Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 69
Acties:
  • 176.343 views

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Echt spannend was het dit jaar helaas niet. PSV was de meest stabiele ploeg in de Eredivisie en won in een directe wedstrijd met 3-0 van de enige concurrent Ajax. Voor PSV is het de 24ste landstitel in de historie. AZ maakt de top 3 compleet. Aftredend kampioen Feyenoord eindigde als vierde.
Tot de laatste dag was het ongekend spannend bovenin de Jupiler League. Fortuna Sittard, NEC en Jong Ajax konden kampioen worden. Jong Ajax is uiteindelijk kampioen. Het team van het duo Reiziger/Bogarde won de kampioenswedstrijd met 2-1. Fortuna promoveert direct. Verder promoveren ook De Graafschap en FC Emmen naar de Eredivisie. Dit gaat ten koste van Sparta en Roda JC.
De 100ste KNVB Bekerfinale was een prooi voor Feyenoord. De club uit Rotterdam vergrootte hiermee ook het trauma voor AZ. Veelvuldig geroemd voor het mooie voetbal, maar tegen de grote teams geen enkele keer thuis gegeven. Met 3-0 was Feyenoord te sterk voor de mannen van Van Den Brom.
En dat is de derde op rij. Een ongekende prestatie van Real Madrid. Liverpool was de tegenstander, maar was niet opgewassen tegen de koningen van de Champions League. Zeker na het uitvallen van Salah had Liverpool weinig in te brengen. De 2-1 van Gareth Bale is het vernoemen waard, een fenomenale omhaal.
Atletico Madrid heeft redelijk eenvoudig beslag gelegd op de Europa League. In de finale tegen Marseille was Atleti soeverein. De geroemde defensie van de Spanjaarden kwam geen moment in de problemen. Uiteindelijk wonnen ze met 0-3. Een mooi afscheid ook voor kind van de club Fernando Torres.

VAR - Video Assistant Referee

Dit jaar doet de VAR zijn intrede in de eredivisie. Op het afgelopen Wereldkampioenschap voetbal is er al succesvol mee gewerkt en dus vanaf dit seizoen ook te bewonderen in de Eredivisie.

De VAR zal de scheidrechter ondersteunen bij hun werk en kan op vier verschillende momenten ingrijpen:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
- Wel of geen directe rode kaart
- Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Bron: https://www.knvb.nl/thema...trage-2.0/video-assistent

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Gauw scrollen en posten, op naar pagina 2. *O*

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:18
Deadsy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:54:
Betreffende het standbeeld voor Overmars (mocht het bedrag kloppen).

Gaan we voor een buste, of voor een volledig standbeeld waarin hij een drie delig pak aanheeft, dikke sigaar in de mond etc.
Borstbeeld is wat klein bij Marc :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:41
Martinusz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Borstbeeld is wat klein bij Marc :+
Ok, we gaan dus voor het volledige standbeeld. Zullen we hem ook nog een hoge hoed op zetten?

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:18
Deadsy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Ok, we gaan dus voor het volledige standbeeld. Zullen we hem ook nog een hoge hoed op zetten?
Dan wel zo'n hoge hoed met een sleuf erin waar allemaal geld in kan, zonder dat het eruit gaat? /flauw

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:04
Standbeeld voor de man die geld in het laatje tovert, maar prijzen? ho maar

Wij hebben nog wel een TD die prijzen pakt in de aanbieding. Hoeft niet duur te zijn. :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Baseman77 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:55:
De loopjongen van Overmars geloven of de VI, niet zo'n moeilijke keuze.

PS: Apart dat je zelf ook aangeeft dat Verweij graag de hoogste (te hoge) bedragen gebruikt (zie o.a. die zogenaamde 50 miljoen die Monaco op Dolberg geboden zou hebben), om vervolgens mij te verwijten dat ik Verweij niet geloof. Het (recente) verleden telt bij jou niet?
Typisch dat je de smiley weer compleet negeert. Kan je nu echt nooit eens een beetje luchtig doen? Het is maar voetbal hoor. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Deadsy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:54:
Betreffende het standbeeld voor Overmars (mocht het bedrag kloppen).

Gaan we voor een buste, of voor een volledig standbeeld waarin hij een drie delig pak aanheeft, dikke sigaar in de mond etc.
En overal puilen de bankbiljetten uit dat pak. :7

go forget who we are, yeah

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Als morgen verliezen betekend dat er een nieuwe (reserve)keeper aangetrokken zal worden, dan juich ik voor Heerenveen. Waardeloze bekers heb ik ook zat in mijn kast staan.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Het nieuws van Frenkie ontbreekt nog hier!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:19:
Ben nu wel benieuwd wat De Ligt dan zou moeten kosten ...
Ligt eraan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Barcelona betaalt 75 miljoen euro voor Frenkie de Jong

Hackus wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:21 (4%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dacht dat jij geen humor had. :9

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Eigenlijk best wel een beetje kut, dat ze De Jong nu pas verpatsen, nu Willem II net Sol moest laten gaan, die hadden 'm wellicht kunnen behouden, met het geld dat Ajax aan hen moet overmaken. 8)7
OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Dacht dat jij geen humor had. :9
Valt tegen hè?

Ramzzz wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:23 (31%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:20

dvdkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:15:
[...]
Ik zoek nog naar een sarcasme-smiley. :P
In dit geval achtte ik het niet echt nodig; dacht dat het zelfs voor de Sheldons onder ons wel te herkennen zou zijn ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:24
Krijgen we nu een grote foto van Frenkie in de TS?

Mooi bedrag hoor. ;)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Leon Zwiers
Leuk voor Ajax. Leuk voor de Jong. Maar ik snap de enorme prijs niet zo. Ik zie meer potentie in de Ligt. Maar goed. Ajax haalt hier wel even een enorme bizarre klapper binnen.

Zie die 86 max nu ook. Maar dat is natuurlijk no way zeker.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:32 (15%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:31:
Leuk voor Ajax. Leuk voor de Jong. Maar ik snap de enorme prijs niet zo. Ik zie meer potentie in de Ligt. Maar goed. Ajax haalt hier wel even een enorme bizarre klapper binnen.

Zie die 86 max nu ook. Maar dat is natuurlijk no way zeker.
Zeker als je meeweegt hoe ongelooflijk weinig hij überhaupt gespeeld heeft.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:31:
[...]

Nounou wat zaten ze er ver vandaan, 86 of 90. Jaloers? ;)
Las ergens (volgens mij nu.nl) dat 90 miljoen meer was dan alle uitgaande transfers van Feyenoord vanaf 2014 tot nu.
Een enorm verschil in cijfers, maar dat verschil zou met 43 miljoen voor Neres, 50 miljoen voor Dolberg en 70 miljoen voor De Ligt en € 10,- € 5,- voor Lamprou etc. etc. nog wel eens veel groter kunnen worden. O-)

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:40 (1%)
Reden: Lamprou's prijs is gedaald!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:35:
[...]

Las ergens (volgens mij nu.nl) dat 90 miljoen meer was dan alle uitgaande transfers van Feyenoord vanaf 2014 tot nu.
Een enorm verschil in cijfers, maar dat verschil zou met 43 miljoen voor Neres, 50 miljoen voor Dolberg en 70 miljoen voor De Ligt en € 10,- voor Lamprou etc. etc. nog wel eens veel groter kunnen worden. O-)
Ik denk dat Overmars de ultieme TD-fluisteraar is, en ik vraag me echt serieus af, of al die voor heel veel geld vertrokken spelers werkelijk hun voorspelde top-carrière gaan waarmaken.

De bedragen gaan te hard, het aantal werkelijk geslaagde spelers te laag.

Als je dit vergelijkt met alle transfers uit het verleden, dan is er sprake van een hyperinflatie van heb ik jou daar.

Dit moet haast wel een piramide van zeepbellen zijn...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:39:
[...]

FTFY. Oké zal er € 5,- van maken. ;)
Verpatsen aan Utrecht?

Advocaat had vorig jaar Bij Sparta ook een kleine keeper, maar dat ging best goed. :+

Vraagprijs: een broodje kroket.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Zo, het is dus officieel. Ik zie het nog steeds niet, maar lekker en ik hoop dat hij het waar maakt! Wat een markt. Ik vond een Eriksen veel verder die voor een lullige twaalf of dertien miljoen vertrok toen.

go forget who we are, yeah

• Leon Zwiers
Deadsy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:42:
[...]
De kleinere clubs in de grote competities die kunnen echt kapot gaan hieraan.
Stel je voor dat over x aantal jaar het nieuwe TV gelden contract in de Premier League een flink stuk lager uitvalt, terwijl al die clubs hun uitgaven patroon hebben aangepast aan het huidige contract, en wanneer het nieuwe contract komt zitten hun nog een paar jaar vast aan de contracten van hun spelers.
En als de zeepbel geploft is, is de NL competitie plots zo gek niet meer. Al die europese topclubs hebben ineens geen budget meer om alles maar te kopen en het NL beleid levert ineens na al dat gespaar en focussen op opleiden best een prima positie op.

Ik vraag me alleen af of die bel ooit gaan knappen. Er zijn genoeg lui die er baat bij hebben de boel zoals het nu gaat intact te houden. Als ze eens starten met het aan banden leggen van de sjeiks en de makelaars.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18:29

Speciaal voor de mensen die wel eerst een foto willen zien voordat ze het geloven :P

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:48:
Speciaal voor de mensen die wel eerst een foto willen zien voordat ze het geloven :P
Dat is overduidelijk Henkie de Jong, de neef van ...

• Deadsy
snmght schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:47:
Zo, het is dus officieel. Ik zie het nog steeds niet, maar lekker en ik hoop dat hij het waar maakt! Wat een markt. Ik vond een Eriksen veel verder die voor een lullige twaalf of dertien miljoen vertrok toen.
Ajax had een aparte deal met hem. Zijn contract liep af, hij verlengde toen met 1 jaar en maakte de afspraak dat hij weg kon voor een lager bedrag.
Maar voor de rest volledig gelijk, hij was veel verder en Tottenham mag gewoon nog wat geld overmaken als cadeau.

@Leon Zwiers
Zodra ze erachter komen dat mensen niet nog meer geld willen betalen voor wedstrijden etc dan gaan de bedragen omlaag.
Bij de Britse TV licentie was het vooral dat er 2 zenders aan het bieden waren die de licentie wilde hebben maar tegelijkertijd absoluut niet wilde dat de ander de rechten zou krijgen.
En vooral dat laatste heeft denk ik voor veel geld gezorgd.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:23

Gynnad

* * *

De belangrijkere vraag is, wat gaat Ajax met dat geld doen. Gaat er deze winter al wat gebeuren of moeten we wachten tot in de zomer..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:12:
De belangrijkere vraag is, wat gaat Ajax met dat geld doen. Gaat er deze winter al wat gebeuren of moeten we wachten tot in de zomer..
Een seizoen lang gratis (evenementen-) bier in de Arena!
En de rest oppotten!!
Dan wachten totdat Feyenoord een definitief plan heeft voor een stadion en is begonnen met bouwen (2032)
En dan de Johan Cruijff Arena 2.0 aankondigen met 14 plaatsen meer dan het max. aantal toeschouwers van stadion De Kuip 2.0.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:23:
[...]
Zodat ze tegen nog meer lege stoelen aan kunnen kijken in Amsterdam? :+
Bij Ajax kijk je niet naar de stoeltjes, maar naar de wedstrijd. ;)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:23

loewie1984

music addict! pizza monster!!

En dan nog zal Ajax het laatste lachen, ok dan koop je een speler niet voor 3 miljoen maar voor 5 miljoen. Voor iedere club buiten Ajax, Feyenoord en PSV is dat de seizoensbegroting voor misschien wel meer dan 1 jaar. Dan ben je toch blij?

discogs

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Overmars bevestigd net op het eigen YouTube kanaal dat het de 86 miljoen zeker is :o

YouTube: Overmars blij met keuze Frenkie voor Barcelona

• Leon Zwiers
Lekker. Twente uit de Beker. Mooi gedaan van Wilhelm 2

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Ergens wel jammer, nu kunnen zij zich volledig gaan focussen op de competitie ...
Ach laten we hopen dat ze dat ook verknallen.
Is toch wel aardig wat concurrentie in de KKD

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:23:
[...]Zodat ze tegen nog meer lege stoelen aan kunnen kijken in Amsterdam? :+
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:52:
En de Kuip is ook nog halfleeg. Mooi.
_O-

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 23-01-2019 21:06 (5%)

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
En de Kuip is ook nog halfleeg. Mooi. Laat ze het maar merken dat shit aan is.
Nou, dat had ook met prijzen te maken. Ze hebben geprijsd alsof het een halve finale tegen Ajax was.

Ik heb gekeken, was 52,- voor een kaartje op lange zijde 7(8)7

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Meen je niet? Op een doordeweekse dag met zo'n tegenstander zulke prijzen? :X

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Fuuuuuu. Mr respect staat te fluiten in de Kuip. Waarom is die debiel niet geschorst?

Dit gaat verloren worden. Fortuna staat gewoon weer beter te spelen. Kansloze Gio met precies dezelfde kansloze opstelling als tegen Zwolle.. 8)7 En de Kuip is ook nog halfleeg. Mooi. Laat ze het maar merken dat shit aan is.
Het is gênant dat van Bronckhorst doodleuk opnieuw met zowel Clasie als vanPersie aan treedt op het middenveld. Beiden brengen verdedigend veel te weinig. En dat laat zich zien, ook weer in deze wedstrijd. Clasie is te traag en verliest te veel fysieke duels en van Persie is meer spits dan middenvelder.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Eens. Ajax heeft nu het probleem dat iedereen de hoofdprijs aan ze gaat vragen. Met zulke inkomsten mogen ze best bloeden als ze iets willen
Haha dat hangt echt niet van deze transfer af hoor. Men vraag toch altijd al de hoofdprijs. :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wellicht teamorders opstellen. Berghuis en Vilhena mogen niet van meer dan drie meter afstand op doel schieten.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Teamorder voor de directie dan: Van Geel en Van Bronckhorst vanavond naar huis.

• Deadsy
dr.lowtune schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:00:
Dat waren ze denk ik sowieso wel van plan

• Terranova
dr.lowtune schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:00:
Oh god, laat Feyenoord vanavond dan maar winnen :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Respect!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
repeP schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Feyenoord moet ff die wedstrijd van Feyenoord O16 tegen Ajax O16 terug kijken, op De Toekomst van afgelopen weekeinde.
Of Ajax die van O13 tegen Feyenoord 013. Nietszeggend statement dus ;)

• Leon Zwiers
toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:10:
Onbegrijpelijk dat ze hem dit niet zelf laten beoordelen
Dat snap ik nog wel. Hij doet toch wat ie zelf wil.

Maar dik grappig. Dat van Lamprou was dus geen pingel en dit wel? Opzouten met die VAR dan maar.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 23-01-2019 22:12 (18%)

• toolkist
  • Laatst online: 17:00
Hengbers_92 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Of Ajax die van O13 tegen Feyenoord 013. Nietszeggend statement dus ;)
Laat em joh, voor succes van Feyenoord tegen Ajax moet ie zo ver terug de jeugd in... :D

• Leon Zwiers
Maar wel 3-1. Dat is wel gespeeld. Zondag wordt iig een slachtpartij. Kan wel eens 0-5 worden voor Ajax

• Deadsy
ph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:29:
[...]

Gio wordt creatief. Dezelfde wissel als altijd maar dan 5 min later.
horloge is gewoon kapot

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Vermeer, Verdonk, van Beek, St. Juste, die hebben wel aardig gespeeld vanavond.

Clasie zou er goed aan doen in het vervolg te gaan sjoelen in plaats van voetbal proberen te spelen.

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
Zoals verwacht de overwinning van Feyenoord. Volgende ronde Feyenoord-Willem II/AZ/Heerenveen.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18:29
Net nog even een berekening gemaakt hoeveel Frenkie de Jong Ajax oplevert per minuut dat hij heeft gespeeld voor Ajax.
In deze berekening heb ik meegeteld:
  • Dat hij alle resterende 16 wedstrijden in de Eredivisie volledig speelt.
  • Dat Ajax tot finale KNVB beker komt en dat er geen enkele verlenging is, en Frenkie dan deze wedstrijden volledig speelt
  • Dat Ajax niet verder komt dan tegen Real Madrid en dat hij deze wedstrijden ook volledig speelt.
  • Ik heb de volledige transfersom van €86 miljoen gerekend, maar niet wat Ajax aan RKC en Willem II moet afstaan.
Dan kom ik uit dat Frenkie de Jong per minuut dat hij voor Ajax heeft gevoetbald €20112,25 heeft opgeleverd.
Zo'n bedrag verdien ik niet voor mijn werkgever per minuut.... Ik vind het nog steeds een bizar bedrag!

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-10 12:39
Nou, weer een ronde verder gebekert. Nu al zin in de loting. Zit al klaar met mn bak popcorn voor wanneer Feyenoord een thuiswedstrijd loot. In ieder geval hebben we 50% kans op een thuiswedstrijd. :D

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Tappen ze zure koffie op je werk? :X Het zit in ieder geval wel diep.

JanW wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:09 (31%)

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
P.O. Box schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:42:
[...]

volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....
Ehm nee. Stel dat je 4 wedstrijden speelt en de kans is 50/50 dat je thuis loot. Dan heb je

altijd thuis als kans
AAAA

altijd uit als kans
BBBB

Half thuis / half uit is
ABBA
ABAB
BABA
BAAB

Anders
ABBB
AAAB
BAAA
BBAB
etc

Je hebt maar een scenario waar je alles thuis (of uit speelt) terwijl je bij 4 wedstrijden al 4 scenario's hebt waarbij half/half speelt.

• Terranova
ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Pff, vermoeiend, elke keer hetzelfde liedje. Zonder bekerfinales mee te rekenen speelt Feyenoord 61 van de laatste 121 bekerwedstrijden thuis. Waar was deze hardnekkige non-discussie toen Feyenoord steeds uit lootte? Elke mogelijke uitkomst als je 121 lotingen gaat loten heeft een evengrote kans. Het simpele feit dat daar een bepaald resultaat uitgerold is maakt niet dat de kans op dat resultaat groter of kleiner was dan een alternatief.

Ajax loot weer veel vaker amateurs. Ook puur toeval. Als Ajax de halve finale haalt is de kans slechts 1 op 4 dat ze amateurs loten, laat die amateurs dan lekker thuis in de Kuip spelen. Bij PSV of elke andere club is er ook wel ergens een opvallende loting te vinden.
Die spelen elke twee weken toch al thuis in de Kuip? :+

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:33
PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:37:
Punt 1 ik heb het nergens over Feyenoord.
Punt 2 de kans op de serie AAAA of AAAB of AABB of ABBB is inderdaad hetzelfde.
Punt 3 de kans op een serie alleen thuis spelen AAAA is kleiner dan helft thuis helft uit want dat is niet alleen AABB maar ook ABBA, BAAB en BBAA. Dus de kans dat je in een serie van 4 wedstrijden 4 keer thuis speelt is kleiner dan dat niet doen.

Stel je hebt een munt en die gooi je twee keer op. De kans dat je twee keer munt gooit is 25%:
KM
MM
KK
MK
Het geeft geen zin om kansen bij elkaar op te tellen. Elk pad heeft een evengrote kans. Het is typisch het menselijke brein om patronen te herkennen waar die er niet zijn. Bij de volgende loting is de kans gewoon weer 50% en kan het dus zomaar weer gebeuren dat Feyenoord thuis speelt. Als je meent dat jouw logica opgaat dan zou ik als ik jou was snel gaan wedden op de loting want dan kan je haast niet verliezen.

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
@Hackus kun je niet ff een programma'tje erin gooien voor vanavond :+
misschien stopt dat het geleuter over kansberekeningen 8)7

• Deadsy
ph4ge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:45:
Gio weg na dit seizoen. Kijken of we een Koeman (beter na bekendmaking vertrek) of Rutten (totale ineenstorting) scenario krijgen.
Dit is een stap, maar je hebt er zo weinig aan als de rest mag blijven zitten.

Zal wel vd brom worden of Fraser.

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:36

T-MOB

Echte chocomel eerst!

PolarBear schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:52:
[...]
Net als met dobbelstenen gooien, hoewel de kans 1/6 dat je een 6 gooit (of een 5, of een 4) kan je prima 10 keer achter elkaar een 6 gooien, of zelfs 100 keer achter elkaar. Maar in de kans berekening is de kans dat het gebeurd (10x een 6 gooien) 1/610 of te wel:

[Afbeelding]

En aangezien het voorbeeld van Feyenoord op kansberekening schaal een super kleine sample size is lijkt het super contra intuïtief. Maar dit is wel hoe de kansberekening werkt.
Maar de kans dat je 10x achter elkaar 6 gooit is op het moment dat je al 9 keer 6 gegooid hebt gewoon 1/6e. Dat is ook gewoon hoe de kansberekening werkt ;)

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:36
Kan iemand uitsluiting geven over het volgende:

Kramer nu terug bij FC Utrecht, heeft in zijn laatste wedstrijd voor Sparta rood gekregen en 7-8 wedstrijden schorsing. Moet hij deze schorsing nu bij FC Utrecht uitzitten voordat hij weer mag spelen?
Hij heeft in de tussentijd in het buitenland gezeten, lijkt mij niet dat dat een reden is om het resterende geschorste wedstrijden te laten vervallen.

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
T-MOB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Maar de kans dat je 10x achter elkaar 6 gooit is op het moment dat je al 9 keer 6 gegooid hebt gewoon 1/6e. Dat is ook gewoon hoe de kansberekening werkt ;)
Dat is ook zo (en heb ik ook nergens ontkend) maar ik reageerde op:
volgens mij begrijp jij niet hoe kansrekening werkt... de kans op alles thuis is precies even groot als op de helft thuis en ook precies even groot als niets thuis... en alle smaken er tussenin....
En dat is gewoon niet waar in een serie.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
'Europese topclubs op de stoep voor De Ligt'
De strijd om Frenkie de Jong is voorbij, maar Paris Saint-Germain is voorlopig nog niet klaar met Ajax. De Franse club richt de pijlen volgens De Telegraaf op met name Matthijs de Ligt, maar ook Donny van de Beek kan rekenen op interesse vanuit Parijs. Het Algemeen Dagblad meldt juist dat Juventus serieus in de markt is voor De Ligt, die 60 miljoen euro moet kosten, en eerder liet Voetbal International weten dat Manchester City goede papieren heeft om de aanvoerder van Ajax over te nemen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Zo gaat het wel heel erg hard, maar ik zie het een beetje als een goedmakertje voor de Ajax-spelers die vrijwel voor niets de deur uitgingen bij Ajax na dat grandioze seizoen waarin ze alle te winnen prijzen wonnen.
Het Bosman-arrest ... :r

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:24 (17%)

• Leon Zwiers
Deadsy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:30:
Maakt het echt iets uit wie de opvolger word van Gio wanneer deze opvolger word uitgekozen door dezelfde mensen die Gio gekozen hebben en zo lang de hand boven het hoofd gehouden hebben?
Precies dit. GIo weg is een stap in de goede richting. Helemaal als je in interviews met v Geel ook leest dat ze m gewoon weer hadden willen verlengen. Denk dat Gio ook wel doorhad dat het al geruime tijd klaar is

Maarja, die TD prutser die de selectie heeft verneukt en vervolgens Gio maar heeft laten aanklooien omdat ie dan zelf ook in de problemen komt blijft gewoon zitten dus. Wat scheit jer er dan mee op? Het gebrek aan visie en topsportklimaat blijft dus gewoon in stand.

Ik voorzie weer heel wat "tussenjaren"

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Ik denk dat Feyenoord er niet goed aan doet. Ze hadden beter van Geel en die andere flapdrol eruit kunnen flikkeren. Alhoewel dan de kans groot is dat ze een andere club in Nederland gaan lastig vallen... Ik neem mijn woorden terug, die van Geel en die andere flapdrol zitten daar prima! ;)

• Deadsy
DoeEensGek schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:00:
Ik denk dat Feyenoord er niet goed aan doet. Ze hadden beter van Geel en die andere flapdrol eruit kunnen flikkeren. Alhoewel dan de kans groot is dat ze een andere club in Nederland gaan lastig vallen... Ik neem mijn woorden terug, die van Geel en die andere flapdrol zitten daar prima! ;)
Van Geel, slecht werk bij Ajax, slecht werk bij Roda en komt dus terecht bij Feyenoord waar hij blijkbaar niets fout kan doen.

Is toch bizar

• Deadsy
Dit is toch mooi.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=345351

RKC gaat het geld van de de Jong transfer gebruiken om weer een echt veld aan te leggen.

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:30:
[...]

De meeste stadions hebben niet genoeg kieren en gaten om het juiste milieu voor de grasmat te creëren. ;)
Vooral eentje :+

Gratz btw :)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:18:
Heeft ie ook Schone gepasseerd joh? Wow
Die schijnt ook aan de diarree te zijn, maar die had geen schöne broek meegenomen ...

• Hengbers_92
  • Niet online
Mugwump schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Gepasseerd lijkt me een groot woord. Denk eerder dat die gewoon rust krijgt.
Waar zou hij rust nodig voor hebben?

• Leon Zwiers
Mugwump schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Gepasseerd lijkt me een groot woord. Denk eerder dat die gewoon rust krijgt.
Die pakt in de wedstrijden zelf ook genoeg rust.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
BAM!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hengbers_92
  • Niet online
Dat is 1 en graag die voorsprong behouden deze keer.

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:13
Hengbers_92 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:50:
Dat is 1 en graag die voorsprong behouden deze keer.
F-side zorgt voor een rookgordijn zodat Heerenveen de goal niet kan vinden. ;)

Gifts for Tweakers | Groupstats

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:24
Hengbers_92 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Zelfs dat zou geen probleem mogen zijn :>
De eerste keeper missen kan wel eens slecht uitpakken.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hengbers_92 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Zetten we toch gewoon een willekeurige bankzitter in. Veel slechter kan het niet :X
Lamprou bij Feyenoord onder de lat zetten, zouden ze het merken?
De organisatie lijkt me niet slim genoeg, die zien niets. :P

• Han
  • Niet online
BAM BAM!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hengbers_92 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:03:
Oke dus weer wat geleerd. Dus gewoon de eerste 10 min zorgen dat ze geen verbinding kunnen krijgen met de VAR en dat probleem is voor de rest van de wedstrijd opgelost.
90 minuten geen Lamprou en vooral geen Gozubuyuk scheelt meer denk ik.

• Deadsy
Terranova schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:03:
Maar goed dat Ajax Hahn niet als 2e keeper heeft gehouden _O- _O-
Was dat niet bij Feyenoord?

• Leon Zwiers
OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:04:
[...]

90 minuten geen Lamprou en vooral geen Gozubuyuk scheelt meer denk ik.
En geen trage Schöne waardoor ze met een man minder spelen op t middenveld. Maar het spelverloop tnt is net zoals zondag. Ajax heer en meester.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:05 (3%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:10:
Blom is wel heel erg op de hand van Ajax zeg.
<aluhoed>De VAR is er niet hé!</aluhoed>

• groggy
  • Niet online
Ik ben al helemaal klaar met die commentator, die moet echt naar een andere wedstrijd kijken.

• Deadsy
Hengbers_92 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Word zondag wel gecompenseerd :z
Want dan word er anti-Feyenoord gefloten :D

• DoeEensGek
OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:24:
Hoppa! Daar had Lamprou nooit bij gekund!!
De reactie van publiek liet me wel ff grinniken.

• Han
  • Niet online
BAM BAM BAM!

• toolkist
OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Zondag weer op de bank! Speelt té goed!!
Mag toch hopen dat we zondag ook met deze 11 beginnen, als Nico nog niet fit is. Snap dan alleen weer niet dat Neres niet in de basis staat. In de rust maar inbrengen dus.

Overigens mooi om te zien dat Magallan niet zenuwachtig wordt als Onana hem klote aanspeelt in eigen 16 met diverse Heerenveen spelers om hem heen.

• Han
  • Niet online
Nou, dat loopt prima vanavond, al weer een hoop mooie passes en aanvallen gezien van Ajax. Wat een paar spelers voor een verschil kunnnen zorgen. Alleen Onana al, verschil van dag en nacht qua uitstraling, aanwezigheid en rust achterin.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De vervangers van Lamprou, Sinkgraven en Gozubuyuk doen het inderdaad stukken beter!

• Martinusz
Had iemand niet ff kunnen zeggen dat het op open kanaal was :+ dan maar tweede helft kijken, zul je zien dat het 3-0 blijft...

• DoeEensGek
Martinusz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:41:
Had iemand niet ff kunnen zeggen dat het op open kanaal was :+ dan maar tweede helft kijken, zul je zien dat het 3-0 blijft...
Het is op het open kanaal. }:O

• Han
  • Niet online
Volgens mij is het op het open kanaal :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Welk open kanaal?

• Deadsy
hey pssst. ik heb nog een stream, misschien illegaal.
Op zender 11 van Fox

• toolkist
Hmm Ten Hag leest hier dus weer eens mee :w , hij brengt zowaar Neres in.

• DoeEensGek
Sempy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:53:
[...]

`
Eric, zet Kostas er ook in, wordt het misschien nog ff spannend. :+
Dan wordt het veelste laat vanavond.

• groggy
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:53:
[...]

`
Eric, zet Kostas er ook in, wordt het misschien nog ff spannend. :+
Kostas is nog veel te klein om zo laat op te mogen blijven.

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:57:
Toch vind ik Kristensen weer helemaal niet slecht spelen. Het ziet er wat 'houterig' uit als ie sprint, maar hij doet geen gekke dingen en heeft ook lekker wat drang naar voren.
Gewoon tegen Feyenoord zo laten staan en dan Mazraoui op het middenveld

• groggy
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:03:
Dan moet ik boven in zo'n koud hij gaan zitten. Laptop/tablet zou nog kunnen.

[...]

En dan op het dressoir of vensterbank zitten? :D
Tering wat heb jij je huis kut ingericht.

• Martinusz
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:03:
Dan moet ik boven in zo'n koud hij gaan zitten. Laptop/tablet zou nog kunnen.

[...]

En dan op het dressoir of vensterbank zitten? :D
Daar hebben ze de 3 meter kabels voor uitgevonden, of mag je die niet van je vrouw kopen :+

• Deadsy
Straks zal wel weer Labyad erin komen.

Zou liever Schuurs ofzo willen zien.

• Han
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:08:
Wat een verschil in (veer)kracht bij Heerenveen vergeleken met zondag :D
Doelpuntje of twee zou nog leuk zijn voor de kijker.
3-0 of 5-0, het zou me jeuken eigenlijk, Ajax moet z’n krachten gaan sparen, belangrijk weekje voor de boeg.

Pagina: 1 2 3 ... 69

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True