[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:17

Typhone

Who Dares Wins

@Ankona
Ze zijn niet oppermachtig in de Eredivisie maar dat hoeft ook niet. Er zit ook geen enkele negatieve tendens in. Sinds 2000 zijn ze maar drie keer 3e geworden en alle andere klasseringen waren hoger. Dat heeft ook niet zoveel met het geld te maken. Los van kampioen rijgt Ajax de ene na de andere recordverkoop aan elkaar in de jaren dat ze geen kampioen zijn geworden. En alle spelers lijken wel veel geld op te brengen. Dat vormt wel de basis van het succes van nu want er wordt geïnvesteerd in duurdere spelers en die brengen ook rendement op. Dat zou ELKE club in meer of mindere mate moeten kunnen in de Eredivisie en op hun eigen niveau. Waarom zakt Heerenveen zo ver terug? Waarom is Vitesse al jaren een huurlegioen? Etc.

Om dat even in perspectief te zetten: de kritiek op Neres was gigantisch in de eerste 6 maanden. Hoor je nu niemand meer over. PSV betaalt 10,5 miljoen Euro voor een Romero die vooralsnog alleen maar in de lappenmand zit (gewoon pure pech). Een Gutierrez komt over en wordt door de eigen jeugd uit de basis gehouden. PSV kan dat zich veroorloven. Wat denk je wat er gebeurt als kleine clubs dat overkomt? Moet Ajax dan bijspringen? PSV bijspringen? Feyenoord bijspringen? Ik mag hopen van niet!

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Mourinho kraakt Ajax aardig af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JST94 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Excelsior heeft haar begroting anders wel bijna verdubbeld sinds ze weer in de Eredivisie zijn gekomen in 2014. Daarnaast hebben ze al jaren een van de laagste begrotingen in de Eredivisie (Op het moment een miljoen of 7(!), Feyenoord ontvangt al meer televisiegelden dan Excelsior hun hele begroting is). Als er een club kudo's moet krijgen voor het beleid dan is het Excelsior wel.
Helemaal eens uiteraard. Maar qua potentie (met Sparta en Feyenoord in de buurt) gaat dat nooit een grote club worden vrees ik. Investeer ik die moeite liever in Feyenoord (die heeft de potentie wel) dan in Excelsior.
Ik zeg het allemaal wel met enige vorm van respect uiteraard al komt dat wellicht niet zo over.

@Sjah
Die moet een wit voetje halen bij Perez uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Sjah schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:09:
Mourinho kraakt Ajax aardig af.
Volgens mij niet hoor. Of je leest slechts enkele citaten?
Hij gaf Ajax juist heel veel complimenten, maar gaf tevens aan dat hij ze soms te naïef vindt, waardoor hij niet denkt dat ze kans maken op de finale.

Volgens mij weinig afkraken aan.

Zie: https://www.vi.nl/nieuws/...ax-ze-zijn-vaak-te-naief-

[ Voor 11% gewijzigd door Yogibeer op 08-03-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:01:
Las trouwens gisteren dat Heerenveen zo wat op omvallen staat?
Dat hoor ik ze hier op 't werk ook de hele ochtend al roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
DoeEensGek schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Dat hoor ik ze hier op 't werk ook de hele ochtend al roepen.
Dat hoor ik Johan Derksen al 6 maanden roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Financiele problemen zijn schijnbaar zo erg dat ze salarissen binnenkort niet meer kunnen betalen. Kon eerst ook niet, maar door de verkoop van bijvoorbeeld Zeneli kwam er weer wat ruimte.

Hup Feyenoord, bied even 2 miljoen op Kik Pierie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Yogibeer

Ik heb nog wel wat leuke filmpjes voor je:

YouTube: The legendary number 1-4 (Real Madrid - Ajax)
(Credits aan Pi-Alfa)

YouTube: ReaAja 5.3.2019 (1-4) : Fantastische goal van LS20
(Credits aan Ventos) (check de rest ook even!)

YouTube: Real Madrid - Ajax 1-4 (05-03-2019)
(Credits aan Red & White Support)

Prachtig om terug te kijken in elk geval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
@Typhone Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel. Maar wat ik ook aan probeer te geven is dat ondanks de financiele gekte waar Ajax voor NL begrippen buitenproportioneel van profiteert, de sportive onbalans minder groot is dan de financiele. Ajax kan ook nog altijd van Heracles verliezen.

TV gelden mogen wel gelijk verdeeld worden over de clubs, eventueel zelfs gelijk met de eerste divisie! De clubs die het geod doen hebben toch wel het voordeel dat ze door hun populariteit meer inkomsten kunnen genereren. Maar plastic velden zijn natuurlijk uit den boze.

De bvo's, en zeker die die financieel goed boeren, zouden best wat (meer) bij mogen dragen aan de sport in zijn algemeen. En dan niet zozeer prutsende ED clubs in leven houden, maar vooral ook amateurclubs ondersteunen en met de bond een goede kader opleiding opzetten. (Komt ook mijn ergenis bij... je wil eigenlijk niet dat kinderen heel jong al bij bvo's in de opleiding komen. Kinderen moeten in hun eigen omgeving bij hun eigen ouders en vriendjes opgroeien, ook als ze goed kunnen voetballen. - wat je nu bij de jeugdopleidingen ziet schaar ik al snel onder kindermishandeling)

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:18:
@Typhone Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel. Maar wat ik ook aan probeer te geven is dat ondanks de financiele gekte waar Ajax voor NL begrippen buitenproportioneel van profiteert, de sportive onbalans minder groot is dan de financiele. Ajax kan ook nog altijd van Heracles verliezen.
Ik val even over het 'buitenproportioneel' profiteren. Hoezo is dat zo? Als ik een bedrijf begin en ik doe goede handel en mijn buurman niet dan profiteer ik toch niet buitenproportioneel?

Het zou buitenproportioneel zijn wanneer de gemeente zonder opgaaf van reden mij 50.000 euro geeft en mijn buurman 5.000 terwijl we beide €100.000 omzet draaien per jaar. Ajax doet het toch echt helemaal zelf. Halen de Europa League finale, verkopen flink veel spelers voor heel veel geld, doen goede marketing en sponsor activiteiten etc etc. Dat komt niet uit een gratis giftenpot die door een voetbalbond verdeeld wordt. En sportief gezien doen we het minder want we zijn al 1100 dagen ofzo niet meer koploper geweest en hebben al 4 of 5 jaar geen kampioenschap meer gewonnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PWM schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:41:
Geld verdelen is natuurlijk onzin, zo werkt het leven niet. Wel is het zo dat Ajax en PSV (en Feyenoord, maarja) in de loop der jaren minder spelers zijn gaan halen in Nederland. Als ze dat wel deden ging het vaak met lowballen, dreigende spelers, etc.

Wel een beetje kip/ei verhaal, want werd de kwaliteit minder bij de subtop en vloeide daardoor minder transfergeld door, of andersom.
Wat de subtop ook een beetje in eigen hand heeft gehad. Als ik zie wat voor spelers Ajax haalt uit Zuid-Amerika en wat die gekost hebben had je dat nooit in Nederland kunnen halen. Zodra iemand twee à drie keer een bal de goede kant op getrapt heeft vragen de Nederlandse clubs al 6 tot 10 miljoen als een Ajax of PSV aan klopt.
Dat is je goed recht, maar een aantal keer 'net niet' gaan de topclubs dus liever ergens ander kijken en halen daar voor minder geld betere spelers. Daar zit dan ook echt wel wat 'net niet' tussen maar netto kom je er verder mee.
De subtop moet z'n spelers dan maar zien te slijten aan buitenlandse clubs die wel teveel willen betalen. AZ is dat nu een paar keer gelukt, maar als de spelers zich niet helemaal in de kijker spelen dan heb je gewoon niets meer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Ik val even over het 'buitenproportioneel' profiteren. Hoezo is dat zo? Als ik een bedrijf begin en ik doe goede handel en mijn buurman niet dan profiteer ik toch niet buitenproportioneel?

Het zou buitenproportioneel zijn wanneer de gemeente zonder opgaaf van reden mij 50.000 euro geeft en mijn buurman 5.000 terwijl we beide €100.000 omzet draaien per jaar. Ajax doet het toch echt helemaal zelf. Halen de Europa League finale, verkopen flink veel spelers voor heel veel geld, doen goede marketing en sponsor activiteiten etc etc. Dat komt niet uit een gratis giftenpot die door een voetbalbond verdeeld wordt. En sportief gezien doen we het minder want we zijn al 1100 dagen ofzo niet meer koploper geweest en hebben al 4 of 5 jaar geen kampioenschap meer gewonnen.
Dat het buiten proportioneel is is niet aan Ajax te verwijten, groot gelijk dat ze het pakken. Het is hoe ziek het (internationale) voetbalwereldje is.
Maar het blijft gewoon buiten proportioneel hoeveel geld sommige clubs, waaronder Ajax, op dit moment kunnen vangen en daarmee ook de markt scheef trekken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@Typhone bovendien kan de buurman mooi mee profiteren van het succes.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel er indirect door clubs verdient word aan Europees succes door de clubs. Transferwaardes die omhoog gaan, meer internarionale kijkers voor eredivisie wedstrijden en ga zo maar door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Als men het echt eerlijker zou willen maken zou je eerder naar een NBA/MLS draft systeem moeten, waar de slechtste teams als eerste uit de talenten mogen kiezen want dan zouden kleinere clubs ook grote talenten kunnen verkopen. Maar en dit is een grote maar bij veel van die lagere regionen clubs krijgen talenten helemaal geen speeltijd maar de niet veel betere buitenlandse spelers wel.
Net zoals met die "kritiek" van Mourinho, het is niet naief maar het is gewoon vast houden aan je geloofwaarden net zoals hij dat doet met zijn park the bus mentaliteit. Ik ben dan liever een beetje naief maar probeer wel goed verzorgd voetbal met veel talenten te spelen dan niet naief en zijn tactieken. Ajax oogst nu gewoon wat het jaren geleden heeft gezaaid in plaats van elk jaar op een blik huurspelers te vertrouwen om het nog een jaar uit te houden. Lange termijnvisie vs korte termijnvisie. Kijk waar een Roda JC staat met zijn korte termijnvisie en ik moet er niet aandenken dat Ajax een deel van hun inkomen aan zo'n club moet gaan afstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Pompi
Dat klopt maar er zit wel een kleine discrepantie in. In de NHL hebben alle clubs ook een groot onderkomen. In de NBA idem dito. In de Eredivisie zit er een verschil tussen trainen op de Herdgang of hobbelen bij VVV. Daar ligt ook op college niveau nog een talentenfabriek die ze beschikbaar stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:57:
Als men het echt eerlijker zou willen maken zou je eerder naar een NBA/MLS draft systeem moeten, waar de slechtste teams als eerste uit de talenten mogen kiezen want dan zouden kleinere clubs ook grote talenten kunnen verkopen.
Dat werkt hier voor geen meter, omdat de clubs zelf opleiden en dit niet door 'onafhankelijke' opleidingen wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:59:
@Pompi
Dat klopt maar er zit wel een kleine discrepantie in. In de NHL hebben alle clubs ook een groot onderkomen. In de NBA idem dito. In de Eredivisie zit er een verschil tussen trainen op de Herdgang of hobbelen bij VVV. Daar ligt ook op college niveau nog een talentenfabriek die ze beschikbaar stelt.
Snap ik, maar het ging hier net over dat Ajax zoveel geld haalt uit het verkopen van spelers en dat ze dan "low ballen" als ze in de Eredivisie spelers gaan halen. Behalve dat ze natuurlijk een goede opleiding hebben spelen de spelers zelf er natuurlijk ook een rol in. Ik ben dan meer van geef in plaats van geld, want dan blijven clubs hun handje ophouden voor elke scheet, de clubs de kans om het zelf te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
JST94 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:42:
Valentijn Driessen had het toch over een eerlijkere verdeling van televisiegelden? Daar ben ik in principe voor. Als je het hier in Nederland vergelijkt met andere landen, dan is het hier in Nederland ontzettend scheef. Geef iedereen gewoon een basisbedrag en daarboven nog twee variabelen voor prestaties en kijkcijfers. Zorg dat het verschil tussen de de nr 18 en de nr 1 niet zo groot is als nu. Stel daarbij wel als eis dat er een fatsoenlijke grasmat moet liggen.
Dit klinkt veel aannemelijker. De verdeling van tv-gelden in de Eredivisie is ontzettend krom (#1 krijgt ~700% t.o.v. de #18) in vergelijk met andere Europese landen. Door dit eerlijker te verdelen krijgen veel clubs er 1m+ bij aan budget, wat voor veel clubs toch een aanzienlijk bedrag is.
Dan kan je als KNVB ook gaan eisen dat alle clubs geen kunstgras meer mogen hebben. En met het hele licentie gebeuren zorg je er toch al enigszins voor dat men het geld goed besteed tegenwoordig.
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:59:
[...]
Bij de meeste clubs is volgens mij een gebrek aan visie, beleid en achterban. Ik heb er geen problemen mee om even uit mijn hoofd: FC Groningen, SC Heerenveen, Vitesse, PEC Zwolle, FC Twente hulp te geven. Allemaal clubs met voldoende achterban waarbij ik Zwolle puur kies op de grootte van de stad. Clubs als Excelsior, Heracles etc etc daar heb je helemaal niks aan want de groeipotentie is minimaal. Als je dan geld gaat verdelen schiet het dan naar clubs die echt wat toevoegen en maak de competitie kleiner.
Je gaat een clubs als Vitesse noemen met een flinke achterban 8)7 Serieus? Gelredome zit voor meer dan de helft leeg iedere wedstrijd (https://www.transfermarkt...lenentwicklung/verein/499 - 16k gemiddeld op 34k capaciteit). En dan Zwolle noemen als groeipotentie en Heracles niet :S Wellicht is bestuurlijke hulp nodig, maar financiële hulp zou niet moeten. Eerlijkere verdeling van bepaalde gelden wel.
JST94 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:42:
Ik zie veel FC Groningen supporters ook roepen dat ze wel even een kleine 10 miljoen moeten vangen voor Doan. Maar waarom zou Ajax/PSV dit bedrag neerleggen voor hem?
Omdat ie dat waard is? Als Ajax/PSV dergelijke bedragen kunnen neerleggen voor talenten uit Zuid-Amerika, waarom zou dat niet kunnen voor een talent uit de Eredivisie? Waarom zouden Eredivisie clubs Ajax/PSV moeten helpen met schappelijke bedragen?
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:22:
[...]
Ajax doet het toch echt helemaal zelf.
En met enige hulp van de KNVB/Eredivisie. Want er worden nog steeds wedstrijden verplaatst (of dat nu in hetzelfde weekend is of een compleet andere datum). Tevens wordt er in het speelschema vaak voor gezorgd dat de echte topwedstrijden niet rondom de Europese wedstrijden zitten (al valt dat niet altijd te voorkomen).
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:41:
[...]
Wat de subtop ook een beetje in eigen hand heeft gehad. Als ik zie wat voor spelers Ajax haalt uit Zuid-Amerika en wat die gekost hebben had je dat nooit in Nederland kunnen halen. Zodra iemand twee à drie keer een bal de goede kant op getrapt heeft vragen de Nederlandse clubs al 6 tot 10 miljoen als een Ajax of PSV aan klopt.
Is dat niet wat Ajax en PSV net zo hard doen? Bedoel, kijk naar de bedragen die voor een o.a. Kluivert zijn gevangen. En denk je nu niet dat die Zuid-Amerikaanse clubs hetzelfde doen als Nederlandse clubs als Ajax en PSV komen? Die weten ook dat die clubs veel geld hebben. Zeker Ajax mag na dit seizoen de hoofdprijs gaan betalen voor veel spelers. Dat is nu eenmaal hoe het werkt voor topclubs.
Pompi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:57:
Als men het echt eerlijker zou willen maken zou je eerder naar een NBA/MLS draft systeem moeten, waar de slechtste teams als eerste uit de talenten mogen kiezen want dan zouden kleinere clubs ook grote talenten kunnen verkopen.
In de VS werkt dit door de hele sportcultuur die er door het hele schoolsysteem is. Zoiets heb je niet in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door Noiz op 08-03-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:05:
[...]
Omdat ie dat waard is? Als Ajax/PSV dergelijke bedragen kunnen neerleggen voor talenten uit Zuid-Amerika, waarom zou dat niet kunnen voor een talent uit de Eredivisie? Waarom zouden Eredivisie clubs Ajax/PSV moeten helpen met schappelijke bedragen?
Hier is een goed voorbeeld Tagliafico en Haps van, de ene is voor 4 miljoen gehaald en de andere voor 6 miljoen. Dan mag jij mij zeggen wie jij beter vind en of Haps de hogere transferprijs waard is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Pompi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Hier is een goed voorbeeld Tagliafico en Haps van, de ene is voor 4 miljoen gehaald en de andere voor 6 miljoen. Dan mag jij mij zeggen wie jij beter vind en of Haps de hogere transferprijs waard is geweest.
Dat is toch altijd een kwestie van afwachten hoe een speler uitpakt? Of is Romero van PSV (12m) zonder twijfel beter dan Doan? Kijk naar wat er is uitgegeven voor spelers als Bandé, Labyad, Casseira. Zijn deze spelers de hoge transferprijs achteraf waard geweest?
In het huidige transferklimaat vind ik Doan simpelweg dat geld waard. En gezien de bedragen die Ajax/PSV de laatste jaren hebben uitgegeven aan onbekende 'talenten' uit het buitenland snap ik niet waarom men denkt dat Nederlandse clubs dan maar spelers voor een habbekrats weg zouden doen aan deze clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Noiz

Wedstrijden worden voor alle Europees spelende clubs verplaatst. Er is maar één wedstrijd ooit verplaatst en dat is die van PEC Zwolle.

Die verdeling van TV gelden vind ik niet zo vreemd. Hoeveel mensen kijken Excelsior - NAC op vrijdagavond?

Wat betref achterban zitten er meer mogelijkheden in Arnhem dan in Almelo gok ik zo. Daarbij is 16.000 nog altijd meer dan een niet wekelijks uitverkocht Polman stadion met een capaciteit van 12.080 exclusief uitvak.

Ajax gaat overigens geen spelers halen in Nederland dus die hoofdprijs vloeit ook niet naar de NL clubs. Wellicht als ze zich normaal opstellen wel maar anders wordt er over de grens geshopped. Weg potentie eigen spelers.

Bandé is al hele seizoen geblesseerd net als Romero (op dag 1 na dacht ik). De prijzen voor die spelers is leuk en aardig maar er kwam ook een Sánchez en Klaassen ging gratis weg. Die bracht in zijn eentje 3x de kosten op van de rest. Zulke gevallen zullen altijd blijven komen. Als je iemand wil noemen die niks bracht is het Miralem Sulejmani voor 17 miljoen. Retarded aankoop was dat.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Ankona schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Dat het buiten proportioneel is is niet aan Ajax te verwijten, groot gelijk dat ze het pakken. Het is hoe ziek het (internationale) voetbalwereldje is.
Maar het blijft gewoon buiten proportioneel hoeveel geld sommige clubs, waaronder Ajax, op dit moment kunnen vangen en daarmee ook de markt scheef trekken.
Dat komt omdat voetbal geen sport is. Voetbal is handel. Hierbij zitten Ajax en Bayern Munchen van de "grote" clubs als een van de weinige nog op een eerlijk pad (zelf verdiend).

Maar veel clubs hebben een eigenaar die er veel geld in steekt. Waarbij iedereen zich denk ik wel afvraagt of dat wel allemaal helemaal zuiver is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:19:
@Noiz

Wedstrijden worden voor alle Europees spelende clubs verplaatst. Er is maar één wedstrijd ooit verplaatst en dat is die van PEC Zwolle.

Die verdeling van TV gelden vind ik niet zo vreemd. Hoeveel mensen kijken Excelsior - NAC op vrijdagavond?

Wat betref achterban zitten er meer mogelijkheden in Arnhem dan in Almelo gok ik zo. Daarbij is 16.000 nog altijd meer dan een niet wekelijks uitverkocht Polman stadion met een capaciteit van 12.080 exclusief uitvak.

Ajax gaat overigens geen spelers halen in Nederland dus die hoofdprijs vloeit ook niet naar de NL clubs. Wellicht als ze zich normaal opstellen wel maar anders wordt er over de grens geshopped. Weg potentie eigen spelers.
Maar die clubs helpen toch mee een Eredivisie te maken? TV gelden vind ik iets waar de hele competitie aan mee werkt, niet 2 of 3 clubs. Zeker verdienen de clubs bovenaan de ranglijst meer als die wat onderaan staan, maar die verdeling is heel erg krom op dit moment. Ter vergelijking, in Engeland verdient de #1 ~190% t.o.v. de #20. En daar zullen ook de meeste mensen kijken naar de topclubs. Je hebt het hier over bedragen van ~1 miljoen die de lagere clubs erbij zullen krijgen en van de hogere clubs eraf zal gaan. Denk je nu echt dat dit voor een Ajax van levensbelang is?
Het zou niet verkeerd zijn om iets meer in nationaal belang te denken af en toe wat dit betreft. Zonder deze competitie is Ajax ook niks meer.

Wat bedoel je precies met normaal opstellen? Je bedoelt dat clubs de hoofdprijs vragen als Ajax aanklopt? Wat denk je dat Ajax doet als Barca aanklopt? 8)7 Andere clubs weten nu eenmaal dat je het geld hebt om te besteden, dus waarom zouden ze niet de marktwaarde mogen vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
Pompi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:10:
Dat is natuurlijk een beetje kromme vergelijking, want Tagliafico en zn zaakwaarnemers verdienen waarschijnlijk veel meer en je kan vooraf ook niet voorspellen dat een speler zoveel geblesseerd is, plus dat Ajax volgens mij ondertussen ook wat backs heeft gehaald die niet zo succesvol zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Wat bedoel je precies met normaal opstellen? Je bedoelt dat clubs de hoofdprijs vragen als Ajax aanklopt? Wat denk je dat Ajax doet als Barca aanklopt? 8)7 Andere clubs weten nu eenmaal dat je het geld hebt om te besteden, dus waarom zouden ze niet de marktwaarde mogen vragen?
Heel simpel een groeibriljant die 0,0 Europese ervaring heeft, 20 wedstrijden in het eerste van SC Heerenveen speelt die is max 7 of 8 miljoen Euro waard (bron. Transfermarkt.de) Als Ajax nu in de zomer komt krijgt zo'n voorzitter kapsones, het hoog in de bol, blaast van de toren en vraag rustig 16 miljoen want Ajax heeft geld. Komt AZ om de hoek drijven dan kan die speler met een bonusstructuur plots voor 5.8 miljoen verkassen.

De spelers van Ajax worden niet zozeer door Ajax bepaald maar door de vraagprijs in de markt. Als PSG 75 miljoen biedt op Frenkie de Jong (wat volgens velen mediaklets was) dan zegt het Ajax heel simpel tegen Barcelona. Vanaf 85 miljoen gaan we praten anders mag PSG om tafel. Daar zit wel een groot verschil in. Hoe vaak lopen PSV, Ajax en Feyenoord samen met tig buitenlandse clubs zo te bieden op spelers in de NL competitie? Precies..

Ik reken er in elk geval niet op dat Ajax enige vorm van versterking in Nederland gaat oppikken. Wat ik ze eventueel zie doen is wat oude garde terughalen en de groeibriljanten in NL voor weinig oppikken. Teveel oude garde is 0,0 restwaarde en dat lijkt me niet bevorderlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dit klinkt veel aannemelijker. De verdeling van tv-gelden in de Eredivisie is ontzettend krom (#1 krijgt ~700% t.o.v. de #18) in vergelijk met andere Europese landen. Door dit eerlijker te verdelen krijgen veel clubs er 1m+ bij aan budget, wat voor veel clubs toch een aanzienlijk bedrag is.
Dan kan je als KNVB ook gaan eisen dat alle clubs geen kunstgras meer mogen hebben. En met het hele licentie gebeuren zorg je er toch al enigszins voor dat men het geld goed besteed tegenwoordig.
Ruim vijf keer zoveel, niet zeven keer, maar ik snap je punt. Het is echter te verwaarlozen met de honderdtwintig tot honderdzeventig keer zoveel als de opbrengsten uit CL en verkopen zijn. Daar zie je dat de mediagelden volledig in het niet vallen. Juist daarom vind ik een vlakkere verdeling prima, daar help je de kleinere clubs ook gewoon mee.
Is dat niet wat Ajax en PSV net zo hard doen? Bedoel, kijk naar de bedragen die voor een o.a. Kluivert zijn gevangen. En denk je nu niet dat die Zuid-Amerikaanse clubs hetzelfde doen als Nederlandse clubs als Ajax en PSV komen? Die weten ook dat die clubs veel geld hebben. Zeker Ajax mag na dit seizoen de hoofdprijs gaan betalen voor veel spelers. Dat is nu eenmaal hoe het werkt voor topclubs.
In principe doen die dat ook inderdaad, maar daar hoor je geen klaagzang als men afhaakt omdat Ajax te veel vraagt. Vaak is men zelfs blij dat een speler gewoon blijft.
De subtop lijkt echter te klagen dat men de goede spelers rooft, maar nu ook weer dat er te weinig bij de subtop gekocht wordt. Tja, wat wil je nu eigenlijk?
Ankona schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:48:
Tja, daar zit wel de crux. De voetbalwereld is nu eenmaal die kant op gegaan en je moet kiezen.
Wij Nederlanders zijn echter kampioen in het klagen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is en willen alles naar een sociaal stelsel polderen zodat alle clubs gelijk profiteren. Dat is prima, doe maar een soort belasting op transfer en CL-inkomsten en verdeel dat over de rest. Wordt iedereen beter van en de competitie een stuk leuker.
Alleen dan niet janken dat je internationaal geen reet meer voorstelt, sterker nog, gewoon internationaal niet meer mee doen. Zonde van je geld.
Het is allemaal vrij simpel, je doet mee of niet. Mee doen heeft een toenemende ongelijkheid tot gevolg, niet mee doen betekent dat je er internationaal niet meer toe doet. Het enige alternatief is dat een flink aantal bonden inziet dat het zo niet werkt en samen niet meer mee doet. Het lijkt er echter sterk op dat we eerder nog meer elitecompetities krijgen dan dat bonden gaan proberen het terug te dringen.
Voetbal is allang geen sport meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk zouden we niet moeten klagen maar de situatie moeten nemen zoals die is. Laten die Chinezen en Sjeiks maar geld in hun hobby dumpen, wij laten het voetbal voor wat het is en gaan massaal korfbal kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]
Onderzoek: merendeel slaagt niet na transfer naar Ajax, PSV of Feyenoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:27:
Ter vergelijking, in Engeland verdient de #1 ~190% t.o.v. de #20. En daar zullen ook de meeste mensen kijken naar de topclubs.
Tja daar heb je 300 miljoen miljard te verdelen, dan is het wat makkkelijker om gelijkwaardige bedragen te geven.
Overigens waren in 2017 (die kreeg ik makkelijk gevonden) de verschillen veel groter dan 10%. Chelsea kreeg als nr 1 151m pond, Sunderland als nr 20 91m.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:16:
@Yogibeer

Ik heb nog wel wat leuke filmpjes voor je:

YouTube: The legendary number 1-4 (Real Madrid - Ajax)
(Credits aan Pi-Alfa)

YouTube: ReaAja 5.3.2019 (1-4) : Fantastische goal van LS20
(Credits aan Ventos) (check de rest ook even!)

YouTube: Real Madrid - Ajax 1-4 (05-03-2019)
(Credits aan Red & White Support)

Prachtig om terug te kijken in elk geval ;)
Eerste filmpje binnen de minuut allemaal wapperende middelvingers, en dan mag je niets over uitsupporters zeggen. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Eerste filmpje binnen de minuut allemaal wapperende middelvingers, en dan mag je niets over uitsupporters zeggen. _O-
Binnen de 15 seconden hoor je ze al over kk hoeren enzo. Wat een debielen.. ;w

En maar klagen dat ze niet welkom zijn in den Haag en Rotterdam 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Sightorson is per direct weg bij zijn club.

Van geel, sla je slag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:56:
Sightorson is per direct weg bij zijn club.

Van geel, sla je slag
Shhhht, die vent is er gek genoeg voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:56:
[...]

:? :? welk filmpje heb jij gekeken dan?
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Ik keur het niet goed hoor, maar dit vind ik toch ook wel beetje softie hoor je druk maken om wat debielen die met middelvingertjes wapperen _O-

[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2019 13:06 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:04:
[...]

:? :? welk filmpje heb jij gekeken dan?
eerste filmpje. Als ze in de rij staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bMwOW4grJB4PUfGLo4qWmd2m/full.gif

En Tadic is speler van de week volgens de UEFA. Dat lijkt me wel op zijn plek :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Over taalgebruik valt eea te zeggen, maar er zijn welgeteld 0 ongeregeldheden geweest.
Geen opstootjes, geen vechtpartijen, geen confrontaties met Real supporters of politie. Allemaal hartstikke keurig verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:06:
[...]

eerste filmpje. Als ze in de rij staan
Oh lol, ik zat te concentreren om massale zang _O- nu hoor ik die gast pas iets zeggen over kk hoeren, was vast een goed gesprek :X _O- man man man

edit:
Uitleg UEFA over wel/niet uitbal van Mazraoui, zoals verwacht men kon geen bewijs vinden dat het wel een uitbal was met de VAR, dus terug naar de beslissing van de grensrechter die het geen uitbal vond.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:04:
Ik keur het niet goed hoor, maar dit vind ik toch ook wel beetje softie hoor je druk maken om wat debielen die met middelvingertjes wapperen _O-
Ik maak mij niet druk hoor, maar ik vind het wel grappig om te zien na die klachten dat de goeden lijden onder de kwaden. Deze slopen weliswaar nog niets en vechten niet, maar een hoog niveau zou ik er niet aan toeschrijven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Ik maak mij niet druk hoor, maar ik vind het wel grappig om te zien na die klachten dat de goeden lijden onder de kwaden. Deze slopen weliswaar nog niets en vechten niet, maar een hoog niveau zou ik er niet aan toeschrijven. :P
Ik ken toevallig iemand die daar tussen zat....en je hebt gelijk een hoog niveau is het niet, zeker niet in groepsverband :N (overigens is het dus totaal geen domme jongen in het normale leven zullen we maar zeggen :P ) Ze blijven beetje in hun tienerjaren hangen heb ik het idee :X

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 08-03-2019 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:08:
Uitleg UEFA over wel/niet uitbal van Mazraoui, zoals verwacht men kon geen bewijs vinden dat het wel een uitbal was met de VAR, dus terug naar de beslissing van de grensrechter die het geen uitbal vond.
Zoals verwacht. Vier minuten geprobeerd om bewijs te vinden om dan toch maar met hangende pootjes tot de conclusie te komen dat ze hem toch echt niet zonder gezeik kunnen afkeuren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Yogibeer schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Over taalgebruik valt eea te zeggen, maar er zijn welgeteld 0 ongeregeldheden geweest.
Geen opstootjes, geen vechtpartijen, geen confrontaties met Real supporters of politie. Allemaal hartstikke keurig verlopen.
Je kan je afvragen of dat ook niet iets te maken heeft met het feit dat die Spanjolen ze toch niet verstaan. :P

Als je vriendelijk lacht en kijkt kan je een Spaanse politieagent voor alles uitmaken wat je wilt zonder dat ze
begrijpen wat je bedoelt. Als ze dit in de rij bij een NL wedstrijd doen krijgen ze veel meer problemen neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Je kan je afvragen of dat ook niet iets te maken heeft met het feit dat die Spanjolen ze toch niet verstaan. :P

Als je vriendelijk lacht en kijkt kan je een Spaanse politieagent voor alles uitmaken wat je wilt zonder dat ze
begrijpen wat je bedoelt. Als ze dit in de rij bij een NL wedstrijd doen krijgen ze veel meer problemen neem ik aan
Volgens mij horen we na de bekerfinale tegen PEC al geen onvertogen woord over supporters van Ajax rondom uitwedstrijden.
Zal mede komen omdat 'we' niet meer bij ADO en Utrecht mogen komen, maar daar zitten uiteraard twee kanten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Welnee. In Nederland lachen ze lief naar je en laten je gewoon doorlopen. Tenzij je als dagjesmens bij de gezinsvakken komt met een flesje water, dan pakken ze je dopje af. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
Is er al nieuws over Ramos? Misschien kan Overmars hem oppikken voor volgend seizoen als De Ligt vertrokken is naar Barca :P

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
loewie1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:21:
Is er al nieuws over Ramos? Misschien kan Overmars hem oppikken voor volgend seizoen als De Ligt vertrokken is naar Barca :P
Ramos en Modric krijgen nu een rondleiding van Frenkie door hun eigen stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:19:
[...]

Welnee. In Nederland lachen ze lief naar je en laten je gewoon doorlopen. Tenzij je als dagjesmens bij de gezinsvakken komt met een flesje water, dan pakken ze je dopje af. :')
Neeeeee, niet mijn dopje.. Ik smeek u!!

Wat denken ze, dat je flesjes met pis uit het gezinsvak gaat slingeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:17:
[...]
Zoals verwacht. Vier minuten geprobeerd om bewijs te vinden om dan toch maar met hangende pootjes tot de conclusie te komen dat ze hem toch echt niet zonder gezeik kunnen afkeuren. ;)
Wat ik er sowieso niet aan snapte is dat wel-of-geen-ingooi toch helemaal geen VAR-waardige beslissing is. Of is dat iets wat we alleen in Nederland zo hebben afgesproken? Laatst in de beker werd er ook gescoord uit een corner-die-geen-corner was. Dat ging door omdat de VAR daar niet over gaat (imho terecht, anders blijf je aan de gang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

T-MOB schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:24:
Wat ik er sowieso niet aan snapte is dat wel-of-geen-ingooi toch helemaal geen VAR-waardige beslissing is. Of is dat iets wat we alleen in Nederland zo hebben afgesproken? Laatst in de beker werd er ook gescoord uit een corner-die-geen-corner was. Dat ging door omdat de VAR daar niet over gaat (imho terecht, anders blijf je aan de gang).
Omdat dit dezelfde spelsituatie was waaruit direct gescoord werd. In het geval van de corner heeft het spel stil gelegen en is een nieuwe situatie gecreëerd.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Neeeeee, niet mijn dopje.. Ik smeek u!!

Wat denken ze, dat je flesjes met pis uit het gezinsvak gaat slingeren?
Met dopje is het mogelijk een projectiel, ist verboten! Zonder dopje slinger je hem allang leeg voordat hij het veld bereikt.
Ze vergeten alleen even te vertellen dat ze aanbiedingen hadden en gratis verzenden? :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 08-03-2019 13:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:27:
[...]

[...]

Ze vergeten alleen even te vertellen dat ze aanbiedingen hadden en gratis verzenden? :P
Zou dat buitenlandse kopers over de streep getrokken hebben om een shirtje te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Shhhht, die vent is er gek genoeg voor :P
Hij zal iets zeggen in de richting van: veel ervaring, is bekend met de competitie etc.

Ik zie het gewoon gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Vroegah toen je nog een shirtje kocht voor 50 gulden :P man wat een prijzen tegenwoordig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yogibeer schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:34:
Zou dat buitenlandse kopers over de streep getrokken hebben om een shirtje te kopen?
Nee maar de andere helft van de verkopen wel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:05:
[...]

Nee maar de andere helft van de verkopen wel. ;)
Ah zo, ja duidelijk! Ik doel er meer op dat het toch leuk is dat zo'n potje schijnbaar buitenlandse klanten trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:32:
[...]

Heel simpel een groeibriljant die 0,0 Europese ervaring heeft, 20 wedstrijden in het eerste van SC Heerenveen speelt die is max 7 of 8 miljoen Euro waard (bron. Transfermarkt.de) Als Ajax nu in de zomer komt krijgt zo'n voorzitter kapsones, het hoog in de bol, blaast van de toren en vraag rustig 16 miljoen want Ajax heeft geld. Komt AZ om de hoek drijven dan kan die speler met een bonusstructuur plots voor 5.8 miljoen verkassen.
Dat is nu eenmaal de topclub-quota die op transfers komt. Daar hebben Real, Barca, Bayern, United, etc ook last van met binnenlandse transfers. Zo vreemd is het toch niet dat ze proberen te profiteren van het financiële succes van Ajax/PSV.
Maar vertel mij eens, waarom ze dan wel die 16m willen betalen als het om een Zuid-Amerikaan gaat die ook 0,0 Europese ervaring hebben? Terwijl dergelijke spelers bij binnenlandse transfer vaak ook maar voor een fractie van dat bedrag wisselen.
Ik snap simpelweg niet waarom clubs als Ajax en PSV wel graag veel betalen voor dit soort spelers waarvan nog maar de vraag moet zijn of ze daadwerkelijk een succes gaan worden. En daar tegenover willen ze wel voor een dubbeltje op de 1e rij zitten als het gaat om spelers die in de Eredivisie voetballen. Ik blijf Doan even als voorbeeld gebruiken. 20 jaar, Japans international en volgens transfermarkt.nl al een waarde van 7,5m (3 maanden geleden bepaald).
Tja, er zijn ook legio voorbeelden van buitenlandse transfers die het niet gered hebben dus ik snap niet welk punt je hier wilt maken? Wat er natuurlijk wel is, is dat binnenlandse transfers vaak over jongere talenten gaat en buitenlandse transfers over het algemeen al iets meer ervaring hebben (Moreno, Guardado, Tadic, Tagliafico)
toolkist schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:14:
[...]

Tja daar heb je 300 miljoen miljard te verdelen, dan is het wat makkkelijker om gelijkwaardige bedragen te geven.
Overigens waren in 2017 (die kreeg ik makkelijk gevonden) de verschillen veel groter dan 10%. Chelsea kreeg als nr 1 151m pond, Sunderland als nr 20 91m.
De #1 kreeg dus 165% t.o.v. de #20. Nog een kleiner verschil dan de 190% die ik eerst aangaf. En met een eerlijke(re) verdeelsleutel maakt het niet uit over welk bedrag je dat moet gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:14:
Dat is nu eenmaal de topclub-quota die op transfers komt. Daar hebben Real, Barca, Bayern, United, etc ook last van met binnenlandse transfers. Zo vreemd is het toch niet dat ze proberen te profiteren van het financiële succes van Ajax/PSV.
Dat is niet vreemd, maar dan moeten ze ook niet klagen als Ajax/PSV verder kijken.
Maar vertel mij eens, waarom ze dan wel die 16m willen betalen als het om een Zuid-Amerikaan gaat die ook 0,0 Europese ervaring hebben? Terwijl dergelijke spelers bij binnenlandse transfer vaak ook maar voor een fractie van dat bedrag wisselen.
Ik snap simpelweg niet waarom clubs als Ajax en PSV wel graag veel betalen voor dit soort spelers waarvan nog maar de vraag moet zijn of ze daadwerkelijk een succes gaan worden. En daar tegenover willen ze wel voor een dubbeltje op de 1e rij zitten als het gaat om spelers die in de Eredivisie voetballen. Ik blijf Doan even als voorbeeld gebruiken. 20 jaar, Japans international en volgens transfermarkt.nl al een waarde van 7,5m (3 maanden geleden bepaald).
Dat is simpelweg niet waar. De meeste Zuid-Amerikanen kosten gewoon een stuk minder.
Een leuk voorbeeld: Sinkgraven kostte bijna het dubbele van Tagliafico. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Noiz
Er bestaat niet zoiets als een topclub quota. Er bestaat wel zoiets als het Bosman-arrest wat ervoor zorgt dat een speler na zijn contract vrij is om te gaan en te staan waar hij wil wat het risico met zich meebrengt dat als je te greedy gaat zijn clubs wachten met bieden, helemaal niet bieden of ze gratis ophalen na afloop. Uitzondering is de absolute buitencategorie.

Ik zou overigens niet weten wie dure Zuid-Amerikanen waren. Uitsluitend Nederlandse clubs vragen gigantische bedragen. Neres is de duurste buitenlandse aankoop ooit gekocht bij een buitenlandse club (anders was het Dailey Blind). Die was 12 miljoen euro. Dusan Tadic 11.40 miloen. Profiteren van het succes van Ajax mogen ze gerust maar ik vrees dat er weinig geld in het laadje komt op die manier. Wat zou een Neres bij Heerenveen, Utrecht, Vitesse gekost hebben? Vast geen 12 miljoen!

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:14:

Verhouding prijs / verwachte kwaliteit / verwachte doorverkoopbaarheid op basis van scout rapporten etc. Als Ajax Doan of Pierie echt ziet zitten zullen ze heus niet aarzelen om er goed voor te betalen. Maar wel zo min mogelijk, want je hebt het wel over Marc Netto die gaat onderhandelen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ph4ge schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Dat is natuurlijk een beetje kromme vergelijking, want Tagliafico en zn zaakwaarnemers verdienen waarschijnlijk veel meer en je kan vooraf ook niet voorspellen dat een speler zoveel geblesseerd is, plus dat Ajax volgens mij ondertussen ook wat backs heeft gehaald die niet zo succesvol zijn.
Vind je? Ik vind van niet want zijn in hetzelfde seizoen naar hun huidige clubs gegaan, de ene in de zomer en de ander in de winterperiode van 2017/2018. Daarnaast waren er toen al vragen over de "hoge" vraagprijs van AZ waardoor PSV en Ajax toen geen interesse hadden. En het ging over verschillen in transfersom niet over salaris en etc. dus waarom je die dingen er bij trekt is mij een raadsel, of denk jij dat Tagliafico in 1.5 jaar 2 miljoen heeft verdiend en Haps niks? Haps is en blijft een duurdere aankoop dan Tagliafico
Wat hebben vorige backs te maken met een vergelijking tussen deze 2 spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Verhouding prijs / verwachte kwaliteit / verwachte doorverkoopbaarheid op basis van scout rapporten etc. Als Ajax Doan of Pierie echt ziet zitten zullen ze heus niet aarzelen om er goed voor te betalen. Maar wel zo min mogelijk, want je hebt het wel over Marc Netto die gaat onderhandelen dan.
En terecht. In NL wordt het als top gezien elke buitenlandse club (van serieus allure) lacht zich kapot en gaat sowieso die prijs niet betalen voor een speler uit de NL-competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:18
Martinusz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Vroegah toen je nog een shirtje kocht voor 50 gulden :P man wat een prijzen tegenwoordig :X
Ik weiger al jaren om dat geld eraan uit te geven, maar ze worden alleen maar duurder..

Waanzin.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Malfunctions schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Ik weiger al jaren om dat geld eraan uit te geven, maar ze worden alleen maar duurder..

Waanzin.
Hebben ze Alie Express voor uitgevonden hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Pompi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:38:
[...]
En het ging over verschillen in transfersom niet over salaris en etc. dus waarom je die dingen er bij trekt is mij een raadsel, of denk jij dat Tagliafico in 1.5 jaar 2 miljoen heeft verdiend en Haps niks? Haps is en blijft een duurdere aankoop dan Tagliafico
Transfersom, tekengeld, salaris, bonussen bij succes, doorverkooppercentage, etc. Hoe "duur" een speler is wordt bepaald door het totaalplaatje. Salaris speelt daarin behoorlijke rol in. Ik vind het een beetje raar om alleen naar de transfersom te kijken. Al is het maar omdat de transfersom voor een behoorlijk deel wordt bepaald door (het contract wat een speler nog heeft bij) de verkopende club. Een van de redenen dat Ajax relatief gunstig kan aankopen is dat ze op een goudberg zitten. Ajax rekent spelers contant in een keer af, waar andere clubs vaak in termijnen willen betalen. Dat is een uistekend onderhandelingsmiddel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:41
toolkist schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Als je 15-20 miljoen gaat uitgeven voor talenten in de eredivisie dan moet je wel heel zeker zijn van je zaak in mijn ogen. Uiteindelijk wil je die namelijk gewoon weer verkopen met winst, want je investeert feitelijk ook in de opleiding / groei van dat soort spelers ten koste van je eigen prestaties.
Transfertechnisch heb je als Ajax natuurlijk het liefst dat je zoals met Sanchez en Milik iemand redelijk goedkoop binnenhaalt en dan met forse winst verkoopt. Diep in de buidel tasten moet je in mijn ogen eigenlijk vooral doen voor spelers die al bewezen hebben van flinke meerwaarde te kunnen zijn. Tadic en Blind zijn daar in mijn ogen prima voorbeelden van.

Transfers blijven altijd deels een gok, dus het is vooral zaak om er onder de streep niet op te verliezen en daarnaast op de juiste plekken in je elftal significante versterking te hebben.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Mugwump schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Als je 15-20 miljoen gaat uitgeven voor talenten in de eredivisie dan moet je wel heel zeker zijn van je zaak in mijn ogen. Uiteindelijk wil je die namelijk gewoon weer verkopen met winst, want je investeert feitelijk ook in de opleiding / groei van dat soort spelers ten koste van je eigen prestaties.
Transfertechnisch heb je als Ajax natuurlijk het liefst dat je zoals met Sanchez en Milik iemand redelijk goedkoop binnenhaalt en dan met forse winst verkoopt. Diep in de buidel tasten moet je in mijn ogen eigenlijk vooral doen voor spelers die al bewezen hebben van flinke meerwaarde te kunnen zijn. Tadic en Blind zijn daar in mijn ogen prima voorbeelden van.

Transfers blijven altijd deels een gok, dus het is vooral zaak om er onder de streep niet op te verliezen en daarnaast op de juiste plekken in je elftal significante versterking te hebben.
Inderdaad, doe mij maar 4 versterkingen van 5mln elk die er direct staan en na 1 jaar alweer voor 50mln per stuk vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 08:35
Hieronder een paar filmpjes voor de liefhebber uit verschillende hoogtijdagen van ons aller Ajax.

YouTube: CHAMPIONS CUP 1972/1973 - A.F.C. AJAX - REAL MADRID C.F. 2:1

YouTube: Een magische avond in Madrid

https://www.ad.nl/video/r...lange-samenvatting~p70091

Kijk goed naar het spel van al die teams. Tel de kansen en tel het houtwerk. Aanschouw dit, en bedenk dat het altijd beter kan. Dat is het Ajax van nu, maar ook van het verleden.

Zie hier, waarom ik denk dat Ajax dikke kans heeft om de CL te winnen. Alles valt goed en al gooi je een handvol dubbeltjes op, tot nu toe valt vallen ze allemaal goed.

Het is een dejavu, een blik op het spel en een nieuwe handgemaakte glazen bol. En Johan Cruijff greep ook nog in door zijn rugnummer heel groot op elke pagina van de kranten te laten publiceren. <+:)

[ Voor 2% gewijzigd door mavaros op 08-03-2019 15:19 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Deadsy schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Inderdaad, doe mij maar 4 versterkingen van 5mln elk die er direct staan en na 1 jaar alweer voor 50mln per stuk vertrekken.
Dat is een beetje utopisch. Voor elke Sanchez heb je nou eenmaal ook een paar spelers als Orejuela of Kristensen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Word je daar als fan echt blij van? (als aandeelhouder kan ik me er iets bij indenken, maar een fan wil toch ook een bepaalde identiteit in een team herkennen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Word je daar als fan echt blij van? (als aandeelhouder kan ik me er iets bij indenken, maar een fan wil toch ook een bepaalde identiteit in een team herkennen)
Die tijd ligt ver achter ons sinds het Bosman arrest. Filosofie als club is prima maar liever elk jaar een ander team en vechten om de knikkers dan 5 jaar hetzelfde en aanmodderen in de middenmoot. Uitzondering wanneer je een team hebt zoals Barcelona, Real Madrid, Juventus, Bayern München etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 08-03-2019 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:28:
Los van blessures of ander transfers, want ik weet niet zo goed wat die er toe doen.
Tagliafico was aanvoerder van Indepentiente en winnaar van de 'Zuid-Amerikaanse UEFA Cup', kwartfinale 'Zuid-Amerikaanse Champions League' eruit tegen de uiteindelijke winnaar.
Haps was 'gewoon' back van AZ, een Nederlandse subtopper.
Nu snap ik echt wel dat lengte van contract en andere aspecten ook een rol spelen, maar de prijsstellingen vind ik op z'n minst bijzonder te noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:29:
[...]

Die tijd ligt ver achter ons sinds het Bosman arrest. Filosofie als club is prima maar liever elk jaar een ander team en vechten om de knikkers dan 5 jaar hetzelfde en aanmodderen in de middenmoot. Uitzondering wanneer je een team hebt zoals Barcelona, Real Madrid, Juventus, Bayern München etc.
Buiten de huurlingen legioenen als Vitesse en NAC valt dat in de ED nog wel mee. En misschien kijk ik anders naar de sport dan jij, maar ik heb al snel niets meer met een team als je er niets van de voorgaande jaren in herkent. Eignelijk zou ik ook vooral jongens uit de regio/eigen opleiding aan het werk zien.

Utopie? misschien. Maar als het anders wordt verlies ik snel mijn interesse.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:31:
Los van blessures of ander transfers, want ik weet niet zo goed wat die er toe doen.
Tagliafico was aanvoerder van Indepentiente en winnaar van de 'Zuid-Amerikaanse UEFA Cup', kwartfinale 'Zuid-Amerikaanse Champions League' eruit tegen de uiteindelijke winnaar.
Haps was 'gewoon' back van AZ, een Nederlandse subtopper.
Nu snap ik echt wel dat lengte van contract en andere aspecten ook een rol spelen, maar de prijsstellingen vind ik op z'n minst bijzonder te noemen.
Het is allemaal relatief en achteraf makkelijk praten, maar los daarvan is er denk ik niemand die gelooft dat het zinnig is om alleen transfersommen te vergelijken. Ajax geeft veel meer uit aan salarissen, tekengeld en zaakwaarnemers dan Feyenoord, ongetwijfeld ook aan Tagliafico. Als Ajax ook een keer een prijs wint zijn de bonussen waarschijnlijk ook veel groter. De details van de deal kennen we ook niet, zoals doorkooppercentages etc. Ajax geeft ook veel meer uit aan scouting (dat kost Feyenoord slechts een Fox sports abonnementje). Ajax heeft in dezelfde periode meerdere backs gehaald die ook geld kosten maar mislukken. Uiteindelijk zit er dan een succesvolle speler bij die in theorie wellicht ook voor andere clubs haalbaar was, maar het financiele beeld is natuurlijk veel breder dan een kale transfersom.

Ja, Haps is altijd geblesseerd en Tafliafico is een gewaardeerde kracht geworden, maar achteraf is dat allemaal makkelijk praten. Zo belachelijk was 6 miljoen euro voor Haps in die tijd helemaal niet, maar als je had geweten dat een speler die tot dat moment nooit geblesseerd is vervolgens haast geen wedstrijd meer fit is had je het natuurlijk nooit uitgegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 08-03-2019 15:52 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@ph4ge sorry maar dat is jezelf verschuilen achter een rookgordijn van details. Kijk je puur naar de spelers voordat er überhaupt over deals gesproken werd dan zijn die vraagprijzen gewoon niet in verhouding. Wellicht is Tagliafico een koopje geweest, zou ook kunnen, maar ook een Sinkgraven was twee keer zo duur.
Ik blijf erbij, clubs in Nederland moeten niet klagen dat Ajax en PSV ergens anders vissen, daar hebben ze zelf ook gewoon een aandeel in.

Overigens lijk jij meer in de verdediging te schieten over het aankoopbeleid van Feyenoord, dat was de discussie toch helemaal niet? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Je moet ook gewoon realistisch zijn over het niveau in de eredivisie. Dat ligt vrij laag. Spelers als Alvez en Finnbogason konden in het buitenland nou niet echt potten breken nadat ze in de Eredivisie aan de lopende band hadden gescoord. Een back die ook enigszins kan voetballen ziet er in Nederland al snel goed uit, maar wil tegen echt tegenstanders verdedigend nogal eens overlopen worden. Je ziet zelfs bij Ajax al wel dat Mazraoui verdedigend in de CL toch nog wel vaak staat te schutteren, al staat daar tegenover dat hij aanvallend wel echt wat brengt.
Er loopt nog steeds echt wel talent in de eredivisie rond, maar je moet in mijn ogen verder kijken dan de statistieken. Een spits die vooral kan scoren als hij zeeën van ruimte en tijd krijgt zal het waarschijnlijk bij Ajax veel lastiger hebben omdat er tegen betere tegenstanders toch veel minder tijd en ruimte is en ook in de eredivisie veel ploegen vooral compact zullen spelen tegen Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:14:
@ph4ge sorry maar dat is jezelf verschuilen achter een rookgordijn van details. Kijk je puur naar de spelers voordat er überhaupt over deals gesproken werd dan zijn die vraagprijzen gewoon niet in verhouding. Wellicht is Tagliafico een koopje geweest, zou ook kunnen, maar ook een Sinkgraven was twee keer zo duur.
Ik blijf erbij, clubs in Nederland moeten niet klagen dat Ajax en PSV ergens anders vissen, daar hebben ze zelf ook gewoon een aandeel in.

Overigens lijk jij meer in de verdediging te schieten over het aankoopbeleid van Feyenoord, dat was de discussie toch helemaal niet? :?
Maar Sinkgraven is ook helemaal geen back. Hij is toch ook nooit als back gehaald? Voor goede middenvelders betaal je volgens mij meer dan voor een back. Vervolgens is ie altijd geblesseerd, net zoals Haps, en dat is jammer.

Feit blijft dat Ajax het geld heeft om eens een berg spelers te halen in de hoop dat er 1 komt bovendrijven. En de anderen hebben dat geld neit
Mugwump schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:25:
Je moet ook gewoon realistisch zijn over het niveau in de eredivisie. Dat ligt vrij laag. Spelers als Alvez en Finnbogason konden in het buitenland nou niet echt potten breken nadat ze in de Eredivisie aan de lopende band hadden gescoord. Een back die ook enigszins kan voetballen ziet er in Nederland al snel goed uit, maar wil tegen echt tegenstanders verdedigend nogal eens overlopen worden. Je ziet zelfs bij Ajax al wel dat Mazraoui verdedigend in de CL toch nog wel vaak staat te schutteren, al staat daar tegenover dat hij aanvallend wel echt wat brengt.
Er loopt nog steeds echt wel talent in de eredivisie rond, maar je moet in mijn ogen verder kijken dan de statistieken. Een spits die vooral kan scoren als hij zeeën van ruimte en tijd krijgt zal het waarschijnlijk bij Ajax veel lastiger hebben omdat er tegen betere tegenstanders toch veel minder tijd en ruimte is en ook in de eredivisie veel ploegen vooral compact zullen spelen tegen Ajax.
Mazraoui had geluk dat Real de eerste kansen niet scherp was. Bijna alle gevaarlijke momenten van Real kwamen langs Mazraoui. Die gast was al bijna weggestuurd bij Ajax. Knap dat ie de mentaliteit heeft om zich toch terug te knokken, maar een hoogvlieger (zeker verdedigend) is het absoluut niet.

Sterker nog, ik zou m in het huidige Ajax zelfs de zwakste schakel willen noemen, by far

[ Voor 40% gewijzigd door LZ86 op 08-03-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Maar Sinkgraven is ook helemaal geen back. Hij is toch ook nooit als back gehaald? Voor goede middenvelders betaal je volgens mij meer dan voor een back. Vervolgens is ie altijd geblesseerd, net zoals Haps, en dat is jammer.

Feit blijft dat Ajax het geld heeft om eens een berg spelers te halen in de hoop dat er 1 komt bovendrijven. En de anderen hebben dat geld neit

[...]

Ajax had geluk dat Real de eerste kansen niet scherp was. Bijna alle gevaarlijke momenten van Real kwamen langs Mazraoui. Die gast was al bijna weggestuurd bij Ajax. Knap dat ie de mentaliteit heeft om zich toch terug te knokken, maar een hoogvlieger (zeker verdedigend) is het absoluut niet.

Sterker nog, ik zou m in het huidige Ajax zelfs de zwakste schakel willen noemen, by far
Tja, Mazraoui is eigenlijk ook een middenvelder, net als Sinkgraven. Overigens is het ook pas de laatste drie seizoenen dat Ajax weer wat dieper in de buidel tast. Daarvoor deed PSV een aantal jaar minstens net zulke uitgaven als Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:24:
@Noiz
Er bestaat niet zoiets als een topclub quota. Er bestaat wel zoiets als het Bosman-arrest wat ervoor zorgt dat een speler na zijn contract vrij is om te gaan en te staan waar hij wil wat het risico met zich meebrengt dat als je te greedy gaat zijn clubs wachten met bieden, helemaal niet bieden of ze gratis ophalen na afloop. Uitzondering is de absolute buitencategorie.
Bij wijze van spreken natuurlijk. Als de echte topclubs komen betalen ze over het algemeen wel iets meer dan andere clubs simpelweg omdat men weet dat ze veel geld hebben. Maar te greedy? Dan verkopen ze die spelers toch gewoon aan buitenlandse clubs? Jahanbakhsh, Weghorst, Haller, Janssen, Van Ginkel, Corona, Promes. Allemaal spelers die ten tijde dat ze verkocht werden in mijn ogen zeker een aanwinst zouden zijn voor de topclubs. Nu weet ik niet of men überhaupt geïnteresseerd is geweest, maar het geeft wel aan dat clubs geen moeite hebben om een leuk bedrag over te houden aan de echt leuke talenten.
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:24:
Ik zou overigens niet weten wie dure Zuid-Amerikanen waren. Uitsluitend Nederlandse clubs vragen gigantische bedragen. Neres is de duurste buitenlandse aankoop ooit gekocht bij een buitenlandse club (anders was het Dailey Blind). Die was 12 miljoen euro. Dusan Tadic 11.40 miloen. Profiteren van het succes van Ajax mogen ze gerust maar ik vrees dat er weinig geld in het laadje komt op die manier. Wat zou een Neres bij Heerenveen, Utrecht, Vitesse gekost hebben? Vast geen 12 miljoen!
Hoeveel zou een Neres dan gekost hebben in jouw ogen? Als hij speelde bij een Nederlandse club. Want het is niet zo dat Nederlandse clubs over het algemeen rare bedragen vragen voor spelers maar gewoon marktconform. Uitzonderingen daargelaten (Janssen) maar daar heeft Ajax ook ervaring mee (Milik, Kluivert waren mijn inziens zeker niet de betaalde transfersommen waard op dat moment).
Wat ik nu min of meer proef is dat men binnenlandse transfers niet eens meer marktconform wil betalen. 7,5m voor Doan vind ik een prima bedrag als je bekijkt naar wat hij tot nu toe heeft bereikt en met in het achterhoofd dat men 9m voor Magallan kan uitgeven, 8,25 voor Bandé, 6m voor Labyad, 12m voor Romero.
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:46:
[...]

En terecht. In NL wordt het als top gezien elke buitenlandse club (van serieus allure) lacht zich kapot en gaat sowieso die prijs niet betalen voor een speler uit de NL-competitie.
Volgens mij is er net 86 miljoen betaald voor een 21-jarige speler die moeite had om door te breken in Ajax 1 en pas een handvol leuke dingen in Europese wedstrijden heeft laten zien. Afgaande op zijn prestaties tot nu toe is ie dat bedrag niet waard (aangezien het nog steeds een speler betreft uit de NL-competitie). Dus de prestaties van een Doan op deze manier afdoen vind ik wel erg makkelijk. Je hebt het gewoon over een Japans international met meer caps dan Frenkie.
Over Haller werd ook zo lacherig gedaan, maar die beste kerel laat leuke dingen zien in de Bundesliga en Europa League. En die is ook gewoon voor een marktconform bedrag gekocht door een buitenlandse club (8m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Is het bij iedere andere topclub dan anders? Hoeveel slagen er bij Manchester City of Arsenal?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Goed punt, hij werd inderdaad als (aanvallende) middenvelder gehaald.
Dit is toch volledig irrelevant in de discussie over de vraagprijs van spelers? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
[...]

Mazraoui had geluk dat Real de eerste kansen niet scherp was. Bijna alle gevaarlijke momenten van Real kwamen langs Mazraoui. Die gast was al bijna weggestuurd bij Ajax. Knap dat ie de mentaliteit heeft om zich toch terug te knokken, maar een hoogvlieger (zeker verdedigend) is het absoluut niet.

Totally agree. Ik verbaas mij ook over het aantal goede rechtsbacks binnen NL, ik kan er weinig vinden op dit moment. Dumfries is misschien fysiek wat sterker, maar ook hij laat steken vallen als het om verdedigen gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Bij wijze van spreken natuurlijk. Als de echte topclubs komen betalen ze over het algemeen wel iets meer dan andere clubs simpelweg omdat men weet dat ze veel geld hebben. Maar te greedy? Dan verkopen ze die spelers toch gewoon aan buitenlandse clubs? Jahanbakhsh, Weghorst, Haller, Janssen, Van Ginkel, Corona, Promes. Allemaal spelers die ten tijde dat ze verkocht werden in mijn ogen zeker een aanwinst zouden zijn voor de topclubs. Nu weet ik niet of men überhaupt geïnteresseerd is geweest, maar het geeft wel aan dat clubs geen moeite hebben om een leuk bedrag over te houden aan de echt leuke talenten.
Vergeet van Dijk niet...

Punt is dat alle transfersom en toenemen. Voor het Nederlandse voetbal en de competitie is het gewoon beter als geld naar beneden druppelt ipv dat men bij voorbaat meer waarde hecht aan een speler uit het buitenland.

De financiële verhoudingen worden steeds schever, het is ook een beetje kwestie van solidariteit en elkaar wat gunnen. Uiteindelijk hebben de topclubs ook baat bij een sterke competitie.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 08-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:56:
Punt is dat alle transfersom en toenemen. Voor het Nederlandse voetbal en de competitie is het gewoon beter als geld naar beneden druppelt ipv dat men bij voorbaat meer waarde hecht aan een speler uit het buitenland.
Waarom moet het per se van boven naar beneden druppelen? Misschien is het juist wel gunstig dat subtoppers verkopen aan het buitenland dan aan Ajax of PSV, blijkbaar vangen ze er zo meer voor. Dat is dan toch alleen maar een voordeel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Vergeet van Dijk niet...

De financiële verhoudingen worden steeds schever, het is ook een beetje kwestie van solidariteit en elkaar wat gunnen. Uiteindelijk hebben de topclubs ook baat bij een sterke competitie.
Dat de kleine clubs stilstaan is ook deels te danken aan het vaak toegepaste wanbeleid.
Men haalt liever een paar buitenlanders die niets tot weinig toevoegen dan dat men iets doet met de eigen jeugd.
Liever een matige speler halen voor de bank en kunstgras dan jeugd en natuurgras.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Wat een gedoe man over dat de top meer moet shoppen in eigen land of meer tv gelden moet afstaan. Gaat de rest van de ploegen dan ook een bedrag afstaan aan Ajax en PSV als dank dat ze Europees mogen spelen?
[...]

Uiteindelijk hebben de topclubs ook baat bij een sterke competitie.
Uiteindelijk heeft de subtop ook baat bij een aantal topploegen... :z

[ Voor 29% gewijzigd door ephymerous op 08-03-2019 18:09 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:04:
Wat een gedoe man over dat de top meer moet shoppen in eigen land of meer tv gelden moet afstaan. Gaat de rest van de ploegen dan ook een bedrag afstaan aan Ajax en PSV als dank dat ze Europees mogen spelen?

[...]

Uiteindelijk heeft de subtop ook baat bij een aantal topploegen... :z
En nog even een wiedergutmachung betalen aan Ajax voor het gehoon de afgelopen jaren. Zekerrrr als RB Salzburg eruit vliegt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deadsy
Zodra mensen zeggen dat de top meer geld moet afgeven denk ik aan de club in mijn stad, Roda.

Een club met zoveel potentie, met in de Eredivisie een aardig budget maar toch gedegradeerd.
Aan de sloot van waardeloze spelers die men haalde, de keren dat men gered moest woorden door de gemeente of investeerders.

Dat Roda en vele andere clubs staan waar ze nu staan zal niet gefixed worden wanneer Ajax en co meer geld afstaan.
Deze clubs moeten eerst eens naar zichzelf kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Idealiter wel, spijtig genoeg is het tegenwoordig meer Boekhoud Vereniging Geld In De Zak dan Voetbal Vereniging Bal Op Het Dak.

Nadeel blijft natuurlijk al dat identiteit - zeker voor top clubs - meer in een speelstijl zit dan een specifieke speler. Je kan als club vasthouden aan spelers maar dit zijn dan niet de toppers aangezien deze vrijwel altijd wel weggekocht worden en je als Nederlandse club daar bijna geen nee tegen kan zeggen.

Zeg je nee heb je een ontevreden speler die alsnog weg gaat nadat het contract afloopt of een transfer poogt te forceren waardoor je alsnog het geld misloopt.

Enige remedie zou wellicht redelijke/goede eredivisiespelers aantrekken die dan niet de potentie hebben om door te stromen naar een grotere competitie en daar vrede mee hebben. Die spelers zijn zeldzaam EN is niet hetgeen je als topclub zou na moeten willen streven.

Ajax speelt des Ajax en dat maakt meer de club dan de specifieke spelers (die natuurlijk wel in het systeem moeten passen en daar moet het transferbeleid op ingericht zijn), hetzelfde geldt voor PSV en Feyenoord. Natuurlijk zijn er ook nog karakters die meer bij de club passen dan bij andere maar dat lijkt haast geen factor te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jaloers much?
Feit is dat Ajax niet bergen spelers koopt waarvan er maar 1 slaagt, maar dat het aankoopbeleid zeer succesvol is geweest de afgelopen jaren.

Waar Feyenoord 20-30 miljoen uitgeeft aan spelers en ik nog moet zien met welke spelers ze die terug gaan verdienen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:17:
[...]

En nog even een wiedergutmachung betalen aan Ajax voor het gehoon de afgelopen jaren. Zekerrrr als RB Salzburg eruit vliegt!
Ook dat nog ja. Iedereen die niet Ajax supporter is staat te juichen als het misgaat. En nu het goed gaat moet Ajax maar wat terugdoen? Echt de wereld op zijn kop.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:23:
[...]

Ook dat nog ja. Iedereen die niet Ajax supporter is staat te juichen als het misgaat. En nu het goed gaat moet Ajax maar wat terugdoen? Echt de wereld op zijn kop.
Precies, dikke vinger naar de rest. Wanneer komt trouwens dat ene toernooi waar Ajax voor uitgenodigd was? Zomer 2020 dacht ik toch? Even 80 miljoen ophalen in die Champions Cup voor Champions League winners ofzo gesponsord door rijke oliebaronnen. Ik meen me te herineren dat zoiets eraan zat te komen. Kan ook een jaar later zijn. Gut o gut wat zal Nederland Ajax haten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:01:
[...]
wat zal Nederland Ajax haten :).
Dat is nu niet anders :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Maar jij was recent overgekomen toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die Willem Janssen had wat mij betreft net rood mogen krijgen, eerst geel voor overtreding vervolgens de speler die hij raakt bij zijn armen pakken terwijl deze nog op de grond ligt. Blijf er gewoon vanaf met je handen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En een onderzoek van de UEFA naar de supporters van Ajax. Schijnbaar een veiligheidsnet gesloopt en daarna gaan gooien, mogelijk volgende keer dus geen supporters mee.
Maar laten we niets over uitsupporters zeggen. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik gok dat dat minder dan 10 man zijn op een uitvak van 7500? Perspectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:12:
Ik gok dat dat minder dan 10 man zijn op een uitvak van 7500? Perspectives.
Genoeg om die tien dan te corrigeren lijkt me, mits ze nog vaker heen willen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:14
Noiz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Volgens mij is er net 86 miljoen betaald voor een 21-jarige speler die moeite had om door te breken in Ajax 1 en pas een handvol leuke dingen in Europese wedstrijden heeft laten zien. Afgaande op zijn prestaties tot nu toe is ie dat bedrag niet waard (aangezien het nog steeds een speler betreft uit de NL-competitie). Dus de prestaties van een Doan op deze manier afdoen vind ik wel erg makkelijk. Je hebt het gewoon over een Japans international met meer caps dan Frenkie.
Het verschil is natuurlijk het podium. Japans international is zeker een visitekaartje, maar FC Groningen wat minder. De lofzang op De Jong vond ik aan het begin van het seizoen wat overdreven. Dit seizoen heeft hij in grote wedstrijden overtuigd, ook in wedstrijden tegen Frankrijk/Duitsland. Dat telt.

86 miljoen blijft extreem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
DeKever schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:41:
[...]
86 miljoen blijft extreem.
Tegenwoordig niet meer toch, zeker niet als het door een grote club op tafel wordt gelegd.
Ik sta niet echt meer te kijken van dat soort bedragen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 76 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.