Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 176.353 views

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Echt spannend was het dit jaar helaas niet. PSV was de meest stabiele ploeg in de Eredivisie en won in een directe wedstrijd met 3-0 van de enige concurrent Ajax. Voor PSV is het de 24ste landstitel in de historie. AZ maakt de top 3 compleet. Aftredend kampioen Feyenoord eindigde als vierde.
Tot de laatste dag was het ongekend spannend bovenin de Jupiler League. Fortuna Sittard, NEC en Jong Ajax konden kampioen worden. Jong Ajax is uiteindelijk kampioen. Het team van het duo Reiziger/Bogarde won de kampioenswedstrijd met 2-1. Fortuna promoveert direct. Verder promoveren ook De Graafschap en FC Emmen naar de Eredivisie. Dit gaat ten koste van Sparta en Roda JC.
De 100ste KNVB Bekerfinale was een prooi voor Feyenoord. De club uit Rotterdam vergrootte hiermee ook het trauma voor AZ. Veelvuldig geroemd voor het mooie voetbal, maar tegen de grote teams geen enkele keer thuis gegeven. Met 3-0 was Feyenoord te sterk voor de mannen van Van Den Brom.
En dat is de derde op rij. Een ongekende prestatie van Real Madrid. Liverpool was de tegenstander, maar was niet opgewassen tegen de koningen van de Champions League. Zeker na het uitvallen van Salah had Liverpool weinig in te brengen. De 2-1 van Gareth Bale is het vernoemen waard, een fenomenale omhaal.
Atletico Madrid heeft redelijk eenvoudig beslag gelegd op de Europa League. In de finale tegen Marseille was Atleti soeverein. De geroemde defensie van de Spanjaarden kwam geen moment in de problemen. Uiteindelijk wonnen ze met 0-3. Een mooi afscheid ook voor kind van de club Fernando Torres.

VAR - Video Assistant Referee

Dit jaar doet de VAR zijn intrede in de eredivisie. Op het afgelopen Wereldkampioenschap voetbal is er al succesvol mee gewerkt en dus vanaf dit seizoen ook te bewonderen in de Eredivisie.

De VAR zal de scheidrechter ondersteunen bij hun werk en kan op vier verschillende momenten ingrijpen:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
- Wel of geen directe rode kaart
- Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Bron: https://www.knvb.nl/thema...trage-2.0/video-assistent

• JanW
Tappen ze zure koffie op je werk? :X Het zit in ieder geval wel diep.

JanW wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:09 (31%)

• JanW
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Misschien moeten ze die verschrikkelijke wedstrijd van Mourinho's Chelsea nog een keer terugkijken;
[Afbeelding]
Was dit niet n.a.v. Di Matteo's Chelsea? https://www.theguardian.c...-matteo-chelsea-barcelona

• JanW
Wat moet Ten Hag dan doen aan een speler die tot drie keer toe een man uit zijn rug laat weglopen? Daar zitten ze dan toch wel een jaar achteraan, Magallan. Verlosser uit Argentinië, een échte verdediger. In de jeugd loopt Per Schuurs, stel die dan maar op. Dit is gewoon een schande op dit niveau, of welk ander niveau dan ook.

Ik ben ook van mening dat Tagliafico enorm wordt gemist, dat en een Mazraoui die niet fit is rechts zorgde er ook voor dat Feyenoord daar veel ruimte kreeg en die uitstekend benutte.

Dan zit je met een middenveld, waar Schöne niet goed genoeg is om in topwedstrijden als verdedigende middenvelder te spelen. Tadic heeft geen één fatsoenlijke voorzet gegeven, dat is dan een grootverdiener in de selectie :X

Discussiëren over Wenger is natuurlijk helemaal kansloos. Dat is geen eens haalbaar. En die heeft de laatste jaren ook bewezen elftallen moeilijk te kunnen motiveren. Dus nee, ik geef Erik graag nog steeds een kans. Dit soort impuls kreten na twee slechte resultaten achter elkaar 8)7

JanW wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:05 (15%)

• JanW
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ten Hag is toch uiteindelijk degene die deze poppetjes het veld op stuurt?
Schöne kan al tijden niet meer (jammer dat je niet ongelimiteerd kunt wisselen, en hem erin brengen voor vrije trappen), Dolberg wel lekker laten staan, terwijl hij amper een doelpunt scoort. En dan ook nog aankomen zetten met Sinkgraven op de linksback |:( . Dus dat dan de spelers collectief falen, dan is dat ook zijn schuld.

En het missen van Tagliafico is zeker een groot gemis, wat amper op te vullen is. Maar dan verkoopt Marc wel even Wöber, die toch echt nog wel even belangrijk had kunnen zijn in de verdediging.

Natuurlijk, die Wenger is niet een kandidaat want uiteindelijk zit Erik er nog.
Dat klopt, met de opstelling was, i.t.t. tegen PSV uit, niks mis in mijn ogen. Het begin was ook goed, daarna viel het compleet in elkaar. De wissels waren niet logisch, Sinkgraven zeker niet en Van De Beek eruit halen i.p.v. Schöne had ook niet mijn voorkeur.

Ik vind het nogal een korte termijn visie om nu weer te roepen om ontslag van de coach, terwijl je een ongekend goede eerste seizoenshelft hebt en nu even een tik te verwerken krijgt.

Waar ik me vooral zorgen om maak is de breedte van de selectie. Mazraoui niet fit en Tagliafico geblesseerd en gelijk zit je met een probleem. Overmars wordt geroemd over de verkoop van sommige spelers, maar de selectie is gewoon niet in orde. Er is nu, veel te laat, een goede tweede doelman gehaald (goed als in bewezen bij een grotere club en goede statistieken).

Zodra er één verdediger wegvalt hebben we al een probleem. De Ligt werd tegen PSV bijvoorbeeld ook gemist, en nu dus Tagliafico. Een échte nummer 6 of verdedigende middenvelder loopt er ook niet. De Jong is leuk om daar neer te zetten, maar wordt tegen sterkere teams compleet overlopen. Daar moet je dan gewoon iemand hebben die verdedigender kan denken en ook bereid is om een mannetje uit te schakelen en simpele balletjes te geven zonder al te veel risico. Blind zou zoiets moeten kunnen, maar stond ook compleet te slapen tegen Heerenveen bijvoorbeeld.

• JanW
Qu3st schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Mwah het sparen bij Heracles sloeg nergens op, tegen Roda zijn de reserves niet gemotiveerd. Lijkt wel alsof de spelers geen extra stap willen zetten.
Dat eerste ben ik het mee eens. Dat is gewoon misplaatste arrogantie. Denken dat je spelers kan sparen of moet sparen.

Tegen Roda is een probleem van alle tijden. De beker upsets zie je jaarlijks in ieder land terug. Vorig jaar vlogen we er tegen Cambuur uit. Jaren daarvoor weet ik zo niet, ik kan me nog een Twente herinneren dat ons uitschakelde op penalties, correct me if I'm wrong. Dat terwijl die ergens onderin de competitie bungelden.
[...]

Ik zit nog beetje tussen wal en schip qua mening over hem. Voor deze wedstrijd zat ik in er hetzelfde in als jij, maar na de wedstrijd van gisteren is mijn twijfel toe geslagen over zijn kwaliteiten. Hopelijk is in april/mei de twijfel allemaal voor niks.

[...]

Dit is echt wel een probleem ja, en daarom snap ik die verkoop van Wöber echt niet. En het huren van Varela vind ik beetje zoals het kopen van Ziyech, een 'paniek-aankoop'. De bühne is niet tevreden over de 2e keeper, snel maar een andere halen! Maar ja je ziet gisteren dat als je niet als team verdedigd het uiteindelijk niet uitmaakt wie er in het doel staat.
De verkoop van Wöber is in mijn ogen onbegrijpelijk. Hij is geen wereldverdediger, maar een prima 12de man en goede backup voor linksback of centraal. Daar heb je juist niks voor achter de hand.

• JanW
Real speelt twee classico's voor de return tegen Ajax. Hopelijk zit dat nog goed in de benen, dan zou er iets mogelijk moeten zijn, zou je toch denken/hopen na gisteravond. De afgekeurde goal is zo ontzettend zuur, als je 't gewoon in een vloeiende beweging ziet is/lijkt er weinig aan de hand. Maar Tadic staat daar inderdaad hinderlijk in de weg voor Courtois, die desondanks nooit meer bij die bal had gekund :X

De eerste helft was echt fantastisch. Als je dat toch iedere week op kan brengen... Ook als je uit moet naar Almelo :X

Ik ben wel ontzettend trots op hoe er is gevoetbald. Het was echt een prachtige wedstrijd, constant op het puntje van m'n stoel gezeten. Zeker die eerste helft had Real Madrid geen moment de kans om de bal in de ploeg te houden en aan aanvallen te denken, Ajax zat er constant bovenop en was heer en meester. Ik wil best geloven dat Real dat ook wel deels toe staat, maar er zat ook wel een deel kwaliteit bij vanuit Ajax hoor. Schöne en Van De Beek stoorden uitstekend en voetbalden ook heel goed en zorgden er voor dat Ajax op het middenveld de baas was.

Afgezien van de uitslag wel een heerlijke wedstrijd gezien. Zonde dat je dan nog verliest, er was écht wel iets mogelijk hier met een beetje meer scherpte. Dan voorkom je die 1-2 nog en had je ook bij de 0-1 beter kunnen staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Martinusz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:23:
Thuis dan maar in ieder geval 1 puntje proberen te halen?
Ik zag net op UEFA site dat Juventus maar 2 van zijn laatste 28 CL thuisduels heeft verloren 8)7
Tijd om daar 4 3 van de laatste 30 29 van te maken :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
PolarBear schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Mochten we ook niet hebben tegen Real na een 2-1 nederlaag thuis toch? En Bayern zou ook wel een maatje te groot zijn toch?
Zit wel een klein verschil tussen die drie teams vind ik. Bayern en Real zijn beide qua selectie wel wat minder geworden en vooral ook de motivatie bij Real was ver te zoeken. Bayern trof je in de groepsfase, waarin ook anders wordt gespeeld. Dit Juve is wel gebrand op een CL-overwinning. Iets andere koek qua motivatie en ambitie.

• JanW
Die Promes :N nul goede acties. Babel wordt tenminste nog gevaarlijk, maar speelt verder ook kut. Dan heb je nog een middenveld met De Roon. Waterdrager uit Italië moet al het gevaar van de Duitsers afstoppen. Nul persoonlijkheid staat er nu. Is Jorrit Hendrix bijvoorbeeld echt slechter dan De Roon :X

Acties:
  • +10Henk 'm!

• JanW
Nou Feyenoorders, de vlag kan uit. Van Geel stopt aan 't einde van dit seizoen ook.

https://www.feyenoord.nl/...kt-einde-seizoen---270319

• JanW
Als de kwaliteit er niet is wordt er aangekocht. Ook de jeugd wordt aangevuld met aankopen. Je kan wel vast blijven houden aan spelers die het net niet zijn, maar daar wordt je ook niet beter van. Beter dat je dan een jonge talentvolle speler haalt die de kwaliteiten mogelijk wel heeft. Is jammer voor de speler die er al zit, maar uiteindelijk wil je als club groeien.

De lichting in jong Ajax is gewoon niet zo geweldig dat die zomaar door kunnen stromen naar het eerste elftal. Dat er geen duidelijke lijn te zien is in de doorstroom van de jeugd of Jong Ajax naar het eerste elftal is om die reden ook logisch. Er zit weinig bij die daar klaar voor is of die kans verdient omdat ze die stap wel kunnen zetten.

Schuurs en Gravenberg zijn wellicht een uitzondering die in de toekomst die stap wel kunnen zetten, maar een De Wit, Ekkelenkamp en Bakker bijvoorbeeld groeien in mijn ogen niet echt door naar het niveau waar je bij het eerste elftal naar wil streven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Ik wist niet eens dat ie mee deed :? :X

• JanW
Godverdomme yes! Kom op!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
Sinterschwaab

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Hier kan je zelf teruglezen hoe "die Ajacieden" reageerden:
[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JanW
Overzicht van de Eredivisie over kalenderjaar 2019: http://www.eredivisiestats.nl/jaarstand.php

Bijzonder om te zien hoe goed AZ het doet en het opvallend hoge aantal tegendoelpunten voor PSV en voornamelijk Ajax.

Feyenoord in de onderste regionen, zelfs onder De Graafschap. En Willem II valt natuurlijk ook positief op. Fran Sol weg, maar heel goed ingekocht en lijkt er niet slechter op geworden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JanW
Die vijf keer dat Luuk de Jong verongelijkt in de 16 aan 't rondkijken was wellicht? Ik vond het met mijn bril op nogal opzichtig zoeken naar strafschoppen. Het gebeurt aan beide kanten, als het écht een penalty zou zijn dan verwacht ik dat een VAR dat ook terugkijkt en doorgeeft. Misschien krijgen we nog een bericht van de KNVB of van Van Egmond hierover?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
@Gynnad @Koppensneller
Antwoord op de vraag:
https://www.fcupdate.nl/v...aan-ondanks-penalty-ajax/

Vind het hoogst merkwaardig dit. Stel dat een speler daarna nog een keer geel pakt, dan krijgt hij natuurlijk rood. Dat terwijl één gele kaart is gegeven op een moment wat eigenlijk niet plaats had kunnen vinden als er correct was ingegrepen.

De KNVB spreekt zich met dit stuk ook wel erg tegen:
Rood kan wél worden teruggedraaid
Bij rode kaarten is het overigens een ander verhaal. Als er rood wordt gegeven voor een professionele voetbalovertreding, bijvoorbeeld bij het ontnemen van een scoringskans, dan kan die wél worden teruggedraaid. Want door het ingrijpen van de VAR bij het moment daarvoor, had de scoringskans normaliter niet plaats kunnen vinden.
Dus op het ene moment kan iets niet plaats vinden en draaien we het terug, maar op het andere moment als iets niet normaliter niet plaats had kunnen vinden laten we het staan? Je werkt jezelf zo onnodig in een lastige situatie.

• JanW
Ankona schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:43:
[...]

Ik vrees voor een grote afstraffing. Niets lukt meer en alles rommelt. Alleen meneertje Gio probeert mooi weer te blijven spelen en doet net of er geen conflicten zijn.
Deze is wel weer heel toepasselijk voor Feyenoord nu:

https://speld.nl/2016/02/...genstander-altijd-lastig/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Als deze informatie klopt (http://www.soccernews.nl/...redivisieclubs-aan-tvgeld) Dan wordt er dus 77M euro aan TV-geld verdeeld. Als je dat eerlijk door 18 zou delen krijgt iedere club 4.2M euro aan TV-geld. Voor sommige clubs is dat dan twee of drie keer de begroting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True