[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.862 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:35:
De nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord heet 'Droomparken'. Best wel toepasselijk met dat mijmeren over Feyenoord city. :P
Als ze nog sponsor willen zijn na dat er een hectometer paaltje op een spandoek is ontdekt in de kuip met A10 34,0

Dan ben je toch niet goed bij je hoofd. Ook die idioten die bij de cornervlag staan en een pakje aanstekers in de binnenzak hebben voor als er een ajacied een corner moet nemen. Dat is toch eenvoudig op te lossen door een 360 graden camera in de hoek te zetten en iedereen die iets gooit een stadionverbod van 5 jaar te geven?

Ik snap dat niet, is toch de makkelijkste manier om ze op te sporen.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 24
vrijdag
01.03. 20:00 De Graafschap v ADO Den Haag
zaterdag
02.03. 18:30 Heracles v FC Utrecht
02.03. 19:45 Excelsior v PSV
02.03. 20:45 Vitesse v NAC
zondag
03.03. 14:30 FC Groningen v VVV-Venlo
03.03. 14:30 scHeerenveen v Willem II
03.03. 16:45 AZ v Fortuna Sittard
03.03. 16:45 Feyenoord v FC Emmen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
loewie1984 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:00:
Als ze nog sponsor willen zijn na dat er een hectometer paaltje op een spandoek is ontdekt in de kuip met A10 34,0

Dan ben je toch niet goed bij je hoofd. Ook die idioten die bij de cornervlag staan en een pakje aanstekers in de binnenzak hebben voor als er een ajacied een corner moet nemen. Dat is toch eenvoudig op te lossen door een 360 graden camera in de hoek te zetten en iedereen die iets gooit een stadionverbod van 5 jaar te geven?

Ik snap dat niet, is toch de makkelijkste manier om ze op te sporen.
Ajax is daar dit seizoen erg mee bezig. Zo hebben ze een aantal biergooiers uit het vak gehaald (tijdens de wedstrijd) en een stadionverbod met boete gegeven. Mocht de UEFA een boete geven dan wordt deze verhaald op de daders.
Ik vraag mij alleen altijd af of ze dat ook doen als het iemand betreft die middenin het volgesnoven deel van de fanatieke 'supporters' staat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:14:
Ik vraag mij alleen altijd af of ze dat ook doen als het iemand betreft die middenin het volgesnoven deel van de fanatieke 'supporters' staat.
Ik denk dat we allemaal wel weten wat het antwoord is... }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Ajax is daar dit seizoen erg mee bezig. Zo hebben ze een aantal biergooiers uit het vak gehaald (tijdens de wedstrijd) en een stadionverbod met boete gegeven. Mocht de UEFA een boete geven dan wordt deze verhaald op de daders.
Bij Feyenoord is er gewoon geen wil om deze jongens te pakken. Dit omdat dan de geweldige kuip sfeer de das omgedaan wordt. Dit is wat je ziet bij 410, gewoon verdwenen omdat er geen grip meer op was. Gaat Feyenoord 100% aandacht geven op een vak, kunnen ze zo daders eruit pikken en op die manier langzaam het kwaadwillend volk eruit werken. Dit is internationaal al bij veel meer clubs gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
@DoeEensGek
Ik denk niet dat de ene of andere directie (Ajax, Feyenoord etc..) er beter of slechter mee om gaat. Hoe Ajax zich momenteel opstelt in dat gedoe rondom de uit supporters is ook te bezopen voor woorden en ophitsend te tegelijk ( "solidair".... ) en ik kan me nog een "herdenking" voor Picornie herinneren in het eigen stadion die ongehinderd plaats mocht vinden, alsof het een held was.

Edit:
Het is vaak ook het signaal wat directies afgeven: willen ze wel of niet van het tuig onder de aanhang af.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 01-03-2019 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, je moet bij dat tuig ook nog om je gezin en eigendommen denken. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43:
Tja, je moet bij dat tuig ook nog om je gezin en eigendommen denken. :X
Dat snap ik en dat is triest. Maar dat geldt dus voor alle bekende clubs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:44:
Dat snap ik en dat is triest. Maar dat geldt dus voor alle bekende clubs
Dat staat niet ter discussie. Hou toch eens op met het zien van negativiteit jegens Feyenoord waar dat niet is. @DoeEensGek stelt dat Feyenoord er wel wat meer aan zou mogen doen, meer niet. En daar heeft hij 100% gelijk in. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Ik stel enkel dat alle clubs er wel wat meer aan mogen doen. We kunnen ons iedere keer wel op een incident richten (nu dit spandoek, de volgende keer weer wat anders vanuit aanhang van ADO, Ajax, Utrecht, PSV etc..) maar dan blijft het toch een wedstrijd "welke club is het ergst"

Edit:
Wat mij betreft moet de KNVB dan ook de regie nemen. Maak nu eens werk van die stadionverboden. Schenk klaarheid over de uit-supporters zodat clubs dat niet meer voor hun eigen PR kunnen gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 01-03-2019 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

D-e-n schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:44:
Maar dat geldt dus voor alle bekende clubs
Nee hoor, onder Gerbrands wordt namelijk iedere PSV supporter keihard aangepakt zodra de club vindt dat er regels overtreden worden.

Ajax is hierin veel verbeterd de afgelopen jaren, al blijf ik het jammer vinden dat er geen opvolging is gekomen richting die mafkezen die tijdens de kampioenswedstrijd PSV-Ajax brandende fakkels vanuit het uitvak naar PSV supporters gooiden (en hun 'eigen' uitvak in de fik staken).
Feyenoord is echter dermate bang voor de harde kern dat ze nooit tot zelden durven in te grijpen, dat is echt triest. Al staat Feyenoord hierin niet alleen, bij meer clubs durft men niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Dat staat niet ter discussie. Hou toch eens op met het zien van negativiteit jegens Feyenoord waar dat niet is. @DoeEensGek stelt dat Feyenoord er wel wat meer aan zou mogen doen, meer niet. En daar heeft hij 100% gelijk in. :)
Niet alleen Feyenoord. Meer clubs waar gewoon het meer een beetje weggekeken wordt. De lijn tussen goede sfeer en dit gedrag is gewoon heel dun. Tis niet leuk omdat we graag die grote sfeer acties zien, met vuurwerk. Maar de baldadigheid vermomd zich graag hier tussen.

De individuele acties, bier en aansteker gooien zijn echt niet moeilijk op te sporen. Heb nu gewoon het idee dat veel clubs en zeker Feyenoord er gewoon helemaal niks aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:55:
maar dan blijft het toch een wedstrijd "welke club is het ergst"
Wat blijkbaar wel iets is waar je zeer selectief over valt. Je creëert die wedstrijd nu zelf, er was nog geen sprake van.
Politiek correct alles in het algemene trekken gaat het topic niet beter maken. Gewoon zeggen waar het op staat een daar (proberen) objectief over te discussiëren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:01:
[...]

Wat blijkbaar wel iets is waar je zeer selectief over valt. Je creëert die wedstrijd nu zelf, er was nog geen sprake van.
Politiek correct alles in het algemene trekken gaat het topic niet beter maken. Gewoon zeggen waar het op staat een daar (proberen) objectief over te discussiëren.
Dus nu nagelen we Feyenoord aan de schandpaal en volgende week Ajax weer of ADO of Utrecht? Dan blijven het verwijten over en weer. Je zag het toch ook met dat gedoe van Vermeer destijds: dan is er toch veel selectieve verontwaardiging.

Ik zie hier een taak voor de KNVB. Om te beginnen met die uitsupporters bij de klassieker: met uitzondering van een eventuele bekerfinale doen we dat de komende tien jaar niet meer. Hup, dan kan niemand meer zeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:06:
Dus nu nagelen we Feyenoord aan de schandpaal en volgende week Ajax weer of ADO of Utrecht? Dan blijven het verwijten over en weer. Je zag het toch ook met dat gedoe van Vermeer destijds: dan is er toch veel selectieve verontwaardiging.
Een volwassen discussie hoeft niet meteen een schandpaal te betekenen, dat hebben we zelf in de hand. Discussie over incidenten structureel plat slaan met behulp van whataboutisme is juist één van de meest storende dingen in het topic.
In plaats van meteen in de slachtofferrol kruipen kan men ook gewoon objectief benoemen dat de club het gewoon heeft laten liggen.
Ik zie hier een taak voor de KNVB. Om te beginnen met die uitsupporters bij de klassieker: met uitzondering van een eventuele bekerfinale doen we dat de komende tien jaar niet meer. Hup, dan kan niemand meer zeuren.
En waarom dan alleen de klassieker? Iedereen was toch gelijk? Doe dan gewoon helemaal geen uitsupporters meer.

Overigens zie ik ook een taak voor de KNVB en dat is het bestraffen van dit soort acties. Buiten het stadion is het nog lastig (false flag) maar ongeregeldheden binnen het stadion moet gewoon een flinke boete op staan. De clubs gaan dan vanzelf meer hun best doen. Nu lijkt het wel alsof alleen de UEFA überhaupt iets geeft om hoe het er in een stadion aan toe gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Baseman77 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Nee hoor, onder Gerbrands wordt namelijk iedere PSV supporter keihard aangepakt zodra de club vindt dat er regels overtreden worden.

Ajax is hierin veel verbeterd de afgelopen jaren, al blijf ik het jammer vinden dat er geen opvolging is gekomen richting die mafkezen die tijdens de kampioenswedstrijd PSV-Ajax brandende fakkels vanuit het uitvak naar PSV supporters gooiden (en hun 'eigen' uitvak in de fik staken).
Feyenoord is echter dermate bang voor de harde kern dat ze nooit tot zelden durven in te grijpen, dat is echt triest. Al staat Feyenoord hierin niet alleen, bij meer clubs durft men niet.
Ik ben het met je eens dat dit veel harder aangepakt moet worden a la Engeland. Maar zolang er directies zijn zoals die van Ajax die ineens solidair zijn met die debielen en een wedstrijd gaan boycotten schiet je geen kut op. Of directies die geweldadige incidenten met de "supporters" zien als emotie en "ze mogen kritiek hebben"

Snap niet zo goed waarom dat zoveel gepikt wordt. En ondanks het aanpakken van Gerbrands gebeuren er elk jaar nog genoeg dingen in en rond het Philips stadion en daarbuiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:17:
Maar zolang er directies zijn zoals die van Ajax die ineens solidair zijn met die debielen en een wedstrijd gaan boycotten schiet je geen kut op. Of directies die geweldadige incidenten met de "supporters" zien als emotie en "ze mogen kritiek hebben"
Dat zijn dus precies die situaties waarvan ik vind dat een bond gewoon in moet grijpen. Helaas is de KNVB op alle fronten simpelweg laf te noemen dus ik verwacht dat ze zich blijven verschuilen achter de burgemeesters.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
ephymerous schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:16:
Toch treurig he die zogenaamde supporters. Ik snap wel dat uitsupporters lastig zijn. Na de ultieme treurige Vermeer pop in Amsterdam lees ik nu dat de Feyenoord supporters in hun sfeeractie verwijzen naar zowel Picornie als Nouri. Het erge is dat ze nog stemrecht hebben ook :/
Er werd dus helemaal niet verwezen naar Picornie, er werd verwezen naar een afspraak tussen de harde kern van Feyenoord en Ajax waarbij Ajax het hazenpad nam (Vandaar de Groene Haas ook op het doek). De vechtpartij waar Picornie is overleden vond niet een plaats bij de A10. Jammer dat een Twitteraar dit soort dingen de wereld inslingert zonder het uberhaupt te controleren. ;)

De verwijzing naar Nouri (Al wordt er gezegd dat dit helemaal niet het geval is) vind ik wel smakeloos en onnodig op een verder prachtig doek en bijbehorende pyro-actie.

[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 01-03-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:11:
Eredivisie speelronde 24
vrijdag
zaterdag
zondag
Bah weer zo'n 20:45 wedstrijd..
Ik heb het liefst gewoon zondagmiddag om 14:30, wat mij betreft de enige echte tijd om een potje voetbal te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:58

Qu3st

[...]

Ik ben het met je eens dat dit veel harder aangepakt moet worden a la Engeland. Maar zolang er directies zijn zoals die van Ajax die ineens solidair zijn met die debielen en een wedstrijd gaan boycotten schiet je geen kut op. Of directies die geweldadige incidenten met de "supporters" zien als emotie en "ze mogen kritiek hebben"

Snap niet zo goed waarom dat zoveel gepikt wordt. En ondanks het aanpakken van Gerbrands gebeuren er elk jaar nog genoeg dingen in en rond het Philips stadion en daarbuiten
Dus alle uit-supporters zijn gelijk debielen? Volgens mij vindt Ajax directie het al 2 seizoenen lang tijd voor uit-supporters, en laat dit via deze actie weten. Heeft toch niks te maken dat ze solidair zijn met de hooligans? Nee ze zijn solidair met de supporters van Ajax die gewoon zich netjes kunnen gedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
Zijn dat diezelfde supporters die nog geen jaar geleden vuurwerk vanuit het uitvak in de thuisvakken gooien in Eindhoven?

Zolang supporters (ongeacht welke club) zich niet kunnen gedragen moet je gewoon maatregelen daartoe nemen. Net zoals PSV minder kaarten aan Feyenoord gaf laatst omdat er een aantal eikels vuurwerk op het veld gooiden tijdens de JC-schaal. Uiteindelijk heb je alleen jezelf en je medesupporters ermee als je je niet weet te gedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:11:
Eredivisie speelronde 24
vrijdag
zaterdag
zondag
Geen Ajax dit weekend ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Exocet schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Heb ik even gemist ... Waarom geen ajax dit weekend? :/ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loewie1984
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:52:
Zolang supporters (ongeacht welke club) zich niet kunnen gedragen moet je gewoon maatregelen daartoe nemen.
Wat mij betreft kan ik me vinden in het voorstel helemaal geen uit publiek meer toe te laten. Scheelt een hoop kosten en gezeik. Ja dan ben je de charme kwijt. Maar dan kan iedereen 17 wedstrijden via Fox kijken en 17 wedstrijden in het stadion en klaar.

Als bewijs dat we te hersenloos zijn om respect te hebben voor de tegenstander en fans van de tegenstander.
Dat je ook daar weer 90% van de toeschouwers mee hebt, is dan maar zo. Dat gaat wel vaker met maatregelen, dat de partij die zich gedraagt de dupe wordt t.o.v. de partij die zich misdraagt.

Ik vond dat fragment op Fox laatst zo mooi. Die 3 vrienden die in 'de koel' in Venlo naast elkaar zaten waarvan 1 met een Ajax shirt. Zo hoor het, kan dat niet, dan blijven we allemaal maar thuis.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Wat mij betreft worden uitvakken en uitsupporters 'afgeschaft'.
Natuurlijk is dat in een aantal gevallen zonde en jammer en minder sfeervol en lijden de goeden onder de kwaden, maar het scheelt ook een hoop incidenten en heel veel politie-inzet en dus geld.

Apart eigenlijk dat met name bij voetbal de emoties zo'n grote rol spelen dat incidenten en rellen vrij gebruikelijk zijn. Dat zie je volgens mij bij geen enkele andere sport.
En ondanks het aanpakken van Gerbrands gebeuren er elk jaar nog genoeg dingen in en rond het Philips stadion en daarbuiten
Kleine incidenten zijn er altijd.
De grote(re) incidenten wil je proberen te voorkomen, maar het gaat er vooral om hoe je als club daarop reageert.

Gerbrands is dermate rechtlijnig hierin dat er zelfs kritiek is van PSV supporters, omdat ze vinden dat hij te snel en te hard ingrijpt. Onzin natuurlijk en ik ben blij dat Gerbrands zich nooit verschuilt en het lef heeft om geen uitzondering te maken voor eigen supporters. Dat is voorheen ook wel eens anders geweest bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Als een man een voorbeeld is voor het voetbal vind ik dat Gerbrands wel, alleen jammer dat ie bij de verkeerde club werkt :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Dus alle uit-supporters zijn gelijk debielen? Volgens mij vindt Ajax directie het al 2 seizoenen lang tijd voor uit-supporters, en laat dit via deze actie weten. Heeft toch niks te maken dat ze solidair zijn met de hooligans? Nee ze zijn solidair met de supporters van Ajax die gewoon zich netjes kunnen gedragen.
Alle uit supporters? nee. Nergens gezegd ook, dus hoe je dat er weer van weet te maken......
Ik heb het over die supportersvereniging die de directie het verzoek heeft gedaan. Dat zijn dezelfde lui die wilden gaan demonstreren in Den Haag tijdens de wedstrijd, die vinden dat er geen beperkingen moeten zijn in het bezoeken van wedstrijden en geen buscombi's enzo.

Ben wel heel benieuwd naar hun plan om veldslagen en slooppartijen te voorkomen als ze die fanatieke gekken loslaten in andere steden.

Jammer dat het niet zoals bij andere sporten is. Waar fans van verschillende teams dwars door elkaar heenzitten

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 01-03-2019 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 07:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Volgens mij mis ik PEC ook. :+

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Het maar totaal niet toelaten van uitsupporters omdat er twee uitsupportersverboden staan is natuurlijk totale waanzin. Zoiets ga je er nooit doorheen krijgen en zou een absolute doodsteek zijn voor het voetbal.

Het zou voor mij in iedergeval ervoor zorgen dat ik mijn seizoenkaart op zou zeggen.
Baseman77 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:57:
Wat mij betreft worden uitvakken en uitsupporters 'afgeschaft'.
Natuurlijk is dat in een aantal gevallen zonde en jammer en minder sfeervol en lijden de goeden onder de kwaden, maar het scheelt ook een hoop incidenten en heel veel politie-inzet en dus geld.
Maar dan kan je ieder groot evenement maar gaan afschaffen? Carnaval, Oud & Nieuw, Koningsdag, Festivals...

[ Voor 62% gewijzigd door JST94 op 01-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Alle uit supporters? nee. Nergens gezegd ook, dus hoe je dat er weer van weet te maken......
Ik heb het over die supportersvereniging die de directie het verzoek heeft gedaan. Dat zijn dezelfde lui die wilden gaan demonstreren in Den Haag tijdens de wedstrijd, die vinden dat er geen beperkingen moeten zijn in het bezoeken van wedstrijden en geen buscombi's enzo.

Ben wel heel benieuwd naar hun plan om veldslagen en slooppartijen te voorkomen als ze die fanatieke gekken loslaten in andere steden.
Maar omdat Ajax directie solidair door niet naar Feyenoord - Ajax te gaan zijn ze het 100% eens met hun eisen? Dat wordt namelijk ook nergens gesteld door Ajax directie.

En het is zeker jammer dat het niet allemaal kan zoals in andere sporten!

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2019 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Met dat recht is niets mis, maar met de aanleiding wel. Ze zijn er zelf ook medeschuldig aan geweest dat ze niet meer welkom zijn, idem met Rotterdam. Om dan te gaan provoceren op de wedstrijddag notabene in Den Haag zelf..... vind je het gek dat elke ADO tokkie met een stadionverbod daar op afkomt. Men zou het andersom eens moeten doen in Amsterdam, kijken wat er dan gaat gebeuren.......
Ja dat zal allemaal wel maar het gaat over een verbod van nu al 13 jaar, en ik denk dat de opmerking medeschuldig op zijn plek is. De gemeente Amsterdam ziet wel mogelijkheden om (zowel voor Feyenoord als Ado supporters) uit publiek te faciliteren.

[ Voor 56% gewijzigd door PolarBear op 01-03-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
PolarBear schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Sorry hoor maar wat is er mis met het geheel democratische grondrecht om te demonstreren?
Met dat recht is niets mis, maar met de aanleiding wel. Ze zijn er zelf ook medeschuldig aan geweest dat ze niet meer welkom zijn, idem met Rotterdam. Om dan te gaan provoceren op de wedstrijddag notabene in Den Haag zelf..... vind je het gek dat elke ADO tokkie met een stadionverbod daar op afkomt. Men zou het andersom eens moeten doen in Amsterdam, kijken wat er dan gaat gebeuren.......

Net alsof je voor een vegan bijeenkomst gaat staan en een rauw stuk vlees gaat staan wegkanen, en dan verwachten dat je met rust gelaten wordt :P
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Maar omdat Ajax directie solidair door niet naar Feyenoord - Ajax te gaan zijn ze het 100% eens met hun eisen? Dat wordt namelijk ook nergens gesteld door Ajax directie.
Maar dus wel door die supportersvereniging. En het wordt niet tegengesproken. Is gewoon propaganda voor die debielen die nu denken daadwerkelijk inspraak en invloed te hebben (het zou me ook niets verbazen als ze dat nog daadwerkelijk hebben ook)

[ Voor 32% gewijzigd door LZ86 op 01-03-2019 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29
Geen uitsupporters meer, bij geen enkele club, zou ik op zich voor zijn. Elke club speelt (muv beker) toch twee keer tegen elkaar en heeft dus altijd één keer thuisvoordeel. Wellicht dat in de beker vanaf de kwartfinales een uit- en thuisduel een optie zou zijn.
Het scheelt een hoop politie inzet en daarmee ook kosten.

Maar daarmee los je het 'tokkieprobleem' niet op; de aanstekers en scheldkanonnades komen veelal van het thuispubliek. Wat al gezegd werd: zet een flink aantal camera's op het fanatieke deel, pik ze eruit als ze zich misdragen en geef ze een meldplicht tijdens de wedstrijd.
Sfeer maken kan prima zonder trammelant te schoppen imo. Als we dat nu eens in de botte hersens van de fanatiekelingen kunnen krijgen...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:00:
Het maar totaal niet toelaten van uitsupporters omdat er twee uitsupportersverboden staan is natuurlijk totale waanzin. Zoiets ga je er nooit doorheen krijgen en zou een absolute doodsteek zijn voor het voetbal.
Doodsteek? Dat zal ook wel weer meevallen, waar hebben we het over gemiddeld 200 uitsupporters? (en dan trekken de grote 3 clubs het aantal uitsupporters nog flink omhoog)
Het zou voor mij in iedergeval ervoor zorgen dat ik mijn seizoenkaart op zou zeggen.
Waarvoor? omdat je de uit duels dan niet meer hebt? Of voor de thuis duels zonder uitsupporters erbij?
[...]
Maar dan kan je ieder groot evenement maar gaan afschaffen? Carnaval, Oud & Nieuw, Koningsdag, Festivals...
Ik ben voor de afschaffing van die eerste 2 :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:49:
Dus alle uit-supporters zijn gelijk debielen?
Nou eigenlijk wel een beetje. Je weet dat er bij de uitsupporters veel debielen zitten, als je daar dan vrijwillig tussen gaat zitten dan ben je ook wel een beetje maf. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
DoeEensGek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Carnaval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:00:
Zoiets ga je er nooit doorheen krijgen en zou een absolute doodsteek zijn voor het voetbal.
Waarom eigenlijk?
Alsof het voor de wedstrijd wat uitmaakt of het uitvak niet/nauwelijks/redelijk/goed gevuld is. En qua sfeer ben je toch grotendeels afhankelijk van de thuissupporters, het uitvak hoor je maar zelden.
Dat zijn zaken die slechts één of enkele malen per jaar voorkomen. En hoe vaak komen daar rellen voor?
Voetbalwedstrijden komen jaarlijks minimaal 17x per jaar voor in het eigen stadion, alleen al voor de competitie. Tel uit je winst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
DoeEensGek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Uitstel van pexecutie.

[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 01-03-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Ik dacht al, ik mis iets. :o

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
dvdkiwi schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:08:
Geen uitsupporters meer, bij geen enkele club, zou ik op zich voor zijn. Elke club speelt (muv beker) toch twee keer tegen elkaar en heeft dus altijd één keer thuisvoordeel. Wellicht dat in de beker vanaf de kwartfinales een uit- en thuisduel een optie zou zijn.
Het scheelt een hoop politie inzet en daarmee ook kosten.

Maar daarmee los je het 'tokkieprobleem' niet op; de aanstekers en scheldkanonnades komen veelal van het thuispubliek. Wat al gezegd werd: zet een flink aantal camera's op het fanatieke deel, pik ze eruit als ze zich misdragen en geef ze een meldplicht tijdens de wedstrijd.
Sfeer maken kan prima zonder trammelant te schoppen imo. Als we dat nu eens in de botte hersens van de fanatiekelingen kunnen krijgen...
De uitvakken zorgen wel voor veel sfeer....

Maar los daarvan, eigenlijk zou je willen streven naar een gezonde rivaliteit en supporters gewoon gelijk te behandelen en toe te laten. (utopie... voorlopig... bij andere sporten werkt het wel maar er is ook een stuk geschiedenis die je niet zomaar uitwist)

Echter, wat krijg je als je geen uitsupporters meer toelaat? Gewone kaartjes zijn zo te koop en regelmatig zitten al uit supporters in gewone vakken. Zou dat niet toenemen als je de meest fanatieke aanhang hun toegewezen vak ontneemt?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het is ook slechts een spinsel, er zitten inderdaad aardig wat haken en ogen aan die het allemaal niet zo makkelijk maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Nog even over de uit-supporters, die zijn het probleem niet.

Het probleem zit bij een aantal randdebielen die zich onder de supporters begeven, zowel bij de uitspelende club als bij de thuis spelende club.

Zolang clubs/KNVB/overheid er niet in slagen de randdebielen te scheiden van de supporters gaan er vervelende dingen gebeuren.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
Martinusz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:10:
[...]
Waarvoor? omdat je de uit duels dan niet meer hebt? Of voor de thuis duels zonder uitsupporters erbij?
Omdat een wedstrijd of 14 van de 17 die thuis worden gespeeld gewoon doodsaai zijn. Als er dan ook nog eens geen uitpubliek bij zit wordt het al helemaal een dooie bedoeling.

De uitwedstrijden maken het seizoen juist leuk. Ook al speelt Feyenoord dit seizoen nergens meer voor, ik kijk er nog wel naar uit om naar Utrecht, Venlo, Sittard, Arnhem en Breda af te reizen.
Baseman77 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Dat zijn zaken die slechts één of enkele malen per jaar voorkomen. En hoe vaak komen daar rellen voor?
Voetbalwedstrijden komen jaarlijks minimaal 17x per jaar voor in het eigen stadion, alleen al voor de competitie. Tel uit je winst.
Dan moet je ook meenemen hoeveel miljoenen bezoekers het voetbal wel niet trekt. Ik weet wel dat er altijd enorm overdreven wordt met incidenten in/rondom een stadion. Staantribune had hier jaren terug een goed artikel over. Goochelen met CIV cijfers.

Uit dat artikel blijkt dus ook gewoon dat er op Lowlands het dubbele aantal incidenten plaats vonden. Afschaffen!

Ik ga nu al een jaar of drie uitwedstrijden met Feyenoord, buiten wat scheldwoorden, kleine vechtpartijtjes (Die te herleiden zijn naar sociale controle(!)) en hier en daar wat pyro heb ik níks meegemaakt wat ernstig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 23:36
Het probleem met die uit-supporters niet meesturen is dat dat weer een oplossing is waar de goeden onder de kwaden lijden. Daar zijn we altijd erg goed in in NL, oplossingen die voor een hele groep gelden, in plaats van het kleine deel daarvan dat het probleem veroorzaakt.

Ik vind alle uitsupporters verbieden dan ook een bizar idee. Dat is geen oplossing voor het probleem, maar bestrijden van de uitwassen daarvan. Je haalt een uitlaadklep weg, maar pakt niet het probleem aan. het gaat zich dan gewoon ergens anders uitten: De kern van het probleem is dat die figuren zich niet gedragen, niet dat ze toevallig bij een uitwedstrijd zijn.

A la Engeland zou er een regeling of wet moeten komen die zich focust op het keihard aanpakken van de 1% die niet spoort, in plaats van 100% van de uitsupporters de dupe laten zijn.
99% van zowel Ajax, Feyenoord als Ado supporters kunnen prima naar de uitspelende club zonder dat stadion te verbouwen.

Zo moeilijk is het niet:
Vuurwerk gooien: Nooit meer een stadion in + meldplicht
Veld op lopen: Nooit meer een stadion in + meldplicht.
etc. etc.

Van die 1% gaat de helft zich dan gedragen, en de rest zit op meldplicht.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 01-03-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:12:
[...]
Nou eigenlijk wel een beetje. Je weet dat er bij de uitsupporters veel debielen zitten, als je daar dan vrijwillig tussen gaat zitten dan ben je ook wel een beetje maf. :P
Ben ooit eens naar het Gelredome geweest met NEC, de sfeer was zo verrot dat de stewards en politie bij/van AEK Athene er nog beter bij waren.
Iedereen weet wie de rotte appels zijn, ook de stewards/politie etc. etc.
Iedereen die zegt dat dat bij zijn/haar club niet zo is liegt.
Eerst melden in Nijmegen: 1e x fouilleren.
Vervolgens naar de Bus: 2e x fouilleren.
Aankomst bij het Gelredome: 3e x fouilleren.
Richting stadion: 4e x fouilleren.
Je loopt het vak in, je hoort in de eerste 10 seconden meer scheldwoorden/ziekten dan een harde schijf van 1 TB kan bevatten.
Vakken eromheen zijn leeg, daar staan slechts enkele stewards omheen.
Eén voor één komt er een Vitessenaar met een volgepiste beker richting het uitvak en flikkert de beker richting het uitvak. Stewards doen niets, maar gaan nog net niet lachen.
De bekende tokkies/rotte appels #1 t/m #50 breken vervolgens stuk voor stuk alle stoeltjes af, gaan ermee gooien, pakken vuurwerk en proberen die enorme betonblok in brand te steken.
Was meteen mijn laatste uitwedstrijd ooit voor NEC.
En elke club zal dat soort debielen hebben, waardoor de supporters als beesten worden behandeld en de relschoppers er altijd mee wegkomen.
Met een oud-collega naar een wedstrijd van Utrecht geweest jaren terug, kregen bij aankomst 2 kaarten in de hand geduwd en werden vriendelijke verzocht om via poort X naar binnen te gaan want daar stond een (oud-)relschopper die iedereen (ook die met stadionverboden) binnenliet.
Er was ook een drooglegging, maar bij iedereen die door dat poortje naar binnen ging hoorde je de glazen flessen tegen elkaar kletsen.
De zwakke plekken zijn overal bekend, maar niemand die er wat aan doet/durft te doen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Als je dat doet dondert alles op straat, dat moet je ook niet willen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Ben ooit eens naar het Gelredome geweest met NEC, de sfeer was zo verrot dat de stewards en politie bij/van AEK Athene er nog beter bij waren.
Iedereen weet wie de rotte appels zijn, ook de stewards/politie etc. etc.
Iedereen die zegt dat dat bij zijn/haar club niet zo is liegt.
Eerst melden in Nijmegen: 1e x fouilleren.
Vervolgens naar de Bus: 2e x fouilleren.
Aankomst bij het Gelredome: 3e x fouilleren.
Richting stadion: 4e x fouilleren.
Je loopt het vak in, je hoort in de eerste 10 seconden meer scheldwoorden/ziekten dan een harde schijf van 1 TB kan bevatten.
Vakken eromheen zijn leeg, daar staan slechts enkele stewards omheen.
Eén voor één komt er een Vitessenaar met een volgepiste beker richting het uitvak en flikkert de beker richting het uitvak. Stewards doen niets, maar gaan nog net niet lachen.
De bekende tokkies/rotte appels #1 t/m #50 breken vervolgens stuk voor stuk alle stoeltjes af, gaan ermee gooien, pakken vuurwerk en proberen die enorme betonblok in brand te steken.
Was meteen mijn laatste uitwedstrijd ooit voor NEC.
En elke club zal dat soort debielen hebben, waardoor de supporters als beesten worden behandeld en de relschoppers er altijd mee wegkomen.
Met een oud-collega naar een wedstrijd van Utrecht geweest jaren terug, kregen bij aankomst 2 kaarten in de hand geduwd en werden vriendelijke verzocht om via poort X naar binnen te gaan want daar stond een (oud-)relschopper die iedereen (ook die met stadionverboden) binnenliet.
Er was ook een drooglegging, maar bij iedereen die door dat poortje naar binnen ging hoorde je de glazen flessen tegen elkaar kletsen.
De zwakke plekken zijn overal bekend, maar niemand die er wat aan doet/durft te doen.
Ooit een seizoenkaart gehad voor NAC (vond mijn oom leuk), man man man wat een seizoen was dat.
Dat was inclusief het vuurwerkbom incident met de keeper van...(weet ik ff niet meer), het seizoen dat de lichtmasten uitvielen en je plots allemaal *kling* * kling* hoorde, stonden ze op het veld met elkaar te matten met riemen en dergelijke. Het seizoen dat toen PSV op bezoek was en er ineens een vreemde grote kerel voor ons zat (vaste plekken, dus raar), PSV scoort en wat jeugdige PSV fans jeugde, deze man opstond en zonder pardon zo'n ventje vol in zijn smoel trapte/sloeg (gelukkig waren er undercover agenten in het vak die die kerel met een blauw aangelopen hoofd afvoerden in een soort nekklem). Het seizoen dat Feyenoord supporters door de hekken probeerde te breken, waarop er door beide partijen stenen uit het trottoir werden gehaald en men besloot een wedstrijd steengooien te beginnen. We al rennend z.s.m. naar de auto gingen om weg te wezen want ze kwam bijna door de hekken heen, stenen ontwijkend en bijna omver gereden door tig ME busjes.

Ja echt een aanwinst voor de maatschappij die uit-supporters :Y

Edit: betreft overigens ook gewoon tokkies van thuis club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ja, want dit soort incidenten gebeuren echt regelmatig. Gaap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:28:
Werd laatst nog bekogeld met allemaal knuffels. Mafkezen zijn het! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dat soort verhalen van stenen gooien etcetera hoor je zelden meer hier in Nederland. Het overgrote deel verloopt gewoon zonder noemenswaardige problemen. Alleen het betreft voetbal en voetbalsupporters, dus alles is tuig en heeft een IQ van -23!

Als ik soms zie hoeveel politie er gewoon een beetje staat te lanterfanten bij wedstrijden is dat bizar. Ik was vorige week uit naar PSV. Bij terugkomst werden we opgewacht door een vijftal ME-busjes. Er hing dus absoluut geen nare sfeer, er liepen alleen Feyenoorders over het station heen, maar men meent wel met getrokken schild en wapenstok het treinstation steeds kleiner te maken zodat men richting de uitgang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:28:
Nou het was in 1 seizoen, niet genoeg? _O-

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/cbd6d8736ff1aebdffbdb025ce143220/tenor.gif?itemid=11428448

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:40:
Uit dat artikel blijkt dus ook gewoon dat er op Lowlands het dubbele aantal incidenten plaats vonden. Afschaffen!
Op Lowlands heb je alleen niet preventief al ME bussen, paarden en ik weet niet hoeveel agenten klaar staan. Beetje kromme vergelijking dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Aantal zegt niks over omvang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

bregweb schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:37:
Nog even over de uit-supporters, die zijn het probleem niet.

Het probleem zit bij een aantal randdebielen die zich onder de supporters begeven, zowel bij de uitspelende club als bij de thuis spelende club.

Zolang clubs/KNVB/overheid er niet in slagen de randdebielen te scheiden van de supporters gaan er vervelende dingen gebeuren.
Doet geen enkele club. De eerste twee bussen bij PSV zijn geclaimd door de creme de la creme van de tokkies. Bij Ajax idem dito. Bij Feyenoord idem dito. Zet je die bussen stil ben je in één klap alle rotzooimakers kwijt. Bij Ajax heb ik het zelf gezien, bij PSV hoor ik het van een collega die daar (vrouwelijke!) suppoost is en die verhalen halen nooit het nieuws.

Ik post ze (PSV verhalen) hier niet omdat ik Ajacied ben en daarmee de schijn al snel tegen heb maar wij moeten niet doen alsof het in Amsterdam heilige boontjes zijn. Dat was ik in mijn 410-periode ook niet en wij wisten dondersgoed waarom die doeken over hoofden getrokken werden, waarom er speciale ‘riot-ninja-AFCA’ vesten waren, en waarom je fakkels moest doorgeven. Iemand verlinken deed je niet.

In het stadion is het altijd vrij rustig. Enige uitzondering die ik daar ken zijn Feyenoorders want die kopen echt overal kaarten van het thuispubliek met alle gevolgen van dien. Wat echter steeds meer een dingetje gaat worden is het scoren op social media en de zware acties buiten het veld om (clubhuizen afbranden etc.). Dát is meestal een oude garde waar jarenlange haat en nijd heen en weer gaat.

Uiteindelijk wordt het voetbal veel vaker gebruikt als propaganda middel om politiek gezien geen keuze te hoeven maken. Dat is de kunst namelijk, dingen verbieden op publieke opinie en ze dan nooit meer terug te hoeven draaien want elk incident krijgt weer een ja maar dit, wat als, als...dan etc etc bullshit redenatie mee.

In 2011 kregen veel Ajax supporters het vooraan in het vrijgehouden vak aan de stok met elkaar. Dat waren geen bekende gezichten op het museumplein dat kan wellicht @Terranova ook wel beamen. Wel liepen er zeer veel -ik noem het semi- Nederlanders te roepen en uit te dagen waarom (!) er ‘joden gescandeerd’ werd. Best apart als je je dat afvraagt in een Ajax shirt met een Burberry nektasje toch? En daarvoor iele dunne mannetjes met blond haar op hun bek meppen is idem dito vreemd. Maar dat is een dingetje van een samenleving waarin multiculturele zaken totaal niet werken en dus álle Ajax supporters bekend komen te staan als: “de slopers van het museumplein’. Want iedereen raakte slaags met iedereen om hele diverse redenen mede gevoed door drugs en alcohol.

Over andere clubs kan ik niet meepraten maar de beelden in Rotterdam spreken ook voor zich 2 jaar geleden.

Toch apart dat ik met een Feyenoorder en twee PSV’ers op de bank de meeste wedstrijden van Ajax en PSV live zie. En er worden geen koppen ingeslagen en toch zijn we allemaal seizoenskaarthouder geweest op 410, Oost en Vak-S. Of daar een afgerond gymnasium en HBO/WO studies iets mee te maken hebben laat ik even helemaal in het midden :).

Oplossing weet ik niet maar dat gelul over gemeenschapsgeld van de politiek hoef ik niet te horen (totaalverbod dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ik weet de oplossing: Uitvak vullen met kinderen van de kidsclubs, zullen weinig scheldpartijen, vuurwerk praktijken, en sloopwerkzaamheden zijn dan. En die jochies en meiden hebben de dag van hun leven.

En als ze dan weer terug naar huis gaan, met z'n allen in de bus verstoppen vlak voordat je weer bij de parkeerplaats bent waar papa/mama staan te wachten :+

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2019 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:43

FreakNL

Well do ya punk?

Wordt hier flink over 1 kam geschoren zeg. Uitsupporters verbieden? Bah, wat een opmerking... Heb er een stuk of 200/250 opzitten (tel kwijt) en hoop dat er daar nog wel een stuk of 200 bijkomen. Wellicht 2 of 3 incidentjes meegemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:39:
Ik weet de oplossing: Uitvak vullen met kinderen van de kidsclubs, zullen weinig scheldpartijen, vuurwerk praktijken, en sloopwerkzaamheden zijn dan. En die jochies en meiden hebben de dag van hun leven.

En als ze dan weer terug naar huis gaan, met z'n allen in de bus verstoppen vlak voordat je weer bij de parkeerplaats bent waar papa/mama staan te wachten :+
Sympathiek idee, laten we daarmee beginnen bij ajax feyenoord volgend seizoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:39:

Van dit soort jochies?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.voetbalflitsen.com/images/fp/fpkq8rvgmnb3kq8v-640x1920-qh2xfz6h.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
groggy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:36:
[...]

Alsjeblieft niet, hoor je de hele wedstrijd van die kinderspreekkoren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:55:
[...]
"Gözübüyük, Gözübüyük, je moeder ... je moeder heeft geen melk en koek!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:55:
[...]

Net als bij het vrouwenvoetbal :r

LOL @OPSLAGHOND ! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 01-03-2019 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
groggy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:36:
[...]

Kinderafdeling van Sofia ziekenhuis voorin het vak zetten, eens kijken of ze dan nog zo’n grote smoel over kanker en dergelijke hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

FreakNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:07:
Wordt hier flink over 1 kam geschoren zeg. Uitsupporters verbieden? Bah, wat een opmerking... Heb er een stuk of 200/250 opzitten (tel kwijt) en hoop dat er daar nog wel een stuk of 200 bijkomen. Wellicht 2 of 3 incidentjes meegemaakt...
Tja dat is de Nederlandse manier van dingen oplossen, als er maar een paar idioten zijn die het verpestten, schaffen we het gelijk maar helemaal af!
Hij is al veel te oud voor het kindervak :p (want die foto dateert al van voor 2010 volgens mij)

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2019 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Martinusz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:00:
[...]

Kinderafdeling van Sofia ziekenhuis voorin het vak zetten, eens kijken of ze dan nog zo’n grote smoel over kanker en dergelijke hebben.
Die idioten? Ben bang van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Bah weer zo'n 20:45 wedstrijd..
Ik heb het liefst gewoon zondagmiddag om 14:30, wat mij betreft de enige echte tijd om een potje voetbal te kijken.
Tja, ik kijk dan Real v Barca ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:00:
[...]
Hij is al veel te oud voor het kindervak :p (want die foto dateert al van voor 2010 volgens mij)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BuNNSSdIIAEGesj.jpg
Het is ondertussen alweer 4 jaar later (deze is van 2014) en het is nog steeds een kind. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]
Het is ondertussen alweer 4 jaar later (deze is van 2014) en het is nog steeds een kind. :P
Dit is precies wat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31

Hupske

AFCA

De var niet aanwezig bij DG - ADO?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Nou, zou PSV weer punten verliezen vanavond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:30:
Nou, zou PSV weer punten verliezen vanavond?
Zou leuk zijn.
Krijgen we weer zo een irritant praatje van v Bommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Volgend seizoen een aantal nieuwe regels:

https://nos.nl/artikel/22...anaf-volgend-seizoen.html
- spelers die gewisseld worden dienen het veld bij de dichtstbijzijnde zij- of achterlijn te verlaten en niet, zoals nu, bij de middenlijn aan de zijkant van het veld. Op die manier kan tijdrekken worden voorkomen;

- verder is het niet meer toegestaan om als aanvaller in de muur van de tegenstander te staan bij een vrije trap. Zodoende tracht de aanvallende partij nu nog het zicht van de doelman te belemmeren. Aanvallers moeten vanaf volgend seizoen minstens een meter van de muur verwijderd zijn;

- bij een handsbal in een aanvallende situatie is de intentie ervan niet meer relevant. Hands is hands. Bijvoorbeeld: als een speler de bal met de hand raakt en daaruit scoort, of met een handsbal een aanval opzet waaruit wordt gescoord, dan wordt dat moment afgefloten. Dat klinkt logisch, maar nu wordt nog gekeken of er opzet in het spel is. Dat is vanaf volgend seizoen niet meer relevant;

- tenslotte een wijziging bij het nemen van een doeltrap. Het is voor de ontvanger niet meer verplicht om de bal pas aan te raken buiten het eigen zestienmetergebied. De doelman kan zijn medespeler dus ook binnen het eigen strafschopgebied bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die tweede vind ik vreemd, hoe ga je dan nog aanvallen? De muur kan je gebruiken om een aanvaller vrije zone te creëren. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 11:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Gonadan schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:34:
Die tweede vind ik vreemd, hoe ga je dan nog aanvallen? De muur kan je gebruiken om een aanvaller vrije zone te creëren. :?
En wat is dan een muur? 3 spelers op 1 lijn met hun hand op de snikkel? Als die 3 niet aaneengesloten staan dek je veel meer meters af waar geen aanvaller mag staan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DirtyBird schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:37:
En wat is dan een muur? 3 spelers op 1 lijn met hun hand op de snikkel? Als die 3 niet aaneengesloten staan dek je veel meer meters af waar geen aanvaller mag staan.
Precies. Mogen twee muren van drie per stuk dan ook?
Creëer je mooi overzicht voor de keeper en geen aanvaller mag in de buurt komen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]
Lol mag hopen dat die tattoo niet echt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
En dit dan :? Bedoelen ze dan dat je via je eigen speler met onbedoeld hands hebt gescoord? :?
De spelregelcommissie, die bestaat uit afgevaardigden van de vier Britse landen en de FIFA, besloot dat een doelpunt voortaan altijd wordt afgekeurd als de bal een arm of hand heeft beroerd, ook al is het onbedoeld en is er sprake van aangeschoten hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Raar dat hands waar je echt niets aan kan doen voortaan ook bestraft gaat worden. Kwestie van jezelf vastlopen in de 16 en dan maar de hand van een verdediger proberen te raken...

Nevermind, niet goed gelezen. Gaat om de aanvaller zelf |:(

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hendrix en Perreiro niet in de basis bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Die 3de is bijzonder. Een verdediger mag wel onbedoeld hands maken maar een aanvaller niet? Doe het dan beide kanten op :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:03:
Hendrix en Perreiro niet in de basis bij PSV.
Vreemd dat de meest technische speler van de Eredivisie niet in de basis staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Die 3de is bijzonder. Een verdediger mag wel onbedoeld hands maken maar een aanvaller niet? Doe het dan beide kanten op :|
Het is sowieso erg vaag omschreven, ik zit ook nog te denken of ik een doelpunt herinner met onbedoeld hands door een doelpuntenmaker :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maradonna O-)
Dat was de schuld van God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:18:
Maradonna O-)
Dat wat de schuld van God.
Mbappé dacht dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:13:
Dat zal zijn omdat het bewust tegen de hand van een verdediger schieten dan nóg populairdere wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
de jeugd mag het weer oplossen :+ ben benieuwd :D

0-1 :+

[ Voor 9% gewijzigd door Yemoke op 02-03-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zul je altijd zien dat het regent in Rotterdam ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Schwalbe Lozano eindelijk een keer bestraft. Ik had m ook nog geen gegeven voor t vragen om de Var.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
En de gene van Excelsior die hem steeds aan het duwen was. Waren drie kaarten in 1 moment.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:12:
En de gene van Excelsior die hem steeds aan het duwen was. Waren drie kaarten in 1 moment.
Dat kan natuurlijk niet :p
Het is of een overtreding van die speler van Excelsior en dus een penalty, of een schwalbe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Natuurlijk kan dat wel. Geel lozano, daarna geel voor var vragen en geel voor die Excelsior voor het tot drie maal wegduwen van lozano.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Deze overtreding op Lozano was natuurlijk wel een pingel. VAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:16:
[...]Het is sowieso erg vaag omschreven, ik zit ook nog te denken of ik een doelpunt herinner met onbedoeld hands door een doelpuntenmaker :?
Eentje kan ik me zeker herinneren die ook echt onbewust was (in de Champions League of Premier League ergens in de laatste twee jaar). Terugvinden blijkt zo makkelijk niet tussen al die 'niet opzettelijke' hands goals :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Die VAR is echt een lacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vertel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Nou Real zal niet echt moe zijn van deze classico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:23:
Nou Real zal niet echt moe zijn van deze classico.
Competitie winnen ze niet meer, ze moeten nu vol voor de CL gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Dick, toch wel handig die VAR hè?!

Edit: lol hoe duidelijk wil je buitenspel hebben, en dan zelfs de VAR die het niet ziet 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Martinusz op 02-03-2019 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:46:
Dick, toch wel handig die VAR hè?!

Edit: lol hoe duidelijk wil je buitenspel hebben, en dan zelfs de VAR die het niet ziet 8)7
1. Rood was het zeker niet
2. Waarom krijgt Heracles geen pingel?
3. De 1e pingel voor Utrecht was erg dubieus
4. De 2e pingel wel terecht.

—-

Vitesse wint dankzij 2 à 3 x mazzel omdat de VAR /scheidscombinatie de weg volledig kwijt is...

Achterbal niet kunnen beoordelen.
Buitenspel niet kunnen beoordelen.

Wow, wat ben ik klaar met dit fenomeen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 03-03-2019 00:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:02:
Wow, wat ben ik klaar met dit fenomeen.
Tijd om die scheidsrechters dus af te laten vloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Wat verwachten jullie vanmiddag van de wedstrijden?

Heerenveen - willem II ... Wie zal er winnen?
Pagina: 1 ... 57 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.