Lezen Vos!
[ Voor 98% gewijzigd door Vos op 17-03-2019 18:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door Vos op 17-03-2019 18:37 ]
Het is nog lang niet over, nog 8 wedstrijden te gaan en beide ploegen zijn niet meer zoals de eerste seizoenshelft.Han schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
[...]
Waarom niet? Wat als Ajax over twee weken thuis wint van PSV? PSV moet aan het einde van de competitie nog uit tegen AZ, die voor de derde plek voetbalt. Ik blijf er bij, je kan uit tegen PSV, Feyenoord en AZ verliezen. Die wedstrijden tegen Heracles kunnen je nekken, maar dat geldt ook voor PSV die uit tegen een Heerenveen, Utrecht en Emmen punten laat liggen. Die kunnen ook gewoon uit tegen Ajax en AZ verliezen, zeker in deze competitie en PSV verkeerd ook niet in goede doen. En dan heb ik het nog geeneens over de kampioenschapstress die er in kan sluipen. Na de thuiswedstrijd tegen PSV heeft Ajax een relatief makkelijk programma, met veel thuiswedstrijden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt of dat dat gelopen wedstrijden zijn, maar weiger te geloven dat het over en uit is.
Float like a butterfly, sting like a bee.
En NAC Breda gaat eerder niet degraderen en FC Twente niet promoveren dan dat dat gebeurd natuurlijkPWM schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:41:
Zit even te kijken, maar als Ajax en PSV gewoon alles verliezen (onderling maakt dan niet uit) en Feyenoord wint alles, staan er gewoon een wedstrijd voor het einde weer op de Coolsingel.
Kijk en dat je eens verliest van een ploeg als Willem II wat zelf AZ verslaat wat weer Ajax verslaat, dus eigenlijk beter is als Real Madrid, kan gebeuren.
En PSV helemaal niet.Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:
[...]
Ik denk zelfs 3 punten naar Eindhoven.
Na de winterstop heeft Ajax alleen in de CL overtuigd.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Lijkt me duidelijk rood. En schorsing.Kez schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:52:
Tagliafico kon de wedstrijd tegen PSV weleens gaan missen,heeft een speler van AZ nog een trap na gegeven blijkbaar.
http://www.soccernews.nl/...opper-tegen-psv-in-gevaar
Smerige actie!Kez schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:52:
Tagliafico kon de wedstrijd tegen PSV weleens gaan missen,heeft een speler van AZ nog een trap na gegeven blijkbaar.
Verwijderd
Zo voortvarend speelt PSV nu ook weer niet. Maar PSV is wel stugger dan menigeen denkt.Exocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:
[...]
Ik denk zelfs 3 punten naar Eindhoven.
Na de winterstop heeft Ajax alleen in de CL overtuigd.
Toch vraag ik mij nog steeds af wat een speler denkt als hij zoiets doet. Het is niet alsof er maar 1 camera aan de zijlijn staat. Bizar dom ongeacht of daar nog iets uit komt of niet.Kez schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:52:
De var heeft dat ook niet gezien, dus kan gewoon door naar Zeist.PWM schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:55:
[...]
Lijkt me duidelijk rood. En schorsing.
Maar wat zijn nu de regels als de VAR het al heeft beoordeeld? Kan het dan nog achteraf?
Verwijderd
Zie Koppensneller in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2" en opvolgende postsExocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:14:
Waarom fluit de scheidsrechter bij VVV - PSV 10 seconden voor het eind af, terwijl VVV bijna bij de cornervlag een inworp mag nemen?
Omdat van Bommel erom vroeg, lijkt hetExocet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:14:
Waarom fluit de scheidsrechter bij VVV - PSV 10 seconden voor het eind af, terwijl VVV bijna bij de cornervlag een inworp mag nemen?
Vreselijke website is dat zeg!Kez schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:52:
Gigantisch risico met als gevolg spelplan in de prullenbak. Professionele prutser dus.Erik ten Hag baalt ervan dat Ajax van haar plan moest afwijken bij het uitvallen van Hakim Ziyech. De oefenmeester achtte het nodig om Dusan Tadic uit de spits te halen, waarna invaller Kasper Dolberg in de punt kwam te staan. Het spelplan van de Amsterdammers kwam daardoor te vervallen.
'Dolberg is een meer dan uitstekende speler en basisspeler', begint de trainer over de spits in gesprek met de NOS. 'Hij kan het ook invullen, maar het speelplan is toch iets anders met een uit de spits spelende spits als Tadic. Het variabele spel, waar we deze wedstrijd aan hadden opgehangen, valt in duigen. Het breekt enigszins het ritme.'
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 19:33 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is hetgeen wat Ten Hag in Eindhoven heeft gedaan. Wellicht dacht hij daar eventjes aan terug? Om eerlijk te zijn zie ik in de selectie van Ajax geen speler die de kwaliteiten heeft van Ziyech en derhalve is een aanpassing niet heel raar. Wel had je dat wellicht anders kunnen opvangen om toch grotendeels aan het plan vast te houden.Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:51:
Als dat plan zo belangrijk was waarom vervang je dan niet gewoon Ziyech en houd de rest in stand?
Geen idee wat hij dacht ik kijk puur naar het handelen. Als je het plan zo belangrijk vind, en je weet dat Ziyech al gammel is, dan zorg je dat je een speler op de bank hebt om in het ergste geval het plan door te kunnen zetten. Heb je dermate weinig vertrouwen in je reservespelers dat je dan liever het plan om gooit dan moet je niet achteraf mekkeren dat dat nodig was. Toen ik las dat Ziyech zou spelen kreeg ik al vrees dat hij toch stuk zou gaan. Dat kan onmogelijk een verrassing geweest zijn.Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:23:
Dat is hetgeen wat Ten Hag in Eindhoven heeft gedaan. Wellicht dacht hij daar eventjes aan terug? Om eerlijk te zijn zie ik in de selectie van Ajax geen speler die de kwaliteiten heeft van Ziyech en derhalve is een aanpassing niet heel raar. Wel had je dat wellicht anders kunnen opvangen om toch grotendeels aan het plan vast te houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee natuurlijk niet, die zetten alles vol op de bekerGonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:39:
[...]
blijkbaar vinden de spelers het kampioenschap toch niet zo heel erg belangrijk.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Onderstaande beker bedoel je?Leon Zwiers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:08:
[...]
Nee natuurlijk niet, die zetten alles vol op de beker
Daar besloot hij om 1 verdediger op te stellen en te freewheelen. Vandaag legt heel mooi de pijnpunten vast:Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:23:
[...]
Dat is hetgeen wat Ten Hag in Eindhoven heeft gedaan. Wellicht dacht hij daar eventjes aan terug? Om eerlijk te zijn zie ik in de selectie van Ajax geen speler die de kwaliteiten heeft van Ziyech en derhalve is een aanpassing niet heel raar. Wel had je dat wellicht anders kunnen opvangen om toch grotendeels aan het plan vast te houden.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 22:03 ]
Als ik dan toch ook Overmars even op zijn donder mag geven: waarom mocht in hemelsnaam Wober weg? Die was makkelijk in te passen in die variant.Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:01:
[...]
Enige wat ik kan bedenken -> Blind op VM, Magallan erin of iemand anders. Hopelijk leest Overmars mee!
Omdat Ten Hag hem als 4e verdediger zou gebruiken... Dan kun je als TD wel zeggen dat je hem toch houdt, maar dat heeft weinig zin.snmght schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:13:
[...]
Als ik dan toch ook Overmars even op zijn donder mag geven: waarom mocht in hemelsnaam Wober weg? Die was makkelijk in te passen in die variant.
Wilde Ten Hag per se.Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:37:
Ben steeds benieuwder hoe en door wie die Labyad ooit binnen is gekomen bij Ajax
Gewoon Eric ten Hag toch? Vanaf t moment dat hij naar Ajax ging zong de naam Labyad al rond.Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:37:
Ben steeds benieuwder hoe en door wie die Labyad ooit binnen is gekomen bij Ajax
Da's wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek als je dat echt denkt. Deze punten hebben ze met name te danken aan de kwaliteit van het blijven door gaan, het was een moeizame wedstrijd. Het had ook zomaar mis kunnen gaan, daar houd ik mij dan ook nog maar even aan vast. Het kampioenschap is in theorie nog open.Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:41:
hopelijk is het lek nu boven bij PSV.
Door de acties van Ajax krijg ik een 'alles of niets'-gevoel. Als ze zich opladen en spelen zoals in de CL dan winnen ze die pot gewoon, kunnen ze dat niet dan verwacht ik dat PSV mentaal sterker is en tactisch gehaaider.Op basis van spel van beide ploegen zou ik trouwens geen geld durven zetten op een winnaar over 2 weken, het kan letterlijk beide kanten op...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 08:57 ]
Die conclusie kun je hieruit helemaal niet trekken.Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:56:
[...]
... Ajax is dus heer en meester om wedstrijden op slot te gooien en uit te bouwen ...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Met lek boven bedoel ik vooral dat niet ieder schot van de tegenstander op doel erin vliegt en dat PSV weer - net als voor de winterstop - ook de moeizame wedstrijden naar zich toe trekt. (En ook de 0 kan houden)Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:53:
[...]
Da's wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek als je dat echt denkt. Deze punten hebben ze met name te danken aan de kwaliteit van het blijven door gaan, het was een moeizame wedstrijd. Het had ook zomaar mis kunnen gaan, daar houd ik mij dan ook nog maar even aan vast. Het kampioenschap is in theorie nog open.
[...]
Hoezo niet? Het aantal gescoorde doelpunten ligt 5 lager dan PSV over een periode van 10 jaar maar het aantal opgeleverde punten is 30 minder. Ajax scoort dus wanneer het 1 doelpunt meer heeft dan de tegenstander vanaf de 85e minuut relatief vaak goals waarmee een wedstrijd dus definitief in het slot wordt gegooid (of wellicht al is, zoals de 8-0 van Daley Blind in de 92e minuut tegen de Graafschap).Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Die conclusie kun je hieruit helemaal niet trekken.
[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:07 ]
Blijven nog 85 minuten over die die bijnaam rechtvaardigenTyphone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:56:
Overigens de term 'Lucky Ajax' mag bij deze wel de koelkast in toch?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja dat snap ik, maar dat was gisteren dus meer te zien in het resultaat dan in het spel.Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:00:
Met lek boven bedoel ik vooral dat niet ieder schot van de tegenstander op doel erin vliegt en dat PSV weer - net als voor de winterstop - ook de moeizame wedstrijden naar zich toe trekt. (En ook de 0 kan houden)
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, je moet toch wat proberen als je basisspel niet werkt. Wat mij betreft moet je daar dan ook gewoon mensen voor in je selectie hebben en op trainen. Het is oneindig naïef om te denken dat je basistactiek tegen iedereen werkt als je maar hard genoeg probeert (helaas is dat wel aardig des Ajax')Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:56:
Getuige ook die lange ballen naar voren gisteren. Dat is al zolang ik me kan herinneren (veel verder dan deze statistiek teruggaat) een kansloos verhaal voor Ajax. Heel Ajax is om dat 4-3-3 vleugelsysteem met middenvelders gebouwd, niet op een 4-2-4 pomp alles er maar in systeem. Dat gaat heel soms een keer goed en des te verbazender vind ik het dat ze het toch vaak blijven proberen.
Wat boeit die term nou eigenlijk? Je kunt wel blijven strijden om het te ontkrachten maar supporters van een concurrerende club vinden altijd wel iets om aan je club te hangen hoor.Overigens de term 'Lucky Ajax' mag bij deze wel de koelkast in toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Correct maar die mensen hebben we niet echt en helaas was Dolberg al gebracht voor Ziyech i.p.v. Noa Lang waardoor Neres naar rechts kon verhuizen. Dan mis je én een wissel én je hebt al een speler erin staan die niet rendeert op hoge ballen (maar over de grond springen alle ballen net zo goed van z'n voeten af...) Daarbij was de verdediging nou niet zo stabiel dat we De Ligt wel even konden missen. Het lag puur aan AZ dat het geen monsterscore geworden is want die een partij kansen waar je bang van wordt.Daar ben ik eigenlijk wel blij mee, je moet toch wat proberen als je basisspel niet werkt. Wat mij betreft moet je daar dan ook gewoon mensen voor in je selectie hebben en op trainen. Het is oneindig naïef om te denken dat je basistactiek tegen iedereen werkt als je maar hard genoeg probeert (helaas is dat wel aardig des Ajax')
[ Voor 74% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:58 ]
Dollie kan heel best koppen, maar dan moet je een voorzet wel daadwerkelijk op z'n pan mikken en niet naar de cornervlag of in de handen van de keeper.Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:42:
Correct maar die mensen hebben we niet echt en helaas was Dolberg al gebracht voor Ziyech i.p.v. Noa Lang waardoor Neres naar rechts kon verhuizen. Dan mis je én een wissel én je hebt al een speler erin staan die niet rendeert op hoge ballen (maar over de grond springen alle ballen net zo goed van z'n voeten af...) Daarbij was de verdediging nou niet zo stabiel dat we De Ligt wel even konden missen. Het lag puur aan AZ dat het geen monsterscore geworden is want die een partij kansen waar je bang van wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Echte kansen van Ajax waren er denk ik maar 3. Kopbal van Donny van de lijn gehaald, grote kans van Donny en een schot van Mazraoui uit de kruising getikt. Verder viel het qua kansen ernstig mee. Een 4-1 ruststand en een 7-2 eindstand zouden helemaal niet vreemd zijn geweest gisteren zo matig was het. Vd Beek is gewoon chef artist du specialité in het missen van 100% kansen. Ik ben altijd blij als zo'n moment heel vroeg in de wedstrijd is want dan weet je dat hij zijn tweede vaak maakt. Maar nu gebeurde dat in de 83e minuut ofzo.Gonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Dollie kan heel best koppen, maar dan moet je een voorzet wel daadwerkelijk op z'n pan mikken en niet naar de cornervlag of in de handen van de keeper.
Zelf heb ik geen beelden gezien, maar ik las ook dingen als een Van de Beek die van een paar meter afstand alsnog het stadion uit schoot. Het klinkt alsof de mogelijkheden er wel waren maar dat het gewoon weer een slordig zootje was.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 18-03-2019 09:55 ]
Dat deed Seuntjes maar vooral Lozano natuurlijk heel goedTyphone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:01:
[...]
@Tomba
Zie mijn giga rant richting Seuntjens. Die bezorgde jullie gisteren het succes (kijk wat ie doet als Lozano aan de wandel gaat). PSV speelde zwaar moeizaam en Lozano speelde mijns inziens absoluut niet goed. Hetzelfde als Bergwijn. Angelino en Luuk de Jong daarentegen vond ik wel aardig spelen.
PSV speelt eigenlijk al het hele seizoen zo, kijk maar eens terug hoe vaak PSV gewonnen heeft in de laatste minutenGonadan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:39:
[...]
Ja dat snap ik, maar dat was gisteren dus meer te zien in het resultaat dan in het spel.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 18-03-2019 10:06 ]
Relativeren en discussies over voetbal gaan zelden hand in hand in mijn ervaringTyphone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:42:
@Gonadan
[...]
We kunnen allemaal relativeren mag ik hopen.
Ik heb totaal geen probleem met die lange bal, sterker nog ben heel blij dat we dat wapen in het arsenaal hebben met een Bergwijn, Chucky en Malen die aansluiten. Tis zo jammer dat Pereiro de enige is met een fatsoenlijk schot op het middenveld want anders waren we daar nog gevaarlijker mee.Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:10:
@Tomba
Vanuit de PSV supporter hoek is die lange bal wellicht vervelend om te zien. Ik verbaas me als Ajax supporter echter over het aantal kopduels wat zo'n Luuk de Jong wint en hoe godsgruwelijk vaak zo'n bal ook nog in de voeten van een PSV'er valt. Daar nemen bepaalde teams toch wel risico mee want PSV kan inmiddels ook uithalen vanaf de tweede lijn. Wellicht scoren ze minder dan vòòr de winterstop maar dan is het inderdaad zoals je zegt: krijg je er zelf geen om je oren dan stap je in elk geval nog als winnaar van het veld.
Het is een ontzettend sober centrum en op zich zou dat prima zijn indien je minimaal één speler op het middenveld hebt staan die de bal kan ontvangen en er iets mee kan creeeren. Het blok voor Schwaab en Viergever is echter ook relatief beperkt met een Hendrix en Rosario. Creatief zijn die vier spelers allemaal niet en zowel Schwaab en Viergever zie ik weinig tot niet bedoeld een linie overslaan.Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Heel eerlijk is het een wonder dat PSV zo weinig tegendoelpunten krijgt want Schwaab-Viergever is zeker niet ons beste centrum ooit
Dolberg in de punt ben ik voorstander van. Met name de punt vooruit bij Jong Ajax en niet meer in Ajax 1.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:21:
Verdomme @Typhone , dat zijn spraakmakende cijfers. Ik ben er even stil van, wat treurig. We moeten een type Bulykin halen! Of een briefje rond laten gaan; Dolberg/Matthijs in de punt.
Kijk en om die reden hou ik mezelf soms afzijdig. Lees hier bijna elk weekend wel mee.PickleRick schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:11:
[...]
Relativeren en discussies over voetbal gaan zelden hand in hand in mijn ervaring. Real-time heb ik daar ook wel eens moeite mee, maar even tot tien tellen voor je ergens op reageert helpt al een hoop.
Ik denk dat het eerlijker is om het aantal gemaakte doelpunten na de 85e minuut in percentage van het totaal aantal doelpunten uit te drukken. Als je meer doelpunten maakt, zal je er logischerwijs ook meer maken na de 85e minuut. Zelfde met het aantal punten na de 85e minuut tov het totaal aantal punten. Niet dat het veel verschil zal maken tussen PSV en Ajax, maar wellicht wel tov andere clubs.Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:56:
Een collega van mij zei net dat ze bang was dat lucky Ajax nog de gelijkmaker erin zou prikken... (PSV'er uiteraard aangezien ik werkzaam ben in Eindhoven). Nu heb ik vanochtend even een mooi stukje proza gelezen waarin de feiten tussen 2009/2010 en nu eens even haarfijn uitgelegd worden.
Dit is het aantal punten wat een club GEWONNEN heeft met goals na de 85e minuut. Gelijkmakende goal staat voor 1 punt, winnende treffer staat voor 2 veroverde punten.
1. PSV 48pt
2. FC Twente 43pt
3. AZ 36pt
4. FC Utrecht 34pt
5. FC Groningen 32
...meerdere teams 32
9. Feyenoord 29pt
14. Ajax 18pt
Lijstje doelpunten na de 85e minuuut (los van wat het oplevert)
1. PSV 88 goals
2. Ajax 83 goals
3. Vitesse 66 goals
4. Feyenoord 65 goals
5. AZ 60 goals
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 11:02 ]
It takes two to tango! Al had AZ er natuurlijk meer zin in dan Zwolle in de Arena.Yogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:57:
Wat heeft Ajax ons weer laten zitten gisteren zeg. Afgelopen woensdag tegen PEC bleek dus toch een voorbode voor de prestatie van gisteren. Woensdag was het inspiratie en motivatie loos en daarmee was de flow waar het in zat ineens verdwenen.
Ik blijf het bizar vinden dat het verschil in niveau wekelijks zo groot is. Van geweldig tot aan zeer matig. Een aantal niet topfitte spelers zal meewerken, maar dat is hetgeen een topclub mee hoor te dealen.
Enorm voorbarige conclusie, bij Emmen - PSV vul ik standaard 0-4 in, maar dat werd het ook niet. Het zijn nog 8 wedstrijden, en beide ploegen zijn zo wisselvallig als het weer.Het herhaalt zich keer op keer weer en PSV zal - indien ze volgende week in Amsterdam niet verliezen - geen fouten meer maken omtrent de titel!
Zullen we eerst de finale maar eens spelenChapeau Ajax, met waarschijnlijk alleen de bekerwinst.
Revalideren bedoel je. Het is voor het 'echie' dus Koeman zal bijvoorbeeld een De Jong wel willen gebruiken. Die hangt nu steeds een beetje op het randje van stuk dus zal wel weer aan gort terug komen. Daarnaast nog even wat Russische noppen op De Ligt en het lijkt aardig op de uitwedstrijd.Typhone schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:41:
Ah relaxed is dat donderdag en zondag? En daarna dus een week rust voordat PSV op de mat staat?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het punt dat Typhone wil maken is dat de term Lucky Ajax niet echt meer opgaat. Ik ken die term vooral uit mijn jeugd (jaren '90) waar het dan ging om wedstrijden die Ajax in de laatse paar minuten toch nog wist te winnen. Als je nu die lijstjes cijfers naast elkaar legt dan zie je dat Ajax en PSV een vergelijkbaar aantal doelpunten na de 85e minuut hebben. Maar dat die goals PSV 30 punten meer opgeleverd hebben dan Ajax. Kortom, bij Ajax was de wedstrijd al vaker voor de 85e minuut beslist dan bij PSV. In die zin gaat het Lucky Ajax-verhaal niet meer op en zou je eerder van Lucky PSV kunnen spreken. Twente maakt de reputatie als reserve-Duitsers trouwens ook behoorlijk waar.aicaramba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat het eerlijker is om het aantal gemaakte doelpunten na de 85e minuut in percentage van het totaal aantal doelpunten uit te drukken. Als je meer doelpunten maakt, zal je er logischerwijs ook meer maken na de 85e minuut.
Regeren is vooruitschuiven
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt. Ik snap z'n punt ook wel. Maar om nou over Lucky PSV te beginnen gaat ook wat ver. Al gebeurt het dit seizoen wel vaak.T-MOB schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:34:
[...]
Het punt dat Typhone wil maken is dat de term Lucky Ajax niet echt meer opgaat. Ik ken die term vooral uit mijn jeugd (jaren '90) waar het dan ging om wedstrijden die Ajax in de laatse paar minuten toch nog wist te winnen. Als je nu die lijstjes cijfers naast elkaar legt dan zie je dat Ajax en PSV een vergelijkbaar aantal doelpunten na de 85e minuut hebben. Maar dat die goals PSV 30 punten meer opgeleverd hebben dan Ajax. Kortom, bij Ajax was de wedstrijd al vaker voor de 85e minuut beslist dan bij PSV. In die zin gaat het Lucky Ajax-verhaal niet meer op en zou je eerder van Lucky PSV kunnen spreken. Twente maakt de reputatie als reserve-Duitsers trouwens ook behoorlijk waar.
Een doelpunt in de laatste minuten 'Lucky' noemen vind ik overigens niet (altijd*) terecht. Het is ook gewoon zo dat wanneer je fitter en beter bent dan je tegenstander, dat je dan in de laatste minuten meer kans hebt om te scoren. Het is een kwaliteit om je tegenstander kapot te kunnen spelen. En het blijf snotirritant als je concurrent die kwaliteit bezit.
* Die penalty waarmee United verder is in de Champions League zou ik bijvoorbeeld wel weer al "lucky" bestempelen. .
Cristiano Ronaldo facing Champions League ban over celebration https://t.co/IQoTj6tVuL
— The Independent (@Independent) 18 maart 2019
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 18-03-2019 12:10 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Interessant, heb je deze cijfers ook voor dit seizoen?aicaramba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:46:
[...]
Klopt. Ik snap z'n punt ook wel. Maar om nou over Lucky PSV te beginnen gaat ook wat ver. Al gebeurt het dit seizoen wel vaak.
Even kijken.. Vanaf seizoen 2009/2010:
Club - aantal doelpunten - aantal doelpunten na de 85e minuut - percentage
PSV - 815 - 88 - 10,8%
Ajax - 829 - 83 - 10%
AZ - 606 - 60 - 9,9%
Feyenoord - 652 - 65 - 10%
Vitesse - 543 - 66 - 12,2%
PSV zit iets hoger dan de rest van de top/sub top. Alleen vitesse iets hoger nog.
Club - aantal punten - aantal punten na de 85e minuut - percentage
PSV - 742 - 48 - 6,5%
Ajax - 756 - 18 - 2,4%
AZ - 560 - 36 - 6,4%
Feyenoord - 630 - 29 - 4,6%
FC Twente - 494 - 43 - 8,7%
FC Utrecht - 497 - 34 - 6,8%
Groningen - 449 - 32 - 7,1%
Ajax is dus echt de uitschieter naar beneden ipv PSV de uitschieter omhoog. Dat het niet meer lucky Ajax is lijkt me duidelijk. Het kan ook een kracht zijn, dat ze zelden afhankelijk zijn van late doelpunten.
Maar los van de feiten zal het altijd Lucky Ajax blijvenNet zoals Ajax - Feyenoord altijd de klassieker blijft.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die gaat nooit geschorst worden. Krijgt een geldboete en daarmee klaar.gambieter schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
[Twitter]
Juve zonder CR7 is toch wel iets anders...
Gelukkig nog iemand met een realistische kijk.Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Zullen we eerst de finale maar eens spelen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik kan je de link straks even DM’enGynnad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:11:
[...]
Interessant, heb je deze cijfers ook voor dit seizoen?
Dus... mogen we het alweer over lucky Ajax hebben?gambieter schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
[Twitter]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Nee. Ik heb de gegevens van aantal doelpunten na de 85e minuut en punten gescoord na de 85e minuut gewoon overgenomen. Dus ik weet niet de aantallen per seizoen ofzo..Gynnad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:11:
[...]
Interessant, heb je deze cijfers ook voor dit seizoen?
Ramos hebben ze net aangepaktYogibeer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:12:
Die gaat nooit geschorst worden. Krijgt een geldboete en daarmee klaar.
Bas Nijhuis heeft onlangs al een keer aangegeven dat ze vanuit de FIFA opdracht kregen om spelers als Ronaldo, Ramos en Messi te sparen omdat ze het toernooi kleurrijk maken. Dan gaat de UEFA ze echt niet zelf schorsen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zonder Ronaldo is de halve finale een zekerheidje. Zul je zien dat Man City 3 blessures heeft in de halve finale waardoor ook dat geen probleem wordt.Moofnor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
[...]
Dus... mogen we het alweer over lucky Ajax hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2019 12:51 ]
Daar zal de term lucky Ajax wel vandaan komen dansnmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Tagliafico niet gestraft voor die zogenaamd natrappende actie. Ik vond het al geen zekerheidje, maar toch blij dat het nu definitief is.
Ronalde deed hetzelfde als Simeone en die kreeg alleen een geldboete, zo zal Ronaldo er ook wel mee weg komen.gambieter schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:09:
[Twitter]
Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen. Zelfs als de natrap mist is de richtlijn 2 wedstrijden schorsing...snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Tagliafico niet gestraft voor die zogenaamd natrappende actie. Ik vond het al geen zekerheidje, maar toch blij dat het nu definitief is.
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 18-03-2019 12:56 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mwah ik vind het geen natrappen, het is een wat vreemde manier van opstaan zullen we maar zeggen.ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen.
Ik vind iemand op zijn gezicht slaan ook een aparte manier van een schouderklopje geven, maarja.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Mwah ik vind het geen natrappen, het is een wat vreemde manier van opstaan zullen we maar zeggen.
Bizar dat mensen het verdedigen of het 'een duw met het been' noemen. Dit is een veel vuilere overtreding dan een trapje tegen de enkel tegen een speler die voorbij loopt.Zingo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:58:
[...]
Ik vind iemand op zijn gezicht slaan ook een aparte manier van een schouderklopje geven, maarja.
Deze actie was gewoon puur gericht op het raken van de AZ speler/het gebruik van de AZ speler. Normaal zet je je voet op de grond voor je opstaat, op een voetbalveld heb je normaal gesproken geen verhoging om je tegenaf te zetten. Dit zou gewoon een rode kaart moeten zijn in mijn ogen.
[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 13:02 ]
Heeft niets met de VAR te maken dit, dit gebeurde uit zicht van waar het spel zich toen bevond. Of denk je dat de VAR alle camera's constant in de gaten houden?ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Het blijft een raar systeem die VAR. Op de ene moment worden de kleinste pietluttige overtredingen gebruikt om doelpunten te annuleren, vervolgens wordt naschoppen niet bestraft omdat het niet gewelddadig genoeg zou zijn. Terwijl we volgens mij in het verleden menig rode kaart hebben gezien voor lichte vormen van natrappen. Zelfs als de natrap mist is de richtlijn 2 wedstrijden schorsing...
bron?snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Voetbalzone weliswaar, maar kennelijk vanuit de KNVB;
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=348376De Argentijn duwde na een kopduel met Jonas Svensson, waarbij de twee allebei op de grond terechtkwamen, zijn tegenstander met zijn voet van zich af en na afloop van het duel werd gesproken over een ‘natrappende beweging’ van Tagliafico. Oud-scheidsrechter Reinold Wiedemeijer laat namens de KNVB weten zich echter te kunnen vinden in het besluit van Serdar Gözübüyük om de linksback niet weg te sturen.
Het is dus blijkbaar wel gezien en beoordeeld door de scheidsrechter en de VAR. Iets wat an sich goed is, het missen was raar geweest. De uitkomst is dan wel weer twijfelachtig. Dat het geen trap is is ook wel duidelijk, een trap heeft een andere manier van bewegen bij zich. De wenselijkheid van dit soort acties is echter een tweede, mijn inziens zou je dit soort gedrag niet moeten accepteren.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Voetbalzone weliswaar, maar kennelijk vanuit de KNVB;
[...]
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=348376
Wel fijn dat je aangeeft dat je gewoon je tegenstander bewust als ondergrond gebruiken mag, die onthouden we :-)snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:25:
Ik zie er ook echt geen trap of natrappen in. Het is zeker bewust onvriendelijk, maar volgens mij doet het geen eens pijn. Hij staat gewoon op met die AZ speler als ondergrond.
Als dit een schorsing is dan moeten we echt over op voetbal zonder lichamelijk contact. Zo veel is er echt niet aan de hand, storm in een glas water.
Iemand met een mes neersteken is eigenlijk ook geen slaande beweging.. Niet meer dan een duwtje. Vind het eigenlijk raar dat daar zo'n ophef over is als het n keer voor komt.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:25:
Ik zie er ook echt geen trap of natrappen in. Het is zeker bewust onvriendelijk, maar volgens mij doet het geen eens pijn. Hij staat gewoon op met die AZ speler als ondergrond.
Als dit een schorsing is dan moeten we echt over op voetbal zonder lichamelijk contact. Zo veel is er echt niet aan de hand, storm in een glas water.
Het gelijkstellen aan iemand neersteken is net zo goed scheef als het gelijkstellen aan 'slechts opstaan' of 'een duw met de benen geven'.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:35:
@aicaramba @Zingo waardevolle toevoegingen heren. Ik geef slechts mijn visie op het incident, als jullie dat willen onthouden danwel gelijk willen stellen aan neersteken, soit.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2019 13:39 ]
Ah zo, dus Kramer had ook een vreemde manier van begroeten de afgelopen seizoenen. Dus terecht vrijgesproken.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Mwah ik vind het geen natrappen, het is een wat vreemde manier van opstaan zullen we maar zeggen.
Neersteken is nog steeds niet gelijk aan gebruiken als vloer, dank u vriendelijk. Ik geef ermee enkel aan dat ik je visie op het incident erg vreemd vind. Ik kan me niet heugen dat het wenselijk is om andere spelers als afzet te gebruiken en al helemaal niet in deze context. Lets agree to disagree.snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:35:
@aicaramba @Zingo waardevolle toevoegingen heren. Ik geef slechts mijn visie op het incident, als jullie dat willen onthouden danwel gelijk willen stellen aan neersteken, soit.
Er is een verschil tussen bewust contact maken of het contact wat er al is gebruiken.Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:44:
[...]
Ah zo, dus Kramer had ook een vreemde manier van begroeten de afgelopen seizoenen. Dus terecht vrijgesproken.
Ja, de Ajacieden zwakken het overdreven af, dus je merkt goed de club voorkeurTerranova schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]
Maar je merk vrij duidelijk de club voorkeur bij het benoemen van deze actie.
Ja of niet-Ajacieden die een duwende beweging met de voet classificeren als ernstig natrappen.Leon Zwiers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:41:
[...]
Ja, de Ajacieden zwakken het overdreven af, dus je merkt goed de club voorkeur
net zoals dat de Feyenoorders toen Kramers debiele acties nuanceerden
Het is door de VAR beoordeeld vreemd genoeg. Als je ziet dat je volgens de richtlijnen al 2 wedstrijden schorsing krijgt als je de man überhaupt niet raakt dan moet je hier ook ingrijpen. Semantische discussie ten spijt, deze actie van Tagliafico had niets met voetbal te maken.Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Heeft niets met de VAR te maken dit, dit gebeurde uit zicht van waar het spel zich toen bevond. Of denk je dat de VAR alle camera's constant in de gaten houden?
De KNVB kon dit achteraf gewoon met de wel bestaande beelden bestraffen, geen idee waarom men dat hier nu niet deed
Vreemd ik dacht gisteren vernomen te hebben dat de VAR het ook gemist had en het daarom bij de KNVB terecht zou komen. Ik dacht namelijk ook dat wanneer de VAR het wel beoordeeld zou hebben, de KNVB namelijk ook niets meer kan doen, omdat het al beoordeeld is.ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:53:
[...]
Het is door de VAR beoordeeld vreemd genoeg. Als je ziet dat je volgens de richtlijnen al 2 wedstrijden schorsing krijgt als je de man überhaupt niet raakt dan moet je hier ook ingrijpen. Semantische discussie ten spijt, deze actie van Tagliafico had niets met voetbal te maken.
De KNVB doet nu niks omdat de VAR het al beoordeeld zou hebben.Martinusz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:01:
Vreemd ik dacht gisteren vernomen te hebben dat de VAR het ook gemist had en het daarom bij de KNVB terecht zou komen. Ik dacht namelijk ook dat wanneer de VAR het wel beoordeeld zou hebben, de KNVB namelijk ook niets meer kan doen, omdat het al beoordeeld is.
O ja?snmght schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:25:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ah vandaar dat hij gestraft wordt op basis van de beelden, volkomen helder nu. Fijn dat we hier zo veel top scheidsrechters hebben.Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
[...]
O ja?
[YouTube: Natrappen Tagliafico tegen AZ (17-3-2019)]
Dit is een rode kaart uit het boekje.
Dat dus, valt niets aan goed te praten verder. Echt absurd dat hier niet minimaal 2 wedstrijden op staat....Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:23:
[...]
O ja?
[YouTube: Natrappen Tagliafico tegen AZ (17-3-2019)]
Dit is een rode kaart uit het boekje.
Ik twijfel hoor. Het is een rare actie, maar hoe groot is de kans dat hij hier iemand mee blesseert?Tomba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:35:
[...]
Dat dus, valt niets aan goed te praten verder. Echt absurd dat hier niet minimaal 2 wedstrijden op staat....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq