niet in het spel voor...) speelde PSV puur op een ingeving van 1 van de voorwaartsen; tactiek succesvol dus :P
De winst gisteren was vooral dat de 0 gehouden werd, daar ontbrak het aan sinds de winterstop. Dat bedoel ik met lek boven. PSV's spel is niet veranderd, maar de tegenstanders lijken vooral meer door te hebben hoe je PSV moet bespelen. (10 man voor de pot, dubbele dekking op de 3 voorwaartsen en dan PSV dwingen de lange bal te spelen)
Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:39:
[...]

Ja dat snap ik, maar dat was gisteren dus meer te zien in het resultaat dan in het spel.

[...]
PSV speelt eigenlijk al het hele seizoen zo, kijk maar eens terug hoe vaak PSV gewonnen heeft in de laatste minuten >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 18-03-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Tomba
Vanuit de PSV supporter hoek is die lange bal wellicht vervelend om te zien. Ik verbaas me als Ajax supporter echter over het aantal kopduels wat zo'n Luuk de Jong wint en hoe godsgruwelijk vaak zo'n bal ook nog in de voeten van een PSV'er valt. Daar nemen bepaalde teams toch wel risico mee want PSV kan inmiddels ook uithalen vanaf de tweede lijn. Wellicht scoren ze minder dan vòòr de winterstop maar dan is het inderdaad zoals je zegt: krijg je er zelf geen om je oren dan stap je in elk geval nog als winnaar van het veld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PickleRick
  • Laatst online: 16-09 11:14
Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:42:
@Gonadan

[...]

We kunnen allemaal relativeren mag ik hopen.
Relativeren en discussies over voetbal gaan zelden hand in hand in mijn ervaring :P. Real-time heb ik daar ook wel eens moeite mee, maar even tot tien tellen voor je ergens op reageert helpt al een hoop.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:10:
@Tomba
Vanuit de PSV supporter hoek is die lange bal wellicht vervelend om te zien. Ik verbaas me als Ajax supporter echter over het aantal kopduels wat zo'n Luuk de Jong wint en hoe godsgruwelijk vaak zo'n bal ook nog in de voeten van een PSV'er valt. Daar nemen bepaalde teams toch wel risico mee want PSV kan inmiddels ook uithalen vanaf de tweede lijn. Wellicht scoren ze minder dan vòòr de winterstop maar dan is het inderdaad zoals je zegt: krijg je er zelf geen om je oren dan stap je in elk geval nog als winnaar van het veld.
Ik heb totaal geen probleem met die lange bal, sterker nog ben heel blij dat we dat wapen in het arsenaal hebben met een Bergwijn, Chucky en Malen die aansluiten. Tis zo jammer dat Pereiro de enige is met een fatsoenlijk schot op het middenveld want anders waren we daar nog gevaarlijker mee.
Heel eerlijk is het een wonder dat PSV zo weinig tegendoelpunten krijgt want Schwaab-Viergever is zeker niet ons beste centrum ooit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Verdomme @Typhone , dat zijn spraakmakende cijfers. Ik ben er even stil van, wat treurig. We moeten een type Bulykin halen! Of een briefje rond laten gaan; Dolberg/Matthijs in de punt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Heel eerlijk is het een wonder dat PSV zo weinig tegendoelpunten krijgt want Schwaab-Viergever is zeker niet ons beste centrum ooit ;)
Het is een ontzettend sober centrum en op zich zou dat prima zijn indien je minimaal één speler op het middenveld hebt staan die de bal kan ontvangen en er iets mee kan creeeren. Het blok voor Schwaab en Viergever is echter ook relatief beperkt met een Hendrix en Rosario. Creatief zijn die vier spelers allemaal niet en zowel Schwaab en Viergever zie ik weinig tot niet bedoeld een linie overslaan.

Je gaat dus heel snel naar de zijkanten moeten uitwijken wat relatief gemakkelijk te verdedigen is. Met enkel een Ihataren, Pereiro of welke createive speler die je er voor zet wordt het vrij lastig om verrassend spel te creeren. Uiteindelijk zie je daar ook de grootste uitdaging. Het moet vooral komen van Bergwijn, Lozano en de gekozen aanvallende middenvelder, al met al redelijk beperkt en voorspelbaar zeker als je ziet dat zowel Bergwijn en Lozano beide een redelijk deel van de wedstrijd redelijk statisch zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:21:
Verdomme @Typhone , dat zijn spraakmakende cijfers. Ik ben er even stil van, wat treurig. We moeten een type Bulykin halen! Of een briefje rond laten gaan; Dolberg/Matthijs in de punt. ;)
Dolberg in de punt ben ik voorstander van. Met name de punt vooruit bij Jong Ajax en niet meer in Ajax 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 10:58
PickleRick schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Relativeren en discussies over voetbal gaan zelden hand in hand in mijn ervaring :P. Real-time heb ik daar ook wel eens moeite mee, maar even tot tien tellen voor je ergens op reageert helpt al een hoop.
Kijk en om die reden hou ik mezelf soms afzijdig. Lees hier bijna elk weekend wel mee.

Na dit weekend wil ik niet concluderen dathet klaar is. Alle top teams laten continu punten liggen op rare momenten. Spel is bij allemaal ook veelste wisselvallig. Mocht Ajax volgende week verliezen zie ik maar een hele kleine kans, maar als Ajax de instelling en mentaliteit zoals in de CL wedstrijden dan heeft PSV het zwaar. Sterker nog dan zie ik weinig kans voor PSV. Maar het is bij allemaal zo wisselvallig dat ik geen voorbarige conclusie wil en kan trekken.

Maar nu eerst weekje Nederlands elftal! Zondag zit ik erbij tegen de Duitsers. Donderdag eerst ff Wit-Rusland. Heb er eigenlijk wel zin in. Denk dat ook goed is voor veel spelers ff in een andere groep zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ah relaxed is dat donderdag en zondag? En daarna dus een week rust voordat PSV op de mat staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Wat heeft Ajax ons weer laten zitten gisteren zeg. Afgelopen woensdag tegen PEC bleek dus toch een voorbode voor de prestatie van gisteren. Woensdag was het inspiratie en motivatie loos en daarmee was de flow waar het in zat ineens verdwenen.

Ik blijf het bizar vinden dat het verschil in niveau wekelijks zo groot is. Van geweldig tot aan zeer matig. Een aantal niet topfitte spelers zal meewerken, maar dat is hetgeen een topclub mee hoor te dealen.

Het herhaalt zich keer op keer weer en PSV zal - indien ze volgende week in Amsterdam niet verliezen - geen fouten meer maken omtrent de titel!

Chapeau Ajax, met waarschijnlijk alleen de bekerwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Een collega van mij zei net dat ze bang was dat lucky Ajax nog de gelijkmaker erin zou prikken... (PSV'er uiteraard aangezien ik werkzaam ben in Eindhoven). Nu heb ik vanochtend even een mooi stukje proza gelezen waarin de feiten tussen 2009/2010 en nu eens even haarfijn uitgelegd worden.
Dit is het aantal punten wat een club GEWONNEN heeft met goals na de 85e minuut. Gelijkmakende goal staat voor 1 punt, winnende treffer staat voor 2 veroverde punten.

1. PSV 48pt
2. FC Twente 43pt
3. AZ 36pt
4. FC Utrecht 34pt
5. FC Groningen 32
...meerdere teams 32
9. Feyenoord 29pt
14. Ajax 18pt

Lijstje doelpunten na de 85e minuuut (los van wat het oplevert)

1. PSV 88 goals
2. Ajax 83 goals
3. Vitesse 66 goals
4. Feyenoord 65 goals
5. AZ 60 goals
Ik denk dat het eerlijker is om het aantal gemaakte doelpunten na de 85e minuut in percentage van het totaal aantal doelpunten uit te drukken. Als je meer doelpunten maakt, zal je er logischerwijs ook meer maken na de 85e minuut. Zelfde met het aantal punten na de 85e minuut tov het totaal aantal punten. Niet dat het veel verschil zal maken tussen PSV en Ajax, maar wellicht wel tov andere clubs.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:57:
Wat heeft Ajax ons weer laten zitten gisteren zeg. Afgelopen woensdag tegen PEC bleek dus toch een voorbode voor de prestatie van gisteren. Woensdag was het inspiratie en motivatie loos en daarmee was de flow waar het in zat ineens verdwenen.

Ik blijf het bizar vinden dat het verschil in niveau wekelijks zo groot is. Van geweldig tot aan zeer matig. Een aantal niet topfitte spelers zal meewerken, maar dat is hetgeen een topclub mee hoor te dealen.
It takes two to tango! Al had AZ er natuurlijk meer zin in dan Zwolle in de Arena.
Het herhaalt zich keer op keer weer en PSV zal - indien ze volgende week in Amsterdam niet verliezen - geen fouten meer maken omtrent de titel!
Enorm voorbarige conclusie, bij Emmen - PSV vul ik standaard 0-4 in, maar dat werd het ook niet. Het zijn nog 8 wedstrijden, en beide ploegen zijn zo wisselvallig als het weer.
Chapeau Ajax, met waarschijnlijk alleen de bekerwinst.
Zullen we eerst de finale maar eens spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
We komen in een fase van het seizoen waarin goed voetbal niet meer telt, enkel het resultaat.
Daar is PSV toch wel heel erg goed in hoor. Dat hebben ze gisteren ook maar weer eens bewezen.

PSV moet nog naar Willem 2, AZ en Vitesse. Mochten ze verliezen bij Ajax dan kan het nog spannend worden, maar als ze in Amsterdam niet verliezen moet er wel echt een godswonder gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:41:
Ah relaxed is dat donderdag en zondag? En daarna dus een week rust voordat PSV op de mat staat?
Revalideren bedoel je. Het is voor het 'echie' dus Koeman zal bijvoorbeeld een De Jong wel willen gebruiken. Die hangt nu steeds een beetje op het randje van stuk dus zal wel weer aan gort terug komen. Daarnaast nog even wat Russische noppen op De Ligt en het lijkt aardig op de uitwedstrijd.
Gelukkig hebben wij een meesterbrein wat de tactiek daar wel op aanpast. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon allebei geblesseerd afmelden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
aicaramba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat het eerlijker is om het aantal gemaakte doelpunten na de 85e minuut in percentage van het totaal aantal doelpunten uit te drukken. Als je meer doelpunten maakt, zal je er logischerwijs ook meer maken na de 85e minuut.
Het punt dat Typhone wil maken is dat de term Lucky Ajax niet echt meer opgaat. Ik ken die term vooral uit mijn jeugd (jaren '90) waar het dan ging om wedstrijden die Ajax in de laatse paar minuten toch nog wist te winnen. Als je nu die lijstjes cijfers naast elkaar legt dan zie je dat Ajax en PSV een vergelijkbaar aantal doelpunten na de 85e minuut hebben. Maar dat die goals PSV 30 punten meer opgeleverd hebben dan Ajax. Kortom, bij Ajax was de wedstrijd al vaker voor de 85e minuut beslist dan bij PSV. In die zin gaat het Lucky Ajax-verhaal niet meer op en zou je eerder van Lucky PSV kunnen spreken. Twente maakt de reputatie als reserve-Duitsers trouwens ook behoorlijk waar.

Een doelpunt in de laatste minuten 'Lucky' noemen vind ik overigens niet (altijd*) terecht. Het is ook gewoon zo dat wanneer je fitter en beter bent dan je tegenstander, dat je dan in de laatste minuten meer kans hebt om te scoren. Het is een kwaliteit om je tegenstander kapot te kunnen spelen. En het blijf snotirritant als je concurrent die kwaliteit bezit.

* Die penalty waarmee United verder is in de Champions League zou ik bijvoorbeeld wel weer al "lucky" bestempelen. .

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Overigens heeft Ome Willem weer een flesje azijn op, maar kan hem geen ongelijk geven.
https://www.ad.nl/home/fe...emand-grijpt-in~a5fad08e/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
T-MOB schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Het punt dat Typhone wil maken is dat de term Lucky Ajax niet echt meer opgaat. Ik ken die term vooral uit mijn jeugd (jaren '90) waar het dan ging om wedstrijden die Ajax in de laatse paar minuten toch nog wist te winnen. Als je nu die lijstjes cijfers naast elkaar legt dan zie je dat Ajax en PSV een vergelijkbaar aantal doelpunten na de 85e minuut hebben. Maar dat die goals PSV 30 punten meer opgeleverd hebben dan Ajax. Kortom, bij Ajax was de wedstrijd al vaker voor de 85e minuut beslist dan bij PSV. In die zin gaat het Lucky Ajax-verhaal niet meer op en zou je eerder van Lucky PSV kunnen spreken. Twente maakt de reputatie als reserve-Duitsers trouwens ook behoorlijk waar.

Een doelpunt in de laatste minuten 'Lucky' noemen vind ik overigens niet (altijd*) terecht. Het is ook gewoon zo dat wanneer je fitter en beter bent dan je tegenstander, dat je dan in de laatste minuten meer kans hebt om te scoren. Het is een kwaliteit om je tegenstander kapot te kunnen spelen. En het blijf snotirritant als je concurrent die kwaliteit bezit.

* Die penalty waarmee United verder is in de Champions League zou ik bijvoorbeeld wel weer al "lucky" bestempelen. .
Klopt. Ik snap z'n punt ook wel. Maar om nou over Lucky PSV te beginnen gaat ook wat ver. Al gebeurt het dit seizoen wel vaak.

Even kijken.. Vanaf seizoen 2009/2010:

Club - aantal doelpunten - aantal doelpunten na de 85e minuut - percentage

PSV - 815 - 88 - 10,8%
Ajax - 829 - 83 - 10%
AZ - 606 - 60 - 9,9%
Feyenoord - 652 - 65 - 10%
Vitesse - 543 - 66 - 12,2%

PSV zit iets hoger dan de rest van de top/sub top. Alleen vitesse iets hoger nog.

Club - aantal punten - aantal punten na de 85e minuut - percentage
PSV - 742 - 48 - 6,5%
Ajax - 756 - 18 - 2,4%
AZ - 560 - 36 - 6,4%
Feyenoord - 630 - 29 - 4,6%
FC Twente - 494 - 43 - 8,7%
FC Utrecht - 497 - 34 - 6,8%
Groningen - 449 - 32 - 7,1%

Ajax is dus echt de uitschieter naar beneden ipv PSV de uitschieter omhoog. Dat het niet meer lucky Ajax is lijkt me duidelijk. Het kan ook een kracht zijn, dat ze zelden afhankelijk zijn van late doelpunten.

Maar los van de feiten zal het altijd Lucky Ajax blijven :+ Net zoals Ajax - Feyenoord altijd de klassieker blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Juve zonder CR7 is toch wel iets anders...

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 18-03-2019 12:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
aicaramba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Klopt. Ik snap z'n punt ook wel. Maar om nou over Lucky PSV te beginnen gaat ook wat ver. Al gebeurt het dit seizoen wel vaak.

Even kijken.. Vanaf seizoen 2009/2010:

Club - aantal doelpunten - aantal doelpunten na de 85e minuut - percentage

PSV - 815 - 88 - 10,8%
Ajax - 829 - 83 - 10%
AZ - 606 - 60 - 9,9%
Feyenoord - 652 - 65 - 10%
Vitesse - 543 - 66 - 12,2%

PSV zit iets hoger dan de rest van de top/sub top. Alleen vitesse iets hoger nog.

Club - aantal punten - aantal punten na de 85e minuut - percentage
PSV - 742 - 48 - 6,5%
Ajax - 756 - 18 - 2,4%
AZ - 560 - 36 - 6,4%
Feyenoord - 630 - 29 - 4,6%
FC Twente - 494 - 43 - 8,7%
FC Utrecht - 497 - 34 - 6,8%
Groningen - 449 - 32 - 7,1%

Ajax is dus echt de uitschieter naar beneden ipv PSV de uitschieter omhoog. Dat het niet meer lucky Ajax is lijkt me duidelijk. Het kan ook een kracht zijn, dat ze zelden afhankelijk zijn van late doelpunten.

Maar los van de feiten zal het altijd Lucky Ajax blijven :+ Net zoals Ajax - Feyenoord altijd de klassieker blijft.
Interessant, heb je deze cijfers ook voor dit seizoen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
gambieter schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
[Twitter]
Die gaat nooit geschorst worden. Krijgt een geldboete en daarmee klaar.

Bas Nijhuis heeft onlangs al een keer aangegeven dat ze vanuit de FIFA opdracht kregen om spelers als Ronaldo, Ramos en Messi te sparen omdat ze het toernooi kleurrijk maken. Dan gaat de UEFA ze echt niet zelf schorsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:07
Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Zullen we eerst de finale maar eens spelen ;)
Gelukkig nog iemand met een realistische kijk.
Ik kan me nog een finale herinneren tegen PEC die alleen nog maar gespeeld hoefde te worden, net als een wedstrijd tegen de Graafschap die alleen nog maar gewonnen hoefde te worden... zelfde overschatting als Feyenoord die bij Excelsior wel even gingen winnen. Altijd gevaarlijk ;)
Willem II kan het ons echt wel lastig maken. Dit is voor zo'n ploeg (die de laatste seizoenen overigens best prima draait) dé kans op een prijs, zij zullen er natuurlijk vol voor gaan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Ik kan je de link straks even DM’en :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:22

Moofnor

King of my castle

[Twitter]
Dus... mogen we het alweer over lucky Ajax hebben? :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Gynnad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Nee. Ik heb de gegevens van aantal doelpunten na de 85e minuut en punten gescoord na de 85e minuut gewoon overgenomen. Dus ik weet niet de aantallen per seizoen ofzo..

Maar het zal voor PSV dit seizoen (en ook vorig seizoen) wel hoger liggen dan in de jaren ervoor ja. Ik denk dat dat voor Ajax ook het geval is, maar zal lager liggen dan dat van PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:12:
Die gaat nooit geschorst worden. Krijgt een geldboete en daarmee klaar.

Bas Nijhuis heeft onlangs al een keer aangegeven dat ze vanuit de FIFA opdracht kregen om spelers als Ronaldo, Ramos en Messi te sparen omdat ze het toernooi kleurrijk maken. Dan gaat de UEFA ze echt niet zelf schorsen.
Ramos hebben ze net aangepakt ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
gambieter schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Ramos hebben ze net aangepakt ;)
True!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Moofnor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
[...]
Dus... mogen we het alweer over lucky Ajax hebben? :+
Zonder Ronaldo is de halve finale een zekerheidje. Zul je zien dat Man City 3 blessures heeft in de halve finale waardoor ook dat geen probleem wordt.
Toch leuk, elke 2 jaar een Europese finale!
In de finale tegen Bayern Barca terwijl Robben Messi geblesseerd raakt? Ik plan vast een dagje museumplein!!
*O* *O*

Dan mag Willem II de 'kleine' beker hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickleRick
  • Laatst online: 16-09 11:14
Bayern? Robben? Volgens mij gaan beiden dit seizoen in ieder geval niet meer lukken :P

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tagliafico niet gestraft voor die zogenaamd natrappende actie. Ik vond het al geen zekerheidje, maar toch blij dat het nu definitief is. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Tagliafico niet gestraft voor die zogenaamd natrappende actie. Ik vond het al geen zekerheidje, maar toch blij dat het nu definitief is. :)
Daar zal de term lucky Ajax wel vandaan komen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:02
[Twitter]
Ronalde deed hetzelfde als Simeone en die kreeg alleen een geldboete, zo zal Ronaldo er ook wel mee weg komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen. Zelfs als de natrap mist is de richtlijn 2 wedstrijden schorsing...

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 18-03-2019 12:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen.
Mwah ik vind het geen natrappen, het is een wat vreemde manier van opstaan zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:07
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Mwah ik vind het geen natrappen, het is een wat vreemde manier van opstaan zullen we maar zeggen.
Ik vind iemand op zijn gezicht slaan ook een aparte manier van een schouderklopje geven, maarja.

Deze actie was gewoon puur gericht op het raken van de AZ speler/het gebruik van de AZ speler. Normaal zet je je voet op de grond voor je opstaat, op een voetbalveld heb je normaal gesproken geen verhoging om je tegenaf te zetten. Dit zou gewoon een rode kaart moeten zijn in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
Zingo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Ik vind iemand op zijn gezicht slaan ook een aparte manier van een schouderklopje geven, maarja.

Deze actie was gewoon puur gericht op het raken van de AZ speler/het gebruik van de AZ speler. Normaal zet je je voet op de grond voor je opstaat, op een voetbalveld heb je normaal gesproken geen verhoging om je tegenaf te zetten. Dit zou gewoon een rode kaart moeten zijn in mijn ogen.
Bizar dat mensen het verdedigen of het 'een duw met het been' noemen. Dit is een veel vuilere overtreding dan een trapje tegen de enkel tegen een speler die voorbij loopt.

Het is niet 'onorthodox opstaan'. Het is een super smerige overtreding proberen te verbergen.

Ik vind het ook bizar dat er niets mee wordt gedaan. Hier wordt Ajax 100% gespaard.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen. Zelfs als de natrap mist is de richtlijn 2 wedstrijden schorsing...
Heeft niets met de VAR te maken dit, dit gebeurde uit zicht van waar het spel zich toen bevond. Of denk je dat de VAR alle camera's constant in de gaten houden?
De KNVB kon dit achteraf gewoon met de wel bestaande beelden bestraffen, geen idee waarom men dat hier nu niet deed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
De reden was dat ze het wel apart vonden maar niet gewelddadig. Dat is schijnbaar een nieuwe regel als het over natrappen en dergelijke bewegingen gaat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Voetbalzone weliswaar, maar kennelijk vanuit de KNVB;
De Argentijn duwde na een kopduel met Jonas Svensson, waarbij de twee allebei op de grond terechtkwamen, zijn tegenstander met zijn voet van zich af en na afloop van het duel werd gesproken over een ‘natrappende beweging’ van Tagliafico. Oud-scheidsrechter Reinold Wiedemeijer laat namens de KNVB weten zich echter te kunnen vinden in het besluit van Serdar Gözübüyük om de linksback niet weg te sturen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=348376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:09:
[...]

Voetbalzone weliswaar, maar kennelijk vanuit de KNVB;

[...]

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=348376
Het is dus blijkbaar wel gezien en beoordeeld door de scheidsrechter en de VAR. Iets wat an sich goed is, het missen was raar geweest. De uitkomst is dan wel weer twijfelachtig. Dat het geen trap is is ook wel duidelijk, een trap heeft een andere manier van bewegen bij zich. De wenselijkheid van dit soort acties is echter een tweede, mijn inziens zou je dit soort gedrag niet moeten accepteren.

Maar goed, Conclusie is dus dat het toegestaan is dat je je voet in de rug van een tegenspeler mag zetten en hem vervolgens van je af mag duwen. Is dat in ieder geval ook helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik zie er ook echt geen trap of natrappen in. Het is zeker bewust onvriendelijk, maar volgens mij doet het geen eens pijn. Hij staat gewoon op met die AZ speler als ondergrond.

Als dit een schorsing is dan moeten we echt over op voetbal zonder lichamelijk contact. Zo veel is er echt niet aan de hand, storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zo verbaasde ik me gisteren over een actie van Vlaar in het begin van de wedstrijd, die een duel inging met Neres en daarbij zijn onderarm bewust in de nek van Neres plantte. Ook daar had ik nog wel een ingreep gevolgd door een gele kaart verwacht.
Ondanks de vele tientallen camera's en 3(!) man in het VAR busje glipt er toch nog een hoop tussendoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:25:
Ik zie er ook echt geen trap of natrappen in. Het is zeker bewust onvriendelijk, maar volgens mij doet het geen eens pijn. Hij staat gewoon op met die AZ speler als ondergrond.

Als dit een schorsing is dan moeten we echt over op voetbal zonder lichamelijk contact. Zo veel is er echt niet aan de hand, storm in een glas water.
Wel fijn dat je aangeeft dat je gewoon je tegenstander bewust als ondergrond gebruiken mag, die onthouden we :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba

Iemand met een mes neersteken is eigenlijk ook geen slaande beweging.. Niet meer dan een duwtje. Vind het eigenlijk raar dat daar zo'n ophef over is als het n keer voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@aicaramba @Zingo waardevolle toevoegingen heren. Ik geef slechts mijn visie op het incident, als jullie dat willen onthouden danwel gelijk willen stellen aan neersteken, soit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:35:
@aicaramba @Zingo waardevolle toevoegingen heren. Ik geef slechts mijn visie op het incident, als jullie dat willen onthouden danwel gelijk willen stellen aan neersteken, soit.
Het gelijkstellen aan iemand neersteken is net zo goed scheef als het gelijkstellen aan 'slechts opstaan' of 'een duw met de benen geven'.

Het is overduidelijk een overdreven reactie van mij. Maar wel met dezelfde gedachtekronkel als die jij maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Ah zo, dus Kramer had ook een vreemde manier van begroeten de afgelopen seizoenen. Dus terecht vrijgesproken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:35:
Neersteken is nog steeds niet gelijk aan gebruiken als vloer, dank u vriendelijk. Ik geef ermee enkel aan dat ik je visie op het incident erg vreemd vind. Ik kan me niet heugen dat het wenselijk is om andere spelers als afzet te gebruiken en al helemaal niet in deze context. Lets agree to disagree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:45
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Ah zo, dus Kramer had ook een vreemde manier van begroeten de afgelopen seizoenen. Dus terecht vrijgesproken. 8)7
Er is een verschil tussen bewust contact maken of het contact wat er al is gebruiken.
Daarom is het ook vreemd dat mensen het natrapen noemen, terwijl het eerder zeer onvriendelijk wegduwen is. Ik wil het ook niet goed praten. Maar je merk vrij duidelijk de club voorkeur bij het benoemen van deze actie. Want natrappen klinkt natuurlijk veel erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Terranova schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]
Maar je merk vrij duidelijk de club voorkeur bij het benoemen van deze actie.
Ja, de Ajacieden zwakken het overdreven af, dus je merkt goed de club voorkeur ;)

net zoals dat de Feyenoorders toen Kramers debiele acties nuanceerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:45
Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:41:
[...]

Ja, de Ajacieden zwakken het overdreven af, dus je merkt goed de club voorkeur ;)

net zoals dat de Feyenoorders toen Kramers debiele acties nuanceerden
Ja of niet-Ajacieden die een duwende beweging met de voet classificeren als ernstig natrappen.
Kijk de beelden nog eens goed, er zit geen trappende beweging in, duwend ja. Maar het niet is dat er met snelheid of kracht opeens een been richting de AZ speler vloog. De speler van AZ viel/lag op het been van Tagliafico en die wilde op een nogal onorthodoxe manier vrij komen.

Niet echt goed te praten, maar zoals de scheidsrechter/VAR aangaf, het was niet op een geweldadig manier. Dus ja dan komt hij er mee "weg".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Heeft niets met de VAR te maken dit, dit gebeurde uit zicht van waar het spel zich toen bevond. Of denk je dat de VAR alle camera's constant in de gaten houden?
De KNVB kon dit achteraf gewoon met de wel bestaande beelden bestraffen, geen idee waarom men dat hier nu niet deed :?
Het is door de VAR beoordeeld vreemd genoeg. Als je ziet dat je volgens de richtlijnen al 2 wedstrijden schorsing krijgt als je de man überhaupt niet raakt dan moet je hier ook ingrijpen. Semantische discussie ten spijt, deze actie van Tagliafico had niets met voetbal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Het is door de VAR beoordeeld vreemd genoeg. Als je ziet dat je volgens de richtlijnen al 2 wedstrijden schorsing krijgt als je de man überhaupt niet raakt dan moet je hier ook ingrijpen. Semantische discussie ten spijt, deze actie van Tagliafico had niets met voetbal te maken.
Vreemd ik dacht gisteren vernomen te hebben dat de VAR het ook gemist had en het daarom bij de KNVB terecht zou komen. Ik dacht namelijk ook dat wanneer de VAR het wel beoordeeld zou hebben, de KNVB namelijk ook niets meer kan doen, omdat het al beoordeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:01:
Vreemd ik dacht gisteren vernomen te hebben dat de VAR het ook gemist had en het daarom bij de KNVB terecht zou komen. Ik dacht namelijk ook dat wanneer de VAR het wel beoordeeld zou hebben, de KNVB namelijk ook niets meer kan doen, omdat het al beoordeeld is.
De KNVB doet nu niks omdat de VAR het al beoordeeld zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

O ja?

Dit is een rode kaart uit het boekje.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Je moet de regels hanteren en in Nederland zou dit dus gewoon een rode kaart moeten zijn.

In Engeland zouden ze het niet eens herhalen en zou er lekker doorgespeeld worden.

Ik weet niet wat ik liever heb. We zijn het voetballen - zeker sinds de komst van de VAR - wel een beetje aan het verwijven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ah vandaar dat hij gestraft wordt op basis van de beelden, volkomen helder nu. Fijn dat we hier zo veel top scheidsrechters hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dat dus, valt niets aan goed te praten verder. Echt absurd dat hier niet minimaal 2 wedstrijden op staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
[...]

Dat dus, valt niets aan goed te praten verder. Echt absurd dat hier niet minimaal 2 wedstrijden op staat....
Ik twijfel hoor. Het is een rare actie, maar hoe groot is de kans dat hij hier iemand mee blesseert?
Ik zie dwaze tackles waarbij een tegenstander zich zwaar kan blesseren voor minder bestraft worden.
Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.