ph4ge schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:01:
Als je de tijdlijn volgt die PEC gisteren presenteerde is er weinig gepraat met PEC in de hele besluitvorming, en dat wat er gecommuniceerd was zette ze op het verkeerde been en nergens in het proces is de indruk gewekt dat de belangen van PEC niet vergeten werden.
De emotionele discussie over randzaken vertroebelt het beeld nogal, nergens zie ik een feitelijk verslag. Heb jij die wel kunnen vinden?
Ik las net wel een live verslag van rtv oost, daar heb ik een beetje de gepresenteerde gang van zaken uit kunnen halen. Daar mis ik wel dingen die eerder genoemd zijn en het oordeel wat jij hierboven velt. Heeft PEC dat achterwege gelaten of is dat de keuze van de verslaggever?
Ik vind het opvallend dat de arbitrage commissie zn handen er vanaf trekt. Ik heb zelf regelmatig met arbitrage te maken en ik zie ook vaak het argument gemaakt worden dat een zaak niet ontvankelijk is. Het idee van arbitrage is dat het niet van toepassing is op derden, maar alleen op partijen die daar vooraf nadrukkelijk voor gekozen hebben. In de praktijk zie je dat bij twijfel arbitrage commissies zichzelf vaak wel bevoegd achten. In dit geval hebben we het over een hele letterlijke interpretatie vs een redelijke interpretatie van een reglement, zeker in Nederland is het ongebruikelijk dat de eerste wordt gekozen zoals nu gedaan is.
De argumenten van de jurist van PEC vond ik erg sterk, het argument van de KNVB en de manier waarop ze het presenteerde vond ik minder sterk. Toch besloot de commissie wat er besloten is. Ik sluit ook niet uit dat als PEC eerst naar de rechter was gegaan dat die ze ook verwezen had naar interne conflict resolutie.
Het is wat dat aan gaat jammer dat het niet inhoudelijk behandeld is, ik beschouw dat ook een beetje als een zwaktebod.
Wat ik opvallend vind is dat PEC een tijdlijn en afspraken noemt welke niet helemaal stroken met de verhalen van de partijen van afgelopen week. Toch gaat de KNVB daar niet tegenin en corrigeert het niet. Daarmee geef je toch impliciet toe dat het klopt? (of hebben ze dit uit het verslag gelaten?)
Daarnaast vind ik het ook bijzonder dat het een beslissing van de KNVB is dat de arbitragecommissie niet bevoegd is, ik dacht dat ze dat uit zichzelf besloten hadden. Blijkbaar heeft de KNVB bij voorbaat geen zin gehad om inhoudelijk te gaan en het feitelijk op een soort vormfout gegooid. Dat vind ik dan ook bijzonder zwak.
ST10©DE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:21:
Volgens mij is er al enige keren voorbij gekomen dat de reguliere afspraak is dat de wedstrijd een of twee dagen verplaatst kan worden (zoals ook eerder in het seizoen bij zowel Ajax als PSV is gebeurd).
Daarnaast was er een specifieke afspraak voor deze wedstrijd dat de wedstrijd verplaatst kon worden indien Ajax de eerste wedstrijd in dit tweeluik gewonnen zou hebben. Zo niet, dan zou er van verplaatsing geen sprake zijn
Klopt, PSV en PEC worden nagepraat in dit topic, maar niemand heeft een echte bron kunnen geven. Iedereen heeft toe dat de afspraken vaag en niet concreet waren, maar blijkbaar waren ze toch wel concreet?

Tijd voor iemand met inside informatie die even een mooi artikel schrijft.

Overigens kan ik nergens vinden dat PEC niet mee wilde denken en dat de KNVB naar meerdere oplossingen heeft gezocht.
Dat zijn allemaal citaten van na de verplaatsing. De KNVB heeft hem eenzijdig verplaatst omdat PEC vooraf niet mee wilde werken, dat ze het dan achteraf wel willen is wel dat sneu.
In die zin is het echter het woord van de KNVB tegen die van PEC, dat maakt het lastig om te oordelen wat precies gebeurd is.
[
Voor 20% gewijzigd door
Gonadan op 27-02-2019 09:38
]