Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 175.869 views

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Echt spannend was het dit jaar helaas niet. PSV was de meest stabiele ploeg in de Eredivisie en won in een directe wedstrijd met 3-0 van de enige concurrent Ajax. Voor PSV is het de 24ste landstitel in de historie. AZ maakt de top 3 compleet. Aftredend kampioen Feyenoord eindigde als vierde.
Tot de laatste dag was het ongekend spannend bovenin de Jupiler League. Fortuna Sittard, NEC en Jong Ajax konden kampioen worden. Jong Ajax is uiteindelijk kampioen. Het team van het duo Reiziger/Bogarde won de kampioenswedstrijd met 2-1. Fortuna promoveert direct. Verder promoveren ook De Graafschap en FC Emmen naar de Eredivisie. Dit gaat ten koste van Sparta en Roda JC.
De 100ste KNVB Bekerfinale was een prooi voor Feyenoord. De club uit Rotterdam vergrootte hiermee ook het trauma voor AZ. Veelvuldig geroemd voor het mooie voetbal, maar tegen de grote teams geen enkele keer thuis gegeven. Met 3-0 was Feyenoord te sterk voor de mannen van Van Den Brom.
En dat is de derde op rij. Een ongekende prestatie van Real Madrid. Liverpool was de tegenstander, maar was niet opgewassen tegen de koningen van de Champions League. Zeker na het uitvallen van Salah had Liverpool weinig in te brengen. De 2-1 van Gareth Bale is het vernoemen waard, een fenomenale omhaal.
Atletico Madrid heeft redelijk eenvoudig beslag gelegd op de Europa League. In de finale tegen Marseille was Atleti soeverein. De geroemde defensie van de Spanjaarden kwam geen moment in de problemen. Uiteindelijk wonnen ze met 0-3. Een mooi afscheid ook voor kind van de club Fernando Torres.

VAR - Video Assistant Referee

Dit jaar doet de VAR zijn intrede in de eredivisie. Op het afgelopen Wereldkampioenschap voetbal is er al succesvol mee gewerkt en dus vanaf dit seizoen ook te bewonderen in de Eredivisie.

De VAR zal de scheidrechter ondersteunen bij hun werk en kan op vier verschillende momenten ingrijpen:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
- Wel of geen directe rode kaart
- Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Bron: https://www.knvb.nl/thema...trage-2.0/video-assistent

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:28

Speciaal voor de mensen die wel eerst een foto willen zien voordat ze het geloven :P

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:17:
@PolarBear het verleden doet er niet toe bij zo'n reeks, dat staat al vast en doet niet mee in de kansberekening. Voor de komende wedstrijd is het simpelweg 50/50, ongeacht wat daarvoor gebeurd is.
Dat is mijn punt toch ook niet, voor de individuele loting is de kans inderdaad 50/50. Maar in een serie gezien is de kans dat je 4x achter elkaar een thuiswedstrijd loot kleiner dan alle andere resultaten (geen, 1, 2 of 3 thuiswedstrijden in een serie).
ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Het geeft geen zin om kansen bij elkaar op te tellen. Elk pad heeft een evengrote kans. Het is typisch het menselijke brein om patronen te herkennen waar die er niet zijn. Bij de volgende loting is de kans gewoon weer 50% en kan het dus zomaar weer gebeuren dat Feyenoord thuis speelt. Als je meent dat jouw logica opgaat dan zou ik als ik jou was snel gaan wedden op de loting want dan kan je haast niet verliezen.
Ik zeg niets over de voorspellende waarde van de afgelopen lotingen op de huidige loting. Dit staat op inderdaad op zich. Maar de kans dat Feyenoord (hoewel mij het daar niet over gaat) 4x achter elkaar thuis speelt is gewoon kleiner.

Net als met dobbelstenen gooien, hoewel de kans 1/6 dat je een 6 gooit (of een 5, of een 4) kan je prima 10 keer achter elkaar een 6 gooien, of zelfs 100 keer achter elkaar. Maar in de kans berekening is de kans dat het gebeurd (10x een 6 gooien) 1/610 of te wel:

En aangezien het voorbeeld van Feyenoord op kansberekening schaal een super kleine sample size is lijkt het super contra intuïtief. Maar dit is wel hoe de kansberekening werkt.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:31
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:30:
Wel heel opzichtig belchinezen dit hè.
:+

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:10:
[...]
En wonen in Catalonië is ook niet echt een straf.
[...]
Kunnen ze net zo goed de teambus het veld op rollen.
Misschien moeten ze die verschrikkelijke wedstrijd van Mourinho's Chelsea nog een keer terugkijken;

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:10

Gynnad

* * *

De opstellingen!
Jorgensen begint op de bank en bij Ajax dus Magallan centraal en Blind linksback.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Wij van de Verdonk fanclub zijn teleurgesteld :p
Had je een paar jaar eerder moeten zijn :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gelukkig staan we nog steeds boven Feyenoord!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Wat mij betreft het beeld van de dag:

https://tweakers.net/ext/f/GxkVIquWIrT2WcrFm1bmlBil/thumb.png

Frenkie liep overal achteraan vandaag. Elke modale speler was beter, elke iets bovenmodale speler kon hij helemaal niet bijhouden. Klagen, handen omhoog, scheidsrechter vastpakken, het mocht allemaal niet baten.

Ik wens hem nog veel succes in Barcelona. Het leek nergens op.

Again: gefelicifatpstaart met de verkoop, maar deze jongen hoort imho niet op dat niveau thuis. We zullen hem over 2 jaar wel zien ergens bij de Nr. 10 van Italie.

Nu alleen nog Overmars naar Zuid overhalen :+

PWM wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:08 (3%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-05 21:02
Vos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:48:
Als FC Emmen alles had gewonnen stonden die bovenaan!

Als he! Als...

Maar we staan keurig 14e *O*
Vos

AFCA
We staan 14e?

We staan 2e!

@nocalimero

We hebben ook al het record van de meeste landstitels en prijzen te pakken. Niemand zit op medeleven te wachten vrees ik 8)
Een wedstrijd tegen de Graafschap leerde bovendien dat je maar op 1 moment van het seizoen bovenaan hoeft te staan en dat is op de laatste speeldag.

Typhone wijzigde deze reactie 01-02-2019 09:10 (28%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:52:
[...]

Zoals ze ook geen rode kaart kregen in de 12e minuut, terwijl Fortuna er wel een hele makkelijke tegen kreeg? >:)

De intentie was toch de bal spelen? Uhm ... dit zal wel een foute hoek zijn ...
Dat Blom dit "niet kon zien" zeg, die stond er nog beter voor ... :X

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 03-02-2019 20:18 (8%)

• PolarBear
  • Niet online

• dutchgio
Het had 4-0 moeten worden, dan waren we van hem af geweest.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:15

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Komt Ajax nog goed weg met slechts 1 - 0 tegen. Wat is er toch gebeurt in de winterstop met de spelers?

Je kan wel een keer een slechte dag hebben, maar dit is zwaar onder de ondergrens. Er is hier maar 1 man hier verantwoordelijk voor en dat is ten Hag.

Ook de Jong opstellen, terwijl die last heeft van een blessure en een belangrijke wedstrijd op woensdag snap ik niks van.

Het was stuitend om te zien hoe Ajax aan het klungelen was toen Heracles fel startte aan de wedstrijd. Zodra er druk wordt gezet op Ajax stort het als een kaartenhuis in.
vuurtjih schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:42:
Zagen jullie Tom dat ook doen in de studio? _O-
https://tweakers.net/ext/f/mEvz33JSTOl29KScfEK6uNYf/thumb.jpg

tweakduke wijzigde deze reactie 09-02-2019 23:48 (22%)

• Typhone
St@m schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:17:
[...]

Lekker boeiend als die het al om die reden doet. Logischerwijs zie ik gewoon twee mensen die elkaar heel vaak tegenkomen en een praatje en een grapje maken.. klootzakken dat het zijn..
Je overdrijft het zo dat ik bijna dacht dat je het serieus meende. :>

Doe nu niet zo rebels over het zogenaamde grappen en grollen van een aardige man die notabene in zijn eerste CL wedstrijd rood kreeg en bij zijn afscheidswedstrijd met 2x geel = rood eraf moest. Wat een goedlachse aardige man die zijn collega's (die hij vaak tegenkomt) onder de zoden trapt.

En nu niet zo overdreven doen want je weet dondersgoed waarom hij daar staat te ouwehoeren met die 4e man. Daar worden geen grappen of niks verteld want anders hield hij in de tijd dat hij het eerder deed zijn hand niet constant voor zijn mond. Geen reden om 'goedlachse' grappen niet wereldkundig te maken toch, als uiterst gezellig man.

Van Bommel vertelt een grap maar niemand mag weten wat hij zegt:

Typhone wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:31 (9%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:22
The Independent heeft een goede foto op hun site staan inzake dat eerste doelpunt van Ajax:

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:22
PolarBear schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:43:
[...]
'
Het zou om buitenspel gaan en vandaar uit hinderen van de keeper (https://twitter.com/Champ...tatus/1095805860981469184). Buitenspel is niet te zien vanuit deze foto.
Dank hiervoor! :Y)

Betreffende foto uit die tweet:

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:14

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Ramzzz schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:53:
En iedereen die de laatste tijd 'niet thuis' gaf, gaf juist wat extra, om zo mee te kunnen doen.
Eigenlijk best wel jammer dat een team er niet week op week op week het beste uit zichzelf kan halen. Natuurlijk wil elke speler presteren op het grootste podium (champions league) en is dan de motivatie vinden stukken gemakkelijker dan dat je in Almelo een wedstrijd moet spelen.

Mijn inziens laten spelers juist hun karakter zien bij die kleinere vervelende wedstrijden die ook gespeeld moeten worden. De wedstrijden waar ze bijna niet kunnen verliezen (tenzij je er met grote cijfers kansloos vanaf gaat tegen Real Madrid) wordt alles gegeven terwijl ze de wedstrijd die ze enkel kunnen verliezen (punten laten liggen tegen Heracles) er veel minder inzet getoond wordt.

Natuurlijk werkt dit twee kanten op en is dit niet zo gemakkelijk als tegen jezelf en het team zeggen "Nu moeten we ook echt ons beste spel spelen tegen Heracles" maar een basisniveau nastreven en op zijn minst op voorsprong komen door tegen je max te geven is een basis. Dat je met 3-0 voorsprong gas terugneemt is ook begrijpelijk maar zorg dat je daar op komt.

Niet dat dit een uniek Nederlands syndroom is maar toch, het lijkt vanuit gemakzucht te komen en het zou het voetbal in Nederland stukken leuker maken om te kijken. (al is de winst van een underdog af en toe ook leuk)

Typhone schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Die schoten moet je niet te serieus nemen. Daar zitten heel wat afzwaaiers bij. Dat zei ik gisteren al hier, de tijd dat Galasek en Sneijder regelmatig een bal in de kruising jankten ligt ver achter ons.

Inderdaad, uiteindelijk is het 7 vs 8 schoten op doel. Puur alles wat richting doel geschoten wordt zegt niet bijzonder veel.

Napo wijzigde deze reactie 14-02-2019 11:29 (14%)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-05 22:59

Voor de supporters van de Graafschap, volgens de NOS zijn jullie nu de nummer 17 van de wereld. Congrats met het beter zijn dan o.a. Chelsea :+ |:(

• Typhone
De mooiste gif kan weer van staal gehaald worden door de kritiek van PEC en Gebrands:

• PolarBear
  • Niet online
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=347160
PEC Zwolle is een spoedeisende arbitragezaak gestart om de verplaatsing van het duel met Ajax aan te vechten. De KNVB gaf eerder deze week geen gehoor aan het verzoek van de club om de Eredivisie-wedstrijd alsnog op zaterdag 2 maart af te werken. De arbitragezaak lijkt de laatste mogelijkheid voor PEC om het besluit van de KNVB terug te draaien.
Tja, denk dat PEC zich beter druk kan maken om andere zaken. De Graafschap is niet altijd makkelijk, maar 0-3 thuis verliezen van ze, dan zou ik mij niet zo veel zorgen maken om het speelschema geloof ik.

Ze hebben de website bij PEC heel optimistisch ook nog maar niet geupdated.
https://tweakers.net/ext/f/kJUNkTzjwXliFUDokKoW53cZ/thumb.png

Totaal iets anders:
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1099748397635026944

PolarBear wijzigde deze reactie 24-02-2019 20:44 (20%)

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:56
hij kan weer!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Feyenoord vs Ajax
Feyenoord
Ajax
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401589&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Wie gaat er beslissend zijn?
Ajax
Feyenoord
Blom
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401591&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Zingo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:38:
Wauw, al die Ajax fans die meteen staan te schreeuwen.
Waar zag jij ze staan dan?
Sowieso had van de Beek gewoon rood moeten hebben, St. Juste kreeg de vorige klassieker rood voor minder.
Van Beek had rood kunnen krijgen, maar St, Juste kreeg de vorige klassieker geen rood?
Dat was de Klassieker daarvoor.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:30
Wisselen die Toornstra, wat een blinde joh

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 27-02-2019 22:04 (52%)

• PolarBear
  • Niet online
Ajax post dit op twitter:

Is de thuis/uit spelende club al bekend dan?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:53
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:28:
Ja, want dit soort incidenten gebeuren echt regelmatig. Gaap.
Nou het was in 1 seizoen, niet genoeg? _O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:39:
Ik weet de oplossing: Uitvak vullen met kinderen van de kidsclubs, zullen weinig scheldpartijen, vuurwerk praktijken, en sloopwerkzaamheden zijn dan. En die jochies en meiden hebben de dag van hun leven.

En als ze dan weer terug naar huis gaan, met z'n allen in de bus verstoppen vlak voordat je weer bij de parkeerplaats bent waar papa/mama staan te wachten :+
Van dit soort jochies?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:00:
[...]
Hij is al veel te oud voor het kindervak :p (want die foto dateert al van voor 2010 volgens mij)

Het is ondertussen alweer 4 jaar later (deze is van 2014) en het is nog steeds een kind. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
Gefeliciteerd PSV met het landskampioenschap trouwens. Het duurde nog akelig lang maar Lasse Schöne heeft z’n bek weer opengedaan en daarmee alles ‘gejinxed’.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Typhone
Deze pakt niemand mij ooit nog af 😁

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Typhone

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-05 18:55

Acties:
  • +6Henk 'm!

• toolkist
  • Laatst online: 16:36
Sorry, even geen tijd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 23:07

en Sergio zal wel een beetje spijt hebben van deze:

Wat, was, Ajax Goed!

3x3 wijzigde deze reactie 05-03-2019 23:09 (43%)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online

Acties:
  • +7Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:10

:+ :+

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
Ik heb uit betrouwbare bronnen deze foto gekregen :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Waarom zie ik die niet? :)

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:28

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz

_O-

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Gisteravond in Madrid:

Mooie overwinning van Ajax, nu afwachten wie de volgende tegenstander gaat worden in de CL.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:14

Bewijs dat de bal in was.

Zonder dollen heb ik echt genoten van Ajax gisteren. Nooit verwacht dat Ajax de winnaar zou worden, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het gaat ook leuk en spannend worden in de kwart-finale. Hopelijk loot Ajax een leuke tegenstander.

Dennis585 wijzigde deze reactie 06-03-2019 08:51 (10%)

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz

Acties:
  • +14Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Lekker nagenieten nog zeg, man man man O+

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Nederlandse club haalt voor het eerst in 23 jaar een kwartfinale. Media be like:

https://tweakers.net/ext/f/Yj1JTsUmhDj2OQ5MfBlxs4om/thumb.png

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:59
https://tweakers.net/ext/f/7kzWDLjAlD7t5TWcYiAhPldU/thumb.jpg

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Typhone
OPSLAGHOND schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Sinds vanmorgen de trotse vader van een vrouwelijke Ajacied, mijn vrouw kon het helaas niet ophouden tot 01- 04 ... :-(
Van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig moment ook om naar het ziekenhuis te mogen gaan trouwens, precies na de 1:4 tegen Real Madrid!

DM maar even waar deze heen mag :D

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:20
OPSLAGHOND schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Schoonfamilie is 60% NEC, 30% Feyenoord, 9% PSV. Enkel mijn vrouw is voor Ajax om maar van het gezeik thuis af te zijn. :+
Vrouwen hebben een ander Ajax in gedachten. Prima.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

En Tadic is speler van de week volgens de UEFA. Dat lijkt me wel op zijn plek :)

The current moment has been described as “post-truth,” which is a misnomer. The problem is that everyone has their truth and nobody admits doubt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Neymar wordt zo overgewaardeerd. Messi en Ronaldo hebben ook echt prijzen binnengehaald, maar wat heeft Neymar nou gepresteerd?
Een goede grasmat neerleggen :

:+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:10
OPSLAGHOND schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:55:
Moet toch even terugdenken aan de beelden van kunstgras golven door teveel water/slechte drainage. Van die "zwevende" delen. Was volgens mij nog bij een profclub ook.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
JST94 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:16:
Vooral een heel vak straffen omdat er een aantal (Waarvan je niet eens weet of ze op Vak S stonden) vuurwerk afstaken. Hup KNVB!
Lijkt me wel toch?

Overigens, wat een geouwehoer trouwens. Als het om deze fakkels gaat dan. Zodra er iemand overlijdt of herdacht wordt mogen dezelfde fakkels (niet eens Comet..) gewoon vastgehouden worden. Zodra het echter niet in samenspraak met de club gaat dan zijn die dingen opeens levensgevaarlijk en weet ik veel wat.

In ander licht bezien:
De man die in december 2018 vuurwerk gooide richting Ajax-keeper André Onana, heeft een stadionverbod van 7,5 jaar opgelegd gekregen van de KNVB. De FC Utrecht-supporter had eerder ook al een taakstraf van 150 uur gekregen van de rechter.
Feyenoord wordt bestraft met een heel vak maar een individuele gooier krijgt een laffe 7,5 jaar taakstraf (geen levenslang) opgelegd van de KNVB. Wat een farce.

Typhone wijzigde deze reactie 11-03-2019 14:27 (48%)

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:13

vuurtjih wijzigde deze reactie 13-03-2019 21:41 (21%)

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Yemoke
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-05 01:30

• Typhone
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:57:
[...]

Overigens denk ik wel dat PSV die pot in Amsterdam gaat winnen.

PSV die gaan winnen in Amsterdam? Ik zie het even niet gebeuren maar goed er zit een interlandperiode tussen en natuurlijk kunnen daar weer allerlei spelers geblesseerd raken. Ik zie ze niet zomaar even winnen in Amsterdam in hun huidige vorm. Daar zijn ze toch wel even heel erg veel te slecht voor uit de winterstop gekomen. Maar goed met de bus parkeren kom je ver.

Typhone wijzigde deze reactie 14-03-2019 13:06 (38%)

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:08
Gaat op twitter de ronde...

"Political correctness will be the downfall of western society"

• Napo

Napo

Vos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:46:
Hup Emmen *O* heel belangrijk potje.
Ik zat eens naar de stand te kijken na dit bericht maar inderdaad.
Wel bizar hoe groot de groep is die net boven de degradatiestreep zweeft :+

• Napo

Napo

toolkist schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Hij moet goed fluiten, niet een leuke wedstrijd ervan maken door de regels te verbuigen als het hem uitkomt.
Wel een beetje respect voor Gözübüyük hé

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Typhone schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:50:
VVV voetbalt zo fucking moeilijk. Elke bal inleveren, de vrije man niet zien. Verdedigen doen ze dan weer wel met hangen en wurgen. Maar die Seuntjes mag maar blijven staan. Schiet nu toevallig wel naast.

@Vos zeg die naam niet hardop. Ik erger me kapot aan die vent!
@Typhone Ralf Seuntjens bedoel je? Deze?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Typhone
Wie was die Ajacied ook weer die zijn huis ging poetsen als hij zenuwachtig was?

U bent welkom:

@PickleRick
Hulde voor die reactie :).

Typhone wijzigde deze reactie 17-03-2019 14:20 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

toolkist schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Dat is gewoon een geval van de scheids die de spelregels keihard negeert, daar mag wel over gezeken worden toch?
Er mag zeer zeker iets over gezegd worden al wordt het hier door sommige gebracht over er een groot onrecht aangedaan wordt. In andere wedstrijden gebeurt het niet (zoek maar na ;)) noch gebeurt het als er in de eerste helft weer eens 0 minuten wordt bijgetrokken indien er wel afdoende redenen voor zouden zijn.

Minimale speeltijd is helaas sowieso een farce met de huidige opzet en de enige oplossing gaat zuivere speeltijd zijn. Iets wat ik niet snel zie gebeuren. De extra speeltijd blijft voor mij een onderbuikgevoel van de scheidsrechter dus ook eerder en/of later affluiten dan wat ze eerder voelde blijft net zo discutabel.

Waarom was het nu +2 minuten en niet +1 of +3?

Wie weet gaat de muur stand houden _O-

Napo wijzigde deze reactie 17-03-2019 14:28 (6%)

• Napo

Napo

Ik dacht dat je weg was :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Nee natuurlijk niet, die zetten alles vol op de beker
Onderstaande beker bedoel je?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DoeEensGek
Gister aanwezig in de Johan Cruijff ArenA, daar om dus Nederland - Duitsland te mogen bijwonen.
Een stel prima plaatsen op de 2e ring vooraan schuin tegenover het uitvak. Prima zicht op de wonderschone kansen van Babel... die hij dus niet wist te verzilveren. Nu we het over Babel hebben, wat was die slecht gister, hij miste 2 100% kansen, maar nog erger hij verprutste meer momenten, liep verkeerd of buitenspel. Soms gewoon te lui om gelijk weer terug te lopen als Nederland gelijk druk zette en de bal veroverden. Ergens halverwege de eerste helft kwam de tribune al tot de conclusie Babel moest eruit. Ondertussen zagen we wat warmlopers beneden dus dat zou wel goed komen toch. Aan de andere kant vielen 2 doelpunten, waarbij wij concludeerde dat er 2 kansen waren en 2 doelpunten maar de Duitsers het er wel lastig mee hadden. Het ging niet allemaal van zijn leien dakje. Nederland was niet kansloos maar er moest wat veranderen, Babel was een stoor zender geworden en rechts achterin hadden we vooral last een buitenspeler die naar binnen trok en scoorde. Dat laatste verdenk ik vooral het midden veld van niet slim mee verdedigen.

https://tweakers.net/ext/f/CqLlqEejjWgcidfMh2xgI548/thumb.jpg

2e helft kwam vrij snel positief op gang gelukkig. Schijnt dat Babel gewisseld was. (Had ik al gezegd dat die slecht speelde? Nee nou echt zeer slecht :'( .) Goed we hebben 2 prima koppers. Hoge ballen verdedigen moet geen probleem zijn, en scoren uit corners moet toch ook wel een belangrijk detail van dit elftal gaan worden! Memphis doet trouwens bijzonder veel werk in dit oranje! Ben zeer positief over hem, ik hoop oprecht dat we een slimme speler gaan vinden die voorin met hem mee kan voetballen! Een slimme spits. Hij loopt echt continu de tegenstander dwars, heerlijk om te zien. Zichzelf beloond met een goaltje (y) .

Dan nog het publiek... Wat een drama blijft het. :| Bij de f-side zat een club heerlijk te zingen, alleen het vocabulaire is niet heel groot. Iedereen gaat braaf zitten, zit weinig beleving in. Een deel is bezig met zijn Instagram te updaten, andere deel belt moeders om te vragen hoe het gaat. Nee het blijft -O- <-- dit publiek.

Ook het oppeppen heeft geen zin. Best jammer. :/ Ondanks dat er toch verbetering is ten opzichte van jaren geleden, toen was het meer een kidsclub. Nu op naar het zomers toernooitje. Was vermakelijk alleen jammer dat de Duitsers op zijn psv's wonnen. }) Ben er positief gesteld over oranje, Achterin zit knor, Middenveld valt nog wat aan te sleutelen alleen voorin moet echt een ander dan Babel...

Oh en scheids is een flapdrol. :Y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
Normaal 54bpm...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Voor het eerst sinds 25 augustus weer de mogelijkheid om koploper te zijn! 😎

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Een meer dan prima counter door de aanhang van Emmen overigens.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:37

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:39:
ps hoorde net op radio 1 in de auto dat Ajax al eerder dit seizoen een paar uur 1e stond.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone
Zo vanochtend maar even de speech bijgewoond :+

Dat gaat er hard op in de wedstrijden. Werd ook mooi uitgelegd (zaten veel PSV'ers in de zaal) waarom het geen penalty was bij Blind en Lozano.

• toolkist
@Qu3st

Nergens exceptioneel goed in dus volgens (de scouts van) FM, maar wel heel degelijk.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Typhone schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:29:
[...]

Ja maar kijk eens hoe platgeslagen de competitie is. Vanaf plek 8 tm 17 is het relatief dicht bij elkaar. Daarboven nog enkele uitschieters en dan nog PSV en Ajax. Slechte nivellering.
Case in point, even een grafiekje in elkaar gedraaid, bijgewerkt tot de tweede goal zojuist van Feyenoord, en uitgaande dat ze gaan winnen :)

En het actuele doelsaldo:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:40
Ankona schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:53:
[...]

Niet mee eens. Los nog van het feit dat in de ED de niveau verschillen niet zo groot zijn als veel mensen denken. (Rechterrijtje clubs pakken best vaak punten tegen de toppers, los van Ajax en PSV staat alles verrassend dicht op elkaar)
Daarnaast is een competitie met weinig teams gewoon saai. De magie van een topper gaat eraf als er nog drie herkansingen zijn. Verder is het mooi dat zoals nu elke regio wel vertegenwoordigd is met een lokale trots.

Lekker houden zo, eerder naar 20 dan naar 16 clubs. Wel die doordeweekse speelrondes afschaffen.
Ik heb jou claim eens even geprobeerd te toetsen aan de hand van de afgelopen 18 seizoenen (vanaf de eeuwwisseling dus) eredivisie. Hieronder een grafiekje van het gemiddeld aantal punten wat een ploeg heeft gehaald in de eredivisie, waar je toch duidelijk kan zien dat er 2 toppers zijn, een flink aantal middenmotors en een groep clubs die standaard mogen stoeien in de playoffs.

D3-profiel || WoT stats || 3240 Wp op het oosten

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:58

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Jawel, hangen wel netten toch? Of alleen bij risico-wedstrijden?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Daan XVII
  • Laatst online: 10:54
http://screenshot.cz/WT/WTY64/vitpsv.jpg

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Typhone

Zo dat ‘record’ zijn we kwijt. :*)

@ElPaco 7 kleuren dekt de lading niet. Ik zie er hier meer liggen ;).

Typhone wijzigde deze reactie 07-04-2019 18:42 (23%)

• Typhone
Gunner schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:54:
De dames hebben er zin in. 3-0 na 20 minuten.
Teletekst zegt dat ze tegen niemand spelen...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vlassie1980
Tottenham heeft trouwens wel een vet mooi stadion gekregen zeg, mag wat kosten maar dan heb je ook wat.

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 08:26
PWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:49:
[...]

Zeker, hoeven we ook niet moeilijk over te doen. Heb er geen enkele behoefte aan dat Ajax nog 40 miljoen gaat uitlopen op Feyenoord (waarna het gat een miljoenmiljard is :+ ). Maar 8-0 hoeft niet hoor :p
Financieel gezien is de schade toch al niet meer te overzien. :P

Yogibeer wijzigde deze reactie 10-04-2019 14:55 (6%)

• Vlassie1980
Misschien kan hij een vrije trap erin rossen :)

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 10-04-2019 21:33 (17%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Noiz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:23:
Wat maakt dat bepaalde clubs vele malen meer zouden moeten krijgen uit tv-gelden?
Nou, bijvoorbeeld dat veel meer mensen een Fox-abbonnement afsluiten om die club te kunnen zien. Dit zijn de kijkcijfers van de eerste seizoenshelft, gemiddeld per wedstrijd.

Over 17 wedstrijden dus 2.28 miljoen kijkers voor Fortuna. Daarvan kun je ongeveer de helft toerekenen aan de wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV.

The current moment has been described as “post-truth,” which is a misnomer. The problem is that everyone has their truth and nobody admits doubt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Voor de geïnteresseerden, een nieuwsbericht van de BBC van november 2018 hoe de nieuwe TV deal voor Schotland zich verhoudt tot 'vergelijkbare' competities.
In miljoen pond:

Uit een onderzoek van Deloitte:

Lichtgroen zijn 'matchday' inkomsten (kaartverkoop etc), donkergroep TV gelden, "geel" sponsoring en blauw overige commerciele inkomsten.

toolkist wijzigde deze reactie 12-04-2019 11:38 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoeEensGek

Dit artikel stond vorige week in het ajax krantje maar geeft wel een aardig inzicht waarom ze nu zo hard bezig zijn het vuurwerk aan te pakken in de Nederlandse stadions. Verwacht dat dit ook gaat gebeuren in de bekerfinale, lijkt wel of er teveel gezocht wordt naar de ideale supporter. Het heeft toch wat die sfeer.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

:D Deze foto is wel heeel suggestief.

Maar ach, jonge keeper, maakt een inschattingsfout, kan gebeuren. Kan alleen maar beter worden, de basis is goed ;) . Stekelenburg en vd Sar braken pas door op z'n 22e, Cillessen begon ook op de bank en werd pas 'basis' op z'n 24e. Met z'n 19 jaar heeft Scherpen nog even voordat ie er 'moet' staan :Y)

Voor Emmen: Hoop dat ze erin blijven. Het geld voor Scherpen kunnen ze uitgeven aan een betrouwbare doelman die punten pakt :P

AGee wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:03 (12%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Typhone
Ik mis het weer hoor. Wat is dat toch wennen wedstrijden op zaterdagavond :(

Ziggo app weigert dienst helaas...

Dat Feyenoord brengt zich weer eens goed in de problemen.

Typhone wijzigde deze reactie 13-04-2019 22:14 (13%)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei P30 lite

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True