Nu maar hopen dat ze niet van Willem II verliezen in de KNVB beker finale.
De enige kans voor Ajax nog op een prijs.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Lol, opeens uit je holletje gekropen!Family Guy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:21:
Wat een middag😁
Dit dus inderdaad we hebben het weer eens zelf verkloot.
Van mij mag die beker naar Willem 2. Die heeft zonder titel nul komma nul waarde.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:22:
XXXVI
Was jij er bij?Han schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:22:
[...]Je was er bij begrijp ik? Was het stil?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat is geen prijs (in mijn ogen).Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:22:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jij weet zelf toch wel dat ie daar het type niet voor is. Plus, hoe ze de 2e helft begonnen bewees het toch ook wel?
En dan winnen we de 31e van PSV en dan is opeens alles weer open! En is TH een toptrainer.ADDG schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:23:
Jammer competitie is nu wel klaar. Dit geeft PSV niet meer weg en als je deze wedstrijd zo ziet, gaat Ajax ook niet winnen van PSV. Helaas dus weer een seizoen zonder echte prijs. Wel leuk zo'n champions league maar je wint er alleen maar wat miljoentjes mee die toch geen kampioenschap opleveren.
[...]
Lekker makkelijk he de trainer de schuld te geven.ephymerous schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:22:
Oi oi oi wat is Ajax slecht. ETH faalt wederom met zijn Tadic variant die keer op keer faalt in de Eredivisie. Daarnaast krijgt hij zijn team keer op keer niet scherp. Stelt hij structureel spelers uit vorm op. Ik mag toch hopen dat die gek geen contractverlenging krijgt. Je verlangt bijna terug naar Wouters :’(
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dit horen we al ongeveer een half seizoen, maar falen tegen PSV, Heracles 2x, AZ, Feyenoord ligt het echt wel aan TH!Sjah schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
[...]
Lekker makkelijk he de trainer de schuld te geven.
En volkomen terecht.Sjah schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
[...]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nee, maar ik ben dan ook niet diegene die er vanuit ging dat Ten Hag niet a la Ferguson uit zijn plaat is gegaan.OPSLAGHOND schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:24:
Was jij er bij?
Het zijn aannames, niks meer, niks minder.Ik verwacht hooguit een wanvertoning zoals die zielige gescripte actie van Cocu destijds die toevallig gefilmd werd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vind jij dan dat ETH goed functioneert? Goede keuzes maakt? Ik heb zelden een Ajax gezien met zulke diepe dalen.Sjah schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
[...]
XXXVI
Nou @Leon Zwiers kop em maar inFleximex schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
Ironisch dat AZ de streak van 3 jaar niet winnen tegen de top 3 nu juist tegen dit Ajax verbreekt
Naja qua vorm van Ajax in de competitie is dit geen heel verrassende uitslag toch? Voor mij niet althans.Fleximex schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
Ironisch dat AZ de streak van 3 jaar niet winnen tegen de top 3 nu juist tegen dit Ajax verbreekt
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 17-03-2019 16:28 ]
Je kunt ze ook gewoon negerentoolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:27:
Ironisch ook dat je de PSV supporters bij hun eigen wedstrijd niet ziet (op Napo na) en ze nu overal vandaan komen om wat smart ass opmerkingen te maken
Jij hebt duidelijk de laatste 8 wedstrijden van PSV niet gezoenADDG schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:23:
Jammer competitie is nu wel klaar. Dit geeft PSV niet meer weg en als je deze wedstrijd zo ziet, gaat Ajax ook niet winnen van PSV. Helaas dus weer een seizoen zonder echte prijs. Wel leuk zo'n champions league maar je wint er alleen maar wat miljoentjes mee die toch geen kampioenschap opleveren.
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Na winst op PSV ligt er niks open, het gat blijft dan twee punten en je gaat er toch niet vanuit dat wij minder verliespunten lijden dan PSV in de 7 wedstrijden daarna?Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
[...]
En dan winnen we de 31e van PSV en dan is opeens alles weer open! En is TH een toptrainer.:+
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat ga ik nu ook doen. Ik ga ergens stil in een hoekje zitten balen dat het kampioenschap vandaag verspeeld is.
Tegen een AZ kun je verliezen natuurlijk, maar het is de manier waarop vind ik. De inzet was nergens te vinden, maar wat je zegt qua vorm ligt dit wel in de lijn van het seizoen.Vos schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:27:
[...]
Naja qua vorm van Ajax in de competitie is dit geen heel verrassende uitslag toch? Voor mij niet althans.
Kom bij mij gezellig in dat hoekje zitten!toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:28:
[...]
Dat ga ik nu ook doen. Ik ga ergens stil in een hoekje zitten balen dat het kampioenschap vandaag verspeeld is.
Vandaar ook mijndvdkiwi schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:28:
[...]
Na winst op PSV ligt er niks open, het gat blijft dan twee punten en je gaat er toch niet vanuit dat wij minder verliespunten lijden dan PSV in de 7 wedstrijden daarna?
[ Voor 49% gewijzigd door Qu3st op 17-03-2019 16:30 ]
Ik was er toch gewoon? Ik post niet super vaak maar tochtoolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:27:
Ironisch ook dat je de PSV supporters bij hun eigen wedstrijd niet ziet (op Napo na) en ze nu overal vandaan komen om wat smart ass opmerkingen te maken
[ Voor 20% gewijzigd door ElPaco op 17-03-2019 16:29 ]
Niet echt want je hebt het niet meer in eigen handen wat je wel had kunnen hebben. Je blijft dan op punten achterstand en ik zie Ajax nog wel wat punten verliezen als ze zo door blijven gaan.Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
[...]
En dan winnen we de 31e van PSV en dan is opeens alles weer open! En is TH een toptrainer.:+
Vraag me af of deze wedstrijd of tegen Heracles de grootste wanvertoning was, ik kan nog niet kiezen.
Oh, gemist dat jij voor PSV bent. Gefeliciteerd danElPaco schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:28:
[...]
Ik was er toch gewoon? Ik post niet super vaak maar toch
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hou toch op. Je staat in de champions league! Ik heb gehoort dat de voetballers toch echt zelf moeten voetballen. Dit heeft met spirit en inzet te maken, en hoe om te gaan met tegenslagen. Dàt kunnen we gewoon niet in Nederlandloewie1984 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:21:
Kijk hem afdruipen wat een sportman is het ook onze coach
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik probeer redelijk neutraal/realistisch te zijn hier, maar ik juichde wel even!toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:29:
[...]
Oh, gemist dat jij voor PSV bent. Gefeliciteerd dan
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 16:32 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ze vallen over elkaar heen zodra het "pro-Ajax gehalte" (te) hoog is, maar mede door dit soort acties zijn zij ook verantwoordelijk voor de pieken.toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:27:
[...]You only sing when you're winning[...]
Wellicht laat jouw geheugen jou ik de steek, maar Ajax draait over-all het beste seizoen sinds tijden. Nog niet kansloos in de competitie, in de finale van de beker en Europees in de kwartfinale van de CL. Nee, het was niet goed vandaag, verre van dat, maar dat achteraf gelul vind ik gewoon bloedirritant, net als alles toeschrijven op Ten Hag. Zeker 8 van de 11 spelers waren compleet ondermaats, daar is geen eer aan te behalen als trainer. En als dan ook nog negatief wordt gereageerd op het wisselen van Neres voor Huntelaar, wat volkomen logisch was, dan vind ik het te makkelijk allemaal.ephymerous schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:27:
Vind jij dan dat ETH goed functioneert? Goede keuzes maakt? Ik heb zelden een Ajax gezien met zulke diepe dalen.
Ze hebben ook de beste lichting talenten en mix van oud en jong sinds tijden. Kijk eens wat ermee gedaan wordt door onze topcoach! Alle momenten in eigen land die er echt toe doen geeft hij niet thuis. Precies daar waar Ajax het vroeger vaak wel deed en tegen de kleintjes liet liggen falen we nu tegen groot en klein.Han schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:32:
[...]
Wellicht laat jouw geheugen jou ik de steek, maar Ajax draait over-all het beste seizoen sinds tijden. Nog niet kansloos in de competitie, in de finale van de beker en Europees in de kwartfinale van de CL.
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 16:35 ]
Wie zegt dat? Misschien ligt het wel aan de spelers? Zou het niet zo kunnen zijn dan én presteren in de CL én kampioen worden gewoon teveel van het goede is? En wat denk je van het uitvallen van Ziyech? Dat lijkt me een aderlating. Aan de begin-opstelling kan dit toch niet liggen. Het is de beproefde CL-variant waar iedereen achter stond de laatste maanden.Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:26:
[...]
Dit horen we al ongeveer een half seizoen, maar falen tegen PSV, Heracles 2x, AZ, Feyenoord ligt het echt wel aan TH!
Ajax ook nietaicaramba schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:32:
Jullie lopen wel erg hard van stapel. Als aja xvan psv wint kan psv zich geen gelijkspelletje meer veroorloven
Maakt niet zoveel uit. Wij krijgen de Graafschap uit nog.aicaramba schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:32:
Jullie lopen wel erg hard van stapel. Als aja xvan psv wint kan psv zich geen gelijkspelletje meer veroorloven
Ik blijf gewoon hoop houden, ben er van overtuigd dat ook PSV nog punten gaat laten liggen. Pas wanneer Ajax over twee weken verliest van PSV gooi ik de handdoek in de ring, eerder niet.toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:28:
Verwijderd
Dat is dan wel een de Graafschap zonder levende legende Bryan SmeetsTyphone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:36:
[...]
Maakt niet zoveel uit. Wij krijgen de Graafschap uit nog.
We hebben de kale spits van toen geruild voor een kale trainer nuPickleRick schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:37:
[...]
Dat is dan wel een de Graafschap zonder levende legende Bryan Smeets
Nee, dit kan je deels aan de coach toeschrijven. Maar het merendeel aan de spelers zelf. De ondergrens bij Ajax ligt te laag.dvdkiwi schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:39:
Net als enkele weken geleden kun je dit toch niet 100% toeschrijven aan Ten Hag?
Heb je gezien wat de spelers lieten zien? Precies, helemaal niets. Het is toch niet de schuld van Ten Hag dat spelers niet eens meer een pass in de voeten van een medespeler kunnen geven? Iedereen die vanmiddag op het veld stond kan echt wel voetballen maar ze lieten het als collectief afweten. Zelfs een goede individuele actie heb ik niet gezien.
De enige die het goed deed was Onana.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De machine is gebouwd op een paar spelers waaronder Frenkie de Jong, Tadic, Ziyech. Die vormen een belangrijke as. Hij begint vandaag met een geblesseerde Ziyech die wegvalt na 20 minuten. Daarna loopt dat niet meer en getuige het spelbeeld en de tig 100% kansen van AZ zat er op het middenveld nog veel meer fout. Dan ben je een wissel kwijt en HEEL veel creativiteit. Verdedigend kregen we weinig grip op Seuntjens en op Stengs en ik heb geen omzetting gezien die dat voorkwam.dvdkiwi schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:39:
Net als enkele weken geleden kun je dit toch niet 100% toeschrijven aan Ten Hag?
Heb je gezien wat de spelers lieten zien? Precies, helemaal niets. Het is toch niet de schuld van Ten Hag dat spelers niet eens meer een pass in de voeten van een medespeler kunnen geven? Iedereen die vanmiddag op het veld stond kan echt wel voetballen maar ze lieten het als collectief afweten. Zelfs een goede individuele actie heb ik niet gezien.
De enige die het goed deed was Onana.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 17-03-2019 16:46 ]
Oh uhh..... Retteketetteketet?
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 17-03-2019 16:49 ]
Euh Feyenoord uit? Qua zakken door de ondergrens dan he. Verliezen kan daar inderdaad.Hupske schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:44:
Anderzijds, van Feyenoord, AZ en PSV verliezen is op papier niet zo erg. Enige waar je echt door de ondergrens bent gegaan is 2x Heracles.
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 17-03-2019 16:49 ]
Maar wie had daar dan moeten spelen? Je kunt ook concluderen dat het verschil tussen Ziyech en Dolberg (of Huntelaar of...) gewoon te groot is.OPSLAGHOND schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:48:
achteraf had Hakim thuis moeten blijven
Noa Lang als linksbuiten. Ziyech valt niet naar 20 minuten uit na 1 tik op z'n kuit hoor. Die was 100% niet fit.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:50:
[...]
Maar wie had daar dan moeten spelen? Je kunt ook concluderen dat het verschil tussen Ziyech en Dolberg (of Huntelaar of...) gewoon te groot is.
Precies, er is geen plan B.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:50:
[...]Maar wie had daar dan moeten spelen? Je kunt ook concluderen dat het verschil tussen Ziyech en Dolberg (of Huntelaar of...) gewoon te groot is.
Maar is dat zo'n geweldenaar?
[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 17-03-2019 16:54 ]
Ik zie dat Noa Lang 7 minuten eredivisie-ervaring heeft, zijn er werkelijk geen andere opties bij Ajax om Ziyech te vervangen?Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Noa Lang als linksbuiten. Ziyech valt niet naar 20 minuten uit na 1 tik op z'n kuit hoor. Die was 100% niet fit.
Verliezen is verliezen uiteindelijk, ongeacht met hoeveel.Vos schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:49:
[...]
Euh Feyenoord uit? Qua zakken door de ondergrens dan he. Verliezen kan daar inderdaad.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Klopt, maar jij had het over de ondergrens en benoemde alleen Heracles. Daar vind ik Feyenoord wel bij horen. En ook deze pot van vandaag.Hupske schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:55:
[...]
Verliezen is verliezen uiteindelijk, ongeacht met hoeveel.
Sorry las het verkeerd, dacht dat hij zei, ze kunnen alleen winnen tegen een topclubLeon Zwiers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:48:
[...]
Oh uhh..... Retteketetteketet?Waarschijnlijk kan ik beter inkoppen dan Dolberg
Daar miste Ajax de Ligt en besloot om de Jong in de verdediging te plaatsen. Niet heel succesvol is gebleken.ElPaco schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
Tegen PSV aan het begin van het seizoen was het toch ook niet best? Heb de wedstrijd niet echt meer op het netvlies, maar dacht dat dat ook een wanvertoning van Ajax was.
Jawel, Dolberg haha. Ja geen idee wie er verder globaal dezelfde kwaliteiten heeft.Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Ik zie dat Noa Lang 7 minuten eredivisie-ervaring heeft, zijn er werkelijk geen andere opties bij Ajax om Ziyech te vervangen?
Ah ja, dat was het. Maar dan mogen ze in de zomer wel op zoek naar een aantal verdedigers, als de Ligt vertrekt.Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
[...]
Daar miste Ajax de Ligt en besloot om de Jong in de verdediging te plaatsen. Niet heel succesvol is gebleken.
Dat vind ik dan ook de enige echte duidelijke fout van Ten Hag qua begin-opstellingen. Ik vraag daarbij wel af hoeveel Ajacieden dat vooraf al aanstipten. Want in de Ajax-filosofie wordt het heel vaak logisch geacht daar twee voetballers neer te zetten.Napo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
[...]
Daar miste Ajax de Ligt en besloot om de Jong in de verdediging te plaatsen. Niet heel succesvol is gebleken.
Het is heel vaak dit seizoen niet goed, met de duurste selectie ooit. Die beker hecht ik geen waarde aan. Herhaaldelijk falen in uitwedstrijden is toch echt de hand van ETH. En ik lul niet achteraf, alles dat goed gaat is niet dankzij maar ondanks ETHHan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:32:
[...]
Wellicht laat jouw geheugen jou ik de steek, maar Ajax draait over-all het beste seizoen sinds tijden. Nog niet kansloos in de competitie, in de finale van de beker en Europees in de kwartfinale van de CL. Nee, het was niet goed vandaag, verre van dat, maar dat achteraf gelul vind ik gewoon bloedirritant, net als alles toeschrijven op Ten Hag. Zeker 8 van de 11 spelers waren compleet ondermaats, daar is geen eer aan te behalen als trainer. En als dan ook nog negatief wordt gereageerd op het wisselen van Neres voor Huntelaar, wat volkomen logisch was, dan vind ik het te makkelijk allemaal.
XXXVI
Nou ja, Huntelaar heeft in de 15 minuten dat hij mocht spelen meer laten zien dan 70 minuten van Dolberg.Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:00:
[...]
Jawel, Dolberg haha. Ja geen idee wie er verder globaal dezelfde kwaliteiten heeft.
Dit werd voor de pot door iedereen geroepen, inclusief commentatoren en analytici. Kom op, Luuk tegen Frenkie?D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Dat vind ik dan ook de enige echte duidelijke fout van Ten Hag qua begin-opstellingen. Ik vraag daarbij wel af hoeveel Ajacieden dat vooraf al aanstipten. Want in de Ajax-filosofie wordt het heel vaak logisch geacht daar twee voetballers neer te zetten.
Ook Heracles was niet bijster handig met het gunnen van rust aan cruciale spelers. Tegen PSV met een spits als de Jong - enkel fysiek sterk en goed met het hoofd - was dat inderdaad een onhandige keuze die achteraf fout bleek.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Dat vind ik dan ook de enige echte duidelijke fout van Ten Hag qua begin-opstellingen. Ik vraag daarbij wel af hoeveel Ajacieden dat vooraf al aanstipten. Want in de Ajax-filosofie wordt het heel vaak logisch geacht daar twee voetballers neer te zetten.
Zo'n beetje iedereen zei dat dat helemaal niet slim zou zijn.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Dat moet een andere wedstrijd zijn geweest.We begonnen goed aan de wedstrijd en hadden de wedstrijd onder controle
[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 17-03-2019 17:09 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Sinds Ten Hag is het alleen nog maar kommer en kwel geweest tegen PSV.ElPaco schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:58:
Tegen PSV aan het begin van het seizoen was het toch ook niet best? Heb de wedstrijd niet echt meer op het netvlies, maar dacht dat dat ook een wanvertoning van Ajax was.
Tadic speelt nagenoeg de hele competitie al aan de zijkant en dat ging prima. In de CL staat hij in de spits. Dus dat zijn twee varianten die prima gewerkt hebbenD-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:10:
Leuk die kritiek op Ten Hag maar wat zijn die geweldige alternatieven voor de opstelling dan? Ik zie hier suggesties voor een jonkie met zeven minuten eredivisie ervaring en voor Huntelaar. Maar zou dat het verschil maken?
Is het ook niet gewoon zo dat de succesvolle variant met Tadic Ajax ook met een breedte-probleem heeft opgezadeld? Want op het moment dat je Neres of Ziyech moet of wilt wisselen moet Tadic naar de zijkant. En dan speel je dus plots een ander soort voetbal.
En vergeet niet hoe moeilijk het is week-in week-uit dat CL niveau te halen. Dat lukt alleen echte Europese topploegen. Die winst in Madrid gaat toch in de koppies zitten.
Wat is het probleem met dat hij maar 7 mins ervaring heeft? Die ervaring moet ergens vandaan komen. Wat ik hier eerder al eens heb gezegd, ik ben zo blij dat v Bommel de jonkies durft op te stellen ipv bijvoorbeeld een Guti omdat die toevallig veel geld heeft gekost.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:10:
Leuk die kritiek op Ten Hag maar wat zijn die geweldige alternatieven voor de opstelling dan? Ik zie hier suggesties voor een jonkie met zeven minuten eredivisie ervaring en voor Huntelaar. Maar zou dat het verschil maken?
... Meer tekst...
Neres op z'n eigen plek, Tadic op links en beginnen met Dolberg.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:10:
Is het ook niet gewoon zo dat de succesvolle variant met Tadic Ajax ook met een breedte-probleem heeft opgezadeld? Want op het moment dat je Neres of Ziyech moet of wilt wisselen moet Tadic naar de zijkant. En dan speel je dus plots een ander soort voetbal.
En vergeet niet hoe moeilijk het is week-in week-uit dat CL niveau te halen. Dat lukt alleen echte Europese topploegen. Die winst in Madrid gaat toch in de koppies zitten.
Qua opstelling was niks mis, behalve dat Ziyech dus niet fit was, maar kan er ook ingeschoten zijn bij de wedstrijd. Al had ik Dolberg er niet ingebracht maar Huntelaar.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:10:
Oneens en dat zij ik aan het begin al. Met Vlaar die een draaicirkel zo groot als de middencirkel heeft en die ook niet bepaald de snelste is, had je gewoon met Dolberg moeten starten.Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:17:
[...]
Qua opstelling was niks mis, behalve dat Ziyech dus niet fit was, maar kan er ook ingeschoten zijn bij de wedstrijd.
Maar het gaat toch vooral ook om andere plekken dan de spits? Als ik het allemaal zo lees heeft Ajax een goede eerste 11 en daarnaast helemaal niks.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:17:
@ElPaco
Dat pleit voor van Bommel ja. Dat is ook mijn kritiek op van Bronckhorst van Feyenoord. Maar Dolberg of Huntelaar hebben natuurlijk nog wel een andere status.
Hierin is enkel Rosario die opeens in de basis is gekomen. Overige jonkies zijn eigenlijk allemaal rustig gebracht met invalbeurten toewerkend naar een basisplaats. Natuurlijk wat goed is moet je gewoon opstellen en zou niet iets moeten zijn om hem dan niet in te zetten.ElPaco schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:13:
[...]
Wat is het probleem met dat hij maar 7 mins ervaring heeft? Die ervaring moet ergens vandaan komen. Wat ik hier eerder al eens heb gezegd, ik ben zo blij dat v Bommel de jonkies durft op te stellen ipv bijvoorbeeld een Guti omdat die toevallig veel geld heeft gekost.
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 17-03-2019 17:29 ]
Mwah, Huntelaar kan zijn 100e Eredivisie goal maken, toch extra motivatie, en dat mist bij onze Deense spits nog wel aardig. En als je ziet wat Huntelaar qua inzet toont ten opzichte van Dolberg in 15 minuten, doe mij dan alsjeblieft Huntelaar!toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:19:
[...]
Oneens en dat zei ik aan het begin al. Met Vlaar die een draaicirkel zo groot als de middencirkel heeft en die ook niet bepaald de snelste is, had je gewoon met Dolberg moeten starten.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
We hebben ook 2x uitgespeeld tegen PSV. En mensen vergeten dat in de laatste wedstrijd die Ajax thuis tegen PSV speelde PSV er als 11-in-de-koplamp-van-auto-kijkende-konijnen op het veld stond. Dat was een makkelijke overwinning voor Ajax. Zorgelijker is dat we nu tegen de top 4 in de competitie in alle uitwedstrijden (muv beker) punten hebben laten liggen. En bij Heracles. Daarmee wordt je geen kampioen.Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:09:
[...]
Sinds Ten Hag is het alleen nog maar kommer en kwel geweest tegen PSV.
Waarom niet? Wat als Ajax over twee weken thuis wint van PSV? PSV moet aan het einde van de competitie nog uit tegen AZ, die voor de derde plek voetbalt. Ik blijf er bij, je kan uit tegen PSV, Feyenoord en AZ verliezen. Die wedstrijden tegen Heracles kunnen je nekken, maar dat geldt ook voor PSV die uit tegen een Heerenveen, Utrecht en Emmen punten laat liggen. Die kunnen ook gewoon uit tegen Ajax en AZ verliezen, zeker in deze competitie en PSV verkeerd ook niet in goede doen. En dan heb ik het nog geeneens over de kampioenschapstress die er in kan sluipen. Na de thuiswedstrijd tegen PSV heeft Ajax een relatief makkelijk programma, met veel thuiswedstrijden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt of dat dat gelopen wedstrijden zijn, maar weiger te geloven dat het over en uit is.PolarBear schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:38:
Daarmee wordt je geen kampioen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Pietervs op 17-03-2019 18:14 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Als Ajax zo speelt als vandaag, is het de 31e gewoon voorbij hoor. Want wat jij zegt, PSV blijft doorgaan tot het einde.Pietervs schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:12:
@Han als PSV-er moet ik het helaas met je eens zijn.
Tegelijkertijd: feit is wel dat Ajax nagenoeg niet meer op eigen kracht kampioen kan worden, terwijl PSV het wel op eigen kracht kan verprutsen.
Ik vind mijn cluppie na de winterstop niet heel erg overtuigend meer. Natuurlijk zijn er ploegen die nu met een andere motivatie in het veld staan (dreiging van nacompetitie doet soms wonderen), maar zeker de eerste 3 wedstrijden na de winterstop leek het wel of PSV pas in de tweede helft het veld op kwam. Terwijl ze vandaag na de thee al in de bus leken te zitten
![]()
De competitie blijft dus nog wel even spannend
@Verwijderd op zijn PSV's? Je bedoelt dat PSV pas ophoudt met spelen als de wedstrijd voorbij is in plaats van 10 minuten voor het einde balletjes rond te gaan tikken? Ik denk dat dat een mentaliteitsverschilletje is, waar behoorlijk wat clubs nog wat van kunnen leren...
Verwijderd
Voorheen heette dat 'op zijn Duits'Pietervs schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:12:
@Han als PSV-er moet ik het helaas met je eens zijn.
Tegelijkertijd: feit is wel dat Ajax nagenoeg niet meer op eigen kracht kampioen kan worden, terwijl PSV het wel op eigen kracht kan verprutsen.
Ik vind mijn cluppie na de winterstop niet heel erg overtuigend meer. Natuurlijk zijn er ploegen die nu met een andere motivatie in het veld staan (dreiging van nacompetitie doet soms wonderen), maar zeker de eerste 3 wedstrijden na de winterstop leek het wel of PSV pas in de tweede helft het veld op kwam. Terwijl ze vandaag na de thee al in de bus leken te zitten
![]()
De competitie blijft dus nog wel even spannend
@Verwijderd op zijn PSV's? Je bedoelt dat PSV pas ophoudt met spelen als de wedstrijd voorbij is in plaats van 10 minuten voor het einde balletjes rond te gaan tikken? Ik denk dat dat een mentaliteitsverschilletje is, waar behoorlijk wat clubs nog wat van kunnen leren...
Verwijderd
Houd een beetje mijn hart vast voor die Ajax - PSV wedstrijd over twee weken. Vrees voor jou en alle Ajacieden dat er niet 3 punten in Amsterdam zullen blijven maar een puntendeling in het verschiet ligt.Han schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
[...]
Waarom niet? Wat als Ajax over twee weken thuis wint van PSV? PSV moet aan het einde van de competitie nog uit tegen AZ, die voor de derde plek voetbalt. Ik blijf er bij, je kan uit tegen PSV, Feyenoord en AZ verliezen. Die wedstrijden tegen Heracles kunnen je nekken, maar dat geldt ook voor PSV die uit tegen een Heerenveen, Utrecht en Emmen punten laat liggen. Die kunnen ook gewoon uit tegen Ajax en AZ verliezen, zeker in deze competitie en PSV verkeerd ook niet in goede doen. En dan heb ik het nog geeneens over de kampioenschapstress die er in kan sluipen. Na de thuiswedstrijd tegen PSV heeft Ajax een relatief makkelijk programma, met veel thuiswedstrijden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt of dat dat gelopen wedstrijden zijn, maar weiger te geloven dat het over en uit is.
XXXVI
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik denk zelfs 3 punten naar Eindhoven.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Houd een beetje mijn hart vast voor die Ajax - PSV wedstrijd over twee weken. Vrees voor jou en alle Ajacieden dat er niet 3 punten in Amsterdam zullen blijven maar een puntendeling in het verschiet ligt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq