Nee, eigenlijk niet. Ik vind het verschil tussen balbezit en geen balbezit nogal groot. Daarnaast heb ik met kromme tenen zitten kijken naar het rond tikken op eigen helft. Cillessen staat gewoon in de top qua passing vermoed ik.
We missen een beetje de killermentaliteit. Kijk bijvoorbeeld naar hoe slap Van Dijk bij die 1-0 probeert die bal wel even weg te tikken. Daar zie ik geen 'over mijn lijk' in, in de verste verte niet.
Ik vind het dan ook tekenend dat 'we' enthousiast worden van zo'n Vormer omdat die lekker wat agressiviteit brengt. Een speler uit een C-competitie moet de drive brengen?
Waarbij ik overigens wel heel duidelijk wil stellen dat mentaliteit maar een klein deel van het probleem is, want wat je al zegt, de meesten kunnen gewoon niet eens knap voetballen. Wellicht heeft het gebrek aan kwaliteit ook zijn invloed op (zelf)vertrouwen en daarmee de uitstraling en mentaliteit op het veld.
Als je naar Wijnaldum kijkt. Als die een man in zijn rug heeft is hij de bal 95% kwijt. Is gewoon een gebrek aan kwaliteit. Binnen deze selectie zijn Propper en van de Beek normaal wel goed genoeg. Frenkie de Jong is natuurlijk de ultieme speler voor een dergelijke positie.
Het valt mij op dat spelers soms wel renderen en soms weer totaal niet. In die zin hoop ik dat dit de laatste pot was om te peilen wat spelers kunnen. Een vaste opstelling met logische positie voor elke speler op basis van zijn stijl en kunnen lijkt mij onderhand wel vereist. Aangezien Koeman daar ook wel een beetje naar hintte zit dat er hopelijk nu aan te komen.
In mijn optiek is het een wereld van verschil hoe de spelers renderen als de opstelling logisch is of niet. Dat is de afgelopen tijd hét grote verschil tussen met plaatsvervangende schaamte de TV uitzetten of blijven hangen omdat het nog ergens op lijkt. We kunnen het gebrek aan kwaliteit daarmee niet compenseren, maar het zorgt er in ieder geval wel voor dat het niet zo'n onbeholpen gebrek aan voetbal hoeft te zijn.