[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste
Acties:
  • 198.868 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:31
ph4ge schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Nou nou, Burger is wel een goede hoor. Laten wij ook eens een talent ophemelen in plaats van bij voorbaat afschrijven. Ik hoop dat hij nu een serieuze kans krijgt, wellicht heb je de opvolger van Vilhena dan al in huis.
Maat van mij volgt alles wat met jong feyenoord te maken heeft. En die vervloekt v Geel. Burger staat volgens hem al ruime tijd stil in de ontwikkeling, typische postbode met gebrek aan handelingssnelheid. Ja, hij heeft veel techniek, maar met alleen techniek haal je het niet. En als die maat dat zegt, geloof ik het. Hij heeft er goede kijk op.

Die gast gaat rechtstreeks naar verhuur aan Dordrecht en over 3 jaar ontevreden weg omdat "te weinig perspectief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06
Wat flauw van Arno Vermeulen, om v Boekel neer te zetten als miet die psycholoog moet opzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is er eigenlijk duidelijkheid over wat de afspraken van de KNVB met de clubs concreet waren? In het begin had men het erover dat het maar vaag was en eigen niets concreet afgesproken was. Is dat nog steeds het geval of heb ik een update gemist?

Verder is het volgens mij gewoon een principekwestie. De KNVB hoopte dat PEC gewoon mee zou werken, maar die hadden geen zin om überhaupt ergens aan mee te werken. Nu is de KNVB gepikeerd en drukt gewoon hun zin door.
Daardoor is PEC nu gepikeerd dat zodra zij hun mening gegeven hebben hij gewoon van tafel geveegd wordt en de KNVB toch doet waar ze zin in hebben.
Het gaat nu meer om je gelijk halen dan daadwerkelijke voor of nadelen volgens mij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Nou nou, Burger is wel een goede hoor. Laten wij ook eens een talent ophemelen in plaats van bij voorbaat afschrijven. Ik hoop dat hij nu een serieuze kans krijgt, wellicht heb je de opvolger van Vilhena dan al in huis.
Ook eens? _O-
Was het niet Nieuwkoop die zo fantastisch veel beter was dan Karsdorp? Om maar eens een voorbeeld te geven...
Gonadan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:08:
Is er eigenlijk duidelijkheid over wat de afspraken van de KNVB met de clubs concreet waren? In het begin had men het erover dat het maar vaag was en eigen niets concreet afgesproken was. Is dat nog steeds het geval of heb ik een update gemist?

Verder is het volgens mij gewoon een principekwestie. De KNVB hoopte dat PEC gewoon mee zou werken, maar die hadden geen zin om überhaupt ergens aan mee te werken. Nu is de KNVB gepikeerd en drukt gewoon hun zin door.
Daardoor is PEC nu gepikeerd dat zodra zij hun mening gegeven hebben hij gewoon van tafel geveegd wordt en de KNVB toch doet waar ze zin in hebben.
Het gaat nu meer om je gelijk halen dan daadwerkelijke voor of nadelen volgens mij.
Ik zou het zo fantastisch vinden als de KNVB zegt 'ok toch 2 maart' en dat Halsema dan aankomt nuh-uh :N en dat ie alsnog verschoven moet worden.

[ Voor 50% gewijzigd door toolkist op 25-02-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
toolkist schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:17:
Ook eens? _O-
Was het niet Nieuwkoop die zo fantastisch veel beter was dan Karsdorp? Om maar eens een voorbeeld te geven...
Uhh, nee?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:26
Gonadan schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:08:

En Ajax maakt het stiekem geen flikker uit :+ heb liever dat ze die zaterdag gewoon voetballen tegen Pec, ritme erin houden, wellicht een k*t wedstrijd spelen om dan dinsdag te revancheren en hopen op een stuntje.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens menig Feyenoorder hier was hij absoluut niks minder dan Karsdorp. Uitgebreide discussies over gehad hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:38:
Volgens menig Feyenoorder hier was hij absoluut niks minder dan Karsdorp. Uitgebreide discussies over gehad hier ;)
OK

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Burger wordt al gelinkt aan Barcelona en ManU. Zal deze zomer wel verkocht worden voor minimaal 80 000 000. Echt, grootste talent van de ED.

(moet toch lukken, lukt ze bij die andere club ook om zo geld te maken. )

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
Sjah schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:08:
Wat flauw van Arno Vermeulen, om v Boekel neer te zetten als miet die psycholoog moet opzoeken...
Arno Vermeulen is de voornaamste reden dat ik nooit meer naar Studio Voetbal kijk. Zelden op wat zinnigs kunnen betrappen.

Hier was hij wel leuk :+

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Spannend vanavond: https://www.vi.nl/nieuws/...ent-dinsdagavond-in-zeist

Burgemeester Halsema kan natuurlijk altijd nog de wedstrijd verbieden omdat op zulke korte termijn er geen politie is te regelen >:) Moet de wedstrijd alsnog verzet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
PolarBear schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:58:

Burgemeester Halsema kan natuurlijk altijd nog de wedstrijd verbieden omdat op zulke korte termijn er geen politie is te regelen >:) Moet de wedstrijd alsnog verzet worden.
Krijg je vanzelf een reactie als de harde kern van ADO Pec gaat hulp aan gaat bieden op social media. Dan gaat die wedstrijd de 13e ook niet door .

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nog geen berichten hier over de mogelijke zomerse opvolger van de Ligt? Volgens verschillende media heeft Ajax zijn pijlen gericht op het terughalen van de 21 jarige Fosu-Mensah van United. Lijkt mij een prima opvolger. Wanneer dat doorgaat dan heeft Ajax de verdediging prima op orde, er vanuit gaande dat Tagliafico en Veltman nog een seizoen blijven. Dan heeft Ajax ook ook nog Magallan en Schuurs. Hopen dat er een Europese subtopper zo gek is om Mazraoui voor een mooi bedrag over te nemen, kan Ajax mooi Kik Pierie kopen en Per Schuurs opvolgen bij Jong Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 21:18
Han schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:07:
Nog geen berichten hier over de mogelijke zomerse opvolger van de Ligt? Volgens verschillende media heeft Ajax zijn pijlen gericht op het terughalen van de 21 jarige Fosu-Mensah van United. Lijkt mij een prima opvolger. Wanneer dat doorgaat dan heeft Ajax de verdediging prima op orde, er vanuit gaande dat Tagliafico en Veltman nog een seizoen blijven. Dan heeft Ajax ook ook nog Magallan en Schuurs. Hopen dat er een Europese subtopper zo gek is om Mazraoui voor een mooi bedrag over te nemen, kan Ajax mooi Kik Pierie kopen en Per Schuurs opvolgen bij Jong Ajax.
ik vraag me af of tagliafico te houden is. Zou prachtig zijn, maar die zou zo mee kunnen bij een Atletico of iets dergelijks.

Fosu-Mensah zou geweldig zijn, klinkt een beetje onrealistisch, maar na de Tadic/Blind transfers vind ik dat soort berichten opeens niet meer zo onwerkelijk. Je moet wel CL halen denk ik, anders wordt het al een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Een CV/LB halen die bij een subtopper in de Eredivisie speelt om iemand bij Jong Ajax op te volgen? Kansloos ;)
Laat staan dat Schuurs geen rechtsback is. Al heb je met Veltman en Kristensen volgens mij helemaal geen nieuwe rechtsback nodig mocht Mazraoui verkocht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Nico ben je gewoon kwijt denk ik hoor einde van het seizoen :) Argentijns international, heeft zich in de CL goed laten zien, dus zou mij verbazen als niemand daarmee aan de haal gaat. Dat wordt weer linksback zoektocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dijks, ik hoor Dijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:24

Qu3st

Hij speelde wel goed afgelopen weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:36:
Een CV/LB halen die bij een subtopper in de Eredivisie speelt om iemand bij Jong Ajax op te volgen? Kansloos ;)
Ik zie meer de zelfde weg als Per Schuurs voor mij voor die Kik Pierie. Mooi talent om binnen te halen.
Laat staan dat Schuurs geen rechtsback is. Al heb je met Veltman en Kristensen volgens mij helemaal geen nieuwe rechtsback nodig mocht Mazraoui verkocht worden.
Kristensen gaat aan het einde van het seizoen weg, die heeft niet gebracht waar men op hoopte.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:58:

Uitspraak van kort geding zal wel zijn dat PEC gelijk krijgt, maar dat het nu nog te kort dag is om de wijziging weer ongedaan te maken waardoor er niks verandert.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
…………. kan Ajax mooi Kik Pierie kopen en Per Schuurs opvolgen bij Jong Ajax.
De man met de mooiste naam in het betaalde voetbal, Kik Pierie, vind ik juist een typische PSV speler en niet een Ajax speler dus ik hoop juist dat PSV hem koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

rikoos schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:37:
De man met de mooiste naam in het betaalde voetbal, Kik Pierie, vind ik juist een typische PSV speler en niet een Ajax speler dus ik hoop juist dat PSV hem koopt.
En dan het zelfde pad als Sam Lammers bewandelen, meerdere jaren van de carrière weggooien. Wat dat betreft hebben talenten bij Ajax betere perspectieven, de reden waarom spelers als Schuurs en Frenkie de Jong destijds voor Ajax kozen. Zag tijdens Ajax-Real in ieder geval Overmars al druk bezig de talenten warm te laten draaien voor hun keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:14:
[...]
Ik zie meer de zelfde weg als Per Schuurs voor mij voor die Kik Pierie. Mooi talent om binnen te halen.
Prima talent, maar hij heeft echt 100% zeker geen zin om terug te stappen naar de KKD. Die moet gewoon Eredivisie voetbal spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Nee Kik Pierie heeft geen Brabantse kop. Kijk goed naar Bart Ramselaar: wat een Eindhovense kop heeft die gast. Wonder dat ie niet in het eerste speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]De man met de mooiste naam in het betaalde voetbal, Kik Pierie, vind ik juist een typische PSV speler en niet een Ajax speler dus ik hoop juist dat PSV hem koopt.
Zelf wil hij naar Ajax ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sliep als kind altijd in een pyjama van zijn volgende club ..., maar dat zeg je uiteraard pas nadat je getekend hebt.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 21:04
Sorry mensen... Kik pierie, Dijks, Veltman.... Dat zijn geen namen die het Ajax niveau aankunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 14:37
https://www.vi.nl/nieuws/...h-over-verzoek-pec-zwolle

Liveblog voor de geïnteresseerden.

[ Voor 19% gewijzigd door DoeEensGek op 26-02-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Bijna net zo spannend als de live-verslagen van Saskia Belleman :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:22:
Sliep als kind altijd in een pyjama van zijn volgende club ..., maar dat zeg je uiteraard pas nadat je getekend hebt.
En natuurlijk aangeven - mochten ze een transfer naar het buitenland maken - dat ze bij $_club zijn carrière gaat afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha de KNVB opent: ‘PEC komt belletje trekken op het verkeerde adres’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:31
En PEC moet naar de reguliere rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
En de arbitragecommissie heeft zich niet bevoegd verklaard. Enige wat PEC nog kan doen is naar de civiele rechter. Vraag is of ze dat goen en of een kort geding rechter zich hier in gaat mengen. Ik denk dat PEC lekker op 13 maart naar Amsterdam komt om te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Kort geding komt denk ik te laat. Vrijdag is gewoon te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 21:18
DoeEensGek schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:57:
Kort geding komt denk ik te laat. Vrijdag is gewoon te laat.
Dat lijkt me ook, inmiddels zijn er nog 4 dagen om voor te bereiden mocht de wedstrijd zaterdag zijn.

Dan kom je dus al bijna op het punt dat er minder voorbereiding is dan als de pot op 13 maart is, wat zo ongeveer het hele punt van PEC is.

Dit is te laat, zal PEC zich morgen ook wel beseffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het zou laf zijn om dit buiten 'voetbalrechtsspraak' aan te vechten. zou me verbazen als ze dat doen, en of er een mogelijkheid is om dit 'aan te vechten'. zou zo niet weten waar ze zich toe kunnen wenden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-10 19:06
Logisch.
De KNVB verwacht in de toekomst vaker wedstrijden te verzetten en ze hebben geen zin in elke keer dit gezeik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:18:
Het zou laf zijn om dit buiten 'voetbalrechtsspraak' aan te vechten. zou me verbazen als ze dat doen, en of er een mogelijkheid is om dit 'aan te vechten'. zou zo niet weten waar ze zich toe kunnen wenden.
Als het laf is dit buiten de voetbal rechtspraak aan te vechten moet er natuurlijk wel een instantie zijn om dit binnen de voetbal rechtspraak aan te vechten. Als deze instantie er niet is, is het meer dan logisch om een andere instantie te zoeken. Of het loont is de vraag. Het wordt te kort dag.....

@Deadsy als de knvb geen zin heeft in toekomstig gezeik hadden ze het beter ontvankelijk kunnen verklaren en het vervolgens afwijzen. Dan hebben ze jurisprudentie. Doorverwijzen vind ik maar laf.

[ Voor 13% gewijzigd door ST10©DE op 26-02-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-10 19:06
ST10©DE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Als het laf is dit buiten de voetbal rechtspraak aan te vechten moet er natuurlijk wel een instantie zijn om dit binnen de voetbal rechtspraak aan te vechten. Als deze instantie er niet is, is het meer dan logisch om een andere instantie te zoeken. Of het loont is de vraag. Het wordt te kort dag.....

@Deadsy als de knvb geen zin heeft in toekomstig gezeik hadden ze het beter ontvankelijk kunnen verklaren en het vervolgens afwijzen. Dan hebben ze jurisprudentie. Doorverwijzen vind ik maar laf.
Als ze dat hadden gedaan dan had PEC steviger gestaan in een kort geding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ST10©DE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Je bent lid van de bond, en alles wat daarbij hoort. zolang het geen misdrijf is, heb je te maken met de arbitrage van die bond. het is een regel/uitspraak binnen de bondsregels. uitspraak in civiel recht(kort geding)
is een 'voorlopige' uitspraak en kan aangevochten worden door bodemprocedure voor te leggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Deadsy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Als ze dat hadden gedaan dan had PEC steviger gestaan in een kort geding.
Dat zou kunnen, maar waarom?

Bovendien, als PEC geen kort geding aanvraagt dan is er nog steeds geen uitspraak en dus kans dat je dit gezeik nog een keer krijgt in de toekomst. Tenzij het voor die tijd is veranderd in de "spelregels".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kan de VAR niets betekenen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Je bent lid van de bond, en alles wat daarbij hoort. zolang het geen misdrijf is, heb je te maken met de arbitrage van die bond. het is een regel/uitspraak binnen de bondsregels. uitspraak in civiel recht(kort geding)
is een 'voorlopige' uitspraak en kan aangevochten worden door bodemprocedure voor te leggen.
Maar er is toch überhaupt geen uitspraak vanuit de bond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ST10©DE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Maar er is toch überhaupt geen uitspraak vanuit de bond?
daarom zeg ik ook regel/uitspraak. ze maken geen schijn van kans en zeuren als Calimero. of het nu PSV of Ajax is, of PEC als ze ooit zover komen.
Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:57:
[...]
daarom zeg ik ook regel/uitspraak. ze maken geen schijn van kans en zeuren als Calimero. of het nu PSV of Ajax is, of PEC als ze ooit zover komen.

[...]
Dan begrijp ik geen kont van je reactie......

Er is een wijziging gedaan door de KNVB. Een van de partijen is het daar niet mee eens. Waar moet die partij dan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ST10©DE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Dan begrijp ik geen kont van je reactie......

Er is een wijziging gedaan door de KNVB. Een van de partijen is het daar niet mee eens. Waar moet die partij dan klagen?
Binnen de bond, en die geeft aan zich niet te 'mengen' in deze. misschien omdat ze het flauw vinden ?
Bij civiel recht 'burgerrechter' wat nu aangegeven wordt, vang je ook bot. PEC zal morgen met een verklaring komen, en dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:22:
[...]

Binnen de bond, en die geeft aan zich niet te 'mengen' in deze. misschien omdat ze het flauw vinden ?
En dat vind ik dus laf van de bond. Maar kan dus te maken hebben met het ondermijnen van de eigen positie zoals hierboven geschetst maar nog geen uitleg voor is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik blijf erbij, dit is puur principe. De bond probeerde nog te polderen maar PEC wilde überhaupt niet eens praten, dus die hoeven nu natuurlijk ook geen medewerking van de bond meer te verwachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 08:58
Han schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:08:
[...]

En dan het zelfde pad als Sam Lammers bewandelen, meerdere jaren van de carrière weggooien. Wat dat betreft hebben talenten bij Ajax betere perspectieven, de reden waarom spelers als Schuurs en Frenkie de Jong destijds voor Ajax kozen. Zag tijdens Ajax-Real in ieder geval Overmars al druk bezig de talenten warm te laten draaien voor hun keuze :)
Volgens mij krijgt de aankomende jeugd momenteel meer speeltijd bij PSV dan bij Ajax. En je noemt nu Schuurs maar die gaat zo dus ook niet laten doorstromen want kennelijk komt er voor De Ligt straks gewoon weer een ander.

En zelfs De Jong is een slecht voorbeeld. Die heeft heel lang in de eerste divisie moeten wachten op een echte kans.

En ik vraag me af: als die Gravenberch straks op een leeftijd is dat die minuten moet maken krijgt hij die kans dan of trekt Overmars de portemonnee voor een buitenspeler? Je kunt steeds zeggen dat je alles kunt kopen maar als je dat ook echt doet gaat dat vroeg of laat wringen met de eigen jeugd. En de eerste divisie is uiteindelijk geen substituut voor speeltijd in Ajax 1.

Ps.
Wat een lafbekken zijn die bestuurders in Nederland toch. Nu is het weer de Ajax-leiding die een wit voetje probeert te halen bij de harde kern door "solidair" te zijn. Ze naaien de boel alleen maar op zo.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 26-02-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Ik blijf erbij, dit is puur principe. De bond probeerde nog te polderen maar PEC wilde überhaupt niet eens praten, dus die hoeven nu natuurlijk ook geen medewerking van de bond meer te verwachten.
Alsof er iets mis is met principes. Tuurlijk moet je soms pragmatisch zijn, maar als er afspraken worden gemaakt waar vervolgens een belangrijke partij zich niet aan houdt, dan is de vraag wat de andere afspraken met die partij nog waard zijn.

Overigens heb ik juist begrepen dat PEC in gesprek wilde en de KNVB dit resoluut afwees. Wie is er dan aan het polderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:45:
Alsof er iets mis is met principes.
Wie zegt dat?
Tuurlijk moet je soms pragmatisch zijn, maar als er afspraken worden gemaakt waar vervolgens een belangrijke partij zich niet aan houdt, dan is de vraag wat de andere afspraken met die partij nog waard zijn.
Vertel mij dan eens wat concreet de afspraken waren. Daar vroeg ik namelijk eerder al om maar niemand lijkt meer te weten. Bij mijn weten waren de afspraken nogal vaag en was het niet concreet genoeg om te zeggen wat wel en niet mocht.
Overigens heb ik juist begrepen dat PEC in gesprek wilde en de KNVB dit resoluut afwees. Wie is er dan aan het polderen?
Andersom is wat ik in het nieuws las. De KNVB vroeg PEC of ze open stonden voor een verplaatsing, zij wilden überhaupt niet eens meedenken of in overleg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:35:
[...]

Volgens mij krijgt de aankomende jeugd momenteel meer speeltijd bij PSV dan bij Ajax. En je noemt nu Schuurs maar die gaat zo dus ook niet laten doorstromen want kennelijk komt er voor De Ligt straks gewoon weer een ander.

En zelfs De Jong is een slecht voorbeeld. Die heeft heel lang in de eerste divisie moeten wachten op een echte kans.

En ik vraag me af: als die Gravenberch straks op een leeftijd is dat die minuten moet maken krijgt hij die kans dan of trekt Overmars de portemonnee voor een buitenspeler? Je kunt steeds zeggen dat je alles kunt kopen maar als je dat ook echt doet gaat dat vroeg of laat wringen met de eigen jeugd. En de eerste divisie is uiteindelijk geen substituut voor speeltijd in Ajax 1.

Ps.
Wat een lafbekken zijn die bestuurders in Nederland toch. Nu is het weer de Ajax-leiding die een wit voetje probeert te halen bij de harde kern door "solidair" te zijn. Ze naaien de boel alleen maar op zo.
Anderhalf jaar in de JL is toch niet zo enorm lang?
Wat betreft die bestuursleden, die zijn gewoon bang dat er een keer een groepje 's avonds aanbelt als ze zelf niet thuis zijn dus dan doen ze maar dit soort kansloze acties. Zouden ze boven moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:16:
Andersom is wat ik in het nieuws las. De KNVB vroeg PEC of ze open stonden voor een verplaatsing, zij wilden überhaupt niet eens meedenken of in overleg.
Waarom moet PEC meewerken of meedenken? Waarom moet PEC benadeeld worden voor Ajax?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
gambieter schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:19:
[...]

Waarom moet PEC meewerken of meedenken? Waarom moet PEC benadeeld worden door Ajax de KNVB?
FTFY :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Haha, die arme Ramos, ontploft zijn slimme gele kaart in zijn gezicht. Als Ajax nou sympathiek is zorgen ze dag hij geen belangrijke knock-out wedstrijd hoeft te missen :9

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:18:
Het is juist laf van de knvb om wel te concluderen dat de betreffende commissie zich niet bevoegd acht maar niet op te schalen naar een niveau om er wel uit te komen.
Waarschijnlijk zou een goed gesprek al een hoop oplossen maar dat wil de bond niet. Die hebben op verzoek van Ajax een decreet uitgebracht en PEC mag er niets van vinden.

Kan me zo voorstellen dat 2 maart nu te kort dag wordt maar dat het 13 maart ook niet gaat worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
gambieter schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:19:
[...]

Waarom moet PEC meewerken of meedenken? Waarom moet PEC benadeeld worden voor Ajax?
Omdat PEC ook Europees voetbal wil gaan spelen als het een derde wordt in de competitie?

[ Voor 6% gewijzigd door Yogibeer op 27-02-2019 08:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KNVB Beker Halve Finale
woensdag
27.02. 20:45 Feyenoord v Ajax
donderdag
28.02. 20:45 Willem II v AZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Volgens mij voeren we de discussie vooral met te weinig feiten. PEC, KNVB, Ajax, journalisten en tenslotte PSV hebben allemaal hun eigen opvattingen van het gebeuren waarbij ze die proberen te verkopen als feiten. Gister bracht PEC wat naar buiten wat hun als feit beschouwden. Let op hier is geen weerwoord door Ajax op gegeven omdat eerst duidelijk moest worden of de commissie wel recht had om te oordelen. Frappant dat PEC wel een betoog mocht houden. KNVB heeft ook inhoudelijk niet gereageerd. Er is gewoon niet veel bekend voor ons om hier duidelijk over te oordelen. Zoals ik het nu zie heeft Ajax een verzoek gedaan. De KNVB gehonoreerd. Persbericht en daarna het modder gooien. Waarbij het vanuit Ajax en KNVB wat stiller blijft. Wie er gelijk heeft geen idee. Vindt het wel een beetje zielig worden, gezeik om een potje voetbal. Als PEC 3x wint hoor je geen kraai meer uit Zwolle en Eindhoven.

Tot er volgend jaar een verzoek komt uit Eindhoven/Rotterdam/Alkmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Als je de tijdlijn volgt die PEC gisteren presenteerde is er weinig gepraat met PEC in de hele besluitvorming, en dat wat er gecommuniceerd was zette ze op het verkeerde been en nergens in het proces is de indruk gewekt dat de belangen van PEC niet vergeten werden.

Ik vind het opvallend dat de arbitrage commissie zn handen er vanaf trekt. Ik heb zelf regelmatig met arbitrage te maken en ik zie ook vaak het argument gemaakt worden dat een zaak niet ontvankelijk is. Het idee van arbitrage is dat het niet van toepassing is op derden, maar alleen op partijen die daar vooraf nadrukkelijk voor gekozen hebben. In de praktijk zie je dat bij twijfel arbitrage commissies zichzelf vaak wel bevoegd achten. In dit geval hebben we het over een hele letterlijke interpretatie vs een redelijke interpretatie van een reglement, zeker in Nederland is het ongebruikelijk dat de eerste wordt gekozen zoals nu gedaan is.

De argumenten van de jurist van PEC vond ik erg sterk, het argument van de KNVB en de manier waarop ze het presenteerde vond ik minder sterk. Toch besloot de commissie wat er besloten is. Ik sluit ook niet uit dat als PEC eerst naar de rechter was gegaan dat die ze ook verwezen had naar interne conflict resolutie.

Het is wat dat aan gaat jammer dat het niet inhoudelijk behandeld is, ik beschouw dat ook een beetje als een zwaktebod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Naast FC Barcelona hebben ook Tottenham Hotspur, Arsenal en West Ham United zich gemeld voor de atleet uit Kameroen. FC Barcelona, waar Botines goede contacten heeft, onderzocht de haalbaarheid van een terugkeer áls Jasper Cillessen vertrekt.
Ruilen met Jasper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Vertel mij dan eens wat concreet de afspraken waren. Daar vroeg ik namelijk eerder al om maar niemand lijkt meer te weten. Bij mijn weten waren de afspraken nogal vaag en was het niet concreet genoeg om te zeggen wat wel en niet mocht.

[...]
Volgens mij is er al enige keren voorbij gekomen dat de reguliere afspraak is dat de wedstrijd een of twee dagen verplaatst kan worden (zoals ook eerder in het seizoen bij zowel Ajax als PSV is gebeurd).

Daarnaast was er een specifieke afspraak voor deze wedstrijd dat de wedstrijd verplaatst kon worden indien Ajax de eerste wedstrijd in dit tweeluik gewonnen zou hebben. Zo niet, dan zou er van verplaatsing geen sprake zijn

Een ander kwalijk punt, en puur gericht op tijd rekken zodat de KNVB haar zin krijgt, is het verloop van de spoedarbitrage zaak die Zwolle aanspande. Hierop reageerde de commissie met de reactie dat PEC meer gegevens moest aanleveren, oftewel uitstel van de zaak. En als de zaak dan dient zegt de commissie dat ze hier niet over gaan. Je kan mij niet wijsmaken dat ze dat uit het extra materiaal heeft gehaald. In eerste instantie was het al duidelijk dat PEC de KNVB op het matje wilde roepen. En nu komt de arbitragecommissie pas dat ze er alleen zijn voor geschillen tussen de leden. Dat wisten ze natuurlijk gelijk al.

Overigens kan ik nergens vinden dat PEC niet mee wilde denken en dat de KNVB naar meerdere oplossingen heeft gezocht.
De verplaatsing zette kwaad bloed bij PEC, dat sprak van competitievervalsing, eenzijdige
besluitvorming
en een flinke streep door de rekening voor de achterban.
De KNVB besloot de wedstrijd te verplaatsen naar woensdag 13 maart zodat Ajax zich beter voor kan bereiden op de Champions League-return tegen Real Madrid. Volgens de bond wegen de belangen van het Nederlandse voetbal zwaarder dan die van PEC. De Zwolse club meent dat er 'onvoldoende is gekeken naar alternatieven.'
Schijnbaar kun je het verzoek neerleggen om een duel te verplaatsen. PEC denkt ook graag mee. Eerder is het duel dan ook al verplaatst van 3 naar 2 maart. Maar wat nu gebeurt, is complete competitievervalsing.'
'Deze verplaatsing gaat tegen alle gemaakte afspraken met de betrokkenen voor dit seizoen en zelfs voor volgend seizoen in'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:01:
Als je de tijdlijn volgt die PEC gisteren presenteerde is er weinig gepraat met PEC in de hele besluitvorming, en dat wat er gecommuniceerd was zette ze op het verkeerde been en nergens in het proces is de indruk gewekt dat de belangen van PEC niet vergeten werden.
De emotionele discussie over randzaken vertroebelt het beeld nogal, nergens zie ik een feitelijk verslag. Heb jij die wel kunnen vinden?

Ik las net wel een live verslag van rtv oost, daar heb ik een beetje de gepresenteerde gang van zaken uit kunnen halen. Daar mis ik wel dingen die eerder genoemd zijn en het oordeel wat jij hierboven velt. Heeft PEC dat achterwege gelaten of is dat de keuze van de verslaggever?
Ik vind het opvallend dat de arbitrage commissie zn handen er vanaf trekt. Ik heb zelf regelmatig met arbitrage te maken en ik zie ook vaak het argument gemaakt worden dat een zaak niet ontvankelijk is. Het idee van arbitrage is dat het niet van toepassing is op derden, maar alleen op partijen die daar vooraf nadrukkelijk voor gekozen hebben. In de praktijk zie je dat bij twijfel arbitrage commissies zichzelf vaak wel bevoegd achten. In dit geval hebben we het over een hele letterlijke interpretatie vs een redelijke interpretatie van een reglement, zeker in Nederland is het ongebruikelijk dat de eerste wordt gekozen zoals nu gedaan is.

De argumenten van de jurist van PEC vond ik erg sterk, het argument van de KNVB en de manier waarop ze het presenteerde vond ik minder sterk. Toch besloot de commissie wat er besloten is. Ik sluit ook niet uit dat als PEC eerst naar de rechter was gegaan dat die ze ook verwezen had naar interne conflict resolutie.

Het is wat dat aan gaat jammer dat het niet inhoudelijk behandeld is, ik beschouw dat ook een beetje als een zwaktebod.
Wat ik opvallend vind is dat PEC een tijdlijn en afspraken noemt welke niet helemaal stroken met de verhalen van de partijen van afgelopen week. Toch gaat de KNVB daar niet tegenin en corrigeert het niet. Daarmee geef je toch impliciet toe dat het klopt? (of hebben ze dit uit het verslag gelaten?)

Daarnaast vind ik het ook bijzonder dat het een beslissing van de KNVB is dat de arbitragecommissie niet bevoegd is, ik dacht dat ze dat uit zichzelf besloten hadden. Blijkbaar heeft de KNVB bij voorbaat geen zin gehad om inhoudelijk te gaan en het feitelijk op een soort vormfout gegooid. Dat vind ik dan ook bijzonder zwak.
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:21:
Volgens mij is er al enige keren voorbij gekomen dat de reguliere afspraak is dat de wedstrijd een of twee dagen verplaatst kan worden (zoals ook eerder in het seizoen bij zowel Ajax als PSV is gebeurd).

Daarnaast was er een specifieke afspraak voor deze wedstrijd dat de wedstrijd verplaatst kon worden indien Ajax de eerste wedstrijd in dit tweeluik gewonnen zou hebben. Zo niet, dan zou er van verplaatsing geen sprake zijn
Klopt, PSV en PEC worden nagepraat in dit topic, maar niemand heeft een echte bron kunnen geven. Iedereen heeft toe dat de afspraken vaag en niet concreet waren, maar blijkbaar waren ze toch wel concreet? :?
Tijd voor iemand met inside informatie die even een mooi artikel schrijft. ;)
Overigens kan ik nergens vinden dat PEC niet mee wilde denken en dat de KNVB naar meerdere oplossingen heeft gezocht.
Dat zijn allemaal citaten van na de verplaatsing. De KNVB heeft hem eenzijdig verplaatst omdat PEC vooraf niet mee wilde werken, dat ze het dan achteraf wel willen is wel dat sneu.
In die zin is het echter het woord van de KNVB tegen die van PEC, dat maakt het lastig om te oordelen wat precies gebeurd is.

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 27-02-2019 09:38 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik neem aan dat Cillessen een keer wil shinen als eerste keeper bij een topclub.
Arsenal zou bijv. echt een mooie club voor hem zijn. Ga er niet vanuit dat hij al haalbaar is voor Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:57:
[...]

[...]
Het groot vs klein erbij halen is weinig relevant en zie ik zowel vanuit PEC als PSV als Ajax niet naar voren komen. Waarbij Ajax eigenlijk als enige de wij zijn klein en Real Madrid is groot aanhaalt met het verzoek van verzetten.

PEC komt voor zijn eigen belangen op en daar heeft de tegenstander weinig mee te maken, een kort en druk programma zal vrijwel nooit in het voordeel van PEC werken.

PSV - Gerbrands in dezen - komt uit voor om de gemaakte afspraken te blijven volgen waar schijnbaar - zolang de daadwerkelijk afspraak niet bekend is is er weinig over te zeggen - niet aan voldaan wordt.

Uiteindelijk is er enerzijds zo ideaal mogelijk gehandeld voor Ajax - en in het verlengde het "Nederlandse voetbal" - en nadelig voor PEC. Iest waar PEC zeer zeker ontevreden mag zijn en dit prima ter discussie mag stellen.

Zolang de norm is geweest om wedstrijden te verzetten naar een andere speeldag in hetzelfde speelweekend en daar nu vanaf geweken wordt is de ontevredenheid van PEC - voor mij - zeker begrjpbaar.

Er zijn weinig gevallen waar buiten overmacht een wedstrijd is verplaatst naar een andere dag buiten het originele speelweekend, en als ze er zijn hoor ik ze graag.

Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:31:
[...]

De emotionele discussie over randzaken vertroebelt het beeld nogal, nergens zie ik een feitelijk verslag. Heb jij die wel kunnen vinden?
De hele discussie hier is haast een emotioneel gevoede discussie. Deels door club X roept iets erover maar zou niets mogen zeggen en anderzijds landsbelang dus doe niet zo moeilijk. Voornamelijk gestaafd op het perspectief van één kant maar niet getoetst aan geldende regels. Daar zit ook het probleem van de discussie en de publieke opinie (en ja ik weet prima dat ik dat in het eerdere bericht ook doe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10 14:01
Hackus schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:40:
KNVB Beker Halve Finale
woensdag
27.02. 20:45 Feyenoord v Ajax
Vanavond lekker bij een Feyenoorder thuis kijken >:)
Ik durf echt geen enkele voorspelling te doen, dit is zo'n wedstrijd die twee kanten op kan vallen.
Ik betwijfel zelfs of het een grote uitslag voor één van de teams gaat worden; een échte spannende klassieker zie ik ook nog wel gebeuren.
Maakt ook allemaal niet uit, zolang we maar winnen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik zie het ook wel een doodsaaie pot worden die uiteindelijk beslist wordt in de verlenging ofzo.
De verwachtingen zijn wel erg hoog gespannen na de vorige ontmoeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

[...]

Klopt, PSV en PEC worden nagepraat in dit topic, maar niemand heeft een echte bron kunnen geven. Iedereen heeft toe dat de afspraken vaag en niet concreet waren, maar blijkbaar waren ze toch wel concreet? :?
Tijd voor iemand met inside informatie die even een mooi artikel schrijft. ;)

[...]
Tja, dan kan je dit ook hier toepassen......
Toch gaat de KNVB daar niet tegenin en corrigeert het niet. Daarmee geef je toch impliciet toe dat het klopt?
De KNVB heeft hem eenzijdig verplaatst omdat PEC vooraf niet mee wilde werken, dat ze het dan achteraf wel willen is wel dat sneu.
Heb je dit ergens gelezen dat PEC vooraf niet mee wilde werken? Zo ja, waar?

[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 27-02-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja daar verwonder ik mij dat ze er niet tegen in gaan omdat het de schijn van waarheid geeft. Dat is iets heel anders dan dat het daadwerkelijk waarheid is. Nuance mijn vriend. ;)

Dat napraten en posten van 'afspraken' was van voor de zaak, dat heeft men dus niet gebaseerd op wat jij nu van mij citeert.

Als de afspraken echt zo duidelijk waren waarom komt niemand dan met een lijstje om het te bekrachten of ontkrachten? Het klinkt nu meer alsof een overleg tussen clubs en KNVB niet meer is dan een gezellig bakkie doen en mondeling mijmeren over wat misschien komen gaat. Dan vraag je natuurlijk om eigen invulling naar eigen wensen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:47:
Heb je dit ergens gelezen dat PEC vooraf niet mee wilde werken? Zo ja, waar?
Interview met iemand van PEC.
We hebben toen aangegeven naar de KNVB, dat wij ongeacht het resultaat niet voornemens waren mee te werken aan deze tweede verplaatsing.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Ja daar verwonder ik mij dat ze er niet tegen in gaan omdat het de schijn van waarheid geeft. Dat is iets heel anders dan dat het daadwerkelijk waarheid is. Nuance mijn vriend. ;)

Dat napraten en posten van 'afspraken' was van voor de zaak, dat heeft men dus niet gebaseerd op wat jij nu van mij citeert.

Als de afspraken echt zo duidelijk waren waarom komt niemand dan met een lijstje om het te bekrachten of ontkrachten? Het klinkt nu meer alsof een overleg tussen clubs en KNVB niet meer is dan een gezellig bakkie doen en mondeling mijmeren over wat misschien komen gaat. Dan vraag je natuurlijk om eigen invulling naar eigen wensen.
De afspraken staan duidelijk in het reglement, eerder door mij hier ge-quote. Foutief door mij benoemd als " spelregels die veranderd worden tijdens het spelletje" .

Afspraak voor deze specifieke wedstrijd, (wedstrijd kan nog een keer verplaatst worden als Ajax de eerste wedstrijd wint) is door niemand ontkent. Alleen heeft Ajax niet gewonnen en is de wedstrijd alsnog nog een keer verplaatst.

@toolkist (y) Dat is dan wel een beetje sneu inderdaad van PEC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:35:
[...]

Ps.
Afgelopen zondag bij de 0-1 van Feyenoord begon iemand te juichen in het PSV vak (onder het scherm links aan de lange zijde tegenover het uitvak dus). Meteen was het rake klappen vangen. Nu vind ik dat al apart (want geen harde kern) maar zolang het wel harde kernen zijn dan hoef je niet op veel begrip en respect te rekenen.

Er gaan nooit meer supporters komen aangezien geen enkele bestuurder zich daar ooit nog aan gaat branden. Vanuit de Ajax directie is dat weer zo hypocriet als de neten want die kunnen zich ook hardmaken met een gang naar de rechter, politieke agenda beïnvloeden etc. maar daar hoor ik nooit wat van.

Pure competitievervalsing, 2 wedstrijden per seizoen zonder publiek spelen terwijl PSV in de Kuip wel steun krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:59:
[...]

De afspraken staan duidelijk in het reglement, eerder door mij hier ge-quote. Foutief door mij benoemd als " spelregels die veranderd worden tijdens het spelletje" .

Afspraak voor deze specifieke wedstrijd, (wedstrijd kan nog een keer verplaatst worden als Ajax de eerste wedstrijd wint) is door niemand ontkent. Alleen heeft Ajax niet gewonnen en is de wedstrijd alsnog nog een keer verplaatst.
Bij goed resultaat was de afspraak. Vrij interpretabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Haha maak je niet druk daarom. Dat zei ik hier meteen al toen Gerbrands kwam aanzetten. Wel een grote bek over vrij interpreteerbare afspraken maar niemand die even een vergaderverslag/protocol/rapport of hoe je het ook noemen wil kan of wil overleggen.
Je gaat me toch niet wijs maken dat dergelijke afspraken plaats vinden in een bruin café zonder enige vorm van verslaglegging op dat niveau? Dat zou wel heel erg amateuristisch zijn maar ergens is dat wel het beeld wat ik er van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:59:
Dat is het standaard boekje gok ik (ik zie geen bron). Maar men schijnt dus extra afspraken gemaakt te hebben 'in het belang van het Nederlands voetbal', maar die staan nergens. Borrelpraat?
Wat @toolkist zegt. Interpretatie en toen de vraag kwam was er geen zin in medewerking.

Let wel, ik wil niet beweren dat PEC gewoon maar op z'n rug had moeten gaan liggen. Maar zij hebben zeker aandeel gehad in de wijze waarop dit geëscaleerd is.

@Typhone Gerbrand refereerde zelfs mede naar afspraken van vorig seizoen. Dat was denk ik een reactie uit oud zeer en/of frustratie. Meer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 27-02-2019 10:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon overal uitsupporters weigeren. Niet omdat Ajax toevallig 2 wedstrijden zonder supporters moet spelen, maar overal zie je enorm veel gezeik en gedoe eromheen.
Als je ziet hoeveel politie er nodig is voor een wedstrijd als TOP-Den Bosch, waar net 3000 man komt kijken ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Haha maak je niet druk daarom. Dat zei ik hier meteen al toen Gerbrands kwam aanzetten. Wel een grote bek over vrij interpreteerbare afspraken maar niemand die even een vergaderverslag/protocol/rapport of hoe je het ook noemen wil kan of wil overleggen.
Je gaat me toch niet wijs maken dat dergelijke afspraken plaats vinden in een bruin café zonder enige vorm van verslaglegging op dat niveau? Dat zou wel heel erg amateuristisch zijn maar ergens is dat wel het beeld wat ik er van heb.
Het zou me niks verbazen dat de KNVB op dit vlak erg amateuristisch is en de amateur tak van de KNVB op dit gebied heel professioneel. (bobo's vs. echte bestuurders bij de amateurafdeling)

De KNVB was toch ook heel erg amateuristisch met de arbitragezaken waarbij Feyenoord spelers vrij werden gesproken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
toolkist schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:08:
Gewoon overal uitsupporters weigeren. Niet omdat Ajax toevallig 2 wedstrijden zonder supporters moet spelen, maar overal zie je enorm veel gezeik en gedoe eromheen.
Als je ziet hoeveel politie er nodig is voor een wedstrijd als TOP-Den Bosch, waar net 3000 man komt kijken ofzo...
Ik ben het hier best wel een beetje mee eens eigenlijk.
Ik ging voorheen als supporter van PEC wel eens mee met uitwedstrijden. Gewoon een leuke dag met vrienden en ondanks dat ik geen heel fanatiek PEC fan ben, vond ik dit leuk om te doen.

Maar de laatste jaren is het wel behoorlijk achteruit gegaan. Twee seizoenen geleden ging ik met PEC mee naar NEC en daar werden we bekogeld met stenen en bedreigd. In de beker bij Cambuur precies hetzelfde. Je moet blij zijn dat je niet met je kop kapot weer thuis komt.

Ik ga tegenwoordig niet meer mee en kijk lekker thuis voor de tv. Wat bezielt mensen in godsnaam.

Overigens klopt het wel dat dit soort dingen in bijv. Engeland absoluut niet voorkomen. Tuurlijk zijn er daar ook hooligans, maar deze blijven weg bij het stadion. Je kan met een gerust hart in het shirt van je favoriete club rondom het stadion van de thuisclub lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Bij goed resultaat was de afspraak. Vrij interpretabel dus.
2-1 onderuit in eigenhuis tegen de winnaar nog een best goed resultaat... Met andere woorden wie bepaalt goed? Dit is een zin die je nooit terug gaat vinden in een officieel document op deze manier.

Dit is hetzelfde als dat je baas zegt bij lekker weer ben je vrij. Als PEC echt op die zin blijft hangen.... Nogmaals we missen juiste informatie en ik betwijfel of we die gaan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Ik ga tegenwoordig niet meer mee en kijk lekker thuis voor de tv. Wat bezielt mensen in godsnaam.
In 2005 heb ik mijn Ajax-shirt weggegooid om levend thuis te komen wandelend langs het spoor richting (wat later bleek) Gouda. Nog nooit zo'n honger en dorst gehad toen ik om 01:30 thuiskwam.

Inmiddels bevalt het kijken op de bank erg goed :*)

@DoeEensGek
Een goed resultaat is volgens mij alles waarbij er nog een reële kans is. 1:2 verliezen is zo'n kans. 0-3 is wat anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 27-02-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:12:
[...]

2-1 onderuit in eigenhuis tegen de winnaar nog een best goed resultaat... Met andere woorden wie bepaalt goed? Dit is een zin die je nooit terug gaat vinden in een officieel document op deze manier.

Dit is hetzelfde als dat je baas zegt bij lekker weer ben je vrij. Als PEC echt op die zin blijft hangen.... Nogmaals we missen juiste informatie en ik betwijfel of we die gaan krijgen.
Het is een opmerking over een gesprek, dus dat je zoiets niet in een document ziet staan boeit niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Yogibeer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Ik ben het hier best wel een beetje mee eens eigenlijk.
Ik ging voorheen als supporter van PEC wel eens mee met uitwedstrijden. Gewoon een leuke dag met vrienden en ondanks dat ik geen heel fanatiek PEC fan ben, vond ik dit leuk om te doen.

Maar de laatste jaren is het wel behoorlijk achteruit gegaan. Twee seizoenen geleden ging ik met PEC mee naar NEC en daar werden we bekogeld met stenen en bedreigd. In de beker bij Cambuur precies hetzelfde. Je moet blij zijn dat je niet met je kop kapot weer thuis komt.

Overigens klopt het wel dat dit soort dingen in bijv. Engeland absoluut niet voorkomen. Tuurlijk zijn er daar ook hooligans, maar deze blijven weg bij het stadion. Je kan met een gerust hart in het shirt van je favoriete club rondom het stadion van de thuisclub lopen.
Het is zonde dat je eigenlijk gelijk hebt. Tis ook zonde dat de vooral bij de thuis een horde zit die dit kan doen. Uit valt nog aardig te controleren alhoewel dat soms ook goed nagelaten word. Thuispubliek is gewoon teveel om allemaal 100% te indentificeren en te controleren. Misschien idee om gewoon paar speakers in uitvak te plempen en de mannen thuis in een vak of hal te laten staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Het is een opmerking over een gesprek, dus dat je zoiets niet in een document ziet staan boeit niks.
Dus is de waarde van zo'n opmerking gelijk aan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nog beter, gewoon thuissupporters in dat vak. Kunnen die hekken tussen de vakken ook weg.
DoeEensGek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:22:
[...]

Dus is de waarde van zo'n opmerking gelijk aan 0.
Dus die man van Zwolle vertelt onzin? :?

[ Voor 55% gewijzigd door toolkist op 27-02-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:22:
Nog beter, gewoon thuissupporters in dat vak. Kunnen die hekken tussen de vakken ook weg.

[...]

Zwolle speelt geen eens voetbal maar Gerlachbal (op kunstgras). Ja dus!

J/k ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:17:
[...]

In 2005 heb ik mijn Ajax-shirt weggegooid om levend thuis te komen wandelend langs het spoor richting (wat later bleek) Gouda. Nog nooit zo'n honger en dorst gehad toen ik om 01:30 thuiskwam.

Niet normaal eigenlijk he:
Dit betekende dat de 1.600 Ajax-supporters werden vervoerd in twee afgesloten treinen, met aan boord behalve zijzelf: 72 stewards, zestien professionele beveiligers, twee noodremverbindingsmannen (de noodremmen waren afgedopt, maar moesten in geval van nood wel kunnen worden bediend), twaalf agenten van de politie Amsterdam, twintig agenten van de spoorwegpolitie (onderdeel van het Korps Landelijke Politie Diensten), twee machinisten en twee conducteurs.
Klaar stonden: vier pelotons ME, zes ondersteuningsgroepen, een brand- en traangasgroep, een verkenningseenheid, achttien man bereden politie, zes diensthonden, twee arrestantenbusjes, een videovoertuig, een tele-helikopter, een waterwerper.
:N gewoon lekker zonder uitsupporters spelen :Y al wordt het wellicht wel wat gezapig, zie Ado - Ajax, heel andere beleving bij spelers na het maken van doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:22:

[...]

Je snapt het niet, zo'n opmerking kan best gemaakt zijn, maar de definitie van "goed" is niet duidelijk. Dus kan je niks met die opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

DoeEensGek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Je snapt het niet, zo'n opmerking kan best gemaakt zijn, maar de definitie van "goed" is niet duidelijk. Dus kan je niks met die opmerking.
Inderdaad. Je kan er niks mee.

Ik vind 1-2 geen goed resultaat tegen RM. Mijns inziens is de missie vrij kansloos. Ik hoop van harte dat ik er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Inderdaad. Je kan er niks mee.

Ik vind 1-2 geen goed resultaat tegen RM. Mijns inziens is de missie vrij kansloos. Ik hoop van harte dat ik er naast zit.
1-2 is inderdaad geen goed resultaat, maar Ajax is zeker niet kansloos.
Als het in Amsterdam 0-3 was geworden, dan had je kunnen stellen kansloos.

In dit geval zal het heel lastig worden, maar op voorbaat kansloos is het zeker niet.
Of ben jij het type die bij de minste of geringste tegenslag z'n koppie laat hangen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een Feyenoord waar niets van werd verwacht won makkelijk van Ajax.

Een Feyenoord wat vanavond moet winnen, gaat verkrampt de boel weggeven. Simpele en ruime overwinning voor Ajax dus. Dat is mijn oordeel en daar moeten jullie het mee doen.

Zit gelukkig vanavond zonder wifi in de bush in Afrika :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Stel je mag een potje ne*ken met Anna Nooshin en je schot ga na 2 minuten al af.
Dan is de kans dat je het nog een keer mag proberen best klein, maar ik zou de kleine kans die er is wel aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:17:

Dat is ook de reden dat ik alleen naar thuiswedstrijden ga en ook daar voel ik mij niet echt prettig als je over bepaalde delen van het plein moet.
In het beste geval is men alleen maar onder invloed en asociaal, heb je minder geluk dan is het rotzooi.

Als je dan leest over het gooien van stenen of jouw stuk over het slopen van en trein en uitstappen dan kan ik dat met de pet niet bij. En dan nog durven demonstreren dat je niet meer langs mag komen.
Ze hadden daar iedereen weer die trein in moeten vegen en in de brand steken afvoeren en opsluiten.
Net als de groepjes van ADO en Ajax afgelopen weekend, sluit maar op, liefst permanent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dvdkiwi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:45:
[...]

Vanavond lekker bij een Feyenoorder thuis kijken >:)
Ik durf echt geen enkele voorspelling te doen, dit is zo'n wedstrijd die twee kanten op kan vallen.
Ik betwijfel zelfs of het een grote uitslag voor één van de teams gaat worden; een échte spannende klassieker zie ik ook nog wel gebeuren.
Maakt ook allemaal niet uit, zolang we maar winnen :+
Hou je wel je Ajax shirt aan ?
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Net als de groepjes van ADO en Ajax afgelopen weekend, sluit maar op, liefst permanent.
Die ondertussen ook alweer bij de Graafschap de boel hebben lopen bekladden 7(8)7 kunnen ze die uitkeringen niet gewoon stop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Twente blijkt aan een straf van negen punten in mindering ontsnapt te zijn. Aan het begin van het seizoen waren de financiën nog niet op orde en heeft op het laatste moment een grote sponsor nog even ruim vier miljoen extra garant gestaan.
Het is toch te hopen voor de regio dat Twente het wel haalt en echt weer op de rit komt. Als dit een zeepbel blijkt te zijn en knapt dan hebben een hoop partijen die nu hun nek uitsteken een probleem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:39:
Twente blijkt aan een straf van negen punten in mindering ontsnapt te zijn. Aan het begin van het seizoen waren de financiën nog niet op orde en heeft op het laatste moment een grote sponsor nog even ruim vier miljoen extra garant gestaan.
Het is toch te hopen voor de regio dat Twente het wel haalt en echt weer op de rit komt. Als dit een zeepbel blijkt te zijn en knapt dan hebben een hoop partijen die nu hun nek uitsteken een probleem.
Promoveren naar de Eredivisie zal daarbij wel een must zijn. Wat dat betreft zijn ze goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:39:
Een Feyenoord waar niets van werd verwacht won makkelijk van Ajax.

Een Feyenoord wat vanavond moet winnen, gaat verkrampt de boel weggeven. Simpele en ruime overwinning voor Ajax dus. Dat is mijn oordeel en daar moeten jullie het mee doen.

Zit gelukkig vanavond zonder wifi in de bush in Afrika :p
Ik denk dat het 2-0 voor Feyenoord wordt. In rode kaarten welteverstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:24

Qu3st

Het ingraven is begonnen zie ik al :P
Ik denk dat Feyenoord gaat winnen vanavond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik zou er niks zinnigs over durven te voorspellen.
Wanneer Ajax het niveau haalt uit de Europese avonden die we eerder dit seizoen hebben gezien dan denk ik dat ze er overheen fluiten.

Maar als,als,als… Ze hebben ook al zo vaak niet dat niveau gehaald en dan is Feyenoord prima in staat om Ajax opnieuw te verslaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekker winnen na penalty's, we hebben toch een week de tijd om bij te komen
Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.