Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 92
Acties:
  • 288.717 views

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:28
Echt spannend was het dit jaar helaas niet. PSV was de meest stabiele ploeg in de Eredivisie en won in een directe wedstrijd met 3-0 van de enige concurrent Ajax. Voor PSV is het de 24ste landstitel in de historie. AZ maakt de top 3 compleet. Aftredend kampioen Feyenoord eindigde als vierde.
Tot de laatste dag was het ongekend spannend bovenin de Jupiler League. Fortuna Sittard, NEC en Jong Ajax konden kampioen worden. Jong Ajax is uiteindelijk kampioen. Het team van het duo Reiziger/Bogarde won de kampioenswedstrijd met 2-1. Fortuna promoveert direct. Verder promoveren ook De Graafschap en FC Emmen naar de Eredivisie. Dit gaat ten koste van Sparta en Roda JC.
De 100ste KNVB Bekerfinale was een prooi voor Feyenoord. De club uit Rotterdam vergrootte hiermee ook het trauma voor AZ. Veelvuldig geroemd voor het mooie voetbal, maar tegen de grote teams geen enkele keer thuis gegeven. Met 3-0 was Feyenoord te sterk voor de mannen van Van Den Brom.
En dat is de derde op rij. Een ongekende prestatie van Real Madrid. Liverpool was de tegenstander, maar was niet opgewassen tegen de koningen van de Champions League. Zeker na het uitvallen van Salah had Liverpool weinig in te brengen. De 2-1 van Gareth Bale is het vernoemen waard, een fenomenale omhaal.
Atletico Madrid heeft redelijk eenvoudig beslag gelegd op de Europa League. In de finale tegen Marseille was Atleti soeverein. De geroemde defensie van de Spanjaarden kwam geen moment in de problemen. Uiteindelijk wonnen ze met 0-3. Een mooi afscheid ook voor kind van de club Fernando Torres.

VAR - Video Assistant Referee

Dit jaar doet de VAR zijn intrede in de eredivisie. Op het afgelopen Wereldkampioenschap voetbal is er al succesvol mee gewerkt en dus vanaf dit seizoen ook te bewonderen in de Eredivisie.

De VAR zal de scheidrechter ondersteunen bij hun werk en kan op vier verschillende momenten ingrijpen:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
- Wel of geen directe rode kaart
- Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Bron: https://www.knvb.nl/thema...trage-2.0/video-assistent

JanW wijzigde deze reactie 27-08-2018 17:30 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:47

Gynnad

* * *

Altijd jammer als zo'n provincie club het kampioenschap pakt, laten we vlug naar de 2e pagina gaan.. (Ja ik woon in de buurt van Eindhoven, dus ja ik kom zelf ook uit de 'provincie')

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb net de passepartout voor de Europese kwalificatiewedstrijden van Ajax gekocht.
quote:
Ajax - Wedstrijd 1 geeft toegang tot de tweede voorronde van de UEFA Champions League op 24/25 juli of 31 juli/1 augustus.
Ajax - Wedstrijd 2 geeft toegang tot een derde voorronde op 7/8/9 augustus of 14/15/16 augustus.
Dat is alweer vrij snel (zie ook hier)

Op 19 juni horen we of Ajax het opneemt tegen het Griekse PAOK of het Oostenrijkse Sturm Graz. Mocht Ajax winnen dan heeft het een 'beschermde' status is de volgende ronde (zie ook https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2018.html). Je kan al een hoop scenario's verzinnen aangezien Ajax in de groep niet-kampioenen zit die apart geloot worden t.o.v de wel kampioenen. In de 3e voorronde staan onder andere Fenerbahçe, Spartak Moscow, Standard Liège en Slavia Praha als mogelijke tegenstanders.

10 augustus begint de competie alweer, klinkt ver maar van de twee maanden wordt er al ruim een maand gevoetbald op het WK en daarna beginnen de Champions league/Europa league voorrondes alweer voor Nederlandse clubs. Voor je het weet hebben we het weer over de kraker Ajax/PSV/Feyenoord - FC Emmen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
polopolo150 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:41:
Ik heb vandaag een Feyenoord legioen lidmaatschap aangevraagd. Ben van plan om de top wedstrijden mee te pakken.
Waarom vraag je dan een lidmaatschap aan? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:50:
Nou, ik zie dat buitenspel niet. Maar goed. Komen we goed weg.
Ik zag alleen de herhaling, maar zag twee momenten van buitenspel :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:28

Vos

AFCA

quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:50:
Nou, ik zie dat buitenspel niet. Maar goed. Komen we goed weg.
Huh? Dat verklaart dus altijd die vreemde uitspraken van je :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

quote:
Fiber schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:00:
[...]

Ik verbeeld me nu gewoon dat ik een paar weken in coma heb gelegen en dat dit de kwartfinale van het WK is... :z

#bloedstollend #zenuwslopend #spannend O-)
Paar weken? Paar jaar bedoel je :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:48
Ja, ik ga m uitzetten. Echt geen fuck aan. NL voetbal is diep gezakt helaas

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:36
Het is dat de aanvallers van Italie net zo slecht in het afmaken zijn als die van ons in het dekken

edit: Domme gele kaart

Deadsy wijzigde deze reactie 04-06-2018 21:28 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:56
quote:
PolarBear schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:19:
[...]

https://www.npo.nl/de-sta...8/24-05-2018/POW_03819991

Trainen, trainen, trainen. En dan niet rondo's of partijtjes maar gewoon oefenen aannemen en door passen.
Ik vond dat apparaat uit die docu geweldig. Niet toevallig dat de basistechniek van die Dortmund jeugd altijd in orde is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:38
quote:
Vos schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:34:
Welke creatieve middenvelders hebben we nog? Ginkel?
Sneijder, vd Vaart...... :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
quote:
Vos schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:34:
Welke creatieve middenvelders hebben we nog? Ginkel?
V Ginkel is ook niet creatief maar heeft wel scorend vermogen.

Echte creatieven hebben we niet maar Pröpper, vd Beek Wijnaldum was toch wel een diverser middenveld dan dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
Wtf staat die Blind nu beledigd te zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:29
quote:
Ankona schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:59:
Berghuis is een technisch goede speler maar niet bepaald de aller slimste. In de ED is het vaak al billenknijpen en hopen dat hij geen domme kaarten pakt. Komt hij tegen geslepen Zuid-Europese spelers te staan dan wordt het helemaal spannend.
Dit vind ik enorm meevallen. Ik vind het erger dat hij zijn kop laat hangen en maar terug sjokt wanneer het niet mee zit.

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
En Guus Hiddink komt er wel weer mee weg?
Ongelofelijk! 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:34
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:28:
[...]

We missen een beetje de killermentaliteit. Kijk bijvoorbeeld naar hoe slap Van Dijk bij die 1-0 probeert die bal wel even weg te tikken. Daar zie ik geen 'over mijn lijk' in, in de verste verte niet.
Ik heb niet zoveel wedstrijden gezien van Van Dijk, maar die wedstrijden die ik gezien heb vond ik hem over het algemeen vrij zwak. Zo ook gisteren. Hij stond constant verkeerd te dekken. Was absoluut niet scherp. Maar door zijn imposante voorkomen en zijn (op het oog gespeelde) rust, pretendeert hij een soort leider te zijn (in mijn ogen). Ik zie het niet. Heb het nog nooit gezien. Hij schijnt goed gespeeld te hebben in de CL finale. Ja, tegen Ronaldo is iedere speler wel 90 minuten scherp. Dus wat dat betreft sluit ik me erg aan bij het missen van een "over mijn lijk" principe.
Het meest tekenend vond ik de situatie waarin De Ligt de bal onder zijn voet door liet gaan. Van Dijk zelf stond op dat moment compleet verkeerd. Maakt een nutteloze sliding voor de vorm, waarmee hij het ook nog eens moeilijker voor De Ligt maakt. En wat is de volgende scene? De Ligt die op zichzelf vloekt voor de fout, en Van Dijk die zogenaamd vaderlijk hem een aai over zijn bol geeft zonder enige zelfreflectie over zijn eigen fout op dat moment. Ik zie liever De Ligt en De Vrij in het centrum in ieder geval.
Qua scherp zijn viel me bij De Ligt al op dat hij zelfs bij een gelopen wedstrijd in de 80e minuut bij Ajax dit seizoen, nog steeds scherp en oplettend was. Ja hij maakte wel foutjes, maar hij was in ieder geval geconcentreerd en bezig met die 10 minuten te gebruiken beter te worden. Dat is ook een onderdeel van "over mijn lijk". Hoop dat al het transfergedoe deze jongen niet teveel gaat verpesten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23-05 23:09
quote:
michelwuyts schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:51:
[...]

Frenkie de Jong is natuurlijk de ultieme speler voor een dergelijke positie.
Het noemen van Frenkie de Jong is ietwat prematuur. Een wisselspeler van Ajax die al 1 keer gescoord heeft en 7 assists heeft verzorgd is normaal gesproken ver verwijderd van Oranje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
quote:
Ankona schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20:
[...]

En kijk eens naar de toppers als Messi en Ronaldo, die stellen in hun nationale team ook niets voor.
:D _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
quote:
Ja, in de Eredivisie zat hij dit seizoen vaker op de bank/kwam hij er als wissel in dan dat hij in de basis stond.

Ik snap de hele hype rondom Frenkie de Jong sowieso niet. Ja, hij kan aardig ballen. Maar op 21 jarige leeftijd heeft hij nog geen heel Eredivisie seizoen gespeeld, en dat terwijl men hem ziet als supertalent?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JST94
quote:
michelwuyts schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:15:
[...]

De eerste wedstrijden ja. Toen hij er in kwam is hij er niet meer uit geweest tot zijn blessure.
Kijk ook even naar het niveau en de andere spelers in de selectie. Zijn concurrent is Ziyech: de beste speler van de eredivisie. Bovendien zijn beiden risicovol in hun spel: trainers gaan ze niet snel samen opstellen (Sneijder/van der Vaart remember?). Hij speelde daarvoor in Jong Ajax (als beste man van de JL) wekelijks terwijl ook de vaste 12 de man was. De leeftijd is zo’n bullshit. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen die later doorbraken dan hem. Als je kijkt naar zijn techniek balbehandeling is dat voor Nederlandse begrippen gewoon ongekend.
Van der Vaart en Sneijder zijn de laatsten die in de buurt komen. Het verschil hierbij is dat de Jong ook razendsnel is (na Caissiera de snelste uit gehele Ajax selectie). Het enige dat hem kan stoppen is blessures.
Je doet net of we het hier hebben over een nieuwe Messi of zo. Ja, hij speelt Ziyech er niet even uit. Maar hij speelt een Schöne er ook niet uit.

Allemaal leuk en aardig die potentie, maar laat hem eerst eens een compleet seizoen in de basis staan. We weten wel hoe het afloopt met de supertalenten van Ajax de afgelopen jaren. Het stelt allemaal niet zoveel voor. Kijk maar eens naar een El Ghazi, Bazoer, Fischer, Andersen, Kishna, Veltman of een Boilesen. Werden allemaal enorm bewierookt.

JST94 wijzigde deze reactie 06-06-2018 12:31 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JST94
quote:
michelwuyts schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Al deze spelers heeft nooit dergelijke indruk gemaakt. Alleen Fischer voor zijn blessure. De rest heeft nooit het niveau van de Jong laten zien. We zien wel 2 jaar wie er gelijk heeft. Ik schat toch zeker 5 interlands en dat de hele Europese top hem wil hebben.
Dezelfde Europese Top die achter de eerdergenoemde spelers zat? Bazoer zou zo bij Barcelona kunnen spelen volgens diverse Ajacieden.

Het kan gerust zijn dat Frenkie uiteindelijk wel slaagt. Maarja, als je bij ieder talent blijft roepen dat het een supertalent is heb je vast wel eens gelijk. ;-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JanW
Net zoals Malacia die na één wedstrijd al beter was dan Haps? Boetius die de nieuwe linksbuiten van Oranje zou worden?

Je bent flink aan het overdrijven en maakt er een redelijk waardeloze discussie van. Je legt mensen woorden in de mond door het maar op één hoop te gooien. "Ajacieden zeggen", lekker makkelijk op die manier. Van de vrachtlading spelers die je op noemt waren alleen Bazoer en Fischer gehypet, die anderen echt niet zoals jij nu wil doen voorkomen. En ja, dat is het voetbalwereldje, als je twee goede wedstrijden speelt een paar doelpunten scoort tegen Feyenoord dan duikt de media erop. Als je daar niet tegen kan dan moet je een andere sport gaan volgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:08
quote:
JST94 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:41:
Ik kan overigens prima tegen al dat gehype. Het is heel simpel, de talenten van Ajax zijn niet zo goed als sommige mensen beweren. :)
Zo ken ik er nog wel 1...
De talenten van Ajax (en Feyenoord, en PSV) zijn veel beter dan sommige mensen beweren.

Als je het maar algemeen genoeg maakt klopt het altijd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
JST94 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:41:
Ik heb regelmatig gelezen dat een Veltman veel meer talent had dan de Vrij. El Ghazi zou de opvolger zijn van CR7 en Fischer en Boilesen hadden meer talent dan Eriksen. :-)
Ik zou maar eens beter bronnen gaan lezen, want dergelijke onzin kom ik zelfs in de inteelt-Ajax-kringen niet tegen. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JST94
Gewild ‘supertalent’ (7) tekent bij Feyenoord: ‘Link met Messi is snel gelegd’

Dit is toch gewoon belachelijk? Waarom kan die jongen niet gewoon voetballen in zijn eigen omgeving? Daarnaast wordt de link met Messi al gemaakt. Doe. Normaal.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
JST94 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:46:
Gewild ‘supertalent’ (7) tekent bij Feyenoord: ‘Link met Messi is snel gelegd’

Dit is toch gewoon belachelijk? Waarom kan die jongen niet gewoon voetballen in zijn eigen omgeving? Daarnaast wordt de link met Messi al gemaakt. Doe. Normaal.
Ja hoor... typisch Rotterdams. De nieuwe Messi staat al weer klaar in de jeugd. Altijd maar hun talenten ophemelen, arrogante club :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Deadsy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:39:
Heeft Overmars top gedaan.
Gewoon de poot stijf houden, wat extra telefoon gesprekjes met als resultaat een paar miljoen extra.

Hoop echt dat Overmars nog lang blijft.
Aan de andere kant heeft Ajax wel 8 miljoen uitgegeven voor zijn opvolger Bandé, ene best bedrag. Hoop dat hij alle negatieve verwachtingen gaat overtreffen en constanter presteert dan Kluivert (niet geheel onmogelijk), dan lach ik m’n ballen uit m’n broek en pas dan heeft Overmars het wederom goed gedaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
KillaZ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Drenthe had ook potentie :+
Wat heeft de leiding van Madrid toen de polonaise gelopen. Drenthe's eerste wedstrijd en bijna eerste balcontacten voor Madrid

Video: https://www.youtube.com/watch?v=KUbfwdUtbyQ

Deed hij daarna niet meer :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Vos schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:29:
Barca nadrukkelijk in verband gebracht met Frenkie de Jong. Ajax is weer goed bezig met de kansen op een titel te verkleinen.

Maar wel veel geld!
Mocht Frankie de Jong worden gekocht door Barca dan blijft hij nog wel één seizoen bij Ajax voetballen op huurbasis, let maar op :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
quote:
Vos schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:03:
Zou voor beide partijen niet onverstandig zijn.
Voor Ajax is het juist onverstandig. Als een speler toch al definitief weg gaat, waarom zou je hem dan nog een jaar laten ontwikkelen? Kan je beter een ander talent de kans geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deadsy
quote:
Han schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:23:
Omdat Ajax hem gewoon keihard nodig gaat hebben aankomend seizoen...
Niet overdrijven. Hij heeft tot dusver nog niet dusdanig iets laten zien waarmee je zou zeggen dat Ajax hem keihard nodig heeft. Die potentie heeft hij denk ik wel.

Mocht hij vertrekken dan betekend dit dat je nog een nieuwe speler moet halen en inpassen, dit terwijl je al vroeg begint aan het seizoen.
Daar zit je niet echt op te wachten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:01
quote:
Russel88 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:01:
18 mil. Netjes hoor. Als Feyenoord zijnde kun je alleen maar dromen over zulke bedragen voor iemand met nog maar een 1 jarig contract.
Waarom Feyenoord erbij halen? Totaal irrelevant, bovendien betaalt Ajax veel hogere transfersommen. Laten we hopen dat Overmars blijft, die ziet altijd een mogelijkheid het team nóg zwakker te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Waarom gaan we niet op zaterdagmiddag wedstrijden afwerken? In Engeland en Spanje gebeurt het, maar hier zitten we moeilijk te doen met wedstrijden op vrijdagavond waarbij het stadion maar half gevuld is, zaterdagavond, die ook niet echt goed worden bezocht en nu om kwart over 12 op zondag :X

Gewoon zaterdag om 16.00 een wedstrijd of drie of vier. Om 19.00 nog een wedstrijd. Zondag om 14.30 een paar wedstrijden en zondag om 16.00 nog. Is hier al ooit eens naar gekeken door de KNVB? Of mag dat niet van Fox omdat ze bang zijn dat ze kijkers verliezen aan Ziggo voor de Premier League en La Liga?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
loekf2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:42:
Roma is nog niet klaar. Bod van 30-35 miljoen plus 6m bonus op Ziyech.
Prima... strik er omheen, mooi bedrag voor Ziyech. 41 miljoen cashen, gekocht voor 11 miljoen 22 maanden geleden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is Marokko, met alle respect, niet een te onderontwikkeld land? Heeft het WK Brazilië en Zuid-Afrika zoveel goeds gebracht? Het kost bakken met geld, maar wat levert het op?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
quote:
Ankona schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:16:
Mijn oren stonden ook even flink te flapperen toen ik de argumentatie hoorde. Zijn genoeg goede argumenten te bedenken waarom je niet het evenement over een heel continent verspreid wil hebben. Maar om het te doen om de lokale Marokkanen te paaien dat echt bezopen. Misschien hopen ze in Zeist zo dat de Ziyechs en Amrabats van de toekomst dat wel voor een lange zomervakantie gaan kiezen ipv zich voor Marokko beschikbaar te stellen. Kan niets anders bedenken.
Ik denk dat het Marokkaanse elftal ineens een stuk aantrekkelijker wordt met een gegarandeerd WK in het thuisland in de nabije toekomst. Het is maar zeer de vraag of Nederland dat WK überhaupt haalt, en dan is thuis spelen toch extra bijzonder.

Aan de andere kant begrijp ik de keuze goed. Er is zeker wat voor te zeggen om een klein land wat relatief dichtbij ligt te ondersteunen. Voor ons is het zo slecht nog niet als er in Noord Afrika wat positieve ontwikkelingen zijn.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
ph4ge schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Aan de andere kant begrijp ik de keuze goed. Er is zeker wat voor te zeggen om een klein land wat relatief dichtbij ligt te ondersteunen. Voor ons is het zo slecht nog niet als er in Noord Afrika wat positieve ontwikkelingen zijn.
Nee, het is niet positief. De overheid moet miljarden steken in stadions die er nu nog niet zijn. Infrastructuur word (Net als in Qatar, Brazilië, Zuid-Afrika) neergelegd op plekken waar het helemaal niet nodig is en ligt daarna te verpieteren.

Het geeft een kort gevoel van trots en daarna zijn de miljarden weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:30
quote:
ph4ge schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Dat bedoel ik ook. Genoeg goede argumenten te verzinnen maar ondanks dat geeft de KNVB dus een dubieus kul argument als officiele reden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:00
quote:
toolkist schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:23:
De geruchten worden wel steeds ongeloofwaardiger zeg.
Nu zou Barca al 110m over hebben voor De Ligt en De Jong :? 7(8)7
per speler mag ik hopen :+ anders moet Ajax ze niet weg doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
vuurtjih schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Valt helaas wel mee denk ik, ze hebben contact met een groep ondernemers uit de regio. Deze eisen dat het geld wat zij inbrengen naar de spelersgroep gaat ipv de aflossingen.
Kunnen ze denk ik wel eisen maar wanneer de gemeente nee zegt en er is geen ander geld voor de aflossing dan zullen ze aan deze investeerders een nee moeten verkopen.

edit:
quote:
Munsterman en Van der Laan

Saillant detail: de club liet ex-voorzitters Joop Munsterman en Aldo van der Laan, die destijds bij de transfer Tadic betrokken waren, recent weten dat zij 1,2 miljoen zouden moeten meebetalen aan de belastingclaim. Munsterman en Van der Laan streepten twee jaar terug bij het crediteurenakkoord samen echter al miljoenen weg van het eigen geld waarmee ze in de club zaten en willen niet nogmaals de knip trekken. Algemeen-directeur Erik Velderman wil niet op deze kwestie ingaan.
Betalingsregeling

Twente heeft weliswaar op de balans een voorziening getroffen voor de naheffing, maar heeft het geld niet in kas. Er is een betalingsregeling getroffen met de fiscus. Over de termijn daarvan wil Velderman niets zeggen. Wel merkt hij op: “De belastingclaim heeft lange tijd als een donkere wolk boven het stadion gehangen. Het is goed dat we nu weten waar we aan toe zijn. Dat laat onverlet dat dit FC Twente financieel hard raakt. We inventariseren hoe we deze claim kunnen financieren. Voor iedereen in en rondom FC Twente is het in ieder geval belangrijk dat er ‘een hek omheen staat’ en dat we het verleden echt achter ons kunnen gaan laten.”
Bron:
https://www.tubantia.nl/f...n-met-de-fiscus~a1143ae3/

Mensen hebben lang volgehouden dat dit geld in kas was omdat men er al rekening mee hield.
Blijkbaar dus niet.

edit:
Deze is ook wel interessant.
https://www.tubantia.nl/f...aar-het-voetbal~a3d82de5/

Zou kunnen dat ze straks de grootste begroting hebben van de JL maar absoluut niet de grootste spelers begroting.

Deadsy wijzigde deze reactie 13-06-2018 16:10 (66%)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:39

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Oneens. Wat heeft het voor zin als je leuke jeugd heb maar op het moment dat je wil oogsten komt er een storm voorbij en ligt je hele oogst plat (lees: die wordt weggekocht door het buitenland).
Dat zien we nu mooi gebeuren bij Ajax en het is nog niet eens 31 augustus. Onze toptalenten zijn al weg voordat ze überhaupt goed en wel een jaar basisspeler zijn. Europees hebben we er nog niks aan gehad.
We - Ajax, Feyenoord, PSV - doen exact hetzelfde bij kleinere landen/clubs. We kopen daar ook jeugdopleidingen leeg voor de briljantjes die nog niet opgepikt (of goed genoeg worden geacht) zijn door de grotere clubs.

Het is niets meer dan een voedselketen en die ga je niet doorbreken met de huidige regels.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:11

Baseman77

We move

Om het ook even over de beste club van Nederland te hebben:

Dumfries is binnen, Angelino is bijna binnen en De Jong gaat hoogstwaarschijnlijk bijtekenen.
Allemaal erg gunstig d:)b
Nu nog Guti binnen halen en we zijn al een heel eind. Verder afwachten wie er nog vertrekken.
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:11:
Wat heeft het voor zin als je leuke jeugd heb maar op het moment dat je wil oogsten komt er een storm voorbij en ligt je hele oogst plat (lees: die wordt weggekocht door het buitenland).
Dat zien we nu mooi gebeuren bij Ajax en het is nog niet eens 31 augustus. Onze toptalenten zijn al weg voordat ze überhaupt goed en wel een jaar basisspeler zijn. Europees hebben we er nog niks aan gehad.
Welke storm?
Welke hele oogst?
Welke toptalenten?

Over enorm overdrijven gesproken...

Verder helemaal eens met @Napo , de Nederlandse clubs (met name Ajax) halen overal jeugdspelers vandaan. Dus klagen dat buitenlandse clubs in Nederland shoppen is begrijpelijk, maar hypocriet.

Baseman77 wijzigde deze reactie 14-06-2018 12:15 (29%)

• Leon Zwiers
Sanchez oud nieuws.

Justin Kluivert heeft uitgebreid de kans gehad, maar viel eerder door de mand dan dat ie echt doorbrak. Ik zou blij zijn met een verkoop van die prijs voor een arrogant joch die het ook nog eens niet waarmaakt.

De Ligt heb je 2 seizoenen terug europees zeker wat aan gehad, dat is ook meteen de enige speler van het rijtje wat je noemt waar PSV en Feyenoord geen gelijkwaardige speler voor hebben.

Frenkie de Jong is nog amper doorgebroken, en is al lang geblesseerd. Dat Barca die wil voor die prijs die genoemd wordt is klinkklare komkommertijd onzin. Laat hem eerst maar eens doorbreken en een vaste waarde worden.

Die "storm" valt nog reuze mee. Denk dat Ajax naast Kluivert mogelijk de Ligt en zeker Ziyech kwijtraakt. Verder zal het wel loslopen.

• Leon Zwiers
En hebben die toptalenten van je in die hoeveelheid wedstrijden dit seizoen dan zo goed gespeeld allemaal? Nee dus. Anders hadden ze het elftal wel gedragen door de moeilijke wedstrijden. In plaats daarvan viel Kluivertje wekelijks door de mand, had de Ligt (die ik wel écht goed vind) elke wedstrijd wel een kapitale fout die op een hoger niveau meteen in het mandje ligt. En een Frenkie de Jong die op ruim 20 nog steeds geen basisplaats heeft weten te veroveren was lang geblesseerd dus kan je vrij weinig mee.

Ziyech zal komend seizoen wel door de Jong opgevangen worden, een verdediger zal Ajax wel uit Zuid-Amerika halen.

Ik zie enkel problemen met directe vervanging van een de Ligt. Voor de rest moet een Ajax dat makkelijk kunnen hebben.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:44
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Matthijs de Ligt
Frenkie de Jong
Davinson Sanchez
Justin Kluivert
One is not like the others. Sanchez heeft zich al bewezen en is een redelijk solide verdediger bij de Spurs. De anderen hebben nog genoeg te bewijzen.

Justin Kluivert mag dan wel voor veel verkocht zijn. Dat maakt hem geen talent. Ik zie eigenlijk niet dat hij gaat slagen. Ik zie zijn talent ook niet. Het is een straatvoetballertje en zegt domme dingen op TV. En vooral fysiek is het wel heel pover.

Frenkie de Jong moet zich simpelweg nog bewijzen.

De Ligt laat hele goede dingen zien. Maar vooral aan de bal. Zonder de bal is het niet heel bijzonder (wat niet negatief bedoelt is, want hoeveel Nederlandse verdedigers zijn er die goed aan de bal zijn en verdedigend niet heel slecht?) en is hij nog wel erg afhankelijk van een mandekker langs zich op een spits uit te schakelen.

PSV heeft geen De Ligt nee. Het heeft echter wel met Schwaab (transfervrije gehaald) een verdedigingsleider die met zijn ervaring een groot deel in het kampioenschap van PSV heeft. Toch ook wel handig om te hebben.

Dat negatieve gedoe altijd over kopen. PSV kocht Arias voor 675 duizend (!) euro. Veruit de beste back van de Eredivisie. Wordt straks voor miljoenen verkocht. Wat is daar slecht aan?

Maar verder snap ik nooit dat PSV wel en Ajax niet een koopclub zou zijn. Vorig seizoen heeft PSV Eloy Room, Luckassen en Lozano gekocht. Romero is officieel pas volgens seizoen speler.
Room een tweede keeper en Luckassen voegt niks toe. Dus eigenlijk alleen Lozano was een aanwinst en dan toch met dus maar 3 aankopen kampioen worden.

Ajax deed vorig jaar meer aankopen.

• Leon Zwiers
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:56:
@Fleximex

PSV krijg ik helaas van dichtbij mee. De koopclub zijn ze altijd al geweest want jeugd krijgt daar veel minder snel een kans dan bij bijvoorbeeld Ajax. Dat is al jaren zo.
Nou ben ik geen PSV fan, maar wat je hier schetst is enorme onzin.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:00
quote:
Ankona schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:
Ik vind het erg stil rond Neres. Ok, hij heeft een lelijke rotkop maar voetballend laat hij hele leuke dingen zien en hij is echt gehaald als handelswaar die verder helemaal geen binding met de club of Nederland heeft.
Die heeft juist laatste in een interview gezegd dat Dortmund flink geld bood maar dat Ajax meer wilde en dat hij het helemaal niet erg vind en nog minimaal 1 jaar bij Ajax wil voetballen omdat hij nog niet klaar is voor een grotere competitie en graag een prijs wil winnen met Ajax.

Een flink verschil met Kluivert, een jongen uit de eigen jeugdopleiding die juist binding zou moeten hebben

• Typhone
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Kerel, dat kan je zelf ook prima opzoeken. Je weet zelf dondersgoed dat het onzin is.

Ik zal er een paar geven van de afgelopen paar jaar, er zijn er vast meer, maar nogmaals, ik ben absoluut geen PSV fan. Dat mogen de PSVers aanvullen:
Hendrix, Depay, Zoet, Brenet, Locadia, Bergwijn, Bakkali, Lammers, Gudmundsson.

En dan zijn ze er nog een paar aan Ajax kwijtgeraakt zoals een Bazoer.
Jij noemt nu een hele bak eigen jeugd. Daar gaat het niet om. Het gaat om absolute top.
Bakkali, Bergwijn, Brenet, Locadia, Hendrix, Lammers (????), Gudmundsson (????). Dat is hetzelfde als dat ik nu Aras Özbiliz en Lorenzo Ebecilio erbij ga halen in het geval van Ajax.

Depay en Zoet mag je laten staan. Ga eens door met alle andere wereldsterren die nu links en rechts rondlopen?

@Martinusz Laatste week dag... ;)

• Napo

Napo

quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:56:
@Fleximex

PSV krijg ik helaas van dichtbij mee. De koopclub zijn ze altijd al geweest want jeugd krijgt daar veel minder snel een kans dan bij bijvoorbeeld Ajax.
Zeker waar maar is Ajax & Feyenoord een mindere koopclub? Ajax koopt ze wellicht jonger en zet ze eerder in het eerste elftal waar een PSV wat langer wacht tot ze daadwerkelijk meerwaarde creeeren. Een Feyenoord was ten tijde van de financiele belemeringen inderdaad veel met jeugd maar dat is ook significant minder geworden zodra er geld beschikbaar kwam.

Wanneer ben je een koopclub? Als je enkel spelers koopt voor het eerste of als je jeugdspelers met busladingen binnenhaalt?

Uiteindelijk is het beleid van Ajax om jonge spelers snel in het eerste laten spelen het gevolg dat ze ook weer snel weg. Ze hebben niet de mogelijkheid om constant te worden en zodra ze iets laten zien zijn ze weg. its a bit like the boy who cried wolf.

Elke speler die in de Nederlandse competitie ook maar een beetje toevoegt wordt potentieel door buitenlandse clubs opgepikt voor een appel en een ei (in perspectief met interne transfers in hun competitie). Zeker in combinatie met jonge spelers is de kans op een complete afschrijving minimaal.
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:30:
Ga eens door met alle andere wereldsterren die nu links en rechts rondlopen?
Wereldsterren spelen niet in de eredivisie, je bent mijn inziens pas een wereldster als je op een redelijk niveau iets hebt laten zien, dat is dus per definitie niet in de eredivisie en die lopen dus per definitie niet bij Ajax, PSV of feyenoord rond

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:34:
En hebben die toptalenten van je in die hoeveelheid wedstrijden dit seizoen dan zo goed gespeeld allemaal? Nee dus. Anders hadden ze het elftal wel gedragen door de moeilijkue wedstrijden. In plaats daarvan viel Kluivertje wekelijks door de mand, had de Ligt (die ik wel écht goed vind) elke wedstrijd wel een kapitale fout die op een hoger niveau meteen in het mandje ligt. En een Frenkie de Jong die op ruim 20 nog steeds geen basisplaats heeft weten te veroveren was lang geblesseerd dus kan je vrij weinig mee.

Ziyech zal komend seizoen wel door de Jong opgevangen worden, een verdediger zal Ajax wel uit Zuid-Amerika halen.

Ik zie enkel problemen met directe vervanging van een de Ligt. Voor de rest moet een Ajax dat makkelijk kunnen hebben.
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Nou ben ik geen PSV fan, maar wat je hier schetst is enorme onzin.
Niet verwacht dit nog mee te maken maar ik ben het voor het eerst (2x zelfs!) hartgrondig met je eens!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Napo

Napo

quote:
toolkist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:40:
Dan ben je 3 kwart basis elftal verder.. Dat mag je toch best als "storm" zien.
Die storm die je noemt is de nieuwe normaal en neem je al een voorschot op potentiele transfers. Klaarblijkelijk kan een Ajax niet het perspectief bieden voor spelers om nog een jaar te blijven om zich te ontwikkelen in de CL of de eredivisie. De spelers blijken snel de stap te willen maken. Iets wat an sich prima is maar het logische gevolg van het beleid dat er bij Ajax op na wordt gehouden. Niet bijtekenen is benoemd worden tot uitschot en dus maar vroeg weg gaan.

Iets wat een PSV en Feyenoord blijkbaar wel wat beter op orde heeft (of zijn de spelers gewoon significant slechter?)

• Martinusz
quote:
Napo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:52:
[...]

Die storm die je noemt is de nieuwe normaal en neem je al een voorschot op potentiele transfers. Klaarblijkelijk kan een Ajax niet het perspectief bieden voor spelers om nog een jaar te blijven om zich te ontwikkelen in de CL of de eredivisie. De spelers blijken snel de stap te willen maken. Iets wat an sich prima is maar het logische gevolg van het beleid dat er bij Ajax op na wordt gehouden. Niet bijtekenen is benoemd worden tot uitschot en dus maar vroeg weg gaan.

Iets wat een PSV en Feyenoord blijkbaar wel wat beter op orde heeft (of zijn de spelers gewoon significant slechter?)
Bij PSV was de beste speler gehuurd (Ginkel) en loopt de andere topper wellicht ook na 1 seizoen de deur uit (Lozano), volgens mij is het niet alleen aan Ajax voorbestemd.

• Napo

Napo

quote:
Dusch, de normaal voor de eredivisie, een storm in een glas water dus :)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:41
Neres wil zelf naar verluid ook blijven, een omgekeerde versie van Kluivert:
quote:
“Borussia Dortmund heeft inderdaad een bod uitgebracht, maar Ajax heeft niet geweigerd. Ze vroegen een hoger bedrag. Maar ik ben ook niet van plan om weg te gaan. Ik denk dat ik er op dit moment nog niet volledig klaar voor ben om in een grotere competitie te spelen”, zegt het Braziliaanse talent.

“Ik wil bij Ajax meer wedstrijden spelen, ervaring opdoen, titels winnen en nadenken over een vervolgstap volgend seizoen. Of zelfs pas het jaar daarna”, besluit Neres.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• toolkist
quote:
Napo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:52:
[...]

3 kwart is toch wel ff wat meer dan een speler of 3 en zou ik zeker niet normaal willen noemen.
Daarnaast krijgt Ajax zulke hoge transfersommen geboden dat ze haast niet te weigeren zijn. En de spelers de bijbehorende salarissen.
Bij PSV en Feyenoord hoor je maar zelden geruchten over dit soort transfersommen dus zitten die ook niet zo snel in zo'n lastige situatie, 5m kun je heel wat makkelijker weigeren dan 20m. Deels dankzij de naam die Ajax in het buitenland heeft qua opleiding, deels juist doordat Ajax die jonge spelers opstelt. Voor de Veltmannetjes en Viergevers hoor je die bedragen ook niet voorbij komen.

• toolkist
quote:
ST10©DE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Geen idee hoe up-to-date deze lijst is, maar daar zie je voornamelijk dat Ajax de duurste spelers koopt. En PSV de duurste NEDERLANDSE spelers verkoopt.

Wikipedia: Lijst van duurste voetbaltransfers
Maar wat zegt een lijst met alleen Nederlandse spelers, zeker aangezien het op Depay na ook nog allemaal gekochte spelers zijn?

toolkist wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:31 (6%)

• toolkist
quote:
ST10©DE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:34:
[...]

Geen idee. Maar wat zegt het dat Ajax de duurste spelers koopt? PSV is toch de koopclub?
Tot niet al te lang geleden was PSV dat ook met name. Kijk maar naar het aantal doorgebroken spelers vanuit de jeugd. Ajax heeft wat dat betreft nu een inhaalslag, maar dat vind ik dan ook weer niet vreemd aangezien je niet kunt verwachten dat er elk jaar weer 2-3 basisspelers vanuit de eigen jeugd doorbreken.

Alleen snap ik nog steeds niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn eerdere post, waarop dat lijstje volgde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:01:
Nu heb ik genoeg vertrouwen in de leiding bij PSV in te denken dat ze het wel weer goed neer zetten, maar toch. Brands en Cocu beiden in één keer weg zou toch wel een tik zijn denk ik. Die hebben echt wel goed werk geleverd.
En dan als beloning nog wekelijks Lothar von Bömmel op tv krijgen ook nog... Nee, laat Cocu maar lekker blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Edit: Angelino is binnen _/-\o_

Dat Janssen vertrekt als hoofd jeugdopleiding is niet zo'n probleem. Het is jammer dat de continuïteit zo uit blijft, maar bij PSV zijn ze niet rouwig om zijn vertrek. Janssen is een meer dan prima trainer (hij vertrekt ook om bij AZ assistent te kunnen worden), maar bleek een matige hjo te zijn.
Hopelijk is zijn opvolger wel iemand die een langere periode blijft en die voldoet aan de eisen, zoals Langeler de periode voor Janssen.
quote:
MA®K schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:54:
Fenerbache zou interesse hebben in Cocu: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331249

Lijkt me toch niet echt een goede stap voor hem, Turkse clubs zijn vaak een trainerskerkhof. Los daarvan, het zou denk ik wel een aderlating zijn voor PSV (dat durf ik met m'n Ajax bril op zelfs wel te zeggen).
Een vertrek van Cocu zou zeker een aderlating zijn.
Niet alleen omdat hij een geweldige trainer is, maar ook omdat zijn gedroomde opvolger het liefst eerst nog een jaar de -19 traint en momenteel actief is op het WK en omdat met Brands al een belangrijk staflid vertrokken is.

Dus komend seizoen eerst nog een keer landskampioen worden, daarna naar een mooie buitenlandse club gaan en Van Bommel het laten overnemen d:)b

PS: Al heeft Fenerbahce wel aardige plannen, ze hebben Comolli aangetrokken als sportief directeur en er is geld genoeg. Maar Cocu is normaal gesproken een man van zijn woord en hij heeft toegezegd komend seizoen nog trainer van PSV te zijn. Dus het zou heel vreemd zijn mocht hij kiezen voor Fenerbahce.

Baseman77 wijzigde deze reactie 15-06-2018 15:09 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:28

kazuka

Building Better Worlds

Leuk voor Angelino! Gaan ze in Eindhoven hopelijk net zoveel plezier aan beleven als wij deden afgelopen seizoen in Breda. Aanvallend erg sterk, geweldig linkerbeen.

Verdedigend kan het beter. Voldoende voor de Nederlandse divisie maar daar moet ie zich zien te verbeteren wil ie ook op een Europees podium slagen denk ik. Maar goed, Willems was ook niet echt de beste verdediger maar kende toch ook een sterke periode in Eindhoven. Denk dat een spits als Luuk de Jong hier best blij mee is.

PSN ID: Jetpaction

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
Nee, het interessante Project.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Nee, het interessante Project.
Project "vul mn bankrekening" ja

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Hackus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:23:
Gaat Cocu echt naar Fenerbahce ?
Wat is daar aan de hand, dat je dit soort keuze's maakt. (evt overweegt)
Hij gaat toch echt.
Aan de ene kant verrassend, aangezien hij vrij recent had gezegd te blijven en hij normaal gesproken een man van zijn woord is (daarom was men binnen PSV zelf ook verrast). Aan de andere kant heeft hij maximaal gepresteerd met PSV, heeft Fenerbahce een nieuwe voorzitter en technisch directeur en krijgt hij zowel een heel flink budget voor nieuwe spelers als een heel flink salaris.

Zo vertrekken in korte tijd de TD, Hoofd Jeugdopleidingen en hoofdtrainer.
Dat is minder prettig, al laat Gerbrands nu ook zijn kracht zien. Hij houdt de rust en het overzicht, hij was al even bezig met een nieuwe HJO (die zou op korte termijn gepresenteerd kunnen worden), John de Jong krijgt de kans zich nu te bewijzen als eventuele nieuwe TD waarbij hij meteen zelf kan bepalen of hij de functie ook ziet zitten (vooralsnog maakt hij indruk, ook binnen PSV) en Van Bommel zat al in het traject om Cocu op te volgen (dit wordt nu alleen met 1 jaar vervroegd).

Gerbrands kan wel eens met zogeheten 'tegeltjeswijsheden' komen, maar hij laat nu zien een hele goede manager en algemeen directeur te zijn _/-\o_
quote:
Snowdog schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:38:
Voornamelijk omdat v Bommel het stokje zal overnemen echter en dat zal het voetbal vrees ik niet ten goede komen. Het zou leuker zijn als ze een wat aanvallendere trainer zouden krijgen (imo).
Heb je de -19 überhaupt wel zien voetballen afgelopen seizoen?
Zo ja, dan zou je weten dat ze redelijk aanvallend voetbal speelden, vanuit een hechte organisatie en met controle. Met name in de kampioenspoule maakte de -19 veel indruk met hun gedisciplineerde spel, waarbij ze nauwelijks goals tegen kregen en zelf regelmatig scoorden.
Daarbij zijn zowel het team als veel individuele spelers beter geworden onder Van Bommel, wat duidelijk voor hem spreekt.

Al zegt dit natuurlijk lang niet alles, aangezien Cocu toentertijd de -19 leuk en aanvallend voetbal liet spelen.
Je bent als trainer nu eenmaal afhankelijk van de spelersgroep, daar stem je je tactiek op af. Maar de voortekenen zijn gunstig d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
michelwuyts schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:31:
Zolang van Marwijk (zoals gisteren door NOS werd gedacht) maar niets met jeugdopleiding/technisch beleid te maken krijgt.
Die zal normaal gesproken de rol van Vd Weerden overnemen, dus als assistent van Van Bommel.
Wat mij prima lijkt.
quote:
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:35:
@Baseman77 V Bommel en V Marwijk is een goede keuze. Of ze komen weet ik niet, maar men speculeert er al (langer) over. Ik ben ook niet op de hoogte welk contract ze bij Australië hebben
Van Bommel is al in dienst bij PSV, Van Marwijk nog niet.
Maar niet voor niets werd Van Bommel iedere keer zo makkelijk vrijgegeven door PSV, toen hij door Van Marwijk werd gevraagd als assistent bij eerst Saoedi-Arabië en nu Australië. Dat was al met het oog op de toekomst.
quote:
JST94 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:48:
Plus de belangen bij het eerste van PSV zijn véél groter. In de jeugdelftallen hoort (individuele) ontwikkeling voor op te staan. Dat is in het eerste van PSV veel minder van belang. Daar moet je kampioen worden.
Klopt.
Maar Van Bommel lukte het dus om beide doelen te behalen...voor het eerst sinds 1991 (!) kampioen met de -19 en tegelijkertijd hebben veel spelers van dat team zich doorontwikkeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:25:
Hij gaat toch echt.
Aan de ene kant verrassend, aangezien hij vrij recent had gezegd te blijven en hij normaal gesproken een man van zijn woord is (daarom was men binnen PSV zelf ook verrast). Aan de andere kant heeft hij maximaal gepresteerd met PSV, heeft Fenerbahce een nieuwe voorzitter en technisch directeur en krijgt hij zowel een heel flink budget voor nieuwe spelers als een heel flink salaris.
Wellicht heeft het vertrek van Brands hier nog invloed op? Het zou mij niets verbazen dat hij een steunpilaar zag vertrekken en hem dat de situatie heeft doen heroverwegen. Tel daar een mooie carrièrekans bij op en ik snap het inderdaad wel.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:20:
Wellicht heeft het vertrek van Brands hier nog invloed op? Het zou mij niets verbazen dat hij een steunpilaar zag vertrekken en hem dat de situatie heeft doen heroverwegen. Tel daar een mooie carrièrekans bij op en ik snap het inderdaad wel.
Mee eens (y)
Brands heeft eerder in een interview aangegeven dat men na het debacle tegen Osijek heeft gesproken over het functioneren van Cocu, waarbij ontslag een optie was. Toen heeft Brands aangegeven dat als er iemand moest vertrekken, dat hij dit moest zijn en niet Cocu. Uiteindelijk zag men voldoende aanknopingspunten om met elkaar verder te gaan (hele goede beslissing achteraf), maar dat geeft wel aan dat Brands een grote steunpilaar was voor Cocu.
quote:
mavaros schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:33:
PSV heeft een nieuwe, frisse blik nodig. Afgelopen seizoen was tenenkrommend saai.
Ik blijf me enorm verbazen over dit commentaar.
Tenenkrommend saai was het seizoen 2016/2017, afgelopen seizoen was echter verre van saai. Het voetbal was niet geweldig en spectaculair, maar er gebeurde meer dan genoeg en er was meer dan voldoende spanning.

Het zal wel aan mij liggen...zo zijn er op social media ook nog steeds "PSV supporters" die constant #cocuout blijven spammen, dan snap je er in mijn ogen dus echt helemaal niets van |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:58
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:25:
Heb je de -19 überhaupt wel zien voetballen afgelopen seizoen?
Zo ja, dan zou je weten dat ze redelijk aanvallend voetbal speelden, vanuit een hechte organisatie en met controle. Met name in de kampioenspoule maakte de -19 veel indruk met hun gedisciplineerde spel, waarbij ze nauwelijks goals tegen kregen en zelf regelmatig scoorden.
Daarbij zijn zowel het team als veel individuele spelers beter geworden onder Van Bommel, wat duidelijk voor hem spreekt.

Al zegt dit natuurlijk lang niet alles, aangezien Cocu toentertijd de -19 leuk en aanvallend voetbal liet spelen.
Je bent als trainer nu eenmaal afhankelijk van de spelersgroep, daar stem je je tactiek op af. Maar de voortekenen zijn gunstig d:)b
Nee heb ze niet zien spelen. Met v Marwijk als leermeester ging ik echter uit van eenzelfde type spel (en daar ben ik niet echt fan van). Je post stemt me echter wel weer iets postiever. Let's hope for the best en we zullen het wel zien volgend jaar.

Denk overigens wel dat PSV een spelersgroep heeft die in staat is aanvallend te spelen. Dat was ook dit (afgelopen) seizoen eigenlijk ook wel prima mogelijk denk ik ondanks dat het niet is gebeurd :)

Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien. Maar die echte snelle en gevaarlijke counters hebben we na het vertrek van Depay eigenlijk niet meer gezien.

Snowdog wijzigde deze reactie 19-06-2018 12:20 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Snowdog schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:16:
Met v Marwijk als leermeester ging ik echter uit van eenzelfde type spel (en daar ben ik niet echt fan van). Je post stemt me echter wel weer iets postiever. Let's hope for the best en we zullen het wel zien volgend jaar.
Het is inderdaad afwachten, maar Van Bommel heeft gelukkig zijn eigen ideeën over het spel en daarin is hij minder conservatief dan zijn schoonvader. Bij de -19 liet hij zien een moderne kijk te hebben, waarbij winnen wel op 1 staat. Hij geeft zijn spelers aardig wat vrijheid, maar hij hamert ook op discipline en werklust.

De voortekenen zijn gunstig en ik ben heel benieuwd!
quote:
Denk overigens wel dat PSV een spelersgroep heeft die in staat is aanvallend te spelen. Dat was ook dit (afgelopen) seizoen eigenlijk ook wel prima mogelijk denk ik ondanks dat het niet is gebeurd :)
Cocu speelde in het begin van het seizoen erg aanvallend voetbal, wat resulteerde in geweldige wedstrijden met veel goals (zowel voor als tegen). Maar toen PSV na enkele maanden tot ieders verrassing ineens 10 punten los stond gooide Cocu de rem erop en ging hij anders spelen, wat op zich heel begrijpelijk was. En aangezien hij landskampioen is geworden met een niet heel geweldig team heeft Cocu daarin ook groot gelijk gekregen, dat is echt een hele knappe prestatie.
quote:
Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien.
Helemaal mee eens, dat was echt uitstekend spel toen 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

quote:
Snowdog schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:16:
Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien. Maar die echte snelle en gevaarlijke counters hebben we na het vertrek van Depay eigenlijk niet meer gezien.
Weet je wat nog wel het mooie is aan het countervoetbal van PSV. Vrijwel continue werd er geklaagd over de verdedigende capaciteiten van PSV en dat ze simpelweg geen geweldige verdedigers hadden (uitzondering Moreno en Arias) maar overall zijn het in zijn algemenheid niet de beste verdedigers van de eredivisie. Desondanks bleven ze wel met vertrouwen inzakken en afwachten tot ze de bal hadden en dan er snel uitkomen.

Een manier van spelen die veel meer risico omarmt dan bijvoorbeeld een Ajax die veel balbezit heeft maar op ongevaarlijke posities. Dat blijft wel een spel dat je moet spelen vanuit vertrouwen. Dat je én capabel bent in tegenhouden van aanvallen en capabel bent om de weinige uitbraken om te zetten in doelpunten. Simpel door blijven gaan met je speelstijl tot de laatste minuut en geen paniekballen naar voren schieten omdat er toch echt ander sniet gescoort gaat worden

Napo wijzigde deze reactie 20-06-2018 13:16 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

quote:
toolkist schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:40:
[...]

Interessante benadering. Inzakken en afwachten is risicovoller dan met 2-3 verdedigers op de middenlijn?
als je met 2-3 verdedigers de bal risicoloos rond blijft spelen dan is dat inderdaad met minder risico, de afstand tussen goal en bal is dermate groot dat je nog ruimte hebt om te corrigeren. Doe je dat op de rand van de 16 kan de aanvaller met wat kunde de bal direct op goal schieten (en bij een corrigerende overtreding een goede positie voor een vrije trap).

• ZieMaar!
  • Laatst online: 16:42
Nee dat denk ik niet. Tadic heeft meer ervaring en heeft zich al echt bewezen. Hij was in zijn laatste jaar bij Twente misschien wel de beste speler in de eredivisie. Kluivert weg, voor ongeveer hetzelfde bedrag Tadic halen, goed zaken gedaan zou ik zeggen.

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:48:

Verder is Tadic een prima speler natuurlijk, maar ik vind hem niet goed genoeg om die financiën te kunnen verantwoorden.
Dat zijn helaas marktconforme bedragen tegenwoordig, je kan niet alleen bij verkopen aan de enorme inflatie van transfersommen meedoen. Ik vermoed als vervanger voor Ziyech die waarschijnlijk voor bijna het dubbele van dit bedrag zal worden verkocht. Ik ben in ieder geval blij dat er dan ook een keer een vervanger met ervaring wordt gehaald en niet een talent dat zich nog moet bewijzen of voor de helft van dit bedrag een speler uit de subtop eredivisie.

Gifts for Tweakers | Groupstats

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
quote:
Tadic verdient 3 miljoen (!) per jaar in Engeland...Ajax heeft geld genoeg, maar hun salarishuis is al enorm en op deze wijze vragen ze om problemen. Zodra 1 speler veel meer verdient dan de rest, kun je wachten op andere spelers die meer salaris gaan eisen.

Verder is Tadic een prima speler natuurlijk, maar ik vind hem niet goed genoeg om die financiën te kunnen verantwoorden.
Ajax heeft 200 miljoen op de bank. Weet je hoe frustrerend het is om elk seizoen op wisselvallige talenten te moeten hopen?

Nu nog 2 CVs er bij en het gaat ergens op lijken

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Tadic verdient 3 miljoen (!) per jaar in Engeland...Ajax heeft geld genoeg, maar hun salarishuis is al enorm en op deze wijze vragen ze om problemen. Zodra 1 speler veel meer verdient dan de rest, kun je wachten op andere spelers die meer salaris gaan eisen.
Een dergelijke redenatie had ik eerder van zo'n clickbait artikel van onze hedendaagse pulpmedia verwacht.

Hoe Ajax het geregeld heeft weet ik niet, maar je mag aannemen dat ze niet zomaar een uitzondering creëren die onrust veroorzaakt. Daarnaast was Tadic niet tevreden in Engeland dus is het niet vreemd als hij bereid is water bij de wijn te doen.
quote:
Liever 17 voor een ervaren speler die er direct kan staan dan 8 voor een gokje uit de Eredivisie of een jeugdspeler uit Zuid Amerika.
Investeren voor de toekomst is leuk en levert ook af en toe wat op, maar soms is ook gewoon resultaat benodigd. Als je nu met een paar spelers CL weet te halen heb je ze al direct terug verdiend. Lukt dat niet dan heb je in ieder geval een team wat meteen mee zou moeten kunnen strijden om de prijzen.

Daarnaast is het ook slim om aan de selectie te laten zien dat je bereid bent te investeren in kwaliteit. Dat kan voor sommige spelers net de stap zijn om nog een jaar te blijven.

Ach, ik ben allang blij dat men eens niet op het geld lijkt te blijven zitten en probeert klaar te zijn voor komend seizoen. Nu nog hopen dat ik niet te optimistisch ben. :+

• Baseman77

Baseman77

We move

Het is duidelijk, Ajax is prima fantastisch geweldig bezig en kritiek is maar vreemd d:)b
Heel apart dat een site met het gemiddelde niveau van Tweakers zo weinig kritische Ajacieden kent...zelfs op Ajax Showtime zijn er meer kritische fans en het roze brillen gehalte daar is enorm.

En nee, ik ben bij lange na niet de eerste 'niet Ajacied' die dit aangeeft. Niet voor niets is er hier zo weinig discussie over bepaalde onderwerpen, praten tegen een muur is namelijk vrij zinloos. Ik ben er ook wel klaar mee.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:10:
Niet voor niets is er hier zo weinig discussie over bepaalde onderwerpen, praten tegen een muur is namelijk vrij zinloos. Ik ben er ook wel klaar mee.
Insgelijks.

Het is bijzonder hoe bij een sportief gezien goede aankoop gelijk weer gezocht moet worden naar negatieve punten. Punten waar bij vraag naar de afwezige onderbouwing een klaagzang op de man komt in plaats van onderbouwing.

Op Tweakers zie ik juist bovengemiddeld veel realistische supporters, van alle clubs. Als je echt vindt dat hier door Ajacieden geen kritiek op Ajax geleverd wordt dan kan niemand je meer helpen, dan ben je echt verblind. Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel en naar je eigen onderbouwing. Zou het niet gewoon kunnen zijn dat je het moeilijk te verkroppen vindt als Ajax wel een keer iets goed doet? :)

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:24:
Het is bijzonder hoe bij een sportief gezien goede aankoop gelijk weer gezocht moet worden naar negatieve punten.
Ik ben positief over de speler (zul je wel gemist hebben), maar ik heb inderdaad mijn vraagtekens over de financiële kant. Vraagtekens die ik geen enkele Ajacied zie hebben hier, waar deze topic vooralsnog uniek in is. Op werkelijk elke andere site zijn er voldoende Ajacieden die dezelfde vragen stellen. Maar ook dat zal weer aan mij liggen.
quote:
Op Tweakers zie ik juist bovengemiddeld veel realistische supporters, van alle clubs. Als je echt vindt dat hier door Ajacieden geen kritiek op Ajax geleverd wordt dan kan niemand je meer helpen, dan ben je echt verblind.
Sorry, maar _O-
En nee hoor, ik kan er prima tegen als Ajax iets goed doet. Ik ga graag de discussie aan, waarbij ik weet dat ik iedereen zijn eigen clubbril op heeft. Maar het gebrek aan kritiek hier op Ajax is ontzettend opvallend. Niet voor niets gaan niet Ajacieden hier bepaalde onderwerpen uit de weg, al hebben jullie dat blijkbaar nog niet door.

Maar nogmaals, dat zal wel aan ons niet Ajacieden liggen.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:34
Tsja Veltman vind ik onze beste RB maar die discussie wil ik geen nieuw leven in blazen en hij ligt er helaas lang uit.

hard core / soft porn

• Han
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:42:
Persoonlijk akkoord en hij heeft een gelimiteerde transfersom waar Ajax aan schijnt te willen voldoen. Waar zie jij nu nog knelpunten dan?
Tegenwoordig nog genoeg... :o

Vorig seizoen was Ajax al persoonlijk rond met Richarlison en was een transfersom overeengekomen met Fluminense, enkel de definitieve handtekening ontbrak nog. Echter ging Richarlison niet naar Ajax.

Deze transferwindow had Ajax al een akkoord Boca en Magallán en was de speler zelfs al medisch gekeurd. En je raad het al; Magallán komt niet, heeft de interesse van Ajax gebruikt om een verbeterd contract af te dwingen.

Kortom; pas als het contract getekend is en Tadic in een Ajax-shirt poseert op de middenstip van de JC Arena geloof ik het pas. Voor het zelfde geld komt er weer een ‘offer he can’t refuse’ langs en staat Ajax weer met lege handen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
dutchgio schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:39:
Ik zie Van Marwijk er na het WK nog wel bij instappen als assistent. Dan heb je een bak ervaring die Van Bommel goed kan helpen.

[..]
Schijnbaar heeft van Marwijk al aangegeven nog met zijn schoonzoon in die rol samen te werken dus die kans is er zeker!
quote:
D-e-n schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Ook wel eentje die tot nu toe voornamelijk open deuren intrapte in interviews, iemand die rondom dat rapport "winnaars van morgen" aankwam met "mentaliteit" terwijl Nederlandse ploegen toch vooral tactische en technische tekortkomingen lijken te hebben. Het zou niet mijn keuze zijn. Ik had PSV ook wat vooruitstrevender verwacht.
Zoals alle voetballers dus ;)
Overigens als je dit niet verwachtte dan volg je PSV niet denk ik want van Bommel werd juist klaar gestoomd voor het moment dat Cocu zou vertrekken, (net als John de Jong al klaar stond voor het vertrek van Brands)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Mocht het EL worden dan worden de wedstrijden op zaterdag die na een EL wedstrijd op donderdag plaatsvinden nog wel verzet lijkt me.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Transfer van Kluivertje is officieel, 17,25m en max 5m aan bonussen/doorverkoop percentage.
Prima gedaan Marc!
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:32:
Geen idee hoe het daadwerkelijk zit maar feit is dat Twente nog steeds geen vrienden maakt. :D

https://www.rijnmond.nl/n...r-contract-met-Sparta-uit
Da's natuurlijk meer lomp van Schenk dan van Twente. Hij kan ook gewoon vriendelijk bedanken en aangeven dat ie al een toezegging gedaan heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Han schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:58:
Kortom; pas als het contract getekend is en Tadic in een Ajax-shirt poseert op de middenstip van de JC Arena geloof ik het pas. Voor het zelfde geld komt er weer een ‘offer he can’t refuse’ langs en staat Ajax weer met lege handen :P
En ondertussen lijkt de door de Telegraaf genoemde vierentwintig uur alvast totale bullshit te zijn. Heeft niet al te veel vertrouwen voor de betrouwbaarheid van de rest van dat nieuwsbericht.

Ondertussen tal nutteloze artikelen en interviews van mensen die er iets van vinden, maar geen handtekeningen. Ik word langzaam toch iets minder zeker. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Woehahaha ik kwam een interview van VI tegen. Met een echte clubwatcher.
quote:
Freek Jansen weet het zeker: Dusan Tadic komt naar Ajax. Een mondeling akkoord werd door club en speler al bereikt en enkel de handtekeningen weerhouden de komst van de ex-speler van onder meer FC Twente.

'Die gaat zeker komen', stelt Jansen in gesprek met Voetbal International. 'Daar kan je een dikke punt achter zetten, ze hebben Tadic binnen. Het is heel erg knap en mooi, voor het publiek en voor Ajax. Je krijgt een ervaren speler van topniveau terug.'

Jansen is van mening dat Tadic gehaald is als vervanger van Hakim Ziyech en niet Justin Kluivert. 'Als aanvallende middenvelder', stipt de Ajax-watcher aan. 'Hij heeft in Engeland als aanvallende middenvelder gespeeld. Met Magallán erbij te hebben als verdediger lijkt Ajax eindelijk geleerd te hebben van de afgelopen jaren.'
Nou als dit het niveau van onze bronnen is dan kijk ik begin september wel wat de selectie echt geworden is. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Gonadan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:35:
Nou als dit het niveau van onze bronnen is dan kijk ik begin september wel wat de selectie echt geworden is. :')
Ik check het alvast in Juli :+ net kaarten besteld voor Ajax Sturm Graz, samen met schoonvaders op pad :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Tomba schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:40:
Overigens als je dit niet verwachtte dan volg je PSV niet denk ik want van Bommel werd juist klaar gestoomd voor het moment dat Cocu zou vertrekken, (net als John de Jong al klaar stond voor het vertrek van Brands)
Ach, dat Van Bommel de opvolger zou gaan worden van Cocu was ook pas 2 jaar bekend. Het is nu alleen 1 jaar vervroegd door het onverwachte vertrek van Cocu.
Van Bommel maakte ook veel indruk bij zowel Saoedi-Arabië, PSV -19 als nu Australië. Zo gingen de topspelers van Frankrijk na afloop van de wedstrijd tegen Australië naar Van Bommel om hem te complimenteren met de tactische strijdwijze, ze wisten zich daar geen raad mee.
Dit zegt vanzelfsprekend nog niet alles, maar het toont wel aan dat Van Bommel er inhoudelijk en qua persoonlijkheid klaar voor is.

Maar ja, voor het hebben van een mening hoef je niet goed geïnformeerd te zijn natuurlijk...

PS: Ter lering ende vermaak, uit VI PRO:
quote:
Op maandagmiddag leidt Mark van Bommel de training van de Australiërs, de eerste serieuze op weg naar de wedstrijd tegen Denemarken, donderdag (morgen) in Samara. Hij doet dat met de autoriteit die hoort bij een hoofdcoach. Als Van Bommel spreekt, luisteren de spelers, zoals ze dat al doen sinds hij tijdens de eerste training met een positiespelletje meedeed. Na nul keer balverlies geldt hij als een belangrijke kracht in de staf van Bert van Marwijk, want behalve veel trainingen neemt hij ook een groot deel van de team- en tactische besprekingen voor zijn rekening. ‘Mark van Bommel is een echte legende’, zegt routinier Tim Cahill, die zelf nog tegen de assistent-bondscoach heeft gespeeld. ‘Alle spelers kijken enorm tegen hem op, maar belangrijker: ze leren veel van hem. Mark is onze man onder de radar, hij heeft echt veel impact op ons team.’

De man onder de radar blíjft onder de radar, zeker nu duidelijk is dat hij volgend seizoen PSV zal gaan trainen als opvolger van de naar Fenerbahçe vertrekkende Phillip Cocu. Van Bommel wil iedere vraag daarover vermijden – al zijn energie is voor Australië – maar niettemin bereikt het nieuws van zijn aanstelling op vrijdagavond toch het Home of the Socceroos in Kazan. David Lowry, voorzitter van de FFA (Football Federation Australia) is toevallig aanwezig in het spelershotel en reageert in eerste instantie opgetogen, hij geeft Van Bommel een hand, maar realiseert zich dan het oproer in het trainingskamp van Spanje, waar Julen Lopetegui moest vertrekken toen hij bekend maakte de bond te gaan verruilen voor Real Madrid. ‘Ik zou je nu eigenlijk ter plekke moeten ontslaan, Mark’, zegt Lowry serieus. Dan, met een brede grijns. ‘But no worries. Congratulations.’
Mark van Bommel kan dit soort geintjes goed hebben, hij was er vroeger zelf ook niet vies van. Toen hij ooit met PSV in De Arena tegen Ajax speelde en zag dat zijn rivaal Rafael van der Vaart op de bank zou beginnen, vroeg hij aan z’n collega-international: ‘Jullie in de sterkste opstelling vandaag?’ Zo beweegt hij zich ook door het trainingskamp, waar hij een goede band heeft opgebouwd met de Australische spelers. Het duurde overigens wel even voordat het zo ver was. Toen duidelijk werd dat Van Bommel assistent-bondscoach zou worden onder Bert van Marwijk, hielden sommige internationals van Australië toch even hun adem in.

Ze herinnerden zich hun aanstaande assistent natuurlijk als voetballer van Barcelona, Bayern München en AC Milan, een winnaar die zich ook als zodanig gedroeg. Maar ze hadden hem óók leren kennen in zijn nieuwe rol. Twee keer waren ze hem tegengekomen vorig jaar, in Adelaide en Riyad. Vooral in Saoedi-Arabië was hij ze opgevallen, toen hij in een verhitte discussie raakte met bondscoach Ange Postecoglou en om zijn argumenten kracht bij te zetten een draaiende beweging voor zijn buik maakte. Postecoglou was inderdaad een kilo of wat te zwaar, maar voerde zo’n streng regime dat geen speler het in zijn hoofd haalde er iets van te zeggen. Dus konden de meesten de actie van Van Bommel wel waarderen. ‘Ik vind het bijna een eer om met zo’n man op het veld te staan’, zegt middenvelder Jackson Irvine.
‘Mark is in feite al zijn hele carrière trainer’, zegt Bert van Marwijk, ‘maar dat komt ook door de positie die hij innam in het veld. Ik was jaren lang linksbuiten, dan bemoei je je nergens mee, je vraagt de bal en gaat lekker pingelen. Tot ik op mijn 27ste op het middenveld kwam te spelen. Dan zie je om je heen wat fout gaat en probeert dat te repareren en te corrigeren, want je moet wel. Maar dan nog zal je als persoon veel meer in je moeten hebben om trainer te kunnen zijn. Ik weet nog dat we samen op de tribune zaten bij Bayern München-Borussia Dortmund en hoe de middenvelders Gündogan en Bender zo goed ten opzichte van elkaar bewogen dat ze Thomas Müller gewoon konden laten lopen, omdat-ie toch niet werd bereikt. Voor ons was dat een eye-opener. Aan de hand daarvan hebben we een visie ontwikkeld die best vernieuwend is en waarin Mark een grote rol speelt. Hij ontwikkelt zich razend snel en dat is begonnen in Saoedi-Arabië, waar hij al mijn assistent was. En ook nu levert hij met de rest van de staf een grote bijdrage in de manier waarop we willen werken.’
De assistent werkt harder dan hij praat in Kazan, maar over Denemarken, donderdag, morgen, de tegenstander in een nu al cruciale wedstrijd voor de Socceroos, wil Van Bommel wel wat vertellen. ‘Het klinkt misschien gek, maar zij zijn misschien wel een lastigere opponent dan Frankrijk. De Denen speelden vroeger altijd 4-4-2, met lange ballen, maar hebben nu de spelers om het anders te doen. Je zou ze wel een beetje kunnen vergelijken met ons: ook zij spelen als een team en willen werken als een team. Dat maakt ze lastig te bespelen, maar wij zullen de jongens zo goed mogelijk voorbereiden, zoals we dat ook hebben gedaan voor de wedstrijd tegen Frankrijk. En als we het niveau uit die wedstrijd opnieuw kunnen halen, weet ik zeker dat we een goede kans hebben tegen Denemarken.’

Baseman77 wijzigde deze reactie 25-06-2018 12:34 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
Denk dat van Bommel ook veel meer gezag uitstraalt dan een Cocu of een van Bronckhorst bijvoorbeeld. Dat zag je al in het veld toen hij speelde en lijkt mij logisch dat je dat ook terug gaat zien voor een groep.
Denk dat hij het prima gaat overnemen van Cocu, alleen een Brands gaat hij missen denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Bossie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:14:
Dat is een rol die van Marwijk ook wel kan invullen toch, is de familie weer kompleet.
Als Van Marwijk een officiële rol krijgt bij PSV, dan is dat als assistent (samen met de reeds aangestelde Dirkx).
John de Jong mag zich deze periode bewijzen als opvolger van Brands, waarna zowel hij als de directie bekijken of het wenselijk is om de tijdelijke invulling om te zetten naar een vaste invulling.

Blijven over de functies van HJO (Brood zou hierover in gesprek zijn, wat normaal gesproken betekent dat Van Marwijk als assistent komt) en van hoofd scouting (als John de Jong de nieuwe TD wordt).

Edit: Van Nistelrooij is net gepresenteerd als de opvolger van Van Bommel als trainer van PSV -19.

Baseman77 wijzigde deze reactie 25-06-2018 15:19 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Waar en wie dan?
Tot nu toe lijkt alleen Van Ginkel daarheen te gaan.
Veel roddelpers natuurlijk ;) maar ook VI.
Namen die al voorbij kwamen: Jorgensen, van Ginkel, Dost en Narsingh.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
Roma heeft Pastore voor 20 miljoen overgenomen. Ben benieuwd wat die transfer met de prijs van een ZIyech zal doen. Die schat ik toch een flink tandje minder in dan Pastore.

Denk dat Ajax zijn hand heeft overspeeld met hun vraagprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Dan blijft hij toch nog een jaar.
En de transfer markt is nog wel even open, kan van alles gebeuren.
En Pastore voor die prijs is een koopje, kan me voorstellen dat psg nog salaris doorbetaald waardoor hij voor Roma plots haalbaar was.
Moet je dat wel willen? Die gast was vorig seizoen al ongemotiveerd. Geeft al maanden aan dat het klaar is en dat ie de volgende stap gaat maken.

Als ie dan ineens nog een jaar eredivisie moet spelen zal m niet echt motiveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
Dan blijft hij toch nog een jaar.
Dat zou briljant zijn...Ten Hag met een totaal ongemotiveerde Ziyech en ander alphamannetje Tadic :D
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:17:
Ik zie hem de laatste weken niet negatief in de media en zie ook niet dat hij een breuk zit te forceren.
Je weet dat hij de laatste weken een WK aan het spelen was?
Ziyech heeft al meerdere malen aangegeven klaar te zijn in Nederland en weg te willen, hij heeft zelfs een keer gezegd hoe dan ook niet meer in Nederland te voetballen komend seizoen.

Als Ajax hem niet verkocht krijgt, dan hebben ze een groot probleem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Dat zou briljant zijn...Ten Hag met een totaal ongemotiveerde Ziyech en ander alphamannetje Tadic :D
En labiyad :o 8)7
quote:
[...]

Ziyech heeft al meerdere malen aangegeven klaar te zijn in Nederland en weg te willen, hij heeft zelfs een keer gezegd hoe dan ook niet meer in Nederland te voetballen komend seizoen.

groot probleem is weer het andere uiterste ;) contract loopt tot 2021 of 2022 geloof ik, dus mocht hij alsnog weg willen, zal hij toch weer gemotiveerd moeten zijn omdat anders niemand hem over wilt nemen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:55:
En inderdaad die Labyad er ook nog eens bij :). Ajax zal m wel verkopen ga ik vanuit. Maar niet voor dde prijs die ze voor ogen hebben. Als je voor 20/17 al een Pastore/Tadic kan kopen die zich uitgebreid bewezen hebben in de grote competities skip je een Ziyech die alles nog waar heeft te maken toch gewoon?
Tadic heeft schijnbaar een gelimiteerde transfersom in zijn contract. Pastore zijn contract loopt nog maar een jaar.
Verder zijn Pastore en Tadic een stuk ouder dan Ziyech.

Dus ja die verschillen zijn wel te verklaren.
Zie ook:
https://www.transfermarkt...ech/profil/spieler/217111
https://www.transfermarkt...adic/profil/spieler/36139
https://www.transfermarkt...tore/profil/spieler/55215

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Omdat hij op een WK zit betekend niet dat er geen contact is met de media.
En jullie blazen het allemaal op. Pas wanneer hij moeilijk gaat doen, dan is het een probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Tadic en Pastore zijn na hun contract dan wel zo goed als afgeschreven.
Van Ziyech hoop je dat hij zich ontwikkeld en je er na een paar jaar nog steeds plezier van hebt of winst op maakt. Daar betaal je ook weer voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
AZ draait prima. Doen eigenlijk altijd mee in de top 5 met degelijk beleid. En er zit nog groei in. Leuke ontwikkeling.

Ondertussen heeft Ziyech weer een keer duidelijk gemaakt dat ie klaar is in NL. Maar nu ligt het vooral aan kritische supporters (Maar die kritiek doet m echt echt echt heulemaal niets hoor!). Ben benieuwd wat voor idee hij heeft bij Italiaanse/Spaanse supporters, die zijn nog erger dan de NLse.

En eindelijk gebeurt er wat bij Feyenoord! Oh wacht, het is mogelijk gezeik :( Amrabat eist ongeveer een basisplaats, want anders "het slecht voor zijn ontwikkeling" :F

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 27-06-2018 09:34 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Echte bron, ajax.nl ;)
quote:
Ajax en Southampton akkoord over transfer Dusan Tadic
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Southampton FC over de overgang van Dusan Tadic naar Amsterdam. De aanvallende middenvelder komt momenteel nog met zijn nationale team uit op het WK in Rusland. Nadat dit toernooi voor Servië is afgelopen, reist Tadic naar Nederland om zijn persoonlijke afspraken over zijn 4-jarige overeenkomst met Ajax te vervolmaken.

De oud-speler van FC Groningen en FC Twente tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2018 en loopt tot en met 30 juni 2022. Ajax betaalt een transfersom van 11,4 miljoen euro, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal 13,7 miljoen euro. Tadic werd op 20 november 1988 geboren in Bačka Topola, Joegoslavië.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,De komst van Dusan Tadic betekent een flinke kwaliteitsimpuls voor onze selectie. Hij is op meerdere posities inzetbaar, zowel op het middenveld als voorin. Zijn ervaring is bovendien belangrijk voor de vele jonge talenten die we in de selectie hebben. Hij is een 'winnaar eerste klas' en dat soort spelers heb je er graag bij.''
'persoonlijke afspraken vervolmaken' :?

Betekent dat puntjes op de 'i' voor zijn situatie in Amsterdam en wat praktische zaken regelen? Of betekent het dat er simpelweg nog geen handtekening van hem op een contract staat?
Want dan laat ik de champagne nog even in de koelkast. :P

Gonadan wijzigde deze reactie 27-06-2018 16:13 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:
P.O. Box schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:27:
[...]

an sich wel, maar toch ook niet... het is koffiedik kijken maar Kluivert had wellicht over paar jaar meer op kunnen brengen dan nu, terwijl Tadic waarschijnlijk nauwelijks meer iets oplevert omdat hij "te oud" is...
desalniettemin: ik ben wel blij met deze aankoop (en ook met de door jou genoemde verkoop)
met haast 200 miljoen op de bank maakt het eigenlijk niet zoveel uit :P

Pagina: 1 2 3 ... 92

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True