Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hahaha ja die had ik al geteld, dat schot.Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:40:
[...]
En mis, hij kan er echt helemaal geen kloot van hè? Zwaar overgewaardeerd.
Rust waarvoor? Het was zijn laatste echte wedstrijd. Feyenoord is klaar dit jaar en daarna stopt hij.KingKoning schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:01:
[...]
tja. snap hem op zich wel. bij 2-0 probeer je nog wat te forceren met V. Persie op 10 en Jorgensen in de spits. Daarna valt die 3-0 en is het kansloos, kan je net zo goed van Persie rust geven.
Dat hij veel te lang wachtte kan je hem wel verwijten, hij had die wissel al lang moeten doen.
alles kan off-topic
Als Ajax een snelle goal maakt dan gaat dit omhoog naar 25%?Typhone schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:42:
Ik was even vergeten dat Real Madrid twee keer achter elkaar tegen Barcelona speelt. Mijn hoop is zojuist weer wat gestegen (van 12,5% naar 17,5% kans)....
Zou wel hilarisch zijn als Ajax door zou gaan.
Mogen ze ook de prijzen deze zomer iets omhoog gooien.
@Leon Zwiers
Denk vooral dat ze dat hebben aan die Overmars en zijn vraagprijzen.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 28-02-2019 15:21 ]
Zal wel een psychische blessure zijn, die gast durft niets meer nadat ie 2 x op rij bizarre beslissingen heeft genomen met de VAR.
Hoezo weinig? Hij is al bijna 2 seizoenen aan het ploeteren. Uit deze selectie is gewoon veel meer te halen.T-MOB schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:12:
Ik snap dat sentiment dus oprecht niet. Van Bronckhorst is een van de succesvolste trainers die Feyenoord ooit gehad heeft. In de afgelopen 25 jaar heeft Feyenoord 6 prijzen gepakt, waarvan van 4 in de vier jaar onder Van Bronckhorst (Als je de JC meetelt is het 9 en 6). Bizar hoe weinig respect (en krediet) hij daarvoor krijgt bij zijn eigen aanhang.
Zo'n vernedering tegen Trencin dreunt gewoon jaren door binnen de club. Dat kan gewoon niet. Als je alle nederlagen van dit seizoen op een rijtje zet incl de wijze waarop dan is het verbazend dat er mensen zijn die nog roepen dat hij krediet verdient. Daarnaast is er in een periode van 2 jaar ook geen enkele speler beter geworden, noch een jeugdspeler doorgebroken. (Verdonk speelt alleen maar omdat Haps en Malacia geblesseerd zijn en echt doorgebroken zou ik het niet noemen. Met een beetje goede wil kan je Bijlow beschouwen als enige speler die onder Gio is doorgebroken)
Ik heb het idee dat Ajax tactisch wat omzette. Er werd minder op andere plekken op het veld gejaagd en er ontstonden andere koppeltjes op het middenveld. Dat pakte redelijk uit, het is niet alsof Ajax het tweede deel van de eerste helft nou echt beter was en je zag aan de frustratie dat het nog steeds niet liep, maar inderdaad bij Feyenoord liep het ook niet meer.Qu3st schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:05:
Feyenoord was het ook echt kwijt na 25 minuten, daarna heb ik ze ook geen fatsoenlijke aanval meer zien opzetten. Ja naar de 3-0 toen Ajax zoiets had van nou ja prima we zijn in de finale, klaar.
Wat moet het toch fijn zijn om een trainer te hebben die ingrijpt tijdens een wedstrijd als het niet loopt. Die een ploeg na een 0-2 achterstand niet gewoon door laat ploeteren tot de tijd verstreken is dan wel het 0-3 is. En het is toch ook wel fijn als je een trainer hebt die in een gespeelde wedstrijd nog een jeugdspeler minuten laat maken.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 28-02-2019 16:26 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En dat terwijl Vermeer duidelijk de betere keeper isph4ge schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Met een beetje goede wil kan je Bijlow beschouwen als enige speler die onder Gio is doorgebroken)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat deden ze zeker, Frenkie ging volgens mij iets minder diep staan, meer de looplijnen dicht houden/lopen. En de linies werden iets minder ver uit elkaar gezet, en de opbouw ging toen niet heel erg snel maar vooral secuur en geconcentreerd. En in de 2e helft maakte het allemaal niet meer heel erg uit, want Feyenoord had geen zin/kracht meer om aan te vallen leek het wel.ph4ge schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Ik heb het idee dat Ajax tactisch wat omzette. Er werd minder op andere plekken op het veld gejaagd en er ontstonden andere koppeltjes op het middenveld. Dat pakte redelijk uit, het is niet alsof Ajax het tweede deel van de eerste helft nou echt beter was en je zag aan de frustratie dat het nog steeds niet liep, maar inderdaad bij Feyenoord liep het ook niet meer.
Vooral bij dat doelpunt van Donny van de Beek zag ie er goed uitLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:43:
[...]
En dat terwijl Vermeer duidelijk de betere keeper is
Ja, een offday heeft iedereen wel eens. Denk dat met Bijlow in de goal PSV had gewonnen vorig weekend, en was waarschijnlijk gisteren de score ook nog wel hoger uitgevallen.Qu3st schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:00:
[...]
[...]
Vooral bij dat doelpunt van Donny van de Beek zag ie er goed uit
Zeker mag dat, was meer een klein plaagstootjeLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:10:
[...]
Ja, een offday heeft iedereen wel eens. Denk dat met Bijlow in de goal PSV had gewonnen vorig weekend, en was waarschijnlijk gisteren de score ook nog wel hoger uitgevallen.
Met Bijlow was het ook tegen Groningen nog erger geworden, terwijl de potentie van hem best behoorlijk is.
Ramos heeft 2 wedstrijden schorsing gekregen in de Champions League, karma!
[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2019 18:59 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
https://m.fcupdate.nl/voe...t-hem-voor-twee-cl-duels/OPSLAGHOND schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:18:
En terecht, van mij mogen ze elke keer dat ze dit doen er nog een wedstrijd bovenop doen.
Gelijk een miljoen boete op zijn minst voor deze extreme onsportiviteit.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
CarvalhoCarvajal heeft vorig jaar ook een extra wedstrijd gekregen omdat hij het expres had gedaan. Zijn sinds dat seizoen nieuwe regels over.Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:31:
Kinderachtig van de UEFA. Spelers halen bij bosjes bewust gele kaarten op een gunstig moment, maar nu omdat het Ramos is en hij het openlijk toegeeft moeten ze ineens wel bestraffen?
[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 28-02-2019 19:48 ]
Is al langer hoor, na vorige wedstrijd van real tegen Ajax werden er 2 extra geschorstGonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:31:
Kinderachtig van de UEFA. Spelers halen bij bosjes bewust gele kaarten op een gunstig moment, maar nu omdat het Ramos is en hij het openlijk toegeeft moeten ze ineens wel bestraffen?
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 28-02-2019 19:52 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om te kwijlen zo mooi.
Zie het maar eens aan te tonen. Ramos is gewoon dom dat hij het toegeeft.Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:00:
Ik weet dat het incidenteel bestraft wordt, maar dat vind ik dus kinderachtig. Het gebeurt vele malen vaker, maak dan je regels gewoon beter.
[ Voor 40% gewijzigd door snmght op 28-02-2019 20:04 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Die was inderdaad echt geweldig, in eerste instantie dacht ik dat hij wat geluk had. Maar als je hem in de herhaling ziet is het gewoon zo bedoeld, geniaal. Jammer dat we de '2017' Dolberg niet meer zo vaak zien.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hoe wil je het duidelijker maken dan?Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:00:
Ik weet dat het incidenteel bestraft wordt, maar dat vind ik dus kinderachtig. Het gebeurt vele malen vaker, maak dan je regels gewoon beter.
Zodra men denkt dat het Express is ben je de pisang
En heeft hij ook niet gezegd dat het expres was?Martinusz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:10:
[...]
Hoe wil je het duidelijker maken dan?
Niet duidelijker maken, zorgen dat dit soort trucjes geen zin hebben.Martinusz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:10:
Hoe wil je het duidelijker maken dan?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar ik zie net dat baas boven baas Vurnon Anita is die wissel zit bij Willem II.groggy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:13:
Ik zag net de aanname van Van Rhijn hoe kan deze vent ooit bij ajax en het Nederlands elftal in de basis hebben gestaan? Waar is het mis gegaan?
Dat verbaast me nog wel wat meer. Vond hem erg goed spelen in zijn laatste periode bij Ajax en deed het toch bij Newcastle ook niet slecht volgens mij. Had er eerlijk gezegd geen bezwaar tegen gehad als Ajax hem terug gehaald had voor weinig als wisselspeler.groggy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:19:
[...]
Maar ik zie net dat baas boven baas Vurnon Anita is die wissel zit bij Willem II.
Maar nu komt ie dus niet eens aan de bak bij WII. What happened?
Misschien moeite met tegenslagen.snmght schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:22:
[...]
Dat verbaast me nog wel wat meer. Vond hem erg goed spelen in zijn laatste periode bij Ajax en deed het toch bij Newcastle ook niet slecht volgens mij. Had er eerlijk gezegd geen bezwaar tegen gehad als Ajaxs hem terug gehaald had voor weinig als wisselspeler.
Maar nu komt ie dus niet eens aan de bak bij WII. What happened?
In zijn laatste seizoen bij Ajax was hij gewoon de baas op het middenveld en had elke ploeg moeite met hem.
Sommige spelers gaan gewoon kapot zodra ze op de bank terecht komen, dan is de motivatie weg en gaan ze teveel nadenken.

XXXVI
Inderdaad.snmght schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:32:
Ja daar hebben er meer last van helaas, ex-spelers die het goed deden in Nederland. Ontzettend jammer wel!
Dan heb je nog de andere kant. Denken dat ze de superster zijn. Werken niet meer aan zichzelf, denken al 4 stappen vooruit en houden zich met randzaken bezig. Zijn zwaar beledigd wanneer ze eens kritiek krijgen.
Raad eens welke speler ik hiermee bedoel.
@ephymerous
Ik kan weer met mijn idee komen hoe we dit hele gedoe oplossen.
We zouden alleen Griekenland de schuld kwijt moeten schelden. En John de Mol zou er een TV programma van kunnen maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 28-02-2019 22:18 ]
En die supportersvereniging (neem aan dat FSV daarvoor staat??) maar doen alsof ze nergens van wisten...ephymerous schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:16:
Toch treurig he die zogenaamde supporters. Ik snap wel dat uitsupporters lastig zijn. Na de ultieme treurige Vermeer pop in Amsterdam lees ik nu dat de Feyenoord supporters in hun sfeeractie verwijzen naar zowel Picornie als Nouri. Het erge is dat ze nog stemrecht hebben ook

[edit]en ja, al die taferelen die in de Arena zich afgespeeld hebben (Vermeer, Rooie Marck, etc) zijn net zo verwerpelijk
[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 28-02-2019 22:27 ]
Aan de andere kant; dan gaat Willem II Europa in, daar zitten we toch niet op te wachten? En dan moet Feyenoord play-offs spelen voor een Europees ticket met Gio nog op de bank. Alles leuk en aardig, maar zie liever ploegen als AZ en Feyenoord die plekken pakken. Ook geen garantie voor succes, maar in ieder geval meer dan met Willem II.toolkist schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:08:
Hup Willem II! Als die de bekerfinale halen mogen ze em van me winnen ook.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat boeit me echt heel weinig eigenlijk. Voor een Willem II is de beker winnen iets waar de supporters het 40 jaar later nog over hebben.Han schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Aan de andere kant; dan gaat Willem II Europa in, daar zitten we toch niet op te wachten? En dan moet Feyenoord play-offs spelen voor een Europees ticket met Gio nog op de bank. Alles leuk en aardig, maar zie liever ploegen als AZ en Feyenoord die plekken pakken. Ook geen garantie voor succes, maar in ieder geval meer dan met Willem II.
Nou het is niet alsof Feyenoord zo veel laat zien in Europa dus zoveel maakt het niet uit.Han schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Aan de andere kant; dan gaat Willem II Europa in, daar zitten we toch niet op te wachten? En dan moet Feyenoord play-offs spelen voor een Europees ticket met Gio nog op de bank. Alles leuk en aardig, maar zie liever ploegen als AZ en Feyenoord die plekken pakken. Ook geen garantie voor succes, maar in ieder geval meer dan met Willem II.
Speelt hij nu (niet) op huurbasis bij Utrecht?Deadsy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:17:
[...]
Inderdaad.
Dan heb je nog de andere kant. Denken dat ze de superster zijn. Werken niet meer aan zichzelf, denken al 4 stappen vooruit en houden zich met randzaken bezig. Zijn zwaar beledigd wanneer ze eens kritiek krijgen.
Raad eens welke speler ik hiermee bedoel.
@ephymerous
Ik kan weer met mijn idee komen hoe we dit hele gedoe oplossen.
We zouden alleen Griekenland de schuld kwijt moeten schelden. En John de Mol zou er een TV programma van kunnen maken.
Ik acht de kans dat Willem II wel van Trecin wint eigenlijk best groot hoor.Han schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Aan de andere kant; dan gaat Willem II Europa in, daar zitten we toch niet op te wachten?
Ja ik vond het ook raar. Mogelijk speelt de Spaanse taal een rol...toolkist schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:01:
Blijft toch raar hoe, in dit geval op Tapia na, geen enkele speler ook maar enige belangstelling toont in een ogenschijnlijk zwaar geblesseerde teamgenoot.
Maar het seizoen duurt duidelijk te lang voor az.
Edit, 2x
[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 28-02-2019 23:24 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
TweePolarBear schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:23:
Holy fuck een penalty klem vast gepakt.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Verwijderd
@Vlassie1980 Niet mis maar gepakt door de keeper he
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 23:25 ]
Die Isak is trouwens wel een leuke speler, knap dat Willem II die heeft kunnen huren van Dortmund.
[ Voor 76% gewijzigd door toolkist op 28-02-2019 23:25 ]
Nu 2 uit 7.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[ Voor 52% gewijzigd door Martinusz op 28-02-2019 23:28 ]
Ja, als Ajax CL haalt (neem aan dat ze wel 1e of 2e worden) dan W2 Europa in. Wie had dat gedacht.Vlassie1980 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:27:
Willem II door, leuk voor ze!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verliezer finale krijgt volgens mij geen Europees ticket, dan is er 1 extra in de competitie.MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:28:
[...]
Ja, als Ajax CL haalt (neem aan dat ze wel 1e of 2e worden) dan W2 Europa in. Wie had dat gedacht.
[ Voor 68% gewijzigd door toolkist op 28-02-2019 23:29 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ach dan gebruiken ze wat van die 6.5m van Frenkie?groggy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:29:
Dat veld kan je afschrijven..
Ajax pakt ook de Champions League dus dan gaan de CL plekken naar 2 & 3 en directe EL naar 4. Doen we gewoon ff voor onze Rotterdamse vriendenHan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:29:
Willem II naar de finale... geluk voor Ajax, drama voor Feyenoord, hun gifbeker was blijkbaar nog niet leeg, play-offs voor Europees voetbal.
Ach, toen wij kampioen waren geworden van de Juup werd Sparta ook op het veld gehuldigd. Is toch hartstikke leuk man. Dat veld was toch al naar de knoppen.groggy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:31:
Krijgt iedereen op het veld nu een stadionverbod? Hup KNVB, regel is regel
AZ weet je zeker dat je ervan wint, die presteren nooit tegen de top3. Willem 2 kan best gevaarlijk zijn als je ze onderschat.Han schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:29:
Willem II naar de finale... geluk voor Ajax, drama voor Feyenoord, hun gifbeker was blijkbaar nog niet leeg, play-offs voor Europees voetbal.
Ik gun het Willem 2 iig meer dan Ajax
Precies, dit is toch mooi? Eigen spelers op de schouders, geen agressief gedrag richting AZ zo te zien.Vlassie1980 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:32:
[...]
Ach, toen wij kampioen waren geworden van de Juup werd Sparta ook op het veld gehuldigd. Is toch hartstikke leuk man. Dat veld was toch al naar de knoppen.
Logisch jij als Ajax supporter geef je geen biet om de bekerLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:32:
[...]
AZ weet je zeker dat je ervan wint, die presteren nooit tegen de top3. Willem 2 kan best gevaarlijk zijn als je ze onderschat.
Ik ookLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:32:
[...]
AZ weet je zeker dat je ervan wint, die presteren nooit tegen de top3. Willem 2 kan best gevaarlijk zijn als je ze onderschat.
Niet zo stoer jij... hup hup, het is al laat, snel jouw Ajax pyjama weer aan en naar bedje toe jij
Volgens Ajax netwerk:PolarBear schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:33:
Ajax post dit op twitter:
[Afbeelding]
Is de thuis/uit spelende club al bekend dan?
Tijdens de loting van de halve finales vorige maand werd al bepaald dat Willem II de thuisspelende ploeg zal zijn.
Dromen mag maar volgens mij levert winst in de CL geen extra plek voor je land op, tenzij Ajax zich niet via de competitie voor de CL plaatst, dan weer wel... ofzoiets... de regels zullen vast heel helder zijn, maar waarschijnlijk net iets helderder als je een Spaanse of Engelse ploeg bentPolarBear schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:31:
[...]
Ajax pakt ook de Champions League dus dan gaan de CL plekken naar 2 & 3 en directe EL naar 4. Doen we gewoon ff voor onze Rotterdamse vrienden
Ik moet toegeven er waren meerdere goede antwoordensnmght schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:58:
[...]
Speelt hij nu (niet) op huurbasis bij Utrecht?
Verwijderd
Waarom niet scheelt alvast in sloopkosten voor het nieuwe stadionLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:37:
Hopen dat dat Ajax publiek deze keer de Kuip niet sloopt.
Zal zoiets niet goedkeuren.
Hoezo? Jullie willen toch zo graag een nieuwe?Leon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:37:
Hopen dat dat Ajax publiek deze keer de Kuip niet sloopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, maar niet nu alGonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:39:
[...]
Hoezo? Jullie willen toch zo graag een nieuwe?
Shit moet ik even mijn bestelling vuurwerk uit Polen annulerenLeon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:
[...]
Ja, maar niet nu alEn het beste veld van NL weer platbranden moet je niet willen lijkt me
Mwoah, echt gevoetbald wordt er zelden.Leon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:
Ja, maar niet nu alEn het beste veld van NL weer platbranden moet je niet willen lijkt me

Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-03-2019 00:11 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hoewel het niet meer dan een droom is, heb ik het toch maar even uitgezocht (volgens Wikipedia: 2019–20 UEFA Champions League)P.O. Box schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:37:
[...]
Dromen mag maar volgens mij levert winst in de CL geen extra plek voor je land op, tenzij Ajax zich niet via de competitie voor de CL plaatst, dan weer wel... ofzoiets... de regels zullen vast heel helder zijn, maar waarschijnlijk net iets helderder als je een Spaanse of Engelse ploeg bent
De 2018 UEFA coefficient telt, dat is dus 14e plek voor Nederland, 2 teams.For the 2019–20 UEFA Champions League, the associations are allocated places according to their 2018 UEFA country coefficients, which takes into account their performance in European competitions from 2013–14 to 2017–18.
- Nr 2 in de competitie stroomt in de 2e kwalificatie ronde in
- Nr 1 in de competitie stroomt in de 3e kwalificatie ronde in
En dan:
Maar uitzondering:Apart from the allocation based on the country coefficients, associations may have additional teams participating in the Champions League, as noted below:
(UCL) – Additional berth for UEFA Champions League title holders
Is dus niet van toepassing op Nederland (want altijd voorronde spelen, of je nu 1e of 2e wordt in de Eredivisie. Dan:If the Champions League title holders qualify for the group stage via their domestic league, the champions of association 11 (Austria) will enter the group stage, and champions of the highest-ranked associations in earlier rounds will also be promoted accordingly.
Dus inderdaad, er komt geen extra plek vrij, maar stel dat Ajax en kampioen wordt en Champions League wint (en ja droomscenario, maar toch) dan profiteert de nummer 15op de coefficient lijst, Griekenland daarvan, want die stromen dan door van de tweede kwalficiatie ronde/champions path naar de derde kwalificatie ronde/campions path (ofzo?)If the Champions League and/or Europa League title holders qualify for the qualifying rounds via their domestic league, their spot in the qualifying rounds is vacated, and teams of the highest-ranked associations in earlier rounds will be promoted accordingly.
Maar Spanje, Engeland, italie en Duitsland hebben het ook niet makkelijk hoor:
An association may have a maximum of five teams in the Champions League.[4] Therefore, if both the Champions League and Europa League title holders come from the same top-four association and finish outside of the top four of their domestic league, the fourth-placed team of the league will not compete in the Champions League and will instead compete in the Europa League.
Voor wat betreft Europa League en de Nederlandse Bekerwinst. Je zou verwachten in een toernooi waar in totaal 215 clubs aan meedoen en waar 48 clubs mee doen in het hoofdtoernooi je wel iets hebt aan de Dennenappel, maar je stroomt dus in de derde kwalificatie ronde in met:
6 domestic league third-placed teams from associations 7–12
1 domestic league fourth-placed team from association 6
5 domestic cup winners from associations 13–17
37 winners from second qualifying round (Main Path)
3 losers from Champions League second qualifying round (League Path)
En daarna nog een rondje playoffs.
Ik snap commerciële belangen en zo hoor, maar is het niet een beetje van de zotte dat wat ooit de UEFA cup winners' cup was maar 12 van de 48 plekken in het eindtoernooi direct aan cup winners toekent?
De hele charme van een beker toernooi is toch dat een ploeg als Willem 2 in de finale kan komen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, dat kan je van de 'champions' League ook zeggen. Maar de UEFA is duidelijk niet geïnteresseerd in dergelijke verhoudingen.PolarBear schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:35:
Weet ik maar als je kijkt waar het vandaan komt en wat het nu is (en de opzet van de Europa League 2). Je zou prima wat meer prio kunnen geven aan beker winnaars in het toernooi ipv de nummers 5 van de 4 'beste' landen er bij te nemen. Vier plekken in de kampioenen league voor Engeland/Spanje/Italië/Duitsland geeft toch al meer dan genoeg voordeel aan die landen/competities.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
het was anders erg glad op "het beste veld van NL" afgelopen woensdag....Leon Zwiers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben bang dat het voor Feyenoord weleens gunstiger kan zijn als Ajax wint, met het oog op Europees voetbal.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vrees het ook, dan nog liever Willem 2. Voor hen is het echt een prijs. Ajacieden doen er maar neerbuigend over.ph4ge schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:37:
[...]
Ik ben bang dat het voor Feyenoord weleens gunstiger kan zijn als Ajax wint, met het oog op Europees voetbal.
Kut prijs, gewoon een kut prijs.Leon Zwiers schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:53:
[...]
Vrees het ook, dan nog liever Willem 2. Voor hen is het echt een prijs. Ajacieden doen er maar neerbuigend over.
Dit topic is gesloten.