[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dit was wel lachen! Die kop van Neymar! <knip>. Wel lullig voor die PSG'er want een echte handsbal vond ik het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 07-03-2019 08:15 . Reden: Laat dat eens? ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
Waarom is er geen Splitscreen optie zodat ik continu de kop van Neymar kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

ST10©DE schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:00:
En wat zijn precies de regels voor hands? Ik dacht niet dat het opzettelijk moest zijn. Hij maakt wel zijn lichaam breder met zijn arm. De bal ging redelijk richting doel. Ik vind het geen gekke beslissing.
De regels volgend jaar in Eredivisie worden al wel iets duidelijker. Maar met die handsbal ontneem je nooit een doelpoging. Die bal ging richting 2e ring. Dus als scheids moet je dat ook mee tellen. En die verdediger springt in de lucht logisch dat dan zijn arm niet langs lichaam zit. Hij doet et echt nooit bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52
Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:59:
[...]

Paris was in 2011 (?) bijna dood en begraven. Toen kwamen de sjeiks en was het plots een topclub. Nee mijn ding is het niet.
Zo denk ik er ook over:

- Chelsea
- Manchester City
- PSG

Voor de overnames waren het clubs die in de subtop draaiden. City speelde zelfs heel lang een divisie lager en Olympique Lyon was PSG jarenlang de baas. Chelsea was voor de overname ook altijd een subtopper.

Heb er ook niet veel mee, maar je ziet dat het resultaat heeft. Kijk maar naar Reb Bull Salzburg. Die klommen binnen 5 jaar naar de Bundesliga en hebben inmiddels elke thuiswedstrijd 45.000 toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:03

Hupske

AFCA

Typhone schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:59:
[...]

Paris was in 2011 (?) bijna dood en begraven. Toen kwamen de sjeiks en was het plots een topclub. Nee mijn ding is het niet.
Mwah toen was het de Feyenoord van nu. Incidenteel kampioen en af en toe de beker winnen.

Sinds de sjeiks is het structureel kampioen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drie ex-ManU spelers in de BT sport studio, alledrie blij maar ook heel duidelijk "geen pingel" .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 09:03

ST10©DE

Dus.............

Qu3st schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:03:
[...]

De regels volgend jaar in Eredivisie worden al wel iets duidelijker. Maar met die handsbal ontneem je nooit een doelpoging. Die bal ging richting 2e ring. Dus als scheids moet je dat ook mee tellen. En die verdediger springt in de lucht logisch dat dan zijn arm niet langs lichaam zit. Hij doet et echt nooit bewust.
En dat "bewust doen" is een harde eis? (dit is een serieuze vraag) Dat die bal naar de 2e ring gaat is overdreven. Bovendien weet je nooit hoe die bal nog gaat dalen.

Is het overigens ook een eis dat je een doelpoging ontneemt bij een handsbal? ( ook een serieuze vraag)

[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 06-03-2019 23:08 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Zo denk ik er ook over:

- Chelsea
- Manchester City
- PSG

Voor de overnames waren het clubs die in de subtop draaiden. City speelde zelfs heel lang een divisie lager en Olympique Lyon was PSG jarenlang de baas. Chelsea was voor de overname ook altijd een subtopper.

Heb er ook niet veel mee, maar je ziet dat het resultaat heeft. Kijk maar naar Reb Bull Salzburg. Die klommen binnen 5 jaar naar de Bundesliga en hebben inmiddels elke thuiswedstrijd 45.000 toeschouwers.
Leipzig.

Hebben ook de juiste club gekozen. Daar stond een grote stadion en de stad had geen Bundesliga club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:39

InFamous

excommunicado

Mag ik zeggen dat, als ik het spel van Manchester United, Porto en As Roma zie, Ajax nog wel een goede kans kan maken richting de halve finales?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
InFamous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:08:
Mag ik zeggen dat, als ik het spel van Manchester United, Porto en As Roma zie, Ajax nog wel een goede kans kan maken richting de halve finales?
Vraag is of Ajax zich voor dit soort clubs kan motiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Deadsy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:08:
[...]

Zeker wel, het is CL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat denk ik ook, er zit veel meer motivatie in de CL wedstrijden dan in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

ST10©DE schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:06:
[...]

En dat "bewust doen" is een harde eis? (dit is een serieuze vraag) Dat die bal naar de 2e ring gaat is overdreven. Bovendien weet je nooit hoe die bal nog gaat dalen.
Ik zou het niet weten! Die regels moeten veel duidelijker worden. En in de ED (oooh bij Veronica zeggen ze dat dit FIFA regels zijn) wordt dus al een eerste stap gemaakt, met elke hand contact van de aanvallende partij is het een handsbal. Maar dat neemt nog niet weg hoe het met het 'bewust doen' moet zijn als zijnde verdedigende partij.
2e ring is wel overdreven maar die bal ging niet op goal ben ik van mening.
Het is gewoon niet duidelijk die handsbal regel, dat is wel de conclusie bij mij haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 06-03-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Die bal had misschien met rugby een goal geweest maar nooit in voetbal, genant zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die het een penalty vind?
De verdediger sprint omhoog met zijn arm, en dat is gewoon pech dat die bal op de arm komt. Maar hij had ook niet (zo) kunnen springen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:08:
[...]

Hehe.

Ik weet nog een EL finale waar de godenzonen praatjes vooraf hadden. (Maar eerlijk gezegd gun ik Ajax de CL winst als ze United niet uitschakelen.)

Als Ajax zo speelt als gisteren dan maken ze tegen alles behalve City, Juve en Barcelona kans volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
HollowGamer schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:11:
Ben ik de enige die het een penalty vind?
De verdediger sprint omhoog met zijn arm, en dat is gewoon pech dat die bal op de arm komt. Maar hij had ook niet (zo) kunnen springen, toch?
Hij springt, draait en houdt zijn armen daarbij breder. Ik kan er wel inkomen dat de scheids hem geeft. Had wel het idee dat als goedmakertje hij extra minuten erbij deed. Gekke scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41
Porto speelt op kunstgras ? Man, man, wat een knollenveld. Lijkt ook wel geschilderd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:27
InFamous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:08:
Nee, dat mag je niet zo zeggen , wacht lekker de loting af. L'pool, City, Juve, Barca en Atletico, da's allemaal een brug te ver in principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:15:
[...]

Hij springt, draait en houdt zijn armen daarbij breder. Ik kan er wel inkomen dat de scheids hem geeft. Had wel het idee dat als goedmakertje hij extra minuten erbij deed. Gekke scheids.
Ja, zo kijk ik er ook naar. Hij maakt zich breedte, maar iets teveel. Je ziet ook dat hij de bal ziet aankomen en daar zijn lichaam op aanpast.

Heb het gevoel dat al die analisten nu opeens hun gelijk willen halen omdat ze dachten dat PSG wel zou winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 21:27
speelt Kluivert eigenlijk ooit nog wel eens bij Roma? behalve de laatste 2minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:58
Grindtegel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:21:
speelt Kluivert eigenlijk ooit nog wel eens bij Roma? behalve de laatste 2minuten
Denk dat die wel spijt heeft }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Manchester United dus door.. Zou een mooie loting zijn voor Ajax.. of Porto of Roma.. De rest wordt een stuk lastiger denk ik, maar je weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Deze foto geeft wel een prima beeld. Je ziet inderdaad een meisje wegrennen. Lange neus inderdaad, als je er een joods meisje in wil zien kan dat, maar ik zie verders geen verwijzing expliciet daarnaar. Niks wat verwijst naar Anne of naar iets joods. Ster of kruis zie ik ook niet terug.

Tis alleen nu al meer geweest met steken over en weer op spandoeken. Dit doek kreeg al wat aandacht, dan denk je al snel meer te zien wat er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
Volgend jaar bij een Utrecht wellicht meer kans op speeltijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Leon Zwiers schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:22:
[...]

Denk dat die wel spijt heeft }:O
Hij mocht toch weg aankomende zomer? Meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Jeetje.. wat is die Pepe oud geworden bij Porto.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ajax niet. :+

Kluivert eruit en Tadic erin.

Prima deal, mag vaker gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Zelfs op dit gras valt ie niet op, zit ie niet gewoon op de tribune ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Oh jee, weer een VAR momentje bij Porto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
is een penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
domdomdom roma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja hoor weer een var :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
daar gaan we weer, wat is een wedstrijd zonder bepalend VAR momentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

En Porto is door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
#VARWZDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
100% terecht gegeven, wat loopt die commentator nou te zwammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:29:
[...]

daar gaan we weer, wat is een wedstrijd zonder bepalend VAR momentje
Mooi toch, komen die Italianen niet meer weg met geniepig vasthouden enzo.

Dit zou er zomaar nog 1 kunnen worden

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 06-03-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Weer een var momentje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
toolkist schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:31:
[...]

Mooi toch, komen die Italianen niet meer weg met geniepig vasthouden enzo.

Dit zou er zomaar nog 1 kunnen worden
Nou .... raakt wel die voet, maar iltaliaan gaat gewillig door de knieen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Dit was toch juist weer wel een penal ? Tikt hem aan in de 16. ..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:27
Porto....die wil je niet loten, je zal er maar tegen onderuit gaan, das geen eer, roemloos, tegen Portugezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:13
Sjah schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 00:09:
Porto....die wil je niet loten, je zal er maar tegen onderuit gaan, das geen eer, roemloos, tegen Portugezen.
"Je kan niet van ze verliezen, maar ze kunnen wel van je winnen."
ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Grindtegel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:30:
Mja, ik word ook wel een beetje moe onderhand van dat (imho nogal domme) negatieve gelul als het over de VAR gaat.. Het is duidelijk dat sommigen in de voetbal wereld er nog aan moet wennen.. Kennelijk hebben die liever dat we door blijven discussiëren over fouten van de leiding die niet gezien worden of dat wedstrijden onterecht beslist worden etc.. Er zal altijd discussie blijven over bepaalde beslissingen van de leiding, met of zonder VAR, maar een ding is wel duidelijk het maakt de sport eerlijker en dat is het belangrijkste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 14:44

snmght

imho dan he

Lijkt me een zuivere strafschop voor MU, maar wat ongelooflijk zuur voor Buffon.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09-10 15:17

Typhone

Who Dares Wins

Wonder dar United zo ver kwam zie ik nu in de CL herhaling op youtube. Twee kansen twee goals. En die ene penalty nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Drama wedstrijden gisteren zeg.
Laat Ajax maar tegen Porto of United loten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Grindtegel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:30:
Wordt hij voor betaald. Zedlden hebben die gasten enige kennis van het spel, laat staan van de spelregels en dat laten ze dan ook de hele wedstrijd merken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yogibeer
Wanneer komt de optie nu een keer om de commentator uit te zetten, maar het stadion geluid te blijven horen. Daar zit ik echt met smart op te wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Leon Zwiers schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:22:
Ja, ze hebben het 1 x toegelaten, nu gaan meer clubs de grenzen verkennen. Net kinderen 8)7
Grenzen verkennen? De KNVB heeft er zelf om gevraagd door m.b.t. Ajax eerder gemaakt afspraken eenzijdig te verbreken, daarom is dit argument nu heel komisch (zal zullen ze dit zelf niet zo zien):
„We houden vast aan de afspraken die we voor het begin van het seizoen met de clubs hebben gemaakt”, liet een KNVB-woordvoerder weten.
Het is maar net hoe het uitkomt bij de KNVB, lekker duidelijk ;w
Al ben ik het met de KNVB eens in dit geval dat de clubs niet moeten zeuren.
Leon Zwiers schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:13:
Met no deal zijn al die EU spelers plots illegaal. Die komen zo 1-2-3 niet meer in aanmerking voor werkvergunningen.
Het 1e klopt niet, het 2e wel.
Na een no-deal Brexit zijn de huidige spelers in de PL ‘veilig’, maar EU spelers worden vanaf dat moment net zo gewogen als niet-EU spelers. En een werkvergunning wordt (werd?) niet zo makkelijk afgegeven. Het zal sowieso betekenen dat de PL clubs niet meer (zomaar) jonge talenten goedkoop overal vandaan kunnen halen, wat gunstig is voor de Nederlandse clubs. Mits andere grote EU clubs dat beleid niet gaan overnemen.
PWM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:54:
Volgens regels volgend seizoen wel een penalty
Hoe kom je hierbij?.
De nieuwe regels gaan over ‘aanvallend’ hands, niet over ‘verdedigend’ hands.

Al zie ik het gebeuren dat we naar hockey regels gaan, hands is hands en is er geen tussenweg. Waar ik voorstander van ben trouwens; het is niet altijd eerlijk, maar het is tenminste wel altijd duidelijk. Nu is er een dermate grijs gebied dat er te vaak ruimte is voor discussie en dat schiet totaal niet op.
DoeEensGek schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:15:
Had wel het idee dat als goedmakertje hij extra minuten erbij deed. Gekke scheids.
Hij telde gewoon de tijd die men kwijt was met de VAR mee, zoals het hoort.
Prima scheids dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Baseman77 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Grenzen verkennen? De KNVB heeft er zelf om gevraagd door m.b.t. Ajax eerder gemaakt afspraken eenzijdig te verbreken, daarom is dit argument nu heel komisch (zal zullen ze dit zelf niet zo zien):

[...]

Het is maar net hoe het uitkomt bij de KNVB, lekker duidelijk ;w
Al ben ik het met de KNVB eens in dit geval dat de clubs niet moeten zeuren.

[...]
Bis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Wel lekker dat we van die dwaas langs de lijn bij PSG afzijn zo. Wat een debiel is dat zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22

Al zie ik het gebeuren dat we naar hockey regels gaan, hands is hands en is er geen tussenweg. Waar ik voorstander van ben trouwens; het is niet altijd eerlijk, maar het is tenminste wel altijd duidelijk. Nu is er een dermate grijs gebied dat er te vaak ruimte is voor discussie en dat schiet totaal niet op.
Alsjeblieft niet zeg, die proef hebben we al gehad hoor dat alles gewoon hands was, weet je nog dat Ronaldihno op het WK probeerde dan express het balletje op te wippen tegen iemand zijn arm :r
De huidige regels zijn prima, zolang de armen in natuurlijke positie zijn is er geen reden om te fluiten voor hands.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Alsjeblieft niet zeg, die proef hebben we al gehad hoor dat alles gewoon hands was, weet je nog dat Ronaldihno op het WK probeerde dan express het balletje op te wippen tegen iemand zijn arm :r
De huidige regels zijn prima, zolang de armen in natuurlijke positie zijn is er geen reden om te fluiten voor hands.
Dat gaat idd in het voetbal veel makkelijker. Dan krijgen we 22 penalty's per wedstrijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Grenzen verkennen? De KNVB heeft er zelf om gevraagd door m.b.t. Ajax eerder gemaakt afspraken eenzijdig te verbreken, daarom is dit argument nu heel komisch (zal zullen ze dit zelf niet zo zien)
Was je zelf bij het maken van die afspraken? :F
Vd Sar, die wel bij die gesprekken betrokken was, claimt namelijk heel iets anders...
"Het past bij de gesprekken die we de afgelopen jaren met elkaar en met andere clubs hebben gevoerd", aldus Van der Sar. "Dat er uit verschillende hoeken tegenwind kwam, strookt niet met de uitspraken die clubbestuurders eerder hebben gedaan als het gaat om het faciliteren van Europees spelende clubs."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ondertussen vertelt Loekie de Leeuw aan tv Rijnmond dat Feyenoord komend jaar vol op de jeugd gaat inzetten.

Beetje laat sukkel, de meeste jeugdspelers die echt goed waren zijn al weg. Dat krijg je als er een gebrek aan perspectief is. Geen jong team in de piramide enzo. Wel goede visie. Eerst een paar jaar spenderen om de jeugdopleiding kapot te maken en je goede jeugdspelers weg te jagen en dan vol op de jeugd inzetten

Hij lijkt goed te zijn in v Geel (die weer eens uit de media blijft) na te lullen. Handelen ho maar.

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 07-03-2019 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:03:
Hahaha, iedere week is er discussie over hands maar de regels zijn prima?
De huidige regels waren al een puinhoop door het veel te grote grijze gebied, maar door de VAR wordt dat nu feilloos blootgelegd.

In 2 weken tijd zijn er 2 zeer discutabele penalty's gegeven voor handsballen in de CL (naaste de wekelijkse in de gewone competities), hoe duidelijk moet je het krijgen om te beseffen dat de regels juist niet prima zijn?
Yogibeer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:05:
Dat gaat idd in het voetbal veel makkelijker. Dan krijgen we 22 penalty's per wedstrijd.
Voetbal je zelf?
Dan zou je weten hoe niet makkelijk het is om op iemand zijn arm/hand te mikken, laat staan op hoog niveau waarin het tempo enorm is. Alsof je dan de tijd en de mogelijkheid hebt om tijdens een aanval al je medespelers te negeren en je puur te focussen op die kleine kans dat je in de 16 misschien de bal tegen de arm/hand van de tegenstander kunt mikken. Waarbij je ondertussen de tegenstander de kans geeft om te komen helpen en de bal weg te werken.

Daarbij ben je dan ook veel meer verlost van het constante achteruitlopen van de verdedigers, die zullen dan gedwongen worden zoveel mogelijk buiten de 16 te verdedigen. Dat lijkt me alleen maar positief.
toolkist schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:08:
Vd Sar, die wel bij die gesprekken betrokken was, claimt namelijk heel iets anders.
Nee hoor, dan lees je zijn woorden niet goed.
Zowel PSV als PEC claimen dat de KNVB tegen gemaakte afspraken in gaat. Vd Sar ontkent dit niet, hij geeft alleen aan dat clubbestuurders eerder zelf aan de KNVB gevraagd hebben om mee te denken.

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 07-03-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:08:
Ondertussen vertelt Loekie de Leeuw aan tv Rijnmond dat Feyenoord komend jaar vol op de jeugd gaat inzetten.

Beetje laat sukkel, de meeste jeugdspelers die echt goed waren zijn al weg. Dat krijg je als er een gebrek aan perspectief is. Geen jong team in de piramide enzo. Wel goede visie. Eerst een paar jaar spenderen om de jeugdopleiding kapot te maken en je goede jeugdspelers weg te jagen en dan vol op de jeugd inzetten

Hij lijkt goed te zijn in v Geel (die weer eens uit de media blijft) na te lullen. Handelen ho maar.
Domme vraag... Loekie de Leeuw ? Is dat ie ex-baas van Tom Egbers ?

Maar Feyenoord heeft toch miljoenen geinvesteerd in een nieuw jeugd trainingscomplex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Baseman77 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:21:
[...]

De huidige regels waren al een puinhoop door het veel te grote grijze gebied, maar door de VAR wordt dat nu feilloos blootgelegd.

In 2 weken tijd zijn er 2 zeer discutabele penalty's gegeven voor handsballen in de CL (naaste de wekelijkse in de gewone competities), hoe duidelijk moet je het krijgen om te beseffen dat de regels juist niet prima zijn?

[...]

Voetbal je zelf?
Zeker, maar niet op dusdanig niveau dat het voor mij makkelijk is om te doen. Voor absolute topspelers zal het iets simpeler zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik volg voetbal de laatste jaren steeds minder omdat er steeds minder wedstrijden zijn zoals dinsdag, waar een Nederlandse club op gelijke voet kan strijden met andere Europese topclubs. De afgelopen 20 jaar heeft het geld wat mij betreft veel kapot gemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ik de CL wat dat betreft bijna als een gehaat instituut zie dat alleen maar bestaat om de rijkste clubs rijker te maken.

Ik ben bijna permanent afgehaakt met internationaal clubvoetbal toen men besloot dat de nummers drie van de CL poules mochten doorstromen naar de EL. Dat vond ik pas echt een klap in het gezicht van de kleinere clubs. De UEFA zei daarmee gewoon keihard 'wij willen dat de grootste en rijkste teams het verst komen, als je geen geld hebt, tel je niet mee.'

Ajax heeft het de afgelopen jaren Europees natuurlijk super gedaan maar je gaat zien dat er weinig van het team overblijft na dit jaar. Zijn er geen clubs te vinden die van mening zijn dat het gewoon geen level playing ground is in het Europees voetbal en daar wat aan willen doen? Zijn hier enige concrete initiatieven voor in Europa?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Yogibeer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:24:
Zeker, maar niet op dusdanig niveau dat het voor mij makkelijk is om te doen. Voor absolute topspelers zal het iets simpeler zijn.
Vanuit stilstand, zeker waar.
Maar hoe hoger het niveau hoe sneller het spel en dus ook hoe moeilijker om tijdens een aanval bewust de bal op de arm/hand van een tegenstander te mikken in de 16.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:25:
en ik moet eerlijk zeggen dat ik de CL wat dat betreft bijna als een gehaat instituut zie dat alleen maar bestaat om de rijkste clubs rijker te maken.
Hoezo bijna?
De Champions League heeft weinig meer te maken met de originele opzet, het grote geld maakt de dienst uit. Dat extra clubs uit de topcompetities automatische kwalificatie hebben gekregen is alleen maar gedaan om de topclubs tevreden proberen te houden, zodat ze geen eigen competitie/toernooi gaan opzetten. Waar ze overigens alsnog mee dreigen. Geld regeert nu eenmaal.

Al moet ik wel zeggen dat ik sinds vorig seizoen de CL juist weer meer ben gaan volgen, omdat het ineens minder voorspelbaar is geworden.
Ook dit seizoen, gezien de vroegtijdige exit van Dortmund, Real en PSG d:)b

[ Voor 50% gewijzigd door Baseman77 op 07-03-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
loekf2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:23:
[...]

Maar Feyenoord heeft toch miljoenen geinvesteerd in een nieuw jeugd trainingscomplex ?
Voor het eerste hebben ze vorig jaar een nieuw trainingscomplex opgezet, nu zijn ze voor de jeugd bezig.
En laten we eerlijk zijn, Varkenoord heeft een mooie sfeer maar het is wel allemaal verouderde troep waar ze zich mee moeten behelpen. Dat er nu in nieuwe trainings faciliteiten geinvesteerd wordt staat volgens mij nergens ter discussie. (Staat ook helemaal los van Feyenoord City, het levensdoel van Loekie de Leeuw)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
Baseman77 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Vanuit stilstand, zeker waar.
Maar hoe hoger het niveau hoe sneller het spel en dus ook hoe moeilijker om tijdens een aanval bewust de bal op de arm/hand van een tegenstander te mikken in de 16.

[...]

Hoezo bijna?
De Champions League heeft weinig meer te maken met de originele opzet, het grote geld maakt de dienst uit. Dat extra clubs uit de topcompetities automatische kwalificatie hebben gekregen is alleen maar gedaan om de topclubs tevreden proberen te houden, zodat ze geen eigen competitie/toernooi gaan opzetten. Waar ze overigens alsnog mee dreigen. Geld regeert nu eenmaal.

Al moet ik wel zeggen dat ik sinds vorig seizoen de CL juist weer meer ben gaan volgen, omdat het ineens minder voorspelbaar is geworden.
Ook dit seizoen, gezien de vroegtijdige exit van Dortmund, Real en PSG d:)b
Let dan maar eens op hoe vaak spelers in een vrijwel stilstaande situatie binnen de zestien terecht komen. Zelfs op het allerhoogste niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Was je zelf bij het maken van die afspraken? :F
Vd Sar, die wel bij die gesprekken betrokken was, claimt namelijk heel iets anders...

[...]
1. Uitspraken zijn geen afspraken.

2. De meningen van PSV en PEC werden in twijfel getrokken over de gemaakte afspraken, maar als van de Sar iets zegt is het gelijk waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Overmars:

'Voor spelers die we graag willen zullen we heel ver gaan'.

Top! Goed dat ze dat doen. Echter zal Ajax voor elke speler de hoofdprijs moeten betalen, omdat men weet dat er geld is in Amsterdam. Laten we vooral ook niet vergeten om te focussen op jeugd.

Een De Ligt of Van de Beek kan je niet kopen, maar moet je creëren.

[ Voor 11% gewijzigd door Yogibeer op 07-03-2019 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:38:
[...]

2. De meningen van PSV en PEC werden in twijfel getrokken over de gemaakte afspraken, maar als van de Sar iets zegt is het gelijk waar?
Datzelfde lijkt omgedraaid wel het geval te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

P.O. Box schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Datzelfde lijkt omgedraaid wel het geval te zijn?
Nee, we waren het overeens dat het mooi zou zijn als de gemaakte afspraken op tafel zouden komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Iedere week discussie over handsballen :? overdrijven is ook een vak.
Alles is hands is trouwens nog steeds voer voor discussie, want tot waar is het hands? elleboog? bovenarm? schouder? Als iemand zeg maar een kwartslag gedraaid staat en je schiet de bal tegen de arm, maar zijn lichaam zit daar gewoon achter, dan is het dus hands? (ook al zou die bal tegen lichaam komen)
Ja nee dat is echt een verrijking voor het voetbal _O-
[...]
Voetbal je zelf?
Dan zou je weten hoe niet makkelijk het is om op iemand zijn arm/hand te mikken, laat staan op hoog niveau waarin het tempo enorm is. Alsof je dan de tijd en de mogelijkheid hebt om tijdens een aanval al je medespelers te negeren en je puur te focussen op die kleine kans dat je in de 16 misschien de bal tegen de arm/hand van de tegenstander kunt mikken. Waarbij je ondertussen de tegenstander de kans geeft om te komen helpen en de bal weg te werken.
Je zult verbaast zijn hoe makkelijk dat is :) zeker met de technische vaardigheden van profvoetballers.
Natuurlijk ga je dit niet standaard toepassen, maar denk even aan een ingegraven tegenstander die standaard met 10 man in de 16 staan. vaak kun je dan rond de 16 je spelers makkelijk aanspelen en zit er niet veel tempo in het spel. Vanuit zo'n situatie is het niet zo heel moeilijk om als buitenspeler even de bal te wippen tegen een arm van een tegenstander in de 16.
Daarbij ben je dan ook veel meer verlost van het constante achteruitlopen van de verdedigers, die zullen dan gedwongen worden zoveel mogelijk buiten de 16 te verdedigen. Dat lijkt me alleen maar positief.
Tja beetje ver gezocht, dan kun je ook basketbal regels erbij gaan nemen, tegenstander mag maar zolang de bal hebben om een doelpoging te maken. Verdedigers mogen maar x tijd in de 16 zijn. Ik geloof niet dat het de sport echt leuker gaat maken, eerder ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:08:

Ik vraag mij eigenlijk nu wel af op welke jeugdspelers jij doelt, want hierbij kan ik alleen denken aan jongens als Karsdorp, Vilhena en Kongolo? Ik zie ook zo niet welke jeugdspelers zijn vertrokken waarbij we nu het gevoel hebben van: Shit, die hadden we er nog bij moeten houden. Het even rustig qua talent, al hebben sommige spelers het ook (nog) niet waargemaakt (Wehrmann, Schuurman, Slabbekoorn bijvoorbeeld).

Ik vind het prima dat Feyenoord probeert om meer op de jeugd te focussen, maar ze moeten het niet forceren. Je jeugdopleiding moet ten alle tijden een middel blijven, geen doel op zich.

Waar ik mij dan aan stoor is dat Feyenoord aangeeft vol op de jeugd te willen focussen, maar ze ondertussen Jong Feyenoord (voor dit seizoen) hebben moeten opdoeken. Verder is het ook maar afwachten hoe spelers zich ontwikkelen. Leuk dat jongens als Burger, Geertruida en Kökcu (Contract nog niet verlengt, van Geel wakker worden!!) talent hebben, maar het is altijd afwachten hoe die jongens zich ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
JST94 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk nu wel af op welke jeugdspelers jij doelt, want hierbij kan ik alleen denken aan jongens als Karsdorp, Vilhena en Kongolo? Ik zie ook zo niet welke jeugdspelers zijn vertrokken waarbij we nu het gevoel hebben van: Shit, die hadden we er nog bij moeten houden. Het even rustig qua talent, al hebben sommige spelers het ook (nog) niet waargemaakt (Wehrmann, Schuurman, Slabbekoorn bijvoorbeeld).

Ik vind het prima dat Feyenoord probeert om meer op de jeugd te focussen, maar ze moeten het niet forceren. Je jeugdopleiding moet ten alle tijden een middel blijven, geen doel op zich.

Waar ik mij dan aan stoor is dat Feyenoord aangeeft vol op de jeugd te willen focussen, maar ze ondertussen Jong Feyenoord (voor dit seizoen) hebben moeten opdoeken. Verder is het ook maar afwachten hoe spelers zich ontwikkelen. Leuk dat jongens als Burger, Geertruida en Kökcu (Contract nog niet verlengt, van Geel wakker worden!!) talent hebben, maar het is altijd afwachten hoe die jongens zich ontwikkelen.
Ik vind wel dat je als doel moet hebben om spelers op te leiden voor het eerste elftal. Wanneer je een speler nodig hebt, kijk je of een jeugdspeler voldoet aan de eisen om het in te vullen en zo niet, dan ga je over tot een aankoop. Bij veel - vooral topclubs - is dit helaas andersom.

Ajax had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om een CV te kopen i.p.v. een destijds 17-jarige De Ligt door te schuiven. Ze vonden hem echter goed (en dus oud) genoeg en dat levert ze nu bakken met geld op. Een aankoop had De Ligt nog een hele tijd jeugdspeler kunnen laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Yogibeer op 07-03-2019 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ST10©DE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:43:
Nee, we waren het overeens dat het mooi zou zijn als de gemaakte afspraken op tafel zouden komen.
Precies, vandaar dus de opmerking van @toolkist over de stelling dat de KNVB de afspraken eenzijdig verbroken heeft.
Dat kunnen we namelijk niet weten, we hebben alleen uitspraken van verschillend clubs die er verschillend over denken. Geen echte afspraken die op papier staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:43:
Natuurlijk ga je dit niet standaard toepassen, maar denk even aan een ingegraven tegenstander die standaard met 10 man in de 16 staan. vaak kun je dan rond de 16 je spelers makkelijk aanspelen en zit er niet veel tempo in het spel. Vanuit zo'n situatie is het niet zo heel moeilijk om als buitenspeler even de bal te wippen tegen een arm van een tegenstander in de 16.
Ineens zie ik voordelen, invoeren die hap! :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

De KNVB heeft het over een geval in het belang van het Nederlandse voetbal. Sparta heeft het over de belangen voor henzelf. Ik weet overigens tot de dag van vandaag niet of afspraken eenzijdig zijn verbroken. Ik heb ze nog nooit zwart op wit, door alle teams ondertekend, gezien. Bij mondelinge afspraak ligt het bewijs voor zover ik weet nog altijd bij de claimende partij en die komen niet verder dan 'er is afgesproken dat'.

De KNVB heeft dus nergens om gevraagd, andere clubs kunnen de hoofd- en de bijzaken gewoon niet scheiden en vergeten de feiten voor het gemak even. Ik snap de vraag van Sparta wel maar dat is een niet vergelijkbaar geval waarbij de KNVB overigens wel een verwijt kan worden gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 07-03-2019 11:26 . Reden: Laatste 2 zinnen toegevoegd! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Het is natuurlijk wel erg zuur dat spelers die op de loonlijst van Sparta staan met Jong Oranje of een ander jeugdteam weg zijn op het moment dat Sparta een belangrijke competitiewedstrijd speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
[...]
Puur bedrijfsmatig gezien is er met een jeugdopleiding beter geld te verdienen dan met een eerste elftal. Buiten Ajax en PSV zie ik geen enkele Nederlandse club miljoenen binnenharken in de Champions League. Met spelersverkopen kan zelfs een AZ 8-digit bedragen binnenfietsen. Een eerste elftal als etalage van je jeugdopleiding is helemaal niet zo'n gekke focus.

--

Gisteren was wel echt een draak van een wedstrijd zeg. Ik gun het United van harte, maar heb toch zelden zo'n onverdiende overwinning gezien. Solskjaer zegt dan dat Ajax hen geïnspireerd heeft maar dan heeft ie volgens mij niet naar de wedstrijd gekeken. United heeft ongeveer 0 uitgespeelde kansen gehad en ongeveer net zo veel druk gezet op PSG. Werkelijk nergens kon je aan zien dat de ploeg iets goed te maken had en door wilde in de CL. Zeg maar het omgekeerde van Ajax tegen Madrid. Het (enige) hoogtepunt van de wedstrijd was wmb de afgekeurde goal van PSG. Beste man van het veld was voor mij Verratti.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
@T-MOB United miste dan ook wel 10 spelers he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:22:
Met Pogba, Martial, Sanchez en Matic erbij hebben ze ineens wel een iets ander elftal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:51:
[...]

Precies, vandaar dus de opmerking van @toolkist over de stelling dat de KNVB de afspraken eenzijdig verbroken heeft.
Dat kunnen we namelijk niet weten, we hebben alleen uitspraken van verschillend clubs die er verschillend over denken. Geen echte afspraken die op papier staan.
Dan had hij het daar bij moeten laten. Maar hij komt vervolgens nog met van der Sar aan..... Dat had hij dan achterwege moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Yogibeer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Met Pogba, Martial, Sanchez en Matic erbij hebben ze ineens wel een iets ander elftal ja.
+ Jesse Lingard, Juan Mata, Ander Herrera, Phil Jones, Matteo Darmian en Antonio Valencia

Best knap dat het ze gelukt is, of heel slecht van PSG dat ze na het uit duel ze United niet over de knie konden leggen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@T-MOB
Dat vond ik ook. Weliswaar alleen 2 verschillende samenvattingen gezien maar United wint door een strafschop en een keepersfout. Totale overheersing was het absoluut niet. PSG was natuurlijk wel hun extra grasmaaier kwijt. Die zat in fancy designerkleding op de tribune zag ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 07-03-2019 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Typhone schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:09:
[...]

De KNVB heeft het over een geval in het belang van het Nederlandse voetbal. Sparta heeft het over de belangen voor henzelf. Ik weet overigens tot de dag van vandaag niet of afspraken eenzijdig zijn verbroken. Ik heb ze nog nooit zwart op wit, door alle teams ondertekend, gezien. Bij mondelinge afspraak ligt het bewijs voor zover ik weet nog altijd bij de claimende partij en die komen niet verder dan 'er is afgesproken dat'.

De KNVB heeft dus nergens om gevraagd, andere clubs kunnen de hoofd- en de bijzaken gewoon niet scheiden en vergeten de feiten voor het gemak even. Ik snap de vraag van Sparta wel maar dat is een niet vergelijkbaar geval waarbij de KNVB overigens wel een verwijt kan worden gemaakt.
Twente heeft daar ook last van (gehad). Ook op lagere niveaus zouden wedstrijden gewoon verplaatst moeten worden als dat sportief gezien nodig is.
Bij een thuiswedstrijd kunnen ze natuurlijk wel creatief zijn met de verlichting ofzo, dan hoef je maar 30 seconde pro-forma te spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:27:
[...]

+ Jesse Lingard, Juan Mata, Ander Herrera, Phil Jones, Matteo Darmian en Antonio Valencia

Best knap dat het ze gelukt is, of heel slecht van PSG dat ze na het uit duel ze United niet over de knie konden leggen :X
Was wel meer geluk dan wijsheid hoor. Over twee wedstrijden hadden ze compleet niks te vertellen.
Gisteren gaf PSG door twee persoonlijke fouten goals weg en die penalty.. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]
Dit dus. Ik heb het niet over jeugdspelers die al zijn doorgebroken naar het 1e zoals Vilhena en Karsdorp.
Maar over de aanstormende jeugd. Zoals bv Chong en Zirkzee die je al kwijtbent. En ondertussen is Kökcu ook nog steeds niet ingelijfd en vraag ik me ernstig af of dat nog gaat gebeuren.

Die jongens hebben na het doorlopen van jeugdelftallen geen plan, geen visie vanuit Feyenoord. Ze mogen hun potjes spelen in een bullshit competitietje tegen jong NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Dit dus. Ik heb het niet over jeugdspelers die al zijn doorgebroken naar het 1e zoals Vilhena en Karsdorp.
Maar over de aanstormende jeugd. Zoals bv Chong en Zirkzee die je al kwijtbent. En ondertussen is Kökcu ook nog steeds niet ingelijfd en vraag ik me ernstig af of dat nog gaat gebeuren.

Die jongens hebben na het doorlopen van jeugdelftallen geen plan, geen visie vanuit Feyenoord. Ze mogen hun potjes spelen in een bullshit competitietje tegen jong NEC
Er is ook niet altijd wat aan te doen.

Zo raakte Ajax Fosu Mensah, Redan en Malen kwijt aan United, Arsenal en Chelsea.
Je kan ze nog zo'n mooi plan voorschotelen, maar als het grote geld komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
T-MOB schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Puur bedrijfsmatig gezien is er met een jeugdopleiding beter geld te verdienen dan met een eerste elftal. Buiten Ajax en PSV zie ik geen enkele Nederlandse club miljoenen binnenharken in de Champions League. Met spelersverkopen kan zelfs een AZ 8-digit bedragen binnenfietsen. Een eerste elftal als etalage van je jeugdopleiding is helemaal niet zo'n gekke focus.
Maar als je jeugdopleiding niet de juiste kwaliteit kan leveren, waardoor het eerste elftal niet naar verwachting presteert, gaat je dat geld kosten. Daarom moet de jeugdopleiding een middel zijn, geen doel. Kwaliteit in het eerste elftal blijft leidend. Natuurlijk moet je de jeugd kansen blijven geven, maar je moet niet spelers als Sven van Beek maar blijven opstellen.
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:31:
[...]

Tja, dat talenten kiezen voor het grote geld houd je toch. Dat zie je niet alleen bij ons. Verder pikken wij weer talentjes op bij andere clubs? Zoals keeperstalent Tein Troost, die komt van NAC af. Of de spits Berete, die komt van Vitesse af.

Dat kan Chong wel heel stoer roepen dat er geen plan was bij Feyenoord, maar als er uit gelekte documenten blijkt dat er een bv is opgericht die vervolgens naar de ouders van Chong is gegaan weet je ook wel dat het niet alleen het sportieve aspect is waardoor ze naar het buitenland gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door JST94 op 07-03-2019 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Zo raakte Ajax Fosu Mensah, Redan en Malen kwijt aan United, Arsenal en Chelsea.
...geef je €400.000 aan Willem II en haal je Frenkie de Jong om dat op te vangen... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Yogibeer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Met de Brexit is dat gelukkig vanuit Engeland iig voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Martinusz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:22:
Ja, ze hebben een goed excuus, daar gaat het ook niet om. De wedstrijd wordt er echter niet beter van. En als je de uitspraken van de trainer dan leest dan zou je kunnen denken er uitmuntend gestreden is. In werkelijkheid heeft United 3 keer op doel geschoten (4 als je de rebound bij de 2e goal meetelt), 2x gemazzeld met een fout van de tegenstander en 1x bij een dubieuze penalty. Ik had een meer bescheiden "als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat"-reactie meer op zijn plaats gevonden. Anyways, hopelijk zien we in de volgende ronde een United waar de sterren wel kunnen schitteren.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:24:
Dan had hij het daar bij moeten laten. Maar hij komt vervolgens nog met van der Sar aan..... Dat had hij dan achterwege moeten laten.
Waarom? Het was simpelweg het tonen van een andere interpretatie van de afspraken dan de varianten van PSV en PEC die al wel zeer vaak gepost zijn. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Hoezo moet ik dat achterwege laten als iemand anders iets heel stellig claimt? :? Ik laat alleen zien dat er ook hele andere geluiden rondgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Waarom? Het was simpelweg het tonen van een andere interpretatie van de afspraken dan de varianten van PSV en PEC die al wel zeer vaak gepost zijn. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. :)
Ehh nee. Het was om aan te tonen dat er in dat geval helemaal niet van de regels is afgeweken. Maar dat weten we dus niet, want we weten niet wat de regels / afspraken zijn in dat geval.

@toolkist Omdat het je eigen valide argument dat de afspraken niet bekend zijn onderuit haalt. Nu ga je zelfs claimen dat er helemaal geen afspraken verbroken zijn. Maar ook dat weet je niet. Immers, de afspraken zijn niet bekend.,

[ Voor 21% gewijzigd door ST10©DE op 07-03-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:53:
Ehh nee. Het was om aan te tonen dat er in dat geval helemaal niet van de regels is afgeweken. Maar dat weten we dus niet, want we weten niet wat de regels / afspraken zijn in dat geval.
Ik denk dat dat slechts jouw interpretatie is, maar goed, een beetje spijkers op laag water zoeken dit.
Feit is dat de stelling dat er van afgeweken is een loze beschuldiging is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Feit is dat de stelling dat er van afgeweken is een loze beschuldiging is. :)
Dit is een loze uitspraak en bovendien geen feit. Het is pas een feit als je weet wat er is afgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Mourinho zou inderdaad op het lijstje staan bij real.

Dacht dat deze week niet beter kon worden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13
Terwijl jullie je nog steeds bezig houden met al dan niet gemaakte afspraken en wat-is-nu-precies-hands discussies voeren zit ik, terwijl ik wacht op het speelschema (@Hackus waar ben je?) naar wat feelgood filmpjes te kijken:

Machtig.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
dvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:28:
Terwijl jullie je nog steeds bezig houden met al dan niet gemaakte afspraken en wat-is-nu-precies-hands discussies voeren zit ik, terwijl ik wacht op het speelschema (@Hackus waar ben je?) naar wat feelgood filmpjes te kijken:

[YouTube: Samenvatting | Real Madrid - Ajax | Achtste Finales | 05/03/2019 | CHAMPIONS LEAGUE]

Machtig.
Wist niet dat we hier voetbal porno mochten posten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13
DoeEensGek schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Wist niet dat we hier voetbal porno mochten posten. :+
Ik had het eigenlijk in een members only spoiler moeten zetten, sorry voor dat ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
dvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:28:

[YouTube: Samenvatting | Real Madrid - Ajax | Achtste Finales | 05/03/2019 | CHAMPIONS LEAGUE]

Machtig.
Man kippenvel weer.....trouwens moet je eens zien hoeveel Ajax supporters er in de andere vakken zitten, halve tribune springt op bij goals van Ajax _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
T-MOB schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Ja, ze hebben een goed excuus, daar gaat het ook niet om. De wedstrijd wordt er echter niet beter van. En als je de uitspraken van de trainer dan leest dan zou je kunnen denken er uitmuntend gestreden is. In werkelijkheid heeft United 3 keer op doel geschoten (4 als je de rebound bij de 2e goal meetelt), 2x gemazzeld met een fout van de tegenstander en 1x bij een dubieuze penalty. Ik had een meer bescheiden "als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat"-reactie meer op zijn plaats gevonden. Anyways, hopelijk zien we in de volgende ronde een United waar de sterren wel kunnen schitteren.
Die bescheidenheid was bij PSG zelf ook niet mis geweest. Het was alsof ze al door waren. En dan kan je wel zeggen dat United gisteren niet veel liet zien, maar PSG liet nog veel minder zien. Veel balbezit maar geen kansen (alleen de goal en de kans van Mbappe 1 op 1 met De Gea). PSG heeft het simpelweg over zichzelf afgeroepen door geen respect te hebben voor de tegenstander. Gezien de situatie kan je United het niet kwalijk nemen dat ze op deze manier hebben gespeeld.
mavaros schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:54:
Dan zijn alle VAR discussies nog terecht ook, maar dat was niet de opzet van de VAR.
Ik snap dat eindeloze geklaag over de VAR niet zo. Ja, er zijn wat dubieuze beslissingen genomen. Maar normaal gesproken had je het dan over alle dingen die gemist waren door de arbitrage en dubieuze beslissingen die zonder de VAR waren genomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Noiz op 07-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Er ontrolt zich een drama af voor de UEFA.

De UEFA met zijn grote en corrupte muil maar roepen dat er 4 landen 4 clubs in de CL moeten, want bla, bla, bla.

Dan zijn alle VAR discussies nog terecht ook, maar dat was niet de opzet van de VAR.

Al jaren doet de CL me denken aan half corrupt spel door inmenging van grote clubs. Je zou bijna denken dat de UEFA het licht heeft gezien. Dan wordt het dus Dag Barcelona, volgende week.

Dat licht zal wel schijn zijn, want alles voor de poen bij de UEFA. Nu zitten ze met Ajax en dat gooit roet in het eten van de UEFA. Kijken hoe het volgende week gaat lopen, qua inmenging en foute scheidsrechters.

Aanvulling: Ik noem de CL finale tussen Ajax en Juventus in 1996 even als voorbeeld, waarom de UEFA corrupt is.

De spelers van Juventus zaten onder de dope. Ze moesten na de wedstrijd zelfs gevangen worden, want anders waren we nu nog aan het voetballen. Dat hebben ze later ook erkent, maar de UEFA weigert tot op de dag van vandaag om de CL aan Ajax te geven.

Dat was toen al, en ik weet bijna zeker dat dit nu nog het geval is. Alles voor de poen en macht van wat corrupte lieden in een soort maffiaorganisatie.

[ Voor 28% gewijzigd door mavaros op 07-03-2019 13:10 . Reden: Aanvulling. ]

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.